כאן מתפשרות בכיף נבחרות ישראל

מתי הפסקנו לשאוף לטוב ביותר עבור הנבחרות הלאומיות שלנו?

house

אני אף פעם לא יודע אם "זה לא כמו פעם" זו סתם קלישאה, או שיש איזו שהיא פיסת אמת במשפט הזה. זה תלוי כמובן בהקשר שבו הוא נאמר, אבל בכל זאת נדמה לי שבכל פעם שמישהו משתמש במשפט, זה נעשה בעיקר מתוך הרצון התמידי שלנו להתלונן בשילוב עם הנטייה התמידית שלנו לעשות רומנטיזציה לעבר.

אז כשאני חושב לעצמי "זה לא כמו פעם" בהקשר של נבחרות ישראל, אני קצת תוהה מה אני עושה כאן. האם אני משקף דעה אובייקטיבית אמיתית שלי, או שמא מתלונן ואף משקר לעצמי, והמצב כיום הוא בדיוק אותו הדבר כמו שהוא היה תמיד (ויסלחו לי כל ענפי הספורט הנפלאים שמסביב, אבל אני מדבר היום רק על כדורגל וכדורסל).

תחושת הבטן שלי אומרת שפעם הנבחרות היו חשובות לנו יותר מהיום, כשהן היוו חלק מרכזי הרבה יותר מחיינו. קשה לי להחליט האם זה בגלל שאני אישית התבגרתי ופשוט יש לי פחות מקום לספורט בחיי, או שבאמת ישנם פחות הייפ והתלהבות סביב הקבוצות הללו והטורנירים שבו הן משתתפות.

אם מדובר ב"זה לא כמו פעם" אמיתי, אז ישנן סיבות רבות לירידת הערך. ריבוי אמצעי הסיקור היא אחת מהן, אחת נוספת היא ריבוי השידורים החיים של ספורט מרחבי העולם. הרי אם בעבר משחק נבחרת היה אירוע, היום יש לצופה הממוצע הרבה אירועים. אמנם לא כאלה שטבולים באותה מידת פטריוטיות, אבל עדיין אטרקטיביים לא פחות. אם ניקח את המשחק של נבחרת הכדורגל מאתמול לדוגמא, אני עד עכשיו לא יודע באיזה ערוץ הוא בכלל שודר.

הדברים (הטיפה מדכאים) האלה מובילים אותי למינויים האחרונים של שתי הנבחרות לעמדת המאמן, כשאני חייב לתהות האם הם מהווים עוד גורם לירידה בהתעניינות הקהל הרחב או שהם הסימפטומים שלה. שכן באופן מקרי או לא, שני הענפים המרכזיים שלנו התפשרו על העמדה החשובה ביותר נבחרת, עם המשך העסקתו של אלי גוטמן והמינוי הטרי של ארז אדלשטיין.

*

בשעות הצהריים של אתמול התחילו לצאת ידיעות על כך שמעט מאד קהל צפוי להגיע לאצטדיון בנתניה כדי לראות את הנבחרת הבוגרת, זאת למרות המחיר האטרקטיבי שקבעה ההתאחדות, 30₪ בלבד.

כנראה שהעובדה שמדובר במשחק ידידות משפיעה לא מעט על המספרים האלה, אבל אני אישית ממש לא הופעתי לראות את הנתונים. למען האמת, הדבר הראשון ששאלתי את עצמי זה מי האנשים האלה שהשקיעו בנבחרת הזו 30₪, כי גם זה נראה לי קצת יקר כרגע.

בניגוד לנבחרת הכדורסל, אליה עוד נגיע בהמשך, מאז שהצטרפנו לאירופה בשנות ה-90,  תמיד הייתה תחושה שמאמני הנבחרת היוו חלק מהדרג הבכיר ביותר של הכדורגל הישראלי בזמן המינוי שלהם (או בדרג בכיר אירופאי).

שלמה שרף, ריצ'רד נילסן, אברם גרנט, דרור קשטן, לואיס פרננדס וגם אלי גוטמן. למרבה הצער, הדבר שאני זוכר במשותף לכולם הוא שהם מונו עם כל כך הרבה ציפיות, וסיימו עם כל כך הרבה אכזבות.

למען הסר ספק, אני כן חושב שגוטמן שייך לאליטה של המאמנים הישראליים, ואם וכאשר יחזור לליגה, זה יהיה בסטטוס הזה. אבל אני גם מאמין שבנבחרת "אתה טוב כמו הקמפיין האחרון שלך", ולא ראינו מגוטמן שום דבר יוצא דופן, שום דבר חיובי או שום דבר שיכול להעיד על עתיד טוב יותר. בקיצור, לא ראינו שום דבר מהגוטמן שאנחנו מכירים מהליגה. ובכל זאת מינו אותו שוב.

לא לפני שניסו למצוא מאמן אחר. הייתה הרגשה שאבי לוזון הופך כל אבן ברחבי הכדורגל הישראלי (זוכרים את "ועדת איתור" או שכבר הספקתם לשכוח?) וכשהוא לא מצא אף מאמן, הוא פשוט אמר "אוקיי, לא נשנה כלום".

עזבו רגע את המסר שזה העביר לגוטמן. איזה מסר זה העביר לנו, קהל האוהדים?! אני אמור לבוא ולעודד נבחרת שהמאמן שלה היווה ברירת מחדל? תודה אבל לא תודה. אני אחכה שיביאו מישהו שקברניטי ההתאחדות מאמינים בו, ולא מישהו שמשאירים אצלו את המפתחות מהסיבה היחידה שהוא כבר יושב בכיסא הנהג.

אני מכיר את כל התיאוריות לגבי גיא לוזון והמינוי שמתקרב בעוד שנתיים, ואנחנו נטפל בסוגיה הזו כאשר נגיע לשם, אבל בינתיים, אפשר וצריך היה למצוא מאמן אחר, כזה שיפיח חיים בנבחרת הזו. היה רצוי להביא מינוי שישדר "רצינו אותו" ולא "נתקענו איתו".

חשוב לי לציין שאין שום קשר להפסד אתמול. התוצאה הזו של 3-1 לסלובקיה אמנם משרתת במעט את הנקודה שלי כאן, אבל כל הדברים האלה היו נכונים גם אם היינו מנצחים אתמול באותה תוצאה.

באותו ערב שהודיעו שוועדת האיתור מתפרקת וגוטמן ממשיך, משהו כחול-לבן שבתוכי מת. מדובר במינוי שמשאיר את הנבחרת להתבוסס באותה אפרוריות שאפיינה אותה בשנתיים האחרונות (בעצם יותר משנתיים, גם קשטן לא היה צבעוני במיוחד). הנבחרת הזו פשוט לא אטרקטיבית ובעידן הנוכחי, העובדה היא שלוקח יותר ממדים יפים למשוך את תשומת לבנו.

אני לא יכול לומר שתמכתי לחלוטין בפתרון שני המאמנים הצעירים, אני כן יכול להניח שלו היה מתמנה לנבחרת מנהיג אחר, היה הרבה יותר מ-4000 צופים בנתניה, וכנראה שגם אני הייתי פותח טלוויזיה אתמול ומחפש את הערוץ הנכון.

יחי ההבדל הקטן הזה.

*

לעומת המינוי המחודש של גוטמן, יש לי הרגשה שהרבה פחות אנשים רואים איתי עין בעין לגבי המינוי של ארז אדלשטיין והדעה שההחתמה הזו מהווה התפשרות של האיגוד (המממ, אני תוהה מאיזו קבוצה יגיעו כל האוהדים שחולקים עלי).

ברשותכם, אני בכלל לא אתייחס לדברים שהתרחשו בשבוע וחצי שבין העלאת שמו של אדלשטיין כאופציה לבין המינוי הכמעט רשמי שלו. אני מדבר כמובן על כל הסיפור עם צביקה שרף ואז גם שמעון מזרחי. זה היה לא יאה ולא אהבתי את הצורה שבה הדברים התנהלו, כמו גם את הציטוט המיותר של שמעון. מוטב היה שהדברים האלה היו נחסכים מכולם.

בניגוד לאלי גוטמן, המינוי של ארז אדלשטיין לא מעציב או מדכא אותי לקראת ההמשך אותי, אני סבור שאדלשטיין הוא מאמן טוב. אפילו טוב מאד. אבל אני לא יכול שלא להסיק שגם איגוד הכדורסל התפשר, כשמינה לתפקיד הבכיר מאמן שמגיע מהדרג השני, ולא מהאליטה הבכירה של מאמני הכדורסל בארץ.

אני יודע זאת כי אותו דרג עליון של מאמנים מונה נכון להיום רק מאמן אחד. שלא תחשבו שזה המכביזם מדבר, זו פשוט המציאות. מאמן מכבי ת"א, דיוויד בלאט, נמצא ברמה אחת מעל כל עמיתיו. אם פיני גרשון היה מאמן פעיל בשנים האחרונות, ייתכן שגם הוא היה נמצא שם, אבל אף אחד אחר. לא צביקה ולא אפי ולא עודד וגם לא ארז (אה, וגם לא מולי קצורין. מזל טוב על הקאמבק!).

כאוהד שלה, אני רוצה את הטוב ביותר לנבחרת ישראל (עם פרופורציות כמובן, אני מבין שפיל ג'קסון לא הולך להגיע), והטוב ביותר הוא דיוויד בלאט.

בשבועות האחרונים התנהל קמפיין די רחב בתקשורת לשכנע אותו שהבחירה בג'ינג'י היא האופציה הטובה ביותר. אז בואו נעצור לרגע ונסתכל על ההישגים של שני המועמדים שהוזכרו, בלאט שהגיע לראיון ראשוני עם דן חלוץ, ואדלשטיין (כדי שלא נטבע בנתונים, הבאתי רק את ההישגים שלהם כמאמנים ראשיים).

דיוויד בלאט: 5 אליפויות (4 בישראל, 1 באיטליה), 7 גביעי מדינה (6 בישראל, 1 באיטליה), גביע הליגה האדריאטית, אלוף אירופה לנבחרות עם רוסיה ב-2007 (אצל המארחים ספרד!), מקום שלישי עם רוסיה באליפות אירופה ב-2011 ומדליית ארד עם רוסיה באולימפיאדת לונדון 2012.

ארז אדלשטיין: עלה ליגה עם הפועל ת"א ו… הממממ… רגע, אבדוק בעוד כמה אתרים ומקורות, חייב להיות עוד משהו.

אהמ…

אההההה, הנה זה. ידעתי שיש עוד.

ארז אדלשטיין: עלה ליגה עם הפועל ת"א ו… "מאמין בכדורסלן הישראלי".

הידד! הוא מאמין בכדורסלן הישראלי! אם זה המקרה, אל תסתפקו רק בנבחרת, בבקשה תעניקו לו כבר עכשיו את פרס ישראל ואת אות הערכה מטעם הרמטכ"ל. המאמן מאמין בכדורסלן הישראלי (קצת קשה להגיד אה?). אתם יודעים מה, אולי כדאי לבדוק את האופציה של אימון נבחרות נוספות, אולי הוא גם מאמין בכדורגלן הישראלי, ובכדורעפן הישראלי, ובשחמטן הישראלי ואף ברקדן הריתמיקה הישראלי.

