מטחים מעל קריית שלום

mks

שלום לכולם. איני יודע אם אתם קוראים את זה או שאכזבו אותי. הבן אדם נשבע לי שימצא דרך להביא את המילים האלה אליכם וכולי תקווה שהוא עמד בהתחייבות שלו ואכן פרסם את הטור הזה בדה באזר. אני עצמי לא יכול לדעת זאת, שכן אין לי אינטרנט היכן שאני נמצא.

השאלה הבאה שלכם בטח תהיה "איפה אתה בדיוק?". ובכן, השאלה מתבקשת. אז אני יכול לספר לכם שאני עדיין במקלט, אך לא רוצה לומר מעבר לכך מכיוון שאני מפחד שהתקיפות המדויקות יגיעו גם אלי.

בעודי כותב לכם אני שומע את הנפילות, לפעמים הם קרובים יותר ולפעמים רחוקים יותר. ישנן פגיעות שזה נשמע כאילו זה ממש מעל ראשי כאן במקלט הציבורי בנווה… אה, כמעט תפסתם אותי. לא אגלה לכם.

אני גם מקווה שאם הינכם קוראים את הדברים האלו, אתם עושים זאת במקום בטוח ושהפגזים שנוחתים סביבנו לא מסכנים אתכם. למרות שאני כותב מחונן, זה לא שווה את חייכם. אני כמעט בטוח בכך.

לא קל לעמוד במתקפה שכזו, חלקה מתוכננת, חלקה פראית ומשוללת כל רסן. אני החלטתי להיכנס למרחב המוגן בשכונה שלי קצת לפני חצות ביום שלישי, כשעה לאחר שהמשחק בין מכבי ת"א למאריבור הסתיים.

מטחים אחרי מטחים הם נחתו עלינו, תושבי האומה הצהובה, מפעילים פעם אחר פעם את אזעקת "צבע צהוב", ללא מערכת שמקבילה ל"כיפת ברזל" שתגונן עלינו. הדבר היחיד שנותר לעשות הוא להגיע למרחב מוגן, לסגור את הדלת, ולחכות.

אז חיכיתי.

*

כישלון. זהו שם הטיל שנורה על ידי אויבנו שוב ושוב. ששמו המלא של הרקטה אגב הינו "כישלון-14/15".

אני לא אוהב את המילה הזו. אני חושב שהגענו למצב שמשתמשים בה יותר מדי, כמעט באגביות, מה שלמעשה צריך לשמח אותי, כי זה מוציא ממנה את העוקץ. שהרי אם כל הפסדהדחהאי הגעה ליעד בספורט הוא "כישלון", אז כולם נכשלו ואז אף אחד לא נכשל (חוץ מהאלופה).

כישלון לטעמי זוהי מילה שמתארת מצב טוטאלי. אין משהו מעליה (או מתחתיה). ולהגדיר את אוסקר גרסיה ואו ג'ורדי קרויף ואו מכבי ת"א ככישלון אחרי המשחק הרביעי בעונה, עוד לפני שמכבי שיחקה משחק אחד מול יריבה ישראלית או במגרש הנמצא בשטח ישראל,  זוהי הגזמה פרועה ואף חסרת אחריות.

מגדירים משהו או מישהו ככזה בסוף הדרך, בשלב הסיכומים, כשהכל כבר ידוע. מסתכלים אחורה על מה שהושג ומה שהקבוצה עברה, ואז אפשר לומר האם העונה הייתה כישלון או לא.

אני מצטער לנפץ לכולם את הבועה, אבל אם מכבי ת"א תיקח תחת אוסקר גרסיה אליפות שלישית ברציפות, או דאבל, או אחת מהאפשרויות הללו יחד עם העפלה לליגה האירופאית (עוד על זה בהמשך), העונה הזו היא בהחלט לא כישלון.

