"אני יודע יותר טוב מהמאמן"

כולם טובים יותר מאותו אחד שנבחר על ידי הבעלים לנהל את הקבוצה

כמו כל דבר אחר בחיים שלנו, גם חווית הצפייה באירועי ספורט התפתחה והתקדמה עם הטכנולוגיה. ישנם לא מעט אנשים ואוהדים שנשארו "אולד-סקול", כאלה שרואים משחק כשהסמרטפון ואו לאפטופ סגורים בצד והם מנותקים לגמרי מהסביבה. אבל מולם, נמצאים אלה שלא יכולים שלא להיות מחוברים.

אני אחד מלה שנמצאים בחבורה השנייה. קשה לי כיום לצפות במשחק כשאני לא מחובר לרשתות החברתיות השונות (בעיקר טוויטר שמספק חוויה נהדרת) וקורא מה עוד אנשים חושבים על מה שקורה מולי באותם רגעים, כשאני כמובן נותן מדי פעם גם את ה-140 תווים שלי (טוב, אולי יותר מ"מדי פעם").

לשבת מול המסך בלי שום דבר אחר מסביבך זה כל כך… סלחו לי, אבל אפור ומשעמם. לפעמים קשה לי להבין איך בכלל צפיתי בעבר במשחקים בצורה אנכרוניסטית כזו.

כשאתה יושב מול הרשת המקוונות (טוויטר, פייסבוק, וואטסאפ או אתרים שונים) מדובר בחוויה טוטאלית, כזו שנושמת ושיש לה חיים משלה. אתה לא שומע רק את הפרשן ושדר, אתה יכול לקרוא בזמן אמת את דעתם של אוהדים נוספים, בלוגרים, עיתונאים, פרשנים, חברים, מובילי דעה וגם שחקני עבר, הווה ועתיד מהענף המדובר, שחווים את דעתם על המתרחש. כל אלה תורמים לחוויית הצפייה כמו גם להבנת המשחק.

לא לחינם הליגות המקצועניות בארה"ב עובדות ימים כלילות כדי לשפר את חוויות האצטדיונים. המציאות היא שלא קל להתחרות היום בחוויה שכוללת ישיבה על ספה נוחה מול שידור HD על מסך 60 אינץ', כשבכף ידך נמצאים כל הקשרים החברתיים שהבן אדם רק רוצה לנהל, בזמן אמת.

נותר רק להזהיר אתכם שמדובר בפרקטיקה ממכרת, שכן איני מסוגל לחזור היום לחוויה החד ממדית של צפייה במשחק ותו לא.

והנה עוד אזהרה. עם כל הטוב הזה, באופן לא מפתיע, יש גם קצת רע.

*

לא פעם קראנו, גם כאן, על התופעה של האוהדים שיושבים ביציע ובטוחים שהם יודעים יותר טוב מהמאמן. כנראה שזה פשוט טבעו של אוהד הספורט, ואין כל כך מה להילחם בזה.

ובכן, כמו ביציעים, ככה גם ברשת. וגם כשאתה יושב בבית, אתה נאלץ לפעמים לשמוע איך המאמן עושה טעויות מהאנשים סביבך.

החלק המעצבן של החוויה שתיארתי מעלה הוא לקרוא כיצד ההוא היה מרכיב את השחקן הזה, ואת השני שואל "למה המאמן פתח במערך הספציפי הזה כשברור שהקבוצה היריבה מבקיעה בממוצע 2.367 שערים יותר למשחק מול 4-4-2", והשלישי מזכיר שמאמן היריבה מתמחה ביציאה מהירה למתפרצות באגף שמאל-ימין-שמאל-ימין-אמצע, והשופט המדובר לא אוהד לשרוק לעבירות על גבוהים לכן השחקן הנמוך בסגל עדיף, וגם ידוע שבאצטדיון הזה יש שטח של כמה מטרים ריבועיים שהכדור לא קופץ טוב אז זה טיפשי לפתוח עם השחקן הראשון במקום השני שלא משחק באגף הזה. לא?

אני מבין שכולנו רוצים להוציא עצבים, הרי פריקת אגרסיות מהווה עוד סיבה לכך שאנחנו עוקבים ומכורים לספורט. אני גם מבין שאנחנו רוצים להראות שאנחנו מבינים גדולים באיזה ענף שזה לא יהיה.

אבל, וזו הנקודה המרכזית, אם יש משהו שאני לא מתחבר אליו זו היומרה היהירה של "אני יודע יותר טוב מהמאמן".

