עקבו אחרי השביל ההולנדי

השחקנים היו האחרונים לנצח את באר שבע ביום שני

selfi-jordi

אי שם באמצע העונה, כשבאר שבע דלקה אחרינו, תהיתי בקול רם האם אנחנו באמת רוצים שמכבי ת"א תפתח פער גדול בשלב כל כך מוקדם של העונה.

ישבתי במשרד מול עמיתי, הצהוב מאור יהודה, ואמרתי לו שאני חושב שזה יהיה קצת משעמם לגמור את העונה בשלב כזה מוקדם. ביני לבין עצמי, לא יכולתי שלא לרצות קצת מתח. קצת תחרות. קצת "מרוץ לאליפות". שבסיום העונה, נרגיש שעבדנו בשביל זה (או לפחות שראינו 11 שחקני כדורגל עובדים בשביל זה).

לעומתי אגב, הרעיון של שעמום נשמע מצוין לצמא״י, כשלא הייתה לו שום בעיה עם הדברים שהצגתי לו.

אז כרגיל, לקח לי קצת זמן, אבל סופסוף הבנתי והתיישרתי עם דעתו. השבוע שעבר עלי בין הדרבי המאופס למשחק האחרון מול הפועל באר שבע, גרם לי להודות בטעות. תנו לי שעמום. תנו לי מרוץ לאליפות ללא מתחרים. תנו לי 10 הפרש מהמחזור הרביעי של הליגה. תנו לי ללכת לישון בצורה רגועה.

בעוד שבשעות היום הנני המכביסט הזחוח שכולכם מכירים, זה שהצהיר על אליפות קלילה, זה שמתהלך כמו טווס ומזלזל ביריביו, זה שיודע שהוא טוב יותר מאחרים, בשעות הלילה אני לפעמים משתנה. בעיקר כשיש ירח מלא בשמיים.

בשניות האחרונות של היום, אחרי שהחושך ירד ואני שוכב במיטה, ממש לפני שאני נופל לתוך שינה עמוקה, מתגנבות לראשי מחשבות נוראיות ואסורות. כאלה שהמוטיב המרכזי שלהם הוא "מה יקרה אם".

מה יקרה אם מכבי תתקשה להבקיע פתאום. מה יקרה אם הכל יתחבר לבאר שבע. מה יקרה אם היא תנצח. ואז זה שתי נקודות, ואז אנחנו בקריית שמונה שבוע אחר כך. מה יקרה אם בוזגלו יתפוצץ… מה יקרה אם ברדה ופלט יתחברו למשחק מדהים… האם אנחנו מסוגלים לאבד את זה? מה יקרה אם נאבד את זה… קרויף, גולדהאר… האוהדים… המשכיות… מה יקרה אם הכל יקרוס.

ואז אני צריך לקום לעשות שוב פיפי, ואז אני הולך לישון. והמכביסט הישן חוזר למחרת בבוקר.

לא ולא. השאלות האלו שעשו דרכן לראשי כל ערב הן לא כיפיות בכלל. אני באמת מעדיף את זה קל ומשעמם. ללא שאלות, ללא תהיות. קצת כמו הכדורסל. כלומר, בשנים קודמות.

ככל שמשחק העונה הלך והתקרב, כך הביטחון הלך והתערער. "מאז מכבי פ"ת רק זהבי ופריצה כבשו עבור מכבי". ועכשיו פריצה בכלל על הספסל. התיקו אפס בדרבי. התזכורות שמאז שדאבור עזב ויצחקי נפצע, קצת קשה יותר בחלק ההתקפי. ואתה מתחיל לחשוב שגם תיקו יהיה לא רע, בסך הכל חמש נקודות זה פער יציב לשמור עליו. כי באמת, מכבי לא נראית הכי טוב בעולם בחודשיים האחרונים.

ואז מגיע הבן זונה היהיר הזה פאולו סוזה, ומשתיק את כולם, כולל את כל הקולות שבתוך הראש שלי.

*

אפילו ב"יציע" פרגנו למאמן הזר. הנה, זה מה ששלמה שרף בכבודו ובעצמו אמר: "פעם ראשונה העונה שסוזה עלה במערך נורמלי". ממממ, אוקיי. ניקח את זה. אני מניח. זה בטח היה ממש קשה בשבילו לשחרר כזו הצהרה מחמיאה ומפרגנת, אז אני זורם.

אבל שלמה שרף הוא לא היחיד. ישנם עוד פרשנים, כמו גם אוהדי כדורגל, שמסכימים עם המשפט הזה. חלקם אפילו שייכים לאומה הצהובה. העובדה היא שהמון אנשי כדורגל חולקים על כמעט כל הרכב ומערך שסוזה מעמיד מדי משחק, "הגנתי מדי" הם טוענים (או ביותר דוגרי-ישראלי: "פחדני מדי").

הבעיה האמיתית כאן היא במילה "נורמלי", מכיוון שזו מילה יחסית. "נורמלי" זה משהו אחר בעבור כל אחד מאיתנו. בין אם זו "עבודה נורמלית", "הכנסה נורמלית", "משפחה נורמלית" או אפילו "אוכל נורמלי", לכל אחד יש הגדרות משלו בעבור כל אחד מהדברים הללו.

אז מה הוא הרכב או מערך נורמלי, אם לא כזה שמוביל לקבוצת כדורגל שמשחקת טוב. ומהי קבוצת כדורגל שמשחקת טוב אם לא אחת שעומדת במטרות שהציבה לעצמה. או אחת שכובשת הכי הרבה וסופגת הכי מעט. או למשל אחת שמובילה את ליגת העל, בדרך הבטוחה לאליפות, עם 83.3% הצלחה (שוב, אחוזי הצלחה חסרי תקדים בליגת העל הישראלית).

