תנו לבלאט להניף את הגביע

על אף הפערים, לעולם אל תזלזלו בקושי לזכות בתואר שמוכרע במשחק אחד

Rozin-blatt

הייתי רוצה לפתוח במילים "אולי בשנה הבאה", אבל אני סבור שכדאי לנו להתרגל למסורת החדשה שמתפתחת לנו מול העיניים. ייתכן שמוטב להפסיק לקוות לדרבי תל אביבי בגמר הגביע ופשוט להבין שזה מה שהולך לקרות מעתה והלאה. מכבי ת"א תופיע בחצי גמר אחד, הפועל ת"א בחצי גמר שני, מכבי תעלה לגמר, והפועל לא. סוף הסיפור.

הרי יש דברים גרועים יותר לחיות איתם. כמו למשל המחשבה של ערב שבסופו 6,000 אדומים הולכים הביתה שמחים. אז רצינו וקיווינו לדרבי, ואפילו אם הוא לא היה מגיע הפעם ל-100 הפרש כמו במשחק הגמר לפני שלוש שנים, 20 הפרש עדיין יכול היה להיות מאד נחמד (והם אכן יחכו ליום ראשון).

ההברזות הללו לא מובנות לי. אם נשאל את האוהדים שלהם, לא תמצאו אחד שיאמר שהוא "מפחד ממכבי". אז מה יש לאדומים האלה שגורם להם לבעוט בדלי ולהימנע ממפגש בפלטפורמה מכובדת שכזו כמו גמר גביע המדינה בנוכחות הנשיא ומעודדות של האיגוד (הן עדיין מופיעות, או שזה בוטל?). מדוע קשה להם לעבור 40 דקות של כדורסל כשידם על העליונה!?

נו טוב, אולי בשנה הבאה.

*

דיוויד בלאט (שוב) עומד בפני קצת היסטוריה הערב. ראשית כל, הוא עדיין לא הפסיד במפעל הזה של גביע המדינה בתור מאמן מכבי ת"א. לא שזה אומר הרבה, סטטיסטיקה היא טובה עד שהיא כבר לא.

עד לגמר הגביע השני בסיום העונה שעברה שנערך ברוממה מול מכבי חיפה (אגב, ממש הוגן לקיים גמר סל באולם ביתי של אחת המתמודדות), בלאט לא הפסיד משחק פלייאוף בתור מאמן מכבי. לא ממש עזר לו באותו הערב.

אם בלאט ומכבי ת"א ינצחו הערב, זה יהיה גביע חמישי ברציפות של מכבי, אבל גביע רביעי ברציפות של אותו המאמן, משהו שקרה רק פעמיים לפניו במפעל הזה. יהושע רוזין עשה זאת פעם אחת עם מכבי ת"א בשנים 1963-1966 ורלף קליין פעם נוספת עם מכבי בין השנים 1977-1980.

בקיץ האחרון, כשמכבי ת"א הפסידה (עוד) אליפות למכבי חיפה, היו כמה וכמה כותבים (גם באתר המכובד הזה) שטענו ש"מכבי של פעם לא הייתה מפסידה אליפויות ככה", כשהם מתכוונים כמובן לכך שמכבי איבדה שלוש אליפויות בשש שנים והתכוונו לכך שהמועדון השתנה. העובדה שהאליפויות הללו הוכרעו במשחק מכריע פחות הפריעה להם כשהם נתנו את התגובה המנצחת של "כן, אבל עדיין…".

הטיעון שלהם נשמע מוזר עוד יותר, כאשר נזכרים שההפסדים של מכבי ת"א בגביע המדינה, תואר שנלקח בדיוק באותה מתכונת שאליפויות נלקחו בעשור האחרון, לא העידו לדעתם על שום דבר כזה.

מכבי ת"א הפסידה שלושה גביעים רצופים בחצי השני של העשור הקודם (07-09), אחד מהם בגמר, ואני לא זוכר הצהרות ש"זו לא מכבי ת"א של פעם". בשנות ה-90 מכבי ת"א הפסידה חמישה גביעים בתוך שש שנים(!), אבל הדומיננטיות שהמועדון הוכיח בפלייאוף (חוץ מעונת הדובדבנים של פניני גרשון ב-1993), היוותה מכת מנע אל מול הטענות הללו של סיום עידן.

הנקודה היא שלקחת תארים במפעל של משחקי "נוק-אווט", כשכל שלב הוא משחק אחד ומכריע זה דבר לא קל. בטח ובטח כשאתה מכבי ת"א ויש לך הרבה יותר מה להפסיד מאשר להרוויח (מעניין איך היו מגיבים אם בלאט היה זה שאומר "הבאנו 8000 צהובים להיכל, מבחינתנו זה כבר ניצחון" ולא עודד קטש).

מבלי להיות ספורטאי מקצועני, אני יכול להניח שהמעמסה הפסיכולוגית במשחקים כאלו היא לא קטנה בכלל. כל איבוד כדור, כל החטאה, כל פיגור, כל טעות, כל אלה מועצמים והופכים למשקולות על כתפי השחקנים ועגלי זיעה על גופו של המאמן.

פאוזה קצרצרה: זו אחת הסיבות שגדולתו של ביל ראסל היא כמעט בלתי נתפסת. הוא היה 21-0 במשחקים מכריעים של "המפסיד-הולך-הביתה" בשילוב קריירת המכללות, אולימפיאדה ו-NBA. ב-NBA הוא השתתף בעשרה "משחק מס' 7" וניצח בכולם. תקראו את הפסקה הזו עוד כמה פעמים כדי להפנים עד כמה זה מטורף.

בחזרה למכבי ת"א. אם הצהובים לוקחים תואר בישראל, כל תואר, הרי מדובר במשהו צפוי. אבל אם היא מפסידה, מדובר ב"רעידת אדמה בכדורסל הישראלי" (גם אתם מדמיינים את קולו של רסקה כשאתם קוראים את המילים האלו?).

ניצחון הערב של מכבי ת"א יהיה הישג בלתי רגיל שאין להקל בו ראש. זאת על אף פערי התקציב כל שנה. לכו תשאלו את צסק"א של לפני שנתיים, או ריאל של שנה שעברה, האם הכסף שלהם עזר להם במשחק יחיד בפיינל פור של היורוליג מול אולימפיאקוס.

40 דקות מפרידות בין בלאט לבין כניסה לרשימה מאד מצומצמת ומכובדת של מאמנים עם ארבעה גביעים רצופים. משהו חמוד להוסיף לקורות החיים שלו אם וכאשר ייאלץ לחפש עבודה. שיהיה לו בהצלחה.