*

אולי זה בגלל שאני בחור יותר מדי רציונלי וקשה לי עם דברים מופרכים שנזרקים לאוויר, גם ברגים של להט, עצבים וכעס. אבל הנה העובדות: אף אחד לא יודע כלום.

אם מישהו היה יודע משהו, אז מועצת ההימורים הייתה פושטת רגל ממזמן עם "ווינר", כמו גם כל בתי ההימורים בלאס וגאס ואתרי ההימורים שברחבי האינטרנט. העובדה שהם ממשיכים לגלגל מיליארדים מעידה על כך שלאף אחד אין באמת מושג או יכולת לחזות בהצלחה דברים, The house always wins.

וזה בסדר, בגלל זה אנחנו מרותקים לספורט מקצועני, כי זה לא מדע מדויק. ההפך הוא הנכון, זה רחוק מכך.

אז אם אלטמן היה פותח על הספסל מכבי הייתה מנצחת? כובשת? משחקת טוב יותר? אנחנו לעולם לא נדע, אבל אם נשפוט לפי טוויטר ופייסבוק, התשובה לכך בהחלט חיובית.

אחד יכול לחשוב שזה באמת מה שהיה קורה, רצוי לטעון מדוע הוא או היא חושבים כך, ומומלץ גם להציע הצעה חלופית (בלוגים כמו "מכביבול" או "נבדל" עושים זו בצורה טובה). אבל אל תניחו שהרגע פיצחתם את האטום לבדכם. ההצעה החלופית הזו היא בסך הכל תיאוריה אחת מיני רבים, בבקשה אל תציגו אותה לעולם כעובדה מוגמרת.

גם אם היא מבוססת על סטטיסטיקה ומקרי עבר, זה עדיין לא מבטיח כלום (שוב, כל העניין של מדע מדויק). הפוזה הזו של "אני יודע יותר טוב מהמאמן" (כל מאמן, לא רק סוזה) היא מגוחכת במקרה הטוב ועצובה במקרה הרע.

סוזה פתח ביום חמישי עם עמרי אלטמן במקום מיכה או טל בן חיים מסיבה מסוימת. אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק מה היא, וספק אם נקבל תשובה כנה ממנו אחרי כל ההתקפות שעבר. אבל הייתה מחשבה מאחורי זה, כי זו העבודה שלו, לחשוב ולהעלות את המערך הטוב ביותר שיכול לדעתו להשיג את המטרה. אין מישהו שרוצה שהקבוצה תנצח יותר מהמאמן שלה.

ישנם לא מעט אנשים שסבורים שסוזה טעה ביום חמישי. אבל מכאן ועד לנסות לחנך מאמן וללמד אותו כדורגל (שוב, כל מאמן), זה פשוט אבסורדי. אגב, לרקורד, אני מרגיש ככה גם לגבי כל אותם אוהדי מכבי חיפה שבטוחים שהם יודעים טוב יותר מאריק בנאדו ואוהדי הפועל שיודעים יותר טוב מבן שמעון. ויש לא מעט כאלה.

*

הלוואי והתופעה הזו הייתה נגמרת ברגע שהמשחק מסתיים. אבל מאותו הרגע, הגישה הזו עוברת במהרה מהרשתות החברתיות אל אמצעי התקשורת היותר ממוסדים.

באמת שתמוה בעיני החוצפה הזו שאנחנו עדים לה בחלק מהמקרים. ישנה קלישאה מוכרת בעולם המערבי שמדברת על החוצפה החיובית של ישראלים. אבל לי אישית קצת קשה לראות בהתנהגות הזו כמשהו טוב.

בסוף השבוע האחרון, נהגתי כמו מכביסט אחר שאני מכיר, הצהוב מאור יהודה, ולא צפיתי אף לא במשדר סיכוםפרשנות אחד. הוא לא צופה בהם בכלל כי הוא פשוט יודע מראש שזה יעצבן אותו. הנה, הקבוצה שלו נמצאת בעונה טובה בקנה מידה היסטורי, והוא עדיין יודע שהוא יחטוף עצבים. אז כמוהו, נמנעתי. ולשמחתי נשארתי רגוע ולחץ הדם נותר על נמוך.

לצערי, אלא אלא אם אתה עיוור וחירש, דברים מסוימים בכל זאת יגיעו אליך, זה בלתי נמנע. אז טפטופים מטובי פרשנינו עשו דרכם לאוזניי. אין צורך לחזור על מי הם או מה הם אמרו, רק נציין שמידת הכבוד שלהם אל עמיתם למקצוע הוא בגדר לא קיים.

