המסע למילאנו (2) – פרופורציות

הניצחון בקובאן היה אחד הגדולים בכל הזמנים... או שלא?

1385219_10151644455466741_561770336_n

וואה וואה ווי וואה. אתם ראיתם את זה?! אני מקווה שלא בזבזתם את ליל שישי בארוחה משפחתית עבשה ובנאלית והחלטתם במקום זאת לבלות בחכמה את זמנכם מול השידור מרוסיה. כי זה היה ערב שייזכר לדורותיו.

ניצחון ענק, כביר וכמעט בלתי נתפס של מכבי ת"א על לוקומוטיב קובאן. משחק כדורסל לפנתיאון כשמכבי הייתה מפוקסת, חדה, נשכנית וקטלנית מהג'אמפ הפותח ועד לשריקת הסיום. הקהל הרוסי לא ידע מאיפה זה נחת עליו, המאמן פשוטין, שאנחנו זוכרים עוד מהפרקט ביד אליהו, היה בטוח שמכבי מפסידה עוד בטיסה לכל נמושה שהיא מגיעה אליה.

אני מקווה ומאמין שההנהלה כבר התכנסה לדיון חירום מיד לאחר המשחק. הקודקודים הצהובים היו חייבים לנהל ישיבה דחופה, כשעל הפרק כמה נושאים בהולים:

המאמן. אחרי ניצחון כזה, אין ברירה אלא לקלס, לשבח ולהלל את צוות המאמנים בראשות דיוויד בלאט. מכבי חייבת להחתים אותו על הארכת חוזה בעקבות הניצחון. רגע, כתבתי "להחתים אותו על הארכת חוזה"? התכוונתי "לכבול אותו בשרשרת להיכל נוקיה כדי שלא יעזוב לעולם". רק מאסטר מיומן שכמותו יכול היה להביא את הקבוצה לכזו תצוגה בכאלה תנאים. השתחוו בפני המלך בלאט, נתינים פשוטים שכמותכם, השתחוו.

השחקנים. אני יודע שמכבי בדרך כלל מחליטה לנהל משא ומתן על הארכות חוזים לקראת סיום שלב הטופ 16 (ואז היא מושכת את זה משום מה עד הקיץ). אבל הניצחון הזה בקובאן מוכיח כי הסגל הנוכחי הוא מהטובים שמכבי הרכיבה מאז תור הזהב שלה שהסתיים אי שם בפראג 2006. אינגלס-סופו-ג'יימס-סמית'-בלו-היקמן-אוחיון זה השאראס-פארקר-וויצ'יץ-באסטון-בורשטיין החדש. כדאי להשאיר את כולם כאן, ויפה שעה אחת קודם.

פיינל פור 2014. יש לחתום בהקדם עם חברת נסיעות גדולה כדי להתחיל ולהרכיב חבילות אטרקטיביות לאוהדים. יש כ-10,000 צהובים שרוצים להבטיח כבר עכשיו את מקומם במילאנו (איננו אוהדים עילאיים ומתנשאים שמשתמשים במונח "טרמפיסטים", אצלנו כולם מוזמנים). בשבוע האחרון שמענו כמה "אוטוריטות" מדברים על אופציה של אי עלייה לטופ 16, אז מהניצחון בשישי נותר רק להסיק שאנחנו בדרך הבטוחה לגמר היורוליג. ההנהלה תצטרך להתחיל לעבוד כבר עכשיו מול ברתומאו כדי להשיג מספיק כרטיסים לאוהדים הצהובים שילוו את הקבוצה לאיטליה.

חוזה שידור. כל מה שמכבי מקבלת, זה לא מספיק. למען האמת, אני לא חושב שאפשר לשים תג מחיר על השידורים של הקבוצה הזו. הכיצד מתמחרים מוצר שאין מקביל לו בספורט הישראלי, או אפילו כזה שמתקרב אליו. ערוץ 10 כרגע משדר את המשחקים (עם שידור HD בספורט5), אבל אין ספק שצריך לנהל מו"מ מחודש. אם שחקנים יכולים לפתוח חוזה כדי לשפר תנאים, אין שום סיבה שקבוצה כמו מכבי תל אביב לא תוכל…

המממ…

רגע.

אולי…

כן…

ייתכן שאני יוצא מפרופורציה אחרי יום שישי. אני חוזר, "ייתכן". הרי זה רק ניצחון אחד. תחשבו על זה, כל המסקנות הללו מגיעות אחרי 40 דקות בלבד של כדורסל. אני מודה שעכשיו, אחרי קריאה נוספת, הדברים נראים אולי קצת מגוחכים. טיפ טיפה.

לא נורא, המזל הוא שאנחנו נסחפים לפעמים בצורה כזו רק לאחר ניצחונות. קורה, מתלהבים ממשחק טוב של מכבי. אבל מי יודע מה היה קורה אם אנשי כדורסל רציניים היו יוצאים מפרופורציות אחרי הפסד אחד שלה. יש לי צמרמורת בגב רק מהמחשבה הזו. אפשר רק לנחש ולתאר בדמיוננו הפרוע איך ימים שכאלה היו נראים ומרגישים. בעצם, אני מעדיף שלא לנסות, זה מופרך מדי.

פחחחח… להסיק כאלה מסקנות אחרי 40 דקות של כדורסל, חובבנות לשמה. מה חשבתי לעצמי?!

*

*

הפעם היחידה במשחק שהרשיתי לעצמי להירגע הייתה אחרי שריקת הסיום. הייתי מתוח כשראיתי את קובאן מטיחים שלשות כאילו הם בקריז, הייתי עצבני לאחר שבלו (my boy!) תפר את שתי השלשות שהעלו את מכבי ל-20 הפרש, וסרבתי להירגע ב-16 הפרש עם ארבע דקות על השעון. אבל הצפצפה שבישרה על הניצחון שחררה את הכל.

