הם הורסים ת'ליגה!

השערורייה הבינלאומית שבסגל השחקנים של קוצ'ה לבוראל

1367070583_home

איני יכול עוד. אני מתנצל שאני פותח טור בצורה כזו, אבל זה בוער בתוכי ואני חש שאני על סף פיצוץ.  הרי איך דבר כזה בכלל אפשרי. כיצד מועדון כדורסל מכובד שכזה, בעל מסורת לא קצרה באירופה, מסוגל לשים פס על הכדורסל המקומי ולהתעלם בצורה כה בוטה ומזלזלת מהתוצרת המקומית שגדלה שם, על הבלטות של המגרשים הציבוריים.

מילא אם לא היו להם כישרונות צעירים, אבל לא מובן לי מה בדיוק התירוץ שלהם לשנאה העצמית החריפה שמופגנת כלפי הכדורסל המקומי שלה. הכיצד הגענו למצב הזה שבו קוצ'ה לבוראל, מועדון כדורסל ספרדי מכובד ביותר, לא סופר את הענף שלו במדינה שאליה היא שייכת.

ב-י-ז-י-ו-ן. אני לא יודע אם אפשר בכלל לקרוא להם "מועדון כדורסל ספרדי", מכיוון שכל קשר בינם לבין כדורסל ספרדי הוא קלוש ומקרי במקרה הטוב. הסגל שלה מזכיר את הקיבוץ גלויות בישראל של שנות ה-50 והמאמן הראשי הוא בכלל מאיטליה.

אפילו הקהל באולם הוא לא ספרדי, הוא פלסטיני. אבל לא סתם פלסטיני, פלסטיני גאה. אתם ראיתם את כל הדגלים ביציעים? הם מצליחים לבייש גם את הפטריוטיות שלנו, שירת התקווה של הקהל בנוקיה קטנה לעומת תצוגת הלאומנות המרשימה הזו.

*

אתם יודעים מה, בואו נעשה סדר. ייתכן ואינכם בקיאים בכל הפרטים ולא יודעים במה מדובר. אז כדי להסביר לכם, אני אמנה כאן את שמות הכדורסלנים הספרדים שמשחקים העונה בקוצ'ה לבוראל, יריבתה של מכבי ת"א במשחק היורוליג האחרון שהסתיים בניצחון "מקומי".

אתם מוזמנים לקחת לעצמכם כמה דקות כדי לעבור על הרשימה בצורה דקדקנית. וכדי שלא תתבלבלו, מניתי אותם לפי סדר הא'-ב' של שמות המשפחה:

  • סן-אמטריו, פרננדו

ובכן, כשאני עובר ומעלעל בכל הרשימה הזו, איני יכול שלא לתהות כיצד המאמן סרג'יו סקריולו מתמודד בהצלחה עם החוק הרוסי שמחייב שני ספרדים על הפרקט בכל זמן נתון במשחקי הליגה שלהם. אם מישהו מהקוראים יודע, הוא מוזמן לענות על כך בתגובות.

*

אני מכיר את צורת המחשבה המעוותת שלכם. אתם בטח חושבים דברים כמו "זה נורמלי", ו"ככה זה הספורט כיום, כפר גלובלי אחד קטן" או "זה מה שנהוג באירופה".

אתם בטח תנסו להצדיק את זה ותאמרו שקוצ'ה לבוראל בסך הכל מתאימים את עצמם לכדורסל העכשווי ומנסים להתמודד בצמרת האירופאית. אז הרשו לי לענות לכם: בולשיט!

שלושה אמריקאים, שני צרפתים, שני בריטים, גרמני, צ'כי, איטלקי, ארגנטינאי, הונגרי, סנגלי וספרדי אחד. זה לא סגל של קבוצה "ספרדית", אלו התחלות של שלוש-ארבע בדיחות גרועות.

אחר כך אתם תבואו ותזרקו לי מילים כמו "מתאזרחים", "חוק בוסמן" או "דרכונים כפולים". אבל זה לא משנה את השורה התחתונה, שהמצב הזה רע ופוגע בכדורסל המקומי. מישהו יודע מה נבחרת ספרד בכדורסל עשתה לאחרונה? אני לא נכנסתי לגוגל כדי לחפש, אבל זה לא יכול להיות יותר מדי מרשים, הרי לפי המצב בלבוראל לשחקנים ספרדים אין ממש איפה לשחק… אולי הם מקבלים דקות בליגה השנייה.

מעבר לכל זה, קשה לי לראות את הקהל הספרדי מתחבר ללגיון זרים הזוי שכזה, אין שום דרך שהם יכולים להתגאות בקבוצה. אולי זו הסיבה שראינו המוני פלשתינים ביציעים. הספרדים אינם רוצים לראות קבוצה כזו, אז אוהדים פלשתינים הם אלה שטסים ומגיעים למשחקים שלהם.

*

הקבוצה הספרדית הזו יכולה לקחת דוגמא ממכבי ת"א, קבוצה עם צביון ישראלי שמשחקת עם מספר כפול של שחקנים מקומיים ממנה. זה היה יכול להיות פי שלוש, אבל לפעמים ישנם שחקנים שמעדיפים לשבת בבית ללא חוזה מאשר לשחק כדורסל, זכותם.

