בואו ננסה להיות אופטימיים

די להתמקד ברע, חזרתו של סופו יכולה להיות חיובית

krcp-sofo2

אלון רייכמן כבר כתב בצורה מצוינת מדוע החזרה של סופו למכבי הוא אינו דבר חיובי. אבל בואו נעזוב לרגע את רייכמן, הוא פסימיסט ידוע (ואם הוא חושב ששכחנו כל כך מהר את החיזוי שלו שמכבי תסיים שביעית בבית של הטופ 16 בעונה שעברה, הוא טועה ובגדול!!!). נכון שהוא מבין גדול בכדורסל ורוב הדברים שכתב על סופו נכונים ב-100%, אבל עדיין, עדיף לנסות ולהיות חיובי, לא?

אז אני לעומתו, ידוע כאופטימיסט. בואו ננסה להתמקד בצד השני של הדברים ונראה מדוע חזרתו של סופו למכבי יכול להיות דבר טוב לקבוצה ולאוהדים.

לא צריך ימי חסד

מכבי ת"א היא לא עוד קבוצה. לא מדובר כאן במקרה של שחקן זר שמגיע לשחק בהפועל גליל גלבוע או מכבי אשדוד והדבר היחיד שהוא צריך לעשות זה "לשחק כמו שהוא יודע". במכבי ת"א צריכים גם לדעת להתמודד עם הלחץ העצום לנצח כל משחק, כמו גם עם הלחץ שגורר הפסד, כל הפסד, שהרי דון שמעון והחברים לא אוהדים להפסיד גם במשחקי ההכנה.

אבל זה לא הכל. לעובדה שהמערכת לא אוהבת להפסיד צריך להוסיף גם את התקשורת שלא אוהבת שמכבי מפסידה, או אולי נכון יותר לומר, לא חושבת שהיא צריכה להפסיד, אף פעם. כולנו כבר הורגלנו למצב שכל הפסד מנופח לקטסטרופה במידות של מלחמת קיומית על מדינת ישראל.

אם ישנו עוד ויכוח האם מכבי ת"א היא הקבוצה המסוקרת ביותר בארץ, אני מניח שכולם יסכימו איתי על כך שהיא בטופ 3. או טופ 2. או טופ 1 (שיט, שוב חזרנו לויכוח). לתקשורת וללחץ הזה סביב הקבוצה יש השפעה גדולה על האופן שבו יכולה להתפתח עונה של שחקן, מקצוען ככל שיהיה.

מספיק להסתכל על דוגמה טרייה כמו קיינר-מדלי (עדיין חלק מהקבוצה, אני מזכיר), שכבר גוללתי כאן בעבר את האפקט שדומה לכדור שלג.

אתה לא מוצא את עצמך במשחק הראשון, ואחר כך גם במשחק השני הדברים לא הולכים כפי שאתה רגיל אליהם. מכבי מצידה ממשיכה לנצח ואז מתחילים רחשים (גם הקטנים ביותר) על "פלופ" או על העובדה שייתכן שאפשר להסתדר בלעדיך, וכל הזמן שואלים "מה לא בסדר איתו". פתאום אתה מוצא את עצמך משחק עם משקולות על הכתפיים, כשכל מהלך כדורסל שלך גורר מסקנות שונות וכל תנועת פנים או גוף מפורשת בדרכים שונות.

אבל לשמחתנו, סופו נמצא הפעם אחרי השלב הזה ואין בהחתמה הנוכחית שום תקופת הסתגלות, יתרון ענק בשביל זר. סופו מכיר את הקבוצה, הוא מכיר את התקשורת, הוא מכיר את הלחץ, הוא מכיר את המשחקים הלא טובים במכבי, הוא מכיר את המשחקים הטובים במכבי, הוא מכיר את המערכת שלא אוהבת להפסיד אף משחק, הוא מכיר את דיוויד בלאט, הוא מכיר את שמעון מזרחי, הוא מכיר את נוקיה, הוא מכיר את האוהדים, הוא מכיר את תל אביב, הוא מכיר ישראל.

במקום כל המחשבות, חששות והתרגשות של מקום חדש, האימון הראשון שלו יהיה כנראה באווירה של "באמת שכיף לחזור לכאן, אני יודע מה דרוש ממני, ועכשיו בואו נתחיל לעבוד".

