הלייקרס לאן? לכיוון דוויט הווארד!

מטורפים הם האנשים שקוראים לקבוצה לא להמשיך עם הסנטר

dh banner

אם אתייחס בקצרה לסדרה של סן אנטוניו-לוס אנג'לס (בדיוק כפי שהתנהלה הסדרה עצמה, בקצרה), אז סן אנטוניו אוהבת לעבוד עלינו. אני חושב שזה תחביב של פופוביץ' ובגלל זה גם למדתי לאהוב אותו. אם לפני שנתיים הם עבדו עלינו כשחשבנו שהם קבוצה שתרוץ רחוק והיא הודחה על ידי ממפיס לפני שהספקנו לומר "טים דאנקן הוא שחקן משעמם", השנה הם גרמו לנו להאמין בדיוק הפוך.

סיום חלש של העונה הרגילה גרמה להרבה אנשים לחשוב שללייקרס יש סיכוי מולם. גם אם לא מדובר בסיכוי גבוה, זה עדיין היה יותר ממה שאנשים נתנו להם מול אוקלהומה סיטי הצעירה והמהירה שסיימה בראשות המערב. אבל פופוביץ' הליצן הוריד את הניילונים מפארקר וג'ינובילי והספרס נתנו ללייקרס ספנקינג שלא ישכח במהרה בקליפורניה.

הסוויפ הכואב לווה באקורד סיום צורם במיוחד כאשר דוויט הווארד, אחד ממוקדי תשומת הלב בקבוצה במשך כל העונה, הורחק במהלך המשחק בתחילת הרבע השלישי "כשקבוצתו הייתה צריכה אותו יותר מכל" (או קלישאה אחרת לבחירתכם).

*

לאחר המשחק הווארד עמד תחת מתקפה די גדולה של אוהדים ועיתונאים, כשהקולות הקיצוניים ביותר קוראים לא להחתים אותו לעונה הבאה מכיוון ששחקן מוביל במעמדו אינו זונח את קבוצתו באמצע המערכה.

אני לא אכחיש, יש משהו בדברים האלה. אני עד היום לא שוכח את הכרטיס האדום של חיים רביבו באותו משחק שחטפנו מדנמרק חמישייה ברמת גן, וזה היה לפני 14 שנים. זה בהחלט צורם שהשחקן המרכזי שלך נוטש כשאתה נמצא על סף הדחה או בסיטואציה קריטית אחרת. אבל מכאן ועד לקחת את זה כעילה לאי החתמתו היא מופרכת ולטעמי מוגזמת.

האמת היא שמאד קל להיות סנסציוני כמו העיתונאי האמריקאי ביל פלאשקי שקרא ב-LA Times לא להחתים את הווארד. למעשה זה לא רק "קל", אלא גם רצוי בשביל הרייטינג, הרי מי לא יקליק על כתבה שקוראת לא להחתים את הסנטר הטוב ביותר בליגה. אבל כמו בכל דבר בפלנטה הזו, אי אפשר לצבוע את הכל בשחור-לבן, וגם כאן יש הרבה אפור.

בעיה בעייתית

המצב הנוכחי של הלייקרס עם דוויט הווארד מזכיר לי קצת (ובאופן לא כל כך מפתיע) את המצב של מכבי ת"א עם דיוויד בלאט לקראת הפגרה הקרבה. אני האוהד שאומר פעם אחר פעם ש"במכבי ת"א סופרים תארים, לא גמרים" (כשישנה גמישות עם היורוליג) ולכן החלפת צביקה שרף בקיץ 2008 לדוגמא, אחרי שהגיע לשלושה גמרים וזכה באפס תארים, הייתה נכונה ומתבקשת.

אבל כרגע, למרות היותה פייבוריטית ברורה, ישנה סבירות שמכבי ת"א תפסיד בגמר הגביע השני שייערך העונה ברוממה על תואר האליפות. אם היא אכן תפסיד באותו משחק, הדבר הנכון לעשות בהתאם למשפט בפסקה הקודמת יהיה להחליף את דיוויד בלאט. אבל השאלה שחייבת להישאל באותה הנשימה היא "את מי לעזאזל נביא במקומו".

לפני חמישה קייצים כשהיה צריך להחליף את שרף, פיני גרשון שעדיין לא יצא לגמלאות היה זמין, בלאט אימן בחו"ל ואפי בירנבוים היה שם שאוהדים רבים רצו לראות אותו מקבל צ'אנס בקבוצה. היה אפשר לפטר את המכביסט הנצחי שרף ללא דאגה מיוחדת לגבי יורשו.

היום העובדה היא שאין מי להביא היום במקום בלאט. מניותיו של דרוקר צנחו פלאים בעקבות הפועל י"ם, ארז אדלשטיין היה אופציה ריאלית לפני כעשור, גרשון יצא לגמלאות וגודס עדיין לא מוכן. לגבי צביקה שרף המכביסט, הוא תמיד יהיה שם מתחת לזכוכית של "שבור במקרה חירום", אבל כבר לא כהחתמה מתוכננת בקיץ.

גם אם בלאט יפסיד במשחק הגמר השנה, הוא המאמן שלטעמי צריך להמשיך במכבי ת"א. לא רק בגלל שאין לו שום מחליף ישראלי ראוי שמתאים למכבי ת"א הנוכחית, אלא בגלל שהוא גם המאמן הישראלי הטוב ביותר בשוק. כשהגיע הזמן להחליט על המשך דרכו של גרשון בקבוצה לאחר ההפסד לקטש בגמר 2010, היה את בלאט כגיבוי, היום אין אף אחד.

*

בחזרה לדוויט הווארד והלייקרס. באמת שמחמם את הלב לראות את כל הגיבורים מסביב שקוראים ללייקרס לתת להווארד לחתום בקבוצה אחרת ולא להציע לו את המקסימום, אבל מעטים מהם מסתכלים קדימה אל האופק שבו נמצא היום שאחרי קובי בראיינט.

האמת היא שאנחנו למעשה כבר שם. גם אם קובי יצליח לחזור לכושר משחק, זה יהיה כנראה רק לעונה אחת אחרונה (טוב, אולי שתיים) לקראת עונת 2014/2015 כשהוא בן 36. בנוסף אליו, הרשו לי להניח שהקבוצה הזו כבר לא תראה שום דבר משמעותי מסטיב נאש וכל אסיסט שימסור במדים הזהובים-סגולים מהווה כרגע בונוס.

