הם

them

הם טרוריסטים
הם כופרים
הם כובשים עם אחר
הם רוצים להרוג את כל היהודים
הם קולוניאליסטים, קפיטליסטים, קומוניסטים
צריך להשמיד אותם
להוקיע אותם
לבודד אותם
לסגור להם את הגבולות
להכניס אותם לכלא
כמובן, לפני שהם יפגעו בנו
*
אני מכיר בזה שיש רשע בעולם, תמיד היה ותמיד יהיה
אבל הרשע הזה מיוצג על ידי בודדים, על ידי ארגונים, על ידי מנהיגות, על ידי מנגנון
הוא לעולם לא מיוצג על ידי עם שלם, מדינה שלמה או דת שלמה
*
הכניעה לניסיון של אנשים מסוימים להגדיר קבוצה אחרת כ"הם" היא הדרך שבה הרשע פועל
היא הדרך שבה הרשע מצליח להפעיל גם אנשים טובים
הסיכון הכי גדול לא בא ממנהיג, ארגון או מנגנון גדול כחזק ככל שיהיה
הוא בא מההגדרה של קבוצה אחרת כ"הם"
*
חוץ מאוהדי הפועל

הספורט הטוב בעולם - איתי ליבוביץ'
למה הם כן?

99 Comments

צור שפי 15 בנובמבר 2015

לא הבנתי כלום

אודי 15 בנובמבר 2015

הוא כועס שמנסים לעשות הקבלה בין מה שדעא"ש עשו בפריז לבין העניינים אצלנו.

KO 15 בנובמבר 2015

עוד סמולן שאומר שהמוסלימים לא רעים. רק כמה מהם.
אז כך, רוב המוסלימים לא רעים, נכון, אבל האיסלאם גרוע כמו הנאציזם, ולכן חובה להכחיד את הדת המבחילה הזו.

בני תבורי 15 בנובמבר 2015

KO יקר,
אתה לא נוהג בכבוד בכותבים ומגיבים אחרים ועל כן ראה עצמך מוצהב. בפעם הבאה ניפרד.

איציק 15 בנובמבר 2015

מוטב מאוחר…

KO 15 בנובמבר 2015

אההה, אז זה הקטע עכשיו?? 'כבוד' לכותבים??
דבר ראשון, יש לי בעיה רק עם מי שמפיץ שקרים, ואתם מפיצים המון שקרים מסוכנים.
2. מדהים אותי איך אתם מגנים על האיסלם ומעיזים לטעון שזו לא דת נאצית, אבל אתם תמיד נגד הדת היהודית.
3. אני מיצפה מבולגרים 0סמולנים כמוכם לסתום פיות שלא מתים על הפרפוגנדה החולנית שלכם. זה ממש קלאסי עשאתם פתאום לא מסכימים עם חופש הביטוי כשזה נגדכם.
4. אתה יודע, גם אם תחסום אותי אפשר תמיד לחזור. פלאש ניוז, נחסמתי כבר שבעה או שמונה פעמים.

מתי 15 בנובמבר 2015

עכשיו הגזמת. מילא סמולנים אבל בולגרים? יש גבול.

דור בלוך 15 בנובמבר 2015

אני בכלל ליטאי…

Amir A 15 בנובמבר 2015

אני בולגרי.. /-:

KO 15 בנובמבר 2015

חחחח הרגת אותי. אתקן: ב ל ו ג ר י ם.

קירקגור 15 בנובמבר 2015

יש לי מלא חברים בולגרים ואני ממש מוחה על דברי השטנה שאתה מפיץ כנגדם.
וגם זה שאתה שם פעמיים סימן שאלה ברצף. אין לזה מקום במדינה ציונית מתוקנת. זה שאתה עושה שמות בכל תהליכי הסיעוף שלך מעיד על זה שאין לך גם מקום בצה"ל.

איציק 15 בנובמבר 2015

למה אתה מתבייש להזדהות בשמך?
יש לך משהו להסתיר? משהו שאתה יודע שיש להתבייש בו?
בו תציג את עצמך, את חוסר השכלתך, חוסר דרך ארץ.
נ.ב.: יש פה הרבה אנשי ימין שמצאו פה אכסניה נפלאה בחייק השמאלנים הללו. לא טוב לך, לך, לך, לך…
בני, אני מניח שהוא ענה לך שהוא רוצה כרטיס אדום.

shohat 15 בנובמבר 2015

תגיד, לצעוק "סמולנים" בכל תגובה שלך זה עוזר לך לשכנע או שאתה חושב שזה מפחיד? באתרים אחרים זה אולי עובד. כאן אתה מביך גם מגיבים איטלגנטיים בעלי דעות ימניות.

איציק 15 בנובמבר 2015

נחשון, הסתבכת, הוא עוד יכנס לפוסטים שלך. מסכן גברסילסי, הלך עליו.

איציק 15 בנובמבר 2015

אז אספר לך איש מרכז, שאני דווקא איש ימין.
אני לא מוצא שום דבר מצחיק או משעשע בכינוי "סמול" או "0מול". לדעתי זה הרבה יותר מקטין את הכותב זאת ועושה אותו אפס. מרגע שכתבת ככה, אין שום משמעות למה שכתבת אחרי. זה כבר לא מעניין ולא לעיניין. אני לא מסכים עם רוב הכותבים פה בעינייני פוליטיקה ונושאים אחרים, אך אני מאד מכבד אותם, גם אם הם טועים (הרי כמעט כולם טועים). רמת כותבי הפוסטים פה מעל ומעבר למה שאני מכיר, וכך גם של רוב המגיבים. גם אם הם טועים הם מנמקים ודרך החשיבה לרוב מאוד מעניינת ושווה התייחסות רצינית.
אז אם יש לך השגות, הערות, כל עוד תהייה עינייני מנומק, או מבדח/ציני, כולם יכבדו ויעריכו אותך גם אם תהייה מרכז קיצוני או כל דבר אחר. רק תכבד את המקום ותראה שאתה נהנה הרבה יותר.

