צריך פיס בחיים

העלייה של מכבי היא לא מזל כמו שהיא פשוט המציאות בשטח

uefalogo

אם תרצו בכך או לא (או בלוזונית שוטפת: "על אפכם ועל חמתכם"), מיץ' גולדהאר נמצא על הדרך הבטוחה להפוך לשמעון מזרחי של הכדורגל. הוא עד כדי כך מוכשר. כדי להבין ולהתפעל מהנתיב שמכבי ת"א לקחה כדי להגיע לשלב בתים של הליגה האירופית, צריך רק לקחת צעד אחורה ולהסתכל במבט רחב על הקיץ הנוכחי שלה, שהתאים לדי.אן.איי של המועדון כמו כפפה ליד.

אתם בטח מיד נזכרים בבאזל ותוהים על מה לעזאזל אני מדבר, הרי בדרך לצ'מפיונס מכבי קיבלה את ההגרלה הכי גרועהקשה שיכלה לקבל. אבל ההגרלה של באזל הייתה למעשה אחת ההגרלות היעילות ביותר שמכבי ת"א יכלה לקבל במצבה.

בפרק השני של יומן האליפות משנה שעברה, ממש לפני משחק הפתיחה מול מכבי חיפה, בירכתי את הקיץ "נטול אירופה" שמכבי עברה, מכיוון שהמשחקים באירופה המתקיימים לפני פתיחת העונה מהווים בשבילה בעיקר נטל. מכבי ת"א כבר הייתה מתורגלת בסיטואציה שכשהיא לא עלתה שלבים במוקדמות, המערכת נכנסה ללחץ וסחרור עוד לפני שהליגה הישראלית, המטרה העיקרית של הקבוצה, בכלל נפתחה (אגב, אין ספק שהתיאוריה שלי נכונה אחרי שהקיץ שעבר שלא כלל יריבות אירופאיות הוביל לאליפות).

ובכן, לא פעם ולא פעמיים אנחנו שומעים מאנשים המחשיבים עצמם למבינים בכדורגל, שהמבחן הגדול של מכבי ת"א יהיה העונה, לאחר הזכייה באליפות. הנשמות הטובות טוענות שיש לראות כיצד המועדון והקהל יגיבו אם וכאשר דברים לא ילכו כשורה. למען האמת, גם אחד כמוני, שלא מבין בכדורגל, נוטה להסכים עם הדברים.

בדיוק מהסיבה הזו נדמה היה שהמסלול של מכבי הותאם לה על ידי הההנלה שלה עצמה. באזל הייתה גדולה עלינו, ולכן אם ניצחנו – יצאנו גדולים! אם הפסדנו – לא נורא, אנחנו לא ברמה שלהם. לא בדיוק WIN-WIN, אבל בהחלט תואם את התבנית של שמירה על קור רוח והימנעות מספירלת הכישלון המסוכנת שאנחנו האוהדים כבר ראינו בעבר (היי סנטה קולומה ואפואל ניקוסיה). כמובן שאנחנו רוצים להגיע לצ'מפיונס, אבל שם המשחק היום במכבי ת"א הוא סבלנות והקבוצה עדיין צריכה להיפטר מההרגלים הישנים שלה, תהליך שממשיך להתפתח. וגם גולדהאר יודע שדון שמעון חיכה 8 שנים לגביע אירופה הראשון שלו.

ואז, אחרי באזל, מגיעה ההגרלה המדויקת של פאוק סלוניקי.

*

פאק פארקר לואיס, זה צריך להיות "ג'ורדי קרויף קאנט לוז". הבן אדם נמצא על רצף הצלחות מדהים. אליפות, ועכשיו שלב הבתים בליגה האירופאית. אחרי שני משחקים מול באזל שלא השאירו הרבה מעבר לטעם חמצמץ בפה, הגיע הזמן להפעיל את הקסמים שלו לכיוון הליגה האירופאית. הצעד הראשון של הקסם היה כמובן ההפסד המתוק של היריבה העירונית (האורגיה הצהובה שהתקיימה בטוויטר באותו הלילה הייתה נהדרת), ובצעד השני סידר לנו ג'ורדי את ההגרלה המוצלחת בתולדותיה של הקבוצה.

הרי אמרנו לכם שהמועדון הזה השתנה, וזה כמובן כולל את ההשתתפות שלה בהגרלות של אופ"א. אתם לא רציתם להקשיב, צעקתם לנו לצנן את ההתלהבות, אבל מכבי ת"א החדשה חוזרת למה שמכבי ת"א צריכה להיות, מועדון של ווינרים. זרקנו לפח את כל המנחוסים של העשור האחרון, העשור שלא ידע את אוסקר גרסיה, והבאנו אליפות ועליה לשלב הבתים לפני כל הקבוצות האחרות הנמצאות בשלב זה. כן כן, מכבי ת"א עלתה ראשונה!

האם זה השיער? אולי הבגדים? לא ולא. זה הצבע, הצהוב מחייב. לא עוד מובלים כצאן לטבח של קבוצות אחרות, כאם קבוצה ישראלית שאופ"א פורסת לה שטיח אדום כדי שנצעד עליו כל הדרך אל היעד, עם שתי מארחות חטובות מכל צד שמראות לנו באדיבות את הדרך, "ת'יס וויי פליז". אה, תודה רבה, אנחנו באמת שמחים להיות כאן.

*

יניב פרנקו הידוע גם בתור "אדום עולה", שמתארח מדי פעם בבלוג של פרוסנר (ולמרות שהוא אדום, אני מפציר בכם לא להחמיץ אותו), כתב באחת התגובות לטור האחרון כאן ש"מכבי חייבת להתחיל להיות שחקן בזירה האירופאית כדי לייצר דירוג ומשם הכנסות", זאת על מנת שמיטש יתחיל לראות קצת החזרים על ההשקעה שלו. עד כאן, אין ויכוח (שוב, למרות שהוא אדום).

הוא הוסיף שהדרך לעשות זאת היא לנצח קבוצות מהסוג של באזל, כלומר טובות ועשירות ממנה. כאן יניב סטה מהכיוון כי מסתבר שמצאנו דרך נוספת לייצר דירוג והכנסות, וזו לא כוללת את החלק של לנצח קבוצות טובות ממנה. למעשה, עזבו קבוצות טובות ממנה, הדרך הזו אפילו לא כוללת "לנצח".

נחמד לראות שקלישאות מתגשמים ולפעמים המזל באמת הולך עם הטובים. כי זה מה שכל הסיטואציה הזו הייתה, בדיוק כמו הסיבוב הקודם. בפעם הקודמת אלילת המזל הוציאה לנו לשון והרימה לנו אצבע משולשת, והפעם היא לא רק חייכה אלינו, אלא היא השכיבה אותנו על הבטן ועשתה לנו קיצי-קיצי בגב.

ככה זה. אין בספורט "מגיע" או "עלתה בצדק". כמו בסיפורי האגדות של דיסני, הקלישאות האלה טובות בעיקר לילדים. בספורט מקצועני יש רק את "מה שקרה", "מזל" זו רק עוד מילה כדי לתאר את המציאות. מסתבר שמכירת משחק אי שם באוקראינה של 2008 השפיעה לבסוף על קבוצה ישראלית בסתיו 2013. למה? כי זה מה שקרה. או כמו שמורפיאוס אמר בתוך המטריקס: "מה שקרה, קרה, ולא היה יכול לקרות בשום דרך אחרת".

