חשיבות הליגה התחרותית – שמינית הגמר כמקרה מבחן

בתור שחקן מנג'ר מנוסה, תמיד סברתי שברגע שהליגה מתחילה להיות קלה עבורי, גם באירופה מתחיל להיות הרבה יותר קל.

הסיבה היא שבעוד היריבות היו צריכות לשחוק את שחקניהן במאבקי ליגה קשים, אני ניהלתי רוטציות א-לה בניטז שלקחו בחשבון בעיקר הגעה של השחקנים בכושר וברעננות לשלבים המכריעים וכך היה לי יתרון יחסי.

*

עם זאת, במציאות ההנחה הזאת לא תמיד באה לידי ביטוי, ובשמינית גמר ליגת האלופות נקבל מקרה מבחן מעניין כדי לבחון את השאלה מה עדיף – לשחק בליגה חזקה ותחרותית ששומרת את השחקנים במתח גבוה, או בליגה תחרותית פחות עם פערים רמות גדולים יותר שמאפשרים מנוחה וצבירת ביטחון לקראת השלבים המכריעים.

*

כך, ייפגשו פ.ס.ז שהמרחק בינה לבין השנייה בטבלה בצרפת גדול יותר מהמרחק שניתן למדוד במתקן שהוכיח את התיאורייה של אינשטיין, עם צ'לסי שמדשדשת כל העונה בליגה התחרותית ביותר באירופה דהיום, ונאלצת לשחוק את שחקניה במה שבאופן מדהים הפכו להיות קרבות תחתית.

כמו כן ייפגשו ברצלונה שדיי מטיילת בליגה הספרדית (וגם אם הפער היה צמוד בסוף יש ארבעה משחקים בשנה מול קבוצות שמתקרבות לרמתה המקצועית של ברצלונה בליגה), מול ארסנל שנמצאת בעיצומו של מאבק אליפות סופר דרמטי וסופר צמוד.

לבסוף, באיירן מינכן שעל אף קולות מאבק של דורטמונד מחזיקה בפער בריא בצמרת תפגוש את יובנטוס שעלתה רק השבוע למקום הראשון אחרי פתיחה חלשה, ולפחות נכון לעכשיו מסתמן מאבק אליפות אמיתי וצמוד עם נאפולי לכל הפחות.

*

אין ספק שיש פערי רמות בשלושת המשחקים ובאיירן, ברצלונה ופ.ס.ז טובות יותר מהיריבות שלהן כך שהמקרה מבחן אינו נייטרלי, אבל ניצחון מוחץ של כל הקולות בהחלט יפחית בערך החשיבות של ליגה תחרותית לצורך ההצלחה באירופה, בעוד שאם תתרחש הפתעה או שתיים אחד ההסברים בהחלט יכול להיות רמת המתח התחרותי שהקבוצות האלה נמצאות בו.

*

כך או אחרת, ליגת אלופות שמחה לכולם!

הורד

רמזים למכבי של בוס
על הסביבה הרעילה ותוצאותיה

63 Comments

no propaganda 16 בפברואר 2016

קודם כל תמיד כיף לקורא פוסט על ליגת האלופות, תודה :)

שנית, אני לא חושב שמקרה ברצלונה-ארסנל, דומה לבאיירן-יובנטוס ולצ'לסי פסז'.
במקרה של ברצלונה היא הרבה יותר חזקה מארסנל על הנייר ומאבק\לא מאבק לא אמור לשנות פה.
במקרה של באיירן, ובהתחשב בזה שכל הבלמים שלה פצועים ובזהות המאמן, אני בכלל לא בטוח מי הפייבוריטית לנצח. המקרה של צ'לסי בכלל מעניין. הם קבוצה חזקה מאוד על הנייר אבל רב העונה משחקים ברמה נמוכה ואם הם ישחקו כמו ששיחקו רב העונה, זו לא תהיה שאלה של תחרות או לא בליגה כי גם פה יהיו הבדלי רמות גדולים, מצד שני אם צ'לסי תשחק לרמת השחקנים שלה אז זה בהחלט יהיה תחרותי מאוד.