אז במידה והלייקרס לא יציעו להווארד את המקסימום, הדבר היחיד שיישאר הוא פאו גאסול ועוד 11. ואם אתם מעוניינים לדעת כיצד קבוצה של פאו גאסול ועוד 11 שחקני כדורסל בינוניים-מינוס תיראה, אני אתאר לכם אותה במדויק: ממפיס גריזליס של 2001-2007.

אה סליחה, תיקון קל. מדובר בממפיס גריזליס של אותם השנים רק עם פאו גאסול שנמצא כבר אחרי השיא שלו, לא לפניו, כשהוא מבוגר יותר בשבע שנים.

אני יודע שממפיס של העשור הקודם נשמע מפתה ואטרקטיבי לאוהדים מסוימים, בייחוד אוהדים של קבוצות אחרות, אבל לא בשבילי. הלייקרס צריכים להחתים את דוויט הווארד כי אין שום (סופר)סטאר אחר בליגה שהולך להגיע לקבוצה בקרוב.

(וגם אם אתם שייכים למיעוט שמחזיק בתקווה שלברון ירצה להגיע ללוס אנג'לס בקיץ 2014, הוא כנראה יפזול לכיוון רק אם הווארד או שחקן בקנה מידה שלו אכן יהיה בקבוצה)

עדיין מפלצת

כל אלה שמסתכלים על הווארד של השנה האחרונה ומשווים אותו לשחקן שהיה לפני שנתיים, שוכחים שתי נקודות קריטיות. ראשית, הווארד שיחק באורלנדו כשהוא השחקן המרכזי בקבוצה בעוד שבשנה האחרונה הוא שיחק עם אחד האגו-מאנייקים הגדולים שנראו אי פעם בספורט המקצועני, כזה שלא ייתן גם לילדה הקטנה שלו לקחת ממנו את אור הזרקורים (היי, אני אוהב את קובי בראיינט וחושב שהוא שחקן כדורסל מדהים, אבל גם אימא שלו תודה בדברים האלה).

שנית, בואו לא נשכח שהוא עבר ניתוח בגבו באפריל שנה שעברה. קשה להמעיט בערך הגב שלנו כשאנחנו עוסקים בספורט, בטח ובטח ברמה הכי גבוהה בעולם. בפעם הבאה שמישהו כותב טור ביקורת על המשחק שלו בעונה האחרונה, אני מציע להם לנסות לכתוב את הדברים באותה הרמה ואיכות אחרי שעברו ניתוח מוח. נראה איך הם מתמודדים ללא הכלי החשוב ביותר שלהם.

*

ובכל זאת ראינו ממנו לא מעט. אם אתם עוקבים אחרי ספורט מקצועני, אתם בטח מכירים את הקלישאה שמשתמשים בה כדי לתאר שחקני על שאומרת ש"השחקן הזה ב-70% יכולת הוא עדיין יותר טוב מכל השאר ב-100% יכולת". דוויט הווארד היווה הוכחה חיה למשפט השחוק הזה.

במשך רוב העונה הוא היה רחוק מהשיא שלו, כשהוא בעצמו אמר בחודש פברואר השנה שהוא מעריך את עצמו ב-75%, משהו שהמאמן שלו לשעבר סטן ואן-גנדי הסכים עליו. ולמרות שהוא רחוק משיאו, השחקן עדיין לקח יותר ריבאונדים מכל שחקן אחר בליגה הזו עם 12.4 ריבאונדים למשחק העונה, חצי ריבואנד למשחק יותר מהמקום השני. אין הרבה שחקנים שיכולים להוביל את הליגה בקטגוריה מרכזית שכזו כשהם לא בריאים לגמרי, הווארד עשה זאת.

כולם נוטים גם לשכוח שברזומה שלו מופיעה גם הופעה אחת בגמר הליגה כאשר הוא הוביל לשם קבוצה של כלומניקים על חשבונו של לברון ג'יימס (כן כן, הרשו לי לא להתלהב יותר מדי מטורקוגלו, ג'יי ג'יי רדיק, רשאד לואיס וג'מיר נלסון). לפחות יש לו רזומה כלשהו בפלייאוף, בניגוד למשל לשחקן הסופר-מוערך ברחבי הליגה כריס פול, שעדיין לא שיחק בגמר אזורי בקריירה שלו (כשגם השנה זה כנראה לא הולך לקרות).

*

דוויט הווארד הפך השנה ל"נער ההצלפות" בגלל העונה האחרונה שלו באורלנדו והעובדה שהוא רצה לעוף משם בהקדם. אבל הוא לא עשה שום דבר שונה ממה שכרמלו אנטוני עשה עם דנבר (וגם הוא עף בסוויפ עם הניקס בפלייאוף הראשון שלו בקבוצה), או מה שלברון עשה בקיץ שבו הפך לשחקן חופשי.

זו הליגה, זו המציאות הכלכלית ב-NBA גם אחרי ההשבתה. הסופר-סטארים רוצים לנצח ומעדיפים להיות בעיר זוהרת כשהם עושים זאת. אם ישנם אוהדים שלא יכולים להתרגל לכך ולזנוח את הטינה כלפי שחקנים מן הסוג הזה, אולי עדיף שיעברו לבדמינטון או לקרוס.

ובינתיים, הלייקרס צריכים להתעלם מהפופוליזם שמסביב ולהשאיר אותו אצלם. כי הוא הסנטר הכי טוב בליגה. כי הוא מסוג השחקנים שבונים מסביבו קבוצה. כי לקובי יש (אולי) עוד עונה אחת טובה בקנה. כי ווסטברוק ודוראנט יישארו באוקלהומה. כי וויד ולברון לא מגיעים. כי כרמלו יישאר בגארדן.

אבל מעל כל אלה, הם צריכים להשאיר אותו כי כאשר הוא ב-100%, הוא בטופ 5 בליגה הזו.

