להפועל אין את זה, למכבי יש

למרות הקטנת הפער בטבלה, מכבי ולא הפועל היא זאת שנראית קבוצה

צילום: אלן שיבר, ספורט5

דרבי עצוב היה לנו אתמול, עצוב למכבי, שלמרות שהיא ברמה אחת יותר טובה ומאורגנת היא לא מצליחה לנפנף את היתוש האדום, עצוב להפועל (למרות הנצחון) כי אנחנו נראים זוועה. והכי עצוב לחובבי הכדורגל הנייטרלים שיצאו עם פיהוק.

הדרבי הזה, למרות שנקודתית האדומים ניצחו, מסמל בעיני את החזרה לסדר הישן, אותו סדר שעליו גדלתי עוד משנות ה-70, שבו הפועל מפחדים פחד מוות ממכבי ועושים בונקר בבית, דחילק  אפילו מול 10 ו-9 שחקנים מכבי היו יותר מסוכנים (הם הגיעו לחצי הזדמנות, הפועל אפילו לזה לא). למעט ה"יש" העצור עם כיבוש הגול אני לא זוכר שום דבר חיובי מהדרבי הזה, כסיסת צפרניים מול 9 שחקנים, את זה אני כן אזכור.

אצל מכבי, לצערי הרב רואים שיטה,משמעת ומסגרת משחק מסויימת. זה עדיין שבלוני, איטי ולרוב הטיקי טקה הוא לרוחב, אבל זה יספיק כנראה לאליפות כבר השנה. לדעתי, אם מיטש ייתן לספרדים להמשיך בקו הזה אנחנו נראה כמה אליפויות צהובות בשנים הקרובות. בליגה הישראלית, וזה הוכח יותר מפעם אחת, כל מה שצריך זה קצת ארגון  ומשמעת טקטית, עמידה נכונה על המגרש, ושליטה בקצב המשחק.

מאמנים שעשו זאת כאן הפכן לקבלני אליפויות, קשטן הוא הדוגמא הכי טובה, גרנט בשנים הטובות שלו זו עוד דוגמא, רן בן שמעון עשה את זה יפה מאד בעונה שעברה עם שחקנים אלמונים. אם מכבי תשכיל לנצל את הוואקום שחיפה ושאר "הגדולות" פינו הם יעשו מה שחיפה עשתה במשך עשור, שליטה מוחלטת. אני כמובן מקווה שאני טועה אבל כך זה נראה כרגע.

אבל ההישג הכי גדול של מכבי הוא השקט התעשייתי שמיטש והספרדים הצליחו להשליט בקרית שלום. יש אוהדי הפועל נאיביים שמקווים שמכבי תיכנס לסחרור או למשבר בגלל ההפסד, אבל חוששני שזה לא יקרה. הסבירות הגבוהה היא שבשבוע הבאה הם ינצחו את בני יהודה, הפועל תחזור לסורה והדרבי הזה יהיה הסטוריה רחוקה.

יכול להיות שההבדל אתמול בין 4-0 למכבי ל 1-0 קטן להפועל הוא ההחטאה של עטר בפנדל, לעולם לא נדע, גם אתמול, ביום יחסית חלש שלה, מכבי היתה שווה 2-3 גולים, למזלה של הפועל יש לה שוער מעולה, שהציל אותה, ושמכבי עדיין לא הפנימה שהפועל כבר לא משהו ושיחקה זהיר משום מה.

מבחינה טבלאית המצב של הפועל לא רע, תיאורטית אפשר להחליף שני זרים בינואר ולהביא עוד ישראלי טוב ולתת פייט למכבי, אבל זה לא פשוט לבנות פאזל עם חפצים משתנים תוך כדי העונה וכמה כבר אפשר לדרוש מוואליד באדיר ואנטבי לעזאזאל (שני שחקני ליגה נהדרים אגב).

אני לא בטוח שאבוקסיס מסוגל או שיש לו בכלל תכנית עבודה או משנה סדורה, עונה אחת בבני יהודה זו לא אינדיקציה מספקת, גם לרובן עטר היתה עונה טובה עם נתניה. אני חושש שעונות ה"מקום שני וגביע" שהתרגלנו אליהן בהפועל הן תסריט דמיוני העונה. אנחנו נראים כמו קבוצה שבעה, איטית ובלי שום שמחת חיים. על פניו יש לנו סגל  אליפות, אבל אפילו בליגת העל המקרית והחובבנית שלנו חבורה של שחקנים טובים ללא הכוונה ושיטה לא יוליכו לשום מקום רציני, מה הם עושים באימונים למען השם?

נכון,יש נסיבות מקלות, היתה אירופה, שיחקנו בלי תמוז, כהן וגילי, אבל גם כשהם שיחקו לא נראינו הרבה יותר טוב. והכי חשוב אין לנו צורה, אין איזה סגנון שאתה אומר "חכו כשהכל יידבק ניתן בראש".

האמת היא שלאורך כל העונה להפועל אין שום יתרון במשחק השדה מול קבוצות מרכז טבלה, מה שכן יש לנו זה שלושה טייסים בהתקפה שמייצרים גולים מכלום, שלא קשורים למהלך המשחק. זו לא שיטה לאליפות, חצי בונקר ובנייה על התקפות מתפרצות, למרות שאינטר של מוריניו עשתה את זה. להפועל זה אולי יספיק לגביע, אבל כמה כבר אפשר עם הגביע, יש מספיק בארון.

*

הדרבי: הניצחון על ברצלונה C
לך לבלגיה, אוסקר (וגם על ג'וקו ופדרר)

37 Comments

שלו 12 בנובמבר 2012

רק שאינטר של מוריניו, למרות מה שחוזרים וכותבים.
פירקה את ברצלונה בבית.
פירקה.