פורד פרפקט 16 בפברואר 2016

1+

karim the dream 16 בפברואר 2016

אני לא חושב שניצחון מוחץ באמת יפגע בערך החשיבות של התחרותיות, פשוט צריך לומר את האמת והיא שיש קבוצות שפשוט רמה מעל כולם. בארסה מול ארסנל לדעתי תהיה תבוסה מוחצת אם ארסנל יעלו בגישה שהם ימשיכו לשחק התקפי ולבדר את הקהל.

מצד שני בשני המשחקים האחרים שהזכרת יהיו קרבות קשים לטעמי. צ'לסי מגיעה פצועה וחבולה ולדעתי זה בדיוק "התירוץ" שהיא לא זקוקה לו במילא לשחק הגנתי מאוד ולנסות לצאת מפריז עם תיקו או הפסד מינימלי. במקרה של יובה אותו הדבר, רק שהיא לא זקוקה למשחק מבוקר שסותר מעט את הסגנון הרגיל שלה, ההגנה שלה פשוט טובה מדי בשביל להפסיד בהפרש של שני שערים (אם בכלל להפסיד), ואני מצפה להפתעה בדמות יובנטוס ברבע הגמר.

ושאלה אחת, אתה חושב שבארסה תצליח לזכות באלופות פעם שנייה ברצף?

אופיר 16 בפברואר 2016

המיתוס של "ארסנל המבדרת" תפס כל כך חזק, שאף אחד לא שם לב שהיא מבקיעה בסה"כ מעט שערים כבר די הרבה שנים.

בינונית? כן. רופסת? כן. מאומנת? לא. התקפית? לא! למעשה רוב הקבוצות שמשחקות מולה שולטות במרכז השדה. ארסנל מגרדת 2 נקודות בממוצע למשחק כי הסגל שלה איכותי יותר מזה של רוב הקבוצות, אבל הוא לא מתקרב למיצוי הפוטנציאל שלו, וזה לא בגלל משחק התקפי חסר פשרות.

מתן גילור 16 בפברואר 2016

לפני שנתיים היה קרב משולש וצמוד על האליפות בספרד ושתי הפיינליסטיות הגיעו משם.
בעונה שעברה ברסה ויובה טיילו לאליפות ודווקא הן היו הפיינליסיות.
צריך לבחון את המגמה הזו לאורך זמן רב יותר ולנסות איכשהו לנטרל הפרשי רמות במסקנה.
נראה לי שהרבה יותר קל לבחון האם קבוצות ממדינות בינוניות וקטנות מצליחות יותר בליגה בה הן שולטות לחלוטין או בליגה תחרותית יותר, כשדירוג הליגות קרוב (שוב, כדי לנטרל הפרשי רמות).

גיל שלי 16 בפברואר 2016

מסכים עם מתן

בני 16 בפברואר 2016

בהתחשב בעובדה שבארסה לא היתה אלופה שנה שעברה עד המחזור האחרון אני לא מבין איך אפשר לקרוא לזה שיוט לאליפות

מתן גילור 16 בפברואר 2016

היא דווקא כן היתה אלופה לפני המחזור האחרון.

בני 16 בפברואר 2016

סליחה, טעות. המחזור הלפני אחרון. עדיין, אליפות שהושגה במחזור האחד לפני האחרון (משחק חוץ מול אתלטיקו מדריד) היא בשום פנים לא שיוט

מתן גילור 16 בפברואר 2016

בני, מהמשחקים שראיתי (לא כולם) ומהתוצאות, עולה תמונה מאד ברורה. היו לה 6 ניצחונות רצופים עד הבטחת האליפות והיא היתה במקום הראשון 13 מחזורים ברציפות. אולי המילה "טיילה" פחות מתאימה, אבל זה בהחלט היה שונה מהעונה קודם לכן שבאמת אף אחד לא ידע מי תהיה האלופה. בעונה הקודמת, 99% שמו את הז'יטונים על ברסה והיא לא "התאבדה" על האליפות הזו, כפי שאתלטיקו והיא עצמה "התאבדו" על האליפות עונה לפני.

אלי 16 בפברואר 2016

הפרש שערים 89+ ב 38 משחקים.
כלומר ברוב המשחקים היא טיילה.

ערן קאלימי 16 בפברואר 2016

כתבו כאן כל באיירן הפצועה, אבל שכחו שגם יובה פצועה, ובאותן עמדות, שני הבלמים הפותחים שלה כרגע לא כשירים לשחק, וחדירה שיחק משחק אחד רצוף, כך ששווה להניח שתיכף הוא גומר את העונה.