(אגב, אם נסתכל על מספר הגביעים בהם זכה בסך הכל, ניצחון הערב יקנה לו את הגביע השישי שלו כמאמן ראשי, מה שישווה אותו לצביקה שרף. אבל יש לו עדיין לאן לשאוף כשפיני גרשון עומד על שמונה זכיות ורלף קליין יחד עם רוזין עומדים על עשרה גביעים כל אחד.)

*

ולסיום, הגענו לנושא הפיקנטי ביותר של הגמר הערב, הבן אדם שיניף את הגביע במקרה שמכבי תזכה במספר 41 שלה. קבלו אותו במחיאות כפיים, הקפטן והמכביסט, גיא פניני.

כולם מזכירים פעם אחר פעם את ה"מזל" של הפציעה של ג'יימס בהקשר של אלכס טיוס והפריחה שלו בקבוצה, אבל שוכחים להזכיר שפניני שקיבל חזרה את סרט הקפטן ממש לפני אירוע חשוב שכזה.

אבל זה לא אומר שלא שוכחים לכתוב דברים אחרים. בין הרעיונות ההזויים שקראתי הייתה הקריאה לשמעון פרס לסרב להעניק לפניני את הגביע עקב התנהגותו. יאפ, אכן הגיוני שנשיא המדינה, הבן אדם שחלק מהגדרת תפקידו הוא לחון רוצחים, אנסים, גנבים וכו' ולשחרר אותם בחזרה לחברה, לא יעניק גביע לבן אדם שמסתבר שהעפיל על כל הפשעים החמורים האלה יחד, כשאמר מילה אסורה (מפאת החוק שמתגבש בכנסת, אני מעדיף שלא לכתוב אותו כאן).

בשלב זה, אני משוכנע שגיא פניני צריך לקבל בונוסים מקודקודי התקשורת בישראל על כל הרייטינג שהוא מספק להם. כאשר הפועל אילת הדיחה את הפועל ת"א, אלפי המילים שתוכננו להישפך על דרבי בגמר וההיסטוריה הנהדרת בין שני המועדונים התל-אביבים נזרקו לפח. לולא השחקן הזה, העורכים היו נשארים רק עם גמר גביע פרווה והשאלה הגדולה של איך מסקרים אותו בצורה מעניינת.

אז מזל שיש את גיא פניני עם כתפיו הרחבות כדי להעביר אליהם עוד קצת אש. למה הוא לא הופיע למסיבת העיתונאים הראשונה? למה מכבי מינתה אותו לקפטן? האם הוא יניף את הגביע? האם הוא ראוי? האם מכבי ת"א תשלח מישהו אחר? האם פניני יתפוס לדן חלוץ את החבילה בעת הטקס? האם שולדנבראנד הוא ישראלי או שוודי?

איזו סגירת מעגל נהדרת זו תהיה אם הוא יוכל לנפנף את הגביע מול כול… סליחה, כתבתי לנפנף? התכוונתי להניף את הגביע בפני עולם הכדורסל הישראלי. אחרי כל מה שהעבירו אותו, זו תהיה תמונה קסומה ומתוקה. אני רק חושב על השיר "הנהההה זה מגיעעעע, תנו לפניני להניף את הגביע" ואני מקבל צמרמורת נעימה בגב.

רק שעודד קטש לא ינסה להרוס, מתאים לו לדרעק הזה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

הגיע הזמן? - דורון גולן
החבר'ה לא למדו מספיק

106 Comments

רועי 6 בפברואר 2014

מצויין טל.

אני חושש ממה שיקרה אם חלילה, טפו טפו טפו, מכבי לא יקחו את הגביע.
כל הדיבורים על צדק פואטי/אוניברסלי יהיו מעבר ליכולת הספיגה שלי.

אזי 6 בפברואר 2014

תגיד אתה גנוב?
אתה משווה בין מה שהוא אמר לבין רוצחים ואנסים!?
רק השבוע אריאל זילבר לא קיבל את פרס ישראל כי הוא השווה בין שחרור מחבלים לשחרור יגאל אמיר ולא קיבל את פרס ישראל בגלל זה.
ככה אתה רוצה לגמור!?

טל בן יהודה 6 בפברואר 2014

סליחה. צודק…

נביא בעירו 6 בפברואר 2014

תגיד, אתה אמיתי?!

מכל ים המלל שנשפך על פרשת אריאל זילבר זה מה שהבנת: "אריאל זילבר לא קיבל את פרס ישראל כי הוא השווה בין שחרור מחבלים לשחרור יגאל אמיר"?

הגרסה שהגיעה אליי יותר דומה לזה: "השם של הפרס שאריאל זילבר קיבל שונה מ'פרס אקו"ם למפעל חיים' ל'פרס אקו"ם על תרומה למוזיקה', כי הוא הזדהה יותר מפעם כתומך בפעולות תג מחיר ובמשנתו של כהנא (שתנועתו הוכרזה כארגון טרור והוצאה אל מחוץ לחוק)".

אבל, כנראה שכל אחד ומה שהוא מבין…

רועי 6 בפברואר 2014

אין כמו היתממות שמאלנית טובה כדי לסגור את השבוע.
כל הפרשה התחילה בגלל דליה רבין.
אני חושב שכולם מבינים למה זה קשור בדיוק.

נביא בעירו 6 בפברואר 2014

היתממות שמאלנית?

הוא תמך או לא תמך בתג מחיר ובכהנא? אז מה אכפת לי (ולך…) אם מה שהניע את דליה רבין היה העניין עם יגאל עמיר?

אבל סבבה – תמיד כיף שמכביזם בא ביחד עם התקרנפות לאומנית ועם יכולת אנליטית של אילן השועל. זה הופך את הכל ליותר פשוט…

רועי 6 בפברואר 2014

שכחת פאשיסטית.

נביא בעירו 6 בפברואר 2014

אוקיי, השתכנעתי.

המשפט "אריאל זילבר לא קיבל פרס ישראל כי השווה בין שחרור יגאל עמיר לשחרור מחבלים" הוא משפט מדוייק, שמתאר באופן מושלם את הפרשה.

מועמדות של זילבר לפרס ישראל היא הדבר הכי טבעי בעולם, ומוזר שהוא לא זכה בו עד עכשיו.

התמיכה של זילבר בכהנא ובפעולות "תג מחיר" היא לחלוטין לא רלוונטית, ותעיד על כך העובדה שדליה רבין היא זו שהעלתה את הנושא לדיון בדירקטוריות אקו"ם.

