הרגע שמפריד את לברון מהגדולים באמת

לברון הוא השחקן הטוב בליגה הטובה בעולם, זה נכון כבר קרוב לעשור, ואף אחד לא באמת מתווכח עם הקביעה הזאת.

הויכוח על לברון מתנהל בספירות ההיסטוריות, בהשוואות לשחקני עבר גדולים, הוא לא מתחרה בדוראנט, קארי או הארדן, הוא מתחרה בג'ורדן, בירד, קארים, ראסל ומאג'יק.

*

אני לא אוהב את לברון, מאוד לא אוהב. אני לא אוהב את ההשוואות לג'ורדן, אני לא אוהב את הרצון לחבור ליריב שלך במקום לנצח אותו, אני לא אוהב את היבבנות והראוותנות ואני לא אוהב את היחס המזלזל שלו למאמנים ולעיתים גם לשחקנים.

*

והלילה קיבלנו את הדוגמא הכי חדה, הכי ברורה, הכי מובהקת ללמה לברון לא ראוי להיות אחד מהגדולים באמת, גם אם חלק מהתקשורת והאוהדים יגדירו אותו ככזה.

28 שניות לסיום, התוצאה היא נקודה יתרון לאטלנטה, לברון יוצא להתקפה מתפרצת אחרי ריבאונד, מאבד את הכדור לאחר שהוא נתקע ברגל של טיג, והוא דורש עבירה שלא נישרקת.

שוב, הסיטואציה היא 28 שניות לסיום, הקבוצה שלך בפיגור נקודה במשחק שיכול להכריע דה פקטו את הסידרה לטובתך, ולברון לא יורד להגנה במשך 10 שניות, ולא, הפציעה היא בשום צורה לא תירוץ וגם לא הסיבה.

במשך 10 שניות לברון הפקיר את החברים שלו כי הוא היה עסוק מדי בשאלה האם נעשתה עליו עבירה, כי הוא לא יכל לקבל את העובדה שהוא פשוט איבד כדור מכריע.

*

אין רגע שיכל להגדיר בצורה יותר מושלמת את הקריירה של לברון ג'יימס. הוא קלע טריפל דאבל במשחק הזה אחרי 10 החטאות רצופות ברבע הראשון, הוא הראשון מאז בארקלי שקולע מעל 30, לוקח מעל 15 ריבאונדים ומעל 10 אסיסטים במשחק פלייאוף, הוא קלע שלשה ועוד סל גדול בהארכה שניצחו לקליבלנד את המשחק וכנראה שאת הסידרה למרות פציעה, וכולם ידברו על הפציעה והיכולת למרות הפציעה הזאת, אבל הוא גם עושה את הדבר הזה, כי כמו שאמר בלי סימונס שעבור לברון הדבר הכי חשוב הוא לא לנצח הדבר הכי חשוב הוא להדהים, הדבר הכי חשוב, הוא לברון.

אחרי משחק ההכתרה
להיות לברון ג'יימס

77 Comments

עדי 25 במאי 2015

בדיוק מה שחשבתי!

יובל 25 במאי 2015

קרי בעיניי שחקן יותר היסטורי מלברון. לברון הוא אמנם מכונת כדורסל אבל הרבה פעמים הוא מרגיש שהוא לא יותר מזה, קרי מרגש אותי פי 7.
אלך לאכול פופקורן כעת.

אורליוס 25 במאי 2015

היסטוריה לצערנו לא תלויה בריגוש… גמר חמישי רצוף, טבעות אליפות, MVP של הגמר, אלו הדברים שעושים אותו היסטורי.
קרי? הלוואי, הלוואי, הלוואי שבעוד 5 שנים נגיד שהוא ההיסטורי מבין השניים.
הלוואי.

מאירי 25 במאי 2015

ולפינת עשו לי את הקריירה נוסף טריסטון תומפסון עם 2 פעולות קריטיות:

1. הוריד ריבאונד התקפה קריטי לידיים של שחקן עם 14% עלובים מ3 בפליאוף הנוכחי, שהפעם לשם שינוי קלע אותה.

2. גג קריטי על ג'ף טיג, אחרי שלברון נכשל פעם אחר פעם בהגנה על טיג שפשוט חגג עליו – כאמור, עד הגג של טריסטון.

בפרקים הקודמים בפינת עשו לי את הקריירה: ריי אלן במשחק מס' 6, כמובן, ועוד.

לא זוכר שחקן "גדול" שצמתים כה משמעותיים וקריטיים בחיי המשחק שלו עוצבו על ידי שחקנים אחרים.

rami 25 במאי 2015

תומפסון גם ניצח עבורו את משחק מס' 5 מול שיקאגו (אחרי שדלבדובה האפס דאג לשלוח את גיבסון הביתה) עם ריבאונד התקפה קריטי.

אריק 25 במאי 2015

סתם אפס. מדהים שקליבלנד מנצחים למרות שיש כזה לוזר עם אופי חרא בקבוצה. חכמה גדולה לעשות 37, 18, 13 כשאתה פצוע ומעל גיל 30. נראה אותו עושה את זה צעיר ובריא.
מזל שבלאט שם להציל את העסק כמו טייס קרב מעל שמי ביירות.

מישהו 25 במאי 2015

+1

אלון 25 במאי 2015

+1

זה מדהים… העובדה שלברון בהחלט דושבג רציני גורם לאנשים לאבד את זה

בני תבורי 25 במאי 2015

בדיוק. אני ממליץ לכותבים לא לבזבז עליו אנרגיה ולחכות עד שגם הם ייאלצו להודות שהוא אחד הגדולים בהיסטוריה.

