בכל הפסד מרגישים שונה

לא תסכול, השלמה או עצב. ההפסד לירושלים גרם בעיקר לכעס

סט-אנגר

כל ענף ספורט שונה מהשני, אבל באופן יחסי, המאפיינים של ההפסדים והניצחונות די דומים אחד לשני. בכל ענף ישנם המון סוגי הפסדים, כשכל הפסד מוביל למקבץ אחר של רגשות המגיעות בעקבותיהם.

אם ניקח את ההפסד של הפועל ת"א בדרבי כדורגל 3-2 לפני שבוע, אני יכול רק לנחש שאצל רוב האנשים הוא הוביל לסוג של שיברון לב. ייתכן שגם להלם קל. כנראה שאצל חלק מהאנשים ההפסד הוביל לשניהם, בסדר מסוים. הדרך שבה ההפסד התרחש הייתה אכזרית, שחקני הפועל פשוט תלשו לאוהדיה את הלב שלהם ודרכו עליו.

ישנם הפסדים שמובילים לתחושת השלמה. ״אין מה לעשות, הם יותר טובים מאיתנו״, או ״קורה, זה לא היום שלנו״ או נסיבות אחרות שלא הובילו אותך לצפות לניצחון. ההפסד של מכבי ת"א בקובאן לפני שבועיים וחצי היה כזה. ניצחנו אותם כבר שלוש פעמים העונה, מדובר בקבוצה טובה ואולם חוץ לא קל, ועדיין הגענו לזריקה אחרונה מהשחקן הרצוי. הכדור לא נכנס, פעם הבאה ייכנס (או שלא, בקצב הזה ישנו ספק סביר האם בלו יקלע עוד שלשה לפני שיפרוש שוב בקיץ הקרוב).

ישנם את ההפסדים שמובילים לתסכול, כשצריך לדעת להבדיל בינם לבין הפסדים שמובילים לכעס. שני הסוגים הללו קרובים, אך בסופו של דבר שונים. ההפסד לצסק״א ב-35 נקודות למשל הוביל לתסכול. הרי ידענו שהרוסים הרבה יותר טובים מאיתנו, אבל לא הייתה הצדקה להתפרקות הזו של מכבי.

ואז יש את ההפסדים שמובילים לעסקת חבילה של כעס-זעם-עצבים. הרגשות הללו לא נובעים מההפרש הסופי או מהחלטות כאלה ואחרות שהתקבלו בזמן נתון על המגרש. עסקת החבילה הלא כיפית הזו נובעת מהדרך ומהצורה שבה נראתה הקבוצה.

כזה היה ההפסד להפועל ירושלים.

*

אבל זה אפילו יותר מזה. הדרך והצורה שבה ראינו את מכבי מול הפועל ירושלים ביום ראשון לא היו משהו חד פעמי ומבודד. ראינו אותה השנה בצורה הזו גם בדרבי בהדר יוסף למשל, וחמור מכך, ראינו אותה ככה רק ארבעה ימים לפני כן, במחצית השנייה בבלגרד.

היינו רוצים לחשוב שההפסד בבלגרד ינער אותם קצת, אבל מסתבר שטעינו. וזה לא משנה לי כלל וכלל שפרטיזן ניצחו בבית המפורסם שלהם גם את צסק״א הגדולה של השנה. מדובר בקבוצה שהיא פח אשפה, ובלי הקהל הזה היא הייתה נאבקת בליגת העל שלנו נגד הירידה מול ראשון לציון ואשדוד. ההפסד של מכבי שם היה רשלני ומביך.

ואז זה זלג לנוקיה. השופטים הרעיפו על ירושלים מתנות כאילו דיוויד פדרמן מיקם עץ אשוח על הפרקט (2 טכניות לסופו ועבירה בלתי ספורטיבית מונפצת של רייס על הלפרין הן דוגמאות טובות לכך), אבל זה לא משנה את התמונה הכללית של מכבי ת"א. והתמונה הזו הייתה מכוערת מאד.

(הערה לגבי שחורציאניטיס ומיד ממשיכים. הטכניות הללו היו בבחינת ״הרצחת וגם ירשת״ מביש של עומר אסתרון. בכל התקפה של מכבי שבה סופו נמצא על המגרש, מבוצעות עליו כנראה בין שתיים לשלוש עבירות בממוצע. השופטים באירופה מתעלמים מרוב גדול שלהם כדי לתת למשחק לזרום, בדומה למה שהיה עם שאקיל ב-NBA. השופטים בציון לעומת זאת התרגלו משום מה להתעלם מכמעט כולם.

מכבי למדה לחיות עם זה, לרוב גם סופו, אבל כשקורה מקרה כזה, הטכניות הללו הן השתנה מהמקפצה, או הוספת שמן למדורה או כל מטאפורה אחרת שתבחרו. אחד יוכל להניח שאולי לשופט אסתרון יש בעיות ביטחון עצמי, והדרך היחידה בשבילו להרגיש ״גבר״ היא להיטפל לגברים גדולים ממנו תחת ההגנה האבסולוטית שמעניקים המדים. אולי…)

*

מכבי ת״א נראתה רע. מאד. ישנם משחקים שפשוט שום דבר לא מתחבר לקבוצות, עם אחוזי קליעה נמוכים ומספר חריג של איבודי כדור, אבל זה הרבה מעבר לזה. השחקנים נראו מנותקים, אדישים ומבולגנים.

אין אשם אחד או שניים. אין צדיק בסדום או שניים. מדובר בכולם. אם בבלגרד היה אפשר למנות כמה שחקנים שהגיעו לשחק, אתמול בהיכל נוקיה כמעט ולא היה אף אחד. אולי סופו, עד שאסתרון השפן עשה לו חיסול ממוקד.

ו"כולם" כולל גם את המאמן, דיוויד בלאט. אני לא יודע אם יש מישהו שפיאר מאמן בישראל כמו שאני מפאר את בלאט בשנים האחרונות, אבל אין ספק שיש לו חלק מזה שמכבי נמצאת בתקופה הרעה ביותר שלה.

כל התירוצים שיהיו לו אינם מהווים הצדקה לאיך שהקבוצה נראית על הפרקט תחתיו. גם העובדה ששני שחקנים מתוך החמישייה המקורית, ג'יימס ואינגלס, כאלה שהיו אמורים להוביל השנה את הקבוצה, לא משחקים יותר בשלב הזה (אחד בגלל הגב, אחד בגלל הראש).

מכבי שיחקה מצוין בחודשיים-שלושה האחרונים, ופתאום חלה רגרסיה בחזרה לשליש הראשון של העונה. גם ביכולת, אבל בעיקר בסוגי ההופעות שהיא מנפיקה.

ועדיין, בלאט יכול לנופף ולצעוק עד לנקודה מסוימת. השחקנים עצמם הם שצריכים להתאמץ ולהראות אכפתיות, להחליט "עד כאן". ואם הכבוד המקצועי שלהם לא יביא לכך, אז הצ'ק הענק שהם מקבלים כל חודש בהחלט אמור לדאוג לדברים האלה.

הפער בין הקבוצות הוא לא מה שראינו על הפרקט אתמול. אפילו לא קרוב. אני לא מאמין שישנם אוהדי מכבי שיאמרו שהפער הוא מה שהתרחש במפגש הקודם בנוקיה, אבל הוא בהחלט לא מה שהתרחש גם אתמול.

ובגלל זה אני היום כועס, זועם ומקבל עצבים כל פעם שאני חושב על המשחק. אם צריך להפסיד, שיפסידו, אבל לא ככה. זה היה נראה כמו משחק של קבוצה מליגת העל מול קבוצה מליגת קט-סל.

