מי שלא רצה אותו בנבחרת…

המאמן שלא מפסיק לעבוד קשה ולהדהים.

10343005_10152073442096831_6072517408613758897_n
התמונה מחשבון הפייסבוק הרשמי של מכבי אלקטרה ת"א

 

מ-ד-ה-י-ם. לא פחות מכך. לפנות בוקר החלו לצאת הידיעות שקליבלנד הציעו לבלאט את משרת המאמן הראשי, אפשר רק לנענע את ראשנו בחוסר אמונה שהוא עשה זאת שוב.

מה עוד יש לומר לגבי המאמן הזה, האדם הזה. ‏אולי שהדבר הכי מדהים בדיוויד בלאט זה שהוא לא מפסיק להדהים. פעם אחר פעם.

בהישגיות שלו, בהצלחה שלו, בדרך שלו, בהתנהגות שלו. מדובר כנראה בהמשך ישיר לקסמים שעשה במהלך השנה האחרונה. אני תמיד מתווכח עם אלה שטוענים ש"ספורטאים צריכים להיות מודל לחיקוי", כי אני מאמין שהם לא. אבל הנה דמות שכן, הנה דמות מעולם הספורט שאני אשמח שילדי יראו בה מודל לחיקוי.

דיוויד בלאט מראה לנו שלפעמים הקלישאה של ״צריך להיות רע ולהכיר את האנשים הנכונים כדי להתקדם״ אינה נכונה. לפעמים, אם עובדים קשה ועושים את זה נכון, זוכים לתגמול הולם.

ישנה מילה באנגלית שאין לה תרגום בעברית, ואולי גם תכף נבין למה. Meritocracy.

המילה הזו מורכבת למעשה משתי מילים, הראשונה היא Merit והמילה השנייה Cracy, כשהיא באה לתאר סיטואציה, מקום או מסגרת בהם אתה מתקדם ונמדד אך ורק על סמך היכולת וההישגים שלך.

ב-Meritocracy לא מסתכלים על הצבע שלך, על הלאום שלך, על הדת שלך, על שם המשפחה, על ההורים שלך על או על המכרים שלך. מסתכלים רק על מה עשית ועל מה אתה שווה. כאמור, אתה מתקדם על סמך ה-Merit שלך.

שלא במפתיע, בישראל, מדינת הקומבינות וה"ויטמין פי", המילה הזו פחות מוכרת ולא מתורגמת.

לדעת רבים, כולל כותב זה, ספורט מקצועני הוא אולי ה-Meritocracy האחרון האמיתי שקיים כיום. בספורט מקצועני, האמת פשוטה, ״מי שטוב, משחק״.

המטרה היא לנצח, ולכן מי שיתרום לכך בצורה הטובה ביותר, יתקדם ויעלה מעלה. ואם אתה אחד כזה שמגיע בגישה של ״תמיד דופקים אותי רק כי אני…״, אתה כנראה לא שייך למסגרת הזו ומוזמן ללכת לבכות בתחום אחר.

לכן, מפעימה ככל שתהיה, ב-Meritocracy של ה-NBA ההחתמה של בלאט נראית הכי טבעית ונכונה בעולם.

דיוויד בלאט לא קיבל את הג'וב הזה כי הוא מכיר מישהו. הוא לא קיבל את הג׳וב הזה כי מומחיות אחת שיש לו היא להסתחבק עם אוליגרכים וללחוש באזנם את הדברים שירצו לשמוע. הוא לא קיבל את הג׳וב הנדיר הזה כי יש לו לובי עצום ומערך יחצנ״י שפועל עבורו יומם וליל ברחבי אמריקה.

דיוויד בלאט מקבל את ההזדמנות הזו כי הוא עבד קשה, הגיע להישגים אדירים, וזה מה שמגיע לו אחרי קריירה שכזו.

הוא התחיל מלמטה. עוזר מאמן ומאמן בהפועל גליל עליון בשנות ה-90, כשלפני כן הוא אימן גם נשים. ואז הוא הגיע לעוזר מאמן במכבי ת״א, ואז מאמן, ואז שוב עוזר מאמן, כשבמהלך השנים הללו הוא מוכתר כאלוף אירופה בתפקיד הזה, פעמיים.

ואז הגיעה גלות שכללה קבוצות ברוסיה, איטליה, יוון ותורכיה, וגם נבחרת רוסיה, שכללה מדליה אולימפית ואליפות אירופה מדהימה לנבחרות. ואז שוב מכבי ת״א כמאמן ראשי.

