זו רק ההתחלה

בעוד כולם חורצים גורלות, האומה הצהובה יודעת בדיוק לאן היא הולכת

yellow-start

ברשותכם, בואו ונתייחס הפעם אך ורק למכבי ת"א. התעסקנו מספיק בדרקעס ההוא ששמו לא יוזכר כאן. השחקן ההוא וכל מה שהביא עמו להתמודדות בין שתי הקבוצות לא שווים את האנרגיה שאני אוציא על ההקלדה.

*

משחק הגומלין בין מכבי ת"א לבאזל סיפק חוויה די מעניינת לצופים. למרות שמכבי ת"א לא העפילה בסופו של דבר לשלב הבא, נדמה שהאוהדים נשארו עם תחושות של שביעות הרצון וגם קצת שמחה מכך שמכבי לא התרפסה בפני השווייצרים, חזרה עם שלושה שערים משלה וניסתה להשיג את הרביעי במשך כמעט כל המחצית השנייה. ההרגשה הזו נשארה עמי למעשה עד שהלכתי לישון כשהמחשבה בראשי הייתה שלמרות שלא עלינו, זכינו באותו הערב לחוויה כיפית ונהדרת בבלומפילד.

ואז קמים ביום רביעי בבוקר, עוד יום עבודה, וזה נוחת עליך. תחושות השמחה שנישאו על אדי אדרנלין ערב קודם לכן דעכו, וכל מה שנותר היא המציאות שכבר לא מתעוותת בהתאם לרגשות שלנו. לפתע המשחק מאמש נראה קצת פחות רומנטי. האהבה לקבוצה אמנם לא נפגמה, אבל פתאום מתחילים לחוש גם קצת עקצוצי כאב.

ולמרות זאת, חשוב לשמור על פוקוס ולהבין שהמטרה היותר גדולה כאן, בינתיים, היא היציבות של המועדון הזה. הרי שמענו כמה וכמה פעמים לפני ההתמודדות, שהעפלה או הדחה אינן צריכות לשנות את התהליך שמתרחש במכבי ת"א, וממה שראיתי בערב שלישי בבלומפילד, נדמה שגם האוהדים מבינים זאת.

*

אחד הדברים שחוזרים פעם אחר פעם בראיונות עם מיץ' גולדהאר זה שהוא כאן לטווח הארוך. למעשה, הנושא הזה של גולדהאר מפחיד את כולם, אוהדי ושונאי מכבי ת"א כאחד. אוהדי מכבי ת"א מפחדים שההצהרות שלו יתגלו כחלולות, וכל שאר האוהדים (גם אם הם לא יודו בכך בפומבי) משקשקים במכנסיים מהאפשרות שמדובר בהבטחה שהוא יממש, או בעצם מממש.

בינתיים גולדהאר אכן עומד בהבטחות שלו וכל הניסיונות לגרש אותו מכאן עם הציניות הישראלית הטיפוסית שלנו נראים כמועדים לכישלון. הוא לא ממהר או שולף מהמותן, אלא פועל ברציונליות שראויה להערכה. למרות שהוא (כנראה) ידע בדיוק מה צריך לקבוצה, הוא המתין בסבלנות של קנדי הרוצה לחצות את הכביש, ורק אחרי שלוש שנים ביצע את הצעד המתבקש של הבאת צוות זר לקבוצה. כשהמועדון היה בשל לכך.

גיוסי העובדים, מתחם האימונים, הציוד, המרצ'נדייס והדיבורים על בניית בית לקבוצה המפוארת בארץ, שרק ימשיך כך. מיץ' אינו נרתע מכשולים מסוימים, שהגיעו בכל מיני צורות, והאליפות של שנה שעברה נראתה כצעד טבעי לפועלו עד עכשיו. השיא במכירת מנויים בעונה הנוכחית הוא עוד תוצר שמראה לבעלים שהוא לא עובד לחינם וישנה הדדיות קריטית בינו לבין הקהל.

בקיץ שעבר, כשצלם הקבוצה הנוכחית קרם עור וגידים, גולדהאר הצהיר במסיבת העיתונאים ש"בונים קבוצה לטווח ארוך". המשחק הביתי החוויתי מול באזל, גם אם לא הסתיים בתוצאה הדרושה, הוא בסך הכל עוד צעד בדרך למטרה הגדולה יותר של בניית מועדון מצליח בקנה מידה אירופאי. השחקנים יודעים את זה וההנהלה יודעת את זה, אבל חשוב מכך, הקהל יודע את זה.

*

במהלך השבועיים של טורניר "אליפות אירופה עד גיל 21" ביוני האחרון, לא הפסקנו לשמוע על כמה הקהל הישראלי צמא לספורט טוב. ובכן, מתברר שזה נכון גם בהקשר של מכבי ת"א.

הקהל הצהוב מזהה שיש כאן משהו אחר ומתנהג בהתאם כבר זמן מה. את השינוי הזה היה ניתן לזהות בבירור כשהקבוצה נקלעה לפיגור של 3-0 מול באזל. הייתי בעברי בביזיונות צהובים ביתיים, אבל הופתעתי לגלות בדקה ה-31 שאין באצטדיון חשש שמשהו כזה אכן יקרה.

השער השלישי היפיפה של דיאס מבאזל לא העלה שום פלאשבקים, לא הקפיץ שום תזכורות כואבות, לא עורר שריקות בוז או קריאות ייאוש וכמעט שלא הרחתי סביבי פחד על אף אחד בשער 8 (אבל רק כמעט, אני חושב שמה שכן קלטתי הגיע מאבא שלי שישב לידי). אז מה אם התפיסה הרווחת אומרת שאנשים לא משתנים, כנראה שאוהדים דווקא כן, בין אם הם יושבים באצטדיון או מול הטלוויזיה. רק עידוד, רק לדחוף קדימה. אנחנו יודעים היום שלא על משחק אחד, בין אם הוא ייגמר בהפסד מוחץ או ניצחון ענק, יקום או ייפול חזונו של גולדהאר.

ברור לנו שגם אם מכבי הייתה נוחלת מפלה, השלד החזק של הקבוצה יציב כמו בניין של גינדי. טיבי (מהמצטיינים לטעמי על המגרש ביום שלישי), זהבי ומיכה נמצאים בקבוצה לעוד שלוש שנים (לפחות). טל בן חיים ושירן ייני לעוד ארבע (לפחות). וגם קרלוס גארסיה, שמשלים את טיבי כמו שטום קרוז משלים את רנה זלווגר, נמצא כאן לעוד שנתיים, יחד עם יצחקי ויואב זיו (שוב פעם, לפחות).

*

אבל האוהדים לחוד והתקשורת לחוד. למעט מקרים בודדים, התקשורת הפופולארית ממשיכה עם הסיקור הסנסציוני שלה ומנסה לחרוץ גורלות בדרמטיות אחרי ארבעה משחקים באירופה (כשקשה להתייחס לשניים מהם ברצינות), עוד לפני ששוחק משחק ליגה אחד. לעזאזל, אפילו גביע הטוטו עוד לא התחיל.

אני נשבע לכם ששמעתי את מאיר איינשטיין אומר את המשפט הזה רק לפני כמה שעות: "אם סוזה עדיין עומד מאחורי החילוף של זהבי במרגוליס, אז מכבי בבעיה גדולה העונה". זה אחרי שכבר החליטו שיצחקי הוא חתול בשק שרוני לוי מכר לקרויף, כשזה המליץ לו להחזיר את השחקן מקפריסין. פקה פקה פקה, איפה היה אלטמן, פקה פקה פקה, מה פתאום אייבידנר, פקה פקה פקה, איפה בכלל המגן הספרדי מאנה…

בדיוק בשביל ימים כאלה עמל ג'ורדי קרויף ימים כלילות כדי להביא צוות אימון זר. אם הווליום כנגד סוזה היה היום סביב ה-100 דציבלים, אני מניח שמה שבסופו של דבר הגיע אליו היו כ-10 דציבלים, או אולי 15, אם נהיה נדיבים ונפרגן למבקרים. אני בספק אם "הביקורות בתוך הקבוצה" שדווח עליהם במהלך היום הגיעו אליו בכלל.

אבל מי שכן שמע את ה-100 דציבלים האלה הוא מרגוליס עצמו, שכן הוא דווקא מבין עברית. העיקר שאנחנו תמיד מטיפים לשילוב וקידום הצעירים שלנו על חשבון זרים בינוניים שמגיעים לארץ. כנראה שהאג'נדה החשובה הזו נדחקת אחורנית כשהיא מפריעה לאג'נדה החשובה יותר של כניסה במאמן עם התחמושת הקטלנית והזולה ביותר שזמינה למבקרים: "חכמת הבדיעבד".