כבר קראתי רקטה אחת שכוונה אלינו עם המשפט "לא הביאו את גרסיה בשביל דאבל". ובכן, זה מאד נחמד מצד אוהדים ועיתונאים לדבר ככה בשביל מיץ' גולדהאר וג'ורדי קרויף, אבל לא נראה לי שהם נמצאים הרשימת המשכורות בקריית שלום וכולנו נשמח אם יחדלו להסיק מסקנות נמהרות ומטופשות.

ככל הידוע לכולנו, קרויף כנה לחלוטין כשהוא אומר "ליגת האלופות זה בונוס". יש כאלה שלא מאמינים לו? זו זכותם המלאה. אבל מנהל הקבוצה אמר את דברו כמה וכמה פעמים.

קרויף גם מגבה את דבריו במעשים, כשניתן לראות שהתעדוף שלו הוא קודם כל ישראלים חזקים, ורק אחר כך זרים חזקים. עד לקיץ האחרון, מכבי לא שילמה תחתיו דמי העברה על אף זר שהגיע לקריית שלום. לא בדיוק המתכון הבדוק להעפלה של קבוצה לצ'מפיונס ליג.

*

בנוסף להיותה מילה טוטאלית, היא גם סובייקטיבית. כישלון בעיני אדם אחד הוא לא בהכרח כזה בעיני אדם אחר. אי השגת יעד על ידי קבוצה אחת, לא שווה לאי השגתו על ידי קבוצה אחרת. יש נסיבות, ציפיות, תנאים מוקדמים (סובייקטיביים ואובייקטיביים), כל אלה ואחרים יגדירו אי השגת יעד בהתאם.

האם הפועל באר שבע של שנה שעברה מוגדרת ככישלון? הרי היא סיימה במקום השני ללא שום תואר, זאת אחרי שהחזירה את ברדה ופגעה מול עם בוזגלו ופלט ואחרים. ובכל זאת, אף בר דעת לא יאמר שבאר שבע הייתה כישלון. כי ביחס לכל התנאים סביב יחד עם ציפיות, לא רק שהעונה הזו לא הייתה כישלון, היא תויגה כהצלחה.

באותו האופן, קשה לטעמי להגדיר אי עלייה לצ'מפיונס ליג ככישלון. מכבי עדיין לא שם, כפי שבאר שבע עדיין לא שם. וב"שם" אני מתכוון ל"רמה של קבוצה שאי העפלה לצ'מפיונס מהווה כישלון". אנחנו משום מה מתייחסים למכבי ת"א כאל קבוצה שצריכה להיות שם. אז זה מאד מחמיא מצד אחד, אבל קצת מופרך מצד שני.

הנה קבוצות ש"צריכות" להיות שם: ריאל מדריד, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, פריז סן ז'רמן, מילאן, יובנטוס, באיירן מינכן ואחרות מהרמה הזו. מכבי ת"א (עדיין) לא שם, והיא עדיין לא קבוצה בדרג כזה שכולם יתנפלו עליה אחרי שהיא לא העפילה. במילים אחרות, מכבי כדורגל היא לא מכבי כדורסל.

קרויף מבין זאת, הנמכת הציפיות הזאת אולי עובדת לטובתו, אבל זה לא אומר שאין בה אמת.

אז עכשיו, ורק עכשיו, אני מרשה לכם לשאול. אם זה לא כישלון, מה זה?

*

אכזבה. זה מה זה. כלומר, בשבילנו האוהדים הצהובים. בשביל שונאי מכבי מדובר בחגיגה (ואני מרוצה שבימים אלו יכולנו לשמח אנשים אחרים, שהרי הדרך היחידה שהקבוצות שלהם מתקרבות לאירופה בתקופה הזו היא במחנות האימון שלהם).

קיווינו, ציפינו, נפלנו. הרגשנו מוכנים, אבל כנראה שזה עדיין לא היה בקלפים שלנו. וזה לא משנה שבבלומפילד, עם 14 אלף צופים ביציעים, זה היה נראה אחרת, אולי. אלו הקלפים שחולקו לנו ועם זה ניסינו לנצח. אפשר לקוות שבשנה הבאה יהיה גם לנו יתרון ביתיות, ולא רק ליריבה.