כדי להביע מחאתי בצורה קולנית יותר מהעמוד הזה כאן בדה-באזר, אני כבר הכנתי שלט למשחק נגדם עוד כמה שבועות, כאשר חבורת שכירי החרב האלו יעלו לפרקט של היכל נוקיה. על השלט מתנוסס בגאון המשפט: "אתם הורסים ת'ליגה!" (בתקווה שהם יבינו שאני מדבר על הליגה הספרדית ולא היורוליג. כמו גם בתקווה שהם יבינו עברית).

סתם כדי שלא תרגישו שאני ממדר אתכם מהתהליך, הנה כמה ביטויים שלבסוף לא נבחרו לשלט: "לגיון זרים" (תמיד פופולארי), "חבורה של שכירי חרב" (קלאסיקה מודרנית), "12 אמריקאים באדום-לבן" (מה זה משנה שיש רק שלושה), "קוצ'ה היא מועדון כדורסל בספרד, אבל לא קבוצה ספרדית!" (ארוך מדי?).

רק אל תשכחו לחפש אותי בטלוויזיה במשחק מול הקבוצה מספרד בנוקיה בעוד חודש.

*

אם בא לכם לקרוא על השחקנים המקומיים במכבי ת"א, אתם מוזמנים לגשת לטור שלי לכבוד פתיחת היורוליג: רצוי ומצוי – מכבי ת"א פותחת עונה

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

מקצוענות בתחת שלו
אש ברוסאריו - עידו גבעון

59 Comments

דורפן 18 באוקטובר 2013

אני רק רוצה להגיד שקוצ'ה בהונגרית זה כלב

טל בן יהודה 18 באוקטובר 2013

בספרדית אני חושב שזה אוטו (זה מה שחבר מאורוגוואי, שהכינוי שלו זה "קוצ'ה", עם חולם, אמר לי)

גיסנו 19 באוקטובר 2013

למיטב ידיעתי זה יותר לכוון אוטובוס או רכב הסעות.

איציק 18 באוקטובר 2013

איך אמרים בהונגרית "חתול"… "כלב"…

איציק 18 באוקטובר 2013

דורפן,
שאלה לא קשורה… האם יש סיבה למה העלימו את הקישור לדה-באזר מהאתר של ערוץ 5?

פאקו 19 באוקטובר 2013

ששש איציק…

עופר פרוסנר 18 באוקטובר 2013

אדיר.

עידוקוליס ליפשיץ 18 באוקטובר 2013

I see what you did there

פרננדס 18 באוקטובר 2013

הכל טוב ויפה רק שים לב שלאבורל לא מתיימרת להיות "הקבוצה של המדינה" והאוהדים שלה לא כועסים על מי שמייחל להפסדים שלה גם באירופה.
בקיצור,ההקשר הוא מה שדופק לך את כל הטור

יואב 18 באוקטובר 2013

המון מאיתנו בכלל לא כועסים. ההפך, אני גם לא מייחל לניצחונות של ישראליות אחרות. פייר אינף.

איציק 18 באוקטובר 2013

מה הבעייה?
גם אני לא כועס על מי שמייחל ללבוראל להפסדים שלה גם באירופה… במה זה שונה מאוהדי מכבי כלפי השיגי לבוראל???

יניב - אדום עולה 18 באוקטובר 2013

שכחת לציין שההפסד אתמול היה במשחק בודד – אם זה היה ב-ס-ד-ר-ה אז אולי שווה להתייחס למה שהיה אתמול על הפרקט .

יואב הצהוב 18 באוקטובר 2013

גדול!

אלעד 18 באוקטובר 2013

טל, יש כמובן הבדל די מהותי בין הכדורסל הספרדי לישראלי – אתה בוודאי יודע איפה משחקים רוב הכדורסלנים הספרדים הטובים.

איציק 18 באוקטובר 2013

ב-NBA

בני תבורי 18 באוקטובר 2013

קוצ'ה בעברית זה מסעדה שקוראים לה ג'וצה.

roei034 18 באוקטובר 2013

1.חחח לא הבנתי תקטע בן יהודה. אתה מסתכל על לאבורל? סתכל על מכבי !כמות זרים כבירה. גם בלו ,טיוס, ולנסדברג נחשבים זרים. ברור שהם לא יישארו פה אחרי תום החוזה. מכבי שומרת על כוחה כקבוצה בעלת מספר האמריקאים הגדול ביותר לקבוצה ביורוליג. רק אוחיון -מכל שחקני מכבי -גדל בארץ השנה. פניני הוא השני והוא לא הולך לראות מגרש ביורוליג בקרוב.
2. ניתוח שלי למשחק אתמול- מכבי השתפרה השנה. אינגלס הוא תוספת כח. שחקן חכם מוסר טוב וקולע באחוזים טובים לשלוש. לדעתי הוא צריך לחלוק את עמדה שלוש עם סמית. סופו -על אף המשחק החלש מאוד -נראה נחוש ,עשה פעולה יפה ברבע האחרון עם ריבואנד התקפה ואסיסט ללנדסברג.אוחיון צריך תמיד לבוא מהספסל. משחק מעולה ואחראי לשינוי יחד עם לנדסברג ברבע הרביעי. רייס נראה חודר מדהים וקלעי מזוויעה. היקמן ממשיך בשיפור ומשחק מעולה אתמול. לסיכום, מכבי לדעתי השנה שווה הצלבה ועם מזל גם פיינלפור .

