מה שהיה הוא שיהיה

העזיבה של רייס והיקמן הם עוד מאותו הדבר

riceandhick
צילום מסך מיוטיוב – מכבי ת"א נגד צסק"א

 

אממממממ… מה לעזאזל קורה פה. גם טייריס רייס וגם ריקי היקמן? ועכשיו אני גם שומע קולות מכיוונו של אלכס טיוס? השתגעתם? מישהו כאן ישן על האף?

לא רק שאיבדנו, בעל כורחנו יש לציין, את אחד המאמנים הטובים ביותר בכדורסל האירופאי, עכשיו אנחנו גם מאבדים את רוב הקו האחורי שלנו פלוס שחקן חשוב בקו הקדמי? הלו, תתעוררו!

אה, ועוד לא הזכרתי את ידידנו דונטה סמית', אחד השחקנים הטובים בישראל. בעצם באירופה. לא לא, בעולם!!!!11

איך מכבי ת"א נותנת לשחקן כזה לחמוק מבין אצבעותיה. כשקוראים את ההשתפכויות סביבו, ניתן בקלות להניח שלו רק היה משחק ב-NBA, היה נותן שם פייט למורשת של מייקל ג'ורדן. לברון?! פחחח… אל תעליבו את דונטה, הוא היה דורס את מס' 6 של מיאמי בדרך לעוד שתיים קלות ו-10 אליפויות רצופות ב-NBA. ומכבי ת"א פספסה אותו.

שנייה, אני חייב כוס מים קרים כדי להירגע.

*נשימה פנימה. נשימה החוצה. פנימה. החוצה. פנימה. החוצה.*

זהו, נרגעתי קצת. אתם יודעים מה, בואו ניקח את זה צעד צעד מההתחלה.

*

האמרה הידועה אומרת שכשאין חדשות, מדובר בחדשות טובות (יותר טוב באנגלית כמובן: "No news is good news"). בגזרת מכבי ת"א, עם כל ההייפ סביבה, האמת היא שלא היו חדשות מסעירות בשבוע האחרון.

למרות החתימות של רייס בחימקי והיקמן בפנרבחצ'ה-אולקר עבור (הרבה) יותר כסף ממה שמכבי יכולה הייתה להציע לשניים (או שכדאי היה לה להציע לשניים), מה שהיה בשנים האחרונות, הוא מה שהיה בשבוע האחרון והוא מה שיהיה גם בשנים הבאות.

מכבי ת"א תביא במחירים סבירים שחקנים בינוניים-פלוס עד טובים, המערכת סביבם, שפיתחה מומחיות בזלילת תארים, תעזור להם להגיע הכי רחוק שאפשר ובו זמנית להציג כישרונותיהם, וזה יוביל להצעות מפתות וכמעט דמיוניות מקבוצות אחרות שמעוניינות בשירותיהם.

השחקנים הבינוניים-פלוס עד טובים יעזבו לכסף הגדול, בצדק רב מבחינתם, ואנחנו נאחל להם בכנות ומכל הלב בהצלחה.

ואז, מאוחר יותר, הקבוצות החדשות שלהם ינסו להבין מדוע ההחתמות שהורעפו עליהן כספים לא מנפיקות את אותן התוצאות של במכבי ת"א, כלומר פיינל פורים או גביעי אירופה, ומכבי ת"א מצידה ממשיכה להגיע לאותם המקומות.

*

אף אחד, ככה אני סבור, אינו יכול לבוא בטענות למכבי ת"א על כך שאינה מציעה לשניים את הסכומים שהם הולכים לקבל בקבוצות החדשות שלהם.

המציאות היא שמכבי ת"א אינה יכולה להתקרב לאזור שנמצא בקרבת המיקוד שליד השכונה שבה משלמים 2.5 מיליון דולר לעונה אחת לשחקן כזה.

(הערת אגב קצרה: מכבי שילמה סכום כזה רק פעם אחת, לקרלוס ארויו. ארויו היה שחקן NBA לגיטימי, וזה נראה היה כמו החלטה מצוינת בזמנו. עכשיו רק נזכיר שזו הייתה העונה היחידה מאז הקמת היורוליג שמכבי ת"א לא עלתה להצלבה, או לשלב האחרון לפני הפיינל פור.)

מעבר לכך, נראה שיש תמימות דעים בין אוהדי מכבי (או לפחות בין אלה שנמצאים סביבי) שסכום של 2.5 מיליון דולר לרייס הוא מופרך, ושריקי היקמן לא שווה את המיליון דולר שהוא כביכול דרש ממכבי (למרות שחתם בעבור 1.5 מיליון לעונה בתורכיה).

למען הדיון שלנו, בואו נעזוב לרגע את הדעות הסובייקטיביות של כולנו על יכולתם של רייס את היקמן. כי בניגוד להסכמה הדי רחבה על השווי הדולרי שלהם, ישנן חילוקי דעות לגבי השווי המקצועי.

לי למשל קשה מאד לשכוח את העובדה שריקי היקמן היה שחקן בינוני-מינוס מהרגע שחתם בקבוצה ועד ל-1:30 לסיום במשחק מס' 1 במילאנו. על כן, אני לא הייתי בעד שימשיך בקבוצה בקיץ הקודם, ולמען האמת, סבור שגם במחיר נמוך הרבה יותר, נכון היה למכבי לוותר על שירותיו ולהחליפו בשחקן שיתרום לקבוצה בכל ימות השנה ולא רק בעשרת המשחקים האחרונים שלה, קריטיים ככל שיהיו.

אבל אני גם מכיר כמה אוהדים הקרובים אלי שכלל לא מסכימים לדעה זו, מעריכים הרבה יותר ממני את השחקן והיו רוצים לראות אותו נשאר במחיר הנכון. לכן, אנחנו כלל לא נדון בכך.

הנושא העיקרי שכרגע על הפרק הוא העובדה שכל אחד במכבי ת"א הוא בר תחליף. אני חוזר על זה מכיוון שמדובר במשפט מפתח כאן. לכל-אחד-במכבי-ת"א-יש-תחליף. והמשפט הזה נכון עוד יותר אחרי העונה האחרונה.

הקבוצה הזו, שנפרדנו ממנה לפני פחות מחודש, עשתה ניסים ונפלאות כשזכתה בכתר המשולש. אבל כולנו כבר הסכמנו שזה היה מדהים דווקא בגלל הנחיתות הברורה של סגל השחקנים אל מול הקבוצות האחרות.

אם הנכם מתעקשים על כך, אני חושב שיש רק שתי דמויות במכבי ת"א שמתקרבות לאזור של "אינם ברי החלפה", מילת מפתח: "מתקרבות", והם שני ה-DB. דיוויד בלו ודיוויד בלאט.