זה מאכזב כי זה נראה לנו כצעד הטבעי הבא של פרויקט גולדהאר. שתי אליפויות מרשימות אחרי עשור נטול תארים והשתתפות מוצלחת למדי בליגה האירופאית. מה הצעד הבא אם לא צ'מפיונס ליג (ועוד דאבל כמובן).

זה מאכזב כי אף למרות שזה אוגוסט, ציפינו לראות דברים קצת אחרים מהקבוצה של אוסקר. למען האמת, אנחנו עדיין מצפים לראות אותם ומקווים שיגיעו כבר בשבועות הקרובים.

לא רק שאכזבנו את עצמנו, אכזבנו את הכדורגל הישראלי. הנושא הכי חם בימים האחרונים הוא נקודות הדירוג של ישראלים במפעלים האירופאיים, ועם ההדחות המוקדמות של האחרות, מכבי הייתה צריכה להיות זה שתציל מכבודה של הליגה השישית באירופה.

אני מקווה שנעשה זאת במפעל האירופאי השני בחשיבותו.

*

הניסיון לתייג משהו ככישלון בשלב כה מוקדם, כשנותר עוד כ-95% מהתהליך, הוא דוגמא טובה לקיצוניות. התיוג הזה הינו תוצר לוואי של החברה והמציאות בה אנו חיים כיום, שאם אתה לא קיצוני, קולך אינו נשמע. הרי רק במלחמה האחרונה, שאנחנו עדיין בהפסקת האש שלה, ראינו שאם אתה לא לחלוטין בעדינו, אתה לחלוטין נגדינו. אין אמצע, או שאתה פטריוט, או שאתה בוגד.

גם לגבי מכבי ת"א אין אמצע (או לגבי הפועל באר שבע. וגם למכבי חיפה בעונה הקרובה לא יהיה אמצע, אני מבטיח לכם). או שיש הצלחה, או שיש כישלון. אף אחד לא מחכה לראות מה יהיה עם הליגה האירופאית, למשל, המינימום. כולם קובעים כבר חד וחלק את תוצאות העונה.

כפי שאני רואה אותה, מהרגע הראשון המטרה הייתה צריכה להיות שלב בתים. כלשהו. העיקר ליצור המשכיות, להמשיך לצבור ניצחונות ותוצאות תיקו בשביל הנקודות דירוג באירופה. להרגיל את המועדון לשחק שני משחקים בשבוע במשך חלק גדול מהעונה, ייתכן שגם במחיר תארים מקומיים.

כפי שגולדהאר מציין ראיון אחרי ראיון, אנחנו רצים כאן מרתון, לא ספרינט. זה אמנם קלישאה שחוקה שמחדירים לראשם של ילדים בני 6, אבל כרגע זה באמת "העיקר ההשתתפות". שמעון מזרחי ומכבי ת"א כדורסל ידעו זאת בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת, ולכן הם איפה שהם עכשיו (ג'ף רוזן למשל חולק על התזה הזו, שיהיה לו ולקבוצה שלו בהצלחה עם זה).

*

ואם אני צריך בכל זאת צריך לעודד את עצמי, אז אולי באמת שמוטב ככה. בואו נהיה כנים עם עצמנו, זה נראה כאילו הכל מגיע לנו מהר מדי (כלומר, מהרגע שהלכנו לכיוון הזה של ניהול זר).

האליפות שהגיעה תוך שנה, השליטה הצהובה בעיר, השלישיות מול הירוקים, הפיו-פיו, הניצחונות על קבוצות כמו בורדו ופרנקפורט. המערכת פינקה אותנו בשנתיים האחרונות מעל ומעבר. עד כדי כך שהכל נראה קצת יותר מדי טוב.