*

אז אם הם באמת רוצים, שימשיכו לנסות ולחולל שערוריות, סנסציות ומשברים. טוב עושה מכבי ת"א שהיא לא מוציאה יותר מדי כסף על מתורגמנים, זה הרי מיותר. במקום זאת, מוטב שבמועדון יסתכלו קדימה כי אין לאף אחד צל של ספק שבהגרלה הבאה לפלייאוף של הליגה האירופאית תעלה טוטנהאם. זה ברור כשמש.

אבל זה בסדר, גם איתם נתמודד. ואם לא נעבור הלאה, אז אנחנו נסתכל לכיוון הליגה הישראלית בראש מורם. כמו שזהבי אמר בצורה אינסטינקטיבית ומדויקת מיד בסיום המשחק, "החלום יחכה עוד קצת". אכן כן, לא יקרה שום דבר אם הוא יחכה עוד שנה, אנחנו מאחוריכם.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

מה עכשיו בצהוב? מסמרים ונוצות
עולם משוגע

69 Comments

edgecator 8 באוגוסט 2013

הניסיונות של התקשורת ליצור אצלכם סערות אכן מגוחכים, אמרת הכל. עם זאת, והיות שאני בשוונג דיוני מכבי ת"א, יש לי שתי שאלות בנושא שאני אשמח אם אוהד צהוב יוכל לענות לי עליהן:

1. האם אתם חושבים שההתייחסות הזו של התקשורת היא כלפיכם כמכבי ת"א, או כלפיכם כקבוצה שהייתה שרויה באנדרלמוסיה כלל מערכתית במשך שנים רבות וכעת מתחילה להראות סימנים של ניהול מקצועי? כלומר, אם זו הייתה קבוצה אחרת – האם היחס היה לדעתכם דומה?

2. האם אתם מוכנים לקבל ביקורת מקצועית מגורם תקשורתי כלשהו? הרמה הנמוכה של עיתונות הספורט בארץ ידועה לכל, אבל זה נראה כאילו השתרשה אצלכם בשנה האחרונה איזושהי מנטרה לפיה לא קיימים אמצעים לגיטימיים לנתח את מצב הקבוצה שלכם (חברתית או מקצועית).

אני כשלעצמי יכול לומר שמהצד זה נראה כאילו הגאווה הצהובה המפורסמת נמהלה בתחושת רדיפה. יוצא כתום משהו.

אבישי 8 באוגוסט 2013

1. אני חושב שכל ההתייחסות של התקשורת למכבי ת"א נובע מכך שמדובר במועדון שמייצר כותרות. אם זה בגלל העשור הנוראי שהיה, בגלל שיש פה צוות זר, וגם בגלל שזו אלופת המדינה. אני חושב שיש כמה אנשי תקשורת עם אג'נדה אנטי מכבי מובהקת (ע"ע צנצי) אך יש סיכוי טוב שכל מועדון אחר שהיה בסיטואציה כזו היה מקבל יחס תקשורתי זהה, לדוגמה מכבי חיפה בתחילת העונה הנוראית עם ראובן עטר.

2. זה תצטרך להפנות לאנשי המקצוע במכבי. באופן כללי אני חושב שזה מגוחך לקבל ביקורת מאנשי תקשורת, שהצורה בה הם מרוויחים את לחמם זה ייצור כותרות. ביקורת צריך לדעת לקבל, ראוי שתהיה מגורם מקצועי (מתוך המועדון/חיצוני).

חיים 8 באוגוסט 2013

1. לא, היחס לא היה דומה, מכבי תל אביב זה המועדון הגדול בארץ עם כל הכבוד למכבי חיפה במשך העשור שהם שלטו בכדרוגל הישראלי הם לא הצליחו לעשות כזה הד כמו שמכבי תל אביב עשתה בעונה אחת.
בואו נגיד את האמת, מכבי חיפה זו קבוצה מצויינת שמנוהלת נהדר אבל היא עדיין בחיפה, מכבי היא בתל אביב שזה לב העיתונות ומרכז הארץ לכן ההד התקשורתי והפוטנציאל השיווקי הוא בכמה רמות מעל הפוטנציאל של חיפה.
הפועל תמיד הגדירה את עצמה כהאוטסיידרים כאלה שמייצגים את הפטיש והמגל ולא את המגן דויד ולכן היא גם לא תוכל להיגע לפוטנציאל של מכבי.
2. כל ביקורת היא מבורכת שהיא נעשית באופן מקצועי, באופן אישי יש אולי 2 3 פרשנים בתקשורת שאני מוכן לקבל מהם ביקורת, כל השאר זה לא מחובר למציאות ונוטף אינטרסים.
אגב גם כל הביקורת על שאר הקבוצות לא רק של מכבי היא מגוחכת, העיתונות בארץ באמת במצב קשה, לפעמים אני קורא טורים וחושב שלא ראיתי את אותו משחק.
בנוגע למה שאתה מרגיש מהצד, יש קטע כזה לאוהדי חיפה ואתה יכול לקבל את זה ואתה יכול לא אבל יש לכם רגשי נחיתות או מן ניסיון כזה תמיד להראות שאתם יותר טובים ממכבי, מהכרות אישית עם אוהדי חיפה זה תמיד נראה שהיריבות בין שתי הקבוצות מקבלת משמעות שונה בין שני הצדדים, בעוד אוהדי מכבי רואים בחיפה בתור עוד קבוצה יריבה אוהדי חיפה רואים במכבי בתור היריבה הגדולה והשנואה, אוהדי חיפה לא מסתפקים בזה שכשאומרים חיפה אז יודעים שמתכוונים למכבי חיפה הם רוצים שכשיגידו מכבי אז יתכוונו אליהם, בקיצור קנאה ירוקה.
אוהדי חיפה חשוב שתבינו שאתם לא חשובים לנו כמו שאנחנו חשובים לכם.

יריב 8 באוגוסט 2013

אני חושש שאתה לא מבין את העניין בכינויים "מכבי" ו"הפועל". בחיפה (לפחות בעבר) הכינויים האלו היו באופן גורף כינויים לקבוצות העירוניות. למעשה, יש להניח שבהרבה מקומות זה היה המצב, אבל חיפה היא לא פרבר של תל אביב עד ימינו. אם אוהד מכבי חיפה אומר שהיריבות הגדולה מבחינתו היא עם הפועל חיפה, ברור שהוא לא יוותר על הכינוי המקומי ("מכבי") לטובת "חיפה", כמו שמי שמרכיב חזק בהגדרה שלו הוא השנאה להפועל ת"א לא יקבל את השם "תל אביב".

אגב, הפועל ת"א היתה תקופה מאוד ארוכה הקבוצה שמזוהה עם הממסד בצורה החזקה ביותר. לא עם הפטיש והמגל, אבל בהחלט עם מפא"י. אאוטסיידרים?

אגב, אני לא יודע מה הפוטנציאל השיווקי, אבל בעונה שעברה מכבי חיפה (עם הפתיחה הזוועתית שלה) הביאה יותר קהל לאצטדיון ממכבי ת"א. הנתונים כוללים רק את הליגה הרגילה (לא הפלייאוף), אבל נתוני הפלייאוף הם בעייתיים (השוואה בין קהל שבא למשחק לקהל שבא לטקס הכתרה). אין ספק שיש יותר רעש תקשורתי בת"א, שם מוקדי הפעילות של רוב גופי התקשורת, אבל אין לערבב בין זה לבין פוטנציאל שיווקי.

יריב 8 באוגוסט 2013

שכחתי להוסיף קישור, ממוצע קהל למשחק ביתי בעונה שעברה (לא כולל פלייאוף):
http://sports.walla.co.il/?w=/157/18/1918/@stat.v9

דגש 8 באוגוסט 2013

אני תוהה כמה קהל יבוא למשחקים של מכבי חיפה אחרי 7 שנים שהם לא ייקחו אליפות ברצף (וגם זה עוד יקרה מתישהו, הם לא ריאל מדריד).

JOSH 8 באוגוסט 2013

וכמה אוהדי חיפה מגיעים למשחק חוץ?

אריה 8 באוגוסט 2013

יריב,
המספרים המופיעים בסטטיסטיקה בלינק המצורף מדבר על מספרים מוחלטים ולא על אחוזים מתכולת האיצטדיון שבמקרה זה קריית אליעזר גדול יותר,לכן באחוזים התכולה במשחקי מכבי תל אביב גבוהה יותר.