התפקיד חדש

בעונה הראשונה הגענו איתו לגמר היורוליג, בעונה שלאחר מכן… ממממ, לא כל כך. כשהוא לא היה פצוע אני זוכר אותו בעיקר נכנס לבעיית עבירות, כשהנדריקס ניצל את הסיטואציה וסידר לעצמו חוזה ענק בארמאני מילאנו, שאפו (דושבאג!).

בעונתו השנייה והאחרונה בצהוב אני זוכר את עצמי בעיקר מתוסכל מכך שסופו סרב ללמוד לעשות את הדבר המובן מאליו כשההגנה התכווצה לכיוונו. אם הסנטר העקשן היה רק מחליא להוציא כדור ברגע שהוא מזהה את הדאבל-טים, במקום להיכנס עם הראש בקיר ולאבד כדור, מכבי הייתה בלתי עצירה, או קרובה לכך. הבעיה כמובן בתסריט הזה הוא שאם סופו באמת היה משחק בצורה כזו, הוא כנראה לא היה מגיע למכבי.

ועל העבירות הטיפשיות שלו על רכז היריבה בתוך עיגול החצי בכלל אין על מה לדבר. השיער שלי הפך 27% דליל יותר עם כל עבירה שכזו כשישבתי בהיכל.

אבל כל זה נחלת העבר. אנחנו מדברים על קדנציה שבה סופו היה הסנטר הפותח, זה שצריך לקבל ממנו 25-30 דקות איכותיות. אנחנו נזכרים בימים ששון ג'יימס היה לא יותר מסותם חורים באימונים של הקבוצה, ושהסטאטוסים המכביסטיים שלו בפייסבוק לא היו עדיין אפילו ניצוץ בעיניו.

הפעם סופו מגיע למכבי בתפקיד אחר לחלוטין, כשג'יימס כבר ביסס עצמו כסנטר יורוליג לגיטימי. אותן עבירות מיותרות שכבר למדנו להכיר, אלה שגרמו לברכות מתחת לבית השחי של בלאט לגדול ככל שהמשחק התקדם, הן חלק ממה שמשלמים לו משכורת עליו עכשיו.

15-20 דקות משחק בלבד, 5 עבירות לתת על הגבוהים של היריבות והצבת אתגר לקבוצה היריבה ומאמנה, זה כל מה שדרוש ממנו הפעם. יותר מכך,  לבלאט יש שתי אופציות טובות להרכב גבוה. הוא יכול ללכת על הרכב גבוה מהיר עם מגרש קדמי שכולל את ג'יימס וטיוס (ואליהו?), או הרכב איטי וסטטי יותר עם סופו באמצע וטיוס לידו, או אפילו יותר מעניין מזה, את ג'יימס לידו.

זה סופו שאני לגמרי מוכן לקבל עם המצב הרגיש שהפריזורה שלי נמצאת בו כיום, ומאמין שהוא יכול למלא את התפקיד הזו בצורה מצוינת (אני רק מקווה שהוא מבין את התפקיד החדש שלו, כי זה יהיה מאד עצוב אם לא. מהר, שמישהו יתרגם את התת-נושא האחרון ליוונית וידביק אצלו בפייסבוק!)

האוהדים

ולבסוף, ממש לא צריך לברוח מהעובדה שמכבי צריכה גם להחתים שחקנים שישמחו את בסיס האוהדים שלהם, בטח ובטח במציאות הספורטיבית של היום שצריך למכור גם מנויים. ואם היה דבר אחד יציב אצל סופו בקדנציה הקודמת שלו במכבי, זו הייתה האהבה שהורעפה עליו מהקהל. אהבה ללא תנאים.

אני יודע שזה היה ללא תנאים כי למשך משחקים שלמים הייתי סבור שאני היחיד שמתעצבן מהמשחק הלא חכם שלו. סופו עשה המון שטויות על המגרש, ולמרות זאת, בכל פעם שהוא הוחלף וירד לספסל, כל נוקיה היה על הרגליים, שר לו בקולי קולות, עם פרצופים שהראו רק כמה הם רוצים לחבק את הדובון אכפת-לי היווני.

