חופש הביטוי והחופש להיות בן אדם

יש לנו "חופש ביטוי" ויד לנו חופש להתנהג כבני אדם

menschshirt

אז אוהדי הפועל ת"א. הפתעה. שוב פעם הם. שלטים. שירים ביציע."שמעון מזרחי תתאבד כבר". זעזוע. הלם. "לא בסדר". או שאולי נכון יותר לקרוא לכתוב קומץ אוהדי הפועל ת"א. רק קומץ קטן. זה לא כולם. בלה בלה בלה. איך אימא שלי נוהגת לומר במבטא האמריקאי הכבד שלה, "ראיתי הסרט הזה".

נפתח קודם כל בפתרון. הנה הוא: תפסיקו להתייחס אליהם. ולפני שתניחו שאני לוקח את הקרדיט על ההוראה הזו, אציין שאיני הראשון או האחרון שמביע דעה זו. למעשה, זו לא הפעם הראשונה שהפתרון הזה מוזכר כאן.

באמת תפסיקו להתייחס אליהם, זו הסיבה היחידה שהם ממשיכים. כמו הילד הרע שרק מחפש תשומת לב מהסביבה שלו. תפסיקו לסקר כל מילה שהם אומרים ותפסיקו להזדעזע מכל דבר שהם עושים. תפסיקו לצלם את השלטים שלהם, ותתחילו להשתמש בטכנולוגיה שבעזרתה אפשר לעמעם את הקולות שהם עושים ביציע.

שכל מי שישמע את הקריאות המתסיסות שלהם יהיו ה-1000 איש שמגיעים לאולם שלהם בהדר יוסף, או הכמה אלפים שמגיעים לבלומפילד. הגיע הזמן לחסוך את זה מהשאר.

התגובות של כולנו מהוות את המוטיבציה שלהם להמשיך. הצילומים בטלוויזיה הם הקרשים, התגובות שלנו הן הזרדים היבשים שדוחסים בין העצים, התמונות בעיתונים הן הבנזין והתגובות של שמעון מזרחי הן הגפרור. תיקחו מהם את כל אלה ואין לכם אש, עשן או מדורה.

הרי אין לאף אחד ספק שמדובר בילדים מפגרים, אולי גם מבוגרים מפגרים. ואני באמת מתנצל שאני פוגע כאן באוכלוסיה שלמה של אנשים בעלי פיגור בכך שאני משווה אותם לסחלה האנושי המסוים הזה שלובש אדום, אז מדוע אנחנו נותנים להם את כל היחס הזה. זה שהם לא קיבלו יחס מההורים שלהם בילדות לא אומר שהם צריכים לקבל אותו עכשיו מאיתנו.

אז בפעם הבאה שאתם רואים את הדברים האלה ורוצים לצייץ על זה משהו בטוויטר, לכתוב על זה סטאטוס בפייסבוק או לכתוב על זה טור בבלוג, פשוט דלגו הלאה. חבל, אתם רק מביאים להמשך ההתנהגות הבזויה הזו.

לגבי התקשורת, אין לי שליטה עליהם וסביר להניח שאנחנו נחזה בתחייה מחודשת של העיתונות המודפסת לפני שהיא תפסיק לסקר את התנהגות מתסיסה של קהל אוהדים (ע"ע הגזענות של "לה פמיליה", החולצות השחורות במכבי ת"א, ההתנהגות הגסה של יציע ג' וההתססות של האדומים. כן, לכל בסיס אוהדים יש את הבעיות שלו).

ובכן, עכשיו כשהצגנו את הפיתרון הנכון שמוסכם על כולם, בואו נעבור לדבר על המעשים עצמם.

*

בניגוד לחלקנו, אני לא הייתי צריך לחכות שדבריו של רמי כהן ביום שישי. אני שמעתי וקראתי את הטענה הפשוטה והקסומה הזו של "חופש הביטוי" כבר בערב חמישי, מיד אחרי שהשירים הנפלאים על יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, נשמעו ונראו בתחילת המשחק בהדר יוסף.

העיתונאי, חגי קראוס, אוהד שרוף של הפועל ת"א, צייץ במהלך המשחק בטוויטר ש"חבורת עיתונאים מתווכחת בטוויטר מי צריכה לרצוח את חופש הביטוי, המשטרה או הקבוצה…", ושיקף את הקו שיושב הראש של הפועל ת"א ינקוט למחרת עם משפט נהדר שלו "אני לא קים ג'ונג איל, יש חופש ביטוי".

אז ראשית כל, נאמר כאן שהוא צודק. הוא לא שליט במדינה דיקטטורית או חי באחת כזו. אבל אם נסטה מהדיון לכמה רגעים, אציין כאן שחשוב שאנשים שצועקים "חופש הביטוי" יידעו קודם כל שגם במדינה הדמוקרטית ביותר, חופש הביטוי הוא אינו זכות בלתי מוגבלת, וגם היא באה עם תנאים.

אם ניגש לדוגמה הפופולארית, אסור לבן אדם ללכת לבית קולנוע שמלא באנשים ולצעוק "שריפה", רק כי זה מה שהוא רוצה לעשות. במימוש חופש הביטוי של האדם הזה, הוא למעשה מסכן אנשים שעלולים לרמוס אחד את השני בדרך ליציאה. אם אותו נאשם יבחר לטעון "חופש ביטוי" כדי להגן על המעשה שלו, בית המשפט יזרוק אותו מכל המדרגות היישר למאסר.

כמו כן, מדינות רבות מגבילות בדרכים שונות את "חופש הביטוי", כשזה מגיע לדעות שמסכנות עקרונות דמוקרטיים אחרים או את המשך קיום המדינה כדמוקרטית.

האם הקריאות של הפועל ת"א מגבילות לאותו בן אדם שצועק "שריפה" בבית קולנוע, או מסכנות את המשטר הדמוקרטי בישראל? כנראה שלא. הקריאות המגעילות הללו של אוהדי הפועל ת"א (כנראה) לא מסכנות אף אדם בצורה פיסית.

רק בבקשה בואו נפסיק להעמיד פנים שמתקיימת פה מלחמה על חופש הפרט והאוהדים האדומים הם אלה שיצילו את הדמוקרטיה האדירה שלנו מפני כוחות חושך דיקטטוריים. מדובר בסך הכל בפרחחים שספק אם הם בכלל נכחו בשיעורי האזרחות כשהמורה ניסתה ללמד אותם מה זו הזכות הזו שהם מזכירים כל הזמן.

ובכל זאת, חייבים להעריך את היופי שבדמוקרטיה שלנו ושל אוהדי הפועל ת"א. "חופש הביטוי" הם צועקים, "חופש הביטוייייי!!!!!!", והכל נכון בעולם שלהם. באמת עזבו את הדמגוגיה בשקל תשעים של רמי כהן כשהוא מאזכר את צפון קוריאה, הוא כמובן צודק, אכן יש בארץ הזו חופש ביטוי.

