"המתגבר"

התקריות עם פניני הם בסך הכל חלק מהגדרת תפקידו על מגרש הכדורסל

pnini enforcer

בספורט המוזר הזה שמשחקים על הקרח וקוראים לו "הוקי", ישנו תפקיד לא רשמי בקבוצה הנקרא באנגלית "Enforcer", מעתה והלאה בטור: "מתגבר" (מלשון "לתגבר אותו", ולא מלשון "להתגבר עליו"). אם נלך לוויקיפדיה על מנת לקחת את ההגדרה המתומצתת לתפקיד, נבין שמתגבר תפקידו להרתיע ולהגיב למשחק אלים ואו מלוכלך של היריבה, לפעמים באותו המטבע.

חשוב לציין, שבניגוד לכדורסל או כדורגל לדוגמה, הוקי מוגדר כספורט מגע, כמו פוטבול, כלומר לא כל נגיעה ביריב היא עבירה. למעשה ההפך הוא הנכון, פיזיות הינה חלק בלתי נפרד מהספורט ומתרבות המשחק.

עוד עניין שאציין לפני שנמשיך הלאה הוא שהמתגברים הללו הם לא שחקנים שאין להם קשר למשחק עצמו. מדובר בשחקני הוקי עם היכולות הכי גבוהות שהגיעו לליגה הטובה בעולם בזכות היכולות הללו, כמו גם בזכות גודלם וחוזקם (או לליגות בכירות במדינות אחרות שקופאות בחורף).

התפקיד הלא רשמי הזה של "מתגבר" משמעו דבר אחד, "לתת גב" לשחקנים האחרים בקבוצה ולהגיב כשהקבוצה היריבה מתקיפה את השחקנים הכישרוניים שלך, כלומר את ה"כוכבים". מכירים את זה שאחד בא לחבר שלו ואומר לו "אתה נותן לי גב אם משהו קורה?", אז זה.

רק כדי להמחיש את זה בשפה שאולי תקל על חלקכם, תחשבו על שחקן כדורגל גדול וחזק שמשחק בברצלונה ועיקר תפקידו על המגרש הוא להגיב באגרסיביות ואף ברוטאליות כלפי שחקני היריבה שמשחקים באותו האופן בסביבתו של מסי.

ובאופן לא מפתיע, אחד מהמילים הנרדפות באנגלית לתפקיד ה"מתגבר" בספורט הינו "בריון".

*

המקצוע הזה של "מתגבר" אינו נחלתו הבלעדית של הוקי, כשגם ב-NBA, שכאמור המגע בו מוגדר כאסור, ישנם שחקנים שידועים כבריונים וחלק מהגדרת התפקיד שלהם הוא לתת גב לכוכבים הכישרוניים בקבוצה כשצריך.

באופן טבעי, התפקיד הזה היה הרבה יותר נפוץ בעבר, בעיקר עד שנות ה-80, לפני שדיוויד סטרן עיקר את שחקניו והפך את ה-NBA לליגת נמושות. תחשבו על שחקן כמו צ'רלס אוקלי שהיה סוג של "מתגבר" בבולס של מייקל ג'ורדן, לפני שהועבר לניקס (ואם שמעתם סיפורים, אתם יודעים שהוא משמש כסוג של מתגבר שלו גם לאחר הפרישה, כשאוקלי עדיין חלק מהפמליה של מס' 23).

אבל גם כיום, אחרי שסטרן יצר את ה-No Balls League, אפשר עדיין לראות שחקנים שמתפקדים (גם) כמתגברים. רק בנובמבר האחרון, המתגבר של הקליפרס, מאט בארנס, יצא לטוויטר עקב תסכולים מסוימים שנבעו מהתפקיד הזה.

חלק מהגדרת התפקיד, הלא רשמי כמובן, של בארנס בקבוצה היא לתת גב לכוכבים כמו כריס פול ובלייק גריפין כאשר המשחק הופך לפיסי מדי והקבוצות היריבות מסכנות אותם. אז במשחק מול אוקלהומה סיטי ב-13 לנובמבר התפתחה תגרה קטנה בין בלייק גריפין וסרג' איבקה. בסופו של דבר השחקנים שהורחקו מהמגרש היו סרג' איבקה ו… מאט בארנס.

לאחר המקרה בארנס צייץ בטוויטר: "אני אוהב את חברי לקבוצה כמו משפחה, אבל מספיק לתת להם גב, החרא הזה עולה לי המון כסף." (ההדגשה שלי מכיוון שהוא השתמש באותיות גדולות, כשהציוץ הזה נמחק זמן קצר אחרי שעלה).

למה בארנס התכוון בדיוק? ובכן אחרי שאיבקה הסתבך עם גריפין, בארנס התערב כדי להגן על חבר לקבוצה שלו כשהוא זה שהורחק והוא גם זה שכמובן יקבל את הקנס הגבוה ממשרדי הליגה.

*

קאט לגיא פניני, אולי השחקן הכי שנוי במחלוקת בדורנו, שחלק לא קטן מאוהדי הכדורסל בארץ ישמחו לתייג אותו כ"בריון של מכבי תל-אביב".

ביום שבת האחרון, במהלך "שבת ביציע", מאיר איינשטיין הציע שכל שחקני מכבי ת"א יירתמו וישלמו יחד את הקנס שהטיל היורוליג על גיא פניני (13 אלף אירו) עקב החפינה של החבילה של מאריץ' במשחק הביתי מול קובאן ב-9 לינואר. ההצעה נתקלה בפאנל בסוג של בדיחות דעת.

איני יודע אם זו הייתה כוונתו של איינשטיין, אבל בארה"ב שחקנים משלמים קנסות של שחקנים אחרים כל הזמן. הכוכבים של הקבוצות, כלומר השחקנים עם המשכורות הגבוהות יותר, מתנדבים לשלם את הקנסות שהליגה מטילה על המתגברים, אלה ששומרים להם על הגב. כנראה שבארנס לא סתם התמרמר וגריפין, כריס פול או אחרים לא ממש מתחלקים איתו בחשבון שהוא מקבל מהליגה.

רק כדי שנבין עד כמה העניין מושרש בתרבות הספורט האמריקאית, בפוטבול למשל, שם כולם פחות או יותר יכולים להיות מוגדרים כמתגברים, נהוג שהקווטרבק (הכוכב של הקבוצה בדרך כלל) קונה מתנות ומרעיף פינוקים על שחקני קו ההתקפה שלו, אלה ששומרים עליו כל משחק, כל המשחק, למשך עונה שלמה.