ימים מעניינים עברו על האומה הצהובה מאז "נס נס ציונה". סביר להניח שאנחנו כבר עמדנו תחת מתקפות כוללות שכאלו, אבל קשה לי לזכור מתי בפעם האחרונה זה היה בצורה כל כך חריף. היה נראה שזה מגיע כל הזמן ומכל מקום. אף אחד לא הצליח להימלט, המאמן, השחקנים, ההנהלה, המועדון, המורשת ואפילו ההיסטוריה. לא נעים.

כמה שלא נרצה לחשוב שאנחנו שונים אחד מהשני, שכולנו מיוחדים, ברוב הזמן האדם נוטה להתנהג בצורה מאד דומה לחברו. וכשאדם או קבוצה שהוא שייך אליה נמצאים תחת מתקפה, הוא נוטה להתחפר בעמדותיו, לחפש עמיתים בשביל תמיכה ואולי גם הופך לקיצוני יותר, עד שזה מתרפץ החוצה.

אותה צפצפה בישרה לנו שזה הזמן לשלוח מסר לסביבה, ואתם יכולים להבין מהו המסר הזה מהתמונה שלמעלה בדף. הדבר היחיד שאנחנו הצהובים חיפשנו לאחר הסיום זה אנשים שאפשר למרוח להם את הניצחון המתוק הזה בפרצוף. הרבה זמן שההרגשה הזו לא הופיעה אצלי בכזו עוצמה.

במשך כל השבוע היינו שקטים, כי הרגשנו שזה מגיע, שזה יגיע. כולם כבר שכחו, אבל אנחנו זכרנו וידענו. זוכרים ויודעים. אפילו שמנו את זה על שלט שעשה קצת הדים: WE ARE MACCABI!

(הערת אגב: ההתנצלות של מכבי ת"א לכוכב האדום על השלט הזה הייתה מיותרת, שגויה ולא במקומה. הנה לקח למכבי ולכולם כאן: עצם זה שמישהו נעלב לא אומר שהוא צודק. אם לסרבים יש רגשי נחיתות, שילכו לפסיכולוג במקום לנסות ולפתור את זה על גבינו. חזרה לשגרה)

אבל בניגוד לכל האחרים, אנחנו לא יוצאים מפרופורציות מניצחון אחד ביורוליג, גדול ומשמעותי ככל שיהיה. אנחנו רק רוצים להגיד שאפשר להירגע ושאין מה לראות כאן. בסך הכל עוד יום בהיסטוריה הארוכה והמפוארת של המועדון. אה כן, ולהודיע לכם שהאורגיה האנטי-מכביסטית שמשכתם במשך 96 שעות הסתיימה באופן רשמי. הפועל ת"א גם הפסידה לנס ציונה, אולי תנסו לקבל רייטינג וקליקים על חשבונם.

זה אמנם כבר הפך לסוג של בדיחה, אבל המשפט "ביום שני אנחנו בגן-נר" לא נאמר סתם ככה. זו האמת שלנו, זו דרך חיים. הסביבה חוגגת הפסד שלנו באותו האופן שאנחנו באופן נדיר חוגגים ניצחונות שלנו. הבדל קטן שמסמל בדיוק את פערי המעמדות.

המשחק בערב שישי היה רק עוד צעד אחד נוסף לכיוון מילאנו. אם הצלחנו לדרוך בדרך על קצת בררה מהעבר שלנו (היי יסאייטיס, היי הנדריקס) כחלק מהמסע, מה טוב. רק כדאי שתדעו שאנחנו מפוקסים, לא משנה כמה תנסו להפריע לנו.

*

ואם בא לכם להמשיך ולקרוא על "פרופורציות" בספורט, גיל שלי כתב על זה כאן

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אפטר פוסט: הרטה - שאלקה
הימורי פוטבול שבוע תשיעי

63 Comments

רועי 3 בנובמבר 2013

"הסביבה חוגגת הפסד שלנו באותו האופן שאנחנו באופן נדיר חוגגים ניצחונות שלנו."
גאוני.

רועי 3 בנובמבר 2013

אכן היתה הרגשה נהדרת אחרי הניצחון בשישי.
ואז עשיתי את הטעות הידועה ועברתי על אתרי ה"ספורט".
להפתעתי גיליתי שאותה קובאן שרק כמה שעות לפני "באה לפרק את מכבי" (וואן), הפכה ל"קבוצה עלובה" (עידו אשד, YNET).

טל בן יהודה 3 בנובמבר 2013

+1

חיים הצהוב 3 בנובמבר 2013

אני קראתי שמכבי בעצם היו חלשים וחילקו מתנות ורק בגלל חולשת היריבה ניצחנו.
כמו כן הבנתי שניצחון באירופה בעצם אינו שווה כלום לעומת הפסד בנס ציונה.
http://www.one.co.il/Oppinion/315/224880.html

אזי 3 בנובמבר 2013

אני חושב שהמזל הכי גדול של בלאט, הוא שפתיחת העונה הלא טובה הזאת באה במקביל לעונת שיא של מכבי בכדורגל.

ככה האוהדים הרבה יותר סבלניים :)

טל בן יהודה 3 בנובמבר 2013

לא רק בלאט… גם לנו.
אתה יכול לתאר את השבוע הזה אם מכבי הייתה יוצאת עם בני סכנין בתיקו או מפסידה? פשוט תכפיל את הסיקור שעברנו ב-2.