אני אשאיר את הפתרונות המקצועיים לצוות האימון ורק אתן כאן את הפיתרון המנטאלי: פאקינג קחו את עצמכם בידיים.

*

וברשותכם, כמה מילים לגבי הקהלים.

קודם כל, תאמינו או לא. ידעתי להעריך את הרגע בשביל האדומים. כאחד שרק לפני שבוע עבר חוויה של פעם בחיים בבלומפילד, ראיתי בטלוויזיה את האדומים ואמרתי שאני מקווה שהם נהנים ומודעים לגודל האירוע, כי גם הם עוברים חוויה של פעם בחיים. יותר מסביר להניח שהם לעולם לא יהיו עדים לעוד ניצחון חוץ כזה על מכבי ת"א בהיכל נוקיה.

אה, עוד משהו שהיה נחמד לראות דרך הקלוז-אפים בטלוויזיה זה איך הקהל שמעיד על עצמו שהוא "בא מאהבה" לא מפסיק לעשות תנועות "זין" לקהל שסביבו בהיכל.

ולא נתעלם מהקהל של מכבי. אחד המאפיינים הכי יהירים וטיפשים של אוהדי ספורט (של כל הקבוצות) היא לחשוב שרק הם יודעים מה זה להיות "אוהד אמיתי". כלומר, רק כאשר תתנהג כפי שהם אומרים לך להתנהג, אתה תחשב לאחד כזה. אחרת, אתה טרמפיסט, מפונק, "רולקס".

מגיעים ילדים זבי חוטם בני 14, כאלה שבקושי יודעים לצייר את הלוגו של הקבוצה במחברת חשבון שלהם, וחושבים שהם יכולים ללמד אוהדים שמגיעים למגרשים כבר למעלה מ-50 שנה מה זה להיות אוהדים.

ובכן, תפנימו. איננו אדומים. איננו שרים שירי הלל בעוד הקבוצה שלנו מושפלת על הפרקט. איננו מסיימים משחק כזה ומוחאים כפיים לשחקנים. איננו מלטפים על הראש שחקנים שזה עתה ירקו על כל מה שהמדים שהם לובשים מייצגים. מובן?

אגב, לאלה שיתעקשו שהם כן יודעים "מה נכון" ומ"מה צריך לעשות", בואו ותחשבו רגע אחד על הנתונים המדעיים הבאים. אנחנו אוהדי מכבי, הרולקסים, לא עושים את הדברים האלה שציינתי בפסקה הקודמת כבר כמה וכמה עשורים. הנה מה שיש לנו להציג עבור האהדה הזו שלנו: 50 אליפויות, 41 גביעים ו-5 אליפויות אירופה.

בואו תשתפו אותו כמה תארים האהדה "האמיתית" שלכם הביאה. שתפו את כולנו כאן בתגובות בכל הגביעים והאליפויות שיש לקבוצות שלכם, אוהדים יקרים שנשארים לעודד ויהי מה.

*

שפעת היא שמנעה ממני להיות נוכח בכיסא שלי בהיכל, אבל תהיו בטוחים שאם הייתי שם, אני הייתי חלק מהאוהדים שקמו ויצאו אי שם בתחילת הרבע הרביעי. אין שום כבוד בלהישאר עד הסוף ולראות את הקבוצה שלך מובסת ומושפלת בצורה הזו. זה לא הופך אותך לאוהד גדול יותר או טוב יותר. אתה סתם אחד שלא אוהב לצאת לפני הסוף.

ולמען האמת, קצת חבל שהיו כאלה אתמול. כי אם היה משחק אחד שבו הגיע לשחקני מכבי שכולם ינטשו אותם לפני הסוף, זה המשחק הזה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

עניין של סגנון
סוף העונה - אסף מיכאלי

79 Comments

shaike 24 במרץ 2014

שני דברים:
1. אתה בטוח שסגנון העידוד של האוהדים שלכם הוא זה שהביא את ההצלחות והצלחות ולא המונפול הדורסני שהתפתח בעשורים האחרונים?

2. מאוהד ספורט אמיתי הייתי מצפה לפחות למילה, אחת, קטנה, בסוף, של פרגון לקבוצה שהייתה אתמול יותר טובה בכל פרמטר במגרש.

אחד 24 במרץ 2014

1. כל מילה.
2. למה כבר אפשרות לצפות מאוהד מכבי?

רועי 24 במרץ 2014

אני מקדים תרופה למכה, לכל אלה שיגידו שאתה מתבכיין על השיפוט:
אילו המצב היה הפוך, והטכניות היו נשרקות לשחקן ירושלים, הדיבור היום בבוקר לא היה על איזו קבוצה גדולה מכבי, הדיבור היה ש"באו שופטים וגמרו את המשחק 5 דקות מהרגע שהוא התחיל" וש "מכבי לא צריכה מתנות מהשופטים".

נכון, ירושלים שיחקו מצוין, רמת ביצוע גבוהה, מכבי שיחקו רע.
אבל כדורסל זה משחק של מומנטומים, השריקות החד צדדיות במחצית הראשונה הכניסו את ירושלים למשחק בגדול (בייחוד את הלפרין עם 4 זריקות עונשין רצופות) והוציאו את מכבי לחלוטין.
מכבי שיחקו רע, בגלל זה הם לא הצליחו לחזור למשחק במחצית השניה (שגם בה השיפוט היה הזוי וקטע כל שבריר הזדמנות למומנטום).

מאסטרדאם 24 במרץ 2014

+1

רוני 24 במרץ 2014

אתה נשמע כמו אוהד הפועל….

רועי 24 במרץ 2014

אוקיי.

נביא בעירו 24 במרץ 2014

הקדמת תרופה למכה, ובכל זאת, השיפוט:

זכורות לי שלוש-ארבע שריקות ממש גרועות במשחק. הבלתי ספורטיבית ששרקו לרייס היא דוגמה בולטת (מנהג כזה של שופטים: פאול אחרי חטיפה הוא בלתי ספורטיבית אוטומטית). במחצית השנייה היו גם שני פאולים הכי ברורים שיכולים להיות על שחקנים של הפועל (דאנקן ורייט, נדמה לי) שלא נשרקו, כשנראה היה שמכבי עוד מסוגלת לסוג של קאמבק והיה עוד איזה פיצוץ שהיקמן קיבל בדרך לסל ולא נשרק שאפשר לראות בתקצירים השונים.

סופו התנפל על אסתרון וכמעט בלע לו את הראש, אחרי שלשה של פניני ובלי קשר למהלך המשחק, אחרי ששתי שריקות גבוליות לא הלכו לכיוון שלו. בלי קשר לשאלת ההרחקה האוטומטית אחרי שתי טכניות, אני לא מכיר הרבה שופטים שלא מרחיקים את סופו אחרי שהתנהג כמו שהוא התנהג, וביחוד אם הוא אמר את מה שאסתרון טוען שהוא אמר. אני לא סובל את אסתרון אבל שתי הטכניות שהוא נתן לא היו "השתנה מהמקפצה" ולא "הוספת שמן למדורה", אלא תגובה מינימלית לשחקן שאיבד את הראש והתנהג כמו מופרע…

shaike 24 במרץ 2014

+1

עומר 25 במרץ 2014

+2

מתן גילור 24 במרץ 2014

טל, יפה. בניגוד לבד"כ, גם אמיתי ונטול ציניות.
תנוח דעתך, מכבי ת"א עדיין הקבוצה הטובה ביותר בישראל ועדיין המועמדת מספר 1 (הרבה לפני הפועל י-ם) לאליפות.

