בואו תראו יש מכות

הרדיפה אחרי פניני אינה קשורה לצדק, סתם לנקמנות אישית

Pnini-box

במהלך שנותיי כצרכן כפייתי של התקשורת בכלל ותקשורת ספורט בפרט, נתקלתי בשלל תפקידים שאלו לקחו על עצמם למלא. לפעמים הם ממלאים תפקידים שנועדו לשרת את הציבור (כמו לדוגמא "כלב השמירה"), ולפעמים הם עוטים על עצמם תפקידים שמשרתים בעיקר את עצמם (כמו למשל "המסקר הצהוב והסנסציוני").

אבל תפקיד כמו זה שבחרה לה לאחרונה הפתיע אפילו אותי. מאז שהמינוי של ארז אדלשטיין לנבחרת ישראל עלה לכותרות, כלי התקשורת המכובדים שלנו לקחו על עצמם את תפקיד הערס הקטן שרוצה לראות מכות ומחמם את מי שצריך כדי שזה יקרה.

*

לפני כשבועיים התחילו לצאת הידיעות על הכוונה של איגוד הכדורסל לחתום עם ארז אדשלטיין שיחליף את המאמן הנוכחי אריק שיבק (מינוי ראוי ביותר, למרות שאני אישית העדפתי את דיוויד בלאט).

מאז, בכל ידיעה, כתבה, טור פרשנות, תחקיר, אזכור, דיון ברדיו, כתבת וידאו או אפילו תמונה מסכנה, שעסקה בג'ינג'י, באיגוד הכדורסל ובמינוי לנבחרת ישראל, הופיע גם גיא פניני.

אפשר כמעט לחשוב שמדובר בזוג מאהבים שמנהל רומן סודי והתקשורת מנסה לעשות להם "אווטינג" מבלי שהדברים יאמרו במפורש. הם פשוט לא נפרדו אף לרגע (עוד לפני פניית הפרסה המטופשת לכיוון צביקה שרף ופניית הפרסה חזרה).

אבל רק כמעט, כי לא נאהבים הם, אלא אויבים. או אמורים להיות כאלה לפחות. כלומר, ככה אני, וכל מי שעוקב אחרי תקשורת הספורט, אמור להבין. כי מהרגע שארז אדלשטיין הוכרז כמועמד העיקרי, התקשורת לא מפסיקה לחמם את הגזרה ולייחל לפיצוץ בינו לבין גיא פניני.

האם הוא יזמן אותו? האם יעמוד במילתו? האם השחקן עדיין לא ראוי? מה יעשה מאמן הפועל ת"א? האם ייצא "פארש"? האם יבגוד ביונתן שולדבראנד? האם יטאטא את הדברים? האם יתפתל ויתקפל? האם הוא בכלל יכול להרשות לעצמו שלא לזמן את אחד מבכירי הכדורסלנים בארץ? ככה לפתוח קמפיין?

כי זה כל מה שחשוב. אדלשטיין ופניני, פניני ואדלשטיין. תעזבו את הקמפיין הנוכחי. עזבו את הזימונים, עזבו את הסגל שהוא צפוי לרוץ איתו, עזבו את הבשורה החדשה שהוא אמור להביא, עזבו את המצב של הכדורסל הישראלי, עזבו את הפוטנציאל שלנו והאם נממש אותו, עזבו את גל מקל שלא ידוע אם יגיע, עזבו את המטרות הראשונות שיש לסמן.

באמת, תעזבו. שאמצעי תקשורת אחרים, אולי קטנים יותר, יתעסקו בדברים הזניחים הללו. הרי כל אלה מתגמדים לעומת הסיפור הסופר חשוב הזה של "ארז אדלשטיין Vs. גיא פניני". זה העיקר כאן, זה כרגע הדבר החשוב ביותר שיש לפמפם אותו פעם אחר פעם, שוב ושוב. ואם מישהו יעז לשכוח מזה אף לשנייה אחת, אל תדאגו, אנחנו נזכיר לו. כי אדלשטיין חייב לזכור את גיא פניני כל יום, כל היום.

בוא בוא ארז, תראה… הנה הוא, הנה גיא פניני. וואה וואה, מה אתה הולך לעשות לו, אה? אנחנו כבר מריחים את זה. אתה הולך לחתוך אותו עכשיו, כן? אתה זוכר מה הוא אמר לשחקן שלך? לבשר מבשרך בהפועל ת"א? הוא אמר "נאצי"!!! שלא תשתפן עכשיו שומע? אתה כבר אמרת שהוא לא ראוי, ואם אתה לא זוכר, הנה הציטוט שלך. במקרה יש לנו את זה בכיס, באותיות גדולות ובולטות, מנוילן, ב-17 עותקים שונים, שחס וחלילה לא תשכח או תכחיש. הנה הוא ארז, הנה הוא! אני חושב שהוא מנסה לברוח… רוץ מהר! אתה רוצה שנתפוס לך אותו? בוא בוא, אנחנו נחזיק לך אותו בזמן שאתה מחנך לו ת'אמ-אימא שלו… תראה לו מה זה ארז! תראה לו!!!!!!!!!

*

קשה לי להבין מדוע זה עדיין נחשב ל"חדשות" ותופס כותרות בצורה הזו. העולם ממשיך להסתובב על צירו, עברו 462 ימים, אבל ישנם אנשים מכובדים ביותר שממשיכים להעלות ולהזכיר את התקרית של פניני לשולדנבראנד.

אנחנו בחברה הישראלית מוכנים לסלוח לאנסים, רוצחים, גנבים, מושחתים, אנשי מרמה, מוכרי סמים, סוחרים בנשק, בוגדים, מתעללים בבעלי חיים, מתעללים בילדים, בועלי קטינות ומה לא. כולם נענשים בצורה כזו או אחרת כדי לעבור חינוך מחדש ולחזור לחברה שלנו (או שלא). את חלקם אנחנו אף הופכים לחברי כנסת ומנהיגים של מפלגות. כאלה אנחנו, עם סלחן.

