והמנצח בדרבי – השטן

התנצלות מראש: עוד טור בנושא גיא פניני (ואולי בסוף הוא יגמור בהפועל?)

היססתי אם לכתוב על פרשת פניני כי כל כך הרבה נכתב על המקרה, מה יש להוסיף, הכל ברור כשמש, הכל כבר נכתב, והאמת כולם צודקים וכולם גם טועים, תלוי איפה אתם עומדים בסקאלה האדומה/צהובה. כי לכולם יש אג'נדה, אפילו לי מניו יורק יש לכאורה אג'נדה.

מבחינת אוהדי מכבי, כשמישהו כותב משהו בגנותה אז הוא בהכרח אוהד הפועל (או שונא מכבי) שמטייח את קריאות השואה כשנוח לו ופתאום התעורר כשפניני פתח את הג'ורה כי זה מכבי.

אותם אנשים לא יחסכו מאיתנו את האיזכור לבובה של אובארוב ולחילול קברי משפחת חולדאי (עם אזכורים של אליפות הנבדל והגול ביד של גילי לנדאו וכמובן איך לא – הקיזוזי!), וכמובן יוסיפו בלעג "הקהל הכי טוב בארץ אלק", "איפה הייתם כשטביב הביא לכם תארים" וכו'.

לעומת זאת, אלה מהצד האדום יגידו שמי שתוקף את הפועל הוא צבוע כי העובדה היא שהקפטן של "הקבוצה של המדינה" טינף את הפה באותן קללות (ברמת דיוק מצמררת) שהפועל תמיד אשמה בהן, מוכיחה שמכבי לא פחות גרועה. זה קפטן! דמות חינוכית אלק, יטיחו אוהדי הפועל בהנאה גלויה.

*

העצוב הוא שבמקום ללמוד מהמקרה ולמנף אותו לכיוון חיובי וחינוכי, שני הצדדים מיד  מנצלים את המצב כדי שיסתדר עם השקפת העולם שלהם ויוכיח שהם צודקים. והאחר, לא רק שלא צודק, אלא לא ממש לגיטימי.

ציניקנים יגידו שהמקרה הזה בא מצוין להפועל והצליח להסיט את האש ממנה  ולהוכיח שגם מכבי לא בדיוק פוליטיקלי קורקט, כפי שמר שמעון מזרחי ניסה להציג ב"קמפיין הבומרנג". הם ימשיכו לטעון שהתקשורת האדומה, שעכשיו שותה לפניני את הדם, שתקה כל השנים כשנשמעו קריאות שואה והתאבדות לשימון מיציעי הפועל.

אותם ציניקנים יודו כמובן בחומרת מעשיו של פניני, אבל לא יתאפקו וימשיכו להזכיר את שירי השואה של אוהדי הפועל וימשיכו לטעון שקריאה של יציע שלם יותר משפילה מאשר לחישה של נאצות לאוזן כשאף אחד חוץ משולדברנד לא שומע. באופן "מוזר" הם ימעטו להזכיר שירי גזענות מטדי או שירים שמבזים את רובי שפירא ז"ל למשל שנשמעו בדרבי החיפאי האחרון.

אוהדי הפועל יטענו שפה מדובר בקפטן קבוצה, שיצא בקמפיין אנטי אלימות בימים שלפני המשחק (האמת טיעון די חזק) וגם שלהנהלה אין שליטה על כמה מטומטמים בקהל ויש חוק חופש הביטוי. בית"ר משתמשת בתירוץ הזה (בהצלחה) כבר שנים.

חובבי הצבע הצהוב קמו ביום שלישי וגילו בשמחה כי כמה אוהדי הפועל בכדורגל (ברוב טיפשותם) הניפו באשדוד שלט  "פניני לגז". הנה ההוכחה – הפועל זבל ומכבי שוב עליונים מוסרית כי אוהד מפגר תלה שלט.

*

אוהדים "אוביקטיביים" משבחים את מר מזרחי ואת הנהלת "מכבי" על "הטיפול המהיר בפרשה". על פניו נראה שמכבי יצאה גדולה – היא הדיחה את הקפטן, קנסה אותו והוציאה הודעה תקיפה שהיא מגנה את התנהגותו בלה בלה בלה.