ובשם חופש הביטוי המקודש, אני גם מסכים עם האוהדים האדומים ולחלוטין בעד הזכות שלהם לצעוק למישהו להתאבד, כמו גם לעשות שימוש מביש בשואת היהודים בשביל מטרתם, מטופשת ככל שתהיה. זה מזעזע, אבל בשם הערך החשוב הזה, הדברים הללו צריכים להיות מותרים, ואין כאן טיפת ציניות שלי.

אבל האזכור של ערכים וזכויות דמוקרטיות של אוהדי האודמים מעלים אצלי תהייה נוספת, עמוקה וחשובה יותר. לדוגמא, מה עם החופש של האוהדים האלה להתנהג כמו בני אדם בחברה הדמוקרטית הזו שהם מקדשים ומזכירים בכל עת?

*

אז נכון, לכל אחד מהאדומים האלה ביציעי הדר יוסף או בלומפילד יש את הזכות לומר (כמעט כל) מה שהם רוצים, אבל מי לעזאזל קבע שהם חייבים לנצל את הזכות הזו עד תום. יש גם זכויות שאנחנו לא חייבים לממש בכל עת. לי יש את הזכות לצאת לריצה כל הערב ולרדת במשקל, אין זה אומר שאני עושה את זה.

יש המון דברים שאני רוצה לומר בקול רם בהתנהלות היומ-יומית שלי, אבל בגלל שאני שייך למסגרות שונות בחברה שלנו אני נמנע מלעשות כן. אני נמנע מלומר דברים מסוימים לאשתי, אני נמנע מלומר דברים מסוימים למלצרית החצופה בבית הקפה, אני נמנע מלומר דברים מסוימים לנהגים גרועים על הכביש ואני נמנע מלומר דברים מסוימים לקופאיות האיטיות בסופר.

כן כן, זאת למרות שקיים בארץ חופש להתבטא כרצוני.

אני נמנע מלומר את הדברים האלה כי יש לי מצפון. כי אני יכול לחשוב בעבור עצמי. כי אני בחור טוב (נשבע לכם!). כי אני באמת לא רוצה לפגוע במי שעומד מולי. כי אני יודע איך להתנהג בצורה ראויה. כי ההורים שלי חינכו אותי במשך שנים להיות אדיב ומנומס. כי אני בן אדם, בן אנוש, בדיוק כמו זה שעומד מולי. אני נמנע מלומר דברים כאלה בגלל מאה סיבות נכונות אחרות.

ממתי אנחנו, בני האדם, זנחנו את הניסיון להתנהג יפה בפומבי. ממתי התחלנו להשתין מהמקפצה על כל מי שמסביבנו. ממתי התחלנו להתנהג כמו בהמות. וחשוב מכך, ממתי התחלנו להתגאות בכך שאנחנו מתנהגים כבהמות. האמינו לי, אין שום סיבה להיות גאים בכך.

אוהדי הפועל ת"א מתרברבים בטוהר של "חופש הביטוי", אבל מתפלשים בחרא של מוצא פיהם. מתי אבדה להם הבושה, מתי הם החליטו שהם לא מעוניינים להיות חלק מהחברה שלנו יותר, מתי הם קיבלו את ההחלטה שלא מעניין אותם יותר להתנהג כמו בני אדם, והם מעדיפים להתנהג כמו אחרוני הבהמות.

זה יפה מאד שיש להם את "חופש הביטוי". כל הכבוד לאוהדי הפועל היקרים שהם חיים במדינה חופשית. אבל אני מעדיף שהם יתרגלו את החופש להתנהג כמו בני אדם. מה לעשות, לפעמים אני מוזר כזה…

עזבו את הסביבה ואת הנורמות וערכים שקבענו כחברה, כדי שיהיה לנו קצת יותר נעים להעביר כאן את הזמן. מה קרה ללהיות בן אדם בשביל עצמך.

היכן התהליך הקוגנטיבי של האוהדים האדומים שיביא אותם למסקנה של "לא, זה לא". איפה הריסון. איפה הרצון להיות טוב יותר מסביבתך, להיות גדול יותר מהרגע.

תופעת העדר היא אחת הסממנים הכי גדולים לטיפשותו של האדם, כשהיא מעידה שאתה לא יודע לחשוב בשביל עצמך. בסופו של דבר, היו כמה אנשים שהחזיקו את השלט הזה בהדר יוסף. בסופו של דבר, אני שמעתי את השיר של "שמעון מזרחי תתאבד כבר" מטריבונה שלמה של אנשים, לא מאחד או שתיים.

כשיוסי אבוקסיס שיחק כדורגל, לא הייתה אהבה גדולה בינו לבין אוהדי מכבי ת"א. הייתה תקופה שאוהדי מכבי ת"א שרו לו "אבוקסיס חולה סרטן". ואני זוכר את עצמי, בחור די צעיר, יושב בשער 4 של אצטדיון רמת גן ולא מצטרף למקהלה. פשוט לא התאים לי לשיר על אף אחד שהוא חולה סרטן (היי מגיבים שרוצים להסיט את הדיון בתגובות לגיא פניני, תפאדל).

באותן השניות, חשבתי, הרהרתי והגעתי להחלטה. לבד. כי אני אוהב לחשוב בשביל עצמי. כי יש לי מוח ואני יודע להשתמש בו. כי אני בן אדם.

קראו את המשפט האחרון שוב. לצערי, אי אפשר לייחס אותו על החלק המסוים הזה של אוהדי הפועל ת"א. קומץ או לא, תחליטו אתם.

*

ממש לפני סיום, אני אנצל את ההזדמנות לומר לאוהדי הפועל ת"א מזל טוב על כך שהם סופסוף קיבלו יו"ר שנותן פייט לגיטימי לדון שימון. אחרי עשורים שהם רודפים אותו, הגיע אליהם יו"ר בצלמו של הגדול מכולם.

ההיתממות של רמי כהן אל מול מעשי קבוצתו והקהל שלו, כמו גם התמיכה העיוורת (והמוצדקת) בהם, מהווים העתק מדויק להתנהגותו המעוררת קנאה של הדון הצהוב.

אבל זה לא אומר שאין לו לאן לשאוף, שכן אם נמשיך את ההקבלה הזו, רמי כהן הוא בסך הכל חייל פשוט. הוא עוד צריך לטפס הרבה דרגות בסולם של ארגוני הפשע עד שיגיע לפסגה בו מצוי שימון.

ואולי ההתקדמות הזו שלו תעזור לכולנו. שכן בדרך למעלה הוא עוד ילמד, שכשאתה דון, יש לך את הכוח לקחת את המיקרופון באמצע המשחק כדורסל, ולצעוק לעבר שער 11 להפסיק עם הקריאות הללו של "טועמה מחבל" ו"הפועל זונה". כן, שמעון מזרחי כבר בדרגה שהוא יכול לעשות את זה, ואכן עושה את זה.