וכפי שאנחנו יודעים, אם זה נראה יותר מדי טוב כדי להיות אמיתי, לפעמים זה באמת המצב והדברים צפויים להתאזן. אז אולי זה דבר חיובי שאנחנו עובדים קשה בשביל ליגת האלופות, זה יגרום לזה להיות כל כך הרבה יותר מתוק כשזה יגיע. וזה אכן יגיע.

בכל מקרה, כולי תקווה לצאת מהמקלט בימים הקרובים. עד אז, שמרו על עצמכם.

מכבי מעדה – מה הלאה.
תפתחו את העיניים, תסתכלו סביב

35 Comments

אזי 7 באוגוסט 2014

אני מסכים שאי העפלה לצ'מפיונס זה אכזבה ולא כישלון.
אולי אפילו אי העפלה לליגה האירופית לא יחשב כשלון.
אבל אני חושש שההזדמנות לעלות לפליאוף הצ'מפיונס היה יותר טובה מלהגיע לשלב הבתים בליגה האירופית (נתפלל להגרלה טובה)
ועוד יותר חושש שאי העפלה לשלב בתים כלשהו עלול להפיל את הקבוצה לבור מנטאלי שיהיה קשה לצאת ממנו.
חצי מהשחקנים שנמצאים במכבי, נמצאים בה כדי לשחק באירופה, לא בליגת העל.
שיהיה לנו בהצלחה.

רועי 7 באוגוסט 2014

כפי שכתבתי כבר אצל גיל שלי –
הכישלון הוא לא אי העפלה לשלב הבתים בצ'מפיונס, הכישלון הוא בכך שלא עברנו את הסיבוב השלישי נגד מאריבור.
למרות כל המילים של ג'ורדי ואוסקר, אני משוכנע שהסיבוב השלישי היה חייב להיות משהו שיסומן עליו V, שמבטיח השתתפות בשלב בתים כלשהו.
עכשיו נשארנו עם פלייאוף הליגה האירופית, שלא הולך להיות טיול, בייחוד אם לא יחזרו לבלומפילד.

childish 7 באוגוסט 2014

סבבה שהמערכת מנסה להוריד צפיות ואולי זה לא באמת כשלון אבל יש פה משהו שהוא יותר מאכזבה לא להגיע לפלייאוף זה חוסר הצלחה.
להגיד שבשנה השלישית של הפרויקט אחרי השתלטות טוטאלית על הליגה שליגת האלופות זה חלום זה לא רציני במיוחד עם החיזוק שהבאתם העונה + ההשארה של זהבי
לא שזה ברור שתעלו לליגת האלופות אבל ההגדרה של זה כחלום מתאים לשיטה הישנה בה לעלות באמת היה דבר קשה שהצריך הרבה מזל.

יוגב 7 באוגוסט 2014

מכביזם לתפארת – הסתפקות במועט ("טוב כבר שנתיים שאנחנו גם מנצחים בדרבי, גם מנצחים מדי פעם את חיפה וגם זוכים באליפות! צ'מפיונס? אנחנו לא בנויים לכל כך הרבה טוב").

כאילו, באמת, מבחינתי אל תעלו אבל אל תספרו אחר כך על אופי שונה, על DNA. על מכביזם.
כי יש קבוצות אחרות בארץ הזאת שכאשר הרגישו שהם זכו באליפות עם קבוצה הסטורית זה קיבל תמיכה בדפי ההיסטוריה בדמות הופעה מרשימה ופורצת גבולות באירופה. לאחת מהן אפילו יש DNA די מסריח, אם נשאל אותך.
כמה שנים תספר פה שמכבי תל אביב לא שואפת להגיע לצ'מפיונס? ומילא להפסיד לבאזל, להפסיד למאריבור – קבוצה עם תקציב ששווה עשירית מזה של מכבי? שסולליך משחק בה?