עד זה מגיע למילה האסורה ההיא. למילה ההיא אין מחילה. כלומר, כשהיא נאמרת על מגרש כדורסל כמובן. אם היא נאמרת במהלך הפגנות או ביציע אוהדים מסוים, זה בסדר גמור. מי יודע, אולי אם פניני היה רוצח מישהו על הפרקט באותו הערב ביד אליהו, זה היה נסלח לו ממזמן והיינו יכולים לעבור הלאה.

*

אז בבקשה, בואו ניישב את הדברים פעם אחת ולתמיד.

בשלב הזה, עוד מעט שנה וחצי אחר כך, כל אזכור של פרשת גיא פניני או הרצון שלא יזומן לנבחרת ישראל אינם קשורה לעשיית צדק, הנחלת ערכים או חינוך ילדינו. מדובר בנקמנות אישית וקטנונית.

כולנו חכמים מספיק לדעת בדיוק מי ולמה עדיין רודפים את גיא פניני, הרבה אחרי שריצה את עונשו אגב. הסיבה היחידה שהתקרית הזו עדיין עולה כל שבוע היא שפניני אמר את מה שאמר כשהוא לבש את המדים הצהובים-כחולים של מכבי ת"א.

אין אוהד ספורט שיטען בפנים רציניות שפניני היה מקבל כל כך הרבה תשומת לב בשלב הזה אם הוא היה שחקן של הפועל חולון, בני הרצליה או מכבי חיפה בעת המקרה. גם אם זה היה נעשה מול הפועל ת"א.

בואו פשוט נודה פעם אחת ולתמיד שמדובר במסע נקמה סטייל "קיל ביל" של אוהדי הפועלשונאי מכבי, ועד שפניני לא ייעלם ממפת הכדורסל הישראלי, הם לא יפסיקו. בייחוד כשכל אזכור שכזה משרת את מטרת העל, זו שהופכת כל אמצעי מבחינתם ל"כשר", ניגוח של מכבי ת"א, השטן הגדול.

שלא תשלו את עצמכם. הרדיפה הזו אחר פניני לא תיפסק גם אם הוא יישב בחוץ לקמפיין אחד, שניים או יורחק מהנבחרת לצמיתות. בדיוק כפי שהיא לא הייתה נפסקת אם פניני היה בוחר שלא להניף את גביע המדינה האחרון כקפטן הקבוצה.

*

אולי צריך מדי פעם להזכיר לכולם שפניני כבר ריצה את עונשו, בקבוצה שבה ביצע את העבירה. הרי פניני ביצע את עבירת המשמעת הזו כשהוא לובש את הסמל של מכבי ת"א, והוא גם נענש תחת הסמל של מכבי ת"א (בחומרה יתרה אציין).

אין הוא צריך להיענש בנבחרת ישראל, כי הוא לא ביצע עבירה זו במסגרתה. אוהדים קצת פחות אמוציונליים וקצת יותר רציונליים יהיו חייבים להודות שמדובר בדרישה מעט תמוהה. האם מישהו שעובר עבירת משמעת בנבחרת מוענש גם בקבוצתו בליגת העל ולהפך?

מעבר לכך, גם העיתוי של הדרישה מוזר, הרי פניני כבר שיחק בנבחרת מאז התקרית. הוא לא סתם השתתף באיזה משחק אימון פנימי, אלא בחמישה משחקים באליפות אירופה האחרונה (לא שזה עזר במשהו, אבל ניחא).

אז אם אין תקופת התיישנות על הדברים האלה, אולי פשוט נחכה כמה קמפיינים, עד שפניני כבר לא יהיה חשוב כל כך לנבחרת עקב גילו וכושרו, והוא יפרוש מרצונו אבל נקרוץ לכולם מסביב שהוא לא מוזמן בגלל המשהו הזה שקרה לפני כעשור. לא טוב?

*

האמת היא שישנה בעיה אחת עם כל העניין הזה של אי זימונו של פניני מבחינת המאמן. מדובר בשחקן כדורסל טוב, ממש טוב. למעשה אחרי מקל וכספי שמשחקים (או לא משחקים) בליגה הטובה בעולם, פניני נמצא בין שני הכדורסלנים היחידים שנולדו בישראל ומשחקים ברמה הגבוהה ביותר אחרי ה-NBA, ביורוליג.

אז מכיוון שאני לא רוצה שתסבלו ממתח מיותר, אני אגלה לכם כיצד כל הסאגה הזו הולכת להסתיים. התקשורת תמשיך לחרחר ריבים בסגנון שציינתי מעלה, וכשזה יהיה רלוונטי, ארז יזמן את פניני לפגישה בארבע עיניים, כאשר מחוץ למשרד יחכו ארבעת אלפים מצלמות.

הם יישבו בפנים חצי שעה, אולי שעה, ואז ייצאו לכלי התקשורת כששניהם מחויכים. פניני יעזוב ישר לאוטו שלו מבלי להגיב, וארז יעצור בצורה ממלכתית כדי לומר כמה מילים. אני אחסוך לכם את הציפייה, הנה הם:

"ניהלתי עם גיא שיחה ארוכה וקשה. שנינו ליבנו את העניינים והוא מבין שהוא עשה טעות. הוא בסך הכל בחור טוב שמעד. מה שחשוב עכשיו זו טובת הנבחרת וכולנו רוצים בהצלחתה. גם אני, גם גיא וגם כל האוהדים".

זהו, ככה זה ייגמר. אתם יכולים לישון בשקט ולהיות בטוחים שפניני ישחק בנבחרת ישראל גם בקמפיין הקרוב.

אה, ולגבי הרדיפה עצמה אחרי השחקן… זה, זה לא ייגמר לעולם. תיהנו.