אם מכבי הייתה מגרילה יריבה אחרת בשלב הקודם, ייתכן שהיא הייתה עכשיו על סף העפלה לצ'מפיונס, באותה המידה שבעוד שבועיים היא יכלה להיות בבית, מחוץ לכל מסגרת אירופאית. יכול היה להיות שכל הסאגה הזו הייתה מקדמת קבוצה אחרת בצורה אוטומטית לשלב הבתים של הליגה האירופאית וזה היה מדווח בקצרה בתקשורת הישראלית כקוריוז, אם בכלל היינו שומעים על זה.

אבל זה הספורט. מעט מאד יזכרו את ה"למה" או את ה"איך". הרבה יותר קל יהיה לזכור את השורה התחתונה, שמכבי בשלב הבתים ושפאולו סוזה הוביל אותם לשם יחד עם צוות ההנהלה. כל השאר הם סיפורים לעכברי כדורגל עם זיכרון טוב מדי.

שמעתי וקראתי כבר כמה קולות של "זו לא הדרך שרציתי להתקדם שלב" או "עדיף היה לעלות בניצחון על פאוק". ובכן, זה באמת נשמע טוב, אולי אפילו אמין. אבל הנה האמת שלי: מצידי שבכל שנה מחדש מכבי תגריל יריבה שהפסידה לקבוצה שמכרה משחקים לפני חמש שנים. לעלות שלב דרך שני משחקים או לעלות דרך החלטה של בית הדין של אופ"א זה היינו הך מבחינתי. פשוט תפנו אותי להגרלת הבתים ואני אהיה מסופק ומאושר.

*

אז עכשיו שזה (כמעט) רשמי, אני כבר לא יכול לחכות ששלב הבתים ייפתח. הניסיון הקודם של מכבי במפעל הזה נדחק לפינה אפלה בנפשי, כנראה בגלל שזה מה שהמוח האנושי עושה לטראומות. יהיה מעניין לחוות שוב את אירופה ולראות כיצד אותה קבוצה שדרסה את הליגה בשנה שעברה תתפקד השנה ברמה גבוהה יותר, כשהיא משחקת בשתי מסגרות.

אני רק מקווה שסוזה יכין את השחקנים שלו כמו שצריך. בניגוד למה שמקובל לחשוב, סביר להניח שבשביל לנצח את המשחקים שלה בשלב הבתים של הליגה האירופאית, מכבי תצטרך לעלות הדשא.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

מדיטריניאן בלוז
אליפות העולם - שישי-שבת

57 Comments

ארז (דא יונג) 15 באוגוסט 2013

מסכים לגמרי. לא "מעדיף לעלות על המגרש" ולא שום דבר כזה. עלינו, ואנחנו שם ולא מעניין אותי בכלל איך זה קרה.

חשוב להזכיר: בפעם הקודמת נגד פאוק (למרות שאז ניצחנו גם על המגרש) גם זכינו בנצחון טכני שהבטיח את העלייה לצ'מפיונס. בעקבות זאת, מתבקש מפגן תמיכה של אוהדי מכבי בשאלקה על מנת שפאוק תגיע גם היא לאירופה ליג ובע"ה תוגרל בבית של מכבי. לפי נסיוננו עד כה משמעות העניין הזה היא 6 נקודות בטוחות – בדרך כזו או אחרת. :)

נורמן בייטס 15 באוגוסט 2013

מצד אחד:"באזל הייתה גדולה עלינו, ולכן אם ניצחנו – יצאנו גדולים! אם הפסדנו – לא נורא, אנחנו לא ברמה שלהם." – כל כך לא מכביסטי…
מצד שני:"מצידי שבכל שנה מחדש מכבי תגריל יריבה שהפסידה לקבוצה שמכרה משחקים לפני חמש שנים. לעלות שלב דרך שני משחקים או לעלות דרך החלטה של בית הדין של אופ"א זה היינו הך מבחינתי" – כל כך מכביסטי.
ובלי קשר תמיד כיף לקרוא.
תודה.

צהוב בדם 15 באוגוסט 2013

ושימותו הקנאים!

מתן גילור 15 באוגוסט 2013

טל, מעולה ומצחיק.
כמה דברים:
1. איפה הימים בהם קלישאות היו מתגשמות?
2. הוצאת את כל העוקץ מהמשפט של מורפיוס. מורפיוס אומר: "מה שקרה, קרה, ולא היה יכול לקרות בשום דרך אחרת". ואז הם שואלים אותו איך הוא יודע. הוא משיב: "כי אנחנו עדיין חיים." וזה בדיוק העניין.
3. נגעת בצורה מעולה בעניין של הצדק – אין שום קשר לצדק. מדובר על עניין טכני בלבד. לעניין זה וכן לסוגיית היכולת להשיג דירוג בליגה האירופאית לעומת ליגת האלופות, אני מצרף קישור לפוסט שכתבתי:
http://matangilor.wordpress.com/2013/08/15/%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%92%D7%94-3-%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%A4%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%95-%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%90%D7%99%D7%AA/

no propaganda 15 באוגוסט 2013

כל העניין של צדק הוא די בעייתי.
יש צדק "קפיטליסטי", מי שיותר טוב מנצח, עכשיו רק נשאר להחליט מי יותר טוב. הרי רבים מאוהדי הכדורגל לא מוכנים לקבל את מי שניצח כיותר טוב ללא עוררין.
מצד שני יש צדק "סוציאליסטי", אולי צריך לבטל את ה דירוג ואת הכסף לחלק שווה בשווה בין כל הקבוצות שמשתתפות( או אולי אפילו כאלה שלא). ושכל המשחקים יגמרו בתיקו :)

בקיצור טכני הוא צודק בדיוק כמו כל דבר אחר, כי אחרת כל העניין נהיה סובייקטיבי מדי

מתן גילור 15 באוגוסט 2013

עזוב אם הטכני הוא צודק או לא. העניין פה (אם קראת את מה שכתבתי) שזהו הפתרון הנוח ביותר לאופ"א. זה לא אומר שהוא רע או שגוי, זה פשוט אומר שהוא ברירת המחדל, בעקבות הבעיה שהיתה נוצרת אלמלא היו נוהגים כך.
לכן, אין בכלל טעם לפתוח את הדיון על צדק. הצדק פשוט לא רלוונטי לעניין.

דגש 15 באוגוסט 2013

אחרי שהתברר מול באזל שמכבי היא עדיין לא קבוצה שצריכה להגיע למקום השלישי בשלב הבתים בליגת האלופות הליגה האירופית עדיפה. כבר היינו בליגת האלופות לפני כמעט עשור, עשינו את ההיסטוריה הפרטית שלנו, עכשיו עדיף לנו לשחק כדורגל מול קבוצות שיש לנו סיכוי לנצח.