איך אומר שי סידי, איי יא יאיי יא ייאיי, איזה ספין התנהל כאן. כל מה שהיה צריך לעשות זה להמשיך ולפמפם את הסיסמא הזו, והנה מצאנו לנו מאמן ראוי שאיכשהו הפך בינתיים ל"מאמן הטוב בישראל".

(מי יודע, אולי אחרי כל השנים האלה, עדיין לא מחשיבים כאן את בלאט לישראלי. אולי כדאי שמישהו יעביר לו את המסר שהוא צריך לעבוד על המבטא הזה שלו).

אני אולי קצת מגזים עם הציניות שלי כאן, אז אני אחזור ואומר שארז אדלשטיין הוא מינוי ראוי ומכובד, מהדרגים הגבוהים של הכדורסל הישראלי. בניגוד לכדורגל, אני ממש מצפה לראות מה הוא מסוגל לעשות עם השחקנים, כי זה הולך להיות מעניין.

כן, המינוי של אדלשטיין הוא מינוי טוב. הבעיה העיקרית שלי היא שהוא לא מינוי מצוין. המינוי המצוין במקרה הזה היה של מאמן מכבי ת"א, אותו מאמן שעושה דברים אדירים בכדורסל האירופאי כבר עשור.

ולפני שתתחילו עם זה, בואו ואחסוך מכם את הצורך להשמיע דברים כמו "אבל פנו אליו וזה לא התאפשר" או "התנאים לא הבשילו" ועוד קלישאות ריקות מתוכן. אם האיגוד חשב שבלאט צריך לאמן, אז הוא זה שהיה צריך לאמן.

איך אמר דון קורליאנה בעבר, "אני אציע לו הצעה שהוא לא יוכל לסרב לה". זו בדיוק ההצעה שהייתה אמורה לנחות על שולחנו של בלאט לקראת הקמפיין הקרוב של הנבחרת, כזו שהייתה מעיפה לו את הפוני שהולך ונעלם, ומובילה לכך שלא משנה באיזו קבוצה הוא היה מאמן בעונה הבאה, בקמפיין הקרוב של הנבחרת הוא זה שהיה עומד על הקווים.

במקום זאת קיבלנו כנראה את הטוב ביותר אחרי בלאט. כאוהד כדורסל, אני נותר עם טעם מעט מר בפה.

*

עכשיו שהדברים נאמרו, כולי תקווה ששני המאמנים האלה יצליחו בקמפיינים שלהם מעל ומעבר. אני לרגע לא מייחל לכישלון של אף אחד מהם. אני רוצה לשמוח ואהיה מאושר מתוצאות חיוביות או אפילו סימנים לדרך חדשה, כזו שתפיח תקווה לעתיד.

בינתיים, אני מתקדם בחשדנות. התחושה שאני נשאר איתה לעת עתה בהקשר של הנבחרות שלנו היא שלאוהדים אכפת (או היה אכפת) הרבה יותר ממקבלי ההחלטות שמקבלים על כך כסף, והדבר האחרון שאנחנו האוהדים אוהבים לעשות זה להתפשר.

לסיים בקיטשיות? יאללה נו… אל אל ישראל!

5900545_700b

"והמצרי הרי הלך לצ'לסי..."
לאן נעלמו כל הדרייגור והמזרחי?

109 Comments

roei034 6 במרץ 2014

הבעיה האחרונה של הכדורסל והכדורגל בארץ הוא המאמן. השחקנים פשוט לא מספיק טובים. וגם באופק לא נראה משהו ורוד. פעם הנבחרות הצעירות -בעיקר בכדורסל -היו מגיעות לשלבים מאוחרים באליפויות גמר. היום לא מעפילים בכלל לטורניר. יש כאן בעיית תשתית ובזה צריך לטפל. לפני גוטמן או אדלשטיין או כל מאמן אחר.

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

ואולי זו הבעיה הראשונה…
כי אם "השחקנים פשוט לא מספיק טובים", הפיתרון לכך אינו מיידי, אלא דורש עבודה של שנים…
בניגוד לשחקנים, את עמדת המאמן אתה יכול לשנות, להחליף ולערוך כמה שתרצה, וההשפעה לכך מיידית.

ירושלמי 6 במרץ 2014

אז אולי באמת עדיף עוד קמפיין כושל כדי שזה יתחיל להזיז למישהו באיגוד.
שמענו כ" כ הרבה ביקורות וטענות כלפי הנבחרת והכדורסל הישראלי אחרי הקמפיין בקיץ, אבל בפועל לא השתנה כלום. לא עשו שינוי במבנה כדורסל הנוער והנערים. לא מינו מאמנים חדשים לתקופות ארוכות בנבחרות הצעירות. הכל נשאר כפי שהיה. עוד שנתיים אותו סיפור וחוזר חלילה.
ארז אדלשטיין לטוב ולרע זה טיפה בים. גם בלאט לא יכול להביא שינוי משמעותי פרט להבדל בין מקום שמיני שביעי בקמפיין לעומת מקום 14-13. זה לא שאיתו היינו מגיעים להישג ממשי.
כמו שבכדורגל לא משני את מי תביא מהדרג הישראלי הבכיר ביותר ולא תהיה לזה השפעה כי במקום שני בטוח לא נסיים. אז כנראה שלישי.
כמו שכבר אמרו, בלי שחקנים טובים אין בסיס לשינוי ולכן החשיבות פוחתת בעניין המאמן.

יונתן 6 במרץ 2014

"הציטוט המיותר של שמעון" – בטח התכוונת להגיד היציאה המחליאה והקטנונית של היו"ר הממורמר.

רועי 6 במרץ 2014

הנה התחלנו…
מתי תעלה הדרישה להשליך אותו לכלא, תא ליד גיא פניני, עקב המשפט שאמר ?

ירוק 6 במרץ 2014

רועי – מסכים איתך שלא צריך להגזים. בסך הכל משפט מגעיל שלא היה צריך להאמר, היה ועבר. טל התייחס והציג את זה בצורה ראויה לגמרי, ולא צריך לדוש בזה.

מצד שני – אם אתה מצד אחד בכלל לא רואה מה לא בסדר ולא מסוגל להגיד מילת ביקורת קטנה נגד שמעון, אתה לא צריך להתפלא שיש אנשים כאן שלוקחים את זה לקיצוניות השניה.

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

כן, זה מה שהתכוונתי.

יונתן 6 במרץ 2014

לא צריך כלא. מספיקה הידיעה שכל פעם שאתם משתחווים לפסל של האיש אתם צריכים להתכופף ממש נמוך.

רועי 6 במרץ 2014

אז מה אתה בוכה ?

אילן 6 במרץ 2014

זו מהות ה-"הפועליזם".

matipool 6 במרץ 2014

מסתבר שהיו עוד כמה "ציטוטים מיותרים של שמעון" מלבד אותו ציטוט על המועמד האחרון שנשאר וחוסר יכולתו לברך על המינוי ולאחל לו בהצלחה ( "הצלחת המינוי תיבחן עם הזמן" או משהו כזה ).
מתוך הטור של פלג היום , בפינה "מילה זו מילה" :

" אני חושב שההתבטאויות של ארז בעבר לא יפגעו בקריירה של פניני בנבחרת"
שמעון מזרחי מעביר מסר למאמן הלאומי החדש . ומה עם ההתבטאויות של פניני בעבר ?

אתם מבינים איך חתן פרס ישראל רואה את הדברים ? ההתבטאויות של אדלשטיין הן אלו שמפריעות לו . חס וחלילה לא אלו של פניני .
חתיכת דרעק חמוץ וצהוב .
יאללה רועי – צא עלי .

רועי 6 במרץ 2014

למה שאצא עליך,
באמת שאני לא מבין איך שניהם לא בכלא כבר, ממתינים להוצאה להורג.
איפה מערכת המשפט במדינה הזו ?

משה 7 במרץ 2014

רועי,
אתה צודק, לא צריך לשפוט את האנשים לקיצוניות כל הזמן אבל ההגנה האוטומטית והפוזיציה שאתה לוקח מקשה על אנשים לתת לך תשובות רציניות. אם אין בך אפילו שמץ של ביקורתיות כלפי אנשים במכבי ואוטומטית הכל הופך ל"הפועליזם" ו"תקשורת אדומה" זה לא ממש דיון זה פנאטיות.

avri 6 במרץ 2014

David didn't want to coach and this is it. Coaching the nivcheret it's an honor and a national service, lo roze, lo zarich

עופר (השני) 6 במרץ 2014

אברי, לפי ההגיון שלך כל מאמן ישראלי שיוצע לו לאמן את הנבחרת זוכה בכבוד, מנימת דבריך משתמעת ביקורת על בלאט שהוא "לא בסדר", מבחינתו של בלאט לא הוצעה לו הצעה מספיק טובה.
אם אנחנו רוצים להיות אירופה,אז עד הסוף, לתת לו 4 מיליון דולר ולהגיד לו קח את הנבחרת. נכון, זה מהלך אימבצילי, מטומטם ומנותק, אבל ברומא התנהג כרומאי.
ברור שהבעייה היא תשתית, אבל היי- מספר האנגלים המשחקים בליגה האנגלית קטן מכמות השחקנים בסגל של הפועל ערד, והם מעפילים תדיר למודניאל, אז מי צריך תשתית?

עופר (השני) 6 במרץ 2014

שכחתי להוסיף, אתה קצת גונב פה דעת לדעתי, הרי לא הוצע לבלאט חוזה שמתאים למאמן ברמתו, אם הנבחרת רוצה כבוד, שקברניטיה יתנו כבוד.

חוטב עצים 6 במרץ 2014

קצת בהמשך לתגובה הראשונה:
אני לא חולק עליך שההישגים של בלאט מרשימים משל אדלשטיין.
אבל יש צורך להסתכל בתנאים בהם עבדו המאמנים ועצוב להגיד אבל התנאים בנבחרת ישראל הרבה יותר דומים לאלו שבהפועל תל אביב כיום מאשר במכבי תל אביב.
בלאט מלטש יהלומים.
אדלשטיין הצליח להפוך חרא לזהב.
החומר בנבחרת הוא יותר חרא מיהלומים.

עופר (השני) 6 במרץ 2014

סליחה? פניני, אוחיון, אליהו, כספי, מקל, טיוס?
הממממ מאיפה הם? מהפועל "הרסו לנו את אוסישקין אז נשחק אותה גיבורים הירואים שקמו מההריסות" ת"א?

חוטב עצים 6 במרץ 2014

עדיין מדובר בחומר שחקנים בינוני ומוגבל ( בהשוואה לנבחרות האחרות).

עמית זילברבוש 6 במרץ 2014

טל,
לא זכור לי כבר זמן מה מקרה כמו היום, בו לא הסכמתי כמעט עם כל משפט שני שקראתי אצלך :)

לא ניכנס שוב לנושא "האם גוטמן ראוי", רעיון ה"נימני/אוחנה/צעירים אחרים" שאני בשוק שהוא נשמע לך פחות מהזוי. ניסיתי לתת קריטריונים לבחירת מאמן נבחרת בעבר, ולדעתי כל מאמן שלא נכשל, (ומקום שלישי אינו כשלון), ראוי לקדנציה נוספת – אבל כאמור, נעזוב.
מה שבאמת הפתיע אותי, היא האכזבה שלך מכך שגוטמן לא היה האופציה של "קברניטי ההתאחדות". "קברניטי ההתאחדות" – מי הם אלה בדיוק? אבי לוזון? שטרן חלובה? אתה רציני???
למי אכפת שהם חיפשו אופציות אחרות? זה מה שמצביע על כך שגוטמן הוא לא אופציה ראויה? העובדה שהם ניסו לקמבן את מקורבייהם ולא הצליחו בגלל אי אלו סיבות (שאני מקווה שלחץ תקשורתי היא אחת מהן), מוריד לך את הערכה מגוטמן?