34977

מה מה, Ma!
השנה של אדר - עידו גבעון

62 Comments

עדי אבני 9 במרץ 2014

באמת טל? ככה להרים לנו להנחתה? ואתה עוד פותח בכותרת שהיא ראשי התיבות של היר ילדותי, איפה שקיבלתי את החינוך האדום שלי?
אז רק לידיעתך- מי שמעלה את שאלת פניני זה לא הצד האדום דווקא, אלא ״עיתונאים״ ״אובייקטיבים״ כמו רפאל נאה ווגלדסטון, שמקורבים פחות לבוכמן ורמי כהן, ויותר למרן הצדיק יבדל לחיים, זוכה פרס ישראל וחסיד אומות העולם הדון מזרחי. כן כן, אותו אחד שהראה לנו 50 גוונים של חמוץ כשהנסיון שלו למנות ברגע האחרון את החדשן צביקה (פיק) שרף כשל. כן כן, אותו אחד שאמר שארז מונה כי לא היה מישהו אחר ושרק הזמן יגיד עם זה מינוי ראוי.
זה כל כך אוהד הפועל מצידך להפוך את זה למשהו שבא מהצד האדום, עד שאני תוהה אם בלילה לפני משכבך אתה לא שר לעצמך בלב ״כל העולם כולו שונא את הפועל ורק אני אוהב״

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

טוב, זה חייב להיפסק.
אתה לא הראשון שמאשים אותי לאחרונה בהיותי אדום בהסתר… אבל אני חייב לעשות הכל כדי שתהיה האחרון.

לגבי מאיפה מגיעים הקריאות, צריך להבחין… אני מסכים איתך שהעלאת השאלות והפרומואים של "מה יקרה", והאזכורים לדברי העבר של אדלשטיין אכן מגיעים מכל הצדדים (צהובים, אדומים, ירוקים ומגעילים אחרים).
אבל הקריאה להמשך ענישה מגיעה מצד אחד מאד מסוים.

עדי אבני 9 במרץ 2014

אין קריאה להמשך ענישה. גם בפורומים של האדומים אין קריאה כזאת. יש רק שאלות לארז, והשאלות באות מהצד שרוצה להראות שהוא אדום, הוא דיבר בעבר כמו אדום, והנה הנה, בגלל זה הבוגד הסמולני הג׳ינג׳י הזה לא יוכל לעשות את ההפרדה ולא יזמין ״שחקן טופ יורוליג״

red sox 9 במרץ 2014

יש לי חדשות בשבילך – את רוב אוהדי הפועל ממש לא מעניין אם פניני יהיה בנבחרת או לא. זה לא יוריד ולא יעלה כלום ביחס אליו (וגם לא ביחס לאדלשטיין). את הגרעין הקשה הנבחרת לא ממש מעניינת וכל השאר לא ישנו את יחסם אליה בגלל פניני.
הרבה יותר מעניין אותי איך אדלשטיין יפתור את העניין מול שולדבראנד מאשר מול פניני, אם וכאשר.

מה שכן, אני מסכים איתך שאדלשטיין הרבה יותר חכם מכל הברברנים והתגרנים ש"מייעצים" לו בתקשורת. הוא יפתור את זה בצורה שקטה ובלי להוציא אף אחד כמפסיד.

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

האמת, "הרבה יותר מעניין אותי איך אדלשטיין יפתור את העניין מול שולדבראנד מאשר מול פניני, אם וכאשר"…

+111

צור שפי 9 במרץ 2014

מול שולדברנד? ממש קלי קלות, עם כל הנימוקים הנכונים – פניני נענש כבר וכו' וכו'…ואני בטוח של-90 אחוז ויותר מהאדומים אין שום בעיה עם חזרת פניני לנבחרת.

אסף .ג. 9 במרץ 2014

טל זה לא בסתר אתה הופך לאדום בגלוי משבוע לשבוע…
לגבי פניני ארז אמר דברים שהוא חושב כאדם וכמאמן של היריבה העירונית בסופו של דבר אני מסכים שפניני יזומן כמקצועית אין לך תחליפים אליו,הגלולה תבלע ולאכזבת צמאי הדם בתקשורת הספורט לא יהיה דם והילולה..

Rondi 9 במרץ 2014

אחלה פוסט!
אני גם מאמין שהתסריט שלך אכן יהיה מדויק.
אבל אני חייב להיות כנה ולהגיד שלפחות לדעתי הבעיה עם פניני לא קשורה לחולצה הצהובה שלו. בתור אחד שגדל על מיקי וראה מקרוב הנפות גביע אירופה גם לי יש בעיה עם גיא פניני. אני זוכר את פניני עוד כששיחק ברעננה והתרשמתי כבר אז מהפוטנציאל הגדול שלו, אבל כבר כששיחק בירושלים לא יכולתי לסבול אותו. טריקים מלוכלכים הם חלק מהמשחק עד גבול מסוים ובניגוד לשחקנים מלוכלכים כמו רג'י מילר או רוברט הורי פניני לדעתי חסר את הקלאסה של הבנאדם כדי לכפר על זה. אתה יכול לדמיין את 'מטה וורלד פיס' קפטן של נבחרת לאומית?!?
אם אדלשטיין יבחר ללכת בדרך השנייה גם לא תהיה לי בעיה עם זה…

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

רק נדגיש, לא קפטן של הנבחרת הלאומית.
אבל שחקן שלה מן המניין… בהחלט.

פאקו 9 במרץ 2014

לא חושב שזה קשור להיות התקשורת אדומהצהובה, אלא יותר לעניין ליבוי האש המתבקש במקרה כזה (בדיוק אותו קטע שלך עם "וואה וואה" שהיטיב לתאר את המצב). הדוגמא הראשונה שקופצת לי לראש היא של קדאייב וסדאייב שהגיעו לבית"ר, וכל אמצעי התקשורת עסקו בתגובה הפוטנציאלית של האוהדים לעניין. זאת כאשר מספיק שאחד מאותם אמצעי תקשורת היה מזכיר כי כבר היה מוסלמי בבית"ר, ואז היה יוצא האוויר מהבלון הזה.

