יומן אליפות צהוב-כחול (30): יומן אליפות

יממה של שיכרון חושים - רגע אחרי רגע (החגיגה נמשכת)

צילום: אלן שיבר (ספורט5)

Mitch2

דבר אחד שתמיד חוזר על עצמו בכל אליפות היא שאנחנו לא יכולים לראות, לשמוע ולקרוא מספיק על הזכייה וכולם תמיד רוצים עוד. אז אם פספסתם את הפרק הקודם בו אני מפקפק בעובדה שמכבי ת"א זכתה באליפות למול עיני, אתם יכולים לחזור אחורה ולקרוא אותו כאן. בינתיים, אנחנו ממשיכים את המצב רוח הנהדר שהיומן נמצא בו עם עוד חגיגות אליפות.

אם אנחנו נאמין לכל התחזיות של הנשמות הטובות מסביבנו, כנראה שמכבי ת"א הולכת לזכות באליפות הבאה שלה רק בעוד 10 שנים. אז מכיוון שההימור הבטוח הוא שאני לא אזכור שום דבר עד אז, חשבתי לנסות ולתעד את היממה המטורפת הזו שעברה עלינו בתחילת השבוע.

מעבר לכך שזה חשוב בשבילנו, זה חשוב בשביל ילדינו והילדים של ילדינו שכן עליהם לדעת ולהבין מה התחולל באומה הצהובה ביום אביבי באפריל 2013. הנה השתלשלות האירועים.

21.4.13 – יום ראשון בערב

20:07 – הכרטיסים לרמת גן כבר הוזמנו ביום שישי בצהריים, אבל המשחק של בני יהודה מול מכבי חיפה בבלומפילד הוא למעשה המשחק שיכול להפוך את יום שני בערב למשהו שונה לגמרי. ממשחק שכולנו "כמעט" נחגוג, למשחק שיהווה אורגזמה שהייתה בקנה במשך עשר שנים. אני מתחיל לבדוק את התוצאה, 0-0 בדקה ה-7. לא יודע כל כך מה לחשוב, האם להיות אופטימי, או ריאלי.

20:21 – אני רואה את התוצאה ומתבאס לחלקיק שנייה לפני שאני מבין שהתבלבלתי. 1-0 כתום, תמיד אהבתי את הכתומים וממש לא התכוונתי למה שרשמתי עליהם בפרק 27. האם זה באמת הולך להסתדר? האם הכוכבים יתיישרו לטובתנו גם הערב??? האם מחר נוכל לחגוג???????

20:31 – כמובן שלא. 1-1.

20:45 – או כמובן שכן. אני שוב מרפרש את האייפון ורואה 2-1 בני יהודה כשהפעם אני לא רוצה לחשוב יותר מחשבות שמחות. אני לא צוהל, לא מגיב ולא שולח אסאמאסים. שקט מוחלט. מחכים בסבלנות.

21:00-21:45 – רפרשתי את האפליקציה באייפון כל כך הרבה שנקעתי את האגודל שהיה אחראי על הנגיעה בחץ העגול שהעלה את העמוד מחדש כל פעם. הייתי אתמול בפיזיותרפיה הראשונה שלי בדרך להתאוששות מלאה.

21:48 – שריקת הסיום של שמואלוביץ' נותנת את האות לפתיחת החגיגות. הצהוב מאור יהודה מספר לי שכמה דקות אחרי שריקת הסיום, האתר של "לאן" (שוב פעם) קרס. אוהדי מכבי יצאו מכל חור אפשרי כדי להצהיר ש"בלילה בלילה בלילה, שמחה גדולה בשני בלילה".

אוהדים שלא הרשו לעצמם להיות אופטימיים כל העונה (היי דובינסקי!) מרשים לעצמם סופסוף לשחרר קיטור ולשמוח. אם עד עכשיו היה סיכוי שזה יכול לחמוק לנו מהידיים (חיפה מנצחת את בני יהודה, מכבי נופלת מול רמה"ש ואז המשחק הבא בקריית אליעזר), עכשיו כולם כבר מודים שזה גמור.

22.4.13 – יום שני, שעות היום

אני מגיע לעבודה כשהצמא"י כבר יושב במקום שלו ועובד. "חג שמח" הוא מברך אותי ומספר לי שהוא הגיע מוקדם כי הוא מתכנן גם לצאת מוקדם, "מרימים כוסית לפני היציאה לאצטדיון, אני אחראי לקנות את השמפניות".

הציפייה לערב מאטה את הזמן והדרך היחידה שהוא עוד איכשהו יעבור זה אם באמת נעבוד קצת וננסה לא להסתכל על השעון. לא סתם הצמא"י בירך אותי "חג שמח", נדמה שכולם יצאו מוקדם מהעבודה, לבשו את מיטב בגדיהם הצהובים וחיכו להגיע ברמת גן לארוחת החג.

יום שני בערב – לפני המשחק

18:00 – אני עומד בתחנת אוטובוס הקרובה לצומת עלית (הקרוי כך למרות ש"עלית" כבר לא שם למעלה מחמש שנים) ועל פני חולפות שיירות של מכוניות המקושטות בסגנון "חתן-כלה". אתם יודעים למה אני מתכוון, סרטים שמתוחים מהגג ועד למכסה המנוע. אבל הפעם הם לא ורודים-סגולים או לבנים, אלא צהובים-כחולים. הצעיפים משתלשלים מהחלונות, דגלים מהבגאז' ושירי אליפות ועידוד משנים קודמות בוקעות ממערכות הסטריאו. שלוש שעות לפני המשחק, לפחות הקהל כבר מוכן.

18:30 – האוטובוס עוצר בתחנה של קניון איילון והנהג קורא בכריזה "בהצלחה למכבי ת"א".אוהדי מכבי ת"א מתחילים לשיר כבר בירידה מהאוטובוס (אני ממשיך להורים כדי לצאת לאצטדיון עם אבא).

19:30 – המוני אוהדים שמגיעים ברגל, מתנקזים לגשר העילי בדרך לאצטדיון רמת גן מכל הכיוונים. אווירת שיכורים ברחוב כשלכולם מרוח חיוך מטומטם על הפנים, כמו ילדים קטנים שהצליחו לצייר בתוך הקווים בפעם הראשונה. היום זה היום!

בקרבת האצטדיון זה נראה כמו קרנבל. דוכנים של אוכל, עמדות מכירה של חולצות וצעיפים, אפילו "עמדת מגנטים" כמו שיש בחתונות, אני נשבע לכם. אנשים מצטלמים בצהוב-כחול ומקבלים מזכרת לשים על המקרר.

כשאני חולף על פני ההמון, אני תוהה אם ככה זה תמיד במשחק ההכתרה, או רק אצל קבוצות שחיכו לכך עשור. ייתכן שזה באמת היה ככה בפעם האחרונה שהיינו כאן ב-2003, אבל לך תזכור. אוהדי מכבי רגילים לעשות Shift-delete על השנה החולפת.

20:00 – נכנסים לאצטדיון ומגיעים למקומות בשער 1 למטה. עשר שנים חלפו להן מאז הפעם האחרונה, אבל זה נראה כמו אתמול. גם מרגיש ככה. אותה תחושה מיוחדת שהיריבה היום היא רק תפאורה כשאנחנו כמעט מתעלמים מכך שבדרך למטרה ישנה קבוצה שצריך גם להבקיע מולה.