באופן כללי אני לא מת על גישה כמו שמוצגת כאן, כמו הרבה בישראל זה נראה שיותר חשובים לך ההישגים ופחות היכולת של הקבוצה על המגרש. מכבי *בסוף התהליך* לא צריכה להעדיף לעבור שלב בלי לשחק, מכבי צריכה לבוא עם ההצהרה של מאמן ר"ג ולהגיד שבשלב הבא הם רוצים את טוטנהאם. מכבי לא צריכה לנסות להשיג הישגים בלי לשחק כדורגל, היא צריכה להיות כל כך בטוחה ביכולת שלה שההגרלה תפסיק להיות הדבר הכי חשוב כל פעם מחדש.

ברור שמכבי לא במצב הזה, ומול בערך רבע מהקבוצות שהגיעו לפלייאוף היה סיכוי טוב שמכבי תפסיד (כיוון שאנחנו לא מדורגים זה הפך ל50%) ואין טעם להיות בטוח ביכולת שאין לך. וגם, בניגוד לבאזל, כדאי שנעלה שלב גם אם אנחנו פחות טובים מהיריבים שלנו (ואנחנו יותר טובים מפאוק) כי מכבי חייבת ניסיון אירופי, דרוג אירופי, ולשפר את דרוג המדינה אחרי הפאדיחה של הפועל (עדיין יש סיכוי לשתי נציגות), אבל לא כאלו הם ההישגים עליהם אני חולם. אני מאמין ומקווה שהפריצה הגדולה של מכבי באירופה תגיע בשנים הקרובות ומקווה שהשנה הזו לא תהיה הכי גדולה בשנים הקרובות כי מכבי עדיין לא קבוצה מספיק טובה בשביל להגיע באמת רחוק.

והערה קטנה: את ההעפלה הזו לא קיבלנו בחינם אלא במחיר מוזל של ניצחון על גיורי. נאמר זאת כך, קבוצה מדורגת מליגה בדרוג גבוה מעט יותר (כמו נגיד אפואל ניקוסיה) שהייתה מתחילה בסיבוב השלישי הייתה יכולה לקבל משהו כזה גם בלי מכירת משחקים של קבוצה מאוקראינה.
והערה נוספת: באזל מדורגת כעת (בדרוג מעודכן) 25 באירופה, לא על קבוצות כאלו מכבי צריכה לבנות את עצמה אלא על קבוצות באזור מקום 70 כמו זלצבורג, גנק ו…פאוק (67). מכבי, אם שאלתם, על 148.
והערה אחרונה: אני חושב שמיץ' מנסה להפוך את מכבי לקבוצה שמבחינה כלכלית לא מסתמכת עליו בכלל (דבר נדיר במחוזותינו), לכן נראה לי שהאסטרטגיה שלו היא להשקיע עכשיו בפיתוח כמה שצריך כדי שבסופו של דבר מכבי תהיה קבוצה שתוכל להחזיק את עצמה, לכן נראה לי שהוא לא לחוץ להשיג תגמולים מאופ"א כבר עכשיו. אבל כן חשוב עבורו שמכבי עלתה כדי שהוא ירגיש בטוח בפרוייקט ובדרך והכול יישאר רגוע.

יניב - אדום עולה 15 באוגוסט 2013

מכבי מייצרת היום את ההכנסות הבאות
מכירת שחקנים – 8 מיליון
קהל – 15
אירופה כולל כרטיסים – 10
טוטו והתאחדות- 6
חסויות ומסחור – 5

סה"כ 44 – שזה בערך פי 2 ממה שעשתה כשהוא לקח אותה – ועדיין ביחס ל90 מליון הוצאות זה יותר מדי .

אם היה למכבי אצטדיון ברמת סמי עופר כולל תאי צפיה אפשר היה להכפיל את ההכנסה כולל מחסויות ומסחור (ככל שיותר קהל מגיע למגרשים ערך החסות ויכולת המסחור – ברמת קניית חולצות עולה)
זה אומר שמגיע שווה על הנייר את התמהיל הבא

מכירת שחקנים – 12 מיליון
קהל – 30
אירופה כולל כרטיסים – 15
טוטו והתאחדות- 6
חסויות ומסחור – 10

סה"כ 73 אבל זה תלוי איצטדיון גדול יותר
ובגדול מכבי שרצה יפה בליגה אירופאית, יכולה גם להרוויח ממנה יותר וגם להשביח יותר שחקנים .

מאחר ואין איצטדיון כרגע מכבי כארגון נמצא בבעיה – כי הוא תלוי בבבעל בית שצריך לממן ולממן- גולדהאר הוא באמת טייקון – אבל לך תדע לאן הכלכלה העולמית הולכת.

ג'ורדי עובד בלייצר הכנסות מאירופה – השבחת שחקנים זה לא מטרה במכבי (לראייה הזרים המבוגרים )- מצד שני זה מועדון עם מחלקת נוער אדירה.

בקיצור אם מכבי רוצה להשתחרר יום אחד ממיטש – או לפחות להסתמך עליו פחות, היא חייבת אצטדיון ולהצליח באירופה.
בשביל זה המתנה מאוקראינה אדירה- כי היא משאירה את מיטש שמח ונותנת למכבי פור בהתקדמות האירופאית שלה.

לפחות בכל הקשור

גיסנו 15 באוגוסט 2013

ניתוח חכם אבל יש שני דברים שאני חולק עליהם במעט:

1) התקציב של מכבי הולך ויורד משנה לשנה. ההוצאות על רכש שחקנים בד"כ לא גבוהות (מקרה טב"ח לדעתי יוצא דופן בהוצאה עליו), ורף השכר גם כן יורד. ישנם מס' שחקנים שמקבלים אמנם באזור ה 350 אלף יורו לשנה, מצד שני בתחילת תקופת גולדהאר אותו מס' של שחקנים קיבל באזור ה 500 אלף יורו לשנה. התקציב של מכבי מתייעל, אמנם ההכנסות עדיין לא מספיקות כדי לכסות הכל אבל הכוון נכון.

2) דווקא הבאת זרים מבוגרים טובה יותר להשבחת שחקנים מקומיים. ג'ורדי אמר (ולדעתי הוא צודק) שברמת הכדורגל בארץ, עדיף לך להביא זרים מבוגרים ומנוסים שישדרגו את הקבוצה ויוכלו גם לחנוך שחקנים ישראלים צעירים יותר, מאשר לנסות לפגוע בילד בן 19 שגם יהיה רמה מעל כל השחקנים המקומיים וגם ישתדרג תוך כדי על מנת למכור אותו לחו"ל. אני משוכנע למשל שברק לוי למד המון מאניימה וילמד המון מחואן פאבלו, שחלק מקפיצת המדרגה של איתן טיבי קשורה בעובדה שהוא משחק לצד קרלוס, ושעמרי בן הרוש יוכל ללמוד מהאחרון ואולי גם ממאנה (שעוד לא יצא לנו לראות בפעולה). יכול להיות גם שהנוכחות של חלוץ כמו פריצה תעזור לשחקנים צעירים כמו טב"ח, דור מיכה ומואנס דאבור להשתדרג קצת (למרות שסגנון המשחק שלהם שונה).

