אחידות

טעויות שיפוט יכולות לקרות, זה חלק מספורט, כל ספורט.

ליגות מנסות יותר או פחות לצמצם את הטעויות האלה באמצעות שימוש באמצעים מיוחדים, הוספת שופטים, הכשרות וכן הלאה.

אבל יש דבר אחד שחייב להיות בשיפוט, וגם הרבה יותר קל להשיג אותו והוא אחידות.

*

במשחק מספר 3 בגמר המזרח, אל הורפורד, שהיה מצויין עד אותו רגע, הורחק בגלל מרפק שנתן לדלבדובה השוכב על הריצפה. רבים חשבו שההרחקה לא הייתה מוצדקת, אני חשבתי שכן כי זה נראה מכוון מאוד אבל בכל מקרה זאת הייתה החלטת השופטים, ואף אחד לא יכול להכחיש שהיא השפיעה משמעותית על המשחק והסידרה.

במשחק מספר 4 בגמר המערב אנדרו בוגוט ודווייט הווארד התגוששו כרגיל בצבע, בוגוט הלך קצת רחוק מדי ודחף את הווארד עם שתי ידיו, הווארד איבד לרגע את עשתונותיו והגיב במרפק.

הפעם, השופטים לאחר שבחנו את הריפליי החליטו על פלייגרנט 1 ולא על הרחקה. הווארד המשיך לשחק, האם זה משמעותי? בוודאי.

*

עכשיו תסתכלו על שני המקרים אחד למול השני, האם אפשר לטעון ברצינות שהעבירה של הווארד מכוונת פחות? אלימה פחות? אגרסיבית פחות?
בוודאי שלא.

וזה כבר מקומם, כי בליגה שמגלגלת כל כך הרבה כסף, ושופטים שמרוויחים כל כך הרבה כסף כדי להיות מורגשים מה שפחות, צריכים למצוא את הדרך לייצר אחידות בין שופטים בשריקות, בטח קריטיות ומשנות משחקים וסדרות כמו הרחקה.

*

כמו כן חבל שהמשחק של הלילה לא היה בגולדן סטייט, אתם יכולים לתאר לעצמכם איך היה נראה האולם כשקארי היה חוזר מהמכה שקיבל בראשו?

אלוף הוא אלוף הוא אלוף? איתי ליבוביץ'
שאלת הג'אמפ שוט

68 Comments

גיל 26 במאי 2015

בדיוק חשבתי על זה. זה אבסורדי כי המכה של הווארד הייתה ממש לראש ויותר מסוכנת. ההחלטות לא יכריעו את הסדרות אבל הפרשנות של השופטים מקוממת. צריך אולי כמו שואן גאנדי אמר שמקום מרכזי אחד יקבל את כל ההחלטות הללו.

גיל שלי 26 במאי 2015

זה ג'ואי קרופורד, לא מבין למה הוא עדין שופט בליגה

גל ד 26 במאי 2015

הוא יודע יותר מדי.

מאירי 26 במאי 2015

באופן כללי היה שיפוט ביתי מאוד מאוד, יש לי תחושה שכך יהיה גם הלילה, הליגה נבהלה מהאפשרות של סוויפים ב2 הגמרים.

ק. 26 במאי 2015

הלילה שיפוט ביתי יעזור לסוויפ…

shadow 26 במאי 2015

השיפוט היה נוראי כמו תמיד.
כבר מזמן ידוע שהשיפוט באנביאיי הוא אחד הגרועים בספורט העולמי.
גם כשכבר משתמשים במצלמות לא יודעים מה רואים.
האירוע הזה הוא אפילו יותר ברור מהעניין של הורפורד.
אם אצל הורפורד הויכוח היה על האם זה מכוון, פה אין ספק שזה היה מכוון.
למעשה צריך להשוות את המקרה הזה למקרה סמית וקרואדר מבוסטון.

תוסיפו לזה את שתי העבירות ההזויות ביותר שהדביקו לגרין וקבלו שיפוט אנביאיי במיטבו.

אם זה מה שמחכה לגולדן מול קליבלנד, לברון יכול כבר להתחיל בחגיגות האליפות.