מכבי כמובן לא התאפקה והוסיפה בהודעה שפניני הגיב להתגרויות חוזרות של שולדברנד, כאילו שזה מוריד מחומרת המילים שיצאו לו מהפה. למעשה ההרחקה, הקנס וההדחה מעמדת הקפטן זה המהלך היחידי שהיה למר מזרחי, כל מהלך אחר היה בלתי מתקבל על הדעת אפילו במדינה המשוגעת שלנו.

ציניקנים שונאי מכבי יאמרו שזה בסך הכל מהלך של יחסי ציבור, שנועד להראות שמכבי לכאורה שונה מהפועל, ושעכשיו יש לחץ על הפועל לפעול נגד שירי השואה וההתאבדות.

הם  יאמרו שההתנהגות של פניני (שהוא בסך הכל "בחור טוב" כפי שהגדירו פדרמן) היא פועל יוצא של פילוסופיה של יותר מ-40 שנה, שגורסת שהעיקר הניצחון ושלא משנה הדרך או הספורטיביות, רק התוצאה הסופית.

ה"אוביקטיביים" יגידו – מה אתם רוצים משמעון מזרחי? הוא אשם שפניני מטומטם? הלוואי שלכל קבוצה יהיה כזה מנהל, מזרחי יצא גבר, מכבי פעלו במהירות ובהחלטיות.

הציניקנים יגחכו ויטענו שהקנס לא ממש יזיז לפניני, כולה משכורת חודשית אחת, ושתוך שבוע-שבועיים פניני יחזור לשחק, יחזור לנבחרת ולא יתאפקו ויוסיפו לגבי שמעון מזרחי- "חתן פרס ישראל אלק".

*

קראתי בימים האחרונים כמעט את כל המלל שנכתב על הפרשה המגעילה הזאת, כולל את הטוקבקים שחלקם ממש מוציא את החשק לחיות. אלה מהצד הצהוב טוענים שמכבי ניצחה את הדרבי הזה (מבחינה מוסרית!) כי הם הדיחו את הקפטן שסרח בלי חשבון וש"אצל הפועל זה בחיים לא היה קורה". אוהדי הפועל יטענו שניצחו נצחון מורלי עם הקלישאה "העובדה שהגענו למעמד הזה של דרבי בליגת העל היא ההישג הגדול", וש"פניני חשף את הפנים האמיתיות של מכבי".

מאיפה שאני עומד, שני הצדדים הם לוזרים. כי כבר ארבעה ימים לא קראתי מילה אחת על כדורסל והתדמית של שתי הקבוצות נפגעה בעקבות הדרבי הזה.

במקרה פניני מכבי גררה את עצמה לבוץ של הפועל, קבוצה שלא בליגה שלה בכלל, והסתבכה בפרשה שלא קשורה לכלום, כאב ראש של יחסי ציבור ששונאי מכבי רק יכלו לחלום עליו. פשוט נכנס בפניני השטן. הרי הטראש טוק שלו זה לא בדיוק מה שניצח עבור מכבי את המשחק.

גם הפועל לא בדיוק יוצאת טוב מהאירועים. הפרובוקציות של הקהל הפך אותנו למסומנים. גם כך הספורט הלאומי הוא לשנוא אדומים, ובמקרה הזה הם (החוליגנים האדומים) הרוויחו את זה ביושר.

הפועל במצב לא נוח, שבו היא צריכה להוכיח כל הזמן שאין לה אחות, כי הסטיגמה של שירי השואה כבר קיימת ומספיק מיעוט קטן כדי להכתים קהל שלם. לבית"ר לקח שנים לשכנע אנשים כמוני שהיא מנסה להתנער מהגזענות (אני כמעט מתחיל להאמין). כאוהד הפועל הייתי רוצה לראות את התופעה של שירי שואה והתאבדות לשמעון מזרחי נעלמת לחלוטין, וכל יום שזה לא קורה מוריד מהאהדה שלי למועדון. חד וחלק.

ולכן מי שניצח בדרבי האחרון הוא לא מועדון זה או אחר, אלא השטן בכבודו ובעצמו. זה הוא שנכנס למוח של פניני וניצח את הדרבי. אותו שטן שניזון מסבל של אנשים, מרוע לב, מצביעות, ממדון, הוא ניצח.