פרייסלס 1 – אוהדי מכבי ת"א מתבכיינים על השיפוט (ואני בכלל לא נכנס לזה האם זה מוצדק או אלו).
פרייסלס 2 – רבבות (הרי אצלכם זה תמיד רבבות) אוהדי מכבי ת"א נוטשים את האולם במהלך הרבע הרביעי.
פרייסלס 3 (ואני לא מאמין שאין לך בושה והתעלמת מזה! :) ) – אוהדי מכבי ת"א שנשארו באולם שרים את השיר שאיתו הם פותחים משחקים בדקה האחרונה. מעניין שאין לך מה להגיד על האוהדים הללו שרק במקרה, בטעות, לא בכוונה לבשו אתמול צהוב.

לסיום, אני מאחל להופעל י-ם שמכשירה את שרץ חוזה היורוליג בזה שהיא מנסה להשיג אחד כזה לעצמה שתהפוך להיות שנואה בדיוק כמו ההיא ש"אם אתה לא יכול לנצח אותה צטרף אליה". מבחינתי, זו לא אלטרנטיבה. זה צהבת 2.0V.

טל בן יהודה 24 במרץ 2014

לגבי פרייסלס 3
כמו שציינתי, לא הייתי בהיכל, ובאמת לא ידעתי שזה התרחש.
אבוי לבושה… באמת… אבוי לבושה הגדולה.
מיוצר לציין שלו הייתי שם ואיכשהו נשאר עד הסוף, אף לא מילה אחת מהשיר הייתה עוברת את שפתיי.
מזל שאבא שלי יצא מהייכל לפני כן, אחרת הוא היה מקבל דיכאון מהתצוגה הזו של האוהדים.

אריק האדום 24 במרץ 2014

תנו לינק? שיהיה על מה להתבדח…

ירוק 24 במרץ 2014

+ 1 על הפרייסלס השני.

מותר להיות מתוסכל ולהתעצבן מטעויות שיפוט – מן הסתם כולם מתעצבנים מזה. אבל לבכות על השיפוט? מיותר ולא רלוונטי. יש ותהיינה טעויות, צריך לחיות עם זה.

אבל מה שמעט פאתטי, זה לבכות על השיפוט כשאתה אוהד קבוצה ששנים קיבלה מתנות מהשופטים. ולפני שכולם קופצים – זה גם רלוונטי למכבי חיפה בכדורגל. הבכי של גורמים בקבוצה השבוע למשל, על השיפוט בקרית שמונה, היה מביך.
הקבוצות הגדולות קיבלו לאורך ההסטוריה הרבה יותר מתנות מהשופטים מאשר להיפך. לראות את הצהובים כאן בוכים על זה – בהחלט פרייסלס.

נלסון מנסה 24 במרץ 2014

כפי שכבר נאמר פה לפניי אלו לא האוהדים וסגנון האהדה שהביאו למכבי את התארים, יותר בכיוון של כספים ציבוריים, שופטים אוהדים וגם כמובן יכולות מקצועיות וניהוליות גבוהות.
ההיכל הזה שלכם מונע מדורסנות כוחניות ורצון להשפיל כל מה שמגיע אם בצורה ספורטיבית וגם אם לא, אהבה כבר המון שנים לא קיימת שם.
לסיכום, אם תרצו או לא המהפכה כבר כאן, היא תגיע ממלחה או מהצד השני של תל אביב, אבל מהפכה כמו מהפכה ברגע שהיא מתחילה אי אפשר לעצור אותה

מאסטרדאם 24 במרץ 2014

מפנה אותך למהפכה החברתית שהייתה פה, תראה מה סופם של מהפכות.

אני 24 במרץ 2014

מכיר את זה?

״הייתה לנו הרגשה טובה לפני המשחק. הרגשנו שהלחץ על מכבי, שאנחנו נגיע כאנדרדוג ונשחק יותר חופשי. היינו במצב מנטלי מצוין ומוכנים במאה אחוז, אבל ברגע שעלינו במדרגות לכיוון הפרקט הכל השתנה. זה היה כמו להיכנס ללוע הר געש. האמת היא שבמדרגות אמר לי פטריסיו פראטו שמפה לא נצא בחיים, אבל עניתי לו שתמיד זה ככה ואחרי כמה דקות זה עובר. כשהגיעה הצגת השחקנים והציגו אותנו, היה מין הדף כזה של שריקות בוז. אף פעם לא שמעתי כזה דבר. הרגליים שלנו ממש רעדו. זה היה מצב בלתי ייאמן. מעולם לא חשבתי שקהל יכול כל כך להשפיע, אבל העסק נגמר עוד לפני שהוא התחיל. שם התחלתי להפנים שמה שאמר לי פראטו אולי היה נכון. כשהתחיל המשחק, הכל התפוצץ לנו בפנים, ואם חשבתי שאנחנו נתעלם מהקהל ומהאווירה, באה מכבי וגמרה את המשחק תוך חמש דקות. בפסק הזמן הראשון רפשה כבר אמר שלא באנו להיות שטיח של מכבי, אבל גם הוא הבין את זה. זה היה פסק זמן משונה, כאילו כולנו הבנו שפה לא ננצח, אז לפחות נילחם בשביל הכבוד. במחצית כבר רצינו להיות במטוס. לעוף כמה שיותר מהר. הרגשנו כמו כלי השעשוע של מכבי והקהל שלה"

(מתוך דברים שאמר בריאיון ג'יאנלוקה באזילה, שחקן סקיפר בולוניה, על גמר היורוליג2004)

ספר לי עוד על שופטים ומונופול, ספר לי עוד על כספים וחוסר רגש, גלה לנו למה יד אליהו נחשב לאחד האולמות הביתיים באירופה (בגלל דון שימון?)
יודע מה? ספר לי כשמישהו יצא מהאולם שלכם ויאמר דברים כאלה.

shaike 24 במרץ 2014

לגבי הטענות שלך על סופו.
הלכתי ובדקתי, על סופו מבוצעות 3.4 עבירות למשחק כאשר הוא משחק בממוצע 14 דקות. בחישוב מהיר – עבירה כל 4.1 דקות.

בדקתי את הנתונים אצל שאר השחקנים שמבוצעים עליהם הרבה עבירות והיחיד שמתקרב אליו הוא דיימן סימפסון מנס ציונה שסוחט 6.3 עבירות ב-28.8 דקות משחק כלומר עבירה כל 4.5 דקות. כל השאר לא מתקרבים לנתונים האלו.

יכול להיות שלא שורקים לסופו כל עבירה שנעשית עליו, כמו שאמרת זה קורה לשחקן במימדים שלו, אבל להגיד שלא שורקים בכלל לשחקן שמקבל הכי הרבה עבירות לדקות משחק בליגה זה סתם בכיינות.

הטכניות היו מוצדקות! סופו המשיך לצעוק ולהניף ידיים על השופטים שתי התקפות אחרי המהלך שהוא התמרמר עליו נגמר ובלי קשר למשחק.
אם היה מדובר בכל קבוצה אחרת לא היו מדברים על זה בכלל. התרגלתם לקבל שופטים שפוחדים לשרוק למכבי ונותנים לכם כבוד, כנראה שזה עוד סממן לסוף ההגמוניה!

רועי 24 במרץ 2014

אתה בטוח מכיר את האימרה "יש דברים שלא רואים בסטטיסטיקה", אז זה כזה.
גם אתמול בסופו של דבר (לא משחק מילים מכוון) נשרקו כמה עבירות על סופו. כשהיה 20 הפרש.

shaike 24 במרץ 2014

אני מציע לך לצפות שוב במשחק (תענוג גדול דרך אגב), רוב העבירות לטובתו של סופו נשרקו במחצית הראשונה, מהראש אני זוכר לפחות שתיים ברבע הראשון.