מכביסט ותיק 3 בנובמבר 2013

אבל יש "אופנה חדשה" בישראל אוהדי כדורגל ששונאים את קבוצת הכדורסל בגלל "הדורסנות" שלה….לכן בן יהודה מוערך על ידי כי הוא בלב גאה צועק שהוא מכביסט כולל. אולטראס כדורגל ואילן השועל אלו אוהדי עצמם ו/או נמני ו/או אליהו ובכלל כיצד מנויי הכדורסל עוד לא הקיאו את השועל מקרבם? הנבל הזה עלה בכל אמצע תקשורת ותקף את בלאט בצורה מצחינה

פאןפאן 3 בנובמבר 2013

סבלנות. אין כאן ולא תהיה כאן עוד 100 שנים סבלנות
אנחנו מדינת אינסטנט, שהכל קורה בה כל כך מהר וזו המורשת שאנחנו מנחילים לדור הבא וזה שאחריו
כמו בחיים כך בספורט
אהבתי את האלגוריה מדבריו של אלכס האדום – עוד יום בהיסטוריה הארוכה של המועדון
ועדיין – לי אישית כואב הלב לגלות שהצברים רק משנמכים את הקבוצה הזו. פרובנציאלי מצדי אבל מציק לי בלבלב…

מכביסט ותיק 3 בנובמבר 2013

מילא לומר שקובאן "קבוצה חלשה" או ש"שפשוטין לא הכין את הקבוצה" אבל השיא היה של פרשני הזבל "רק 6 דקות לישראלים". עכשיו תדמיינו פרשן אמריקאי שסופר את הדקות של מקל ונוביציקי בדלאס (ויש שם עוד לא אמריקאי בחמישיה?) וכותב – "30 דקות ליהודי וגרמני בקבוצת נבא בושה !!!"

דגש 3 בנובמבר 2013

לא רק שסופרים את הישראלים, מתעלמים מהישראלים שנולדו מחוץ לישראל. דיוויד בלו הוא ישראלי. ה*** ***** שלא סופרים אותו (ואת לנדסברג ואת כהן) שפשעם היה שהם הגיעו לארץ אחריהם הוא אחד הדברים הכי דוחים שקיימים כאן.

מכביסט ותיק 3 בנובמבר 2013

אני מאלו שלא מעניין אותם הצבע או הדת של השחקנים. אותי מעניין אם הם נלחמים על המגרש, משחקים בשביל הקבוצה ולא בשביל הסטטיסטיקה ובעיקר האם הם שומרים. משחק ההגנה מראה את האופי האמיתי של השחקן כי זה לא נרשם בסטטיסטיקה האישית. לכן הקבוצה האהובה עליי הייתה של פרקינס פארגו. המחוייבות בהגנה שלהם הייתה מדהימה. לקבוצה הנוכחית יש פוטנציאל כזה אבל הוא קיים ללא ישראלים "טהורים". לי אין בעיה עם זה.

נביא בעירו 3 בנובמבר 2013

הנה כי כן:

לא לספור את בלו (שחי כל חייו בארה"ב, וחזר אליה מיד עם סיום התקופה שלו במכבי), כהן (שהגיע לישראל לפני חודשיים) או את לנדסברג (שנמצא פה כבר 3 שנים ומעולם לא דיבר על זה שהוא עשה עלייה), זה "אחד הדברים הכי דוחים שקיימים כאן".

וכן, תהיה בטוח שאם קבוצה ב-NBA היתה משחקת משחק שלם שבו רק ב-6 דקות היה על המגרש שחקן אמריקאי, היו מציינים את זה בתקשורת.

נכון – יש בתקשורת הספורט הישראלית הרבה שנאת זרים, אבל כשמישהו מעיז להצביע על כך שב"קבוצה של המדינה" אין כמעט ישראלים, זה ממש לא המקרה…

מכביסט ותיק 3 בנובמבר 2013

אם תביא לי פעם אחת ששדר אמריקאי אומר משהו כזה בלי שיפוטר אני אסיר בפניך את הכובע. אתה פשוט מדבר שטויו. ועוד פעם – לא מעניין אותי מה עושה בלו או לנדסברג בסיום הקריירה-מצידי שיגור בהודו. בדיוק כמו שלא הטריד אותי ש"הישראלי" שלנו בנבא לא טרח להגיע למשחקי הנבחרת של הישראליים..

אייל במחשב אחר 3 בנובמבר 2013

נו פ'סדר.
קורה שמתלהבים.
אבל מה עם רכז? רייס בנתיים לא הראה שהוא סוג הרכז שמכבי צריכה, ואוחיון לא יכול לסחוב משחק שלם באירופה.
לפי היכולת בנתיים לא נראה שהם יגיעו לפיינל פור. אבל בכל מקרה מה שחשוב זה המאזן באפריל.
הבעיה באינטרנט בשניגוד לעיתון שלא נשאר אחרי יומיים, באינטרנט אפשר לקרוא מה כתבו על מיאמי אחרי שהם היו 9-8 בפתיחת העונה שעברה.

עמית זילברבוש 3 בנובמבר 2013

אהבתי את החלק הראשון – מאד נכון.
מסכים עם רוב מה שכתבת אבל לא עם החלק הזה: "אבל בניגוד לכל האחרים, אנחנו לא יוצאים מפרופורציות מניצחון אחד ביורוליג, גדול ומשמעותי ככל שיהיה".
במכבי לא יוצאים מפרופורציות, אבל זה כן היה ניצחון סופר סופר חשוב.
כמו שכתבתי אתמול, בעידן הנוכחי, בו נראה שקבלת ההחלטות במכבי הרבה יותר "מושפעת" מהלך הרוח ברחוב (ובתקשורת) – המשך רצף ההפסדים עלול היה להביא לזעזוע.
הניצחון (וכנראה זה שיבוא על גליל, לדעתי בהפרש גם דיי גבוה) יחזיר את השקט, וזה כרגע מה שבלאט הכי צריך כדי לחבר את הקבוצה הזאת.