יניב - אדום עולה 15 באוגוסט 2013

התקציב של מכבי נע סביב ה95 מיליון כבר שלוש שנים להערכתי.
זה רק מראה שמיטש בוחר לקבוע רף וממנו הוא אומר- עכשיו אני מצפה שההכנסות יעלו .
אתה גם רואה שג'ורדי עובד עם תקציב מסגרת.
לגביי השבחת שחקנים- אני פה לא מסכים , טיבי למד בעיקר מאוסקר אבל הגיע יחסית מבושל , ברק לוי לא מתקדם ובאופן כללי את גישת "מתקדמים באימונים" מיצינו בכדורסל עם ציון נכשל.

ג'ורדי מעדיף העברה חופשית של שחקן מוכח בשכר גבוה – על פני רכישה בסכום נכבד של כישרון .
זו זכותו- אבל לדעתי הוא ממוקד טווח קצר ותפקידו טווח בינוני.

מיטש רוצה ארגון מוביל , ניהול מסודר , קבוצה מנצחת – בסדר הזה – לתקציב יש תקרה והיא ברורה .
אנגלידיס אחראי על הארגון , ג'ורדי על הניהול והמאמן על הנצחונות .
חלק מניהול זה השקעה לטווח ארוך ובחירות הזרים של ג'ורדי והעובדה שרובם נמצאים בסוף הקריירה מצביעה שהוא ממוקד בעיקר בטווח הקצר.
שזה מאוד לגיטימי כי נכון להיום נצחונות והישגים- ולא משנים מאיפה הם מגיעים (על המגרש או בבית הדין) מייצרים את המומנטום שדרוש לצוות להגשים את המטרות.
ציפיה לעתיד ורוד תמיד מניעה ארגונים קדימה.

גיסנו 15 באוגוסט 2013

אני חושב שהתקציב אולי נשאר בגודל זהה אבל הוא מתחלק אחרת כשסעיף ההוצאות בגזרת שחקנים, רכש ושכר – במגמת ירידה (שוב, טב"ח יוצא דופן לדעתי).

לגבי טיבי, אני מניח שאני עוקב אחרי מכבי יותר לעומק ממך (באופן טבעי, בלי ביקורת) והוא משתפר ממש ממשחק למשחק. לא יודע אם זה בעיקר בזכות קרלוס או לא, אבל לדעתי יש לו חלק בהתקדמות הזו.

לגבי ברק לוי, המעט שהוא שיחק שנה שעברה בזמן אליפות אפריקה הראה שהוא עשה קפיצה ענקית ביכולת מאז הפעם האחרונה שהיה בהרכב. לדעתי בתוך שנה-שנתיים הוא כבר יהיה שוער ראשון במכבי, ואני בטוח שזו גם הכוונה של המערכת. בכל זאת הוא בן 20.

שים לב שהרכש הישראלי, מלבד ראדי (ויצחקי שחזר מהשאלה) רובו של שחקנים צעירים שאפשר יהיה להשביח ולהוציא לחו"ל – בן הרוש, בן חיים, איתן טיבי, פידלף ואבו זייד (שהסתברו ככשלונות, גם זה קורה); אני לא יודע מה לגבי אלטמן, האם מכירה עתידית שלו מפולהאם תניב אחוזים למכבי או לא; זהבי נרכש בסכום לא גדול יחסית ואם יצא שוב לחו"ל סיכוי סביר מאוד שזה יהיה בסכום גבוה יותר; הכשרונות נמצאים, הם פשוט לא זרים. ואם כבר יש כשרון זר שההשקעה בו היא לטווח ארוך – בינתיים הוא עדיין בגיל נוער, ולא עליו בנבית הקבוצה.

אני מניח שראית אבל אני יכול להפנות אותך שוב לראיון של ג'ורדי עם שירלי בר דיין ופרימו ששם הוא מדבר על פילוסופיית רכש הזרים שלו:
http://www.youtube.com/watch?v=NH_lhkaa0C8

יניב - אדום עולה 15 באוגוסט 2013

גורדי מדבר יפה ,אבל מעשים מדברים יותר .

דגש 15 באוגוסט 2013

אדום עולה- אני מסכים לחלוטין. ברור שהעובדה שכל המינויים נמכרו מבהירה לכולם שהמועדון צריך איצטדיון חדש ועד שאיצטדיון כזה לא ייכנס לשימוש גולדהאר ימשיך לממן. מכבי גם רוצה להגיע בסוף התהליך כל שנה לליגת האלופות (בשנים גרועות לליגה האירופית). אני לא אומר שלא בונים על זה כחלק מהתקציב, אני אומר שאם בנאדם משקיע בפרוייקט 40 מיליון יורו, זה שהוא מרוויח 2 מיליון לא יעשו את ההבדל עבורו.

אין ספק שג'ורדי עובד גם לטווח הארוך. ג'ורדי עושה הרבה יותר מלבחור שחקנים ומאמנים, הוא מתווה הדרך. (גולדהאר רוצה שהקבוצה תשתפר, אבל הוא לא באמת יודע במה ואיך. זה התפקיד של ג'ורדי.)

לגבי השבחת שחקנים: יש את טל בן חיים (24), איינבינדר (24) ובן הרוש(23) שכולם חתמו על חוזה לשלוש שנים. יש את קהינדה(19) מהנוער שהובא מניגריה ועכשיו הביאו שחקן זר אחר לנוער (לא זוכר את השם) מרגוליס (19) קיבל חוזה לחמש שנים תחת ניהולו הספורטיבי של ג'ורדי. קראתי באיזה אתר ספורט שאת ויקטור סאנצ'ס (עוזר המאמ. היה מאמן הקדטים של ברצלונה. היחידי בעצם שהצטרף העונה שלא היה חלק מהצוות של סוזה קודם לכן.) מכבי הביאה כדי שיהיה מאמן העתיד שלה. לא יודע אם זה נכון.

לגבי הזרים: הוא לא מסתיר בראיונות את הפילוסופיה שלו: הכדורגל הישראלי נדפק מחוק חמשת הזרים, בקושי יש פה השפעה מבחוץ של שחקנים ממקומות אחרים, בצוות אימון זר מזלזלים אוטומטית (או לפחות זילזלו) והכדורגל הישראלי מפסיד מחוסר האינטרקציה עם הכדורגל העולמי. כיון שהוא לא יכול לשנות את החוק, יש לו שיטה: להביא שחקנים זרים עם ניסיון ארוך במקומות אחרים מתוך הנחה שהם ישפיעו, ישתפו ויחלקו את הניסיון שלהם עם השחקנים הצעירים הישראלים. זה משהו שלא רואים על הדשא, אבל מהתקשורת עושה רושם שעם קרלוס ופריצה זה עבד מצויין. לפי ג'ורדי ניסיון ותרבות כדורגל ממקומות אחרים זו התועלת העיקרית ששחקנים זרים יכולים להביא מעצם היותם זרים וכדאי למקסם את זה אצלם. כישרון אפשר למצוא גם בישראל.