הדבר הראשון שאבא שלי עושה כשאנחנו מגיעים למקום זה מצביע למיקום שישבנו בו בפעם הקודמת, במאי 2003. בנקודה זו אני נזכר בנאום של ג'יימס ארל ג'ונס בסרט "שדה החלומות"  בו הוא תיאר במדויק את ההרגשה, "הזיכרונות כל כך עבים שאני צריך להבריש אותם בכוח מהפנים שלי".

הבן אדם גם צדק כשהוא פתח את הנאום במילים המפורסמות "האנשים יבואו" (People will come), כי הם אכן באו בהמוניהם. דיווחים שונים דיברו על 33 אלף, 35 אלף, אולי 40. זה לא באמת משנה, רק מכבי ת"א מסוגלת למלא לבדה את האצטדיון המגעיל הזה.

המשחק

21:02, דקה 12 – דור מיכה מחמיץ מול השער (או יותר נכון לייבוביץ' עוצר) תשע דקות אחרי שזהבי גם כן החמיץ מקרוב. והנה אני נתקל גם בצד השלילי של הפלאשבקים, כשאני נזכר שבפעם הקודמת מכבי לא הבקיעה שער מהיר כדי לעשות לעצמה חיים קלים יותר מול הפועל פ"ת. באותו משחק אבא שלי רצה לעזוב את האצטדיון, אני סתם הורדתי 6 קילו מהלחץ עד שפרוחננקובס הבקיע.

21:10, דקה 19 – דור מיכה מוריד את מפלס הלחץ אצל 40 אלף צופים כשלייבוביץ' המנסה לתת את משחק חייו, הפגין את היציאה הגרועה של חייו.

מאוחר יותר מיכה יספר שהוא היה באצטדיון באותו משחק ב-2003 על תקן צופה. כשאני שומע את זה אני חושב לעצמי שלו היינו מגישים תסריט כזה לאולפן הוליוודי, הם היו אומרים לנו "תודה אבל לא תודה. דבר כזה לא יעבור אצל הקהל, הסיפור הזה בדיוני מדי".

21:12, דקה 21 – אני נקרע מצחוק כל פעם מחדש מכך שבעיטות השוער של לייבוביץ' מלוות בקריאה: אוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו-מאנייק!

21:45, מחצית – מכבי מתעקשת להשאיר את זה מותח ולא להכריע את המשחק עם החמצות מיותרות. ובכל זאת, 45 דקות מהתואר וכל העניין הזה של "אליפות" עדיין לא מחלחל פנימה. האמת, אני בספק בשלב זה אם זה אי פעם יקרה… ייתכן שמדובר במאורע גדול מדי לעיכול.

22:15, אי שם במחצית השנייה – שער 11-12 הוא תאווה לעיניים כשהאוהדים שם נותנים הופעה לדורות. לפני עשור ישבתי שם, היום אני רק צופה בהם. אני מוצא את עצמי תוהה ברצינות ממה יושבי היציע המערבי נהנים היום יותר, מהמשחק שמתקיים על הדשא או מתצוגת התכלית שמתקיימת בשער שממולו. בהתחשב באיכות המשחק, אני נאלץ לתת לאוהדים את היתרון.

22:25, דקה 78 – מי אם לא פריצה כובש וסוגר את העניין אחרי חצי שעה מתוחה שכללה עוד ועוד החמצות. מי אם לא ראדי הוא המבשל. זהו. זה נגמר. כל מה שנותר לעשות הוא להעביר 12 דקות ולהתכונן לנשק את השמיים.

22:27, דקה 80 – החבורה החופרת שישבה מאחורי ולא הפסיקה לשאול במשך כל המשחק "מתי מגיע השיר ההוא של דאלה-דאלה-דאלה-הו הארוך" סופסוף מקבלת את מבוקשם. שיר שנכנס לארסנל רק הקיץ, מדליק ומרים את כל האצטדיון. השיא מבחינתי מגיע עם השורה "כי את האליפות ניקח… ואז יהיה פה מהפך…" אותה אני צועק הכי חזק. שאפו לאוהדי מכבי על השיר הנהדר, יש לי צמרמורת עכשיו רק מלחשוב על אותן שניות.

22:28, דקה 81 – דידי הררי מקבל את המיקרופון ואומר בפעם הראשונה (מתוך 106 פעמים בעשר הדקות הקרובות, ספרתי) ש"הירידה לדשא אסורה וזה יגרור עונש של הפחתת עשר נקודות".

בואו נעצור לרגע וניישר את העניין הזה אחת ולתמיד. לא פרצנו למגרש לפני 10 שנים, ואף אחד לא התכוון לפרוץ למגרש עכשיו. אבל משום מה מכבי ת"א חשבה שזה נחוץ להביע חשש (מזויף לחלוטין) ולומר לנו את המשפט הזה פעם אחר פעם כאילו אנחנו ילדים מופרעים. תנו לנו קצת קרדיט.

22:30, דקה 83 – האצטדיון כולו מרים את הצעיפים למעלה לתמונה מדהימה שצרבתי במוחי כדי שתישאר שם לעד. אני הגעתי מהעבודה ולא הצטיידתי כראוי, אבל זה לא מה שיעצור אותי. אני מוריד את הסוודר הצהוב שהיה עלי ומצטרף לכולם כשאני משתמש בו בתור צעיף לכל עניין ודבר. או-או-או-אוווווווווווווו…

22:35, דקה 88 – כמה דקות לסיום ואני שם לב שהקהל סביבי מתחלק לשניים. כאלה שצועקים "יש אליפות-יש אליפות" וכאלה שפשוט תופסים ת׳ראש וממלמלים לעצמם "לא יאומן". אני פשוט משלב בין השניים.

22:39, דקה 91 – אניימה בעוד הצלה מדהימה, סתם כדי להכיר לכולם שגם הוא כאן. בחלקיקי שנייה שעוברות בין ההזדמנות של רמת השרון להצלה עצמה, המוח מרגיע ואומר ש"גם אם זה נכנס, אין להם זמן להבקיע עוד אחד ולהרוס".

22:40, דקה 92 – שריקת הסיום. ס-ו-פ-ס-ו-ף. המסע הסתיים. השמחה רק מתחילה.

הטקס

מיץ' גולדהאר סופרסטאר – זו הייתה העונה שהצוות המקצועי שמאחורי הקווים הפך למושא הערצה מרכזי לא פחות מהשחקנים שרצו כל שבוע על הדשא. ייתכן שבמשך המשחקים כולנו עקבנו אחר עטר ופריצה וראדי וזהבי ואלברמן ומיכה ודאבור וכל השאר. אבל בטקס, העיניים נמשכו באופן אינסטינקטיבי אל עבר גארסיה (שכל שער התחרה באהבה שהוא ירעיף על המאמן), ג'ורדי (כנ"ל) וכמובן, האחד והיחיד מיץ' גולדהאר.

ברגע שהקנדי החביב ירד אל הדשא, כולם הצביעו ואמרו אחד לשני "הנה הוא". כשהשחקנים זרקו אותו לאוויר, הקהל הריע בהתלהבות "אווולה-אווולה". כשהוא התקרב, היציעים ניסו ללכוד את תשומת ליבו עם מחיאות כפיים ועידוד. לא רק כסף, אלא גם כריזמה שלא נגמרת.

