האם המזרח יהיה מעניין השנה?

אחרי 6 שנים, אולי המזרח סוף סוף הדביק את הפער מלברון

6 השנים האחרונות בפליאוף במזרח היו מייאשות, לא רק לשונא לברון כמוני, אלא גם לכל מי שנהנה ממתח וכדורסל תחרותי.

מאז שבוסטון של הטריו דעכה, אף קבוצה לא אתגרה באמת את הקבוצות של לברון במיאמי וקליבלנד. רוז נפצע, ניו יורק של מלו לא המריאה, אטלנטה נשארה בינונית וכך גם טורונטו, ולברון שייט שנה אחרי שנה אל הגמר, אולי עם החריג של 2012.

אבל השנה יש סיבות טובות לחשוב מדוע קליבלנד, גם אם תחזור לגמר, עשויה באמת להתקשות. כן זה כבר לא מרגיש כמו סתם האטה לקראת לחיצה על הכפתור שתזניק אותם בחזרה לשליטה בקונפרנס. 10 הפסדים ב-17 המשחקים האחרונים, סוויפ משיקאגו אותה הם עשויים לפגוש בסיבוב הראשון ב-4 המשחקים שלהן בעונה הסדירה, יכולת הגנתית מחפירה (אתם יכולים לקרוא על זה בהרחבה כאן: https://fivethirtyeight.com/features/the-cavs-might-actually-be-in-trouble/), נותנים את התחושה שיתכן השנה קרב אמיתי במזרח.

אבל מי אמור לתת אותו?

האם איזאה תומאס מסוגל לעשות בפליאוף את מה שהוא עושה בעונה הסדירה? והרי בלעדיו לבוסטון אין דיי כלים התקפיים להתחרות. האם דואו הרכזים + גבוה אירופאי עליו מתבססות וושינגטון וטורונטו אחרי שתסיים להתאושש מהפציעות מסוגל להוביל לקרב אמיתי בסדרת הטוב מ-7 מול לברון? האם שיקאגו מסוגלת להדהים?

קשה לדעת אבל לכל הפחות אחרי שנים שבהן עבדכם הנאמן לא ממש טרח לצפות במשחקי הפליאוף במזרח והתמקד במערב הנפלא, אולי השנה יחזור המתח לשני צידי ה-NBA.

הלוואי.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

40 תגובות ל “האם המזרח יהיה מעניין השנה?”

  1. אלון3131 (פורסם: 31-3-2017 בשעה 12:07)

    אומנם לברון שייט והקבוצות שציינת לא הצליחו מי יודע מה לאתגר.
    אבל אפילו לא לציין את הפייסרס של 2013? מעליב קצת.

    • דור בלוך (פורסם: 31-3-2017 בשעה 12:59)

      לדעתי ממש לא דגדגו אני זוכר את הסדרה הזאת זה ה-3-4 הכי לא שוויוני שאני זוכר המשחק השביעי היה בדיחה.

      • מתן גילור (פורסם: 31-3-2017 בשעה 13:22)

        אין ספק שהסוויפ שהספרס נתנו באותה השנה לממפיס היה תחרותי בהרבה.

        • Zak (פורסם: 31-3-2017 בשעה 14:55)

          זוכר גם זוכר את ווגל בהחלטה תמוהה לא מעלה את היברט למהלך האחרון של המשחק הראשון ואת לברון מנצח בכניסה לסל בשנייה האחרונה. אם הפייסרס היו מנצחים את שני המשחקים הראשונים בחוץ, אולי המזרח מאז היה נראה אחרת

          • מתן גילור (פורסם: 31-3-2017 בשעה 15:37)

            נכון. במשחק הראשון בהארכה כשהוא מוביל נקודה.
            צריך לזכור איך הסתיים הזמן "החוקי", כדי להבין את החלטתו.
            הרבע הרביעי הסתיים בהוצאת כדור של לברון לריי אלן לשלשה (החטיא).
            כנראה שהוא חשש ששוב לברון יוציא לקלעי, ולכן העדיף הגנה חזקה על הקשת ולא היברט, לו אפשר לברוח בקלות.
            מיאמי עשו פייק כאילו יש תרגיל לאלן ואז לברון הטעה את פול ג'ורג' והלך ללי-אפ קל בשמאל.