אני יכול להניח בבטחה שחלק גדול מאותם האנשים שאהבו אותו אז, שמחים היום לראות את סופו חוזר לשחק בצהוב. למען האמת, אפילו שלא הייתי חלק ממועדון המעריצים שלו, זה באמת יהיה נחמד לראות אותו שוב בנוקיה, הרי תמיד כיף לראות משהו מוכר.

*

אז אם אחרי כל זה אתם עדיין מתמקדים בצד השלילי של החזרת סופו למכבי, שתדעו שאתם מאנייקים פסימיים. החיים יהיו יותר יפים אם תהיו נחמדים כמוני ותקוו לטוב.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אין אין אין עלינו
אתרוג

41 Comments

אלעד 10 ביולי 2013

בכלל לא שלילי. ממשיך מגמה מבורכת של פירוק ההגמוניה.
השאלה היא מי תהיה הקבוצה שתיקח אליפות שנה הבאה, כי גם חיפה די מתפרקת מנכסיה.

יריב 10 ביולי 2013

שיר שלא חשבתי לשמוע בפוסט על מכבי ת"א בכדורסל.

אני ממליץ להאזין לשיר בפעם הבאה שהקבוצה שלך מפסידה, אולי זה יועיל.

יוסי 11 ביולי 2013

צודק טל, אבל סופו הוא לא הבעיה.
סופו שחקן ענק (במלוא מובן המילה) שביחד עם שאר הגבוהים יוצר למכבי קו קדמי מעולה (במיוחד ביחס לשנה שעברה- אז הייתה נקודה קדמית).
עם האימונים של וויצ'יץ' יכול להיות אפילו שהוא יילמד להוציא כדור מהדאבל/טריפל/כל החמישייה אפ.

הבעיה היא בגישה. הרי למכבי יש את הכסף (עובדה שכל שנה היא עושה עוד החתמה ברגע האחרון. עובדה שבסגלים בשנים האחרונות יש לפחות 12 שחקנים. עובדה שאפילו שמעון אמר: "אם הצוות ירצה שחקן במחיר גבוה, אז נחרוג מעט מהתקציב").
בגישה של הקהל, שרוצה כל הזמן עוד ועוד, ולא מפסיק להתלונן בכל מאמר שיוצא.
בגישה של ההנהלה, שרואה את הקהל, וצריכה להחתים את השחקן הגדול כבר בתחילת הקיץ, וסביבו לבנות את הקבוצה. במקום לבנות קבוצה לרוחב, וממנה להמר על הכוכב (שזה מה שהיא עושה כיום).

קבוצה מוגבלת התקפית שרוצה להצליח בפיינל פור ביורוליג חייבת כוכב-על. ראו אולימפיאקוס וספנוליס למשל (אגב, קבוצה התקפית מעולה לא חייבת כוכב-על. מכבי 2004-5 למשל). מכבי השנה תהיה קבוצה מוגבלת התקפית, ולכן היא צריכה כוכב.

הכסף כבר מחכה לו.

יוסי 11 ביולי 2013

אגב- זה לא הימור שלמכבי יש את הכסף. לפי הנתונים מהתקשורת, התקציב הוא כזה:

8 מיליון דולר נטו לשחקנים. ניקולה אמר בריאיון שלויטוריה יש 10 מיליון, ולמכבי סכום נמוך משמעותית. בסדרי הגודל האלה, שני מיליון דולר זה מאוד משמעותי.

ו-8 מיליון הדולרים מתחלקים כך:

400K לאוחיון. (באתר ערוץ הספורט כתבו שמכבי יכולה להביא להלפרין 400K, כי זה מה שהיא משלמת לשאר הישראלים). נשארו: 7.6M.

500K לרייס. (בהנחה שיבוא). אלה הפרסומים. נשארו: 7.1M.

500K להיקמן. קיבל בעונה החולפת 400K וחתם על חוזה משודרג. נשארו: 6.6M.

400K לפניני. (ראו יוגב אוחיון). נשארו: 6.2M.

400K ללנדסברג. (ראו יוגב אוחיון). נשארו: 5.8M.

800K לסמית'. (כתוב בחוזה). נשארו: 5.0M.

300K לט'יוס. (כתוב בחוזה). נשארו: 4.7M.