את זה החייל הפשוט רמי כהן עוד לא עשה. אל תדאגו, אני גם לא מצפה ממנו לעשות זאת בקרוב, ייקח זמן. כמו שאמרתי, הוא עוד לא הספיק ללמוד את מה שהדון שלנו כבר שכח.

*

אז להתראות לנושא הזה עד למשחק הבא שבו הכל יקרה שוב. בבקשה תעשו את המאמץ שלא להתרגש מהם. לא רק שזה מעודד אותם לפעמים הבאות, הם באמת לא שווים את זה.

kcabahb

קבוצת פנטזי ליג
לקראת נוריץ׳ (שאול פליידר)

82 Comments

דורפן 3 במאי 2014

דיבורי חופש הבטוי הם קשקוש. כפי שאני לפעמים שומע ״חופש בטוי״ למי שרוצה להרוס את הדיונים כאן בבלוגים. יש על זה דוקטרינה שלמה במשפטים – נדמה לי שקוראים לה hacklers veto על מי שמשתמש לכאורה בחופש הבטוי כדי להרוס את חופש הבטוי לאחרים – באיזשהי אלימות מילולית. כמו לטעון שמי שמגיע לאסיפה פוליטית עם צופר גז תורם לחופש הביטוי.

איתמר 3 במאי 2014

אוהדי הפועל נמצאים במצב ייחודי שבו הם נאלצים להאבק לבדם כבר עשרות שנים מול הגמוניה דורסנית.
השירים על שמעון מזרחי,שמעשיו לאורך השנים מייצגים זיהום מוסרי וערכי,הם מעשה המחאה היחיד שנותר לאוהדי הפועל.
האם השירים על מזרחי כה נוראים בעיניך עד שאתה מבקש להשתיק את קול המחאה שהם משמיעים,בודדים מול מערכת ספורטיבית ותקשורתית שמעדיפה ללחך את פנכתו של מזרחי וללקק את עכוזו ?

עידן. 3 במאי 2014

מזל שיש לנו לוחמי חופש כמוך שישמרו על המוסר מול המכונה, אני מתפלא שלא הוזמנת להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב.

אגב, מה שאתם מתעקשים לא להבין זה שאף אחד לא מנסה להשתיק אותכם מלהביע את תחושותיכם כלפי מזרחי. תשירו לו שהוא הרס את הכדורסל, תשירו לו שהוא אפס, שהוא חרא. זה לגיטימי, לאף אחד לא תהיה שום בעיה עם זה.

הבעיה היא שהראש שלכם נמצא כל כך עמוק בתוך התחת שלכם (כפי שההודעה שלך מדגימה היטב) שאתם כבר לא מסוגלים לראות היכן צריך לעבור הגבול ומתי קללות ספורטיביות לגיטימיות הופכות לגועל נפש.

אנדר 3 במאי 2014

+ 1000 אי אפשר לנסח תגובה טובה יותר

avri 4 במאי 2014

+1 Idan

אריק האחר 4 במאי 2014

גם אחרי תגובה כל כך מושלמת
״הקומץ הנאור״ ימשיך בשלו״

the bird 5 במאי 2014

סחתיין עידן
במיוחד הסייפא קולעת בול !!!

בני תבורי 3 במאי 2014

רמי כהן פחדן או לא מבין את תפקידו או שניהם. חבל שהוא מזנה את המשמעות של חופש הביטוי וחבל יותר שמשאירים לו את המאבק והטיפול בנושא. אין לו את הכלים ולא את הסמכות החוקית. חבל עוד יותר שאיגוד הכדורסל, בדיוק כמו ההתאחדות לכדורגל, לא רואה עצמו כאחראי.

איתמר 3 במאי 2014

היה מוטב שתפגש עם רמי כהן,תשוחח עימו על הפעולות שהוא מבצע על מנת לרסן ולמתן את הקהל,ורק אחר כך תחווה את דעתך על מי שאחראי לחזון של הפועל תל אביב החדשה (כולל העשיה המופלאה של הקמת מחלקת נוער יש מאין והעשיה החברתית של המועדון).

אילי 7 במאי 2014

אם הוא באמת מבצע פעולות שכאלו אז כנראה שהוא לא עושה עבודה כל כך טובה, וכנראה שהוא גם קצת צבוע.

red sox 3 במאי 2014

חבורת פרובוקטורים עושה פרובוקציה כדי למשוך את עיניכם לעיוות שיוצר עוול ומסכן אתכם בדיוק כמו שהוא מסכן אותם, ואתם כמו סוסים עיוורים מגיבים לפרובוקציה במקום למסר.

רוב המגיבים בפוסט של אלפסי נחרדים מהמוסר הכפול של הענשת הפועל על דבר שקיים בכל מגרש. לא אני. אני חרד הרבה יותר מהיום שבו כל שופט וכל דיין יוכל להעניש כל קבוצה וכל אדם על סמך סט הערכים הפרטי שלו, תוך התעלמות מהוראות החוק.
כאן טמונה הסכנה לאנרכיה, ולא בשימוש הקלוקל בחופש הביטוי כמגן להשמעת כל דעה.

בני תבורי 3 במאי 2014

אם התגובה מופנית גם אלי, מודה שלא הבנתי.

אורן 3 במאי 2014

יאללה דורפן ותבורי,
תכתבו גם אתם טור על השלט של הפועל.
חייבים לשמור על ההממוצע של טורים על שלטים וקריאות של אוהדי הפועל.בינתיים זה עומד על 2 וזה קצת מדי.אתם צריכים להוציא אצ העצבים על מישהו.לכו על זה.
טורים על "זה סופו של כל אדום"?
על הקריאות לטוואטחה?
על טועמה מחבל?
שטויות,בדיוק בשביל זה יש את הטורים נגד הפועל.שם בסוף תוסיפו הערה שזה קיים בשאר הקבוצות.לכן על זה.כם תקבלו הרבה לייקים וגם ישחרר לכם דחף.הרי אתם כותבים נגד השנאה.אתם לא מכלילים.

עידוקוליס ליפשיץ 3 במאי 2014

איזה קריאות לטוואטחה?

אורן 3 במאי 2014

עידוד.לא מפסיקים לעודד אותו בכל נגיעה בכדור.נו באמת.

עידוקוליס ליפשיץ 3 במאי 2014

אני שואל כי באמת אני לא יודע. שמעתי ששורקים לו כבר שבועות בוז בכל נגיעות אבל איזה קריאות קוראים אליו?

בני תבורי 3 במאי 2014

אני אוהב אותך רגוע.

יוני 3 במאי 2014

אז אתה אומר שבעצם כתיבת הטור הזה אתה חלק מהבעיה. כי אתה כותב ומעלה את זה, עם התמונה, התגובות והכל.
לא מסתדר לי.

