יומן אליפות צהוב-כחול (27): בין 2 מנחוסים

לקראת ה"מנחוס" הבא, אולי מוטב שהמשחק כן יתקיים ברמת גן

maccabi-Rear-view

אני מאשים רק את עצמי. לא בתיקו כמובן, אלא בעובדה שלא צפיתי אותו מראש. בדיעבד, הייתי צריך לראות את זה מגיע וכשלתי. לא רק השחקנים חשבו שזה יבוא להם בקלות, כפי שאניימה הסביר לאחר המשחק, אלא גם האוהדים.

במשך שנה וחצי, עוד מהעונה שעברה, בכל פעם ששאלתי את הצהוב מאור יהודה לקראת משחק את השאלה הפשוטה של "מנצחים?" (בוריאציות שונות), תשובתו תמיד הייתה זהה: "אני מקווה" (בוריאציות שונות). ככה הוא הצמא"י, בחור זהיר שכל הזמן מקווה. נזהר אף פעם לא לפתוח משהו על הקבוצה (פה או עין), אף פעם לא מגיע עם יותר מדי ביטחון, אף פעם לא מזלזל ביריבה.

אבל כמה דקות לאחר שריקת הסיום של לירן ליאני במשחק הראשון ביום שבת בבלומפילד, שאלתי אותו לקראת המשחק בערב "האם הפער עולה ל-12 היום?", כשכמובן ציפיתי לראות את אותו "אני מקווה" המפורסם. אבל הפעם, האסאמאס שחזר אלי מהצמא"י הראה מילה אחת: "ברור".

זהו, זה היה הרגע שהייתי צריך לדעת שמשהו לא ילך הערב כשורה.

מנחוס מס' 1

מה יש בבני יהודה שאנחנו לא מסוגלים לנצח אותם ב-90 דקות של כדורגל (מזל שמשחק אחד נמשך עד הדקה ה-98). בסיבוב הראשון הפסדנו להם במשחק שנערך תחת איום טילים. בסיבוב השני כאמור זה היה ניצחון של פעם בדור בדקה ה-98 וביום שבת האחרון תיקו.

מה לעזאזל יש בכתומים האלה שהאלופה שבדרך (טפו טפו טפו) לא מסוגלת לגבור עליהם במשחק רגיל, איזה 2-0 משערים בדקה ה-13 ו-69 למשל, כזה שהאוהדים של מכבי יכולים לראות בנינוחות מבלי להיות בלחץ.

מעבר לבעיות שהיא עושה למכבי ת"א, גם לקבוצה השנייה בטיבה בליגה, מכבי חיפה, היא עשתה בעיות בשלושת המפגשים שלהם כשהתוצאות די דומות למכבי ת"א. תיקו בסיבוב הראשון, הפסד של חיפה בסיבוב השני, וניצחון ירוק בדקה ה-93 מטעות שרירותית ולא מחויבת של השוער שלה במשחק הפלייאוף.

מבלי לשחק אותה "פרשן לענייני כדורגל" באופן מופגן מדי, נדמה שלבני יהודה ישנה בעיה מנטאלית כשהיא מתאימה את עצמה לרמת היריבה שלה ולא מצליחה לשמור על "עניין" באופן רציף. משחק מול "קבוצה נוצצת"? היא תיתן את הכל. שימו אותה מול נמושות התחתית והיא תשתעמם ולא תתעלה. או במילים אחרות: "קבוצה קטנה".

אם מישהו חשב שמאמן מעוטר ובכיר כמו קשטן יצליח לשנות את זה, אז הוא טעה בגדול. כשהיא נמצאת בפלייאוף העליון, בני יהודה צריכה להגיע מול מכבי ת"א ולשחק מולה כשווה במקום להשתמש בטקטיקות של קבוצות תחתית.

בקבוצת פלייאוף עליון לא שחקנים לא מבזבזים זמן באופן בוטה. בקבוצת פלייאוף עליון שחקנים לא נופלים כאילו ירו בהם כשמישהו נשף לכיוונם קלות. בקבוצת פלייאוף עליון שחקנים לא משתטחים באופן קבוע על הדשא כשהיא מובילה או אף נמצאת במצב של תיקו (תיקו!).

בעבר חשבתי שקשטן יוכל לשנות משהו בדי.אן.איי של המועדון הזה, אבל התבדיתי. בני יהודה היא רק קבוצה שמתיימרת להיות קבוצת צמרת. אבל אולי זה הגורל שלה, להיות מתיימרת.

*

מנגד, בפעם הראשונה מזה זמן רב, אני חושב שראינו ממכבי ת"א סימנים של קבוצה אנושית. ולמרות שזה הרבה יותר כיף לנצח בצורה משכנעת, היה נחמד להיזכר שהם (עדיין) לא מושלמים ושלאוסקר גארסיה יש עדיין עבודה רבה לקראת העונה הבאה.