הלייקרס הפכו את המיומנות של "בניית אלופה" לסוג של אומנות. הקבוצה הגדולה הבאה של המועדון מתחילה להיבנות בקיץ הזה וחייבת להתחיל ממספר 12.

*

מחכים שיוביל אותנו לת'ריפיט כמו הבחור הזה:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ליגת שוקי ההון - ידיד בית המשפט
תשעים שערים לשחקן אחד בשנה אחת

66 Comments

בלינדר 1 במאי 2013

האוורד כבר החליט שהוא חותם במועדון הכי גדול בליגה או שהוא עדיין מתלבט איפה הוא רוצה לקבל 30 מליון דולר פחות?

איציק 1 במאי 2013

אני לא בטוח שאתה צודק:
1. כשקובי בריא, הוא לוקח את ההצגה וזה פוגע בהוארד שאוהב את הזרקורים. ליקרס צריכה משהו שמוכן לחיות לא ככינור ראשון.
2. סביב הוארד יש יותר מידי ליחשושים לא בריאים. פוזל לפה, מסתכל לשם.
3. הוא אוהב צחוקים כמו שאקיל אוניל אבל הוא לא, ואצלו זה לא משתלב טוב. נראה שזה משיח את דעתו לעיתים קרובות מידי.
4. הדבר הכי חשוב מבחינתי, אני לא בטוח שהוא הסנטר הטוב בליגה. הוא הריבאונדר הטוב ביותר ללא ספק, וגם שחקן הגנה טוב מאוד, אבל בצד השני של המגרש הוא מוגבל מאוד. אם הוא מטר מהסל עם הכח שלו הוא ידחוף ויטביע, כאשר הוא צריך תנוע לבצע, אין לא מגוון תנועות או הטעיות מתחת לסל (ראה ערך אולאג'ואן או מקהיל), וגם סיומת רכה אין לא. הוא לא מוסר טוב כמו ביל וולטון למשל או לפחות סאבוניס (אני לא חושב שסאבוניס טוב מהאוורד רק מציין את רמת הבנת/ראיית משחק ויכולת מסירה). נכון שהוא כן מצליח להטביע כמעט כל משחק, וגם לתקן אחרים אבל הוא לא אחד שיפתח דרך לאחרים.
במחיר טוב, ודאי שצריך לסגור איתו, אבל לנסות לשכנע אותו בחוזה מקסימום לא בטוח שכדאי. מי יגיע במקומו, אולי אפילו להסתכל על הגאסול השני, יופי של שחקן.

בלינדר 1 במאי 2013

כשהאוורד יהיה רבע מסאבויס אני אשמח להתייחס ברצינות לרצון שלו לקבל חוזה מקסימום.

איציק 1 במאי 2013

אין ספק שבהגנה האוורד עולה על סאבוניס ובגדול, בטח אחרי הפציעות של סאבוניס.

בלינדר 1 במאי 2013

דווייט האוורד מתקרב למספר דו ספרתי של שנים בליגה ועדיין לא הפנים שכשהוא חוסם את הכדור החוצה (במקום לשחקן אחר כמו שהוא יכול לעשות ברוב החסימות שלו) הוא מחזיר את הכדור לקבוצה השניה. העברות שהוא מבצע בהתקפה בגלל שהוא לא מסתכל לאן הוא רץ ואת מי הוא דורס הוציאו אותי מדעתי.

טל בן יהודה 1 במאי 2013

אני אגיד לך מה…

ב-4 אתה כותב שהווארד הוא לא הסנטר הטוב בליגה, אבל נותן דוגמאות מהעבר: אלוג'ואן, מקהיל, סבוניס, וולטון…
אשמח לשמוע בדראפט סנטרים שהיה נערך היום, את מי היית לוקח כבחירה ראשונה שלך, ואיפה היית ממקם אותו.

איציק 1 במאי 2013

כתבתי שאני היתי חושב על גאסול האח לחבור לליקרס לפני שהיתי משאיר את האוורד. גם על טייסון צ'נדלר היתי חושב, הוא עשה דברים יפים, והוא נראה הרבה יותר מחובר לקבוצה כשהוא משחק. אני לא בטוח שבסטטיסטיקה הם בשורה אחת איתו אבל אני מעדיף אותם על דברים שלא רואים בסטטיסטיקה.

איציק 1 במאי 2013

כמובן שאם היתי יכול לבחור את דאנקן לעמדה 4/5 והיתי בטוח שהוא יכול לסחוב עוד כמה שנים ביכולת של השנה האחרונה, היתי שמח לראות אותו משתף פעולה עם גאסול כשחקני 4-5 שמתחלפים בתפקידים לפי המצב.

אריאל גרייזס 2 במאי 2013

אין היום סנטרים טובים בליגה, אז לא חוכמה להיות שם בטופ-5. ה-NBA כבר מזמן לא מבוסס על ביג-גאייז

טל בן יהודה 2 במאי 2013

האמת שבכלל לא התכוונתי שהוא בטופ-5 של סנטרים.
בסנטרים הוא בטופ-1.

אני התכוונתי שכשהווארד ב-100% הוא בטופ 5 שחקנים בליגה.
אני מזכיר שלפני שנתיים בלבד, הדיון בקרב פרשני ESPN היה "מי בליגה הוא מספר 2 אחרי לברון, דוראנט או הווארד". ואז הוא עבר את הפציעה בגב.

היום די ברור שדוראנט מס' 2 בליגה (לפחות מבחינתי) אבל כשהווארד ב-100%, אני חושב שהוא אי שם במקום 4-5.

איציק 2 במאי 2013

האם אתה מסתכל גם לצד השני של המגרש בו צריך להכניס את הכדור הכתום לטבעת? האם הוא נותן משהו חוץ מנקודות שם לזרימת המשחק (הוא לוקח ריבאונד או שתים שם, אך ההתקפה פועלת בלעדיו, הוא תחנה אחרונה)? האם הוא תורם למרקם החברתי של הקבוצה עם כל הליחשושים והראש שהוא מסובב וקורץ לכל קבוצה שמוכנה להוסיף שקל לשכר שלו? אז יש לו גם תכונות חיוביות אבל איפה הוא ואיפו פיירס, דווין וויד (מספר 2 בקבוצתו ועדיין מעליו), גם את גאסול ורנדולף היתי שם לפניו. כל זאת אני אומר בהנחה לו היה בריא ב-100%, תוך שיקלול הפרמטרים. כך לעצמך גם רגע לחשוב, לו היתה היום צריך להרכיב קבוצה מאפס, והיתה יכול לבחור כל שחקן שאתה רוצה להרכיב סביבו את הקבוצה, האם השם שלו היה עולה בין חמשת השמות הראשונים מהשחקנים בליגה, אופתע אם כן, זו התשובה הכי טובה (גם ווסטברוק ולאב, כשהם בראים ב-100% עדיפים עליו לצורך זה).