בלו הוא חבילה כוללת ייחודית עם יד קטלנית משלוש, הגנה חזקה, קשיחות פיסית ומנטאלית על המגרש ומחוצה לו, ווינריות והתחברות חלקה לרוח המכביסטית. על דיוויד בלאט לעומת זאת כבר נאמר הכל, הוא כיום אחד מ-30 מאמנים האוחזים במשרה הנחשקת ביותר בעולם הכדורסל.

ועדיין, מכבי ת"א לקחה אליפויות אירופה והגיעו למעמדים הגבוהים גם בלעדיהם. כי כל אחד הוא בר-תחליף, בייחוד במערכת המשומנת הזו.

(עוד הערת אגב קצרה לפני שממשיכים:  לכל בן אדם יש מחיר, ואני מאמין שאם הנהלת מכבי רוצה בכך, היא יכולה להשיב לכאן את דיוויד בלו לתחילת האימונים בעזרת "הצעה שלא ניתן לסרב לה". 1.2-1.5 מיליון לשנתיים יספיקו)

*

לפי מה שאנחנו רואים בימים האחרונים, אולי כדאי למכבי ת"א לחשוב על כלל חדש במועדון. בכל חוזה יוכנס סעיף שהקבוצה תקבל אחוז מסוים מהחוזה הבא של השחקן, מעין "דמי השבחה".

יותר מדי שחקנים משתמשים בקבוצה הזו כפלטפורמה ל״חוזה חייהם״. העניין הוא שלצערם (או שלא, אולי לא אכפת להם מכך), אין הרבה מעבר לחוזה הזה שהם מקבלים, מבחינה מקצועית.

צ'אק אידסון עזב לכסף הענק של ברצלונה והועזב אחרי שנה שבה התקשה להשתלב והם אף לא הגיעו לגמר היורוליג, שם הקבוצה הקטלונית לא ביקרה מ-2010. ריצ'ארד הנדריקס וקית' לנגפורד עזבו למילאנו שעדיין מחפשת פיינל פור אירופאי. הנדריקס בינתיים כבר ברוסיה, בקבוצה שמחפשת את הכביש שמוביל לשלב ההצלבה. צסק"א פיתתה את פארגו ממכבי, ומחפשת גמר אירופאי ראשון מאז שנת 2009.

היחיד שהמשיך ממכבי לחוזה ענק וגם זכה במשהו ביורוליג הוא טרנס מוריס. אבל נדמה שהוא ממש האנטי-תזה לכולם, כי הוא גם אחד הזרים שעזב את מכבי ת״א ללא שום תואר, כשהיה אחראי יחד עם אחרים ל-0 מ-3 בגמרים של מכבי ת״א בעונת 07/08 (מה? מי אמר לוזר!? לא אני זה בטוח).

אין כאן שמחה לאיד, רק עובדות. אני אוהב להזכיר לכולם את המשפט שאמר פיני גרשון לפני כמעט עשור, כי אנשים נוטים לשכוח אותו וחבל, הוא די מדויק. "השחקנים לא עושים את מכבי, מכבי עושה את השחקנים".

ההנהלה, האוהדים, ההילה סביב היכל נוקיה, המחויבות המטורפת לניצחונות, הרוח המכביסטית וכמובן המסורת. כל אלה מרכיבים תרבות שמובילה בסופו של דבר לתארים הרבים שבאמתחתה. התרבות הזו היא שאחראית לשישה גביעי אירופה לא פחות מכל MVP ששיחק במדים הצהובים.

בבקשה אל תבינו מדברי שאני חושב שהמצב הנוכחי הוא האידיאלי. כמובן שהייתי מעדיף סיטואציה שבה מכבי הייתה יכולה להרשות לעצמה להחתים את היקמן ואת רייס, וכולם היו נשארים, ומנסים לזכות בהכל שוב עם חיזוק במקומות הנכונים.

אבל צריך להכיר במציאות הפשוטה. חלק מהשחקנים שהביאו אותה עד לרמות הגבוהות ביותר יעזבו, ובמקומם יגיעו אחרים שיעשו את אותו הדבר.

*

לצערנו יש כאלה שמעוותים את המציאות בהתאם לרצונם ובאופן מכוון מפרשים עזיבות כאלה בצורה שגויה. הם מסבירים שכששחקנים עוזבים לכסף הגדול, זה מרמז על היותה של מכבי בסך הכל "קבוצה קטנה" באירופה, כזו ש"גנבה" את התואר עם קבוצה בינונית.

אותם אנשים מדמים אותה לסוג של דג רקק שרק מנסה לשחות עם הכרישים הגדולים. ובכן, איני יכול להיות מרוצה יותר מהעלאת הנושא הטעון הזה. בואו נעצור לרגע ונסתכל על הדג רקק הזה באלף הנוכחי, ואני אפילו אשתמש ב"בולטים", כדי לפשט זאת עבור כולם.

מאז שנת 2000, להלן הישגי הקבוצה:

  • מכבי ת"א זכתה בארבעה גביעי אירופה (מקום ראשון יחד עם פנאתינייקוס! צסק"א וברצלונה אחריהן עם שתי זכיות בלבד לכל אחת).
  • מכבי ת"א הגיעה לשמונה גמרים אירופאיים (מקום ראשון לבדה! פנאתינייקוס אחריה עם שישה, צסק"א עם חמישה, ברצלונה וריאל רק עם שני גמרים כל אחת).
  • מכבי ת"א הגיעה לתשעה פיינל פורים (מקום שני רק לצסק"א עם 12 הופעות).

הסתכלו על הנתונים האלה ותבינו שלמעשה, התקיימו יותר גמרים עם מכבי ת"א מאשר בלעדיה במילניום הנוכחי. תקראו את המשפט הזה שוב, אני אחכה, כי הוא מדהים.

האמת שעלולה להכאיב לכמה אנשים היא שהמספרים הללו מעידים על "מגמה", לא על "גנבה". ואני מזמין את כולם למילון המקוון של מורפיקס כדי להבין את ההבדל.

סגל השחקנים בעונה האחרונה היה אמנם בינוני, על כך אין ויכוח, אבל השחקנים שעולים על הפרקט מהווים רק חלק אחד ממה שאנחנו קוראים לו "קבוצה". נדמה שמדובר בנקודה שאנשים אוהבים לשכוח, בייחוד בעונת המלפפונים שבקיץ.

למרות הדרך שבה גורמים שונים מנסים להציג את ההנהלה הצהובה, אין אלא להודות, נוכח המספרים הללו, שמדובר כנראה באחד הצוותים המבריקים, המחויבים והמצליחים ביותר ביבשת.

הנהלה שעושה בית ספר לכל האחרות וצריכה להוות עבורן מודל לחיקוי. אין כאן הנחה או דעה של אוהד שרוף, רק תסתכלו על המספרים הללו, זו עובדה.

מכבי ת"א הגיעה להישגים האלה מבלי לשלם סכומים מגוחכים לשחקניה, כשהיא הסתמכה על סקאוטינג, הילה ומסורת, וכן, גם כסף. אבל הכסף הזה מבוזבז אצלה בצורה חכמה יותר מאחרות. מבחינת גודל התקציב, מכבי נמצאת מאחורי הרוסים, התורכים, הספרדים, שתי יווניות וכמה איטלקיות, ועדיין, אין עוד קבוצה מכל הארצות הללו שמציגה את אותן ההצלחות.