ולגבי הכדורסל, שנינו מסכימים שארז מאמן מצויין וראוי. שנינו מסכימים גם שיש מישהו אחד טוב ממנו. ולמרות שכתבת "דסקליימרס" לגבי העובדה שפנו אליו והוא לא רצה – זה עדיין לא משנה את העובדה ש… פנו אליו והוא לא רצה.
אני לא חושב שלאיגוד יש כלים לתת לו הצעה שהוא לא יוכל לסרב לה. שמעת פעם מהו תקציב השכר של מאמן נבחרת? נדמה לי שאמרו פעם שזה משהו כמו 8 בשנה. נניח שיכפילו, שישלשו, שירבעו – זה עדיין לא יהיה סכום שמתקרב למה שבלאט יעשה בקבוצה הבאה שיאמן, בשנה הבאה, אחרי שיועזב ממכבי.
לכן, בהנתן שבלאט לא בא, ארז הוא תחליף ראוי בהחלט. ולכן גם כאן, אני לא חושב שיש סיבה להתאכזב מהמינוי.

עם דבר אחד אני מסכים בהחלט – וכמוך לא יודע אם זו מהנטייה הטבעית לייפות את העבר או שאכן כך היה – פעם היה כאן יותר כייף ומרגש עם הנבחרות.

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

אין לי בעיה עם חילוקי הדעות, כל עוד אנחנו מסכימים על כך שאני צודק.

ועכשיו ברצינות…

אני לא יודע אם הצלחתי להעביר זאת כראוי בטור, אבל הקמפיין הקודם של גוטמן לא בולט בשבילי רק מקצועית, אלא בגלל כל המסביב. אתה צודק, מקום שלישי וזה… לא נחשב כישלון.

אבל למעשה לא ניצחנו אף נבחרת בבית חוץ מלוקסמבורג. ומעבר לכך, אני באמת חושב שיש משבר ביחסים בינינו לבין הנבחרת. האם גוטמן הוא היחיד שאחראי לכך? לא. אבל הוא חלק מהבעיה.

מינוי המאמן לקדנציה הנוכחית היה אמור להיות גם צעד באיחוי הקשרים בין הנבחרת לקהל. וההמשך לגוטמן זה ממש לא זה.

ועוד דבר אחד, זה שהם חיפשו אופציות אחרות לא אומר שהוא לא ראוי. זה אומר שהוא לא ראוי בעינם. ולא משנה כמה הם לא ראויים בעצמם, אם המנהלים לא מאמנים בעובדים שלהם, אז למה שאני אאמין בהם.

****
לגבי הכדורסל…
כמה כבר ציינו כאן, ומאמין שיציינו ש"בלאט לא רצה". כולם בסך הכל ניזונים מהתקשורת, אפשר להניח שזה נכון או שלא.

ואם לאיגוד אין את הכלים, אז זה צריך להיות הדבר הראשון שחלוץ עובד עליו. השגת הכלים האלה…

עמית זילברבוש 6 במרץ 2014

אין לי בעיה לסגור מראש שהצדק איתך. יש לי הסכם דומה עם אשתי…

אני מסכים איתך שהבאז מסביב לנבחרת הוא שלילי- לדעתי, זה ללא קשר למקום שני שלישי או רביעי. אני חושב שזה היה המצב גם בנבחרות של מאמנים קודמים. כל עוד יש ציפיות ואין הצלחה, לדעתי זה ישאר כך, ולא משנה מי המאמן.
כמובן שלהביא מאמן גימיק יביא באז, כמו שגם להביא את בר רפאלי. זה לא אומר שזה פתרון רצוי (ואולי כן?)
אני חושב שלולא שער שוויון של פורטוגל בדקה ה-90 פתאום היה באז שונה מסביב לנבחרת. ככה אנחנו.
לאיחוי בין הנבחרת לקהל יביאו שני דברים לדעתי – הרגשת מחויבות מהנבחרת, והצלחות (אפילו חלקיות, אפילו פליאוף וכשלון בו).
כדורסל – אתה שוב צודק (רואה, אמרתי לך). אני יודע מה שפורסם בתקשורת, ויתכן שזה לא מדויק. אבל אני אהיה חייב להניח שזה המצב כרגע, כי אין מידע אחר.
ו-חלוץ יכול לעבוד השגת הכלים האלו כמו שביבי יכול לעבוד על השגת שלום.

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

חחחחחחח ד"ש.

איש הפח 6 במרץ 2014

אני לא חושב שהבעיה בנבחרת היא התוצאות. הבעיה היא איך שהם משחקים, הכל נראה מקרי שום דבר לא מתוכנן, לא מצליחים להראות מאורגנים ו/או לחבר שתי מסירות.
זאת גם הסיבה להרגשת הכישלון המתמשכת שמלווה את הנבחרת. אין הרגשה של עשינו את המקסימום שיכולנו וזה מה שיצא, אלא של עשינו את המינימום ההכרחי וככה זה נגמר.
תן לקהל נבחרת שנראית כמו שצריך ותראה באזז יותר חיובי, תן לקהל נבחרת שנראית כמו חבורה של אנשים שמכריחים אותם בכוח להיות ביחד על המגרש ותקבל עוד אדישות

אלי 6 במרץ 2014

איך אתה מצפה בדיוק שתראה קבוצה של שחקנים שלא משחקים אחד עם השני באופן קבוע, ונפגשים למשך יומיים להתאמן?
איך בדיוק המאמן יכול לארגן אותם?
תבין, זה כדורגל נבחרות, אם השחקים טובים אז הם מצליחים לשחק ביחד בלי להתאמן, אם הם לא טובים אז לא יעזור את מי תשים על הקווים ובאיזה שיטה תבחר אותו.

קורא 6 במרץ 2014

יש הרבה אנשים שאומרים שהבעיה היא לא במאמן אלא בשחקנים, אבל אני תוהה, למה אי אפשר גם וגם?

הדוגמה הקלאסית ליכולתו של מאמן היא אלכס פרגוסון ומנצ'סטר יונייטד. אני חושב שהתוצאות של העונה הנוכחית יוכיחו שלמאמן בהחלט יש השפעה דרמטית על קבוצה. גם נבחרת יוון היא הוכחה טובה למה יכול לעשות מאמן מוצלח, אני בטוח שגם שם היו קולות לאורך השנים שאמרו שהמאמן הוא לא הבעיה אלא השחקנים.

לכן המינוי של גוטמן וגם של אדלשטיין הוא מבעס, אדלשטיין הוא מאמן סביר וכנראה שהקמפיין שלו יהיה בסדר כי שחקני הכדורסל הישראליים טובים יותר משחקני הכדורגל הישראליים כנבחרת. גוטמן לעומתו הוא מינוי לא טוב כי שחקני הכדורגל הישראליים טובים פחות מעמיתיהם בחו"ל ועל זה היה צריך לפצות מאמן יותר מוכשר.

קורא 6 במרץ 2014

ועוד נקודה, אפשר להגיד הרבה דברים על שלמה שרף אבל בשורה התחתונה, הוא המאמן הישראלי שהכי הצליח עם נבחרת ישראלית ב-30 השנים האחרונות.

צור שפי 6 במרץ 2014

אלי – עובדתית אתה צודק, רק עם שרף הגענו להצלבה. אתה רק שוכח (או מתעלם) משני דברים:
1. הוא אמן איזה 18 קדנציות בזמן שאת כל היתר זרקו אחרי שתיים לכל היותר.
2. כשכבר הוא הגיע להצלבה חטפנו חמישיה בבית עם בונוס של נערות ליווי.
אכן, המאמן המצליח ב-30 השנים האחרונות.

אריאל גרייזס 6 במרץ 2014

ושכחת את הדבר הכי חשוב – היה לו את דור השחקנים הכי מוכשר שהמדינה הזאת ראתה. אתם חושבים שגוטמן עם ברקוביץ', עטר, נמני, אלון חזן, טל בנין ואלון מזרחי לא מגיע לאותן תוצאות? אם כבר, העובדה ששרף הצליח להעפיל רק פעם אחת להצלבה עם כזה חומר שחקנים זה לחובתו

ק. 6 במרץ 2014

גרייזס – צודק לגבי חומר השחקנים (ותוסיף את רביבו, אבוקסיס בתקופת בית"ר ורונן חרזי בשיאם), מצד שני – הוא האחרון (אולי נילסן קצת) שהעז – שניסה לנצח נבחרות טובות מאיתנו ולא רק להתבנקר על הפסד מינימאלי/תיקו. כל קמפיין היה לו לפחות נצחון אחד (בדר"כ בבית) על נבחרת גדולה.
אני קונה קמפיינים כאלה כל יום על הקמפיינים הפחדניים של גרנט וקשטן, עם כל החסרונות התרבותיים והמקצועיים-טקטיים של האיש.

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

יופי של נקודה ק.

למטה בשרשור של תגובה 10 כתבתי שבתקופתו של אברם החלה האפרוריות. ואתה תמצת במשפט אחד איך זה התחיל:
"הוא האחרון (אולי נילסן קצת) שהעז – שניסה לנצח נבחרות טובות מאיתנו ולא רק להתבנקר על הפסד מינימאלי/תיקו".

אברם היה הראשון שהעדיף לשמור על התחת שלו מול התקשורת ולא להפסיד, מאשר לסכן את התחת שלו וללכת על ניצחון. קשטן, אם כל הביקורת שלו והגישה האנטי-אברם איתה הגיעה, עשה בדיוק אותו הדבר…

רועי 6 במרץ 2014

אני חושב שקצת הגזמתם בנוסטלגיה ל"משחק התקפי" של שרף.
אוטומטית כאשר היה מגיע מול יריבות כגון ספרד, הוא היה עולה עם חמישה בהגנה (ולא, אני לא מחשיב את הניצחון ההיסטורי על צרפת בגרבג' טיים של הטורניר).
אני דווקא זוכר לטובה את הקמפיין של אברם, נכון שהוא לא ניצח נבחרות גדולות בבית, והוציא תיקו בבית עם צרפת, שוויץ ואירלנד, אבל אלה היו משחקים עם אופי ולחימה.
יש מישהו שחושב שנבחרת ישראל הנוכחית יכולה להוציא תיקו מצרפת (של אז) ושוויץ ?

אלי 6 במרץ 2014

רק מחזק את דבריי.
בכדורגל נבחרות השחקנים הרבה הרבה יותר חשובים מהמאמן.