מתן – עם הניסוח הזה הרבה יותר קל לי להסכים.

אזי 6 בפברואר 2014

אז מה שאתה אומר זה שלאמנים אסור שתהיה דעה פוליטית (או שרק דעה ימנית אסורה?)

מתוך טור של אראל סג"ל במעריב.
לא זכור לי שאקו"ם חזרו בהם מהענקת פרס על מפעל חיים לדוד גרוסמן ב-2009 (ולענ"ד, טוב שלא חזרו) למרות שכתב "אני מבין את אנשי חמאס. הם מתנגדים לכיבוש, והייתי נוהג כמוהם אילו חייתי תחת כיבוש" (הארץ, 12.3.03). גם פרופסור זאב שטרנהל התכבד ב-2008 בפרס ישראל למרות הדברים הבאים נגד מתנחלים: "אי אפשר לעצור את הפאשיזם בנימוקים רציונאליים. את זה עוצרים רק בכוח, וכאשר קיימת נכונות להסתכן במלחמת אזרחים. 

אנחנו זוכרים שחמאס הוא ארגון טרור, כן?

מתי 6 בפברואר 2014

מותר שתהיה דעה פוליטית. רק שיותר משתלם להסתיר אותה…

נביא בעירו 6 בפברואר 2014

מותר שלאמנים תהיה דעה פוליטית. מותר גם שהיא תהיה קיצונית. ברור שכדאי למי שמביע דעות קיצוניות להביא בחשבון שהוא עלול לצאת מהקונצנזוס הממלכתי ויש לכך השלכות. אם אתה רוצה לטעון שהאליטה התרבותית בישראל היא שמאלנית ולכן נוטה להיות יותר סובלנית לדעות מהסביבה הפוליטית של חד"ש מאשר לדעות של ימין קיצוני, אני זורם איתך גם על זה…

כל מה שאמרתי שהאופן שבו הצגת את הדברים ("אריאל זילבר לא קיבל פרס ישראל כי השווה בין יגאל עמיר למחבלים") היה לחלוטין לא קשור למציאות…

אזי 6 בפברואר 2014

נביא, העובדה היא שהוא לא קיבל פרס ישראל כשאמנים אחרים עם דעות דומות בקיצוניותם כן קיבלו.
אתה זה שהכנסת את כהנא.
אני טוען שזה לא משנה למה הוא לא קיבל, כל סיבה תתאים את עצמה לאג'נדה שנבחרה מראש.

רועי 6 בפברואר 2014

לחלוטין לא קשור למציאות ? תגיד, אתה אמיתי ?!
עד שהגברת רבין לא דרשה אף אד לא דן בנושא.
זה קשר ישיר.

מתן גילור 6 בפברואר 2014

אזי, ערוב של דעה פוליטית עם פרסים לא החלה אצל זילבר ולא בצד הימני של המפה. די לשמוע על מקרה ישעיהו ליבוביץ ופרס ישראל.
כל צד של המפה הפוליטית מנסה לגרוף הון עלוב מכל מקרה כזה. שני הצדדים בזויים בקטע הזה. אין טעם לנסות להאשים רק צד אחד ולנקות את השני.

נביא בעירו 6 בפברואר 2014

אזי – לא ברור לי למה לא להגיד "כן, ניפחתי את שינוי השם של פרס אקו"ם שזילבר קיבל, ל'לא קיבל פרס ישראל'", אבל סבבה. אתה אשכרה מעדיף לטעון שהעובדה שאריאל זילבר לא קיבל עד היום את פרס ישראל קשורה בדעות הפוליטיות שלו? בהצלחה עם להסביר למה אריק אינשטיין, שלום חנוך, גידי גוב, יהודה פוליקר, שלמה ארצי, ריטה, מתי כספי ועוד (ועוד ועוד) גם לא זכו…

רועי – הראשונה שהעלתה את הנושא היתה אחינועם ניני, והיא דיברה במפורש על הדעות של זילבר נגד ערבים, הומואים, חילונים, רבין וכו'. בלי קשר, אני גם כופר בזה שהמעורבות של דליה רבין (חברת דירקטוריון אקו"ם, שאני לא סובל באופן אישי, לא השתתפה בהצבעה על שינוי שם הפרס) הופכת ללא רלוונטית את התמיכה בתג מחיר ובכהנא.

מתן – אני לא חושב שיש משהו בזוי בלהשמיע קול נגד הענקת פרס ממלכתי למי שאתה חושב שלא ראוי לכך (משני הצדדים).

רועי 6 בפברואר 2014

אחינועם ניני חסרת השפעה על הדירקטוריון, דליה רבין לא.

מתן גילור 6 בפברואר 2014

נביא, כנראה שלא הבהרתי עצמי היטב – אין בזוי בעצם התרעומת, אלא באופן בו הדברים נעשים. הכל מלא באינטרסים, יריבויות אישיות ואין ספור טינופת שמתחילה מהאמנים ומחלחלת דרך התקשורת לרשתות החבריות.
הדעות החשוכות מקבלות במה גדולה מאי פעם. כבר עדיף שיתנו את הפרס המיותר הזה ולא נצטרך לשמוע כל מיני אמרות כמו "יודונאצים" מצד אחד או "כהנא צדק" מהצד השני.

ערן לוי 6 בפברואר 2014

דוד גרוסמן רואה את אנשי חמאס בצורה אחרת, והעובדה שאנחנו לא מבינים את זה לא אומרת שזה בהכרח לא נכון.
שטרנהל לא קרא למלחמת אזרחים, הוא תיאר סיטואציה שאינה תיאורטית, בעלת סימוכין מדעיים ומצגות בהיסטוריה.
אריאל זילבד מדיר על בסיס דת והעדפה מינית.

ושלושתם זכאים לפרסים.

עופר 6 בפברואר 2014

אריאל זילבר לא קיבל פרס ישראל כי הוא לא היה מועמד לאחד כזה. הוא היה אמור לקבל פרס אקו"ם.
אריק אינשטיין לא קיבל פרס אקו"ם כי הוא לא רצה. אם היה מוכן לקבל היו נותנים לו.

עופר 6 בפברואר 2014

ובעקרון כל הסיפור מסריח מפוליטיזציה. אקו"ם הם שפנים. הם ידעו מיהו אריאל זילבר ובכל זאת בחרו להעניק לו פרס מפעל חיים. כשהתחילה התקשורת לסעור והופעלו קצת לחצים הם שינו את ההחלטה.
בלי שום קשר אחינועם ניני יצאה גדולה. מה שהיה צריך לקרות הוא שאריאל זילבר יקבל פרס מפעל חיים וזהו.