Dan-Dan 12 בנובמבר 2012

Exactly!! and I was there

MG 12 בנובמבר 2012

למה מסתכלים רק מה הם עשו בליגת האלופות?
בליגה הם שיחקו התקפי כמו כל קבוצה איטלקית שרצה לאליפות.

Mirage 3 ביולי 2013

Test

הרבי מיעוטו 12 בנובמבר 2012

תסלח לי גלעד, אבל אני לא מסכים אם שני צידי המשוואה שלך.
מהצד הצהוב- זה נכון שלמכבי יש שיטה. אבל השיטה היא להיות מבוקר, הגנתי, מסירות אינסופיות בין שחקני הקישור וכל זה על חשבון משחק אגפים ומשחק עומק, בתקווה שהכשרון של עטר וההברקות של גרסיה יסדרו שער או שניים. אין פה דורסנות של קבוצה אלופה שראינו בעבר אצל קשטן, גרנט או גוטמן. זה אולי יספיק בחלק מהמשחקים (לא אולי, בטוח) בגלל החאפ-לאפ של המאמן הישראלי הממוצע. זה אפחלו יוכל להספיק לאליפות מקרית, כפי שהוכיח רב"ש בשנה שעברה, אבל זה לא בונה לגאסי. זה לא בונה פחד של הקבוצות היריבות. ויתרה מזאת, ברגע שתקום מתמודדת אמיתית, התקפית, מאיימת, ההססנות המוטבעת בשיטה של אוסקר תקרוס. ומתישהו תקום קבוצה כזאת, כפי שמוכיחה ההיסטוריה של הליגה. אם לא השנה- אז שנה הבאה.
בקשר להפועל- זה נכון שהפועל לא יוצרת יתרון בשדה אפילו מול קבוצות בינוניות, אבל להאשים בכך את אבוקסיס זה פאר פאטצ'. אבוקסיס קיבל לידיו קבוצה שנבנתה מן הגורן ומן היקב. מהצד האחד שחקנים שהובאו בשקל וחצי עוד כשטביב היה הבעלים, והמחשבה היתה לבנות קבוצה עם חסכון תקציבי. מהצד השני- שחקנים שהובאו בבהילות בימים האחרונים של הפגרה, אחרי שרמון הגיע, והגיעו כחתול בשק. מלבד ממן, שגם הוא הגיע תמורת נזיד עדשים, כל יתר השחקנים הם בינוניים במקרה הטוב (דג'מבריבוע, ) גרועים,(פנטסיל שהיה חלש בכל המשחקים מלבד אתמול ששדרג את מקומו,חיימוביץ', דנין) או פלופים קולוסאליים (פטקוביץ', בן-יוסף, קוטיניו). לכך ניתן להוסיף את העובדה שהפועל לא שיחקה עדיין משחק אחד העונה עם סגל מלא, כשאבוטבול נפצע מיד בתחילת העונה, דמארי שיחק חודש עם פציעה, וורמוט נפצע ישר, ובנוסף לכך שתי ההרחקות ההזויות של תמוז ושל אלרואי כהן (צהוב שני על התחזות שלא היתה מחוץ לרחבה, להזכירכם), שגם נפצע עכשיו לחודש. אפילו ללא העמדה נכונה ושיטת משחק, החלפה של הפלופים הללו בבלם נורמאלי וקשר אחורי פיזי, ביחד עם חזרה של הסגל השלם לכושר משחק תוביל לקבוצה טובה בהרבה. וזה ממש לא נכון שאבוקסיס לא מקנה שיטת משחק. למעשה, ההחלפה הבהולה עם שירזי והבעיות בקאדר הכריחו את אבוקסיס להחליף כבר 3 שיטות משחק. בתחילה ניסה לשחק את השיטה ששירזי הקנה בשנה שעברה- משחק של שליטה בכדור אבל ללא לחץ, ב4:5:1. אח"כ ניסה את ה4:4:2 הגוטמני שהוא מכיר טוב גם מתקופתו בבני יהודה, אבל מהר נוכח לדעת שהבלמים האיטיים לא מסוגלים להתמודד עם המתפרצות שנובעות מנסיון בשליטה בכדור. בשתי התצורות התוצאות הגיעו, היכולת פחות. בעקבות כך, וגם בעקבות הפציעות וההרחקות המרובות, הוא עבר ל4:3:3 טהור, עם שלושה חלוצים שמחפשים כדור לשטח, לא לרגל. זאת שיטה שמבליטה את היתרונות של החוד של הפועל השנה ומנסה להסתיר את האיטיות של הבלמים, אבל גם גורמת למחסור במרכז המגרש מול רוב קבוצות הליגה, מה שגורם לכך שהחזקת הכדור היא ברובה אצל היריב.
אז יתכן שאבוקסיס עדיין לא מצא את השיטה שלו בהפועל, אבל הוא ללא ספק מנסה.

איתן בקרמן 12 בנובמבר 2012

רבי, וטיטו שמתחתיך, בחיאת רבאק תעשו רווחים בין הפסקאות שלכם, והפסקאות לא ענקיות, פשוט אי אפשר לקרוא כזאת פלאכטה…

הרבי מיעוטו 13 בנובמבר 2012

'צטער. אקח לתשומת ליבי. לא ממש התכוונתי לכתוב מגילה, ובכתיבת טוקבק אתה לא ממש מדקדק בדקויות של ריווחים כפולים

טיטו מהחפ"ק 12 בנובמבר 2012

גלעד, לקחת את זה לקיצוניות השניה. הפועל חסרת את גילי, טוטו ושי, כשבן חיים חצי מושבת בגלל הפציעה משבוע שעבר. גם אם נוציא מהמשוואה את שי שפצוע מפתיחת העונה. טוטו, גילי ובן חיים שסוחב פציעה, ואם תרצה אלרואי, אין לך תחליף לשחקנים האלה. זה היה חוסר מזל משווע. כל-כך הרבה חיסורים עד כדי כך שאבוקסיס נאלץ לעלות עם פנטסיל בכנף ימין.