אביעד 3 במאי 2013

הטעות הגדולה שלך היא לחשוב שהאוורד "נעלם" מהדיון על מי מס' 2 בליגה כשנפצע בגב. הוא לא היה חלק מהדיון הזה הרבה לפני כן. כשהוא נפצע בגב הוא כבר היה במשך זמן לא קצר "הסנטר שפעם יכל להיות גדול, אבל לא עשה עם זה כלום".

אריאל גרייזס 1 במאי 2013

אתה טועה. הלייקרס לא צריכים להעיף את הווארד בגלל מה שקרה במשחק האחרון, הם צריכים להעיף אותו כי הוא בדיוק סוג השחקנים שאתה לא יכול לבנות סביבם קבוצה.
אתה מזכיר את הגמר שהוא הגיע אליו, אבל תזכור איזה קבוצה הוא עבר בדרך – בוא נגיד ככה, הלוואי על לברון השחקנים שהיו מסביב להווארד.
הווארד שחקן מוגבל לחלוטין, שלא מסוגל לקלוע יותר מסנטימטר מרחק מהסל, שקל יחסית לעצור אותו ושגם קולע באחוזים איומים מהעונשין. כל כך גרועים שהוא גורם לך להתגעגע לשאקיל.
והכי גרוע לגביו? זה שאין לו שום רצון להשתפר. הוא יודע לעשות עכשיו בדיוק את מה שהוא ידע לעשות כשהוא סיים תיכון.
הלייקרס קבוצה שתמיד תצליח למשוך אליה שחקנים גדולים. עדיף לה לתת להווארד ללכת, לדשדש איזה שנה ואז למצוא את הטרייד/פרי אייג'נט שאיתו היא תבנה את הקבוצה מחדש.
כשונא לייקרס, הלוואי שהוא יישאר שם. זה יבטיח שלא תגיעו לשום מקום אני טיים סון

בלינדר 1 במאי 2013

זאת העצה הכי טובה שאפשר לתת ללייקרס במצבם הנוכחי. לא מתאים לך, אריאל :)

טל בן יהודה 1 במאי 2013

אנחנו חלוקים בינתיים לגבי "לבנות סביבו קבוצה". אני כותב בינתיים, כי בהנחה שישאירו אותו, אני מניח שבעוד שנתיים-שלוש תהיה לנו תשובה מי צדק.
אני פשוט חושב שני דברים:
1. שופטים אותו בחומרה יתרה, הרבה יותר משחקנים אחרים בליגה…
למעשה, ואני אצטט עיתונאי אמריקאי חביב עלי: התקשורת עוברת דרך כל השחקנים שאין להם אליפויות.
כל הביקורות שמופנות אליו, הופנו לפני שנה לכיוון לברון. לברון לקח טבעת, אז הם עברו לאנטוני והווארד.
אם אחד מהם ייקח טבעת, השני יישאר בודד במערכה… או שכריס פול יצטרף אליו (או אליהם).

2. הנקודה העיקרית שלי היא שאני לא יודע מי בדיוק יהיה אותו פרי אייגנט ברמה גבוהה שיהיה פנוי בזמן הקרוב עם סיכוי ריאלי להגיע.
בטח של פרי אייג'נט בטופ 5 בליגה, או אפילו בטופ 8… אני באמת חושב שזה האוורד או כלום בשביל הלייקרס.

בלינדר 1 במאי 2013

שמע, אני מסכים איתך כאן בהרבה דברים אבל הסיבה שאני חושב שצריך לתת לו ללכת היא כי הוא פשוט לא שווה את הכסף הזה. כמובן, יש סיכוי שהוא ישתפר ויחכים ויתחיל לקחת אחריות אבל אני לא בטוח שהלייקרס צריכים להמר עם כל כך הרבה כסף על שחקן שממשיך להסתבך בעבירות, לא משתפר וזה סיכון להחזיק אותו במגרש בדקות הסיום כי אי אפשר למסור לו בגלל שהוא לא קולע עונשין.

פלאשקה בגדול הוא טמבל, אבל רק כי הוא אומר לרוב דברים נכונים רק לא בזמן הנכון. אני אישית יותר משתכנע מהדיעות של רג'י מילר, בארקלי, קני ושאק שלא חושבים שהוא שווה חוזה מקסימום.

אני מבין שקובי רוצה שישאירו אותו אבל קובי כנראה לא חושב מעבר לשנה האחרונה שלו בחוזה.

טל בן יהודה 1 במאי 2013

בנוגע ל"כסף", אני חייב לתת כאן את המשפט שנאמר הרבה על הינקיס: It's just money…

ללייקרס אף פעם לא הייתה בעיה לשלם, אם זה חוזים גדולים או מיסים שמעבר לתקרת השכר.
בגלל זה הם הלייקרס ובגלל זה הם הינקיס.

אני אסכים לקחת את הדעות של מילר, בארקלי וקני… אבל לא של שאק.
כמו הווארד, הוא גם עדיין סוג של ילד מגודל שמשחק בקקי ופיפי ו"מי היה סופרמן קודם".

איציק 1 במאי 2013

לשאק מותר לשחק בקקי פיפי, הוא הרויח זאת ביושר, הוא סיפק קבלות, האוורד רק הצהרות.אתה לא יכול להשוות שחקן כמו האוורד ול שחקן עם 4 טבעות, מהן 3.5 על שמו.

בלינדר 1 במאי 2013

לכסף יש שווי רק אם לא מפזרים אותו לכל עבר. עם החוקים החדשים של תקרת השכר אין ללייקרס מה לבזבז יותר מידי כי אז הם לא מנצלים את היתרון הגדול שלהם – השוק העצום של ל.א.

