יכולה להיות רק אחת

ליגת העל העונה תעסוק במאבק אחד בלבד, כל השאר זה לתפאורה

only1

אם יש דבר אחד במחזור הראשון של ליגת העל שמצחיק ומרגיז בו זמנית, זה הניסיון של אנשים המסקרים את הליגה הזו להסיק מסקנות רציניות ועמוקות לגבי העונה הקרובה, זאת על סמך 90 דקות בלבד של כדורגל.

אני כמובן לא טוען כאן שאי אפשר לנתח קבוצות ושחקנים על סמך ההופעה שלהן מסוף השבוע האחרון, שהרי מדובר בחלק בלתי נפרד מהמשחק, אבל יש הבדל בין לומר שקבוצה כזו או אחרת "צריכה חיזוק באגפים" למשל, לבין להכריז על קבוצה כ"כישלון" ולטעון אחרי משחק בודד שהיא לא נבנתה כראוי.

בתור אחד שמשאיר את מלאכת הניתוחים המקצועיים בידי אחרים, לקחתי ממחזור הפתיחה דבר אחד בלבד. 90 דקות של כדורגל או לא, הדבר הזה צלול כשמש ואפשר היה לראות אותו מקילומטרים (דרך הסטרימינג שנתקע כל הזמן דרך האינטרנט). למעשה, היה אפשר לזהות את הניצנים לעניין הזה עוד לפני שריקת הפתיחה הראשונה של העונה בעכו. אבל לאחר סיום המחזור, ביום ראשון בלילה, המצב הפך לברור עוד יותר.

*

כמו בכל פגרה, גם הפעם זה נראה כאילו חיכינו נצח שהליגה תיפתח. סבלנו מקיץ אורך ומייגע של מלחמות עסקנים, אם זה לוזון Vs. לבנת, לוזון Vs. הטוטו או לוזון Vs. זליכה (גם אתם שמים לב לאיזו שהיא מגמה כאן?), עקבנו מקרוב אחרי בית"ר ירושלים (מה שעורר בעיקר בחילות קשות) ונאלצנו להעמיד פנים שכמה נבחרות שכוללות ילדודס ממש מעניינות אותנו (זה לא באמת עניין אתכם, נכון?).

אחר כך התרשמנו קצת מהפועל באר שבע, נהנינו מהפועל תל אביב (או אולי יותר נכון לכתוב שנהנינו מפאנדורי) ובעיקר תהינו לגבי הפועל רעננה (האם מדובר במתיחה של ההתאחדות או שבאמת יש קבוצת כדורגל כזו).

והנה, כל מה שעברנו התנקז למאורע אחד משמח והליגה סופסוף נפתחת, רק כדי שבסופו של דבר כל הטררם הזה יתמצה במשהו מאד ספציפי וצר. האמת הקשה לעיכול (לרובכם) היא שהעונה הזו עוסקת במאבק שצפוי בין שתי קבוצות ושתי קבוצות בלבד (ראיתם איך חזרתי על המילים האלה כדי ליצור דרמטיות?!), מכבי תל אביב ומכבי חיפה.

זהו. זה באמת מעט, אבל זה מה יש. אני מתנצל בפני הפועל ת"א שתעשה קולות של קבוצת צמרת, בפני בית"ר ירושלים שתעשה קולות של יורדת, ובפני שאר הקבוצות שיעשו קולות של משהו אחר, אם בכלל. אבל אתם לא חשובים, אתם בסך הכל תפאורה לקרב הטיטאנים שמתרחש בין שני המועדונים הבכירים בארץ כרגע, כמו גם בין מחנות האוהדים שלהם.

אני כמעט מרחם על שאר האוהדים ומרגיש די רע שאני זה שצריך לבשר לכם את האמת, אבל שתדעו שזה לא אתם, זה אנחנו, הקבוצות האלה פשוט גדולות עליכם.

זה נכון שיתקיימו משחקי דרבי שיהוו אטרקציה, בתל אביב ובחיפה, ואוהדי שתי הקבוצות הנמצאות במאבק יאמרו בקול רם ש"חשוב קודם כל לנצח את הפועל". אבל שתיהן יודעות שהדבר הכי חשוב הוא לקחת אליפות.

אבל זה למעשה מעבר לכך, נדמה שהשנה המאבק הזה בין מכבי ת"א למכבי חיפה חשוב ומרכזי יותר מהשנים הקודמות. נכון שהאליפות הזו היא סופר-חשובה לשני הצדדים, אבל אין לשכוח שהיא בסך הכל אמצעי בדרך למטרה הסופית במאבק הזה, כיבוש הכדורגל הישראלי והתבססות בפסגה לבד, ללא צורך להתחלק בה עם אף קבוצה אחרת.

*

יש בי סלידה אוטומטית כלפי אנשים שחושבים שהכבוד שלהם הוא הדבר הכי חשוב שיש להם, לא מדובר בכוס התה שלי. אבל מה לעשות שבספורט המקצועני יש תארים ויש יוקרה, כשהאחד נובע מהשני, ולא הרבה מעבר לכך. לכן הפעם, אין מנוס מלהודות שמדובר בעימות שהוא כל כולו על כבוד ויוקרה. הקבוצות עצמן גם כן יודעות את כל זה, גם אם לא יודו בכך.

שתי הקבוצות הללו פוזלות לכיוון השנייה כל הזמן. מכבי תל אביב ומכבי חיפה המשיכו לבנות את הארסנל השחקנים שלהם בקיץ האחרון כאילו היה מדובר בארה"ב מול ברה"מ והשנה היא 1980. האחת היא הטוענת לכתר, השנייה היא "הקבוצה לנצח" (נשמע טוב יותר באנגלית: The Team to beat). האחת החתימה קשר אחורי ספרדי, השנייה מאמן פורטוגלי. האחת מגיעה עם הביטחון שזה מגיע דווקא לה, השנייה מגיעה עם מוג'ו של אלופה.