מכבי? בהרכב מלא. אוטופיה. עכשיו תוציא מההרכב של מכבי שלושה שחקנים משמעותיים מהקליבר של גילי, טוטו ושי: אחד מהקישור האחורי – ראדי, אחד מהקישור ההתקפי – גארסיה, ואחד מההתקפה – עטר, ותוסיף את טוטו, גילי ושי להפועל, ומה קיבלת? נכון מאוד, 180 מעלות לכיוון הפועל. מה קורה כשכולם כשירים? יחסי הכוחות די שווים.

מבחינת נתוני הפתיחה, ערב הדרבי הזה, מכבי לא יכלה לבקש יותר. הכל הלך להפועל הפוך מאותו רגע שטוטו הרשית את ה-2:1 בטדי. הקרקע היתה מוכנה. מכבי היתה צריכה רק לבוא לקחת. אבל מכבי, כמו מכבי של השנים האחרונות, היתה מספיק שלומיאלית כדי להפסיד את הדרבי הזה.

אגב, כדאי שמכבי ואוהדיה יעשו תיאום ציפיות. זה די משעשע שאוהדי מכבי מדברים על 3, 4 ו-5 לפני הדרבי, בעוד המאמן שלהם רואה את דמארי וחצי בן חיים ועולה לדרבי עם ארבעה בלמים ושלושה קשרים אחוריים.

היה יפה לראות את גיורא שפיגל, מי שכמאמן מכבי חטף עשר חתיכות מחיפה של ארמלי ב-88', מדבר על משחק שיכול להתפתח לכיוון ה-5:0 למכבי. ואת צחי הנגבי, שאמר שהוא מוכן לתת את ירושלים בשביל 5:0, ודן מרגלית, מצטרפים לאידיליה. רק אחד, אבי נמני, שהפסיד כמה עשרות דרבים בחייו – הן כמאמן והן כשחקן, הזהיר שבדרבי אין פייבוריטית. וכמה שנמני צדק. זה היה שיעור בצניעות. חטא ההיבריס. לא הספיקו לכם כל המפלות של השנים האחרונות? באמת שניסינו הכל – בכל הצורות, הגוונים, הזוויות והטעמים, אבל אתם מסרבים ללמוד. חסרי תקנה שכמותכם.

גלעד, איך אתה יכול לסיים פוסט שלם בלי מילה אחת על רועי גורדנה? אוהדי מכבי בטוחים שראדי את אלברמן זה הקישור הטוב בעשור האחרון. הקישור הטוב בעשור האחרון? נסו את ביברס וידין או את ידין וזהבי. אלברמן את ראדי? אפילו לא הקשרים הטובים במגרש אמש. את התואר הזה, הקשר האחורי הטוב במגרש, לוקח רועי גורדנה. איזה דריבל. איזה מלחמה. גדל כאן קשר אחורי גדול. בשורה אחת עם ביברס וזהבי, גם הם שחקני בית. רק שיעבוד על הכושר הגופני.

אני בכלל חושב שאתה מגזים עם השושלת של מכבי. ייני, זיו, גורי, גארסיה הבלם, טיבי, אבו זייד, ארנשאו, קולאוטי, דהן, מהם אתה מפחד? הם פייבוריטים לאליפות בגלל הבלאגן הניהולי בהפועל שעיכב את ההכנות לעונה הזאת, ובפרט בגלל הפתיחה הצולעת של חיפה. בסך הכל נהנו מההפקר – של רמון עם מכירת איגיבור וידין, ושל ראובן עטר בחיפה – חיפה היא הקבוצה הכי טובה בארץ עד שהיא כובשת את הגול הראשון. משם משהו משתבש. מאמן סולידי ופחות שחצן היה לוקח את חיפה לאליפות קלה בסגנון רוני לוי, אמצע העשור הקודם.

לגבי אבוקסיס, צריך לבוא בטענות לניצן שירזי וחיים רמון. לשירזי, כי הוא אחראי על בניית הקבוצה. על פנטסיל, דג'מבה, והיעדר בלם זר רציני. יאמר לזכותו שהוא אחראי להברקה בדמות חנן ממן. ולרמון, בגלל מכירתם של ידין ואיגיבור במחירי זנות. אבוקסיס? אם להשתמש במשפט המסורתי – אפילו גווראדיולה לא היה מוציא מהסגל הנוכחי של הפועל הנעת כדור. דג'מבה, פנטסיל, חיימוביץ שרועד מהכדור. לצפות מהם להניע כדור זה כמו לצפות משחקן טניס בגובה 1.70 לירות שלושים אסים במשחק.

ולגבי המשך הליגה – כבר קרה שהפסד בדרבי הכניס את מכבי לשרשרת הפסדים. בשבוע הבא היא פוגשת יריבה די קשה. הפועל יוצאת לק"ש, למשחק קשה באופן מסורתי, אבל לפחות עם טוטו, בן חיים, ובתקווה שגם גילי. אבל למה לחשוב כל-כך רחוק כשאפשר להנות מניצחון בדרבי?

ד"ש.

MG 12 בנובמבר 2012

אני יודע שזה דיוק עקר ואני מודה שאני ממש לא אובייקטיבי, אבל הקישור האחורי הטוב בישראל בעשור האחרון (להבנתי זה אומר שמרחיקים עד שנת 2003) הוא פרליה+ז'וטאוטס.