די מוזר לי הביטחון הזה שלהם, שכן אם הם יודעים כל כך הרבה יותר ממנו, לא הגיוני להניח שזה היה אחד מהם שהיה עומד על הקווים בבאזל?

זה לא מפריע להם להתיימר שיש להם בלעדיות על האמת. שוב, כאילו שכדורגל הינו מדע מדויק. "סוזה נכשל באירופה והרוטציה לא טובה" הם אומרים בלי למצמץ ומתעלמים מאחוזי ההצלחה המדהימים של הקבוצה ועליית שלב באירופה.

*

אני לא בעניין של לעשות כאן שיימינג, זה לא אני. אבל הנה שני ציטוטים מייצגים שכן הגעתי אליהם בימים האחרונים: "המאמן הפורטוגלי עלה עם הרכב פחדני, על גבול השערורייתי… אפשר להאשים אותו בכך שהוא וויתר על המשחק מראש", ו-"הדרך של סוזה היא זו שהיתה רצופת טעויות… המטרה העיקרית שניצבת בפני הפורטוגלי היא להביא את המועדון צעד אחד קדימה באירופה… גם מאמן ישראלי עם פחות ניסיון היה עושה זאת. במבחני האמת העונה הוא פשוט נכשל."

"הרכב פחדני על גבול השערורייתי". וואו. לקרוא ולא להאמ… אתם יודעים מה, אולי כדאי שפשוט לא אוסיף כאן כלום. הבושה היא כולה של אלה המתבטאים בצורה כה יהירה וגסה, מילים שנוטפות שנאת זרים ורגשי נחיתות של "אף אחד לא יחנך אותנו".

בכל זאת, אולי רק דבר אחד. אני דווקא סבור שהמאמן הפורטוגלי אכן הביא את המועדון צעד אחד קדימה באירופה. אבל ייתכן שאני טועה, בואו נמצא את כל הפרשנים שהימרו שמכבי ת"א תעלה מהבית הזה של בורדו, פרנקפורט ואפועל ניקוסיה מיד אחרי ההגרלה, לפני שהמשחקים החלו. לפי הדברים הללו שאנחנו קוראים ושומעים בימים האחרונים, יש המון כאלה.

בהצלחה לכל המחפשים.

*

בשנות ה-60 וה-70 של המאה שעברה, נולד מונח חדש בעולם התקשורת, ״ניו ג׳ורנליזם״, בתרגום פשוט: ״עיתונות חדשה״.

עד לאותה נקודה העיתונות ותכניה אופיינו באובייקטיביות נוקשה (או לפחות נתפסו ככאלה), והמונח הטרי בא לתאר סגנון כתיבה חדש, יותר סובייקטיבי. הכתיבה החדשה הזו שנקראה "ניו ג'ורנליזם" כללה גם פן אישי של הכותב ו"שם את העיתונאי ועולמו במרכז כבעלי עמדה ותפקיד חברתי" (תודה לך וויקיפדיה).

ובכן, מאז כבר עברו 50 שנה, ואני חושב שאנחנו מוכנים למונח חדש שיתאר את העיתונות הנוכחית שאנחנו עדים לה, אם זה באינטרנט, בעיתונים, ברדיו או בטלוויזיה. ומי אם לא אני, חוקר תרבות מכובד שכמוני, חלוץ בתחום כתיבת הספורט, ראוי להכריז עליו באכסניה היסטורית זו.

(פאוזה למחיאות כפיים)

אני גאה להציג בפניכם את ה״ניו ניו ג׳ורנליזם״, שמעתה והלאה ייקרא: ״פח ג׳ורנליזם״.

(פאוזה לקהל שקם על רגליו כדי להריע לי)

כן גבירותיי ורובותיי, הפח ג'ורנליזם אינו פותח בישראל, אבל התקשורת הישראלית היא מחסידיה הגדולים של הזרם החדש הזה. כמו הניו ג'ורנליזם, גם בפח ג'ורנליזם ישנו פן אישי של הכותב, אך בניגוד לעבר, מטרתם של מביעי הדעה אינו לדווח ולהביע דעה מנומקת או רצינית, כי אם רק להכעיס, להתסיס ולעשות רעש.

עובדות או דעות אמיתיות כבר ממזמן לא חשובים, כל מה שחשוב עכשיו זה למשוך אליך קהל מהמתחרה, גם במחיר של זילות מקצוע העיתונות והדרדור שלה לבור שופכין.