סנטה38 15 באוגוסט 2013

1) מאיפה הבאת את זה שאתם יותר טובים מפאוק? באמת השתן עלה לכם לראש. פאוק קבוצה שמאוד התחזקה בקיץ
2) הפועל עפה וזה היה עצוב לי מאוד, אבל זה ממש לא "פאדיחה" לעוף מול סגנית אלופת רומניה. הפסד בהתמודדות של 50-50. בגלל הניסיון אולי 60-40 להפועל. פאדיחה? למה מי אנחנו שנזלזל בהם?

טל בן יהודה 15 באוגוסט 2013

סנטה38,

רק משהו בקטנה…
התגובות שלך לא עולות במיידי כי המערכת האוטומטית מסננת את התגובות שלך כ"ספאם" (אני יכול ללכת לכיוון של הבדיחה הזולה, אבל אמנע מכך)
זאת למרות שאתה מגיב ותיק. לא ממש מבין למה.

משתדל להעלות ברגע שאני רואה את זה.
חזל"ש.

גיסנו 15 באוגוסט 2013

אני מניח שהיית מאלו שטענו שהדחה מול אלופת שוויץ היא פאדיחה?

דגש 15 באוגוסט 2013

אתה משווה בין באזל (שוב, מקום 25 באירופה) לפאנדורי (מקום 215)? אתה משווה בין הקרב המטורף שהיה בין מכבי לבאזל בבלומפילד לבין הנרפות שהפועל הציגה? ההדחה של הפועל הייתה פאדיחה, של מכבי לא.

גיסנו 15 באוגוסט 2013

דגש אני לגמרי איתך :)

פשוט רציתי לראות אוהד אדום שאומר בפה מלא שההדחה מול פנדורי זה לגיטימי אבל ההדחה מול באזל היא בושה וחרפה, למרות שהפוך זה קצת יותר בכוון.

דגש 15 באוגוסט 2013

סתם שאלה, למה אתה חושב שאמרתי שאנחנו יותר טובים מפאוק?
התשובה הנכונה היא שראיתי ביוטיוב את המשחק של פאוק בבית נגד מטאליסט, והם פשוט לא היו טובים. הם היו איטיים ותקועים. אני לא מכיר את השחקנים שהם קנו אבל ראיתי איך הם שיחקו. מה גם שבבלומפילד הרוב העריכו שמכבי תנצח (בין היתר באתרי ההימורים) ומול מטאליסט הם הציגו משחק יותר גרוע באיצטדיון הריק ומהדהד ששומעים בו רק את הקולות של 300 אוקראינים שהיו היחידים שמותר להם להגיע (בגלל העונש). אני כמובן לא נביא ולא יכול לדעת בברור מראש, אבל ממה שראיתי מכבי יותר טובים.
ההפסד של הפועל היה פאדיחה כי היה לה תיקו בחוץ במשחק הראשון, היא הובילה 1:0 ועשו עליה מהפך ונצחו אותה בבית. היא שיחקה רע, בהגנה בהתקפה ובכל מקום והייתה חסרת אונים מול קבוצה שהניסיון שלה באירופה כמעט ולא קיים, הפועל היא הנציגה הבכירה של ישראל באירופה והיא נראתה כמו הפועל רמת גן. קבוצה כמו הפועל תל אביב צריכה לדעת לעבור קבוצה כזו או לפחות להציג מאבק דו צדדי אמיתי. זה לא קרה וזה פאדיחה וזה מאכזב. ההפסד אכזב גם אותי ועוד יותר כי הרומנים מתחרים איתנו על הדרוג.

מאור 15 באוגוסט 2013

הפעם היה לנו מזל, אבל כל פעם מחדש אנחנו מקבלים את היריבה הכי קשה שאפשר לקבל: אולימפיאקוס, פאו, פ.ס.ז', גיורי, באזל, וזה רק על קצה המזלג.
אגב, אומנם הם לא מדורגים אבל פאוק קבוצה טובה ולא הייתי מתפלא אם היו מעיפים אותנו.
האיש הקירח מההגרלות הוא האוייב שלנו!

יריב 15 באוגוסט 2013

מבין הקבוצות שיכלה מכבי ת"א לקבל, פאוק היא כנראה הרביעית בטיבה (מחמש, אחרי שטוטגרט, ספרטק מוסקבה ובטיס, לפני אודסה), היא השלישית בדירוגה (מדורגת מעל בטיס).
בראיית כל הקבוצות בסיבוב, היא מדורגת 14 (מתוך 31 מדורגות), בערך באמצע. זו לא הגרלה קלה, אבל גם לא קשה במיוחד – משהו טיפוסי לקבוצה לא מדורגת, וכדי להימנע מהגרלות כאלו צריך לצבור דירוג באירופה. עד שמכבי ת"א לא תצבור ניקוד באירופה, היא תמשיך להיות לא מדורגת ותפגוש יריבות תשכן צברו ניקוד כזה.

סנטה38 15 באוגוסט 2013

וכשקיבלתם את פאוק בפעם הקודמת (הקלה ביותר מבין 15 אפשרויות) זה גם היתה הגרלה קשה?
וכשקיבלתם את רודה בזמן שהפועל קיבלה את צ'לסי?
וכשקיבלתם את סנטה קולומה?
וכשקיבתם את זלזניצר אפילו שאתם הייתם לא מדורגים(!) זה גם היה חוסר מזל?
וכשקיבלתם קבוצה מחתתית הליגה השניה בטורקיה גם היה חסר לכם מזל?
ומאיפה הבאת את זה שפאו היתה הכי קשה שיכלתם לקבל? יחסית לאפשרויות של יתר המדורגות בשלב הזה, היא היתה בינונית מאוד.
או בקיצור – חלאס לבכות כשאין לזה שום בסיס… אתם ממש לא "נדפקת סדרתית" בהגרלות. רחוק מזה.

j 15 באוגוסט 2013

הגרלה = מזל.

ד"ש למורפיאוס.

B. Goren 15 באוגוסט 2013

מעולה טלב"י.

גיא 15 באוגוסט 2013

חחחחחחחח פשוט לא מפתיע, אוהד מכבי טיפוסי.

אז נכון, שורה תחתונה עליתם אבל, להגיד שעליתם ראשונים זה פשוט עצוב שאתה בכלל חושב על לכתוב את זה, זה לא שחיפה הודחה היא עוד לא שיחקה אפילו , זו חשיבה של ילד בגן.

הפועל אומנם הודחה העונה, אבל שתגיעו לרבע ממה שהם הגיעו באירופה אולי אז תוכלו להגיד עליהם משהו. לנצח -על הדשא- קב' כמו צ'לסי, לוקומוטיב בשלג, פארמה, מילאן (במגרש נייטרלי), לפרק את ראפיד ואת בנפיקה, להוציא תיקו בליון. גם חיפה הגיעה להישגים יותר טובים משלכם. שמדברים על מכבי באירופה משום מה תמיד קופצת לי סנטה קולומה לראש.

קיצור ילד, תמשיך לעודד קבוצה שמעדיפה לקנות כל מה שנושם מהיריבה העירונית ולא לתת צ'אנס לשחקני הבית הסופר מוכשרים שלה.