גיסנו 19 באוקטובר 2013

sheldon cooper alert

עופר 19 באוקטובר 2013

גיסנו-אל תפסיק עם זה-אדיר!
רועי034- אחי רק בריאות, אגב תזרוק את איימי היא לא מתאימה לך,פני עושה לך עיניים כבר 6 עונות.

dtnsgl 21 באוקטובר 2013

גדול

חנן 18 באוקטובר 2013

וואו! מצאת קבוצה עם פחות שחקנים מקומיים ממכבי! ברכות.
מצד שני, אני די בטוח שקאחה לאבוראל לא מפעילה את כל כובד המשקל שלה על שאר הליגה, כדי שכולם ישחקו עם כמות עצומה של זרים בגלל הצרכים הספציפיים שלה. לראיה, לריאל מדריד יש 3 ספרדים בהרכב, והיא קבוצה טובה (וסביר להניח שחזקה) בהרבה מקאחה.

גיא 18 באוקטובר 2013

ואגב הם כבר לא קאחה לבורל ויטרויה הם קוצ'ה לבורל ויטוריה

מתן גילור 18 באוקטובר 2013

זה בדיוק ההבדל בין מדינה שזורקת מיץ ענבים תוסס על תוצרת מקומית לבין ישראל (שזורקת עליהם בכל תחום אחר, אבל לפחות כשמישהו רוצה לפטר ישראלי מדברים על זה בבית הנבחרים).
כמו שכתבתי לך בפוסט הקודם, כשיפתחו עוד הענפים, כשלא ישמרו על תוצרת מקומית וכשנגיע ליותר ממובטל לכל ארבע אנשים בגיל העבודה, מצידי שתהיה ליגה ללא מגבלת זרים.
מה אכפת לך שאתה דופק לאבישי גורדון (סתם דוגמא שרירותית) את אופציות השכר ע"י יבוא של עובדים זרים. העיקר שלך לא עושים זאת.

אחד 18 באוקטובר 2013

וואו, סך הכל הפסדתם במשחק אחד(טוב בשניים,אבל מי סופר (: ).
תתגבר על זה

ג'וני 18 באוקטובר 2013

הנבחרת היא הבמה המרכזית של הענף ולא הקבוצות ולכן אי אפשר להגיד משהו רע על הכדורסל הספרד שהנבחרת הספרד נחשבת לאחת מ3 הנבחרות הטובות בעולם.
בחו"ל אין דבר כזה הגבלה של זרים .

רק התקשורת הישראלית הגזענית והרקובה מתעסקת כל הזמן בכמות הזרים ולכן לא מפתיע שאנחנו לא מגיעים כמעט לכלום.

זרים מקדמים את הענף ולכן נבחרת ספרד כ"כ טובה ומצליחה כי הספרדים הזרים לומדים הרבה מהזרים בקבוצות .
מתי את זה יבינו אצלנו.

כדורסל הוא ענף הכדור היחיד במדינה שמשחק באליפויות אירופה כי בליגה יש הרבה זרים וזה רק משפר את רמת השחקנים הישראלים לעומת זאת בשאר ענפי הכדור בארץ כמו כדוריד כדורגל כדורעף וכ'ו כמעט ואין שחקנים זרים ולכן הקבוצות והנבחרת לא מגיעות לכלום .

ירושלמי 18 באוקטובר 2013

אתה צודק לגמרי.
עובדה שגם ב NBA אין הגבלה של זרים.
בכלל ידוע שכדורסל זו הדבר הכי טוב ביקום וגם אלוהים הפסיק לעבוד בשבת כדי שיהיה לו זמן לשחק כדורסל עם החברים בספורטק.
ידוע גם שכדורסל הרבה יותר טוב מסקס.
אם היו שואלים אותי מה הדבר שאני הכי אוהב הייתי אומר: כמובן שאת ההיי פוסט. למרות שרוב האנשים היו בוחרים בלואו פוסט. לא ברור לי למה.
עובדה גם שהזיזו את משחקי ליגת האלופות לשלישי ורביעי כי מי רוצה לשחק אולטה רוסית עם הרייטינג כשיש לך מותן של קובאן מול בודצ'נוסט.
אין על כדורסל.
חוץ מ NBA…

עופר 19 באוקטובר 2013

האם שחקן עד גיל 18 משחק עם זרים (שחקן ישראלי)?
לא,עפ"ר רוב הם מקבלים מאמן חסר מושג שמופעל עליו לחץ מההורים שהם חזקים מאוד. גם כל שאר המנטרות כגון-חוסר תשומי מתקבלות בברכה.

מתי יתחילו לעשות? אולי כשגולדהאר ירחיב את פועלו בארץ.
עד אז הורים עשירים ישלחו את הילד לגרמניה (כדוריד), טניס כדורגל וכדורסל לספרד וכיו"ב.

אתה מתייחס לזרים כאל הגורם הישיר והעיקרי לעלייה ברמה של שחקנים ישראלים וזה לאו דווקא נכון. ברמת הבסיס אנו היינו ונשאר נחותים כי במחערת ישראל (טעות במקור) אין פרקר ואין בסטון ואין שאראס. לאזרח זה להביא את האשליות גם לפרקט ולא רק למוח של אוהד הכדורסל הישראלי.