ערן קאלימי 16 בפברואר 2016

כל=על

no propaganda 16 בפברואר 2016

אתה כנראה מתככון לתגובה שלי. מה שאתה אומר נכון אבל אצל באיירן גם הבלם המחליף פצוע.

ערן קאלימי 17 בפברואר 2016

גם של יובה.

no propaganda 17 בפברואר 2016

למיטב ידיעתי ברצאלי כשיר

אריק האדום 16 בפברואר 2016

בתור שחקן מנג'ר מנוסה (מה מנוסה… סובל מבעיית התמכרות קשה שמתבטאת בכך שהשמירה האחרונה, שאני מתרחק ממנה כמו מאש, היא שנת 2096, כשבסך הכל יש לי משהו כמו 450 ימי משחק במצטבר, ימי אדם…)…
אז בתור שחקן מנג'ר מנוסה… אני תמיד שידרתי לשחקנים שלי שהכי טובים נמצאים על המגרש. שאין דבר כזה משחק לא חשוב, שהמטרה היא תמיד לנצח את המשחק הבא אפילו אם הוא בגביע הליגה נגד דארלינגטון.
אפס פשרות בנושא הזה
אפס הורדות של הרגל מהגז
הכי מהר, הכי גבוה, הכי חזק
ב-0:4 במחצית אני צועק על השחקנים שיתנו מעצמם עוד עושה חילופים התקפיים
רוח המועדון
רוחו של אריק האדום

ולחשוב שאני אוהד הפועל תל אביב…

תומר ש 16 בפברואר 2016

ענק!!
הרגת אותי

אריק האדום 16 בפברואר 2016

רק תיקון קטן… השנה היא 2092
זמן המשחק המצטבר 616 ימים, 23 שעות, 1 דקה
וזו רק שמירה אחת מתוך לא מעט…
בהערכה גסה הוצאתי חמש שנים מהחיים שלי על המשחק הזה… מתוך 36… מכובד. מוגזם. מטומטם. ממכר

אוריה 16 בפברואר 2016

וואו!
תן פרטים עסיסיים- עם איזה קבוצה אתה? כמה אליפויות לקחת? וצ'מפיונס?
נבחרת ישראל העפילה ליורו?
אוגנדה הגיע לחצי גמר מונדיאל??
הנכד של מסי מככב בברצלונה?

אריק האדום 16 בפברואר 2016

זה התחיל עם באר שבע בליגה הלאומית (הצלחתי לקחת איתם את גביע אופ"א ואת ליגת האלופות – הישג שלא ישוחזר מאז על ידי שום קבוצה מהדרג הזה)

עברתי ללברקוזן – אחרי עשור היא הפכה מ"נברקוזן" ל"אברקוזן" 10 אליפויות, 9 גביעי אירופה לאלופות. אימת אירופה, העשור שלי שם שינה את הליגה הגרמנית וביטל את ההגמוניה של באיירן מינכן.
בגלל סכסוך עם ההנהלה שהרגישה שאני גדול יותר מהמועדון עזבתי, לקחתי שנה לחשוב על הכל.

משם עברתי לעונה בריאל מדריד. החלפתי את כל הסגל והמשכתי לעונה ללא הפסד עם כל התארים אחרי שנים של הגמוניה של ברצלונה בליגה, הגעתי מיד לאחר עידן שוסטר הכושל. העיתונאים במדריד טענו שהחזרתי את המדרידיטסה לריאל. עזבתי כי לא התחברתי למועדון.

עוד חצי שנה בבית והרגשתי את הדגדוג. ההצעה של ארסנל קסמה לי וסחפתי אותם בחצי עונה השנייה לאליפות מרשימה. הודחו מליגת האלופות שבוע לפני הגעתי.
מכיוון שאני אוהד יונייטד הרגשתי שאני לא מצליח להירדם בלילות עם ה"דם על הידיים" ומיד אחרי משחק ההכתרה הודעתי שאני עוזב.

