ובינתיים אצל ליאור אליהו בסלון

איך ייתכן שהשחקן הבכיר נמצא עדיין ללא קבוצה?

bb-on-tv

אחחחח התגעגעתי. ערב נהדר של כדורסל ישראלי עבר עלינו אמש, כשהשיא הגיע ממלחה. אבל עד כמה שהיה מהנה במגרשים, כשהערב ישנם עוד שני משחקים נוספים שינעלו את המחזור, הסיפור המרכזי לטעמי מתנהל בסלון, על הספה של שחקן כדורסל מאד מסוים.

*

למרות שיש לי איתם חילוקי דעות לגבי המיקומים, חייבים לתת מילה טובה לפרויקט של וואלה! ספורט שדירג את כל השחקנים הישראלים המשחקים בליגת העל בכדורסל לכבוד פתיחת העונה, סטייל ESPN. שוב, זאת למרות שיש לי חילוקי דעות מסוימים (מורן רוט במקום החמישי!?). אבל אנחנו לא כאן בשביל זה, לכן לא אתייחס למחלוקות שלי ונשאיר אותם לפעם אחרת (באמת?! אתם הייתם לוקחים רק 4 שחקנים לפני רוט בדראפט של ישראלים בלבד?!?!).

אז למה אנחנו כאן? אנחנו כאן כי וואלה! ספורט מיקמו במקום הראשון שחקן, שנכון להיום, כלל לא נמצא בליגה הזו. לא רגע, זה לא נכון. אני מתנצל, אבל זו עדיין לא הסיבה שבגללה אנחנו כאן.

*

בואו נבצע סטייה קטנה לרגע אחד. אם נמקם את עמרי כספי וגל מקל במקום 1-2 בדירוג השחקנים הישראלים הכי טובים נכון להיום, בעיקר מתוך כבוד לעובדה שהם משחקים ב-NBA ומצאו לעצמם שני מקומות מתוך ה-400 בלבד שקיימים שם, אז אני מאמין שליאור אליהו אכן ידורג היישר מאחוריהם.

עצלן או לא, משתפר או לא, משקיע או לא, שומר או לא, ליאור אליהו הוא עדיין אחד השחקנים הטובים ביותר שיש לכדורסל הישראלי להציע, בטח ובטח כאשר הקבוצה בה הוא משחק מתאימה את הסגנון שלה אליו. במקרים כאלו, אליהו נראה לעתים כבלתי ניתן לעצירה.

והנה הסיבה שבגללה אנחנו כאן. העובדה שהשחקן השלישי הכי טוב שלנו, והראשון שלא משחק ב-NBA, לא פותח את העונה. עובדה שהיא לא פחות ממדהימה כמו גם עצובה בעיני.

למען האמת, אני אפילו לא יודע למה להמשיל את המצב הזה. אני בספק אם הוא אי פעם התרחש בספורט המקצועני. כלומר, אני מניח שאיפה שהוא, מתי שהוא, שחקן כל כך בכיר, בשלב כזה קריטי בקריירה שלו, לא פתח את העונה. אולי. לא בטוח.

אם אתם עכברי נתונים, אתם מוזמנים ללכת ולמצוא דירוגי שחקנים בארצות שונות. אתם יודעים מה, תרחיבו את החיפוש לכל ענפי הספורט בעולם. אני בספק אם תמצאו שחקן שנמצא במקום השלישי בדירוג כלשהו, כלומר ספורטאי שיש רק שני שחקנים פעילים טובים ממנו בכל הענף, שלא משחק בגלל שלא הצליח למצוא לעצמו חוזה שהוא מגדיר כ"מספק".

*

שאלה אחת טובה שיכולה וצריכה להישאל היא איך זה קרה דווקא לו? אני מניח שליאור אליהו ואו הסוכן שלו יאשימו את כל העולם מלבדם. הרי רני רהב והבעלים של רולדין לא יכלו לומר זאת טוב יותר אתמול בעודם מנסים להכפיש את "קופיקס" במקום להוריד מחירים ולהתחרות, "על איכות משלמים".

אז נראה שאליהו וסוכנו סבורים שקבוצות צריכות לשלם סכום מסוים על איכות הכדורסל שהשחקן מפגין על המגרש. ובכל זאת, נראה שהם היחידים שמסכימים על הסכום המסוים הזה, אחרת הוא כבר היה לובש גופיה ועולה לפרקט כלשהוא באירופה או ישראל בימים האחרונים.

אני מניח שהדיסוננס הזה נוצר בנקודה מסוימת במהלך המשאים ומתנים לקראת סיום העונה שעברה. אני מדבר על הדיסוננס הזה שבין מה שאליהו וסוכנו חושבים שמועדון כדורסל צריך לשלם על שירותיו, לבין מה שהמועדונים עצמם חושבים שצריך לשלם על שירותיו, כנראה שהפערים הללו גדולים מדי כרגע (סביר להניח שהם יתכווצו ככל שיחלוף הזמן).

ועכשיו מגיעה השאלה הבאמת מעניינת: למה. או אולי ניתן את הגרסה המפורטת יותר: מה בדיוק גרם לאליהו לחשוב שקבוצות צריכות לשלם לו יותר ממה שהציעו לו הקיץ?