יריב 9 באוגוסט 2013

בכל מקרה מדובר בשיעור קטן מתכולת האצטדיון, קשה לי להאמין שזה גורם משמעותי. כלומר, ברוב גדול של המשחקים מספר הצופים לא מושפע מההבדל בגודל האצטדיון, ההבדל הוא רק כאשר מספר הצופים קרוב לתכולה מלאה (כל הכרטיסים נמכרו).

אורח 8 באוגוסט 2013

בינתיים שמתי לב שהגבת לתגובה ששאלה שתי שאלות לגבי מכבי ת"א, שלא הוזכרה בו המילה "חיפה" או הצירוף "מכבי חיפה" (או כל קונסטלציה דומה) עם התייחסות די נרחבת מכבי חיפה ואוהדיה על התנהגותם (כפי שאתה מייחס להם) – למה?

טל בן יהודה 8 באוגוסט 2013

אנשים כאן הרחיבו… אני אנסה לקצר ולעשות זאת תמציתית:

1. ההתייחסות הזו של התקשורת נובעת משיקולי רייטינג. יש מספיק אנשים כאן שהיו חלק ממערכות חדשות שיגידו לך שהשם "מכבי ת"א" הוא מסחטת קליקים, לכן צריך להמשיך ולדווח לדווח לדווח.

2. מוכנים גם מוכנים. אבל אנחנו גם יודעים להבחין בין ביקורת עניינית לבין ביקורת שניתנת לשם הביקורת או הרייטינג.

לדוגמא, כל ניסיון להסיק מסקנות בשלב כזה (ראה הדוגמאות שלי בטור) הוא עלבון לאינטיליגנציה של האוהדים. מעבר לכך, הצחיקה אותי העובדה שכולם מבקרים את החילופים כשהם טוענים שמרגוליס-זהבי היה מהלך נורא, ומתעלמים לגמרי מהחילוף של מיכה-זיו. למה? כי זה נוח.

רועי 8 באוגוסט 2013

כי החילוף מיכה-זיו היה מתבקש… כל מאמן היה עושה את החילוף הזה… עלק.

גיסנו 8 באוגוסט 2013

כל מאמן היה מוציא מגן ומכניס קשר התקפי ועובר לשחק עם 3 בלמים בידיעה שזה יכול להגמר בחמישיה ברשת באותה מידה?

לפחות אל תשקר לעצמך.

הפואנטה בכל מקרה היא שכמו החילוף מרגוליס-זהבי זה היה הימור. כולנו חששנו שהחילוף הזה יכול להוביל בקלילות לעוד 2-3 שערים לבאזל במתפרצות. אבל איתן טיבי במשחק חייו לא נתן לזה לקרות. אז להימור הזה שהצליח כבר לא מתייחסים, להימור על מרגוליס שלא הצליחמתייחסים גם מתייחסים ועוד מסיקים ממנו מסקנות גורפות לכל העונה.

רועי 8 באוגוסט 2013

באמת לא זיהית את הציניות בדברי ?

גיסנו 8 באוגוסט 2013

חח צודק, אני נכנס לתגובות לפוסטים על מכבי במצברוח קרבי :)

סחבק 8 באוגוסט 2013

כמות הפעמים שפיללתי שמאמן חיפה (אלישע, רובן, בנאדו) יוציא את משומר ויעבור לשחק עם שלושה בלמים.. (לא כי אני חסיד של השיטה, פשוט כי ככה משחקים 11 מול 11..)

דגש 8 באוגוסט 2013

ייני הוא בלם הרבה יותר טוב ומטאווטחה. עם כבר מדברים על השיטה, אז אני נורא אהבתי את זה, לא כי זה משחרר שחקן התקפה
אלא כי טיבי וייני הקדמיים היו יותר במרכז ועזרו הרבה לאלברמן בקישור האחורי ולא נתנו לבאזל מרווח להתחיל שום התקפה. אחרי זה ראיתי את המשחק של באיירן בגביע הגרמני ושם גווארדיולה שם אמנם שני בלמים ושני מגנים אבל המגנים היו יותר קרובים למרכז מלקו. אני חושב שזו יכולה להיות שיטה עדיפה על פני הנהוג היום.

JOSH 8 באוגוסט 2013

1. יש לזה תשובה שלא התייחסו אליה – התקשורת ברובה שונאת זרים ושונאת כאשר משנים את ההתנהלות המקובלת בארץ (שהיא בהשוואה לעולם שגויה). ההתייחסות של התקשורת למכבי היא כמו כל התייחסות למאמן זר שהיה כאן, וזה בוז וצרות עין, גם אם מדובר בהצלחה. לכל שטות קטנה נתפסים על מנת ליצור כותרת.

2. ביקורת מקצועית? עוד לא נתקלתי בכזו.

עדידס 8 באוגוסט 2013

כל מילה סוכר,זהב,דבש או כל מה שמתלבש לך – מכבי כולנו מאחורייך !

עופר פרוסנר 8 באוגוסט 2013

טל – אני אגיד לך משהו. קודם כל, זה מגוחך לתת ביקורת על חילוף במשחק הרביעי של העונה. זה גם מגוחך לבקר יותר מדי את המשחק הזה, באזל זו קבוצה הרבה יותר טובה ממכבי תל אביב, יש סיבה למה היא הייתה בחצי גמר הליגה האירופית – זו סיבה אובייקטיבית שלא קשורה בכלל למכבי תל אביב – פשוט צריך להכיר במגבלות. היו קבוצות ישראליות שעברו קבוצות טובות מהן בהרבה: הפועל תל אביב את צ'לסי, מכבי חיפה את צסק"א מוסקבה – ובשני המקרים שתי הקבוצות נזקקו להרבה מזל. למכבי תל אביב לא היה מזל.

אבל – וזה אבל גדול, אחרי שבהתחלה יש מזל, אחר כך צריך להשתמש בו נכון. ומכבי חיפה והפועל תל אביב לקחו את המזל שהיה מנת חלקן במקרים מסוימים ובנו עליו קדימה – ובגלל זה מכבי תל אביב צריכה לקוות להגרלה נוחה ביום שישי ולהגיע לשלב הבתים.

אסור לה להתייחס לליגה האירופית כאל מטרד – כי אם כן גם בעונה הבאה היא לא תעבור את הסיבוב השלישי או הרביעי. רוב המדורגות הן קבוצות מאוד חזקות – ואם מכבי תל אביב חושבת שהיא הייתה עוברת את ויקטוריה פלזן או את סלטיק הנוכחית או את לגיה ורשה או את דינאמו זאגרב, היא טועה. לקבוצה הזו חסר ניסיון אירופי (שני הגולים הראשונים של באזל במשחק הם דוגמא קלאסית לזה) – וניסיון אירופי אפשר לצבור אך ורק באמצעות משחקים באירופה. זה לא רק העניין של הניקוד (ומכבי תל אביב תהיה בקבוצת הדירוג הרביעית, מה שאומר הגרלה קשה גם בליגה האירופית, כמו מכבי חיפה ככל הנראה אם תעלה), זה גם העניין של לתת לשרן ייני את הניסיון הזה מול יריבות ברמה גבוהה יותר ובמשחקים עם קצב גבוה יותר מאשר בארץ.

אני חושב, אגב, שהמבחן האמיתי של מכבי תל אביב יהיה אם הם לא יזכו באליפות. התקופה הכי חשובה אולי בתולדות מכבי חיפה הייתה "שבע השנים הרעות": אנשים נוטים לשכוח את זה, אבל אחרי האליפות הראשונה של שחר בתור בעלים, הגיעו שבע שנים שחונות, שלימדו את הבעלים כמה וכמה שיעורים חשובים באיך עושים זאת נכון. זה כמובן לא אומר שמכבי תל אביב צריכה עכשיו לעבור שבע שנים בלי אליפות (לא שאני אתנגד, אגב) כדי להוכיח רצינות או ללמוד משהו – זה כן אומר שגם אם לא זוכים באליפות צריך להמשיך באותה דרך – זה מה שהופך מועדון גדול למועדון גדול.

ומשהו אחרון בנוגע ליחס התקשורתי כלפי מכבי חיפה לעומת מכבי תל אביב: בגלל שכמו שאמרת – התקשורת הארצית מתעסקת עם עם מכבי תל אביב, התקשורת ה"חשובה" בחיפה היא זו המקומית. ובתקשורת המקומית היו רוצחים בזמנו את מכבי חיפה. מעולם לא התקיים קמפיין ענק של כלי תקשורת דומיננטי שכל מהותו היה לגרום לפיטוריו של מאמן שזכה באליפות ראשונה אחרי שבע שנים. ואם יש פה חיפאים הם יודעים על מה מדובר.