זה היה אך טבעי שייני ינסה לתת לו להניף את הצלחת אליפות כשאני לא חושב שזה היה פחות מהנה בשבילנו לו היה נענה למחווה, שכן הוא אחראי לאליפות הזו לא פחות מכל אחד מהשחקנים. אני חושב שהיה ראוי שייני ומיץ' היו מרימים את הצלחת יחד, אבל הבעל הבית הוא בחור קלאסי מדי בשביל זה והוא נתן לקפטן להניף אותו לבד.

שירן ייני גיבור – הכל כבר נכתב ונאמר. אין ראוי ממנו ללבוש את סרט הקפטן ולהניף את הצלחת. האיש והפלסטר.

שי סידי תגלית העונה – ואיך אפשר בלי מילה על הטקס שהיה מהנה כמו שהוא היה משעשע. כל שם שנצעק היה מדהים. אני הייתי צריך לוותר על שמות מסוימים כדי ליהנות מהרגע שבו 40,000 איש צועקים שם של שחקן בהרמוניה. כשהוא הגיע לאלירן עטר, אני חושב שהרגנו כמה ציפורים שהיו בסביבה.

הדרך הביתה

23:35 – כשאני מנסה לעכל את כל מה שעברנו ביממה האחרונה, אני מוצא שזה גדול עלי ומחליט להתחיל כבר בהליכה הביתה את סבב הכותרות המסורתי והמהנה אחרי זכייה שכזו. אולי זה יעזור.

אני עובר אפליקציה אחרי אפליקציה, קורא את הכותרות הרבות שמנסות להעביר כמה שיותר מידע בכמה שפחות מילים, עד שלבסוף, אני מגיע אליה. כותרת כה פשוטה שהיא כמעט ילדותית, אך כזו שבאותו הזמן היא מכה בך בבטן ומיד אחר כך מתפשטת בפנים הרגשה נעימה וכיפית.

באופן מפתיע, ראיתי אותו רק במקום אחד. ארבע מילים בלבד, עוצמתית אך לא מתיימרת. ״מכבי תל אביב אלופה״. וכל מילה נוספת מיותרת.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אופוריה אליטיסטית מהאליפות
הערה לסדר

75 Comments

רועי 25 באפריל 2013

במילה אחת – צמרמורת.

יויו 25 באפריל 2013

אחרי 3 ימים של דעיכה איטית, החזרת לי את תחושת האופוריה הקלילה הזאת בכל הגוף והחיוך הקטן.
יופי של כתיבה.

נ.ב. הצעת שדרוג ליומן האליפות 2.0 – תבוא ליותר משחקים.
ייתן לך פרספקטיבה שונה.

אזי 25 באפריל 2013

מעולה. פשוט מעולה.

מתן גילור 25 באפריל 2013

כריזמתי? בערך כמו כפכף של טבע נאות. אבל סוף כל סוף נראה שיש עוד בעלים "רציני" בכדורגל שלנו – ימים יגידו.
*
תגידו, במשחק הבא שלכם סוגרים את 10-11 וכל שאר האצטדיון כבר מכור. האם יש סיכוי ש"האולטרס" לא יכנסו?
*
טל, אני אשאל אותך משהו ששאלתי גם את בורו:
למה לך לרשום משפטים שכבר הוכחו כלא נכונים? אני מניח שיש לך רצון לשמור על האינטגריטי. האם זה רק ע"מ ליצור פרובוקציה?
אם ניצמד לנתונים, אז לעולם, במשחק בה השתתפה מכבי ת"א לא נמכרו כל הכרטיסים לר"ג. מכבי חיפה דווקא עשתה זאת פעמיים תוך חודש וקצת. אז למה לך לכתוב משפט כזה שאין לו אחיזה במציאות? הוא אולי נכון לגבי ליגת הכדורסל.

מתן גילור 25 באפריל 2013

וזאת כמובן כאשר אצטדיון הבית של האחת מרוחק מר"ג 10 ק"מ ושל השניה 100 ק"מ.

טל בן יהודה 25 באפריל 2013

מכבי ת"א היא היחידה שמילאה את רמת גן ועשתה זאת כמה וכמה פעמים:
– גמר גביע מול מכבי פ"ת בשנת 2001.
– המשחק מול הפועל פ"ת ב-2003
– המשחק השבוע

כשאני כותב מילאה, אני לא אומר ש"אי אפשר היה לקנות עוד כרטיסים", אלא יותר משהו בסגנון 35 אלף (ומעלה).
בהשתתפות שלנו בליגת האלופות אני חושב שהתקרבנו למספרים האלה אבל לא חושב שעברנו אותם.

"מכבי חיפה עשתה זאת פעמים תוך חודש וקצת"…
אין לי מושג על מה אתה מדבר אבל אני בטוח שכולנו נשמח לדעת מתי עברתם בכלל את ה-25 אלף ולראות על כך נתונים רשמיים על כך ש"כל הכרטיסים נמכרו".

וכן, זה לגמרי תחרות של "למי יש גדול יותר".

מתן גילור 25 באפריל 2013

2009 באיירן ויובה.
כל הכרטיסים נמכרו (אולי נשארו לחלק שהוקצה לאורחת).
הפועל י-ם 1998 – 35,000.
רד בול זלצבורג 2009 – 35,000.

תולעת 25 באפריל 2013

רמה"ש, באיירן – אותה מהפכה.

מתן גילור 25 באפריל 2013

למה את מתעלמת מהפועל י-ם? כי זה נוח?
למה את לא אומרת שאתם מול באיירן הבאתם 25,000? (וכן, ברור לי שערב החג השפיע).

אני אומר דבר פשוט – יש 3 קבוצות בישראל שמסוגלות להביא גם 50,000 למשחק אם הוא יהיה מספיק גדול.

תולעת 25 באפריל 2013

לא מתעלמת. תביא תמונות מאותו משחק שאפשר לראות בהן שמדובר ב35,000 אוהדים ירוקים ו-0 אוהדים אדומים ואני מבטיחה להתייחס ברצינות. לא ראיתי את המשחק, לא בטלוויזיה ולא באיצטדיון.

זאת תהיה אותה רצינות שבה ערכת השוואה בין משחקי בית בליגת האלופות נגד באיירן ויובה (משחק שאפילו בפורומים של מכבי ספסרו אליו כרטיסים לטובת מי שרצה לראות את האימפריות מאיטליה וגרמניה) שחיפה היא זו שמוכרת אליו כרטיסים ומנויים, לבין משחק חוץ שלמכבי אין שום נגיעה למכירת הכרטיסים אליו מול האימפריה מצומת מורשה.

תולעת 25 באפריל 2013

אגב אני מסכימה עם השורה התחתונה שלך וסביר להניח שאם בסמי עופר יהיו 50,000 מקומות אז הוא יתמלא למשחק אליפות, אפילו מול רמה"ש.
אני כמובן מחרימה כבר מעכשיו את האיצטדיון הבזוי הזה http://www.one.co.il/Article/216079.html

מתן גילור 25 באפריל 2013

תולעת, זה שטל לא מאשר את הקישור ששמתי שמוכיח (כמה שאתר אינטרנט חדשותי יכול להוכיח…) שנגד זלצבורג היו 35,000 (אם באמת טוענת שהיו שם 5,000 אוהדי זלצבורג או אוהדים שבאו לצפות באימפריה האוסטרית???) זה לא בשליטתי. להביא לך עדויות מצולמות מ-1998? האמת, מעדיף שלא תאמיני מאשר ללכת לחפש :)
לגבי העישון – סוף כל סוף!!! אני יודע על הדבר הזה כבר הרבה זמן. עכשיו אני יכול לאמר בפה מלא שעוד כמה שנים גם הבן שלי יתחיל לפקוד את משחקי הבית.