והקדנציה האחרונה שלו בקבוצת הכדורסל האגדית רשומה כולה על שמו. ההתחלה המדהימה, האמצע הבינוני משהו וסוף לא-יאומן-כי-יסופר. אלוף אירופה, הפעם כמאמן ראשי (אם אתם כבר שכחתם כמה זה היה מדהים, לכו שחזרו את זה כאן. גם אם לא שכחתם… הנאה מובטחת).

בלאט לא קיבל לידיו שום דבר בגלל מי שהוא או מה שהוא. ההפך הוא הנכון, פעם אחת הקבוצה אף נלקחה ממנו במהלך נטול-ג׳נטלמניות (למרות התוצאות החיוביות שהמהלך הניב). אבל בלאט, הגיב בצורה הכי ג׳נטלמנית שיש והמשיך לעבוד קשה ולהרוויח את ההישגים שלו ואת מקומות העבודה שלו.

ועכשיו מגיע הדובדבן שעל הקצפת. תפקיד שיש רק עוד 29 כאלו בעולם בו זמנית. תנו לעובדה הזו לחלחל פנימה כי זה כמעט בלתי נתפס. הפסגה של הפסגה, הקרם-דה-לה-קרם, מאמן ראשי ב-NBA, תפקיד האימון הנחשק ביותר בעולם הכדורסל.

*

רבות עוד ידובר בימים הקרובים האם זה היה המהלך הנכון מבחינתו. אולי היה עדיף מבחינתו להתחיל כעוזר מאמן (בכיר?) בגולדן סטייט, להשתפשף, לצבור ניסיון וגם להיות בעמדה שיקבל קרדיט על הצלחה וייצא נקי מכישלון.

אני הייתי מבין את השאלה הזו הרבה יותר לו האופציות היו שתי משרות של עוזר מאמן, אבל ברגע שמציעים לך משרת מאמן ראשי בליגה הטובה בעולם, קשה עד בלתי אפשרי לומר לא.

אתם זוכרים מה עודד קטש אמר על הקדנציית אימון (הראשונה) שלו במכבי ת״א? לא, לא ״לא מבין זו מחמאה״ בהקשר של צביקה שרף, אלא הדבר השני. שלמרות שהוא ידע שזה לא היה הזמן הכי נכון, אי אפשר לומר לא למכבי ת"א.

הדברים הללו נכונים גם עבור דיוויד בלאט והקליבלנד קוואלירס. חייבים לשאול כמה הזדמנויות יהיו לבן אדם לקבל משרת מאמן ראשי ב-NBA. הרי אף אחד לא מבטיח שהוא יקבל הצעה כזו גם בעתיד, להיות 1 מ-30 בעולם, גם אם גולדן סטייט פתאום ירוצו לשלוש אליפויות רצופות תחתיו ותחת סטיב קר.

אם נסתכל על השבועות האחרונים ב-NBA, עולה כאן שאלה מעניינת נוספת בהקשר של המאמנים החדשים בליגה, דיוויד בלאט, סטיב קר ודרק פישר.

אם אתם מנהלים קבוצה, את מי תעדיפו? מישהו שהיה במערכת הזו של קבוצת NBA שני עשורים אבל לא אימן משחק אחד בחייו, או מישהו שאימן שני עשורים (והגיע לכל הישג אפשרי) אבל במערכת אחרת.

אני מניח שהדעות על כך יהיו חלוקות, וגם בסיום העונה הקרובה (או עונות קרובות) לא תהיה תשובה חד משמעית. למען האמת, אני עצמי לא יודע מה הייתי מעדיף, למרות שהשכל הישר שלי נוטה לכיוון האופציה של ניסיון באימון.

בכל אופן, זה יהיה מרתק וכיף בלתי רגיל עבורנו לעקוב אחרי הקריירה החדשה של בלאט בקליבלנד. מהיום, הישראלי השלישי ב-NBA.

אין כבוד גדול מכך עבור הכדורסל הישראלי בכלל, ומכבי תל אביב בפרט, כשבלאט מגיע לשם היישר מהתפקיד האחרון שלו כמאמן מכבי ת"א בישראל ואירופה.

בקצב הזה, מי יודע, אולי הם גם יאמן יום אחד את נבחרת ישראל.

הידינק היה הראשון - יוני דעאל
תובנות מעונת קיץ סוערת 2

64 Comments

ד״ר א 20 ביוני 2014

אל דאגה, חנן קרן לא ירשה. סדר צריך להיות.

ואם להנהלה ולאוהדים בקליבלנד תהיה סבלנות, הם עשׂו עסקא כבירה.