למעשה מאז ההפסד למ.ס. אשדוד לפני חודשיים וחצי בסוף חודש ינואר (שכזכור נרשם על שמו של קוון מסוים. אני בטוח שאוהדי מכבי זוכרים אותו), מכבי פיגרה בליגה לפרק זמן של קצת למעלה משלוש דקות ברוטו. בפועל, כשמודדים זמן משחק נטו, מכבי פיגרה בכל התקופה הזו ל-11 שניות בלבד, מול אותה בני יהודה.

ואז ביום שבת הגיע שער. ואז עוד אחד. כשאנחנו לא יודעים אם מישהו במכבי ת"א בכלל זוכר איך מתנהגים במצב כזה. למרות זאת, לא נראה שהיו מסביבי אוהדים יותר מדי מודאגים. נכון שקיבלתי מכמה אוהדים שבבית הודעות זועמות שקוראות לי לעזוב את בלומפילד לאלתר (זכר לסיום המשחק הקודם), אבל הקהל שמגרש היה בטוח שביכולת הקבוצה לחזור. מסתבר שהם צדקו, כשבשמונה דקות נהדרות של כדורגל בחסות ערן זהבי, מכבי אכן חזרה. כמה חבל שזה נפסק שם.

אבל עוד מחזור עבר וזה עדיין 10 נקודות. אנחנו מתקרבים וזה נראה קרוב. כל כך קרוב.

מנחוס מס' 2

אז כאילו שמנחוס אחד לא מספיק, ביום שני הקרוב אנחנו נגד אחד נוסף. למרות שניצחנו אותם בשלושת המשחקים הקודמים, נדמה שלמכבי ת"א הכל הולך קשה מול עירוני רמת השרון. פעם ראשונה זה היה הקאמבק מפיגור 1-3 לניצחון 4-3, פעם שנייה 1-0 קטן של עטר ופעם שלישית עוד 1-0 קטן של פריצה.

גם הפעם אני לא צופה שזה יהיה שונה. רמת השרון הפכה בפלייאוף העליון למה שכולם ציפו ממנה, סמרטוט לשאר הקבוצות, אבל מסתבר שמולנו תמיד יש להם אנרגיות "בונקר" מיוחדות.

*

הנושא שמעסיק את כולם בימים אלה ועדיין לא נסגר נכון לזמן פרסום הפרק הזה, הוא היכן יתקיים המשחק. אם אתם גולשים באינטרנט מדי פעם, כנראה שכבר קראתם טורים, פוסטים, ציוצים וטוקבקים על מדוע המשחק צריך להישאר ברמת השרון (ואם לא קראתם סטאטוסים עם נימת בכי בפייסבוק בנושא, כנראה שאין לכם אוהדי מכבי חיפה בפיד).

האמת היא שאני דווקא נוטה להסכים עם כל המתנגדים להעברת המשחק (כמו תבורי למשל בטור מוצדק מאין כמוהו) וחושב שרמת השרון צריכה לארח את מכבי תל אביב בבית שלה כשתפקיד המשטרה לאבטח את ההתמודדות, לא לקבוע היכן היא תתקיים.

אבל בכל זאת, בשביל הספורט, בגלל שכבר קראתם כל כך הרבה "למה לא", הנה כמה נימוקים רציניים ל"למה כן" בשביל כולם.

בידור – ספורט מקצועני הוא כבר מזמן לא רק "ספורט מקצועני", אלא ענף אחד מיני רבים המרכיבים את תעשיית הבידור העולמית. ובכן, בידור אינו מתקיים בוואקום, ואם לכדורגל למשל לא יהיו אוהדים שיקנו כרטיסים ויראו את המשחקים בטלוויזיה, הכדורגלנים המוכשרים שלנו יצטרכו לחפש עבודות אמיתיות.

לכן, כשיש הזדמנות לתת ל-30,000 אנשים להגיע למשחק וליהנות מכדורגל ישראלי, כשזה כולל המון צופים שלא מגיעים בדרך כלל למשחקים, מוטב לנצל הזדמנויות כאלה כדי לפמפם ולקדם את הספורט בישראל ולמשוך אליו צופים כדי שאולי תהיה לכך המשכיות.

כסף – אין לרמת השרון את מיץ' גולדהאר, יעקב שחר או חיים רמון (טוב, האחרון זו לא דוגמא כל כך טובה). ספונסרים לא עומדים בתור כדי לאמץ קבוצות ספורט ישראליות כיום וקבוצות צריכות לנצל כל דרך של גיוס כספים כדי לנסות ולהתמודד כשוות בליגת העל שלנו. או לפחות לשאוף לכך.

כשיש לקבוצת כדורגל בישראל הזדמנות למכור כמה עשרות אלפי כרטיסים, בטח ובטח אם זו "קבוצה קטנה", אל מול הפוטנציאל המהמם של 800 כרטיסים בלבד ו"לעשות קופה", אני חושב שכולנו צריכים להיות בעדה ולקוות שהיא תנצל אותה עד תום בשביל המשכיות. ברגע שאתם תאמצו קבוצה ותזרימו אליה ממון רב מכספכם האישי, תוכלו להתנגד לניצול הזדמנויות כאלה.