200K לכהן. (פלאניניץ' קיבל 70K לחצי עונה, 200K זה הגיוני). נשארו: 4.5M.

800K לסופו. (הוציאו ידיעה לא מזמן-2.5M לשלוש עונות). נשארו: 3.7M.

800K לג'יימס. (כתוב בחוזה). נשארו: 2.9M.

זהו. עכשיו נניח שיש טעות בחישובים, ויש למכבי רק עוד 2.5 מיליון.
זה מספיק כדי להביא PF קלעי מליגת הקיץ בלי להתקמצן, וזה משאיר כסף פנוי לרכז תותח (לפחות מיליון וחצי).
יש לא מעט אפשרויות, הכי מתאים לשיטה של בלאט הוא בובי בראון, שאין לי מושג אם הוא ממשיך בסיינה או לא, אבל הוא שווה בערך מיליון וחצי, וסיינה עכשיו במצוקה כלכלית. אם לא בראון, יש עוד כמה אפשרויות טובות, צריך רק לחפש.

רז משער 11 11 ביולי 2013

יוסי אתה צריך לזכור שעל כל ישראלי שמכבי מחתכמה יש מס כפול וגם על שון ג'יימס שהוא פה כבר מ2007 (קודם בבני השרון) יש מס כפול לכן זה מוריד חלק נכבד מהתקציב.

יוסי 11 ביולי 2013

כתבתי שהתקציב הוא נטו. תקציב נטו לא קשור למסים, המסים הם סעיף נוסף בתקציב שמשתמשים בו בכל מקרה.

טל בן יהודה 11 ביולי 2013

ברייקדאון מעניין.

בהנחה שמדובר בדברים נכונים, קצת מצחיק אותי שטיוס, שכנראה ישחק דקות משמעותיות יותר מכל הישראלים, הוא אחד המרוויחים המינימליים בקבוצה.

ירושלמי 11 ביולי 2013

זה מצחיק?
אותי יותר מצחיק שקיינר מדלי קיבל חוזה של 1.5 מיליון לשתי עונות.
לדעתי הלקח נלמד, אם כבר להמר אז לפחות בחצי מחיר.

דביר 11 ביולי 2013

את מדלי בכלל לא צריך בקבוצה מה הוא עשה בכלל?

שכטר 11 ביולי 2013

למעשה החישוב שלך לא ממש נכון. נתחיל מזה שתקציב הנטו של מכבי הוא בערך 6 מיליון דולר ולא 8. הם פרסמו שתקציב הברוטו הוא בערך 10, אז אני מעריך שמדובר על נטו בערך 6.
אוחיון- 320 K (החוזה שלו פורסם ע"י גרינוולד בוואלה)
פניני-400 K
רייס- 450 K
היקמן- 500 K
לנדסברג- 300 K
סמית- 850 K
ת'יוס- 350 K
כהן- 130 K
סופו- 600 K (הפרסומים של גלדסטון היו על סכום ברוטו. זה סכום הנטו שמדברים עליו)
ג'יימס- 600 K
זה אומר שנשארו 1.8 בערך (קצת יותר)

הבעיה כרגע היא כזאת: מתוך התקציב מובטחים לקיינר מדלי 800 K ויכול להיות שחלק מסכום הביי אאוט של פלאניניץ'. אז השאלה מה מכבי רוצה לעשות. לדעתי הם מחכים לתגובה של אליהו כדי לראות את מי להחתים. בכל אופו לעמדת הרכז הפותח יש רייס שהולך להפתיע לטובה. צריך קלעי שלשות.

טל 12 11 ביולי 2013

נכון מכבי לא צריכים לבנות על יותר מידי דקות של סופו ונראה לי גם שהם לא הולכים לעשות את זה.אסור לחזור לתלות של ההתקפה בסופו.

בעונה האחרונה שלו במכבי נראה שאין למכבי סט אופנס שהוא לא על המגרש.והבעייה החמורה יותר היתה,כך נדמה לי,מחסור ביכולות מבחוץ.בעיקר לאחר חזרתו של פארמר לארה"ב.ובאופן כללי מכבי היו פחות מגוונים.

Martzianno 11 ביולי 2013

הנסיון מכמיר הלב שלך להישאר אופטימי מובן לגמרי.
ברור הרי לכל שזו החתמה תמוהה.
להביא שחקן ל-12 דקות ב-800 אלף?