עמית 22 ביוני 2014

הבנתי שכבר יש לו תעודה אז חנן קרן יכול לישון בשקט

Yavor 20 ביוני 2014

טרייד ראשון זה להביא את פארמר…

ארז (דא יונג) 20 ביוני 2014

אם זה נכון זה בהחלט אחד ההישגים המרשימים – אם ניתן לזקוף אותם לזכות הספורט הישראלי (בקצב הזה יום יבוא ויהיה מאמן ישראלי שיחליף את מוריניו בצ'לסי)

העו"ד הצהוב 20 ביוני 2014

קודם כל – טור מעולה ובהחלט מסכים לעניין מודל החיקוי לילדיי ויודע מה – מודל לחיקוי לכל אדם, בין אם עצמאי או שכיר. היכולת לסמן מטרות ולהשיג אותן, שיא אחרי שיא, תוך כדי עבודה מתמדת ומשמעת עצמית מברזל – אלה תכונות של מצליחנים – בכל ענף.
בגלל שזה עדיין לא סופי, אז טפו טפו בלי לנחס, השאלות שצריכות להישאל:
1. מתי תגיע התמונה עם לימור לבנת (שהרי לגישתה – אם לא היא, בלאט לא מגיע לכלום)?
2. מתי יגיעו הכותרות המצטטות עסקנים "הישג ענק לספורט הישראלי" כשכמובן ברור שבין ה"ספורט הישראלי" להישג של בלאט – אין כלום (בלאט הצליח למרות הספורט הישראלי ולא בזכותו מה שרק מעצים את גודל ההישג).
3. מתי תגיע אליפות הנ.ב.א. הראשונה של בלאט (והיא תגיע ואני מוכן לחתום על זה ונראה לי שגם מוקדם יותר ממה שניתן לדמיין אפילו. זה בלאט).
4. האם בלאט כבר הצליח להוציא תעודת מאמן בוינגייט?

איתמר המנומר 20 ביוני 2014

שתדעו אני קיוויתי שהילדים שלכם יבחרו בשימון כמודל לחיקוי…

איציק 20 ביוני 2014

פספסת קצת את הכתבה, דובר על ספורטאים. בכתבה על עסקנים שמעון יהיה מודל לחיקוי, מה חשבת רמי כהן רחמנא ליצלן.
סליחה, אולי לא הבנתי, אולי בכלל התכונת לשמעון אמסלם, אם כן… למרות היותי אוהד מכבי, מודל ראוי לחיקוי.

No One 20 ביוני 2014

יש יותר סיכוי שהקליבלנד בראונס יקחו אליפות מאשר הקאבלירס , מה שאומר שאין סיכוי

פאקו 20 ביוני 2014

לך תדע, אולי לברון חוזר לשם.

גיא 20 ביוני 2014

אני זוכר את משרת האימון הראשונה של בלאט – מאמן/שחקן בהפועל נהריה ב-91/92. כתלמיד תיכון ישבתי ביציע בעין שרה וחזיתי בבלאט, בעונתו הראשונה כמאמן מעלה את נהריה ללאומית אחרי שנים של כשלונות בנסיון לעלות לליגה הראשונה. 22 שנה אחרי הוא ב-NBA. בהצלחה!!!

חברי הטוב משכבר הימים 20 ביוני 2014

אני לא חושב שהצלחה של בלאט בקליבלנד, אם יחתום שם, תהיה אליפות. בשלב הראשון יספיק פלייאוף, ובמזרח החלש של היום זה יעד בהחלט אפשרי.
העיר כבר מאן-דהו בפייסבוק של ערן סורוקה, שאם זה אכן יקרה, זה יהיה תקדים אירופאי, ולא רק ישראלי. מעולם לא הוחתם ב-NBA מאמן ראשי שהגיע מבחוץ, גם לא כשאאטורה מסינה הגדול נחשב למאמן הטוב ביבשת (היום הוא השני).
אבל, קצת פעולות אנטי-נאחס: בNBA יש בזמן האחרון מגמה של מינוי הרבה מאמנים חסרי נסיון. לא חסרי נסיון אמריקאי, אלא חסרי נסיון בכלל. לפעמים זה מצליח, לפעמים פחות.
גם תרבות פיטורי המאמנים שם התדרדרה בזמן האחרון (דרון וויליאמס נגד ג'רי סלואן), אם כי המצב עוד לא גרוע כמו במקומות אחרים.
משתי העובדות האלה נובע שאסור יהיה לבלאט לקחת את הזמן, כי ה-NBA הולכת ומגלה פחות סבלנות למאמנים, ויש יותר חלופות.

איציק 20 ביוני 2014

מייק דאנטוני מאמן איטלקי אלק (איטליה זה באירופה או בספרד?), כמאמן בכיר ב-NBA.