האליפות – נכון, זה לא גמור. אבל זה הכי קרוב ל"כמעט" שאפשר. אם נבקש היום מסוכנות הימורים הזדמנות להמר על האלופה הבאה של ליגת העל, מכבי ת"א כנראה תהיה איפה שהוא בסביבות ה-95% סבירות.

לכן, מספיק עם החפירות וההלקאה העצמית על כמה שהכל "שכונה" כאן במדינה (למרות שאתם כמובן צודקים). העברת המשחק הזה לא משנה (כמעט) כלום ואם יש הזדמנות להרוויח את שתי הסיבות הקודמות, אז למה דה-פאק לא?!

להתראות ברמת גן.

*

 השיר מוקדש לעירוני רמת השרון:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

החידון התנ"כי של הספורט הישראלי- ספיישל עצמאות
מרתון בוסטון - החלום והאימה

37 Comments

עופר 16 באפריל 2013

יהיה קשה מול רמה"ש.במשחקים האחרונים,למעט בישולים ופעולות הגנה-עטר ופריצה לא מראים את מה שהם שווים.חייבים אותם מול בונקר.אגב,טיבי כשיר בכלל? פידלף דורש זמן…
בנוסף, טלב"י צודק 100%.רמה"ש הם מנחוס מארץ היורם ארבלים.על כן צריך להזמין פרמדיק צמוד הבייתה ולצפות במשחק עם כדור הרגעה+ אטמי אזניים נגד מנחסים ממזרים :)

רועי 16 באפריל 2013

טיבי לא היה פצוע, הוא לא שיחק נגד בני יהודה בגלל צהובים.

מיכה 16 באפריל 2013

שגיאה בעברית שאתה נוהג לחזור עליה,אין כזו מילה "ממזמן" יש מזמן.

טל בן יהודה 16 באפריל 2013

תוקן.

אני יכול למחוק את התגובה שלך כדי שכולם יחשבו שאני יודע עברית?

אסף רביץ 16 באפריל 2013

כאוהד הפועל חיפה היה לי משחק אליפות אחד עד היום וכנראה לא יהיה לי עוד אחד. הוא בא בגיל אידיאלי- 17. וזה ממש לא חשוב שהסיפור כבר היה סגור מעשית הרבה לפני כן, זה רגע מיוחד ועדיין אחד הרגעים המרגשים בחיים שלי.

בגלל זה קשה לי להתנגד לרעיון של לתת לכמה שיותר אנשים, בעיקר נערים שהיו צעירים מדי באליפות הקודמת, הזדמנות לחוות את זה. נוצרה הזדמנות מצוינת- משחק שמעשית לא קובע כלום לשתי הקבוצות. אז נכון שזאת כנראה לא אליפות אחרונה של הדור הזה, ושעקרונית לא נכון לאפשר לקבוצה להחליף ביתיות במצב כזה, ושרוב הסיכויים שזה בכלל לא יהיה משחק אליפות, אבל אני לא מצליח לא לחשוב על אלפי נערים שהיו צעירים מדי באליפות הקודמת ואם המשחק היה בגרונדמן אולי היו מפספסים חוויה של פעם בחיים.

אור 16 באפריל 2013

אני כל שבוע מחכה לטור שלך..וכמו תמיד,לא איכזבת!
בכל מקרה ..היה נראה שפתאום מאפיינת אותנו(אוהדי מכבי)מין שחצנות שמזכירה ימים רחוקים!אני לא יודע אם זה היה כששרו לקבוצה "הנה היא עולה אלופת המדינה" כשמעשית כלום לא סגור ..או כשראו את חיפה עושה תיקו ופתאום כולם קיבלו ביטחון ש"זהו" ..
אבל זה ממש לא היה זה!
אני קצת מזכיר את "הצהוב מאור יהודה" רק שאני לא מאור יהודעה ..
אף פעם לא אומר "אנחנו מנצחים בטוח" גם נגד עכו בבית אני אגיד "משחק קשה"..אז גם עכשיו יש לנו משחק בכלל לא קל נגד קבוצה שאנחנו תמיד מתקשרים נגדה במגרש שכמעט כל הקבוצות מתקשות בו!
הרבה זמן רציתי להגיב פה אבל תמיד פחדתי שאני אנחס ..נקווה שזה לא יקרה!
חג עצמאות שמח!

משה 16 באפריל 2013

1.בני יהודה קבוצה לגיטימית שמשחקת כדורגל לא רע בכלל יחסית כמובן לליגה העלובה שלנו .
המיוחד בבני יהודה הוא הניהול.
אמנם כסף גדול אין שם (דמאיו) אבל קבוצות ילדים ונוער איכותיות
המנפקות כבר שנים בכל עונה 1 או 2 שחקנים טובים לקבוצה
הבוגרת ויש שם לכידות חברתית לא רעה המחפה על בעיות מקצועיות.
עוד משהו שקשור בניהול שם דומה מאד למכבי פ"ת , יש המשכיות כך ששחקנים משחקים יחד שנים רבות ויש בכך יתרון. יש להם סגנון
משחק מאד מוגדר ואני לא הייתי נגרר לסיפורים של נפילות על הדשא וכיו"ב. הם משחקים כדורגל המנסה להסתיר חולשות ולהבליט
יתרונות ועושים זאת לא רע. (מה הבעיה לפרגן לקבוצה יריבה -אני לא מבין) יתכן שהקשיים של מכבי ת"א נובעים מהמחשבה שבאים למשחקים שאננים מדי וחושבים שרק הסמל מכבי ת"א ינצח את המשחק
בלי להתאמץ.