עמית 15 באוגוסט 2013

לא לגמרי נכון גם הם היו בצ'מפיונס ועשו 6 משחקים לא ראים נגד אייאקס, באיירן, ויובנטוס שהיו מספר רמות מעל מכבי ולא עשו בושות.
ואם זאת גם להפועל וחיפה יש בושות באירופה אז לא לזלזל בלי להתייחס לעברך ואני בכלל אוהד חיפה.

רועי 15 באוגוסט 2013

אתה יכול לפרט בבקשה מה זה "כל מה שנושם מהיריבה העירונית" ?
אם אתה מתכוון לזהבי, אז הוא הגיע מאיטליה עד כמה שזכור לי.
אז זה מסתכם בטל בן חיים ? גם שחקן שלא גדל אצלכם ושיחק אצלכם שנה אחת בלבד הפכתם ל"סמל", הרי זו השיטה שלכם למנוע משחקנים לעבור לקבוצות יריבות – להכתיר אותם כ"סמלים של הפועל" בלי שום קשר למציאות.

יוסי 15 באוגוסט 2013

נשארתי טיפה מבולבל מהטורים שלך.
בהתחלה אמרת ש"בצער תלדי בנים" וכך בקושי גדול תעלו לצ'מפיונס.
אבל לא עליתם לצ'מפיונס, עליתם לליגה האירופית ובלי מאמץ גדול.

יויו 15 באוגוסט 2013

ההגרלות של מכבי השנה הם כמו רכבת הרים של רגשות.
הגרלה ראשונה – גיורי. הגרלה לא קלה ולא קשה מדי לסיבוב הראשון. ההרגשה בסדר גמור.
הגרלה שניה – באזל. הכי קשה שיש. תופסים את הראש ומעקלים שזה גדול עלינו.
הגרלה שלישית – פאוק. לאור כל היריבות הקשות שיכולנו לקבל (בעיקר שבמהלך ההגרלה זה היה או פאוק או ספרטק מוסקבה) מדובר בשמחה גדולה ותחושה שאפשר לעשות את זה.
ועכשיו? תחושה שאלילת המזל האירה לנו פנים וגם נתנה לנו בוסה רטובה. שמחה אדירה.

מחכה כבר להגרלת הבתים :)

יניב - אדום עולה 15 באוגוסט 2013

הי- קודם כל תודה, וחוץ מזה שאני פרנקו ולא פרנקל.
חייב להגיד שגם מבחינתי כאוהד הפועל זה התרחיש הכי טוב שיכול לקרות.
הכנתי לפרוסנר פוסט שלם על הפועל – אבל ברמת מכבי – הליגה האירופאית תפורה לסיטואציה ויש פה מקרה של וין וין לכולם.

מכבי קבוצה דרג 4 תקבל ככל הנראה בית לא קל , תפגוש 6 משחקים קשים ובכל מקרה כנראה שתגיע לינואר במקום אחר לגמרי משנה שעברה.

הדחה מכל המפעלים היתה משאירה טעם חמוץ ומכניסה קצת אנרגיה שלילית לפרויקט של מיטש .
מצד שני מכבי הולכת לקבל ככל הנראה סדרת משחקים שתשפר אותה כארגון , אבל תסחוט ממנה הרבה כוחות.

דרך אגב סוזה וג'ורדי הולכים לתת לאירופה פוקוס אדיר לדעתי שגם יכול לבוא לידי ביטוי בהמשך החתמות, זה חלון הראווה שלהם – את הכדורגל הישראלי לא בדיוק סופרים באירופה, החלום של ג'ורדי זה לבנות מעין באזל או אפועל ניקוסיה קטנות- כוח אירופאי שעושה "רעש" .

ויקטור מורוז 15 באוגוסט 2013

דבר ראשון, עדיין לא עלינו בצורה סופית. יש עוד סיכוי שאף אחד לא יודע לאמוד אותו, שמטאליסט יערערו ואז כן יהיו משחקים. אם יש משהו שלמדנו בעונה שעברה מאוסקר, זה ששום דבר לא גמור עד שהוא גמור ושיש לבוא בצניעות.

דבר שני, לגבי הצלחה באלופות, כן צריך לנצח קבוצות שעל הנייר טובות ממך כי זו הדרך היחידה להתקדמות מקצועית ואמונה ביכולותיך. אמנם זה עוד מוקדם לעלות לליגת האלופות בעיקר בגלל סגל לא מספיק טוב, אבל זו כן צריכה להיות שאיפה לשנים הבאות. כך גם יגיעו לכאן זרים טובים יותר, ובעקבות זאת מינוף כדי ליצור פער על הליגה הישראלית.

גיסנו 15 באוגוסט 2013

כרגע קבוצות ישראליות צריכות לא מעט מזל כדי להגיע לליגת האלופות.
כל קבוצה ישראלית שהגיעה לשם זכתה בהגרלה יחסית נוחה מול קבוצה שטובה הרבה יותר על הנייר מאשר בפועל. וזה נכון לגבי שטורם גראץ, פאוק ורד בול זלצבורג פעמיים.

הבעיה של מכבי כרגע לדעתי היא יותר חוסר נסיון אירופאי מסגל לא מספיק טוב. המחצית הראשונה בבאזל ושלושת השערים בבלומפילד נבעו יותר מחשש ונאיביות מאשר יכולת. מכבי בגלגולה הנוכחי, עד באזל, לא פגשה בקבוצה שיכולה להעניש כ"כ מהר וכ"כ חזק על כל שטות. ואני בטוח שזה משהו שיעבדו עליו בעתיד ושלא יחזור בצורה כ"כ צורמת מול קבוצות ברמה הזו.

ויקטור מורוז 15 באוגוסט 2013

אני ואתה מדברים על יכולת מנטלית (מילה אהובה בכדורגל הישראלי)איך לא להילחץ, מבחינה מחשבתית, מקבוצה עדיפה. לדעתי זה לא משהו שיכול להשתפר בהגנה הנוכחית (בעיקר במגנים). ואני מניח שבעונה הבאה נראה ציוות שונה בצמד המגנים במשחקים באירופה, אם וכאשר ישוחקו.
אגב, לא ראיתי התייחסות לשני אספקטים שהיו בולטים מאוד נגד באזל: 1. חוסן גופני 2. מהירות פעולה. באזל זכו בכדור כאשר הפעילו לחץ פיזי על שחקני מכבי; מהירות הנעת הכדור שלהם (בנגיעה אחת) הובילה אותם להתקפות טובות מול שוער.
אלה דברים שצריך לעבוד עליהם אם רוצים להתקדם באירופה.

יניב - אדום עולה 15 באוגוסט 2013

גיסנו – בגדול מכבי עשו קצת פדיחות במעבר בין העונה שעברה לזו הנוכחית.
החלפת מאמן, איבוד 2 שחקני מפתח , רכישת 9 שחקנים חדשים (הפועל המפורקת הביאה 12) – כל אילו יצרו מעט חריקות במעבר.
אני עד עכשיו חושב שבבאזל מכבי פישלה במשחק הראשון- והיתה שווה לפחות תיקו- ואני די בטוח שאם הקבוצה של שנה שעברה היתה עולה עם אוסקר + חיזוק נקודתי היא עוברת גם את באזל (מה שלא היה מבטיח כלום כי לאחריה היתה מגיעה עוד מדורגת)

גיסנו 15 באוגוסט 2013

יכול להיות, אין ספק שהיו חריקות אבל זה חלק מהעניין. צריך לקחת בחשבון שהליגה בשוויץ מסתיימת ומתחילה יותר מוקדם – כך שבאזל בכל מקרה הגיעה מוכנה יותר ובכושר משחק עדיף. מכבי פישלה בשני המשחקים, ולדעתי בשניהם מקור הפאשלות הוא יותר בחוסר נסיון מאשר בהבדלים המקצועיים והפיזיים הקיימים בין הקבוצות.