נ.ב

אני לא יודע באיזו שחיתות מעורב ג'ואי קרופורד שעדיין נותנים לו לשפוט בליגה, אבל גם אם הוא אינו מעורב הוא פשוט כל כך גרוע, שהמסקנה המתבקשת שהוא מושחת.

נדבושקה 26 במאי 2015

ג'ואי קרופורד- העצור הבא בפרשת רונאל פישר? :-) :-)

גל ד 26 במאי 2015

או 512, או פרשת קירשנבאום.

ככה זה במדינת היהודים, כל שבוע יש פרשה.

shadow 26 במאי 2015

אין לזה קשר לפוסט, אבל בגלל שהזכרתם פרשות שנות שקשורות בעבריינים, רק אניח את זה פה בשביל דורפן שלא מאמין בקונספירציות

http://malkataicher.blogspot.mx/2011/01/blog-post.html

אריאל גרייזס 26 במאי 2015

בתור שופט אני יכול להגיד לך שאחידות זה משהו שקשה מאוד להשיג. האישיות של השופטים משפיעה מאוד וקשה מאוד לסנן אותה. הדרך לעשות את זה הרבה פעמים היא לקבוע כללים מאוד מחמירים (נניח בכדורגל – שחקן שהוכשל כשהוא אחרון זה אדום אוטומטי) אבל אז אתה יוצר מערכת כללים נוקשה מאוד והרבה פעמים תהרוס את המשחק על סתם.

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

גרייס, אבל גם פה אין אחידות ויש שופטים שלפעמים נותנים רק צהוב על הכשלה כזו!

אריאל גרייזס 26 במאי 2015

כמו שאמרתי, אחידות קשה מאוד לייצר.

אוהד 26 במאי 2015

נותנים לפעמים צהוב כי אין כזה חוק "שחקן שהוכשל כשהוא אחרון".
החוק אומר "הזדמנות לשער וודאי" או משהו כזה, לכן לא תמיד כשחקן אחרון מכשיל אז זה הזדמנות לשער וודאי.

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

אוהד
גם כשנשאר שחקן אחד מול שוער אין וודאות שיהיה שער!

shadow 26 במאי 2015

החוקים בכדורגל הם הזוים במקרה הטוב וטפשיים ברוב המקרים האחרים.
אין באמת מה לדון בהם כי רוב השופטים בעצמם לא תמיד מבינים את הפירוש של כל חוק וחוק.

זה משחק מיושן עם חוקים מיושנים וגופים עוד יותר מיושנים שמנהלים אותו.

אין באמת טעם לדיון על חוקים של כדורגל.

נ.ב

ככל שהחוקים יותר ניתנים לשיקול דעת כך קל יותר להטות משחקים.

גיל 26 במאי 2015

אני יכול לקבל שונות כאשר מקבלים החלטה בשבריר שנייה ולא רואים את האירוע טוב. אבל למה אחרי שמסתכלים 10 דקות במוניטור לא יכולים להגיע להחלטה הנכונה? הרי החוק פה די ברור ואין כאן ממש את העניין של סובייקטיביות.

אדם 26 במאי 2015

סמית׳ הורחק על זה לשני משחקים. בגלל התוצאה בגמרים אין שום סיכוי שהאוור ייענש. כרגיל באמריקה, קודם כל רייטינג ורק אח״כ הגינות.

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

גם אצלנו הרייטינג קובע ופחות ההגינות.
שיפוט אנושי נתון לטעויות וצריך ללמוד לחיות עם זה.
מקטרים קצת ועוברים הלאה…

shadow 26 במאי 2015

אז בשביל מה הולכים למסכים? גם מזבזים את הזמן וגם הורגים את המשחק

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

לפעמים אין ברירה.
חוץ מזה שהרייטינג דיי קובע וצריך לייצר דרמה… האתנחתות האלה עם השידור בלופ יותר בשבילנו:)
כמה פעמים הראו היום בשידוח חוזר את הנפילה של סטפן קארי? היתה פה דרמה והחזרה שלו היתה קטרזיס.
סיפורים כאלה מאד מאד מאד… אוהבים ב UAS

נדבושקה 26 במאי 2015

הבעיה היא שזה זולג מארה"ב גם לאירופה ולישראל.

עצירות מוניטור שהורגות את המשחק ואת הקהל (גם באולם וגם בבית) – וגם את הדרמה.

