רצוי ומצוי – מכבי ת"א פותחת עונה

לא פרקטי?! לימודי התואר הראשון עוזרים לי לפתוח עונה

students

לא בכל שנה מכבי ת"א פותחת את היורוליג, כלומר את העונה האמיתית והיחידה שחשובה, יחד עם שנת הלימודים האקדמית. אז לכבוד המאורע הכפול המשמח, חשבתי לנסות ולשלב בין השניים בטור פתיחה חגיגי (נכון, כתבתי משמח. אם אתה סטודנט שהתחיל ללמוד השבוע, אני מקנא בך!).

אחד הקורסים שאני זוכר לטובה מהשנה הראשונה בתואר ראשון לתקשורת לפני עשור (שימו לב איך הפכתי במו ידיי את התואר הזה לפינה בדה-באזר!) הוא "חופש העיתונות בישראל" שהועבר על ידי משה נגבי. הקורס בוסס למעשה על ספרו שנקרא באותו השם והיווה למעשה את הסילבוס של הקורס (לינק מלא לספר למתעניינים: חופש העיתונות בישראל משה נגבי).

הקורס, כמו גם הספר, הועבר בצורה די מובנית ומעניינת של מצוי ורצוי. כלומר, נגבי לקח נושא הקשור לחופש העיתונות בישראל, תיאר את המצב נכון להיום (כשהיום זה 1995), ואחר כך הסביר על הרצוי במדינה דמוקרטית. מיותר לציין, שאם אני זוכר את הדברים הללו עשר שנים אחר כך, זה היה קורס לא רע בכלל.

אז חשבתי לעצמי, למה שלא אקח את המודל הפשוט אך יעיל הזה של "מצוי-רצוי", רק עם היפוך של "רצוי-מצוי", ואיישם אותו על העונה הקרובה של מכבי ת"א ביורוליג. מוכנים?

דיוויד בלאט
רצוי: דיוויד בלאט יישאר במערכת לשנים רבות
מצוי: מינימום של פיינל פור אירופאי, אחרת זו עונתו האחרונה בקדנציה

כבר כתבתי כאן בעבר שאני תומך נלהב בהענקת "חוזה מג'יק ג'ונסון" לדיוויד בלאט (ד"ר באס, הבעלים של הלייקרס, נתן למג'יק חוזה ל-25 שנה בשווי 25 מיליון דולר, העיקר שיישאר במועדון ולא משנה באיזה תפקיד), לכן ה"רצוי" שלי אינו מפתיע כלל במקרה הזה.

בתוך ים של טירוף המכונה "מכבי ת"א סל", אחד המועדונים הלחוצים והדורשים ביותר בספורט המקצועני עולם, דיוויד בלאט מהווה איזה שהוא גורם מייצב, עוגן שמנסה להשאיר את המערכת הזו שפויה עד כמה שאפשר. כבר ראינו שלא כל מאמן יכול ויודע כיצד לשרוד בהצלחה במערכת הזו. פיני גרשון הוא אחד מהם, מאמן נוסף הוא דיוויד בלאט.

ולמרות זאת, נראה שהיחסים בין בלאט להנהלה עלו בשנה האחרונה על שרטון. כבר עייפנו מכל הסיפורים של "למה", "איך" או "באשמת מי" והאמת שזה גם לא ממש משנה, נראה שכבר זמן מה אנחנו ניצוץ אחד גדול מפיצוץ שלא יותיר שום דבר אחריו.

אז אם בשנה שעברה הייתה הרגשה שהנחיתו לבלאט את (רוב) הסגל על הראש, כשבלאט לא התלהב מחלק מההחתמות, בפגרה האחרונה קיבלתי הרגשה קצת אחרת, שהפעם זו קבוצה רוחבית שנבנתה בצלמו. לטוב ולרע.

לכן, רק הצלחה של המאמן עם הסגל הזה תמנע מהנהלת מכבי לא לחדש עימו את החוזה שמסתיים בקיץ הבא. הייתי רוצה לומר שהכל מלבד גביע אירופה יוביל לפרידה, אך בפורמט הקיים שחצי הגמר והגמר הינם משחקים בודדים, האלמנט של שרירותיות תופס מקום נכבד בזכייה של התואר. לכן כל דבר מלבד פיינל פור + כדורסל משכנע במהלך החורף יוביל לסיום מצער של היחסים.

אם מכבי אכן תגיע למילאנו, יהיה להנהלה קשה מאד להיפרד מבלאט ולעמוד בהתנגדות שתקום מקהל המנויים שלה שאוהב את המאמן.