  2. חיים הצהוב (פורסם: 31-3-2017 בשעה 12:10)

    לא יודע אם המזרח התחזק או שלברון נחלש, בטוח שקליבלנד נחלשו

  3. ניינר / ווריור (פורסם: 31-3-2017 בשעה 12:14)

    בריאן ווינדהורסט טוען שטורונטו היא האיום הרציני ביותר על קליבלנד. אבל באותה נשימה אומר כתב החצר של לברון שהוא משוכנע שלברון יסחוב את קליבלנד לגמר.
    לי אין העדפה מי מבין השלושה תבעט לקליבלנד בתחת ואני לא אתפלא אם זה אכן יקרה.

    • Duncan (פורסם: 1-4-2017 בשעה 15:33)

      טורונטו חלשים. בוסטון טובים יותר.

  4. AdamB (פורסם: 31-3-2017 בשעה 12:25)

    אני עדיין חושב שקליבלנד לוקחת את המזרח. אבל אם לא זה יהיה מקריסה שלה,
    אף אחת מהקבוצות האחרות לא נראית חזקה במיוחד.

    • חיים הצהוב (פורסם: 31-3-2017 בשעה 12:31)

      גם קליבלנד לא, השאלה אם אחת הקבוצות תצליח לשבור את המחסום המנטאלי ולהדיח אותה

    • AdamB (פורסם: 31-3-2017 בשעה 12:32)

      ורק להרחיב. שני פקטורים מביאים אליפות – ארגון חזק, והול אוף פיימרים.
      הארגון הכי חזק במזרח הוא מיאמי שנותנת עונה מעולה ביחס לכשרון, אבל זה לא יספיק.
      רוב הפרנצייז במזרח מנוהלות בצורה שבין בינונית למחפירה.
      הול אוף פיימרים יש או צעירים כמו אמביד ופורזינגיס. או סוסים מתים כמו כרמלו ווייד.

  5. שמעון (פורסם: 31-3-2017 בשעה 12:30)

    שום מתח לא יהיה, הקאבס בגמר בקלילות, הם יעלו הילוך בפלייאוף. איזייה תומאס יהיה נהדר בפלייאוף אבל הוא לא מספיק בשביל לנצח את לברון וקיירי. הם שמים עכשיו זין ולא ממש מתאמצים שהם יעלו הילוך בהגנה אף קבוצה לא תוכל להם במזרח ובוסטון היחידים שאולי יגררו אותם ל-6 משחקים. סוויפ בעונה סדירה לא באמת מעניין איש גם רוז נתן סוויפ על לברון בעונה הסדירה וראינו בפלייאוף מי שלט במי. הפלייאוף זו ליגה אחרת, הקבוצות מעלות הרמה לרמה הרבה יותר גבוהה ולומדות אחת את השנייה הרבה יותר והמוטיבציה היא אחרת ולא כמו משחק אימון שזה כרגע מה שיש בקאבס.

    גם במערב גולדן תשייט מאד בקלילות, יש לי הרגשה שהספרס יתקשו מאד בפלייאוף הזה ויודחו מוקדם מהצפוי.

  6. אריק האדום (פורסם: 31-3-2017 בשעה 12:33)

    לדעתי זה ניסיון של קליבלנד לחקות את סאן אנטוניו עם הורדת רגל מכוונת מהגז
    ובנוסף לברון ידוע בניסיונות (ולעיתים הצלחות) שלו לייצר משברים כדי להניע את הקבוצה
    לא חושב שזו הקליבלנד שנראה בפליאוף.
    המזרח סגור. השאלה היא ג"ס? ס"א? או הזקן…

    • מתן גילור (פורסם: 31-3-2017 בשעה 13:24)

      ואת זה אתה כותב אחרי שג"ס פירקה אותן בחוץ, בבק2בק, בלי דוראנט? המערב סגור בהרבה השנה.

      • אריק האדום (פורסם: 31-3-2017 בשעה 13:37)

        משחקי סוף עונה…
        פוסט זיסן זה הזמן של הגדולים
        דוראנט פריך מבחינה מנטלית. וכאן גס נחלשו. במיוחד לאור הסטירה שחטפו שנה שעברה.

        • מתן גילור (פורסם: 31-3-2017 בשעה 15:39)

          משחקי סוף עונה? אתה מבין שהמשחק היה חשוב מאד לס"א ושניצחון בו היה שווה להם מקום ראשון בליגה ב-50% לפחות? והם עוד הובילו בהפרש גדול מאד ברבע הראשון (22 נק' אאל"ט) והתפרקו.
          ס"א לא עשו פלייאוף ראוי בשנתיים האחרונות. קודם נראה אותם בכלל מגיעים לסדרה מול ג"ס.