אלון 25 במאי 2015

לא שאני מרחם על לברון שהוא נשפט בסטנדרטים לא אנושיים. זה הרבה באשמת הדושבגיות שלו והמכונת יחסי ציבור המגעילה.
אבל זה גורם לאנשים חכמים שמבינים עניין פשוט לבטל ולזלזל בכל דבר שהוא עושה.
הוא כבר היום הסמול פוורוד השני הטוב בהיסטוריה עם קייס חזק לטוב בהיסטוריה. ובוודאות מה15 השחקנים אם לא בטופ 10 הגדולים בהיסטוריה.
לדעתי אם מסתכלים מ1975 והלאה הוא מתחת רק לגורדן מגיק קארים ואולי בירד.

רק חבל שכולם מתעסקים בזה שהוא חרא בן אדם

אלעד 25 במאי 2015

גם עד כמה הוא חרא של בנאדם? זוכרים את "חוקי גורדן"? אם לגורדן היה מאמן ישראלי, כולנו היינו בדיעה שהשחקן הגדול בהיסטוריה הוא מגיק גונסון… (שגם הוא,אגב, גרם לפיטורי מאמן)

ד"ר רזי הופמן 25 במאי 2015

אלון

מסכים עם כל מילה
עוד שתי אליפויות אן בי איי והוא עובר את הגיבור שלי לארי בחמישית כל הזמנים.

rami 25 במאי 2015

1. טבעות זה לא הכל.
2. יש לו סיכוי לזכיה בטבעות כי הוא מגיע לגמר דרך אזור עלוב וחלש כבר חצי עשור, והמגמה הזו רק תימשך. אז קצת פרופורציה.

shadow 25 במאי 2015

בהחלט היה מצויין עם שישה איבודים. 3 ברגעים קריטיים.
בנוסף למדד -/+ שלילי של 3- ולא בפעם הראשונה בפליאוף.
זה אומר למי שלא מבין ומתלהב מהטבעות שכשהוא על המיגרש הקבוצה שלו מפסיד ב 3 נקודות.

תסתכלו למי היה מדד חיובי ותבינו מי נצח את המשחק.

אלעד 25 במאי 2015

שמע, בלאט צריך לעשות ניסוי ולא לשחק איתו במשחק הבא. לפי מדד הפלוס מינוס שלך קליבלנד אמורים לנצח, אני מבין.

מתן גילור 25 במאי 2015

התכוונת שהוא צריך לשחק רק עם מוזגוב והספסל. ובכלל, היה היום מדד +/- חיובי לשחקנים ששיחקו 35% מהדקות, אז אולי בלאט פשוט צריך לבקש לקצת את המשחק.

גלעד 25 במאי 2015

הבנאדם שיחק 46 דקות. המדד הזה לחלוטין לא רלוונטי

shadow 25 במאי 2015

שמע אם אתה רוצה לענות כמו ילד קטן זו כבר בעיה שלך (יכול להיות שאתה באמת ילד).
ברור שאם לברון לא ישחק יהיה להם פחות כוכב רק שלא צריך לקשור ללברון כתרים לא לו.

ראינו לא מעט פעמים איך הקבוצה נראתה כשהוא היה על הספסל, עד כמה שזכור לי הם נראו טוב מאשר איתו. זו גם הסיבה שהמדד שלו הוא שלילי, רוב הסיכוי שלא תבין את זה כי אתה כנראה מאוד מתלהב מהטבעות ומסטטיסטיקה סלקטיבית.

עצם זה שהוא מתקשה נגד אטלנטה בלי הורפורד וקורבר לנצח בבית אומר דרשני.
לעזאזל מי זו אטלנטה? איזה כוכבים יש להם?

כנראה שאני מבזבז את זמני אבל שיהיה

סימנטוב 25 במאי 2015

+1

גיל 25 במאי 2015

הוא בוודאי לא אפס אבל כשמסתכלים על איך הוא משחק אי אפשר להתעלם מזה שהוא דווקא לא ממצה את מה שהקבוצה יכולה לעשות. כרגע זה די מטויח בגלל יריבות חלשות או מוחלשות בהחלטת שופטים שערורייתית ,אבל בגמר זה לא יעבוד. הסטטיסטיקות שלו גדולות בין השאר כי הוא כל הזמן על המגרש והכדור כל הזמן אצלו. האחוזים שלו מאוד גרועים ומה שדור כתב עליו מדויק.

ירוק 25 במאי 2015

איזו החלטה שערורייתית?

גיל 25 במאי 2015

להרחיק את הרטפורד ולתת רק עבירה טכנית לדלנדובה.

shadow 25 במאי 2015

קישקוש הורפורד היה אמור להיות מורחק כי זו החוקה.

גיל 25 במאי 2015

מה בדיוק בחוקה עשה את זה הרחקה ולא עבירה מכוונת 1?