אה, וגם קצת מזל. אין בזה בושה. קבוצות גדולות תמיד נהנות מצירופי מקרים (נדירים יותר ונדירים פחות) שהולכים בסופו של דבר לטובתן, כמו למשל כל סאגת טיוס בעונה האחרונה. אבל זה מובן לגמרי, הרי לא סתם אומרים שהמזל הולך עם הטובים.

*

אני שומע גם ביקורות על החוזים שמכבי מעניקה לשחקניה, כשהם כיוונו השבוע לחוזה שרייס קיבל ממכבי, שנה אחת עם אופציה לנוספת.

הביקורות הללו הן קצת מטופשת בכדורסל האירופאי של היום, וצריך רק להסתכל על החוזים המובטחים של סופו וטיוס, בניגוד לזה של רייס עם האופציה לצאת ממנו, כדי להבין מדוע.

למרות שסופו וטיוס חתומים לעוד שנה, התעוררנו בשבוע האחרון לחדשות שסופו סיכם בתורכיה וכעת אנחנו עדים גם לידיעות על קבוצות ספרדיות שמנסות להעביר אליהן את טיוס כבר הקיץ.

אז אם כאמור אין הרבה משמעות לחוזים מובטחים, דרך אחת לנסות ולמזער נזקים אם השחקן לא יעמוד בציפיות היא חוזה מהסוג שרייס קיבל. האם מישהו כאן מאמין שהוא היה נשאר במכבי על פני חוזה שמשלם לו פי 4 ברוסיה גם ללא אופציית יציאה?

זו מכבי ת״א. מותר (ואף רצוי) לבקר, אבל רצוי להיות ענייני כשגם לה מותר להשיב כמובן.

בכל פעם שהיו תוהים לגבי החלטות ניהוליות כאלה ואחרות, לו אני בהנהלה, כלל לא הייתי טורח לענות. הייתי מדפיס כרטיס ביקור קטן, שבו כתוב בכחול על רקע צהוב: ״שש אליפויות אירופה, כנראה שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים״.

*

למרות שהקבוצה עדיין לא החתימה שחקנים, אני חושב שהמספרים הללו מצדיקים קצת יותר אשראי. טיפ-טיפה. אולי בכל זאת הפדרמנים והרקאנטים והדון יודעים מה הם עושים.

הרי פיינל פור אחד או שניים, אולי אפילו גביע, יכולים להעיד על מזל, אבל לא תשע הופעות במעמד הזה ב-15 שנים.

חלקכם אולי תופתעו לשמוע, אבל נראה שההנהלה מבינה גם את המושג "המשכיות". למרות הדיווחים על "בריחה המונית", למכבי ת"א יש בסיס איתן שממשיך עם הקבוצה כבר כמה שנים ברצף ויהיה כאן גם בעונה הבאה.

  • סופו פותח עונה רביעית ויסגור בקבוצה שש עונות (לא ברצף)
  • דווין סמית׳ פותח עונה רביעית (יחד עם וויצ'יץ, שני הזרים היחידים באלף הנוכחי שמשחקים במכבי ארבע עונות רצופות)
  • יוגב אוחיון פותח עונה רביעית
  • גיא פניני פותח עונה שביעית
  • סילבן לנדסברג פותח עונה שלישית

קבוצה שמצליחה להשאיר 100% מהסגל שלה היא מקרה נדיר עד בלתי אפשרי. ארבעה שחקנים ברשימה הזו היו בעונה החולפת שחקני חמישייה לפרקים ממושכים במסגרות השונות של הקבוצה. זו גבירותיי ורבותיי, הצלחה. בטח ובטח במציאות הנוכחית.

שלל שחקנים ומאמנים באו והלכו (לכסף הגדול יותר) במשך עשורים, וכך גם בשבוע האחרון. וכך גם אולי בשבוע הבא, כששוב ישנם רחשים לגבי טיוס. אבל ראו איזה פלא, מכבי ת"א ממשיכה בשלה. בעצם, אני חוטא לאמת, זה בכלל לא פלא.

מדובר בתוצאה של עבודה קשה ועקבית. תהיו בטוחים שגם בשנה הקרובה יבואו זרים חדשיםישנים, יובילו את מכבי לתארים, אליפויות ופיינל פורים, יעזבו מיד אחר כך ויוחלפו באחרים. עולם צהוב-כחול כמנהגו נוהג.

סוארז - הסוף?
מסי החליף את סימן השאלה ב - !

55 Comments

יוסי 3 ביולי 2014

+1

לפעמים עם מה שקורה בתקשורת, כשאתה מגלה שדילייני חתם פה, ודונטה חתם שם, ולנגפורד ימשיך במילאנו(?), אתה קצת מאבד את זה.
הרי איך יכול להיות שכל הקבוצות בסביבתנו רכשו שחקנים, ואנחנו אפילו לא מצליחים להשאיר את אלה שיש?
ואז אתה חוזר כל פעם לאותו המשפט:
"אל תדאג, זו מכבי".
"מכבי", כוח על-טבעי שלא תלוי בכלום חוץ מבעצמו.

איברה 3 ביולי 2014

אני אוהב כמעט את כל מה שכתבת. קצת פרופורציות…
אבל בחייאת, יש יותר מדי שגיאות בעברית, קשה לי לקרוא אותך.

טל בן יהודה 3 ביולי 2014

צודק לגמרי, כנראה שישנה בעיה עם המערכת תוכן הזאת ;)
(מקווה ש)הכל תוקן.

משיח 3 ביולי 2014

winter is coming

ג'רמייקל רוג'רס 3 ביולי 2014

אז בסוף ג'וש דאנקן לא מגיע?!

רועי 3 ביולי 2014

וטוב שכך.

אסף ב 3 ביולי 2014

בגדול אני מסכים לרוב הנקודות והטענות שהעלית.
אני חושב שמכבי היא לקבוצה שיכולה וצריכה לשלם סכומים כאלה (בטח לא לשחקן יחיד בסגל).