*

הסטריאוטיפ שיש לנו על ספורטאים בכל העולם הוא של פרימדונות אגו-מאנייקים. בארץ הסטריאוטיפ הזה נדבק בעיקר (או אולי רק) לכדורגלנים, כאשר רוב הכדורסלנים הצליחו להימלט ממנו. אז מי אחראי לכך שליאור אליהו לא עמד הקיץ מול המראה, הסתכל על עצמו ארוכות ואמר: "כנראה שזה מה שאני שווה כרגע, צריך להשלים עם זה ולחתום עבור הסכום שמציעים לי".

מדוע אליהו לא ישב הקיץ מול מחשב כדי לראות את מה שכל האחרים מדברים עליו זמן מה. שככל שעונות היורוליג של מכבי התקדמו, הסטטיסטיקות שלו בדרך כלל נסוגו. מדוע אליהו לא ישב מול הטלוויזיה וצפה בשידורים החוזרים של משחקי הנבחרת הקיץ וראה שהופעותיו היו רחוקות שנות אור מלהרשים מישהו.

ומעל כל אלה, מדוע אליהו התעלם מכל הביקורות סביבו. האם הוא חשב שכולם מגזימים ושמדובר בביקורות לא מוצדקות? אני אהיה הראשון שיסכים עמו שהסיקור של היום הוא סנסציוני ולרוב מנופח לצרכי רייטינג, אבל גם אחרי הנמכת הווליום שלהם, הוא היה חייב לתהות מאיפה הכל נובע.

אבל לא נראה שליאור אליהו עשה משהו מהדברים האלה.

*

ועכשיו אנחנו כאן, לקראת סיום המחזור הראשון בליגת העל וארבעה ימים לפני פתיחת היורוליג, ואליהו עדיין ללא קבוצה. אחד משחקני הכדורסל המחוננים והמוכשרים שיש לנו, מבזבז את השיא שלו כשהוא יושב בבית.

אודה כאן שלא האמנתי שהוא יגיע למצב כזה. חשבתי שהכל יסתדר עם מכבי במהלך הקיץ ושנשמע את הציטוט הבא: "אני שמח שהכל מאחורינו, מכבי זה תמיד היה הבית ואני רוצה לסיים כאן את הקריירה שלי". הנחתי שהכבוד שלו קצת פחות חשוב לו ממשכורת, אבל כנראה שהוא ממש פגוע מהצהובים. כל כך פגוע ש-400 אלף עד חצי מיליון דולר לעונה לא מספיקים כדי לקנות את כמות התחבושות שצריך כדי לחבוש את הפצע.

אולי הוא מחכה בבית כדי שזה לא יזדהם ויחלים מעצמו.

*

כשעושים זום-אווט קטנטן, אי אפשר שלא להתייחס לשחקן ישראלי אחר שנמצא כרגע במצב של ליאור אליהו, יוסי בניון. חלק עלולים לטעון שיש קווי דמיון בין שני המקרים ויאמרו ש"דברים כאלה קורים לפעמים", אבל זו תהיה טעות. בעוד שהאחד נמצא מעבר לשיא, מחפש חוזה לפני-אחרון לקריירה בגיל 33 (בניון), השני בן 28 ונמצא בדיוק בגיל שבו ספורטאים מגיעים לשיאם ולבשלות מקצועית. הבדל משמעותי שמשפיע על שני המקרים.

האחד עובר תהליך טבעי ומקובל של "חזרה לארץ" אך מתעקש לנסות ולשחק עדיין בחו"ל (אני לא חושב שיהיה ויכוח אם אכתוב שאולי קבוצה אחת או שתיים בליגת העל לא היו מחתימות את יוסי בניון באופן מיידי), השני לא מצליח למצוא קבוצה לא כאן ולא באירופה.

המצב של אליהו היה מקביל למצב שבו בניון לא היה מוצא קבוצה לפני חמש שנים, כשהוא למעשה החל את עונתו השנייה בליברפול שהייתה אחת הטובות שלו בקבוצה, אם לא הטובה בהן.

*

עוד משהו שאיני מוכן לקבל זה כל הערה שמרמזת לכך שהמצב הנוכחי מעיד על מצבו של הכדורסל הישראלי.

אם מישהו יוכל לבוא ולטעון שהעובדה ששחקן אחד לא מוצא קבוצה מתאימה, גם אם הוא השלישי בטיבו, מעידה על מצב הענף, אני אוכל לטעון כנגד שמצב הכדורסל הישראלי מעולם לא היה טוב יותר, כשאתבסס על שני שחקנים, כפול מהעדויות במקרה הנגדי, שמשחקים ב-NBA לראשונה בהיסטוריה של הכדורסל שלנו.

*

בשורה התחתונה, כמה שהסיפור הזה מדהים בעיני, הוא עצוב עוד יותר. מדובר בסאגה ללא מנצחים, רק מפסידים. המפסיד הראשון הוא ליאור אליהו, השני הוא הכדורסל הישראלי והשלישי והכי חשוב הוא כמובן אנחנו, שבינתיים לא זוכים לצפות בשחקן מטיל גויאבות לסל.

מה אנחנו למדים מכל הסיפור? לא הרבה. הספורטאים המקצוענים הם אלה שצריכים לקחת משהו את המקרה התמוה הזה, הכולל ניצנים של חטא היוהרה הקדום, ולהיזהר מלפול למקרים דומים בעתיד.