מכבי-סל כבר לא מעניינת אותי, כי כל שנה מחליפים סגל והתקשורת מוציאה חרא מכל חור,ויסלחו כאן אנשים אבל זה בדיוק מה שהיא עושה.
לא יעבור זמן עד שגם זה יקרה בכדורגל,אבל איך אני יכול לעמוד מנגד אל מול הבייבי פייס של ראדי ואשתו של פריצה?

אגב טלב"י-הטור הכי טוב שלך כולל כל יומן האליפות-פשוט האביר על הסוס הלבן שנלחם בצביעות.ואל תדאג,אתה תביא אחד יותר ארוך עוד כמה שנים שפרימואים עם קצר בזיכרון יגידו שמכבי הרסה את הליגה-רגל עם כסף, וישכחו שמכבי הייתה צריכה הרבה יותר מכסף בשביל כל התהליך הזה.
עד אז אספתק בסרקזם האיכותי שלך מדי שבוע :)

פורד פרפקט 18 באוקטובר 2013

תפסיק לבכות ותסתכל על הקבוצה שלך שהיא לא דוגמא לכלום מכל מה שציינת.וזה המשך ישיר למגיבים מעליי. אני הייתי שם את נעימי במקום רייס. בלו נראה כמו ילד אבוד והוכיח שמה שטוב לליגה לא מספיק ליורוליג. מכבי תשתפר בהמשך אבל כשאין היררכיה בקבוצה היא יכולה להמשיך ולחפש את עצמה .שבת שלום

מאשקה 19 באוקטובר 2013

+ 1 !

ארז 18 באוקטובר 2013

כן, אבל כמה שחקנים אירופאים יש במכבי השנה? שניים? קבוצה שמשחקת באירופה ולא תורמת כלום לכדורסל האירופאי. זאת פשוט קבוצת NBA עם אמריקאים קצת פחות מוכשרים..

trailblazer 19 באוקטובר 2013

למה רק שניים? בקו האחורי יש ישראלי,גיאורגי ומונטנגרי…

איציק 19 באוקטובר 2013

גם בקידמי יש ישראלי אמריקאי ויווני.

עדי אבני (הרבי מיעוטו) 20 באוקטובר 2013

ישראל זה באסיה. ככה לפחות המורה שלי לגאוגרפיה טענה

trailblazer 20 באוקטובר 2013

וע"פ אתר "ספסל" שון ג'יימס הוא בכלל מגינאה.

אנונימוס 18 באוקטובר 2013

1) בעיני אישית זה באמת די מגוחך
2) למען ההוגנות במרבית הקבוצות בליגה הראשונה בספרד יש 4-6 ספרדים.
3) בכל מקרה כשהשחקנים שלנו יהיו ברמה של ספרד, כשתשתית הנוער שלנו תהיה ברמה של ספרד, כשלא יהיה לנו צבא שגודע בגיל 18 את מרבית פירמידת השחקנים הצעירים, וכשתהיה לשחקנים ישראלים אפשרות לצאת לשחק בלי הגבלה מגיל 18 בכל אירופה כמו שיש בספרד – אז אפשר לשקול לעשות 2 זרים ושחקני בוסמן בלי הגבלה גם אצלנו, כמו שיש אצלהם.

אני לחלוטין בעד כל התנאים המוקדמים הנ"ל בלי קשר, אבל עד אז, אני מציע בכ"ז ללכת על שיטת דקות המשחק הישנה והטובה.

עופר 20 באוקטובר 2013

תראה הצבא לא גודע שום שחקן איכותי.
שים לב לאנדקוטה הבאה:
השחקנים שמשחקים בליגה הזאת (חוץ ממורן רוט שאני יודע שהתגייס) היו ספורטאים מצטיינים/פעילים,whatever,לפחות על פי מה שאני יודע ואני יודע קצת בגלל סיפורים במשפחה.
עכשיו,אם נקח את ההנחה הזאת ונסתכל על נבחרת ישראל, באמת היית רוצה ששחקנים שלא (!) היו ספורטאים מצטיינים/פעילים ישטפו את הליגה?
אשמח לקבל תגובה בחזרה :)