את העונה התחלתי במילאנו. באינטר. אחרי עידן מוריניו שכלל שליטה מוחלטת באיטליה אבל היעדר יכולת למנף את ההצלחה לאירופה. זה התחיל עם גביע אופ"א ואליפות והמשך לעוד 3 שנים של של אליפות+גביע אירופה לאלופות. אינטר מעולם, ולעולם, לא נראתה יותר עוצמתית כמו בעידן שלי.

המחליף של המחליף של המחליף של פרגסון פרש מאימון אחרי שיונייטד זכתה בסגנות האליפות באנגליה, אחרי שנים של אובדןצלם קבוצה ואף הידרדות לליגת המשנה. וכאן מתחיל הסיפור האמיתי.

55 שנות שליטה מוחלטת בליגה האנגלית. כולל 53 גביעי אירופה לאלופות. מלבד שנתיים כל השאר היו שנים מושלמות.
כולל עונות של 38 נצחונות. כולל 4 עונות ללא הפסד בכל המפעלים.

חוץ מזה לקחתי גם כמה מונדיאלים ויורו, אפילו אפילו עם ישראל ומרוקו.

פרשתי בגיל 105 (נראה לי) אבל השארתי יונייטד מספיק חזקה כדי להיות רלוונטית בכל המסגרות ולהמשיך לעבות את ארון התארים.
הסיכום של תקופתי ביונייטד היה: "אמרו שאין מחליף לבאזבי, ואז פרגסון הגיע, אמרו שגם לו לא יהיה מחליף, ואז אריק האדום הגיע. ולו כבר באמתת לא יהיה מחליף. המלך מת ואיתו המלוכה"

א.ה 16 בפברואר 2016

אתה לא עובד?

אריק האדום 16 בפברואר 2016

זה בלילות. התגרשתי גם (ובעיקר) בגלל זה. אני מכין תביעה נגד sega

רפאל 16 בפברואר 2016

עדיף לך להתמכר לזה מאשר לשטויות של איזה אשה שלא נותנת לבעלה קצת זמן להשתחרר.

ניק 16 בפברואר 2016

אני מניח שעשית את זה באחד המנגרים הקודמים…
בחדש יש קטע שהשחקן שהגיע הכי רחוק (בתאריך) מקבל מנגר מתנה לכל החיים. כאילו החברה בודקת את זה איכשהוא.
יש לך סיכוי טוב…

אריק האדום 16 בפברואר 2016

2009. יש להם קטע כזה שהם מגיבים לך על ההתקדמות שלך במשחק. הגעתי מהר מידי ל"אין לנו מה לומר לך, האמת… לא חשבנו שתגיע לכאן"

אוריה 16 בפברואר 2016

עוד פעם וואו.
הרבה שנים העברתי עם משחקי מנג'ר, תמיד התחלתי עם מנצ'סטר (ורק איתם) ונראה לי שהשיא שלי הוא להיות איתם 10-12 שנה רצוף.
בד"כ בשלב הזה יצאה כבר גירסה חדשה של המנג'ר ועברתי אליה.
ממש העלת לי נוסטלגיה פה…
אגב, אני עוד זוכר את המנג'ר שהיה אפשר לקנות את אבי נמני בתוך הרשימה של "שאר העולם". 10 שנים הוא שרף לי את הקווים באולד טראפורד :)

אוריה 16 בפברואר 2016

נזכרתי שיש להם גם תגובה של "הגיע הזמן להתקלח ולהחחליף גרביים" :)

אריק האדום 16 בפברואר 2016

עובר את זה בהרף עין, באותה מהירות שהויינגרים שלי שורפים את האגף (הם ילידי 2070)

אריאל גרייזס 16 בפברואר 2016

אדיר! אחת התגובות הכי טובות אי פעם. ורחמיי עליך

אריק האדום 16 בפברואר 2016

no need
זה האסקפיזם שלי.
ואחת הסיבות שכדורגל רגיל כבר לא מרגש…
זה והפרישה של פרגסון

ארז 16 בפברואר 2016

מצטרף לגרייזס.
אחי, זה יותר מאסקפיזם… אתה גורם לי להרגיש נורמלי.
אצלי זה הפיפ"א (עד לפני שנתיים הפרו), במינון גבוה מאוד לגילי אבל רחוק מהתופעה המטרידה והמוטרפת שאתה מתאר…

אריק האדום 16 בפברואר 2016

אם הייתה לי אפשרות להעלות לכם צילומי מסך…
אולי יש…

אמיתי 16 בפברואר 2016

אתה חולה בקטע טוב…נראה לי

ירוק 17 בפברואר 2016

ענק אריק! באמת אחת התגובות הגדולות שנתקלתי בהן בדה באזר (אבל מצד שני אני לא 55 שנה כאן עדיין..)