ק. 6 במרץ 2014

רועי, הבונקרים האלה, עם אחוז ניצול הזדמנויות של יותר ממאה אחוז (אלא אם אתה מחשיב נגיחה לאחור מ-15 מ' של אדורם קייסי להזדמנות), לא עושים שום רושם. אוקיי, נניח תיקו עם צרפת, כן.
מה שאני טוען (וטל הוסיף על זה) זה שלגרנט היה משחק מול שווייץ בחוץ שעם נצחון הוא מסיים בטוח 1-2 – והוא אמר לשחקנים לא לעבור את החצי. אתה רואה הזדמנויות למתפרצות (והיה עם מי) ואף שחקן לא רץ קדימה. מה אכפת לי שלא הפסיד לנבחרת בכירה – הוא לא ניסה לנצח שיכל.
הנבחרת של שרף במשחקים מול ספרד – יצאה להתקפות שיכלה (גם ב-1-2 בבית וגם ב-1-1), בנצחונות על בולגריה, רוסיה ופולין בבית יזמה ושיחקה מצוין. אז נכון, לפעמים חטפו על זה, אבל בלי לנסות הסיכויים מראש עומדים על אפס.

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

רק אוסיף… המשחק הזה מול שוויץ רודף אותי עד היום, ואני לא צוחק.
לעולם לא אסלח לאברם ששם את טובתו האישית על פני טובת הנבחרת ששייכת לכולנו.

ק. 6 במרץ 2014

ונסיים בתודה לג'ון טרי שהחליק ומנע מאתנו גנבת דעת שגם היא לא הייתה עוזבת אותנו עד היום….

ירוק 6 במרץ 2014

טל/ק' – אתה צודקים בעניין אברם, זה היה מבאס לפרקים. אבל הוא פשוט הנחיל בנבחרת גישה תועלתנית שמקדשת את התוצאה (כמובן שהוא גם דאג לתחת שלו. אתה חושבים ששרף לא?). זה לא עבד, אבל כמו שאמרו מעליי – לפחות ראינו לחימה ולב, לא יכולנו להגיד שהשחקנים זלזלו או לא השקיעו.

ומסכים עם רועי בנוגע לרומנטיזציה של תקופת שלמה. לשחק "התקפי" בלי חשבון ולנצח פה ושם אבל בשורה התחתונה לא להצליח זו לא ממש חוכמה. וזו בעיקר לא חכמה כשיש לך סגל שחקנים כזה.

קורא 6 במרץ 2014

אריאל, לא נעים לי להגיד אבל אתה נשמע כמו פרימו שמדבר על מכבי תל אביב – עם קבוצה כזו, אליפות זה כישלון!

בוא לא נזלזל באיש. בסופו של דבר הוא לקח אותנו רחוק יותר מכל המאמנים האחרים, לא משנה איך ומה.

אלי 6 במרץ 2014

אל תשווה אימון קבוצה באופן יומיומי לאימון נבחרת.
למאמן נבחרת בכדורגל כמעט ואין שום השפעה במהלך משחקי אימון ומוקדמות לטורניר. אולי יש לו קצת השפעה בשבועיים של אימון לפני טורניר גדול.
לגבי יוון, אין שום קשר למאמן, פשוט עשו בונקר ובמזל הצליחו כמה משחקים ברציפות. איפה הם מאז?

איש הפח 6 במרץ 2014

אם ככה אז למה צריך מאמן? ניקח וועדה שתבחר את השחקנים, ניתן להם כדור ונגיד "לכו שחקו"

אלי 6 במרץ 2014

לידיעתך, זה לא כזה רחוק מכדורגל נבחרות.
מי שצופה בכדורגל כל סופשבוע בדרך כלל לא כל כך מתלהב מהמונדיאל, אבל רואה אותו בעיקר כדי למלא זמן פנוי בפגרה.

אילן 6 במרץ 2014

כן. סתם נתקע לנו באמצע המונדיאל הזה…

Boonchai 22 בנובמבר 2014

Awesome you should think of sothmeing like that

Luiz 23 בנובמבר 2014

Ah, i see. Well thta's not too tricky at all!"

נץים 6 במרץ 2014

איפה הם מאז?!?
מעפילים לכל יורו/מונדיאל באופן קבוע

אלי 6 במרץ 2014

לפחות תבדוק את העובדות!
יוון לא העפילה למונדיאל 2006, שהמוקדמות החלו מייד לאחר הזכייה ב 2004.
לאחר מכן העפילה ליורו 2008 אבל הפסידה בכל שלושת המשחקים בבית המוקדם.
ב 2010 – ניצחון ושני הפסדים והדחה.

הנקודה שלי לגבי יוון היא שזה לא המאמן, אלא שיש להם שחקנים טובים יותר, לראיה הקבוצות היווניות משתתפות באופן קבוע בצ'מפיונס ליג.

סתמאחד 6 במרץ 2014

מי שמתייחס לאדלשטיין כאל מאמן ״סביר״ כנראה לא עוקב אחרי הכדורסל הישראלי.
בלאט הוא (אולי) המאמן היחיד שהיה מוציא מהסגל של הפועל את מה שארז מצליח להוציא ממנו ברמת התוצאות ובעיקר ברמת המשחק.
הפועל של אדלשטיין היא קבוצה מאומנת וזנ משהו שאפשר להגיד על מעט מאוד קבוצות בליגה שנשענות בעיקר על כישרון.
לרוע מזלו אדלשטיין לא אימן ברוב השנים שבהן האליפות הוכרעה במשחק אחד.

ירושלמי 6 במרץ 2014

גם מי שהצליח בתור מנהל מכולת בצורה בלתי רגילה, עדיין אי אפשר להשוות אותו לרמי לוי.

נביא בעירו 6 במרץ 2014

לפי כל הדיווחים בכל כלי התקשורת ולמעשה – גם לפי בלאט עצמו, הוא לא רצה לאמן את הנבחרת. התגובה שלך לפרט השולי הזה, שלא ממש משתלב עם התיאוריה שלך: "כולם בסך הכל ניזונים מהתקשורת, אפשר להניח שזה נכון או שלא".

ואני אומר – למה לעצור שם? אתה כותב שבסופו של דבר מינו את אדלשטיין? גם זאת קביעה ש"ניזונה מהתקשורת" ואני לא מבין למה אתה בוחר להניח שהיא נכונה…

דיוויד אמר לא לחלוץ. נקודה. סופר-לגיטימי מבחינתו כמובן. הבנאדם עובד קשה, והוא לא חייב להוסיף לעצמו עוד עבודה אם הוא מרגיש שהוא לא יתוגמל עליה כראוי (בהסתייגות אחת כמובן: זה יחייב אותו להוריד במינון של דיבורי הציונות בהמשך, כשמכבי תגיע להצלבה/פיינל פור ובכלל, בכל ביקור מזדמן של הקבוצה בבסיס חיל האוויר). אתה טוען שמאמן נבחרת ישראל בכדורסל צריך לקבל יותר כסף, כך שאימון הנבחרת יהפוך גם לעסק משתלם כלכלית? אתה כנראה צודק, אבל יש המון אנשים שטענו את זה לפניך.

shadow 6 במרץ 2014

יש בעיה לוגית עם הקביעה שלך.

ארז מונה זו עובדה עם הוכחות והשלכות בשטח.

סירוב של מישהו בחדרי חדרים, להצעה כזו או אחרת, שמעולם לא התפרסם תוכנה, שקול לשמועה ומזה יש אין סוף בתקשורת.

למעשה רוב רובה של התקשורת הוא שמועות לא מבוססות ליצרת הייפ.

כמה פעמים יצא לך לראות הודעות שאחר כך הוכחשו?

עד שזה לא עובדה מוגמרת עם הוכחות בשטח בעיני הכל הוא בגדר רכילות שלא שונה מצהובונים.

פנדה 6 במרץ 2014

לגבי נבחרת ישראל:
אפשר להגיד שהקמפיין האחרון לא היה כשלון בגלל המקום השלישי. אבל מצד שני, זה היה יותר כמו מקום "שלוש וחצי" כי סיימנו יותר קרוב לרביעי מלשני (אם אני זוכר נכון). ובדרך לשם באופן די קונסיסטנטי לא הצלחנו לנצח נבחרות מדורגות נמוך מאיתנו. אז ת'כלס זה נראה יותר כמו שתי נבחרות דרג 4 שרבות על המקום השלישי. שורה תחתונה – נבחרת דרג 4 שהשתחלה למקום השלישי. לא באמת מקום שלישי.

לגבי הכדורסל זה סיפור אחר לדעתי.
בכדורסל באופן הרבה יותר עקבי מצליחים לגדל כשרונות ברמה העולמית. יש עמדות שתמיד היו לנו בהן בעיות (סנטר…) אבל מבט 10 שנים אחרורה (וגם בשנים האחרונות) מראה שעדיין יש יותר שחקני כדורסל ישראליים ברמות הגבוהות באירופה (ואפילו בעולם) מאשר כדורגלנים, ועוד בענף שיש בו 5 שחקנים על המגרש במקום 11. די לעשות את ההשוואה בין אוחיון לזהבי למשל.

את כל זה אני אומר בשביל להגיע לשורה הזו: יש עם מי ללכת למלחמה. נכון שאפשר לבנות הרבה יותר שחקנים טובים, וכנראה גם לקבל שחקנים יותר טובים, אבל גם עכשיו המצב בכדורסל מבחינת השחקן הישראלי הוא הרבה יותר טוב.

ופה מגיע המאמן – בלאט כבר עשה מס' פעמים את ה"בתלי אפשרי" והוציא מהקבוצה יותר ממה שחשבו שהיא שווה. מכבי שנה שעברה, מכבי השנה, נבחרת רוסיה באליפות אירופה 2007…
הרי כל הזמן מדברים על איך במכבי הוא מתאים את השיטה לשחקנים, וגם מלמד את השחקנים איך לעבוד נכון יותר עם השיטה.
וזה בדיוק מה שצריך כרגע בנבחרת.

יוסי 6 במרץ 2014

גם ארז מפתח שיטות, בהתאם לשחקנים.
אני באמת חושב שעם נבחרת הכדורסל אפשר להגיע רחוק, כי סוף סוף יהיו לה מנהיג (מקל) ושחקנים טובים (מקל, אוחיון, לימונד, ניסים, כספי, פניני..?, אליהו, ט'יוס).

צור שפי 6 במרץ 2014

אם המטרה של הפוסט היא להשפיל את אדלשטיין, אין בעיה. הרי להשוות בינו ובין בלאט זה להיות חכם על חלשים. תכל'ס האיגוד רצה את בלאט וגם לכתוב שאם היו באמת רוצים אותו היו צריכים למצוא את הכלים זו חוכמה קטנה מאוד. ביידיש זה נקרא "עייצס גיבער" ובשחמט "קיביצער".

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

אם הבנת מהפוסט הזה שהמטרה הייתה להשפיל את אדלשטיין אז אני נכשלתי ועלי לקחת אחריות.
האם אעשה זאת? למה מה קרה… אנחנו בישראל. אף אחד לא לוקח כאן אחריות אישית.

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

אגב, אני יכול להבין איך הבנת את מה שהבנת.
כי כשקראתי באתר ספורט האהוב עלי שאדלשטיין הוא המאמן הטוב בארץ, מעבר למופרכות שבדבר, לכמה רגעים חשבתי שהמטרה של הטור ההוא היא להשפיל את בלאט.

רועי 6 במרץ 2014

האם אתה מתכוון לאותו אתר שכותרת הספורט הראשית שלו אתמול היתה:
"התוכנית: בעיטה כואבת לביצים של מכבי ת"א" ?