דוני דארקו 18 באוקטובר 2013

הפוסט הזה מהווה מיקרוקוסמוס לעולם הזוי שחלקנו בורא . הוא מערב קבוצת ספורט ישראלית – "הקבוצה של המדינה" . מועדון כדורסל בבעלות פרטית ,שמשלם משכורות הזויות (לרובנו) עבור שירותיהם של שחקנים (בעיקר אמריקאיים ) שעובדים כשנה ,שנתיים במקרה הטוב ועוברים הלאה למקום העבודה הבא.
קבוצה ספרדית שגם שם רוב השחקנים אינם ספרדים ואפילו לא פלסטינאי אחד לרפואה. גם הם מרוויחים יפה את לחמם ,וגם הם מן הסתם יימצאו את עצמם בשנה הבאה במקום עבודה אחר ,אולי אפילו כאן בישראל. תיאורטית ,יכול להיות מצב שבו כל שחקני הקבוצה הספרדית ועוד כמה ישראלים ישחקו בשנה הבאה במכבי תל אביב.ומן הצד השני כל שחקני מכבי תל אביב ועוד כמה ישראלים ישחקו בקבוצה הספרדית ועדיין אוהדי מכבי יעודדו את מכבי ואוהדי ויטוריה יעודדו את ויטוריה. כי בסופו של דבר אנחנו אוהדים איזו ישות שבראנו.בהתחלה יכול להיות שהקשר של התודעה למציאות היה חזק ועם הזמן קורה והקשר פשוט מתפוגג.
החלק הכי יפה הוא שהכותב כועס על שאין מתירים ליותר שחקנים לא ישראלים(כהי עור מן הסתם) לשחק (לעבוד) בשורות הקבוצה הישראלית כאשר עשרות אלפי כהי עור אחרים שבמקרה נמצאים בארץ בימים אלו היו שמחים לעבוד עבור הקבוצה הישראלית (אפשר גם בניקיון).

רן 19 באוקטובר 2013

לא הזרים של חבל הבסקים ולא הזרים של תל אביב אמורים לעניין את מי שלא אוהד את אחת הקבוצות האלה.

לדעתי גם מכבי כבר לא מתיימרת להיות הקבוצה של המדינה ובאמת אם בעבר תיעבתי אותה, היום אני אדיש אליה לחלוטין.

לא מכיר אף שחקן, לא יודע מול מי משחקים, לא רואה אף משחק. זה פשוט כבר לא קיים.

ענף ספורט די זניח סך הכל ועסק כלכלי בינוני. התוצאות של מכבי לא מעניינות אותי יותר מהתוצאות של שופרסל, בתי זיקוק או טבע.

הכותב אינו מחזיק, נכון לכתיבת שורות אלה, מניות של אף אחת מארבע החברות המוזכרות לעיל.

עמית זילברבוש 19 באוקטובר 2013

טל, מעולה :)
אני לא לגמרי מסכים עם כמה מהנקודות, אבל כתבת את זה פשוט מעולה, עם כל ההקבלות הרלוונטיות.

המושך בחוטים 19 באוקטובר 2013

טל, אני לא מבין איך בן אדם עם יכולות כתיבה נהדרות כל כך מגיעה למסקנות עקומות כל כך, (במו שהמתנחלים שמתפללים מבוקר עד ערב לאהבת אדם ורומסים את זכויות האדם של הפלסטינאים בלי למצמץ).
לפי קו המחשבה שלך במקום ירדן ג'רבי שלנו היתה יכולה לעלות אמריקאית שכירה שחסכה עלויות חינוך ובניית מתקנים בוינגייט ולקחת את אליפות העולם בג'ודו – לתפארת מדינת ישראל.
בקבוצות התכון של שני זרים בכדורסל ושלושה בכדורגל נראה מתאים לשמירת הרמה הרצויה והצביון הישראלי, אם חלק מהקבוצות באירופה שעסיקות אך ורק שכירי חרב זה לא מכשיר את השרץ.
הבכינות של מכבי אחרי כל הפסד רק מדגישים את הגישה העקומה של קדושת הניצחון על חשבון הספורטיביות, ספורט זה לא עסקים – אתה לומד מהפסדים לא פחות מהנצחונות זה חלק מהענין, תלמד לכבד את היריב ואז לא יצמחו תןפעות כמו הלחישות הנאציות של פניני בדרבי.
מכבי לאורך שנים כופפה את כל הערכים הספורטיבים וההומנים לדריסת הליגה למען הצלחתה – כדורסל בארץ היה לפניה עם קבוצות ישראליות ששיחקו למען המדינה אפילו שהפסידו לא מעט ועדיף ככה.
אם נבחרת ישראל בכדורסל מציגה נסיגה מתמדת זה בקו ישיר לרכבת הזרים בליגה שבה השחקן הישראלי אף פעם לא יהיה מוביל בקבוצתו.

איציק 19 באוקטובר 2013

אתה לא מושך בחוטים הנכונים…
אין קשר בין מה שכתבתה למציאות. רק דוגמא קטנה, בליגת הג'ודו בעולם מקובל לשכור ג'ודאים מחו"ל. אריק זאבי כמדומני ייצג קבוצה גרמנית. במישור הלאומי, היצוג הוא של המדינה בה יש לך אזרחות.
על השטות הפוליטית אני אפילו לא אתייחס, חבל להתחיל דיון חדש שלא לצורך…

אלון רייכמן 19 באוקטובר 2013

טל, מעולה.
אחד הטורים הגדולים.

Blue Jay 19 באוקטובר 2013

טור ענק מבדר ומצחיק !
כל אוהד כדורסל חייב להפנים את הכתוב בטור ואת מה שמכבי מיישמת כבר עשרות שנים !