D! בארץ הקודש 12 בנובמבר 2012

תגיד, אתה גנוב?
אלברמן? הקשר האחורי הכי טוב? הוא הכי טוב בליגה במסירה מימין לשמאל בזווית של בערך 45 מעלות (בין 35 ל66 אם לדייק).

ראדי? הוא בסדר. יש עוד הרבה עד שאני אקרא לזה קישור אחורי טוב. משחק ההגנה (של כל הקבוצה) מאורגן מאד. זה הכל.

כמו שגלעד אמר זה הרבה ב"ליגה" הזו. זה גם יכול להספיק. העניין הוא שזה דבר כלכך בסיסי. אני מקווה שגרסיה משתמש בעונה הזו כדאי להנחיל בסיס טרוייאלי של סדר שעליו הוא יוכל לבנות בעונה הבאה גם שיפור במשחק ההתקפה (תנועה תנועה תנועה – אןם לשחקנים יהיה כח או חשק).

גלעד בלום 12 בנובמבר 2012

עם יישום מושלם של השיטה הנ"ל,זה היוצא דופן שמעיד על הכלל

MG 12 בנובמבר 2012

גלעד, אחלה פוסט, וגם אהבתי את התגובות של עדי וטיטו, למרות שלהביא את נמני כדוגמא לצניעות זה משעשע.
כוס הקפה שלי לבוקר זה:

1. מכבי ת"א משחקת פוזשן מצויין, אבל אם יש משחק בליגה שזה פשוט לא מתאים זה מול הפועל ת"א. זה מעמיד בספק את יכולת האילתור של גרסיה (בהנחה שהוא זיהה שהשיטה בעייתי מול ההתקפה של הפועל ת"א, ולכן עלה עם 3 קשרים אחוריים).

2. הפועל ת"א משחקת טוב בעיקר מול קבוצות שמחזיקות בכדור, ולכן, ללא שינוי מהותי, יהיה להם קשה מאד להדביק את מכבי ת"א.

3. שיפוט מצויין! ממש נהנתי לראות את יפת מנהל את המשחק. חוץ מטעות אחת קטנה – מה לא ספורטיבי בהורדת חולצה? אני כבר שלחתי לו איום בפייסבוק ;)

4. ועכשיו ברצינות לגבי הורדת החולצה – אם שחקן בית שגדל על השנאה בין המועדונים היה עושה זאת, הייתי מבין מהיכן זה מגיע. אם יש שחקן בליגה שבאופן מוצהר הגיע לקבוצה כמדרגה בדרך לאירופה ותו לא, הלוא הוא עומר דמארי. מה היה לו כ"כ דחוף להוריד חולצה. אפשר לחשוב שניצחת את הפועל פ"ת…בטח שמח על הפרמיה :)

5. הפעם השופט בסדר, אז מתלוננים על פציעות? נו, שוין…

6. מישהו יודע למה מירי נבו החליטה ללבוש וילון קזחי (או שרק אני שמתי לב לזה)?

7. הדבר החשוב ביותר שמכבי ת"א צריכים לשעות הוא שלחק מהר שהם משודרים בערוץ 1, כדי שלנוימן לא יהיה זמן לבלבל (ודי אם תשתיק את הטלויזיה. אני רוצה לשמוע את הקהל ולפרקים את השדר. למה אין כפתור "השתק פרשן"?)

אזי 12 בנובמבר 2012

הייתי חייב לציין את זה איפשהו ואתה עלית בגורל. ברכות.

מכבי תל אביב לא עלתה אתמול בהרכב הגנתי. זה בדיוק אותו הרכב של שלושה קשרים אחוריים שעולים איתו תמיד (למעט המשחק בשבוע בשעבר, שהוא היה יוצא הדופן).

תמיד אלברמן וראדי עולים בהרכב, ופעם עולה איתם ייני, פעם אבו-זייד, פעם רפי דהן.. כולם קשרים אחוריים. זאת השיטה של גרסיה.
מצחיק אותי שאנשים שהעבודה שלהם היא לראות משחקי כדורגל, חושבים שאוסקר המציא הרכב מיוחד למשחק הזה.

השינוי היחיד ההגנתי שהוא עשה היה להרכיב את ייני ולא זיו בתור מגן שמאלי.

עד כאן תגובתי על המשחק. ועכשיו. מחתרת.

D! בארץ הקודש 12 בנובמבר 2012

MG, מכבי לא משחקים מהר. נקודה. אותי אישית חוץ מבסדר על המגרש ובהנעת הכדור בהגנה הם לא הרשימו בכלל השנה. מה שכן, כמו שאמרתי למעלה, בדבר הזה בארץ זה יותר ממספיק כדי לרוץ כל הדרך. קצת עטר, קצת גרסיה שתיים וזה יכול להספיק לאליפות.

שיגע אותי שקולאוטי לא פתח ולא פותח. רק אני רואה שהוא נראה כמו חלוץ, נע כמו חלוץ ומשחק כמו חלוץ?

אזי 12 בנובמבר 2012

כל מה שאתה אומר על קולאוטי הוא נכון.
זה פשוט לא מתאים לשיטה של אוסקר גרסיה.

D! בארץ הקודש 12 בנובמבר 2012

מקובל עלי – אז תשחרר אותו.

ואם כבר אתה מחזיק מישהו כזה על הספסל תשתמש בו כשהשיטה לא עובדת. אם כי הוא חימם אותו נדמה לי לפני ההרחקה. חוץ מזה גם בשיטה הזו אני חושב שהוא יתרום (ותורם) יותר מאשר דאבור. אבל זו דעתי.