אם סוזה "עלה בפעם הראשונה במערך נורמלי" ביום שני, אז זה כנראה אומר שעד עכשיו הוא עלה במערכים והרכבים לא נורמליים. לפי המדד הזה, אולי כדאי שכל מאמני ליגת העל ילמדו ממנו ויעלו גם הם בהרכבים ומערכים כאלה.

שלמה שרף אינו המטרה שלי כאן (זה יהיה קל ופשוט מדי), אלא צורת המחשבה שהוא מייצג, שטוענת שפאולו סוזה מאמן לא נכון. אז ראשית כל, אין בספורט נכון ולא נכון. שנית, אחרי זה, עדיין נשגב מבינתי כיצד אפשר לטעון לאור מה שראינו ממכבי ת"א עד עכשיו, שפאולו סוזה עושה משהו לא נכון.

אני בכנות מחפש תשובה לשאלה: מאיפה החוצפה של אנשים לטעון שהקבוצה שמשחקת את הכדורגל הכי טוב בישראל עולה למגרש בצורה "לא נורמלית". עד לאן נגיע עם הציניות הזו שלנו, עד לאיזו נקודה תגיע הביקורת לשם הביקורת. עד מתי נמשיך לקבל את החוסר הפרגון הזה כחלק מהמנטליות הישראלית. האם אנחנו לא רוצים להשתפר?

למעשה, מכבי ת"א היא הקבוצה הכי נורמלית בליגה. הכי רגועה, הכי "סטנדרטית". היא נמצאת מתחילת העונה על נתיב אחד, אותו מפלס פאולו סוזה. הבעיה היא שאם הנתיב עליו נמצאת הקבוצה לא מתיישב עם הדרך המועדפת על פרשנים, אז היא אוטומטית הופכת לשגויה.

במשפט הפלילי שייערך בעתיד, פאולו סוזה יוכל לקום מספסל הנאשמים, לומר "ההפך הוא הנכון", להציג את טבלת ליגת העל, ולומר "ההגנה נחה".

*

האמת שזה יהיה עוול נוראי מצידי לטעון שמדובר רק בנתיב של פאולו סוזה. שכן מדובר בדרך של מועדון. אנחנו אמנם ראינו את השחקנים מנצחים את באר שבע על הדשא, אבל זה היה ניצחון שכולו שייך למערכת הבריאה שקיימת בשנתיים האחרונות במכבי ת"א.

אחרי המשחק, המגיב המכביסט בשם "דגש" העלה לטוויטר עובדה מעניינת. למעט שרן ייני ודור מיכה, ההרכב הפותח של מכבי ת"א מול באר שבע כלל תשעה שחקנים שהגיעו דרך ג'ורדי קרויף.

חואן פבלו, טיבי, קרלוס, בן הרוש, איינבינדר, מיטרוביץ', זהבי, בן חיים ובדש (הציוץ המלא נמצא כאן, עקבו אחריו).

איני מתכוון להיות ציני ולפסוח על העובדה שכסף הוא אחד הגורמים העיקריים לעובדה הזו. אני אהיה הראשון שיודה שבלי הארנק של מיץ', מכבי ת"א לא הייתה היום איפה שהיא הייתה. אבל עובדה זו נכונה גם לגבי רוב הקבוצות הגדולות בכל העולם, בעיקר בליגות ללא תקרות שכר (אבל לא רק).

אבל זה לא רק הארנק, כי למכבי ת"א כדורגל תמיד היה תקציב גבוה מאד ביחס לשאר הליגה. תשעת השחקנים האלו הם ההוכחה לכך שהחלפת מאמן (או גורם כזה או אחר בקבוצה) לא תשבור את מכבי ת"א במתכונתה הנוכחית, כפי שחשבו למשל במהלך הקיץ האחרון אחרי עזיבתו של גארסיה. כל עוד יש כיוון וכל עוד יש מישהו שמנווט מלמעלה, מכבי ת"א תתקדם (סביר להניח) למקומות הנכונים.

כרגע לנווט הזה קוראים ג'ורדי קרויף, אבל כאשר יקבל הצעה לנהל קבוצת כדורגל גדולה יותר, יגיע מישהו אחר. שני המנהיגים העליונים, מיץ' ואנגלידיס, יצטרכו למצוא ג'נרל מנגר אחר שלא נולד בארץ ומעדיף מאמן זר, כזה שימשיך את הקו שקרויף החל בו לפני כמעט שנתיים. כזה שנותן את תנאי העבודה האופטימליים לכל גורם שנמצא במועדון. מראשון השחקנים ועד אחרון אנשי המשק.

במשך שנים מכבי חיפה הייתה בראש הכדורגל הישראלי. את ההצלחה הפנומנאלית שלה מייחסים להמון גורמים, אבל מעל כולם נמצא ההוא שעומד בראש הפירמידה, יעקב שחר. הוא האיש שמתווה את הדרך. הוא אמנם הלך קצת לאיבוד בזמן האחרון, אבל אני לא חושב שיש אוהד צהוב אחד שלא חושב שהוא ימצא את הדרך חזרה. בקרוב.

מכבי ת"א ניצחה את הפועל באר שבע כי היא יותר עמוקה ומוכשרת. אבל גם כי היא יודעת מה היא רוצה מעצמה בכל עת. הוצאתם מבאר שבע שחקן הגנה אחד, סוארס, וההגנה שלהם התמוטטה. הוצאתם ממכבי ת"א את כל ההגנה שלה (טיבי, קרלוס וייני) לפני כמה שבועות מול בית"ר ירושלים במשחק רדיוס, והקבוצה לא ספגה שער או איבדה נקודות.