כולי תקווה שנראה את אליהו על המגרש בקרוב, בכל קבוצה שזו לא תהיה, זה באמת לא אותו דבר בלעדיו.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

יומן אליפות של הניינרס (6). מגיבים להתרחשויות
אלופי העולם בגארבג' טיים - שלב ההוכחות

61 Comments

רועי 14 באוקטובר 2013

לא יודע מה איתך, אני בתור אוהד מכבי הרגשתי הקלה עצומה לא לראות אותו על הפרקט במשחקי גביע ווינר.
אפשר להתווכח על האיכויות שלו כשחקן, זה לא מה שמפריע לי, המון שחקנים פחות טובים ממנו (ישראלים או זרים לא משנה) עברו ביד אליהו ב 20 שנה האחרונות, אבל שחקן שמעורר אצלי כל כך הרבה אנטגוניזם לא היה (טוב, אולי רק אחד, יותם הלפרין).

ג'וני 14 באוקטובר 2013

מסכים עם רועי.
יותר מזה, לא רק שאליהו לא שיפר שום אספקט ביכולות שלו הוא אף הלך אחורה. אם בעונות הראשונות שלו במכבי ראינו שחקן שיודע לנוע בלי כדור, לחתוך והכי חשוב למסור בצורה יוצאת דופן לגובה, אז בעונות האחרונות ראינו שחקן שבע שכל כך בטוח בזריקה המפגרת שלו שהוא שכח מכל שאר יכולתיו. ליאור הפך לתחנה אחרונה, אגואיסט שרק מחפש את הסל עם הזריקה הכי מכוערת בנמצא.
ברוך שפטרנו!

ג'וני 14 באוקטובר 2013

בצורה יוצאת דופן לגבוה*

וכמובן שעל הגנה וריבאונד אין מה לדבר. אני אופתע אם הוא מסוגל לעשות בוקס אאוט על רגב פנאן. פרזיט.

טל בן יהודה 14 באוקטובר 2013

רועי, ג'וני,

האמת שאין בינינו שום ויכוח… אני לא אמרתי שהוא בהכרח חסר לי במכבי, אלא בכלל.

רועי 14 באוקטובר 2013

הבנתי… אז אתה מאחל שחקן כזה ליריבות שלנו… :)

אזי 14 באוקטובר 2013

שוב, יותם הלפרין. :)

ירושלמי 14 באוקטובר 2013

יותם שחקן גמור.
אליהו, אם יעבור ליריבה עם סגל בינוני יכול לקחת למכבי אליפות.
לדעתי בסוף הוא ימצא קבוצה סטייל קובאן או משהו בסגנון שתשלם לו מחיר מופרז בעבור שירותיו הבינוניים.
אבל אין מה להשוות בין האיום שלו לאיום שיותר מהווה (או לא מהווה).

והבה 16 באוקטובר 2013

חברה, הסוגייה הזאת של לקחת למכבי אליפות זה כבר לא ביג דיל (4 מתוך 6 השנים האחרונות), כולה צריך לתת משחק אחד טוב וזהו. מה זה משנה אם היה פער של 12 נק' בסוף הליגה…
הטיעון הזה כבר עקר מזמן

אזי 14 באוקטובר 2013

אני חושב שאיך שליאור מתנהל עסקית היא בדיוק אותה צורה שהוא מתנהל מקצועית. ואני חושב גם שההקבלה שעשית לשחקני כדורגל היא מדוייקת.

לליאור יש כישרון טבעי שאין להרבה שחקני כדורסל בארץ. מין אתלטיות מתפתלת ויכולת קליעה לסל בלי שהיה צריך ללמוד או להתאמן יום אחד בחייו, וכך נראת הקריירה שלו.
ליאור אליהו לא עבד כדי לשפר שום אספקט במשחק שלו והוא לא מוכן לעבוד כדי לקבל חוזה בקבוצה.

כמו שהוא מצפה שאם הוא יזרוק זה יכנס.
הוא מצפה שאם הוא חופשי – יחתימו אותו.

S&M 14 באוקטובר 2013

עסקית, ליאור אליהו צודק. הוא ממצב את עצמו ברמת המחיר הגבוה. עד ינואר מישהו ימצמץ וייקחו אותו במחיר הזה. הוא יפסיד שלוש משכורות ברמה של 40K לחודש, שיכוסו כבר במשכורת הראשונה ברמה של 100K לחודש. אם הוא היה יורד לרמה של 400K הוא היה נתקע שם ולא מתרומם, וגם לא היה יכול להגיע לקבוצות יורוליג.
שנים שמכבי מפספסת שחקנים מצוינים כי היא מחפשת שחקנים מרמה של 800K, בעוד שיש המון גארדים אדירים ברמות הנמוכות של 400K שהיא בכלל לא רואה. רק אחרי שהם משחקים בליגות מקומיות באירופה או בארץ, היא מזהה אותם ולוקחת. יש עשרות דוגמאות כאלה. לכן, אם ליאור אליהו יירד ברמת השכר, הוא יעבור לקבוצה של שחקנים שאף קבוצת יורוליג בכירה בכלל לא לוקחת בחשבון.