בעיני שתי הנקודות הבעייתיות בסגל לעונה הקרובה הן בדיוק בצמד ה-DB שציינת:
1. עמדת המאמן עדיין טעונת הוכחה. אישית אני חושב שגיא גודס יכול לבנות את עצמו כמאמן אירופאי לגיטימי בכיר, אבל אני לא יודע אם מכבי ת"א תהיה הפלטפורמה שתספק לו את הסבלנות ההכרחית בדרך לשם (ע"ע קדנציה ראשונה של בלאט). מאמן לא יציב מקשה מאוד על שחקנים להבנות, ולא במקרה רוב מקרי ה"השבחה" של שחקנים היו בקדנציה השנייה של בלאט (מכל הדוגמאות שציינת, רק מוריס שונה, וגם הוא פרח בעיקר בתקופה ששרף אימן).
2. ישראלים. מכבי צריכה כרגע לפעול בשוק הזרים כדי להשיג 2-3 גארדים, אבל חייבת למצוא את הישראלים שיוכלו לשחק בשתי המסגרות באופן סביר. בלו היה אחד הבכירים שבהם. מכבי כבר הראתה בעבר שאי אפשר לחיות עם שתי קבוצות שונות בין הליגה לאירופה. אז אולי לנדסברג יכול להשתדרג לשם ואפשר יהיה להסתפק בישראלי משני כמו שהוא היה עד היום, אבל נראה לי שזה חור לא פשוט, במיוחד לאור ההיצע הדל.

no propaganda 3 ביולי 2014

לא מסכים איתך לגבי חוזים מובטחים. ברגע שיש חוזה מובטח, למכבי יש זכות לא לשחרר את השחקן או לדרוש פיצוי הולם. אתה גם מתייחס לחוזה מובטח כאילו הוא יכול היות מקסימום לשנתיים, אבל אפשר לחתום גם ל4 שנים ואז שחקן שחותם על חוזה כזה מלכתחילה מעורר פחות עניין אצל קבוצות אחרות כי הרי ברור שהוא נשאר אם יש לו חוזה ארוך טווח.

טל בן יהודה 3 ביולי 2014

סופו היה חתום לעוד שנתיים ועורר עניין.
מכבי האריכה לו בעוד שנה.

וקשה לי להאמין שאם רייס היה חתום לעוד 3 שנים, הוא לא היה מעורר עניין.

חוזים באירופה הם "המלצה".
ועד שלא יבוא איזה דיוויד סטרן שייתן עונשים כבדים על ניהול מו"מ עם שחקנים שתחת חוזה, כמו ב-NBA, המצב לא עתיד להשתנות.

no propaganda 3 ביולי 2014

1.עורר עניין זה לא עבר קבוצה
2. כן זה פרוץ יחסית אבל לא לגמרי, ראה מקרה יוגב אוחיון.

יניב פרנקו 3 ביולי 2014

טל בן יהודה מייחל לקנסות להנהלות שמנהלות חוזים עם שחקנים תחת חוזה – איך בא לי פיצה!

טל בן יהודה 3 ביולי 2014

חחחחחח

תתפלא, לא פעם כתבתי שאני בעד להחיל חוקים קשיחים בישראל ואירופה.
אבל, כל עוד הם לא קיימים, מכבי לא עוברת על שום חוק, ALL IS FAIR.

אני תמיד אומר לאנשים, כמו למשל במקרה הפיצה:
DON'T HATE THE PLAYER, HATE THE GAME

(וגם לי בא פיצה. תמיד)

יניב פרנקו 3 ביולי 2014

אני די בטוח שבפרשת הפיצה מכבי עברה על כמה חוקים אבל בגדול אתה צודק.
מה שכן. את מה שעושים באירופה צריך לעשות בארץ ולהיפך.

קובי 3 ביולי 2014

אשמח אם תרענן את זכרוני- האם צ'ורה שיחק במכבי בעונה לאחר מכן?

אני אענה… התשובה היא לא…

סביר להניח שהם דיברו על דברים אחרים (תעשה 1+1.. זה לא כזה קשה)
לא אגיד שזה תקין, אבל דחילק מספיק עם השקר הזה שהוא חתם במכבי במהלך הסידרה.

יניב פרנקו 3 ביולי 2014

מי אמר שהוא חתם ? מגעים על חוזה לא תמיד מסתיימים בחתימה -עצם הפגישה היא הבעיה -מה עוד שמה שאנחנו יודעים היום על עסקיו של פנאן בעייתי יותר .

עמית 3 ביולי 2014

אלוהים, איזו טרחנות, תיקח כבר קורס בתמצות מדורפן..

טל בן יהודה 3 ביולי 2014

המחזור האחרון היה מלא.
ברשימת המתנה למועד הבא…

עמית 3 ביולי 2014

:(

יותם 3 ביולי 2014

אני חושב שזיקוק מתאים יותר למה שדורפן עושה… יותר שמימי :)

RAMI 3 ביולי 2014

מה שאני רואה פה זה בעיקר ניסיון נואש לשמור על אופטימיות כשהכל קורס. די מביך האמת (ואני אוהד מכבי..)
ערימה של קלישאות של מכבי עושה את השחקנים וכו' וכו'. בשורה התחתונה מכבי הופכת לFEEDER CLUB של הקבוצות היותר עשירות ולא מסוגלת להחזיק אף שחקן שעולה ממעמד של טוב לסופרסטאר.
בלי קשר לזה שהקיץ הזה שוב תבנה קבוצה חדשה לגמרי (ולא, סופו שנשאר לשחק 12 דק' זה לא נחשב) הפעם כן הצוות המקצועי חדש לגמרי.
בלי הקסמים של בלאט, למכבי מצפה עונת קריסה וזה לגיטימי ביותר אחרי שיא כמו שהיא הגיעה אליו, והיא גם לא תהיה היחידה שתחווה ירידה אחרי שיא בדיוק כמו שאר העולם, למרות שיש אוהדי מכבי שבטוחים שמכבי היא לא שאר העולם אבל זו כבר בעיה שלהם.

cookie-monster 4 ביולי 2014

גם בשנות ה80תחילת ה90 מכבי היתה שם בארופה, כולל כמה וכמה גמרים, ואז באה נפילה, ואז היתה תקופה ארוכה שנתקעו בשמינית ואז שלפו את גרשון ובלאט.

ההיסטוריה חוזרת על עצמה. אם זו סיבה ליאוש או לאופטימיות זו כבר שאלה של נקודת המבט שלך על העולם.

עמית זילברבוש 3 ביולי 2014

טל,
כתבת הרבה נקודות אז כנראה תצא גם התייחסות ארוכה, סליחה מראש:

אני מסכים עם הרבה מהנקודות שלך – במיוחד העובדה הפשוטה שלמכבי אין את הסכומים האלה לבזבז על שחקנים שלא מספיק שווים אותם ולכן היא תמשיך לחפש "מציאות". אבל:

1. עד השנה היה להם את אשף הרכבת הקבוצות מחלקים שנראים נורא בתחילת העונה לקבוצה שלמה בסוף העונה – הלא הוא אחד מצוות ה-DB. יש לי תחושה שלגודס יקחו עוד כמה שנים טובות אם בכלל עד שיתקרב לשם ביכולותיו – ועוד יותר ספק אם למכבי תהיה הסבלנות לכך.