גיא זהר 20 ביוני 2014

דאנטוני איטלקי בדיוק כמו שג׳ורג׳ קארל ספרדי. שניהם אמריקאים שעשו סיבוב קצר ( קארל) או ארוך (דאנטוני) באירופה וחזרו לארה״ב. בלאט במובן הזה דומה.

איציק 20 ביוני 2014

סליחה, שכחתי לשים ;) בסוף התגובה שלי.
במובן זה, כמו שכתבת, גם בלאט עשה סיבוב ארוך מאוד באירופה… וחזר לארה"ב

אביעד 20 ביוני 2014

זה נקרא בעברית מריטוקרטיה, לומדים את זה במבוא לסוציולוגיה בנושא של אי שוויון… כמובן שבישראל זה לא ממש קיים.

אביעד 20 ביוני 2014

אבל כבוד עצום למאמן ענק… אני לא יכול לחשוב על מאמן אחר שמגיע לו יותר.

טל בן יהודה 20 ביוני 2014

הברזתי מהשיעור הזה…

אביעד 20 ביוני 2014

לצערי אני לא… השכלתי להבריז אחריו

יניב פרנקו 20 ביוני 2014

טל -הברזת משיעור של אי שיוויון ? הפתעה.

אביעד 20 ביוני 2014

אני מניח שבתור אוהד הפועל(אני צודק?) זה השיעור המועדף עליך?

יניב פרנקו 20 ביוני 2014

קראתי כמה סיכומים בנושא…

טל בן יהודה 20 ביוני 2014

מצוין!

ירוק 20 ביוני 2014

+1 :)

פו 20 ביוני 2014

+1
לומדים את זה גם במבוא למנהל ומדיניות ציבורית.
למרות שללא ספק יש קשר הדוק לסוציולוגיה כי זה בהקשר של מקס וובר
ומודלים של סמכות :)

אחד 20 ביוני 2014

קיים. קיים אפילו בקורסים של אחד שמגיב כאן לפעמים..

מעיין אוהד מכבי 20 ביוני 2014

לפרוטוקול – כל המריטוקרטיה שבעולם לא עוזרת לך בספורט המקצועני בארה"ב בלי סוכן ראוי. אז אמנם בלאט ראוי לחלוטין (וגם משתלב היטב עם המנטליות האמריקאית מאחר שגדל שם ולמד בפרינסטון היוקרתית), אבל גם שם יש אלמנט מסוים של "עסקנות".

קורא 21 ביוני 2014

בדיוק מה שרציתי להגיד, לא שאני לא מת על בלאט וחושב שמגיע לו – אבל הוא לא היה מגיע לשום מקום בלי יכולות פוליטיות ובלי הסוכן הנכון.

וכל הישראלים שמשחקים באירופה בגלל דודו דאהן, יעידו על זה שגם בספורט המקצועני לא תמיד הטובים משחקים אלא מי שמקושרים.

יואב 20 ביוני 2014

הוא יביא איתו את פיני כעוזר מאמן ?

איציק 20 ביוני 2014

את דני… כ-GM

יו 20 ביוני 2014

רעיון מצויין, תהיה לו הזדמנות לפתח את תורת הגזע שלו

עסק שחור 21 ביוני 2014

1+

the bird 20 ביוני 2014

אני מסכים עם מעיין,
גם שם צריך סוכן וקשרים מצויינים,לא מספיק הכישורים.
אבל בלאט מזכיר כרגע את פריחת הדובדבנים/להכות בברזל כשהוא חם.
(מה שמגיע לו ביושר מוחלט,הרזומה שלו היה זקוק רק לבוסט של אלופי אירופה לקבוצות)…והוא חייב לנצל את זה עד תום.
ואולי אם הקלפים/האמונה שיחדיר בשחקנים אי שם מעבר לים
בשיטה ובדרך שלו תעבוד…
אולי גם יפרחו דובדבנים שם (:

גיא זהר 20 ביוני 2014

אני חושב שבלאט ראוי לצאנס בליגה הטובה בעולם, אבל אל תהפכו אותו לאם תרזה. מעבר לחתירה תחת שיבק בגליל והאזנה לפסקי הזמן של אפי, רוב מי שנושא במשרה בכירה בכל תחום הוא פוליטיקאי על כל המשמע מכך, ובלאט אינו יוצא מן הכלל.