לגבי רולדין ורני רהב. זו בדיחה. מנכ"ל אינטל מחזיק ביד מעבד AMD ואומר שהסיליקון בו מאיכות נמוכה? מנכ"ל אפל מחזיק ביד גלאקסי ומדבר עליו? עשה לקפה הזה פרסומת מדהימה. קראתי את מאות הטוקבקים לכתבות על העניין הזה – כולם מתעבים/בזים. אני לא מצליח להבין איך האופירה אסייג לעשירים הזה מצליח להונות כל כך הרבה מיליונרים להעסיק אותו כיחצ"ן. או שאני מטומטם ולא מבין כלום מהחיים שלי. או שהציבור מטומטם ולא מבין איזה קוסם הוא.

מתי 14 באוקטובר 2013

אני יכול רק לקוות שהמכירות של קופיקס יזנקו בעקבות הגועל הזה.

איציק 14 באוקטובר 2013

רני רהב זו הוכחה של שנים רבות שטימטום זה IN… ותמיחד יהייה IN…

איציק 14 באוקטובר 2013

תמיחד == תמיד

סוס זקן 14 באוקטובר 2013

רני רהב גאון. באמת. בלי שמץ של ציניות.
רני מבין שהתפקיד שלו הוא למשוך אש מלקוחותיו (מוריניו של עולם היחצנות, אם תרצו). כך, במקום לדבר על רולדין / שטראוס / ווטאבר שמפקיעים מחירים מדברים על רני רהב.

matipool 14 באוקטובר 2013

רני רהב זה תעלומה שאני לא מצליח להבין .

זיק 14 באוקטובר 2013

עכשיו רק תחבר אליו את ג. יפית ותראה כמה מיסתורי זה נהיה :-)

ניר לוי 14 באוקטובר 2013

אתה מסתכל על רולדין מהכיוון הלא נכון.
מאז שהתחיל הרעש על קופיקס, כולם מדברים רק על ארומה וקפה קפה וג'ו. ועכשיו פתאום כולם נזכרו שיש רולדין בעולם.
זאת הגדולה שלו. אין פרסום רע, העיקר להיות שיחת היום

פאןפאן 14 באוקטובר 2013

ליאור שחקן יורוליג לגטימי, עם מאמן אחר הוא היה מביא יותר למגרש
.
.
.
.
זה מה שרציתי להאמין עליו בשנים האחרונות ששיחק כמו גויאבה מעוכה ושימש ככוונת לכל השחקנים ששמר עליהם ושיפרו סטטיסטיקות ללא הכרה
כואב הלב, אני אוהב אותו אבל הוא מיצה – אלא אם יבין שמישהו הזיז לו את הגויאבה

רוקט 88.2 14 באוקטובר 2013

אני חושב שהבעיה העיקרית של ליאור אליהו היא העבודה עם "ספק יחיד". כלומר, ברגע שהוא חזר מספרד וקיבל חוזה בקבוצה היחידה בארץ שהייתה יכולה להעניק לו חוזה מטורף כזה (ולאור מצבו הנוכחי, הקבוצה היחידה באירופה שהייתה מוכנה להעניק לו חוזה כזה) הוא יצר לעצמו סטנדרט שממנו קשה לו לרדת.
הרי גם בחצי הסכום אין קבוצה שיכולה לקחת אותו. לרמת מכבי
ת"א הוא אכן מהווה נטל אבל כל קבוצה אחרת בליגה הייתה יכולה להתברך בליאור. או בקיצור, רד מהאולימפוס ומהמשכורות האלה, תסתפק בעשירית ממה שקיבלת במכבי ת"א ובוא להפועל חולון.

אדם בן דוד 14 באוקטובר 2013

אני יודע שזה רק חצי קשור אבל בכל זאת אני רוצה לשתף:
רני רהב כל כך מעצבן ודוחה אותי עד שהוא מערער את מעמדו של הדון בדירוג "100 האנשים שהייתי שמח לא לראות בשנה הקרובה". (איתם בטופ פייב- דניאל די נוימן, שליימלה ודודה שלי נעמי שתמיד שואלת למה אני לא בא לבקר וכשאני בא היא פותחת לי את הדלת בתחתונים ומכבדת אותי בוופל לימון).

אחד 14 באוקטובר 2013

מי זה הדון?

matipool 15 באוקטובר 2013

מכיוון שעד עכשיו לא קיבלת תשובה – מדובר על דון שמעון .