אזי 25 באפריל 2013

כל עוד לא כתוב איך יאכפו את זה, אל תבנו על החוק הזה. לא לרעה ולא לטובה.

ירוק 25 באפריל 2013

תולעת, כמה דברים:

– הייתי בגמר הגביע מול הפועל י-ם ואני יכול להעיד ממקור ראשון (למרות שהייתי בתיכון אז, אז קחי את זה בערבון מוגבל..) שהיו כ- 35 אלף ירוקים באצטדיון. אלף יותר, אלף פחות – האצטדיון היה כמעט מלא לחלוטין (קרחות ב- 17,18 כרגיל) והיו אולי 3,000 אדומים, ונדמה לי שזו הגזמה.

– כנ"ל לגבי זלצבורג – לא שאני רוצה להזכר במשחק הארור הזה, אבל מילאנו (כמעט) את האצטדיון. נכון, זה משחק מכריע לפני ליגת האלופות, אבל נדמה לי שאפשר בקלות להשוות אותו למשחק אליפות אחרי 10 שנים שחונות…

בשנות התשעים העליזות ותחילת שנות האלפיים, במשחקים הגדולים בר"ג בין שתי הקבוצות, כמות הקהל היתה שווה. זכור לי במיוחד הפסד 2:0 בר"ג (לא מצליח להזכר מתי בדיוק) – תצוגת עידוד מרהיבה של שני הקהלים.

– בלי קשר – חבל על בזבוז הזמן בויכוחים. לשתי הקבוצות יש קהל עצום ושתיהן יכולות למלא את ר"ג בקלות.

– לגבי העישון – רשום שביציע של הקופים יותר עישון… את יותר ממוזמנת! :)

– ברכות. נהניתי מהתגובות והפוסטים שלך השנה – מגיע לך לשמוח קצת :)

מתן גילור 25 באפריל 2013

ירוק, התכוונת לרוזנבורג, שאותו לא ציינתי אך גם הוא נכלל.
ה: 2-0 היה בשנת 2003, סיבוב אחרון של הליגה. אנחנו ישבנו ב4 ו-13-16, הם ב-11-12, 1-2 וחלק מ-8-10 ויציע 3 היה מעורב.

תולעת 26 באפריל 2013

תודה ירוק, אני מגיעה ביום שני, שמור לי מקום ומאפרה :)

ירוק 26 באפריל 2013

מתן – תודה על התיקון, אתה כמובן צודק ואני מזדקן.

תולעת – הלוואי. אבל אם את רוצה, אני יכול לשמור לך מקום באצטדיון של הפורטי ניינרס :)

לשניכם – תפסיקו לריב ומיד! ותולעת, תפסיקי גם לעשן..

מתן גילור 25 באפריל 2013

באיירן http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3777379,00.html
זלצבורג http://www.haaretz.co.il/sport/israel-soccer/1.1277582

אתה רוצה גם על האחרות? אפשרי בהחלט למצוא. עכשיו תחליט כמה זה רשמי בשבילך.
אני אגב חושב שנגד באיירן היו הרבה יותר (בדיוק כמו שאתה חושב שלכם היו בשני יותר מ-33,000).

מנטוס 25 באפריל 2013

אגב לגבי גמר גביע 1998 – אוהדי הפועל ירושלים טוענים שזה משחק השיא שלהם והם הביאו איזה 8000 צופים . אבל נאמין לך , לא להם .

מכבי מתל אביב 28 באפריל 2013

ההבדל הוא שבתל אביב יש חיים מחוץ לכדורגל ובכל זאת ממלאים את רמת גן. בחיפה (שהבעלים אגב הוא תל אביבי) חוץ מכדורגל מה יש?

תזכור איזה קבוצה מאוסה הייתה למכבי כשהיא שיחקה בליגת האלופות מול באיירן, אייאקס ויובה (שילוב של הבבונים של נמני, מאמן מוגבל, בעלים מהירח וסגל אפור בראשות שחקן הרכש שלכם תמיר כהן) ובכל זאת באו הרבה צופים (כולל המשחק בערב ראש השנה)

מנטוס 25 באפריל 2013

איזה באסה שאתה חושב שמיץ' לא כריזמתי

יויו 25 באפריל 2013

המשחק הביתי הבא הוא נגד קריית שמונה.
עם כמות האוהדים שהם מביאים לבלומפילד, אפשר לסס"ל להם (מהמילה סס"ל) 1/20 מיציע 4-5 ובשאר 'לדחוף' את האוהדים מ – 10-11.
או לחילופין להטיל מטבע בין הפנאטיקס לאולטראס מי יישב ביציע (ניחוש שלי – זה ייגמר בדם)

מתן גילור 25 באפריל 2013

ועוד משהו קטן.
ביקשו מהקהל 106 פעמים לא לרדת לדשא, לא כיוון שמזמזלים בו, אלא בכדי שמכבי ת"א תוכל לרחוץ בניקיון כפייה (ודי בצדק) במקרה בו יהיה כזה טיפש.

לוני 26 באפריל 2013

לא נמאס לך להתקטנן? בשיא הרצינות, זה מביך כמעט כמו לקרוא תגובה של ג'וני ההוא שכותב על כדורסל כל הזמן.

מכבי לקחה אליפות, זה לא היה ספורטיבי בכלל שרמה"ש העבירה את המשחק לר"ג אבל להם באמת אין בעל בית עשיר שישים עוד כסף, וההבדל היה בין 200,000 לשני מיליון קופה שהם עשו. החלטה שלהם, אני לא אתלונן כי אני לא חושב שהייתי מצליח להשיג כרטיס ליציע המתנדנד בגרונדמן.

אבל ראבאק, לא בא לך לפרגן? מאה אחוז, אנחנו אלופים גם בלי זה. אבל למה אתה חייב לעקוץ (זה גם לא בדיוק לעקוץ.. אין לי מילה אחרת לתאר את התגובה שלך) ולכתוב על קטנות שלא באמת חשובות?
מישהו מעליי כתב שאיזה באסה שאתה לא חושב שגולדהאר כריזמטי, לא יכולתי להסכים יותר. פשוט אל תכתוב את זה, לא פה לפחות. כנס לכל הפורומים של חיפה או לפוסטים שנוגעים לחיפה ושם תכתוב כמה לבעלים של מכבי אין כריזמה ושבחיים לא מילאנו את רמת גן. למי אכפת?! ואם אנחנו בחיים לא מילאנו את רמת גן ואתם מילאתם אותו שלוש פעמים וחצי? זה עושה אתכם אלופים השנה?! מביך לקרוא את התגובות האלו, מכבי אלופה, תן לאוהדים לשמוח, למה להתחיל עם הקרבות הילדותיים האלו של למי יש יותר גדול? מזכיר לי את הכתבות בעיתון שראיינו 10 אנשים ומזה הסיקו לאיזו קבוצה יש את הקהל הכי גדול בארץ. למי אכפת מזה? אני אוהב את מכבי תל אביב ורוצה לשמוח, למה סתם להרגיז?