יובי 15 בנובמבר 2015

אתה צודק, דעאש הוא לגמרי האיסלם האמיתי, בגלל זה הוא הוקם ב2003, ונוסד על ידי הנביא מוחמד.

האיסלאם הוא דת. ככל הדתות, בעיקר אלו המונותאיסטיות, יש לו תזה די אלימה, פשוט בגלל שהוא נכתב בתקופה שבה היה לגיטימי לרצוח אנשים מהרבה מאוד סיבות. בדיוק באותה מידה, שרובם המוחלט של היהודים לא רוצחים בשם היהדות, למרות שהתורה מספקת ממש המון הצדקות לרצח, ובדיוק כשם שבמאה ה21 נוצרים כבר לא יוצאים לבצע מסעות צלב, כך גם רובם המוחלט של 2 מיליארד המוסלמים בעולם לא רוצח בשם האיסלם. יש ארגון כמו דעאש, שלוקח את הפרשנות שלו לאיסלם לקיצון, כשם שיש קיצוניים בכל דת אחרת. מוסלמים נוטים להקצין מבחינה דתית יותר מאנשי התרבות המערבית מהסיבה שאנחנו חיים הרבה יותר ברווחה מהם. זו לא הצדקה כמובן, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שמצוקה, כל מצוקה, אישית, חברתית, כלכלית, בריאותית, לאומית, מובילות אנשים לאידאולוגיות קיצוניות, והאיסלם לא שונה.
הנושא של איסלם קיצוני וטרור איסלמי לא עלו בכלל בעולם עד לשנות השמונים.

היילה גברה סלאסי השלישי 15 בנובמבר 2015

הסמולן שלך מוכיח את הנקודה של הפוסט .
ה0מולן שלך זה "הם" .
הבעיתיות בשיח שכזה היא רידוד מוחלט של המורכבויות האנשויות .
אתה שבוי בספירלת השתיקה .
אסיים בכך שכולנו היינו "הם" בגולה ולכן עלינו להזהר שבעתיים בהכללות .

ירושלמי 15 בנובמבר 2015

בתור ימני אבקש ממך יפה.
חדל.

צור שפי 15 בנובמבר 2015

KO אני מניח שתסכים שאתה לא היחיד שלמד את הקוראן ובין אלה שלמדו יש כאלה שחושבים כמוך ואחרים שחושבים ממש אחרת. זה קצת כמו השימוש הנלוז בתקשורת בכאבי המשפחות השכולות. הרי מול משפחה שכולה שחושבת ימין ניתן להעלות לשידור אחרת שחושבת שמאל ככה שכאב מנטרל כאב וכמובן שאין לזה תוחלת. לא יעזור שתכתוב שלמדת את הקוראן כי יש מומחים אחרים שיציגו עמדה הפוכה משלך וכמו שאתה תפסול אותם הם יפסלו אותך.

השמן 15 בנובמבר 2015

אומרים ניוז פלאש לאנפלאש ניוז

עידן. 15 בנובמבר 2015

האמת שאם כבר לתקן את המשפט הזה אז אומרים "נחסמתי כבר שבע או שמונה פעמים"…

איתן 15 בנובמבר 2015

אסף דה KOP יש מצב שינית את השם לKO? הצורת התנסחות שלכם דומה
לרגע חשבתי שנעלמת ולא יהיה בידור

הפרשן 15 בנובמבר 2015

חופש ביטוי לא כולל בתוכו את החופש להסית נגד אוכלוסיות, עמים, דתות וגזעים אחרים. לקרוא לדת נאצית, זה בערך מה עשו הנאצים כלפי יהודים. כך שהאירוניה כאן זועקת לשמיים.

באבא ימים 16 בנובמבר 2015

תגדיר "להסית".

Funfun 16 בנובמבר 2015

יש דת יותר גזענית מהיהדות?
אני אופתע לגלות
גילוי נאות – אני יהודי

שמעון כסאח 16 בנובמבר 2015

יש, הנצרות והאיסלאם. על דתות אחרות אין לי כל כך ידע.

משה 15 בנובמבר 2015

אתה יותר סבלני מהווארד ווב באולד טראפורד.

YG 15 בנובמבר 2015

אפשר תרגום?

דור בלוך 15 בנובמבר 2015

ההגדרה של קבוצת אנשים כמכלול, בה נתקלתי הרבה באחרונה – כל המוסלמים הם מחבלים/ כל היהודים רוצחים/ כל הפליטים אנסים וכד' – היא הדרך שבה אנשים שהם רעים גורמים לאנשים אחרים לבצע פעולות מזוויעות – פיגועים, רציחות וכד' – הם הסכנה האמיתית

יריב 15 בנובמבר 2015

and some of them, I guess, are good people

איציק 15 בנובמבר 2015

ואם נגדיר את ההם כך: כל הטרוריסטים (כמעט) הם מוסלמים. מה הבעיה עם ההגדרה הזו של ההם?