(גיל שלי כתב אתמול על הנקודה הזו בהרחבה)

הפסדים בליגה ובאירופה
רצוי: להישאר בפרופורציות
מצוי: פאניקההההההההההההההההההההההההההה

ראשית כל אני רוצה להודות למכבי ת"א שהפסידה להפועל חולון, והמצוי של הנקודה הזו פחות או יותר כתב את עצמו ביומיים האחרונים וחסך לי המון עבודה.

וואו איזה מבול של פאניקה ולחץ התחיל מיד אחרי הפסד אחד בלבד, שהגיע אחרי שלושה ניצחונות די משכנעים, שלא נדבר על פתיחת שמפניות קולקטיבית של מתנגדיה כאילו חגגו אליפות שנייה ברצף של קבוצה שהיא לא מכבי ת"א.

הרצוי כאן מכוון לשני גורמים נפרדים, התקשורת היא הראשונה, מכבי ת"א היא השנייה. למרות שמכבי ת"א מפסידה כמה משחקים בכל עונה, נדמה שכל הפסד שלה מסוקר בתקשורת המקומית כמאורע היסטורי ונדיר. נכון שבעקבות פערי התקציב בארץ הפסדים שלה הם לא דבר צפוי, אבל עדיין מדובר בתסריט סביר ביותר.

גם בהפסדים באירופה מומלץ לא לחרוץ גורלות ולהכריז על העונה ככישלון כל כך מהר (כמו שלא מומלץ להלל ולשבח את הקבוצה אחרי כמה ניצחונות משכנעים). הטופ 16 של העונה שעברה עדיין מהווה הוכחה טובה לכך שלאף אחד אין באמת מושג מה הוא כותב כשבסך הכל מדובר ב"חכמת בדיעבד". זה כולל כמובן גם אותי.

אבל מכיוון שהתקשורת צריכה רייטינג, סביר להניח שהסיקור לא ישתנה כל כך מהר וכל התרחשות הקשורה למכבי ת"א תועבר לנו בסנסציוניות הקבועה שכבר למדנו להכיר.

ממכבי ת"א לעומת זאת אפשר וצריך לצפות למשהו שונה. מומלץ שתנסה לשמור על פרופורציות, גם אחרי הפסדים, ולא להיגרר להמולה שמסביבה (זו גם אחת הסיבות שקרויף מתעקש על מאמנים זרים). לא להדליף מיד שמחפשים חיזוק או לחילופין שרוצים לשחרר שחקנים, לא לצאת כנגד המאמן מאחורי האנונימיות הנוחה של "גורמים בכירים בהנהלה" או "שחקנים בקבוצה" וכמובן שלא להיגרר לדיבורים על שחיקת אפקט ההרתעה או קלישאות אחרות.

אתם יודעים מה? עכשיו כשאני קורא את הפסקה האחרונה, אני מודה שהיא נראית דמיונית למדי. תיהנו לכם בפאניקה הקבועה של החורף. אם אתם מחפשים פינה של שפיות צהובה, אתם יודעים איך להגיע לכאן, נכון?

דווין סמית'
רצוי: שהשחקן לא ישכח להגיע גם למשחקים גדולים
מצוי: עוד לא ידוע, אבל בהתבסס על שנה שעברה… לא טוב

ראשית כל בעניינו של סמית', אני וכל האומה הצהובה מקווים שהעובדה שהוא עבר MRI  אחרי שכבר החמיץ את חולון לא מבשרת על פציעה חמורה, כזו שתגרום לו להחמיץ חלק גדול מהעונה.

אז בהנחה שהוא יחזור כבר מחר מול ויטוריה, בואו נדבר תכלס. בעוד שהקבוצה של העונה שעברה דשדשה לפרקים, נדמה שסמית' היה צריך לקבל מאיתנו את הכינוי "מר. יציבות". לא משנה כיצד שאר הקבוצה שיחקה באותו הערב, הרושם היה שסמית' תמיד מגיע לעבודה.

רק בסוף העונה שמנו לב למשהו קצת חשוד. במשחקים הכי גדולים של מכבי בעונה שעברה, סמית' קצת נעלם. אחרי שבשני השלבים הראשונים של היורוליג סמית' קלע בממוצע 12 נק' למשחק, בשלושת המשחקים מול ריאל הוא קלע 14 נק'. זאת אומרת, בסך הכל. לא קשה לחשב לבד את הממוצע של 14 לחלק ב-3. ממדד יורוליג של 13.3 בטופ 16, הוא צנח מול הספרדים למדד איכות שלילי (!).

בגמר האחרון מול מכבי חיפה הוא קלע 9 נק' באחוזים נמוכים ולא ממש השפיע על המשחק, ואיך אפשר לשכוח את ה-27 דקות ושתי נקודות בלבד (מהעונשין) בהפסד בדרבי להפועל ת"א.