אריק 16 בפברואר 2016

אתה מטורף..תמיד בשנה השלישית כשקבוצה הצמפיונשיפ איתה התחלתי השתלטה על הפרמייר ליג, התחיל להימאס לי. בשנה הרביעית תמיד פרשתי עם ליגת האלופות הראשונה או השניה.
נכשלתי בבחינת לשכה בגלל המשחק הדבילי ואז נרפאתי.
טסיגלקו או טו מדאיירה???

עסק שחור 16 בפברואר 2016

ענק!

באופן אישי הצלחתי להילחם בהתמכרות ואני נקי כבר עשור.

יוני 16 בפברואר 2016

גדול אריק. אני טיפוס קצת פחות התמכרותי, שרפתי במצטבר אולי כמה שבועות על הסם הזה.

יש לך איזה טיפים למנג'רים לא ממש מוצלחים כמוני?

אריק האדום 16 בפברואר 2016

EDITOR (:
ויותר ברצינות… ליצור לך יתרון כלכלי דרך קנייה בזול ומכירה בקצת יותר יקר כל הזמן בשוטף. למצוא שחקנים עם חוזים שעומדים להיגמר. להציע את השחקנים שלך למכירה. גב כלכלי לאורך זמן זה שם המשחק.
תראה אותי… עפתי

D! פה ועכשיו 16 בפברואר 2016

אתה צריך להופיע ב-4-4-2

גיל 16 בפברואר 2016

אני חושב שהמקרה של צ'לסי שונה. זו קבוצה שהיא עדיין האלופה ויש לה שחקנים טובים שנקלעו לעונה רעה, אבל במשחק נתון עם מוטיבציה גבוהה יכולים להצליח. במקרה הזה אני חושב שחשיבות המשחק וההפסקה מהמאבקים באנגליה יעשו להם רק טוב (כמובן עד גבול מסוים).

גלעד בלום 16 בפברואר 2016

מדובר בנוק אאוט, בית-חוץ, משחקים ספציפיים, מאצ׳ אפ ספציפי, כל הקבוצות שהזכרת יכולות ביום נתון להוציא נקודות אחת מהשניה, אפילו ארסנל, בספרד יש מאבק אמיתי על האליפות למרות שברסה הכי מרשימה , ההפרש לא גדול אבל שביר(אם כי לברסה שני משחקים ביד). צ׳לסי לא בדיוק מועמדת לירידה למרות שטכנית היא בתחתית, אם תצטרך לתת מנוחה היא תיתן, גם ההרכב השני שלה יישאר בליגה, הם כבר לקחו ליגת אלופות בעונת ליגה לא טובה.

פסז ובאיירן באות עם אליפות בכיס פחות או יותר אבל זה לא מבטיח כלום, בקיצור יהיה מעניין.

אגב, היפותטית הייתי רוצה לעשות מידי כמה עונות ״חילופי קבוצות״, לתת לברסה/ריאל לשחק עונה שלמה בפרמייר ליג ולשלוח את ארסנל/יונייטד/סיטי/צ׳לסי או מי שאלופה באנגליה להתחרות עונה שלמה בלה ליגה. ולחילופין לשלוח את באריין לסרייה A ואת יובה לבונדסליגה.

מעניין אם ברסה תיתן שישיות לסטוק ואברטון והאם ניימאר ומסי ימשיכו בהשפלות של קבוצות, סוארז כבר הוכיח שהוא יכול לכבוש 30 שערים בעונה.