"עד לקיץ האחרון, מכבי לא שילמה תחתיו דמי העברה על אף זר שהגיע לקריית שלום. לא בדיוק המתכון הבדוק להעפלה של קבוצה לצ'מפיונס ליג." – אפשר להפסיק להסתתר מאחורי התירוץ הזה? זה די נמוך.
רוברט ארנשאו, מאנה המגן השמאלי, גונסאלו גארסיה (שגם שילמו על העברתו), רמי מראבל, ראדה פריצה…
וזה לפני שאמרנו ישראלים : עומרי אלטמן, ראדי, זהבי(!), בן בסט…

מכבי הביאה הרבה שחקנים בהרבה כסף בשלוש השנים האחרונות. ממתי נהיה קריטריון שסופרים רק כסף שנחשב "דמי העברה"?
אם משקיעים בשחקן כמה מליונים רק על שכר והוצאות זה לא השקעה? זה לא מתוך מחשבה לחזק את הקבוצה?

"הנה קבוצות ש"צריכות" להיות שם: ריאל מדריד, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, פריז סן ז'רמן, מילאן, יובנטוס, באיירן מינכן ואחרות מהרמה הזו."
נראה לי שהתבלבלת (או שאתה עושה בכוונה, יותר הגיוני). הקבוצות שמנית הן הקבוצות שאנו מצפים לראות בשלבי הנוק אאוט. בשלב הבתים יש בכל שנה גם קבוצות מהדרג הרביעי בשלב הבתים. קבוצות שעצם ההעפלה שלהן לשלב הבתים זה הישג. זה מה שציפו ממכבי תל אביב השנה. גם אוהדים שלה וגם אוהדים לא שלה.

Xenophon 7 באוגוסט 2014

+1

כסיפוביץ 7 באוגוסט 2014

הכישלון הוא תקציבי בלבד.

6 משחקים בשלב הבתים שווים המון חמצן לשנה הבאה.
זו גם מכבי תל אביב של 2014 וכל מי שרואה את הקבוצה המפורקת לפני כמה שנים חי בעבר וחבל.

עוד שנה שנתיים בלי שלב בתים אז לטעמי גם גולדהאר יישבר וינחית מכה כלכלית על הקבוצה.

הליגה שלנו היא מקור בנייה לכלום ושום דבר.
קצב משחקים שמתאים לאליפות אסיה ורמה טכנית ברצפה.

להפנות גב לעובדות האלו ולהסתפק באליפות ישראל זו פשוט ירייה ברגל. עוד שנתיים זה יחזור בהפוכה.

דבר אחרון שמתקשר לפוסט של דורפן על הליגיונים.

עדן בן בסט שצריך להיות אחד הברגים המרכזיים בנבחרת הולך להעביר שנה של כדורגל בליגת הטוטו במקום בצרפת. כך גם זהבי, אלברמן, ראדי וכו'.

אפשר לזרוק את המנוי של הנבחרת

תומאס נוימן 7 באוגוסט 2014

אפשר לחשוב שכשהוא שיחק בצרפת זה עזר במשהו. או שיוסי שיחק באנגליה. ואייל באנגליה. ורוזנטל בבלגיה ואנגליה. וחיים בספרד. וכו' וכו'. שאמשיך? הסוד להצלחת הנבחרת הוא יצירת התלכיד הנכון מתוך המבחר הדי-עלוב של שחקנים שיש לנו + טביעת עין לגבי מי מהשחקנים נמצא בכושר הטוב ביותר בזמן הנתון. אם יהיה לנו את זה, גם אם ירכיבו 11 שחקנים שמשחקים בליגת ווינר – אנו עשויים לסיים 2-3.

כסיפוביץ 7 באוגוסט 2014

לא מסכים תומאס.
הסוד להצלחה הוא בניית יסודות ולא תלכיד.
בכל פעם שניסו ליצור תלכיד כישרוני האמת התפוצצה בפרצוף.

תלכיד נכון הוא לא פרימדונות סטייל ברקו רביבו טל בן חיים או בן בסט.
תלכיד נכון הוא דור שיש לך ממנו מגוון בחירות איכותיות ברמה הטכנית והכושר הגופני, קצב המשחק והכי חשוב- מ נ ט ל י ו ת.