אז אם נסתכל אחורה על הקדנציה של סמית' במכבי עד עכשיו, אנחנו נראה עונה אחת שבה לא נרשמו חיסורים תמוהים, עונה שמכבי הייתה על סף הפיינל פור + לקחה אליפות + לקחה גביע. ועונה אחת שאחריה ש… לא כל כך. האם העונה שעברה תהיה היוצאת דופן, או שמא האופציה המדאיגה יותר היא הנכונה, שהעונה הראשונה שלו בקבוצה הייתה היוצאת דופן והשנה אנחנו נמשיך לראות אותו נאבק במאני-טיים. אתם כבר יודעים מה הרצוי.

ישראלים במכבי
רצוי: תפסיקו לקשקש כל הזמן על נקודות ודקות של ישראלים
מצוי: חחחחחחחחחחחחח

כמו במקרה של הפאניקה וההפסדים, גם הטרוניות בנושא הזה כבר התחילו השבוע. סליחה, כתבתי "טרוניות"? התכוונתי בכי. מעצבן כזה שנשמע כמו גירוד ציפורני חתול על הלוח הירוק של פעם מבית ספר. אותן יבבות נוראיות שהיית נותן את יד ימין שלך כדי לא לשמוע יותר אותם יותר.

הפועל חולון ניצחה את מכבי ת"א והקהל הרחב התמוגג מהישראלים שבלטו בניצחון. איזה יופי, פתאום הפטריוטיות זולגת לאנשים מהאוזניים, אל אל ישראל! הבנתי מחברים שמיד אחרי שמכבי ת"א ירדו מהפרקט של אולם הפחים אנשים יצאו אל המרפסות שלהם עם דגלים.

חברה, אתם יכולים לזרוק את הויאגרה שלכם, כי מסתבר שכדורסלנים ישראלים הם שמביאים לנו זקפה לאומית במלוא תפארתה.

אוקיי, הנה האמת. אני אוהד את מכבי ת"א, לא את נבחרת ישראל. והנה עוד אמת אחת, הדבר האחרון שמעניין אותי אחרי ניצחון, כמו גם אחרי הפסד, זה כמה בדיוק קלעו "הישראלים" וכמה קלעו "הצברים", כמה קלעו "המתאזרחים" או כמה קלעו "הנימולים". פשוט לא אכפת לי.

אולי אני המוזר, הפריק שלא אכפת לו מאיזה גזע מגיע השחקן שזה עתה קלע סל. אולי אני המטורף שלא מזיז לו אם השחקן שקלע סל ניצחון נולד בישראל, בארה"ב או באוסטרליה. אולי אני המשוגע שהדבר היחיד שמעניין אותו זה שהשחקן בגופיה הצהובה קלע את הסל ולא השחקן בגופיה שמנגד.

אז תמשיכו עם המשפטים העלק שנונים שלכם של "מעודדים שכירי חרב", "12 אמריקאים בצהוב". כן, בבקשה תמשיכו. אתם שלא מחמיצים משחק של מילאן ואינטר, שמעודדים את מנצ'סטר יונייטד וליברפול, שנשבעים בברצלונה וריאל מדריד. קבוצות שידועות בתור הצביון הישראלי-ציוני שלהן אפילו יותר ממכבי ת"א העמלקית.

בבקשה תעשו לי טובה, כשאתם תנגחו את מכבי ת"א בחורף הקרוב על דקות המשחק או הנקודות של הישראלים שלה, בבקשה אל תשכחו למצוא מישהו שאכפת לו מזה. גזענים.

איש-ללכת-אליו (GO-TO-GUY)
רצוי: שיהיה אחד כזה
מצוי: אין אחד כזה

אני לא אחד שהולך לנופף בעובדה שאין במכבי גו-טו-גאי מוצהר כהסבר לכך שהקבוצה לא הולכת להצליח השנה. כבר ראינו במהלך ההיסטוריה של הכדורסל קבוצות ללא שחקן כזה שהצליחו, שכן לא מדובר בתסריט נדיר.

העניין הוא שהסיכויים שלך אכן עולים כאשר יש לך שחקן כזה, ולכן רצוי שגם למכבי יהיה גו-טו-גאי שהולכים אליו באופן קבוע כאשר חייבים סל. השחקן האחרון של מכבי שממש הצטיין בתפקיד היה אנטוני פארקר הענק (שנייה, מוחה דמעת געגועים). ג'ורדן פארמר היה כאן רק לכמה משחקים, ופארגו לקח על עצמו את התפקיד רק לקראת סיום העונה היחידה שהיה כאן.

ואולי השנה סופסוף נראה אחד כזה שלוקח פיקוד. העיניים נישאות באופן טבעי לסמית', אבל אנחנו עדיין צריכים לוודא שהוא אכן יגיע למשחקים הגדולים. אולי היקמן, כנראה שלא יוגב (למרות שבהחלט יש לו את הביצים לכך). האמת שזה יכול להיות גם בלו ואולי אינגלס.