  7. אסף (פורסם: 31-3-2017 בשעה 12:46)

    במבט לאחור קל לומר שלברון שייט כל שנה לגמר. בפועל היו רק שנתיים ( 2014, 2016) שהטענה הזאת נכונה לגביהן.
    2011 – מיאמי ניצחה את שיקאגו שהיתה בקלות הקבוצה הטובה בליגה ואת בוסטון, שנה אחרי הגמר, עדיין עם השלישיה הגדולה ורונדו כמעט בשיאו
    2012 – חזרו מפיגור 2-1 מול אינדיאנה בסיבוב שני ו 3-2 מול בוסטון בגמר האיזורי. בשני המקרים זה קרה בנצחונות חוץ הירואיים, ממש לא טיולים.
    2013 – 7 משחקים בגמר המזרח מול אינדיאנה שהיתה מצ׳ אפ נוראי בשביל ההיט, והכריחה את ספולסטרה לשנות הרכבים. באותו הזמן במערב, לשם השוואה, הספרס הפסידו רק 2 משחקים בדרך לגמר.
    2014 – טיילו לגמר
    2015 – הקאבס איבדו את קווין לאב בסיבוב הראשון ואת הביתיות לשיקאגו בסיבוב השני. נזקקו לבאזר ביטר של לברון במשחק 4 בחוץ כדי לא ליפול לפיגור 3-1 (לא שהם לא יכולים לחזור מפיגור כזה…. :) )
    2016 – די טיילו. אבל לשם השוואה, בכל שלב בפלייאוף הם שיחקו מול קבוצה טובה יותר מזו שהווריורס שיחקו מולה במערב (על פי המאזן)

    • מתן גילור (פורסם: 31-3-2017 בשעה 13:25)

      +1

    • אלעדכ (פורסם: 31-3-2017 בשעה 14:20)

      הם התקשו כי הם שיחקו גרוע, לא כי התחרות הייתה קשה.

    • Ljos (פורסם: 31-3-2017 בשעה 14:21)

      אז מה שאתה אומר הוא… שהם שיחקו נגד קבוצות פחות טובות ועדיין התקשו?

      • אלעדכ (פורסם: 31-3-2017 בשעה 14:22)

        כן. זה הלוקסוס של לשחק במזרח בשנים האלו. אתה משחק בהילוך שני ועדיין שורד. בצד המערבי הם לא היו צולחים

        • אסף (פורסם: 31-3-2017 בשעה 14:30)

          לאיזו עונה אתה מתייחס?

          • אלעד כ (פורסם: 31-3-2017 בשעה 14:42)

            פלוס מינוס כל עונה מאז שג'ורדן פרש משיקאגו

            • אסף (פורסם: 31-3-2017 בשעה 15:15)

              מינוס אני מבין. פלוס זה אומר ששנות החולשה של המזרח כוללות גם את השנים האחרונות של ג׳ורדן בבולס או את השנים הראשונות של לונזו בול בניקס, וזה כבר קצת למתוח את הטיעון.

  8. אריאל גרייזס (פורסם: 31-3-2017 בשעה 13:18)

    התגובה הכי קלה להגיד היא – הם נחים בעונה הסדירה ויעלו הילוך בפלייאוף. יש כמה דברים שסותרים את ההנחה הזאת
    1. לברון לא נח בכלל, הוא עובד קשה מאוד – הוא משחק השנה 37.5 דקות למשחק שזה יותר ממה שהוא שיחק בשתי העונות האחרונות. אז לנוח הם לא נחים.
    2. הם בלחץ. אתה רואה איך הם משדרים שדברים לא טובים. ראינו קבוצות עם חודשים רעים שלא לקחו את זה קשה במיוחד, זה לא המצב בקליבלנד. לברון כל הזמן מדבר על כמה הם רעים. ועכשיו הם גם איבדו את המקום הראשון במזרח, שזה משהו שהם לא היו רוצים שיקרה.
    3. להעלות פתאום הילוך בפלייאוף זה לא דבר טריוויאלי, במיוחד כשהבעיה העיקרית שלהם היא בהגנה. הם משחקים ממש ממש רע בהגנה.