במצב בו לקבוצות הקטנות ולקבוצות הגדולות מותר להוציא פחות או יותר אותו סכום כסף על משכורות, מקומות כמו ל.א, שיקגו, ניו יורק הופכות אוטומטית להיות אטרקטיביות יותר לכוכבים. את הכסף שלו דווייט יעשה אם ישאר בלוס אנג'לס גם ללא משכורת מקסימום אותה הוא פשוט לא שווה. והלייקרס משתדלים מאד לא לשלם יותר ממה שהשחקן שווה.

עמית זילברבוש 2 במאי 2013

טל,
אם יש משהו אחד שאני לא יכול לסבול בקשר למשחק הכדורסל זה העובדה שהוא עושה חסד עם אנשים שכל מה שיש להם זה מה שהטבע נתן להם – גודל, אתלטיות, גוף של מקרר.
ענף ספורט שנותן תהילת עולם לאנשים כמו דוויט הווארד ועופר פליישר.
כששחקנים כאלה מקבלים את כל זה ואפילו לא עושים מילימטר התקדמות מעבר למה שממילא יש להם זה מרגיז עוד יותר (ובוא נתעלם לרגע מהשעות שהוא בטוח מעביר בחדר כשר כדי להראות ככה, יש מקום להעריך את זה אבל זו לא הנקודה).
having said that, לצערי עדיין נראה שאתה צודק ואין ממש סנטרים שאפשר לקחת לפניו. אבל זה לא אומר שאי אפשר לקחת מישהו שאינו סנטר. אני לא בקיא באפשרויות העומדות בפני הלייקרס, אבל אני במקומם הייתי מחפש מישהו אחר לבנות מסביבו קבוצה. אפילו מישהו כמו קווין לאב לטעמי יכול להתברר כאופציה עדיפה.
אבל לדעתי, הלייקרס כן ישאירו אותו בסופו של דבר ונוכל לבחון את התאוריה שלך – האם אפשר לבנות סביבו קבוצה אלופה.

ובלי קשר, אחלה כתיבה-צחקתי.

איציק 2 במאי 2013

עשית כבוד להווארד כשרשמת אותו באותה שורה עם עופר. עופר אחלה בחור, שנון, מצחיק, אך אלוהים לא חנן אתו באתלטיות ואחוזי עונשין. את הווארד הוא כן חנן באתלטיות. עופר השאיר על המגרש את כל מה שיכל, אצל הווארד נראה שתמיד יכל עוד אבל הוא לא מוכן להתאמץ עד כדי כך.

עמית זילברבוש 2 במאי 2013

איציק,
אין לי מילה רעה להגיד על פליישר ברמה האישית – אני לא מכיר אותו.
כמובן כל הנקודה שלי הייתה לגבי יכולות הכדורסל.

איציק 2 במאי 2013

ההערה שלי היתה בחלקית בהומור. למדתי איתו באותה כיתה והוא היה בחור מאוד חיובי. מה שכן היה ברצינות היתה עובדת המאמץ שהשקיע כל רגע שהיה על המגרש, והווארד נראה פחות מחויב. לגבי העונשין, שניהם מהווים דוגמא, דוגמא שלילית אבל דוגמא.

אלכס 2 במאי 2013

אם ביינום לא היה נפצע כל רבע שעה בערך, הוא היה עדיף על הווארד.
אמנם לא שומר ענק, אבל חוסם די טוב, ריבאונדר מצויין, והרבה-הרבה יותר מגוון התקפית מהווארד…אה, וגם 30 פאונד חזק יותר בערך.
מצד שני , יש לו ברכיים שעשויות מצנונית.

רועי 2 במאי 2013

עזוב אותך מהווארד, מתי לעזאזל נפטרים מהצרה שנקראת ליאור אליהו ?
:)

איציק 2 במאי 2013

LA?

עירן 2 במאי 2013

צודק – אפרופו תגובה קודמת כאן למעלה של זילברבוש.

דוגמה קצת יותר קרובה אלינו של מי שקיבל מתנה ולא עושה מילמטר התקדמות מעבר למה שיש (או אין) לו.

Yavor 2 במאי 2013

בלי קשר להווארד, הפיסקה שלך על שרף ובלאט היא צבועה ומתחסדת. לא צריך להעיף את בלאט על הפסד, כמו שלא היה צריך להעיף את צביקה על עונה אדירה בכל קנה מידה – אם סגל לא שלו והגעה באמצע העונה האיש הוביל את מכבי לגמר היורוליג תוך תצוגות מרשימות ותושייה גדולה בחצי הגמר מול סיינה, וגם בגמר הוא לא התקפל כמו שטיח. אז היה לו גמר גביע שבו הפסיד (אחרי לא מעט שריקות גבוליות נגדו), וגמר פלייאוף שבו הפסיד בשניה האחרונה לקבוצה שסיימה מעליו בטבלה. לדעתי נעשה לו עוול גדול אז, ואתה ממשיך פה להתעלל בגופה רק כדי להכשיר את השארתו של חביבך בלאט (הגם שאני מסכים שצריך להשאירו).

Yavor 2 במאי 2013

ובקשר להאוורד – בטח להחתים. הניסוי עוד לא הסתיים, ואין כאן יותר מדי סיכון: אם הוא לא יספק את הסחורה אפשר יהיה לעשות עליו טרייד (ואפילו "להפסיד" חומרית) ולהיבנות מחדש.

איציק 2 במאי 2013

להחתים ודאי אבל לא בחוזה מקסימום, את זה הוא לא שווה. אם ידרוש מקסימום, לשחרר.

Yavor 2 במאי 2013

אפשר בחוזה מקסימום, הכי הרבה לזרוק אותו בטרייד אחר כך

איציק 2 במאי 2013

צריך קונים בשביל זה ולא בטוח שיהיו.

עופר פרוסנר 2 במאי 2013

יכול להיות שהווארד הגיע לאן שהגיע בגלל שהוא שיחק כל הקריירה שלו במזרח החלש, שהיה נטול שחקני פנים נורמלים כמעט לחלוטין? וכן, ההתקפה שלו ממש גרועה.
ובקשר ל"שחקן המוערך כריס פול" שאמנם לא שיחק בגמר אזורי, אבל הקבוצות שהוא היה בהן תמיד היו במערב – שבעשר שנים האחרונות כל כך הרבה יותר חזק מהמזרח שזו בדיחה.