דור בלוך 15 בנובמבר 2015

מעבר לעובדה שהיא לא נכונה, בטח לא בראייה של 10-20 שנים אחרונות, אין בעיה איתה, הבעיה היא עם הצד ההפוך שרבים גם פה גוזרים – כל המוסלמים הם טרוריסטים, ואז מותר, רצוי והכרחי, לנקוט נגדם בפעולות כאלה ואחרות בלי להבחין בין הטרוריסטים לחפים מפשע

איציק 15 בנובמבר 2015

אתה יכול להראות זאת בעדויות כלשהן שזה לא נכון?
אתה כתבת פוסט שאתה נגד ההם ולא הגדרת איזה הם, אתה בעצם הכללת את זה לכל ההם (דבר שאתה יוצא נגדו וביצעת אותו בעצמך). עכשיו אתה משנה את ההגדרה של ההם. מה לעשות, אם אתה רוצה לדבר על משהו ספציפי תגדיר אותו, אם אתה רוצה להיות מעורפל, זה מה שיוצא.
מזה הפועל?

דור בלוך 15 בנובמבר 2015

הייתי מאוד לא מעורפל ולחלוטין בהיר.

הגדרת מדינה עם או דת כאויב היא הרסנית והיא שמובילה לפשעים הגדולים ביותר ולמעשים המרושעים ביותר.

אפשר להיות יותר ברור מזה?

איציק 15 בנובמבר 2015

אפשר להפנות אותי היכן משפט זה או דומה לו נמצא בפוסט?
אציין שאני מסכים במידה רבה למה שכתבת בתגובה לגבי עם או דת. אני ממש לא מסכים עם הטענה הזו לגבי מדינה. המדינה מיוצגת על-ידי הממשלה העומדת בראשה והיא יכולה להיות אויב. אין זה אומר שכל אזרחיה הם אויבים אך המדינה כישות מדינית ודאי שכן. סוריה היא מדינת אוייב. כל אזרחי סוריה אינם אויבים.

דור בלוך 15 בנובמבר 2015

הממשלה בהחלט יכולה להיות אויב, ראה המשפט:

"הרשע הזה מיוצג על ידי בודדים, על ידי ארגונים, על ידי מנהיגות, על ידי מנגנון"

אבל לא כל העם אותו היא מייצגת, אי אפשר להגיד (לדעתי) שבגלל שהממשלה הסורית היא אויב, כל אזרח סורי הוא אויב וככזה דינו מוות.

באופן ספציפי הפסקה שמבטאת בצורה הכי בהירה את הנקודה היא הפסקה השניה:

"אני מכיר בזה שיש רשע בעולם, תמיד היה ותמיד יהיה
אבל הרשע הזה מיוצג על ידי בודדים, על ידי ארגונים, על ידי מנהיגות, על ידי מנגנון
הוא לעולם לא מיוצג על ידי עם שלם, מדינה שלמה או דת שלמה"

ר.בקצה 15 בנובמבר 2015

רגע אחד- מותר להגדיר את סוריה כמדינת אויב, ואת אזרחיה כאזרחי אויב. זה לא אומר שדינם מוות. אם אתה טוען שמדינה מסוימת היא מדינת אויב, אך הקולקטיב שבה אינו אויב, להגדרתה של מדינת אויב אין כל משמעות.

KO 15 בנובמבר 2015

תגיד אחי, אתה יודע שדווקא הם מגדירים אותנו כך?? אז למה תמיד זו חובתנו 'להבין' אותם??

Eyal 15 בנובמבר 2015

כי איזה אלטרנטיבה יש לך? להגיד הוא אכל לי והוא שתה לי? מה זה יתן לך?

שמעון כסאח 16 בנובמבר 2015

אייל, לא הבנתי, האפשרות המועילה היחידה שיש לי כלפי מי שרואה בי אויב היא להבין אותו?

ר.בקצה 15 בנובמבר 2015

למה אתה מתכוון? כל המלחמות הגדולות במאה השנים האחרונות היו בין מדינות. מעבר לכך, כל המערכות הדיפלומטיות פועלות על בסיס מדינתי- ויזות, שת״פים צבאיים וכלכליים, פוליטיקה בינלאומית וכו׳

דור בלוך 15 בנובמבר 2015

ראה תשובתי לאיציק, המנהיגות של מדינה בהחלט יכולה להיות אויב ויש להילחם בו ככזה, אבל להגדיר את כל העם אותו מייצגת הממשלה כאויב, ולנהוג בו ככזה זה כבר מסוכן.

איציק 15 בנובמבר 2015

הבעיה היא, שכאשר נלחמים אז מי שניפגעים הם אזרחי המדינה שנישלחים על-ידי המנהיגים להלחם (כלומר החיילים), או כשהם בבתיהם (אוכלוסיה שלווה יותר או פחות). נדיר שדווקא המנהיגים (האויבים) הם הנפגעים.

קפטן קוקי 15 בנובמבר 2015

הדוגמה הכי טובה לכך היא מקרים רבים שבהם יהודים-ישראלים ואיראנים למשל, או לבנונים או עיראקים נפגשים בחו"ל. בתנאים שווים.
פתאום האזרחים האלה הם לא בהכרח אויבים.
יצא לי, זה דווקא די נחמד.

איציק 15 בנובמבר 2015

זה נכון ואני נתקל בזה כל הזמן. העיניין הוא שכשאומרים מדינת אוייב לא מתקונים לאזרח זה או אחר, כי אם למדיניות ממשלתית ולפעמים להלוך הרוח של האזרחים, אך אף פעם לא לגבי כל אינדיוידואל ואינדיוידואל.