קובי (מכביסט) 6 בפברואר 2014

תזכירו לי רגע כמה אנשים נהרגו ע"י פעולות תג מחיר האיומות. וכמה אנשים נהרגו ע"י שוחרי השלום השחרור והצדק מהחמאס…??? לדעתי אנשים שתומכים בפעולות תג מחיר הם הזויים גזלנים ופרי ביאושים. אבל עדין הם הרבה יותר טובים מחלאות האדם השמאלניות. שתומכות בפלסטינים ללא סייג וימכרו את כל היקר להם (אם בכלל יש להם משהו יקר…). כדי להביע את נאמנותם לאותם רוצחים שפלים שטובחים באחים שלהם!!!!

עזבו אותכם לרגע ימין או שמאל. מתי ראיתם ולו פעם אחת שהפלסטינים אירגנו הפגנה נגד אלימות ובעד השלום???? למה אצלנו יש עשרות אירגוני שלום ואצלם אין אפילו אחד??? ואל תבלבלו את המוח שהם מפחדים שיפגעו בהם ובלה בלה בלה…תסתכלו לאמת בעיניים ותהיו כנים. אין אפילו עשרה צדיקים בסדום!

מתן גילור 6 בפברואר 2014

זה שקבוצה מארחת את גמר הפלייאוף במגרשה זה סביר, אבל איך ייתכן שזו הקבוצה שסיימה במקום השני? ;)
טל, לגבי פניני, אני חושב שגם למכבי ת"א יש יד בדבר. אם אין בעיה שפניני יישאר קפטן גם לנוכח המעשים שלו (דעה לגיטימית בהחלט), אזי שמראש לא היה צריך לשלול ממנו את התפקיד. ואם זה יש אם זה בעיה, אזי שהיא לא נפתרה בחלוף מספר חודשים.
אז כמובן שקברניטי הקבוצה רשאים לשנות את דעתם, אבל תקשורתית הם מרימים להנחתה.

טל בן יהודה 6 בפברואר 2014

האמת, אין לי ויכוח עם שום דבר בתגובה הזו.
מסכים לגמרי שלא היה צריך לשלול ממנו את התפקיד מלכתחילה (וכתבתי על זה לא פעם בעבר).

יניב 6 בפברואר 2014

לי אין שום בעיה עם פניני כשחקן ומבחינתי הוא יכול להיות גם נשיא המועדון הצהוב.
אבל כל יועץ תקשורת ושיווק מתחיל יגיד לכם שהדרך שמכבי מתנהלת פה פוגעת במותג שלה – זו גם הסיבה שאין לי בעיה.

פניני מייצר רעש תקשורתי – הפועל חיה מגישת העולם כולו נגדנו- מכבי חיה בדיוק מהגישה ההפוכה.

לתת לפניני להניף היום את הגביע זה המעשה התקשורתי השני הכי מטופש השבוע וזה בשבוע שאייל גולן כותב מכתב.

רועי 6 בפברואר 2014

יניב,
ההבדל הוא שבמקרה של הפועל הכל בראש שלכם, כי רוב התקשורת אדומה במוצהר.
במקרה של מכבי, תמיד יחכו לה בפינה (משיקולי רייטינג בעיקר), וגם כי מה לעשות, אחנו יהודים טובים ומפריע לנו לראות הצלחות.

אח של מיקו 7 בפברואר 2014

זה שהתקשורת אדומה זו השטות הכי גדולה שאפשר להגיד. מי תביא לי? מיקי חיימוביץ'? אולטרס. בן כספית? נו שויין.

טל בן יהודה 6 בפברואר 2014

"הפועל חיה מגישת העולם כולו נגדנו- מכבי חיה בדיוק מהגישה ההפוכה."

נקודה מעניינת. אבל אני חושב שבשנים האחרונות, המצב של מכבי לפחות מתחיל קצת להשתנות. אני לא יודע אם זה יתהפך לגמרי, אבל האוהדים הצהובים כבר מזמן לא מרגישים ככה.

יניב 6 בפברואר 2014

כמו שציינתי- אני חושב שפניני קפטן זה מהלך שמחזק את הצד שלא אוהב את מכבי- ואתה יודע מה , גם לא את פניני (מאחר והעיסוק בו ובפרשה הזו צף).

רועי 6 בפברואר 2014

אולי צריך לעשות הפרדה בין האוהדים של מכבי, לבין ההנהלה שלה.
אני חושב שהאוהדים לחלוטין מרגישים שהקבוצה מותקפת בתקשורת מעבר לכל פרופורציה, אבל לא חושבים שצריך לשנות את ההתנהלות של הקבוצה כי:
א. לא רואים פסול בהתנהלות.
ב. התקשורת בכל מקרה תמשיך למצוא/להמציא דברים לתקוף.

כאן ההבדל בין האוהדים להנהלה החדשה, שלא בפעם הראשונה מתנהלת מתוך המחשבה "מה יגידו ?" ועל מנת לרצות אנשים כאלה ואחרים.
דוגמא קלאסית קיבלנו השבוע עם הקמפיין התקשורתי האווילי לשיתופו של ג'ייק כהן, שעבד.

רועי 6 בפברואר 2014

חשבתי שהקטע על פניה לשמעון פרס היה בציניות.
עכשיו ראיתי את הטור של עמיר פלג. אין לי מילים.

אחד 6 בפברואר 2014

אתה כנראה חי בעולם מקביל שבו למישהו באמת אכפת מגביע המדינה בכדורסל, או מכדורסל ישראלי בכלל,לצורך העניין.

פאןפאן 6 בפברואר 2014

אחד הזחוחים המצחיקים שלך :-))))
אמן, כן יהי רצון!

גלן 6 בפברואר 2014

טקסט אידיוטי. מזל שהוא עוסק בכדורסל ולא בספורט. משום מה כל לחיצה על הבלוג של דורפן בבוקמרק שולחת אותי לטקסטים של אחרים. זאת סחיטה חדשה ומעייפת אפילו אם היא דורשת ממני רק עוד שני קליקים. לא ככה משדרגים את האתר.

כסיפוביץ 6 בפברואר 2014

כל כך צודק

כסיפוביץ 6 בפברואר 2014

לגבי הטקסט והאתר יחד..