והאם העליונות הטכנית של ארסנל תהיה בולטת גם מול חטאפה ומאלאגה.

matipool 16 בפברואר 2016

לגבי סוארז – אני חושב שחלק מהקרדיט לגביו צריך לתת לליברפול ולברנדן רודג'רס .
הוא הגיע כחלוץ טוב מאד ולא יותר מזה . לא היה כזה הייפ גדול סביב ההחתמה שלו בחלון ההעברות בינואר ( בסביבות 22 מיליון פאונד ) . באותה תקופה הוא גם לא היה החלוץ המוביל של אורגוואי ולא נחשב למכונת שערים יוצאת דופן ( היו כבר לא מעט חלוצים שכבשו בצרורות בהולנד ולא הצליחו לעשות את המעבר ולהיות סקוררים בליגות גדולות יותר ) .
בעונה וחצי הראשונה שלו אצלנו , הוא עדיין לא היה כובש מחונן ואז הכל התפרץ אצלו יחד עם הכדורגל החיובי והמהיר שרודג'רס הביא לליברפול באותה עונה ובעצם בחצי השני של העונה שלפני .
צריך לזכור שבעונה שהוא כבש 31 שערי ליגה , לא כלולים בזה פנדלים שבעט ג'רארד והוא גם החסיר יותר מעשרה משחקים בעקבות פציעות והרחקות . למעשה , הוא היה שווה באותה עונה יותר מ-40 שערי ליגה .
אם לא יקרה משהו יוצא דופן , באמצע מרץ הוא כבר יחצה את רף 30 שערי ליגה בברצלונה . פנומן אמיתי ואחד שיכול לשנות קבוצה לגמרי .

omer 16 בפברואר 2016

סוארז הגיע לליברפול אחרי שבעונה המלאה האחרונה שלו באייאקס הוא כבש 50 שערים. סוארז לא מפסיק להבקיע כבר 8 שנים וזה לא ממש משנה איפה הוא משחק. החלוץ הכי טוב בעולם (עם כל הכבוד לזלאטן וללבנדובסקי- ויש המון כבוד).
לברנדון רוג'רס אין קשר לפריחה שלו. אם כבר, רוג'רס צריך לשלוח לסוארז זר פרחים ענקי על כך שהביא אותו לגבהים שספק אם יוכל לשחזר בהמשך קריירת האימון שלו.

אנדר 16 בפברואר 2016

סופסוף מישהו אומר את זה. החלוץ הכי טוב בעולם. קילר אינסטינקט, בא למאני טיים, חיית שערים בכל דרך אפשרית כמעט, מיקום נהדר. חבילה שלמה

אופיר 16 בפברואר 2016

הייתי בטוח שזה קונצנזוס.
בארסה הנוכחית נולדה בחטא, אבל לצפות בה זה הדבר הטוב ביותר לעשות היום, בחיים, אבסולוטית.

D! פה ועכשיו 16 בפברואר 2016

אנחנו אומרים את זה כבר כמעט ארבע שנים. אף אחד לא מקשיב.

ק. 16 בפברואר 2016

השנה סוארס הוא גם המוציא לפועל של הפנדלים…
וכמו שכתבתי במקום אחר, הוא הכדורגלן הטוב ביבשת בעונת המשחקים הנוכחית

-גיסנו- 16 בפברואר 2016

הפערים בין 3-5 קבוצות העילית לכל שאר הקבוצות עצומים גם ככה, שאני לא יודע אם התיאוריה הזו יכולה לעמוד במבחן אמיתי בשמינית הגמר הקרובה

רפאל 16 בפברואר 2016

שמינית הגמר מעניין כי זה אירוע שאנו מצפים לו זה זמן וכל משחק חשוב ומרתק.
הרעיון בפוסט מסקרן. לא יודע אם אכן ניתן להסיק מסקנות על סמך סדרות 2 משחקים המתקיימות פעמים בודדות בשנה
בתקופה מסוימת.

גם בסדרות הפלייאוף בספורט האמריקאי ברוב המקרים אין קורלציה הכרחית בין התקופה האחרונה של העונה לבין המרחק שהקבוצות עשו בפלייאוף עצמו.
אני זוכר הרבה מקרים שקבוצה בבייסבול נאבקה כל אוגוסט-ספטמבר על עליה לפלייאוף ואז או שהלך לה או שלא.
אותו דבר במקרה ההפוך, שקבוצה פחות או יותר הבטיחה את מקומה בשבועות האחרונים, הפסידה לא מעט ואז נתנו שוב נצחונות בדרך למעלה.