אלעד 9 במרץ 2014

טל, כרגיל לקרוא אותך יוצר אצלי דיסוננס. כי מצד אחד – אתה פשוט צודק! מצד שני – נקודת המוצא שלך היא תמיד כאוהד מכבי מקופח, ובפעם האלף אני אומר – אין לי מושג למה אתה מרגיש ככה? זה כמו אנשי ימין שמרגישים מקופחים לעומת השמאל, בלי לשים לב שהם כבר כמעט 40 שנה רצוף בשלטון.

הזימון או אי הזימון של פניני צריך להיות מקצועי נטו. אני מבקש מכולם לשים לב, ולא אזכרת את זה בפוסט, שאדלשטיין לא אמר מילה בנושא מאז נבחר כמאמן. סביר להניח שהוא יידע להחליט את ההחלטה הנכונה. בינתיים פניני רק מרוויח מהדיון הזה, כמו למשל כתבי בלוג מסויימים שמדרגים אותו כשחקן הישראלי השלישי בטיבו אחרי כספי ומקל. נו שויין.

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

אני בעד להפסיק את הדיסוננס הזה, ולהתחיל להקשיב רק לצד הראשון של המוח שלך. הוא נשמע לי כמו בחור חכם…

לגבי הצד השני והפחות חכם… מה אומר, אני שאצל כולנו קופץ החלק המקופח הזה ברגע שמישהו יוצא נגדנו, ולא משנה כמה אתה חזק או לא בתחום שלך. אם ניקח את ארבעת הקבוצות הגדולות מהכדורגל (מכבי, הפועל, חיפה, בית"ר), אני חושב שכל בסיס אוהדים משוכנע שרודפים אותו בתקשורת.

מעבר לכך, מאכן אדלשטיין לא הזכיר את זה וכנראה שטוב שכך. ואני באמת לא חושב שפניני הוא השלישי בטיבו, אבל מבחינת חשיבות הקשיחות המנטאלית שלו, הוא לא הרבה מגיע הרבה אחר כך.

גיסנו 9 במרץ 2014

"למעשה אחרי מקל וכספי שמשחקים (או לא משחקים) בליגה הטובה בעולם, פניני נמצא בין שני הכדורסלנים היחידים שנולדו בישראל ומשחקים ברמה הגבוהה ביותר אחרי ה-NBA, ביורוליג."

לא נאמר שהוא הכדורסלן השלישי בטיבו, נאמר שמלבד שני אלה שמשחקים הליגה הטובה ביותר, הוא אחד משני צברים יחידים שמשחק בקביעות ביורוליג, ככל הנראה הרמה השניה הכי גבוהה (גם אם במרחק שנות אור) אחרי ה NBA.

עידן. 9 במרץ 2014

באמת נורא פשוט- כל עוד פניני הוא אחד השחקנים הישראלים הכי טובים בנמצא, ארז אדלשטיין לא יכול להרשות לעצמו שלא להזמין אותו בגלל נסיבות שלא קשורות לכדורסל.

מעשה כזה, מלבד היותו צבוע ומעושה (אותו מאמן שפעם זרק לוח על שחקן שלו ופצע אותו יכול ללמד אותנו מי ראוי להיות בנבחרת?), יהיה שקול להתאבדות מקצועית מצידו של ארז. פתאום הנבחרת תהפוך מכזו שמייצגת את כולם למקום של אינטרסים אישיים, פתאום יהיו בה מחנות וצדדים, גם בקרב השחקנים האחרים שבטח תהיה לכל אחד דעה אישית.

קשה לי לראות את הנבחרת מצליחה בסיטואציה כזו.

ארז הוא מאמן טוב בעיני והוא בטח לא טיפש, הדברים שאמר בעבר היו מתאימים למאמן של הפועל ת"א. אני לא חושב שבאמת יש מישהו שמצפה שהוא לא ייזמן את פניני לקמפיין הקרוב.

גיא 9 במרץ 2014

צר לי, אבל הדיון על פניני התחיל על ידי כתבים מקורבים למכבי, ראה גלדסטון והמסה על שחקנים בכירים (שכמובן אינם מזדהים בשם) שרוצים את פניני בחדר ההלבשה. מחוסר ברירה היה צורך להכנס לדיון, על מנת להאיר את כל הצדדים, במקרה שגם אני חושב שאינו חד משמעי, בודאי לאחר ששיבק כבר החזיר אותו לנבחרת.
בכל מקרה הנימוק שהוא בין שני הישראלים היחידים שמשחקים ביורוליג, הוא נימוק שכדאי שתקרא אותו עוד פעם. גם ארז אלטיט משחק ביורוליג, אז איפה זה ממקם אותו בצמרת השחקנים הישראלים? אולי כדאי באמת שהיורוליג תהיה זכות לקבוצה האלופה (כן ואני בעד סדרות בגמר ולא משחק) ואולי נגלה שיש עוד כמה שחקנים ישראלים שמשחקים ביורוליג.
לגבי איך זה יסתיים, אני לא בטוח שאתה צודק, אבל נדע מהר מאד.
בכל מקרה אשמח לתגובתך על תגובת דון מזרחי על המינוי, כי הוא בודאי לעולם לא סוגר חשבון עם אף אחד.

red sox 9 במרץ 2014

בן אלטיט, והוא לא משחק אפילו ב5*5 באימונים.

דגש 9 במרץ 2014

רק לפרוטוקול,
ישראלים ביורוליג העונה לפי דקות:
דייוויד בלו – 456 דקות, 176 נקודות.
יוגב אוחיון – 340 דקות, 98 נקודות.
גיא פניני – 287 דקות, 101 נקודות.
אלכס טיוס – 226 דקות, 80 נקודות.
סילבן לנדסברג – 99 דקות, 34 נקודות.
ג'ייק כהן – 14 דקות, 2 נקודות.
בן אלטיט – 5 דקות, 0 נקודות.
ארד הררי – 2 דקות 0 נקודות.