איציק 20 ביוני 2014

כמה נקודות:
1. סופרטאי לא צריך להיות מודל לחיקוי, אך אין מניעה שיהיה כזה.
2. בלאט מאמן ענק, אך גם פרגמטיסט שיודע לקשור קשרים (ואני אומר זאת במובן הכי חיובי). אם לא היו לו קשים, אפילו למכבי תל-אביב הוא לא היה מגיע.
3. הוא עוד לא חתם על חוזה, וכל עוד אין חוזה, הפוסט נראה כמו קצת קפיצה מעל הפופיק (לא בטוח הפופיק של מי).
4. ההבדל הין החתמת מאמן לבין שחקן בפרישה נובע לדעתי מעמדת ה-GM או המנכ"ל (אם יש דבר כזה, ונראה לי שיש). משהו חזק כמו ג'קסון או ריילי, לא צריך פופוביץ' על הקווים שינסה גם לנגוס בתפקיד שלו. המצב הפוך, שני אלו רוצים את הנגיסה הגדולה בצורה שהקבוצה תאומן והמשחק יתנהל. במצב זה, פישר או קר הם מועמדים ראוים. הם בוסר עם פוטנציאל. קבוצה שצריכה את דעת המאמן גם בחזון הקבוצה לשנים רבות (וכפי שזה נראה היום החזון שהיה לקליבלנד לא היה משהו והיא צריכה עזרה בבניית החזון), תעדיף מאמן עם ניסיון וחזון, ולכן למשהו כמו בלאט יש עדיפות.
5. אני לא מבין מאיפה ההמצאה שב-NBA הטובים משחקים כי להם מגיע. כמה פעמים ראינו קבוצות חלשות משחקות עם הרכב שני כדי להפסיד ולהעלות את הסיקוי ללוטרי. כמה פעמים מיאמי או SA הושיבה שחקנים כדי לתת להם מנוחה או כדי לתת ניסיון לשחקנים אחרים גם על חשבון הפסדים. אז בשני המקרים יש ראיה לטווח ארוך, אך אלו במידה רבה שיקולים זרים בכול הנוגע למי שטוב משחק.

איציק 20 ביוני 2014

6. כל זה לא מקנה לבלאט את הזכות לאמן את נבחרת ישראל. הקישורים שלו לא מותאמים לכך, ולכן טוב עשו שמנעו זאת ממנו. מתמטיקאי גדול לאו דוקא מתאים להיות סנדלר.

קובי (מכביסט) 20 ביוני 2014

במזרח החלש מספיק שקליבלנד תסיים במאזן 48-34 כדי להגיע לפלייאוף. בנוסף עם מוסר העבודה הענק של בלאט. אין ספק שכבר אחרי עשר משחקים לכל היותר הוא יבין את השיטה. והכי חשוב הסגנון של בלאט שדוגל בשיתוף כל שחקני הסגל (כמו פופוביץ' והספרס). ביחד עם העובדה שבנ.ב.א יש כמעט עוד רבע (48 דקות). יתנו לבלאט יתרון עצום על הרבה קבוצות. והוא יגיע למאני טיים של כל משחק עם כוכבים טריים. ועם שחקני ספסל חדים יותר.

עוד דבר שעובד לטובתו של בלאט זה אירווינג. בשיטה של בלאט הסקורר הבולט נמצא תמיד בעמדת הקלעי או הרכז. בשונה מרוב הקבוצות שם שאצלם הכוכב בעמדת הסמול (קובי דוראנט לברון ג'ורג). או אפילו הפאוור (לאב גריפין נוביצקי דאנקן). גם העובדה שמדובר בקבוצה צעירה שיכולה לשחק חזק בהגנה וללחוץ עובד לטובתו,

קובי (מכביסט) 20 ביוני 2014

עוד דבר מאוד חשוב :
בלאט הוא המאמן מספר אחד בהתאמות ובתיקון פגמים (אולי רק פופוביץ' לפניו…). לדוגמא – בסדרה מול פנא' הוא הובס במשחק הראשון וניצח בשני וכמעט את הסידרה. הפסיד פעמיים העונה לריאל וצסק"א וניצח אותם בפיינל פור. לכן גם אם הוא יפסיד בהתחלה. היכולת המהירה שלו לבצע התאמות מדויקות תוך כדי תנועה. תאפשר לו מהר מאוד להצליח שם!