*

אין אני טוען לרגע שאין מקום לביקורות. ביקורת היא דבר מבורך כשהיא עניינית ונטולת אינטרסים (או לחילופין, כאשר האינטרסים נמצאים על אש קטנה). כשהיא לא כזו, היא כמעט לא רלוונטית.

ישנם המון כתבים ופרשנים המביעים ביקורות מן הסוג החיובי הזה. אבל כמו שלא עשיתי שיימינג לאנשים ספציפיים (אני מניח שכולם מכירים אותם), לא אציין כאן שמות מחשש כנה שאשכח או אשמיט המון אנשים טובים.

תסמכו עלי שהם נמצאים שם, בכלי התקשורת המרכזיים כמו גם בפלטפורמות קטנות יותר. בעיתונים ובאינטרנט, בטלוויזיה וברדיו. אני מפציר בכם ללכת לחפש אותם ולהעניק דווקא להם את הקליקים ואת הרייטינג שלכם.

הפח ג'ורנליזם רץ חזק כרגע, אבל יכולת ההישרדות שלו תלויה רק בנו. אני מציע לכם לנהוג איתם באותה הצורה של פאולו סוזה בתמונה מעלה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

סיפור על אהבה וחושך - שחר דלאל
השבוע של הפועל

36 Comments

פורנוהוליק 3 במרץ 2014

תוחזר העיתונאות האובייקטיבית הישנה לאלתר.
הניו והפח לסל וחסל.

דגש 3 במרץ 2014

מתי היה בספורט בישראל עיתונות אובייקטיבית?

יוסי 3 במרץ 2014

הסיבה שיש עיתונאים מתלהמים היא כדי שיזכרו אותם , אחרת מי היה זוכר את הרכילאי שנפל שבוע שעבר עם הידיעה המפוברקת שהביא? את הסוכן שנכשל בתור מאמן ? את ההוא שנכשל בתור מאמן נבחרת ותחתיו בחדר ההלבשה התנהל לו בית "דנמרק" ? שיהיה בהצלחה לכולם , אני קורא פרשנות בנבדל ודה באזר .

אזי 3 במרץ 2014

כמו כל דבר בחיים שלנו, עדיין אנחנו מפגרים אחרי הגויים :)
בכל משחק ליגה אנגלית או כל ספורט אמריקאי שרואים, כבר בשידור עצמו מצויין האשטאג רלוונטי למשחק, כדי שתוכל לקבל את כל מי שרוצה לדבר על המשחק הזה במקום אחד. בארץ אנחנו עוד לא שם.
כדי לעקוב אחרי משחק ישראלי בטוויטר צריך עצבי ברזל והרבה עבודה סיזיפית.

גם אני חתכתי את סוזה ברשתות השונות על זה שהוא עלה עם אלטמן (ההשערה שלי היא שהוא הגיע עם החלטה טקטית מהבית להעלות את מיכה בדקה 60 ולכן לא פתח איתו למרות הפציעה).
ההבדל ביני לבין עיתונאי הפח – אם אלטמן היה מספק את הסחורה אני הייתי הראשון להודות שסוזה ענק ושאני טעיתי.
בדיוק כמו שקרה במשחק החוץ מול חיפה כשסוזה עלה עם הרכב שבזמנו נחשב "הזוי" ועשה לבנאדו שח-מט.

עדיין, למרות שהמאמן הוא המאמן. ולמרות שהוא זכה בצ'מפיונס פעמיים יותר ממני. עדיין לפעמים הוא טועה.
לדעתי במשחק הזה הוא טעה. ולפי החילוף בדקה ה 42, גם לדעתו הוא טעה.

זה אומר שהוא כישלון? שצריך לפטר אותו בגלל זה? שנמני צריך לחזור ולהיות הקיסר בקריית שלום?
ברור שלא.

גם אם טעה וגם אם לא, באזל גדולה עלינו ב3 מידות והמטרה של העונה היתה להגיע לשלב בתים ולקחת אליפות.
אז לא רק שהגענו לשלב הבתים, אפילו עברנו אותו.
ובנתיים אנחנו במקום הראשון בפער של משחק וחצי על המקום השני.

אני מודה. בחודש האחרון המשחק של מכבי תל אביב משעמם אותי.
אבל זה כבר עניין של סגנון, אילוצים והעובדה שהיריבות לומדות אותנו לאט לאט.
מאז תחילת העונה סוזה המציא את הקבוצה מחדש שלוש פעמים. אני מקווה שיעשה את זה שוב.