2.רמת השרון סיימה את העונה . השחקנים שלה נחים על הדשא, לא מענין אותם כלום. הם נשארו בליגה ובכך השיגו את יעדי העונה הנוכחית ואם עשו זאת מפליי אוף עליון עוד יותר טוב.
למה מכבי התקשתה מולם?? כי הם שיחקו בונקר עם מתפרצות כמעט כל העונה. זה סגנון שמפריע מטבעו לקבוצות היריבות. עכשיו שאין להם על מה לשחק ולא אכפת להם אני חושב שילך קל יותר.

מכביסט ותיק 16 באפריל 2013

מכבי כבר אלופה 2 מחזורים. אבל העברת ביתיות חשובה הן למכבי והן לליגה. למכבי ת"א יש קהל של הצלחות (ואגב גם אני בינהם- קהל של הצלחות זו לא מילת גנאי- זה קהל שדורש אליפות ו/או תואר כל עונה כל שנה כמו בכדורסל) ומשחקי הכתרה או קרוב להכתרה מחזירים את הקהל שנרדם בבית למגרשים. הבעיה שבארץ יש מטומטמים שמנהלים את הכדורגל. אם הייתה מנהלת ליגה אין ספק ששחר היה מצביע בעד העברת הביתיות כפי שעשה בעבר שזה היה הרבה יותר משמעותי.
הכדורגל כבר הסטוריה היום יש כדורסל ואין לי בכלל ספק שמכבי ישוו ל-2:2 עם סיכויים אפסיים לנצח במשחק החמישי

משה 16 באפריל 2013

אתה טועה. פעמיים.
1.קהל הצלחות משמעותו קהל שלא בא ולא מתייחס לקבוצה כשהיא לא מצליחה. אני לא מוקיר קהל כזה. קהל אמיתי מסייע ותומך גם בשנים שחונות וגם כנגד קהל רע -ויש דבר כזה קהל רע -שמשמעותו קהל שמנסה להתערב בניהול הקבוצה וגורם נזקים יותר מתועלת.(ע"ע לה פמיליה בבית"ר וגם באולטראס שמולטראס של מכבי וגם במופרעי הפועל)
קהל הצלחות ילך לאהוד קבוצה אחרת רק כי היא מצליחה בשנה מסוימת.
בעני זה מטופש / מכוער /אידיוטי מחק את המיותר (כל התשובות נכונות)
2.מבחינת ספורטיביות אמיתית מגרש הבית של הקבוצה הביתית צריך להיות קבוע. (אא"כ יש שזרוע או בעיה אובייקטיבית)
כמות הקהל לא אמורה לשנות. מכבי ת"א לא צריכה לאכלס את יציעי גרונדמן ב40K צופים גם אם את האליפות ה"רשמית" נקבל שם.
אפשר לחגוג בפארק הירקון, בככר מלכי המדינה , בקרית שלום או באיצטדיון במשחק הבא.
שום אסון לא יקרה אם החגיגות ידחו למוצאי שבת הנוכחית אחרי המשחק או למשחק הבא . להיפך , זה ימנע פריצה למגרש ע"י אוהדי
הצלחות יעני משולהבים – מעשה מיותר כשלעצמו.

מכביסט ותיק 16 באפריל 2013

כל אחד מגדיר קהל הצלחות אחרת. נסכם ככה- אתה טועה. אוהדי ספורט לא מחליפים קבוצות ב-99% מהמקרים. הם פשוט לא מופיעים. קבלו את ההגדרה שלי. ואני די גאה להיות כזה. בעיקר בכל האמור לצפיה בטלויזיה והתענינות. מכיב ת"א זה מועדון שבדנא שלו הקהל דורש תארים

משה 16 באפריל 2013

לדעתי אין קשר בין אהדה נטו לקבוצה מסוימת לבין אוהדי הצלחות.
הדרישה להצלחה מצד האוהדים היא נתון בסיסי בלי קשר לשום דבר.
ההגדרה "אוהדי הצלחות" מתייחסת לאנשים חסרי זיקה כלשהי לקבוצה ומגיעים רק כשיש הצלחה.
אתה מוגדר אוהד כורסא . זה שונה מאוהד הצלחה. כי במהות יש לך זיקה לקבוצה .