יוסי 3 במאי 2014

נחמד מאוד לקרוא. כל הכבוד לך על שהבנת שאוהדי הפועל (הקומץ!) לא קשורים בכלל לספורט. הם קשורים לטקסטים כאלה, על חוק ומוסר. כל שאר אוהדי הפועל, שאני מכר וידיד של כמה מהם, הם אנשים מקסימים שכיף לדבר איתם על ספורט ולשמוע את הצד האדום המפסידן שלהם (הייתי חייב ;) ).

אורן 3 במאי 2014

טל,
"סופו של כל אדם"-זה חוש הומור שחור?

אורן 3 במאי 2014

טועמה מחבל זה חופש ביטוי?

טל בן יהודה 3 במאי 2014

כל מה שנכתב על ההתנהגות של אוהדי הפועל, נכון לגבי הקריאות הללו של מכבי.

אורן 3 במאי 2014

איזה באסה שלא כתבת על זה טור..
כנראה שכחת את זה אז.

איתמר 3 במאי 2014

כבר למעלה מעשור אוהדי מכבי שרים בבלומפילד וביד אליהו (???) את השיר על טועמה מחבל אבל בוא לא נבלבל את בן יהודה עם העובדות.
כמה מהשירים שאוהדי מכבי שרו לאורך השנים :
אין אדומים אין פיגועים

שער 5 הם מוסלמים

שופט אתה הולך למות היום

היום נשחט את הפועל

כל אדום צריך לרגום

אבוקסיס חולה סרטן

הפועל חיזבאללה

גיסנו 4 במאי 2014

וואו, הראש שלכם באמת תקוע עד כדי כך עמוק בתחת?

אף אחד לא אמר שהשירים האלה של מכבי בסדר.
אני גם לא באמת מבין למה עדיין שרים אותם – כל אחד וסיבותיו שלו. חלק "כי זה מזכיר להם ימים של פעם", חלק כי הם באמת משוכנעים שאם תפרוץ מלחמה טועמה יתפוס קלאץ' ויצא למסע הרג ברחבי ת"א.

אבל אף אחד, גם לא אלה ששרים את השירים האלה, לא נלחם על זכותו לשיר אותם כי זה "חופש הביטוי".

גם לא זכור לי שחצי יציע, לא בכדורגל ולא בכדורסל, הניף שלט "טועמה מחבל".

אורן 3 במאי 2014

שימון מזרחי צעק למקרופון להפסיק פעם אחת בלבד.זה היה בדרבי הפניני אחרי כל הבלגן שמכבי יצרו לפני הדרבי.זה לא היה לפני ולא היה אחרי אבל תמשיך בשקרים.יש מצב שתקבל הרבה לייקים.הרי "זה סופו של כל אדום" זה רק הומור שחור להגדרתך.אבל כמובן שתעלה לפייסבוק תמונה שלך אוכל בננה.אתה הרי נורא סובלני.

טל בן יהודה 3 במאי 2014

זה פשוט לא נכון, אני בעצמי שמעתי את זה מהכיסא שלי בנוקיה הרבה יותר מפעם אחת.

אורן 3 במאי 2014

טל,
כמה מילים אישיות.אתה יודע כמה פירגנתי לך בעבר.
היה לך טורים מעצבנים בתור אדום,אבל אנושיים נורא ועם המון הומור.לא יכולתי להפסיק לקרוא אותך.הטורים האחרונים שלך-גם בעיתון הם מלאות שנאה.אתה הרי קראת לחולצת סופו-הומור שחור.שמע,אני ב א מ ת נגד התופעות בקהל של הפועל,אבל הטורים שלך מבערים את המצב.זה נדמה יותר ויותר שאתה רק מחכה לעוד שלט כזה או אחר של הקהל של הפועל.וזה יותר בולט כאשר אתה מגדיר כהומור שחור דברים מסוג זה אצלך בבית.כמוך ,גם אני ואוהדי הפועל רבים לא שרים שירים כאלה ומגיבים בבוז.ההכללה שלך משניאה ומונעת משנאה.אם המטרה שלך שתופעות מגעילות בקרב הקהל ילכו ויעלמו אתה חייב לשתף פעולה ולא לחרחר ריב או להגדיר חולצות אלימות כהומור שחור.יש פה מגיבים צהובים שאולי אני לא מסכים איתם אבל ברור לי שהם באמת רוצים לשים סוף לקיצונות.איכשהו ,עם כל הטורים האחרונים שלך,לא מתקבל הרושם שככה זה אצלך.ואני יודע לאיזה קללות אני צפוי מהתגובה הזאת שלי(לא ממך).חבל,כי אתה יודע כמה אהבתי לקרוא אותך.

טל בן יהודה 3 במאי 2014

אם תשאיר כאן תגובה עם המייל האמיתי שלך (שיהיה מוזן בשדה המייל), אראה אותו ואשמח להעביר לך כמה דברים בפלטפורמה אישית יותר.

(נשבע שאני לא מנסה להתחיל איתך)

אורן 3 במאי 2014

אשקול בחיוב….
ואתה עוד מדבר עם פרנואיד(שזה סימן אדום מובהק)

משה 3 במאי 2014

הערה קטנה : נראה לי שהתכוונת שהוא מבעיר את המצב ולא מבער אותו. אם הוא מבער אותו הטענות שלך הופכות קצת לא הגיוניות.

אורן 3 במאי 2014

משה,מה יהיה? אנחנו מסכימים על יותר מדי דברים.

משה 3 במאי 2014

:)

טל בן יהודה 3 במאי 2014

בינתיים, כשאתה מהרהר בבקשתי, אכתוב לך כמה דברים…

אתה צודק שמדברי ניתן להבין שאני מכליל על כולם.
אני כנה כשאני אומר שאני לא מתכוון לכולם…

ידוע לי שהשימוש במוטיב השואה הוא מצומצם (יחסית).
אני גם יודע שדרך הטלוויזיה זה שנמע כמו אולם שלם ששר את שירי ההתאבדות.

הדברים שלי מכוונים אליהם. אם אתה ואחרים, כולל כמה מכרים, חברים ומעסיקים שלי, לא חלק מזה, אזי רוב הטור הזה כלל לא מכוון אליכם. והאמת, לא התכוונתי לכוון אותו אליכם. אבל נראה שאת חלקכם כלל לא מעניין התוכן אלא עצם ההתייחסות שלי לתופעה.

אם אתה חושב שאני לא רוצה סוף לתופעות האלה, אז באמת שיש לי בעיה גדולה עם יכולת ההתקשרות שלי.
אני לא חושב שיש מקום לקריאות על טועמה, לרדיפה של טוואטחה (לפני הזריקה של המשענת), הגזענות של בית״ר או לקריאות של הפועל.

אם תשאיר בסופו של דבר את המייל, תזכה להתייחסות גם לגבי הטור בעיתון.

איציק 3 במאי 2014

יש לך לינק לטור בעיתון?