7even 19 באוקטובר 2013

יחי הצורך בשחקנים ספרדיים איכותיים לעומת הצורך בישראלים איכותיים

קובי (מכביסט) 19 באוקטובר 2013

השחקנים הישראלים חייבים לקחת את מקביליהם הספרדים כמודל לחיקוי. גם הספרדים חסרי אתלטיות רזים ולרוב גם נמוכים. אבל הם קודם כל ספורטאים בכל רמ"ח אבריהם. הם מנצלים את הקלילות שלהם למשחק מהיר בטירוף. וכדי לפצות בהתקפה על החיסרון באתלטיות הם מפתחים יכולת קליעה אדירה שמקשה מאוד לשמור עליהם. כמו לדוגמא – נבארו יול סוארס קלדרון רודי סאן אמטריו רייס וכו'….[בארץ קיימים שניים כאלו בלבד רוט ויבזורי!],

שחקנים לא נבנים בקבוצות גדולות אלא באים לשם כבר מוכנים. את הבניה עושים קודם כל באקדמיות נוער אח"כ בליגה הלאומית אח"כ בקבוצות תחתית בליגת העל. ולבסוף אחרי שמצליחים לפרוץ ולהראות יציבות ברמה גבוהה. מקבלים חוזה בקבוצות הצמרת דוגמאת מכבי ת"א. אז לשפוט את מכבי על זה שלא צמח אף כוכב ישראלי בשנים האחרונות זה הזוי לגמרי צריך לבדוק הרבה קודם מי התרשל.

לגבי מכבי הנוכחית- ההנהלה והמאמן עשו הכל נכון חוץ מדבר אחד. בנו קבוצה עם הגנה מצויינת התקפה קטלנית סגל עם מאסה עומק מהירות ואתלטיות. אבל סגל בלי שכל בלי אף שחקן שיכול לנווט את הקבוצה במצבים קשים ולהשליט סדר. לשחקן כזה לרוב קוראים רכז וחוץ מאוחיון שכמו כל שחקן ישראלי גם הוא לא מכיר את המילה י-צ-י-ב-ו-ת!!! אין למכבי אף שחקן שיכול לעשות סדר אולי נעימי אבל ככל הנראה אנחנו נדע את זה רק כשהוא יהיה בגלבוע גליל…??

בגדול מכבי הלכה לפי המודל המצוין של אולימפיאקוס ואפילו בנתה סגל טוב יותר! אבל היא שכחה את הפרט הכי חשוב שהאיש שחתום בלעדית על ההצלחה שלהם. הוא הרכז ספאנוליס איפה הוא ואיפה אוחיון??? גם מכבי בכל ההצלחות שלה עשתה את זה עם רכז מהטופ כשהבולט הוא שאראס. זה הבסיס להצלחה של כל קבוצת כדורסל- רכז!!

לכן אם במכבי לא רוצים "לשרוף" עוד שנה של כמעט הם חייבים בדחיפות להחליף את רייס. לאור השוק הדליל והאופציות המועטות אפשר לנסות להביא את אנתוני גודס המצוין מחולון [הרכש מהליגה תמיד היה בינגו כמו עם- שארפ פרקינס פארגו לנדסברג ג'יימס וכו']. או להחזיר את רייס לבאיירן תמורת הייקו שפרציק קפטן נבחרת גרמניה המנוסה והמצוין. ואם רוצים ללכת בגדול אז אפשר לנסות להביא מסין את בובי בראון שהוא גם רכז וגם גו טו גאי ואז להשלים סגל חלומי שירוץ עד הסוף!!!!

עופר 20 באוקטובר 2013

אני רואה כאן מגמה חוזרת בישראל של "חייבים לי":
אז ככהימכבי היא עסק פרטי שכבר לא מתיימרת להיות "הקבוצה של המדינה" וגם אם שמעון אומר אז הוא משקר כי הם לא.
במקביל לכך, טוענים כי מכבי משתמשת ביותר מדי זרים ולא נותנת במה לישראלים.
אז הנה לכם כמה נקודות למחשבה:
1) מכבי,בגלל שהיא גוף פרטי,שימו לב אחי היקרים אני הולך לשבור את לבכם: לא חייבת לשים עליכם קצוץ(או ***) והיא תקנה כמה זרים שבה לה, אם היא עושה את זה סימן שאו שיש זרים טובים מישראלים או שהזרים יותר זולים, ולא רק ליאור שדורש חצי M דולר החתיכת מנותק הזה.
2) כמה ישראלים טובים יש,שמתאימים ללחצים שמופעלים על שחקן מכבי שכוללים התייבשות שלא הייתה מביישת מטייל כושל בסהרה,על הספסל הצהוב? תשובה-מסתבר שלא הרבה,אוחיון לא הצליח לשמור על יציבות, והוא עוד המקרה הסביר (פלוס???) של מכבי.
3) ניסיון ביורוליג חבר'ה? וכאן מגיע השחמט הסופי על מבקרי מכבי. שימו לב: מי הקבוצה הישראלית היחידה ששיחקה מספר עונות רצוף בטופ 16 ביורוליג? מכבי תל אביב, עזבו לרגע את החסינות ,כי בינינו הפועל חולון של דורסמן בשיא שלה לא היית מגיעה לטופ 16 כמה עונות ברצף.
אז אם מכבי רוצה להביא שחקנים ישראלים עם ניסיון ביורוליג,הם כנראה עברו בשלב מסוים אצל מכבי. אם הם לא במכבי-אז הם בחו"ל או בקבוצה אחרת בארץ שהם בחרו בכוחות עצמם לשחק בה וויתרו על החלום לשחק ביורוליג עם מכבי. במקרה השני, הם יכלו לצאת לנשום אוויר פסגות באירופה ואז לגלות שהם בכלל צונחים בלי מצנח מטיסת צ'רטר בגובה עשר אלף רגל (להוציא כמה יחידי סגולה).אם הם במכבי גם ככה,אז איזו סיבה יש להביא חדשים?
מסקנה: מכבי עושה את מה שהיא חושבת לנכון וגריוונלד יכול לשים מכשירי ציטוט בקמיע של שמעון מזרחי כאוות נפשו.