זה בסך הכל הגיוני, הגוף שלהם סופג כמויות בלתי נתפסות של כאב בעיקר כדי להגן על הכוכב, המינימום שהוא יכול לעשות זה להראות קצת הכרת תודה. ג'ף סאטרדיי, שחקן קו התקפה של פייטון מאנינג באינדיאנפוליס קולטס, מספר שמאנינג היה מתקשר למסעדות שהשחקנים היו סועדים בהן בערים השונות, ומשלם בשבילם את החשבון בזמן שהוא היה יושב בחדר ולומד את ההגנות של היריבה.

אז אחרי כל זה, אולי ההצעה של איינשטיין קצת פחות מצחיקה. אולי שחקני מכבי ת"א צריכים לשקול את ההצעה הזו. שכן מהו גיא פניני, אם לא המתגבר הלא-רשמי של מכבי ת"א.

*

אבל רגע. לפני שאני עורך השוואה מופרכת בין גיא פניני למאט בארנס או צ'רלס אוקלי, בואו ניקח צעד אחורה. היורוליג או ליגת ווינר הישראלית הם לא ה-NBA. לא מבחינת רמת המשחק, האינטנסיביות שמופגנת בהם או הגודל של השחקנים בליגות הללו.

אך אין זה אומר שמכבי ת"א לא יכולה להיעזר בשחקנים מן הסוג כזה. ההפך הוא הנכון, אני חושב שזה יכול רק להועיל לה ולכל קבוצה אחרת, בטח ובטח בשלבים הגבוהים והמתקדמים של העונה.

אם היינו עורכים ראיונות קבלה לתפקיד, סביר להניח שהיינו דוחים את פניני מיד עם כניסתו לחדר הקבלה. בלשון המעטה, השחקן לא נראה כמו המתגבר הקלאסי שהיינו חושבים ורוצים לגייס לתפקיד. אבל פניני מכפר על המראה הכחוש משהו שלו עם האופי המחוספס והבלתי מתפשר שהוא ניחן בו. אותו אופי שהוביל אותו לטופ.

רק החזקים, הנחושים והתחרותיים ביותר, לעיתים על גבול הפרעה נפשית (ע"ע ג'ורדן, מייקל) מגיעים לרמות הגבוהות ביותר של הספורט המקצועני. אם עדינות ורכות זה הקטע שלכם, כנראה שצפייה בספורט זה לא התחביב שהכי מתאים לכם. אני יכול אולי להמליץ לכם על סריגה או חוג מקרמה.

הספורט המקצועני הוא אולי המקום הטהור ביותר שבו מתקיים החוק הדרוויניסטי. רק החזקים שורדים וממשיכים הלאה, כשהחלשים נושרים במהלך הדרך, והפרקט הוא המקום האחרון שבו מותר לך להפגין חולשה בפני היריב.

כשמוסיפים לקלחת האינטנסיבית הזו את האלמנטים של כבוד, יוקרה וכסף (המון-המון-המון כסף!), כל משחק הופך למלחמה חדשה. שלא תצפו לרגע מהשחקנים, שחיים את החיים האלה ומתנהגים בצורה הזו מגיל מאד צעיר, פתאום לכבות את אותן האמוציות שהביאו אותם למקום שבו הם נמצאים כיום.

כמו שמאמן הפוטבול האגדי, וינס לומדרדי, אמר: "ניצחון הוא לא תוצאה אפשרית, הוא התוצאה היחידה". ספורטאי שניצחון זה המקצוע שלו יעשה הכל כדי להשיג אותו. בתור אוהד, אני מרגיש שמדובר בדבר חיובי והכרחי אצל שחקנים בקבוצה שלך.

*

בבקשה תקראו את המשפט הבא בעיון רב: אין כאן ולו הניסיון הקטן ביותר להצדיק או לתרץ את המקרה של פניני ושולדנבראנד (אם אתם מרגישים שלא שכנעתי אתכם בזה, תקראו את המשפט הזה שוב ושוב, עד שתשתכנעו). שם היה מדובר בפרובוקציה בלבד.

אבל, אם אוהדי הספורט שמסביב יתחילו לפנים את התפקיד הזה של "מתגבר" כמו גם את חשיבותו בספורט המקצועני, אולי הם יתחילו להבין את גיא פניני וחשיבותו למכבי ת"א קצת יותר. מעבר לכך, אולי מקרים כמו המקרה שהתרחש בין פניני ומאריץ', יתקבלו כאן בפרופורציות הראויות להם וייחשבו כמקרים זניחים שכל דיון בהם מעבר לרגע שהמשחק הסתיים הוא מטופש.

הייתה "קטנה". בכל משחק בכל ענף יש "קטנות". זה קורה על הזמן, חלק מהספורט, כל ספורט. אז במקרה זה הגיע לאזור הרגיש שבין היתר אחראי גם על המשך הציביליזציה האנושית. לא ביג דיל.

בעצם, זה גיא פניני, זה כן ביג דיל.

*

אני יכול להניח שהסיבה העיקרית שפניני קיבל את הקנס שקיבל מהיורוליג, היא שעשו רעש מהעניין הזה בארץ (היי עיתונאים יקרים!), מה שגרם לקובאן לעשות רעש ברוסיה, מה שגרם ליורוליג לעשות רעש בברצלונה. נוצר לנו משולש ברמודה למופת.

העובדה היא ששחקנים יעשו הכל כדי להשיג יתרון על פני השחקנים שנמצאים מולם בצבע גופיה שונה, וטוב שכך. לי רק חבל שפניני לא קבר את השלשה במתפרצת שהתחילה מיד אחרי שמאריץ' התקפל לפרקט. לא רק שזה היה מביא לצדק פואטי שהשלל היה מגיע ל"זוכה", אלא שזה היה מרים את הגג של היכל נוקיה.

בסופו של דבר, אם יסכימו להודות בכך או לא, כולם סערו סביב המקרה בעיקר בגלל שהשם "גיא פניני" היה מעורב, אחרת זה היה סתם עוד תקרית ממגרש כדורסל (או כדורגל, או הוקי, או פוטבול). הרי מה יותר סקסי מהשם "גיא פניני" בהקשר של התנהגות מסוימת על המגרש.

העליהום הלא מוצדק היה כה גדול שהוא השפיע אפילו על מכבי ת"א. איגוד השחקנים האירופאי (שגם מאריץ' חבר בו, כן?), המליץ וקיווה שמכבי ת"א תערער על הקנס בפני היורוליג, שכן הם קבעו תקדים מסוכן אחרי שהמקרה לא הוזכר בשום דו"ח שיפוט (מעיד קצת על חומרת המקרה, לא?). ונכון הייתה עושה מכבי לו הייתה מערערת.