אורן 3 במאי 2014

טל,
אכתוב שוב-ברגע שאתה קורא לחולצה "זה סופו של כל אדום" הומור שחור,וזה שאתה אף פעם לא הקדשת טור לשירי טועמה מחבל שנמשכות מעל עשור,אתה בעצם מזכיר את קופמן שמתרעם על קללות אישיות(קופמן!!).כלומר,במקרה הטוב זה המשפט עם הגמל והדבשת.במקרה הרע זה צביעות.ואדגיש שוב,לא נראת לי ככה בכלל.

טל בן יהודה 3 במאי 2014

איציק,
רוב הטורים לא עולים לרשת.
הטור אחרי מקרה סופו כן עלה:
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4508739,00.html

אורן 3 במאי 2014

טל,
עדכנתי מייל

צור שפי 3 במאי 2014

טלב"י כל זמן שאתה תכתוב על האוהדים/הנהלה שלנו ואנחנו נכתוב על שלכם לא נתקדם מילימטר. תעשו סדר אצלכם בבית ואנחנו נעשה אצלנו, זה הסיכוי היחיד לתקן כאן משהו.

קירון בטון 3 במאי 2014

הדמגוגיה בין האדומים-צהובים ושאר החבר'ס,
נשמעת לקוחה אחד לאחד ממערכת היחסים בין ישראל לפלסטין.

הקוזק הנגזל מול הנגזלים הקוזקים.

יאפ, שוב, ליבוביץ' צדק. אכן משחית החרא הזה, נו איך קוראים לו…
איראן!!!
אופס, כיבוש. ת'בלבלתי.

באבא ימים 3 במאי 2014

חופש הביטוי איננו העניין פה.

חופש הביטוי מאפשר לך לומר את כל שעולה על רוחך בביתך או במרחב הציבורי. הוא לא מאפשר לך לומר את כל שעולה על דעתך במקום השייך למישהו אחר. אם תבוא אלי הביתה ותקלל אותי לא תהיה לי את הזכות לזרוק אותך לכלא אבל מותר לי לגרש אותך מן הבית שלי. מותר לי לקרוא למשטרה כדי לגרש אותך מן הבית שלי ומותר לי למנוע את כניסתך בעתיד.

רמי כהן לא חייב לאפשר לאוהדים להניף שלטים כאלה. יש לו את הסמכות למנוע הצגת שלטים כאלה. אם הוא מאפשר להם לעשות את זה למרות שאינו חייב זה אומר אחת משתיים:

א. אין לו בעיה עם הביטוי.
ב. יש לו בעיה עם הביטוי עצמו אבל הוא חושב שזה מחיר ששווה לשלם כדי למנוע שהאוהדים יפנו נגדו.

בין אם זה א׳ או ב׳ – זה עליו.

אני גם חושב שהבלבול הזה מכוון. הוא נועד להסיט את הדיון מהעניין האמיתי – הגועל נפש.

דניאל 3 במאי 2014

אין ספק, התקשורת אדומה.

ערן 3 במאי 2014

טל, 1+

איציק 3 במאי 2014

טל,
מרגע שכתבת שלא צריך להגיב להם, והמשכת (ואני מניח שזה במכוון), זה נראה כאילו אתה רוצה ללבות את האש. אז אחד מהשניים, או אל תכתוב שלא צריך להגיב להם, או אל תמשיך לכתוב. בצורה שזה יצא, זה יצא רע, זה יצא כמו הרצון של ילד קטן לעצבן, לגרות את הצד השני לעשות משהו טיפשי ואז להאשים אותו. לא ברור לי ההגיון הפנימי של הפוסט…
כל זה נכתב ללא קשר לדעתי על המעשים. ניתן לקרוא את דעותי בפוסט של איציק אלפסי.

אלון 3 במאי 2014

חופש הביטוי מגיע רק לשחקנים שמנים שרוצים לרוץ לתוך הקהל כי עיצבנו אותם או למאמנים שרוצים לקרוא הפועל מסריח לשופט או שחקן שגדל לחשוב שכל הבלונדינים נאצים.
הבעיה היא לא בקהל של הפועל אלא בכמויות, על כל יניב פרנקו יש 4 טל בן יהודה/אלפסי. אם תחזרו על משהו המון פעמים זה לא יהפוך את זה לנכון.

רועי 3 במאי 2014

כנראה נשמט מזיכרונך הפרט הקטן והשולי שגם פניני נענש וגם סופו נענש, ובצדק מוחלט נענשו. אתה לא רואה אף אחד בצד של מכבי אומר שהם לא צריכים להיענש.
מה עשו עם אותם מניפי שלטים וקוראי קריאות שואה ? כלום ושום דבר. הפכו אותם לאבירי חופש הביטוי.

איציק 3 במאי 2014

זה עונש זה, היו צריכים במינימום להעלות אותם לגרדום. אז זה היה עונש ראוי.
בעצם, עדיף למחוק את תגובתי, היא סתם מוציאה קיטור ומעצבנת ציבור תמים.
Ctrl-A Delete

אלון 3 במאי 2014

רון ארטסט צוחק שהוא שומע על העונש של סופו.
מה שאמסלם עבר אצל אוהדי מכבי הרבה יותר חמור ממה שמזרחי עובר, לא זוכר שהיו עונשים .

רועי 3 במאי 2014

אתה מעז להשוות ל NBA ?
ב NBA כבר לא הייתה קיימת קבוצה כמו הפועל ת"א עם קהל האוהדים הנפלא שלה.

איציק 3 במאי 2014

ראשית, אם סילבר (או סטרן לפניו), היה מטפל בעיניינים היה הרבה יותר טוב (לא להפועל תל-אביב).
שנית, אתה לא יכול להשליך מתקופה אחת לאחרת. מה שעשו לשמעון (בחור נפלא ללא כשר לצבע מדיו) היה מכוער, אך בתקופה אחרת ובנורמות אחרות. לשפוט בכלים של היום את מה שהיה אז… לא נכון. אז איזנברג, פלדה ואוברקוביץ' עשו דברים שהיום הולכים עליה לכלא (אולי, אך בטח שוחטים אותם בעיתון), היום זה אחרת. חבל שעשו את מה שעשו לאמסלם אז אבל לא ניתן כל פעם לחזור אחורה, ללארגי, ארואסטי (ענק מעל 2 מטר חובט בציפלון), ועוד אלף ואחד דברים.

אלון 3 במאי 2014

אז העיקר שהתקדמנו, הומאים זה בסדר. בקרוב נפסיק לשיר על המחבלים ויהיה אסור לעלות ליציע להחזיר לאוהדים. העתיד ורוד.

איציק 3 במאי 2014

לא הבנתי איך הבנת את זה, ציינתי שאסור למדוד זמנים שונים בסרגל של היום. ברומא משכב עם קטינים היה נורמה, אז אתה יכול לשפוט אותם בכלים של היום? אני אומר, זה היה מגעיל, ואם היה היום זה היה צריך להפסל והיה צריך לסתום פיות מהר מאוד לחוליגנים האלו. אני רק אומר שאז הנורמות היו שונות, ולא צריך להיות חד משמעיים לגבי התקופה במושגים של היום.
איך הגעת למסכנה שהגעת, לא לי הפתרונים.