מכביסט ותיק 3 בנובמבר 2013

העלייה לשלב הבא באירופה שווה ככל הנראה 7 מליון שח ויש אומרים גם 10 מליון. זה עניין קריטי ביותר למכבי. עלייה מהמקום ה-1 זה כבר עניין של הישג ספורטיבי וכבוד. ההפסדים בליגה כואבים רק לשמעון מזרחי ואוהדים כמוני שגדלו על ברכי שמעון מזרחי.
כרגע מכבי בעמדה נדירה לעלות מהמקום ה-1 רק צריך לנצח את 2 המשחקים הבאים אבל גם לנצח בכוכב האדום שזאת משימה לא קלה.

טל 12 3 בנובמבר 2013

בלאט אמר אחרי המשחק שהוא ביטל הפעם את אימון הבוקר בפעם הראשונה מזה עשרים שנה. כנראה שהוא למד מאייברסון – We Talkin Bout Practice :-)

אורן 3 בנובמבר 2013

אכן מכבי סתמה את הפה לכל המבקרים.
הנצחון על קובאן היה ממש נצחון הרוח על החומר.
אין ספק הרוח היהודית שאף פעם לא מרפה ניצחה את המשחק,לא 10 זרים עם תקציב של 20 מליון דולר.
באמת,איך התקשורת תקפה את מכבי אחרי ההפסד לחולון ולנס ציונה?!
הרי מכבי קבוצה חדשה(בניגוד,כמובן,לנס ציונה וחולון)וסמית פצוע.
למה לעזאזל עשו רעש מאיזה הפסד?
צריך לזכור גם ששנה שעברה הגמר היה בחיפה-שזה ממש לא פייר!!

אורן 3 בנובמבר 2013

וואי איזה כיף זה לראות את החיים כמכביסט.
תגובה על שירי שואה ממכביסט ותיק בעוד 1,2,3 שניות…

רועי 3 בנובמבר 2013

באותו מחזור, קבוצה של 40 מיליון יורו הפסידה לקבוצה שלא שמעת עליה מחייך.
הכי קל לגמד כל ניצחון בטענה ש "20 מיליון דולר ניצחו".
ואגב, התקציב של קובאן גבוה משל מכבי, אז תבדוק את העובדות שלך לפני שאתה זורק סיסמאות.

רועי 3 בנובמבר 2013

אבל זה בסדר אורן, אני מבין אותך, אתה ועוד רבים כמוך מתוסכלים, הפסד שלנו ביום שישי היה משלים שבוע מושלם מבחינתך, ייחלתם לו כולכם.

אורן 3 בנובמבר 2013

רועי,
תבדוק את עצמך 2-התקציב של קובאן לא גבוה מזה של מכבי.
ועם ברצלונה(שהתקציב שלה גג 30 מליון יורו) היתה מפסידה פעמיים בשבועיים לקבוצות של תקציב 5.7 מליון ש"ח(טיפה יותר ממיליון יורו)-אני מבטיח לך שהמארקה היה חוגג על זה.
וזה בסדר.מכיר את המנגנון של אוהדי מכבי.
מפסידים בדרבי בכדורסל-אז זה לא ממש משנה,כשבאותה מידה מצפים לתבוסה אדומה של 100 הפרש(אני בטוח שבעל הטור יישמח לספר לך מי בדיוק).בעצם כל הפסד ולא משנה התקציב הפעוט שלה-הוא לא משנה.
אבל נצחון על הכוכב האדום בלגרד-ויאללה למילאנו.
מאד מחוברים.

רועי 3 בנובמבר 2013

התקציב של קובאן כן גבוה משל מכבי.
וברצלונה הפסידה בביתה, לקבוצה נחותה ממנה בהרבה, ללא הגבלות כלשהן עליה (חוק רוסי, חוק צעירים).
ואני מכיר את המגנון שלך ודומיך שונאי מכבי:
מכבי מנצחים – נהה, לא מרשים, קבוצה של 20 מיליון דולר.
מכבי מפסידים – האימפריה קורסת.

רועי 3 בנובמבר 2013

ומכבי לא הפסידה פעמיים בשבוע, הפסידה במחזור הראשון בחולון, ושבוע שעבר בנס ציונה.
נכון שאתם סופרים את הניצחון על חיפה כהפסד ("אם רנדל שם את הלייאפ" – מה שמשום מה היה מבטיח לחיפה ניצחון במצב של שיויון נקודות), אבל עדיין אפשר להיצמד באופן מינימאלי כלשהו לעובדות.

אורן 3 בנובמבר 2013

כתבתי עובדה-שהם הפסידו פעמיים בשבועיים.אותך זה לא ממש מעניין.
חוץ הפער בין נאנטר לברצלונה-הוא לא כמו הפער בין נס ציונה למכבי,לא משנה כמה תנסה לשכנע את עצמך,כמו שאתה משכנע שדופקים את מכבי(יו"ר מנהלת אוהד מכבי,עיתון של מכבי,ערות של מכבי,ושימון שהרי הוא רק סגן יו"ר האיגוד).
ועדיין מחכה למכביסט ותיק שיאמר שאנחנו מנתצים קברים ושרים שירי שואה.מאוכזב ממך,רועי.

MOBY 3 בנובמבר 2013

קבוצת MACABI TEL AVIV היא קבוצה מעולה, יהיה שמח בימי חמישי או ששי (אגב אחלה יום ושעה לדעתי סוף סוף יכול לראות כדורסל עם הזאטוטים.)
ולא, לא יהיה לי כל כך אכפת עם ינצחו או יפסידו.
קבוצת מכבי תל אביב היא קבוצה די מוגבלת יהיה שמח בימי ראשון או שני (או שישי בצהריים או שבת בערב????). מה לעשות שחוקי הליגה מצמצמים את הפערים הלא הגיוניים בתקציבי הקבוצות.

רועי 3 בנובמבר 2013

יפה, לפחות מישהו אחד מודה שהחוקים האלה נועדו להחליש את מכבי ("לצמצם פערים" כפי שאתה קורא לזה), ולא לקדם את השחקן הישראלי לשום מקום.