ייתן חמישה משחקים טובים ואחר כך ייעלב ממשהו וידשדש עוד שתי עונות וחצי עד שייגמרו לכולם השערות.

טל בן יהודה 11 ביולי 2013

למגיב מסוים שלום:

התגובה שלך שהשארת במהלך הלילה זוהתה כתגובת זבל.
כשניסיתי לאשר אותה, בטעות מחקתי אותה.

אז קודם כל סליחה על הטעות. שנית, אתה מוזמן לרשום שוב את הדברים.

טל

רועי 11 ביולי 2013

הבעיה היא לא עם ההחתמה של סופו, אלא, עם זה שעליו משלמים 800K דולר לעונה, ובמקום להביא רכז יורוליג ברמה גבוהה מביאים שני שחקנים מבאיירן מינכן שאפילו לא העפילו לגמר הפלייאוף במדינתם.

בני תבורי 11 ביולי 2013

טל,
אופטימיות היא תכונה נהדרת אבל לא בהכרח תשקיף נכון של המציאות. סופו הוא הבשורה החדשה של מכבי? מכבי שבמשך שנים הייתה המצטיינת באירופה בגילוי וגנבות של שחקנים כמו האפמן ופארקר שהפכו למפלצות כדורסל, שהביאה שחקנים די עלומים כמו קווין מגי שלא קיבל מעולם חוזה ב NBA והפך במכבי לאימת אירופה ממחזרת את סופו? זה מה שיש למכבי להצהיר לקראת העונה הבאה? ושאראס קשישא? נו באמת.

איציק 11 ביולי 2013

בני,
לא חושב שצריל לקשור בין הדברים. אני לא יודע האם ההחתמה של סופו טובה או לא, אני הרבה יותר טוב בדברים כאלו בדיעבד, אבל להחזיר שחקן זה בסדר. ראה מקרה פארקר, הוא שונה, אבל מדגיש שמיחזור לא תמיד רע. אני מכיר מגיב באתר שהיה שמח להחזיר את ג'מצ'י קשישה. אז נכון שלמכבי יש עבר עשיר עם גנבות מוצלחות אבל גם עם כמה הרבה פחות מוצלחות, לכן אם אין גנבה בעלת סיכויי הצלחה גבוהים אולי עדיף למחזר. אם סופו מבין את הסיטואציה אליה הוא מגיע ומוכן לה (כלומר השריטה לא תשפיע במשך 3 שנים) אז זו בהחלט יכולה להיות גנבה רצינית למרות המיחזור.

טל בן יהודה 11 ביולי 2013

קשה לי להתווכח עם משהו ממה שכתבת בני.
אבל שוב, במצב כזה, כל מה שנותר לי להיות כאוהד זה אופטימי.

צהוב 11 ביולי 2013

לצערי אני חושב שאם אנחנו צריכים לדאוג יותר לקו האחורי מאשר להסתגלות של סופו.

כוכב עליון 11 ביולי 2013

אני חושב שהמשפט של דון שמעון והחברים לא אוהבים להפסיד אפילו במשחקי הכנה לא תופסת יותר, כשהמאמן שלכם אחרי הפסד בדרבי, אומר זה לא נעים להפסיד אבל הפועל היו צריכים יותר את הנצחון מאיתנו. מה שאני לא מבין לגבי סופו, איך שחקן שלא רצו להמשיך איתו את החוזה בגלל פציעות חוזרות ונישנות (ואגו מנופח במימדים שיותר גדולים מהגוף שלו) חוזר אחרי שנה כל כך גרועה ומחתימים אותו ל 3 שנים.

טל בן יהודה 11 ביולי 2013

יש משהו במה שאתה אומר.

אבל עדיין, יש הבדל בין לומר את הדברים של בלאט אחרי ההפסד, לבין הדברים שנאמרים לפני ההפסד, או למעשה לפני כל משחק.

אלברט פירות 11 ביולי 2013

מעניין לאן פדרמן גוניור ושות' ידרדרו את הקבוצה הזאת,תום צ'יימברס פנוי?