בגלל זה הבוסנים כבר 2 רמות מעלינו תוך 5 שנים.
כי הם בנו דור צעיר שלא אכפת לו מסוכנים מפולפלים אלא ההצלחה הכללית של הדור הנוכחי.

וזו גם הסיבה שאתה רואה תוצאות בנערים ונוער וכלום בגיל אולימפית ומעלה.

וזה פוסט בהקשר…
http://debuzzer.com/dorfan/16401

the bird 7 באוגוסט 2014

טל
יש מצב שיש מנהרה בין המקלטים שלנו…
אני גם נבהלתי מה"כישלון" וברחתי לשם (:
אני מקווה שהשנה גם ניקח אליפות "ובטעות" נעפיל לליגה האירופית,
וכך ייסתמו עוד כמה פיות שנפתחו פתאום מאוהדי קבוצות אחרות
בשמחה לאיד עכשיו

מדרה 7 באוגוסט 2014

אבל למה אתה ממשיך עם ההתנצחויות האלו עם התקשורת? ("כישלון")
כל ילד בן 14 עם טיפה ידע דעת יודע שהתקשורת מקצינה בכוונה משיקולים אינטרסנטים וכלכליים בלבד! מה אתה בן 14 ?? כאילו מה זה נותן לך? לאן אתה בורח? אתה לא כותב תור לתקשורת, אתה כותב תור לקוראים שלך ולאוהדי מכבי.

לנושא,
תכלס היתה למכבי אחלה הזדמנות ואחלה הגרלה. אכזבה ענקית אם לא כישלון.
אתה אומר (או גולדי) שזוהי ריצת מרתון. יעני לאן תגיעו בסוף מה קו הסיום? כל שנה מחליפים מאמן, ככה אי אפשר לרוץ מרתון. מכבי הרי בחיים לא תהיה מכבי כדורסל, בכדורגל יש את חוק הפייר פליי אי אפשר לסגור חוזים עם מפעלים אירופיים ורשויות שידור (לפחות במחוזותינו). שנה הבאה ג'ורדי הולך ומי יודע מה אחריו?
אחרי שנתיים אליפות והופעות יפות באירופית, זו היתה השנה שמכבי היתה צריכה לעלות לאלופות. תגיד את האמת, תפסיק להתחבא מהתקשורת. אין לך במה להתבייש, גם השנה תקחו אליפות. השאלה היא מה יקרה בשנה שלאחר גורדי

(הכל ברוח ספורטיבית וטובה. אין לי כוונה לפגוע בך אישית)

ירושלמי 7 באוגוסט 2014

סליחה שאני מתערב.
נכון שלא ניתן לומר שאי ההעפלה ללגית האלופות השנה זה כשלון, אבל אי ההעפלה לסיבוב השלישי, בייחוד כשמול מכבי עומדת קבוצה פחות טובה – זה כשלון.

בלאנקו 7 באוגוסט 2014

אמנם אני אוהד מכבי אבל אני לא מצטרף לאתוס "העולם כולו נגדנו".

אני זוכר היטב את השנים הרעות, אבל בואו לא ננפנף בזה. אחרי שנתיים של עבודה,מקצוענות, "מועדון אירופי", שינוי מנטליות ועוד שלל סיסמאות, לא התקדמנו מספיק.

אולי אני חולם/הוזה/לא מחובר, אבל אני באמת האמנתי שעם הבסיס של אוסקר מלפני שנתיים ועוד חיזוק ממוקד מכבי יכולה להמשיך ולהתקדם ולהפוך לקבוצת צ'מפיונס לגיטימית (ע"ע רוזנבורג או באזל). ההפסד למאריבור מאוד פגע בתחושה הזאת שלי והחשש הוא שזה ייפגע גם במטיבציה של גולדהאר. לא נכנס לו לראש, אבל נראה לי בהחלט הגיוני שהוא לא בא בשביל להיות יעקב שחר אלא בשביל להפוך את מכבי לקבוצת צ'מפיונס.