ובבקשה ממך, אני באמת מבקש, אל תיתפס למילה או משפט שכתבתי, אם כתבתי "אל תכתוב פה" אל תגיד לי "אני אכתוב איפה שבא לי" ו"אתה לא תגיד לי", לא זאת הייתה עיקר התגובה שלי.

מתן גילור 26 באפריל 2013

מה הקשר בין התגובה שלי שבאה להסביר למה ביקשו מהקהל לא לרדת לדשא הרבה פעמים לבין נאום הגבלס שלך? באמת שאני לא מבין.
איך זה קשור ללפרגן או לא. להפך – אני תומך פה לחלוטין בזה שביקשו מהקהל לא לרדת לדשא. מה הקשר לכל עניין העברת המשחק.
לגבי הזכות או לא שלי להגיב פה – זה ממש לא האישו. האישו הוא שזב חוטם כמוך, שבטוח שאם הוא ישב השמש לא תזרח בבוקר, חושב שיש לו איזשהי זכות על בלוג פרטי של אדם פרטי.
אז חופצן קטן – אני מגיב בבלוג הזה (של טב"י) מהיום בו הוא נפתח. טל חבר שלי בפייסבוק ויש לו את המייל שלי. אם הוא לא ירצה שאני אגיב הוא יודע איפה למצוא אותי.
ובכלל – איך אתה יודע שהוא מעדיף שאתה תגיב פה ולא אני? שאלת אותו או ששוב אתה לוקח בעלות על רכוש לא שלך כמו עבריין סוג ז'.

לסיכום, אם לא הבנת (לאור הרמה של התגובה שלך אני לא מתפלא) זו תגובה שלחלוטין מפרגנת למהלך שמכבי ת"א עשו.

ולשאר אוהדי מכבי ת"א – הבריונות העלובה שאתם מפגינים כלפי לא מפחידה אותי. מומלץ לכם ללמוד מ"אזי", "גיסנו" או "פאןפאן" איך מגיבים על טענות שלא אוהבים מבלי לתקוף את המגיב (וכן, כשתוקפים אותי אני מחזיר).
ההבדל הוא שאני יוצא נגד מגיבים כמו GA02 כשהוא מגיב לכם בצורה לא ראויה, אבל אתם מעדיפים רק לטנף – באמת כל הכבוד!!!

לוני 26 באפריל 2013

תודה לך.

התבלבלתי בתגובות ורציתי להגיב בהמשך השרשור בתגובה הקודמת שפתחת אבל יצא שהגבתי בזו וזה באמת נראה קצת לא קשור.

תודה לך על כל הכינויים שבהחלט היו מידה כנגד מידה לתגובה שלי. מה כתבתי? שזה מביך כי העניין הוא לא מי מילא את ר"ג באמת ומי מילא אותו רק בכאילו, אלא מי אלופה השנה? שכתבתי שזה פוסט על חגיגות של מכבי ואתה בחרת להתמקד במשפט, שלדעתי, היה בין הלא רלוונטיים בפוסט?

תודה לך שהתחשבת במה שביקשתי בחלק האחרון של התגובה שלי- עיקר הדברים שלי התייחסו לתחרות אוהדים שכתבת עליה, ובכל זאת בחרת להתייחס למשפט, שאני מודה שיכולתי לנסח טוב יותר, שהיה זניח בתגובה שלי, לפחות לדעתי.

אני כורע ברך מתן, אתה הגבר, עלבת בי מספיק פעמים, אני בריון עלוב ועבריין סוג ז' וחוצפן קטן וזב חוטם שהשמש לא זורחת בלעדיו וגם גבלס והכי נורא- רק אתה חבר של טל, אני לא, וזו כנראה הסיבה לתגובה הגבלסית שלי.

מתן גילור 26 באפריל 2013

לוני, לא. זה לא עניין אם אני חבר של טל או לאו. זה גם לא עניין של זכות להגיב. אני פשוט לא מבין מאיפה אתה מוצא את האומץ (בשיא הרצינות) לכתוב למישהו לא להגיב בבלוג לא שלך. אני לא הייתי מעז לעשות זאת בבלוג של פרוסנר נניח.
שמע, אתה מוזמן לקרוא מה כתבתי למנטוס. באמת ובתמים (ואתה יכול לבחור האם להאמין או לאו) שהדיון נפתח בכך שרציתי לשאול את טל מדוע הוא כותב משפט לא נכון – זהו! באמת שזהו! משם התחילו תגובות על "למי יש יותר גדול" וכן נגררתי – מודה ומתוודה.
לא חשוב למי יש יותר אוהדים וממש לא חשוב מי יכול או לא יכול למלא את ר"ג. כל אחד צריך להיות גאה בקבוצה שלו בלי קשר לתוצאות או לכמות האוהדים וללכת אחריה ויהי מה. פשוט שבעל בלוג כותב משפט שגוי מותר לי לשאול מדוע עשה כן.

לחלק השני – אתה צודק 100%. הוצאתי עליך עצבים שנאגרו מתגובות של מגיבים אחרים וזה לא הוגן ולא הגון. (שוב, חוץ מחלק הבעלות על הבלוג :) ). על זה אני מתנצל. אתה יכול לבחור האם מודה ועוזב ירוחם או שאתה נוטר טינה – לשיקולך ;)

ובסופו של דבר – כן. יש פה בריונות! בעיקר אחרי שאני מביא קישורים וכל השאר מעלים טעונים נגדיים בלי שוב כיסוי עובדתי (אני מפנה אותך לטור השבועי של סבר פלוצקר על סוגיית העובדות).

ואחרון אחרון (לתגובה הזו :) ) – קום ואל תקרא ברך לעולם בפני איש, למעט איתך כאשר אתה מציע נישואין. בטח לא כלפי. אני לא ראוי לזה ולא מחפש את זה. אבל אני מאד, מאד-מאד, מפרגן למכבי ת"א על מה שקרה איתה השנה. יש פה והדי מכבי ת"א באתר שאני מדבר איתם בפייסבוק שיכולים להעיד כמה אני מפרגן לכם השנה. הייתם הכי טובים וזה מגיע לכם. לכל הרוחות – שכל האוהדים שלכם יצאו לזלזלו ביכולת השל הקבוצה נג ק"ש בחוץ (בשלולית) אני כתבתי שהם חבורה של גברים והאוהדים צריכים לשמוח מאד שיש להם שחקנים כאלה. עזוב את כל זה – לא מזמן איחלתי לכם בהצלחה באירופה שנה הבאה – יותר מזה???

מיקי 25 באפריל 2013

אוי באמת, שי סידי? שיירגע. ההשוואה למסי ורונאלדו הייתה תת רמה. מביך נמוך ומטופש.

מיקי 25 באפריל 2013

הכוונה שהוא את אלירן עטר אליהם…

טל בן יהודה 25 באפריל 2013

לגבי המשפט שלו על מסי ורונאלדו…

בהחלט מטופש. כל האזור שלנו בשער 1 פשוט צחק בקול רם מזה.

אור 26 באפריל 2013

בהחלט מטופש ומיותר. כמה שמחה כבר העניקו לנו מסי ורונאלדו לעומת עטר?