ר.בקצה 15 בנובמבר 2015

אם אין קולקטיב שהוא אויב, להגדרתה שלממשלה כאויב אין שום משמעות.

קפטן קוקי 16 בנובמבר 2015

אתה נוגע פה בשאלות פילוסופיות של מה המשמעות של המדינה המודרנית. לדעתי, יש הבדל בין להתגייס לצבא כדי להיות מוכן ללחום בצבא האיראני, לבין לפגוש אזרח איראני בטיול בהודו ולהצליח לנהל תקשורת ידידותית איתו.
המדינה כישות היא ישות עוינת, והשלטון הנבחר שלה הוא עוין. עם זאת, בהחלט ייתכן שאזרחים בודדים ירגישו שהשלטון לא מייצג אותם. ואז מה?

YG 15 בנובמבר 2015

הבנתי- והפועל?

דור בלוך 15 בנובמבר 2015

זה משהו אחר

YG 15 בנובמבר 2015

זה בטוח!

אסף the kop 15 בנובמבר 2015

הפלסטינאיים בחרו חמאס.
מה זה אומר עליהם ? הם בעד פשרה או מלחמה ?

KO 15 בנובמבר 2015

והמצרים בחרו באחים המוסלימים.
ורובם המוחלט של מוסלימי ישראל תומכים בחמאס. מה זה אומר עליהם?

הם גם שונאי הומואים ומדכאי נשים. אנשים מתוקים.

אלון 15 בנובמבר 2015

אתה אוהב הומואים?

שלו 15 בנובמבר 2015

זה אומר שמחכה לנו עוד הרבה זמן של סכסוך.

ארנון 15 בנובמבר 2015

ואנחנו בחרנו ממשלה שחרתה על דגלה פשרה וחתירה לשלום.
מה זה אומר עלינו?

משיח 16 בנובמבר 2015

טוב אתה

יובל 15 בנובמבר 2015

אמנם אני חולה בצהבת, אבל אין ספק שהשורה האחרונה גרמה לי לחייך :)

holden 15 בנובמבר 2015

כל הדתות באשר הם כולל היהדות הם סוג של מפלגה פוליטית, הדת מתבססת על שיטת המקל והגזר:
תהיה טוב בעולם הזה בכדי שלא יהיה לך רע בעולם הבא(עוד טיעון מפוקפק ומופרך כיון שעד כה איש טרם שב מהעולם הבא להפריך או לאשר קיום העולם הבא)
מסתמן שיש מאבק בין 3 הדתות על הגמוניה עולמית, אני לא מכליל את המאמינים מהמזרח הרחוק שברובם בודהיסטים,
הדת זו המצאה גאונית שנועדה להשליט סדר ולמנוע כאוס עולמי, כאוס בין אישי ואף כאוס משפחתי בין בעל ואישה ובין אדם לרעהו,

על פי רוב רק אנשים חלשים זקוקים למורה הדרך שיאמר להם מה לעשות ובאיזו דקה בדיוק להדליק נרות וכו,
יש צדיקים ביהדות וגם בדתות האחרות אבל בגדול אבי כל חטא היא הדת,
המשטרה המוסרית של הגלובוס,
ככל שהמצוקה גוברת תמיד יהיו כאלו שינצלו את המאמינים לבצע פשעים בשם הדת,
אם וכאשר ץפרוץ בעתיד מלחמת עולם שלישית לא מן הנמנע שזו תהיה מלחמת דת גורפת

אוריה 15 בנובמבר 2015

"מסתמן שיש מאבק בין 3 הדתות על הגמוניה עולמית" ?!?!?!
יש לך את ביותר מנותק מהמציאות?
לא זוכר פיגועים של יהודים בלב צרפת לטובת המלכת הרב הראשי על הרפובליקה

ירושלמי 15 בנובמבר 2015

על משקל: ידוע שמאז ומתמיד קיים מאבק עקוב מדם בין הזברות לאריות על השליטה בסוואנה האפריקאית.

the bird 16 בנובמבר 2015

+100
חבל שאין עם מי לדבר שיבין

רפאל 15 בנובמבר 2015

חשבתי שמלחמת עולם שלישית תהיה על קוטג' ומילקי.
או על הקיזוז…

אריק האדום 15 בנובמבר 2015

מה רע להיות אוהד הפועל? דווקא יש לנו עדנה לאחרונה…

איציק 15 בנובמבר 2015

בסקווש או קריקט?

צור שפי 15 בנובמבר 2015

העדנה שיש לנו זה מכבי בכדורסל….

איציק 15 בנובמבר 2015

עכשיו עם קצת טבק, עוד יהרסו לכם את העדנה.
חוץ מזה, אלו חדשות ישנות, היתם אמורים כבר להתרגל לזה, ולדרוש סיפוקים חזקים יותר.