אבל השם "גיא פניני" ומה שהוא מעורר הוא שמנע ממנה לעשות זאת בסופו של דבר. אפשר להניח שתשומת הלב הרבה והלא מוצדקת שהפרשה הזו הביאה עימה גרמה לקבוצה לרצות ולקבור את הנושא בהקדם. אולי מעורבות של כל שחקן אחר בתקרית הזו הייתה מובילה לערעור.

*

למרות מה שאנשים אוהבים לומר ולכתוב בתגובות, גיא פניני הוא שחקן כדורסל מעולה. הוא הגיע לנבחרת ישראל ולאחת מהקבוצות הבכירות בכדורסל האירופאי בזכות. החלק המחוספס במשחק שלו, שלא כולם אוהבים, הוא עוד מנגנון שפותח כדי לעזור לו להגיע לשם.

בראיון המפורסם משנת 1993, אופרה ווינפרי שאלה את מייקל ג'קסון בשידור חי "למה אתה תופס את המפשעה שלך כשאתה רוקד". אז אחרי שהובך וצחקק כמו ילדה קטנה, הוא השיב שזה לא קורה באופן מודע ושהגוף שלו הוא "עבד של המוסיקה". מייקל הסביר שהוא תופס את המפשעה שלו כחלק מהריקוד. כלומר, הוא לא זה שהחליט על כך, אלא הקצב.

ובכן, כמו מייקל ג'קסון על הבמה, כך גם גיא פניני על פרקט. הוא עבד של משחק הכדורסל אותו הוא משחק כבר כמה עשורים. אל תצפו לרגע שהדברים האלה ייעלמו, זה כבר קורה מעצמו. זה מה שעושה אותו גיא פניני.

ואתם יכולים להמשיך ולהתעצבן ממנו, זה הופך את זה לעוד יותר כיף בשבילנו. עד שהוא יעבור לשחק אצלכם כמובן, אז אתם תתאהבו בו.

*

הטור מוקדש באהבה ל"אורן", אוהד הפועל המגעיל ואחד האהובים עלי כאן באתר.

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

הימור מסוכן - אלעד בר איתן
בן בסל - רינת אמיר

75 Comments

B. Goren 22 בינואר 2014

נהדר טל. נהניתי לקרוא.

אורן 22 בינואר 2014

טל,
למה מגעיל?

טל בן יהודה 22 בינואר 2014

לא אתה אישית…
אוהדי הפועל בכלליות הם מגעילים.
מה, לא?

אורן 22 בינואר 2014

חופשי,
זן של קומוניסטים שמאלנים ,שרים שואה ומנפצים קברים(געגועיי למכביסט ותיק).
עכשיו ברצינות ,טל,בהחלט הבאת פה מאמר מנומק שנותן חומר למחשבה(וזה דווקא לא מתאים לך.באהבה ,כן).יש בזה הרבה מהאמת,אבל איך הטור שלך היה נכתב אם מתן נאור היה נתפס תופס בביציים?
והטענה שזה פניני ואין לנו שום דיבה לשנות אותו-אז למה תקפו את טייסון כשנשך את האוזן של הוליפילד(להבדיל אלפי הבדלות וכו)-גם הוא משוגע ועושה הכל כדי לנצח.ולמה תוקפים את הקהל של הפועל-גם הוא עושה הכל כדי לנצח ואין סיבה לשנות אותו.ובכן,טל,מעבר לחוסר הספורטיביות,להתנהגות של שחקן,וגם של קהל-יש אחריות על מה שהם מראים לחברה.
זהו.סך הכל,כרגיל אהבתי את הטור.לגמרי גרם לי לחשוב(וזה לא קל אחרי האוכל).

טל בן יהודה 22 בינואר 2014

אחרי האוכל? אני מוחמא מזה שבכלל הצלחת לסיים את זה ולא נרדמת מול המסך.

אז ראשית, אני שמח שזה גרם לך לחשוב (אולי המחמאה הגדולה ביותר שאפשר לתת). מעבר לכך, התייחסות קצרה לשני נקודות אחרות:

– לא פעם שואלים אותי כאן "איך היית מגיב אם מישהו אחר היה נתפס".

אז אני יודע שממש קשה להאמין לי, או שלא, אבל אני אישית הייתי מגיב אותו הדבר.

אני אודה שאני חושב שיש אוהדי מכבי שיגיבו בצורה אחת אם מדובר בשחקן שלהם, ובצורה אחרת אם זה שחקן מבחוץ. אני לא אומר שהתופעה לא קיימת… היא כן, בכל קבוצת אוהדים. אבל אני חושב שאני מספיק מודע לעצמי כדי שזה לא יקרה.

– אני מסכים איתך שיש לשחקנים אחריות, אבל כבר כתבתי כאן לא פעם שאני לא חושב ששחקנים הם מודלים לחיקוי. הורים הם מודלים לחיקוי. אותם התכונות אופי שיוצרים את הווינריות שאנחנו סוגדים לה, לפעמים יוצרים גם צדדים מקצועיים אחרים. צריך לקחת את הטוב עם הרע.

ה"קטנה" עם מאריץ' זה בדיוק מה שזה… "קטנה".

אורן 22 בינואר 2014

אין ספק ,טל,אתה החבר המכביסט שהיה חסר לי כל כך בעבודה עד שלקחתם אליפות בכדורגל לפני שנתיים(ומאז אני מטיל וטו לכל מועמד שאוהד מכבי-בכל זאת,שנתיים לא קלות).אף אחד לא מדבר פה על ספורט בכלל.

יניב 22 בינואר 2014

גיא פניני = יוסי אבקסיס .
הייתי לוקח אותו מחר להפועל .

את הקנס שלו הייתי מציע למכבי לשלם בכלל המקרה ההוא בדרבי – את הרעש הגדול קיבל בגלל שלמישהו בהנהלה של מכבי קשה עם שירים מסוימים בקהל של הפועל – אותו מישהו שלח את הקפטן למסע צדקנות שהתהפך על פניני יותר שהתהפך על ההנהלה – זה מישהו שאף פעם לא רואה ואף פעם לא אחראי .