טל בן יהודה 8 באוגוסט 2013

מקבל את הדבירם על הליגה האירופאית. אני כמובן מקווה שיעפילו לשלב הבתים. הניסיון חשוב מאין כמותו במקרים כאלה.

נקודה מעניינת על המבחן ושבע השנים השחונות. אני נוטה להסכים שאם לא נזכה באליפות, באמת שיהיה מעניין לראות כיצד הקהל והמועדון עצמו יגיבו (אנחנו יודעים כיצד התקשורת תגיב).

מתן גילור 8 באוגוסט 2013

כמה דברים:
1. כל מה שיריב ועופר כתבו.
2. לעניין רגשי הנחיתות – אם הם קיימים, אז זה אצל אוהדים שנולדו עד אמצע שנות ה-70. כל האוהדים שנולדו אחרי, מכירים עולם בו הקבוצה המעוטרת והמוצלחת בישראל באה מבירת הכרמל. לעניות דעתי, טרם נכתבה התורה הפסיכולוגית שתסביר מדוע יש להם רגשות כאלה. אני מציע (ולא פעם ראשונה) שנאשיר את הניתוחים הפסיכולוגיים של אוהדי הקבוצות היריבות לאנשי מקצוע.
3. לגבי ממוצע הקהל – הקישור שיריב הביא מראה כמה הנתון של כמות המינויים הוא לא כ"כ רלוונטי. מכבי חיפה הביאה יותר לאצטדיון פח. כמו כן, הואיל והיה מדובר על % גבוה יותר של כרטיסים ההכנסה היתה גבוהה יותר. ובכלל, הקבוצה עם מספר המינויים הגבוה בעולם היא דורטמונד. מישהו באמת חושב שהיא הכי אהודה בעולם? או באירופה? או בגרמניה?
וכל האמור לעיל לא פוצע בתעודת הכבוד שמגיעה לאוהדי מכבי ת"א שחיסלו את המינויים – הלוואי עלינו!
4. טל, מצטער לאכזב אותך, אבל אני לא מפחד. מתישהו תצטרכו להעפיל לליגת האלופות, ואז תהיו חייבים להשקיע הרבה כסף לרוחב, כך שבסגל הליבה (14 שחקנים) יושקע סכום דומה גם במכבי חיפה והפועל ת"א. מי שחושב שמשחק באירופה שוחק באותה המידה ללא קשר למסגרת בו הוא מתקיים משלה את עצמו. המגבלה של 5 זרים עדיין עומדת בעינה ויש גבול כמה זמן ישראלים בכירים מוכנים לשבת על הספסל. כדי לשלוט בליגה באופן מוחלט ביחד עם הצלחה עם ליגת האלופות, מכבי ת"א תאלץ להגדיל את התקציב לפחות ב-50% (הערכה של בלבד). לא רואה את זה קורה בשנים הקרובות.
5. קראתי חלק נרחב מהדיון המעניין שהתקיים בבלוג של גיל. אני דווקא קיוותי שמכבי ת"א יעברו, כפי שאני מקווה שכל קבוצה ישראלית תעשה בכל ענף ספורט. ויש עוד הרבה מאד ירוקים בדעה זו, אז נא לא להכליל. הלוואי 4 קבוצות ישראליות בשלב הבתים.
ואיה (אם הגעת לקרוא עד פה) – אני לא מביא לך ציטוטים של "את יודעת מי ולא ממש מהתה עליו". בואי תשאירי חבר'ה הזויים מחוץ לדיון. הם סתם מלכלכים אותו.
6. לסיום, משהו קטן שכתבתי ולא קשור לספורט לקראת המשחק היום:
http://matangilor.wordpress.com/2013/08/08/%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%A1%D7%99/

רועי 8 באוגוסט 2013

אחלה פוסט טל,
אני אביא דוגמא על התקשורת –
אתמול בחדשות הספורט דיברו עם מוטי פשכצקי, ושאלו אותו מה עם מאנה,
זה מה שהוא אמר:
"השחקן היה מאוד מופתע ונורא התאכזב שהוא לא היה בהרכב, אני שוחחתי איתו אתמול אחרי המשחק. הוא לא אמר כלום על הנושא, אבל שחקנים בסביבתו אמרו ש…"

טל בן יהודה 8 באוגוסט 2013

רועי, לגזור לשמור ולמסגר את התגובה הזו שלך.

בדיוק אתמול חשבתי על זה שכולם מדברים על העובדה שמאנה אפילו לא בהרכב, אבל אין לאף אחד מושג מה בדיוק קורה מכיוון שמכבי ת"א זה כרגע מועדון סגור. אז הם מתחלים לנתח תווי פנים, התנהגות וכמובן כמובן, "מקורבים".

חנן 8 באוגוסט 2013

אוי, נו באמת, "שחקנים בסביבתו" זו הדרך של התקשורת לצטט את השחקן בלי להגיד שהוא דיבר כי הוא מפחד להיות מצוטט ולהיקנס.

אבישי 8 באוגוסט 2013

או: זו הדרך של הכתב להמציא ציטוט שלא היה, וזו הדרך של הכתב לא להיתבע. נו באמת.

udi 8 באוגוסט 2013

המבחן האמיתי של אוהדי מכבי תל אביב יהיה כאשר הם יהיו בפיגור 3-0 בדרבי או כל משחק אחר בליגה. שם נראה אותם נשארים ומעודדים כל המשחק. מול באזל זה לא חכמה גדולה כי זה ליגת אלופות ואתם לא ממש פייבוריטים שם

דורון 8 באוגוסט 2013

אתה שוכח שהיה לנו את המבחן הזה 4 שנים ועדיין כל דרבי כל הכרטיסים היו נחטפים.
וגם שנה שעברה היינו בפיגור 2-0 ואני מבטיח לך שאף אוהד לא עזב את שערים 10-11 או הפסיק לראות בטלוויזיה

udi 8 באוגוסט 2013

טוב אולי דרבי זו לא דוגמא טובה כי בכל זאת זה דרבי. השאלה מה יקרה אם הדברים לא ילכו טוב כמו בעונות הגלאקטיקוס לדוגמא שגם אז היו 10000 מנויים וסיבוב שני כבר האצטדיון היה חצי ריק. לזה התכוונתי המבחן האמיתי.

דורון 8 באוגוסט 2013

זה בדיוק השינוי שיש במכבי שאתם אוהדי הפועל וחיפה לא מבינים.
אנחנו לא חושבים "מה יקרה אם…" משתי סיבות עיקריות:

1. אנחנו בטוחים שיהיה טוב.
מה הדבר הכי גרוע שיכול להיות? שלא נצליח השנה?
אז יש את ג'ורדי ויש את מיץ וכולנו בטוחים שהם ידעו לעשות את
מה שצריך עבור המועדון.

זה השינוי הגדול שיש במכבי וזה למה יש כל כך הרבה מנויים…
אנחנו בטוחים שיש לנו הנהלה שעושה ותעשה הכל כדי שהמועדון
יצליח.

2. אנחנו בתור מועדון, אף פעם לא חושבים שניכשל… זה נכון גם
לכדורסל גם לכדורעף וגם בדוקים. אנחנו קוראים לזה ה"רוח
המכבית". אתם קוראים לזה שחצנות. לא באמת חשוב… אבל זאת
עובדה.
בגלל זה אנחנו כן מאוכזים שלא עברנו את באזל למרות שהיא
קבוצה הרבה יותר טובה / עשירה / עם מסורת מאיתנו. ובגלל זה
גם אם טוטנהאם יהיו נגדנו(וכל אוהד מכבי בטוח שהם יהיו)
אנחנו נהיה בטוחים שיש לנו סיכוי…

ככה זה. אנחנו מכבי… אתם לא…

udi 8 באוגוסט 2013

מנויים תמיד היו לכם(קהל לא כל כך) אז אני לא מבין על איזה שינוי אתה מדבר, גם שלוני היה היו לכם 10000 מנויים ותוך חודשיים חצי מהם כבר לא הגיעו.
אולי השנה(אם לא ילך לכם) זה ישתנה למרות שאני לא מאמין. תמיד תהיו בעיני קהל של הצלחות.

מאור 8 באוגוסט 2013

מחזור 11 בעונה הקודמת, מכבי מגיעה לגרונדמן ונקלעת לפיגור 3-1 מול רמת השרון. הקהל ממשיך לעודד בגשם זלעפות ונכנס לטירוף ביחד עם הקבוצה.
המשחק נגמר בתוצאה 4-3 למכבי.

שלום 8 באוגוסט 2013

שאומרים מכב ת"א חודשבים אך ורק על כדורסל !