אדום עולה 12 בנובמבר 2012

יש לי תחושה שבשנה הבאה קולאוטי מגיע להפועל , העברה חופשית ושכר סביר (כבר לא יקבל מה שנמני ומיטש שחררו לו) .
בכל מקרה אני אשמח אם הוא יגיע .

איציק 12 בנובמבר 2012

D!,
אתה לא יודע שמכבי רוכשת את השחקנים הכי טובים בליגה ומייבשת אותם כל העונה על הספסל כדי להחליש את היריבות :-)

תיקו תיקו 12 בנובמבר 2012

"משעשע" זה וואחד אנדרסטייטמנט. יותר מזה: לדעתי, אם נמני מאוכזב ממכבי יש מקום לאופטימיות.

הרבי מיעוטו 13 בנובמבר 2012

תודה מתן. בקשר להורדת החולצה- דמארי אמנם גדל בפ"ת, אבל העיד על עצמו המון פעמים, גם בזמן שעוד היה בפ"ת, שגדל כאוהד הפועל. וגם אם לא היה כזה, הלחץ שיש על שחקן במעמד כזה גורם לרצון לפורקן. למה הפורקן הזה הוא הורדת חולצה דווקא? זה אין לי מושג, גם עם גדלת בנוער של המועדון. מעולם לא התחשק לי להוריד חולצה לאחר מבחן קשה באוניברסיטה

יצחק 12 בנובמבר 2012

אדון בלום היקר

כנראה ששכחת שהפועל משחקת בלי אבוטבול, ורמוט, תמוז, אלרואי וקוטיניו ו- 50% טל בן חיים, אז מצטער לומר שכל הטור שלך בעירבון מוגבל מאד

אד הורטון 12 בנובמבר 2012

בהחלט מסכים.
דורפן כתב, כמדומני לא מעט פעמים על העובדה שיונייטד לוקחת את האליפויות שלה במגרשים הקטנים ולא בקרבות הראש בראש. נראה לי שגם כאן צפוי תסריט דומה. הפועל הפצועה והחבולה (כמו גם אשדוד, אם למישהו היתה אשליה בעניין) לא תאסוף את הנק' בקצב שמכבי תאסוף במשחקים ה"פחות חשובים". נראה שכל השיטה של גארסיה מכוונת לדבר הזה ולכן אין היום תחושה שהיתה בדרבים קודמים של "הבלון התפוצץ".

מנחם לס 12 בנובמבר 2012

גלעד, אף מילה על גמר ה-ATP היום?

אר 12 בנובמבר 2012

למרבה הצער גלעד צודק.

להפועל אין מרכז שדה. העזיבה של ידין (יהיו הסיבות אשר יהיו) היתה קריטית.

אין גם דרך לשנות את ההגנה באופן שתתן ביטחון לקישור. משחק האגפים חלש מאוד.

ובעיקר, אין משמעת קבוצתית. שחקנים שרק אתמול נולדו צריכים חינוך ועבודה על היסודות (כפי שעושים במכבי) להפוך להיות משמעותיים לאורך זמן (ממן ובעיקר טל בן חיים).

אבוקסיס עסוק בלאלתר בסגל הקיים וגם אם יצליחו להביא רכש סביר בינואר עדיין יש יותר מידי טלאים.

השאלה אם אבוקסיס אכן מסוגל לאורך זמן להפוך את הפועל לקבוצה. נכון לעכשיו זה לא נראה ככה. יותר מידי בכיינות ותירוצים, התחזויות וויכוחים עם השופטים ושידור תבוסתנות בעייתית (הדרבי הוא הכי חשוב אבל לקבל ארבע חתיכות מקבוצה בינונית באירופה בלי לעבור את החצי זו שערוריה).

איציק 12 בנובמבר 2012

גלעד, אני מסכים עם הכתוב אך תהייה ושאלה מיקצועית.

תהייה: אני מניח שאחת הסיבות העיקריות לכך ששיחקת טניס היא האהבה למשחק, שטילוב ושלזינגר נראים ככאלו שאוהבים את הענפים בהם הם עוסקים, שחיינים אוהבים את השחייה, ואפילו אני שלא הגעתי להישגם גדולים התאמנתי 10 פעמים בשבוע (בקייץ) ונהינתי מכול אימון. מה שאני בא לומר, שספורט בא בראש ובראשונה מהנאה. על השחקנים אתמול, ובמשחקים רבים של הליגה שלנו, נראה שהם סובלים. איך אנחנו הצופים נהנה, אם אפילו השחקנים סובלים (לא סבל של איש הברזל שזה משהו אחר, ההנאה שבמאמץ). שום טקטיקה לא תעזור אם החשק להשקיע בקרשים.

שאלה: אתה (או טניסאי מקצועי, נניח במאיה הראשונה) בתקופה של הסבב, ולהבדיל בתקופת ההכנה לעונה, כמה זמן בשבוע השקעת בכושר גופני, סיבולת, זריזות, כח מתפרץ? כלומר כל דבר שלא קשור לטכניקה. אני שואל זאת, כיוון שנראה שהשחקנים פשוט לא יכולים לזוז משחק שלם כמו שצריך ללא קשר ליכולת טכנית (להפועל לפחות יש תרוץ של אירופה). לא נראה לי שטניסאי צריך יכולות פיזיות העולות בכמה דרגות על שחקן כדורגל.

גלעד בלום 12 בנובמבר 2012

אני יודע שקצת הגזמתי וחלק מזה זו הפסימיות של אוהד הפועל שמטרתה לנחס, כמובן שיש סיכוי שאבוקסיס יישר את השורות, אבוטבול(חסר מאד) ושאר הפצועים/מורחקים יחזרו, הוא ימצא שיטה מסוימת והפועל תרוץ לעוד דאבל.