    עכשיו, אין שום ספק שלא משנה איפה הם יסיימו הם יהיו פייבורטים. ואין ספק שב-NBA בסוף הדבר החשוב הוא איזה סופרסטאר יש לך ולברון (שנותן עונה אדירה ששווה MVP) הוא עדיין אולי הסופרסטאר הכי גדול בליגה. ובסך הכל, מה שהם צריכים זה סדרה ראשונה נוחה כדי לצאת מהלחץ ולהתחבר עוד פעם לפני שתי הסדרות הבאות שיהיו הרבה יותר קשות (שתיים מהשלוש, כנראה, בוסטון, וושינגטון וטורונטו). ובוא נודה בזה, אף אחת מהיריבות הפוטנציאליות על הנייר לא נראות מפחידות מאוד.
    אבל עכשיו שאמרתי את זה – ההנחה שקליבלנד דורסת את המזרח בקלות היא כבר לא כמו פעם. לדעתי יהיה להם מאוד קשה בכושר הנוכחי. אם היה יחס טוב, הייתי שם על השדה במזרח נגדם

    • dmc (פורסם: 31-3-2017 בשעה 14:40)

      בסוף צריכה לבוא קבוצה ולנצח את לברון בסדרה של 7 משחקים. אני פשוט לא רואה את זה קורה

    • omer (פורסם: 31-3-2017 בשעה 20:53)

      לברון החמיץ העונה 6 משחקים בגלל מנוחה. שיא קריירה עבורו (במיאמי, במשך 4 עונות ביחד לא היה בחוץ למס' כ"כ גדול של משחקים בשל מנוחה). המאזן של הקאבס במשחקים האלו: 0 ניצחונות, 6 הפסדים (במרבית הפעמים גם אירווינג ולאב נחו כשהוא נח).

  9. אלעדכ (פורסם: 31-3-2017 בשעה 14:19)

    הבינוניות בדרך כלל מיצצרת עניין.
    המזרח יהיה מעניין מאותה סיבה שליגת העל בכדורסל מעניינת. לא בגלל שהשאר הדביקו את לברון/ מכבי. אלא בגלל שקליבלנד / מכבי התדרדרו לרמה של השאר.

  10. oz (פורסם: 31-3-2017 בשעה 15:40)

    מה שמעניין זה שלברון בכלל לא ירד ביכולת אבל קליבלנד ירדה משמעותית ולא כ"כ ברור למה. דווקא כשאין פציעות משמעותיות (בוגוט זה גם ככה היה בונוס), ג'י אר סמית' חזר, הביאו שחקני רוטציה טובים: קורבר ודרון וויליאמס, אירווינג ולאב נתנו עד לאחרונה עונה מצויינת – ופתאום הם ביכולת פח (בעיקר בהגנה) ולא מצליחים לצאת מזה. אולי שירימו טלפון לבלאט?

  11. ניינר / ווריור (פורסם: 31-3-2017 בשעה 17:15)

    סחתיין על הבחירה בשיר. קוזי פאואל זצל בעוד מפגן תיפוף עצום

    • גיא זהר (פורסם: 31-3-2017 בשעה 19:56)

      +1. שלא לדבר על בלקמור ובמיוחד אחד הזמרים הגדולים אבר רוני ג'יימס דיו.

  12. אהד (פורסם: 31-3-2017 בשעה 21:40)

    מקווה ששיקאגו תבעט בהם בסיבוב הראשון.. החבורה שם שווה הרבה יותר ממקום 8 במזרח

    • NoOne (פורסם: 31-3-2017 בשעה 23:14)

      אתה מתכוון לשיקאגו שקיבלו בראש מפילדלפיה לפני כמה ימים?
      קבוצה מתה עם מאמן מת.
      אפילו האוהדים שלהם יודעים את זה והם מקללים על כל נצחון.

    • יוסי מהאבטיחים (פורסם: 1-4-2017 בשעה 10:03)

      שיקגו סתם קבוצה. יש שם כמה שחקנים מוכשרים שלא יודעים לשחק ביניהם. אליהם צירפו ווטרן שנבעט מכמה קבוצות דרג' ג' בליגה אחרי שאף מאמן או שחקן לא הסכימו אפילו להעביר לו את המלח בארוחת ערב מרוב שהוא היה שנוא.
      כל זה פלוס הגוויה של דוויין ווייד.
      מי מנצח על התזמורת הזו? מאמן קולג'.

      איכשהו, בסדרה הזו הכסף שלי על קליבלנד.