2. לגבי סטט' ההצלחות – אני חושב שלקחת משנת ה-2000, שבמהלכן היה תור הזהב של מכבי עם פארקר ושות' כאינדיקציה זה לא משקף. האבולוציה האמיתית של מכבי לדעתי זה מאז עזיבתו של פארקר שם התחילו עם הקונספט של "מציאות" בזול, בנייה לרוחב ותפילה לאלוהים.
מאז עזיבתו של פארקר מכבי בעיקר טופ 8 או טופ 16. 3 פעמים משמונה הגיעה לפיינל פור. השנה המטורפת הזאת מטה עוד יותר את הכף יחסית למציאות "הסבירה" שהיתה אמורה להיות (אם תסכים איתי שתרחיש הרבה יותץר סביר להשנה היה אי הגעה לפיינל פור ולא זכייה באליפות)
ולכן, אני חושב שמכבי היא אכן דק רקק שמנסה לשחות עם הגדולות באירופה בשנים האחרונות. טוב, רקק זה באמת הגזמה גדולה, אבל בשביל התיאור זה מסביר את הנקודה. והוא מצליח מאד יפה, יש לציין.

3. נראה שהרבה יותר קל לאנשים לזכור את השחקנים שהולכים אחרי הכסף הגדול ולא מצליחים לעומת אלו שכן – הזכרת את לנגפורד והנדריקס שלדעתי לא מצטערים על המהלך שלהם, כמובן טרנס מוריס, שלא לדבר על שחקנים כמו אלן אנדרסון ששיחק השנה בקבוצה עם פול פירס, או על דאור פישר ואפילו מאצ'ה לאמפמה. בקיצור – לא חסר.

4. ולסיכום, לגבי המשכיות – להביא חמישה שחקנים שמתוכם אחד אפילו לא שיחק פה ברצף זה לדעתי לצייר תמונה הרבה יותר בהירה ממה שהיא. כיום מכבי ביורוליג זה כמו מכבי חיפה או גליל עליון של פעם בארץ – קבוצות שמחפשות מציאות, ואחרי עונה אחת מפסידות אותן למכבי. חוץ מדווין סמית' (שיש לכולנו השערות די מבוססות למה הוא עדיין כאן ולא נחטף לכסף הגדול) – מכבי לא ממש מצליחה להשאיר כאן את ה"מציאות" שלה.

רועי 3 ביולי 2014

לגבי נק' 3 שלך,
אם אני מבין את טל נכון (כי זה גם קו המחשבה שלי), הכוונה היא לשחקנים שאף אחד לא שמע עליהם באירופה (בהגזמה קלה), ובמכבי הם הפכו לכוכבים.
כמובן שהיו עוד זרים שעברו במכבי, שהיו שחקנים מוכחים לפני, או שלא הפכו לכוכבים במכבי (אלן אנדרסון למשל), הכוונה היא לא אליהם, אני לא חושב שאנדרסון למשל שידרג את עצמו כלכלית בזכות השנה במכבי, פשוט עוד זר שעבר במכבי ולא הותיר חותם.

עמית זילברבוש 3 ביולי 2014

רועי,
הנקודה שלי היא , שלתחושתי, להרבה אנשים קל להצביע על שחקנים שהגיעו למכבי, כ"מציאות", הלכו אחרי שנה אחרי הכסף הגדול – ואז נכשלו. פשוט כי נחמד לחשוב על מי ש"זרק" אותך ואז נכשל.
אבל בפועל זה לא באמת המצב – הרבה מהשחקנים שהיו כאן והלכו אחרי הכסף הגדול, גם הצליחו בגדול.
אלן אנדרסון הוא עוד דוגמא של שחקן שהגיע למכבי בסכומים הרבה יותר נמוכים ממה שכביכול היה שווה, עזב אחרי שנה לברצלונה ומשם ל-NBA, ו(לצערי כי אני לא סובל אותו) – מאד הצליח.

רועי 3 ביולי 2014

אבל כמו שטל כתב כאן בהמשך, אנדרסון לא "זרק" את מכבי, וכך גם לאמפה, מכבי לא היתה מעוניינת בהם.
רוב השחקנים בשנים האחרונות שמכבי רצתה והלכו אחרי הכסף, בשורה התחתונה, מבחינה מקצועית נטו, לא היו הצלחה מזהירה.

טל בן יהודה 3 ביולי 2014

לגבי 2:
השאלה היא כיצד אתה מגדיר "קבוצה גדולה".
אם "קבוצה גדולה" היא רק מועדון שיכול להרשות לעצמו צעצועים גדולים… אז בהחלט, ריאל מדריד הוא מועדון ענק. עצום. כביר.
אם "קבוצה גדולה" היא מועדון שזוכה בתארים… אז ריאל מדריד היא בהחלט דג רקק. וד"ש ללאסו המהולל.

לגבי 3:
אני התכוונתי בעיקר לשחקנים שמכבי הייתה מעוניינת להשאיר ופותו לעזוב.
אני לא חושב שיש אוהד מכבי אחד שמתגעגע לאלן אנדרסון, למרות הקריירה ב-NBA. מה שעובד שם לא בהכרח עובד כאן. ע"ע וויל ביינום.
מעבר לכך אף אחד לא התעניין בהשארת דאור פישר (עכשיו שזהו "ישראלי" זה השתנה), ולאמפה… רוב האוהדים יצטרכו רענון מי זה בכלל.
הרי גם אם קיינר-מדלי פתאום יהפוך ל-MVP, הוא לא פותה החוצה, אלא שוחרר כי לא התאקלם.

מה שכן, אני מסכים לגבי "לא מצטערים על המהלך שלהם" וגם ציינתי זאת.
בנקודה הזו בקריירות שלהם, הכסף זה מה שחשוב.
כפי שאנחנו רואים ב-NBA, תארים מעניינים אותם רק בשלהי הקריירות.

טל בן יהודה 3 ביולי 2014

ורק מילה על פארקר, ובכלל על הקבוצות האלו.
הם הורכבו כפי שקבוצות עדיין מורכבות במכבי…
בעזרת המאמנים וההנהלה יחד.

פארקר היה שחקן על, אבל כזה שהובא למכבי בגלל הגורמים המצויים בה.
אין שום סיבה להפריד את התקופות האלה, כי הן זהות מבחינתי.

רועי 3 ביולי 2014

מדויק.
היחיד בשושלת הזו שהובא כ"כוכב" היה שאראס (וגם לאחר שהיה כינור שני לבודירוגה בזכיה של ברצלונה).

גיא זהר 3 ביולי 2014

השאלה מדוע פארקר הסכים לחזור למכבי, והוא היה כוכב הרבה יותר גדול משארס היא תעלומה בעיניי אם כי יש לי השערות. אני לא רואה איזה חלק יש להנהלה בהבאת השחקנים, בטח בתקופת טרום מחלקת הסקאוט המהוללת. אני כן נותן קרדיט למערכת על הפיכת מאמנים טובים למעולים ( גרשון בקדנציה הראשונה והשנייה, בלאט בקדנציה השנייה). כשלמכבי היו מאמנים בינוניים היא הגיעה להישגים בינוניים ( פרט לשרף שחצי העונה שלו באירופה היתה הצלחה פנומנלית). מסכים שמכבי לא צריכה להלחם על רייס את היקמן וחבל מבחינתה שלא נלחמת על בלו ( טעות לא להילחם על טיוס). עם כל הכבוד לאופטימיות של גודס להצלחה סטייל אולימפיקוס קשה לי להאמין שזה יקרה אבל וואלה למי שמאמין שההנהלה מוצלחת, שיהיה לו לבריאות.