Shadow 26 במאי 2015

החוקה אומרת שאם הפגיע מעל הכתפיים זה הרחקה אוטומית.
זאת אומרת שם כבר החליטו שזה מכוון אין אפשרות לתת דרגה 1 אם הפגיעה היא מעל הכתפיים. מודה שגם אני בהתחלה חשבתי שההרחקה מוגזמת אבל מכמה זויות ניתן לראות שהמרפק מכוון. רואים שזה היה כמו אינסטינקט והוא מיד מתחרט על זה ומרים ידים למעלה, אבל זה כאמור היה מאוחר מדי

S&M 25 במאי 2015

מה שמפריד אותו באמת, זה שהוא לא יודע מה הדבר הנכון לעשות ברגעי ההכרעה. כן, השלשה נכנסה, אבל שחקן פיזי כמוהו צריך לעמוד בפינה כשג'יי אר סמית לוהט ולא מקבל כדור?! הגדולים באמת עמדו על הקו וזרקו עונשין ברגעי ההכרעה, כי הם הלכו פנימה. כמה פעמים הוא היה על הקו בדקות קריטיות?! פעם אחת, אולי פעמיים. וגם אז הוא החטיא אחד מהשניים.

אלעד 25 במאי 2015

אנשים פה נורא נפגעים מלברון. כנראה בשם בלאט. נפגעים אישית. איך היינו מתייחסים לחזרה הזו להגנה אם איזה אלווין גנטרי היה מאמן אותו?
פקסון וקר לא היו בצמתים של גורדן?
רוברט הורי ואותו סטיב קר לא היו שם בצמתים של דאנקן, שאקיל וקובי?
אנחנו אפילו לא יודעים איזה שחקנים אלמוניים "הצילו" את ראסל ווילט כי אין לנו פליי-ביי-פליי של כל דקה של המשחקים שלהם.
לא משווה בין לברון לגורדן אבל גורדן על משחק כזה היה נכנס ישר לקלאסיקס.

יובל 25 במאי 2015

תבדיל בין קר ופקסון לשחקנים שהצילו את לברון.
קר ופקסון לא "הצילו" את ג'ורדן, הם קלעו ממסירה מג'ורדן אחרי שהוא משך אליו את ההגנה וזיהה את האיש הפנוי ויצר לו מצב לקלוע. לברון לעומת זאת לקח על עצמו את המשחק ונכשל ואז היה צריך שאיזה ריי אלן במקרה יקבל כדור מריבאונד תועה וישים שלשה.

Zak 25 במאי 2015

פקסון מול פניקס קלע מאסיסט של הוראס גראנט, מי שהוביל שם את המהלך היה בכלל פיפן
רוברט הורי קלע מול סקרמנטו אחרי שקובי ושאק החטיאו מתחת לסל
גם קני סמית' "הציל" את אולוג'וואן ודרקסלר במשחק הראשון מול אורלנדו. אני בטוח שיש עוד מקרים.

חלאס, אני לא סובל את לברון אבל העליהום עליו מוגזם. תיכף עוד יאשימו אותו ששידל את דלבדובה להעיף את קורבר והורפרורד מהסדרה, ושבמקום להיאבק באייזאה, בארקלי ומלון הוא נלחם מול בייזמור וטיג.

אסף 25 במאי 2015

ג׳ורדן לא היה קשור למהלך שפקסון קלע בו.

Amir A 25 במאי 2015

ב-5 הדקות האחרונות של הזמן החוקי ובהארכה ג'ימס איבד 4 כדורים בעודו הולך עם הראש בקיר פעם אחר פעם. מעניין מה היה קורה אם הפציעה בכף הרגל היתה מורידה אותו לספסל. האם קליבלנד היו בכלל נקלעים לבוץ שממנו איכשהו הם טיפסו בחזרה?

בני תבורי 25 במאי 2015

Amir A,
בעקבות תקדים ליברפול ניתנה הנחייה גורפת לכותבי דה באזר להתייחס רק למה שהיה ולא למה שהיה אילו.

Amir A 25 במאי 2015

אוקיי. ב-5 הדקות האחרונות של הזמן החוקי ובהארכה ג'ימס איבד 4 כדורים בעודו הולך עם הראש בקיר פעם אחר פעם. למזלו אטלנטה הוציאו מזה רק 4 נקודות.

בני תבורי 25 במאי 2015

נכון ומיד אחר כך ניצח את המשחק. לקחת אחריות זה חלק מאופי של ווינר.

Amir A 25 במאי 2015

ולכן יש לסיומות המשחקים האלו טעם חמוץ משהו. בכל משחק כזה אני מגרד בפדחת ושואל את עצמי בשביל מה בכלל להכניס את הקבוצה מראש לכזה בור עם משחקי הבידודים האלו בדקות האחרונות?

shadow 25 במאי 2015

כמאמר הידוע "חכם לא מכניס את עצמו למצבים שפיקח ידע לצאת מהם".

shohat 25 במאי 2015

המשחק הזה והסדרה הזו ייכנסו בהכרח, ובגדול, לטור ה + כשיגיע הזמן של לברון לסכם קריירה.

אין בעיה לעשות nitpicking לכל הגדולים שציינת. כולם עשו גם טעויות במשחקים מכריעים, כולם איבדו כדורים ולפעמים נכנסו קצת עם הראש בקיר, כולם זכו לעזרה קריטית של חברים לקבוצה שבלעדיה אולי ההיסטוריה היתה נכתבת מעט אחרת (ואני לא מדבר על סלי נצחון של קר ופקסון, אלא גם על שתי חסימות ברצף של פיפן על צ'ארלס סמית' מתחת לסל או על 14-2 בתחילת רבע רביעי לסגירת פיגור 15 כשג'ורדן על הספסל בגמר נגד פורטלנד, ואפשר להרכיב רשימה לא קצרה כזו, אם מחפשים). כולם נהנו – ואין אפשרות אחרת – גם ממזל. בסוף יזכרו, בצדק, שורה של 37 – 18 – 13, הסלים של הדקות האחרונות והובלת הקאבס כששני האולסטארס האחרים בחליפה.