צור שפי 15 בנובמבר 2015

אנחנו עניים והשמחות שלנו הן שמחות עניים…

איציק 15 בנובמבר 2015

:-)

אביאל 15 בנובמבר 2015

דור – ברור שבפרספקטיבה כללית לכל מה שנופל להגדרה של פעולת טרור, הטרור האיסלמי אינו מייצג את רוב המקרים, אבל פה זה השקר של המספרים הגדולים, ראשית כל אירועי הטרור המשמעותיים ביותר במערב נעשו ע״י טרוריסטים מוסלמים, 9.11, לונדון, מדריד ופעמיים בפריז. תוסיף את ההתקפות הרצחניות של הצ׳צ׳נים במוסקבה ותקבל רוב מוחלט של המקרים המשמעותיים, טרור כמעט ולא מחבל ביום יום של האדם הממוצע במערב מבחינת סיכון חיים (ישראל היא המקרה הבודד שטרור אכן מעלה את הסיכוי של הפרט למות בממוצע) אבל הוא משפיע תודעתי, ההאפקט הכלכלי, משפטי, חברתי וצבאי של פיגועי ה9.11 הוא משמעותי בערך פי 100 מאשר ההתקפה עצמה וזה בדיוק מה שהטרור רוצה להשיג, לחומה א-סימטרית אפקטיבית ביותר ובמדג הזה המוסלמים הם מספר 1 בדירוג ללא מתחרים בעולם.
עוד נקודה בהקשר האיסלמי הוא חוסר הגינוי, התמיכה השקטה וכו׳, מספיק לראות זאת בארץ, ברצח אבו-חדר ובכפר דומא, הגינוי המוסדי והציבורי היה מוחלט, לעומת זאת אנחנו לא רואים כמעט שום גינוי מהצד השני וזה המטרד הגדול, בטח שלוקחים בחשבון את העובדה שמרבית ההרוגים מהטרור המוסלמי הם מוסלמים, כאלה שלא מתקוממים נגד אותו טרור שפוגע בהם יותר מכל, בדיוק כמו שלא כל הגרמנים היו נאצים עדיין היה צריך לרוצץ את הגולגלת של הפירהרר.

ירושלמי 15 בנובמבר 2015

דור, אני לא מאשים אותך באופן אישי, אבל הצביעות חוגגת.
אותם אנשים שמיהרו להכלל והאשימו בכל רעה חולה את כל המתנחלים, הימנים, החרדים, הדתיים, המזרחים, אוהדי בית"ר ומי שאתה לא רוצה, עכשיו הם מתנערים מהכללות ועוצמים את העיניים בשם הנאורות.

אף אדם נורמאלי לא יאשים את כל המוסלמים אחד אחד כטרוריסט או רוצח.
אבל העובדות הן כמו שכבר אמרו לא מעט פעמים, שמי שקובע את סדר היום ומי שמוצג כחלון הראווה של קבוצה הם הקיצוניים.
כמו שאמרו שצריך לחסל את ביתר בגלל החולירות מהמזרחי ולהוריד את כל הקבוצה ליגה, ואף צדקן לא בא ואמר רגע, זה לא כולם, לא כולם אשמים, זה רק הקיצונים, בואו לא נכליל, מדובר ברעיון של בודדים וכל השיט שרמשת (ותסלח לי על זה), אסור להגיד הם וכו'.

אז במקום להתעסק בבעיה עצמה ולהגדיר אותה כמו שהיא אתה בוחר לטמון את הראש בחול ולהתעסק בתפל בשם הפוליטיקלי קורקט.
אני מציע לך לעשות ניסוי (לא באמת, אני מקווה שתאריך ימים) ותסתובב בפרברי בריסל או במארסיי עם דגל ישראל.
אל תדאג, "הם" לא יעשו לך כלום.

אורן השני 15 בנובמבר 2015

הכי גרוע זה כל הסיפורים "השמאלנים הם ככה" "הימניים הם ככה" כאילו אי אפשר להחזיק בדעות מסוימות שהן גם וגם, חייבים להפריד אותך לקבוצה ולצאת נגדך

ועכשיו גם גילינו ש0מולן זה אדם שונה משמאלן, תודה ל-KO על ההבהרה

Eyal 15 בנובמבר 2015

מסכים וחולק על מה שאתה אומר. האיסלאם הוא הרבה יותר מכמה אנשים בודדים שעושים פיגועים אבל, האיסלאם הבין משהו אחד שהוא מנת חלקו של כל עם שרוצה לגדול. אף אחד לא ייתן לך כלום, אם אתה רוצה משהו אתה צריך להיות מוכן להילחם עליו (וזה נכון משחר ההיסטוריה ועד היום). הצרפתים שולטים בסוריה כבר המון שנים ושושלת אסד היא מלוכה צרפתית שמאז שלטון האימפריאליזם נשארה שם. גם אנחנו בזמנו הבנו שכדי לקחת את המדינה אנחנו צריכים לסלק את הבריטים שחשבו שהם יכולים להגיד לנו מה לעשות, לסורים ולדעא"ש באופן כללי זה לקח 70 שנה יותר ודווקא לנו כישראלים זה לא אמור להפריע יותר מידי

ניתאי 15 בנובמבר 2015

לא רוצה לבאס אבל טרי פראצט אמר את זה קודם

אסף the kop 15 בנובמבר 2015

גילוי נאות: בני תבורי ואני בקשרי חברות.

ואחרי שאמרתי את זה, הייתי שמח לראות את המערכת מגנה מגיבים המכנים מגיבים אחרים בשמות "פאשיסטים" ו"גזענים" רק בשל היותם תומכי ימין רחמנא לצלן.
אז KO רשם "0מולנים", האם זה גרוע מקריאת שמות למגיבי ימין ?
מצד שני, אני רק אורח כאן וזאת הבלוגריה של מנהליה וכותביה. תעשו מה שבא לכם לנכון. אפילו תמחקו את הביקורת על כך.

מה שחשוב זה שליברפול ינצחו את הסיטי.