לא במקרה הציטוט של סוזה בעמוד הראשי של אתר הקבוצה הוא "נצטרך להמשיך להיות עקביים". כי זה מה שמכבי ת"א עושה כבר שנתיים, מתרגלת עקביות.

בגלל זה הניצחון של מכבי ת"א על באר שבע היה קל, כי הוא קודם כל שייך לקרויף, זה שמתווה את הדרך. אחר כך למאמן, ואז לשחקנים.

keep-calm-and-stay-on-the-path-1

אוהב ושונא, איזו קומבינציה יפה
allez, allez, courage!

69 Comments

גיל שלי 2 באפריל 2014

פייר התאכזבתי לקרוא על הלחץ שלך לפני באר שבע, אתה בטוח שאתה בקו הבריאות? בכדורסל לעומת זאת יש לך הרבה סיבות לחשוש

צהוב בדם 2 באפריל 2014

טל
בדרך כלל אני מסכים עם כל מה שאתה אומר, מרגיש שאתה ממש מוציא את המילים שלי מהפה. אבל הפעם אני ממש לא מסכים איתך.

כמכביסט שחונך על עקרונות קבוצת הכדורסל, אתה הראשון שאמור להבין מה שעובר על ליבנו, המכביסטים שלפעמים מעזים להתלנן.

"If its 10 try to make it 20, If its 20 try to make it 30"

Ring a bell?

עזוב אותך משלמה שרף ומכל האינטרסנטים. הם לא מעניינים.

התלונה שיש לנו, חלק מהכביסטים ש"מעזים" קצת להתלונן זה על צורת המשחק שלנו.
מה לעשות, אנחנו רוצים לראות כדורגל בנוסף לתוצאות. אנחנו רוצים לדרוס. אנחנו רוצים לא רק לקחת אליפות אלא גם ששנה הבאה כל הקבוצות יחזרו לפחד ממכבי.

זה כמו כשבחורה שואלת אותך מה יותר חשוב, השכל או המראה. כמכביסט אתה עונה לה ישר: 100% אחוז מראה ו 100% שכל. כי זה חשוב והשני לא פחות חשוב.

אותו דבר עם הכדורגל, התוצאה חשובה אבל בתור מכביסט גם הדרך.

ב 7 המשחקים שהיו בין שני המפגשים בין מכבי לבאר שבע מכבי שיחקה, בחלק מהמשחקים, לא טוב על גבול הנוראי. היה לנו המון מזל שהצלחנו לנצח חלק גדול מהמשחקים(בית"ר, רעננה, הפועל). בשנים הקודמות, עד שנה שעברה, היינו מפסידים את המשחקים האלה. בגלל זה אני די משוכנע שאם סוזה היה בא לפני אוסקר, ממש לא בטוח שהיינו נמצאים איפה שאנחנו היום…

שלא תבין אותי לא נכון, אני לא נגד סוסה ולא שרקתי לו אף פעם בוז. אבל אני כן חושב, כמביסט, יש לנו זכות לרצות לראות כדורגל התקפי עם הרבה מצבים.

לגבי ג'ודי, משם כבר חזרתי להסכים איתך :)

מאור 2 באפריל 2014

מצטער חבר יקר, אבל אתה מפונק.

צהוב בדם 2 באפריל 2014

אולי
זה חלק מההגדרה.

אני בכוונה מקצין עכשיו. רק בשביל הדוגמה.
הקהל של ריאל מדריד יצא נגד מוריניו אפילו שהוא הפסיק את השליטה של ברסה ולקח אליפות.
למה? כי הוא לא התאים לרוח המועדון. כי יש מועדונים שהם מעל התוצאה.
ושוב. אני מקצין מאוד מאוד. אני חושב שצריך להציע לסוסה חוזה לעוד שנתיים לפחות.

מאור 2 באפריל 2014

אני מבין את ההקצנה, ברור לי שזה עניין של תשוקה לראות את הקבוצה דורסת, שוברת, מרסקת. אני לגמרי שם. אבל לדעתי שטף משחק הוא פונקציה של זמן של המאמן עם הקבוצה ואיכותו כמובן. מכבי מחליפה כל שנה מאמן, איך יכולה להיות דרך אחת ברורה? אין ספק שאנחנו בדרך, אבל סוזה הגיע לקבוצה שהכלים בה, טובים ככל שיהיו לעומת הליגה, לא מולבשים על השיטה שלו. המדד האמיתי יהיה עונה הבאה בתקווה אמיתית (של שנינו :) שיישאר.

גיסנו 2 באפריל 2014

הקהל של ריאל יצא נגד מוריניו לא רק בגלל שיטת המשחק אלא בגלל עוד הרבה דברים שמסביב.

מאור 2 באפריל 2014

לא ייאמן, עד כמה כל נושא הביקורת כלפי סוזה הזוי בעיניי. לא מבין את זה. מדובר במאמן שהתחנך ביובה, מה ציפו לראות פה טוטאל פוטבול? מה מכבי יכולה לעשות שיספיק?
לדעתי מדובר בתולדה של שני גורמים: שנאת זרים (סמויה וגלויה), אפילו שכבר הייתה לכולם שנה להתרגל, ושילוב של שנכתב פה באתר לפני כמה זמן: חוסר הבנה בסיסי לגבי טקטיקה בכדורגל. טקטיקה – "אופן ההוצאה לפועל של יעדים ומטרות להשגה באופן מיידי וקצר מועד." (ויקיפדיה). ובמילותיי – לא מילה נרדפת להגנה. טקטיקה היא שימוש בחוזקות שלך אל מול תוך ניצול החולשות של היריב בכדי ל נ צ ח.
מכבי, כמו שטל ציין, מחזיקה באחוזי הצלחה מדהימים.
לכן, סוזה הוא טקטיקן גאון.
מש"ל

יניב פרנקו 2 באפריל 2014

יציע העיתונות היא תכנית הספורט הנצפית ביותר.
היא עושה את זה לאורך שנים, אין לה מתחרים ותכניות הספורט בערוץ הראשון ובספורט 2 לא מדגדגות אותה.