ובקשר לכל מה שכתבת על הפח ג'רנליזם (מחיאות כפיים)
אני לא מתכוון לכבד אותם אפילו בדעתי.
המיץ של הזבל.

טל בן יהודה 3 במרץ 2014

אתה גם בטוויטר? איזה צירוף מקרים…

בכל מקרה, מסכים לגמרי לגבי הנקודה הראשונה שלך.
מתי שהוא ב-2017 אולי נקבל האשטאגים כדי לרכז נושאים כמו
– #המשחקהמרכזי
– #דנינוימןגרוע
– #יורםארבלשובהתבלבל
– #הרוטציהגרועה

אזי 3 במרץ 2014

אני?? לא.. יש לי חבר ש…

בוא נגיד שכל עוד יש בערך 5 עיתונאי ספורט בטוויטר, אני לא מצפה מהערוץ הראשון שיגדיר האשטאג לצורך המאורע.
כמו כל דבר, זה יקרה רק אם זה יבוא מהאנשים עצמם

רועי 3 במרץ 2014

האשטאג ?
מהערוץ הראשון אני אסתפק בזה שלא ישדרו 50% מהזמן את היציעים, ריפליים טיפשיים, ושאר ירקות, על חשבון פיספוס של אירועים חשובים במגרש (כמו תחילת המהלך של הגול של זהבי, והגול של פלט נגד מכבי).

אזי 3 במרץ 2014

אני חושב שהדרישות שלך לא ריאליות

Rell 22 בנובמבר 2014

You've really helped me unasterdnd the issues. Thanks.

תורג'י 3 במרץ 2014

שכחת את החסות עם היונים.

childish 3 במרץ 2014

+100 ל#דנינוימןגרוע

מאור 3 במרץ 2014

+200 ל#יורםארבלשובהתבלבל

דוגמא מאתמול: "מה רעננה כבר עלו על המגרש?" *אחרי שלב התמונות הקבוצתיות*

גיסנו 3 במרץ 2014

רק מהתקציר (הייתי במגרש הפעם): בלדוט מרים כדור לרחבה, "הרמה מצויינת של בדש".

לפחות הוא ניסה לצחוק על עצמו בפעם הזו כשהבין שהתבלבל.

אנדר 3 במרץ 2014

"גם במחיר של זילות מקצוע העיתונות והדרדור שלה לבור שופכין" נשמע שאתה חושב כאילו הזילות נתפסת (או עלולה) כסוג של מחיר עבורם. זו מחשבה תמימה.
הזילות היא המסר.

ערן לוי 5 במרץ 2014

1+

שרון לוינסון 3 במרץ 2014

לדעתי סוזה עלה עם אלטמן מכיוון שהוא ההתקפה עם המשמעת הטקטית הגבוהה ביותר שלו כנגד האגף השמאלי של השוויצרים שכלל את בהארנג ספארי וולנטין סטוקר.

עכו"ם 3 במרץ 2014

בגדול מכבי לא משחקת טוב למרות שהיא מנצחת ולכן באר שבע פיבוריטית.
מנגד באר שבע פיבוריטית מאחר והיא מנצחת למרות שהיא לא משחקת טוב, דבר שמעיד על אופי, מראה מצודד והספרה 7.
כמובן שאסור להתעלם מכך שהיא גם ארבע נקודות פחות ממכבי וכלל ידוע הוא שזהו המקום האידאלי למי שרוצה לקחת אליפות!
סליחה על ה- off topic.

oded 3 במרץ 2014

+1

מכביסט ותיק 3 במרץ 2014

ב"ש מרימה כדור לרחבה או בבעיטות חופשיות. זה אומנם חלק מהמשחק. ברגע שסוזה נטרל להם את האפשרות הלכה הקבוצה. הרמה של המאמנים בארץ כל כך ירודה שהם ממשיכים לטעות ושחקנים עושים עבירות מיותרות בסביבות הרחבה שלהם.