התקשורת גם כן תורמת את חלקה במאבק הזה, כשהמסגור בדיווח שלה הוא מסגור של דו-קרב צהוב וירוק. כשהפועל ת"א נראית איך שהיא נראית (כרגע), זה מקל על העבודה של העיתונאים והופך הכל לפשוט יותר. כשמדווחים על אחת משתי הקבוצות הללו, הם מבליטים את יתרונותיה וחסרונותיה ביחס לקבוצה השנייה. כשמכבי כבשה תוך 48 שניות, יש רק קבוצה אחת שצריכה לקבל את המסר. כשחיפה כובשת שלישייה, יש רק קבוצה אחת שצריכה לעקוב אחריה מקרוב.

גם הקבוצות, אם במתכוון או שלא במתכוון, עוזרות לכולנו ליצור את המצ'אפים האטרקטיביים הללו. הרי מה יכול להיות יותר סקסי מלסקר את הקרב של סוזה מול בנאדו? שני מאמנים שיכלו באותה המידה להתמודד על חוזה דוגמנות לחליפות של "בגיר". מה יותר כריזמטי מהמלחמה בין הצוות הזר של קרויף את גולדהאר לבין יעקב שחר, מעין שמעון מזרחי וואנאבי.

אנחנו הולכים לקבל מנות מדודות של הדו-קרב הזה לאורך כל העונה, לאכול אותם עם כפית זהב כשלא נוותר על השאריות שטפטפו לנו על הסנטר.

*

ורק עכשיו אנחנו מגיעים לחלק הכי חשוב. עם כל הכבוד לקבוצות ולתקשורת, הדבר שהכי מעניין אותנו זה אנחנו.

כי גם אם איננו יודעים מה בדיוק קורה בחדרי ההלבשה, ולא ברור לנו האם השחקנים מרגישים את היריבות הזו באותה העצמה שאנחנו מרגישים אותה, או האם היא בכלל מעניינת אותם (הערה 1#: סביר להניח שלא, המשכורת זה מה שמעניין את השחקנים ובצדק. הערה 2#: למרות שאיננו יודעים מה קורה בחדרי ההלבשה היום, אוהדי מכבי ת"א לעולם לא ישכחו את הדברים שג'ובאני רוסו סיפר על איך חדר ההלבשה של מכבי חיפה התעסק בעבר במכבי תל אביב אחרי כל מחזור), אנחנו לגמרי מודעים לכך ששינה התנגשות מרתקת בין שני מחנות האוהדים, גם כאן בדה-באזר.

שניהם עומדים אחד מול השני, מחכות לראות מי ימצמץ ראשון. שני מחנות האוהדים משוכנעים כי הם אוהדים את הקבוצה הגדולה והמפוארת בארץ (רק מחנה אחד צודק). שניהם אוהבים להתגאות בכך שיש לקבוצה שלהן את הכי הרבה אוהדים, כשהאחת גברה על השנייה בממוצע הצופים למשחק בכמה מאות צופים, והשנייה ריסקה את הראשונה במכירת מנויים (ושוב, רק מחנה אחד צודק). שניהם בטוחים כי דווקא להן יש את הקבוצה הטובה ביותר העונה (ושוב פעם, רק מחנה אחד צודק).

(בהערת אגב, אוסיף שההתנגשות המרתקת מכולם לטעמי היא העובדה שבשני המחנות ישנם אוהדים הבטוחים בכך שהקבוצה שלהם הייתה הקבוצה הכי טובה בליגה בעונה שעברה. זאת למרות שקבוצה אחת סיימה עם 13 נק' יותר מהקבוצה השנייה.)

האליפות הקרובה תיתן דחיפה עצומה למאבק של המחנה המנצח, אבל בעוד אוהדי מכבי יוכלו ליהנות באופן משוחרר מאוויר הפסגות, שהרי מדובר בהרגשה שבאה להם בטבעיות, אוהדי חיפה יצטרכו ללמוד ואחר כך לתרגל כיצד לא לפזול לצדדים או להסתכל אחורה כל הזמן, שהם מחפשים את הצהובים כדי לבדוק מה הם עושים כרגע ולחפש אשרור לסטאטוס הזה שלהם.

*

לפני כמה שנים, בתקופת הגלות השחונה של מכבי ת"א, המון אוהדים צהובים עברו למצב הטבעי השני שלהם של "רק לא הפועל", כשיריבתה העיקרית של האדומים הייתה כמובן הירוקים מחיפה. אני ניהלתי לא מעט שיחות עם פרוסנר (עופר) בזמנו, ופעם אחר פעם נדהמתי מהפסימיות שנהגה לפקוד אותו בהקשר של קבוצתו. משום מה הוא תמיד היה בטוח שהכל ילך לעזאזל (טוב נו, בעונת הקיזוז הוא די צדק).

הפסימיות הזו הפתיעה אותי בעיקר בגלל שהוא חווה כאוהד כל כך הרבה הצלחות, שלא הצלחתי להבין איך יכול להיות שהוא לא מתהלך בחוץ כמו טווס ירוק, כשהוא בטוח בעצמו, מזלזל באחרים ויודע שמכבי חיפה תיקח אליפות בסופו של דבר, כי זה מה שהיא עושה.

אבל נראה שזה בדיוק ההבדל בננו. במאבק צמוד לאליפות, לי אין ספק במכבי ת"א תצא עם ידה על העליונה (בדיוק כמו ב-2003 שלא פקפקתי לרגע). אוהדי חיפה מרגישים שהם צריכים להוכיח שהם אלה שטובים יותר, המכביסטים מגיעים בידיעה שהם כאלה כברירת מחדל.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

בעיית אליהו
פנטזי פייננס - עמרי ולורט

64 Comments

מתן גילור 29 באוגוסט 2013

טל, יפה מאד. אני לא כל כך מסכים, אבל אתה כותב שנון ומבדר.