שיר 25 באפריל 2013

דבר ראשון, טל פשוט תענוג.
כל הכבוד על האומץ לקנות את הכרטיס לפני המשחק, רק מהחשש למנחוס קנינו אותו רק בדקה ה 88 של המשחק של חיפה.
רק שנשאר לנו מקום רק בשער 14 המפואר, לכן את המשחק לא כל כך ראיתי, אבל את האוהדים נותנים תצוגת תכלית כן.
וכשמכבי ( ומבחינתי יש רק אחת)הייתה בליגת אלופות, הייתי במשחקים ( גם במשחק נגד באיירן מיד אחרי החג). ואני לא זוכר שראיתי שם אוהד אחד שהוא לא צהוב ( אבל 9 שנים לך תזכור).
נגד האימפריה מאוסטריה באמת לא הייתי, אבל כשחיפה עלתה לליגת האלופות אני ו2 חברים ( צהובים בכל רמ"ח איברנו) קנינו מנוי לראות את האימפריות ממינכן, צרפת ואיטליה. ואני זוכר שהיו כמה כמוני שעשו זאת.
במשחק נגד יובה שנערך בגשם אני זוכר בקושי חצי איצטדיון מלא.

יואב 25 באפריל 2013

תוך שלושה ימים נחטפו הכרטיסים.
אין לזה שום מקבילה.
ואני בכלל לא נכנס לעניין המנויים בכלל. חיפה לא בליגה שלנו בכלל.
הייתי רוצה לראות כמה מנויים מכבי היתה מוכרת עם שבע אליפויות בעשור. בעצם אני יודע את התשובה-יד אליהו. 11000 כמו הוראת קבע בבנק.
זאת בהחלט שאלה למי יש יותר גדול אבל התשובה לה ברורה כבר מעל מאה שנה.

מתן גילור 25 באפריל 2013

2001 – http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-1071008,00.html
2005 – http://www.nrg.co.il/online/3/ART1/009/057.html
2007 – http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000243217
2010 – http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=64&docID=84720

זה בסדר – אתם יכולים להמשיך לשקר לעצמכם.
אתם גם יכולים לקרוא את הפוסט של פרוסנר על הפרופיל הפסיכולוגי שלכם ולהתחיל לעבור את 5 השלבים לריפוי.

בהצלחה.

רועי 25 באפריל 2013

מה יהיה עם תסביכי הרדיפה שלכם ?
יש הבדל מ"סקר אוהדים" לבין קהל בפועל שמגיע למשחקים.
תזכיר לנו כמה מנויים מכרתם השנה ?
ושנה שעברה, ושנה שלפניה.

מתן גילור 25 באפריל 2013

תסביכי רדיפה? עד היום חשבתי שזה תסביך נחיתות. לפחות תהיה עקבי בנתוחי 2 גרוש שלך. אני חושב שהדיון הולך למקומות קצת נמוכים ולא ממש רלוונטיים וסביר להניח שלא חשוב מה אכתוב, אתה תכתוב לי את אותו הדבר (משהו עם המילה תירוצים), אבל בכל זאת, יש לי 10 דק' עד שאני זז לישיבת ועדת ביקורת, אז אגיב:
1. למה חשובים לכולם המינויים? מה ההבדל בין מנוי לכרטיס רגיל? האם מנוי שלא מגיע למשחק נחשב או לא? בקיצור, צריך לדבר על כמות צופים במשחקים (לא כולל קהל אורח).
2. למה לא להסתכל גם על משחקי חוץ? 6,000 צופים בנתניה זה לא נחשב?
3. העונה אתם רצים לאליפות, אבל כך את עונות האליפות שלנו. למשל ב-2 העונות הראשונות של אלישע היינו עם מעל 10,000 צופים למשחק (בראשונה רק אנחנו ובשניה גם הפועל ת"א). ד"א, גם אז היו לכם יותר מיוניים ופחות צופים.
4. אתה באמת משווה את בלומפילד לקריית אליעזר? אתה חושב שאם הייתם משחקים בר"ג עדיין היו 10,000 במשחקים נגד הקטנות? אני חושב שלא. בוא נחכה לראות מה יהיה בסמי עופר. (יודגש שאני לא מדבר על תכולת האצטדיון, אלא על חווית הצפייה).
5. זהירות – ספקוליצה! לשיטתי, אם הייתי עושה מיצוע של מיקום אוהדי מכבי ת"א בארץ, היית מגיע ל…ת"א. לעומת זאת, אם היית עושה אותו מיצוע למכבי חיפה היית בערך בנתניה (אולי קצת יותר לכיוון חדרה). המיקום של מכבי ת"א נותן לה אפשרות לאוהדים מב"ש ועד חיפה ושל מכבי חיפה מת"א ועד נהריה. די ברור באיזה חבל ארץ יש יותר אוהדים פוטנציאלים…לראיה (הן לסעיף 4 והן לסעיף 5), כאשר אירחנו את משחקי הליגה האירופאית בחיפה הגיעו כ-10,000-12,000 צופים, אך כאשר אירחנו את משקי גביע אופ"א בבלומפילד האצטדיון היה מלא עם עודפי ביקוש מטורפים.
6. שמע, האוהדים בארץ ברובם הם אוהדי נצחונות. לנו היי עשור מוצלח מאד, אז עכשיו יש לנו הכי הרבה. עם מכביסט ותיק צודק ואתם הולכים לעשות דומה, סביר להניח שלכם יהיו בסופו הכי הרבה, בעיקר שיש לכם עוגן כמו קבוצת הכדורסל. זו לא בושה להודות בזה. הנה, אני מודה – קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א היא האהודה בישראל! בגדול, יש 3 קבוצות עם בנק אוהדים גדול מאד בארץ. מי מהן שתצליח יותר היא זו שיהיו לה יותר אוהדים בשנים העוקבות.

רועי 25 באפריל 2013

זה יפה שאתה אומר שהדיון הולך למקומות קצת נמוכים שניה אחרי שאתה כותב "ניתוח 2 גרוש שלך".
זה שאתה לא מוכן להתמודד עם העובדות ולענות על השאלה כמה מנויים מכרתם לא הופך את הניתוח ל "2 גרוש".
שורה תחתונה, אם למכבי היה עשור מוצלח כמו זה של חיפה, בלומפילד היה סולד אאוט כל עונה.
וגם עם העשור השחון הזה מכבי מעמידה כל שנה מספרי מנויים בין המקום הראשון לשני.

מתן גילור 25 באפריל 2013

רועי, קודם כל שב דקה תירגע. אל תשקע אל תפחד אל תירא. אל תקפוץ בלי סיבה אל תצעק מה קרה. אבאל'ה פה בשבילך.
ניתוח ה-2 גרוש מתייחס לניסיון לייחס לי תסביכים כאלה ואחרים ולא מעבר לכך. כל ניסיוןם כזה הוא לא מחויב המציאות, אבל אתה יכול כמו פרוסנר לעשות את זה מצחיק. בכל מקרה לייחס תסביכים לאוהד מכבי חיפה שנולד בשנת 1983 זה קצת לא מסתדר…
לגבי מינויים – היו עונוך בשנות ה-90 שלבית"ר היה את ממוצע הצופים הכי גבוה בליגה, אבל רק 2,000 מינויים. בדקו איך יכול להיות וגילו שבאותם ימים בי-ם0 עשו פחות עסקאות באשראי. מינויים זה לא מעניין. רק מספר צופים.
*
אני לא מתווכח איתך על זה לרגע – אתה צודק. המיקום הגיאוגרפי (מרכז), כמות האוכלוסיה בגוש דן ובעיקר קבוצת הכדורסל מקנים לכם את הפוטנציאל להיות הקבוצה בעלת מספר האוהדים הגדול בארץ. ברם, כרגע זה לא המצב. אכן, אני מאמין שתמלאו את בלומפילד אם תקחו 7 מ-11.
*
תולעת, יפה הצלחת לקבל מחמאות. אני מניח שאת מאמינה שזה משנה את המציאות. היה שבוע ש.ק. שק"ש הביאו יותר מכם. אני מאמין שחשבת שיש להם יותר אוהדים…
ד"א, היינו 500 :)

תולעת 25 באפריל 2013

אני חיה בשביל מחמאות ואת המציאות של מתן גילור אני לא מתיימרת לשנות

גיסנו 25 באפריל 2013

אני לא אכנס לדיון הזה כי כל מה שיש לי לומר כבר נאמר.