לדיוויד בלאט יש שני סיבובים שלמים בבית המוקדם כדי להתרשם, לנסות ולהחליט. עשרה משחקים שבהם הוא יכול לערוך מבחני אומץ עם תחמושת חיה. אפשר לקוות שבשלב הבא, לטובת הקבוצה כולה, ייצא שחקן אחד מהרשימה שכתבתי בפסקה הקודמת וימלא את התפקיד בהצלחה.

מצב הרוח
רצוי: "זה רק ספורט"
מצוי: כנראה שלעולם לא

הלוואי ויכולנו להתייחס לספורט כמו שמגיע לו שיתייחסו אליו, כבידור אסקפיסטי הנועד לשבור לנו את השגרה המשעממת לכמה שעות בשבוע. אך המציאות בשטח שונה, ואם נרצה בכך או לא, מכבי זה החיים (או אנטי-מכבי זה החיים, תלוי באיזה צד אתם).

הסופ"ש לעולם יהיה בהיר ועליז יותר אחרי ניצחון צהוב בליל חמישי, בין אם השמש יצאה או לא. לעומת זאת, אחרי הפסדים, יום שישי הוא היום האפור ביותר בשבוע. אנחנו פחות נחמדים לאנשים ופחות סובלניים למשפחה, שלא באשמתם כמובן, ואחר כך אנחנו גם נשנא את עצמנו בגלל זה. לקינוח, כמה ימים אחר כך נרגיש מטומטמים שבכלל נתנו להפסד להשפיע עלינו בצורה הזו, כי זה באמת רק ספורט.

האם ההכרה במצב הזה תמנע מאיתנו להתנהג בדיוק באותה הצורה שבוע אחר כך? ברור שלא, אנחנו מפגרים. בשלב זה של חיי ויתרתי כבר על הרעיון שיום אחד "ספורט מקצועני" או מכבי ת"א יהיו פחות חשובים ומשמעותיים עבורי, ממרום שנותיי אני יותר חכם ופחות נאיבי. מכבי ת"א לעולם תשפיע על מצב רוחי.

אז אם כבר הכרנו בזה, אולי כדאי להגיע לרצוי של הנושא הבא.

גביע אירופה
רצוי: לתל אביב
מצוי: …

כי תשע שנים זה כבר תקופה לא קצרה בכלל, באמת הגיע הזמן.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

הקדושים - דור בלוך
בדרך למקום הארבעים ומשהו באירופה (אני מתכוון לנבחרת ישראל)

34 Comments

גיל שלי 16 באוקטובר 2013

ישראלים – הקבוצה שהכי נהניתי ממנה היתה אצל ילובאץ עם קטש, שפר, הנפלד ומהספסל שלף. הם לקחו את טים סיסטם בולוניה למשחק מכריע בבולוניה, הפסידו את הראשון בהארכה, והכיף ביד אליהו מהמשחק השני היה גדול יותר מאשר הזכייה בפאריס לדוגמה.
במכבי הנוכחית אין ולו דמות אחת שמרגשת אותי, או שגורמת לי להזדהות איתה.
כאשר אני מצרף לזה את כל הזבל מסביב (המלחמות דרך שליחים בעתונות על כל סוגיה, ראה הכתבה על אילן השועל שדורש שבלאט יילך הביתה בחסות אלי סהר, אוהד ותיק של בלאט), אני שמח שהעברתי את המינוי שלי לבלומפילד

שי 16 באוקטובר 2013

גיל, שלף הגיע למכבי בעונה של חרוש, אחרי שוינקו הלך הביתה. בימי וינקו הספסל כלל את שארפ, ליף, ראדוביץ', זלינבאבה ופופה, לא ממש צברים.
עדיין, הקבוצה ההיא שיחקה יפה, אבל שם ראו איך וינקו לא סובל את השחקנים שמאיישים את הספסל שלו (זלינבאבה הוא בושה לכדורסל היוגוסלבי וכו'), וזה הפיל אותו במאני טיים.

גיל שלי 16 באוקטובר 2013

יכול להיות שהתבלבלתי עם שלף, עדין זו היתה העונה הכי טובה שחוויתי במכבי, למרות שלא הגיעו לפינל פור.

מתן גילור 16 באוקטובר 2013

למה רק בכדורסל. אני חושב שצריך לפתוח לתחרות כלל עולמית את כל המקצועות. אנחנו לא גזענים, רחמנא לצלן, ולכן אין כל בעיה לאפשר, סליחה – להזמין, מאות אלפי מהגרי עבודה מאפריקה. בניגוד לשחקנים הזרים, הם לפחות ישלמו מס הכנסה.
לכל אלה מכם שמעוניינים להביא פרנסה הביתה או בכלל לעסוק במקצוע שהם טובים/אוהבים – אתכם הסליחה – עד גזענות!