כמה דברים:
1. אם אני יכול לנסות ולהבין את אוהדי מכבי חיפה שטענו שהיא היתה הקבוצה הטובה יותר ש.ק. (ואני כמובן לא מסכים איתם), אזי שאני מנחש שהם התכוונו בשיאה ולא לאורך כל העונה, ולכן זה לא סותר על עניין הפרש הנקודות, אשר נוצר בעידן עטר.
2.האם ג'ובני רוסו זה לא ההוא שהבטיח לרוץ עם חוטיני? האם עוד לא למדת שהאמת בשבילו היא המלצה בלתי מחייבת בלבד?
3. מישהו יכול להסביר לי אחת ולתמיד למה כמות המינויים היא אישו בכלל או פאקטור בכמות הקהל בפרט? הקבוצה עם הכי הרבה מינויים בעולם היא דורטמונד. אני יכול לחשוב על לפחות תריסר קבוצות אהודות ממנה.
4. היו פה, אצלך בבלוג, לא מעט צהובים שטענו ש.ק. שהם בפוביה שאוטוטו הכל קורס ומכבי חיפה עוברים אתכם. לדעתי, עד שלא תקחו לפחות 3 ב-5 שנים אתם עדיין מתסכלים בחרדה צפונה יותר מאשר אנחנו דרומה.
5. ד"א, הסיכוי היחיד שאני אהמר שאנחנו לוקחים אליפות בשלב זה של העונה הוא אם נודח היום. בהרכב הראשון כשיר לחלוטין אנחנו בהחלט מסוגלים לקחת אליפות. עם אירופה על הראש אני לא רואה את זה קורה.
6. התמונה – ללקק ולהקיא :)

דגש 29 באוגוסט 2013

רק הערה לגבי 4. לא יודע מה עם צהובים אחרים, אבל אם אני מסתכל בחרדה, או יותר נכון: לא בטוח במכבי, אני לא מסתכל צפונה. אני מסתכל על מכבי ואומר: "לעזאזל, אתם יכולים יותר…" חיפה תמיד הייתה בעיניי הקבוצה שמצליחה להיות כשאנחנו שוכחים להיות עצמנו. אם אתה לא משחק כמו מכבי אין לך מה להתפלא על זה שחיפה מצליחה. בגלל זה גם לי היה ברור ב2003 (כשהייתי בן שלוש עשרה) שאנחנו ניקח את האליפות, ואני זוכר את עצמי כתבות שטוענות שחיפה תזכה ומתמלא בבוז גדוש ברחמים על חוסר ההבנה של הכתב.

מתן גילור 29 באוגוסט 2013

והרוב כמוך. אבל הרוב גם כמוני, טענו שלנו אין סיכוי הרבה לפני סיום העונה. עם זאת, חלק לא מבוטל מהצהובים באתר טורח להזכיר רק את הירוקים שאמרו שניקח דאבל (מיעוט) ולעולם לא את אלה שאמרו כל הזמן שצריך להישאר צנועים כי בכל זאת אנחנו הרבה מאחוריכם (הרוב).
מה שאני בא לומר זה שממש לא בעיה למצוא אוהד במחנה השני שיבסס כמעט כל טענה/תזה/תאוריה שיש לך על אוהדי הקבוצה השניה. כמעט תמיד, אם תסתכל על הרוב, תגלה שטעית.

ירוק 29 באוגוסט 2013

נכון, זה לא היה בסוף העונה, אבל עדיין רלוונטי –
אני מבין שחשבת בדיוק אותו דבר לפני משחק העונה (אתם הובלתם לפניו) בקרית אליעזר ב- 1994, נכון?

התמודדות צמודה, ברור שהצהובים ינצחו.

אני לא צריך להזכיר לך איך זה הסתיים.

דגש 30 באוגוסט 2013

אם ב03 הייתי בן 13, בן כמה הייתי ב94? ובכל מקרה, זה לא רלוונטי, מה שאני אומר שגם כשמכבי לא מספיק טובה וחיפה הצליחה, תמיד התחושה שלי הייתה שהעניין זה שמכבי תדע לעשות את העבודה ולהיות מכבי. מה עושה בינתיים קבוצה אחרת אף פעם לא עניין אותי. לא הרגשתי שמכבי לא מצליחה כי חיפה כן, ולא רציתי שמכבי תהיה כמו חיפה כי חיפה הצליחה יותר.

חיפה, מצדי כאוהד מכבי (וגם טל הוא כזה, לכל מי שנעלב ממה שהוא כותב, הוא לא נייטרלי, אבל מה זה משנה? נייטרלי זה איכסה), הייתה בסך הכל זו שהצליחה להיות שם כשאנחנו היינו בתקופות לא טובות. אבל אם אנחנו בתקופה לא טובה מה אכפת לי מי כן נמצא בעניינים?

ירוק 30 באוגוסט 2013

מה, לא ראית כדורגל בגיל 4? :) סליחה, טעות שלי – לא שמתי לב..
ממליץ בכל לב לראות את תקציר המשחק הזה – סבל (בשבילך) מובטח!

ולענייננו – אחלה, מקבל.
שיהיה ברור – אני חושב שהגיע לכם לזכות שנה שעברה, ושהייתם הכי טובים, וגם כרגע אני חושב שעל הנייר לפחות, אתם הכי טובים. אני מפרגן. מאמין בקבוצה שלי, אבל מפרגן.
אבל – לדעתי המחשבה שלכם ש"הכל תלוי בכם" – אם אתם טובים, אז אתם אלופים, ורק אם לא לאחרים יש סיכוי – היא מופרכת. אני לא חושב שאפשר להגיד את זה אפילו על קבוצות כמו יונייטד. הקבוצה שכן אפשר להגיד עליה את זה היא מכבי ת"א כדורסל. זה אולי מסביר את הבלבול הקטן שלכם.