טל בן יהודה 11 ביולי 2013

בעניין חזרתו של הלפרין – אפילו אני לא יכול להיות כל כך אופטימי…

איציק 11 ביולי 2013

אתה באמת צריך באלרינות בסגל של מכבי? זו באמת התדרדרות. מצבך קשה ואפילו האופטימיות עם סופו לא יכולה להוציא אותך מזה. מה הוא קשור לכדורסל ברמות הגבוהות (או שהציפיות ממכבי השנה השתנו)??!

ירושלמי 11 ביולי 2013

ואיזה גארד ישראלי תביא במקומו?
נעימי? לימונד? מי כבר יכול להגיע?
אוחיון פשוט לא יציב מספיק מבחינת הספק נקודות וזה מה שגמר אותם בשלבי ההכרעה של העונה וגם בגמר.
הלפרין הוא לא הפתרון המושלם אבל זה מה יש כשאוחיון ופניני נראו כמו שהם נראו.

איציק 11 ביולי 2013

תגדל מהנוער. מספרים שגדל פוטנציאל, לפי החוקים החדשים חייבים להיות שני צעירים, אז קח אחד ותן לא צ'אנס. עדיף הסיכון הזה מהחזרת המרמלדה הזו שהוא הבטחה שאיכזבה ועוד מבקש סכומים של כוכב. אפשר לומר שזה קשה במקבי, אז איך גדלו מיקי, מוטי, חן…

ירושלמי 11 ביולי 2013

זה לא שיח עגביות שאפשר לגדל מעונה לעונה לפי בקשה.
כרגע אין בנמצא ואתה מביא בכסף מישהו מבחוץ שישלים את הפאזל.
בגדול אתה צודק, לנוער של מכבי יש השפעה נמוכה עד אפסית על הסגל הבוגר, כבר שנים שלא גדל שחקן צעיר מהנוער ועד להשתלבות מלאה בסגל הבוגר וזה משהו שצריך לבחון יותר לעומק.
כספי הוא היוצא דופן וגם הוא עבר תקופת הסתגלות בגליל.
מקל פניני ואוחיון הם תעודת עניות למכבי.

איציק 11 ביולי 2013

אם אתה רוצה משהו הרבה יותר אופטימי אבל לזמם הרבה יותר קצר, אז ידיעה מאתמול באתר SPORT5, תמונה של פארמר במדים הצהובים של מכבי והכותרת "שוב צהוב," לוקח לך שנייה להתעורר מהאופטימיות, כי מייד כתוב שהוא חזר לצוהוב של LA, אך מה שהכי צהוב זה השימוש בכותרת ובתמונה. ברור שהם רצו למשוך את העיין, אבל בחיאת, בעיתונות הוגנת יכלו להתאמץ ולמצוא את פארמר בגופיה צהובה של LA. כמה מהר האופטימיות יכולה להתפוגג, לרגע חשבתי שאפשר השנה בלי הלפרין…

ניר 11 ביולי 2013

אני ממש לא מסכים עם מה שאלון כתב, אז כנראה שאני אחד האופטימיסטים הגדולים. אני חושב שכשסופו על המגרש, הוא נשק שובר-שוויון באירופה. אין דרך לעצור אותו. כנראה שיש סנטרים טובים ממנו, אבל אין מיוחדים ממנו. התקפית, כשהוא במצב רוח הנכון, הוא בלתי עציר. הוא הוכיח את זה בעונה הראשונה שלו במכבי. אני חושב ש-15-20 דקות זה מה שמצופה ממנו, ואני אישית גם חושב שהוא שווה את זה.

והערת אגב: נמאס לי כבר כל הזמן לשמוע את אותם שמות! די כבר להחזיר לפה את הנדריקס (אוברייטד!), שאראס (מבוגר, למרות שהייתי שמח לראות אותו עולה מהספסל ל-10 דקות), לנגפורד, פארגו, קלאת'ס (תזכירו לי איזה ניסיון אירופי יש לו?) וכל שחקן שקלע בארץ באיזה משחק 25 נק' ודפק דאנק יפה (סמית', דאנקן, רייט, הופסון וכו')… ודי כבר להביא לפה כל הזמן את בובי בראון! בורסת השמות הזו שחוזרת על עצמה מוציאה אותי מדעתי כבר! יש עוד שחקנים באירופה ובעולם שלא משחקים/שיחקו בישראל!