אסף 25 במאי 2015

נחמד שאתה מצטט דברים שסימונס כתב כשלברון עוד היה בקדנציה הראשונה בקליבלנד.
אין משהו מעלון בית הספר היסודי באקרון?

דור בלוך 25 במאי 2015

אתה חושב שקרה משהו מאז ששינה את דעתו? או צריך לשנות את דעתינו?

אסף 25 במאי 2015

לא משהו רציני. רק 2 אליפויות, 2 MVP ו 5 גמרים ב 5 שנים.

shadow 25 במאי 2015

שהוא קנה אותן בכסף. פשוטו כמשמעו.

shohat 25 במאי 2015

אם השאלה היא דעתו של סימונס, אז היא מופיעה בטור ארוך (וטוב, לדעתי) שכתב בעקבות ההחלטה של לברון לחזור לקליבלנד. הטור נקרא God Loves Cleveland. כך כתב:

Those four Miami seasons made me sure of one thing: He’s one of the greatest NBA players ever.

וגם את זה:

So yeah, I wanted a picture. Shoot me. I was there for Larry. I was there for Magic. I was there for Michael. And I was there for LeBron James.

איציק 25 במאי 2015

אני חושב שלברון פחות טוב ממה שהיה פעם, רואים אצלו ירידה ביכולת, ועליה ביכולת השמירה עליו. הכניסות לא חדות כמו פעם וגם הסיבוב לסל אחרי חפירה בדרך-כלל לא כזה מהיר ועוצמתי. הקליעה שלו מבחוץ לא יציבה. לפעמים (בלשון המעטה) הוא מכריח דברים ותוקע את הקבוצה. כמות האסיסטים לא תמיד מלמדת את הסיפור. כמו שכמות האסיסטים של הארדן לא אומרת שהוא טוב מסטף קארי. ואחרי כל זאת, עדיין הוא גם השנה אחד הגדולים של הליגה, גם אם אני אישית לא נהנה לצפות בו משחק.
לדעתי מה שהגדיר אותו היום היה דווקא הראיון שנתן אחרי המשחק, וזה סוף סוף הגדיר אותו לא רק כשחקן כי אם גם כאדם. סוף סוף, לראשונה הוא אמר שהוא המנהיג של הקבוצה. עד היום לא ידענו מי המנהיג, מילר, או אולי פרקינס. מהיום זה ברור, לברון הוא המנהיג, ומהיום השחקנים ילכו אחריו. אדם אמיץ, נעמד מול המצלמות והכריז על עצמו כמנהיג. זו אסרטיביות שאין כמותה.

oz 25 במאי 2015

הלברון האפס הזה זה אותו אחד שעשה טריפל דאבל עם 37 נקודות, שקלע את שני הסלים המכריעים פלוס גג מכריע לג'ף טיג ושמוביל חבורה של שחקני יורוליג לנצחון (אולי סוויפ) על הקבוצה מקום 1 במזרח לגמר הנבא?

אלון 25 במאי 2015

מסכים אם הכל אבל אל תגזין שחקני יורוליג. צוות מסייע טוב. זה לא אשמתם שקיירי ולאב פצועים

oz 25 במאי 2015

לא אשמתם אבל בלי לאב וקיירי אם תוציא את לברון זה קבוצה שמתחרה על מקום אחרון בליגה.
דלבלדובה שחקן שלא היה לו מקום בליגה.
לג'י אר סמית יש כשרון ברמת נבא אבל ראש דפוק ששלח אותו עד הליגה הסינית
תומפסון ושאמפרט שחקני נבא סולידיים אבל חוץ מזה אין שם כלום – רק הגופות של מילר מריון וג'ימס ג'ונס

מכביסט טירון 25 במאי 2015

אני לא מבין למה תמיד כשרוצים להראות כמה גדול לברון, משווים את קליבלנד עם לברון לקליבלנד נטולת לברון כאילו כל שאר הסגל היה נשאר אותו דבר. השוואה יותר הגיונית היא להחליף את לברון בכוכב אחר. הרי הקבוצה הזאת, שכרגע כשאירווינג ולאב פצועים כוללת רק צוות מסייע טוב מאוד, כוללת רק כוכב אחד – לברון! היא נבנתה כולה בשבילו. אם לברון לא היה, היא הייתה משחקת עבור כוכב אחר. ההשוואה צריכה להיות אל מול כמה טוב הכוכב האחר היה מתפקד בהשוואה ללברון, לא איך קבוצה עם שלושה כוכבים פצועים הייתה משחקת.

shadow 25 במאי 2015

עזוב אתה מבזבז זמן על ילדים שהתחילו לראות אנביאיי בדיוק לפני שנה

ד"ר רזי הופמן 25 במאי 2015

דור

אני מקבל את דעתך שלברון לא מתנהג יפה אבל הדוגמה שהבאת כביכול לא נכונה לדעתי.
שים עצמך במקומו, אתה על המגרש 40 דקות, פצוע, עם התכווצויות שרירים, עייף והתרסקת על הרצפה. איך אפשר לקום במצב כזה בלי לקחת קצת אוויר? לברון הוא המלך ועושה מה שהוא רוצה על המגרש. הוא היחידי בקבוצה שמתיחס להוראות המאמן כהצעות ולא כחובה. זו היתה דרכו תמיד ומול כל מאמניו באן בי איי! יש לזה את החסרונות אבל גם את הייתרונות. בלאט מודע לכך ומבין שאיתו צריך להתמודד אחרת. אגב, טיפול דומה קיבל סופו בשנה שעברה. עוד היפופוטם בעייתי שבלאט ידע להסתדר איתו.