פניני שחקן שכל קבוצה צריכה – לא בטוח שכל קבוצה צריכה שהוא יהיה הקפטן -בטוח שאם הוא הקפטן אז יש קמפיינים ציבוריים שהוא לא צריך להוביל .

the bird 22 בינואר 2014

יפה חחח (:

Blue Jay 22 בינואר 2014

Brilliant
כתבה מאלפת מעמיקה ומצחיקה

עמית זילברבוש 22 בינואר 2014

טל,
אתחיל כרגיל ואומר שלא פעם אני לא מסכים עד הסוף עם הדעה שלך אבל הצורה בה אתה מעביר אותה גורמת לי לשכוח את זה.

לענינינו,
כל ההסבר על "המתגבר" ותפקידו בספורט היה מאד מעניין. אני חושב שהוא לא מסביר את ההתנהגות של פניני. פניני לא מגן על אף אחד בדרך כלל בהתנהגויות שלו (העבירה ההיא על אליהו, תקרית שולדברנד, מאריץ' עכשיו), ובמקרה המדובר מאריץ' לא איים על אף שחקן בקבוצה שלו שדרש "גב".
לדעתי, פניני עושה זאת אך ורק כדי להפריע ליריב בכל דרך שהוא יכול, ובגלל שבתור שחקן כדורסל הוא (יחסית)מוגבל, הוא משתמש בעוד "טריקים" כדי להיות יעיל לקבוצה שלו ובכך למנף את הקריירה.לפעמים הוא נתפס (מאריץ') או עובר את הגבול (שולדברנד).

מה שכן, הדברים האלה, כל עוד לא עוברים את הגבול הם דברים שהמון שחקנים עושים כדרך קבע ונתפסים פחות. ברור שבגלל שמדובר כאן בפניני וההיסטוריה שלו, אז זה תופס הרבה יותר כותרות ממה שזה אמור להיות – חלק מהמשחק. משחק מלוכלך, אבל לא משהו נדיר שהוא יוצא מן הכלל.

מפניני אגב, אני מאוכזב במיוחד. משחקן מלוכלך מנוסה שכמותו אני ממש הופתעתי לראות איך הוא עושה זאת למאריץ' בצורה כל כך גלויה ולא זהירה. יש לו כנראה עוד הרבה מה ללמוד נגיד מ.. גוני יזרעאלי, או…ג'ון סטוקטון.

אורן 22 בינואר 2014

עמית,
ראית פעם שחקן כדורגל(אף שחקן כדורסל לא נתפס חוץ מפניני) שתפס בביציים ולא עשו מזה רעש?
זה קרה באנגליה ,בספרד וגם בישראל(ברקוביץ).עשו מזה רעש כי זה מגעיל ואין לזה קשר לספורט.אין ספק שפניני ,בהיותו פניני,לא יכול לטעון על זה שזה לא עבר בשקט.אם מיקי ברקוביץ היה עושה את זה -גם אז זה היה עושה רעש.

אורן 22 בינואר 2014

ברקוביץ הורחק לכמה משחקים.אז תגיד שפה השופט לא ראה.עדיין מקרים מסויימים זוכים להתייחסות מהטלוויזיה,ראה ההרחקה המוצדקת של אניימה שזרק כדור על מויאל(הפועל-בני יהודה לפני כמה שנים).

עמית זילברבוש 22 בינואר 2014

יש רעש ויש רעש.
לדעתי, במקרה הזה התהודה יותר רצינית בגלל הישות המעורבת.
וזה אגב מובן לי. אין טענות.

אורן 22 בינואר 2014

ראית את אייל ברקוביץ מתראיין לטלוויזיה יומיים אחרי המשחק ומתנצל?נראה לי תהודה יותר חזקה מזה שוויציץ אומר שזה לא היה בכוונה.

איציק 22 בינואר 2014

אורן, וכולנו ישבנו, הזלנו דמעה והאמנו להתתנצלות של ברקוביץ'. עד היום הוא צוחק על ההתנצלות הפיקטיבית שלו.

גיסנו 22 בינואר 2014

ראיתי שוב את המהלך כדי לוודא.

כל קשר בין מהלך המשחק למה שברקוביץ' עשה מקרי בהחלט, לא קרוב בכלל להכנס לקטגוריית ה"קטנות תוך כדי משחק", בניגוד למה שפניני עשה.

ותתפלא, זה לא קשור בכלל לצבע החולצה.

איציק 22 בינואר 2014

עמית,
אני חושב שאתה טועה כשאתה אומר שפניני לא הגן על אף אחד כשחפן את ביצי מריץ'. אני חושב שמריץ' תכנן לעשות בלגן גדול למכבי עם הביצים שלו ואם לא פניני וההקרבה שלו, לא ברור איך זה היה נגמר…

שי 22 בינואר 2014

ואני עדיין בשוק שהצלחת להכניס את גוני יזרעאלי וג'ון סטוקטון באותו משפט

איציק 22 בינואר 2014

הוא התבלבל עם מוטי ארואסטי.

עמית זילברבוש 22 בינואר 2014

כן, גם אני…
אבל יש אומרים שסטוקטון היה אחד המרפקנים והנותן "קטנות" הגדולים בהיסטוריה. אז כנראה שלו ולגוני יש משהו מן המשותף…(לכאורה וכו')

תומאס נוימן 22 בינואר 2014

נדמה לי שעיקר תפקידו של ה enforcer בהוקי הוא להגן על הכוכב של הקבוצה. במשך שנים מרטי מקסורלי היה ה enforcer האישי של גרטצקי, ואפילו הלך אחריו מאדמונטון ללוס אנג'לס, ממש היה השומר ראש האישי שלו.

אביעד 22 בינואר 2014

לא חשבתי על זה מנקודת המבט הזו אף פעם…
ללא ספק גיא פניני הוא מסוג השחקנים שעושים את השחקנים הטובים שלידו מאוסף שחקנים לקבוצה, מקבוצה לקבוצה מצוינת.
אתה חייב את השחקן שיתרום את עצמו כדי שהכלל יתפקד. המקרה בדרבי בשנה שעברה היה מוגזם ומיותר, אבל זה לא במקרה שמכבי התחילה לשחק טיפה יותר טוב והתחילה לנצח כאשר פניני חזר להיות שחקן משמעותי ולא צל של עצמו.

גיל שלי 22 בינואר 2014

אני הייתי מתרגם את המונח אחרת. אינפורסר הוא מי שאוכף את החוקים. נכנסת בגרצקי – תחטוף באם אמא שלך כדי שלא תחשוב על זה שוב

גיל שלי 22 בינואר 2014

מצטער תומאס לא ראיתי את התגובה שלך

יוסי 22 בינואר 2014

טל, מעולה!
אשמח גם לפוסט שלך בנושא המקצועי בקבוצה, ושתמשיך את "המסע למילאנו", כי אנחנו כבר מספיק קרובים לשם (טפו, טפו, טפו, חמסה, חמסה, חמסה).

the bird 22 בינואר 2014

אישית אני אוהד מכבי,
ואני לא סובל את פניני (לא יודע אם מותר להגיד את זה ).
אבל אני מודע לזה שהוא ווינר ענק !!!
ותמיד הייתי מעדיף אותו איתי
(בקבוצות שלי,לא איתי אני סולד ממנו) מאשר נגדי,
וטל קלעת בול עם הפוסט הזה
לתפקיד שלו על המגרש
כל הכבוד!