עמית זילברבוש 3 ביולי 2014

טל,
קבוצה גדולה מבחינתי זו קבוצה שבתחילת כל שנה מעמידה את המטרות שלה (האמיתיות, לא מהפה לחוץ) כפיינל פור, ונחשבת כמעט כל שנה כמועמדת לגיטימית לאליפות. לדעתי, מכבי ממש ממש לא שם כבר כמה שנים טובות.
השנה הזאת, זו היתה חתיכת סטיית תקן עצבנית.

רועי 3 ביולי 2014

הבנתי, אז לפי ההיגיון הזה, ריאל מדריד, שהפסידה שנה שעברה בגמר, הפסידה השנה בגמר, ואת אליפות ספרד (עם יתרון ביתיות), לא זכתה בגביע אירופה אלוהים יודע כמה זמן, היא גדולה יותר ממכבי בעשור האחרון. מרשים.

איציק 3 ביולי 2014

עמית, לפי התאור שלך, נבחרת אנגליה בכדורגל זו קבוצה גדולה. היא כל מונדיאל שמה את הגביע כמטרה… זה שהיא טיפה מפספסת זה לא חשוב.
אז נדבר על מטרות, לפני שנתיים בלאט במסיבת עיתונאים (או ראיון כלשהו) אמר שהצלבה תהייה הצלחה לקבוצה שלו. לפני השנה האחרונה הוא אמר לפני תחילת העונה, לפני שהכל התחבר, שהמטרה הוא פינאל-פור. אז הינה לך קבוצה עם מאמן, אשר מגדיר מטרות ברורות, ואפילו עומד בהן. אז לפי הגדרה זו, מכבי קבוצה גדולה, ואפילו זכתה ביורוליג.

עמית זילברבוש 3 ביולי 2014

איציק,
כתבתי "לא מהפה לחוץ", וכן "נחשבת כמעט כל שנה כמועמדת לגיטימית לאליפות" – בעיני הסביבה, לא בעיני עצמה.
לגבי אנגליה – אני לא חושב שמישהו רציני החשיב אותה כמועמדת רצינית לאיזשהו תואר בשנים האחרונות.
לגבי בלאט – אני לא חושב שאי הגעה לפיינל פור היתה נחשבת בעיניו ככשלון השנה.

איציק 3 ביולי 2014

ודאי שלא, אבל אני חושב שכנראה הוא ידע משהו שאנחנו לא, אם הוא הציב זאת כיעד השנה ולא לפני שנתיים.

יובל 3 ביולי 2014

אני מהאוהדים ששמחים שריקי היקמן עזב.
היה יותר נזק מתועלת, לקח לו עונה וחצי ללמוד למסור לידיים של השחקנים שאיתו.
ועדיין, מודה לו על התרומה לקבוצה ואני אשמח (בלי ציניות) לראות אותו מצליח בתורכיה.

טייריס? אמנם הוא לא גדול כמו שעושים ממנו, אבל אישיות מהסוג הזה לא קיימת במגרשים באירופה יותר מדי. קשוח פיזית ואפילו קשוח יותר מנטאלית. הייתי שמח לכלול אותו בכל סגל אפשרי של מכבי.

that said, הוא לא שווה כל כך הרבה כסף, מעט מאוד שחקנים כן שווים כל כך הרבה כסף.

רועי 3 ביולי 2014

מאחל לכולם בהצלחה, לגמרי עשו את העבודה.

לגבי היקמן – יהיה מעניין לראות את אוברדוביץ על הקווים אחרי עוד מסירה שלו שהולכת החוצה :)

shohat 3 ביולי 2014

הייתי מפריד בין השאלות.
לקבוצה לא היה הרבה מה לעשות, לא יכלו להשוות את ההצעות המתחרות (זה המצוי). עדיין, חבל שהקבוצה המיוחדת הזו מתפרקת (זה במישור של הרצוי). לייצר מחדש את מה שהתחבר בחלק האחרון לעונה – זה ממש לא טריוויאלי. והסנטימנט הכללי של מי שנהנה והתלהב מהקבוצה הזו (כמוני) הוא של הפסד.

צהוב בדם 3 ביולי 2014

קודם כל, אני ממש שמח שהיקמן עוזב. הוא פשוט אחד השחקנים הכי לא חכמים שראיתי… גם במשחק המהולל מס 1 במילאנו הוא זה שעשה את העבירה בשניה האחרונה על לנגפורד שברור לכל העולם ואישתו שזה מה שהוא מחפש, ובמקום פשוט לעמוד עם הידיים למעלה הוא הזיז את הידיים ועשה עבירה…

לגבי רייס, אחלה שחקן אבל בטח לא גדול כמו שעשו ממנו… ובטח לא שווה את הסכום הזה…

הרי כל האנדרלמוסיה התקשורתית(והדי מצחיקה) שיש כרגע סביב מכבי(השיא היה כרגיל בוואן) יכולה להשתנות בשניה אם נניח שחקנים כמו פארגו ולנגדפורד יחזרו למכבי…

לא חושב שיש מישהו שלא יסכים שפארגו + לנגפורד הרבה יותר מרייס + היקמן…

אלעד ב.א. 3 ביולי 2014

טל – טור גדול דוקא משום שהוא פשוט וברור.

המסר ברור מאוד ומוזכם לגמרי והציטוט של גרשון מחדד אותו לגמרי.

הלאה לעונת 2015 – אני סקרן לדעת אלו זרים מכבי תביא ותשביח השנה.
נקווה שגיא גודס יצלח את עונתו הראשונה כמאמן ראשי, אני מאוד רוצה שיצליח.
הוא אחלה בנאדם ואחד שגדל במועדון.

רק מקווה שיהיו לו ביצים לתת לאלטיט ואולי צעיר אחר קצת במה ולפתח גם צעירים.

תראו איפה הגיע ריקי רוביו רק בגלל שבמלאגה נתנו לו את הבמה.

trailblazer 3 ביולי 2014

רוביו לא שיחק במלאגה,בטח התכוונת לבדאלונה.