עידוקוליס ליפשיץ 16 באוקטובר 2013

מאוד מבלבל.
גיל שלי רשם שהסגל הונחת על בלאט והיה לו חלק מועט בהקמת הסגל.
אתה אומר שהפעם זהו זה. הפעם בלאט הרכיב את הסגל והביא את הרכש. על סמך מה אתם קובעים? מה זה משנה בסופו של דבר?

טל בן יהודה 16 באוקטובר 2013

זה מאד פשוט, שנינו לא יודעים.
כפי שכתבתי בטור, רק הרגשה אישית והסקת מסקנות ממה שאנחנו קוראים בתקשורת.

אנונימוס 16 באוקטובר 2013

ברור, גזענים. הרי לך אין שום בעיה שאת המקצוע שלך יפתחו חופשי לכל דכפין ולכל גויי העולם, שיבואו ויתחרו עמך בשוק העבודה הישראלי. הרי זו גזענות לא לתת להם את האפשרות, זה ביזנס – אם אתה טוב, תישאר בעבודה, אם לא, מגיע לך שאיזה הודי יקח לך אותה.
ובכלל נשבר כבר מהגזענות הזאת של אנשים שמתרגשים מהישגים של ישראלים. כשחברה ישראלית מצליחה, כשמחקר ישראלי פורץ דרך, כשלהקת מחול זוכה בתחרות בחו"ל, מי שם זין על זה. כל הקטע המיושן הזה של לקשקש על "שלנו", להזדהות עם אנשים כמוך. זה כ"כ המאה ה19. מה זה קשור אלינו בעולם הגלובלי? אנחנו אזרחי העולם!

ועוד משהו,
אני מבין שבכל זאת משהו השתנה עבורך משנה שעברה. אחרי שטרחת להסביר לנו בטור ארוך ומפורט שלא אכפת לך בעצם מהפסד בדרבי, חלפה שנה ולפתע אתה מזכיר אותו לצד הסדרה מול ריאל מדריד (ישתבח שמה) ומשחק הפסד האליפות. מרגש מאד לדעת שבעצם דרבי זה פתאום כן חשוב.

כסיפוביץ 17 באוקטובר 2013

+1

MOBY 16 באוקטובר 2013

תהנה לך מסגנית האלופה שלך.
אני אהנה לי ברוממה ובליגה השנייה מניצחונות ומהפסדים.
לעד הטבעה של צוברביץ או בוכמן יעשו לי את זה על פני הבינוניות של … נו החברה האלה… איך קוראים להם? נו? הזרים/מתאזרחים של הצהובים. אגב לא כולם, מאוד אהבתי לראות את פרקינס או את לנדסברג ואת פארקר גם הקפטן שלך בהחלט מהנה בייחוד בהגנה.
רוצה קרא לי גזען.
הכתפיים שלי מספיק רחבות לקבל גם את הכינוי הזה.

עירן 16 באוקטובר 2013

טל,

אני קורא בעניין, כמו שכתבתי לך פעם, את הפוסטים שלך ומנסה ללמוד באמצעותם על ה"ראש המכביסטי" הזה, שהוא נורא מעניין אנתרפולוגית.

אני חייב להגיד לך שאתה הולך ומשתפר, גם בכתיבה וגם בהומור העצמי.

יואב הצהוב 16 באוקטובר 2013

אחד הטורים הכי נכונים ומשעשים שקראתי פה (ובכלל ). שאפו!

קובי (מכביסט) 16 באוקטובר 2013

לטל- אם היו אומרים לך יש לנו שני שחקנים אחד בול כמו שאראס ואחד בול כמו פארקר. אתה יכול לקחת רק את אחד מהם למכבי הנוכחית. מבחינה מקצועית את מי היית לוקח…? ברור שאת שאראס!!

כי רכז טוב גורם לכל הקבוצה להראות טוב ועושה את המשחק יפה לעין. אבל גו טו גאי הוא בעצם שחקן שמשחק לעצמו. אולי הוא יביא לך ניצחונות [כשאין רכז טוב לידו זה בכלל לא בטוח!]. אבל הקבוצה תראה זוועה כמו שהיה עם לנגפורד…

ולכן גם אם רייס יצליח במכבי הוא יהיה רק גו טו גאי. אבל רכז בחיים הוא לא יהיה ומכבי חייבת רכז. כי יש לה שפע של קלעים אבל אין מי שיכניס להם כדור!! אם מכבי תוכל להחליף את רייס בבובי בראון [שהיה חייב לבוא אחרי שפארגו שוב ברח] היא תקבל גם רכז וגם גו טו גאי. ואם הוא יקר לה מדי אז אפשר לחזור לנוסחה המצויינת שהולידה את פרקינס ופארגו. לקחת רכז זר טוב מהליגה הישראלית ודווקא שחקנה של חולון הוא האופציה הכי מעניינת…אנתוני [שם שמצליח במכבי] גודס [גם שם שמצליח במכבי]…אנתוני גודס!