צור שפי 6 במרץ 2014

אני לא יודע איפה קראת מה שקראת (אבל מנחש), שמח שאני לא קראתי. ביחס לפוסט שלך – הביקורת שלי עליו באה מכך שביחס לכדורסל (בנוגע למאמן הכדורגל אני מסכים אתך) אני לא חושב שיש כאן דיון אמיתי, הרי ברור שבלאט הוא בקטגוריה אחרת מכל המאמנים בארץ כולל כולם, הוא לא רצה, בחרו מישהו אחר, נגמר הסיפור. להפוך את זה להשוואה מתמשכת וסופר-מפורטת בין הרקורד של שניהם משרת נראה לי רק מטרה אחת – להשפיל את הג'ינג'י.

אילן 6 במרץ 2014

מה פתאום? שהעיתונות הישראלית תשפיל איש מקצוע מהטובים שיש לנו? הכל תיאוריות קונספירציה.

matipool 6 במרץ 2014

זה באמת "לא כמו שהיה פעם" .. (-:
בשנים האחרונות נבחרת הכדורגל גורמת לתחושת סלידה ברמה כזו או אחרת וחוסר עניין משווע לעומת העבר . אני חושב ש"משבר האמון" בין הנבחרת לקהל התחיל בפרשת נערות הליווי וקברניטי הנבחרת בכלל מאוסים .

לגבי נבחרת הכדורסל – מרבית הציבור די אדיש כלפיה , אלא אם כן תהיה הצלחה יוצאת דופן .

לגבי ההיסטוריה של בלאט מול אדלשטיין – מן הסתם , יש קשר לעובדה שבלאט מאמן כבר שנים בקבוצה של המדינה והאלופה ( הכמעט ) נצחית , לא ? מעניין כמה אליפויות היו לו אם כל השנים הללו היה מאמן את בני הרצליה או …הפועל ת"א .

אני חושב שאדלשטיין דווקא יפתיע לטובה ושגוטמן יקרוס לגמרי עם נבחרת הכדורגל .

אני מהמר כאן ועכשיו שישראל מסיימת את הקמפיין במקום הרביעי . נפלנו עם הקבוצה אולי הכי חזקה בדרג הרביעי שההיסטוריה שלה לא טובה אבל כרגע עולה משמעותית עלינו . איזה בלם יש לנו שמתקרב לאשלי וויליאמס ? איזה קשרים יש לנו שיכולים לעמוד מול ארון ראמזי וג'ו אלן ? אנחנו פאקינג הולכים לשחק מול שחקן שכרגע הוא בטופ 5 העולמי ויכול להוביל את ווילס רחוק . מפחיד לחשוב מה בייל יכול לעשות מול ההגנה הישראלית הפאתטית .

רועי 6 במרץ 2014

מה לעשות שאדלשטיין הצהיר שהוא לעולם לא יאמן במכבי…

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

נקודה מעניינת לגבי נערות הליווי, אבל אני לא יודע כמה אני מסכים איתה.

הפרשה הזו התפוצצה עוד לפני נילסן אם אני זוכר נכון, ועדיין שני הקמפיינים הבאים היו די אטרקטיביים בעיני האוהדים (היחיד של נילסן והראשון של אברם). אני חושב שהירידה החלה בקמפיינים של אברם, שהתחיל את המסורת של אפרוריות שקשטן וגוטמן המשיכו.

אני חשבתי על הנקודה הזו של בלאט מול אדלשטיין לגבי העובדה שאחד במכבי והשני לא. ועדיין, לעודד קטש ובראד גרינברג יש אליפויות, לדן שמיר גביע, לפיני גרושן יש אליפות (לא עם מכבי)… כלומר, זה קורה.

זה הנתון האובייקטיבי.
פיני גרשון נחשב שעיני לגדול מאמני ישראל כי יש לו 3 גביעי אירופה. אם הוא היה מאמן בהרצליה או הפועל ת"א, היו לו 0 גביעי אירופה. אבל פיני הגיע לאלופה הנצחית, זכה בתארים ובגלל זה הוא טוב יותר מכל השאר.

אני חושב שאפשר לתת את התירוצים האלה לגבי כל מאמן בעולם…

ק. 6 במרץ 2014

פיני, עם כל חוסר הסימפטיה לאיש גם לקח אליפות ממכבי.
מצד שני, כמו שנכתב מעליי, זו השנה השנייה של אדלשטיין בליגת העל בכדורסל מאז החלת גביע קופל (מלבד השנה הראשונה של השיטה בה הפסיד עם ירושלים בגמר למכבי) – אז איזה קנה מידה לתארים באמת יש פה.
כמה שנרצה, גם אנחנו לא נוכל לזכות באליפות מעמדת הפרשן או מאימון בליגה השנייה.
[וזה בלי קשר ליכולותיו המוכחות של בלאט]

רועי 6 במרץ 2014

באמת, שכמו טל, גם אני לא מצליח להבין את הטענה הזו.
זה כמו להגיד שלא בטוח שמוריניו יותר טוב משייע, מוריניו לקח אליפות עם צ'לסי, עם תקציב אדיר, שייע לא קיבל את הצ'אנס הזה.
נו באמת.

ק. 6 במרץ 2014

מסכים איתך, רק שאני התייחסתי לטענה שלבראד גרינברג, קטש ודן שמיר יש תארים.
שוב, ויש לי הרבה הערכה לבלאט כמאמן וכבנאדם (שכל הכבוד לו שמצליח להישאר כזה, למרות המערכת בה הוא עובד)

אריאל גרייזס 6 במרץ 2014

אני חושב שאתה טועה, זה לא "אני יודע איזה אוהדי קבוצה יגנו על המינוי של אדלשטיין", זה "אני יודע איזה אוהדי קבוצה יתנגדו למינוי הזה". כי כל מי שעיניו בראשו ואוהב כדורסל, יודע שאדלשטיין, מבין מה שיש היום (ורוצה לאמן את הנבחרת), זה הכי טוב שיש.
זה דרך אגב, נכון גם לגבי נבחרת הכדורגל. איזה מאמן ישראלי יהיה יותר טוב? נמני? תעשה לי טובה.
בלאט לא רוצה לאמן את הנבחרת, השחקנים הישראליים פשוט גרועים – זה מה יש. מבין האופציות שיש היום בשוק, אלו המאמנים הכי טובים שאפשר. מה לעשות שאין אצלנו עם מה לעבוד

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

לגבי הכדורגל – למה לא ללכת על מאמן זר, ואולי אפילו להוסיף לו מנג'ר זר. הרי מכבי ת"א כבר הפריכה את המיתוס של "לא מתאימים לכאן".

ואם לא זר, אני חושב שאפילו אלישע לוי וגם רן בן שמעון עדיפים על גוטמן. שוב, הם לא היו עדיפים עליו לפני שנתיים, אבל בהתבסס על הקמפיין האחרון הפשוט נוראי, שממשיך להרחיק אוהדים… הם אופציות טובות יותר.

******

לגבי הכדורסל, אני באמת שלא נגד המינוי. כתבתי ואני כנה בדברי, שאני מצפה לקמפיין תחתיו. ישנה תחושה של רעננות, של תקווה חדשה למשהו טוב יותר, מי יודע, אולי צריך מישהו "משוגע" מאחורי הקווים.

אני פשוט טוען שאני לא אוהב את "הכי טוב שיש מבין מה שיש". בסופו של דבר, לא הלכנו על ההכי טוב, וכאוהד כדורסל זה מפריע לי, אובייקטיבית (אני יודע שקשה לסמוך עלי בנקודה זו, אבל ככה אני מרגיש).

בלאט אמר בימים האחרונים שהוא לא יודע אם הוא יאמן את הנבחרת. ואני אסביר לך באילוסטרציה קצרה למה זה מפריע לי ולמה אני כועס על ההתפשרות הזו…

השנה היא שנת 2051, אני ואתה וילדים צעירים סביבנו מבלים בפארק. לפתע מתחילה שיחה על ספורט מתחילת המאה, ונשאלת השאלה "מי היו מאמני הכדורסל הגדולים ביותר מתחילת המאה".

השמות הראשונים שיעלו יהיו "פיני גרשון ודיוויד בלאט". ואנחנו נעבור על הקריירות שלהם, ונדבר על מכבי, אולי גליל. על אליפויות אירופה ונבחרת רוסיה…

ואז מישהו צעיר ישאל "רגע, ומה הם עשו בנבחרת…?"

ואז אני ואתה נוריד את הראש, ונהיה בשקט, בתקווה שזה יעבור.

והסקרן הצעיר ששאל יתעקש: "נו, מה הם עשו בנבחרת?!"

ואז אתה ואני נסתכל אחד לשני בעיניים (בהנחה שננהל את השיחה הזו יחד, למרות שעד היום נפגשנו רק פעם אחת), כל אחד ינסה להעביר את האחריות למתן תשובה לשני, עד שאשבר (כי אני רכרוכי) ואומר בקול כמעט שבור:

"הם לא אימנו את הנבחרת הבוגרת, אף פעם".

והסקרן הצעיר לא ירפה וימשיך בתחקור: "איך זה שהמאמנים הענקים הללו לא הגיעו לנבחרת ישראל"

אני אוציא אוויר בצורה מוגזמת, כמו בלו בירידה להגנה… ואשיב:

"כן. זה פשלה רצינית של איגוד הכדורסל. פשלה שנמשכה שני עשורים. ישנם המון הסברים, אבל אין תירוצים. האחראיים לכך נכשלו בהבאת הטובים ביותר".

And SCENE.

שורה תחתונה, לא בלאט ולא פיני גרשון אימנו את ה-12 שחקנים הכי טובים שהמדינה הזו יכולה לקבץ. וזה מחדל. וזו התפשרות.

matipool 6 במרץ 2014

טל – בדיוק מה שכתבת לגבי מנג'ר ומאמן לנבחרת .
הנבחרת צריכה לאמץ את המודל של מכבי ת"א ולמצוא את הג'ורדי קרויף שלה .
מקסימום מקצוענות שאפשר בתנאים הקיימים , מינימום רכילות , שמועות ומה שלא קשור ישירות למשחק .
זה הסיכוי היחיד להגיע לאנשהו .

ירוק 6 במרץ 2014

טל – אני מסכים במאתיים אחוזים שזה מחדל. לא יכול להיות ששני המאמנים הכי טובים שהיו לנו כאן בעשור האחרון (ועם כל חוסר הסימפטיה לאישיות של פיני, הוא מן הסתם מאמן אדיר) לא אימנו בנבחרת. זה פשוט לא יאומן.

אבל – למרות שאפשר להאשים בביזיון הזה את האיגוד (בצדק לגמרי), אני לא חושב שלשניהם אין חלק כלשהו כזה גם. כשאתה אומר רומנטיזציה ו"פעם הנבחרת היתה משהו מיוחד" וכו' – זה עובד מכל הכיוונים. לפעמים אפשר לוותר על תנאים וכסף בשביל ההזדמנות לאמן את הנבחרת. אני מבין לגמרי למה שניהם בחרו לא לעשות את הבחירה הזו – באמת שמבין – אבל צריך לזכור את זה.