יש הבדל בין עצירה כדי לראות 5 הילוכים חוזרים מרהיבים ביופיים ואיכותם של מהלך קריטי שהתרחש במשחק, לבין עצירה שבמסגרתה רואים את השופטים עם אוזניות מול המוניטור במשך 2-3 דקות וכדי לגוון רואים מדי פעם שוט של השחקנים על הספסל.
שום ערך טלוויזיוני ושום ערך דרמטי.

אדם 26 במאי 2015

לא יודע אם מישהו מכם ראה אבל מה שהיה אתמול המשחק שלוש של בארינה היה מגוחך. אם אתם כבר משתמשים בשידור חוזר אז תעשו את זה כמו שצריך. בלי יכולת לעשות זום זה פשוט מפגר. שמש יכל לקחת כל החלטה ושתיהן היו נכונות כי פשוט אי אפשר באמת לראות בוויד שוט.
זו ממש מדינת חלם

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

חלם?
ראית את הסרט פרוייקט המכשפה מבלייר?
אין שום דבר שם בפוקוס והסרט בתקציב 0 היה שובר קופות!
America, what a lovely confederation

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

שלא נשכח שאנשים מאחרים לעבודה בגלל העצירות האלה:)

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

אבל אתה לא מבין. השופטים הם במרכז הדרמה. צריך להעביר את ההתיעצויות האלה עם מוסיקה דרמטית ובסוף תיפוף חזק.
יש, יש יש הכרעה. הידד!

נדבושקה 26 במאי 2015

מה שהכי מגוחך, הוא ש:

כששחקן זורק מילה קטנה לשופט- בNBA השופט תוך עשירית השנייה ישרוק לו לטכנית, ובלא מעט מקרים עוד מילה קטנה וזה הרחקה מיידית תוך 10 שניות מתחילת האירוע.

לעומת זאת, כששחקן מעיף מרפק מכוון לפנים של שחקן יריב, פעולה מסוכנת לכל הדעות גם מחוץ למגרש הכדורסל,השחקן מקבל רק עבירה טכנית וזה עוד אחרי בדיקה במוניטור.

כנראה שהכבוד של שופט NBA יותר חשוב מהכבוד והבריאות של שחקן בNBA

שגיא 26 במאי 2015

זה לא רק בNBA. גם בכדורגל רואים הרבה מאד צהובים על התחצפות לשופט. לפעמים הרבה יותר מאשר על עבירות מסוכנות.

נדבושקה 26 במאי 2015

כן אבל…

בNBA לא מעטים המקרים שנראה כאילו השחקן מדבר יחסית ברגוע עם השופט, ופתאום משומקום השופט מסמן טכנית. תגובה מינורית נוספת של השחקן – הרחקה.

בכדורגל ב99% מהפעמים, שחקן יקבל צהוב רק אם רץ בצורה מאיימת לשופט או רק אם ממש התחצף במשך 20-30 שניות ולא הרפה.

MOBY 26 במאי 2015

גם אם שחקן מדבר עם המאמן שלו (כשהשופט ליד) הוא יקבל טכנית :)

גל ד 26 במאי 2015

זה לא באמת צריך לעמוד לנגד עיני השופטים, אבל אני רוצה לציין שגם אלופי הMMA בטור של איתי פה למטה סדקו בקריירה שלהם פחות גולגלות מדווייט הווארד.

ניינר 26 במאי 2015

שיפוט מביך. לא ברור איך שחקן מלוכלך כמו דלוודובה עוד לא הורחק אף פעם

נדבושקה 26 במאי 2015

אשמח להסבר מפורט למה דלבדובה שחקן מלוכלך לדעתך.

אז נכון שהוא סיכל את רגליו סביב גיבסון בסיבוב הקודם (מהלך שיכול לקרות בוריאציות שונות מליון פעם במשחק, זה שווה ערך מבחינתי למרפקון קטן במאבק על התמקמות בפוסט), אבל אי אפשר להפיל עליו את התגובה המטופשת של גיבסון.

מעבר לכך, אשמח לדוגמאות קונקרטיות.