אחד 6 בפברואר 2014

מסכים,במיוחד עם החלק של "בכדורסל ולא בספורט".

טל בן יהודה 6 בפברואר 2014

מזימת ההאקינג הזדונית שלי להביא לכאן את כל הטראפיק של דורפן עבדה!

דגש 6 בפברואר 2014

תגובה אידיוטית

MOBY 6 בפברואר 2014

אצטט את רבן גרשון "הסטטיסטיקות מתיישרות".
אין לי במשהו אחר להאחז, תנו לקטש לנצח!!! (הוא גם סמן צהוב, לא?)
כללית אני לא מאמין גדול של 100% ושל הכי (טוב, מוסרי, גדול או חזק בעולם)ובפעם הראשונה שלא קשורה לקבוצתי (מקווה בפעם האחרונה) אומר.
יאללה אילת (אם כי הפרויקט שם די עקום).

matipool 6 בפברואר 2014

טל – שוב "שכחת" שבעונת האליפות של חולון לא סיימתם במקום הראשון בעונה הרגילה ?
באמת אין לך שום בעיה עם הקפטן שלכם ?!

רועי 6 בפברואר 2014

אף אחד לא שכח, אבל מתוך 8 שנות משחק גמר אליפות, 7 מהן מכבי סיימה ראשונה.

matipool 6 בפברואר 2014

ביחס ישיר להפרשי התקציב העצומים בין מכבי לשאר הליגה .

ירוק 6 בפברואר 2014

את מי זה מעניין תקציבי ענק וחוסר תחרות? זה מפריע להתבכיין על "מתקפות תקשורתיות".

רועי 6 בפברואר 2014

אתה רוצה שנתנצל על זה שיש לנו תקציב גדול ?

ירוק 6 בפברואר 2014

ממש, ממש לא רועי. כמו שלא שמעת אותי מתנצל מתישהו כשהיה לנו תקציב יותר גדול (בכדורגל). אבל מצד שני, אני לא מתבכיין…

ירוק 6 בפברואר 2014

ולחילופין – אם אתה כבר מתבכיין, לפחות אל תאשים חדשות לבקרים את הפועל ת"א בבכיינות.

(ושוב, אני אחרון חסידי האדומים)

עידן. 6 בפברואר 2014

אני באמת לא מבין למה צריכה להיות לי בעיה עם הקפטן שלי.

פניני עשה פעולה לא ראויה על הפרקט ונענש עליה. מה עוד אפשר לרצות ממנו?

באתה מידה אני יכול לשאול אוהד הבפועל האם ראוי בעיניו שמתן נאור, שכל משחק עושה הצגות ומנסה לרמות את השופטים, יהיה קפטן הפעול.

שלא לדבר על ספורטאים אחרים שעשו דברים חמורים בהרבה מבחינה מוסרית. האם ראוי שגיגס ישחק ביוניטד אחרי מה שעשה? מה עם קובי בראיינט שלכאורה אנס? ג'ורדן שהיה אדם דוחה לשחקנים אחרים ובוגד סידרתי? אלירן עטר בנבחרת ישראל?

צאו כבר מהסרט שלכם.

matipool 6 בפברואר 2014

עובדה שלהנהלת מכבי הייתה בעיה עם מה שהוא עשה וכנראה גם לעוד לא מעט אנשים .
אני לא אוהד הפועל ( אם כבר – עד תחילת שנות העשרים שלי הייתי אוהד מכבי ) ובשיא האובייקטיביות – לא הייתי רוצה שהקפטן של הקבוצה שלי יהיה אחד שמקלל "נאצי" ומאחל "סרטן בראש" לשחקן יריב ( סביר גם שזו לא הפעם הראשונה והיחידה שעשה את זה ) .
בתשובה לשאלתך – לא רוצה ממנו כלום . ההנהלה של מכבי לא הייתה צריכה לאפשר לו לחזור להיות קפטן . חד וחלק . העונש שהוא קיבל ככל הזכור לי לא היה קצוב לתקופה מסוימת .
הצגות זה חלק מהמשחק . סרטן בראש ונאצי – לא .

גיא זהר 6 בפברואר 2014

אחרי מה שהעבירו אותו? דרייפוס, מאחוריך.

רועי 6 בפברואר 2014

אתה לא חושב שמבחינה תקשורתית לא היה ספורטאי אחד במדינה הזו אי פעם שעבר מה שהוא עבר ועדיין עובר ?

MOBY 6 בפברואר 2014

מה הוא עבר? נו נו נו מהצעקנים ביציע ובשירותי הגברים OOne?
האחים שנטל.
רב"ש, עטר, בנאדו, אלישע,רוני לוי השריף עוברים את זה כמעט כל שבוע.

גיא זהר 6 בפברואר 2014

לא. וכל מה שקיבל, בדין קיבל.

רועי 6 בפברואר 2014

מתי מוציאים אות להורג ? כבר קבעו תאריך ?

קשקשן בקומקום 6 בפברואר 2014

זה רק אני או שזה נשמע כמו "אוי, אוי, אוי…הפסדנו את האליפות…?"
ואגב לא הבנתי איך מצד אחד זה לא חכמה להפסיד את האליפות במשחק נוק אאוט אבל זה הישג אדיר להביא את הגביע באותה שיטה.
נו שוין…

תגיד טל יש סיכוי שם תקחו את הגביע נראה את הדון שמעון מחייך פעם? החמיצות שלו עושה לי צרבת

רועי 6 בפברואר 2014

הוא ימשיך לא לחייך בדיוק בגלל זה.

אריאל גרייזס 6 בפברואר 2014

אתה מפספס נקודה עקרונית בהבדל בין גביע לאליפות – זה נכון שהגמר של שניהם הוא משחק בודד (עד השנה), אבל כדי להגיע למעמד גמר הגביע כל המשחקים הם הפסדת והלכת הביתה, בעוד לגמר האליפות אתה עובר עונה שלמה וסדרות פלייאוף שבסופן מתייצבות שתי הקבוצות הטובות ביותר.
או בקיצור, בגביע בשנים האחרונות כמעט אף פעם מכבי לא שיחקה נגד הקבוצה השניה הכי טובה בליגה, בגמר הפלייאוף היא כן. ועל כן, הרבה יותר היה קשה לה לנצח את זה במשחק אחד.
חוץ מזה, שהחיפוש אחרי כל דבר שאומרים עליכם בתקשורת כבר מתחיל להיות די מייגע. אם לא תיזהר תהפוך לאוהד הפועל

רועי 6 בפברואר 2014

חיפוש ? אי אפשר לפתוח אתר אינטרנט בלי שזה קופץ לעיניים.