שיהיה ברור – אני חושב שהגיע לכם לזכות שנה שעברה, ושהייתם הכי טובים, וגם כרגע אני חושב שעל הנייר לפחות, אתם הכי טובים. אני מפרגן. מאמין בקבוצה שלי, אבל מפרגן.

דגש 30 באוגוסט 2013

למה תקציר? ראיתי את המשחק בגולד. סבל? לא בדיוק התחושה, יותר סקרנות. אבל אין ספק שהחוויה היתה יותר קלה אם הייתי יודע מראש מה היתה התוצאה במשחק שאני רואה…

התחושה הקבועה שלי היא לא שתואר האליפות תלוי רק בנו. העונה בכלל לא מתחילה בשאלה "מה צריך לעשות כדי שמכבי תזכה באליפות" או בשאלה "במי תלויה האליפות". העונה בכלל לא מתחילה בשאלה. אבל למסרים נוספים ממוח מלא שביעות רצון עצמית של אוהד מכבי תל אביב אני אשאיר את הבמה לטל.

מתן 29 באוגוסט 2013

אם היית רואה את המשחקים של הפועל (כולל אירופה) היית מבין שזה לא קפיצה מוקדמת למסקנות. לקבוצה אין אגפים. נכון שזה בגלל שפשוט אין שחקנים שיודעים לשחק באגף (טעות בבניית הקבוצה) אבל זה בעיקר קורה בגלל שיטת המשחק של בן שמעון (להניע כדור באיטיות ודרך האמצע בלי קשר ליריבה). הבעיה היא שהוא חושב שהוא עוד מאמן את ק"ש

מכביסט מאושר 29 באוגוסט 2013

טל
מכיר את הבדיחה על הפיל והעכבר שרצים במדבר ואז העכבר פונה לפיל ואומר לו :פששש תראה כמה אבק אנחנו עושים…".

בנושא הקרב על 'הקבוצה בעלת מספר האוהדים הגדול ביותר' – מעולם לא הבנתי את הוויכוח המיותר הזה . אני בטוח שרוב אוהדי הכדורגל "נולדים" לתוך קבוצה, דהיינו, האבא/ האח/ מהקרבה הראשונה אוהד קבוצה מסויימת ואתה באופן אוטומטי (שלא לומר בלתי מודע) נהיה אוהד הקבוצה. אצלי בכל אופן זה היה כך, ולמזלי זה היה הצבע הנכון (צהוב, אם לא הייתי ברור מספיק). מכאן, לדעתי, הוויכוח מיותר שכן דורות של אוהדים בצהוב גדלו הרבה לפני שהירוק נכנס לאופנה. כמובן שזה לא הפרמטר היחיד, שהרי קבוצה גם אם תיווסד במאה ה-15 אבל מדשדשת כל השנים, לא תצבור אוהדים. מכבי, מיותר לציין לא נכנסת להגדרה הזו, גם אם תצעקו 'עשור עשור עשור' (ללא אליפויות) עד מחר. למעשה, אנחנו הקבוצה היחידה שמעולם לא ירדה ליגה.

טל ידידי, תראה מה קרה. הדוב הלך לישון כמה דקות וכל העכברים יצאו מהחורים.
תזהרו חברים, הדוב התעורר, והוא מאוד רעב.

חוץ מזה, מאוד אהבתי את רוח הווינריות בדבריך.

שחר האדום 29 באוגוסט 2013

הקטע הוא שלאוהדי חיפה יש רגשי נחיתות ואוהדי מכבי סתם שחצנים

יוסי 29 באוגוסט 2013

כמה שטויות. מה יהיה איתך, בקרוב נבלבל בין הטורים שלך לאלה של בורוביץ'.
נתחיל מגישת ה"אני ואפסי עוד" שלך. לידיעתך יש, לדוגמא אלפי אוהדים של הפועל חיפה. אני לא ביניהם. ונחש מה הכי מעניין אותם העונה? נכון. הקבוצה היחידה שמרגשת אותם. זוכר איך הרגשת כשביתר לקחה אליפות? אז באותה אדישות הם יתייחסו למשחק האליפות הבא.
ממש מביך לשמוע מכביסטים כמוך שמרגישים שהשמש זורחת להם מהתחת. בטור הקודם חשבתי שאתה צוחק בציניות על ויכוחים של ילדים בכתה ו. עכשיו אני כבר לא בטוח אם אתה טיפה מתוחכם או סתם ילדותי ומתלהם.
לגבי ההכללות שלך. אני אוהד מכבי (חיפה, בוא לא ניכנס לזה). אני סופר אופטימי. ככה תמיד הייתי וככה אני בינתיים ממשיך להתנהג. בכל עונה אני תמיד מספר לסובבים אותי איך לדעתי תיכף הכל יסתדר לטובתנו. החבר הטוב ביותר שלי, ירוק גם הוא, פסימי באופן מלחיץ. בכל משחק הוא צועק ובוכה כמה שאנחנו גרועים. עניין של אופי כנראה. דוגמאות רבות אני יכול להביא משני הצדדים לגבי חברי הצהובים.
העובדה שאתה משייך לקהל של מאות אלפי אנשים תכונה מסוימת מעידב

יוסי 29 באוגוסט 2013

סליחה נקטע לי. לדעתי זה מעיד… נו תשלים אותי

טובפחות או יותר אני מרגיש שזה הופך להשתלחות אישית. למרות שאני מרגיש שאתה גם משתלח אישית נגדי ונגד שכמותי.
אני בעיקר מאחל לך לקראת השנה החדשה שתצא מהסרט כאילו הארץ כולה יושבת כל מחזור וקוססת ציפורניים לראות מה קורה איתכם. אתם לא כאלה מעניינים. בעיקר שרק לפני שנה ניקיתם מעליכם תנפטלין אחרי שנים של חוסר רלוונטיות.