לדעתי חמשת הראשונים צריכים להיות מוזמנים.

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

גיא,

הגבתי כבר לעדי אבני ב-1 לגבי "מי התחיל" ומאיזה צד זה מגיע.

לגבי הדברים של הדון, התייחסתי לזה בטור הקודם שלי על מינוי המאמנים של הנבחרת. יש לינק למעלה בפוסט… אבל אקל עליך:

"זה היה לא יאה ולא אהבתי את הצורה שבה הדברים התנהלו, כמו גם את הציטוט המיותר של שמעון. מוטב היה שהדברים האלה היו נחסכים מכולם"

מתן גילור 9 במרץ 2014

תכלס, ארז מסונדל. אין לו ברירה לזמן את פניני, גם אם האחרון יזרוק מסוף העונה בלוקים ויהפוך רך בהגנה. כל אי זימון, גם אם מבחינת ארז יעשה מטעמים מקצועיים גרידא, ייתפס כנקמנות ויגרום לשיח רע ודם רע סביב הנבחרת.

דגש 9 במרץ 2014

אז מזל שפניני שחקן טוב

אהד 9 במרץ 2014

"אין הוא צריך להיענש בנבחרת ישראל, כי הוא לא ביצע עבירה זו במסגרתה. אוהדים קצת פחות אמוציונליים וקצת יותר רציונליים יהיו חייבים להודות שמדובר בדרישה מעט תמוהה. האם מישהו שעובר עבירת משמעת בנבחרת מוענש גם בקבוצתו בליגת העל ולהפך? " – חוץ מהפספוס הזה, מסכים איתך פחות או יותר.
בכל מקרה, סוגיית הזימון שלו היא לא עניין של רייטינג, אלא של רוע של עיתונאים, שלא רוצים לפספס את ההזדמנות לתקוע אחד מהם. ההבלטה של העניין נועדה לא רק כדי לפגוע בפניני, אלא יותר כדי לפגוע באדלשטיין (בסופו של דבר פניני יזומן ואף אחד לא יבוא אליו בטענות כשהוא ייענה לזימון, בניגוד לאדלשטיין שייצא פארש כביכול).

אלעד 9 במרץ 2014

אתם מדמיינים כבר את הראיון של אדלשטיין בתכנית של איינשטיין וקופמן, אחרי שהוא מפרסם את סגל הנבחרת ופניני בפנים?

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

חחחחחחחחחחחחחחח

סביר להניח שיגיע ל"חמישיות" לא?
שמע, מי שמקשיב לרדיו, יודע שמול איינשטיין שמוכן לתלות את פניני בככר העיר, קופמן דווקא מייצג את הקול המתון בעניינו ("הוא כבר נענש" וכו')

אבל בכל זאת, אם אפשר לצפות למשהו, אז קופמן ינסה לתקוף, אבל פיני ומאיה רונן יהיה רכים יותר.

אלעד 9 במרץ 2014

לדעתי זה כבר לא קשור לפניני. הם פשוט ינסו לצלוב אותו על זה שהוא פעם אמר משהו, ועכשיו הוא פועל אחרת.

דווידקה 10 במרץ 2014

אתה חושב שפיני יוכל לתקוף אותו על התבטאות שאמר בעבר?

אהד 9 במרץ 2014

עזוב את זה, הבנתי שגוטמן אמור להופיע ביציע ביום חמישי. ליד "איינשטיין", שרף וברקו. זה התמצית של "בואו, יש מכות".

red sox 9 במרץ 2014

אני שונא שלוקחים כל מילה של גוטמן ומנתחים אותה, אבל איך זה מתיישב עם ההצהרה שלו ש"מעכשיו מי שלא מכבד אותי אני לא אכבד אותו"?

הקמפיין של מאיר איינשטיין נגדו הוא אחד המכוערים. אפילו בסטנדרטים שלו זה נמוך.

אורן 9 במרץ 2014

טל,
זה הייתי אני שטוען שאתה אדום..
דבר שני,חוכמולוג,כותב טור על הדיון בעניין פניני שכל מטרתו להכשיר את עניין פניני.כלומר ,אתה מציג את הדיון המיותר של שני הצדדים וטוען תוך כדי בעד.כלומר ,הטענה שלך היא לא נגד הדיון ,היא נגד מי שחושב בניגוד לך.
אגב,בעיניי סוגיית פניני היא none issue.אם מקצועית הוא מתאים -אז סבבה.הוא אמנם חרא של בנאדם ובעיניי זה בושה שהוא קפטן מכבי(גם בעיניי ארואסטי בראיון ב103fm).
נדמה שדווקא הצד של מכבי אוהב להחיות את הפרשה.

אלון רייכמן 9 במרץ 2014

אגב אורן, מאוד נפגעתי מעובדה שלא רק שקראת לי אנטי הפועל או משהו בסגנון, לא הגבת אפילו לטור האחרון שלי שהיה שיר הלל להפועל…

אורן 9 במרץ 2014

אלון,
האמן לי שהתחבטתי קשות אם לענות לך.
כידוע לך בטור הלפני האחרון הגבתי לך באכזבה מרה.אכזבה שנובעת מהערכה עמוקה.טענתי שלמרות המאוזנות שלך בטורים קיים אצלך רפלקס מותנה בקשר להפועל(אם זה ארז או הקהל).בטור האחרון בהחלט שיבחת.תמיד כיף לקרוא אותך בענייני כדורסל(מחכה כבר לעוד טור על כדורסל ארופי אחרי הקזחי).לא הייתי צריך טור בעד הפועל(למרות שבהחלט מגיע לנו).פשוט בוא נדבר על כדורסל ונפסיק אם ההשוואות(כמו לדוגמא מי יותר בכיין ארז או בלאט-ואתה מבין על מה אני מדבר).
ושוב ,כל הבקורת והאכזבה נבעה מהערכה.

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

ארואסטי… ארואסטי… אני נשבע ששמעתי ת'שם הזה פעם. לא יכול לשים את האצבע שלי איפה. טוב, זה בטח יעלה לי בהמשך.