טל בן יהודה 2 במאי 2013

זה עתה גימדת לחלוטין גם את לברון ג'יימס שמעולם לא עזב את המזרח החמים והנעים לכיוון המערב הפרוע.
אולי הוא לא השחקן שאנחנו חושבים שהוא…?

אלעד 2 במאי 2013

למרות שענית בציניות אני חושב שיש בזה משהו – לברון מעולם לא היה צריך להתמודד עם האינטנסיביות של החוף המערבי. קליבלנד בתקופתו בטוח לא הייתה מגיעה לגמר הליגה אם הייתה משחקת במערב, ולא בטוח ששנה שעברה מיאמי הייתה לוקחת אליפות. זוכר שהם היו פעמיים על סף הדחה מול אינדי ובוסטון? מה היה קורה אם היו אלה הספרס או אוקלהומה?

עופר פרוסנר 2 במאי 2013

טל – אולי. אבל לברון ג'יימס כבר לקח אליפות ככה שזה לא משנה.

טל בן יהודה 2 במאי 2013

אכן לא משנה עכשיו שהוא לקח אליפות. בזה אנחנו מסכימים וזה מצדד בנקודה שכתבתי לאריאל…
התקשורת (בעיקר אמריקאית שנותנת את הטון) עוברת משחקן אחד שלא לקח תואר לשחקן אחר שלא לקח תואר…
אחרי שלברון זכה בשנה שעברה, התקשורת עברה להתמקד בחוסר בטבעות של מלו והווארד.

אל תדאג, עוד מעט נראה את כולם מתחילים את הנימה הזו לכיוונו של דוראנט.

אלעד 2 במאי 2013

הטייק שלי על הווארד:
קודם כל, אני כבר שנים משוכנע שסטן ואן-גאנדי הוא אחד המאמנים הטובים בליגה. זה שהוא כרגע לא מועסק זו מיני שערורייה, אלא אם הוא פשוט מעדיף לא לעבוד כמאמן ואז זאת זכותו. ואן גאנדי בנה באורלנדו בחכמה קבוצה שהתבססה על החוזקות של הווארד. הוא הציב אותו כעוגן הגנתי ומשאבת ריבאונדים, הקיף אותו בסוללת קלעים והגיע בצורה הזו לגמר הליגה ולעוד כמה טיולים אפקטיביים עמוק לתוך הפלייאוף.
הבעיה היא שמה שהוא ידע אף אחד אחר לא ידע, וזה: שהווארד הוא לא "מפלצת". הוא לא שאקיך אוניל. הוא לא מסוגל לקלוע 35 לערב עם 15 ריאונדים ולסחוב קבוצה על הגב. וככה רבו הביקורות נגד ואן-גאנדי בסגנון: "למה לא מכניסים יותר כדורים פנימה", "למה הוא לא משתמש יותר בסנטר הכי טוב בליגה", "למה הווארד זורק רק 8 זריקות לסל". רק אחרי זפוטר והתחלף מאמן, והשנה בסצנריו אחר לגמרי, האמת יצאה לאור כפי שואן-גאנדי כבר ידע אותה – הווארד הוא לא מי שחשבנו שהוא. הוא סנטר מאוד אפקטיבי במסגרת המגבלות שלו, ויכול להועיל במסגרת שבנויה לחוזקות שלו. לא תחת ד'אנטוני. סביר להניח שגם פיל ג'קסון היה יודע להוציא ממנו יותר. אבל הוא לא סנטר שסוחב על הגב קבוצה. הוא סוג של רוול-פלייר מאוד מאוד מאוד אפקטיבי.

איציק 2 במאי 2013

צרף אותי לתגובתך :-)

אלעד 2 במאי 2013

רגע זה אותו איציק שאף פעם לא מסכים אותי? קודם ברצלונה ואחר כך זה? signs of the apocalypse

Yavor 2 במאי 2013

מסכים איתך מאוד לגבי ון גנדי. ללא ספק אנדרייטד, גם בתוך המשפחה

איציק 2 במאי 2013

בסוף תלמד לענות נכון בכול הנושאים :-)

פאןפאן 2 במאי 2013

גם אני מצטרף :)
לצערי, בתור אגמון ותיק, אני גם לא רואה בדיוק איך קובי חוזר :-(
הסתיימה לה תקופה..

קסיוס קליי 2 במאי 2013

אתה רציני?… הדבר הכי בטוח שיקרה בליגה זה שקובי יחזור .יש לו משהו כמו 20-25 משחקים לעקוף את ג׳ורדן בנקודות . רק גלל זה הוא יחזור ועוד לא התחלנו לדבר על הטבעת השישית והרצון לכפר על העונה והזיכרון ממנו.

אלעד 2 במאי 2013

אני גם חייב להתייחס להערה שלך שבלייקרס יודעים לבנות קבוצה ("הלייקרס הפכו את המיומנות של "בניית אלופה" לסוג של אומנות). זה פשוט לא נכון. אם זה היה נכון הציוות של באיינט ושאקיל היה מתפרק אחרי 10 אליפויות ולא אחרי 3. אם זה היה נכון,בראיינט לא היה צריך לשחק 44 דקות בממוצע לערב, ולא היו מחכים לפציעה של נאש כדי לגלות שאין להם רכז מחליף (אותו דבר לגבייך, אוקלהומה).
הלייקרס הם פשוט מועדון, ועיר, ששחקנים רוצים להגיע אליה. היא תמיד אטרקטיבית לפרי-אייג'נט, ומשתלם להם לשפוך אקסטרה כסף על כוכבים נוצצים. אבל זו לא מיומנות. מה שקורה בסאן אנטוניו זו מיומנות. מה שקרה באוקלהומה עד האסון של הקיץ האחרון היה מיומנות. פה זה פשוט אופורטוניזם.