דגש 30 באוגוסט 2013

אני לא מבין את התלונות שלך.
הוא אמר שהדבר הכי מעניין בליגת העל זה העימות המסתמן בין מכבי ת"א למכבי חיפה. שתי קבוצות שבאות חזקות, שבד"כ היו באות כפייבוריטיות ברורות לאליפות. אני חושב שזה נכון. ברור שאוהדי הפועל חיפה, הפועל ת"א או הפועל רעננה דואגים קודם לקבוצה שלהם, אבל האקשן האמתי הוא כאן. בקרב שנראה כמו שתי ענקיות בסדר גודל ישראלי. שיש חיפאים שטוענים שהוא גם יבהיר אם לחיפה היה מגיע לזכות בעונה שעברה.

האם מה שאתה טוען זה שאוהדי חיפה לא מרגישים צורך להוכיח? שלא *כל* אוהדי חיפה מרגישים צורך כזה? אתה יכול פשוט לכתוב את זה. או אולי אתה מגיב בעיקר לפוסט קודם אחרי שזה הבהיר לך שהקודם לא היה סאטירי?

יוסי 30 באוגוסט 2013

ניסיתי לצטט משפט מפתח מהפוסט שמראה אחרת. הוא לא אומר שהדבר הכי מעניין זה הקרב בצמרת. הוא אומר שזה הדבר היחיד שמעניין. ולאחרים הוא אומר "אתם לא חשובים, אתם בסך הכל תפאורה ".
מי אתה בכלל?! אם אני אוהד בית"ר שנקלעת טפו טפו לא עלינו למאבקי ירידה, המאבק בצמרת הוא רק תפאורה. הצלחתי להבהיר את עצמי?

וברור שאני אומר שאוהדי מכבי חיפה לא מרגישים צורך. אני כל כך חושב ככה שאין מה להתייחס לשטות הזאת. לא כל סרט שהוא חי בו אני צריך לבוא ולהסביר לו כמה שהמציאות רחוקה מהדמיון שלו.

edgecator 29 באוגוסט 2013

אהבתי את הפוסט.

מה שכן, עצם זה שאתה כ"כ מתאמץ להדגיש בכל פוסט ופוסט, ובעיקר פה, כמה אתם בטוחים בעצמכם, כמה אוויר הפסגות טבעי עבורכם וכמה נונשלנטים אתם באשר לשאלה מי יזכה באליפות – מראה על ההיפך בדיוק.

זכור לי פוסט שלך על משחקי הכס. יכול להיות שבלבלתי אותך עם מישהו אחר, ובמקרה הזה סלח לי על הציטוט המביך: Any man who must say, "I am the king" is no true king

רועי 29 באוגוסט 2013

בנוגע לאוהדי חיפה, אני אצוטט משפט שחברי ליציע אמר ופשוט ממצה את הכל:
"מעולם לא ראיתי אוהדים של קבוצה כל כך מצליחה עם כל כך הרבה רגשי נחיתות."

מכביסט 29 באוגוסט 2013

חזק,

אהבתי גם את הסיכום..:

"אוהדי חיפה מרגישים שהם צריכים להוכיח שהם אלה שטובים יותר, המכביסטים מגיעים בידיעה שהם כאלה כברירת מחדל."

ממצא את כל הויכוחים בין מכבי לחיפה, גם ברמה של מי היא האימפריה הטבעית, וגם ברעיון – מי באמת מכבי.

ירוק 29 באוגוסט 2013

לא סופרים אתכם ממטר, אתם קבוצה דוחה שאנחנו אוהבים להשפיל ולקלל,

כן נכון שהייתם קבוצה קטנה כל השני שרמסנו ונהנינו להשפיל אתכם ואז אתם קוראים לזה "רגשי נחיתות" – ששמחנו להשפיל אתכם למרות שאתם עלובים.

אז בו אני אגלה לך סוד, גם שתהיו בליגה שלישית נמשיך לקלל אתכם ולהשפיל אתכם וגם שם תוכלו להמשיך לשקר לעצמיכם שמדובר ב"רגשי נחיתות"

ירוק 29 באוגוסט 2013

תחליף כינוי כבר!

JOSH 29 באוגוסט 2013

קבוצה קטנה? ליגה שלישית? מכבי עוד לא חוותה ליגה שנייה וכבר אתה קופץ לליגה שלישית?!

בצל ירוק 29 באוגוסט 2013

הפוסט הזה מראה שוב עד כמה רגשי הנחיתות של הצהובים לא יחלפו גם אם נניח תזכו ב-3 אליפויות בתוך 20 שנה

מתן גילור 29 באוגוסט 2013

הויכוח על למי יש רגשי נחיתות (המשתקפים בדיוק מאותה ההתנהגות בשני הקהלים) אפילו יותר מטופש מהויכוח למי מותר לקרוא לקבוצה שלו באיזה שם שבא לו.

עיוור צבעים 29 באוגוסט 2013

שאוהדי שתי הקבוצות יוציאו את הראש מהת*ת של עצמם.
לאף אוהד של קבוצה אחרת לא אכפת ממכם, הוא לא מסתכל עליכם, לא מעריץ ולא מפחד. אז אם האף שלכם תקוע באחוריים, אל תתפלאו אם נדמה לכם שכל העולם מסריח.

אם כל נושא האהדה לקבוצות היה תלוי רק בנצחונות, גביעים ואליפויות, אז 95% מאוהדי הקבוצות בעולם כולו, לא רק בארץ, לא היו קיימים בכלל.

אוהדים קבועים של קבוצות כושלות (או רחמנא ליצלן – בינוניות) הם אוהדים אמיתיים ונאמנים פי אלף מאוהדים של הצלחות.
הם לא מסתנוורים ולא בוכים.