אבל לא יכולתי להתעלם מהציטטה של השבק :)

מתן גילור 25 באפריל 2013

לכתוב תגובות ארסיות וציניות כל תגובה שניה כלפי כל מי שמעז לא לאהוד ואפילו, רחמנא לצלן, לא לומר אמן לכל מה שקשור למכבי ת"א זו חכמה קטנה מאד.
לעשות זאת בעילום שם זו סתם פחדנות.
(עכשיו בטח תרצי לכתוב משהו ציני על כך שעד לא מזמן גם אני הגבתי עם כינוי. ההבדל הוא שמימי הראשונים פה חשפתי את שמי. אני לא מתבייש במי שאני, במה שיש לי לומר, ולצערך הרב גאה מאד-מאד בקבוצה שאני אוהד).

תולעת 25 באפריל 2013

לא מבינה מה אתה רוצה ממני ואם אתה לא מסוגל להתמודד עם תגובות אז אל תכתוב דברים כמו "הצלחת לקבל מחמאות. אני מניח שאת מאמינה שזה משנה את המציאות". באופו אישי זה לא כל כך מפריע לי כמו שלא מזיז לי שקוראים לך מתן גילור או אם כתבת כMG, GA02 או אלי הירוק. אם היית יודע את שמי היית מרגיש יותר טוב?

מיכה 25 באפריל 2013

מה זה אומר עליך מתן שאתה 1. נדחף לתוך שמחה שהיא לא שלך? 2.תופס את מרבית התגובות 3.מתווכח על נושא שהוא די שולי מבחינתננו השבוע. מעולם לא מצאתי צורך להיכנס לשימחה של אחרים על מנת לנסות להשבית אותה.
למה שלא תבקר פסיכיאטר?

יואב 25 באפריל 2013

מיכה,
ביג לייק.

תולעת 25 באפריל 2013

כמה זה יוצא באחוזים ה-400 שהגיעו לבלומפילד ביום א' האחרון?

מתן גילור 25 באפריל 2013

כנסי לאתר הרשמי של מכבי חיפה ותראי מה כתבתי על זה. עזבי אותך שטויות. את יודעת שלכם היו משחקים ללא משמעות נגד הפועל חיפה עם 35 אוהדים בלחץ. אני הייתי בטוח שאני הולך לבד וממש הופתעתי שראיתי שיש יותר מ-3 נוספים שמוכנים להצטרף.
ד"א, אני יכול להיות אחראי רק על עצמי :)

תולעת 25 באפריל 2013

רק אומרת ששבוע שבו 35,000 אוהדי מכבי ו-400 אוהדי חיפה מגיעים למשחקים הוא אולי לא השבוע הכי מוצלח לדבר על זה מבחינתכם

רועי 25 באפריל 2013

ענקית.

רועי 25 באפריל 2013

אם כבר מדברים על מכבי ת"א מכבי חיפה, למישהו יש מושג מתי תחל מכירת הכרטיסים למשחק בשני לאוהדי מכבי/מתי אתר לאן יקרוס ?

יויו 25 באפריל 2013

רועי,
אין מכירת כרטיסים למכבי, נעשתה הגרלה בין המנויים למי תהיה הזכות לרכוש כרטיס.
אם יישארו כרטיסים, שאר האוהדים יוכלו לרכוש אותם החל מיום ראשון בצהריים.

נ.ב. כשאתה רואה 80 אלף צופים במשחק אתמול, אתה מבין כמה זה חסר משמעות להתווכח אם היו 32, 35 או 38 אלף צופים במשחק מסוים.
ואם כבר ספקולציות – בכל אחד מהמשחקים שבאו 'רק' 33 אלף צופים ולא יותר, זה רק בגלל שהיציעים הפנויים היו 'יציע הלפיד' הנוראי והיציעים המזרחיים מהצד השני.
אין לי ספק שבמשחקים הגדולים (שהיו בהם מעל 30 אלף צופים) היו באים לפחות עוד 5000 צופים אם היו עוד יציעים 'נורמלים' בר"ג.

רועי 25 באפריל 2013

תודה יויו,
אני מנוי, לא ראיתי הודעה על זה באתר של מכבי,
איך אדע אם עליתי בגורל ? :)

יויו 25 באפריל 2013

לא עלית.
היית צריך להירשם להגרלה לפני שלושה ימים באתר הרשמי.
ההגרלה כבר נעשתה (אני זכיתי :) )

יואב 25 באפריל 2013

תולעת הנפלאה((((((((((:

אור 25 באפריל 2013

אל תשכח שבגוש דן יש גם את הפועל תל אביב ואילו למכבי חיפה יש מונופול על כל הצפון.

רפאל 26 באפריל 2013

משחקים ילדותיים בין אוהדי קבוצות גדולות שאין דרך להתחרות איתם.

יואב 25 באפריל 2013

טל,
תודה על היומן. מודה, הייתי סקפטי(אמונות תפלות).

טל בן יהודה 25 באפריל 2013

כמו שכתבתי, מכבי הייתה מעל לכל אלה העונה. :)

Blue Jay 25 באפריל 2013

הייתי מכנה כתבה זאת ONE LONG GOOSEBUMPS

תורג'י 25 באפריל 2013

אם חיפה עוברת 17 שנים כמו שעברו על מכבי תל אביב – שחר יכול למכור יציעים שלמים בסמי עופר לנדלן

יואב 25 באפריל 2013

תורג׳י,
גדול. מסכנים הירוקים. הם בדיכי…
אין קהל שקיבל כל כך הרבה ונתן כל כך מעט. בישראל.

ירוק 25 באפריל 2013

מעניין, כי אני דווקא זוכר 7 שנים ארוכות ומדכאות (לפני גרנט) – ונדמה לי ששום דבר לא השתנה.

אבל אל תפריע לעובדות לבלבל אותך תורג'י!

גיסנו 25 באפריל 2013

טל כפי שהצעתי לך בפרק הקודם ביומן – שנה הבאה אתה צריך לקרוא לו "יומן מכבי בליגת האלופות", אולי זה יעבוד :)

מזכיר לי מאוד את החוויות שלי מהיום הזה, ואת ההרגשה שלי משער 3. רק שאני נחתתי שורה לפני מגה-חופר שרק טען כמה השחקנים שלנו גרועים ושהמשחק חרא ומה כולם עומדים בכזה משחק משעמם.

תצוגת העידוד הייתה נהדרת, חבל ששמענו אותה בדיליי של 10 דקות בערך.