חנן 20 באוקטובר 2013

יופי. מכבי עושה כאוות נפשה, ושתשחק ביורוליג עם כמה לא ישראלים שהיא רוצה. לעומתה, הליגה הישראלית צריכה לדאוג לאינטרסים של הליגה הישראלית, לא של מכבי, ולדרוש את הורדת מספר הזרים לשלושה. מה אחת הסיבות לזה לא קורה? כי למכבי לא רק שאכפת מעצמה, אלא שהיא מתנגדת נחרצות להורדת מספר הזרים המותר בליגה הישראלית.
דרך אגב – אוחיון קיבל מקום במכבי רק אחרי ששני שחקנים זרים שפתחו לפניו ירדו מהרוטציה. יש לי תחושה שכבר אז הוא לא היה פחות טוב מהם, וזה סיפור בולט אחד שמייצג עשרות סיפורים דומים בליגה הישראלית. אני רוצה לכתוב את המילים האלה שוב: הליגה הישראלית, לא הליגה לשיפור מצבה של מכבי תל אביב ביורוליג.

חנן 20 באוקטובר 2013

ורק למקרה שלא הייתי מובן: תשחקו עם מאה זרים ביורוליג מצידי. את הליגה הישראלית, תאפשרו להשאיר ישראלית (או לפחות לא אמריקאית דרג ז').

עופר 20 באוקטובר 2013

העובדה שמכבי מונעת מקבוצות אחרות באמצעות קולות בהצבעות בוועדות לשם קביעת חוקים זו דמוקרטיה. אם מכבי מפעילה מכבש לחצים על מנת לקבוע הורדת מספר זרים זו זכותה, כי היא יכולה לטעון שהעלאת מספר הזרים תתן מוטיבציה לישראלים להלחם על חולצת המשחק.טיעון שכזה הוא לגיטימי ועל כן הוויכוח בנושא הוא חסר פואנטה. מה שכן,אם למכבי משתלם להביא זר על פני ישראלי? מה זה אומר? הרי מכבי לא רוצה לשלם סתם יותר והדירקטוריון מורכב מאנשים שהם עשרות שנים בתחום הכדורסל-אז למה הם מעדיפים זרים גם בליגה?
עוד דבר,אם מכבי ישחקו עם עוד ישראלים יאשימו אותם ב"גניבת כישרונות" (כי הרי מכבי חטפה אותם באישון לילה להיכל נוקיה ובטוח לא שילמה עליהם כסף כחלק ממו"מ חוקי). חלאס להתבכיין, אני אישית לא אוהב את מכבי כדורסל כי אני מתחבר יותר לישראלים,אבל להאשים את מכבי בהריסת הליגה זו כבר בכיינות,אם זה מוכר מנויים אז הם לא יורקים לבאר שממנה הם שותים. מצפים פה לפתרונות אינסטנט, כאילו מכבי תוך שנה הפכה למכונה שהיא הייתה באמצע העשור הקודם,מכבי אשמים שחולון וחיפה התפרקו עונה אחרי שהם לקחו ממכבי עוד אליפות?תנהלו מועדון גאד דאם איט!
ואם אתם רוצים שינוי?-שכל הקטנות יעשו מהלך,שיתאגדו שיחליטו על פעולה חיובית בנושא. אם אתם לא תראו למכבי שהגיעו מים עד נפש עד מהרה תמצאו גם את מלחה מוצף עד הגג…
אם ירושלים לא תתפרק בקיץ אז יכולה להיות אלטרנטיבה למכבי,עושים שם משהו יפה,אפילו שהם הפועל,שלא יגידו שרק מכבי הורסת את הליגה לפחות :)

חנן 20 באוקטובר 2013

האלטרנטיבה היחידה למכבי, כמו שהייתה תמיד, זאת הפועל תל אביב. לא סתם דברים התחילו לזוז מאז שנה שעברה. גם הפועל חולון, מכבי חיפה וראשון יכולות להוות כוח נגד (וגם, אם הן יעלו לליגה הראשונה, קבוצות האוהדים של הפועל חיפה והפועל רמת גן). נראה אם הפועל ירושלים תהיה חלק מזה, כולי תקווה שכן, אבל יש לי תחושה שלא.

עופר 20 באוקטובר 2013

תראה, אני בעד תחרות, זה יגרום למכבי להתחזק, הרי מכבי לא מאותגרת מהליגה שלה.
איפה יש איה שורק של הכדורסל שיבדקו האם בעונות של קבוצות כדורסל אירופאיות שהתקשו בליגות שלהן, ההצלחה באירופה הייתה גדולה יותר?
בכדורגל יש את שאלקה של לפני כמה שנים, אבל שם אף אחד לא יודע להסביר מה קרה (לא נראה לי שגם בדה באזר ידעו מה לעשות עם הקבוצה הזאת).

red sox 20 באוקטובר 2013

שכחת את הפסקה שעוסקת בנטייה של שונאי מכבי להתעסק יותר בקבוצה השנואה עליהם ובאוהדיה מאשר בקבוצתם, בעיקר אחרי הפסדים.