שחקן כמו גודס שמצליח להשתלב בצורה מושלמת בשתי קבוצות. עשה צרות למכבי במדי הפועל מה שמראה על רמה גבוהה. וקולע באחוזים מצויינים. ושחקן בעל אישיות נוחה ושקטה עושה רושם שבלאט מאוד יצליח איתו!!!

טל 17 באוקטובר 2013

אחינו אתה צודק שמע… יחליף נא חביבי את דגל ישראל שמאחורי חולצת מכבי לזה של ארה"ב ואת המזוזות בהיכל לצלבים.

חנן 17 באוקטובר 2013

אתה יודע מה הבעיה בטענת הגזענות, טל? שבכדורסל הישראלי יש גזענות הפוכה. זה לא שיש מקום שווה לישראלים וללא ישראלים, אלא שיש עדיפות ללא ישראלים (בגלל הקלות המס ובגלל האתלטיות הגדולה יותר של ספורטאים אמריקאים). זה מצב אבסורדי לחלוטין בליגה שנקראת הליגה הישראלית. זאת אומרת, אם אתה ישראלי הסיכוי שתשחק בהרכב בליגה הישראלית נמוך יותר מהסיכוי שישחק בו לא ישראלי. זה באמת נשמע לך הגיוני?

טל בן יהודה 17 באוקטובר 2013

האמת שזה לא נשמע הגיוני ואני חושב שהמצב צריך להשתנות. רצוי שזה יהיה בעזרת חוקים קצת יותר יעילים וטובים מהחוק הרוסי המטומטם הזה.

אבל לטעמי אין ממש קשר בין הדברים הצודקים האלה לבין הביקורת על מכבי שלא משתפת מספיק ישראלים.

חנן 17 באוקטובר 2013

ומה זה החוק הרוסי המטומטם הזה אם לא פשרה בין מכבי עם עשרת הזרים שלה ושני הישראלים שלה לבין כל שאר הליגה? הרי הגרירה לכיוון מספר גדול של זרים מגיעה קודם כל ממכבי.

כסיפוביץ 17 באוקטובר 2013

מדהים אותי כל פעם מחדש המכביזם הזה.
אין לקבוצה הזו שום קשר לישראליות.

מעניין אותי אם בתור אחד שלומד תקשורת אתה רואה עצמך בדרך להיות עיתונאי (בובה) שמסקר את מכבי או עיתונאי ספורט?

אין כאן אחד עם ביצים שמוכן לסקר קבוצות כדורסל ישראליות.
מכבי היא מועדון כדורסל בישראל אך ממש לא קבוצה ישראלית.

טל בן יהודה 17 באוקטובר 2013

אני לא יודע אם אני פספסתי משהו או אתה…
הרי הצהרתי כאן שישראליות לא מעניינת אותי כשמדובר במכבי ת"א. אתה מסכים וחוזר על אותם הדברים שכתבתי.

אגב, מכבי ת"א היא קבוצה ישראלית כמו שארסנל היא קבוצה אנגלית כמו שכל הקבוצות הגדולות של אירופה הופכות לקבוצות בינלאומיות.
תצטרף אלינו כאן בשנות ה-2000… שנות ה-80 של המאה שעברה בהן אתה נמצא די קודרות לא?

ודבר אחרון, אני לא בדרך להיות שום דבר, השנה הראשונה של התואר הראשון שלי היה לפני 10 שנים.
האם קיבלת את הרושם שמדובר באכסנייה אובייקטיבית? אני חושב שהכותרת "מכביסט" למעלה מסבירה בצורה די טובה את דעת הכותב…

יואב 17 באוקטובר 2013

ביום שאהיה אנגלי, אדאג מהצביון של ארסנל.
אממה, אני ישראלי שאוהב גם כדורסל וגם את נבחרת ישראל. מגמת המתאזרחים מפריעה לי להנות הן מכדורסל ישראלי והן מהנבחרת (שהרי ישראלים לא מקבלים פה דקות בגלל אותם מתאזרחים/זרים בשקל).

אני באמת לא רואה הבדל בין מדיניות של יונייטד לזו של צ'לסי וגם לא איכפת לי. כשזה מגיע למדינה שלי הסיפור אחר כי יש השלכות גם על הנבחרת

טל בן יהודה 17 באוקטובר 2013

כל עוד מכבי (וקבוצות אחרות) מתמודדות מול הקבוצות הללו… כש"יונייטד וצ'לסי" הן רק שמות של שבמקרה הזה מייצגות קבוצות כדורסל אירופאיות אחרות, אז אני בעד שמכבי תתאים את עצמה למציאות הספורטיבית הקיימת כדי לנצח.