אלעד 25 במאי 2015

טוב, הגענו לשלב שמשווים בין לברון לסופו. אפשר לסגור את האינטרנט

דור בלוך 25 במאי 2015

אלעד הרגת אותי.

ד"ר הופמן, אתה זוכר שראית פעם מישהו שלא יורד להגנה במשך 10 שניות בזמן כל כך מכריע? באמת שאני לא זוכר אירוע מקביל

ד"ר רזי הופמן 25 במאי 2015

אני על הופמנים:)

ד"ר רזי הופמן 25 במאי 2015

ובכל זאת אתם מבינים שההשוואה הזו היא צינית. בתכלס בלאט התייחס בכפפות משי להיפופוטם ועכשיו גם לקרנף:)
בסדדר??

גל ד 25 במאי 2015

כן, אני די בטוח שאם נעבור על הקריירות של הגדולים במסרקות ברזל נמצא גם אצלם רגעים כאלה. רגעים לא מגדירים לא מגדירים קריירה.

ניינר 25 במאי 2015

פוסט מדוייק ביותר שמגדיר את הגועל של לברון

איתמר 25 במאי 2015

לברון, כמו רונאלדו, יודע שהמצלמות כל הזמן עוקבות אחריו ולכן ההתנהגות שלו על המגרש ועל הספסל היא לעיתים תיאטרלית באופן מוגזם. ברגעים מסוימים זה נראה מלאכותי, כמעט מתוסרט.
אולי חלק מהספורטאים הגדולים זקוקים לכך.

כוכבית 25 במאי 2015

אני מוכרח לציין שזה כיף לא נורמלי לקרוא את טורי ותגובות השנאה כלפי לברון. תענוג צרוף.

אני מאחל לבלאט וללברון לזכות באליפות רק בשביל לקרוא את הזעם שיזלוג למרשתת.
הווריארס, מענגים ונהדרים ככל שיהיו, פשוט לא גוררים את הדיונים המרתקים שכל חיוך נרקסיסטי, החטאה מ-3, וסל כוחני של לברון, מייצרים.

ערן (המקורי) 25 במאי 2015

מחכה בקוצר רוח למפגש שלו עם סטף קארי

אורליוס 25 במאי 2015

ת'כלס מעניין פה! ורק על זה אני מוסיף נקודה ללברון :)

יעקב נקש 25 במאי 2015

קשה לי להתחבר לגל השנאה הזה…
אני יליד שנות ה-80, אלו שישבו בלילה בתור נערים לראות את ג׳ורדן קובע את מקומו כגדול בהיסטוריה… בתור כזה, שהעריץ את מייקל ועקב אחריו כמו גרופי, אני חייב להגיד שאתם לא ממש פיירים… שכחתם כבר שג׳ורדן היה רחוק מלהיות דמות לחיקוי? איש קשה, לא נאמן, לא יציב (פרש לשנתיים בשיא!!!), אחד הטראש-טוקרים הגדולים שידע הענף (תשאלו את גרי פייטון) ובגדול לא איש נחמד…
גם מבקרים פה את לברון על עזרה שהוא מקבל מהצוות שלו (הזוי, זה ספורט קבוצתי…), אז ד״ש מפקסטון וקר…
בקיצור, תנו כבוד לגדול מכולם היום וכנראה השני בהיסטוריה ובטוח בחמישייה…

גיל 25 במאי 2015

הוא עושה את זה ככה כבר הרבה זמן ואני כל הזמן אמרתי את זה. זה לא רק אי הירידה להגנה אלא כל המיינריזם המוגזם, התחושה שמגיע לו הכל ואף אחד לא מכבד אותו כביכול ואי המשחק הקבוצתי שלו שזועק לשמים. אתמול הייתה דוגמא טובה לכל זה וגם למה המשחק שלו הוא כיום די קשה לצפייה. האחוזים שלו היו גרועים, האחוזים לשלוש למרות הקליעה גרועים כל הסדרה, והוא גם צריך לומר תודה לשופטים שהרחיקו את הרפורד. דלנובה הזה נראה לי שחקן די מלוכלך שכבר חיסל שני שחקנים מרכזיים של אטלטנה בסדרה הזו.

אני חושב שגם הסדרה הזו מראה למה הם לא יזכו באליפות השנה. הוא נהפך למעין ראסל ווסטברוק משופר עם הסטטיסטיקות שלו אבל בלי משחק קבוצתי באחד נגד כולם לא יהיה לו סיכוי נגד גולדן סטייט. הוא פשוט נהנה כרגע מיריבות חלשות או מוחלשות מאוד בפלייאוף.

ודווקא הפלייאוף הזה מראה לדעתי שהוא כבר לא הטוב בעולם אלא קארי.

MOBY 25 במאי 2015

1. לברון ענק, בלאט חייב לתת לו מנוחה, לסחוב את הקבוצה שלו לגמר גם באזור חלש יחסית זה כמעט בלתי אנושי.
2. בלאט ולברון קיבלו הרבה עזרה מהשופטים.
3. בפלייאוף , ובוודאי בסוף משחק השופטים נותנים לשחק חזק תשאלו למשל את הארדן. לדעתי לברון לא חשב שהוא מסוגל פיסית להיכנס בשלב הזה לסל ולקלוע עם ערימה של חברה על הכתפיים ( מי אמר פייד אווי ג'אמפר מול ראסל עם עבירת תוקף?).