לכן פרימו ושליימה הם הפרשנים הטובים ביותר.
מש"ל.

מאור 2 באפריל 2014

שאלה של הגדרה. מה זה טוב.
אתה כותב בדה באזר, משמע הקהל בפניו אתה רוצה להשמיע את דעותיך הוא הקהל הייחודי והמצומצם של דה באזר. אתה כותב גרוע?
גם האח הגדול זה התכנית הנצפית ביותר, היא התכנית הטובה ביותר? לא היא הנצפית ביותר וזהו.

הקהל שצופה בתכניות כמו יציע העיתונות מטעמים שהם מעבר לבידור
הוא אותו קהל שמאזין לאופירה.

ובגדול יותר, כמות לא גוזרת כלום על איכות.

ערן 2 באפריל 2014

מאור, נראה לי שפרנקו היה ציני

טל בן יהודה 2 באפריל 2014

פרנקו אוהד הפועל, אין להם מנגנון ציניות.

יניב פרנקו 2 באפריל 2014

יש לי הרבה הערכה לפרויקט ההולנדי.
אבל קצת מציק לי שהשיח הוא – סוזה בשורה התחתונה מנצח אז כל מה שהוא עושה נכון וכל השאר לא מבינים.

כל תכנית בערוץ 2 בקשת – משיגה בזכות הפלטפורמה שלה נתוני צפייה טובים בהרבה מכל תכנית בערוץ אחר – זה קצת דומה למה שקורה פה.

גיסנו 2 באפריל 2014

האמת יניב, שלפי האנלוגיה שלך במאי/כותב התכנית הוא הוא הגאון. כי הוא מבין שרוב הקהל רוצה לראות טראש וצעקות ורכילות ולא באמת מעניין אותו ניתוח מקצועי. הוא פשוט משתמש בכלים שלרשותו בצורה האופטימלית להשגת המטרה הזו, ובניגוד לסוזה שלא תמיד עומדים לרשותו השחקנים המתאימים לחזון שלו – לערוץ 5 יש הרבה יותר מדי כלים ליישם את ה"טקטיקה" הזו :/

מאור 2 באפריל 2014

ערן – פעם אמרו לי שבכל צחוק יש קצת צחוק.

יניב – אני מסכים, אבל גם אתה בוודאי תסכים איתי שהביקורת על סוזה קצת מוגזמת בהיקפה וביומרנות שלה..?

יניב פרנקו 2 באפריל 2014

תשמע, זה בא עם התפקיד כשאתה מאמן את מכבי ת"א רמת השיח סביב הקבוצה עצומה.
אני מסכים שיש פה בחלק מגופי התקשורת חוסר כבוד בסיסי – האיש היה שחקן ענק ופיגורה כזו לא נוחתת פה כל יום ורק על זה מגיע לו קצת כבוד.

בדה באזר אני חושב שהדיונים הוגנים.

דרך אגב שיעורי ההצלחה שלו כמאמן במכבי טובים משמעותית מהקבוצה הקודמת שלו בהונגריה – אני מניח שזה חלק מתנאי הפתיחה שקיבל.

איציק 2 באפריל 2014

ראשית, הדילוג הלא אלגאנטי על מכבי תל-אביב של יום שני 18:30-20:00 די מאכזב, מראה סימני לחץ והכחשה. לא ציפיתי ממך לדבר כזה.
שנית, לומר שאחוזי ההצלחה הם הוכחה להצלחת סוזה הם שטות, הם למרות סוזה ואם המאמן היה ברקוביץ' ושרף עוזרו, ואולי מאמן הכושר שלו, ופרימו… טוב הוא פרימו… אז אחוזי ההצלחה היו לפחות 100% (וגם זה במקרה של כישלון טוטאלי מיצידם) עם יחס שערים הרבה יותר טוב. ואני בטוח שאת זה הם היו משיגים עם שחקנים ש-80% לפחות עלו מהנוער של טוברוק ו-20% לפחות מהנוער של מכבי תל-אביב, ולא יותר מ-15% שחקני חיזוק. כך שהמספרים שאתה מביא לא מרשימים.
שלישית, תוכל לומר שמכבי היא באמת משהו רק כשתוכל לומר שהמתחרה היחידה של מכבי היא ההרכב השני של מכבי, ושהתחרות באימונים הרבה יותר קשה מההתמודדות בליגה.

טל בן יהודה 2 באפריל 2014

לגבי הדילוג האלגנטי… יש דברים שהמקלדת שלי לא יכולה לספוג :).
אבל בכל זאת, רק אומר את הדברים האלה.

ביום שני האחרון, כתבתי בטוויטר (תצטרף, המים ממש טובים) שלראשונה העונה אני מרגיש שמכבי ת"א לא פייבוריטית לזכות באליפות בישראל.
אין כאן פאניקה שלי או ניסיון לנפח, אלא מבט מפוכח בקבוצה שלי שחזרה חצי שנה אחורה.
אני באמת שלא רואה כאן "כדור שלג", זה יותר כמו מחלת האלצהיימר, כשכל מה שהקבוצה הזו השיגה בחודשים האחרונים נשכח ונעלם.