Amir A 22 בינואר 2014

יצא לא מזמן סרט קטן ומומלץ בשם GOON כשהגיבור הוא אנפורסר בהוקי:
http://www.imdb.com/title/tt1456635

אילן 22 בינואר 2014

הוא גם יהודי (הגיבור) והשחקן הוא שון וויליאם סקוט שידוע בתור סטיפלר.

יוסי מהאבטיחים 22 בינואר 2014

חכמים ממני (אל באנדי) כבר אמרו:
it's only wrong if you get caught

כנראה שאם פניני הוא אכן אנפורסר, הוא פשוט אנפורסר גרוע. יותר מדי פעמים הוא נתפס.

ולעניין מאריץ'-
1. למה לעזאזל ששחקנים ישתתפו בקנס של פניני? זה בכלל לא דומה למקרה בארנס שאשכרה חטף בשביל חבר לקבוצה, ובטח לא דומה לדבר האמיתי בהוקי- שם משלמים לך פשוט להיות אחד כזה.
הוא פשוט עשה משהו על גבול האפור (לעניות דעתי- בדיוק כמו מרפקיה לשחקן בזמן מלחמה על מיקום כששופט לא רואה) ונתפס.
לא אנפורסר ולא בטיח, פשוט דביל.
2. התיאורה שמציבה את כתבי עיתונות הספורט בישראל כמקור הקנוניה לארגן לפניני קנס מהיורוליג היא בהחלט הרמה הגבוהה של פראנויה, סחתיין עליך. חביבה עלי במיוחד העובדה שהעניין מנופח גם באירופה כי "זה גיא פניני", משל הבחור הוא כבר שם דבר אפילו בזירה האירופית.

אבישי (הרמתגני) 22 בינואר 2014

It's only cheating if you get caught*
:)

יוסי מהאבטיחים 22 בינואר 2014

צודק! אבוי לבושה…

אד הורטון 23 בינואר 2014

בתוכנית בוואלה היום אוהד גרינוולד סיפור שהוא התקשר ליורוליג לשאול מה הם מתכוונים לעשות עם פניני וכנראה שעד אז לא היה להם כ"כ מושג על מה מדובר (לא היה בדוח השופט קובאן לא התלוננה). וגם אם לא זו הסיבה שעוררה את היורוליג או הביאה למתן הקנס זו בטח לא פרנויה. בקיצור, סחתיין עליך.

פאקו 22 בינואר 2014

היה כתוב איפשהו (אולי בוואלה ספורט) שאחת הסיבות שבגללן דווקא מאריץ' זכה לעונג המפוקפק היא העובדה שהוא העביר את מכבי שבעה מדורי גהינום עד שהחליט לא לחתום אצלה (למזלה הגדול, לאור יכולתו העלובה). אם זה נכון, מדובר כאן בהרחבה של תפקיד ה-enforcer: לא רק הגנה על שחקני הקבוצה, אלא גם על חברי ההנהלה.

יוסי מהאבטיחים 22 בינואר 2014

מסופר גם שאבא של שולדברנד קנה פעם מניות של אי.די.בי בשורט.
לפיכך מסתבר שפניני הוא לא רק מגן השחקנים וההנהלה, הוא אף האנפורסר של כלל ציבור המשקיעים!

dduncan 22 בינואר 2014

פניני לא מגן על הכוכבים. הוא סתם מלוכלך.
מוטי דניאל היה שחקן פיזי. פניני מלוכלך.

מכביסט ותיק 22 בינואר 2014

מוטי דניאל אמר לשחקן "ניגר"….

מכביסט ותיק 22 בינואר 2014

פניני עשה טעות. הוא תקף את שחקני הטינופות באדום. בהם אסור לגעת. יש להם ארגון מאפיוזי בתקשורת שמייד מתאחד. אם אותו מקרה היה מתרחש מול עלובי מלחה הרעש לא היה חזק כזה. מאותו אירוע שמו עליו איקס בתקשורת.. פניני עשה טעות שבכה שהתנצל בלי סוף והתחנף. ואחכ שיחק עם פני 9 באב במשך חודשים. צא מזה- תשכח מזה תתחיל להכות בהם בלי רחמים. אישית אני לא אוהב מכות בביצים אבל כל השאר ברוך הבא

אורן 22 בינואר 2014

שירה.פשוט שירה.מזל שיש אוהדי מכבי רוחשי שלום ושלווה כמוך, בניגוד לכל אוהדי הפועל.

אורן 22 בינואר 2014

וגם באמת ערוץ הספורט האדום הזה…
גלדסטון זה דובר הפועל.שמאלני ,קומוניסט(תשלים את החסר,מכביסט ותיק).

גיא זהר 22 בינואר 2014

המהלך של פניני היה חלק מהמשחק בדיוק כמו ברקוביץ וזוהר (אני לא רואה שום הבדל). הקנס הוא בדיוק התגובה ההולמת לסגן הקפטן ועזוב במקרה הזה את התשקורת לנפשה (מזכיר לי את ההתקפה של כבוד הנשיא על ננוס סביב המשחק ביום הזכרון ב-91). פניני הרוויח הכל ביושר. אחרי ה100 שקל מה הם בערך 70 אלף, יצא בזול.