Srtest 26 במאי 2015

השאלה למה בכלל לעזאזל להכנס לצבע עם חבורת שחקנים? אימן שומפרט יודע לעשות פייק קטן ולעבור את השחקן שלו בדרך לג'אמפ נחמד ביותר מחצי מרחק. סמית' יודע לגוון את שלשותיו בחדירה עד הסוף. דלבדובה שחקן שצריך את הכדור אצלו ומשחק בין שניים בכלל בכלל לא רע. אם כולם קולעים שלשות אז נכנס ג'יימס ג'ונס שמעלה את רמת הקליעה ללבל אחר. אז למה בכלל להכנס לשם? כי אנחנו חלק מיצירת מיתוס. המיתוס אומר שלברון יהיה שם בשביל הבנייה, בשביל לנצח את המשחק. אף אחד לא רוצה להכניס את הראש שלו לחרא של הרס המשחק שבכלל מוביל לעניינים כאלה.

פאקו 25 במאי 2015

פוסט שמזכיר לי את נאום "אהוד ברח"

גלעד בלום 25 במאי 2015

חבר׳ה אני מבקש שתרגעו עם כל ה״לברון חרא של בן אדם״ וכו׳, זה ילדותי.

מנסיון אני מודיע לכם שאין קשר בין התדמית של בן אדם בתקשורת לאיך הוא בחיים הפרטיים. אזבבקשה עד שלא תשבו עם הבן אדם לארוחת ערב ולשיחה צפופה אל תשפטו את האופי שלו.

לברון הוא תוצר של הסטריה תקשורתית מאז שהיה בן 10, לאור עובדה זו הוא דווקא גדל להיות אדם אחראי וצנוע (כן, צנוע!) יחסית להשגיו הרבים ולכסף שהרוויח.

הוא איש משפחה שמגדל ילדים (עם אותה אישה !), לא הסתבך בשערוריות של מין, סמים, משמעת, אלכוהול. יחסית לספורטאי על אחרים הוא בעל תדמית חיובית, ספורטאי הגון שדואג לחברי הילדות שלו, לעיר שלו, וגם לצדקה ולמטרות של זכויות אזרח וקיפוח שחורים.

ככדורסלן אני עוקב אחריו כבר שנים ולמרות שהוא לא הכי אסטתי בעולם אין בכלל ספק בכמה דברים:

1) הוא שחקן מגוון ברמות הכי גבוהות שיש וחוץ מלארי בירד אין מספר שלוש יותר טוב ממנו בהסטוריה.

2) הוא שיפר דברים במשחקו משנה לשנה (בעיקר את הקליעה והקליעה משלוש)

3) הוא שחקן הגנה מעולה.

4) הוא התגבר על קשיים מנטליים בתחילת הקריירה (השתנקויות) והוכיח שהוא ווינר גדול שיכול לסחוב קבוצה לאליפויות.

לגבי ״ההתנהגויות״ שלו- גם אני לא מתלהב מהמותגיות שלו עם ״ההחלטה״ לעבור למיאמי וכל ההייפ התקשורתי אבל זה הסגנון שלו, מדובר בדור הפייסבוק, הכל מתועד ומיוחצן. אז מה.

לגבי בלאט- הרי זו בדיחה, האן בי איי זו ליגה של שחקנים. לברון סחב קבוצות לגמר של הליגה 4 שנים רצופות עם מאמני בובה, בלאט הגיע למצב נתון, לברון כבר הוכיח את גדולתו, בלאט מאמן רוקי, לברון מרוויח פי עשר מבלאט, אז למי יקשיבו בטיים אאוט?

בלאט לזכותו מתנהל נכון, הוא עושה את לברון גדול בכך שהוא מגלה עור עבה ולברון עושה את בלאט גדול, זה ברור למה.

אם תפשפשו בחיים האישיים של אנשים כמו מייקל ג׳ורדן, ד׳ר ג׳יי, ווילט, אייברסון, לארי בירד, שאקיל, קובי או צ׳רלס בארקלי (סתם רשימה מהראש) תגלו שמבחינה אנושית לברון עולה על רובם, לכן לומר עליו ״חרא של בן אדם״ או שחצן מתנשא בגלל שהוא מחק תרגיל של בלאט או הצהיר שהוא המנהיג של הקבוצה זה ממש ילדותי.

כשאני מסתכל על קליבלנד אני דווקא רואה חבורה מלוכדת של שחקנים מאומנים שממקסמים את היכולות שלהם ומגיעים לשיא ברגע הנכון, אני לא מרגיש שיש משהו יוצא דופן בהתנהגות של לברון- הוא סופרסטאר בקבוצת אן בי איי, זו הנורמה, לפחות במקרה של לברון הוא מספק את הקבלות בניגוד לסופרסאטארים שדורשים כבוד ועושים במכנסיים ברגע האמת (אמרנו ג׳יימס הרדן?)

טל 12 26 במאי 2015

תגובה מאירת עיניים.

המאמן של יוסטון צריך ללמד את ה Big gay שלו איך לקבל כדור,לבצע 3000 הטעיות ולסיים בסל ;-)

אוהד הצלחות 26 במאי 2015

מי הגאיי הגדול ביוסטון?

טל 12 26 במאי 2015

התכוונתי לדוויט הווארד. נזכרתי במקהייל השחקן (אני אוהד בוסטון סלטיקס),הוא היה שחקן גדול. הווארד אמנם נראה טוב מבחינת הנתונים שלו,אבל לא מספיק מגוון במשחקו,לטעמי.