בכל מקרה, אתה מסכים עם אימא שלי שגם קוראת לי חוכמולוג.
אני חושב שהטענה שלי כפולה… גם נגד הדיון, אבל אם הוא מתקיים, אז היא נגד הצד שלא חושב כמוני, כלומר הצד שטועה.
אני באמת לא רוצה להעלות שמות, אבל כפי שהגבתי לעדי מעלה… ישנם עיתונאים משני הצדדים שמעלים את הפרשה הזו…
אני אישית (באופן לא מפתיע) חושב שהרוב נמצאים בצד השני, לא הצהוב.

אורן 9 במרץ 2014

חוץ ממאיר איינשטיין כל העתונאים פה אחד-פניני לנבחרת.הם אפילו לא מסכימים לדון על זה.והלחץ שהם מפעילים על ארז לזמן אותו מוציא את הער ממושג "עתונות" וממושג "ערכים".אז אם יש יחס של 1 ל10(בעד פניני),גם את האחד הזה צריך למגר?
נשמע כמו שיטה שימונית לגמרי.

אלון רייכמן 9 במרץ 2014

לא. אני לא נגרר לפרובוקציה שלך. לא מגיב לפוסט הזה.
ברור שהתקשורת מחממת (מספיק לראות תוכנית אחת של יציע העיתונות). המטרה היא לראות דם. לשאול שוב ושוב את שלמה שרף מה דעתו על אברם גרנט, או להזכיר שוב לאוחנה מה אייל ברקוביץ' כתב עליו בספר שלו.
הרי זה חלק מהעניין.
לא. אני לא מגיב לפוסט הזה..

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

זהו? Common…
אתה יודע שאתה רוצה להגיב יותר מזה…
נו זה עומד לך על קצות האצבעות.

רני 9 במרץ 2014

ואיי ואיי ואיי

התחלת כל כך טוב כשכתבת על העיסוק ההזוי בארז נגד פניני במקום בסוגיות חשובות בהרבה כמו שיטת המשחק שינחיל אדלשטיין או סוגיות פרסונאליות כמו למשל "גל מקל -יגיע או לא ?" – סוגיה הרבה יותר חשובה לכל הדיעות.

ואז ברח לך השימון וחזרת להיות חד צדדי ופאטתי ונזכרתי למה אני בדרך כלל מדלג על הפוסטים שלך כי הם כל כך צפויים וחוזרים על עצמם (ותחסוך ממני את ההצעה הנעלבת לא לקרוא אותך גם להבא)

אלמלא היית שימויסט בכל רמ"ח ושס"ה היית מבין שזו לא שאלה של ענישה אלא של מדיניות. האם אי זימון כספי כי לדעת אדלשטיין הוא מרוכז מדי בעצמו ייראה לך כענישה ? כמובן שלא וגם אם תחלוק עליו מקצועית. כנ"ל אי זימון יוגב אוחיון או אלישי כדיר.

אבל עם פניני זו כמובן ענישה אם חו"ח לא יזומן. חשבת על כך שאולי אדלשטיין עשוי יחשוב שפניני אמנם צולף שלשות ומצליח לא רע אצל בלאט, אבל לא מתאים לנבחרת שהוא עצמו מרכיב ? ולא כעונש אלא מסיבות מקצועיות (המחשבה שהוא יגרום לשולדנברג (שם קשה, זימון מתאים בהחלט) או לרביב לימונד להרגיש חרא בנבחרת ויוציא להם את החשק היא סיבה מקצועית לגיטימית.

אבל אצל שימוניסטים הכול מתחיל ונגמר במכבי מכבי מכבי …

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

ראשית, אני כמעט בטוח שלעולם לא הצעתי לאנשים "לא לקרוא אותי להבא".

שנית, אני מוכן לזרום איתך לגבי המדיניות.
רני, אני שם אותך בתור מאמן נבחרת עכשיו… תתחיל לרשום כאן את ה-12 שלך. בבקשה תן לי את 12 השחקנים שיותר טובים מפניני.

אני יודע שזה בטח יהיה קשה לך בטח להאמין, אבל אובייקטיבית אני לא חושב שיש 12 שחקנים צברים טובים ממנו כיום. בטח ובטח לא בכושרו הנוכחי… (אולי אולי אולי בתחילת העונה, כשהוא היה מחוץ לרוטציה של בלאט, היה אפשר לטעון זאת. אולי.)

אלעד 9 במרץ 2014

בוא ננסה… (בהנחה שכולם מתייצבים):
– מקל וכספי
– אוחיון, אחד המתאזרחים (בלו,טיוס, לנדסברג)
– לימונד
– מורן רוט
– הלפרין ואליהו
– 2 ילדים (דאוסן, זלמנסון, זליקוביץ', דן טל)
– אולי אלישי כדיר

(אנחה) כנראה שאין ברירה אלא להזמין גם את פניני

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

חחחחח :)

כן, ברגע שהגעת ל"2 ילדים" + אלישי כדיר, חשבתי שהחלקת וקיבלת מכה בראש.

עמית זילברבוש 9 במרץ 2014

אני אנסה:

ב-1 : מקל, אוחיון, רוט, ניסים.
ב -2: הלפרין, לימונד, יבזורי (רייס)
ב-3,4: אליהו, כספי, כדיר
ב – 5: צ'וברוביץ' (גרין), , טיוס

שיתוף צעירים בנבחרת, לפחות בסגל המורחב, מה שלדעתי יהיה חכם לעשות: דאוסן/אדם אריאל

בכושר של פניני בתחילת השנה לדעתי זו היתה אופציה בהחלט אפשרית. בכושר שלו כיום אני די בטוח שהוא יהיה בנבחרת.

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

אני חושב שלקחת יותר מדי שחקנים בקו האחורי (7 שחקנים לעמדות 1-2) מול 3 בלבד לעמדות 3-4.
אני לא מתיימר להיות שום סוג של מומחה מקצועי, אבל לדעתי צריך קצת יותר איזון בהרכב הזה.