אתעניין במיוחד במפגש בין וולפסבורג לגנט.
התחרות בבלגיה הרבה יותר אינטנסיבית ופתוחה לעוד קבוצות בכל הנוגע להתמודדות על התואר.
קבוצות עם 40 אחוזי הצלחה לאחר 20 מחזורים הרבה יותר בעניינים מאשר קבוצת בונדסליגה עם 60 אחוז לאחר מספר זהה של משחקים.
היריבות שגנט פוגשת בליגה לרוב ממוקדות במטרה יש לה חשובה ומדידה שמתמודדים עליה הרבה קבוצות. באופן יחסי כל משחק חשוב מאוד מבחינת כולם.
בגרמניה, בגלל השיטה הקלאסית מרגישים זאת הרבה פחות.

אבל לך תשווה עכשיו בין התקציבים של הקבוצות הגרמניות והבלגיות.
ובשביל וולפסבורג משחק כזה הוא הגדול ביותר שלה אולי ever, כי יש סיכוי טוב להגיע ל 8 האחרונות
ועל פסגת הליגה כבר וויתרו מאז אותה אליפות סנסציונית לפני כמה שנים.
אז כמו שבגנט בטח יחסית נשמו לרווחה לקבל 'רק' את וולפסבורג, הרי שההרגשה הדדית.

אני יכול להגיד בלב שלם שאני מעדיף לראות משחק של ווסטהאם מול ווסט ברומיץ' מאשר ברצלונה וסלטה ויגו.
לפני חמש עשרה שנה ככל הנראה הייתי מעדיף כמעט כל משחק מהליגה הספרדית אפילו על יונייטד-ארסנל בעיצומו של מאבק אליפות.
העניין עם חלוקת זכויות השידור הלא פרופורציונאליים בספרד, גמרה אצלי את הסיפור.
אם הליגה זה סיפור האהבה של ריאל וברצלונה אז אצפה רק בשני המשחקים האלה ( גם לא משנה איפה יהיו בטבלה ומה ההשלכות לגבי האליפות )
ושהקבוצות האחרות יתעוררו ויתאגדו למען צדק. שלא יצפו ממני לעשות זאת בשבילם.
מספיק יש את הכדורגל הישראלי שצריך לדאוג לפראיירים כמו רעננה, כפ"ס ואשדוד

ק. 16 בפברואר 2016

כמו שהזכיר גלעד בלום- דין בארסה אינו כדין באיירן ופסז. דווקא בשל קצב צבירת נקודות דומה של שתי ה"שוות כח" בליגה שלה היא חייבת לשמור על מתח גבוה ותחרותיות שיא בליגה כל שבוע עד סוף העונה. איבוד נקודות של באיירן ופסז בעבור חלוקת כוחות הוא יותר סביל מבחינתן.
בנוסף את מדד הכח של צ'לסי תעשה לפי הקבוצה שמגיעה למפגש, זו של הידניק שיש לה רקורד מצויין.
לכן, השאלה של הפוסט מאד מעניינת אבל קשה לנטרל אותה משאר הגורמים במפגשים האלה.
הדוגמה היחידה שעולה לי היא באיירן בחצאי הגמר בשנתיים האחרונות הרבה אחרי שהבטיחו אליפות ומול קבוצות שוות על הנייר

אריק 16 בפברואר 2016

הדבר היחידי שאני מחכה לו זה בית ספר של אלגרי לפפ.
אולי הצופה בץ- הבנקאי ואיש השיווק וודוורד, יראה וילמד.

udi 16 בפברואר 2016

ליגת אלופות שמח.
הבדלי הרמות בין ברסה לארסנל כל כך גדולים, שאני מקווה שוונגר חכם ויבין שהוא יכול להעלות עם הנוער ולתת מנוחה להרכב הראשון, לקראת סוף העונה הכל כך חשובה שיש לו.

אופיר 16 בפברואר 2016

מישהו כתב שהדבר המכובד מבחינת ארסנל יהיה להצהיר שלא הצליחו להרכיב קבוצה לצמד המפגשים ולסיים ב-0-6 טכני מצטבר… אני מסכים.

אמיתי 16 בפברואר 2016

אין לי ספק שבארסה עדיפה (אנדרסטייטמנט) אבל..הגזמתם.
להגיד שזה יהיה כמו מול גראנדה או משהו זה עוול ומופרך.
ארסנל למיטב זיכרוני ניצחה כבר בקאמפ נואו ויש לה הייתי
אומר 30% לעבור.