רועי 3 בנובמבר 2013

ואפשר לדייק –
קבוצת מכבי תל אביב היא לא קבוצה מוגבלת, היא קבוצה שהגבילו אותה. יש הבדל.

אורן 3 בנובמבר 2013

הגבילו אותה כמו שהגבילו את האלופה לשחק ביורוליג?
או שהגבילו אותה כמו שכל השנים הגבילו את הפינאליסטיות ששיחקו את הגמר במכבי?
בעיה ההגבלות האלו.

רועי 3 בנובמבר 2013

וואו, שיחקו את הגמר בביתה של הקבוצה שסיימה במקום הראשון בליגה, אכן עוול שצועק לשמים.
אתה מאמין לקשקושים האלה שאתה כותב ?

אורן 3 בנובמבר 2013

כשחולון סיימו את הליגה ושיחקו את הגמר ביד אליהו אתה לא מחשיב.
אגב, גם שם הם בכו שלקחו להם את הספסל הקבוע שלהם.
אתה באמת מאמין לקשקושים האלה שאתה כותב ?

אורן 3 בנובמבר 2013

ואגב עם תאוריית גמר הליגה לא מתיישבת לך טוב,אז לך על תאוריית גמר הגביע.גם שם סיימתם במקום הראשון?
אתה מאמין לקשקושים האלה שאתה כותב ?

רועי 3 בנובמבר 2013

המקרה של חולון היה היוצא מן הכלל ואתה דמגוג שאתה משתמש בו.
בכל 7 שנות פיינל פור ישראלי (איבדתי את הספירה כבר), פעם אחת בלבד מכבי ת"א לא סיימה במקום הראשון בתום העונה הסדירה.

רועי 3 בנובמבר 2013

ולצורך העניין, אין לי שום בעיה שגמר הגביע ייערך בכל מגרש אחר.

אורן 3 בנובמבר 2013

מסכים איתך,צודק.דופקים את מכבי תמיד.
מדהים איך אחרי שדופקים אותכם כל כך חזק אתם עדיין מנצחים.
פשוט כנגד כל העולם,וכנגד כל הסיכויים.

רועי 3 בנובמבר 2013

אה אוקיי, עברנו למוד תגובה של כיתה ג'.
שכחו לעדכן אותי.

MOBY 3 בנובמבר 2013

רועי
כבר דשתי בנושא. מצד הבעלים שישחקו 12 שחקנים בשכר מינימום לא משנה לאף אחד הזהות שלהם.
מבחינת הקהל (שכנראה הוא לא הקהל של מכבי תל אביב, אבל אני מסרב להאמין בכך) שישחקו 12 שחקני הבית של הקבוצה מהתיכון או שלא מהתיכון.
רוממה היה מלא (או כמעט מלא) כשעדי ארי תומר שיחקו. גם יד אליהו היה מלא כשמיקי ודורון שיחקו. היום בליגה הישראלית היד אינו מלא. גם לא רוממה למרות האליפות. הזהות העירונית חשובה כולל ההמשכיות- בתל אביב יש המשכיות.
אני אישית בעד 3 זרים רשומים ושכל קבוצה תרשום עוד 17 שחקנים לאירופה אם זה מה שהיא רוצה. ושתהיה אפשרות לרוטציה בסגל הרשום. שוב התקציב של מכבי (בזכות)ייתן לה את היתרון לבנות 2 קבוצות. שאר הקבוצות יאלצו לייצר תלכיד מיוחד. וכן זה יקדם את השחקן הישראלי. (ויאפשר הפתעות מהליגה הלאומית עם 2 הזרים (מיותר אפשר גם 1) שלה ורעננות הצעירים) לא כל דבר הוא בעד או נגד מכבי תל אביב.
זה די ילדותי לבחון את העולם בצורה כזו.

רועי 3 בנובמבר 2013

לבנות שתי קבוצות ? זה נשמע לך משפט הגיוני ? ואיך קבוצה כזו אמורה להתאמן ?
תסלח לי אבל זה לא ספורט מקצועני, זו חלטורה.
אבל הויכוח ביננו הוא בסיסי יותר, אני לא חושב שאם יהיו שלושה זרים בלבד בכל קבוצה והיתר ישראלים, ימשוך יותר קהל למגרשים. רמת הכדורסל תרד, והקהל לא מתחבר לכדורסל הזה (למרות שאתה כן). בליגה הלאומית יש שני זרים בלבד, והקהל לא נוהר למשחקים שם (הפועל ת"א בזמנו היתה היוצא מן הכלל למשפט הזה). זו הליגה שנועדה לקדם שחקנים ישראלים צעירים, לא הליגה הראשונה שבה הקידום יבוא על חשבון רמת הכדורסל.

MOBY 3 בנובמבר 2013

כבר עכשיו יש לך 2 קבוצות 15 שחקנים (לפחות) איכותיים למדי.
אני לא חושב שצריך לבנות 2 קבוצות אבל הטיעון של "ככה אנחנו מצליחים לשמר את התקציבים המופרעים שלנו בעליה לטופ 16" לא ישמעו.
אני יודע שאני הפסקתי "להתאבד" על הכדורסל הישראלי בליגת העל כשאיבדתי את היכולת לדעת מי משחק איפה ומתי. עכשיו אני הרבה יותר נמצא בליגה הלאומית מאשר בליגת העל (גם היום והשעה די קבועים ככה שאפשר לתכנן). 3 זרים או 4 זרים זה די . עדיף מהמצב שהיה לנו רק לפני 3-10 שנים שכל מי שידע להקפיץ ללעוס מסטיק ולהטביע עבר בליגה שלנו.

טל בן יהודה 3 בנובמבר 2013

שני דברים:

1. אי אפשר להתווכח על עובדות (ואני מקווה שהם עובדות), כשאתה אומר שהיום רוממה וההיכל לא מלאים בליגה, ופעם הם כן היו.