סתמאחד 22 בינואר 2014

היו ימים שבהם המועמד לנשיאות שמעון (לא ראיתי,לא שמעתי,לא ידעתי) מזרחי דווקא השמיע את דעתו באשר לאירועים שבהם היה מעורב גיא פניני.
זה מה שדון שמעון אמר על העבירה החמורה שביצע פניני על ליאור אליהו בשנת 2007 : "אני חושב שזו לא היתה עבירה אלא הורדת זקיף מכוונת ומתוכננת, שעלולה היתה להשבית את ליאור אליהו מפעילות לתקופה מאוד ארוכה.ספורטאים לא מתנהגים ככה לספורטאים אחרים ושום התנצלות שלאחר מעשה לא יכולה לכפר על דבר כזה. השופטים היו צריכים להרחיק אותו במקום. אני לא מבין מדוע המאמן שלו לא להוציא אותו מהמגרש, עצם השארתו היתה יכולה לגרום לפרובוקציה גדולה".
עודד קטש,מאמן מכבי,אמר לאחר המשחק : "העבירה של פניני היא אחד הדברים המכוערים שראיתי. מה שהוא עשה לא מקובל, זה מוריד לי ממנו מבחינת האישיות, הוא חצה את הקו. מישהו צריך להרים את הכפפה ולהטיל עליו עונש מרתיע".
וזה מה שכתבו חברי ארגון ״הלב הצהוב״ למנהלת הליגה : אין ספק כי ההיסטוריה של גיא פניני כשחקן כדורסל מלאה ורציפה בתקריות בורטליות ופרובקטיביות, וכי השחקן מעורב בחלק לא קטן המקרים המכוערים בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות.הפגיעה הנוראית אתמול בליאור אליהו היתה עוד מעשה שפל מצידו של פניני, והיתה יכולה להגמר באסון לא רק לאליהו מבחינה אישית ולמכבי מבחינה קבוצתית, אלא כאסון לכדורסל הישראלי. אנו מבקשים להרחיק את גיא פניני לתקופה ארוכת טווח".

אם היו מטפלים כבר אז בבעיה הנפשית שממנה סובל פניני יתכן שמופעי האלימות המאוחרים יותר היו נמנעים.
מבחינתי אגב הסיפור עם שולדבראנד הוא שולי וזניח לעומת האירועים האחרים שבהם היה מעורב פניני.

רועי 23 בינואר 2014

אתה שם לב למשותף ? כל הביקורות הושמעו ממכבי. אף אחד בתקשורת לא פצה את פיו.
אז שלא יתפלאו שהוא ממשיך להתנהג ככה.

יואלזיניו 24 בינואר 2014

מאז שפניני במכבי הוא הפסיק להרביץ לשחקנים של מכבי. שנאמר "במקום שבעלי תשובה עומדים…"

מכביסט ותיק 25 בינואר 2014

סתםבטלן ומה אתה אמרת לאחר אותו אירוע? כתבת איזה טוקבק זועם כנגדו או חגגת עם פניני בנשיקות צרפתיות. צבוע דוחה ומגעיל. זה מה שקרוי טינופת אדומה

red sox 22 בינואר 2014

כרגיל אתה מסתכל במראה מהצד של הקיר.
פניני הוא לא enforcer, פניני הוא השחקן שה-enforcer קיים בגללו.
בדוגמא שלך פניני הוא איבאקה, לא בארנס.

אלא אם אתה טוען שמאריץ' חטף בביצים כי הוא הרביץ לסופו.

אהד 23 בינואר 2014

יפה! חבל, היית יכול לחסוך לו את כתיבת הפוסט

אביאל 23 בינואר 2014

אולי כדאי להשוות את פניני דוקא לסוארס..
שיגעון,אמוציות,הקרבה-ווינר
ממה שקראתי באתר בכלליות,למרות כל הבלאגן סביבו יש איזשהוא קונצנזוס שהוא אחלה וגם זה סוג של ספורטאי..

רוקט 88.2 23 בינואר 2014

הבעיה היא שאתה כותב יפה. מאוד יפה.
אני מאוד נהנה לקרוא. באמת.

אתה יודע מי עוד כותב יפה ???
רשף לוי שכותב את הטקסטים ל "הבורר" וכשאתה שומע את הטקסטים שהוא שם בפה של ברוך אסולין אתה רואה איך הוא מצליח לכתוב יפה ולהצדיק את העלובים שבמעשים.

טל בן יהודה 23 בינואר 2014

תודה.
ואני מבטיח לעבוד על הבעיה שלי.

זיגי 23 בינואר 2014

קצת על "מתגבר" אמיתי (וז"ל), לא פניני (יבדל"א) –

http://sports.walla.co.il/?w=/194/2643227

שייקה 23 בינואר 2014

טל, פניני לא מתגבר, הוא פשוט "ילד רע". זה מתבטא בכל האספקטים במשחק ולא רק בעבירות מלוכלכות שצריך או שלא צריך.

כדי להדגים שים לב לתקציר המשחק האחרון נגד ירושלים דקה 02:00 בדיוק:

http://www.youtube.com/watch?v=m4Sf1g7fr8M

הסיבוב הזה לקהל עם הידיים מונפות לצדדים, לאחר דאנק במתפרצת באמצע מומנטום של מכבי, זה פניני!

אהבתי אותו כששיחק בירושלים ואני שונא אותו עכשיו! שונא אבל מעריך! כי בגלל שחקנים כאלה שמכניסים כל כך הרבה אמוציות למשחק, לטוב או לרע, אנחנו אוהבים את המשחק הזה.

אהד 23 בינואר 2014

גם כששיחק בהפועל לא אהבתי אותו ובטח שלא עכשיו. ויש הבדל בין התגרות בקהל של היריבה (שעד לפני כמה שנים עודד אותך) לבין לאחוז בביצים של שחקן יריב "סתם".

אלעד 23 בינואר 2014

סתמאחד, העובדות שהבאת מעניינות, תודה.

האם יש משהו שגיא פניני יעשה שיזכה לקונצנזוס של גינויים ? או שתמיד יקום מישהו שיגן עליו?

טל בן יהודה 23 בינואר 2014

אני חושב שלא משנה כמה השחקן שוגה, תמיד יהיו אנשים שיגנו אליו, בדרך כלל מתוך המועדון שלו.

בין אם זה פניני או כל אחד אחר, אתה תמיד תרצה שהארגון שאתה עובד עבורו ייתן לך גב.

גל ד 23 בינואר 2014

אה, שיעור קצר באנגלית:

reinforcement – תגבור.

enforcement – אכיפה.

ערבבת פה שני דברים לא קשורים כדי להצדיק מעשה שלא קשור לכדורסל.

אהד 23 בינואר 2014

פניני לא מגן על אף אחד במכבי (והוא גם לא נראה לי שחקן מפחיד מדי). קשה לי להאמין גם שמתגבר אמיתי היה מענג את איבריו האינטימיים של שחקן היריבה, אלא בוחר בשיטה קצת פחות ארוטית וקצת יותר מפחידה.
שוב, זה פשוט עוד מקרה בו פניני פשוט לא הצליח להשתלט על עצמו. אם תשאל את פניני עצמו, הוא לא יידע להסביר לך למה הוא עשה את זה. אחרי שנים של צביטות, מרפקים וקללות, נראה שפניני מוכן לשלב הבא בחייו הספורטיביים – להכות ולקלל בצורה לא ספורטיבית את שחקני היריבה. העיקר שאוהדי מכבי אוהבים את זה..