בלייק 16 בנובמבר 2015

אני מסכים.
זה כמובן לא אומר שאין גזענים ימנים, בדיוק כמו שיש שמאלנים גזענים, ולפעמים מותר להגיד על מישהו שהוא גזען. לא מתוקף הצבעה למפלגת ימין, אלא מדעותיו כפי שמתבטאות בתגובה או פוסט, לא?
אגב, אין לך בעיה עם תגובה כמו האחרונה (נכון לעכשיו) בפוסט האחרון של בני?
(אני אצטט למקרה שלא ראית ולאחרים:
״השמאל הוא האויב האמיתי.גיס חמישי בדיוק כמו אחיהם הערבים.גם באירופה…״)

the bird 16 בנובמבר 2015

איפה אבירי השמאל הנאור פה
שיגנו תגובה כזו?
אה שכחתי זה מהצד "הנכון" של המפה

Trailblazer 17 בנובמבר 2015

אז הנה,אני,שמאלני "נאור" (אבל איזוב קיר ביחס לשאר המגיבים פה)מגנה את המגיב מנינג,המשיכה הבלתי פוסקת שלך בצמות הוירטואליות של אסף מיותרת ומעיקה

בלייק 17 בנובמבר 2015

גינית פעם תגובה של מגיב ימני? קשה להיזכר, בדר"כ אתה רק מחזק את ידי המקללים והמסיתים (כמובן שרק מהצד "הנכון" של המפה). תקרא את מה שכתבתי לאסף, תסתכל על התגובה שציטטתי מהפוסטהקודם של בני.
מעניין אותי מה דעתך על זה. שאלתי גם את אסף, אבל הוא בדר"כ מתחמק משאלות שלא נוח לו לענות עליהם כאן.
לך יש דעה בעניין? או שמישהו שקורא למגיב אנונימי בבלוג גזען או עלוב, זה גרוע יותר מתגובה שמסיתה נגד חצי מהמגיבים פה, 3/4 מהכותבים ועוד כמה בוגדים שהעזו להצביע לצד "הלא נכון"?

ארנון 16 בנובמבר 2015

יש מצב שאתה קורא למערכת לגנות את התגובות שלך עצמך?
מדגם קצר מהימים האחרונים בלבד:

"מאנו, מה קרה אידיוט, המציאות כואבת ?
מזל שאי אפשר להאשים את היהודים צמאי הדם בארועים בצרפת, למרות שניתן להעריך שחלאות שמאל מסוגך בודאי ימצאו את ההקשר."

"בניגוד לאנשי השמאל האחרים שמככבים פה בני אינו גזען והוא לא חושב שהכל זאת אשמת היאהוד." (כלומר, השמאלנים האחרים כאן, חוץ מידידך האישי בני, הם גזענים שחושבים שהכל זה באשמת היאהוד. אגב, דוגמה נהדרת לאדם שחושב בינארית, שחור-לבן, ולא מסוגל לראות מציאות מורכבת וצבעי בינים. אדם כזה רואה בכל מי שמבקר את מדיניות ישראל כאחד שחושב ש"הכל אשמת היאהוד". אדם כזה לא מסוגל להבין שיש אנשים שחושבים שיש כאן אחריות לשני הצדדים. אדם כזה חושב כמו ילד במושגים של "אשמה" ולא במושגים של "אחריות").

בלייק 16 בנובמבר 2015

אני מסכים.
זה כמובן לא אומר שאין גזענים ימנים, בדיוק כמו שיש שמאלנים גזענים, ולפעמים מותר להגיד על מישהו שהוא גזען. לא מתוקף הצבעה למפלגת ימין, אלא מדעותיו כפי שמתבטאות בתגובה או פוסט, לא?
אגב, אין לך בעיה עם תגובה כמו האחרונה (נכון לעכשיו) בפוסט האחרון של בני?
(אני אצטט למקרה שלא ראית ולאחרים:
״השמאל הוא האויב האמיתי.גיס חמישי בדיוק כמו אחיהם הערבים.גם באירופה…״)

דיזידין 16 בנובמבר 2015

אחלה פוסט.
בדיוק ככה אמא שלי חינכה אותי.

בני תבורי 16 בנובמבר 2015

נמצא בחפירות פייסבוק:
לצרפתים מגיע, הם מסמנים מוצרים מההתנחלויות. גם לרוסים מגיע, הם מספקים נשק לסוריה. לאמריקאים מגיע כי הנשיא שלהם מוסלמי, לדרום אמריקאים מגיע כי אין נאצי שהם לא הסתירו אצלם אחרי השואה. לאפריקאים מגיע כי הם מסתננים, לסינים כי הם עושים עסקים עם הרוסים, ליפנים בגלל פרל הארבור, להולנדים כי הם הסגירו את אנה פרנק, לאנגלים בגלל הבי בי סי, לאיראנים בגלל הפצצה ולשוודים הכי הכי הכי מגיע – כי הם לא צופים בסדרות של צביקה יחזקאלי.
אבל אם מישהו יגיד שמגיע לנו זה מפני שהוא אנטישמי.
ואז מגיע לו גם.

Amir A 16 בנובמבר 2015

לא יודע אם לצחוק או לבכות.

איציק 16 בנובמבר 2015

נו, זה נפלא, אין אפליה ואין גזענות, לכולם מגיע במידה שווה.

רפאל 16 בנובמבר 2015

ראשית, בואו נגיד שהרבה יותר מועיל לראות את הדיונים כאן ( למרות שאנחנו עצבניים קצת ויש חילוקי דעות )
מאשר לראות את ה loop הלא נגמר בחדשות, שגורם לך לשנוא קודם כל את עצמך ואז כל דבר שזז כהצדקה לכך שהתמכרנו ואין לנו שום דבר יותר טוב לעשות : ) .
הנה, עוד עניין שאהיה חייב להודות שהפלייאוף בסדרות לא יוכל לפתור.
זה לא ימנע מרוצחים עם נשק להשתולל ולהוציא להורג.
זה גם לא ימנע מהמוצרים האלה מיהודה ושומרון לאיים על איכות החיים של אירופה.