בתוך שבועיים בלבד, עברתי מלאהוב את הקבוצה הזו, ללחכות שגם העונה הזו תיגמר כמה שיותר מהר.

אסף .ג. 2 באפריל 2014

ימות המשיח…בכדורגל האלופה סגורה כבר בתחילת הסיבוב השלישי עונה שלישית ברצף (לא התבלבלתי כי גם באליפות החד-פעמית של ק"ש העסק כבר היה גמור בשלב הזה) ודווקא בכדורסל יש עניין שלא היה פה שנים אם בגלל החולשה של מכבי ואם בגלל שבאמת יש עוד שתי קבוצות לפחות חיפה וי-ם שיכולות במצב הנוכחי להוות איום רציני.
ובנוגע לסוזה זה מתחבר מאוד שוב לכדורסל למה שקורה עם בראד גרינברג שלא ברור אם נובע מסתם חוסר יכולת ישראלית טיפוסית לקבל שיש אנשים מבחוץ שאפשר ורצוי ללמוד מהם או במקרה הגרוע יותר חוסר יכולת לקבל פה את הזר והשונה…

צהוב בדם 2 באפריל 2014

טל,האם במקרה של ניצחון מחר אתה שוב תכתוב פוסט על ההבדלים בין מכבי של הליגה ליורוליג?והאם ניצחון מחר ישנה את דעתך על העונה הזו?

טל בן יהודה 2 באפריל 2014

אני לא יודע אם אני מזהה טון עוקצני בדבריך או לא…
אז הנה תשובתי.

ניצחון יחיד מחר לא ישנה את דעתי.
למען האמת, אם למדתי משהו ממכבי ת"א במהלך 33 שנותיי, היא לא להיות מופתע ממנה יותר.
כלומר, ניצחון מחר כלל לא יפתיע אותי, או אף אחד אחר למען האמת.

מה שמפריע לי עכשיו זה לא הפסד כזה או אחר, אלא איך הקבוצה נראית בכלליות.
היא נראית מבולגנת ואדישה, כאילו היא בשלב של משחקי ההכנה בחודש אוקטובר.

האמת שהמצב הנוכחי לא משנה את דעתי על העונה הזו, כי עוד לא גיבשתי דעה שכזו.
בניגוד לאתרים הגדולים, לי יש את הלוקסוס לסכם בסוף… :) (זוכרים את הפרקטיקה הזו?)

אני עדיין מאמין ומקווה לראות פיינל פור אירופאי ובאמת מאמין שזה אפשרי.
כמו שאמרתי לא פעם, העונה תחשב להצלחה אם יהיה פיינל פור אירופאי ואליפות ישראל (ובמקרה הזה, אני עדיין מאמין שישאירו את בלאט).
אבל אם אחד או חס וחלילה, שני הדברים האלה, לא יתקיימו… זה היה מאד מאכזב.

ניר 2 באפריל 2014

השנה זו נראית השנה של ירושלים והיא גם נראית כמו קבוצה הרבה יותר טובה ממכבי

שגב 2 באפריל 2014

טל,האם אתה מסכים עם ניר?לדעתי זה נכון ולא רק בגלל ההשפלה שהביאו לכם בנוקיה ה28 הפרש כל משחק של ירושלים הוא הצגה השנה והם נראים כקבוצה הכי טובה בארץ

טל בן יהודה 2 באפריל 2014

"שגב" (או ניר, או "צהוב בדם"), רק אציין שאני יכול לראות את המיילים ואת ה-IP של המגיבים…

צהוב בדם 2 באפריל 2014

אני לא יודע מי זה, אבל זה לא הייתי אני. הצהוב בדם הרגיל

the bird 2 באפריל 2014

שכחת שגם אם היו עולים לשחק עם שחקן פחות
מכבי היו מנצחים בזכותם במינימום של 3 גולים מקסימום מעל
או כמו שסבתי ז"ל תבדל לחיים ארוכים אמרה:

+1 (:

נולי 2 באפריל 2014

אוהדי מכבי אכן מפונקים ובעלי זיכרון קצר. עד לא מזמן הם אהדו קבוצה כושלת, שהייתה למרמס בדרבים ולא הייתה פקטור במאבק האליפות. חומר השחקנים של מכבי, ישראלים ברובם, אינו ברמה אירופאית גבוהה, כפי שניתן היה לראות במשחקים מול באזל. סוזה מפיק מחומר השחקנים הזה תוצאות מעולות בכל קנה מידה ועל כך יש להעריך אותו, גם אם לא מתפעלים תמיד מסגנון המשחק. רמת הפרשנים בארץ (דוגמת פרימו) נמוכה יותר מרמת הכדורגל עצמו ואף מתובלת בקסנופוביה, קנאה, צרות עין וחיפוש עיקש אחר סנסציות וסכסוכים בלתי קיימים. כל הכבוד לקרויף ואנגלידיס שמצליחים להרים את הקבוצה מעבר לביצה הטובענית הזו. נקווה שיישארו פה עוד שנים רבות ושמועדונים נוספים ירימו את רמת הניהול שלהם בהתאם.

צהוב בדם 2 באפריל 2014

אני אולי מפונק(בכל זאת בן זקונים) אבל ממש לא בעל זיכרון קצר.
כי כמו שאני זוכר את 10 השנים הנוראיות, אני זוכר את 10 השנים שקדמו להן. 10 שנים שלקחנו 4 אליפויות ו 5 גביעים.

לשם אני רוצה לחזור.

ולהביע ביקורת, כשהיא באה ממקום של לרצות לטוב, זה לא אומר שאין לי כבוד.

the bird 2 באפריל 2014

זה יותר היה 11 שנה צולעות אם נחבר מ91/2 עד 02/03

בכל אופן

בתור אוהד מכבי

נראה לי שזה יותר סוג של כריתת העץ שאנחנו יושבים עליו,

כל "הביקורת" הזו.