איציק 14 באוקטובר 2013

אם כספי ומקל הם מספר 1 ו-2 בארץ אז יש מספר 3 שיותר טוב משניהם אני חושב. הוא חזר השנה לשחק אחרי שנה וחצי ולא רואה את אליהו אפילו עם משקפת. הוא למד לשחק הגנה טובה, הוא למד לקחת ריבאונד, הוא אפילו מצליח למסור ולפעמים לחתוך לסל, והכי חשוב, הוא קןלע אוטומט מכל טווח, על כל שומר ולא מכיר את המושג לחץ כשהמשחק על כף המוזנאיים. מזהה… קוראים לו… דויד בלו(טנטאל). טוב, הוא מתאזרח אופורטוניסט, ולא ציוני גאה כמו אליהו, אבל בכול זאת ישראלי בליגה ישראלית, ושחקן נבחרת ישראל לשעבר.
יש שחקן אחד זניח בהיסטוריה שלא מצא לו קבוצה לשחק, וזאת אחרי שלוש אליפויות רצופות (לא שהוא חיפש קבוצה), ולכן הלך לשחק בייסבול ;)
היה לפני מספר שבועות דיון בדה-באזר, בעיניין איכותם של שחקני נבחרת כדורסל, לגבי רמתם של שחקנים. היכולות של השחקן הוגדרו בכול מיני צורות, אך ברור שאחת האיכויות זה גם מה שמסתובב לשחקן בין האוזנים, הן מבחינת הבנת המשחק, הן מבחינת ההבנה מה נדרש ממנו כדי להיות טוב יותר, וחשוב לא פחות ביכולת המנטאלית. אליהו לוקה בכול מה שקשור ליכולת בין האוזנים. אי-אפשר לומר שהוא שחקן מאוד מוכשר, כי אם מאוד מוגבל, עם יכולות מסוימות מעל הממוצע, אבל עם יכולות מאוד מאוד מוגבלות בין האוזניים. לכן הוא נמצא היכן שהוא נמצא. יתכן ויבוא ג'ף רוזן ויפתח את הכיס (מאוד מסופק) ויתכן סטודומאייר יתלהב ממנו ויקח אותו לי-ם (מסופק מאוד), או NY (מסופק עוד יותר, למרות היכולת של הניקס לחרב הרבה דברים, בעצם גם י-ם). אולי קבוצת יורוליג עם פתיחה מזעזעת בצעד נואש תפתח את הכיס, אך אז תהייה נואשת עוד יותר.
אני לא פוסל את האפשרות שאליהו יקח שנה חופש מכדורסל מקצועני, ילך למאמן אישי, מאמן כושר ופסיכולוג, כדי שיסדרו לו כמה דברים. אחרי שנה יחזור לקבוצה איכותית על חוזה זמני להוכיח את עצמו, ואם יצליח ימשיך הלאה. אני לא בטוח שזה רעיון רע כל-כך בשביל אליהו לטווח ארוך.

טל בן יהודה 14 באוקטובר 2013

די מסכים לגבי בלו… כתבתי את זה אתמול כאן: https://twitter.com/frak001/status/389344210144358400 – אני הייתי לוקח את בלו ראשון בדראפט.
אבל ניסיתי במיני-דירוג הזה שלי בטור להכליל רק צברים.

לגבי השנת חופש, אני חושב שהיית נוטה יותר להסכים איתך אם הוא היה בן 23 או 33. כלומר לפני השיא ואחרי…
אבל הוא בדיוק בתקופה שהוא אמור להציג את הכדורסל הטוב ביותר שלו… אני חושב שחבל על כל משחק שהוא יושב בבית.
שוב, למרות ש"ילך למאמן אישי, מאמן כושר ופסיכולוג" זה אף פעם לא רעיון רע.

איציק 14 באוקטובר 2013

העיניין שהוא אמר להיות בשיא אבל השיא מאחוריו. היו לא שנים טובות יותר, ובמצבו, לא נראה שהוא ישחזר אותן. כלומר, תאורתתית בשנת השיא הוא בעצם במצב של מישהו בן 23 או 33 (לפי הגדרתך).

רועי 14 באוקטובר 2013

אני כן פוסל את האפשרות הזו,
לפי הקלישאה הידועה – חצי מהפיתרון זה להכיר בזה שיש לך בעיה.
וליאור פשוט לא מכיר בזה שיש לו בעיה.

איציק 14 באוקטובר 2013

אז אתה פוסל את הרעיון כרעיון או לא מאמין שאליהו יממש אותו?

רועי 14 באוקטובר 2013

לא יממש.

אסף .ג. 14 באוקטובר 2013

טל במצב הקיים והדרישות של אליהו מבחינת שכר והרצון שלו לחשק בקבוצה שגם משחקת באירופה יש רק 3 קבוצות בארץ שיכולות לחשוב על להחתים אותו (מכבי ת"א,חיפה,י-ם)כולן החליטו שעלות מול תועלת אליהו לא מתאים להם וזה כל הסיפור…לקבוצות אחרות באירופה שעליהם הוא בנה כנראה אין עניין בו והאיש נשאר קירח מכל הכיוונים והאמת שבצדק, תסתכל על אליהו היום לעומת חמש שנים אחורה אין שום התקדמות כל הפרמטרים החלשים שלו שמונעים ממנו להתקדם נשארו כאלה(הגנה,ריבאונד,קליעה מחצי מרחק ומעלה) אתה לא יכול להיות תקוע במקום ולדרוש מנגד באזור ה-800 אלף דולר בשנה,
אפילו התואם שלו מבחינת הסיטואציה(עוד אחד שלא התקדם כבר כמה שנים טובות)יותם הלפרין הבין את זה…

איציק 14 באוקטובר 2013

בגיל של הלפרין, אולי גם הוא יבין…

MOBY 14 באוקטובר 2013

הכל בגלל הבועה התל אביבית
מישהו מחלק כסף לישראלים כדי שישבו על הספסל ושלא ישחקו בקבוצות אחרות.
חיפה לא תשלם לו סכומים כאלו, אף שחקן ישראלי לא שווה את הסכומים האלו. דווקא הקבוצה מהבירה יכולה להתפתות, עוד הפסד ו-2 נקודות מהשחקנים הישראלים הבכירים שלהם והם יחתימו אותו.