אני אשמח מאד לאכול את הכובע ולהכתיר את אבוקסיס כמאמן העונה, אבל צריך להודות- כרגע ובמשחקים ששוחקו עד עכשיו הפועל רחוקה מהרמה שהיא הרגילה אותנו בשנים האחרונות, אפילו בעונה שעברה עם שירזי הם נתנו הצגות איכות והתפוצצו על קבוצות, העונה אנחנו חיוורים, זה נס שאנחנו במקום הזה, כנראה שהליגה ממש חלשה אבל זה לא חדש.

נכון, היה חוסר מזל עם המחלה של שירזי שתקעה את המערכת לחודש של אי וודאות ולאבוקסיס יש עדיין ימי חסד כי באמת אי אפשר להאשים אותו , בינתיים הוא עומד בקצב צבירת נקודות סביר בליגה המקומית אבל הצורה, אוי הצורה ותסלחו לי שאני נשמע קצת כמו אוהד חיפה.

אני אישית לא הכי מחבב את סגנון הבכיינות והקומבינה שהוא מייצג, אני בספק אם הוא מסוגל להחזיק מערכת מורכבת לאורך זמן כפי שגוטמן או קשטן עשו, אין לו עדיין את הסמכות הזאת, נסיון זה דבר לא פעוט ויעידו אבי נימני,אלי אוחנה,משה סיני ורובן עטר. מה שכן הוא יצא ווינר אתמול.

אינדיקציה לירידה ברמה היא התוצאות באירופה. בשנים שעברו הפועל עשתה תוצאות סבירות עד יפות באירופה מול קבוצות מהדרג השני והשלישי ואילו השנה עם בית די קל אנחנו לא עושים נקודות ויותר גרוע מזה נשברים ומקבלים 4 חתיכות, העונה האירופאית שהיתה אמורה להיות חוויה הפכה לסיוט, זו רגרסיה של עשר שנים.

לגבי מכבי- זה נתון שהם ייראו שבלוניים,צפויים ובלי יכולת אלתור בעונה הזאת, הם עדיין בתקופת הלמידה של השיטה. גרסיה וקרויף מנסים לשנות די אן איי של קבוצה, לתת לה צורת משחק מסוימת, אתמול אפילו בפיגור 1-0 ובפיגור שחקן ראינו שהם עדיין מנסים להתמסר ולשלוט בכדור סטייל ברסה, אפילו השוער לא בועט למעלה אלא מנסה להיות חלק מהנעת הכדור, זו קונספציה זרה שאולי עלתה להם בדרבי הזה כי האינסטינקט בפיגור הוא להגביה כדורים לרחבה ולקוות לטוב.

בספורט מקצועני יש דבר כזה שנקרא עבודה לטווח ארוך, זה מה שנראה שיש כרגע במכבי, אמונה בדרך מסוימת ותמיכה של המערכת והידבקות לתכנית אפילו אם יש תקלות. ייקח להם עונה שלמה או אפילו שתי עונות אבל כשזה יתחבר אנחנו ושאר הקבוצות שמשנות מערכים כל שני וחמישי נצטרך לרדוף אחרי קבוצה ששולטת בכדור 65-70 אחוז מהזמן, והשליטה הזאת תאפשר לעטר להגיע להזדמנויות ולעשות את מה שהוא אוהב כל כך.

בהפועל מאלתרים ממשחק למשחק ועדיין מחפשים את הנוסחה, ולכן למכבי יש יתרון העונה, זה לא חומר השחקנים אגב, בזה אנחנו לא נופלים מהם.

טיטו מהחפ"ק 13 בנובמבר 2012

תגיד גלעד, יצא לך לראות משחק אחד של אניימה במדי הפועל בכל הארבע שנים שלו באדום? אני בטוח שכן, אז איך אתה כותב ש"אפילו השוער לא בועט למעלה אלא מנסה להיות חלק בהנעת הכדור"?! זו האיכות של אניימה. כמו בהפועל, הוא מתחיל את הנעת הכדור של מכבי. שחקנים לא פוחדים להחזיר לו את הכדור כי הם יודעים שיש לו משחק רגל טוב מרובם, בטח מליצנים כמו ייני, זיו, גורי, גארסיה וטיבי. גם כשאניימה נותן בום, הכדור מגיע לרגל של השחקן. מבחינת משחק הרגל, הוא שוער טופ 20 בעולם (מבחינת משחק הגובה, ספק אם הוא מדגדג את ה-100). אין קשר בין זה לבין אוסקר. כשברק לוי יפתח בשער – במהרה בימינו – לא יהיה שום זכר ל"הנעת כדור שמתחילה מהשוער". אתה תראה בומים לקיבינימאט ופאניקה של ההגנה שתהיה נסוגה יותר. יחי ההבדל הקטן.

ולגבי שאר התגובות כאן. כשכתבתי "שיעור בצניעות", דיברתי על הפועל ולא על נמני. אף אחד לא טען שהוא צנוע.

הורדת החולצה של דמארי – איזה קטנות של אוהדי מכבי. וכשאלירן עטר קפץ על שורה אובארוב אחרי הבקעת הפנדל בדרבי המוטות בעונה שעברה, זה היה כי הוא? שחקן בית של מכבי, סתם מתלהב או ילד קקה שרוצה להקניט? ואגב, תיקון קל לשיר שהמציאו לו אוהדי חיפה. הוא לא שדד זקנות אלא זונות. יצא לטיול בבורסה בערב פסח. נהג מילוט שכמוהו. אם כבר קטנות…

תירוצים, שופטים, פציעות.

שופטים – תוך כדי תוספת הזמן זרמו לאייפון שלי סמסים מאוהדי מכבי שבכו על השיפוט וזה כשאין להם סיבה. לא זכור לי שהייתם בשקט גם כשדפקו אותכם על ימין ושמאל בפתיחת עונת 08/09 עם רב"ש.