  13. NoOne (פורסם: 31-3-2017 בשעה 23:16)

    קאבס יקחו בקלות , בוסטון זה הקבוצה כי אוברייטד בליגה שמנצלים מזרח חלש כדי להראות מאזן נצחונות מנופח
    בכל מקרה זה שירת הברבור של קליבלנד , שנה הבאה הסיקסרס משתלטים על המזרח

    • kirma der faux (פורסם: 1-4-2017 בשעה 05:09)

      כאוהד סלטיקס שמתרגש מהקבוצה הנוכחית אני מסכים שהם כנראה לא יאיימו על הקאבס בסדרת פלייאוף, ושהמאזן שלהם "מנופח" ביחס לכמות הכישרון.
      לסלטיקס יש אולסטאר אחד (תומאס) והרבה שחקנים משלימים קשוחים מצוינים (קראודר, בראדלי, סמארט, הורפורד, ג'ונסון, בראון, אוליניק). זה פחות ממה שיש לוושינגטון וטורונטו, וזה פחות או יותר מה שיש למילווקי, אטלנטה, אינדיאנה, מיאמי ושיקגו.
      העובדה שמהסגל הזה הם מוציאים את המאזן הטוב במזרח צריכה להיזקף בענק לזכותם. כל שחקן משמעותי בסגל הזה חוץ מהורפורד נותן את העונה הטובה בקריירה, הם מגרדים נצחונות עם הרבה האסל ומוציאים את המקסימום ממה שיש. הרבה קרדיט צריך ללכת לבראד סטיבנס ולצוות שלו, לא כי הוא איזה מסטרמיינד, פשוט כי כל השחקנים משתפרים תחתיו וכי הוא לקח קבוצה שהלכה על טאנקינג בוטה כשהיא הביאה אותו והוא מגיע איתה בקביעות לפלייאוף.
      הדרישה השנה היא לעבור סדרת פלייאוף. זה לא יהיה פשוט גם אם נגיע ממקום ראשון. כל דבר מעבר יהיה הישג מצוין.

      גם במשחק הפנטזי שהסיקסרס כל כך אוהבים הסלטיקס במצב מצוין, עם רוקי מבטיח ועוד כמה מסביב לעולם, הכי הרבה כדורים בלוטרי הקרוב, ורוב הסיכויים שגם בזה שאחריו.

      • NoOne (פורסם: 1-4-2017 בשעה 10:27)

        לפילדלפיה יש הכי הרבה כדורים בלוטרי הקרוב כי יש להם גם את הכדורים של הלייקרס וסקרמנטו
        בשקלול אחוזי סיכוי מול כדורי לוטרי לסיקסרס יש בין 44 ל48 אחוזים לקבל בחירה טופ 3 למרות שהם כנראה יהיו מקום 5-6 בגלל החלפת הבחירות עם סקרמנטו
        ויש להם גם 45 אחוז לקבל את הבחירה של הלייקרס

        בעולם מושלם סקרמנטו זוכים בלוטרי ודוחפים את הלייקרס מחוץ לטופ 3 ואז לסיקסרס יש את בחירות 1 ו 4 בדראפט.
        בעולם יותר ריאלי אני לא יודע את מי פילדלפיה יבחרו בדראפט אבל הרגע הוא קרע את המיניסקוס

  14. רן הנרגן (פורסם: 1-4-2017 בשעה 09:22)

    בינתיים במערב ג"ס משלימה סידרה של 4 נצחונות ברץ במשחקים כנגד מקום שבעי, שלישי, שני ושלישי. רק נחת.

    משחק ההגנה של ג"ס ברבע האחרון היום היה מדהים. הארדן היה פשוט אומלל.

    • ניינר/ווריור (פורסם: 1-4-2017 בשעה 11:13)

      בכלל ההגנה במשחקים האחרונים מדהימה. שכל וקשיחות שמאמללים את היריבים

  15. פיצפוץ חמוץ (פורסם: 1-4-2017 בשעה 21:40)

    אם קליבלנד יישארו במקום השני במזרח, סביר להניח שהם ייפגשו את וושינטון בסיבוב השני בפליאוף שעשתה להם חיים קשים בעונה הרגילה.
    קליבלנד כנראה יעברו אותם אבל אני לא בטוח כמה אנרגיה תישאר להם לסדרת הגמר נגד בוסטון.

לא ניתן להגיב.