חוץ מזה, האם קיים בעולם מאמן שפוי שיעדיף את כדיר על פניני?

עמית זילברבוש 9 במרץ 2014

גם אני מן הסתם ממש לא מתיימר – רק משחק עם האופציות.
מסכים איתך לגבי החלק הראשון – כנראה שיהיו צריכים לוותר על לפחות אחד מהגארדים. ואז במקום יבזורי/ניסים יהיה פניני.
אני חושב שאני, אפילו בכשר של כל אחד מהם כיום, הייתי לוקח את כדיר לפני פניני – במצב הנבחרת כיום היא לא יכולה לוותר לדעתי על אף שחקן "גבוה" ואגרסיבי שיכול לשחק מתחת לסל. וכדיר אפילו בתקופה טובה.
זה כנראה הופך אותי לבלתי שפוי ;)

רני 9 במרץ 2014

טל –

זו הסטה של הדיון.

בוא נניח שאדלשטיין מזמן את רביב לימונד (הישרלא המצטיין של העונה ושחקן שהוא סומך עליו) ואת מתן נאור ("שר ההגנה") ובוא נניח שהוא יודע ששניהם יתפקדו פחות טוב עם פניני לצידם. כעת בוא נניח שפניני לא רק בשנים עשר השחקנים הטובים ביותר אלא אפילו בשביעיה הטובה ביותר, קלעי בחסד + קשוח ולוחם. אלא שאדלשטיין מאמין שיוכל לקבל קליעה + קשיחות משחקן אחר, אולי מעט פחות ואולי אפילו יותר (דיויד בלו מכיר ?), בלי להרוס את המרקם החברתי שהוא בונה. זו תהיה החלטה מקצועית לגמרי ולא נקמה. אך שימוניסטים לעולם יראו זאת אחרת.

עידן. 9 במרץ 2014

אם אנחנו הולכים עם התיאוריה הדימיונית שלך אז למה שלימונד ונאור יתפקדו פחות טוב עם פניני לצידם?
(או שאולי העובדה שלימונד הגיע בקיץ האחרון להפועל הופכת אותו אוטמטית לשנוא פניני, איתו הוא אגב שיחק בקיץ האחרון בהכנה של הנבחרת).

אבישי (הרמתגני) 9 במרץ 2014

יהונתן שולדרבראנד(!) שחקן נבחרת שבדיה. לא יכול לשחק בנבחרת ישראל.

היסטוריון של ספורט 9 במרץ 2014

כ"כ נכון .
ראיתי זאת באתרים אחרים אוהדי הפועל התבלבלו וחשבו שארז בא לייצג אותם .ארז הוא לא שגריר הפועל בנבחרת ישראל וגם לא איש מוסר הוא מאמן הנבחרת.
לרוע מזלם של אוהדי הפועל פניני מציג עונת שיא ולכן לא ניתן לומר כי הוא לא זומן "מקצועית "

אלעד 9 במרץ 2014

"עונת שיא"?
let's not start sucking each other's dicks just yet

אר 9 במרץ 2014

עוד מלל מיותר של אוהד מכבי.
הבעיה היא שנשארו מעט כותבים שמבינים בספורט בכלל ובכדורסל בפרט. במקום להתחיל בביקורת על העניין (ובכך כאילו לעקר מראש את הביקורת), פשוט תנסה לכתוב על כדורסל. שנחכים קצת. או שאם זה לא אמוציונאלי ושחור ולבן אתה חושש שלא תקבל תגובות?
אולי נתעסק קצת בנבחרת.

אר 9 במרץ 2014

וברור שפניני יוזמן. רק המכביסטם צריכים ליצור את הדרמה לפני כן בשביל להראות שהם ניצחו בויכוח שלא היה והם המציאו אותו.
ורוב רובם של הכתבות בנושא מגיעות מאוהדי מכבי.

אדם 9 במרץ 2014

מסכים עם הרוב, ובהחלט פניני יהיה בנבחרת.
אבל, מהגורמים המקצועיים, רק דון שמעון החליט להתסיס את העסק עם ההצהרה האומללה שלו. ממש יריית פתיחה לעיתונאים להוסיף שמן.
דבר שני, זה נאמר כבר רבות אבל עדיין, פניני לא נענש כי הוא לובש צהוב, הוא נענש בגלל הפסיטבל הצהוב שנעשה לפני המשחק כלפי אוהדי הפועל. אם לא היה פסטיבל, לא היו מחפשים שפתיים ולא היו מתלוננים (וגם אם כן לא היה קורה עם זה כלום). ולפסטיבל אותו דון שמעון אחראי.
אבל בכל הנוגע אל האיש המאוס הזה אתם די עיוורים.

גיל מזימבבואה 9 במרץ 2014

השיא מגיע ממליניאק, כל פעם הוא מעלה את הטענה שלאף אחד אין מושג להיכן ואם בכלל פניני שילם את החוב.
כאילו מישהוא חייב לו משהוא?

אר 9 במרץ 2014

כמו שכתב אדם
למי הוא חייב? לשמעון מזרחי שחימם כל השבוע לפני המשחק.
ולמי הוא שילם? למי שהוא היה חייב.
פניני זה עניין פנימי של מכבי.

משה אהרון 9 במרץ 2014

גם ג'ון טרי עבר דבר דומה עם האמירות הגזעניות לכאורה לעבר אנטון פרדיננד. הוא הורחק מ-4 משחקי ליגה ואיבד את סרט הקפטן והרבה לגיטימיות בעיני כלל האוהדים חוץ מאוהדי צ'לסי כמובן. היה עליו עליהום תקשורתי מוקדם יותר בשל הרומן שניהל עם אשתו של חברו לקבוצה ולנבחרת וויין ברידג'.
זה קורה ששחקן מאבד משיעור קומתו במיוחד כשזה בקבוצה שהרבה אוהבים לשנוא…

משה אהרון 9 במרץ 2014

ועוד דבר. חשבת על זה שהנושא של אדלשטיין פניני נובע מזה שהתקשורת רוצה לחכות דווקא לארז בפינה אחרי שיבחר לזמן או לא לזמן את פניני? גיא לרנר הצליח להראות עד כמה יחכו לו בפינה בחיבור שלו בספורט 5 http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=4483&docID=164909&lang=HE

אדם 9 במרץ 2014

אתה יודע מה באמת עצוב בטור הזה? שהוא רשום ברמה של כיתה ז'. זה פשוט נורא.