אלעד (האחר) 20 ביוני 2014

ובכל זאת – יש לי הרגשה שהוא נכנס לבור בלי תחתית כמו באפס פילזן. לי יש הרגשה שהטראומה של "לחזור להיות עוזר מאמן" דיברה כאן.
האינטואיציה שלי אמרה שאם קאר טס עד אליו, מישהו ניסה להראות לו את הדרך הנכונה – אלא שבלאט כמו בלאט, תמיד יבחר בדרך הקשה.
המערכת של קליוולנד לא יציבה, וייתכן שהוא יגלה שההנהלה במכבי ממש נחמדה בהשוואה לאנגלו-סאקסים שאצלם לא מדברים הרבה אבל חותכים מהר. עם כל הכבוד למכבי, בנ.ב.א. יש היצע מאמנים גדול ויש הרבה מאמנים שיחכו לתורם במקרה שיכשל. הצרה היא ששם אתה נכנס לצינון כשחותכים אותך – תוצאת ה"זירו טולרנס" כלפי כשלון שעם-שליט (או כל קבוצה-שליטה – מכבי…) מפתח כעיוות פסיכולוגי.
מקווה בשבילו שלא יחתום שם, ואם יחתום – שאוכל את הכובע.

ערן 20 ביוני 2014

אתה לא מכיר את דיוויד אישית, נכון?

כי את אותה כתבה, במישור הקרייריסטי, היית יכול לעשות גם על ריאן גיגס, וזה לא הופך אותו למודל לחיקוי.
או למישהו שהיית משאיר בחדר לבד עם גיסתו…

אורי 20 ביוני 2014

היה כדאי גם לציין ש: לקח אליפות באיטליה עם טרוויזו, לקח גביע אירופאי "מחזיקות גביע" עם סנט פטרבורג בעונה ברוסיה, והיה מגיע לפיינל פור עם אפס פילזן אלמלא השחקנים האמריקאים לא היו בורחים מהקבוצה במהלך הטופ 16(היה מקום ראשון בבית עם נצחון על אלופת אירופה פנא').
בקיצור, הבן אדם יודע לנצח כמעט בכל מקום שאליו הוא מגיע.
מאמן על

גיל שלי 20 ביוני 2014

לדעתי הוא ייקח את אנטוני פארקר כעוזר. פארקר מת על בלאט, שיחק בקליבלנד, ויכול לעזור לו לקבל קרדביליטי בחדר הלבשה

MOBY 20 ביוני 2014

ירושלים הפסיקה עם ההצהרות והתחילה עם המעשים.
מקווה שהדונטה ופרנקו יעברו משונאים סיפור אהבה, לקרמר נגד קרמר.
מעניין מתי חיפה תפתח את העונה……

פה איתמר 21 ביוני 2014

מי שלא רצה אותו בנבחרת?
גם במכבי לא רצו אותו בחלק מה עונה.

פה איתמר 21 ביוני 2014

חוץ מזה טור טוב.
כמובן שיהיה לו בהצלחה.
בלאט ציין לא פעם שחלומו הגדול להיות שגריר ישראל, אם כך זו עוד תחנה בדרך.

Yavor 21 ביוני 2014

דיוויד בלאט צריך לשלוח זר פרחים גדול מאוד עכשיו לאחד האנשים הכי חשובים להתקדמותו הבינלאומית כמאמן – חנן קרן.

גל ד 21 ביוני 2014

חנן קרן עבד עם נבחרת רוסיה?

ציון נאנוס 21 ביוני 2014

זר פרחים גדול לניקולו מלי וקית׳ לנגפורד. הרבה בזכותם הוא כאן.
בלאט מאמן מעולה אבל ההסתגלות לעונה נטולת האימונים כמעט באנ בי איי ועוד יותר מכך- הסתגלות לקבוצה שבעיקר תפסיד תהיה לא פשוטה.
יכול להיות שסדר הדברים הטבעי היה קודם כל להיות עוזר מאמן בכיר. רק שבגיל 55 אין לו זמן לחכות.
מעריך קליבלנד תגיע לעונה מוכנה יותר מרוב הקבוצות, תפיע ותנצח לא מעט משחקים. השאלה כמה זמן זה יימשך

טל בן יהודה 21 ביוני 2014

בין אם מישהו אוהד מכבי או לא, יהיה מעניין לכל חובב כדורסל לראות איך הסגנון הפדנטי של בלאט ישתלב ב-NBA.

רועי 21 ביוני 2014

20 מיליון דולר ל 4 שנים.
אולי עכשיו אפשר לוותר על המנטרה של "מכבי לא נתנו לו מה שהוא ביקש ובגלל זה הוא הלך ל NBA" ?

יניב פרנקו 21 ביוני 2014

צודק .
צריך להתמקד במנטרה ״מכבי לא ידעו מה יש להם ביד והוציאו לו את הנשמה ״

טל בן יהודה 21 ביוני 2014

שניכם צודקים.
המנטרה של יניב אמנם פחות נעימה, אבל היא לפחות משקפת את המציאות של השנתיים האחרונות.
המנטרה של רועי שקראנו בימים האחרונים במקומות שונים היא לא יותר מאשר שטויות במיץ עגבניות.