הם פשוט אוהדים את הקבוצה שלהם.

צהובה/כחולה/שחצנית 29 באוגוסט 2013

חיפה קבוצה גדולה עם ניהול אדיר והכל
אבל התפקיד של מכבי חיפה מבחינת אוהדי מכבי/הפועל הוא למנוע מהקבוצה השניה לקחת אליפות בעונות שחונות. כרגע אוהדי הפועל ת"א הפכו לירוקים – הכל כדי שמכבי לא תיקח אליפות. בעונת הקיזוז רובם המוחלט של הצהובים היו בעד חיפה, רק חבל שהאחרונים בעטו בדלי.

לי אישית, הקנאה היחידה בחיפה נובעת מכך שבזכות בעל הבית שלהם, ה"עונשים" שהם מקבלים מההתאחדות פשוט בדיחה ולא פורפורציונליים לעומת העונשים של מכבי/הפועל/בית"ר, אבל ככה זה כשמדובר ביענקל'וזון

טל בן יהודה 29 באוגוסט 2013

אבל התפקיד של מכבי חיפה מבחינת אוהדי מכבי/הפועל הוא למנוע מהקבוצה השניה לקחת אליפות בעונות שחונות.

אבחנה ענקית!!!!

גיסנו 29 באוגוסט 2013

גאונה

ירוק 30 באוגוסט 2013

יש מועדונים בארץ שהדבר הכי חשוב להם בעונה זה לנצח את היריבה – שתי הפתח תקוואיותשתי התל אביביות הפועל חיפה ואפשר להוסיף לרשימה גם את הפועל מרמורק ומכבי שעריים.

ויש את מכבי חיפה שרוצה אליפויות, הכי חשוב לכם זה שהיריבה שלכם לא תיקח אליפות? מצויין!! תמשיכו ככה אנחנו נמשיך לחגוג אליפיות בתדירות גבוהה מפעם בעשור

כחולה.צהובה 30 באוגוסט 2013

ירוק, לא כתבתי שזה מה שהכי חשוב לנו – מבחינתי להפסיד 3 דרבים בשנה אבל לקחת אליפות. הדרבי הוא לא מעל הכל. פשוט היה חשוב לציין מה הפונקציה שלכם דרך הפרספקטיבה של אוהדי הת"אביביות.

MOBY 30 באוגוסט 2013

אנחנו שמחים למלות את התפקיד בעינכם בצורה הטובה ביותר.
אנחנו גם מאוד שמחים שאתם עושים את תפקידכם בעיננו וזה לכרוע על 4 כשאנו עולים לפודיום.
אתם בעיננו (לפחות בעיני החלק שאני מחובר עליו) רעשי הרקע בהקלטה גרועה בשל שימוש חוזר בפס קול כל כך משומש. "מכבי חיפה אלופה שנת… מכבי חיפה קבוצת העשור (עשור שלישי ברציפות )… מכבי חיפה עם עוד הופעה על הבמה הגבוה ביותר בכדורגל בפעם המי יודע כמה."

ירוק 29 באוגוסט 2013

כל מועדון שזוכה באליפות פעם בעשר שנים חושב שהוא מתחרה בנו, מביך.

עד מתי קרית שמונהמכבי תל אביבהפועל חיפה וכו' יעשו קולות של אימפריה אחרי אליפות בודדת.

כל פעם אותו סיפור

אור 3 בספטמבר 2013

ידידי,

כל מועדון שעבר עשור מוצלח חושב שהוא האימפריה של הכדורגל הישראלי..

יש רק מועדון אחד בארץ שהוא הכי מעוטר, וכל המוסיף גורע.

ירוק 29 באוגוסט 2013

גילוי נאות של הכותבים בכל התגובות: כולם ראו יותר אליפויות של מכבי חיפה מכל קבוצה אחרת.

אפשר להמשיך עכשיו

דגש 30 באוגוסט 2013

מה שכתבת זה פשוט הוכחה של סיום הפוסט:
"אוהדי חיפה מרגישים שהם צריכים להוכיח שהם אלה שטובים יותר, המכביסטים מגיעים בידיעה שהם כאלה כברירת מחדל."

ירוק 30 באוגוסט 2013

אנחנו לא צריכים להוכיח – יש עובדות.

ואתה צודק בקשר לאוהדי מכבי תל אביב הם תמיד יחיו בשקר שהם הכי טובים וזה מה שגורם להם לאוסף כישלונות יותר מכל מועדון אחר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי (מעניין כמה כסף עלתה האליפות האחרונה -תחבר את כל התקציב שלכם ב10 שנים האחרונות) בזמן שהם חיים בשקר מועדון קטן כמו קרית שמונה מצליח לעלות ליגה, לסיים עונה בצמרת, לרדת ליגה, לעלות שוב וגם לזכות באליפות.

תמשיכו! תנו לנו עוד!

אור 30 באוגוסט 2013

מי שנמצא פה יותר זמן ייתכן שגם ייכשל יותר לאורך השנים. זה לא שחיפה נקייה מכשלונות, פשוט הציפיות ממנה היא רק בשני העשורים האחרונים וגם שם לא בדיוק הכל הלך חלק (למשל: כשהפקס כבר עבד, היה חסר טלק בכפפות השוער).
ולגבי כסף, אני בדוק שהפריע לך שמכבי "קנתה" אליפות, כשחיפה לעומתה לקחה אליפויות סתם ככה מרצון טוב ללא קשר לכך שבמקרה היא גם בעלת התקציב הגבוה ביותר לאורך שנות ההצלחה שלה.