מכביסט ותיק 16 באפריל 2013

שים לב לא אמרתי שאני אוהד כורסא יש לי מנוי עוד לפני שכולכם שבחתם את גרסיה. ועדיין אני אוהד הצלחות. אתה לא מצליח להבדיל בין הדברים. אוהדי מכבי בכדורסל הם אוהדי הצלחות. הגישה שלהם גורמת להנהלת מכבי להיות כל עונה כל שנה בלחץ למצויינות. אפילו יעקב שחר מידי כמה שנים מוריד ברקס. במכבי כדורסל אין כזה דבר והאוהדים הם אוהדי הצלחות. מה שאתה וכל הילדים מכנים אוהדי הצלחות זה אלו שבאים רק לנצחונות. אלו דברים שונים.
הדבר השני שאתה לא מבין- אין הרבה קבוצות בארץ שיש דרישה למצויינות כמו במכבי. אולי רק בחיפה. אוהדי הפועל מתגאים בעידוד שלהם ב-0:4 בדרבי. אוהדי מכבי לא יעזו לעודד לאחר השפלה כזאת. וככה צריך להיות !!! מכבי ת"T זה מנטליות או מקום 1 או לכו לעזאזל.

ג'וני 16 באפריל 2013

הכישלון הצפוי במוקדמות ליגת העלובות יחזרו את כל אוהדי מכבי ת"א כדוגל לפורפורציות
מי שחושב שהכסף של גולדהאר וצוותת מאמנים זר יבטיח למועדון שליטה בענף הוא טועה ומטעה .
למכבי ת"א בכדורגל אין את האופי והיכולת לשלוט בענף כמו מכבי בכדורסל או הראשל"ציות בכדוריד .

ולמכביסט וותיק

קהל של הצלחות זה קהל שהתרגל לראות את הקבוצה שלו מצליחה כולל באירופה ושפתאום לא הולך הם לא מגיעים

מכבי ת"א בכדורגל נחשב למועדון קטן שיותר מעשור לא זכה באליפות ואין לה שום מסורת באירופה ולכן אי אפשר לקרוא לאוהדי מכבי ת"א קהל של הצלחות שהמועדון כל הזמן נכשל ולא זוכה להצלחות.
על איזה הצלחות מדובר בדיוק שיש כאלה שקוראים לאוהדי מכבי ת"א בכדורגל קהל של הצלחות? הם הצלחות אוהדי מכבי ת"א בכדורגל ראו עד היום מהקבוצה שלהם?

גיסנו 16 באפריל 2013

אני רק רוצה שפעם אחת תסביר לי מה האינטרס שלך לקרוא כ"כ הרבה על כדורגל כדי להסביר למה אתה שונא את זה וזה לא מעניין.

אלא אם אתה בעצם ממש אוהב כדורגל וסכסוכים וירטואליים, ושמת לעצמך תכלית בחיים לעורר זעם וירטואלי בטוקבקים בכל האתרים בשם בדוי.

או אולי מישהו משלם לך לכתוב את כל זה כדי לעורר המון תגובות וככה יש מלא כניסות לכל האתרים? כי בעצם אתה נכנס לכל כתבה בכל נושא כדי להסביר למה הכל פח חוץ מכדורסל, ואז אתה נכנס לכתבות על כדורסל כדי להסביר למה גם הכדורסל פח.

סליחה שאני מזהם את הטור המצויין של טב"י ביאוריות קונספירציה הזויות, זה כבר הפך לסקרנות אנתרופולוגית.

מכביסט ותיק 16 באפריל 2013

מכיון שלא מעט מהתחזיות שלי משנת 2007 התממשו (מ-2007 אני אומר לבבונים באוהדי מכבי תעיפו את נמני ותראו מייד הצלחות- תעיפו את הבבונים של נמני מהיציע ומהשליטה ותראו מייד הצלחות)- ב-4/1/11 עף המלך נמני ולאחר 4 שנות הפסד בדרבי מכבי נצחו וגם עלו בפעם הראשונה לליגה האירופאית. כעבור עוד שנה – אליפות ותוצאה הסטורית בדרבי. לכן אני אומר לכם – וחוזר ואומר- העשור הקרוב -לפחות- יהיה בשליטה של מכבי. לא 10 אליפויות אבל הערכה שלי 6-7. גם בית ליגת האלופות. ואם גולדהר ימשיך להנות- השמיים הם הגבול. ולגבי קהל הצלחות – זה לא קשור להשגים זה קשור לדנא של הקהל. כשתגדל תבין.

XXX 17 באפריל 2013

כאוהד מכבי: לא איכפת לי כלל מהצלחות באירופה.
תן לי נצחונות ואליפויות בארץ ואני מבסוט.

גיסנו 16 באפריל 2013

ולתגובה הרצינית:

אחרי שכל שבוע אני אוהב לקרוא את הטור שלך, אני מחכה בכליון עיניים לראות את הטור שלאחר ההכתרה הרשמית (גם אני מהפסימיים בד"כ שעונה ב"אני מקווה", לעומת חבר טוב שלי שאחרי כל משחק בינוני כבר בונה תסריט שחורות איך מפסידים את כל המשחקים 3 שנים קדימה לפחות, אבל אחרי שהוצאנו 7 נקודות מהשבוע הכי קשה בעונה אני מרשה לעצמי להירגע).

מכבי עלתה למשחק בשאננות מוגזמת. אחרי שחיפה סוף סוף איבדה נקודות השחקנים הפליגו יותר מדי במחשבות על שריקת הסיום והפרש 12 נקודות שהם שכחו שיש כדורגל בדרך, והתעוררו רק ב 2-0.