זהו, מתנצל, הייתי חייב להוציא קצת קיטור…

c web 11 ביולי 2013

בהחלט הצלחת להיות אופטימי טל
אני חייב לציין שאם ודברים ילכו כמו שכתבת וסופו בא על מנת לתת 20 דקות במקסימום ביחד עם ג'יימס וטיוס אז זו החתמה טובה. יקרה מדי בשביל שחקן שמצבו הבריאותי רק מחמיר עקב המשקל אבל עדיין טובה.

לפי דעתי הוא לא בא כדי להיות מחליף לג'יימס ומצד שני שני ג'יימס כבר עבר מספיק חרא במכבי כדי לדרוש להיות פותח

אם ובמכבי לא ימצאו דרך לסדר את זה יהיו הרבה בעיות

וגם להביא את שאראס לא פותר את בעיית ה"אין רכז"

עידן. 11 ביולי 2013

סופו לא ממש מפריע לי. זאת אומרת, אני לא הייתי מוציא כל כך הרבה כסף על שחקן של 12 דקות, מתוסבך ומועד לפציעות (ובטח לא בחוזה לשלוש שנים), אבל אני יכול להבין את ההימור של מכבי לגביו.

לעומת זאת, להביא את הלפרין, שחקן ששנה שעברה נתן 6 נק' למשחק בבאיירן מינכן ה"גדולה", זו כבר החתמה שאני לא יכול לקבל.

בכלל, מכבי לא אמרו השנה שמפסיקים עם הבנייה לרוחב? ולא הגיעו שני משקיעים חדשים שהביאו הרבה כסף מהבית והקטינו את ההוצאות של הפדרמנים?

בינתיים, הביא רק שחקנים משלימים (טיוס, סופו, כהן והלפרין) וגם שמות המועמדים לתפקידים משמעותיים (רייס), לא מרשימים במיוחד.

נקווה שלפחות חוסכים כסף ל-4 תותח. מישהו כמו טלטוביץ יכול להתאים לי בול.

איציק 11 ביולי 2013

מצחיק לומר שלא בונים לרוחב ומביאים את סופו :-)
הלפרין זה בשביל התרוץ של בשר מבשרנו, פוטנציאל לפיתוח עתידי (כמו פלאנניץ' עם שיפט של כמה שנים) :-(

א.ב 11 ביולי 2013

נראה לי שהאהבה של סופו נובעת בעיקר מהגזענות שלנו.
שרואים שחקן עצום מימדים כזה ישר מניחים שהוא טוב.
אפילו אם הוא ילד קטן ואלכוהוליסט כמו סופו.

זיק 12 ביולי 2013

זה עוד לא היה לנו – אהבה שנובעת מגזענות…

ואולי האהבה פשוט נובעת מכך שהקהל מזדהה עם שחקנים שמשאירים את הריאות על הפרקט?

matipool 11 ביולי 2013

תגלח ( הכוונה את הראש ) .
הפתרון הכי טוב , אסטטי ויעיל ( ותודה למייקל ג'ורדן גם על העניין הזה ) .

אלי ד 11 ביולי 2013

כל הדברים שכתבת על סופו נכונים, אבל יש כמה פרטים שיש להוסיף על היכולת של השחקן:
ראשית, לסופו יש ידיים טובות שכל כך היו חסרות למכבי בעונה שעברה. שרמדיני ומדלי לא ידעו לתפוס כדור, לעומת סופו שיודע לתפוס כדור להוריד אותו לרצפה וגם להטביע אם אפשר.
שנית, אין סנטר בליגה בארץ שיכול להתמודד מול סופו. ברגע שסופו מקבל את הכדור בצבע, יש סיכויים של מעל 90% לסל.
עכשיו כל מה שמכבי צריכה זה רכז איכותי וידית משלוש כמו בלו, אבל שיהיה שחקן מוכח.