מבלי לזלזל במכבי ת"א בכדורגל הקבוצה פשוט לא מעניינת אף אחד
כי שאין ציפיות אין גם אכזבות ולכן אף אחד לא מתרגש ששוב פעם היא לא העפילה לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג כמו שאף אחד לא שם לב שהמועדון לא זכה באליפות יותר מעשור עד לעונת
האליפות האחרונה עם אוסקר.

מכבי ת"א בכדורגל= בלון נפוח של התקשורת !!!

כחולה/צהובה 8 באוגוסט 2013

שלום, קחו את התקשורת אליכם, קחו את הכותרות המפוצצות, תייבאו לכרמל את הלחץ המטורף שיש בקרית שלום.
לא ביקשנו להיות הקבוצה הרדופה בארץ, לא אנחנו בחרנו להיות הלחם של העאלק תקשורת הספורט שיש בארץ.
בעשור האחרון, התקשורת היוותה חלק נכבד מהלחץ ששרר בקרית שלום, לחץ שרק הזיק לנו. טרם עידן קרוייף לא ידעו במועדון איך להתמודד עם הלחץ הזה, כל חודשיים היה "זעזוע של סיפור" במכבי.
קחו את כל זה אליכם, אולי עם עוד קצת הייפ סביבכם תגיעו לשיא עצמי של 6000 מנויים.

דגש 8 באוגוסט 2013

איזה יופי של תגובה.

חדש בשכונה 10 באוגוסט 2013

קצת לוגיקה לא תזיק. אם מכבי תל אביב לא מעניינת אף אחד כפי שאתה כותב אזי מדוע התקשורת עושה ממן בלון נפוח, הרי ידוע שמטרת התקשורת היא לפנות לקהל הרחב ביותר (מה שנקרא ״למכור עיתונים״), יש פה סתירה מהותית בדבריך.

עוד אופיר אחד 8 באוגוסט 2013

טל, מה קרה לכל הפוסטים המתנשאים והמעצבנים שלך? בזמן האחרון אני מסכים עם כל מה שאתה כותב, וזה ממש מטריד. איך אפשר לשנוא את מכבי ככה?

האמת היא שאני מוטרד גם מהתגובות של אוהדי מכבי למשחק נגד באזל ומתקשה שלא לחבב אותם. הם מתגאים בכך שלא הובסו בבית נגד באזל, ומאושרים מזה שבאזל "עשתה בונקר" וממש פחדה להפסיד. אני אוהד הכח ר"ג לעזאזל, אני זה שאמור להתגאות במשפטים כמו "הקבוצה הגדולה והמפחידה פחדה מאיתנו ושיחקה בונקר", לא אתם. אתם אמורים להיות הקבוצה הגדולה והמפחידה.

תלמדו קצת מהתגובות של אוהדי מכבי חיפה לפוסט של גיל שלי. כמה התנשאות ושחצנות, בדיוק כמו שאוהדים של קבוצה גדולה ומעצבנת אמורים להתנהג. תפסיקו להיות חמודים כל כך. הרבה מהזהות שלי מבוססת על השנאה למכבי, אל תגרמו לי לחבב אתכם. זה יהרוס אותי לגמרי.

טל בן יהודה 8 באוגוסט 2013

מחדל!!!!!!

מתחיל לחבב אותנו? לא יקום ולא יהיה
מבטיח לחזור לגועל הצהוב שכולכם מכירים ברגע שתיפתח העונה.

אזי 8 באוגוסט 2013

אחלה פוסט.
אין דרך אחרת להגדיר את המשחק הזה חוץ מ'מרגש' או 'רומנטי'.
דווקא ב3-0 אני כן חששתי ממפלה. ב3-0 בדקה 30 פתאום קפץ לי לראש ה 8-0 של מכבי חיפה שבועיים קודם.
בשער 2 אנשים כבר התחילו לצאת מהאיצטדיון. לא הרבה, אבל יצאו.
אבל הקהל שנשאר לעודד היה פשוט נפלא ואני לא זוכר הרבה משחקים בהם ישבתי במגדל השן שלי בשער 2 ועמדתי כל המשחק ובאמת קפצתי במי שלא קופץ אדום. היה פשוט כיף.

אני מסכים כמובן עם כל מה שאתה אומר לגבי התקשורת, הבעיה היא שזה מתישר באותו קו עם הקהל.
אנשים רואים רק את הדברים השליליים בכל דבר. כולם ידעו לבקר את החילוף של מרגוליס אבל אף אחד לא החמיא על חילוף של מיכה.
כולם זיהו את הטעויות של יואב זין ותהו איפה מאנה ולמה הוא לא משחק ואם נפלנו ברכש, כאילו מעולם לא נקנה שחקן שלא בכושר או אפילו מעולם קבוצה לא טעתה ברכש.

התקשורת והאוהדים של מכבי (שניזונים אחד מהשני) לא מרשים למכבי לטעות בכלום. כל טעות היא אסון, כל הצלחה ברורה מאליה. חבל.

מכבי חייבת להגיע לשלב הבתים. חייבת.
גם בשביל הניקוד, גם בשביל הניסיון וגם בשביל להריץ את הסגל הרחב שלה.

אהבתי את הסיכום על כמה שחקנים ישארו פה עוד כמה שנים קדימה.

אבל מעל הכל ומעל כולם: איתן טיבי.
בלם ברמה שאני לא זוכר! תותח!

דגש 8 באוגוסט 2013

דווקא הבלוג הזה טוען שאוהדי מכבי נותנים הרבה יותר קרדיט לקבוצה מאשר בתקשורת.
אני חושב שמכבי צריכה ללכת צעד קדימה ולנסות להשתמש באתר (המעולה כבר עכשיו, אגב שמתם לב שרשימת הסגל צומצמה? עכשיו יש שם רק 24) כדי להחליף עוד יותר את התקשורת בכל מה שקשור לסיקור של הקבוצה.
הקהל לא צריך לשמוע את כל הלהג המיותר והמומצא הזה. את הירידות על שחקנים ומאמנים שעשו את הכל נכון, את הסכסוכים המדומיינים והמשברים שלא היו. במקום זה שיהיה מקור מידע פחות ספקולטיבי, פחות עוין, שמעוניין בטובת הקבוצה.
אפשר גם להבהיר באלגנטיות פגמים מדומיינים של התקשורת:
טוענים שמאנה לא מרוצה? להכניס ראיון אתו שבו הוא יזכיר את הפציעה שהייתה, וידבר על העונה וכמה הוא מצפה לה וכל הברברת הרגילה.
צריך גם לתת יותר מידע ישירות באתר. שג'ורדי ידבר מדי פעם על הקבוצה, על בניית הסגל על מה שמצפה לה ואיך שהוא רואה את ההתמודדויות באתר ולא רק בידיעות אחרונות. אם רוצים, אפשר להגדיר את האתר מראש כמקום שלא מייצג את הקבוצה כמו הודעות דובר, אלא מקום שבא מהכיוון של האוהדים (כמובן תוך עבודה משותפת עם הדוברות) ואז אפשר גם לשאול שאלות (מי יהיה הזר החמישי? מי יהיה המאמן? ג'ורדי יודע אבל אנחנו לא…).

גיסנו 8 באוגוסט 2013

זה רעיון טוב, הבעיה היא שכל דבר שיוצא לאתר נחשב כהודעה רשמית ומפורסם גם בשאר התקשורת, ואז מקבל את כל האינטרפרטציות והקונוטציות השליליות והמגעילות בכל מקרה.

דגש 8 באוגוסט 2013

צריך לדעת להיזהר, אבל אפשר לעשות את זה נכון.
כיום האתר משמש בעיקר להודעות רשמיות אז לכן הוא מתקבל ככה, אבל אם האתר ישמש גם לסיקורים בתקשורת יבינו את זה.