אנונימוס 21 ביוני 2014

שום מריטוקרטיה ושום בטיח. בספורט יותר מכל תחום אחר בחיים המזל והתזמון משחקים תפקיד. הרי הפירמידה כ"כ כ"כ צרה. יש כ"כ מעט מקום למעלה. וברור לכולם שעל כל שחקן ומאמן שמגיע לרמות הכי גבוהות יש עוד כמה אלפים לא פחות טובים ממנו מכל בחינה שלא הגיעו לשם בגלל אלף ואחת סיבות בדרך. כי לא הכירו את הסוכן הנכון, כי נפצעו מתי שלא היה צריך, כי הסקאוט לא התרשם משום מה, כי המאמן בנערים לא נתן להן הזדמנות. אלף ואחד דברים. באמת.

ועוד משהו על המשפט המצחיק הזה שצץ בימים האחרונים "מי שלא רצה אותו בנבחרת". מה שמצחיק בו, זה שבלאט האמריקאי, שהולך לאמן בארה"ב יכול יותר מכולכם לספר מה היו עושים בארה"ב במקרה שבנאדם מועמד לעבודה כשאין לו את ההסמכה המתאימה. ולא, לתת לו את התפקיד בקומבינה תוך התעלמות מהחוק, זה לא מה שהיו עושים.

גל ד 21 ביוני 2014

החוק?

טל בן יהודה 21 ביוני 2014

כל תיאוריה שעוזרת לך ליישב את העובדה שאף אחד לא יותר טוב מהשני וכולנו שווים והכל בחיים זה מזל ושום דבר לא קשור לעבודה קשה, התמדה, כישרון ויכולת, מה שפוטר את כל השאר מאחריות אישית ולעשות משהו עם החיים שלהם… אני בעדה.

אנונימוס 21 ביוני 2014

לא כתבתי שהכל בחיים זה מזל.
לא כתבתי שאף אחד לא יותר טוב מהשני.
לא כתבתי ששום דבר לא קשור לעבודה ויכולת.
אולי כתבתי את זה, אבל בדמיון שלך כנראה ביקום מקביל כלשהו.

או בקיצור, כל דבר שעוזר לך להתעלם ממה שאחרים כותבים כשזה לא מסתדר עם המציאות…אני לא בעדו. זה לא טוב לבריאות, וגם לא לחיים נורמליים.

טל בן יהודה 21 ביוני 2014

"בספורט יותר מכל תחום אחר בחיים המזל והתזמון משחקים תפקיד".
"יש עוד כמה אלפים לא פחות טובים ממנו מכל בחינה"

כן, בדמיון שלי…

the bird 21 ביוני 2014

ג'ון לנון כבר שר על המחשבות שלך טל (:

https://www.youtube.com/watch?v=DVg2EJvvlF8

אנונימוס 21 ביוני 2014

אני כתבתי שבתחום הספורט יותר מתחומים אחרים בחיים מבליט את חשיבות התזמון והמזל.
איך בדרך מהמסך לראש שלך זה בדרך פלא הצליח להפוך (ועוד פעמיים) ל"בכל תחום בחיים הדבר היחיד שחשוב זה תזמון ומזל, כי אף אחד לא יותר טוב מהשני ואין שום קשר לעבודה ויכולת" זאת כבר הבעיה שלך, לא שלי

the bird 21 ביוני 2014

אנונימוס….
נראה לי שאתה טועה בהבנה הבסיסית
בכל דבר בחיים זה תיזמון ומזל
כי זה היופי בחיים
אבל זה קיים בכל דבר באשר הוא
ספורט עבודה משפחה ….אבל כדיי להיות במקום הנכון ובזמן הנכון,
רצוי שתעבוד קשה כדי שהמזל אכן יגיע אליך.
לכן הניסיון שלך להמעיט במהות הפוסט
שאומר שבלאט עבד קשה מאוד כדיי להגיע
לאן שהגיע…
לאחר שעבר את כל הדגלים בדרך וסימן וי בכולם
(כמו גולש סקי מיומן)
כדיי להגיע לאן שהוא מגיע,
גורם לכך כמו שטל הסביר
"כל תיאוריה שעוזרת לך ליישב את העובדה שאף אחד לא יותר טוב מהשני וכולנו שווים והכל בחיים זה מזל ושום דבר לא קשור לעבודה קשה, התמדה, כישרון ויכולת, מה שפוטר את כל השאר מאחריות אישית ולעשות משהו עם החיים שלהם… אני בעדה"