no propaganda 3 במרץ 2014

אחלה פוסט, אבל יש לי כמה השגות:
1. הבית תמיד מרוויח בהימורי ספורט כי יש לו סטטיסטיקאים מצויינים שיודעים לחשב בדיוק טוב מאוד את האחוזים לכל תוצאה. בנוסף אם הוא טעה יש לו אפשרות להתאים את היחסים תוך כדי או אפילו לחסום הימורים.
2. עם רמת המאמנים בארץ(לא כולם, יש גם מאמינם טובים), אני בטוח שיש אוהדים שמבינים בכדורגל יותר טוב מהמאמן. מה שכן הם לא נמצאים בין פרשנינו. ובכלל כל טענה להתקפי מדיהגנתי מדי היא לא לגיטימית כי היא לא מסבירה כלום.
3. בלי קשר לאוהדים שחושבים שהח יותר חכמים מהמאמן( סוזה מאמן בסדר גמור, אני לא חושב שיש הרבה אוהדים בארץ שמבינים יותר טוב), מותר לכל אחד להביע דעה מה נראה לו יותר טוב. אני למשל חשבתי שעדיף היה לעלות עם מיטרוביץ ובן חיים במקום אלטמן ופריצה, זה לא אומר שאני צודק אבל מה שחשוב הוא לא זה אלא על מה אני מבסס את זה( לא אפרט כאן). אם כל מה שיש לאוהד לאמר זה צריך יותר התקפיצריך יותר הגנתי אז הוא סתם אחד שאין לו מושג. אבל אם יש לו ביסוס רציני אז זה כבר משהו אחר. תראה איך וילאס בואס עלה מלהיות אוהד שמבין טוב למאמן צמרת.

אסף כלשהו 5 במרץ 2014

סליחה, אבל אנחנו ב- 2014. אי אפשר להביא את ויאש-בואש כדוגמא למאמן צמרת…

fish & chips 3 במרץ 2014

סוזה מאמן פשוט טיפש ובונקריסט , שלא יודע להשתמש בשחקנים שיש לו , וגם לא מזהה יתרונות וחסרונות של שחקנים

לגבי התשקורת וצבועיה ( החיה , לא האופי ) שמונעים מתוך עניינים אישיים ומיספר כניסות לאתרים ואו לעיתון , זה ככה כבר לפחות כמה שנים , לפחות ! משנה לשנה מחודש לחודש ומיום ליום זה נעשה ויעשה רק יותר ויותר גרוע ( עד שיקרוס המנגנון שבו פועלת התשקורת )

אבל גם ככה אין פה על מה לדבר יותר מדי , כי הדבר הזה שבטעות קוראים לו פה בארץ – כדורגל , מגרד במקרה הכי טוב את תנאי הסף למקצוע בכלל ( רק שני מועדונים מגרדים את המילה הכל כך בסיסית – " מקצוענות " מלמטה )

אז אני הרבה יותר מתקדם ממך , אני רואה כדורעגל פחים ישראלי בשיטת הויפאסאנה

שם השתק אחד גדול – וזה רק אני ורצועת השירים הזמנית שאני בוחר מיו טיוב שתנוגן ברקע

בלי רשעים ומפגרים ש- " משדרים "
בלי מפגרים רעים וחפרנים ש – " מפרשנים "
בלי שריקות הבוז והלחץ של הבבון הישראלי מהיציעים כלפי קבוצתו
ובלי " שדרני " ו – " שדרניות " קווים ( בעיקר אחת שהולכת עד הסוף ומאיימת לעלות על המקור מדימונה … ) שכל 5 דקות מנסים להוציא רעל חדש על המאמן ומזיינים תשכל על פשוט אוויר וכלום שלא מעניינים אף אחד , אבל " אנחנו " בטלויזיה ואתם בבית , אז נדחוף לגרון לעיניים ולאוזניים שלכם בכוח , מה שבא לנו , איך שבא לנו , ומתי שבא לנו

הדבר היחיד שאני לא מצליח לברוח ממנו לצערי הרב ( למרות ההשתק ) הוא " חוויית " הצפייה מהצילום והבימוי של המשחק …

לגבי זה , רק נאסראללה יכול לעזור לי
אני מניח שאת הקואורדינציות הוא כבר יודע לבד , אבל למה שהוא יעזור לישראלים ? שיחנקו בכדורעגל פחים שלהם
בזמן שהוא מתענג לו על BT ו – SKY וצוות הפרשנים והשדרים שלהם

אורן 3 במרץ 2014

כמה אנשי תקשורת ספורט אשכרה מתעניינים בספורט?

צהוב בדם 3 במרץ 2014

ממליץ לכולם לראות את בובה של לילה והסקופ של פרימו על גארסיה
ע-נ-ק!

בקשר לסוזה, דווקא אחרי באזל, אני מתחיל להבין את קו המחשבה שלו, בעיקר לגבי מיטרוביץ ואייבינדר. אין מה לעשות, ראדי ואלברמן הוכיחו שהם לא מספיק מהירי מחשבה לרמות שמכבי רוצה להגיע אליהם.