חדש בשכונה 30 באוגוסט 2013

צודק בעיקר לגבי הטענות על כאילו קניית אליפות של מכבי. לי כאוהד מסוף שנות השישים יש פרספקטיבה מספיקה לזכור שלפני עידן הכסף הגדול לחיפה יש בדיוק ארבע אליפויות-84, 85, 89 ו-91. משנת 94 הם רכשו את כל הליגה והפכו מקבוצה שמתבססת בעיקר על שחקני בית שהיה נהוג (וגם אפשרי בעקבות חוקי הסגר), לקבוצה של שכירי חרב עם מכסימום 2-3 כשרונות מקומיים ומאותה שנה עד גאידמק בשנת 2007 הם היו בעלי התקציב הגבוה ביותר מכולם ביי פר. אז שלא יטיפו לנו על קניית אליפויות.

GA'02 30 באוגוסט 2013

LOL

חזק ביותר

שלומי 29 באוגוסט 2013

פוסט ענק, נהניתי לקרוא.
בקשר לוויכוחים וההתנגחויות כאן בתגובות, אני אגיד שרק מחנה אחד צודק.

GA'02 30 באוגוסט 2013

מספר הגיגים לצהובים שבינכם ולכותב הטור המשעשע הנ"ל:

1) יענקלה שחר זה וונאבי דון שימון? LOL מספר 1

2) לצהובים יש יותר אוהדים כי הם קונים יותר מנויים? LOL מספר 2.אני אישית כבר שנתיים בלי מנוי,למרות שאני נוכח ב 70% ממשחקי הליגה.תנו לי איצטדיון כמו בלומפילד (וולקאם סמי עופר),ולא חורבה כמו הקרייה, וזה הופך להיות 99% מהמשחקים (מנוי אוטומטי).

3) רגשי נחיתות? אשדוד עם תארים? לא נמאס לכם? כמה פעמים (עוד) אנחנו נצטרך להשפיל אתכם כדי שתבינו שהדור של ממן וסלקטר אולי סבל מרגשי נחיתות…..אבל אז הגיעו ברקו,ורובן,ורביבו,ובניון,ופראליה,ויעקובו,וקטן וכו' וכו' וכו' והרגשי נחיתות הפכו ל"כמה אנחנו נשחיל להם היום"????

גם בעונת שיא שלכם,הראש בראש ביננו יצא תיקו (הפסד,נצחון,תיקו ותיקו).בעונות שאנחנו הורדנו צלחת מהתקרה (ובעצם בכמעט כל עונה ב 15 שנים ההאחרונות)- תפרנו לכם את הצורה פעם אחר פעם,שלישיות (אאחח פנטיני פנטיני) ורבעיות כבר נהיו דברים שבשגרה.

4) אנחנו הנפנו צלחות רק כי אתם הייתם בתרדמת? LOL מספר 3….ככה אני אוהב אתכם- הבוהים מבושה ובטוחים שהשמש זורחת לכם מהחור של הרקטום.

5)כבר שני עשורים שיש בארץ רק קבוצה אחת שלא משנה אם קר או חם,יש מלחמה או אין מלחמה- כשמסתכלים על הטבלה-היא תמיד אי שם למעלה ובדרך כלל מקום ראשון או שני.אני רק בן 27,איזה כיף זה שלא ידעתי מה זה עונה שחונה (נו טוב,עונה פה ועונה שם לא באמת נחשב).תודה לכם רובן,אייל,מזרחי,גלאם,קנדאורוב ושות' שבאותו משחק היסטורי עשיתם את שעשיתם.

6) "גילוי נאות של הכותבים בכל התגובות: כולם ראו יותר אליפויות של מכבי חיפה מכל קבוצה אחרת.

אפשר להמשיך עכשיו"

תגובת השנה כבר בתחילת השנה.

7) עוד שבועיים למנאייק,אנחנו נזיין אתכם—לחן עממי

גיסנו 30 באוגוסט 2013

שוב אתה?

יואב 30 באוגוסט 2013

שנת השיא שלנו בעידן המודרני היתה ב92.
קיבלת שם שתי חמישיות תוך חודש, 4-2 בחצי גמר הגביע, 2-1 ברמת גן ותיקו עלוב שחילצתם בבית. והייתם הדאבליסטית(היחידה שלכם).
אפשר ללכת ל96, שם נמני לקח את אוי דוידוביץ למרפסת ולקח אליפות על הפרצוף שלכם. זוהר השלים את העבודה בחצי הגמר בבלומפילד.
ויש עוד.
וההיסטוריה-עדיין כותבת את עצמה. שאל את מיטשענק.

מתן גילור 30 באוגוסט 2013

בוא נעשה סדר:
1990/1991 – דאבל שלנו: 4 משחקים 4 נצחונות לנו (4-1, 2-3, 1-5, 3-0).
1991/1992 – אליפות שלכם: התוצאות שכתבת.

ירוק 30 באוגוסט 2013

זה יפה שקיפצת לך מ- 92 ל- 96 (שבה באמת הייתם ווינרים ולקחתם לנו אליפות שהיתה צריכה להיות שלנו). אני מבין שאתה רוצה לשכוח את העונה שקדמה לה.

גיסנו 30 באוגוסט 2013

יפה לך שקפצת משנת 1913 שנת הקמת מכבי חיפה לשנת 1984, שנת האליפות הראשונה. אני מבין שאתה רוצה לשכוח את 71 השנים שקדמו לה.