ואחר כך היה צחוקים בכיכר רבין :)

עדידס 25 באפריל 2013

קראתי מה כתבת על ה- 22:27, דקה 80
אנחנו 3 ימים אחרי וכולי צמרמורת !!!
תודה לך מכבי חיכינו 10 שנים – מתוק , מתוק , מתוק !!

ג'וני 26 באפריל 2013

בכדורגל הישראלי אין אוהדים בכלל אלא טרמפיסטים שטופי מח והמדד הכי טוב כדי לקבוע את העניין הוא הכישלונות בזירות במפעלי גביעי אירופה כולל בנבחרת .
קהל טוב זה קהל שנותן הרגשה של בית שמעודד ודוחף את הקבוצה להצלחות כמו הקהל המדהים האירופי של מכבי ונבחרת הכדורסל.
מכבי ת"א הביאה 35 אלף איש למשחק האליפות מול רמה"ש אבל הרגשה כאילו שבאיצטדיון היה לא יותר מ500 איש..אין עידוד אין שירים איזה שקט וזה עוד אליפות אחרי עשור.
מתי קהל של קבוצת כדורגל ישראלית הוביל אותה להישגים באירופה? לא היה ולא יקרה כי אין כדורגל בארץ ולכן אין גם קהל כדורגל.
אגב, גם בארה"ב כל מגרשי הכדורגל מלאים כולל במשחקי נשים האם זה אומר שהכדורגל ענף ספורט פופולרי בארה"ב? קיבלתם את התשובה.
המדד בקהל גדול הוא האיכות ולא תמיד הכמות .

ליבר 26 באפריל 2013

זה הכל אקוסטיקה. אצטדיון רמ״ג זה פשוט נפל בכל מובן אפשרי.
בנוקיה יש 4 יציעים שמעודדים וזה נשמע פסיכי לגמרי.
ברמ״ג 30 אלף לא נשמעים בכלל.
אני מבטיח לך שבבלומפילד מלא יש אווירה הרבה יותר טובה.
אני אישית חושב שמגרש הכדורגל עם האקןסטיקה והחוויה הכי טובה בארץ זה טדי.

מיכאל 26 באפריל 2013

הכותרת הפשוטה הופיעה ב"הארץ"? בטח לא ב"חדשות הספורט"…

טל בן יהודה 26 באפריל 2013

האתר של ספורט5 מיד לאחר הזכייה

מנטוס 26 באפריל 2013

לגודל של הקהל יש 2 משמעויות

א. היכולת של הקהל לדחוף את הקבוצה ולהשפיע על השחקנים להתאבד בשבילם .
ב. היכולת של הקהל לתמוך כלכלית בקבוצה .

כל זה כמובן אמור להיות במינון מסויים , שלא יקרה לדוגמא מצב ששחקן גמור "מתאבד" לשבור לזהבי את הרגל כדי שאוהדים יסדרו לו חוזה לעונה הבא , או שאוהדים פתאם צריכים להיות כספומט של הקבוצה ( בקיצור לא כמו בהפועל )

למכבי ולחיפה יש אותו קהל פחות או יותר , אלו קצת שחצנים , אלו קצת עם רגשי נחיתות , בסוף אף אחד לא מושלם . מבחינת עידוד הם דוחפים את הקבוצה שמצליחים , ומפעילים לחץ שלילי ברגעי משבר .

ההבדל הוא שלמכבי יש בכל זאת יותר אוהדים רדומים (אבל לפני תגובה של 8000 מילים של מתן גילאור אני אסייג שזה תחושה בלבד ) אבל יותר משמעותי זה שלמכבי יש יותר אוהדים מבוססים (בוודאות). אם 2 הקבוצות יתנהלו בצורה מקצועית , בלי להחתים שחקן על חוזה של 600 אלף יורו ( קולאוטי ) או להחתים מאמן בגלל פוסטר ביציע ( עטר ) אז היתרון של מכבי בעניין הזה יוכל לתת לה יתרון גדול על פני שאר הליגה ועל חיפה . שלחיפה יהיה מגרש של 30 אלף ( כנראה בלי אוירה ממש ביתית ברוב המשחקים מה שיפגע באיכות העידוד ) ושלמכבי לעומת זאת יש מגרש די מיושן של 13 אלף ( בלי אפשרות לייצר הכנסות ) , אז לסיכום עניין הקהל מאבד משמעות לחלוטין , והקבוצות ימשיכו להתבסס על הרצון של הבעלים שלהם לספוג הפסדים . ומתן גילאור יחפש נושאים אחרים לעסוק בהם .

מתן גילור 26 באפריל 2013

אם תשים לב, עד היום לא הגבתי לך (אל תדאג. זו הראשונה והאחרונה), הואיל והתגובות שלך הן בדיוק כמו של "ג'וני", "מכביסט ותיק" או "GA02" (שמשום מה יש אנשים עלובי נפש שמעזים להאשים אותי כאילו אני זה אני, אבל מילא…). גם כשיש דברי טעם זה מלא בארס ושנאה (ואין הרבה דברי טעם).
עכשיו קראתי את התגובה הזו וכבר חשבי שטעיתי. באמת, תגובה עם הרבה טעם ואני אפילו מסכים עם רוב מה שכתוב בה.
אבל בגלל שאתה בן אדם כל כך קטן לא יכול לסיים בלי השורה האחרונה (כאילו נהילתי פה דיון רק עם עצמי וכאילו לא רק אני הבאתי קישורים לנתונים וכל השאר סתם העלו ספקולציות, אבל אל תיתן לעודבות לבלבל אותך).
אז שני דברים:
1. הדיון התחיל מתגובה שלי לטב"י לא כדי לפתוח דיון בנושא, אלא באמת כי התעניינתי למה הוא כותב משפט שגוי (מודה שנגררתי לדיון שלא התכוונתי לפתוח).
2. עד שיש מישהו שהוא לא פחדן שפל כמוך וכמו הנדל הארסי, לפחות תאיית את השם נכון.

כמו שכתבתי ברישא של התגובה, לפחות לגביך, שלום ולא להתראות.
(אני כבר צופה את תגובת הנגד הצינית "אוי לא. מה אני אעשה בלי התגובות שלך…" – צפוי ורדוד.)

מנטוס 3 במאי 2013

לייק

עכו"ם 26 באפריל 2013

למה לריב? אני מאוד אוהב את מכבי והם הביאו לי אושר לא מבוטל השנה, אבל לריב בגלל כדורגל?
מתן, אני מודה שאני לא מבין למה נפגעת מחלק מהתגובות פה (שלא נראו לי פוגעניות, או מנסות לפגוע) אבל בכל מקרה אני ממליץ לך פשוט להתעלם אם יש מישהו מספיק אינפנטיל בשביל להתעסק לגופו של אדם במקום לגופו של עניין (מעבר לעובדה שלא באמת מכירים פה מישהו. לשנוא על רקע אהדה לקבוצה יריבה זה חולה לגמרי)

אורי 26 באפריל 2013

פשוט כיף לקרוא נהנה בכל פעם:)

צהובה 27 באפריל 2013

"21:12, דקה 21 – אני נקרע מצחוק כל פעם מחדש מכך שבעיטות השוער של לייבוביץ' מלוות בקריאה: אוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו-מאנייק!"
טל צא כבר מהראש שלי!!! ;)
נהדר כמו תמיד, לגזור ולשמור (לילדים)!

Comments closed