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

מסכים עם כל מילה.
האנטגוניזם שלברון מייצר בגלל הפאן התקשורתי עושה לו עוול.
הוא לא מושלם באשיותו. אף אחד לא!
עוד אחת מהבעיות שלו זה העובדה שהוא לא חתיך הורס כמו קארי.
דמויות שלא נראות כל כך טוב בדרך כלל מקבלות יחס פחות טוב בתקשורת. זה עניין פסיכולוגי.

shadow 26 במאי 2015

עוד פעם התחלנו עם הרחמים.

התקשורת כפתה עליו לשדר את "ההחלטה". הוא גם צדיק שעשה את זה כתמורה לכלום. (שילמו לו במטבעות של שוקולד של חנוכה והוא תרם אותם לילדים נזקקים).

התקשורת גם הכריחה אותו לספר בראש חוצות שהוא יעשה עם וויד ובוש שושלת ושזו תביא "לא אחת… לא שתיים….לא" (הוא ספר עד שבע, יצא לו רק שתיים…אופס).

בראיונות לתקשורת הם כל הזמן דוחפים אותו לדבר על עצמו, כשכל מה שהוא רוצה בסך הכל זה להודות למאמנו וחבריו לקבוצה. מנוולים!

אני חושב שצריך לשים תמונה שלו ליד הערך במילון של צניעות.

הוא בסך הכל בחור מסכן שהתקשורת ממררת לו את החיים. יורדות לי דמעות כשאני חושב על העוול שעשו לו בילדותו ושעושים לו עכשיו.

איציק 26 במאי 2015

אז נראה לך שהוא טוב מאחרים ברשימה, איך זה עושה אותו לטוב?
הוא נפלא עם משפחתו וידידיו אך לא מסוגל לתת כבוד למאמן שלו, לא יכול שלא לנפח את האגו שלו, למה זה לא מגעיל? יש גרועים ממנו, אך זה לא הופך אותו לטוב, והאמת, לא רוצה להפגש איתו לשיחה כדי לברר איך הוא. הוא לא מספיק מעניין.
לגבי תכונותיו כשחקן, הוא אכן גדול אך לגבי:
2) נכון, עם הסתייגות בקשר לירידה רצינת השנה ובמיוחד בפלאי-אוף.
4) אני לא בטוח, הוא בדקות האחרונות מחרב משחקים, גם אם בסוף עושה מהלך מנצח. במקום להמשיך לשחק כמו ב-40 הדקות הראשונות הוא מחזיק כדור 20 שניות ומנסה להוציא מים מהסלע, שבדרך כלל לא יוצאים. זה סוג של השתנקות.

גלעד בלום 26 במאי 2015

איציק, לא אמרתי שהוא איש טוב, אין לי מושג איך הוא אחרי המקלחת כשהוא רגוע ועם המשפחה. פשוט עושים לו דמוניזציה פה כי הוא כאילו ״פגע״ בבלאט (למעשה בלאט צריך לשלוח לו פרחים). לא זוכר לכלוכים עליו עד העונה הזאת בנושא הזה, הרי אתם לא חושבים שהוא התייחס אחרת למייק בראון וספולסטרה מאמניו הקודמים. ג׳ורדן היה רודה בשחקנים ואגו מאנייק רציני, הביא מאמן בובה (דאג קולינס) ולמזלו היה לו את הזן מאסטר שלימד אותו איך להיות יעיל אחרת היה גומר אולי כמו עוד דומיניק ווילקינס. ג׳ורדן גם היה שחקן מלוכלך שהסל המפורסם שלו מול יוטה הושג בדחיפה ולא זוכר שדיברו עליו בכזו צורה. ג׳ורדן גם התנהג כמו איש לבן עשיר ולא הרים אצבע עבור קהילת השחורים באמריקה.קובי בראיינט היה המשפיל שחקנים בקבוצתו (ואנס בחורה בתחת), אייברסון לכלך על לארי בראון לא פעם ולא פעמיים (איטס אונלי פרקטיס!), חטף את ילדיו, היה שחקן אנוכי שלא רואה אף אחד ממטר.

ממרומי גילי (עוד מעט 50 ) אני מסתכל על לברון כעל ילד מגודל (שזה מה שהוא גם פיזית) שמכתת את דרכו להיכל התהילה בלי ממש הרבה הדרכה, (כי הוא בעלים של אימפריה כלכלית מגיל 18 והמחליט הבלעדי)יש לו את היכולות לעשות הכל על מגרש הכדורסל ולזכותו ייאמר שהוא לא בורח מאחריות (כפי שהואשם בתחילת הקריירה שלו כשהיה מוותר על הקליעה האחרונה בסוף משחקים.)

הוא טוב (וחזק פיזית) עד כדי כך שהוא מסוגל לסחוב קבוצה שלמה על הגב, לחפות בהגנה, לקחת ריבאונדים, לחדור בלי סוף, לייצר יתרון משמעותי, לחרב את היתרון ברבע הרביעי עם החלטות גרועות (חלקן מעייפות) ועדיין איכשהו (בעזרת הרבה כוח פיזי ובעיקר כוח רצון) לייצר נצחונות (בסדרות פלייאוף, לא רק בעונה הרגילה).

נכון, זה לא נראה יפה ורחוק מלהיות מושלם כמו שמייקל היה עושה את זה, פחות ווירטואוזי ממג׳יק, פחות אסתטי מסטפ קארי אבל זה לא פחות אפקטיבי ויעיל.