אולי הוא באמת מאמין שמיטרוביץ הוא הפתרון, כי בנתיים הוא באמת לא מספק את הסחורה.

הדבר שהכי מדאיג אותי זה שאתמול היה המשחק הכי חלש של מכבי שאני זוכר בשנתיים האחרונות. זה היה מסוג המשחקים שהזכירו לי את המשחקים בתקופות חשוכות יותר…
אני ממש מקווה שזה בגלל העייפות מהמשחק בחמישי…

מכביסט ותיק 3 במרץ 2014

ההחלפה של פריצה אתמול שלוותה בשריקות בוז של בבונים ביציע מסמלת יותר מכל מדוע סוזה כל כך גדול ואנחנו אפסים בהבנת המשחק. ראשית הקביעה הידועה שרק עם 3 חלוצים אפשר לכבוש. זה אמרה של שנות ה-80. זה לא משנה מי משחק אלא איך משחקים. מלבד זה פריצה עייף לא אמור לשחק 90 דקות ועוד יש לו כמות צהובים שמסכנת אותו לדרבי הקרוב. מזל שיש למכבי את סוזה

JOSH 3 במרץ 2014

ציפיתי ליותר יצירתיות, זה "נו-ג'ורנליזם" ולא "פח-ג'ורנליזם".

והייחודיות בתקשורת הספורט בישראל היא ש"אני יודע יותר טוב מהמאמן" בא גם מכיוון… "מאמנים". חוסר ההבנה בענף הוא מאוד נרחב גם בתוך הענף עצמו, וזה הזוי לחלוטין.

וגם הבוז בחילוף של פריצה. אוי… מגיע לאנשים האלה להיקשר במשך שנתיים מול שידור בלופ של תקצירים מעונות 2007/08 עד 2011/12.

גיא זהר 3 במרץ 2014

למאמן יש תפיסת עולם כשהוא מעלה הרכב מסוים? ספר את זה לאוחנה

משה אהרון 3 במרץ 2014

הייתי שמח שתסביר למה העידן החדש הזה נכנס תחת הקטגוריה ג'ורנליזם.

היסטוריון של ספורט 3 במרץ 2014

בחיי שלא הבנתי את הפואנטה מה בעיה לבקר מאמן ?
סתם דוגמה קטנה עונת 97 (כמדומני )מכבי מארחת את צסק"א ומובילה ב 2 הפרש צסק"א יוצאת להתקפה אחרונה כשנותרו 9 שניות לסיום .קודלין הקלע הרוסי המחונן עמד על 8/8 מחוץ לקשת.
אתה עושה חשבון פשוט וצועק בגרון ניחר תעשה פאוול תעשה פאוול .
"דוקטור לכדורסל ופרופסור לענייני ראש בקיר " צביקה שרף (שאני בהחלט מעריך אותו ) מחליט לשמור הגנה ואז …………קודלין מחכה שיישאר טיק אחד בשעון ומפציץ מ 10 מטר והרשת אפילו לא זזה.
מה אמר כבוד המאמן לאחר המשחק ? אני סומך על ההגנה שלי.
בדוגמה הזו ממחישה כמה דברים כולל שלא תמיד זו שאלה דווקא של כדורסל .אם צביקה שרף היה פרופסור למתמטיקה הוא היה עושה פאוול .
מדוע ? מכיוון שזריקת 3 נכנסת בממוצע ב 35 אחוז.
(וזאת מבלי להתייחס לכושרו של קודלין באותו משחק).
זריקת עונשין ממוצעת ביורוליג נקלעת ב 70 אחוז.
מכאן שהסיכוי לשני קליעות עונשין הוא פחות מ 50 אחוז.
בנוסף גם אם נניח שהכדורים הללו נכנסו הרי שיש לך כדור אחרון ביד לנסות לנצח את המשחק בהתקפה ובמקרה הכי גרוע אתה הולך להארכה אך לא תלוי באוויר בכדור אחד של קלע פונמן.
בקיצור יש ביקורת שגם אחד האדם יכול לתת בטח אם אומר אותה בזמן אמת.

ויקטור מורוז 4 במרץ 2014

יש בעיה עם הסטטיסטיקה שלך, לפי דעתי. לפי מה שאתה אומר, סיכוי ממוצע של זריקת עונשים להיקלע הוא 70%. אבל אין קשר סטטסיטי בין זריקת עונשין אחת לשניה. אם נקלעה הראשונה (וגם אם לא), הסיכוי של השניה להיקלע הוא עדיין 70%. מכאן, שהתוחלת של זריקת 3 נקודות במצב של מגננה הוא עדיף לאין שיעור על תוחלת של שתי זריקות עונשין – 3*0.35=1.05. 0.7+0.7=1.4.
לענייננו, מותר ורוצי לבקר מאמן, אבל הביקורת חייבת להיות עניינית, מקצועית, וחפה מכל אינטרס.