ירוק 6 בפברואר 2014

רועי – לי זה דווקא לא קופץ לעיניים. ואם זה קופץ – זה קופץ בדיוק כמו ששנים ליטפו והאדירו אתכם בתקשורת. או שפתחו מהדורות חדשות וכותרות עיתונים בכל הישג באירופה (ואין לי טענה כנגד זה כמובן – במקרים רבים אפילו ישבתי, ראיתי, פרגנתי, ואפילו שמחתי לעיתים).

מה שמוזר לי בכל הנושא הזה, זה שאתה בעקביות מאשים את הפועל בבכיינות ובד.נ.א קורבני וכו' וכו'. אי אפשר (חלילה) לחשוד בי באהדה לאדומים – אבל זה מעט מצחיק (נו אופנס) כשאתה פעם אחר פעם כאן מתבכיין על מתקפות ומגמתיות תקשורתית כנגד המועדון הקטן והמסכן שלכם.

אגב – אני מסכים מן הסתם שיש כתבים ספציפיים שכותבים באופן מגמתי נגדכם. אבל לצייר את זה בתור מתקפה על מועדון חלש ומסכן שרק תוקפים אותו כל הזמן…

יואב הצהוב 6 בפברואר 2014

אתה באמת מאמין שאוהדי מכבי "מחפשים" כתבות נגדנו בעיתונות? אתה אמיתי? תכנס כל יום לטור של גרינוולד בוואלה!, או לטור של "עיתונאי השנה" עמיר פלג, או עוד רבים וטובים בערוץ הספורט וואן ושאר הדרעק. תודיע לי אם תמצא משהו

גיא זהר 6 בפברואר 2014

אתם תמיד יכולים לקרוא לחילופין את הכתבות של רפאל נאה. מי שחזק חוטף בוץ. עיתונאי החצר התמעטו וטוב שכך.

משיח 6 בפברואר 2014

כל פעם אתה מצחיק אותי מחדש עם הגמר ברוממה,

אבל רגע ברצינות אם יד נוקיהו לא היה מארח באופן קבוע את חצאי/גמרי הגביע הסטטיסטיקה של מכבי היתה פחות טובה מהנוכחית.

וכמו שמלניאק הציע אולי כדאי שעכשיו שלושים שנה הגביע לא ישוחק בנוקיהו, שמעתי שרוממה אולם מצוין

אורן 6 בפברואר 2014

אפשר ללכת על הארנה בירושלים. גם אולם גדול ומכיל הרבה צופים, וגם אין כמעט סיכוי שהקבוצה הבייתית תגיע לשלב הזה :)

אלון רייכמן 6 בפברואר 2014

"מתאים לו לדרעק הזה" זה מצחיק…
הולך להיות ניצחון קל של מכבי. 15 הפרש לפחות.

יואב הצהוב 6 בפברואר 2014

הגיע הזמן כבר שבלאט יקבל גם בארץ את הכבוד הראוי למאמן הככ ענק שהוא

אסף 6 בפברואר 2014

יואב בלאט זוכה להמון כבוד רק שזה מגיע דווקא מכולם חוץ מהנהלת מכבי שעושה לו את המוות,הם היחידים שכל הזמן נותנים תחושה שהוא על תנאי בצעד מאוד לא ברור כל פעם מחדש..

יואב הצהוב 6 בפברואר 2014

אתה צודק בזה שההנהלה עושה לו את המוות, אבל יש לי שאלה אמיתית אליך- האם אתה חושב שבלאט זוכה לכבוד הראוי לו מהתקשורת?

גיא זהר 6 בפברואר 2014

מחלק כן ומחלק לא. הבעיה שהיחס כמו בכל דבר במדיה לא ענייני אלא מונע מאינטרסים.

עידן 6 בפברואר 2014

איזה טור נאחס.
אבל כמובן שהגביע לא מעניין אף אחד אלא אם נפסיד אותו.

משה 6 בפברואר 2014

טוב, באופן אישי אני מרגיש שהפוסט מעקר את המשחק עצמו כאשר מתמקדים ברגע שלאחריו כאילו ברור מה הולך לקרות. אולי המילה "אם" היתה יכולה להשתרבב פה כמה פעמים כדי שתהיה קצת יותר צניעות. צניעות, הצחקתי את עצמי תוך כדי שכתבתי את המילה הזו בהקשר של מכבי.

אסף 6 בפברואר 2014

אני רק רוצה לתת תזכורת קטנה למר בן-יהודה ולזחיחותו בקשר לדרבי ביום א',הדרבי הקודם באמת כמעט ונגמר 20 הפרש רק לא בדיוק לקבוצתך האהובה אותה אגב דאגתם להשאיר ללא קהל בטענות קטנוניות על חשש מאלימות וכדומה,פשוט הקהלים בבלגרד/אואקה או ויטוריה פחות עויינים או אלימים… מתברר שאין כמו זיכרון סלקטיבי מתובל בקורטוב צביעות ושחצנות כדי לשכוח הכול.
מקביל לבכי ונהי על השיטה בארץ לעומת השתיקה עליה ביורוליג כי שם היא לטובת מכבי ולא נגדה או כנגד החוק הרוסי,הסכמתם לכללים תתמודדו איתם.
די נמאס מתחושת כל העולם נגדנו הזה של אוהדי מכבי,שחקניה ומנהליה.

יואב הצהוב 6 בפברואר 2014

אפשר הסבר מה בדיוק "לטובת מכבי" ביורוליג ? או שגם אתה תתן את הטיעון האינפנטילי שגם היורוליג מוכרע במשחק אחד ?

גיא זהר 6 בפברואר 2014

ברור כשמש ששיטת הפיינל פור ביורוליג עובדת לטובת החלשים כמו גם זו בארץ. מכיוון שמכבי או מישהו אחר פרט אולי לצסקא לא ינצח את ריאל בסדרה אז היא גם לטובתה. מישהו מדמיין שאולימפיקוס היתה זוכה שני היורוליגים האחרונים ללא פיינל פור?