לגבי הלא רואים בסטטיסטיקה, נו באמת!

רועי 24 במרץ 2014

נכון, במהלך הרבע השני, כשההפרש נע סביב ה 17.
מסוג השריקות של "טוב, בוא נעשה לכם טובה כי דפקנו אותכם עד עכשיו".

אורי 25 במרץ 2014

לחלוטין לא נכון
סופו סחט עבירות החל מתחילת המשחק
ו 20 הפרש להזכירך כבר היה ברבע השני

רועי 24 במרץ 2014

אגב,
ביורוליג, זה עבירה כל 3.8 דקות.

shaike 24 במרץ 2014

ועל ה- 0.3 האלו אתה מצדיק את ההתבכיינות של בן יהודה בפוסט?!?!?

רועי 24 במרץ 2014

הטענות של טל, אם אני לא טועה, מעבר לזה שלא שורקים, זה שעוד בנוסף לזה שנתונים לפוצץ אותו חופשי, עוד נותנים לו שתי (!!!) טכניות על העצבים שהוא מקבל.

אדם 24 במרץ 2014

אז אם דופקים. אותך מותר לך להתנהג כמו חולה נפש. לקח לחיים.

ירוק 24 במרץ 2014

רועי – לא ראיתי את המשחק, אבל לפי מה שקראתי השופט טוען שסופו קילל אותו (הוא גם ציטט אותו בדיוק). אתה לא חושב שזה מצדיק טכנית? או שאתה חושב שהשופט משקר?

מאסטרדאם 24 במרץ 2014

אתם יודעים מה אני רוצה?
לחזור אחורה בזמן ל-9 במרץ 2004 ולראות את התגובות, הכתבות ושאר ירקות שפוזרו שם אחרי שהפועל רמסו אותנו 25 הפרש באוסישקין. מעניין כמה מהפכות ושבירת הגמוניה עפו אז…
מהפכה לא הייתה וגם לא תהיה וברגע שהפיינל פור יחזור איתו גם תחזור ההגמוניה.
בקיצור, שכל האדומים ושונאי מכבי יהנו, יום חמישי מנצחים את ריאל בבית וממשיכים משם ל-6 נצחונות רצופים בכל המסגרות.

אריק האדום 24 במרץ 2014

עכשיו גם אתה נשמע כמו אוהד הפועל… חי בלה לה לנד. כדי שלא תרמסו על ידי ריאל אתם צריכים לעשות שיפור של 1800 מעלות

Yavor 24 במרץ 2014

בניגוד למספרים וכמויות אחרים/ות, מעלות זה לא משהו שככל שאתה כותב מספר גדול יותר כך האפקט גדל ("היינו פי אלף טובים מהם" לעומת "היינו פי 100 טובים מהם"). במקרה שלך יצאת קצת שלמה שרף שטען שצריך להשתנות ב-360 מעלות, כלומר לעשות סיבוב שלם ולחזור לאותה נקודה. גם 1800 מעלות יביאו אותך לאותו מקום, אחרי בדיוק חמישה סיבובים שלמים

אריק האדום 25 במרץ 2014

באמת? ואני הייתי בטוח שככל שאני אוסיף מעלות זה רק יראה את עומק הבוץ שאתם נמצאים בו. כסיל שכמותי…
שחצנות מכביסטית בשיאה… לא להאמין…

Yavor 25 במרץ 2014

תשתה כוס מים קודם כל. אחר כך תקבע תור לרופא לבדוק את חוש ההומור שלך… ואגב, לא כל מי שעונה למגיב המתקרא "אדום" הוא אוטומטית מכביסט (זה לא בצחוק, למקרה שתהית)

אריק האדום 25 במרץ 2014

אוקיי, סליחה, אז אתה סתם שחצן מתנשא. יום טוב

Yavor 24 במרץ 2014

המילה הכי חשובה בימינו צריכה להיות "פרופורציות". המשחק הזה, וגם הקודם, לא כל כך חשובים וסתם מפומפמים בתקשורת.
אם כבר, אני בטוח שגם מכבי וגם ירושלים מאוד שמחות על איך שהמשחק התפתח. אף אחד לא רוצה להיכנס לקרב על הכבוד אם ההפרש הוא 7-13 ונראה מחיק, ועל ידי כך לשחוק את השחקנים החשובים שלו לקראת המשימה הארופאית החשובה. מהבחינה הזו, עדיפה תבוסה על הפסד מינימלי, ועדיפה (כמובן) הבסה על ניצחון מינימלי.

כריסטי ברטו 24 במרץ 2014

נכון, אתה לגמרי צודק. סגנון האהדה שלכם הביא לכם 50 אליפויות… לא יו"ר דורסני חתן פרס ישראל שגם מנהל את איגוד הכדורסל, לא קנייה סיטונאית של שחקנים שהקבוצה בכלל לא צריכה העיקר שלא ישחקו עבור היריבות שלה, לא שוחד מעל ומתחת לשולחן לשחקנים שמככבים אצל היריבות, לא בנק הלוואות שוק אפור מסתורי שהשקיעו בו מאמנים ושחקנים של היריבות, לא שיריון נצחי ביורוליג ללא קשר למיקום בטבלה, לא מיליונים ששילמו כל אזרחי ישראל ארבעים שנה כאגרת טלוויזיה וזלגו ליד אליהו, ועוד, ועוד, ועוד…

מה פתאום?! זה השירים ששרתם ביציע, אוהדים מסורים שכמוכם, זה מה שהביא לכם אליפויות!

רועי 24 במרץ 2014

יש לך את זה ביותר פאתטי ?

מאסטרדאם 24 במרץ 2014

יש לו את זה גם בגרסת התחממות גלובאלית בטח, לחובבי קונספירציות לא חסר חומר

כריסטי ברטו 24 במרץ 2014

הדבר היחיד שאין לו הוכחות לצערי זה בנק מוני פנאן. כל השאר אמת לאמיתה- מלקנות שחקנים כמו שטטינהאואר ואמישה כדי שישבו על הספסל של מכבי ולא ישחקו עבור ר"ג או ת"א, דרך להציע חוזים ללבאן מרסר וצ'ורצ'יץ' בעודם משחקים עבור הפועל ת"א והפועל ירושלים.

זכותכם לעצום את העיניים ולספר לעצמכם שהגעתם ל-50 אליפויות בדרכים ספורטיביות כשרות למהדרין. רק שתדעו שפחות ופחות אנשים קונים את הבושליט שלכם…

נביא בעירו 24 במרץ 2014

כריסטי, לבנק פנאן אין הוכחות?!

התבלבלת. זה שלא ננקטו הליכים נגד מכבי ת"א זה דבר אחד, וקשור בזה שלא הוכח שהנהלת מכבי ידעה מהעניין בזמן אמת (כשאנשים מתוך ההנהלה אומרים שזו היתה הסיבה לפיטורין של פנאן)זה דבר אחד וקשור בעיקר לסוג הרפש שמנהל את איגוד הכדורסל, אבל להגיד שלא הוכח, בדיעבד, שהיה בנק השקעות, זה משהו שאני לא חושב שאפילו בכירי המכביסטים טוענים. פורסמו הרשימות של פנאן בכתב שמתעדות את הבנק. אנדרה ספנסר הודה שהיה מושקע אצל פנאן ואמר שעוד הרבה זרים, של קבוצות אחרות, עשו כמוהו. עוד אנשים דיברו בגלוי על הכספים שלהם שהושקעו אצל פנאן ולא יחזרו לעולם.