השטן חזר מהדרבי עם חיוך גדול. מי שהפסיד זה אלו שבסך הכל רצו לראות משחק כדורסל: אוהדי מכבי השפויים, שבסך הכל התגעגעו לשיר "או אה מה קרה הפועל אכלה אותה" (כי כבר אין להם את זה הרבה בכדורגל), ואוהדי הפועל השפויים, שבסך הכל רצו להפסיד בפחות מעשרים הפרש ולתת תצוגת עידוד, כמו שהם עושים בד"כ, כדי להוכיח שאנחנו כאן ולא הולכים לשום מקום.

*

אנחנו האוהדים נתאושש בסופו של דבר, אבל ללא ספק הנפגע העיקרי מכל הסיפור הזה הוא גיא פניני. עם כל אהדתי להפועל, אני חייב לומר שכואב לי הלב לראות בן אדם שנחשף בערוותו קבל עם ועדה, למרות שהוא לגמרי לא שה תמים ולכאורה אני אמור לתעב אותו.

מבחינה ספורטיבית טהורה הפעולה של פניני, כמו כל פעולות הלכלוך שלו במשך השנים, מעידה בעיקר על חוסר בטחון ביכולת שלו כשחקן כדורסל.

כנראה שפניני לא ממש מאמין בעצמו (ומסתבר שדי בצדק) כי ספורטאי שמאמין בעצמו לא ינסה להשיג יתרון בדרכים נלוזות. הוא יאמין וגם יתגאה בכך שהוא יכול לצאת מנצח ללא טריקים מלוכלכים, אלא עם כדורסל נטו. ספורטאי אמיתי יעדיף להפסיד מאשר לנצח בדרכים לא כשרות.

כשאני אומר כדורסל נטו, אני כמובן לא שולל טראש טוק, שהוא כמובן חלק מהמשחק. אבל להכות מתחת לחגורה, עם מילים מהסוג שפניני אמר, זה לא רק לא לעניין ולא ספורטיבי, זה פשוט בושה וחרפה ועבירה על כלל יסוד אנושי, כמו הכלל שלא לבצע עבירה על שחקן שנמצא באוויר (שפניני עבר עליו בעבר). שלא לדבר על זה ששולדברנד הוא טכנית קולגה של פניני, שניהם מתפרנסים מאותו מקצוע ואני מאמין ששניהם שייכים לארגון השחקנים.

אבל למרות כל האמור אני, אוהד הפועל לוזר שכמותי, דווקא עכשיו כשפניני אנדרדוג בשפל המדרגה, יש לי סימפטיה מסוימת אליו. כי הוא הקרבן האמיתי של המעשה שלו, הוא זה שיצטרך לחיות עם הרגע הזה כל חייו ולהסתכל בעיניים להוריו, לאוהדי מכבי, לשמעון מזרחי ולכל השאר. סימכו על הקהל הישראלי ה"רגיש" שידאג להזכיר לפניני את המקרה עד סוף הקריירה שלו. לצערי זה יכול להיות סטיגמה בסדר גודל של איתן טייב.

שולדברנד יתאושש, גם הוריו, גם הפועל לא ממש נעלבה ומר שמעון מזרחי כבר יכבה את השריפה הזו כמו תמיד. אבל פניני זה סיפור אחר, אנושי ומעניין, כי ברור שהוא בחור "טוב" שיודע את ההבדל בין טוב ורע, אלא שהוא בחר במודע במשך שנים להיות רע (במובן לא ספורטיבי) וזה התפוצץ לו בפנים. מעניין איך הוא ייצא מזה, ועוד יותר מעניין כמה זמן הוא יישאר במכבי.

במציאות המקאברית של ישראל, בסוף הוא יגמור בהפועל. כבר קרו דברים מוזרים יותר בספורט הישראלי. אם לא עולה לכם שום דבר בראש אנא תנסו לזכור את שם הקבוצה האחרונה של מ.י.ק.י ברקוביץ, סמל סמלי המכביזם.

***

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

מאלופת אירופה למועדון בינוני ב-10 שלבים / יוחאי שטנצלר
אני רוצה גם

40 Comments

אדם בן דוד 6 בדצמבר 2012

אז אתה אומר ששימון ניצח?