יואב הצהוב 6 בפברואר 2014

ואו, איך חיכיתי לתשובה הזאת.
קראו והפנימו- היורוליג אינה ליגה! (למרות שמה המטעה).
היורוליג הינה גביע. מפעל גביע אירופי, שכמו כל המקבילים שלו בכדורסל ובספורט אירופי, מוכרע במשחק אחד.הוא לא יכול ולא צריך להיות מוכרע בסדרה. וכמו בכל גביע, לפעמים יש הפתעות, הכל בסדר. (אגב אני עדיין לא מבין איך צסקא הצליחה להפסיד את הגמר האחרון אבל לא חשוב).
אף מכביסט מעולם לא התלונן על שיטת הגביע- כי ככה עובד גביע. אבל ככה לא עובדות ליגות.

יוסי 6 בפברואר 2014

+1. חוץ מזה שריאל הפסידה את הגמר האחרון, צסק"א הפסידה לפני שנתיים.

אסף 6 בפברואר 2014

יואב שלא תבין לא נכון אני מאוד בעד סדרות ואגב אחת הקבוצות הבודדות שקולה נשמע בעד סדרות מצד כל גורמי הניהול שלה והצוות המקצועי שלה אמרו זאת במפורש היא הקבוצה שלי ותתפלא מדובר בהפועל ת"א עם התקציב מינימום שלנו שכביכול ברור שמשחק אחד הכי טוב לה…פשוט נמאס כבר מהיבבות של מכבי בנושא ותודה לך שפעם ראשונה שמתי הסבר ענייני בנושא מאוהד מכבי

אסף 6 בפברואר 2014

ובהתייחסות למשחק הערב,אילת צריכה לקוות שגייטס יבוא ממוקד כמו בחצי הגמר,להשתדל לא לאבד יותר מדי את הכדור ולקוות שאפיק ניסים יתחיל לפגוע אחרת באמת המשחק ייגמר מהר מאוד…
מכבי צריכה לגרור את המשחק לריצה והרבה ולקלוע מבחוץ אחרת אילת תתקע עם האזורית שגמרה את הפועל בחצי גמר עד מחרתיים.

עירן 6 בפברואר 2014

טל, תיקונציק:

אגלי זעה ולא "עגלי" זעה.

תני 6 בפברואר 2014

סליחה על הסטיה מהנושא.
העונש שמכבי רגל קיבלו זה אמיתי ?

יואב הצהוב 6 בפברואר 2014

הזוי לגמרי

גיא זהר 6 בפברואר 2014

הזוי. עוד. לא שמעתי על עונש כזה.

ג'נובי 6 בפברואר 2014

לא כדורסל אבל כן מכבי:
מה בדיוק עבר בראש של דייני בית הדין עם העונש הזה?
זאת אומרת, ברור לי שצריך להיות עונש אבל חוסר המידתיות שמופגן כאן מריח כאילו ההתאחדות מסכימה עם פרימו והתבטאויות אודות "הסוזות".

תני 6 בפברואר 2014

אולי המטרה לייאש את מיץ' שיעזוב. הרי אנחנו לא יכולים להרשות שייבנה כאן משהו מקצועני.

מוטי בננה 6 בפברואר 2014

אני פשוט צוחק כל פעם מחדש על ההערה שזה לא ספורטיבי משחק גמר בבית של אחת המתמודדות ואני אומר את זה כאוהד אדום

מוטי בננה 6 בפברואר 2014

צוחק בקטע טוב כמובן

קובי (מכביסט) 6 בפברואר 2014

לטב"י :
אני יותר כועס על הפועל ירושלים מאשר על הפועל ת"א. כי קבוצה שמשחקת מול מכבי ביום חמישי חייבת להיות ברמה של יורוליג. והקבוצה היחידה בארץ שמתקרבת ברמתה ליורוליג זאת הפועל ירושלים. ועכשיו אחרי שהפועל ירושלים הלוזרית הודחה. אנחנו צריכים לשכנע את עצמנו שגם הפועל אילת היא חתיכת נמרת יורוליג בהסוואה….תסכים איתי שזה די פאתטי! אפילו אם מכבי תפסיד עדין אילת זה לא ירושלים…. כל שנותר לנו לאחל לעצמנו זה "בשנה הבאה בארנה הבנויה"

עוד דבר שמפריע לי זה נושא החיזוק שבדרך. ג'וליאן רייט הוא שחקן מצוין אנרגטי וחכם שישלים בול את בלו. רייט יחסום יקח ריבאונד ויקלע מהצבע. ובלו ידפוק שלשות ויתן הגנה על פאוור זריזים.

אבל מה יהיה עם עמדת הסנטר??? אם סופו הכבד יפצע לקראת ההצלבה אין מצב שטיוס לבד יצליח לנצח 3 משחקים ברציפות! וגם כששניהם בריאים אם מכבי תיפול מול ברצלונה או כל קבוצה שיש לה סנטר 2.13 ומעלה. הוא יחגוג על מכבי בדיוק כמו שפלייס ומריאנוביץ' עשו!!! לכן לדעתי מכבי חייבת להחליף את אינגלס המאכזב והמיותר (לאור הפריחה המחודשת של פניני). בסנטר גבוה שיתן לה את המאצ' אפ שחסר לה מול סנטרים גבוהים ויפחית מהעומס שיש על טיוס וסופו!!!

קובי (מכביסט) 6 בפברואר 2014

אגב אם במקום ג'יימס ששווה 650 אלף דולר מביאים שחקן ב-80 אלף דולר. למה שלא נפרוט את ג'יימס ואינגלס ששווים ביחד למעלה ממיליון דולר. ונביא במקומם את דונטה סמית' (2.01-29) ג'וליאן רייט (2.03-26) ודריוס לברינוביץ' (2.12-34) שיעלו ביחד אולי חצי מזה??? תהייה אחלה קבוצה!!

יואב הצהוב 6 בפברואר 2014

קובי, אני מאמין שהכוונות שלך טובות אבל מה שאתה אומר נשמע פשוט לא טוב.
תבין, מכבי לא מסוגלת להתמודד עם תקציב של קבוצות כמו צסקא, ריאל ברצלונה, היווניות/הרוסיות וכו.. (ואגב גם מעולה לא ניסתה). השם של מכבי שווה לפעמים הרבה יותר מתקציב של קובאן כזו או אחרת.
מה שכן, אי אפשר "לפרוט" שחקן באמצע העונה כי הוא נפצע. זה ספורט, זה קורה וזה ימשיך לקרות. לגבי אינגלס- אני חושב שהוא שחקן מעולה ואחת ההחתמות המבריקות של מכבי בשנים האחרונות. הוא פתח מעולה את העונה, קצת נעלם לאחרונה עם הברקות פה ושם אבל אני מאוד מאמין בו.
בלי קשר- חלק מהסיכון בהחתמת שחקנים חדשים- לעולם אתה לא תפגע ב-100 אחוז, נתונים סטטיסטים לא מראים את כל התמונה. אחרי הכל מדובר פה על אנשים אמיתיים שלא תמיד מסתגלים לעיר, לקבוצה וכו'.. זה קורה. נראה לי שאנשים לא מבינים שקבוצה כמו הקבוצה של פארקר וויציץ ושאראס מגעה באמת פעם בדור. אלה טבע הדברים.