בקיצור, לא נראה לי שאפשר לטעון ברצינות שלקיום של בנק פנאן אין הוכחות…

בלייק 24 במרץ 2014

"איך כל ההזויים על טל, איך?"
כן, מצאתם כמה התנהגויות שליליות לאורך 50 שנים של קבוצה, הוספתם פרשנויות שחורות, תיבלתם בשקרים והוספתם קמצוץ המצאות.
שכחתם שקבוצות הפועל מומנו על ידי ההסתדרות במשך עשרות שנים ונהנו ממיליונים בכספי ציבור?
שכחתם שגם הפועל וירושלים קנו שחקנים והושיבו אותם על הספסל (שומו שמיים)? ירושלים לקחה את כל נבחרת העתודה אחרי מדליית הכסף של חרוש, רובם שיחקו בממוצע דקה וחצי למשחק, העיקר שלא יהיו בהרצליה או שקר כלשהו אחר, לא?
שכחתם שהפועל ירושלים החתימה אמריקאי תוך פברוק דרכון אירופאי? שכחתם שהפועל תל אביב העמידה קבוצות בתקציב מופרך שלאחר מכן שחקנים היו רודפים אחרי הכסף במשך שנים (כך שבפועל התקציב היה שקרי)? שכחתם שלאורך רוב השנים מי ששלט באיגוד היה מרכז הפועל וממש לא שמעון מזרחי?
שכחתם שעוד לפני שהוקם ערוץ 1 מכבי כבר לקחה 10 אליפויות (הפועל 4, וירושלים…. היתה כזאת קבוצה?), וגם שנים אחרי עד שהתחילו לשדר את מכבי באירופה רק מכבי לקחה כאן אליפויות? מוזר, בלי כסף ציבורי ואפילו בלי שמעון מזרחי.
זה בסדר, תמשיכו לספר לעצמכם שאתם סוג של רובין הוד, ומכבי היא כל מה שרשע. אם זה עושה לכם טוב, אז כולם מרוויחים. מכבי ממשיכה להצליח באירופה, אתם מרגישים אנרכיסטים, win-win לא?
אגב, אני לא אוהד מכבי בכדורסל, וגם לי יש ביקורת לפעמים על ההתנהלות של מכבי, כמו גם על ההתנהלות בהפועל או בירושלים. פשוט, הסיפורים והשקרים של אוהדים אדומים, אנרכיסטים-בעיני-עצמם, מגניבים-בעיני-אף אחד, מביאים כמעט כל אוהד נייטרלי עם סימפטיה בסיסית לקבוצות האלה להיות מעריץ של שמעון מזרחי.

אריק האדום 24 במרץ 2014

יש הוכחה גם למוני, היא הייתה תלויה אצלו בבית (אופס! ברח לי אוהד הפועל המזעזע)

אילי 27 במרץ 2014

אריק, העיקר שאתה בא מאהבה… אידיוט.

יוגב 24 במרץ 2014

נו באמת…
גם אוהדי עירוני ר"ג לא מעודדים בטירוף ולא טופחים על השכם בהפסדי ענק. נחש כמה אליפויות ותארים זה הביא להם.

כנראה שלא האוהדים הם הסיבה להצלחות של מכבי.

במה עוזרים אוהדים שמתנהגים כמו לקוחות?

רוקט 88.2 24 במרץ 2014

כשם שמכבי ת"א חוזרת ליכולת ולהפסדים של תחילת העונה כך אתה חוזר להיות מכביסט-טיפוסי-מעצבן…יום שלם מחכים פה המגיבים באתר למוצא פיך ואתה מקטר על אסתרון ?
לאחרונה החמיא לך אחד המגיבים וטען שהפכת לאדום והנחה חזרת לסורך. או שבעצם באתר הזה התבכיינות על השיפוט נחשבת למעשה אדום (ואז אתה בסדר).
לפעמים מצער אותי לראות כמה שאנחנו מתלהבים (אנחנו=שונאי מכבי בארץ ובתפוצות) מנצחונות שהם בעצם חסרי משמעות בסקופ הרחב של הדברים. כל הכבוד להפועל ירושלים, אבל זה חסר משמעות. חבל.

נביא בעירו 24 במרץ 2014

הקדמת תרופה למכה, ובכל זאת, השיפוט:

זכורות לי שלוש-ארבע שריקות ממש גרועות במשחק. הבלתי ספורטיבית ששרקו לרייס היא דוגמה בולטת (מנהג כזה של שופטים: פאול אחרי חטיפה הוא בלתי ספורטיבית אוטומטית). במחצית השנייה היו גם שני פאולים הכי ברורים שיכולים להיות על שחקנים של הפועל (דאנקן ורייט, נדמה לי) שלא נשרקו, כשנראה היה שמכבי עוד מסוגלת לסוג של קאמבק והיה עוד איזה פיצוץ שהיקמן קיבל בדרך לסל ולא נשרק שאפשר לראות בתקצירים השונים.

סופו התנפל על אסתרון וכמעט בלע לו את הראש, אחרי שלשה של פניני ובלי קשר למהלך המשחק, אחרי ששתי שריקות גבוליות לא הלכו לכיוון שלו. בלי קשר לשאלת ההרחקה האוטומטית אחרי שתי טכניות, אני לא מכיר הרבה שופטים שלא מרחיקים את סופו אחרי שהתנהג כמו שהוא התנהג, וביחוד אם הוא אמר את מה שאסתרון טוען שהוא אמר. אני לא סובל את אסתרון אבל שתי הטכניות שהוא נתן לא היו "השתנה מהמקפצה" ולא "הוספת שמן למדורה", אלא תגובה מינימלית לשחקן שאיבד את הראש והתנהג כמו מופרע…

אסף .ג. 24 במרץ 2014

לגבי אסתרון הוא שופט איום שרק מנסה לגנוב את ההצגה,היום זה מול מכבי מחר זו קבוצה אחרת זה ממש לא ספציפית למכבי…
לגבי סופו אני נוטה להסכים איתך שבארץ הוא מקבל פחות שריקות מאשר ביורוליג על מגע, ואגב ביורוליג גם לעיתים רבות יש נטייה לאובר קולינג מעצבן שלא מאפשר לשמור ככה שגם זו לא דוגמא נפלאה לסגנון שיפוט שאליו צריך לשאוף בהכרח.
לגבי האדישות של שחקני מכבי זו לא תופעה חדשה וזה תהליך שמתגלגל כבר כמה שנים,לא התחיל מהמשחק אמש וגם לא מהעונה,אני חושב שזה התחיל איפשהו אחרי העונה הראשונה של בלאט בגלגול הנוכחי (2010/2011),האמת מבחינתם מה יקרה עם יפסידו תואר או יזכו בו בכל מקרה המשכורת נכנסת בזמן ובכול מקרה גם עונה הבאה הם ישחקו ביורוליג אז איזה דרבון כבר יש להם??
בפראפאזה על משפט של פיני גרשון מימים ימימה בגליל העליון:
"מי שהולך לישון עם שכירי חרב שלא יתפלא שמתעורר עם שחקנים אפאטים/אדישים"