טל בן יהודה 30 באוגוסט 2013

איפה היית כל הקיץ… התגעגעתי

DeVito 30 באוגוסט 2013

הוא ניקה את חלון העברות

גורדיטו 30 באוגוסט 2013

הבן שלי בן השמונה היה צועק עלייך: אין דבר כזה "שוב פעם!" או "עוד פעם" או "שוב"…
חוץ מזה, הכל בסדר :)

טל בן יהודה 30 באוגוסט 2013

כבר כתבת לי את זה פעם, לא?
(אם לא אתה אז מישהו אחר…)

עוד פעם-פעמיים כאלה, וזה ייקלט
:(

גורדיטו 30 באוגוסט 2013

יש מצב שכתבתי, ואם זה מנחם אותך במשהו, גם אני מקבל מדי פעם את הנזיפות הפולניות האלה … :

אדום 30 באוגוסט 2013

שכחת לציין ששני המחנות חושבים שהקבוצה שלהם היא ה"מכבי". בעיה שאין להפועל

עדידס 30 באוגוסט 2013

ברור כי מי רוצה להיות הפועל בחייך??
(מוטורי לא עונים על זה)

עופר פרוסנר 30 באוגוסט 2013

אני לא הבנתי את הפוסט הזה. אני קראתי בבלוג הזה שאתה כתבת שכבר לקחתם אליפות. אני איחלתי לך מזל טוב. עכשיו אתה אומר שיהיה מאבק. אני חושב ששוב פעם שתית את יותר מדי חלב לפני השינה.

טל בן יהודה 30 באוגוסט 2013

רק חלב סויה בשבילי (או חלב אם)

כדי להבהיר את הדברים, אנחנו עדיין ניקח אליפות. המאבק יהיה רק למראית עין

עופר פרוסנר 30 באוגוסט 2013

אז כל הפוסט הזה, סתם בעצם? לא יודע, אתה מתחיל להיות כמו לא אמין :)

סחבק 30 באוגוסט 2013

הפוך גוטה, הפוך.

הטענה ש"כשזה היה צמוד מכבי תל אביב לקחה אליפות" היא מפלטם של אלה שמבליחים עם צלחת אליפות פעם בעשור.

נכון יותר לנסח זאת כך – פעם בהרבה זמן, כעשור נניח, מכבי תל אביב תיקח אליפות, וגם אז סביר להניח שהמתחרה היחידה שלה תהיה מכבי חיפה.

בכל שאר הפעמים סביר להניח שמכבי חיפה תיקח אליפות, כשמכבי תל אביב, סביר להניח, לא תהווה פקטור בכלל.

אבל מה שכן – סחטיין על מיטש, בעוד שאת שחר מאשימים שהוא קונה שופטים בליגת העל, מיטש הולך בגדול וקונה את ה CAS. במקופ לעוף מול פאוק אתם אוטומטית בבתים, + נקודות דרוג, + שדרוג לדרג ג' אחרי שגם הטורקיות יורחקו מאירופה. אין על האור מההפקר, בייחוד אם אתה סבור שהוא יוצא לך מהחלחולת.

עמית פרוסנר 30 באוגוסט 2013

סחבק
מה בעצם הקשר של מיטש לקבוצות הטורקיות?…

סחבק 30 באוגוסט 2013

אין קשר. כמו שאין לו קשר להחלטת CAS בערעור של מטליסט, וכמו שליענקלה אין קשר לשופטים בארץ (תשאל את טקשיירה שהורחק מ6 משחקים בפליאוף של עונת הקיזוז). אבל הפרפרזה על האור מן ההפקר שזורח מהחלחולת הייתה טובה מדי מכדי לוותר עליה.

עמית פרוסנר 30 באוגוסט 2013

:)

אור 3 בספטמבר 2013

מנכ"ל איגוד השופטים נוסע בהונדה של יענ'לה שחר..

משינה 30 באוגוסט 2013

חזרנו מחיפה עם הפנים בין הידיים
האויב כבר לא מפחיד הוא רק זקוק לרחמים
מחר יהיה בהיר קיוו התחזיות
העוצר יימשך זה סוף החדשות
קופסת שתיה מפח מתגלגלת ברחוב
זה חורף מוזר והרוח מתחילה לנשוב
מרגיש כמו תאונה אבל ממשיך להתנהג רגיל
מרגיש כמו תאונה אבל ממשיך להתנהג רגיל

גלן 30 באוגוסט 2013

אותי מאד מעניין שסוזה הוא המאמן שלכם כי זה אשכרה סגירת מעגל עם הליגה הכי דומה היסטורית. הוא מבנפיקה מהעיר המרכזית עם העבר הכי עשיר באליפויות (עוד לפני המנדט) מול פורטו ששולטת בהיסטוריה של העת החדשה. אפילו פורטו והנמל הולמים יותר את חיפה. נסתפק בזה שספורטינג זה….

טל בן יהודה 30 באוגוסט 2013

אהבתי

כחולה-צהובה-שחצנית 1 בספטמבר 2013

גלן, הנה עוד סגירת מעגל, בין מלחמת יום הכיפורים לבין ימים אלו שאולי תהיה תקיפה סורית (לא באמת תהיה) :
* גם אז יום הכיפורים היה ביום שבת כמו השנה
* שנת תשע"ג בגימטריה זה 5773 (יענו 73)
* גם העונה מתקיימת אליפות אירופה בכדורסל כמו בשנה ההיא

זה אומר שלפי ההיגיון החיפאי תהיה פה תקיפה!

פאןפאן 30 באוגוסט 2013

אם חיפה לא לוקחת אליפות העונה אז כל הטענות המביכות כאן על הצהובים ייראו פאתטיים להחריד
יש חשיבות היסטורית לתואר השנה וזה לא ייסגר במחזור השלישי. וגם לא במחזור ה16 כמו עונה שעברה :)
אני , מכביסט עוד מאז שמשפחת בן מתיתיהו שלטה בארץ הזו, מקנא בחיפה על שני דברים:
איצטדיון סמי עופר שזכיתי לקבל בו סיור מודרך והרגשתי זקפה קלה
ואיגביני – שלא נזכה לראות חלוץ כזה בביצה המקומית
וזהו!
שבת שלום :-)
נ.ב. בני יהודה מתפוצצים עלינו עם צמד של ראלי ועצמי של מושיקו שמראה לסוזה מה הוא חושב עליו

Comments closed