לגבי חירוב המשחקים- א) אם היה לו את קיירי אירווינג בפלייאוף אולי הוא לא היה נאלץ לקחת את כל הזריקות האחרונות במשחקים,
ב) אם שחקן ממלא את הדלי ואחר כך בועט בו (ובסוף ממלא אותו שוב ברוב המקרים) אי אפשר לבוא אליו בטענות כי הוא היחידי שמסוגל למלא את הדלי (מישהו בקליבלנד עשה משהו משמעותי בקריירה שלו עד עכשיו?)

בפעם האחרונה שבדקתי הוא ב 3-0 ובדרך לגמר האן בי איי.

בשביל להיות אלוף ברמות הגבוהות צריך להיות קצת אסס הול (חור תחת) במובן הספורטיבי, אין מקום לנימוסים והיעלבויות, אני לא זוכר שלברון עשה עניין כשלאב אמר עליו שהוא לא השחקן הטוב בליגה. כששחקנים כמו לברון מריחים אליפות כל מה שמעניין אותה זו הטבעת, הם תחרותיים ברמות מטורפות ובהרבה מקרים זה בא לידי ביטוי בהתנהגות שחצנית ואגוצנטרית, גם אני לא מתלהב מזה אבל אני מבין את זה, אני לא רואה פה התנהגות יוצאת דופן.

לגבי הקליעה שלו מבחוץ-זה נכון שהיא לא יציבה אבל היא קיימת ושחקני הגנה צריכים לכבד אותה, כי כשהוא קולע באחוזים סבירים הוא בלתי עציר, כשהוא באחוזים גרועים (כמו בסדרות האחרונות) אז הוא מוצא דרך אחרת לנצח ונכנס לצבע לליי אפים וסחיטת עבירות, זה מכוער אבל זה עובד.

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

גלעד אני אתך

יופי של תגובה!

אלעד 26 במאי 2015

תגובה מצויינת, ועולה ממנה דבר חשוב – אנשים עוד שופטים את לברון על הימים שהוא היה בורח מאחריות ואכן היו פעמים כאלו. אבל הוא השתנה והשתפר בתחום הזה! גם אם הוא לא תמיד מנצח, הוא לא בורח מאחריות. זה כמו שישפטו אותי במקצועי (רואה חשבון) בגיל 35 על טעויות שביצעתי כשהייתי סטאז'ר בן 25.

עופר 26 במאי 2015

אני לא יודע אם ג'ורדן הביא את קולינס, אבל ג'ורדן גרם לפיטוריו ובמקומו קיבל את ג'קסון. זו נקודה לזכותו בעקרון.
וכן, סופרסטארים מפטרים מאמן כבר מזמן. מג'יק אחראי לפיטורים של מאמן אחד ושחקנים אחרים בלייקרס אחרים לפיטורים של ריילי. משהו שתמיד היה.
וכל הקטע של לקחת אחריות = לזרוק את הזריקה האחרונה הוא קטע אמריקאי מטומטם.

איציק 26 במאי 2015

גלעד,
1. עד כמה שאני זוכר, אני קצת קרוב ממך לגיל 50, עדיין מלמטה ;)
2. לא מבין למה בלאט צריך להביא ללברון פרחים. כל אחד צריך לעשות את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר. אני מרגיש הפוך. אם לברון בלי ורז'או, בלי לאב ובלי ארוינג עדיין במצב של עליה לגמר זה בגלל הדקות שבלאט טיפח את אלו שכגע משחקים לידו. מלברון יודעים למה לצפות, על כל השאר כתבו בתחילת השנה שזו חבורת נכים, ותראה מה הם עושים.
3. לא העברתי ביקורת על איכותו כשחקן, גם לא על האסטטיקה של משחקו (אני לא רואה משהו יפה במשחקו אך הרבה פעמים מאד יעיל).
4. למה לא להעביר ביקורת על בעיטות בדלי? הוא לא תמיד ממלא אותו, ואז הוא נשאר שפוך. זה שהוא יכול למלא אותו שוב לא מהווה סיבה מספקת לבעוט בו. אירווינג לא היה איתו ב-40 דקות הראשונות, אז שימשיך לשחק עם אלו שהיו איתו כל המשחק, ואז הדלי לא ישפך. 40 דקות הוא התמלא עם השחקנים שיש, ואז הוא מסמן להם זוזו, עכשיו אני לבד. זה כן ראוי להתייחסות, ולאו דווקא חיובית.
5. הביקורת שלי על ההתנהגות של לברון הולכת הרבה שנים אחורה, ולא התחילה עם מקרה בלאט. אני לא זוכר את ג'ורדן, קובי, שאק, מג'יק והרבה אחרים שמתנהגים ככה. גם כשגורמים לפיטורין של מישהו אפשר לשמור על פאסון. אני לא יודע על כל המעשים שלו, ואולי הוא הרבה פחות לא נחמד מג'ורדן, וכמה אחרים, אך הם לא פתחו את הפה למיקרופונים כמו שלברון עושה. אולי הוא בלילה הולך לביתו של בלאט ושאר השחקנים ושר להם נומי נומי לפני השינה, אבל כאשר הוא מקבל מיקרופון או מצלמה זה נראה ונשמע ממש לא טוב. למה אני לא יכול לומר שהוא שחקן אדיר אך לא אסטטי; שהוא שחקן מאוד מחוייב אך ההתנהגות המוחצנת שלו מגעילה (בארקלי גם היה מוחצן אך איזה הבדל).

Comments closed