ויקטור מורוז – לשוויצרים יכולת פיזית וטכנית עדיפה אין בזה ספק. אבל הפערים בכושר הגופני עדיין לא היו גדולים ובשלב מסויים במשחק השני מכבי גם ניצחו ברב המאבקים הפיזיים. לגבי מהירות פעולה – אלה דברים שלא נבנים לא ביום ולא בעונה ועדיין רואים במכבי שיפור גדול גם בתחום הזה. אני מאמין שנראה שיפור תוך כדי תנועה בשני האספקטים. כרגע בשניהם באזל עדיפה. מבחינת ההגנה, אני חושב שנתחיל לראות את מאנה יותר במהלך העונה, שזה כבר שינוי. אני מאמין שבגלל ההכנה הבעייתית סוזה העדיף לשמור את הקו ההגנתי המתואם יחסית משנה שעברה למשחקים הקריטיים האלו.

אזי 16 באוגוסט 2013

אני חושב שההבאה של 9 שחקנים הוא נתון קצת מטעה, כי בשנה שעברה למכבי היה ספסל קצר מאוד כי היא לא שיחקה באירופה והשנה עיבו אותה מאוד (אולי קצת יותר מדי, אבל ימים יגידו).

בכל מקרה ההחלפה של צוות האימון לא היתה חלקה מספיק יחסית לזה שלכולם היה ברור שאוסקר לא בטוח ישאר, אבל האיבוד של עטר ואניימה הוא לא פאדיחה בכלל. עטר נמכר במלאנתאלפים כסף ואניימה היה מושאל ואף אחד לא הבטיח לנו שהוא ישאר

דון נאפולי 15 באוגוסט 2013

ההבדל בין מכבי כדורסל לכדורגל זה שבכדורגל הם קיבלו את זה כי היה להם מזל ובכדורסל זה באמת בגלל הקשרים שלהם.

גיסנו 15 באוגוסט 2013

אחרי שצומצמו האפשרויות, אמרתי לחבר שלקבל את פאוק יהיה פשוט סימן משמיים. אחרת אין לי איך להסביר את השתלשלות העניינים הנהדרת הזאת :)

שלום 15 באוגוסט 2013

כל קבוצה אחרת שהייתה מוגרלת נגד פאוק הייתה עולה לשלב הבתים של הליגה הארופית .
את מכבי ת"א בכדורגל אף אחד לא סופר באירופה

גולדהאר הוא אפילו לא יעקב שחר אז לנסות להשוות אותו למר שמעון מזרחי אחד ממנהלי הספורט הגדולים בעולם זה קצת פאתטי .

פאןפאן 15 באוגוסט 2013

פוסט נהדר – בדיוק מה שאמרתי לחבר אתמול בוואטסאפ – זכינו בחישגד :)
ונהיה מכביסטים לרגע – לא שלא יכולנו לעבור את פאוק עם יד קשורה ועיניים מכוסות…
לדעתי ההרפתקאה המסתמנת לחורף חם זה תאפשר לסיינט ג'ורדי (יש חג קטלוני כזה ולמעשה על שמו נקרא ג'ורדי) לקבל קרדיט מהקנדי לעשות הצרחות משמעותיות יותר בגזרת השחקנים בחלון ההעברות בינואר.
תהרגו אותי אבל למרות היכולת הלא משכנעת עד עכשיו אני עדיין חושב ששודרגנו ברמת המאמן ודווקא בגזרת הרכש אני מאוכזב שלא התחמשנו במגן ימני אמיתי

יניב - אדום עולה 15 באוגוסט 2013

לא שודרגתם.
ולו משום שאוסקר והאישיות החמוצה והנוקשה שלו זה בדיוק מה שמכבי צריכה.
לגביי מגן ימני אתה בהחלט צודק.
זו בדיוק העמדה שהייתם צריכים להתחזק יותר מהכל .

מכביסט טירון 15 באוגוסט 2013

בניגוד לאוסקר הקפוא, סוזה נראה לי כמו איש של מומנטום. כשלקבוצה יהיה מצב רוח טוב ודברים ילכו חלק, הוא האיש שיכול להביא אותם לגבהים חדשים. אם יש איש שיכול להפתיע מעצמות ברמה אירופאית, זה הוא. לעומת זאת לליגה הסזיפית הוא נראה לי מתאים פחות, ויכול לקחת הפסדים קשה. בכל מקרה, אני סומך על ג׳ורדי שיאזן אותו ויכניס הכל לפרופורציה.
רק הערה: העונה עדיין לא התחילה, אנחנו לא באמת יודעים משהו. הכל מסתמך על ארבעה משחקים, קצת דיווחים משחקנים ("בן אדם חם") והרבה תחושות בטן.

דגש 15 באוגוסט 2013

לא אנסה לפתור את חידת סוזה בלי שנראה אותו באיזה עשרה משחקי ליגה, אבל מהמעט שראינו אני מרגיש שמדובר במאמן הרבה יותר טקטי.
אוסקר והעונה החולפת נתנו למכבי את הבסיס של הבסיס של כל קבוצה אירופית: משמעת, ענייניות, שיטתיות, אימון גופני, מערך מצליח, סדר במשחק. לא הייתה לו הזדמנות וגם לא ממש היה צורך להראות הפתעות או חידושים טקטיים. כשהגיעו משחקים חשובים הוא גרם להם להיות לא חשובים, והתרכז בבסיס. למרבה ההפתעה זה הספיק אז בשביל אליפות.

סוזה כבר במשחק הראשון מול גיורי הראה שמכבי משחקת בהתאם ליריבה שלה. מי שראה את גיורי במשחקים אחרים יודע שהם לא כאלו מסכנים כמו שמכבי גרמה להם להיראות, אבל מכבי ידעה לנטרל את כל מה שמסוכן אצלם (דוגמה קטנה: אם יש לכם דרך לראות שידור חוזר של המשחק תראו איך בכל פעם שהייתה עבירה לזכות מכבי השחקנים היו מרוכזים בלעכב את חידוש המשחק, לא משנה איפה הייתה העבירה, לא בסתמיות כזו כמו בד"כ, בנחישות ברורה. גיורי אוהבת לכבוש ממתפרצות עם ארבעה שחקנים בקו הקדמי (שיוצאים מעמדות שונות) ובשיתוף פעולה עם מסירות ארוכות לאתר את השחקן הפנוי, אבל לא הייתה להם אף הזדמנות כזו במהלך המשחק). גם מול באזל מכבי הייתה מוכנה טקטית, היא לא הייתה מוכנה מנטאלית ולמרבה הצער זה עשה את ההבדל.