אין לי ספק שכל עוד אלה אירועים נקודתיים ונדירים יחסית, הגם שגדולים ומפחידים, אנשים יידעו להכיל זאת בקטגוריה של מטורפים וגם שצריך להיות משוגע בשביל להצטרף לאידיאולוגיה כזאת וכוחות הבטחון כבר יידעו לטפל באיומים האלה, גם אם יאשרו להם פעולות שנוגדות קצת את הרוח הליברלית של זכויות האדם, חופש התנועה וכו' ( כלומר, בשביל לעצור מחבלים פוטנציאלים ).
השאלה שלי היא מה תהיה התגובה אם ייקרו המון אירועים של טרור מול אזרחים אבל בסדר גודל קטן יותר…
כלומר, שבטווח של שנתיים נניח יהיה את המספרים ( סליחה מראש על ההתייחסות לבני אדם כסטטיסטיקה ) של 150 הרוגים ו 300 פצועים, אך מעשרות ואף מאות פעולות של ירי, סכינאות או סתם אנשים שמגלים שהחגורה שלהם מהשוק גם מתפוצצת.
עזבו, אפילו שהמספר יהיה 50 הרוגים אבל מעשרות פעולות.
מציאות כזו תשנה את היחס להרבה דברים.
בינתיים זה לא נראה קרוב לכך והתקווה היא שגורמי הבטחון באירופה ובארה"ב לא ייתנו לזה לקרות.
עם כל הצער והאבל הכבד בצרפת ובעולם ה'חופשי' ( אנשים חופשיים להיות זאבים אחד לשני בכל מקום, כן ), זה רחוק שנות אור ממה שישראל נאלצת להתמודד איתו כבר עשרות שנים.

באבא ימים 16 בנובמבר 2015

זה נכון ואפילו נתמך במספרים:

הידעתם שכמעט 20% מן הפקיסטנים ו 36% מן המוסלמים במצרים אינם תומכים בסקילת נואפים?

הידעתם שבין 18 ל 42 אחוז מן המוסלמים בפקיסטן, ירדן, מצרים וניגריה אינם תומכים בקטיעת איברים לפושעים?

הידעתם שכמעט 30% מן המוסלמים במצרים אינם סבורים שהעונש הראוי למי שעוזב את האיסלאם הוא מוות?

היידעתם ששני שליש מן המוסלמים בבריטניה אינם תומכים ברצח על כבוד המשפחה?

זה פשוט גועל נפש להכליל.

duncan 17 בנובמבר 2015

זה עדיין מספרים גבוהים.
במקומות נורמליים זה 99% נגד סקילה.

באבא ימים 17 בנובמבר 2015

כנראה שהציניות שלי לא עברה….

אז הנה עוד אחד –

It must be incredibly frustrating as an Islamic terrorist not to have your views and motives taken seriously by the societies you terrorize, even after you have explicitly and repeatedly stated them. Even worse, those on the regressive left, in their endless capacity for masochism and self-loathing, have attempted to shift blame inwardly on themselves, denying the terrorists even the satisfaction of claiming responsibility.

It's like a bad Monty Python sketch:

"We did this because our holy texts exhort us to to do it."

"No you didn't."

"Wait, what? Yes we did…"

"No, this has nothing to do with religion. You guys are just using religion as a front for social and geopolitical reasons."

"WHAT!? Did you even read our official statement? We give explicit Quranic justification. This is jihad, a holy crusade against pagans, blasphemers, and disbelievers."

"No, this is definitely not a Muslim thing. You guys are not true Muslims, and you defame a great religion by saying so."

"Huh!? Who are you to tell us we're not true Muslims!? Islam is literally at the core of everything we do, and we have implemented the truest most literal and honest interpretation of its founding texts. It is our very reason for being."

"Nope. We created you. We installed a social and economic system that alienates and disenfranchises you, and that's why you did this. We're sorry."

"What? Why are you apologizing? We just slaughtered you mercilessly in the streets. We targeted unwitting civilians – disenfranchisement doesn't even enter into it!"

"Listen, it's our fault. We don't blame you for feeling unwelcome and lashing out."

"Seriously, stop taking credit for this! We worked really hard to pull this off, and we're not going to let you take it away from us."

"No, we nourished your extremism. We accept full blame."

"OMG, how many people do we have to kill around here to finally get our message across?"

טל המנצ'סטרי 16 בנובמבר 2015

אין שום הבדל בין מי שצועק אללה או אכבר רגע לפני שיורה ביהודים חפים מפשע כשהם ברכב שלהם נוסעים הביתה וזה ממש לא משנה לאן הם נוסעים או היכן הם גרים, לבין כאלה שצועקים אללה או אכבר רגע לפני שהם מרססים למוות אנשים חפים מפשע שבאו לראות מופע של להקת רוק.