אבל, אי אפשר לומר שזה הכל בגלל דבר אחד ולא אחר. תרבות הפנאי של היום שונה באופן מהותי מזו של לפני שניים ושלושה עשורים, כשהדבר היחיד שהיה כאן זה טלוויזיה בשחור לבן.

2. רציתי להתייחס לכך בפוסט הקודם ולא יצא לי, לגבי ה-3 זרים.
ציינת בתגובה שהשחקנים הציעו "לרשום 3 זרים… וכו'".

אני פשוט חושב שמה אתה רוצה, והשחקנים מציעים, זה לא ריאלי. נחמד פשוט לנתק את כל הצד של אירופה ב"תרשום עוד 17 שחקנים לאירופה אם זה מה שהיא רוצה", אבל זה פשוט לא מציאותי.

אגב, אני אניח בבטחה שגם הפועל י-ם ומכבי חיפה לא היו מעוניינות ב-3 זרים בלבד בטופס מהבחינה הזו של אירופה.

השחקנים יצטרכו להמשיך לחשוב על פיתרונות יותר טובים לטעמי.

MOBY 3 בנובמבר 2013

הם הציעו 3 (להערכתי הם היו "מסתפקים" ב-4)
אבל רשימת נושאי התפקיד מהפוסט הקודם + מנהלים אחדים כמו האמסלמים התנגדו (דובר על מחבלים וחיזבאללה ועוד שטויות) אז הגיעו לשעטנז שעליו צחקת (בצדק) בפוסט הקודם.
אבל מצבו של השחקן הישראלי השתפר!!!
וזה מה שהשיגו נציגי השחקנים. למורת רוחך ורוח המכביזם המרצד בתשובות שלך ושל רועי.
השאלה מה אתה אוהב – כדורסל או כדורסל ישראלי.
כדורגל או כדורגל ישראלי.
אם התשובה היא כדורסל- אז יש אחלה כדורסל באמריקה בסין ואפילו בטורקיה. אם כדורסל ישראלי – אז אנחנו בבעיה (ערבי חמישי כבר לא מכסים את הבעיה).
כדורגל? אז אנגליה, צרפת גרמניה וספרד קוראות לך.
כדורגל ישראלי – אז אנחנו בבעיה (נכון שבראיה קצרה של שנה שנתיים אחרונות אתה לא חש כך, תנסה לעשות זום-אאוט).

רועי 3 בנובמבר 2013

ההפרדה הזו שאתה יוצר היא אחת מהמגוחכות שקראתי.
אתה פשוט מסרב להבין שהעולם התקדם.
מעניין אם גם בארסנל מקיימים דיון מה הם אוהבים, כדורגל, או כדורגל אנגלי.

MOBY 3 בנובמבר 2013

ביטול של דעות אחרות שוב מראה על ילדותיות.
כשהזרים בליגה יהיו שחקני נבחרות עם X משחקים בנבחרת נדבר על פתיחת הגבולות.

רועי 3 בנובמבר 2013

אז אני לא מבין, אם הזרים שהיו מגיעים לכאן היו ברמה לא היה אכפת לך שזה כדורסל ולא כדורסל ישראלי ?
חבוב, תיסגר על הטיעונים שלך…

MOBY 4 בנובמבר 2013

או.קי ניסיתי, מבין קשה הבנה.
1. אני מעדיף 3 זרים. מבין?
2. אפשר גם 4 זרים. מבין?
3. מישהו ילדותי דיבר על ליגה באנגליה בכדורגל- באנגליה יש את האיזונים שלהם בנוגע לכמות הזרים. בייחוד בנוגע לאיכות שלהם. מישהו גם לא ספר את האקדמיות ואת ליגת המילואים באנגליה. לכן נתתי רק קצה מטיעון. אם תהיה פה ליגת מילואים בכדורסל (ששם כמו בליגת המילואים בכדורגל (ארסנל) יש בדיוק מי מה וכמה יכולים לשחק. ורק שחקני נבחרות יוכלו להיכנס בשערי הליגה בכדורסל בישראל. אז אפשר יהיה לפתוח דיון = לדבר על פתיחת הגבולות. מבין?
חבובי הבנת? מתוקי? מושמוש? השכלת?

טל בן יהודה 4 בנובמבר 2013

MOBY,

אני מבין מה אתה כותב על הליגה האנגלית…
אבל קשה לי לראות את כולם שותקים אם יהיה כאן הגבלה על רמת הזרים במקום המספר עצמו.

דוגמה טובה לכך היא מכבי ת"א.
יש שנים שהזרים קצת פחות טובים ויש שיותר טובים (כל הסקאוטינג שבועלם לפעמים לא ימנע ממך איזה פלופ או שתיים). אבל גם בשנה שהזרים של מכבי יהיו מהמשובחים שיהיו כאן, עדיין יהיו אנשים שיתלוננו שהישראלים לא משחקים.

המון אנשים התלוננו על החמישייה הבינלאומית של מכבי ביום שישי עם אפס ישראלים. מולם, פתחה קובאן עם רוסי אחד שלם. זה פשוט הטבע של המשחק הגלובלי היום.

MOBY 4 בנובמבר 2013

טל
לקובאן – 3 אמריקאים כזרים, 3 אירופאים כשוק משותף, 6 רוסים שותפו במשחק.
לתל אביב 6 אמריקאים כזרים ו-4 ישראלים ששותפו במשחק.
אבל אנחנו מסתכלים לא נכון.
אנגליה היא המקבילה לנו לא ספרד או צרפת למרות שגם שם יש הגבלות.
לונדון ליונס (ארסנל?) 3 זרים אמריקאים. השאר אנגלים.

רועי 3 בנובמבר 2013

טל,
לגבי 2. זה מאוד מציאותי, ככה מתנהל כל איגוד עובדים דורסני במשק הישראלי. אין סיבה שארגון השחקנים יתנהל בצורה שונה.