אין לנו סגל שמצדיק כזה הפרש משאר הליגה,

מלבד האופן המקצועני שמנהל את הכל מסביב ,

כשיהיו אצלנו שחקנים שיצדיקו הפרש כזה וננצח "רק" 2-0

אז גם אני אצטרף למבקרים/מפונקים

martzianno 2 באפריל 2014

אין, אין, אין על עיבודי התמונות בבלוג הזה.
זה כזה טראש שזה כבר נהיה ז'אנר בפני עצמו.
יישר כח!

טל בן יהודה 2 באפריל 2014

טראש?! מדובר בשעות של פוטושופ!

(תודה)

מושון 2 באפריל 2014

התמונות חזקות אבל אם כבר עריכה לא תורידו את הצלב שמה??

תולעת 2 באפריל 2014

כבר כתבתי מזמן שטל הוא מאמני הפוטושופ הגדולים של זמננו. התמונה לא רעה, אבל זו שצורפה לפוסט על אלירן כוכב הרוק לוקחת בגדול.

טל בן יהודה 2 באפריל 2014

אה, אחת מעבודות הפוטושופ הראשונים שלי…
http://debuzzer.com/benyehuda/files/2013/01/EA.jpg

ערן 3 באפריל 2014

עטר ככוכב רוק – סבבה.
אבל שני העיבודים האחרונים – מחבאבו ועד ג'ורדי – לוקחים את חוויית הסלפי והופכים אותה לסוגה (עילית) בפני עצמה, אשר תיחקר ותשונן בעתיד בטובות שבפקולטות האמנות באירופה!

אזי 2 באפריל 2014

אני לא מבין מה הבעיה עם הציטוט של שרף.
ההרכב נגד באר שבע היה נורמאלי וכמעט כל שאר ההרכבים של מכבי היו לא נורמאלים.
מישהו חשב שההרכב עם ראדי נגד חיפה בתחילת העונה היה נורמאלי?
מישהו חשב שלשחק עם שלושה בלמים זה נורמאלי?
מישהו חושב שסוזה הוא אדם נורמאלי?!

אני מניח שהתשובה היא לא.
סוזה הוא חתיכת פיסכופט לא נורמאלי.
אבל בדיוק זה מה שגרם לאלישע (כמו שכתבו בפוסט של נבדל) להתכונן למשחק הקודם.

אלישע רצה לעשות למכבי תל אביב "מכבי תל אביב"
הוא התכונן במיוחד למשחק נגד מכבי. כבר שלושה משחקים שהוא עושה ניסויים ומעבה את האמצע.
הבעיה שלו היא שהוא התכונן למערך שמכבי שיחקה בו בחודשים האחרונים, ואז סוזה עלה במערך הפוך לגמרי.

בעצם, כשאני חושב על זה שוב… סוזה עלה למשחק הזה במערך לא נורמאלי.

טל בן יהודה 2 באפריל 2014

:)

שלא תחשוב שלא שמעתי אותך מקלל אותו מאחורי הספסל דרך הטלוויזיה…

אזי 2 באפריל 2014

עד שסוף סוף הסכמתי עם כל דבר שהוא עשה… :)

אזי 2 באפריל 2014

עוד דבר,
יש בפוסט הזה (ובפוסטים קודמים) הרבה תגובות על כמה האוהדים של מכבי (ומאמני היציע) מפונקים.
אז אני חייב לצטט לכם אוהד של הפועל באר שבע ששמעתי ביציאה מבלומפילד:
"בן ז*נה המאמן הפחדן הזה הרס אותנו"

פתאום הרגשתי הרבה פחות נורא עם הקהל שלנו

איציק 2 באפריל 2014

אצלי במקלדת התו '*' לא עובד. מציע להשתמש במקומו ב-'ו', יוצאים דברים… ;)

חובק 2 באפריל 2014

לצערי, סוזה הוא אחד הגדולים שנחת כאן (אולי חוץ מנילסן).

הוא מעצבן אותי כי בגללו אני לא יכול לשנוא את מכבי כמו פעם.
אין לו את הזחיחות המכביסטית. הוא מכבד כל יריב. הוא לא סופר את העיתונאים. לא סופר את הקהל. לא שולח דש"ים לאחותו בראיון. חושב רק על עבודה ומקצוענות.

סאמאמאמו – אין לו אח תאום שמחפש עבודה?

אבישי (הרמתגני) 2 באפריל 2014

יש לו אח תאום רשע.
מתאים בול להפועל :)

חובק 2 באפריל 2014

גם את זה אני קונה. (כלומר חג'ג' קונה).

DeVito 2 באפריל 2014

"לא שולח דש"ים לאחותו בראיון" ,גדול!

עידו 2 באפריל 2014

הימים שאחרי ג'ורדי צריכים להדאיג יותר מהכל. כבר היום ברור שהוא לא ישאר לנצח. המחליף שלו לא חייב להיות זר, גם לא המאמן. הם רק צריכים לשמור על הקו של המועדון שכולל התעלמות ממנגנוני התקשורת הפרימויים. השאלה אם יש פרסונה כזו בארץ..

בקשר למכביסל – אני בעד להוציא את המקסימום מהעונה הזו. לתת לשחקנים לנוח על המגרש, להידרדר כמה שאפשר בפלייאוף העליון – ואז לקחת אליפות ממקום 3-4.