אה, אופס, לא משנה.

כסיפוביץ 20 באוקטובר 2013

הטור כתוב נהדר…
הבעיה שבפעם האחרונה שבדקתי ההליגה הספרדית רחוקה מלהיות הרוסה ומקולקלת כמו כאן..

פאןפאן 20 באוקטובר 2013

אחלה טור משעשע :)

טל 24 באוקטובר 2013

כמה כיף לך להשוות עצמך לספרד כשנוח ולישראל כשלא… העובדה שקבוצה ספרדית חצי קיקיונית משחק עם ליגיון זרים לא אומר שאני רוצה לראות את מכבי שלי משחקת. מכבי נבנתה בזכות אנשים כמו טל ברודי ואולסי פרי, שלא צמחו יחד איתנו אבל קשרו את גורלם בגורלנו. מכבי נבנתה על מיקי ברקוביץ' ומוטי ארואסטי, על שחקני נשמה מסוגם של הנפלד, שפר, גודס, מוטי דניאל ואחרים. אז כן… היה סוג של תור זהב ע פארקר ומקדונלד, ואפילו בקבוצה הזאת טל בורשטיין, שלף ואפילו יותם לפרקים קצרים היוו נדבך משמעותי. בכל מקרה, כל עוד חזרה לתקופה הזאת בתקציבים הקיימים באירופה אינה נראית לעין, אנחנו כקבוצה ישראלית חייבים לשמור על הצביון. מכבי הנוכחית לא תגיע לפיינל פור ככל הנראה, לא בטוח במצב הנוכחי אפילו שתגיע להצלבה, ותחת ההנחה הלא כל כך פאר פצ'ד הזו, אני מעדיף שירוצו על המגרש אוחיון ונעימי במקום רייס או היקמן. להגיד משהו אחר זה פשוט לזלזל בערכים שעליהם נבנה המועדון המפואר הזה, אני מבין שמבחינתך אפשר להתחיל לשחק עם הצבע הסגול ולהחליף את השם למכבי נוקיה.

טל בן יהודה 24 באוקטובר 2013

אני מבין לגמרי את תחושותיך.
שנינו אוהדי מכבי, אבל מרגישים באופן שונה לגבי הצביון הישראלי של הקבוצה.
כבר הודיתי מספר לא מעט של פעמים שהוא פחות חשוב לי מניצחונות… כלומר, אם תציב בפני אופציה של "צביון ישראלי" שלא ינצח כמו שקבוצה יותר בינלאומית שכן תנצח, אני תמיד אלך על הקבוצה הבינלאומית (זה שכרגע יש שילוב של "לא לנצח" וקבוצה בינלאומית זה נושא אחר).

מעבר לכך, אתה מדבר על "ערכים" של המועדון.
הישראלים זה אכן אחד הערכים של המועדון, אבל "ניצחונות" זה עוד ערך ענק של המועדון של מכבי ת"א.
ומה לעשות, משחק הכדורסל (כמו כל הספורט המקצועני) משתנה, העולם נהיה קטן יותר וקבוצות נהיות פחות ופחות מקומיות. אין מה להתכחש לזה…
כדי להמשיך ולהתמודד ברמות הכי גבוהות, מכבי חייבת להתאים עצמה למשחק המודרני, וזה אומר להתבסס בין השאר על שחקנים לא ישראלים.

אם אתה מעדיף לתת לרמות הגבוהות להמשיך קדימה בלעדינו, ושמכבי תחתים חצי סגל ישראלי אבל לא יעלו לטופ 16 ביורוליג כל שנה… זו כמובן זכותך ודעתך.
אבל קח בחשבון שזו תהיה מכבי ת"א אחרת לגמרי ממה שאני ואתה מכירים. זה כבר לא יהיה מועדון כל כך מפואר.

טל 24 באוקטובר 2013

ידידי, הרי זה כמו להיות שלושת הקופים. הכדורסל מזמן התקדם בלעדיך. אם או בלי לזלזל ביכולת הסקאוטינג של המאמן הנוכחי ואנשי התפעול במחלקה הייעודית עצמה… אתה לא שם. אם ריאל נותנת שלושים לקבוצה שהתמודדה איתך שווה בשווה, אז אנחנו עדיין ממוקמים אי שם במקומות 9-16 ביבשת וצריכים נס כדי להשתחל קדימה. אז יבואו כל גנבי הדעת ויספרו שפדרמן קמצן וסיפורים כאלה ואחרים… עזוב אותי מכל החרטה. אנחנו לא שם עובדתית. שילוב של זרים לא טובים עם מאמן אוברייטד ומחלקת סקאוטינג כושלת עושה את זה. תחת ההנחה הזאת, ואין להתעלם ממנה, אני מעדיף להיות באותו מקום עם ישראלים. להגיד שזה משני לניסיון הפאטתי למכור לנו שיש השנה קבוצה לפיינל פור??? לא לעניין…

Comments closed