אזי 8 באוגוסט 2013

לדוגמה האתר של מכבי הוא האתר הראשון שנתן רשימה מפורטת על הקבוצות שאפשר לקבל בהרגלה בניגוד לכל שאר אתרי הרכילות שמפמפמים רק את טוטנהאם

אייל הצפון 8 באוגוסט 2013

המבחן הגדול של מכבי ת"א יהיה השנה דווקא בליגה. מהעונה שעברה אי אפשר לדעת כמה מההצלחה נבע מהשינוי בניהול, וכמה מזה שהפועל תל אביב היו בשנה של הרס עצמי, ומכבי חיפה התחילו את הליגה אחרי שהיו בפער 18 נקודות מהמקום הראשון. גם אם תקבלו את טוטנהאם ותעופו אחרי 8-0 בסיכום שני המשחקים, אבל בליגה תקחו אליפות זו צריכה להחשב הצלחה. כיום אף אחד לא זוכר איך בתחילת שנות ה-70 (גם אחרי שטל ברודי הגיעה), קבוצת הכדורסל הייתה מפסידה לאריות מבלגיה ומהולנד. כדי להצליח באירופה צריך לשחק באירופה כמה שנים ברצף. לא שאני רוצה שהכדורגל יגיע למצבו שבו יש אלופה נצחית וכדי לקיים עניין בענף מחוקקים חוקים כדי לפגוע בה, אבל אם יהיו 3-4 קבוצות שישחקו קבוע בגילה אירופית יהיה טוב יותר לכל הכדורגל.

ran 8 באוגוסט 2013

שני הדברים המרכזיים מהמשחק:
1. נורא אוהבים להשתמש במושג הזה "גברים" בכדורגל אצלנו אבל הפעם הוא מתאר במדויק את שהתרחש – שחקני מכבי שיחקו כמו גברים לאחר הגול השלישי של באזל, שנים שלא ראיתי מלחמה ראויה כזו מקבוצה ישראלית שגרמה לי להתרגש.
2. מכבי לא בנויה להתמודדות באירופה וזו עובדה. רוצים תימוכין? ראו את הגול השני – זהבי מאבד כדור, אלברמן מספק כיסוי גרוע וזיו ממתין בחלק הקדמי של האגף בהנחה שמישהו אחר יעשה את העובדה ואולי יחזיר את הכדור להתקפה.

מכבי היא קבוצה ישראלית טובה אבל לא גדולה בהשוואה לקבוצות ישראליות גדולות. בכסף שהושקע אסור שזה יקרה לחבורה האירופאית שהובאה במיוחד לספק פתרון לבעיה זו (קצת מזכיר את ביתר של גאידמק – גדולה על הליגה אבל כושלת באירופה).
מכבי בכל מערכיה בנויה גרוע-
התקפה: או פריצה או יצחקי צריכים לשחק, ודאי לא שניהם. חלוץ ושני שחקני אגף מהירים (מרגוליס הוא פתרון רע אבל דשו מספיק בעניין החילוף הזה).
קישור: לב הקבוצה הוא אשלייה. אלברמן הוא די בלוף. את שנותיו הגדולות אנשים שוכחים שהוא שיחק ליד בואטנג שהחביא את החסרונות של אלברמן. מכבי חייבת לשחרר את עצה או מאלברמן או מראדי, רק אחד מהם יכול לשחק ובמקום השני קשר אירופאי איכותי מחונך ויסודי. אופציה טובה שירן ייני לבינתיים. זהבי הוא מקרה לא פשוט – מחד, לבחור יכולת שברמה בארץ מספק לו ייחודיות, היכולת להבקיע באחוזים גבוהים. מאידך, הוא שחקן די בינוני. כיוון שאינו חלוץ הוא מותיר אותי אמביוולנטי לגביו.
הגנה: מגנים, מגנים, מגנים…

מכבי הגיעה לא מוכנה להתמודדות והוציאה מעצה מעל ומעבר.
הסגל הנוכחי בתוספת זרים היכן שחסר היו מאפשרים לה סיכוי לעבור את באזל. נכון להיום, למרות המשחק ההירואי ומהנה, סיכוי אמיתי לה היה.

דגש 8 באוגוסט 2013

זה היה ניתוח חלש בעיניי. גם שחר פאר "נלחמת כמו גבר" כדי לחזור ל100 הגדולות? למה זה קשור לגברים להילחם במצבים קשים? זה אחד הביטויים הכי מאוסים ומשום מה בנאדו גרם לחצי מהמאמנים בליגת העל להשתמש בו.
באזל לא בנויה להתמודדות באירופה, רוצה דוגמה? איך שאר חוסם את הכדור ומפריע לשוער שלו להדוף בשער הראשון? איך בשער השני הוא נתן לשחקן (בינוני לדבריך) לסובב אותו כמו סביבון? איך מרחיקים בנגיחה ישר לרגל של ראדי? למה באזל יכולה לשחק רק 33 דקות ואז לא רואים ממנה כלום? ברור שהיא לא יכולה לשחק באירופה. אבל היא שיחקה באירופה משחקת באירופה וצברה 60 נקודות דרוג שזה יותר מהפועל, חיפה ומכבי ביחד. אז מה זה אומר? שה"הוכחות" שלך שהם בעצם אזכור של גורמים לשערים לא מוכיחות כלום.

מכבי פחות טובה מבאזל לדעתי ולדעת הרוב (קרלוס חולק) ועדיף לה הליגה האירופית, ובנייתה עדיין לא הושלמה, אבל להגיד "לא בנויה לאירופה" זה מגוחך.

הסגל של מכבי נראה לי מספיק טוב ברובו, רק שהוא רגיל לשחק מול קבוצות חלשות ממנו, בעיקר במשחק הקבוצתי והוא חסר ניסיון מול קבוצות ברמה טקטית גבוהה. זו הייתה הבעיה במשחק הראשון והייתה הבעיה במשחק השני. לגבי כל השקעה בסגל: באופן כללי במכבי ובאירופה אחוז ההשקעה באנשים שתפקידם לשפר את הביצועים של הקבוצה מול ההשקעה ברכישת ומשכורות השחקנים גבוה בהרבה מיתר הקבוצות הישראליות, וזה נראה לי נכון. (וזה לא משנה כמה כסף יש לך) חיפוש האשם רק אצל השחקנים והמאמן והאמונה שהפתרון יבוא על ידי החלפתם היא הבעיה העיקרית בניהול הכדורגל בישראל. כל הטענה שלך שיש בעיה משמעותית בסגל שחקני ההתקפה והקישור של מכבי נראית לי מופרכת.

"אלברמן הוא די בלוף"? את האמת, בעונה שעברה פחות התרשמתי ממנו, (למרות שהיה ברור לי שהוא, ייני ובוקולי הם הקשרים האחוריים הכי טובים בליגה) אבל אחרי ארבעת המשחקים האחרונים והמשחק של הנבחרת מול הונדורס חזרתי בי. שחקן ברמה מעל כולם. (ולמרות שהתולעת הכחישה בהתחלה אצל סוזה הוא מעורב הרבה יותר כשהכדור אצל מכבי מבעונה שעברה)

מגנים? הדיון הזה כבר מאוס. קודם כל כי הוא יצא מפרופורציות המצב לא כזה גרוע. ייני הוא אחד מארבעת המגנים הימניים הטובים בליגה, זיו אחד משלושת המגנים השמאליים הטובים בליגה (יש לו גם 12 הופעות בנבחרת). נכון שברוב העמדות האחרות שחקני מכבי במקום הראשון בליגה, אבל לא צריך להגזים, הם עדיין שחקנים טובים. סיבה נוספת למה נמאס לי מהדיון הזה היא שברור שהנושא בטיפול. מכבי הביאה שני מגנים שמאליים ותביא ימני חדש. (למה אני חושב? כי גם אם בונים על ייני כמגן הבכיר הוא חייב לצידו מחליף אחרי שוורד עזב, אי אפשר להחזיק סגל עם מגן אחד)

ran 8 באוגוסט 2013

ידידי,
המציאות מכה על פנייך ואתה רוצה להאמין אחרת? זכותך.
העובדות מדברות אחרת, הסגל כשל ברגע האמת שלו ולא במשחק אחד אלא בשניים.
באזל השיגה את שלה ב 30 דקות והבטיחה את העלייה שלה.
נכון, שאחרי הגול הראשון הם נכנסו לפאניקה (דרך אגב, גם לברצלונה זה היה קורה- לספוג שני גולים בשתי דקות ודקותיים מאוחר יותר הוולה של בן חיים כמעט הפך לשלישי).

כשאני כותב שמכבי אינה מתאימה לאירופה אולי זה יוצר קונוטציה לא ברורה- הכוונה שהיא לא תהא מסוגלת להתמודד עם קבוצות שבדר"כ טובות מישראליות.
אם רוצים להאדיר את הסגל הקיים אני אומר בבקשה,
רק אח"כ אסור להתלונן שהמים בביצה המקומית לא טעימים כמו באירופה המעטירה.
אם רוצים להאדיר את הסגל הקיים במקרה הטוב

גיסנו 8 באוגוסט 2013

מכבי תהיה מסוגלת להתמודד עם יריבות יותר חזקות ממנה גם בסגל הנוכחי.

שלושת הגולים של באזל ביום שלישי נבעו בעיקר מנאיביות. גם הפנדל, גם איבוד הכדור הטפשי מאוד של זהבי, וגם התרדמת שהשאירה את דיאז כ"כ לבד. אלה דברים שקרו למכבי כנראה גם שנה שעברה, פשוט היריבות שמנגד בליגה הישראלית לא יודעות לנצל מתנות כאלה בניגוד ליריבה שרק לפני שנה הייתה בחצי גמר הליגה האירופאית (להזכירכם, הישג השיא של קבוצה ישראלית הוא רבע גמר) ועמדה בכבוד מול צ'לסי.