בני יהודה תמיד עושה את המוות לגדולות ומרגיש לי שלנו במיוחד. אבל השנה בני יהודה גם הוציאה ממכבי יצר קאמבק ו-וינריות שלא היו קיימים בה הרבה שנים. הגול השני של זהבי חייב להיות בלקט של שערי העונה. עוד בישול עקב מופלא מבית היוצר של פריצה וטיל אדיר לפינה, שאולי רק בגלל הבעיטה הנהדרת של אבוטבול מהמשחק המוקדם איבד קצת מהזוהר שלו. אגב אבוטבול, כנראה שבדרבי הוא התאמן בבעיטות על ערן זהבי, ונגד חיפה יישם את זה על הכדור.
בשורה התחתונה, בני יהודה מזכירה לי קצת את ריאל של השנה (עם כל ההבדלים כמובן) – ריאל התמקצעה בשיטת משחק שנועדה לעצור את בארסה וזה אפילו עבד לה בהתמודדויות הישירות. הבעיה שהיו המון משחקים בדרך שהשיטה הזו לא מתאימה בעליל ובגלל זה ריאל איבדה כ"כ הרבה נקודות במשחקים קלים על הנייר, בעוד היא לא הפסידה לבארסה אפילו פעם אחת העונה. כך גם בני יהודה – שיטת משחק שבתוספת הראבאק מנפיקה משחקים נהדרים נגד הגדולות, ונגד הקטנות, עם הרבה פחות ראבאק, זה לא עובד ובני יהודה מפסידה לקבוצות שעל הנייר היא אמורה לנפנף.

אני לא יודע איך לאכול את פידלף. אם בשני המשחקים הראשונים חשבתי שזה בגלל התרגשות ועמדה לא נכונה (מגן נגד ביתר בגביע), אז בשבת האחרונה הבנתי שכנראה הוא פשוט לא כ"כ טוב. משחק הגובה שלו קטסטרופלי והרבה פעמים הוא נראה אבוד בהגנה, למרות שהוא מפגין שליטה לא רעה בכדור ובמסירות.

הפריע לי גם משהו בהתקפה. משהו לא תקתק, לא דפק, לא יודע לשים את האצבע. קת התנועה בלי כדור, קצת המסירה והבעיטה האחרונה, משהו היה תקוע וההתקפה לא שטפה כמו שצריך. אולי זה בגלל ירידה (טבעית) ביכולת של פריצה ועטר אחרי התקופה הנהדרת שלהם רוב העונה. בכל מקרה, אני מת שעטר יכבוש שוב כי כל משחק בלי שער מלחיץ אותו וגורם לו ליותר מהלכי ראש בקיר כמו עטר של פעם. מצד שני, זה גורם לו גם להבין שבתקופה כזו הוא יכול וצריך לעבוד למען הקבוצה (כמו הגליץ' האדיר לקראת סוף הדרבי) וזה יכול להיות נכס גדול לקבוצה ולו עצמו כשחקן בתחנה הבאה בקריירה (איפושהו באירופה כנראה).

בשורה התחתונה – כנראה שמכבי צריכה שחיפה תנצח, כדי להרגיש את המרדף המדומה וההכרח לנצח גם. אם חיפה הייתה מנצח תאת הפועל אני מאמין שהיינו רואים משחק אחר של מכבי, יותר תכליתי ודורסני.

עופר 16 באפריל 2013

צודק 100%.
אבל אני מסתייג בעניין פידלף:
א) גם לקרלוס היו בעיות,שנשכחו לגמרי מאז הוציא את הכדור מהרשת במשחק הקודם נגד בני יהודה (ב-3:2).תן לפידלף זמן.
ב) ג'ורדי לא סתם הביא אותו,ואם ג'ורדי הביא את פריצה-אני לא מתנגד לשום החלטה שלו העונה.גורדי הוא סקאוטר ברמה הגבוהה ביותר שיש(וגם מנהל מקצועי), כל רכש העונה עשה מה שיכל.חוץ מאבו זייד ופידלף שהובאו בחשיבה קדימה.

גיסנו 16 באפריל 2013

אני ממש לא בא בטענות לג'ורדי. אני גם לא חושב לצורך העניין שגורי וארנשאו היו גרועים. ארנשאו לא הכי התאים לשיטה וגם היו לו פציעות טורדניות. כשגורי נכנס לעניינים הוא גם החליט שלא טוב לא פה מסיבות כאלו ואחרות וביקש לעזוב.

יכול להיות שאתה צודק לגבי פידלף ולאורך זמן הוא ימצא את עצמו ויראה יכולת גבוהה. כרגע נראה שהוא פשוט מבולבל מדי באופן כללי. אבל יכול להיות שאתה צודק וג'ורדי ראה בו ובאבו-זייד משהו שאני לא רואה עם מחשבה בעיקר לעתיד.
ספציפית לגבי קרלוס, מה שהפריע לי בהתחלה היה שהוא עשה המון חורים שנבעו מהאיטיות שלו. אבל חכמת משחק ויכולת הגנתית אישית היו לו מההתחלה, והאמת שלא ציפיתי שהתיאום שלו עם טיבי יהיה כ"כ טוב וכ"כ מהר, כך שהם מחפים מעולה אחד על השני ויוצרים צמד הגנתי מעולה.