קסיוס קליי 2 במאי 2013

מסכים איתך (:

c web 2 במאי 2013

אני חושב שהאמת היא איפשהו באמצע והיא תלויה ב 2 דברים:
1. האם דוויט ידרוש חוזה מקסימום או לא
2. כמה מהר קובי אמור לחזור לשחק
אם דוויט ידרוש מקסימום אבל קובי אמור לחזור כבר לעונה הבאה(אפילו אם אחרי חודש של משחקים) אז לא צריך להחתים אותו. פאו וקובי יובילו את הלייקרס למשך עוד שנה-שנתיים ועד אז מי יודע איזה הזדמנויות יהיו ללייקרס בטריידים ופרי אייג'נטס.
אם דוויט לא מבקש מקסימום אז להחתים אותו כי הוא עדיין עוגן הגנתי שאין כמותו בליגה ואתלט אשר רק לברון גובר עליו באספקט הזה(של תופעת טבע הכוונה) בנוסף הוא עדיין מצרך מבוקש בליגה ותמיד אפשר להיעזר בו לטרייד. מישהו אחר(קובי, גאסול, נאש) יקלע בזמן שדוויט ייקח ריבאונד ויחסום. זה עבד בדטרויט עם בן וואלאס :)
אם דוויט מבקש מקסימום וקובי לא חוזר לעונה הקרובה אז ללייקרס יש בעיה. לפי דעתי הם עדיין צריכים להחתים אותו במצב כזה כי הוא בכל זאת שחקן מהרמות הגבוהות ביותר בליגה ובמידה וגאסול נשאר השילוב ביניהם יכול להיות קטלני(כמו שראינו בסוף העונה)
לפי דעתי הלייקרס לא יחזרו לטופ ב 3-5 שנים הקרובות אלא אם איזה לברון-דוראנט-כרמלו עובר אליהם ואני לא חושב שזה יקרה

איציק 2 במאי 2013

לקובי יש קרע באכילס, זמן שיקום 6-9 חודשים, אז הוא יחזור במקרה הטוב באמצע העונה, למרות שלא ישחק ולו משחק אחד יבחר לאול-סטאר, וזו תהיה פתיחת העונה שלו.

קסיוס קליי 2 במאי 2013

לוובר וגם לאיציק, השילוב בין דוויט לגאסול גרוע ביותר ואין להם יכולת לקחת אליפות ביחד . כמה נצחונות פה ושם לא עוזרים ללייקרס. זה הכול או כלום . סתם להיות קבוצה טובה לא בשביל הלייקרס. השילוב הזה הוא הרבה דברים קטלני הוא לא. אולי קטלני ללייקרס כי זה הורג אותה. לגבי קובי, הוא יחזור הכי מהר שניתן והוא יקבע לעצמו רף מינימום של זמן לחזור למגרשים וזה יקרה גג תוך חצי שנה לדעתי.

איציק 2 במאי 2013

קסיוס,
אז אתה מסכים איתי, סוף סוף:-) הרי זה מה שכתבתי בכול התגובות. לגבי האכילס, קובי בודאי ירצה לחזור הכי מהר שאפשר, אך כאחד שעבר את זה, אספר לך, זו פציעה מסריחה, וגם אם הוא ירצה לחזור עדיין יש דברים שהגוף מכריח אותך. חצי שנה זה גבולי אבל יתכן, למרות שזה היה יותר סביר אם הוא היה 5-7 שנים צעיר יותר. כל מי שמפנטז שקובי יפתח את העונה עם כולם, הוזה.

קסיוס קליי 2 במאי 2013

גם זה קורה מתישהו (:

קובי 2 במאי 2013

אני קצת המום מחלק מהתגובות פה,
האם הווארד יבקש חוזה מקסימום? בוודאי ובוודאי.
וזה בכלל לא משנה אם הוא שווה את זה או לא,הוא יבקש כי יש כאלה שישלמו.
אתם יודעים למה בקולנוע המחירים של הפופקורן כל כך גבוהים?
כי יש אנשים שמשלמים! נכון שזה נובע חלק מחוסר ברירה אבל בשורה התחתונה משלמים.
זה קצת כמו הווארד,הוא לא שווה חוזה מקסימום אבל מחוסר ברירה וחוסר כשרון בעמדה הזאת 95% מהקבוצות בליגה ישלמו לו מקסימום.

אני בכלל חושב שהבעיה של הלייקרס היא במאמן אבל זה עניין אחר….
הייתי פשוט בשוק לשמוע את קופצאק שהוא חושב שדאנטוני עשה עבודה טובה העונה והוא רוצה שימשיך.הוא השתגע לגמרי.

איציק 2 במאי 2013

לבקש הוא יכול, אני במקום LA לא היתי נותן לו גם אם 30 קבוצות אחרות יתנו. העובדה ש-30 קבוצות מוכנות לעשות טעות אינה סיבה מספיקה שגם LA תעשה את אותה הטעות. תופעת העדר הזו לא חיובית.

קסיוס קליי 2 במאי 2013

ממש בקצרה על הווארד והלייקרס : הלייקרס ממש לא תלויים בהחלטת הווארד, והווארד לא שחקן גדול ולא קרוב לזה. הסטטיסטיקה שלו נראית יותר טוב על הבוקס סקור מאשר על המגרש כי הוא לא משפיע ומשנה משחק כמו שהוא אמור להיות. ראינו שגם במשחקים נטולי קובי הוא לוקח רק 12 זריקות בממוצע, אז לנושא הזה אין קשר הוא פשוט מוגבל התקפית . מלבד זאת הפיירול של הלייקרס נקי כמעט לחלוטין בקיץ 2014 והם יוכלו להחתים כל שחקן חופשי שיחפצו כך שאין לחץ מצידם והם יוכלו לבצע מהלכים בניחותא . נקודה אחרונה שעמדת הסנטר לא משפיעה כמו פעם ועדיף במילא להתרכז בעמדות 1-2-3 ולבצע התאמות עם הגבוהים מאשר להיפך.

ניינר 2 במאי 2013

לא רואה את האוארד מוותר על דולר וברור שזה אידיוטי להחתים את המוגבל הזה על חוזה מקסימום. למה לא לעשות סיין אנד טרייד ולשלוח את הלקרדה לקבוצה אחרת תמורת כמה שחקנים? בטוח יש מספיק קבוצות שיבלעו את הלוקש ויתנו תמורה טובה ללייקרס

martzianno 2 במאי 2013

דווייט הווארד הוא אנטי ספורטאי.
כל קבוצה שיגיע אליה לא תזכה בכלום.
שאקיל היה ליצן, אבל ליצן ווינר עם יכולות פיזיות שטרם נראו וספק אם ייראו שוב בקרוב.
הווארד הוא סתם ליצן.