איציק 14 באוקטובר 2013

למה 2 נקודות מהשחקנים הישראלים הבכירים. הבכירים שמו 4 שלשות ושיחקו יפה מאוד… אולי התכוונת לפסאודו-בכירים…

MOBY 14 באוקטובר 2013

תודה על הכינוי, מותר לאמץ או סימן רשום?

איציק 14 באוקטובר 2013

אנחנו בסביבת קוד פתוח ;)

טל בן יהודה 14 באוקטובר 2013

מבין מה אתה אומר על הבועה התל אביבית…
אבל רק אזכיר שהבועה למעשה ניפצה את עצמה כשזו לא הייתה מוכנה להמשיך לשלם לו 800 אלף ולקחה סיכון שהוא אכן יילך למקום אחר (מה שכנראה יקרה בסופו של דבר).

MOBY 14 באוקטובר 2013

אבל על פי מקורות זרים היא מוכנה לשלם 400 אלף דולר זה גם מחיר מופרך.

אזי 14 באוקטובר 2013

400 אלף לגבוה ישראלי הוא לא מחיר מופרך
אל תשכח שבליגה הישראלית, שחקנים ישראלים שווים יותר.

איציק 14 באוקטובר 2013

באמת, כך את כל הגבוהים הישראלים שהיו בליגה מאז קום המדינה (למעט לבן מרסר וארל ויליאמס) ותומר לי מי שווה 400 אלף דולר עם השידרוג של היותו ישראלי בליגה הישראלית. אני לא מסוגל לחשוב על אחד כז חוץ מנדב הנפלד. אפילו לא בוזי, והסטיבים קפלן ושלכטר.

אסף .ג. 14 באוקטובר 2013

טל הבועה לא התפוצצה ראה הכסף שמשלמים השנה על נעימי(רכז שלישי) רק בשביל להשאיל אותו, על טיוס(4/5 שלישי בכל אחד מהמקרים) שהוא לא יותר מגבוהה בינוני ומוגבל מאוד ועל פניני שכבר שנתיים לא פוגע בשום דבר. אפילו ג'ייק כהן נכלל ברשימה כי לא יראה דק' ברגע שבלו מוחתם למרות שהוא יכול להיות פרוספקט עתידי עם יטפלו בו נכון וישאילו אותו לקבוצה המתאימה .

MOBY 14 באוקטובר 2013

נ.ב
תודה על ההפניה לפרויקט של ואלה אבל הוא רחוק מרחק גלות מול הבחירות שלי (בייחוד בעשיריה הראשונה והשנייה).
(בוודאי לאור המחזור שהיה)

אדרבא 14 באוקטובר 2013

שחקן נוסף שישב בבית בתחילת העונה שעברה – גל מקל

חיים הצהוב 14 באוקטובר 2013

לליאור אליהו הוא תמצית כל מה שלא נכון בכדורסל הישראלי.
מספרים שבקט סל ובמיוחד בליגת בתי הספר המאמנים של ליאור לא רצו שהוא התעייף ואמרו לו לא לעשות הגנה או שנתנו לו לשמור על השחקן הכי פחות טוב של הקבוצה היריבה.
לריבאונד הוא עלה בלי להתאמץ והיה רגיל שהכל יבוא אליו, אתה לא יכול בגיל 28 לבוא ולדרוש ממישהו כזה לסגור לריבאונד או לשים גוף בהגנה, הדברים האלה לא נמצאים בלקסיקון אצלו.
קראתי אתמול כתבה מצויינת שממכישה את העניין-http://www.sport5.co.il/HTML/Articles/Article.274.155743.html
כמו שאני רואה את זה עכשיו, ליאור צריך לחפש לעצמו קבוצה סטייל אילת, כלומר קבוצה קטנה עם מאמן שלא דורש הרבה בהגנה ומסתמך בעיקר על התקפה, לרמת יורוליג הוא לא יגיע ובנבחרת לדעתי צריך להשתמש בו במקרים מיוחדים אבל בטח שלא שחקן מוביל.

שמעון כסאח 14 באוקטובר 2013

הוא בכלל שיחק בקט-סל? כמה שאני זוכר הוא התחיל לשחק כדורסל בגיל מאוחר יחסית, גיל נערים.

אלון רייכמן 14 באוקטובר 2013

ת'כלס, עם הבועה שאליהו חי בה ודרישות השכר שלו, אל מול הרצון או אי הרצון שלו לעבוד קשה, ההצעה הסינית תפורה עליו. ימבה כסף, מעט עבודה. ועוד משאירה לו זמן להצטרף לקבוצה אירופאית שתרצה להתחזק בשלב הטופ 16 של היורוליג ושלבי ההכרעה של העונה.
ואם לא סין – אולי עוד לא מאוחר להצטרף להפועל ירושלים?
לפי איך שהם נראים – חסר להם מישהו כמוהו.