ולגבי פציעות – טוטו, גילי, שי אבוטבול, חצי טב"ח ואלרואי כהן. באמת, סליחה שהפרענו לכם לבלבל את הביצים על סגנון המשחק של הפועל בדרבי עם קצת עובדות. נראה מה תגידו על פציעות/הרחקות/חיסורים אם אניימה יחמיץ את הדרבי הבא בגלל אליפות אפריקה. הרי כמו שאין הבדל בין ורמוט לפנסטיל בכנף ימין, כך אין הבדל בין אניימה לברק לוי בשער.

MG 13 בנובמבר 2012

משום מה אני מרגיש שחלק מהטענות מופנות אלי, אז:
1. אני אודה לך אם תפסיק לכנותי אוהד מכבי ת"א. כנראה שאתה לא קורא הרבה את התגובות באתר, כיוון שאז הייתה יודע שאני מכבי חיפה. מרבית הטענות שלך מתבטלות אוטומטית שמבינים את העניין הזה (כלומר אין לי שום רצון לסתור את הדוגמאות שהבאת לגבי מכבי ת"א).
2. לנו יש העונה לא פחות פצועים מכם (השחקן היחיד שהוא באמת גולר אצלנו פצוע לפרקים מאמצע העונה שעברה). לא תשמע ממני שהתירוץ לאיך שאנחנו נראים הוא הפצועים.
3. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3238927,00.html
לא שזה באמת משנה אם זו זקנה או זונה, אבל לפחות תדייק בעובדות. אכן היתה זונה, אך היו עוד 2 מקרים.

גלעד בלום 12 בנובמבר 2012

לרבי ולטיטו,

אהלן ותודה על התגובות המפורטות. מתנצל שלא הזכרתי את גורדנה,הפעולה שלו הביאה נצחון בדרבי,אני מת עליו עוד מהנוער.

אני איתכם,מהפה שלכם לאלוהים.

אני מחכה לראות איך ניראה כשיחזור הסגל המלא, אני חושש שה"בלגן" הניהולי הוא גורם די מכריע, חזרנו קצת לבלגן של לפני תאומים, חסר וודאות, חובבנות, לעומת מכבי שפועלת כמו חברת מוצרי בית מרקחת בציריך. אז מה יהיה, עוד פעם מקום שני וגביע?

אדום עולה 12 בנובמבר 2012

הפועל רחוקה מרחק בלם ומגן שמאלי בינואר מסגל מעולה . לא טוב . מעולה .
השיטה השנה שונה , הפלייאוף ארוך יותר וקשה יותר . כל מה שהפועל צריכה זה להגיע לינואר בתמונת הצמרת .
ורמוט , אבוטבול ותמוז סוגרים קישור והתקפה מעולים , אדל הוא אחד מ2 השוערים הטובים בארץ .
שירזי וההנהלה עשו שטוײַות בקיץ , אבל אני מניח שעובדים חזק על חיזוק בינואר .
מכבי מאורגנים אבל הם שורפים את היתרון הזה , בינואר יהײַו שינוים והעברות והליגה תתייצב .
בקיצור הליגה עוד ארוכה והמשחק אתמול היה משחק על 9 נקודות פער שאם מכבי לוקחים הסיפור נגמר , אבל הוא לא.

עידוקוליס ליפשיץ 12 בנובמבר 2012

"גם אתמול, ביום יחסית חלש שלה, מכבי היתה שווה 2-3 גולים"

אם אתמול היה חלש – מתי היה חזק?
אני עובר על רשימת המשחקים שלהם השנה ונזכר:
נצחון על נתניה אחרי שעממומון עלוב בר"ג,
הפסד לב"ש, משחקים חלשים ואיטיים מול הפועל חיפה אשדוד עכו והפועל ר"ג שהוכרעו ברגע של חדות של אלירן עטר.
כל ההבדל אתמול היה, מסתבר, החדות של אלירן עטר.
בעצם, להוציא את המחזור הראשון מול חיפה ואחר כך מול ק"ש (מחצית בבית מול 9 שחקנים) – מה כבר ראינו ממכבי תל אביב השנה?

*טוען דברים אלה בתוקף ולא מאתמול

eran 12 בנובמבר 2012

קח טישו בכיין

אמיר לוין 12 בנובמבר 2012

גלעד ידידי,

מסכים במספר דברים:

1. הפועל נראית נורא. מכאן אפשר רק להתקדם…לדעתי עיקר הבעיה הוא מחסור בשני מגינים סבירים (שלנו ברמה של ליגה לאומית) ובקשר אחורי דומיננטי (ששי יחזור כבר!).
2. מכבי אכן נראית מאורגנת ומסודרת ובהחלט נכון להיום היא מסתמנת כקבוצה טובה מהפועל.