אהד 3 ביולי 2014

רק הערה קטנה. ההקדמה שלך לא רלוונטית. אני לא רואה מישהו בפאניקה מזה שרייס והיקמן (במיוחד) עוזבים.
ובניגוד למה שאתה חושב, חוזה מובטח לעוד שנה הוא חוזה מובטח לעוד שנה. אוחיון יכול לספר לך. אם הנהלת מכבי הייתה מחזיקה בחוזה לעוד שנה עם רייס, האמן לי שהיה לו מאוד קשה לעזוב אם היא הייתה מתעקשת.

oded 3 ביולי 2014

הרוב נכון… ציינו כאן לפני, אבל בתור אוהד שזוכר טוב את שנות ה- 90 השחונות אני לא בטוח שאני לוקח את שנת 2000 כשנת הבסיס לתחילת ההשוואה
עם זאת, נתון חשוב נוסף הוא שמהעונה המושלמת של 1981 ועד העונה המושלמת הנוכחית מכבי הגיעו עם 3 מאמנים בלבד לפיינל פור – שרף, גרשון ובלאט (אולי אני שוכח עוד אחד כי הזכרון הספורטיבי שלי לא כזה חזק אבל הנקודה ברורה). המסקנה שלי מזה היא שכשההנהלה בוחרת מאמן מתאים ויש לה סבלנות אז מכבי תוכל להגיע להישגים, אחרת… אין לי עדיין מסקנה לגבי גודס, לגבי ההנהלה כבר גיבשתי לצערי

אסף ב 3 ביולי 2014

היתה גם עונה נוספת של רלף, אבל זה ברוח הדברים

יוספיהו 3 ביולי 2014

זה נכון שרייס לא שווה את החוזה שחתם עליו,ושהנהלת מכבי לא יכולה ולא צריכה להילחם עליו בסכומים האלו.

אבל העובדה הזאת רק מדגישה את ההתנהלות הכושלת של הנהלת מכבי,שלא השכילה להחתים את רייס עוד לפני הפיינל פור ולשדרג לו את השכר.

אם הנהלת מכבי היתה מושיבה את רייס לפני הפיינל פור ושמה לו מול העיניים חוזה של 800-900 אלף דולר,לדעתי הוא היה חותם במקום

יוסי 3 ביולי 2014

כן, קצת עצוב אבל זה מה יש.
ואם יש משהו במכבי שאפשר להגדיר אותו כ"ספורטיבי" יותר מהמתחרות שלה (במיוחד לאור ההיסטוריה ארוכת הפרשיות), זה לא להתעסק עם חוזים לפני סוף העונה.

איציק 3 ביולי 2014

לפני הפינאל-פור הוא לא היה שווה חוזה של 800-900 אלף דולר.

איציק 3 ביולי 2014

1. מי שאין לו תחליף כנראה, זהו שמעון מזרחי. קשה לי להאמין שהמוצר, מכבי תל-אביב ישרוד את החלפתו.
2. גודס כמאמן זה סיכון מחושב ואהבתי אותו, נקווה שיצליח.
היקמן לא רציתי שימשיך בעונה שעברה, וגם העונה חשבתי שלא מגיע לו חוזה חדש. הוא שחקן שכונה, וככזה כשהולך זה ואאו, וכשלא את בברוך. לא סומך על שחקן כזה למרות שהוא לא רואה ממטר אף אחד ברגעי הלחץ, הוא גם יכול לחרב.
3. רייס, לא חושב שזו עבדה גדולה. הוא מתפקד במאני טיים, אך הוא שחקן שמאמנים של היריבה לומדים לסגור אותם די מהר, ומצד שני הם לא כאלו שימציאו את עצמם. הוא גם בנוי לתפקד בסוג מסוים של מערכת. קשה לי להאמין שיצליח בהרבה קבוצות אחרות.
4. סטטיסטיקה היא בעייה חמורה. נקודת הזמן לא הכי ברורה. אפשר לומר שזה מתחילת תקופת הגנבות (האפמן וצפונה), אך זו סיבה די אמורפית. למה לא לקחת גם שנים מלאות כוכבים כושלים (לא להעיר את ג'וני, הוא כנראה בשנת קיץ). הרי אם ללכת אם התאוריה שלך, קשה להצליח עם כוכבים מוכחים, עדיף גנבות. הרי ברור שזה לא כך, ורוב הקבוצות וברוב השנים הצליחו עם כוכבים מוכחים. כל מה שאפשר לומר שעם מערכת תומכת אפשר להצליח גם עם גנבות מושכלות.
5. שנה הבאה, שנת בנייה…
6. אההה, שכחתי, דונטה סמית'… אכן שחקן מעולה. אני לא בטוח עד כמה מכבי מאמת רצו אותו. הוא שחקן מעולה עם ראש שביום טוב יכול להתחרות בסוארז (רק ללא השינים, ואגב גם סוארז הוא שחקן טוב). לא יודע כמה מכבי רצו להסתכן איתו. אם הוא היה כזה טוב אז היו כבר כאלו שהיו שמים עליו 2.5 מיליון דולר… אך הוא לבסוף הסתפק בהפועל ירושלים (בלי לזלזל בה) שהיא עדין לא הטופ של הטופ.

יוסי 3 ביולי 2014

לגבי 1. אין לי משהו שקרוב להשערה בקשר למה שיקרה ביום שאחרי הדון, למרות שלדעתי מכבי תשרוד.

שרון 3 ביולי 2014

שתי נקודות , אחת לגבי הקו האחורי של מכבי ושהשנייה לגבי העניין שקבוצות פונות לשחקנים תחת חוזה:
1.שני שחקנים ישראלים שלדעתי מתאימים ויכולים להחליף את רייס והיקמן הם אפיק ניסים ושון דאוסן.
ניסים זכה בתארים בחו"ל והוכיח את עצמו וגם באליפות אירופה הוא הצליח להפיק קצת ניסים לנבחרת.
ובלי קשר הוא רכז מצויין.
דאוסן הוא קומבו גארד אתלטי בצורה בלתי רגילה שעם מערכת כמו שיש במכבי הוא אכן יוכל לממש את הפוטנציאל שלו בתור שחקן NBA פוטנציאלי.
2.עניין ההחוזים . פשוט מאוד , קבוצה שתפנה לשחקן תחת חוזה בעיקרון יכולה לתבוע את הקבוצה שמנסה לפתות את השחקן לעבור אליה בבית הדין לעבודה של האיחוד האירופי . הרי גם שחקני כדורסל/כדורגל/כדוריד/כדורעף וכו' נחשבים לעובדים אז במה זה שונה אם נגיד חברה מסויימת פונה באופן ישיר לאדם שעובד בחברה אחרת שיש לאדם חוזה העסקה בה?
קבוצה שרוצה להחתים שחקן תחת חוזה מובטח צריכה קודם כל לפנות לקבוצה אם יש סיכוי שיותר החוזה שלה עם השחקן ואז אם הקבוצה תאשר להחתים את השחקן {גם מכבי צריכה לעשות זאת אם יווצר התקדים , נאה דורש נאה מקיים}.