רועי 11 ביולי 2013

אני חושב שכולם מתעלמים מהבעיה העיקרית בקיץ הזה וזו הבינוניות שזועקת לכל כיוון. הבנייה השנה דומה לחלוטין לבניה של שנה שעברה (גם אז הוחתם סנטר שמצבו הבריאותי והנפשי לא ברור – מנסה בונסו). בראיונות סוף העונה, הכריזו במכבי שהם למדו מטעויות ולא יבנו יותר קבוצה לרוחב של12 שחקנים. לפי איך שזה נראה הולך להיות סגל של 13 שחקנים השנה…
אנחנו עדיין מחכים להחתמה של גארד רציני (מקאלב?? פלאניניץ??), ובנוסף ליד סופו חייבים 4 עם קליעה מחוץ לקשת – ולא ג'ייק כהן לא עונה על ההגדרה הזו.

ילו+ 11 ביולי 2013

היי

אני אוהד מכבי הרבה שנים מילדות.

אני מסתכל על מה שקורה במכבי,וכואב לי,שלקחו את מכבי כמודל עיסקי,ללא רגשות עזים לקבוצה,ולהיסטוריה שלה,שמעון מזרחי,נשאר בתפקידו בגלל הכבוד ושמו הטוב באירופה…לצערו ולצערנו אין לו מילה אמיתית כבר במכבי,הוא לא מחליט,ולא קובע כלום.

מכבי מנוהלת ע"י הפדרמנים+רקאנטים,הם מחליטים הכל,להם יש את הכח הכי גדול לפי חלוקת המניות במכבי.

מה שמנחה במכבי בבחירת שחקנים,שחלקם בכלל לא נקבעים ע"י צוות המקצועי(מאמן,עוזר,סקאוטינג) אלה ע"י ההנהלה הצעירה,באישור ההורים.

בלאט לצערו,נכפים עליו שחקנים שאינו מתלהב מהם בלשון המעטה,ונאלץ לאכול את הצפרדע שהחתימו לו.

למשל סופו,סופו בכלל לא מתאים לסגנון המשחק של בלאט,ולבלאט לארצה בו! בלאט רוצה משחק מהיר ולחוץ בהגנה! סופו הוא לא מהיר! ולא לוחץ בהגנה,ובכלל חור ענק בהגנה!

מה שמנחה את הקבוצה,זה לנסות לקחת שחקן עם פוטנציאל להתקדם,בזול ושיהיה התותח החדש..הפרקר החדש למשל.
זה לא הולך למכבי בשנים האחרונות,ויש לא מעט שמות שהראו לגמרי אחרת,שזאת לא השיטה המנחה שצריכה להיות כל הזמן,רק מידי פעם..כי היא נחשלה טוטאלית כמעט עד לרגע זה(ולא אפרט את רשימת השחקנים הרבים,שאינם כבר במכבי..אחרי חתימה וצלצולים שבא כוכב על)

מכבי חייבת לשנות גישה,במקום לבנות קבוצה רחבה,היא צריכה כוכב או 2..ומסביבם לבנות שחקנים טובים ומשלימים.
יש למכבי את הכסף,השאלה איך אתה משתמש בו??
מכבי הכניסה 2 שותפים חדשים?? איפה השינוי בתקציב?? היכן הפלוס כאן??….

מכבי חייבת לחזור למרכז הבמה
עם פדרמן ורקאנטי או בלעדיהם,יש הרבה אנשי עסקים שרוצים לקנות את מכבי,פשוט לא רוצים למכור..וזה בסדר..אבל ופה האבל הגדול..לבנות קבוצה מצויינת וכשרונית..ולא טלאים טלאים מקבוצות אחרות שאותו שחקן נזרק מהם,כי לא צלח,ולא היה פקטור בכלל..מקרה לוגאן,סופו,אולי הלפרין(כשל בגרמניה) ועוד…

האוהדים הנהלת מכבי רוצים לראות ולהנות ממכבי..אז לפתוח את הראש להסתכל מסביב..ולהביא שחקן 1 או 2 מצויינים!

רוצים שמות הנהלת מכבי?? אני בטוח שאתם יודעים… :-)

בהצלחה למכבי,ושהריגוש והפרפרים ישובו להיכל…

אלון רייכמן 11 ביולי 2013

טל, גם אחרי שמכבי עלתה להצלבה, איכשהו אני עדיין מהמר שהיא תסיים שביעית בבית ההוא. אפילו שהוא כבר הסתיים…
וחוץ מזה, זה היה נאחס הפוך. אתה בטח מכיר את זה :-)

Comments closed