ניינר 26 במאי 2015

כל הקטנות המטונפות האלו שנועדו לגרום להרחקת היריב. גיבסון, הורפורד הן הדוגמאות הבולטות. אני מקווה שהשופטים יטפלו בו מעתה כמו שצריך

No ONE 26 במאי 2015

דלהדובה שחקן מלוכלך כי הוא משחק עם לברון
אם הוא היה משחק עם קארי הוא היה חסיד אומות עולם

ניינר 26 במאי 2015

שמע, אתה גאון!

omer 26 במאי 2015

דלבדובה שחקן מלוכלך כי הוא מזלזל בבריאות של היריבים שלו. הוא קופץ להם לתוך הרגליים ומסכן אותם. לא עושים דברים כאלו. צריך להיות איזשהו מינימום של אחריות של שחקן כלפי חבריו למקצוע.

אדם 26 במאי 2015

כמו קני סמית אמר, פעם אחת – קורה, פעם שנייה – טוב נו, פעם שלישית באותו פלייאוף? זה כבר לא סביר

shadow 26 במאי 2015

לפי ההגיון שלך (ושל קני) קברן הוא רוצח סידרתי

אדם 26 במאי 2015

אחת האנלוגיות היותר גרועות שיצא לי להיתקל בהן. תנסה שוב.

shadow 26 במאי 2015

אז לפחות יש חפיפה בין התגובות שלי ושלך.
אין כמו לדבר בגובה העיניים.

מישהו 26 במאי 2015

+1

shadow 26 במאי 2015

אני חושב שאתה מגזים. הוא שחקן קשוח, אבל עוד לא הייתי קורה לו מלוכלך. ביל למביר היה מלוכלך, ברוס בואן היה מלוכלך. דלבדובה עוד לא בכיוון אפילו.

על גיבסון אפשר להתווכח.
קורבר היה לחלוטין ללא כוונה ובמהלך השתלטות על כדור.
הורפורד עשה עליו עבירה ומשך אותו לריצפה, זה שהוא פגע לו בברך זו אשמתו הישירה של הורפורד.

במהלך מאוד דומה אוליניק הוציא ללאב את הכתף, ככה שאם כבר מלוכלך זה מה שהורפורד עשה.
משך ואז גם התעצבן ודפק מרפק. רצח וגם ירש

shadow 26 במאי 2015

קורה = קורא

נדבושקה 26 במאי 2015

על מה אתה מדבר?
מה זה בכלל "עבירות שנועדו לגרום להרחקת היריב"?
גם אם לדעתך הוא עושה זאת בכוונה באופן שיטתי (לא מסכים אבל זו דעתך וזה בסדר), יש לו שליטה על מה תהיה תגובת היריב?
מי שגרם להרחקה של גיבסון והורפורד- אלו גיבסון והורפורד שהגיבו בצורה לא מקצוענית וטיפשית.

ובכלל, רק ככה מהזכרון אני יכול לחשוב על עשרות עבירות יותר חמורות לדעתי, כאלה שיגרמו להרחקת היריב בגלל פציעה.
פרו אנטיץ על לברון לפני כמה ימים, ובכלל כל עבירה שנעשית על שחקן שנמצא באוויר. וזה קורה המון.

ובינינו, אם הורפורד וגיבסון לא היו מגיבים כך ולא היו מורחקים – אף אחד לא היה חושב שדבלדובה שחקן מלוכלך.
זה השילוב של מעמד הפלייאוף, וסמיכות המקרים של גיבסון והורפורד שיצרו את הנרטיב שהוא שחקן כזה.
אני מעדיף לשפוט אותו לפי 2 העונות שלו בליגה, זה מדגם יותר גדול ויותר מייצג – מעולם לא היה עליו דיבור כשחקן מלוכלך.

בגלל זה אשמח שתיתן דוגמאות מעבר להורפורד וגיבסון.

אלון 26 במאי 2015

מלוכלך או לא כמעט לא הייתה אלופה בלי כמה"מלוכלכים" שיעשו באלגן. מהבד בויז לצארלס אוקלי לדניס רודמן לבערך כל הניקס ורוב פוקס מהלייקרס וברוס לי בואן מהספרס.לכלוך זה חלק מהמשחק

omer 26 במאי 2015

יש הבדל גדול בין מלוכלך לבין מסכן את בריאות השחקנים

גיל שלי 26 במאי 2015

איזו אליפות של הניקס פיספסתי?