אלי 2 באפריל 2014

לא יכול להיות הפרש 10 אחרי 4 מחזורים.
גם אם מכבי תנצח את כל ארבעת המשחקים אז יהיו לה 12 נקודות.
כלומר כל שאר הקבוצות צריכות להפסיד לפחות פעמיים ולא יותר משתי תוצאות תיקו.
אבל בשביל שקבוצות יפסידו אז קבוצות אחרות צריכות לנצח ולצבור לפחות 3 נקודות.
תאלץ לחכות לפחות למחזור 5 ע"מ להיות 10 הפרש.
קצת סבלנות.

איציק 2 באפריל 2014

אתה ממש לא צודק, 4 תוצאות תיקו הו 2 נק'… אתה יכול לשאול את אייל סגל… קראתי על זה אצלו בפוסטים.
זה יוצא בדיוק 10 נק' הפרש אחרי 4 מחזורים…

אלי 3 באפריל 2014

אבל שם מקבלים נקודה אחת לניצחון ולא 3…

איציק 3 באפריל 2014

אתה מזה קטנוני…

אלי 3 באפריל 2014

the story of my life…

oded 2 באפריל 2014

בטח שיכול… אחרי התפרעויות האוהדים הורידו לשאר הקבוצות נקודות:)

אלי 3 באפריל 2014

חשבתי על זה גם.
אפשרות נוספת היא במקרה שהמשחק הופסק עקב התפרעות אוהדים ונקבע 0:0 ללא נקודות.

דור 2 באפריל 2014

טל,הקטע שהכי צורם לי הוא שאני מרגיש שחזרנו אחורה 40 שנה לעידן ההפסדים בכבוד תראה את הסטטוס שעלה בפייסבוק של מכבי אחרי המשחק נגד ריאל "בכל זאת, מגיע להם כפיים. מכבי אלקטרה ת"א נלחמה 40 דקות אך נכנעה 76:77 לריאל מדריד החזקה. סמית הוליך את קלעי מכבי עם 23 נק', טיוס הוסיף 18 נק' ו-11 ריב' והיקמן תרם 17 נק'. אוהבים אותך מכבי!!!" מכבי של השנה פשוט הורסת את היסודות שעליהם נבנה המועדון הרי אצל מכבי של שמעון אין דבר כזה הפסדים אפילו לא לקבוצות הכי גדולות באירופה הרי יש את המשפט הידוע "ניצחון הוא לא הדבר החשוב הוא הדבר היחיד"…
דרך אגב אתה חושב שירושלים פייבוריטית לזכות השנה באליפות? נכון שהם נראים מעולה כרגע אבל אני סומך על האופי הלוזרי שלהם שיסדר להם הדחה עוד לפני הגמר

טל בן יהודה 2 באפריל 2014

אפצל את תשובתי לשתיים:

1. אני חושב שאתה שם יותר מדי דגש על סטאטוסים בפייסבוק.
יש כאן בעייתיות קטנה בדיווחים של החשבונות הרשמיים האלה…
הרי אני באמת לא חושב שהחשבון הרשמי של הקבוצה יכול לבוא ולומר את האמת ולהתנהג כאחרון האוהדים.
אני חושב שרוב המערכת של מכבי לקחה את ההפסד כמוני, כלומר, כאחד שברגע שהקבוצה הפסידה, לא ממש עניין אותו שריאל מדריד הרבה יותר חזקה וכו'.

2. לפי איך שמכבי נראית כרגע, כן. וגם אני בונה על האופי הלוזרי שלהם.

שי 2 באפריל 2014

הבעיה מה יהיה נגדם במלחה?במלחה הם צולפים שלשות כמו מטורפים…עזוב מלחה יום שני דרבי בהדר יוסף הפסד מחר ובדרבי ואני אתחיל לחשוש שבלאט לא יסיים את העונה במכבי..

גיל שלי 2 באפריל 2014

טל – אתה אופטימי מדי לגבי קבוצת הכדורסל שלנו, ומשום מה פסימי מדי כשזה נוגע לכדורגל.
בכדורסל הבעיה היא לא ממש האליפות שירושלים יקחו השנה. הבעיה האמיתית היא ששנה הבאה נתגעגע לעונה הזאת, והשנה שאחריה תהיה עוד יותר גרועה

איציק 2 באפריל 2014

בקצב הזה עוד תהפוך לאדום – מלח מים, מלח מים…
אבל האמת, במקום להחליף את בלאט, אולי אפשר לרכוש לדנילה צעצוע חדש ושיחזיר לנו את שלנו… אולי אבא פדרמן יוכל לעזור במציאת צעצוע חדש…

the bird 2 באפריל 2014

יש איזה מטוס מלזי איפשהו שישחק "צוללות"
ויעזוב אותנו בשקט

הארכיון 2 באפריל 2014

רעידת אדמה בספרד !!!

אחרי פרשת העלמת המיסים החמורה של ברצלונה עליה שילמה 14 מיליון יורו כופר, התגלה שבקבוצה חתמה על חוזים מול קטינים בניגוד לחוק הבינלאומי.
למי יש ספק שמעטפות לא עוברות אל השופטים כדי להטות את התוצאות?

איך רשום במגילה? "וכדאי ביזיון וקצף"…

אר 3 באפריל 2014

סוזה הוא מאמן מעולה. אחד הטובים שהיו פה.
עם כל הכבוד לסגל של מכבי, הוא אכן יותר טוב מהליגה, אבל בקצת. המשמעת הטקטית, הכושר הגופני והמאמן זו הסיבה להצלחה. כולל עבודה יפה באירופה.
המאמנים וכל מי שסביב הכדורגל, עושים במכנסיים. הם מפחדים שילמדו את המודל ויביאו עוד צוותים זרים והם ישארו בלי עבודה. לא יהיה מי שידליף ויסתחבק עם העיתונאים העלובים.
ולכן כולם מגוייסים להשמיץ את סוזה.