אלון 3 במאי 2014

ציניות איציק, היו תקופות שזה היה מובן. אני בעיקר שמח שאוהדי מכבי מתאימים את הנאצות לתקופה. ההומואים שניו מותרים לפני 20 שנה התחלפו בטועמה מחבל. דין אבא של נתכו שונה כמובן מאבא של רגב.

איציק 3 במאי 2014

האמת, ציניות זה יפה, פרט לאיסור להחזיר לאוהדים, את זה צריך להשאיר כמו שזה.
לגבי הזמן יש לי בעייה, מאוד קשה לי לסובב את הזמן אחורה (המקסימום שאני יכול לעשות זה לגנות, לומר חבל… אבל לא יותר מזה), אז אני נאלץ לדבר מה לעשות בעתיד…

עכו"ם 3 במאי 2014

מעשים מבחילים, מי שמגן עליהם מבחיל או פחדן לא פחות.
תכל'ס אני מקווה שהם מתביישים בעצמם אחר כך.

גיל 3 במאי 2014

זה לא עניין של חופש ביטוי. כמו שרונן בשם חופש ביטוי אנשים מנסים לבטל חופש ביטוי של אחרים בהרבה מקומות כולל כאן בבלוג. אותם אוהדים יכולים לומר את הדברים שלהם בכל מקום כך שחופש הביטוי שלהם לא נפגע בכלל אם אוסרים עליהם לומר אותם במגרש.

דבר נוסף, גם אם יש חופש ביטוי לא אומר שמבחינה מוסרית צריך לנצל אותו לאמירות דוחות שכל מטרתם לפגוע באחרים.

איציק 3 במאי 2014

יש לי שאלה, אולי משהו בדק. יש שירים נגד טואטחה, נאתכו, טועמה, פניני, וכנראה רבים אחרים, שהם לא רק שחקנים בקבוצות כי אם גם שחקני נבחרת. מב עושים אותם ה"אוהדים" כשהם באם למשחקי נבחרת? הם מעודדים כל עוד לא פניני קלע, כל עוד לא נאתכו נתן מסירה לשער? הרי אי אפשר מצד אחד לשנוא שחקן כל כך כשהו בקבוצה ולאהוד אותו בנבחרת (נכון, השארתי בחוץ שחקנים זרים, מאמנים, בעלי תפקידים אחרים, כי אם שחקני נבחרת ממש יש בעייה)? מה יקרה אם השחקן יעבור לקבוצה אחרת, נניח אליהם (טוב אצל טואטחה, הוא כבר אצלם), מה אז, הוא עדיין ישאר מחבל, שנוא נפשם? אולי אז הוא פתאום בסדר?
אין לי תשובות לאף אחת מהשאלות, סתם מחשבות שאספתי והעלתי על הכתב…

יותם 3 במאי 2014

אני לא צהוב ולא אדום. הטורים האלו רצים פה כבר קרוב לחודשיים ואני חייב לומר שאוהדי הפועל עסוקים בעיקר ב"אבל גם אתם עושים את זה". יקום אוהד הפועל ויגיד שזה לגיטימי בשם חופש הביטוי להרים שלט כמו השלט מהמשחק המדובר, או לשיר את השירים לרגב פאנן… אין? יופי, אז תפסיקו להתעסק במה שמכבי עושים ותחליפו את היו"ר שלכם שטוען שזה בסדר כי יש חופש ביטוי.

אורן 3 במאי 2014

אוהדי הפועל עסוקים ב"גם אתם עושים את זה".וכותבי הטורים פה עסוקים בלהתעלם מאוהדי קבוצתם.סוג של סינרגיה.

יותם 3 במאי 2014

מה שהופך אותם לצבועים, לא לטועים, ואת אוהדי הפועל לאנשים שמצדיקים את כל מה שקורה במדינה כי "אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזה"ת".

אורן 3 במאי 2014

יותם,
כותב הפוסט כתב בעבר שהחולצה "זה סופו של כל אדם" זה הומור שחור,אז אולי גם הוא מצדיק את הדמוקרטיה?

red sox 3 במאי 2014

עזוב אורן, אתה חוזר על זה באובססיה כאילו בן יהודה הוא הבעיה פה. זה לא ממש עוזר להבנת הנקודה.

יותם 3 במאי 2014

red sox- מה בדיוק הנקודה?
אגב, תנחומיי על ההפסד של אברטון. אבדה תקוותנו :(

MOBY 3 במאי 2014

לא אוהדי הפועל-חבורת פושעים.
הכנופיה ממרומי היציע, מחבלים מבית, מחריבי תרבות. קראו להם בשמם לא קומץ לא ילדים ולא בטיח.
ברברים, חסרי תרבות, שונאי אדם, חוליגנים. הם באים בכל הצבעים אדומים צהובים ירוקים כתומים וסגולים (וסליחה מראש לכל שאר הצבעים).
מי שמגן עליהם=סייען לדבר עבירה.
כשאני רואה את היו״ר והקפטן מגנים את המחבלים בירוק אני שמח שאני עדיין אוהד קבוצה נורמלית (ועדיין יש מקום לשיפור וחינוך).

איתמר 3 במאי 2014

זה פשוט ביותר אבל צבועים כמו טל בן יהודה מסרבים להבין זאת : מבחינת רוב אוהדי הפועל ורמי כהן בראשם – שירי שואה פסולים,השיר על רגב פנאן פסול,שירים גזעניים לבטח פסולים אבל השירים על שמעון מזרחי אינם פסולים לא חוקית ולא מוסרית ואוהדי הפועל ימשיכו לשיר אותם ולהגן בכך על חופש הביטוי ועל זכותם להגיד דברים שאינם מנומסים ואינם נעימים על האיש שמבחינתם הרס את הכדורסל הישראלי.
זה לא מקרה שאוהדי הפועל לא שרים על דוד פדרמן ולעומת זאת שרים על שמעון מזרחי.
שנאתו של מזרחי להפועל שקולה לשנאתם של אוהדי הפועל כלפיו.

Amir A 3 במאי 2014

בבקשה, תשירו על מזרחי כמה שאתם רוצים. תחברו שירים על איך הוא הרס את הכדורסל. תרימו שלטים עם ציורים של פיצה. מכל האפשרויות שבעולם כל מה שעולה לכם בראש זה דווקא "תתאבד?"