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

מסכים ביותר
הבד בוייז זו דוגמה מצויינת.
גם בוסטון שלי בשנות השמונים היתה נושכת ושורטת ונותנת מרפקים בלי סוף. דטרוייט של צאק היו יותר רעים וגם חטפו מכות בחזק מקבוצות אחרות. ביל למביר חטף מכות בחזרה וגם שבר אף לא פעם במשחקים.

רועי ויינברג 26 במאי 2015

צודק ד״ר, אבל הפיסטונס והניקס התבססו על מכות כחלק מההגנה שלהם באופן קבוע. הסלטיקס (והקאבס של היום) לא התבססו על זה. יש הבדל בין לחץ לאלימות, והבאד בויז חצו את הקו.

נ.ב-קפוץ להופס מתישהו, מתגעגעים אליך

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

רועי

האמת אני קצת מתגעגע אבל ברחתי בגלל מנחם כידוע לך.
אולי יש אנשים שלא איכפת להם שמנחם מזלזל באינטליגנציה שלהם. אני לא אחד מאלה.
מנחם היה עיתונאי הספורט מס אחד עבורי אבל היום לצערי כשמדובר בקשר אינטרנטי הוא חוטא למורשת שלו וחבל.

7even 26 במאי 2015

זה מביך מה שקורה עם מנחם

ד"ר רזי הופמן 27 במאי 2015

זה אכן עצוב מאד
מקווה שלא יקרה גם לי בזקנתי.

שמול 26 במאי 2015

דלבדובה נעל את הרגליים של גיבסון, אבל גיבסון ניסה לבעוט/לשחרר את הרגל שלו. זה כבר החלטת השופטים אם הייתה כוונה לבעוט או לא.
דלבדובה וקורבר צללו לכדור במשחק פלייאוף גורלי כמו שכל אחד מאיתנו היה עושה.
דלבדובה הוכשל במעבק על ריבאונד כשנתקל בקארול על הרצפה ופגע בהורפרד, הוא לא הכריח אותו לתת מרפק.

rami 26 במאי 2015

ברור, הכל מקרי.
דלבדובה תרם מיליוני דולרים לילדים נזקקים.
דלבדובה מתנדב כל יום בעמותות לסיוע לקשישים.
דלבדובה הכריז שהמלך דייויד הוא המאמן הטוב ביקום.

נדבושקה 26 במאי 2015

אין קשר למקריות וזאת לא היתה הטענה.

אל תהפוך את זה לדיון שבו כל מי שלא חושב שדלבדובה שחקן מלוכלך, בעצם חושב שהוא חסיד אומות העולם ושהוא איזה גורו.

דלבדובה שחקן קשוח ופיזי שלא פוחד ממגע ויודע איך לנצל את הפיזיות שלו לטובתו – רק תראה את הצורה המושלמת בה הוא סגר לריבאונד את גיבסון במהלך שהוביל לבעיטה על הרצפה, למרות הנחיתות הפיזית שלו.

וכן, כששחקן יריב ייתקל בשחקן כמוהו ששומר בצורה אגרסיבית ולא נרתע, ובתוספת ה"מרפקונים" שלו (שם גנרי מבחינתי לכל הפעולות הקטנות שעשויות לערער מנטלית את היריב ומתבצעות עשרות פעמים במשחק ע"י כמעט כל שחקן)- אני יכול להבין איך זה יוצר תסכול אצל היריב.

זה שהיריב מגיב בצורה כזאת- כפי שאמרתי, זו בעיה של היריב ולא של דלבדובה.

rami 26 במאי 2015

יש קשוח ופיזי ויש את 3 המקרים בפלייאוף שהם דיון נפרד מקשוח ופיזי. זה מלוכלכך, זה מגעיל, זה דוחה וזה פוצע שחקנים.
עפ מה שאתה אומר, אני מניח שקורבר צריך להאשים את עצמו בפציעה לחצי שנה.

נדבושקה 27 במאי 2015

נייס.

אין לך באמת מה להגיד, אז כתגובה אתה לוקח את כל מה שאמרתי על זה שגיבסון והורפורד צריכים להאשים את עצמם בכך שהגיבו בצורה לא מקצוענית, ומשליך אותם על קורבר שזה בכלל לא אותו מקרה.