אז אני חושב שלסוזה יש הרבה מה להראות בתחום הטקטי, אבל לצערי אני חושד שעדיין מכבי צריכה לקבל עוד מהבסיס שאוסקר יודע להעביר יותר טוב (בין היתר בגלל החמיצות) לפני שהיא תוכל להיות מקצוענית באמת ולהתרכז בטקטיקה של סוזה שנראה לי שיבריק בנושא הזה. מה יהיה? ימים יגידו.

עדי אבני 15 באוגוסט 2013

הרבה תגובות, אבל אף אחד לא הגיב על הטעות הכי חשובה בטקסט: זה פריס ביולר שלא יכול היה להפסיד, לא פרקר לואיס. פרקר היה הנסיון להעביר את ביולר (או את ״שמתי ברז למורה״ כפי שתורגם בכישרון בישראל) לפורמט טלויזיוני, והוא היה הסדרה שהוחלפה בשישי בצהריים בערוץ הילדים בכדי לפנות מקום לבברלי הילס 90210 האלמותית. אז מילא מכביסט, אבל כזאת בורות בנכסי צאן ברזל תרבותיים? תתבייש לך :)

עופר פרוסנר 15 באוגוסט 2013

עדי – אני מתקן אותך: שם הסדרה באנגלית – היה parker lewis can't lose, כפי שהודגם בפתיחת התוכנית המיתולוגית – הנה: http://www.youtube.com/watch?v=i_OvdhSCKVI

טל בן יהודה 15 באוגוסט 2013

רגע רגע רגע… מילא לדבר כאן על מכבי, הפועל ובית"ר – אבל על טלוויזיה? עכשיו פתחת איתי חשבון.

אז ככה…
קודם כל, אם נתייחס לרגע אך ורק לשמות של הסרט והסדרה, אז זה היה "היום החופשי של פריס ביולר" (ferris bueller's day off) וכמו שכתבתי: "פרקר לואיס לא יכול להפסיד" (parker lewis can't lose).
אז השימוש שלי בשמות הללו לא מעידה על שום בורות תרבותית.

נמשיך לרגע בזלזול שלך בפרקר לואיס ובשיבוץ שלו בערוץ הילדים.
נכון שלא מדובר בסדרה שתיזכר כאחת הטובות אי פעם, אבל אין לזלזל בו. לארי קוביאק, "synchronize swatches", התסרוקת שלו, המנהלת רוסו… אלו דברים שעדיין לא שכחתי. אחד הסדרות המהנות מילדותי, זאת עד שקורין נמק החליט שנמאס לו מהתסרוקת ההיא (הרגע שבו הוא עבר לתסרוקת החדשה, סימן את תחילת הסוף). אז אנא ממך תן כבוד איפה שצריך.

ולסיום, הטענה של "פרקר היה הנסיון להעביר את ביולר לפורמט טלויזיוני".
למען האמת, מעולם לא שמעתי את זה, ותהיתי האם זו איזו שהיא עובדה, או שהסקת מסקנה שלך… לכן הלכתי לחפש קצת. כי נושא כזה חשוב מצדיק דבר שכזה…
כמובן שבוויקיפדיה מוסבר קצת על העניין:
was strongly influenced by the feature film Ferris Bueller's Day Off. The film's TV spinoff Ferris Bueller debuted on NBC during the same month as Parker Lewis, but it only lasted 13 episodes
לא שאני חושב שכישורי התרגום שלך לוקים בחסר, אבל למען הסדר הטוב: הסדרה הושפעה מ"פריס ביולר" הסרט, ובאותו החודש שהסדרה "פרקר לואיס" עלתה, עלתה גם הספין-אוף של "פריס ביולר" הסדרה, באותו השם…
המשך החקירה מעלה שהספיןאוף של פריס ביולר המשיך ל-13 פרקים בלבד… בעוד שפרקר לואיס חי עד לגיל 73 פרקים…

לסיכום, אכן למדתי מהיכן הגיעה ההשפעה של פרקר לואיס… אבל יהיה לא נכון לומר "פריס ביולר לא יכול להפסיד".

מש"ל

DeVito 15 באוגוסט 2013

burn!

עדי אבני 16 באוגוסט 2013

הקיצר, יצאתי חומוס (:

יואב 15 באוגוסט 2013

טל,
יומן זכיה בליגה האירופאית?
הגמר ב14 למאי בטורינו, יום לפני גמר היורוליג במילאנו((((:

מטאליסט חארקוב לנצח 16 באוגוסט 2013

נה סקאזי' הופ!

או בעברית: אל תגיד הופ לפני שקפצת…

red sox 16 באוגוסט 2013

העלייה האוטומטית אינה תוצאה של מזל, זו הטענה המרכזית של הכותב במאמרו "צריך פיס בחיים".
נותרתי ללא מילים.

שר ההיסטוריה 16 באוגוסט 2013

העניין רחוק מלהיות סגור. א. בהחלטה האחרונה של CAS מיום שישי כנראה לא נלקחה בחשבון החלטת בית המשפט העליון האזרחי בשוייץ – מה שיכול אולי להצדיק בקשה לדיון חוזר בCAS, שהפעם עשויה להחליט על הקפאת הליכים. אם CAS לא תעשה כן, תישאר למטאליסט הזכות לקבלת סעד משפטי מבית המשפט הפדרלי השווייצרי, שלמרות כל הפוזה של אופ"א, החלטותיו מחייבות אותו, כמו שמחייבות כל ארגון שפועל בשווייץ.

שר ההיסטוריה 16 באוגוסט 2013

ואגב בערכאה המשפטית העליונה יש להם קייס מאוד מעניין, מעבר לכל הנסיבות המקלות הידועות: הליכי ההרשעה של מטאליסט בהתאחדות האוקראינית ומתוך כך גם באופ"א, אינם עומדים בקריטריונים משפטיים נדרשים. כצעד אחרון מטאליסט תלך איפוא, כנראה, על כל הקופה – מה שיכול להביא בסבירות לא נמוכה לא רק להקפאת הליכים עד אחרי הפלייאוף הזה, אלא גם לזיכויה המוחלט. תוציאו קצת את הראש מהתחת הצהוב שלכם. מכבי היא עובר אורח בסיפור הזה ולא מוזכרת בשום כתבה (למעט ההודעה באתר אופ"א). זהו סיפור בינלאומי והאמפטיה העולמית, הטבעית, נמצאת עם חראקוב, חוץ משתי קבוצות אינטרסנטיות, פאוק ומכבי, שמחכות כנשרים על יד הפגר – אבל בשוייץ אין בעיה של מים ויהיה בסדר.

Moty 21 באוגוסט 2013

הוצאנו,
הכל נראה אותו הדבר.

קשקשן בקומקום 19 באוגוסט 2013

אין ספק שהמכביזם האמיתי מעולם לא באמת התעניין אם הנצחון הושג על המגרש או לא. גם לנצח על מגש פיצה זה כיף.

מצד שני באמת נראה שגולדהאר מביא שינוי, רק לא ברור לי אם אוהדי מכבי ראויים לו.

וזה ממישהו שהיה מנוי צהוב שנים רבות רבות בהיכל

Comments closed