איציק 3 במאי 2014

איתמר,
אי איתך, בנושא זכותכם לשיר נגד שמעון מזרחי. האין שירים, מזרחי שקרן, שמעון ההורס, ועוד… חוץ מתתאבד אין שום דבר? אני מבין שאף אחד מכם לא באמת מצפה שמזרחי בעקבות השירים שלכם ילך ויתלה את עצמו; אני גם בטוח שאתם לא מזמינים אף אחד לעשות מעשה ולקחת את חייו של שמעון מזרחי (לפחות אני מקווה כך). אבל היה כבר מישהו שהלכו לו אצבעות מרימון רסס, חזיז או משהו כזה בכדורסל הישראלי. האוירה יכולה ליצור מעשה. למה לקחת סיכון, היו לכם כל-כך הרבה אנשים יצירתים, אינשטיין דוגמא מצוינת של כישרון יחד עם הומור וציניות, בטח יש עוד כמה יצירתים, קופי-ריטרים. תמצאו על שימעון כל דבר שיהיה לא ממש נעים, אבל עזבו את תתאבד, תשרף, לשמד… תעזבו את הקריאות האלימות.

איתמר 3 במאי 2014

כולנו יודעים שמדובר במדרון חלקלק ואם אוהדי הפועל יחליפו את המילה תתאבד במילה אחרת עדיין זה לא ישביע את רצונם של טל בן יהודה ושאר הצבועים בתקשורת.
הפועל תל אביב היא האלטרנטיבה המוסרית והערכית היחידה (עדיין לא המקצועית לצערי) לשלטון היחיד של מזרחי וזה מה שמטריד את מי שעסוקים כל הזמן במעקב אחרי אוהדי הפועל תוך זניחת מעלליהם של קהלים אחרים,גזעניים ואלימים מאוהדי הפועל.

Amir A 3 במאי 2014

תודה, הבנו. ממך כבר לא תגיע הישועה.

Amir A 3 במאי 2014

ורק בשביל האיזון, גם מטל בן יהודה הישועה לא תגיע. כמו אוהדי הפועל כאן, גם הוא עסוק בלחפש עד כמה הצד השני מכוער ומודה באשמת הצד שלו רק כשהוא נדחק לפינה.

איציק 3 במאי 2014

איתמר, השתכנעתי
אני מציע לעזור בשדרוג המחאה שלכם, ובמקום פוסטרים ושירים, להוסיף גם מצגות וסרטונים בהם: דון שמעון לוקח אקדח, מכניס לפיו ויורה, מראים את הדם הנשפך וההמון של הפועל צוהל; שמעון מזרחי מכין את הגיליוטינה, מכניס את ראשו ומשחרר, הראש ניתז ומתגלגל מהגבעה עד שמגיע למועדון באולינג בו רמי כהן עם האוהדים רבים מי יגלגל את הראש ויעשה סטרייק. לעזור לך בעוד מספר תסריטים… או שאולי תסתדרו לבד מכאן והלאה.
אבל אנחנו באמת לא רוצים שיעונה לו רע, רק מחאה לגיטימית…

איתמר 3 במאי 2014

לרמי כהן יש בעיה חמורה – הוא דובר אמת (האמת שלו כמובן).
זה כנראה נובע מכך שהוא יושב הראש היחיד בליגת העל שנבחר בבחירות חופשיות של חברי העמותה ולא ממונה לתפקיד על ידי ראש עיריה או בעלים.
חייו של רמי כהן היו קלים יותר אילו אימץ את שיטות העבודה של שמעון מזרחי.
שיטה מספר 1 – כאשר מכבידים עליך ושואלים אותך שאלות קשות ולא נעימות השב תמיד ״לא ידעתי לא ראיתי לא שמעתי״.
שמעון מזרחי על פרשת פנאן (זהירות שקר לפניך !) : ״אנחנו לא ידענו על כל העסקים שכביכול מיוחסים, אם היינו יודעים היינו אומרים, אבל אנחנו באמת לא ידענו. נראה לכם שאם היינו יודעים, היינו נותנים לו להמשיך להתעסק בזה? ממש לא.״
שמעון מזרחי על פרשת פניני (זהירות שקר לפניך !) : ״אני לא ראיתי את הווידאו ולא יודע מה אתם ראיתם״.
שיטה מספר 2 – עוות את המציאות ובצע בה היפוך.
לאחר התבוסה לירושלים,קבוצה של אוהדים זועמים (אוהדים ולא לקוחות של המועדון כמו טל בן יהודה) הגיעו לאזור חדרי ההלבשה ביד אליהו וקיללו את השחקנים.וויצ׳יץ׳ ופניני יצאו אליהם על מנת להרגיע אותם.כאשר נשאל על כך למחרת טען שמעון מזרחי בשידור רדיו שהאוהדים באו לעודד את השחקנים.
האם התקשורת היתה מניחה לרמי כהן לשקר (כפי שהיא מאפשרת למזרחי) אילו הוא היה טוען שהשלט ״שמעון מזרחי תתאבד כבר״ הוא למעשה שלט עידוד ?

איתמר 3 במאי 2014

אין אדומים אין פיגועים
שער 5 הם מוסלמים
לא מייצגים את ישראל
סלים טועמה מחבל

http://youtu.be/-Ioq_ZFV-78

http://youtu.be/Ay26jZDZ5nE

http://youtu.be/tfuIm7lAxKI

איתמר 3 במאי 2014

הפועל תל אביב חיזבאללה (לא באמת מעליב אבל אם אוהדי הפועל היו שרים מכבי תל אביב חיזבאללה …)

http://youtu.be/kKhU_hRJWjw

http://youtu.be/8RYMqKkYyCA

שופט אתה הולך למות היום (טל בן יהודה ושמעון מזרחי כמובן מעולם לא שמעו את השיר הזה)

http://youtu.be/hfCOhChO5v0

אבוקסיס חולה סרטן

http://youtu.be/WZ5LcAbOB0Q

יונתן 3 במאי 2014

ניתנת לך הזדמנות ובמה מכובדת להעלות לדיון בעיה רצינית וכוללת בספורט ותרבות האהדה הישראלית, ובמקום זה אתה בוחר לנצל זאת לניגוח חוזר ולעוס של אוהדי הפועל.
במה אתה מקדם את הדיון?
כמו שאמרו לפני אתה רווי שינאה לא פחות ממושאי כתיבתך (וכן בהחלט מדובר בקומץ. הכללות מוציאות אותך באור מגוחך)

אריאל 3 במאי 2014

אז אתה לא שרת לאבוקסיס על המחלה ההיא (וכל הכבוד לך) אבל אחרים כאן. גם בקרב אוהדי הפועל יש כאלה ששרו וכאלה שלא. אז מה אתה רוצה?

גיא ד 4 במאי 2014

הוא רוצה שאחרים גם לא ישירו את השירים האלו, זה די ברור.

זה שהם יכולים לא אומר שהם צריכים לעשות את זה.

נראה לי שזה מה שהוא רוצה, בגדול.

אר 4 במאי 2014

עוד טקסט בשירות הסדר הישן. מנסים כל אמצעי. דה לגיטימציה, הכפשות, בית הדין, ועכשיו התעלמות. זה לא יעזור .