ירוק 6 במרץ 2014

חלק כלשהו *בזה

אריאל גרייזס 6 במרץ 2014

אז תאשים את בלאט ואת פיני, שאף פעם לא רצו לעשות את זה, אולי כי הם יודעים שאין להם שום סיכוי חוץ מלהכשל, כי הם מבינים שאין פה חומר מספיק טוב. מצחיק שאתה מאשים את איגוד הכדורסל ולא בא בתלונות אליהם – מילא דיוויד, שהיה את הסיפור עם התעודה, אבל מה עם פיני?

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

לא מבין מה כל כך מצחיק. מניסיוני, אם מישהו רוצה שמישהו אחר יעבוד אצלו, אז הוא גורם לזה לקרות. פשוט וקל.

אני לא הסניגור של אף אחד מהם, אבל שמעתי לאחרונה שההצעה האחרונה שפיני קיבל מהאיגוד כללה בקשה שיעבוד בהתנדבות. חינם, אין כסף כמו שאומרים… כן, בוא נאשים את פיני ודיוויד.

ירוק 6 במרץ 2014

טל – זו גישה פשטנית. אולי אם אתה ריאל מדריד (או גוגל, להבדיל) – אתה יכול להביא מי שאתה רוצה בלי שיהיה לכסף/תקציב כל משמעות. איגוד הכדורסל הוא לא ריאל מדריד.

אני לא אומר שהם נקיים מאחריות, ממש לא. אבל יש גם אחריות כלשהי למישהו כמו פיני שבוחר נוחות וכסף על פני לבוא ולעזור לנבחרת. זו החלטה לגיטימית לגמרי – אני לא נכנס לו לכיס. אבל צריך להיות הוגנים ולציין את זה.

Satria 22 בנובמבר 2014

Slam dunkin like Shaquille O'Neal, if he wrote inaormftive articles.

אורן 6 במרץ 2014

בלאט מאמן אדיר אבל איזה תארים הוא הביא בארופה?

אורן 6 במרץ 2014

טל,
אני מתכוון שגם בלאט וגם אדלשטיין עושים את המקסימום עם הכלים שיש להם.לבלאט יש כלים ברמה מעל הליגה המקומית ולכן יש לו תארים.הןא כמובן מאמן אדיר שמוציא את המקסימום ממכבי.באמת.אבל ככה גם אדלשטיין.אדלשטיין ,חוץ משנה שעברה,לא היה מאמן בשיטת גביע קופל.אדלשטיין אימן את הפועל ב2003 וניצח את מכבי הגדולה פעמיים בשנה(היחיד בארופה)ועוד אחד מהם ב25 הפרש.
אדלשטיין,כמו בלאט,מאמן שיטתי.והיתרון שאני לוקח מאדלשטיין יותר מבלאט-זה השחקן הישראלי.הוא קידם את נאור,טימור,לימונד,גרין,שןלדברנד ואחרים.בלאט,תסכים איתי טל,הוא לא מאמן של ישראלים.הוא מקצועי מאד,זה ברור.אבל לא נותן לשחקן הישראלי עדיפות(כמובן שמכבי זה מקום שרוצה תוצאות מיידיות ואולי זה חלק מהסיבה).שנה שעברה בפלייאוף,טימור ות מגודס רק בשביל לצבור בטחון.
ואגב, כיף מאד לקרוא אותך.אתה אוהד מכבי אמנם,אתה אוהב להרגיז זה ברור,שחצן ויהיר,אבל כיף כיף לקרוא אותך.אתה מכבד יריבויות ולא משתמש במילים כמו ש.ק.ץ וט.נ.ף.טל,אתה אדום.תכיר בזה.

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

לעולם לא אכיר בזה! לעולם!!!!!!

קודם כל לדברים שאנחנו מסכימים לגבם: בלאט באמת לא מאמן של ישראלים. בדיוק עכשיו קראתי ציטוט של בן זקן משאדוד שאמר: "אני מעדיף קידום צעירים על פני פלייאוף עליון". אז מכבי ת"א זה בדיוק ההפך מכך. היא מעדיפה ניצחונות על פני כל דבר אחר. נכון או לא נכון, תאהבו או תשנאו את זה, זו מי שהיא. בלאט נמצא במערכת הזו כבר עונה שישית כמאמן ראשי (ועוד 3 עונות כעוזר), והוא ישחק עם השחקנים הכי טובים שברשותו לא משנה הדרכון שלהם. זו המציאות. כשאוחיון ופניני לא פגעו, הוא לא פתח איתם בתחילת העונה וספג המון אש בנושא. אחר כך הוא לא חשש לפתוח איתם בחמישייה בימי חמישי. המטרה היא ניצחון.

העניין הוא, שאני באמת לא יודע אם ארז הוא "מאמן של ישראלים", או "מאמן של ישראלים תחת הנסיבות". כלומר, אם אדשטיין מגיע למכבי, או אפילו הפועל י-ם, עם תקציבים גדולים וצ'קים פתוחים… האם הוא נשאר אותו ארז? אני באמת לא יודע, אולי אתה חושב שכן…

לגבי בלאט ואדלשטיין. אני באמת לא מאוכזב מהמינוי של הכדורסל כמו שאני ממש מאוכזב מזה של הכדורגל.
גם במהלך התגובות כאן ציינתי שאני באמת מצפה לקמפיין הקרוב…
ארז הוא מאמן מצוין, אבל אני באמת לא חושב שמדובר בשני מאמנים שווים. כפי שציינתי, אני סבור שבלאט נמצא רמה אחת מעליו, כמו על שאר המאמנים כאן.

מעבר לכך, אם אקח כל אוהד כדורסל, ואמנה אותו ג'נרל מנג'ר, ואומר לו יש לך צ'ק פתוח להביא מאמן שתרצה…
קשה לי להאמין לזה שהדעה האובייקיטיבית שלך תהיה לבחור בארז על דיוויד. אני מבין שאתם מאד אוהדים והתפתח קשר מיוחד בינו לבין המועדון, אבל יש דברים שקשה להתווכח עליהם. או לפחות ככה אני חושב…

עופר (השני) 6 במרץ 2014

תנאים יותר טובים? צודק, אך רק בליגה.
ביורוליג, מכבי נחשבת הקבוצה הכי מאומנת, קבוצה של מאמן, אם תרצה. להזכירך, המחיר של החמישייה של ברצלונה זה כל התקציב של מכבי ב-3 שנים האחרונות ביחד. ושמה אין "אמונה בשחקן הישראלי"- שמה יש מסינה, אוברדוביץ, איבנוביץ, ספאחיה, המאמן של בארסה ששכחתי את שמו- הם מאמינים במי שטוב מנצח ושלהיות טוב זה לא לבכות לעיתונאי חצר במסיבת עיתונאים כמו הג'ינגי.
ורגע, מכבי הכי טובה בליגה? אז הפועל "נשמה וערכים עליונים עם שבדי רגיש" ת"א לא עולה על מכבי "דון שמעון הראוי לתלייה" ת"א?
אני בהלם!

אורן 6 במרץ 2014

מכבי מצליחה בארופה בשנים האחרונות כמו שהפועל בליגה.הפער התקציבי בין הגדולות בארופה(נגיד צסקא 50 מליון לעומת מכבי 20 מליון),הוא טוב יותר מאשר בליגה(מכבי 20 מליון לעומת הפועל מליון וחצי).
ולגבי כתבי חצר?ברצינות,אתה מדבר על כתבי חצר.גלדסטון ומאיה רונן כבר שבוע קודחים שפניני אמור להיות בנבחרת.גלדסטון חוץ מבוסה לבלאט עושה הכל בראיונות.

אורן 6 במרץ 2014

לגבי זה שאתה אדום-זה פשוט חזק ממך.
לגבי בלאט-אנחנו מסכימים.הוא באמת משתמש בטובים ביותר ודי ברור לי שבמכבי אין זמן לקדם ישראלים על חשבון נצחונות.לבלאט יש מצליח בארופה עם הכלים שיש לו(אמנם בלי תארים),ואדלשטיין עדיין לא היה ברמה הזו.אם ארז יהיה שם-זה יהיה המבחן. אני חושב ששניהם מאמנים מעולים.שניהם מוציאים את המקסימום מהקבוצה שלהם.לשניהם יש שיטה.פשוט אדלשטיין לא במכבי.בלי קשר,בלאט מתאים יותר למכבי,וארז להפועל(אבל שניהם בכיינים).
אגב, אתמול ראיתי את ירושלים.הדהים אותי ההגנה הרפה שלהם.זה הגנה שגם ארז וגם בלאט לא יכלו לאפשר.
דבר אחרון,הייתי רוצה לשמוע מכל מיני מגיבים פה שמדברים על ארז כברירת מחדל,שיציינו מקום אחד שארז נכשל בו-בניגוד לדרוקר,אפי וכו.יש שיאמרו ירושלים.הוא הביא אותם לחצי גמר יולב קאפ ולגמר הליגה.אני אשמח לראות מקום שהוא נכשל בו(כלומר לא אשמח).

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

רק אדגיש, איני רואה בארז ברירת מחדל (כמעט בטוח שלא ציינתי את זה בשום מקום כאן, בטור או בתגובות).

"ברירת מחדל" מתאים לגוטמן לטעמי.

אני פשוט חושב שהוא 2nd best… בהחלט ראוי, אבל לא המועמד מס' 1 מבחינתי.

גיל מזימבבואה 6 במרץ 2014

אני כאן להשבית שמחות לגבי הנבחרות.
בכדורגל – הבדלי הרמות כל כך בולטים בינינו לבין אירופה, אחרי אתמול אני משוכנע שכל הכדורגלנים שלנו באירופה בזכות סוכנים ולא בזכות יכולת.
אתמול זה כל כך בלט, השחקנים מסלובקיה נותנים פס הכדור רץ ונידבק לרגל, שלנו נותנים פס הכדור לא זז. אנחנו פשוט לא מוכשרים, בנוסף מה שמעניין את השחקנים ( מלבד הג׳ל והתספורת) זה מה יגידו עליהם אצל רסקין.
כדורסל – הגיע הזמן שייפסק מחול הערצה סביב הגינגי, הוא לא עשה שום דבר שאפי או קטש דרוקר לא עשו. הסיבוב עם הפועל הוא בכלל לא מיוחד, ארז פשוט היה פנוי. בנוסף שווה לבדוק האם באמת אצלו הישראלים משחקים יותר מאשר אצל בלאט .
בקיצור כיום מי שיש לו קשרים בתיקשורת או סוכן טוב זוכה בהכל.

אורן 6 במרץ 2014

אתה צודק לארז באמת יש קשרים בתקשורת.ככה זה שהבעלים של ערוץ הספורט הוא הבעלים של הפועל.אה אופס…

נולי 6 במרץ 2014

לגבי הכדורגל אתה צודק במאה אחוז. לא רק הנבחרת חלשה מאד לעומת אירופה. המשחק של מכבי תל אביב בבאזל היה פשוט לא כוחות. מכבי לא הצליחו לפתח משחק והשחקנים נראו אבודים. אם אלה פערי הרמות בין אלופת ישראל לבין אלופת שוויץ, כשהקבוצה מחוזקת בכמה שחקנים אירופאים, אין לדעתי שום מקום לאופטימיות לגבי הנבחרת והמשחק אתמול שוב הוכיח זאת. לא פלא שרוב הליגיונרים מחממים את הספסלים באירופה. הכדורסל הוא סיפור אחר, למרות הכישלון הצורב באליפות אירופה בקיץ האחרון. מעניין למה…

אורן 6 במרץ 2014

ולגבי הכדורגל,אנחנו חיים בסרט.השחקן הכי טוב בישראל(לצערי),הוא שחקן ספסל בדרג הארופי-זהבי.אנחנו פשוט לא טובים.לפעמים צוחקים על יוטיובים של שחקנים מליגות במונטנגרו וכו-פה זה לא נראה יותר טוב.אין סיכוי לאף מאמן להצליח פה.יותר מזה,לוזון מרדד עוד יותר את הכדורגל הישראלי.הארומה היתה טובה יותר עם יו"ר לא היה אומר "מה זה בלגיה?!"