יש מכנה משותף אחד לכל אלה, מוסלמים, מוסלמים קיצוניים ולא מדובר בבודדים וזה הרבה יותר מצבא אחד קטן. זה הסרטן הכי גדול שפקד את העולם מאז היטלר והגרורות שלו נמצאות בכל מקום.
הם רוצחים, טובחים, אונסים בשם אללה, בשם האיסלם ומספיק עם הפוליטקלי קורקט.
בדיוק כמו שיש יהודים מטורפים, מנוולים שרצחו בשם התורה או הדת היהודית אבל מה לעשות, במקרה של יהודים באמת מדובר בבודדים עלובים וכשכולנו מתנערים ובזים לכאלה.
במקומות רבים בעולם, באירופה עצמה, ראיתי עוד ועוד מוסלמים מהללים את הטבח של סוף השבוע בפריז.
זו מלחמת דת! ויש כאלה שכדאי שיפסיקו לשקר לעצמם ויתמודדו עם האמת.

קשקשן בקומקום 16 בנובמבר 2015

טל בלי להכנס לדיון פוליטי זה בעייתי שאתה טוען שאתה יודע בדיוק מה המניע של כל אחד.
אני חושב שפגיעה באזרחים היא נתעבת והיא פשע בכל מקרה אבל להגיד כעובדה שהמניע הוא "בשם האיסלם" גם לרצח של מתנחלים בשטחים (ושל תלאביבים בבית קפה) זה סתם לעשות לך את החיים קלים. לפחות בחלק מהמקרים זה חלק ממאבק לאומי/טריטוריאלי. זה לא מצדיק, זה לא מוריד מחומרת הרצח, אבל להגיד שזה "הכל בשם האיסלם" זוהי עצימת עיניים ואינוס של המציאות לצרכים שלך.
חלק גדול מהמפגעים האחרונים אמרו בחקירות שב"כ (ואני לא הייתי רוצה להחקר ע"י השב"כ) שהם ביצעו פיגוע כנקמה על רצח משפחת דוואבשה. אז אתה החלטת שזה "בשם האיסלם ואללה"?

טל המנצ'סטרי 16 בנובמבר 2015

אני לא מדבר על מקרים ספציפיים. כמו שהבאת את המקרה של אולי נקמה על משפחת דווארבשה אז אני יכול להגיד לך שעמי פופר רצח 7 פלסטינאים דאז בגלל סיבה שהיא לא שנאת ערבים וגזענות (יש שמספרים שזה בגלל לב שבור וכשהשתכר לגמרי כמה שעות לפני האירוע)
אלא על התמונה הגדולה והברורה, אנחנו נמצאים במלחמת דת, דת האיסלם ומצד הקיצוניים כנגד שאר העולם ואגב, המלחמה הזו מתנהלת גם בינם לבין עצמם, אין שבוע שלא עובר שבו איזה מסגד מתפוצץ ע"י מחבל מתאבד או מכונית תופת בעירק ובמקומות אחרים.

לגבי ישראל, אם זה לא היה עניין דתי אז לפלסטינאים לא היתה בעיה להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית וגם ממזמן הם היו מסכימים לפשרות הטריטוריאליות שהוצעו להם.
הם לא רוצים לחיות לצד יהודים, בתוך יהודים או להכיר ביהודים בבעלי הבית על שטח מסויים ובדיוק כמו שהקיצוניים של דעא"ש רואים באירופאים ככופרים ורוצים לכפות על כולם את דרך והתנהלות החיים שלהם, המכנה המשותף של כל אלה מגיע מן הדת ואל מול השוני של האחר.

אביאל 16 בנובמבר 2015

דור – ברור שבפרספקטיבה כללית לכל מה שנופל להגדרה של פעולת טרור, הטרור האיסלמי אינו מייצג את רוב המקרים, אבל פה זה השקר של המספרים הגדולים, ראשית כל אירועי הטרור המשמעותיים ביותר במערב נעשו ע״י טרוריסטים מוסלמים, 9.11, לונדון, מדריד ופעמיים בפריז. תוסיף את ההתקפות הרצחניות של הצ׳צ׳נים במוסקבה ותקבל רוב מוחלט של המקרים המשמעותיים, טרור כמעט ולא מחבל ביום יום של האדם הממוצע במערב מבחינת סיכון חיים (ישראל היא המקרה הבודד שטרור אכן מעלה את הסיכוי של הפרט למות בממוצע) אבל הוא משפיע תודעתי, ההאפקט הכלכלי, משפטי, חברתי וצבאי של פיגועי ה9.11 הוא משמעותי בערך פי 100 מאשר ההתקפה עצמה וזה בדיוק מה שהטרור רוצה להשיג, לחומה א-סימטרית אפקטיבית ביותר ובמדג הזה המוסלמים הם מספר 1 בדירוג ללא מתחרים בעולם.
עוד נקודה בהקשר האיסלמי הוא חוסר הגינוי, התמיכה השקטה וכו׳, מספיק לראות זאת בארץ, ברצח אבו-חדר ובכפר דומא, הגינוי המוסדי והציבורי היה מוחלט, לעומת זאת אנחנו לא רואים כמעט שום גינוי מהצד השני וזה המטרד הגדול, בטח שלוקחים בחשבון את העובדה שמרבית ההרוגים מהטרור המוסלמי הם מוסלמים, כאלה שלא מתקוממים נגד אותו טרור שפוגע בהם יותר מכל, בדיוק כמו שלא כל הגרמנים היו נאצים עדיין היה צריך לרוצץ את הגולגלת של היטלר.

המאמן 18 בנובמבר 2015

לא נכון.
נסראללה גינה את הפיגוע בפריז.
גם מראדונה.

never say never 16 בנובמבר 2015

עזבו אתכם מטרור, ראול פרש, שמישהו יכתוב על זה…

אריק י. 16 בנובמבר 2015

+1 מאוהד ברסה

Comments closed