ליאור 24 במרץ 2014

זה נכון – מרביצים לסופו והרבה פעמים שופטים מתעלמים (כאילו זה שהוא גדול אומר שחוקים שחלים על אחרים לא חלים עליו..).
עדיין…
ירושלים נתנו תצוגת כדורסל נפלאה ובעיקר הגיע להם לנצח (מספיק היה לראות איך הם נלחמים וראשונים כמעט לכל כדור, לא מאפשרים סלים קלים – בטח כשהיה הפרש נורמאלי, רצים בהתקפה מצד לצד וכו'… ביחד עם זה שהיו להם אחוזים מצוינים מרחוק – לפחות בהתחלה) – בקיצור כמו שהיינו רוצים לראות את מכבי.
אני מקווה שזה ישתנה ושמכבי יקחו את האליפות (גם אם יסיימו במקום השני – זה בסדר שאחרים ירגישו איך ה"שיטה" דופקת אותם)
לגבי העידוד בסיום – גם אני לא הייתי מעודד אתמול בסיום המשחק אם הייתי שם (למרות שהייתי נשאר עד הסוף) , ולא בגלל ההפסד אלא בגלל חוסר המאמץ / האדישות של השחקנים.
בכדורגל , גם במשחקים שמכבי נראו פחות טוב , גם ברגעים הקשים וגם באכזבות (ע"ע התיקו עם מכבי פתח תקווה) נשארתי לעודד – כי שם מגיע לשחקנים, גם אם לא הולך (וזה יכול לקרות לכל אחד) – כי יש הערכה לשחקנים שלפחות מתאמצים ועושים את המקסימום (ובכך מכבדים את הקהל – ועל כך הקהל צריך לכבד אותם).
האמת שהקהל בארץ (של כל הקבוצות) יכול ללמוד מהקהל של פרנקפורט – שאחרי שמשחק שלם עודד את הקבוצה שלו ושרק גד מכבי – נשאר למחוא כפיים לשחקני מכבי על הניצחון (שבעיקרון זה מה שהגיע אתמול לירושלים) – רק שלא נראה לי שזה יקרה בארץ בשנים הקרובות (אם בכלל) וגם אם כן – אני מחריג כמובן את הדרבי (אין מצב בעולם שאמחא כפיים לשחקני הפועל ואני גם לא רואה מצב שאוהד הפועל אמיתי ימחא כפיים לאוהדי מכבי)

יואב 24 במרץ 2014

למה לא יקרה בארץ?
רק לפני שבועיים אוהדי ירושלים מחאו כפיים ליבזורי אחרי התצוגה שלו במלחה. וזה עוד במשחק הרבה יותר קובע מאשר זה שהיה אתמול.
האמת, הגיע לו.

ליאור 24 במרץ 2014

אז קודם כל – כל הכבוד להם.
גם מכבי מחאו כפיים לשחקנים כאלה או אחרים (ע"ע קורבלאן).
אני מדבר על כך שנבין שמדובר בספורט וביריבות ספורטיבית בלבד!!! (הרי גם לצהובים שבנינו יש חברים / קרובי משפחה / אנשים יקרים שהם אדומים ולהיפך) וזה בסדר לעודד, לקלל את היריב (עד גבול מסוים – לא שירי שואה ולא נגד ערבים וכו') – אבל בסוף המשחק (עם כל האמוציות – השמחה הגדולה או האכזבה / תסכול) לקחת את הדברים בפרופורציה.
וכן – אם לקבוצה היריבה (זו ששרקת לה בוז כל המשחק) מגיעות מחיאות כפיים – אז למחוא כפיים (כמו שרובינו היינו עושים אם הקבוצה שלנו היתה משחקת נגד ברצלונה/ריאל)

כסיפוביץ 24 במרץ 2014

אם נשארת לעודד את מכבי אחרי הפסד הידד לך!
אתה אחד מבין שניים.
השני הוא איזה דגנרט שקורא לעצמו שועל.
כל השאר כבר במקדונלדס.

עכשיו ברצינות..זה מה שמבדיל אותך מלהיות מאוהד ישראלי טיפוסי לאחד שהוא אוהד ספורט ראוי [בלי קשר לצבע]
שפו

כסיפוביץ 24 במרץ 2014

כרגיל, פוסט שמראה כי הקשר בין אוהד מכבי תל אביב לבין אוהד ספורט הוא מקרי בהחלט.

"בואו תשתפו אותו כמה תארים האהדה "האמיתית" שלכם הביאה. שתפו את כולנו כאן בתגובות בכל הגביעים והאליפויות שיש לקבוצות שלכם, אוהדים יקרים שנשארים לעודד ויהי מה."

משפט של ילד בן 5…

ארנון 24 במרץ 2014

+1.
ככה, בקלות, ביהירות מכביסטית טיפוסית, מבטל את כל האוהדים של מכבי חדרה, שמשון תל אביב, קריסטל פאלאס ואטלנטה הוקס. אוהדים אמיתיים אוהדים קבוצות שזוכות בתשעים אחוז מהתארים. כל הפילוסופיה המכביסטית במשפט אחד.

מכביסט אמיתי 24 במרץ 2014

כבר שנים שאנחנו משלשלים על הפועל ירושלים ואז בא ניצחון מסכן אחד שלהם שלא משנה כלום והם חושבים שהם ישברו את השליטה שלנו.
אז תקשיבו לי טוב חבורה של קשקשנים, מכבי לא תיפול לעולם ונמשיך להשתין עליכם! יאללה מכבי!

היסטוריון של ספורט 24 במרץ 2014

לא מבין מה התרגשת מההפסד מכבי משחקת כ"כ הרבה משחקים בעונה .וכמו שמיאמי או אינדיאנה מקבלות בעיטות בישבן לפעמים (בטח לפני השלבים המכריעים) גם מכבי יכולה.
אני זוכר את עונת 2003-2004 שחודשיים אחרי הבומבה בדרבי הם לקחו את גביע אירופה ב 44 הפרש בגמר.
גם ב 2001 הם עשו זאת אחרי שחטפו השפלה רביתי מקבוצה בשם אליצור קריית אתא.
בעניין מה זו אהדה איני מסכים איתך.
ונראה לי שבטח היית מאלו האוהדים שפספסו את נס ז'אלג'ריס
נכון ? תודה

טל בן יהודה 24 במרץ 2014

לגבי הנקודה האחרונה, לא נכון.
הייתי ונשארתי… כנראה מההלם.

בחודש אפריל, לציון עשור, ארחיב.

היסטוריון של ספורט 24 במרץ 2014

שמח מאד בשבילך ואשמח מאד לשמוע את סיפורך.
לא הייתי במשחק …אך גם לי יש סיפור קטן.

העו"ד הצהוב 24 במרץ 2014

בדרך כלל אני לא נוהג להגיב (אפילו לפוסטים שאני מאוזכר בהם) אבל בקרות אירוע מכונן כמו של אמש, אין לי כל כך ברירה (או שליטה עצמית).

קודם כל ובשביל כל האדומים או כל שונאי הצהובים למיניהם:
הפועל ירושלים נתנה אתמול תצוגת כדורסל מדהימה. נוק אאוט מוחלט. כדורסל מהנה, שמח, איכותי. כל הכבוד. ובאמת – הלוואי ויהיו בארץ עוד קבוצות ברמה שלה ושל מכבי (ואי אפשר בלי עקיצה: שמעתי היום ברדיו את אורי אלון שאמר שהתקציב של ירושלים בשנה הבאה יהיה הרבה יותר גבוה. מה שאומר פי הרבה יותר מיתר קבוצות הליגה. פשוט שערוריה, הורסים פה את הכדורסל… מה לא?)