יניב 6 במרץ 2014

ואני אוסיף הערה אחת- אוסקר גרסיה וג'ורדי קרויף ומר סוזה – כמה תארים יש להם בקריירה (לא כשחקנים) לפני מכבי?
יתרה מזו- כמה שנות ניסיון באימון פעיל או בניהול מקצועי יש להם?
מי הם ומה הם ולמה להעסיק אותם כשיש מאמנים ישראלים עם יותר תארים בחוץ שיסתפקו בפחות כסף.

רזומה זה חשוב, לקרוא נכון את הרזומה חשוב לא פחות, להבין את הסיטואציה והתאמת המועמד לתפקיד זה הכי חשוב.

עופר (השני) 7 במרץ 2014

במכבי גולדהאר התהלהב מג'ורדי והאחרון התלהב מאוסקר ומשם אתה יודע מה קרה.
גולדהאר התלהב מג'ורדי כי הוא ראה את הפוטנציאל בו ואת הדרך שלו.
אבל האנלוגיה שלך לא נכונה, כי בלאט פשוט הרבה יותר מבין, חכם ,צנוע ועניו מאדלשטיין, לבלאט יש הרבה פחות מה להוכיח ולכן סביר שיעשה מהלכים מהראש ולא פופוליסטיים מהלב.יתר על כן, רזומה חשוב יותר כי על רזומה אפשר לסמוך, נגיד לחיים רמון רזומה מרשים…. של הרס.
אגב, איזה איש עם רזומה היה מגיע למכבי של גולדהאר?
הרי אם יש לו רזומה מה הוא צריך אותנו?
לא מתאים לך לא לשים לב להבדלים התהומיים בין האנלוגיה שלך ולבין המושא שלה.

ירוק 6 במרץ 2014

טל, מצטער אם אני חוזר על דברים שנאמרו, לא הספקתי לקרוא את כל התגובות עדיין.

אני חושב שאתה טועה כשאתה מכניס את המצב בכדורגל ובכדורסל לקטגוריה זהה – לדעתי המקרים כאן שונים בתכלית.

בכדורגל – אני מסכים שגוטמן לא עשה עבודה טובה בקמפיין האחרון. עם זאת, אני ממש לא מסכים שהוא "ברירת מחדל" או משהו כזה. אני חושב שלאור הרקורד שלו, ולאור החלופות (הדי מעטות) – לא בלתי הגיוני לתת לו הזדמנות ליצור המשכיות כלשהי ולקבל עוד קמפיין. הרי אם לא היו ממנים אותו, היינו מתנפלים ואומרים שלא נותנים לאנשים כאן זמן לעבוד.
והכי מוזר – ועדת איתור?? אתה רציני? זו חותמת ההכשר שאתה מחפש? אם לוזון היה עומד במסיבת עיתונאים ואומר לך שנעשו דיונים מקיפים במשך חודשים, שהפכו כל אבן, והחליטו שצוות של אבי נמני ואריק בנאדו מתאים לאמן את הנבחרת – אז היית מרוצה?
בקיצור, לא חושב ש"התפשרו" כאן. ממש לא. אגב, יכול להיות שגוטמן לא מתאים להיות מאמן נבחרת, אלא רק ליגה. אבל לדעתי לתת לו עוד הזדמנות (בעיקר לאור האלטרנטיבות) זו לא התפשרות.

בכדורסל – אתה כמובן צודק שבלאט מאמן בכיר וטוב יותר. זו בהחלט התפשרות. אין לי מושג למה לא הפעילו עליו מכבש (פלוס הצעה טובה) כדי שיסכים. מצד שני, גם אי אפשר לנקות אותו לגמרי מאחריות – זה עובד גם לצד השני, אם הוא "באמת היה רוצה", אני מניח שהוא היה המאמן. אבל אפשר להבין אותו – התנאים, הפוטנציאל להצלחה, והוא גם נכווה מכל ההתנהלות סביב הנבחרת בעבר.

ירוק 6 במרץ 2014

עכשיו ראיתי שהתגובה שלי די דומה למה שעמית אמר למעלה. עמית – סליחה, באמת שלא העתקתי :)

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

אני דווקא חשבתי שהוויכוחיםדיונים יכולים להגיד מהמצב של הכדורסל.

אני באמת לא חשבתי שיש ספק לגבי המינוי של גוטמן.
האם אפשר לראות בו משהו שהוא חוץ מ"פשרה"ברירת מחדל?

הרי במשך שבועות נראה היה שלוזון עושה הכל כדי שלא יישאר. אני טועה?
אכן היו חלופות מעטות, וזה מבלי בכלל להתייחס לאופציה של מאמן זר, אבל היו.
אני חשבתי שהתהליך היה די משפיל בשביל גוטמן…
זה היה כאילו שמראים לו ת'דלת, נתנו לו לצעוד החוצה כשכולם צופים בבושתו, ואז ברגע האחרון, אומרים לו "רגע רגע רגע, בוא בוא… נמצא לך משהו. אתה יכול להישאר".

ירוק 6 במרץ 2014

אתה כמובן צודק – בכל זאת, מדובר בהתאחדות לכדורגל הישראלית. עם יד על הלב – אתה ציפית מהם להתנהלות אחרת?

אבל זה לא באמת משנה. דעתו של לוזון פשוט לא מעניינת אותי – אני בטוח שאם תשאל אותו לדעתו, הוא יגיד לך שגיא צריך לאמן את הנבחרת. ולכן, לא מעניין אותי מה הוא וחבריו חושבים על גוטמן או האם הוא הבחירה המועדפת עליהם. למה זה מעניין אותך?

מה שחשוב זה האם גוטמן ראוי. זה עניין לדיון, אני מסכים – מצד אחד, רצון להמשכיות והעובדה שהאלטרנטיבות לא טובות יותר לדעתי. מצד שני – הוא נכשל בניסיון הראשון.

ירוק 6 במרץ 2014

הכוונה האם גוטמן ראוי לקבל הזדמנות נוספת.

Amir A 6 במרץ 2014

אם רק לשחקני הכדורגל/כדורסל בישראל היתה את אותה התשוקה שאפשר למצוא כאן בתגובות אז מזמן הנבחרות הלאומיות היו בטופ העולמי.
יותר ויותר נראה לי שאתם אוהדים משחק אחד ואילו הספורטאים משחקים משחק אחר. בארה"ב, לדוגמא, ברור לכולם שפוטבול מכללות ופוטבול מקצוענים אלו שני ענפים שונים. כנ"ל לגבי כדורסל מכללות ו-NBA. אף אחד לא ישאל למה אלבאמה לא יכולה להגיע לפלייאוף של ה-NFL או למה הפלורידה גייטורס לא יכולים לנצח את המילווקי באקס.
אתם לעומת זאת חוזרים ושואלים איך זה שקבוצת מכללות ממוצעת מינוס לא מסוגלת לנצח את המיאמי היט.

Birdwatching 6 במרץ 2014

אפשר ללכת סחור-סחור מסביב לנקודה ולהתפלפל מיני פלפולים – או להכות פונקט בפוני:
טל, אתה אדיוט. ובתור שכזה אתה חוטא ביוהרה, פשטנות, צדקנות וחוש הומור קלוקל. על כל אלא, כמובן אינך אשם, ואתה גם מסתופף בחברה ישראלית טובה, אל חשש.
עם זאת – אתה פשוט לא מספיק חד בשביל לנסות ולחטוא בדמגוגיה. להשוות בין מספר האליפויות של בלאט ואדלשטיין זה באמת מצחיק ומביך. עבורך, לא עבור ארז. זה בערך דומה למגיב שנופף בטיוס ולנדסברג כישראלים שדייויד מקדם.
אגב, דייויד מאמן ענק – הוא לא צריך אותך בפינה שלו, מבאיש אותה. אפשר להתווכח על התאמתו לנבחרת אבל הנוכחות שלו בטור הזה מוטב לו שתישכח.
ולחשוב על פיני כמאמן נבחרת זה בכלל מצחיק, האמת שאין דמות שתיטיב לייצג אותנו מגזען, בור וכוחני שמותניו בכוחו. האמת – יושב בול גם על הקפיטן המיועד על ידך. יוכלו גם לעשן ביחד.

טל בן יהודה 6 במרץ 2014

אם זה היה טוויטר הייתי עושה לך Retweet.
תגובה מעולה ומצחיקה… הפתיחה נהדרת!

(לא ציני, באמת צחקתי)

Birdwatching 6 במרץ 2014

אני שמח שהבנת. אני מתכוון לאדיוט במובן הכי עמוק של המילה.
Glorified Idiot

Ram 22 בנובמבר 2014

That's an apt answer to an insieettrng question

Andreita 24 בנובמבר 2014

That's an innoigeus way of thinking about it.

מאשקה 6 במרץ 2014

לא אתייחס לכדורגל ולנבחרת ישראל, איבדתי את הטעם והחשק לראות משחקים של הנבחרת שלנו גם מול הטלוויזיה.

דיוויד בלאט הוא המאמן הכי טוב כיום בארץ. וצדקת טל, היה צריך לשים לו הצעה כספית שלא היה יכול לסרב לה.
בלאט הגיע עם נבחרת רוסיה להישגים גבוהים באליפות אירופה וגם באולימפיאדה האחרונה, בלאט מאמן את הקבוצה הטובה בארץ בהצלחה.
הוא זה שהיה צריך להיות מאמן נבחרת ישראל בכדורסל, גם שלא גמר או כן גמר קורס מאמנים לפי חנן קרן.
למה לא רצה ? אולי יש לו תכניות אחרות בסוף בעונה הזאת, או שסתם לא בא לא להתעסק עם הביצה התובענית של איגוד הכדורסל.
נבחר ארז אדלשטיין, מאחלת לו בהצלחה, הוא מאמן טוב ובטוחה שהוא יידע להסתדר עם האגו של השחקנים, האם יצליח להביא את גל מקל ועמרי כספי מארה"ב לנבחרת בקיץ ? מקווה שכן. כי אם יש נבחרת לאומית שיכולה לייצג אותנו בכבוד בזירה הבינלאומית, זו נבחרת הכדורסל ולא נבחרת הכדורגל. זו המציאות כבר כ – 40 שנה אחרונות. לכן בלאט היה צריך להיות המאמן כי הוא הכי טוב.