יומירן 23 בינואר 2014

היי טל, אחלה טור, אבל כביולוג, אני חייב להעיר לך על "החוק הדרווניסטי" שציינת.
זו טעות גסה של הציבור הכללי בהבנת המנגנון העיקרי של תאוריית האבולוציה (הוא אכן נחשב כחוק טבע בביולוגיה)- הברירה הטבעית.

צ'רלס דרווין כתב:
"it is not the strongest of the species that survives nor the most intelligent that survives. it is the one that is the most adaptable to change"

בתרגום חופשי שלי:
"אלו לא המינים החזקים ביותר ששורדים וגם לא האינטלגנטים ביותר ששורדים. אלו המינים אשר מתאימים עצמם לשינויים".

דבר חשוב נוסף שצריך לזכור- דרווין, על אף היותו שם ענק, כבר כמעט ולא רלוונטי בעידן הביולוגיה המולקולרית המודרנית.

מקווה שהעשרתי אותך במשהו חדש.

נ.ב: אני מאוד נהנה לעקוב אחרי הטורים שלך.

טל בן יהודה 23 בינואר 2014

יופי. הרסת הכל…
:)

האמת נהניתי להחכים.
בכל מקרה, אולי אפשר לסובב את זה לכיוון ה"המינים אשר מתאימים עצמם לשינויים".
מכבי של העונה השתנתה לאין ערוך מהסיבוב הראשון לשני והתאימה את עצמה למעמד, אז אולי בכל זאת יש הקשר.

תופס? קלוש?

יומירן 23 בינואר 2014

science- ruining everything since 1543

השנה שבה קופרניקוס פרסם את ספרו אודות המודל ההליוצנטרי (מה שהדליק את העולם הדתי שתמך במודל הגיאוצנטרי).

ולגבי השאלה אם זה תופס-
לא.

כי הפכת את ההתאמות מאינבדואלי לקבוצתי. מה גם שמכבי בנתה קבוצה כמעט חדשה- וכמעט תמיד בשלבים האלו של העונה, קבוצות חדשות יהיו מחוברות יותר מבתחילת העונה.

בלעם 30 בינואר 2014

כבר חשבתי שאף אחד לא שם לב לטעות הזו. יש הבדל עצום בין "מותאמים" ל"חזקים" וזה לא מפתיע שבישראל הטעות הזו נפוצה.

תודה לאל שמישהו תיקן.
סליחה, תודה לסיבתיות שמישהו תיקן.

קירון בטון 23 בינואר 2014

אמשיך את הרעיון הדרווניסטי-

היות והמשחק השתנה, שלא לדבר על כמות המצלמות, חשיפה וכו'-
גם ה"לכלוך" צריך להתקדם…

ג'יילן רוז דיבר על בלייק גריפין, שאוכל הרבה מכות-
זה כבר לא העידן של פעם שהיה פשוט יכול להרים פיצוץ בחזרה.
הוא צריך ללמוד איך מודיעים לעולם שהוא מין מאדר פאקר, בדרך אחרת.

אפילו הטראש טוק היום כבר לא בטוח (ע"ע נאצי וכו')

מותר לגנוב, אסור להתפס, אבל אומרים גם שתלא משנה עד כמה מערכת האבטחה מתוחכמת, הגנבים תמיד ימצאו פתרונות.

S&M 23 בינואר 2014

הדבר היחיד שמקשר בין גיא פניני לתפקיד הזה שאתה קורא לו "המתגבר", הוא שפניני הוא בדיוק ההפך מהמתגבר שאתה מדבר עליו. הוא שפן, שעושה את כל הלכלוך בחושך ובסתר. זה לא דניס רודמן שיעמוד בפרונט וילך מכות, אלא הוא זה שבורח כשהזרקורים מאירים.

השחקן (לשעבר) הראשון שקופץ לי לראש בתפקיד הזה, הוא עמי נאווי. לו יש ביצים. הוא לא יתפוס ביצים בסתר, הוא יעשה את זה מול המצלמות ולא יפחד ללכת מכות גם עם ענקים. אני אומר עמי נאווי כי אני זוכר אותו עוד מגיל 13 במגרש הפתוח "בעמק" ברמת גן. כבר אז הוא היה כזה. לא מולי קצורין ולא אפי בירנבוים היו מסוגלים להשתלט עליו.

פניני סתם פחדן, ממש לא זה שייתן למישהו גב. הוא הראשון שיברח ממכות (וזה לא סותר את זה שאמרתי לא אחת, שפניני הוא הבחירה הראשונה שלי לכל קבוצה; אבל לא צריך לתת לו תארים או מחמאות שלא מגיעים לו).

ניר 24 בינואר 2014

פוסט יפה ומעניין בכל הקשור לתפקיד ה"מתגבר" או ה"אוכף".

אך כל קשר בין התפקיד לבין גיא פניני מקרי בהחלט, מדובר בפרובוקטור שמצית את האש וברגע שמתחיל הבלאגן הוא הראשון לברוח הצידה ולהרים ידיים כחף מפשע.

ברור שהחפינה לא הגנה על אף אחד מלבד ניסיון להוציא את מאריץ' משיווי משקל.

אם הפוסט היה על תפקיד הפרובוקטור והסבר מדוע כל קבוצה צריכה שחקן כזה שיוציא את שחקני היריבה משיווי משקל אז אפשר היה למצוא הקשר לגיא פניני, אבל בטח שאין שום קשר לתפקיד המתגבר.

בנוסף, הקטע על מייקל ג'קסון ממש נחמד רק שהוא לא תפס מפשעות של אחרים בשם המוזיקה, כשפניני יתפוס את מפשעתו בשם הכדורסל נוכל להקביל בין הדברים.

יואלזיניו 24 בינואר 2014

גיא פניני הוא אחד שהגיע לרמות הגבוהות ביותר רק בזכות האופי. הספיריט. אני באופן אישי מעריך אותו ואוהב אותו בדיוק בגלל זה. אין עוררין שזה אופי מחורבן:) אבל זה אופי. ביצים זה לא סנטימטרים וביצים כאלה לא קונים במכולת. בלי האופי הוא היה שחקן ליגה לאומית במקרה הטוב.