בלייק 4 במאי 2014

אר – אחלה תגובה. סוף סוף אוהד הפועל (כנראה) שלא מכחיש, מגלגל את האשמה, בורח מאחריות או מתפלפל על חופש ביטוי. אסור להגיד (כי זה הכללות, כי שמעון מזרחי או כי זה סתם מצטרף להתקפה כלפי צד אחד ואיפה האיזון?), אבל חלק מסוים (מספיק מעורפל?) מהקהל של הפועל מוצא בספורט את המפלט, המקום בו "אף אחד לא יגיד לו מה לעשות" והמקום הכי ראוי לזירת קרב (כן, קרב).
חופש ביטוי מוחל בכל רחבי המדינה, אבל אוהדי הפועל נורא רוצים לצעוק משהו נגד הממסד בבית ספר (אבל אז יקראו להורים או יורידו ציון וזה לא כיף), בצבא (מעצר, כלא במקרים קיצוניים או סתם העפה מהיחידה). בכדורסל (ובכדורגל) מותר הכל. בור בן 17 שווה לשמעון מזרחי ופחדן בן 30 שווה להר-אדם וספורטאי כמו סופו.
מכבי זה הממסד, השלטון, the man. כמובן שבעיני רוחם. כי במה שמעון מזרחי היה יותר the man מיורם אוברקוביץ', איש הפועל, בעבר? במה הוא היה שונה משאול אייזנברג או דני קליין? במה כסף ציבורי מערוץ 1 (שעד שנות ה- 90 שילם גרושים עבור זכויות השידור) שונה מכסף ציבורי מההסתדרות?
מה זה משנה? בתפיסה הרומנטית של אוהדי הפועל (בעיקר הצעירים יותר) – הפועל זה אנטי. אנטי הממסד, הנער שרואה שהמלך עירום, המסכן שכולם רודפים ומחפשים אותו. נראה שזה טבוע כל כך עמוק בקבוצה, ולא רק בקהל (היו"ר, המאמן, שחקנים).
זה בכלל לא קשור למכבי. אומרים לנו (וגם כותבים את זה כאן בטוקבקים) שזה מגיע למכבי, מגיע לשמעון, לרגב פנאן – לכל מי שלקח חלק ב"הריסת הכדורסל בישראל", לראייה כמובן רשימת האליפויות הבלתי נגמרת, החוזה עם היורוליג והכספים מערוץ 1. רגע, אם זה הסיפור, אז למה כל המעשים בבלומפילד (מפוגרום ועד הקללות האישיות על הטרגדיות של אובארוב או איציק קאמרי)? הרי עד השנתיים האחרונות מכבי בכדורגל היתה בקושי ברווז צולע, לא קיבלה כספים ציבוריים מעבר למה שמגיע לה וההצלחות שלה באירופה היו מקריות ולא מרשימות.
לא יעזור כמה ינסו להמציא את הנאראטיב הזה שהכל לגיטימי (חופש הביטוי!) נגד כוחות שחור אפלים כל כך. ההקבלה לכדורגל שמטה את הטיעון הזה לגמרי. אבל בעיני רוחם של אוהדי הפועל מכבי זה השלטון (רגע, ביבי וליברמן לא אוהדי בית"ר?), העריץ ששולט בנתיניו ביד חזקה וכל מי שמתנגד הוא בצד של הטובים והחלשים. ואם אנחנו חלשים אבל מחזיקים באידיאולוגיה היחידה שצריכה לעבוד (כן, לאהוד את הפועל זה להיות אידיאליסט. מה לא ידעתם?), מותר לנו להשתמש בכל דרך כדי להעלות את המודעות לתופעה ולתקוע סיכות בבלון השלטון הצהוב.
ועוד משהו קטן לאלה שכתבו משהו אל האלטרנטיבה היחידה למכבי: אתם אלטרנטיבה? זה לא אתם שחגגתם אליפות כשסיימתם שניים? זכורות לי כמה קבוצות שלקחו אליפויות בשנים האחרונות. היתה גם הפועל. חולון. מה הפועל עשתה בדיוק כדי להיחשב אלטרנטיבה? ועכשיו, לא בנוגע לקהל? אה, אולי זה מסביר את העניין. על המגרש אתם חלשים, הקהל כבר תראו לכולם למי יש יותר גדול. הפועל ירושלים ואפילו מכבי חיפה מביאות יותר קהל ויותר תארים.

מעיין אוהד מכבי 4 במאי 2014

זה אחד הטורים המעניינים שיצא לי לקרוא, וגם את התגובות קראתי בשקיקה, אבל התגובה הזאת פשוט Award Winning.

אגב, יכול מאוד להיות שהפתרון הוא פשוט להפסיק לתת במה לשלטים כאלה, אבל גם מהלך כזה חייב לבוא בשילוב עם ענישה אישית.

הגיע הזמן להציב גבולות במגרשי הספורט (וזה ממישהו שהולך למגרשים בארבעת ענפי הכדור). הגבולות האלה יוצבו רק באמצעות ענישה אישית ורק במקרים שבאמת מצדיקים.

לפרוטוקול – אני חושב שהקריאה לשמעון מזרחי להתאבד מכוערת אבל לא חורגת מגבולות ה"מקובל". הבעיה היא שכאשר מצרפים אותה ליתר הקריאות (שירי שואה, רגב פנאן, אהובה תומר, הבובה של הילד של אובארוב, קלינגר, צמחים אחרי המקרה המצער של מני לוי ועוד), זה הופך לקצת יותר מדי.

אר 5 במאי 2014

שניכם צודקים. באמת.
הפועל קבוצת מתנ'ס שאימצה לעצמה אידיאולוגיה חתרנית שלא ממש קשורה למציאות ונהנית לשחק בזה. קהל של ילדים פנטזיונרים.
להפועל יש הרבה עבודה להפוך את היציע למקום שנעים לכולם. ונעשית פעילות רבה בנושא ומתחילים לראות תוצאות.
המתקפה וההכללות דווקא על הקהל הזה לא יניבו את התוצאות כי האינטרסים זועקים מכל טקסט של מכביסט זה או אחר.

חמי 5 במאי 2014

כהערת אגב טל, החוק הבריטי מגדיר גם קריאות מגונות כעבירה פלילית.
אם תרצה לעיין, החוק נקרא Football Spectators Act, 1989 ולשונו בסעיף (14C2(A היא:
using threatening, abusive or insulting words.

גם בחוק הישראלי ניתן להחיל ענישה על קריאות מגונות, בדומה לענישה המוחלת על קריאות גזעניות (עד שנתיים מאסר, ס' 15 לחוק איסור אלימות בספורט). לפי הקצב של אוהדי הפועל ת"א אני מעריך שזה עניין של זמן.
הבעיה היא בהגדרות (בגלל זה החליטו על קריאות גזעניות כאסורות – קל להגדירם יותר מקללות) אבל ניתן להתגבר עליה לדעתי.

בכל אופן, לחופש הביטוי עניין אמיתי פה. קריאה של אוהד תוך כדי משחק בשביל להוציא שחקן משלוותו (למשל מקרה סופו והאוהד) – חייבת להיות מותרת בעיני.

Comments closed