עירן 3 בנובמבר 2013

טל,

מדי פעם אני מגיב לך פה, לאו דווקא כאוהד מכבי ת"א (ואני לא), אלא שמאד מעניין אותי לראות איך עובד ראש של "מכביסט".
אני תמיד מסכים איתך בניתוחים לגבי אליהו ובעיקר לגבי בלאט.

מתוך המקום הזה, איפוא, של ההערכה המשותפת לבלאט, לטעמי היה מקום להתייחס כאן ל"כתבה" של ורד כהן בוואלה ספורט בבוקר המשחק "השחקנים צועקים הצילו". זה היה כל-כך הזוי (בלאט צועק על השחקנים ???!!!) וכל-כך פתטי – קודם כל, היא ניסתה לשוות לזה אופי גרוע יותר וכתבה שבלאט "צווח", לא צעק, אחרי המשחק ושההערות שלו "עוקצניות"…. ושנית, היקמן "מבועת" (???) מהצעקות, וסופו "לא שוכח מי ביקש לשחרר אותו בעונה קודמת" (אבל שכח אצל מי עשה את העונה הכי טובה שלו…) – היינו, ניסתה לצבוע את הכל בשחור משחור.

זאת לצד העובדה שהיא מדבררת באופן רציף את אליהו (ואכן, שמו עלה בכתבה ואף היה ציטוט של "שחקן ששיחק בשנה שעברה אצל בלאט" והתלונן). לטעמי היא גם כתבה את זה מפיו של דני פדרמן כהכנה למקרה של כשלון וסימון הכתובת לכשלון הזה מראש.

ואז – התפוצצות כזו של ריכוז וחדות, עם קבוצה מאומנת לעילא ומבצעת תוכנית משחק נהדרת במלואה.

הפער בין שני הדברים כל-כך חריף, שחשבתי שנכון יהיה להתייחס לזה.

עירן 3 בנובמבר 2013

אגב, בבוקר המשחק אמרתי שמכבי ת"א תנצח בקלות. ראשית, השדירה המרכזית שם של אינגלס-סמית-בלו-היקמן היא מהטובות באירופה ולצד ג'יימס שישתפר והבלחות של סופו ורייס, היא יכולה להגיע רחוק.

כמו-כן, הפתיע אותי הזכרון הקצר וחוסר היכולת להעריך את השינוי הקיצוני שהקבוצה הזו יודעת לעשות מבירא עמיקתא לאיגרא רמה. פשוט שכחו את זה בוואלה ספורט.

והבוקר, אכן, שמעתי בשידור חוזר את מאיר איינשטיין מלין על הדקות של הישראלים, תוך שימוש בטענה הפנטסטית שאפילו במשחק ביוסטון שיחקו הישראלים יותר (…). אכן, דקות המשחק של הישראלים היא באמת הסוגיה העיקרית בנצחון הזה…

מכביסט ותיק 3 בנובמבר 2013

אתה צריך להיות קצת בעניינים. וד כהן מקבל ידיעות מאבא של אליהו. ידיעות בלעדיות. וחצי מהידיעות שלה מומצאות. אין מה להתרגש

עירן 3 בנובמבר 2013

כן, זה מה שכתבתי. איך שאני מבין את זה היא הימרה בשנה שעברה ובקיץ על הסוס הלא נכון – אליהו, ובסוף הפסידה בהימור הזה. עכשיו, כדי להמשיך ולסקר את אותה מכבי ת"א שנפטרה מאותו סוס עליו הימרה, היא חייבת למצוא נתיב לשם ועושה את זה דרך דברור לדני פדרמן (כולל הראיון ההזוי איתו ולפיו "הוא מפרה את בלאט באיפורמציה…"). במסגרת זאת היא מנהלת מאבק צמוד עם גלדסטון מי יהיה היורש של רפאל נאה.

דווקא מאחר ואני לא באותה "מפלגה" איתך, אלא פשוט מעריך את בלאט ועבודתו כאוהד כדורסל, זה חרה לי לא מהרגש אלא מההגיון. זה היה כל-כך מוטה שזה כבר עבר את גבול הציניות.

מכביסט ותיק 4 בנובמבר 2013

אני לא יודע אם היא הימרה העל הסוס הלא נכון. היא כנראה ניזונה מהדלפות ממכבי דרך הצינור אבא של אליהו ואליהו. וכשהמקור שלה יובש מכסף היא התגייסה לטובתו. כך היה גם עם רענן כץ וכתבים אחרים.

טל בן יהודה 4 בנובמבר 2013

אין ספק שלקרוא את הכותרת "השחקנים צועקים הצילו" אחרי המשחק ברוסיה הייתה קומדיה במיטבה.

רק מראה שאין מה להתייחס לכל דבר שנכתב.
צריך לזכור שרוב הדברים הללו הם לקליקים ורייטינג.

קובי (מכביסט) 3 בנובמבר 2013

לטל בן יהודה-

תסתכל בפוסט הקודם ששאלת איך מכבי הפסידה לנס ציונה. וכתבתי לך בדיוק את הסיבה ולמה ביורוליג אין מה לפחד…[החוק הרוסי. חוק הזרים. חוק הצעירים. מצבת הפצועים וכו'],

בנוסף כתבתי שם שלמכבי אין רכז אוחיון הוא רכז מחליף מצוין. ורייס בכלל לא רכז ואפילו עם צ'אנס של שנתיים הוא לא יהיה כזה. ואיך נגמר המשחק??? רייס שיחק כמעט 30 דקות ונתן 4 נקודות ואסיסט בודד. זה רכז??? (אוחיון לא שיחק…),

אז איך בכל זאת מכבי ניצחה? ככה : רייס הוא "רכז בכאילו" הוא מכדרר ומכדרר ואז כשנגמר השעון. הוא נתן את הכדור להיקמן כדי שיחדור או לאינגלס כדי שימסור. ככה שלמעשה הרכזים של מכבי היו היקמן ואינגלס שאכן סיימו עם 10 אסיסטים ביחד!!