ג'וני 24 בינואר 2014

התקשורת האלימה מחפשת את פניני על כל לטיפה שלו רק בגלל שקוראים לו גיא פניני.
אין משחק ששחקנים לא עושים פרובוקציה ואף אחד לא עושה מזה רעש אבל שזה קורה לפניני ישר התקשורת המתלהמת מחממת את האווירה בשביל לייצר רייטינג כי פניני דמות מעניינת.
נראה לי שכמה כתבים עלובים קנאים בארץ ביקשו תגובה מהיורוליג על המקרה ולכן הקנס היה גבוה במיוחד אחרת באירופה לא היו מתייחסים לזה בכלל.

מאשקה 24 בינואר 2014

מכבי ת"א זה מועדון כדורסל מכבוד מאוד !!!!!.
אם יש להם כבוד, ואם הם רוצים לשמור על שמם הטוב,
שיזרקו את גיא פניני קיבינימאט.
הוא הורס להם את רוח המועדון המכביזים.
שיתבגר בקבוצה אחרת שתרצה לקבל אותו.
את שיאו כשחקן הוא עבר.

טל בן יהודה 24 בינואר 2014

לרגע חשבתי שמישהו אחר הגיב בשמך…
מאשקה, אני לא זוכר תגובה כה כועסת שלך.

ולעניין, למען האמת… אני לא כל כך יודע על איזה "שם טוב" את מתכוונת.
גם אם מכבי ת"א עכשיו תכנס מסיבת עיתונאים, תחתוך את פניני ותתנער ממנו לחלוטין (ואני לא רוצה או חושב שזה צריך לקרות), אוהדי הפועלשונאי מכבי פשוט ימחקו דבר אחד מרשימה ארוכהההההההה של עוולות וסיבות שהם שונאים את המועדון. התנערות מפניני לא תשנה דבר.

ואני לא כל כך בטוח שאת שיאו הוא עבר, מאז שחזר לחמישייה, גם אם זה אינו מגובה בסטטיסטיקה, אני חושב שהוא משחק כדורסל ברמה הטובה ביותר ששיחק במכבי מאז שהגיע.

מאשקה 24 בינואר 2014

ממרומי גילי אני מתכוונת לכל מילה שכתבתי.
גיא פניני עם הפרובוקציות שלו מלכלך את שמה מכבי ת"א, וההנהלה צריכה להתנצל על דברים שעשה או אמר.
אני מעריכה מאוד את מועדון הכדורסל של מכבי ת"א?
אני לא מאלה ששונאים עד אימה כל מה שקשור למכבי ת"א.
מאז תקרית הנאצים והסרטן של גיא פניני, עוד לא ראיתי אותו מוציא מילה על המגרש בלי שיסתיר את פיו עם ידו שלא יצלמו מה הוא אומר, וזה גם כשהוא על הספסל ויכול לדבר עברית עם יוגב אוחיון.
מכבי ת"א מועדון כדורסל מכובד גם באירופה, ומעשיו של פניני גורמים לו רק נזק.
מהיכרותי עם גיא פניני שהיה בירושלים לפני כמה שנים, השחקן הזה לא התבגר, וכנראה לא יתבגר, נשאר עם כל השטיקים שלו בדיבורים ומעשים על המגרש. מקומו לא במועדון מכובד כמו מכבי ת"א.
זו דעתי, אבל באמת לא הבעיה שלי, אני לא צריכה כאוהדת להגן על מעשיו ודבריו.
מעריצה אותך טל איך שאתה כותב באהבה כזו וכבוד על מכבי ת"א, שגיא פניני ילמד ממך, ולא יכפיש את שמו של המועדון הגדול הזה.

מכביסט ותיק 25 בינואר 2014

הרקבון האדום מזדעזע מפניני, ממעשיו, מכיסוי פיו עם ידו כשהוא מדבר, מהמכות "המלוכלכות" שלו…הרקבון האדום עשה את אותו הדבר למנחם בגין במשך 40 שנה. זה קרוי דה לגיטימציה למי שאינו "משלנו". מדהים איך התופעה הזאת עוברת בתורשה וגם לתחומי הספורט. מה ההבדל בין מה שהם אומרים על פניני לבין מה שהם מייחלים לשמעון מזרחי? גם שמעון מזרחי אמר למישהו נאצי? הסבל שלכם והשנאה שלכם זה העונג שלנו. תסבלו תסבלו בעונג. אתמול בכדוריד קבלתם בראש היום בערב יש עוד 3 משחקי מכבי ת"א בכל הענפים הנותרים. קשה לי להאמין שבכדורעף הם יקחו את הגביע אבל זאת "מכבי ת"א". עוד לא ברור כיצד יהיה ניתן לצפות בשלושה אירוע ספורט בו זמנית. את זה עוד לא עשיתי.

אריאל 25 בינואר 2014

מה לגבי טיפול נפשי?

אריאל 25 בינואר 2014

אגב סבל – עושה רושם שאתה סובל יותר מכולנו. אתה אובססיבי לאחרים ברמות מפחידות, כותב בכל פוסט מחדש את אותם הדברים בלי שום קשר לנושא עליו מדובר בפוסט, תמיד ״טינופות, נבלות״ ושאר ירקות. עושה רושם שממש רע לך בחיים.
והכי מצחיק – אתה כל הזמן מנסח טיעונים למה אתה שונא – וזה מגיע לקיפוח (בגין?! וואט זה פאק??) ואלימות. בקשר לקיפוח אשאיר לציבור להסיק מי כאן כנראה מרגיש נרדף, ובקשר לאלימות – מכל מגיבי דה-באזר הקבועים יש רק אחד שהוא אלים מילולית יותר מכולם, וולגרי, גס ולא נעים. הוא מכנה את עצמו ותיק משהו.
שבוע טוב לך

אריאל 25 בינואר 2014

טל, לא קשור לטור, אבל קודם על ברכות על הטור החדש בידיעות תל אביב.
היה מאוד מרנין לקרוא איך אתה רוצה לחנך את הילדים שלך כך ש״ישנאו בכל רמ״ח איבריהם את הפועל״.
מכובד מאוד

טל בן יהודה 25 בינואר 2014

תודה, גם אני חשבתי ככה…

אריאל 25 בינואר 2014

אתה באמת לא מסוגל לענות לעניין?
אם אוהד הפועל היה רושם משהו כזה בטור, כבר מזמן היו קופצים עליו בטענות. בטח יצורים כמו מכביסט ותיק ידידנו. לחנך את הילדים לשנוא בכל רמ״ח איבריהם? אתה רציני כאילו? עלוב מאוד

משיח 26 בינואר 2014

טור חלש שמנסה בכל כוחו לשוות נופח רומנטי להתנהגות פח של הפנינה הצהובה

Comments closed