פאןפאן 16 באפריל 2013

קודם כל הייתה חוויה בבלומפילד
אפס שתיים בימים רגילים היה מוציא את כל המ"ברכים" הידועים מהארון ואת הליחשושים האלו שמורידים לשחקנים מסוימים את הביטחון
הפעם כל גול הגביר את עוצמות העידוד והשירים הנפלאים שעליהם אמונים יושבי שער 10-11 והצד המזרחי
מדהים היה לראות שאף אחד לא נלחץ והשחקנים גיבו את זה בעשר דקות מטורפות , כמו שפתאום באונליין של הסוני קבוצה מפרקת אותך ואתה לא יכול להעביר כדור לחצי..
אז למרות הכל נהנינו בטירוף והתודות לזהבי, אלברמן,לוגסי וסופסוף אניימה שהראה לכולם למה הוא חשוב במערך שלנו
פידלף במכבי הרבה בגלל איזה קשר יהודי שיש לו כמדומני ואני מקווה מאוד שהמשחק הזה הבהיר לצוות המקצועי שגם באמצע הוא לא שווה הרבה. מהמגרש זה נראה כאילו הוא לא מתואם עם קרלוס והרבה פעמים הוא הלך פשוט בניגוד לכיוון הסגירה – ממש שיכור
מצדד באילו הקוראים שלא להזיז את המשחק – בלי טובות, תודה רבה.
חג עצמאות שמייח

דון נאפולי 16 באפריל 2013

לכל המגיבים על פידלף-
אני שמח להודיע לכם שאתם כנראה צודקים כי כשנאפולי משחקת עם 3 בלמים באופן קבוע ואף אחד מהם לא מספק את הסחורה באופן קבוע, כנראה שבלם שמקבל 3 דקות בעונה הוא פשוט בלם גרוע.

גיסנו 17 באפריל 2013

אבל דווקא יכול להיות שמשהו שלא מספיק לליגה האיטלקית יספיק בארץ. קרלוס שיחק בליגה השניה בספרד והוא אחד הבלמים הטובים בארץ. דקל קינן לא קיבל דקות בצ'מפיונשיפ באנגליה אבל הוא עדיין אחד הבלמים הישראלים הטובים ביותר.

צור שפי 17 באפריל 2013

אני עד היום חשבתי כמוך בעניין של שינוי מיקום המשחק וגם הגבתי על זה אצל תבורי, אבל הטור של עוזי דן ב"הארץ" הבוקר שכנע אותי שזה דבר שבמקומות מתוקנים לא עושים.

בני תבורי 17 באפריל 2013

ואיפה קישור למאמר של עזי דן?

צור שפי 17 באפריל 2013

אני פרימיטיבי, לא יודע לתת לינקים.

אזי 17 באפריל 2013

איזה משחק מוזר זה היה נגד בני יהודה… הכל היה הפוך.
ישבתי בשער 7, בדיוק הפוך ממגדל השן שלי בשער 2, שם גיליתי לתדהמתי שמסתבר שבבלומפילד, אחד האיצטדיונים הטובים בארץ, בערך רבע מהקהל לא יודע מה התוצאה או הדקה כי הוא יושב מעל השעון. הייתי אומר לכם כמה זמן לקח לי להתרגל למגרש ההפוך, אבל אני לא יודע. לא ראיתי את השעון.

זה המשיך בזה שבני יהודה נאלצה לעלות למשחק ביתי כשרק הקונוסים לבושים בצבעים שלהם. איצטדיון שלם בצהוב. בני יהודה עולה למשחק ביתי לקול בוז צורם.

זה המשיך ב2-0 הכתום. מה לעזאזל?! אף אחד לא סיפר להם שיש לנו אליפות לקחת ושיפסיקו עם השטויות שלהם?! הם מפריעים לנו!

זה המשיך בזה שמכבי פתחו את המשחק בכדורים ארוכים לחלוצים, ורק אחרי פיגור 2-0 עברו לשחק מסודר. כל קבוצה אחרת בעולם היתה פועלת הפוך. מתחילה מסודר ורק אם לא הולך עוברים לכדורים ארוכים.

וזה נגמר בתיקו. עדיין, הסטאטוס קוו על כנו. אני חושב שמאז פתיחת הפליאוף העליון, לא השתנה שום דבר בטבלה. אותן קבוצות, אותם מיקומים, אותם נקודות.

הדבר היחיד שלא היה הפוך, היה שבני יהודה הוציאו לנו את המיץ. כמו תמיד. לא מבין מה יש לנו עם הקבוצה הזאת.

למען ההגינות אני אוסיף שאני חושב שהמשחק נגד רמה"ש צריך להיות ברמה"ש, ואם המשטרה תחליט להזיז אותו בגלל החשש שיבואו יותר מדי צופים, אני דורש להזיז גם את המשחק נגד חיפה, נגד הפועל וגם את כל משחקי הבית של מכבי. לכולם יש צפי יותר גדול מכמות הכרטיסים שתהיה בפועל. תודה.