עניין סופו: מסכים עם טל בן יהודה – כשלא שורקים לזכותך עבירות, המינימום שאפשר לעשות זה להבליג על טענות שלך. כשסופו מקבל כדור בצבע, בכל פעם שהוא מקבל כדור (שזה בעצם בכל התקפה בה הוא על המגרש) מתבצעות עליו עבירות. ברבים – עבירות. האם בכל התקפה שורקים לזכותו? ברור שלא.
אגב – ההשואה ליורוליג של אחד המגיבים לא לעניין – ביורוליג, מטבע הדברים, הסנטרים שמתמודדים מול סופו הם קצת יותר פיזיים וגדולים מאלה בליגה המקומית. מה שאומר שכמות העבירות שצריכות להתבצע עליו הן מעטות יותר.
ועוד עניין לגבי סופו: לא ייתכן שבצד אחד, לא שורקים לזכותו עבירות אלא אם באמת שחקן יריב נתלה עליו למשך כמה שניות ברצף (וגם אז, לא תמיד) ומצד שני, כל נגיע של שחקן יריב מתקיף בסופו – גוררת שריקה לעבירה לחובתו. התסכול שלו מובן (2 טכניות? נו באמת!).
שופטים: התכתבתי עם חבר אוהד ירושלים במהלך המשחק והבעתי חוסר שביעות רצון (בלשון המעטה) מהשיפוט. בתגובה אמר לי שגור שלף נתן בטלויזיה את כמות העבירות שנשרקו והפלא ופלא, נשרקו יותר עבירות לזכות מכבי. עניתי לו – שזה לא ה"כמה" אלא ה"מה". ונראה לי שזה די ברור.
עוד דבר שמעצבן אצל השופטים (אגב, לא רק אתמול, בכלל) היא הנטיה שלהם לחשוב שהם מרכז העניינים והסיבה שאנשים קונים כרטיסים. דוגמא הזכורה לי מאתמול: היקמן קלע סל בלייאפ (מאורע נדיר בפני עצמו) ונגע בכדור אחרי זה. שחקן הפועל ירושלים כבר קיבל את הכדור ובא להוציא התקפה, אבל לאאא. למה שניתן למשחק לזרום. זה הזמן לעשות סדרת חינוך להיקמן! השופט שורק כמה קטנות במשרוקית ומסמן להיקמן "בוא הנה מיד" משל היה הוא בנו בן ה – 3 שהשאיר את הצעצועים בסלון על אף הפצרות הוריו. חלאס. תנו לשחק.
אוהדי מכבי: אני נמנה על אלה שטל לא מכבד אבל גם לא בז להם. ב – 20 שנה האחרונות אני יושב באותו כיסא בהיכל. מעולם לא יצאתי מההיכל לפני שריקת הסיום. לא בפלוס 30 ולא במינוס 30. גם לא מחאתי כפיים ולא שרתי אתמול. ישבתי בכסא, נשען לאחור. מכבי מוכרת כל שנה (כל שנה!!!!) למעלה מ – 10,000 מנויים. המחירים של המנויים הללו, אגב, לא זולים. ביציעים התחתונים, במרכז ("אולם") המחירים הללו נעים סביב ה – 8,500 ש"ח בממוצע. למנוי. אחד. לא כל כך מפתיע שאנשים שיכולים להרשות לעצמם מנויים כאלה, לא יעמדו עם תופים עם פנים צבועות ויקרעו את מיתרי הקול שלהם בעידוד בלתי פוסק. זה מה יש. פרוות ורולקסים? נכון. אז מה?
מעניין יהיה לראות את ירושלים משחקים בארנה, ואם התוכניות שלהם באמת יצלחו (מפרגן להם, באמת נראה שעושים שם עבודה לעניין) והיא תהפוך לקבוצת יורוליג "לגיטימית" הרי שהארנה תתחיל להמתלא אט אט באוהדים. ואז יימכרו מנויים. ואז הביקוש יעלה – ומה עושים כשהביקוש עולה? נכון – מעלים מחירים. ומה קורה שמעלים מחירים? נכון – לא כולם יכולים להרשות לעצמם. ואז נראה אם בירושלים יש קהל שמעודד נון סטופ, שנשאר עד הסוף (הפקקים בירושלים אחרי משחק בארנה הולכים להיות גרועים כנראה אף יותר מאלה בתל אביב אחרי נוקיה).

אגב – תופעת היציאה המוקדמת בהיכל – קשורה רבות גם לתחבורה. אבל זה כבר נושא אחר.

יאללה מכבי!

תני 24 במרץ 2014

ואיזה מזל שנתקעתי אתמול בעבודה ולא יכולתי להגיע למשחק.

שור מועד 24 במרץ 2014

עוד יום בהיסטוריה של מכבי תל אביב

היסטוריון של ספורט 24 במרץ 2014

בדיוק כך משחק עם הרבה יוקרה אך די זניח מבחינת המשמעות.

יואב הצהוב 24 במרץ 2014

1. אנחנו עדיין הקבוצה הכי טובה בארץ, בפער. מה שקרה אתמול היה שילוב של יום נדיר של מגדל+עזרה מהשופטים+יום מזעזע של מכבי+(וזה הפלוס הכי מפתיע) ניהול משחק גרוע של בלאט.
2. מקווה ששטפו את השחקנים טוב טוב אחרי ההפסד הזה.
3. זו הפעם הראשונה שאני ממש לא מסכים עם משהו שאתה כותב. אני בן 24 , בעונה ה-11 או 12 שלי בהיכל (תלוי איך סופרים) ואני לא חושב שיש לגיטמציה לאף אוהד, גם אם הוא אוהד את מכבי כבר 60 שנה ונסע איתה לכל משחק אי פעם- לעזוב לפני הזמן. מצטער, לא תשכנע אותי בזה. לא אמרתי לעודד כמו מפגר שאתה במינוס 25, אמרתי לתת את הכבוד המינימלי ולהשאר עד הסוף. (ולא נדבר על אלה שיוצאים שהתוצאה היא +10 שתי דקות לסיום).
4. היקמן חייב לעוף שנה הבאה. ושילמד לקלוע עונשין, פור גד סייק.
5. אוהדי הפועל שפה- מברוק. תהנו מהרגע.

יואב הצהוב 24 במרץ 2014

אגב, לא הזכרת את זה אבל היו לפחות פעמיים צעדים של שחקני הפועל שלא נשרקו וגם הובילו לסלים של מומנטום

קובי (מכביסט) 24 במרץ 2014

לטב"י שוב פעם (בצער…) אמרתי לך שזה יקרה!!!!

אחרי הניצחון של מכבי על ירושלים (22 הפרש) בכתבה שכתבת תחת הכותרת "משחק עונה עלק" כתבתי לך תגובה (תגובה 20) שכמעט ניבאה את התבוסה הזאת http://debuzzer.com/benyehuda/

יונתן 24 במרץ 2014

כמו בנצחונות כך בהפסדים, אותו מכביזם מתנשא ודוחה. קבוצה שזלזלת בה בהתנשאות לפני שבועיים מעכה אתכם 30 הפרש בהיכל ומה אתה עושה? בוכה על טכניות לסופו ( אייל פאק יור פייס לשופט בפנים) ומצדיק נטישה המונית ומביכה של קהל מפונק ודוחה. מאחל לך עוד הרבה ערבים כאלו

אריק האדום 24 במרץ 2014

שתי מילים: רשות השידור (עלאק ה'האהדה שלנו')

אילי 27 במרץ 2014

מה לעשות, משדרים את מה שהקהל רוצה לראות, את הקבוצה הכי מצליחה, הכי הישגית, הכי אהודה, הכי טובה… ובשביל זכויות שידור צריך לשלם. מקנא?
אבל אין סיבה שתבין את זה, אז אני אענה לך במילה אחת: ההתסדרות (משחק לי אותה רובין הוד)

אילי 27 במרץ 2014

*ההסתדרות

יניב 24 במרץ 2014

טל – הכותרת זה פשוט משפט אדום .כל כך יפה לראות שאתה מתחבר לשורשים שלך.

נולי 24 במרץ 2014

כל הכבוד לירושלים על המשחק המופתי אתמול ועל עונה מעולה עד כה, ברם, כמאמר הקלישאה – את הכסף סופרים במדרגות.