לכן כשככה הדברים נראים בלאט צריך לעלות עם היקמן כרכז אינגלס לצידו. וסמית' בלו וג'יימס משלימים את החמישיה. זה יכול לעבוד מצוין גם נגד פנאתינייקוס וכל קבוצה שיש לה רכז גבוה (וככה מכבי תסיים ראשונה בבית). אבל נגד קבוצות עם רכזים מהירים ונמוכים זה יהיה מתקון לכישלון. כי אינגלס יהיה איטי מולם והם יחדרו עליו בקלות,

אפרופו המשחק נגד פנאתינייקוס- השחקן היחיד שיודע לעצור את סופו ולתסכל אותו נמצא אצלם. קוראים לו מייק באטיסט! למרות גילו הוא שחקן חכם שיודע בדיוק איפה למקם את עצמו מולו. לכן במקום לנסות להלחם בזה לשווא בלאט יצטרך לשחק הרבה דווקא עם טיוס. במיוחד לאור מצבת הפאוורים הארוכה שלהם (גיסט באטיסט פוטסיס ולאזמה). את דיאמנטידיס כמו שאמרתי אינגלס יצטרך לעצור כי אוחיון ורייס יכשלו בזה,

כדי שבלאט לא ימשיך להסתבך בליגה הוא חייב קודם כל להחזיר מהר את סמית'. ולעלות עם טיוס במקום סופו שבא לליגה מותש אחרי המאבקים והנסיעות ביורוליג. כי הסנטרים הדקיקים והמהירים בליגה למדו איך להתיש אותו ולהפוך אותו לחור גדול במשחק של מכבי.

דבר אחרון- כשתגיע ההחלטה במכבי להפרד מרייס. כדאי להם מאוד לבחון ברצינות את הרכז המוכשר של בודבלינק קייב. ג'ניס סטרלניקס מלטביה (24-1.91) הוא רכז גבוה ואתלט עם שמירה חזקה. שמעמיד ביינתים ממוצעים מצויינים של 9 נקודות (62% ל-2 ו-50% ל-3 100% מהעונשים!) ו-5 אסיסטים למשחק ביורוליג….הוא הולך להיות הפתעת היורוליג בשלב הראשון!

טל בן יהודה 4 בנובמבר 2013

לגבי הליגה:

1. בלאט לא יכול החזיר את סמית', כי למיטב הבנתי ישנו סיכום בינו לבין מכבי שהוא בינתיים משחק רק ביורוליג, כדי להקל על הפציעה שלו בברך.

אני מאמין שסמית' ימשיך לנוח בליגה הישראלית לתוך החורף.

2. טיוס במקום סופו נשמע מעניין, אבל אני לא רואה את זה קורה.
אין הרבה שומרים שיכולים להתמודד עם סופו, ובלאט אוהב את היתרון הפיסי הזה.

יוסי 4 בנובמבר 2013

1. לפי פרסומים, סמית' יחזור לליגה בין עוד שבועיים לעוד חודש, תלוי בקצב החלמתו.

לדעתי סמית' הוא השחקן הכי חשוב של מכבי בליגה השנה, פשוט כי הכי קל לו מול היריבים שלו- בשני צידי המגרש.

2. ט'יוס היה אמור במקור לשחק ביחד עם שון ג'יימס, ומאחוריהם רייס, לנדסברג ואינגלס- חמישייה אתלטית במידה קטלנית.

בינתיים לצערנו זה לא קורה, ואני מניח שברגע שמכבי תחזור לפרק קבוצות בליגה, בלאט ירשה לעצמו קצת יותר אי-קונבנציונליות עם הרוטציה.

מכביסט בדם 4 בנובמבר 2013

פוסט אדיר באמת מכבי השתיקה את כולם אבל באמת נמאס לי מהדיון על הישראלים זה כבר הפך לשגרה שמכבי מנצחת במקום לפרגן מסתכלים על הדקות של הישראלים ושמכבי מפסידה אומרים שזה בגלל הישראלים(למרות שעפ"י מה שאני יודע בלו וטיוס שחקני נבחרת ישראל בהווה ובעבר לנדסברג ישראלי שעבר טירונות..
ד"א אתה תהפוך את הפוסט הזה לשבועי אחרי כל משחק ביורוליג?

טל בן יהודה 4 בנובמבר 2013

לגבי השאלה של "פוסט שבועי"?
לא יכול להבטיח שאחרי כל משחק יהיה פוסט שהוא חלק מ"המסע למילאנו", אבל נלווה אותם עד להעפלה לפיינל פור.

יוסי 4 בנובמבר 2013

*עד הגביע

אסף .ג. 4 בנובמבר 2013

האמת תקשורת הספורט בארץ חסרת פרופורציות בקשר לכל דבר הפסד או נצחון בודד וראה מה קורה טל בשלל תוכניות בערוץ שבאתר שלו אתה כותב שדי מוביל קו זה….
לגבי מכבי בדיוק כמו שהפסד ליגה בארץ הוא נחמד ולא יותר כי לצערי ברור כבר באוקטובר איך הליגה תגמר כך גם ניצחון כביכול מזהיר ביורוליג בשלב הראשון הוא לא יותר מנחמד כי זהו שלב שברור שמכבי חייבת לעבור וכנראה שגם תעבור בסוף, ואל תספרו לי על דירוג כי בשלב הבא בכל מקרה תיפגש בכל מקרה קבוצות הטובות באמת שאותם צריך לנצח.

אסף .ג. 4 בנובמבר 2013

וסליחה על כל מקרה אחד מיותר בתגובה (כשלי קריאה וכתיבה…)

Yavor 4 בנובמבר 2013

הכי התחברתי להערת אגב על ההתנצלות. בכי ונהי מיותר לגמרי.

Comments closed