אני בטוח שבשלב הבא, מול מי שלא נעמוד, הדברים האלה יקרו הרבה הרבה פחות אם בכלל. בטח שלא 3 פעמים בחצי שעה. זה עדיין לא אומר שנעבור, כי יש מספיק קבוצות שנמצאות פשוט 3 רמות מעל כל הליגה הישראלית – אבל אני בטוח שמכבי תעמוד מולם בכבוד.

ואגב, את הביקורת על המגנים אני עוד מצליח להבין, אני לא מבין מה יש לך נגד אלברמן. גם הוא היה נאיבי בשערים של סלאח ודיאז, כמו כולם. מעבר לזה היה טוב והחזיק יפה את הנעת הכדור במרכז השדה. מה גם שלפי מה שנראה בינתיים, הוא הולך להיות הרבה יותר מעורב בהנעת הכדור ובהתקפה מאשר בעונה שעברה.

ran 8 באוגוסט 2013

גיסנו
אני חושב שאלברמן הוא אוברייטד ולא מוסגל לשאת את הקבוצה בתפקיד שנבחר עבורו.
יתרה מכך, אני מאמין שאלברמן וראדי הם במקור בעלי תפקיד זהה – שניהם 50/50, הוצאת אחד מהם והכנסת קשר אחורי אמיתי לדעתי תעשה סדר ותפתור בעיה גדולה לקבוצה.
המסע האירופאי המפורסם של הפועל וההופעה הראשונה של חיפה באלופות, נבנו על קשרים אחוריים אירופאיים שכיסו על כשלים מובנים בהגנה ויצרו שטף במשחק.
מציאת ז'אוטאוטס/קנדאורוב/הולמאי שכזה חשובה יותר מחלוץ נוסף או אפילו מגנים איכותיים יותר.

גיסנו 8 באוגוסט 2013

נסכים שלא להסכים, אבל לפחות דיון לעניין בתוך כל שטפי ההקנטות שפשו באתר הזה ביומיים האחרונים מאז ההדחה של מכבי.

אולי ג'ורדי וסוזה מחזיקים בדעה דומה לשלך ולכן הביאו אם את מיטרוביץ', שאני מניח שעוד נקבל הזדמנות לראות מה הוא שווה. אני אישית הייתי מעדיף להביא זר לעמדת המגן הימני ואז להשתמש בייני גם כקשר אחורי.

אני חושב שהיום יש לך יותר מבחר של קשרים אחוריים מקומיים וטובים. בזמנו לא היה כמעט אף אחד. כיום לדעתי אלברמן וראדי ברמה גבוהה, יש לך שחקנים בחו"ל כגון נאתכו וכיאל, אולי ידין אם יום אחד יפסיק להפצע, ובוקולי שמשחק כאילו הוא בן 25. נכון שהם לא ז'וטאוטס/קנדאורוב, שהיו יוצאי דופן באיכותם גם בקרב כל הזרים שהגיעו לפה אי פעם, אבל זו התקדמות גדולה מאוד.

דגש 8 באוגוסט 2013

המציאות לא מכה על פניי. לא כתבתי שהכול מושלם, שמכבי הגיעה לשיא שלה ושאין צורך שתשתפר. אפילו על הסגל כתבתי שהוא "מספיק טוב *ברובו*". מה שכתבתי הוא שעיקר הדרך להשתפר בקבוצת כדורגל צריכה להגיע בעיקר בדרכים אחרות. באמצעות שיטות עבודה מקצועיות שמטרתן למקסם את היכולות והכישרון.
לפני שנה אף אחד לא חשב שמכבי תל אביב תיקח אליפות *בזכות השחקנים שהיא הביאה*. גם במהלך העונה עיקר השבחים נסובו על השיפור שחל בשחקנים, לא על הרכש המדהים.

לשחקנים הישראלים יש כישרון. ג'ורדי, אוסקר וגונסלו ציינו בראיונות בחו"ל שהם הופתעו מהיכולות הטכניות והמשחק החזק של הישראלים. כמי שרואה שידורים זרים של משחקים של ישראלים (את האחרונים ראיתי בהונגרית ובגרמנית) גם אני יכול להגיד לך שבמהלך ההתקפות הישראליות חוזרת המילה "Technik" בפי השדרים הזרים. לעומת זאת גם קבוצות בינוניות בסלובניה משחקות בצורה יותר מסודרת ושיטתית מהמקובל בקבוצות צמרת ישראליות.

אז בישראל יש הרבה כישרון, אבל רק משהו כמו 25% ממנו מנוצל כי חסרה תפיסה מקצועית נכונה של הכדורגל. אז אפשר להשתמש בכסף כדי לקנות שחקנים יותר טובים וזה משהו שהרבה אנשים שלא מבינים מה קורה במכבי מצפים, אבל במקום זה משתמשים בכסף כדי להשריש תפיסה מקצועית נכונה. זה אמנם לוקח יותר זמן, אבל זה הפתרון הנכון אם מזהים את הבעיה נכון.

חדש בשכונה 10 באוגוסט 2013

אלברמן נמצא בכושר נפלא, הוא מחלץ הכדורים הטוב ביותר, לא מאבד שום כדור וחשוב מאוד ליציבות של הקבוצה. תן לי עוד שניים שלושה בלופים כאלה. לגבי היה או לא היה סיכוי אמיתי לעבור את באזל אומר שני דברים: א. פרק הזמן היחיד שלא האמנתי שאפשר לעבור היה בין הדקות 5 ו-34 במשחק השני. זה לא מצב של לא היה סיכוי אמיתי לעבור למרות שבאזל הוכיחה עצמה רק לפני 3-4 חודשים מול אריות הפרמיירה ליג. בשלב הזה של התפתחות הקבוצה זה לגמרי סביר. יש מצב שמול סלוניקי שהיא ברמה מעט פחות טובה מבאזל נתמודד היטב ועם מעט מזל נעבור. זה כבר יראה התפתחות חיובית אני בדרך לבתים. אם זה יקרה וניקח נקודות משמעותיות בבתים תוך התמודדות, זו עוד התקדמות. לא הכל צריך לבוא בבת אחת…

פאקו 8 באוגוסט 2013

פוסט מצויין.
ובקטע של התקטננות – הביטוי הנכון הוא "עשה לילות כימים" (בהקשר של קרויף). אני מניח שהביטוי ההפוך מיטיב לתאר את אורחות חייו של הכדורגלן הישראלי הטיפוסי.

סנטה38 8 באוגוסט 2013

א) קרוייף קרוייף קרוייף… בשורה התחתונה – זו פעם ראשונה שקרוייף פגש קבוצה יותר עשירה מהקבוצה שלו, והוא נכשל מולה. כך שהוא עדיין לא הוכיח כלום
ב) להיות גאים, מרוצים, או השד יודע מה אחרי תיקו ביתי מול באזל, זה כ"כ שנות ה90. הפועל ת"א, מכבי חיפה, ואפילו אפילו במקרים מסויימים גם מכבי ת"א עצמה כבר עשו תוצאות מרשימות באמת באירופה

בלייק 8 באוגוסט 2013

א. זאת גם פעם ראשונה שהוא פגש קבוצה עם מדים כחולים-אדומים, והוא נכשל מולה, כך שהוא עדיין לא הוכיח כלום.
ב. נכון שחיפה, הפועל (ובמידה פחותה גם מכבי) השיגו בעבר תוצאות טובות יותר (חלקן נגד קבוצות טובות יותר) ובלי לזלזל בהישגים האלה (ברצינות), מתי זה קרה בדיוק? אני לא מתכוון לגארבג' טיים או לא, אלה באיזה שנה? כמה שנים כבר עברו מאז ההישג האחרון הסביר של חיפה באירופה? הישג סביר ומעלה זה ניצחון והדחה של קבוצה עדיפה. מתי זה קרה להפועל? למעשה, אם נסתכל על 5 העונות האחרונות, הקבוצה היחידה בארץ שהעיפה (כלומר, לא רק ניצחה והודחה בגומלין או משהו כזה) קבוצות עדיפות זאת מכבי תל אביב (אולימפיאקוס ופנאתינייקוס). ובאזל היא בערך ב- 4 דרגות עדיפה על כל קבוצת צמרת ישראלית (למרות הנטייה הטיפוסית לזלזל בה, כדרך כל קופמן. קבוצה של חצי גמר ליגה אירופה ושמינית גמר אלופות שנה לפני, ועושה את זה לא במזל והגרלות נוחות אלא במפגשים עם יונייטד, זניט וטוטנהאם). והעיקר שצוחקים על אוהדי מכבי שהם חיים בעבר (פחחחחחחח, אליפויות מתקופת המנדט. נוסיף עוד פרט קטן: הקבוצה שלקחה הכי הרבה אליפויות לפני קום המדינה היא הפועל תל אביב ולא מכבי. פרט נוסף: חיפה שיחקה בליגה מיום היווסדה. היא פשוט לא הגיעה לשום הישג, אז לא סופרים שנים כאלה. זה ידוע.