4-4-2 14 באוקטובר 2013

אם יש משהו שלא חסר לירושליים זה שחקן חלש מנטלית, חלש גופנית ומעבר לשיא
יש להם שניים כאלה

matipool 14 באוקטובר 2013

עצרתי את הקריאה אחרי הפסקה על מורן רוט ( אמשיך מאוחר יותר ) כי הייתי מוכרח להגיב לזה .
לא רק שהמיקום שלו לא מוגזם – אם המשאל היה נערך לפני שנה , הוא היה מסיים בטופ 3 כי זה מה שהוא היה כששיחק בחולון .
המדרגים בעצמם ציינו שהוא "רק" במקום החמישי בגלל העונה שעבר במכבי ( הפרחים לבלאט ) .

טל בן יהודה 14 באוקטובר 2013

מתיפול, תחשוב על זה ככה.

לפני שנה, לו אתה ג'נרל מנג'ר של קבוצה והיה דראפט של ישראלים+מתאזרחים, היית בוחר רק שני שחקנים לפני מורן רוט?
זה מה שאתה אומר?

אם אתה עומד מאחורי הזה, טוב מאד. זו דעתך ואני אכבד…
אני לעומת זאת חושב שיש לי כ-10 שחקנים (אולי קצת יותר) שהייתי לוקח לפניו.
ורק אומר שמקום 11-15 מבין כל הישראליםמתאזרחים זה עדיין מאד מכובד.

כוכב עליון 14 באוקטובר 2013

כי הראש שלך חושב יורוליג, כי אתה זוכר לו את העונה האחרונה. בלי מתאזרחים (וגם איתם) ולבטח בלי השנה האחרונה, מורן רוט שווה בחירה חמישית בדראפט הישראלים

טל בן יהודה 14 באוקטובר 2013

כוכב,

כמובן שאין לדעת איך הייתי בוחר בקיץ הקודם… זה לעולם לא נדע.
אבל בשביל הספורט, הנה השחקנים שאני אישית הייתי לוקח לפני רוט (בלי סדר מסוים)

ליאור אליהו
יוגב אוחיון
אלכס טיוס
יובל נעימי
מתן נאור
סילבן לנדסברג
גיא פניני
רביב לימונד
מאיר טפירו
אפיק ניסים
דיוויד בלו (לא נכלל בדירוג של וואלה מפאת הנסיבות)

מאמין שזו הייתה הרשימה גם אם היית מבקש אותה ממני לפני שנה.

יניר 14 באוקטובר 2013

רבותי סבלנות,
בואו ונדבר בינואר כשכל המיואשים יחפשו בנרות שחקנים סבירים במחיר מופקע.
לפעמים שווה לא לקבל משכורת 4 חודשים כדי לחתום על חוזה מופרך ל3 שנים

james 14 באוקטובר 2013

היצע וביקוש.
המחיר שליאור אליהו מצפה לקבל הוא כנראה גבוה ממה שמוכנים כעת לתת.
האם יתנו לו בינואר? נחיה ונראה. האם הוא רוצה לשבת בבית עד ינואר ולקחת הימור שבינואר יתנו לו שכר יפה? זה אומר הכל על הקריירה שלו.
הוא סופר כשרוני עם לא מעט בעיות, אבל אין ספק שאם היה יורד בדרישות שכר שלו,הוא כבר היה מועסק ע"י מעביד אחר בישראל או באירופה

יואב 14 באוקטובר 2013

טל,
הבעיה היא שהתחליפים(תיוס, כהן) הם לא רבע אליהו.

טל בן יהודה 14 באוקטובר 2013

מבחינת יכולת אישית, אתה כנראה צודק.
אבל מבחינת תפוקה, אני בהחלט חושב שכהן וטיוס מסוגלים לתת את הדקות, נק׳ וריב׳ שאליהו הביא.

אגב, לפי נימת התגובות, לא בטוח שהרבה אנשים כאן מסכימים עם הקביעה שלך.

יואב 14 באוקטובר 2013

מקווה שאתה צודק.

מאשקה 14 באוקטובר 2013

טל, יפה כתבת ומסכימה עם מה שנכתב.
רק להוסיף משהו, אי אפשר להשוות בין יוסי בניון לליאור אליהו,
השווה בינהם הוא רק שאין להם כרגע קבוצה.
אחת הבעיות של ליאור אליהו היא העצלנות שלו, בשל כך הוא חזר מספרד, בשל כך אנשים אחרים מנהלים את ענייניו, והוא כבר לא ילד וגם לא ילד גדול, אוטוטו מתקרב לשלהי הקריירה שלו, שרק יישאר בריא.
האמת, חבל לי שליאור אליהו לא משחק עכשיו, הוא היה יכול לתרום בכל קבוצה בארץ, וכסף הוא עשה עד כה די והותר ממכבי ת"א וקאחה לאבורל. אם היה רוצה לשחק היה משחק במכבי ת"א או קבוצה אחרת.
הנאה במשחק כדורסל על המגרש, שווה לפעמים יותר מכסף בבנק.

קסיוס קליי 14 באוקטובר 2013

ליאור אליהו תמיד היה אוברייטד.
גם בתקופות הכי טובות שלו.

אין לו שום כשרון מיוחד חוץ מזה שהוא יחסית זריז ואתלטי לגובהו.

לא הגנה, לא ריבאונד, לא קליעה.

איפה הכישרון ?? אנחנו יותר רוצים שיהיה כישרוני מאשר הוא כזה באמת.