יויו 17 באפריל 2013

אני עברתי השנה משער 8 לשער 13.
מעבר לכך שלא רואים את השעון, ישנו היתרון הברור של שערים מקורים מול השערים הלא-מקורים.
בדרבי 4-0 ישבתי בשער 13, והאחים שלי ישבו ב 7.
כשנפגשנו אחרי המשחק (והגשם המטורף שהיה בתחילת המחצית השניה), קשה היה להאמין שיצאנו מאותו האצטדיון.
הסיבה (היחידה!) שמצדיקה מבחינתי לעבור למושבה בשנה הבאה היא שכל האוהדים ייהנו מיציעים מקורים.

נ.ב. ישנם שמועות לא מבוססות שבמידה ומכבי יעברו למושבה גולדהאר יקנה את האצטדיון.
אם זה נכון, אני יחרוק שיניים ויסכים למהלך, כי זה ישאיר אותו פה לעוד 10 שנים לפחות.

אזי 17 באפריל 2013

יש הרבה יתרונות לשערים 2 ו13, בגלל זה הם יותר יקרים.
אבל לראות את השעון זה בסיסי! אמורים לראות אותו מכל האיצטדיון.

יויו 17 באפריל 2013

מסכים איתך, למרות שצריך 'להודות' שיש בכלל שעון באצטדיון, בניגוד להרבה אצטדיונים אחרים בארץ, כולל גרונדמן (שצריך לארח את המשחק).

צור שפי 17 באפריל 2013

כאדום בעשור השישי לחיי אני לא מוכן לעזוב את שער 5-4, אין תחליף לעוצמות של הקהל שם ואם יורד עלינו גשם זה עוד מעצים את החוויה. בדרבי לצערי זה היה בעיקר גשם של שערים אבל נגד רמת השרון ירד במשך 90 דקות מבול ששחינו בנעליים. תענוג שרק התגבר עם גול הניצחון בדקה ה-87.

אזי 17 באפריל 2013

להודות!? באיצטדיון של 3 קבוצות!? שתים מהם מהגדולות בארץ??
האיצטדיון הזה צריך עם מסך ענק באמצע שמשדר את הגולים בהילוכים חוזרים!

בקשר לשערים 4-5, אין ספק שלכל שער יש את היתרון שלו. ברור לי שמי שרוצה להיות בתוך גוש המעודדים לא יחליף את זה בחיים וזה נכון לכל קבוצה בארץ. (ועדיין, מ4-5 רואים את השעון)

יויו 17 באפריל 2013

הייתי ציני ..

יויו 17 באפריל 2013

1. כל הכבוד לך שבעשור השישי לחייך אתה 'מוכן' לסבול גשם שוטף בזמן משחק. אני בעשור השלישי לחיי וכבר לא יכול לסבול את זה.
2. אומנם זה נשמע 'רומנטי' לעמוד בגשם ולעודד, אבל כבר לא נהוג כיום לבנות אצטדיונים לא מקורים. למה לסבול?
באנגליה העלימו את יציעי העמידה למרות ה'רומנטיות' שבדבר, כי זה סיכן חיי אדם, אבל גם כי זה פשוט לא ראוי להכריח אוהדים לעמוד כל המשחק.
בסופו של דבר מדובר במופע בידור, בהצגה, ואין שום סיבה שאנשים ששילמו כסף (מופרז ברוב המקרים) לא יקבלו תנאים סבירים עד כמה שניתן לצפות בו. ורק בגלל זה אני מוכן לעבור למושבה.

יויו 17 באפריל 2013

נ.ב. עד לפני שנתיים 'שחיתי' ועמדתי כל משחק בשער 11 .

צהובה 20 באפריל 2013

רק שתדע שלדעתי איצטדיון ר"ג הוא לא פחות מנחוס משאר המנחוסים שציינת כאן. חוצמזה שאני בכלל לא חושבת שהאליפות תיסגר במחזור הזה אלא במחזור הבא (האמא של כל המנחוסים – חורבת אליעזר). אני רוצה לחשוב שאני ריאלית ולא פסימית ולכן גם אולי אפספס את משחק האליפות (הרשמי) אבל ת'אמת, הכי הייתי רוצה לחגוג על הראש של הקופים :)

חדש בשכונה 21 באפריל 2013

אם אני מכבי חיפה, מה אני רוצה, לנצח את בני יהודה ולהרוס את החגיגה באיצטדיון רמת גן או להפסיד כדי שמכבי יזכו כבר השבוע ולא יתאפשר סיכוי לחגוג בקריית אליעזר כי המשחק כבר לא יקבע אפילו לא ברמה המתימטית? אשרינו שהשנה אנחנו כבר לא שותפים לשאלות מסוג זה שאף תשובבהן אינה טובה אלא רק רע במיעוטו. ומזל טוב להפועל חיפה עם קלינגר, צרפתי ולירן כהן שהבטיחו הישארות. אנחנו חייבים להם על התיקו בדרבי שעצר מומנטום קופי.

Comments closed