דגש 8 באוגוסט 2013

מכבי תל אביב לקחה הכי הרבה אליפויות וגביעים מאז קום המדינה.

אבישי 8 באוגוסט 2013

לא בדקתי ואני מאמין לך בעניין שמכבי היא היחידה הדיחה קבוצה שעדיפה ממנה, אבל אין פה קשר לזה שבשנים האחרונות חיפה והפועל תמיד היו מדורגות לאור ההצלחות שלהן בעבר ובגלל זה קיבלו קבוצות נחותות מהן (על הנייר)? ורק מכבי לאחר כישלונות (שאני לא מעוניין להזכיר ולהיזכר) נאלצה להתמודד בשלבי הפלייאוף מול יריבות עדיפות?

גיסנו 9 באוגוסט 2013

חיפה והפועל הרוויחו את דירוגן ביושר כבר לפני מס' שנים על כך אין עוררין. אבל לקחת נצחונות על פסז', צ'לסי ולוקומוטיב מוסקבה כדבר שקורה כל שנה כל הזמן זו גניבת דעת.

יואב 8 באוגוסט 2013

מספיק להציץ במשרדים החדשים והנפלאים של מכבי כדי להבין שמיטשענק כאן ולהרבה זמן. הוא הקים אותם בצניעות האופיינית לו ומעטים האנשים שביקרו שם(בניגוד לראוותנות של ארקדי בסיטואציה דומה). לא כדי לייצר רושם נובורישי כי אם לספק סביבת עבודה אירופאית ומתקדמת לאירגון שמתיימר להיות כזה.
כשאתה מאמין למערכת ובמערכת, הפסדים או הדחות מתקבלות בפורפורציות הראויות. זאת הרי הרוטינה של מועדון חזק, בריא ומתוקתק וזאת כבר הרוטינה של מ כ ב י.
לכן הקהל לא נשבר ודחף קדימה, לכן השחקנים הצליחו בטיפת הזיעה האחרונה להפוך את ההתמודדות הזאת לקצת מעניינת ורלוונטית(גם אם לכמה דקות), ולכן הקהל נשאר להודות לשחקנים על המאמץ.
שינוי התפיסה של מיטש כבר כאן ובענק.
ולמרות ההדחה, הקאמבק הזה לא יזיק לאמונה, לביטחון, לתחושת המחויבות. שלהם ושלנו.

יניב - אדום עולה 8 באוגוסט 2013

יצא לך להיות במשרדים ובמרכז המבקרים של בטר פלייס כמה חודשים לפני הסגירה? כי זה היה נראה מרשים ויציב לדורות .
מכבי של מיטש היא ארגון שחי על השקעת בעלים , בעלים שלא נולד פה ולא ״מתחרמן״ מניצחונות בדרבי .
מכבי חייבת להתחיל להיות שחקן בזירה האירופאית כדי לייצר דירוג ומשם הכנסות .
מכבי הפסידה לקבוצה טובה ועשירה ממנה , במפגש כפול שלא היה לרגע אחד ספק מי טובה יותר .
הדרך לשבור את מעגל הקסמים היא לנצח בדײַק את סוג הקבוצות הזה , עד שזה לא יקרה , אל תחפש נחמה במשרדים יפים .
זו ההשקעה שהכי קל לסגור .

יואב 8 באוגוסט 2013

ההשוואה לארקדי מעליבה בעיני. פרסונות שונות לגמרי ומניעים שונים.
אני לא מתבסס רק על המשרדים, אלא על התוכניות לטווח הקצר והארוך. אתה רואה רק את חיתולי האירגון כרגע…
מיטש פה ולהרבה זמן. העסק הזה מדליק אותו ושאב אותו. וכשהוא יחליט שהספיק לו, הוא ימכור מועדון מדוגם ומתוקתק. כי הוא אדם הגון, כנה וערכי.
הצהובים לא יכלו לבקש טוב ממנו. אני לא מחליף אותו באף אחד, גם בעשירים יותר. כי אני יודע שלא מדובר בגחמה או קפריזה. מיטש הוא סלע.
ככל שהמתחרות יפנימו את זה מהר יותר, כך יוכלו להתמודד טוב יותר כי רבים האתגרים והשאלות שהוא יציב בפניהן…

יואב 8 באוגוסט 2013

נ.ב
אין לך מושג כמה מחרמן אותו לנצח דרבים, בעיקר בגלל זילות השואה(וגם כי הוא אדם תחרותי בטירוף). דווקא בגלל שהוא לא מכאן, אין לו שום יכולת(גם לי לא אגב) להבין איך זה בכלל יתכן. ואת זה-הוא מ א ד ! רוצה לנצח.

דגש 8 באוגוסט 2013

בלי קשר לשואה, אני חושב שהגאונות הניהולית והעסקית והחזון הם אלו שהביאו לו את הכסף, ומבחינתו הוא בא לעזור למכבי קודם כל באמצעות ניהול נכון וחזון ורק אחר כך באמצעות כסף. הוא לא רוצה לתמוך כלכלית בקבוצה לעד, כי הוא יודע שארגון שנסמך על תרומות (גם אם הן שלו) הוא ארגון נכה מבחינה כלכלית. אבל הוא מממן עד שמכבי תהיה מספיק גדולה בשביל לממן את עצמה כי הוא יודע שזה מה שצריך. אנגלידיס אמר פעם שגולדהאר רואה את עצמו כספונסר של הקבוצה (שבינתיים אין לה ספונסר אמיתי כי אף אחד לא מסכים לסכומים שמכבי דורשת), אנשים טועים וחושבים שגולדהאר רואה את עצמו כמכרה הזהב של הקבוצה.
איך אפשר להשוות אדם כזה לאדם ש*על פי החשד בצרפת* עשה את הונו על עסקאות נשק בלתי חוקיות, והתחיל להתנהג בפילנטרופיות הזויה וראוותנית (היו עוד כל מיני דברים שהוא עשה, מימן ימי כיף לתושבי שדרות בזמן ההתקפות או משהו כזה, אני לא זוכר) שהיה ברור שהיא לא נובעת מנדיבות ואצילות לב אלא מאינטרסים כלשהם. האינטרסים התבררו כשהוא ניסה להיכנס לפוליטיקה, ואז הומחשו לכולנו הדברים במסכת אבות:
"כָּל אַהֲבָה שֶׁהִיא תְלוּיָה בְדָבָר, בָּטֵל דָּבָר, בְּטֵלָה אַהֲבָה." (ההמשך הוא "וְשֶׁאֵינָהּ תְּלוּיָה בְדָבָר, אֵינָהּ בְּטֵלָה לְעוֹלָם." אבל להגיד את זה על מיץ' עכשיו זה יהיה די מוגזם)

יואב 9 באוגוסט 2013

דגש,
מסכים עם כל מילה. נהנתי לקרוא(:

סנטה38 11 באוגוסט 2013

איש מדהים
זילות השואה זה דבר נוראי (אף שהוא לא קורה בהפועל כבר כמה שנים, התופעה פסקה לשמחתי כמעט לגמרי), אבל גזענות, זה שלראדי אין שיר שחקן על ידי ארגון האוהדים הראשי של מכבי, ולשלם מיליונים לאדם ששדד זקנה (אולי ניצולת שואה, זה לא הפריע לאדון גולדהאר?) זה בסדר.
די עם הסיפורים, נו באמת.

אורן 8 באוגוסט 2013

טל,
אחלה טור.לצערי,אתה צודק בכל מלה….

טל בן יהודה 8 באוגוסט 2013

תודה. ואני מבין את כאבך.

פאןפאן 9 באוגוסט 2013

טור משובח לקבלת שבת :)
התבעסתי בשבילך שלא קיבלנו את טוטנהם
פאוק? לא נורא
יש צאנס לניחוח אירופאי העונה :)

ג'פקה 10 באוגוסט 2013

עולם הדימויים שלך דורש ליטוש רציני :)
http://www.themarker.com/realestate/1.1961227

Comments closed