אבל שוב, זה אני…

כסיפוביץ 17 באוקטובר 2013

מצטער טל.
אני רואה קשר ישיר בין הגישה שהיתה ועדין ישנה במכבי לבין כדורסל ישראלי.
מכבי כבר מזמן לא בין אריות אירופה והסיכוי שלה להגיע לפיינל פור מגרד את הרצפה.
אני, כמו שרשם יואב לא שם קצוץ על יונייטד או צ'לסי. אבל כן אוהב ספורט ובטח שבעד כדורסל ישראלי שהוא בכמה רמות יותר טוב מכדורגל ישראלי.

אז בפוסט אתה מלגלג על האנשים שבצד אך הבעיה שאתה לא רואה ממטר את טובת הכלל אלא רק את טובתה של מכבי תל אביב. מכביסט אמיתי.
אז הטור לך הוא טור אישי (ומוערך) אך עדין תתקל פה ושם באנשים שבעד ספורט מקומי משובח.

אני בטוח שאוהדים של צ'לסי וגם של יונייטד מאוד בעד הנבחרת המקומית שלהם.

בשנות השמונים דרך אגב היה כאן כדורסל…ואני זוכר אותו טוב מאוד.

אייל הצפון 17 באוקטובר 2013

רצוי: שיהיה כדורסל בישראל
מצוי: הכדורסל הישראלי מת.
מכבי אלקטרה היא כבר הרבה שנים קבוצת כדורסל בינלאומית שרשומה בישראל. לא שהיא שונה מקבוצות ספורט מקצועיות בעולם ולא שזה רע, אבל הזהות הישראלית של קבוצה ש80% משחקני הרוטציה שלה לא נולדו בישראל אינה גדולה מהזהות הרוסית של צ.ס.ק.א. למשל.
אבל זה מילא, ההוכחה לכך שהכדורסל הישראלי מת היא ששידרו אותו בערוץ הראשון. אני לא יודע מי שילם מה למי ואיזה הסכמי חסויות ופרסומות נחתמו עם מועצת ההימורים בספורט, אבל העובדה שערוץ טלוויזיה ציבורי (הממומן מכספי מיסים של האזרחים), ועוד ערוץ שמנוהל במיטב מסורת השקיפות והיעילות של רשות השידור, משדר ליגת ספורט מקצוענית היא לא הפרה של הייעוד של רשות הציבור היא גם ההוכחה שהכדורסל מת.
מהרגע שנפתחה הטלוויזיה המסחרת תפקידו של הערוץ הציבורי הוא לשדר תוכניות בעלות ערך. בספורט מדובר במשחקים רשמיים של נבחרות ישראל (בעיקר נבחרות נשים), שאין להם רייטינג בערוץ מסחרי. הליגות המקצועיות צריכות להיות בערוץ מסחרי ולא במימון משלם המיסים. העובדה שליגת בתי הספר התיכונים משודרת בערוץ ONE ןליגת ווינר משודרת בערוץ 11 היא רק הוכחה לכך שבישראל 2013 הספורט הוא רק כלי לקידום ההימורים בישראל.

טל בן יהודה 17 באוקטובר 2013

מילה לגבי רשות השידור…
אני שומע המון את הביקורות על הקנייה של הזוכיות כדורסל אחרי שיש לערוץ הראשון את זכויות הכדורגל.

הנה מבט מזווית קצת שונה:
מכיוון שאיני יודע בן כמה אתה ומה מצבך המשפחתי, אני לא יודע אם אתה משלם אגרה.
אני משלם אגרה ומרגיש כמו מטומטם כל שנה מחדש…
אז אני דווקא שמח שליום אחד יש לי סיבה להעביר לערוץ 511 על הממיר של יס, כי בכל שאר הימים אני לא מתקרב לשם.
העובדה שאני יכול לצפות בכדורסל וכדורגל ב-HD גורמת לי להרגיש שאני לא זורק את הכסף של האגרה לפח.

ואני מבין את כל ההגדרות של "ערוץ ציבורי" וכו'… בינינו, בולשיט.
העובדה היא שעכשיו יש לי סופסוף סיבה לעבור לשם.

גיא זהר 17 באוקטובר 2013

אין לי בעיה שמכבי לא תשחק אפילו עם צבר אחד (באליפות אירופה הראשונה היו 6 ילדי ארה"ב) אבל בבקשה שאוהדי מכבי (אני מקווה שאתה לא אחד מהם) לא ישירו את התקווה לפני משחקי היורוליג.

טל בן יהודה 17 באוקטובר 2013

גיא ("ה"גיא זהר?), אתה לא צודק ב-100%, אתה צודק ב-1000000000000%. לא תמצא ממני ויכוח בנושא הזה, רק תומך.