זיק 3 ביולי 2014

לכתוב שהביקורות על החוזים עם אופציות היציאה מטופשות, זו פשוט עצימת עיניים.
דין אופציית יציאה לשחקנים מבוגרים ובשלהי הקריירה שלהם, שונה בתכלית לבין שחקנים שנמצאים בתחילת דרכם או מתקרבים לגיל שבו היכולת מגיעה קרוב לשיא.
אם המערכת מסמנת שחקן כפוטנציאל והפוטנציאל מתממש, הרי שסכום הביי אוט מגוחך ביחס למשכורות שמשלמים היום בטופ 10, כך שהסיכוי שהשחקן יישאר שואף לאפס.
במידה והפוטנציאל לא ממומש, הקבוצה תמיד יכולה להשאיל את השחקן ולהגיע לסיטואציה שהסכום שתשלים יהיה קרוב לסכום היציאה.
לנסות למצוא כשרונות בזול, ולא לשריין אותם למספר שנים, זה מעשה איוולת.

אגב, אני מקבל את הטענה שממילא כשמציעים לשחקן שכר כמו שהוצע לרייס, הוא יעשה הכל להשתחרר ממנו.
ההבדל הגדול הוא בסכום שבמקרה כזה מכבי יכולה לקבל (אני מעריך שבמקרה כזה רייס היה מוכן לשלם גם מכיסו סכום נוסף גבוה להשתחרר), כך שהפיצוי הכספי כן גדל משמעותית ופותח אפשרויות חיזוק נוספות.

דבר נוסף ומהותי בעיני, לאוהדי מכבי שמגיעים שנה אחרי שנה, נורא קשה לייצר כל פעם חיבור לקבוצה חדשה, ובמצב שבו יש שנה פחות מוצלחת גם הקולות שמבקרים מבפנים מגיעים מהר.

omer 4 ביולי 2014

אני לא סובל את מכבי ת"א (וגם לא את הפועל ת"א).

אבל הטור הזה מהווה דוגמא למדוע המועדון הזה כ"כ גדול. מכבי ת"א גרמה לאוהדיה להיות אופטימיים (יש שיאמרו זחוחים) בכל מצב. אוהדי מכבי (המוסרים שביניהם) מאמינים במועדון בכל מצב בצורה שמזכירה קצת את החרדים.

שלושת השחקנים הכי טובים עוזבים ואחד המאמנים הכי גדולים בכל הזמנים עוזבים את המועדון? לא נורא. הם ייכשלו בעתיד ואנחנו נמצא מציאות וניקח עוד גביעי אירופה. הם כלום בלעדינו. זה נראה כאילו הנס שקרה השנה למכבי הוא טריוויאלי עבור אוהדיה. זה מרגיש לי שהציפיות הריאליות של אוהדי מכבי מהעונה הקרובה הם לנס. הזוי

צהוב בדם 4 ביולי 2014

זה מה ש 6 אליפויות אירופה גורמות לך…

כשהמועדון שלך יגיע לשישית מזה, נדבר…

cookie-monster 4 ביולי 2014

על אדם ללאנה – שעבר השבוע מסאוטהמפטון לליברפול ב25מליון, בורנמות' – המועדון שבו התחיל ושממנו עבר לסאוטהמפטון (בגיל 12! ) – מקבל 25% מהמכירה ע"פ הדיווחים.
הוא בן 26 עכשיו.

לא עסק טוב?

אבייתר 6 ביולי 2014

מסכים עם כותב הטור כמעט בכל שכתב. אבל עד טיוס.

טיוס הוא המבחן האמיתי של דני פדרמן. כי מדובר בישראלי הטוב ביותר והוא לא רוצה חוזה של 2.5 מיליון דולר אלא של 750 אלף דולר כל עונה לשלוש עונות. מכבי חייבת להחתימו ולא למשוך אותו עוד עונה ואז שיילך. יש לו הצעות על מיליון דולר והוא שווה אותן ללא ספק.

עוד פעם, אם היו מציעים לו 2 מיליון דולר אז ניחא שיילך, אבל כל שהוא רוצה זה חוזה לשלוש שנים על 750 אלף. השחקן שטחן את קרסטיץ, בורוסיס, לאוול, סמואלס, קאון וסלוטר.

זו תהיה טיפשות של מכבי לתת לו ללכת, הישראליות שלו היא מפתח כאן.

קובי (מכביסט) 6 ביולי 2014

לטל –
זאת הפעם הראשונה שאני לא מסכים איתך באף מילה (טוב חוץ משני ה-db)!!!

עם כל הכבוד לגודס ברמה של בלאט הוא לא! אז ההיגיון השפוי אומר שכדי לחפות על זה. צריך לתת לו להמשיך עם אותם שחקנים של בלאט. שכבר מכירים את השיטה ולמרות המעבר הזעזוע לא יורגש כל כך.

לצורך ההשוואה נניח שגווארדיולה היה עוזב את ברצלונה. וישר אחריו מסי צ'אבי ואינייסטה היו חותמים בקבוצה אחרת. האם היית מצפה מוילאנובה ז"ל להצליח כמוהו או אפילו קרוב אליו? ואגב ההצלחה של בלאט הגיע בפוקס משום מקום. אז כל שכן שזעזוע כזה רק פוגע בסיכויים של גודס להצליח!

לגבי ארויו – זה כבר לעוס מדי. כישלון אחד לא מצביע על הכל. ואדרבה מכבי נכשלה בעשרות עם זרים שהגיעו בכסף קטן (זיזיץ' פלאניניץ' תומאס…). והכי מכעיס זה ההשוואה : ארויו למרות ההצלחה שלו בנ.ב.א לא הכיר את אירופה ואף אחד לא ידע כיצד הוא יתאקלם. לעומת זאת שחקנים שעשו את כל הפריצה שלהם במכבי. אין בכלל ספק לגבי התאקלמותם הבעיה היחידה זה כסף ותו לא!

ודבר אחרון – פעם מכבי לקחה רק את הפירורים של ריאל ברצלונה צסק"א צמד היווניות ועוד שתי קבוצות מתחלפות וזהו. היום זה כבר המון 1.צסק"א 2.ריאל 3.ברצלונה 4.אולימפיאקוס 5.פנאתינייקוס 6.חימקי 7.קאזאן 8. קובאן 9.פנרבחצ'ה 10.אנאדולו אפס 11.גלאטסראיי 12.ויטוריה 13.מילאנו 14. ולנסיה 15.באיירן מינכן,

חוץ מחימקי שלא תשחק השנה ביורוליג. כל קבוצה מאלה שכתבתי יכולה ביום נתון לנצח את מכבי. אז עם כל הכבוד למכבי אבל בכזאת תחרות חזקה. אף מאמן של מכבי חוץ מבלאט עוד לא חווה. אז אם במקום להוסיף קצת כסף לתקציב. מכבי משחררת שחקנים והכי גרוע שולחים את גודס לחפש שחקנים בווגאס (סטייל מכבי ז'ילונה גורה!). השאלה היחידה שנותרה כאן זה – האם גודס יהיה מאמן ראשי יותר זמן מקטש? או שהוא יצליח לשבור שיא ולעוף לפניו…? בדבר אחד אני בטוח : פדרמן בחיים לא יקח אחריות ויתפטר!!!

Comments closed