במבי 7 באוגוסט 2014

הצהובים בושות עושים
כי ליגת אלופות זה לא לגרמנים!

the bird 7 באוגוסט 2014

ממש תגובה לתפארת…
אין אפשרות למחוק לו את השורה השניה לפחות?

במבי 7 באוגוסט 2014

אין אפשרות שאי פעם תמחקו את החיוך הזחוח הזה מהפנים שלכם? איזה פוסט מביך ופתטי חחח גרפומניה של 2000 מילה על למה זה בעצם די סבבה להפסיד, או לא כזה נורא להפסיד, כשלפני זה הויכוח העיקרי שהיה לרוב אוהדי עמלק עם עצמם היה את מי עדיף לקבל בשמינית, בארסה או ריאל… חחחחח
מבחינתי, גם סימן לטובה לקראת העונה, וכמובן גם סתם שמחה ספורטיבית לאיד יריבה שנואה. גם אם ניקח צ'מפיונס אני עדיין אשמח לראות אתכם יורדים ליגה או סתם נופלים מעוד איזה עץ גבוה…

טל בן יהודה 7 באוגוסט 2014

1300 מילה.

יואב 7 באוגוסט 2014

משעמם שם בחיפה אז ממציאים יריבויות. ועדיין… אין בכם כ ל ו ם.

ירוק 7 באוגוסט 2014

במבי – התגובה שלך מגעילה, וממש לא מייצגת את אוהדי מכבי חיפה. גם אני שמח לראות את הצהובים מפסידים, זה לא אומר שצריך לנבל את הפה וגם לא אומר שלא צריכים לשמור על טיפה צניעות, בכל זאת כרגע הגלגל בצד שלהם.

מצד שני, יואב – בחייאת. אני אוהב לקרוא הרבה מהתגובות שלך, אבל "אין בכם כלום"? ואתם עוד אומרים עלינו שיש לנו רגשי נחיתות…
תגובה פאתטית, נו אופנס.

יואב 7 באוגוסט 2014

ירוק,
יש לי אלרגיה ״לנאצים, ״גרמנים״. לא מסוגל לקבל את זה.
אבל אתה צודק.

ירוק 8 באוגוסט 2014

מסכים לגמרי – זה גועל נפש ובגלל זה פתחתי בזה.

בוא נסכם בידידות שלשני המועדונים יש במה להתגאות :)

עומר 7 באוגוסט 2014

אתה לא יודע שלאוהדי חיפה מותר להגיד "גרמנים"?

the bird 8 באוגוסט 2014

זה לא רק גרמנים/נאצים
זה גם עמלק…הוא משתפר מכינוי לכינוי

עומר 8 באוגוסט 2014

הוא רק סימפטום. אוהדי חיפה משתמשים בכינויים הדוחים האלה בלי להתבייש (בשירים וכדומה) שנים ומשום מה זוכים להתעלמות (בניגוד לאוהדי הפועל לדוגמה).

במבי 8 באוגוסט 2014

גרמנים זה לא "נאצים" וזה כינוי שאנחנו המצאנו בשנות ה-'90, כשהכדורגל שלנו היה סמל לכדורגל שמח והתקפי ושלכם היה סמל לכדורגל טקטי ושובר רגליים.

ואם כבר מדברים על נאצים, נראה לי שיש לכם כמה אוהדים שדווקא מנסים להרוויח ביושר את הכינוי הזה… תשאלו את מהראן ראדי