אהד 3 באפריל 2014

המנטליות של אוהדי מכבי (רגל) היא לא מנטליות של "מכביסטים" (אגב, בא לי להקיא מהמילה הזאת) ובטח לא של אלופים, אלא של עוד אוהדים. אני מניח שזה זכר ל-15 השנים האחרונות בהן מכבי לא הייתה פקטור בליגה.
אז השנה, אליפות משעממת וחסרת מעוף כנראה מספיקה לרוב אוהדי העוד קבוצה הזו (כולל לכותב הפוסט), אולם בשנה הבאה אני מניח שהציפיות יעלו יותר וזה יהיה האתגר האמיתי של סוזה.
אני גם מניח שלזה התכוון צהוב בדם, שמכל אוהדי מכבי, חושב בצורה הכי "מכביסטית" (בעעעעע). ומשום מה גם פרנקו קלע לחשיבה הצהובה.

גיסנו 3 באפריל 2014

מה לעשות שרוב האוהדים שכותבים באתר הזה הם מכביסטים אבל גם ריאליים, וכן רובנו זוכרים את השנים הרעות טוב מאוד מה שהופך גם עונות כאלה למתוקות יותר.

אני מניח שאתה מדבר על אליפות משעממת וחסרת מעוף אבל גם טוען ש"אחוזי ההצלחה של ב"ש היו מספיקים לה בעונה רגילה לאליפות מרשימה".

אני מניח גם שבגלל שאנחנו נחשפים כל הזמן לבאיירן, בארסה וריאל פתאום כל אליפות שלא מלווה בנצחון של 5-0 מינימום על כל קבוצה מהמקום השלישי ומטה נחשבת אפורה ומשעממת.

ויקטור מורוז 3 באפריל 2014

מוכן לסגור איתך עסקה: מכבי תמשיך לשעמם ולנצח, ואתה תמשיך לרטון על כך.

אהד 3 באפריל 2014

האמן לי שהסיבה היחידה שהאליפויות של מכבי מעניינות אותי הן כדי שהיא לא תשבור את רצף האליפויות של הפועל. חוץ מזה, יוק.

אני מסכים איתך גיסנו. זה מה שכתבתי. אוהדי מכבי הם לא מכביסטים במובן של הכדורסל. כלומר, השם הוא אותו שם, אבל רוח המועדון היא ממש לא אותו דבר. אין פה שום ניסיון לניגוח, אלא פשוט רצון לאבחן: מכבי רגל היא עוד קבוצה (גדולה) בישראל ושום דבר מעבר. לכן, היכולת הפושרת של מכבי מתקבלת בהבנה.
ואל תהיה דמגוג – אפשר להתווכח על הרבה דברים, אבל לא על שיטת המשחק של מכבי, שהיא ללא ספק יעילה, אולם בוודאי שאינה מסעירה.

עומר 4 באפריל 2014

סלח לי, על איזה רצף אליפויות אתה מדבר?

גיסנו 4 באפריל 2014

אם אני לא טועה הנ"ל אוהד הפועל פ"ת ועל רצף 5 האליפויות שלה הוא מדבר.

טרנטה 3 באפריל 2014

לאן נעלם הפודקאסט? וMaccabiBall?
מישהו יודע?

טל בן יהודה 3 באפריל 2014

היי טרנטה,

מחר צפוי פרק חדש…

ליאור 3 באפריל 2014

כל פעם שאני קורא על אלה שמסבירים שסוזה לא מאמן או לא מבין מהחיים שלו אני לא יודע אם להיות משועשע או להתעצבן (בסוף אני משועשע).
מדובר על מאמן מדהים שעם תנאים בעייתיים מוביל את מכבי ליופי של עונה (אליפות ועונה אירופית יפה):
– עזבו 2 קאליברים – מלך השערים (עטר) ושוער מעולה ודומיננטי (איניימה)
– בא אחרי עונת אליפות היסטורית – כש"ברור" שהוא צריך לקחת אליפות
– מקום ראשון בליגה לאורך כל הדרך – במקביל לעונה אירופית
– קבוצה שמתחרה על האליפות – עם קצב צבירת נקודות של אלופה (לא תמיד בקשר ישיר ליכולת)
– קבוצה מתחרה לאליפות שלא נמצאת בלחץ של מכבי (כי שחיפה / הפועל / בית"ר מתחרות על אליפות יש לחץ במועדון, ב"ש נטולת לחצים – חוץ מאשר במשחק נגד מכבי, כי ממילא אם היא תצליח זו תהיה הפתעה)
– תקשורת שבעיקר לא מבינה את המהלכים של המאמן ולכן "קוטלת" אותו – כי על גארסיה היתה ביקורת מידי פעם שהוא שהשיטה שלו משעממת אבל בכל זאת אי אפשר לתקוף את השיטה בה ברצלונה משחקת..

הכי משעשע זה הטיעון (שגם הוזכר בפוסט הזה) שלא משנה מי מאמן – מכבי היו צריכים לקחת אליפות בהליכה ובתצוגה משכנעת, במיוחד זה משעשע כשנזכרים ש- 2 מהפרשנים המהוללים, היו שייכים לעונת הגלקטיקוס – אשר גם בה אמרו את זה (אפילו קלינגר במסיבת העיתונאים בתחילת השנה אמר משהו בסגנון " אני רק צריך לא להפריע להם לשחק")

אז בסוף אני בוחר באופציה של "משועשע" כי אני רואה איך סוזה ממשיך להטריף את כולם (כשהוא לא סופר אותם וממשיך להצליח)

Comments closed