בוזו 6 בפברואר 2014

חיייב לשאול אותך,טל

כמעט בכל פעם כשאני נכנס לטור שלך שנוגע למכבי ת"א הוא בנוי כולו מהתגריות בקבוצות ואוהדים אחרים, עשיית דווקא ומן הוצאת אצבע משולשת לכל מי שלא מסכים איתך.
כמי שמתעניין במידה קטנה בכדורסל ולא אוהד אף קבוצה (בניגוד להרבה ענפים אחרים ששם אני די פנאט) לא אכפת לי מהמריבות שלכם, אבל אני לא מבין – למה הכתיבה הזו? כדי למשוך מגיבים ותגובות? כי רק ככה אתה יודע לכתוב? כי זה בא להראות איזו נקודה?

רוצה לומר- אני בטוח שיש לך ידע רב ודעות שיכולות להחכים אבל, בעיני לפחות, זה טובע במלל בלתי נגמר שכל מטרתו השפלת היריב ומריבה עם אוהדיו. ובאמת שלא ברור לי למה.

קובי (מכביסט) 6 בפברואר 2014

לבוזו- כנראה שאינך מכיר מספיק את דה באזר. זה לא אתר שבו כל כתבה היא לגופה. אלא רצף אחד אררררוך של כתבות וויכוחים שנמשכים מכתבה לכתבה שכולם יודעים מתי הם התחילו. אבל לאף אחד אין מושג מתי הם יפסקו…חחח

בוזו 6 בפברואר 2014

מכיר מצויין והרבה מאד זמן.ועדיין,כמי שקורא פה חלק גדול מאד מהכותבים, מרגיש שאצל טל ההתגרות היא העיקר. וחבל.

טל בן יהודה 7 בפברואר 2014

רק אלה שלא לוקחים את הספורט בתור בידור קליל וכיפי, אסקפיזם טהור, יקחו את הדברים האלה בצורה שאתה מתאר…

בוזו 7 בפברואר 2014

נו, אם זאת התשובה שלך…

בניגוד למגיבים שתוקפים אישית כותבים פה אני מאמין ב״לא מעניין אותך? אל תכנס״.

נפרד כידידים.לא נחסר זה לזה. שיהיה בהצלחה.

אורן 7 בפברואר 2014

טל פשוט צודק.זה חלק מהמשחק להתעצבן.שטויות,הכל בהומור ותמיד כיף לקרוא אותו גם כשהוא מעצבן(והוא מעצבן ברמות).ואני אומר את זה כאדום.יש פה שלל דעות.אם הרבה לא מסכים.יש פה הרבה מגיבים מכביסטים שאני לא מסכים איתם-אבל עדיין יש להם גבולות.מצד שני,יש פה מגיב שבאופן שיטתי מטנף את הפה נגד כל סוגי האדומים למיניהם-אפילו בטור הזה.זה נקרא לא לקחת את הספורט כבידור.
המשפחה שלי ברובה צהובה,ואני בעל מניה בהפועל כדורסל.אנחנו יורדים אחד על השני(לצערי ,עליי יותר)וזהו.זה רק ספורט-אם כל החשיבות של זה בחיים שלנו.

איציק 6 בפברואר 2014

אם ובתקווה שמכבי תזכה, אני חושב שסגירת מעגל יפה תהיה עם במקום פרס, שולדנבראנד יבקש (ויקבל אישור) להעניק לפניני את הגביע להנפה :-)

סתמאחד 6 בפברואר 2014

כמו שמכבי נראית בניצחונות נגד הקבוצות הישראליות ובהנחה שלא תחול ירידה דרמטית ביכולת של ירושלים והיא לא תסבול מפציעה של שחקן משמעותי אז זה כנראה יהיה התואר האחרון של מכבי העונה בדרך להפוך להיות קבוצת גביע טיפוסית

יואב הצהוב 6 בפברואר 2014

41 מ46 מספיק טיפוסי בשבילך ?

טל בן יהודה 7 בפברואר 2014

עדיף מקבוצת חצי גמר גביע טיפוסית

אורן 7 בפברואר 2014

עדיף קבוצת חצי גמר טיפוסית ב6 מליון שח,לעומת קבוצת גביע טיפוסית ב80 מליון שח.

יניב 7 בפברואר 2014

ברגעים כאלה חשוב לזכור שבכדורגל מכבי היא קבוצת שמינית גמר גביע טיפוסית .

מכביסט ותיק 7 בפברואר 2014

הטינופות באדום סובלים. עוד גביע לארון של שמעון מזרחי הגדול. הטינופות במלחה הטינופות באוסישקין ראו את גיא פניני מרים את הגביע. לקח לפניני זמן אבל הוא הבין מה שערן זהבי הבין ב-3 שעות – עם הטינופות באדום בתקשורת ועסקני הספורט האדומים צריך להתנהג בכח ולא להתרפס ולבקש סליחה. תסבלו תסבלו 41 גביעים…זה בלתי נתפס. לא הבנתי מדוע כל הטוקבקים מלאים בכעסים של אדומים מטונפים מירושלים ות"א? על מה הכעס? הרי אמרתם שאהבה חשובה מתארים? ואתם משחקים בשביל שמחה. אז מה אכפת לכם לראות את גיא פניני מרים לכם על הפרצוף הרקוב שלכם גביע? נשיקות

ירוק 7 בפברואר 2014

אין מה להגיד, אתה פשוט משורר.

אורן 7 בפברואר 2014

נראה לי שמכביסט ותיק זה פניני.

matipool 7 בפברואר 2014

אם ימשיך ככה , עוד יהיה מועמד בשנה הבאה לפרס אקו"ם למפעל חיים .

matipool 7 בפברואר 2014

או לפחות לפרס על תרומתו לשירה העברית ..

ד"ר א 7 בפברואר 2014

תודה רבה על הנתון בפאוזה הקצרה: לא ידעתי על המאזן הזה של ראסל. אפילו ג׳ורדן הועף כמה פעמים במשׂחקי להיות או לחדול. בלתי-נתפס.

Comments closed