היסטוריון של ספורט 4 במרץ 2014

ויקטור כשאתה ביתרון 2 9 שניות לסוף.
ואתה עושה פאוול הסיכוי ששתי הקליעות ייכנסו הוא נמוך משמעותית מ 70 אחוז ואם לא טעיתי בחישוב זה נמוך מ 50 אחוז.
בנוסף גם אם שני הכדורים נכנסים לסל עדיין יש לך כ 30-40 אחוז לנצח את המשחק לפני הארכה והכי גרוע הגעת למצב של 50-50 .
זה ברמת העיקרון .
בנוסף אתה לא מסכן את כל המשחק על זריקה אחת באוויר כשאין לך באמת למנוע מהכדור להיכנס (כשהוא באוויר ).
כשאתה שולח את היריבה לקו אתה שולט יופי בגורלך.
(מהסיבות שמניתי קודם לכן ).
והכי מקומם האמירה של המאמן אני סומח על ההגנה (ומה אם ההתקפה ???).
אך כל זה נאמר רק כמשל לנקודה שמותר ואפשר לבקר מאמנים כמו כל בעל מקצוע אחר.
כמובן שביקורת צריכה להיות עניינית וכמובן שכמו בכל תחום בטח בארצנו הביקורת הרבה פעמים איננה כזו.

גיסנו 5 במרץ 2014

מסכים עם עניין ה"שולט בגורל שלך" לגבי העונשין, לגבי הסטטיסטיקה אני דווקא מסכים עם ויקטור מורוז.

ירוק 4 במרץ 2014

טל, אחלה טור. שני דברים:

1. אהבתי שהדגשת שמדובר בתופעה כללית ולא בהתנכלות/הטפלות לצהובים. לטעון שהתקשורת מתנכלת למכבי ת״א (כדורגל וכדורסל) זה בכייני במקרה הטוב. לטעון שהתקשורת מלאה ברדידות, עילגות, פרשנים חסרי ידע ומלאי אינטרסים – זו כבר טענה נכונה מאד (לצערנו).

2. לעניין הביקורת על מאמנים – תלוי איך, כמה ולמה. בהחלט לגיטימי להעביר ביקורת על מאמן ולחשוב שהוא יכל לפעול אחרת. לא חושב שזו תופעה שצריך להוקיע באופן גורף. זה גם לגיטימי (ומומלץ) להתעצבן מידי פעם – בכל זאת, נמני אימן את הקבוצה שלך – אתה צריך מנגנוני התמודדות בשביל דברים כאלו :) השאלה היא רק איך מעבירים את הביקורת וכמה מידתית היא.

shadow 4 במרץ 2014

הייתי קורא לזה ג'ורה-ליזם

או

טרול-נליזם

טור מצוין

yaron 4 במרץ 2014

מחיאות כפיים על ה"פח ג'ורנליזם"
אני גם הולך לבדוק מה שלום חשבון הטוויטר שלי :-)

ערן לוי 5 במרץ 2014

אני לא הייתי מתייחס ברצינות תהומית שכזו לביקורת על מאמנים. תנסה להבין את הצד שלהם – הם צופים בתועניות שמקדשות את הביקורת המרושעת, הם מקשיבים ברדיו לפרשנות גסת רוח מטעם, הם מפנימים את הכתבות של הגרינברגים והפרימואים והאיציקים, והם מאמצים את ההתנהגות הזו גם בדעותיהם האישיות.
כמובן שזה לא כולם, אבל יש יש אווירה כללית שמהווה סביבה תומכת ומחבקת לביקורת הזו.
אבל יש גם צד שני לעניין – למה להתייחס בכזו רצינות לפרשנות של אחרים? זה כדורגל, משחק עם שני שערים וכדור, משהו שאמור למלא לנו את הרגעים בין משמרת אחת לשניה, בין לילה ללילה, ובזמן הזה לגיטימי שכל אדם יעשה משהו שמרגש אותו. אז לקחת גם את המעט הזה מאנשים? שיבקרו, שיחשבו שהם יודעים יותר מסוזה, ביג פאקינג דיל.

Comments closed