אופיר 16 בפברואר 2016

בקאמפ נואו?? לא מרגע שעמדתי על דעתי.

אמיתי 16 בפברואר 2016

צודק…תיקו
ועדיין אני חושב שזאת לא עומדת להיות שחיטה.
לא מאמין שאני מגן עליהם אבל ליכלכתם עליהם סתם
בכמה תגובות פה. שנהיה בריאים

אופיר 16 בפברואר 2016

המפגשים האחרונים בקאמפ נואו נגמרו ב-3-1 ו-4-1 לבארסה, אבל המחשבה על מרטסאקר וקוסיילני מול סוארז, ניימאר ומסי גורמת לי לרוץ לשירותים.

udi 16 בפברואר 2016

גם אם יש 30 אחוז סיכוי אז בסיבוב הבא נפגוש את ריאל או באיירן או פסג ואז נעוף או בסיבוב אח״כ. בקיצור נגמור את השחקנים כשאין לנו באמת סיכוי לקחת את ליגת האלופות. אין מה להשקיע פה צריך לתת מנוחה לכל ההרכב כי הליגה זה הדבר החשוב

אמיתי 16 בפברואר 2016

התגובה שלך מתקשרת לפוסט רק הפוך.. השאלה אם ויתור על הצפמיונס יעזור בליגה..לא ככ בטוח

איציק 16 בפברואר 2016

מכבי בתקופת פארקר/שארס/ויצ'יץ' דקסה את הליגה ואת אירופה. מכבי של בלאט/בלו/רייס ירקה דם בליגה ולקחה את אירופה (במזל אבל לקחה). בשני המקרים הליגה בארץ היתה חלשה ומי שהשתנתה זו מכבי. כלומר טיול בליגה או מאבקים חריפים לא מייצג בהכרח את חוזקת הליגה ולפעמים מייצג את חוזקהתה/חולשתה של הקבוצה שבדיון.

גלעד בלום 16 בפברואר 2016

בינתיים צ׳לסי גנבה גול חוץ בשניה האחרונה של המחצית בדרבי המיליונרים, פסז יותר טובה אבל כרגיל הצרפתים עם חוסר ריכוז בהגנה, היתה גם טעות בכיסוי של דויד רואיז שהיתה צריכה להיות גול קל ללא הצלה אדירה של השוער, קוסטה לא יישן הלילה, קאבאני מתחמם…לפי המחצית הזאת הקבוצה הכי טובה בהרבה בצרפת מתקשה בבית מול קבוצת תחתית בליגה האנגלית, לא ממש מפתיע.

לגבי ארסנל- על הנייר זה נראה קל לברסה אבל ארסנל לא פראיירים בהתקפה ולכן יש להם סיכוי אם יבקיעו ראשונים ויתפתח משחק רב שערים. אגב, אופיר מה שאתה אומר על מרטסאקר וקוסלייני נכון לגבי כל צמד בלמים בכדור הארץ, גם סרג׳יו ראמוס, וראן וראמוס חטפו חמישיות מהשלישיה של ברסה, אבל כבר ראינו שברסה עושה טעויות בהגנה ואפשר להבקיע מולה, דווקא בונקר לא מומלץ כי גם כך ברסה תחזיק בכדור 60 אחוז פלוס, לתת לה 70-75 אחוז החזקת כדור מעייף מידי, צריך לבוא ולנסות לשחק כדורגל ובעיקר ללכת לכנסיה הקרובה לפני המשחק להתפלל, אני לא זוכר מכונה כה משומנת, גם לא מילאן הגדולה ולא ברסה של פפ. 30 אחוז לארסנל זה יפה אבל קצת מוגזם, הבעיה שגם נצחון של ארסנל לא מטיח לה כלום כי אצל ברסה אין כמעט משמעות לבית-חוץ.

אחד 17 בפברואר 2016

אני דווקא הייתי משייך את יובנטוס לקבוצה של ברצלונה,באיירן,פסז.
אמנם הם צלעו קצת בפתיחה, אבל מהרגע שהתעוררו, הם היו רמה מעל שאר הליגה(מלבד המשחק מול נאפולי שבו גנבו ניצחון). עובדה שהם סגרו רת הפער העצום שהיה להם מראש הטבלה.

Comments closed