משיח 14 באוקטובר 2013

נראה לי שהפער בין מכבי לליאור הצטמצם באיזה 100K אחרי ההפסד היום לחולן.

טלב"י מקווה שההצלחה של הכדורגל ע"ח הכדורסל תישמר, לפחות זה ימנע ממך לעוף על עצמך מחוץ לאטמוספרה :)

MOBY 14 באוקטובר 2013

אאוץ' קול גוני קורא ממעמקי הדירוג. אוחיון? יזרעאלי!
שמשהו ירכיב את הנבחרת האלטרנטיבית. גוני דאוסן לנדסברג צוברוביץ וניסים לא היו יכולים להביא תוצאות אחרות בקיץ? (יחד עם כספי ואליהו כמובן)

קובי (מכביסט) 15 באוקטובר 2013

התוצאות של פתיחת העונה השאירו אותי- המום נפעם מבולבל נבוך מתוסכל שמח בקיצור אני מתחיל להיות מעופף…..

נעשה קצת סדר :
כשהסתכלתי על הסגלים שבנו כל הקבוצות חילקתי אותם לשלושה. 1.צמרת- מכבי ת"א חיפה הפועל -ים ואילת 2.ביניים- הפועל ת"א וחולון בני הרצליה ונס ציונה 3.תחתית- גלבוע גליל הפועל ראשל"צ מכבי נתניה ואשדוד.

עכשיו- חולון ואשדוד בצמרת. הפועל ת"א ראשל"צ ואילת אחריהם. גליל והרצליה באמצע בגלל משחק צמוד והפכפך. נס ציונה ירושלים ומכבי ת"א בתחתית מועמדות לירידה…אולי בסוף קבוצת הנ.ב.א שלנו מכבי חיפה עוד תעשה ריפיט. עם אליפות שניה ברצף ואיזה זכיה ביורוקאפ???

עכשיו רציני- מי האמין שאחרי המחזור הראשון ששת השחקנים המצטיינים יהיו ישראלים? ניסים דאוסון חג'ג' לימונד שולדברנד ו…יזרעאלי! שכולם ממש סחבו את קבוצתם על הכתפיים. בכלל ליפשיץ ומזרחי באשדוד אריאל בירושלים טל דן בנס ציונה!!!!

הפועל ירושלים- למרות כל הבעיות הייתה פייבוריטית ענקית מול אשדוד הקטנה והפסידה.
מכבי ת"א- איך לעזאזל אחרי עונה שלימה שבה כולם צועקים "אין רכז ברמה" "אין גו טו גאי שינצח משחקים" פשוט מתעלמת מזה לגמרי??? ועוד מתכוונים להשאיל את נעימי כשאוחיון ורייס על הפרצוף????

ומה שהכי מעצבן זה- שרכז ברמה זה הדבר היחיד שחסר בסגל. איתו מכבי שווה פיינל פור. בלעדיו מכבי עוד תפסיד אליפות…היהירות של ראשי הקבוצה [ובלאט] עוד עלולה לעלות להם ביוקר…..!!

גיסנו 15 באוקטובר 2013

עם כל הכבוד, הבעיה היא שכולם מקדשים אותו כישראלי הכי טוב שלא משחק ב NBA רק כי יש לו כשרון ואתלטיות טבעית.
שחקן עם כ"כ הרבה לקויות שלא מאמן אחד ולא שניים בחרו להתעלם משירותיו ולהשאיר אותו על הספסל לאורך דקות ארוכות כי הגיעו למסקנה שהבעיות שהוא יוצר עולות על היתרונות שהוא מספק, עדיין נחשב לישראלי הטוב ביותר רק כי יש לו כשרון.

עבר המון זמן מאז שהרגשתי שליאור אליהו בלתי ניתן לעצירה. להיפך, הוא התחיל ככה עם הזריקה המוזרה והאתלטיות הסמי-גמלונית שלו, אבל ככל שהזמן עבר והוא לא התחזק ולא השתכלל הפך להיות קל יותר לעצור אותו. באירופה כבר למדו את זה ויש סיבה שלפרקים ארוכים אפילו קיינר-מדלי הועדף לפניו, ולו כי הוא מנסה יותר למרות כשרון נחות בהרבה.

מדהים איך בתוך חודשיים, אחרי שהיללו את מוסר העבודה של גל מקל (בצדק) שהביא אותו להשתפר משנה לשנה ועד לחוזה בדאלאס, וכעת שוב כולם מקדשים את הכשרון הטהור שלא רוצה לעבוד דקה וכבר 10 שנים לא מנסה לשפר את המשחק שלו ולו במינימום, ובד בבד מבקרים את מקל על משחקים חלשים במשחקי ההכנה (כשלכולם ברור שצריך זמן התאקלמות ארוך במעבר ממכבי חיפה לNBA) ואת כספי על משחקים מצויינים בהכנה (כי בטוח שהוא בכלל לא יקבל דקות העונה, וזה סתם משחקים, וכו' וכו' ושאר תירוצים של מקטרגים בשקל).

אהוד 15 באוקטובר 2013

לטרל ספריוול היה שחקן די משמעותי בנ.ב.א שהוא החליט שסכום של שמונה ספרות לעונה לא מספיק לו…

Comments closed