אנונימוס 22 ביוני 2014

אני לא ממעיט ולא טוען שלא מגיע לו. ברור שמגיע לו. לא ערערתי על כך לרגע.
ערערתי על הטענה שיש פה הוכחה ניצחת לכך שספורט מקצועני הוא "המריטוקרטיה האחרונה האמיתית".
לא צריך ללכת רחוק בשביל זה, נעשה תרגיל מחשבתי פשוט – אם דייויד בלאט היה נולד 10 שנים קודם ומגיע להישגים שהגיע אליהם, אבל לפני 10 שנים, הוא לא היה מגיע להיות מאמן ראשי בנ.ב.א. לא בגלל שההישגים פחות מרשימים, לא בגלל שהוא מאמן פחות טוב, ולא בגלל שהוא לא ראוי להזדמנות.
וזה לא עניין שלא היה "מגיע לו", שלא היה לו Merit. פשוט עניין של עיתוי – הנ.ב.א לא היה בשל אז עדיין למאמן אירופאי. גם היום הוא לא באמת בשל, ואלמלא בלאט היה אמריקאי במקור, אני די בטוח שהוא לא היה מקבל את ההזדמנות הזאת. אבל לפני 10 שנים, גם זה לא היה מספיק בשביל לקפוץ ישר לעמדת מאמן ראשי.
ובספורט זה בולט יותר מכל תחום אחר, כי הפירמידה למעלה כ"כ צרה, ולמטה כ"כ רחבה. יש כ"כ הרבה שחקנים ומאמנים שמנסים להגיע לרמת המקצוענות הגבוהה ביותר, אבל מתי מעט ביותר מצליחים.

אנונימוס 21 ביוני 2014

כן, החוק. זאת הסיבה שהוא לא מונה למאמן נבחרת
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=904186

the bird 21 ביוני 2014

פששש החוק טוב שיש חוקים במדינה (:
איך רשמו למעלה זר פרחים ענק לחנן קרן מבלאט
עם כיתוב בולט וענק ,תודה.
(משהו כמו מה שאוהדי מכבי שלחו לדגני)
יהיה הדבר הכי מתאים לקיום החוק !

עופר פרוסנר 21 ביוני 2014

מה שמדהים בטקסט הזה של טל בן יהודה, שהוא בהחלט מדויק ונכון – זו הבחירה של הכותרת שלו. הרי אם לא הכותרת הזו – אין כאן ויכוח או בעיה. טל צודק בכל מה שהוא כותב. בלאט עבד קשה, עבד עוד קצת, היה מצטיין במסגרות שבהן הוא השתתף, הצליח עוד ועוד והתקדם בצורה הגיונית לתפקיד (ונעזוב רגע את שאלת הנסיבות המקלות כן או לא – היא לא מעניינת) בכיר במסגרת הבכירה ביותר שיש לאיש במקצוע שלו.

השאלה שלי היא קודם כל לטל: למה אכפת לך כל כך מזה שבלאט יאמן או לא יאמן את נבחרת ישראל?

ולכל מי שמגן על ההחלטה שבה בלאט לא הלך לנבחרת: למה לכם אכפת מזה בכלל?

מדובר פה בסוגיה מטומטמת גם ברמות הקשות של הכדורסל הישראלי. נבחרת ישראל משחקת באליפות יבשתית שיותר מחצי מהקבוצות שמשחקות כדורסל ברמה כלשהי שאפשר לקרוא לה סבירה עולות אליה. זה טורניר מטומטם שעדיין לא יודעים איפה הוא יתקיים, ושבפעם הקודמת שלו, אחרי שכבר התחילו לשחק משחקי מוקדמות, פיב"א הודיעה שאין שום סיבה לשחק אותם כי כל הקבוצות כבר עלו גם ככה או משהו.

מה אתם בעצם עושים פה בדיון הזה? למה אתם מנהלים אותו? למי בכלל אכפת?

טל בן יהודה 21 ביוני 2014

1. העורך נתן ת׳כותרת, לא אני.

2.אם כבר שאלת שאלה שלא קשורה בעליל לטור, אז אענה… כמו שאתה אוהב את נבחרת ישראל בכדורגל, או אהבת, ככה אני אוהב את נבחרת ישראל בכדורסל, ואכפת לי ממנה, ורוצה לראות אותה מצליחה. וכבחור מוזר כזה, אני רוצה שהמאמן הכי טוב יאמן אותה. זהו, לא יותר מזה.

3.למען האמת, בניגוד למה שציינת בפתיחת התגובה, למרות הכותרת הזו, אני עדיין לא רואה כאן ויכוח או בעיה.

Comments closed