גיא זהר 17 באוקטובר 2013

טל, לצערי לא. בכל מקרה יש פראדוכס בעניין מכבי "והקבוצה של המדינה". מצד אחד, רבים מהאוהדים של מכבי + שימון וגם באירופה ע"ע אוהדי ויטוריה רואים אותה ככזו. מצד שני, חלק, כנראה קטן, וזו בעיניי הגישה השפויה רואים אותה כקבוצת ספורט שמייצגת את אוהדיה בלבד ולא מתים על הטרמפסטים והצבועים.

שרון לוינסון 17 באוקטובר 2013

בעניין ה"גו טו גאי" , כדאי לשים לב לבן אלטיט בליגה הלאומית {משחק שם במסגרת "כרטיס כפול"} כי אתמול הוא נתן משחק של "גו טו גאי" אם דאבל דאבל , 22 נקודות ו-10 ריבאונדים ב-40 דקות משחק.
אולי יתפתח שם שחקן מצויין ואז הוא ישחק ומספיק , ולמכבי יהיה "גו טו גאי".

משיח 17 באוקטובר 2013

רצוי -שמכבי תשחק רק באירופה
מצוי-סובלים אותכם כאן

רצוי- תקרת שכר בליגה
מצוי- תקציב פי שלוש מהבאה בתור

רצוי (הפעם שלכם)- לקחת אליפות כל שנה
מצוי – פעם בשנתיים באה קבוצה עם רבע תקציב ושחקנים ישראלים שלא רציתם ונותנת לכם בראש..

תם הטקס

אורן 17 באוקטובר 2013

ירושלים מפסידה בבית לאשדוד.חולון מנצחת את מכבי.הפועל מנצחת בשנייה האחרונה.ובאתר דה באזר-יש רק פוסטים על מכבי עם שלל בוחרי אובמה שלה.איזה תקווה יש לכדורסל הישראלי אם גם פה מדברים רק על מכבי?

אורן 17 באוקטובר 2013

ובלי קשר,אחלה טור.

יואב 17 באוקטובר 2013

טל, איתך לגמרי בעניין הזה. מכבי שלי כמו שאני רואה אותה, מייצגת רק את אוהדיה. אני רוצה שהבחור בצהוב יקלע יותר מיריבו. ככה פשוט(יואב אחר הגיב לך קודם).

ג'ון מקינטייר 18 באוקטובר 2013

רצוי: להתעלם מהמשחקים של יום ראשון/שני

מצוי: תמיד יהיה מישהו שיזכיר ויציק לך.

אז רק רציתי להזכיר לך 73-83. חבל שלא באת.

פעם אחת ולתמיד 18 באוקטובר 2013

כמה עובדות :

1 . אין כמעטילידיישראל מספיק טובים לרמת היורוליג בארץ (כולל את פניני ואוחיון) .
2 .היחידים שאולי ברמה מספקת הם מקל ,אליהו וכספי . בדגש על אולי.
3. נניח ומכבי יאספו כל 12 הישראליים המוכשרים בארץ וישחקו עם קבוצה ישראלית לגמרי , למישהו יש ספק מה תהיה התגובה ? . כולם יאמרו שמכבי הורסת את הליגה בארץ , ואיך זה שישראלים מוכשרים יושבים בה על הספסל .

4 במקרה שסעיף 3תגשם ,אני די בטוח שמכבי לא יגיעו לכלום ברמת היורוליג.

6 אין כדורסל מקצועני בארץ -זו פיקציה . אין כדורסלנים מוכשרים , אין תרבות ספורט ,אין שום בסיס פירמידה רחב שממנו יכולים לצמוח שחקנים ישראלים חדשים באופן קבע ולא כהבלחות כגל מקל ועומרי כספי .

7. השטות עם הטבות המס שאריה מליניאק דוחף בכל הזדמנות והפכה לעובדה די נמאסה .

יש הסכמי מס בינינו בין מדינות שונות אחרות בעולם . אזרח זר שמשלם כאן מיסים , מתקזז אחר כך במדינה שלו ( זוכרים את יותם הלפרין? ) .

8 . אני די משוכנע שבמכבי היו שמחים לשחק עם שחקנים ישראליים במקום זרים , אבל עם מי למען השם , עם מי ?

הקללה של מכבי שהיא ארגון ספורט מקצועני ,בארץ ספורט חובבני , אין לה לאן לצמוח , אלא רק לדרוך במי האפסיים של תרבות הספורט הקלוקלת כאן . אולי באמת הגיע הזמן לפתוח ליגה אירופאית מקצוענית בסגנון הNBA ואז נראה אם הטענות על מכבי אכן מחזיקות מים.

תודה.

Comments closed