קובי (מכביסט) 6 במרץ 2014

לטב"י :
למרות שאני אוהד מכבי ואוהב מאוד את בלאט. אני חושב שאדלשטיין עדיף עליו בשביל הנבחרת. אין ספק שמבחינת ניסיון הישגים וטקטיקה בלאט מספר אחד. אבל בשביל הנבחרת כל הדברים האלו מיותרים. מה שהכי חשוב לנבחרת ישראל זה "מוטיבציה" דם חם אנרגיות ואטרף על המגרש. אצל בלאט אין את הדברים האלה ושחקנים שלא מספיק מכירים אותו יהפכו את הצעקות שלו לכעס ומירמור. ואז נראה נבחרת כבויה שמשחקת בלי חשק.

לעומתו אדלשטיין נתפש בעיני השחקנים "כמוטיבטור ענק" וזה גורם להם להתאבד בשבילו על הפרקט. ובדיוק את "האש" הזאת אנחנו צריכים בנבחרת כדי להגיע להישגים ובמיוחד בשביל למשוך כמה שיותר אוהדים. הבעיה היחידה איתו היא שכמו כל אוהדי ואנשי הפועל הוא "קטנוני" ועלול לסגור חשבונות עם כל מיני שחקנים בנבחרת כשהבולט מכולם זה גיא פניני. אז נקווה שאדלשטיין יצליח להתעלות על עצמו ולא יגרר לשטויות מיותרות…בהצלחה לנבחרת!!!

נ.ב. הדבר היחיד שקצת מציק לי זה ששני מאמני הנבחרות הם אנשי הפועל ולא מכבי (גוטמן ואדלשטיין). אני מקווה מאוד שזה לא מגמתי אלא סתם אקראי…

אסף .ג. 6 במרץ 2014

טל היקר אין מה לעשות כשיש לך בסופו של יום רק שתי אופציות ריאליות כמו במקרה נבחרת הכדורסל כי הרי בסוף ברור לכל שזה עמד בין בלאט לאדלשטיין,(הספין מול שרף היה מבזה וגרשון כמועמד לא היה עבור חלוץ נראה לי יותר מפנייה שתוצאותייה ברורות ונעשתה רק לשם האמירה שפנינו אליו) אז ברגע שהבכיר סירב ולמרות היותי אוהד הפועל וחסיד גדול של אדלשטיין אני מסכים שבלאט מאמן בכיר ממנו אז נשארת עם ברירת מחדל בניגוד לכדורגל אני חושב שכאן זו לא ממש ברירת מחדל אלא מאמן טוב מאוד על גבול הנפלא שבא על חשבון מאמן מצויין לא רואה הבדל כזה גדול בין השניים… בוא ניתן לג'ינג'י מהעמק צ'אנס אני חושב שיש סיכוי שתופתע לטובה ממנו ומה שהוא מסוגל להביא לנבחרת…

קסיוס קליי 6 במרץ 2014

יש לי רק מילים רעות להגיד על השחקן הישראלי.
אני לא יודע אם הכתבה בוואלה על הבקשה של השחקנים לגבי מענק עלייה היא נכונה אבל זה לא מפתיע אותי.

אם גוטמן היה גבר היה מנפה את כל מי שרצה מענק ושם במקומו שחקן מהצעירה.
לא היינו עולים אבל זה היה משנה משהו לגבי הקמפיינים הבאים.

אבל כנראה שזה חומר השחקנים שלנו אין יותר מדי מה לעשות, יש רק לנצל את המצב בצורה הטובה ביותר.

גוטמן עשה פשוט כל טעות אפשרית החל מהמינוי ועד למשחק בסלובקיה.
אפשר להתווכח על 4-4-2 או 4-5-1. אפשר להתווכח על הזימונים של פרננדס בזמנו. זה לגיטימי.

אבל רבאק, כל מילה שיוצאת לו מהפה זה נזק יותר גדול מהקודמת.

מאמן נבחרת ישראל זאת העבודה הכי קלה.
אף אחד לא מצפה להישגים רק לרוח שונה.

גוטמן מספק את אותה רוח כבדה, משעממת וחסרת מעוף שסיפק קודם והוסיף לזה יחסי אנוש גרועים וקבלת החלטות מטומטמת.

לגבי יוסי בניון,
אני לא מחסידיו אבל היה צריך להזמין אותו לשבור את שיא ההופעות ואז לשים את זה מאחוריו שלא ירבוץ לו על הראש.
גם ככה המשחק הזה לא אומר כלום לגבי הרכב אלא רק לגבי הלך הרוח, וגוטמן הרס את הרוח כבר במשחק הראשון.

גיל מזימבבואה 6 במרץ 2014

מישהוא יודע למה אפי לא היה מועמד?

קסיוס קליי 6 במרץ 2014

אגב בניגוד לכדורגל לכדורסל יש שפע של פיגורות אימון.
בלאט הוא ברמה הגבוהה ביותר של המעמד באירופה וזה כמו לבקש מפפ או גווארדיולה לאמן נבחרת.
זה עוד לא הזמן ובטח לא בתנאי הקומבינה בישראל.

אך אדלשטיין או אפי הם אכן מינוי ראוי ביותר ובהחלט ברמה המתאימה .

זה לא בדיוק ברירת מחדל הרי כל בר דעת יודע שבלאט לא יסכים בשלב זה לאמן את הנבחרת.

ד״ר א 6 במרץ 2014

זה לא ילך. חנן קרן לא ירשה. אורדנונג מוס זיין.

קובי (מכביסט) 7 במרץ 2014

אגב נבחרת ישראל בכדורגל-

הבעיה הכי גדולה שלה זה שהיא פשוט מתכחשת לעצמה. הנבחרת מעולם אבל ממש מעולם!! לא ידעה לעשות הגנה!!!! וזה ממש כמו חוקי הפיזיקה הגדול ידחוף את הקטן מים תמיד יזרמו למטה ונבחרת ישראל לא שמעה מעולם על מושג "הגנה". לכן כשמאמני הנבחרת הדביליים מתעקשים שוב ושוב לעלות בהרכבים "הגנתיים" פרוש הדבר שאין לנו לא הגנה ולא התקפה. לכן אם מאמני הנבחרת רוצים להצליח הם חייבים לאמץ את הסגנון של…פיני גרשון!

לא משנה כמה היריב יקלע אבל אם אני יגיע ל-90 נקודות אני ינצח. לא משנה כמה נבחרת ישראל תחטוף כי ממילא היא תמיד חוטפת. אבל אם נעלה בהרכב התקפי שקול של 4-4-2 וניתן הוראה בכל התקפה לדחוף את הכדור קדימה. אז לנבחרת יהיה יותר "פוזשנים" ליד השער של היריבה. וזה יאזן את הסטטיסטיקה של כל "חלוץ" ישראלי מצוי שמצליח להבקיע רק אחרי 10 נסיונות. כי במערך הגנתי כשאתה מגיע לשער היריבה רק 2-3 פעמים במשחק אין לאף חלוץ ישראלי סיכוי להבקיע!!!!!

היסטוריון של ספורט 7 במרץ 2014

מסכים כמעט בהכל.
1.אני חושב שהסיבה לירידת העניין של נבחרת ישראל היא בעיקר רבוי ערוצים ואירועי ספורט.
פעם כל משחק ידידיות היווה חגיגה אמיתית הימים הללו לא יחזרו עוד גם כי אנחנו כבר באירופה וגם כי זהו יש כל יום אירוע ספורטיבי חדש ולפעמים גם כמה ביום ולכן לא תחזור המציאות של עוצר יציאות בימי חמישי כשמכבי משחקת כשם שאין כבר ערוץ בודד.

2. אתה צודק עם ארז ועם גוטמן .בדבר אחד אני חלוק עלייך לא התלהבתי מגוטמן באופן אישי אך חשבתי שמחייב המציאות שהוא ימשיך.וזאת בעיקר מסיבה אחת.אם טוענים שהבעיה של הכדורגלן הישראלי היא מנטלית כיצד יכול מאמן לשנות בקדנציה בודדת ? יתרה מכך נבחרת ישראל הודחה מעשית מהמונדיאל לאחר שני משחקיו הראשונים של גוטמן בתפקיד (רשמיים) אם הבעיה אכן היא בצד המנטלי כיצד ציפו שהוא ישנה זאת ל ההתחלה ?

3. ארז מסכים איתך שהוא מאמן טוב ,מסכים איתך ששמעון טעה בענק.מסכים איתך שאין מה להשוות אותו לבלאט .אני מצטער שלא העלית את סוגיית פניני צריך לומר ברורות ארז נבחר כמאמן ולא כאיש מוסר. אם לא יזמן את פניני בכושרו הנוכחי צריך יהיה לפטרו עוד טרם משחקו הראשון בתפקיד.

דווידקה 7 במרץ 2014

כדורגל:

יש לנו נבחרת לא מספיק טובה ואיכותית….אנחנו נבחרת בינונית מאדד, שוב- ב י נ ו נ י ת!!!
יש לנו תקשורת ספורט חלשה וחסרת קשר למציאות (על זה אני בטוח שכל מי שנמצא באתר הזה מסכים איתי) שמאכילה אותנו כל הזמן בזה שאנחנו נבחרת טובה ולגיטימית באירופה שיכולה להתמודד עם נבחרות בדרג הראשון והשני של אירופה.
אבל האמת היא שאנחנו לא שם, כבר ממש הרבה זמן לא שם, אנחנו נבחרת הרבה פחות טובה עם הרבה פחות כלים משאר הנבחרות. לפני כמה חודשים דורפן פירסם פה פוסט נפלא על הקמפיין הקרוב וסיכויינו להגיע ליורו נוכח העובדה שהגדילו את מספר הנבחרות שמשתתפות בטורניר- מה שהוא הראה באותו טור בבירור, על סמך איכות השחקנים (והמשכורות שהם מקבלים בקבוצותיהם) שאין לנו מספיק שחקנים ברמה הגבוהה של אירופה לעומת הנבחרות האחרות.
בלי שחקנים קשה מאד להגיע להישגים ואפילו להשיג תוצאות ראויות.
אין לנבחרת אפשרות לשחק כדורגל סוחף וססגוני גם אם גוטמן ירכיב 7 שחקני התקפה (כמו שהפרשן הסנילי שרף מטפטף לנו כל רגע על המסך), מה שזה כן יביא זה עוד מפולות ותצוגות מחפירות.
תיקו מול פורטוגל החזקה זאת התוצאת היוצאת דופן ולא הפסד לרוסיה.
אני לא אומר חלילה שצריך להיות תבוסתניים ולוותר מראש, אבל חשוב מאד לדעת את המקום שלנו, כי זאת הדרך היחידה שנוכל אולי, בעזרת קמפיין "סופר טוב", משמעת טקטית וריכוז לאורך כל המשחקים, וגם מזל להגיע לאיזשהוא הישג. מה לעשות-זאת המציאות.
ברגע שאנשים יבינו שזה המקום שלנו עכשיו, ומלחמה על המקום השלישי בבית כמו שקיבלנו זאת המטרה שלנו, אז אולי הם גם יחזורו לראות את הנבחרת במשחק הקריטי מול ווילס על המקום השלישי גם אם הפסדנו לבלגיה ובוסניה בצורה (אפילו בבית).
אין מאמן טוב מגוטמן כיום בנמצא, לא צומחים פה מאמני-על כל 4 שנים, ולכן אין סיבה להחליף מאמן אחרי קמפיין בינוני (מקום שלישי), תמיד נוכל לנסות מישהו בקמפיין הבא- שום דבר לא ישתנה.

Comments closed