פיצפוץ חמוץ 3 במאי 2013

אני חושב שקובי מבין שלמרות העונה הגרועה שהייתה לדוויט, עדיין הוא הסיכוי הכי טוב שלו לקחת אליפות בטווח הקצר.
זה ניסוי שיכול לעלות לליקרס קרוב ל120 מליון דולר, אבל הם תמיד יכולים לעשות עליו טרייד למינסוטה בשביל את קווין לאב

roei034 3 במאי 2013

1.הווארד לחלוטין לא הסנטר הטוב בליגה. אולי הוא ריבאונדר טוב אבל הוא מוגבל מאוד התקפית. הקליעה שלו מחצי מרחק גרועה, הקליעה מהעונשין שהייתה גרועה צנחה השנה עוד. שיש לך סנטרים עם יד רכה כמו לופז או מארק גאסול אז אני לא מבין מאיפה אתה מביא את זה שהווארד הוא הטוב בליגה כיום.
2. איפה כל כותבי הטורים למינהם במיוחד באתר פה -שאני אוהב לקרוא בדרך כלל- שאמרו שהנה קובי נפצע ונראה שעכשיו יש סיכוי לליקרס לעבור את סנ אנטוניו?

טל בן יהודה 3 במאי 2013

אני פשוט אוהב את זה שאנשים מנתחים יתר על המידה את המשחק בעידן ה"מאניבול" וכל הסייברמטריקס… לקטע, בוא ניקח את השמות שציינת ונסתכל על הווארד מול גאסול מול לופז

נקודות:
הווארד – 17.1 למשחק גאסול – 14.1 לופז – 22.5

ריבאונדים:
הווארד – 12.4 למשחק גאסול – 7.8 לופז – 7.2

חסימות:
הווארד – 2.45 למשחק גאסול – 1.74 לופז – 3.2

הווארד שיחק בממוצע דקה יותר מגאסול בכל משחק, לופז שיחק 2 דקות יותר מהווארד. שלושתם שיחקו עם שחקן דומיננטי יותר (הווארד עם קובי, גאסול עם זי-בו, לופז עם וויליאמס)

מה שכן, גאסול מוסר 4 אס' למשחק, הווארד 1.5 בדיוק כמו לופז. הנה, סופסוף נמצא יתרון של גאסול על השניים האחרים.

אז אני אחזיר את הכדור אליך כשאשאל אותך על מה אתה מבסס את זה שגאסול עדיף על הווארד? יש ססטיסטיקות אחרות שקובעות שאני לא יודע עליהם?

לגבי לופז, אני אודה שאולי יש לך בסיס לויכוח למרות שאני לא רואה GM שיהיה מוכן לוותר על הווארד תמורת לופז בטרייד של 1 על 1, ובצדק רב לדעתי. לופז משחק יותר מול המזרח החלש, בעוד שהווארד וגאסול מתמודדים במערב היותר חזק.

roei034 3 במאי 2013

1.לא אמרתי שגאסול יותר טוב יש לו גם את "זיבו" הגדול לידו. רק נתתי דוגמא לשני סנטרים שתורמים לא פחות. לא הזכרת את נושא העונשין שנותן יתרון נוסף משמעותי לשניים הנ"ל. אמרתי בתחילת העונה שהזיווג של הווארד לא יתאים- הוא היה מתאים הרבה יותר לבינום הפצוע. הווארד הצליח עם 4 שמשחקים בחוץ-ריאן אנדרסון כזה.
2."לופז משחק במזרח החלש…" המזרח פחות חזק אבל הסנטרים שם ממש לא! מזרח פליאוף סנטרים נבחרים -גארנט,רוי היברט,צנדלר,אל הורפורד,סננדרס,בוש לעומת מערב פליאוף בוגט,פרקינס,עומר האשיק,גאסול וגורדן. יתרון די גדול אני חושב לסנטרים במזרח.

razman 4 במאי 2013

טוב, לכל חברי מועדון הסרטים של טל בן יהודה אלו הן האפשרויות

1 הווארד נשאר- לא מתאים לשוק גדול (יותר מדי לחץ)

2 האוורד תמורת לאב- הגיוני ומתאים , לאב התקפית הרבה יותר טוב וכשוא בריא המס מפלצתיים ולדעתי השילוב שלו עם גאסול וקובי כשיחזור יכול להיות מושלם

3 הווארד ביינום- כשהם בריאים שניהם שולטים ברחבה ודי דומים אבל ביינום הראה שילוב יותר טוב עם קובי

4 ברוקלין- אין בעית כסף + לופז זה לא הווארד פצוע אפילו

5 יוסטון – קבוצה עם היסטוריה של סנטרים+שוק קטן(פחות לחץ)+חסר הגרוש ללירה בשביל קבוצה שתרוץ עד הסוף

טל בן יהודה 4 במאי 2013

1. מת על השם "מועדון הסרטים של טל בן יהודה"… שוקל לפתוח קבוצת פייסבוק בשם הזה.

2. לא יודע למה צריך טרייד… למה לא לאב והווארד.
כאמור, ל-ל.א. אין בעיה של כסף… ולאב הוא יליד העיר ויהיה מוכן להגיע כפרי אייג'נט.

razman 4 במאי 2013

תיקון טעות, סעיף 1 הכוונה לא נשאר
סעיף 6 נשאר- ללוס אנגלס אין בעיה של כסף מהמרים עליו לשנים הבאות

avri 4 במאי 2013

I don't like Howard, not at all. He represents everything that a professional athlete shouldn't be. But with all due respect to all the comments here, if hired as a GM, none of you guys would have agreed to trade Dwight for any other center in this league. And this is all there is to say about this matter.

gamma 11 20 בדצמבר 2013

Household cures pertaining to Pet canine Having MangeMange can be quite a ailment of your skin attributable to mites infesting your current pets fur.

Comments closed