גיל 26 במאי 2015

הפציעה של קורבר מקרית ולא באשמת דלנדובה אבל עם הארפורד די ברור שהוא גורר אותו לרצפה ומחפש מגע גם כשהמהלך מת. הורפורד הגיב לפרובוקציה אבל מגוחך שנתנו לדלנדובה רק טכנית כשהוא התחיל.

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

דלי לא מלוכלך יותר מכל שחקן אחר.
כמו שבלאט אומר, הוא משחק קשוח כי הוא רוצה לזכות אבל ברור גם לך שהכוונה היא לא לפצוע אף אחד. את זה גם לברון אמר. גם עבירת תוקף יכולה לגרום נזק למותקף ואין פה שום כוונות מעבר לכך שבדרך כלל התוקף רוצה לקלוע או לחסום והנתקף נפגע או שנופל על מנת לקבל את הכדור בעקבות עבירת התוקף.

Zak 26 במאי 2015

אולי כדאי שאנשים יסתכלו שוב על הוידאו של ההרחקה של הורפורד? דלבדובה נתקל שם בדמארי קרול שהיה על הרצפה ונפל על הורפורד. איזה כוונה לפצוע? גם בפציעה של קורבר הוא פשוט הגיע קודם לכדור. הדבר המלוכלך היחיד שעשה היה מול גיבסון, לא שונה בהרבה מהדחיפה של בוגוט על הווארד.

ד"ר פיל 26 במאי 2015

לא מסכים איתך לגבי האחידות. אולי ברמת המשחק חשוב שתהיה אחידות כדי לשמור על האיזון. אבל מבחינתי השופטים צריכים להימדד דווקא ביכולת לשפוט כל מקרה לגופו, במיוחד בזמן פלייאוף שמצד אחד יש ציפייה לאגרסיביות יתר, ומצד שני יש אפס סובלנות לאלימות. מספיק לראות את הצביעות של שאק ובארקלי – שבאותה נשימה מגנים את האלימות אבל אומרים שהם היו עושים אותו דבר כי זה פלייאוף – כדי להבין את האווירה שבה השופטים צריכים לתמרן

רועי ויינברג 26 במאי 2015

הם מנסים לעשות משהו כזה עם הריפליי סנטר, צריך לשלב שם עוד שופטים שיחליטו יחד עם ה-3 באולם (נניח 3 לכל מחזור עונה סדירה, 5 לכל אחד בפלייאוף).

cookie-monster 26 במאי 2015

כשראיתי את הפציעה של קווין לאב חשבתי שאם מישהו היה מושך לו את היד ככה בקטטה ברחוב, הוא היה צריך לתת לו בוקס עם היד השניה כדי שישחרר לו את היד.

ועל הפרקט?

ד"ר רזי הופמן 26 במאי 2015

התמונה הזאת שאוליניק מוציא ללאב את המפרק מהמקום לא יוצאת לי מהראש.
זה נראה כל כך מכוון שקשה לי לחשוב אחרת. כוהב הלב על לאב ומצד שני אני לא חושב שקליבלנד היו מגיעים למה שהגיעו השנה עם לאב.
עם כל הכבוד לריבאונדר המצטיין וקלע שלשות מצויין, אם ביותר מ 60 משחקים השנה לאב לא מצא דרך לשפר את ההגנה תחת בלאט הוא גם לא יעשה את זה בהמשך

יריב 27 במאי 2015

אני מתקשה להאמין שאוליניק כיוון לפצוע אותו, אם כי ברור שהוא התכוון לבצע את העבירה הזו.

ד"ר רזי הופמן 27 במאי 2015

ברור לי שאוליניק לא התכוון לתוצאה אבל הלפיתה הזו היתה יותר מדיי מכוונת לעצור בכל מחיר.
לעומת זאת כשאני מסכל על הפציעה של קורבר. זה עניין של מזל. אין פה כוונה של דלי לפגוע אלא מלחמה על הכדור שמראה מחויבות.
והנה שוב סופו נכנס לסיפור:) במהלך שנה שעברה היו לו כמה השתטחויות כאלה במאבק על הכדור.
אלון מזרחי יחזור אחרי הפרסומות!

עצבני 26 במאי 2015

קשקוש

Comments closed