צביקה 9 במרץ 2014

צהובים יקרים,
ועל זה נאמר אוי אוי אוי…
הרי עד שאדון פניני חזר ללבוש את הגופייה הצהובה הוא היה אויב העם בעקבות אותה הורדת זקיף מפורסמת (ומכוערת) שהוא עשה במדי הפועל י-ם לליאור אליהו אם איני טועה.
מדובר בשחקן "בסדר" שנבנה מפרובוקציות שנובעות ככה"נ מהפרעת התנהגות שמלווה אותו לכל אורך הקריירה ומה לעשות לאחרונה (באירוע שולדברנד ובאירוע האשכים) הוא נתפס עם המכנסיים למטה.
בתור אוהד אדום ותיק הוא ממש לא מעניין אותי ואם ארז יבחר להזמינו לנבחרת שיהיה לו לבריאות ולנבחרת בהצלחה.

קשקשן בקומקום 9 במרץ 2014

אם לא היית כלכך מרוכז בעצמך ובקבוצה הצהובה שלך היית מבין שהנושא האמיתי פה הוא שהג'ינג'י יצא בהצהרות והתקשורת רוצה לראות אם הוא יעמוד בהן או "ייצא קטן".
אבל הנה – קיבלת עוד הזדמנות להתבכיין קצת.

מפתיע שלא ציינת את הקלאס של היו"ר שלך (הוא כבר לא "סגן יו"ר האיגוד?") לגבי המינוי של ארז.

חוץ מזה, לצערי, הנבחרת (נבחרות האמת, כדורגל גם), פשוט לא מייצרות ספורט מעניין, אז אנחנו נשארים עם מלפפונים.

טל בן יהודה 9 במרץ 2014

האמת שציינתי את זה בטור הקודם (וגם בתגובות של הטור הקודם). אתה יותר ממוזמן להתרשם מהדברים.

קשקשן בקומקום 10 במרץ 2014

מודה ומתנצל!

אריק האדום 10 במרץ 2014

כמה יצאה נירנברג? זו פחות או יותר רמת העניין
יזמין או לא החלטה שלו. בכל זאת זה רק פניני…

MOBY 10 במרץ 2014

משום מה נעלמה התגובה שלי (המוצא הישר מוזמן להחזירה).
תקציר.
ארז (שלדעתי בלאט ובירנבוים מועמדים טובים יותר) כנראה יבצע בדיוק את התרחיש שלך.
פניני מתאים לו לפילוסופיית המשחק חכם (משחק חכם) , מגן טוב, אוהב מרפקים ויודע למסור. הוא המתן נאור של הנבחרת למיטב הבנתי.
אחרי שכתבתי זאת אני לא חושב שמקומו של פניני בנבחרת.
12 טובים יותר?
רכזים מקל, לימונד,אוחיון, ניסים (ורוט כאופציה)
קלעים:(ניסים), יבזורי, חנוכישלומי הרוש (כן מגיע לו)
סמול: כספי,(לנדסברג), רייס, דן
פאואר: אליהו, (בלו), כדיר , אלטיט (בואו נבנה משהו…..)
סנטר: צוברוביץ, (טיוס), אלטיט (כן הוא פאואר יודע, הוא עדיף על גרין), רוברט רותבארט (רק אם בונים עליו תרגילים).
כן פניני כנראה טוב יותר מהרוש וחנוכי אבל הוא איטי מדי להיות גארד. ויבוא ויתקומם שיימס, איפה הלפרין ישאל, ואני אגיד די להלפרין (וארז יזמן אותו כי הוא קצת יחשוש בקדנציה הראשונה). אישית ההתלבטות לגבי המתאזרח איננה. אין לנו מחליף ראוי לטיוס השאלה אם יבוא. אם לא בא אז בלו כי הוא חזק וגבוה ורק אז יבוא השחקן עם הפוטנציאל הכי גבוה להשפיע על משחק, אם כל האסימונים במקום, לנדסברג.

ערן לוי 10 במרץ 2014

זה ממש לא משנה מי התחיל את המלל על פניני והצורך להדיח אותו מהנבחרת, אבל די, מספיק!
אנשים לא רואים את הדבשת של עצמם מרוב יומרות חינוכיות, מחנכי הדור נהיו כאן כולם. כי כמו שטב״י אמר – כל מילה אחרת לא היתה מקבלת כזו משמעות, אבל ״נאצי״… אנחנו עם סגולה, ויהודי לא קורא ליהודי בשמות שכאלה כי איך אפשר וגו׳. גיא פניני נענש, צקצוקי לשון יהיו גם בעוד עשר שנים, נקסט.

יונתן 10 במרץ 2014

לרוב המכריע של קהל אוהדי הפועל לא איכפת אם פניני יזומן או לא.
באופן מפתיע או לא זה גם אותו רוב מכריע שכבר לא שר שירי שואה שנים. באופן קצת פחות מפתיע אני לא רואה אותך קופץ כל פעם שמישהו מהכותבים או המגיבים אצלך מייחס שירה כזו לכל הקהל האדום.
זה אולי מתחבר להנחה שלך שאצלנו לא שוכחים לעולם שימוש במטפורות ממלחמת העולם השניה ולא משנה כמה זמן עבר או רלבנטיות העניין.
גיא פניני והקהל של הפועל בעצם באותה סירה בנושא הזה.

Comments closed