אחרי שאמרתי את זה…כמה דברים שחשוב לזכור:

1. אתה מדבר (לצערי נדמה לי שאפילו בערגה כאוהד הפועל טיפוסי) על התקופות בהם הפועל היו עושים בונקר בדרבים ומנסים לחלץ תיקו ופוחדים ממכבי. חשוב לזכור אבל שמי שכנראה "פחד", "היסס", "ירא" היה דווקא מאמן מכבי שהעלה בהרכבו 7 שחקנים עם אוריינטציה הגנתית (2 הבלמים, ייני וגורי שהם מגינים הגנתיים, שלושה קשרים אחוריים – אלברמן, אבו זייד וראדי). כן, כן, הוא זה שפחד…והיסס…וחשש…וכנראה לא בצדק כי כאמור הפועל רעה וחלשה.
2. האמת היא ששתי הקבוצות חששו זו מזו. דרבים כאלו ראינו אינספור פעמים ועוד נראה. לא צריך לעשות מזה סיפור וכבר לכתור כתרים למכבי.
3. הדיבורים על המקצוענות במכבי והעבודה השקטה הם יפים ואולי יש בהם משהו…אבל, חשוב לזכור שמכבי זאת הקבוצה עם התקציב הגבוה בליגה משמעותית ועם הבעלים העשיר בליגה. הם יקחו תארים רבים בתקופה הקרובה לצערי, אבל זה בעיקר בגלל הכסף שנשפך כמים ומאפשר לרכוש שחקנים טובים (אניימה העונה, עטר לפני שתי עונות ועוד). בית"ר בתקופת גיידמאק לא אופיינה בשקט מיוחד ועדיין זכתה בשתי אליפויות רצופות וגביע. ככה זה כשהתקציב שלך כפול משאר קבוצות הליגה. עם כל הכבוד לשקט הניהולי, כסף זה שם המשחק.
4. מכבי קבוצה מאורגנת, ממושמעת, מסודרת ומאומנת. אבל…היא גם מאוד שבלונית, חסרת כישרון מיוחד ובוודאי לא מאיימת. הפועל, במידה ותתחזק במקומות הנכונים בינואר בוודאי שיכולה לקרוא עליה תיגר.

ד"ש לאיל,

אמיר.

אלקו 12 בנובמבר 2012

גלעד,
קודם כל הרשה לי לחלוק עליך בנקודה אחת קריטית. אין דרבי עצוב שנגמר בנצחון, פשוט לא קיים. וה"יש" שלי בפנדל ממש לא היה עצור. אוהד שה"ישים" שלו עצורים בדרבי צריך לשאול את עצמו הרבה שאלות…
דבר אחד נכון, מכבי קבוצה יותר טובה מאיתנו. הפועל כרגע לא קבוצה לאליפות וקשה לי להאמין שבינואר היא תהפוך לכזאת
אבל בבקשה ממך תפסיק עם כל ה"מה הם עושים באימונים" הזה.
הפועל לא הייתה מועמדת אמיתית לאליפות בתחילת העונה, זה היה ברור. יותר מידי בלגאנים, ערפל, טביב, הנהלה, חילופי מאמנים כל כך מוקדם.
צריך סבלנות, לפני חצי שנה הייתה אפשרות שלא תהיה קבוצה בכלל.
תן לשמוח על הדרבי הזה, אליפות נוכל להביא בעונה אחרת

יונתן 13 בנובמבר 2012

סוף סוף מישהו מזכיר את זה שלהגדיר דרבי שניצחנו כעצוב זו שערוריה.
היה שווה לסבול 80 דקות בשביל 10 דקות של חגיגה מטורפת. בלומפילד רעד כמו שלא רעד כבר הרבה זמן והחגיגות עם השחקנים בסוף הזכירו את 2010. סוף סוף קצת שמחה אחרי תקופה מחורבנת ואינספור צרות.

סליחה על הבוטות אבל על הזין רמת הכדורגל. את זה אפשר להשאיר למשחקים אחר.
לקחנו דרבי רבאק.

יוני 13 בנובמבר 2012

הכל שטויות קבוצה ישראלית שרוצה לקחת אליפות חייבת שני דברים קודם כל שליטה מאסיבית במרכז השדה היום אנחנו רואים את זה במכבי היא שולטת במרכז השדה בצורה הזאת היא גם מפתחת משחק התקפה וגם בולמת התקפות בצורה יעילה.שימו לב להפועל שעד שאבוטבול יחזור אין לה מרכז שדה ולמכבי חיפה שדמאו שחקן בדיחה גם לא אין מרכז שדה בגלל זה הם סופגים המון גולים במתפרצת דרך מרכז המגרש.ברגע שאבוטבול יחזור יש סיכוי טוב שהפועל ירוצו חזק מה שבטוח כרגע לספסל את דג'מבה הוא ממש שחקן גרוע.
אבוקסיס לא מאמן גרוע אבל הוא גם לא גוטמן שידע לעשות את ההתאמות ידע להכין את השחקנים שלו הרבה יותר טוב.
בשורה התחתונה נכון שלמכבי הגיע לנצח את הדרבי אבל לצערם הפנדל שהם החטיאו יחד עם האדום שינה את כל המומנטום של המשחק לטובת הפועל.לדעתי הסיכוי שמכבי ייכנסו למשבר הוא נמוך מכבי קבוצה מסודרת עם שיטת משחק ורוב הקבוצות בארץ לא מסוגלות לעצור קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה בכל משחק.שאפו לאוסקר

גלעד בלום 15 בנובמבר 2012

אמיר לוין הגדול! ד'ש לנעמי ודני..

אין לי חילוקי דיעות איתך, אני כולי תקווה שכשכל התותחים יחזרו נתחיל להיראות כמו קבוצה אבל קשה שלא לחוש שאנחנו לא אותה מכונה של השנים האחרונות, יכול להיות שהסגנון של אבוקסיס יצליח, הלוואי, רק שתיגמר אירופה כבר!

אלקו ויונתן-זו כמובן שערוריה, אני כמובן שמחתי כמו אחרון האוהדים אבל בבלוג לא רציתי להתלהם, כשאמרתי עצוב התכוונתי לצורה, שהיתה עצובה, כמובן שהנצחון במקרה הזה היה שווה את הכדורגל המכוער.

ליוני-כשאתה כותב הכל שטויות אתה מתכוון לפוסט או לתגובות? כי גם בבלוג וגם בתגובות נכתבו דברים די דומים למה שאת כותב בתגובה 

Comments closed