Yavor 24 במרץ 2014

המילה הכי חשובה בימינו צריכה להיות "פרופורציות". המשחק הזה, וגם הקודם, לא כל כך חשובים וסתם מפומפמים בתקשורת. אם כבר, אני בטוח שגם מכבי וגם ירושלים מאוד שמחות על איך שהמשחק התפתח. אף אחד לא רוצה להיכנס לקרב על הכבוד אם ההפרש הוא 7-13 ונראה מחיק, ועל ידי כך לשחוק את השחקנים החשובים שלו לקראת המשימה הארופאית החשובה. מהבחינה הזו, עדיפה תבוסה על הפסד מינימלי, ועדיפה (כמובן) הבסה על ניצחון מינימלי.

מאשקה 25 במרץ 2014

בכל ניצחון על מכבי ת"א מרגישים שונה.
בכל ניצחון על מכבי ת"א בנוקיה מרגישים ועוד איך שונה.
אחרי הניצחון השבוע בנוקיה, אני מרגישה מברוכת שיש לי העונה הנהלה חדשה ונהדרת לקבוצה, דרך חדשה למועדון הכדורסל שאני אוהדת, וקבוצת שחקנים בלי אף טיפה של אגו המביאים לי שמחה גדולה ואושר.
גם אם לא נזכה בכול תואר העונה, את האווירה הנהדרת אותה אני חווה במשחקים עם האוהדים שמעודדים עד סוף המשחק, אף אחד לא ייקח ממני, זה בתוך תוכי פנימה.

טל, אהבתי את הכנות שלך כפי שהיא נכתבה כאן.
אני, שמחה ומאושרת.

shaike 25 במרץ 2014

+1

וובמאסטר 25 במרץ 2014

מאשקה את התחושות כלפי השחקנים, ההנהלה החדשה והאווירה במלחה שותפים כל האוהדים, אבל אני יוסיף שלדעתי זה לא קשור לניצחון כזה או אחר על מכבי (למרות שזה בהחלט מוסיף).
סך הכל ניצחונות על מכבי עשינו גם בעונות פחות טובות, שלא לומר מחורבנות לחלוטין.

אד הורטון 25 במרץ 2014

וכסף. הרבה כסף.

shaike 25 במרץ 2014

ועוד נתון אחד קטן:

148-72 מדד להפועל, יותר מפי 2!!

ספר לי שוב איך השופטים הכריעו את המשחק…

ניב 25 במרץ 2014

בתור אחד ששונא מכבי ושמח על ההפסד הזה אני מציע לכם לא לחגוג יותר מדי למרות הניצחון הענק כי הוא הגיע לדעתי בעיתוי לא נכון מבחינתכם…

ריצ'י מקאו 25 במרץ 2014

וואו, כזה טיעון מופרך לא שמעתי שנים. אתה בעצם טוען שבזה שאוהדים עוזבים לפני הזמן הם עוזרים לקבוצה ולראיה ההצלחות של הקבוצה לאורך שנים? הרשה לי לגחך.
האמת, אני מופתע. אני בטוח שכשמובילים 30 הפרש אתה צועק כמו משוגע ודוחף את הקבוצה קדימה. אני בטוח שבפיגור נקודה עשרים שניות לסוף את צועק בוז לקבוצה השניה וצועק כמו משוגע לטובת הקבוצה שלך ואתה בטוח שיש לך חלק לא פחות חשוב בניצחון. אוהדים אוהבים להגדיר את עצמם כשחקן הנוסף של הקבוצה ופעמים רבות זה בצדק. אז מה קורה בעצם כשאתה מחליט ללכת באמצע המשחק (רמז: לא, אתה לא עוזר לקבוצה שלך ולא מחנך אף אחד למחוייבות)? מה שקורה זה שאתה מחליט להתנתק רגשית מהמשחק. אתה בעצם אומר, לי אין חלק בזה. זו בעיה של הקבוצה ואני לא הקבוצה וזאת בניגוד לדוגמאות לעיל.
אני טוען, שכדי להמשיך לעודד גם בתבוסה, אתה צריך מחוייבות רגשית כזאת, שאתה לא יכול לוותר. הפסד במקרה כזה נתפש אצלך לחלוטין כהפסד שלך. זה קורה כשיש קשר הדוק בין הקבוצה לקהילת האוהדים שלה. לפי טיעון זה, האוהדים של ליברפול במחצית המשחק מול מילאן באיסטנבול יושבים בהלם מוחלט. הם שילמו כל כך הרבה כסף לבוא לכאן, רק כדי לראות את הכל מתפרק כל כך מהר. אבל אז, הם מבינים, שהקבוצה היא חלק מהם, ולתפישתם הם חלק מהקבוצה. אין לאן לברוח. אם מובסים אז מובסים ביחד. זה חלק מהם. הם לא יכולים להתנתק רגשית, לעזוב את האיצטדיון ולומר לעצמם שזה בעיה של הקבוצה ה (בחר סופרלטיב מתאים) הזאת ולא בעיה שלהם. אז מה עושים? מתמודדים. מתחילים לעודד ולהרים את הקבוצה ומה שיהיה יהיה. חיים יחד ו"מתים" יחד. לפעמים, כמו באיסטנבול, זה גם מצליח ואז ההרגשה היא מדהימה.
הערה קטנה: אני לא אוהד אף אחת מהקבוצות ממש אבל אם תלחץ אותי אז אני תמיד בעד מכבי בכל משחק בארץ או בחו"ל.

אד הורטון 25 במרץ 2014

יש הבדל בכ"ז במעמד. אם ליברפול מקבלת חמישייה מסוונסי בשמינית גביע הליגהא ז 10 דקות לסוף אני מאמין שייצאו ואפילו ישרקו בוז.
מהצד השני- אם אני כאוהד נוסע לראות את מכבי בגמר אליפות אירופה והיא מקבלת 35 הפרש מברסה אני נשאר עד הסוף וגם עומד ומוחא כפיים בסוף על הדרך שעשתה עד לשם.

ריצ'י מקאו 25 במרץ 2014

אבל אני מדבר על לא רק למחוא כפיים בסוף התבוסה אלא על לקחת אחריות ולהרים את הקבוצה כשהכי קשה במקום לצאת ולהגיד "סתם קבוצה זבל". לעודד את האפמן זה קל. להראות לווינפרד קינג לאיזה כיוון משחקים זה כבר אתגר.

אד הורטון 25 במרץ 2014

כתבת יפה. הרבה זמן לא הרגשתי כ"כ חרא. בכל אופן סחתיין להפועל על ניצחון יפה.
לגבי הקהל- אני מקווה שגם אוהדי הפועל שפה מבינים שעידן יש בי אהבה חלף ונגמר (וזה לא קשור לאצבע המשולשת שהיתה שם כל השנים, כולל תקופה לא קצרה שמלחה רעד משירי התתאבד עד שנגמלו וטוב שכך) והוכח גם שהוא היה בלוף מלכתחילה. ההאשמה הנוראית על מכבי שקונה את הצלחתה בכסף (וראו המגיבים בראש הדף) מתבררת כנכונה למרבה הזוועה גם על האדומים. הכסף הוא זה שמנצח היום (חולון של דורסמן, חיפה של רוזן) ולא שום דבר אחר. אלטרנטיבה למכבי? אני עוד זוכר היטב את ה-23 לא יוצא מהראש. הפועל נתנה בומבות למכבי מסורתית אחת לשנתיים לכל היותר. כמה אליפויות הביאה הפועל מאז? השנה יש כסף אז אולי תהיה אליפות. אין לזה שום סיבה אחרת.

Comments closed