עומר 8 באוגוסט 2014

העיקר שאתה מאמין לעצמך

holden 7 באוגוסט 2014

אם נשתמש טל בז'רגון הצבאי שלך אז שום טשטשת לא תצליח למחוק את עקבות האכזבה מההפסד בעימות הכפול עם מאריבור, מאריבור היא הכח רמת -גן של אירופה, קבוצה אפורה נטולת כוכבים למעט איברהימי,
בפלייאוף מוקדמות מונדיאל הימרתי בהון תועפות שרומניה יחלפו עליהם, בא איזה מילאן אוסטריץ אחד וטרף לי את הקלפים ואת הכסף הרב שהשקעתי, הייתי משוכנע שרומניה יטחנו אותם בגומלין בבוקרשט לאחר המשחק המחפיר במגרש הרעוע והאלכסוני בלובליאנה אבל לאוסטריץ היה תכניות משלו והוא כבש שער בבעיטת יעף סטייל ואן בסטן.
מכבי נכשלה בגדול ולו רק שלא חלפה על הכח רמת גן , הא סליחה על מאריבור

רוקט 88.2 7 באוגוסט 2014

דיברת על העפלה לשלב בתים. כלשהו.
במובן הזה, rest assured אתם מתחילים בשבת את שלב הבתים בגביע הטוטו…אני מקווה שתסתפקו בזה.

אורן 7 באוגוסט 2014

תמיד אמרתי שטל אוהד הפועל אמיתי.טל,ככה כותב אוהד הפועל(ברכות לשורותינו).מעניין איך היית מגיב אם הפועל היתה באותו מצב.

אלכס 7 באוגוסט 2014

סכינאות.
זה מה שזה. גורמים עוינים ואינטרסנטים (סוכניםמאמניםפרשניםעסקנים. כולם עם "עלק" לפני או אחרי). זה תמיד "גורם במועדון" שניתן להמציא ציטוטים שלו כי אף אחד לא יכול להביא הוכחות.

אני שמחתי שמחת אמת כשמכבי תל אביב טיהרה את השורות ממדליפים. את אותו אפקט השיגה מכבי חיפה בזה שקטן פרש. שקט. והלוואי שימשך – מדיני, בטחוני, צהובוני.

יונתן 7 באוגוסט 2014

לא נורא מקלט, עושה רושם שכמה אוהדים ביחד עם הצל חופרים לכם יופי של מנהרה.

Zofo 7 באוגוסט 2014

מביך. מאוד מביך.

אורן 7 באוגוסט 2014

"ההדחה של מכבי זה לא כשלון"- זה כמו "החמאס יורה כי הוא מתוסכל" החדש?
תמיד כיף לשכנע את עצמך במצבים כאלה.

אורן 7 באוגוסט 2014

זה אגב מתחבר מטור אחרי הדרבי כדורסל שזה לא מזיז להפסיד להפועל.אף פעם לא מתאכזבים ככה.בכלל לא ברור מי המציא את המלה "כשלון". מה המשמעות בכלל של "כשלון". הגג זה "אכזבה".

יואב 7 באוגוסט 2014

טל,
מטחים? פחחח. בקושי יללות של צבועים מזי רעב.
כתבתי כאן לפני שנה שהיללות התגברו בהקשר למכבי סל-זה יהיה יותר מתוק ככה. על הפרצוף שלהם בכל הכח והעוצמה. ואין מקלט שיוכל להגן על אוכלי הנבלות.
אין סיבה לא לשחזר את המשפט. ובניגוד לסל, פה זה יהיה קל יותר(:

ירוק 7 באוגוסט 2014

טל – אני באמת לא מבין מאיפה אתה מביא את הטענה ל"מטחים". מה, בוני רשם שזה כשלון? (אפילו הוא סייג, אבל קראתי רק את הכותרת..). ממש מטח!

התגובה לדעתי פרופורציונאלית למציאות – מכבי ת"א הפסידה לקבוצה שהיא היתה צריכה לנצח, נקודה. סוף העולם, כשלון מוחלט, קטסטרופה – ממש לא. אבל אכזבה קשה וחוסר הצלחה. לא לעלות לפלייאוף זה בהחלט סוג של "כשלון", לא משנה מה הטרמינולוגיה שאתה משתמש בו.

זה לא אומר שאתם לא יכולים לקחת אליפות מרשימה ולהצליח בליגה האירופית. אבל כרגע צריך להגיד את האמת.

Comments closed