סתם. אתה צודק. אף אחד לא יצא מורווח מהסיפור. אולי חוץ מהמטומטם שזרק קונדום (למה? מה הקטע של הקונדום? זה מסמל משהו?) ואף אחד לא מתייחס לזה.

כמו בחיים, הרב השפוי נשאר מאחור והיחס בתקשורת הוא רק למטומטמים שתולים שלטים, זורקים בובותקונדומיםמטבעותמוטות, מקללים ומשתוללים. רובנו סה"כ רוצים לחזור הביתה בשקט.

אורן 6 בדצמבר 2012

גלעד, טור מצויין (ואני מדבר כאוהד הפועל).

במקום למנף את הפרשה לכוונים החיוביים,זה רק ממשיך ומדרדר.

שתי הערות:

1.גם אני ריחמתי באיזשהוא מקום על פניני עד שראיתי את הכתבה אתמול בידיעות על הסמסים שהוא שלח לאוהדי ירושלים ובהם הוא איחל להם גידול בראש.אם זה לא מספיק,מחר יופיע ראיון נוסף שלו בידיעות ובו הוא טוען ששולדנברד כל הזמן התגרה בו והוא אפילו התריע לשופטים.סורי,הבנאדם לא אמין.ההתנצלות שלו כנראה גם לא אמינה.אין לי שום רחמים עליו עכשיו.אני מקווה שיונתן יודיע שהוא לא זקוק להתנצלות שלא אחרי הראיון שיופיע מחר.

2.מיקי ברקוביץ. בתור אוהד הפועל הוא נחשב בעיני כסמל לספורטאי אמיתי. לא היה סיכוי שברקוביץ היה מתנהג ככה. ברקוביץ הוא דוגמא לספורטאי שמוערך על ידי יריביו לא רק בזכות היכולות המקצועיות שלו.

מכביסט ותיק 6 בדצמבר 2012

עלוב עלוב. פתאום מיקי ברקוביץ זה האליל שלכם. מזכיר לי את יוסי שריד שפתאום מתגעגע לבגין לאחר שקרא לו רוצח. מזכיר לי את אמנון אברמוביץ שמכנה את הליכוד ימין קיצוני לאחר שבגין הודח מרשימת הליכוד כשבדיוק לפני 4 שנים אמר שבגלל שבגין ברשימת הליכוד מדובר בימין קיצוני.
פניני משתלב היטב באוירת הספורט והתרבות בחברה הישראלית בדיוק כמו שמעון אמסלם לפני 15 שנה. אבל שמעון אמסלם כמובן נחשב בעיני התקשורת האדומה כדוד שנלחם מול מגי הגוליית. ואמסלם היה שחקן מלוכלך ופרובוקטור

תומר 6 בדצמבר 2012

אם כבר השטן, מה הקטע של שער 5 אם כל השלטים האלה של "666" "ילדי השטן" וכו'? יש קשר רציני לכת השטן, או שזה סתם בשביל התפאורה?
סתם פשוט נראה לי מוזר.

תומר 6 בדצמבר 2012

עם*

אמנון 6 בדצמבר 2012

שטן, גהינום, שדים, אש, צבע אדום, זה לא חיבור כזה מפתיע…

פאקו 6 בדצמבר 2012

יפה, שמת את האצבע בדיוק על המקום הנכון. נאמר כבר שהספורט בארץ הוא מיקרוקוסמוס של החברה, וזוהי דוגמא מובהקת. במקרה זה, מדובר על כך שלאחר כל דבר רע שקורה, ההכאה על חטא של הצדדים המעורבים תיעשה תמיד על חזהו של האחר.

טימי 6 בדצמבר 2012

פוסט מצויין! מסכים עם כל מילה

יונתן 6 בדצמבר 2012

טור מצוין.
אני מנסה כבר כמה ימים לפתח אמפתיה לפניני ולא מצליח. הסיבה היא שהדברים שהוא אמר כל כך קיצונים וחריגים שכל מי שמנסה לייחס אותם לטראש טוק הוא פשוט חסר מושג. שיחקתי שנים בליגות בארץ, שמעתי טראש טוק בכל שפה וכל צבע ומעולם לא הייתי אפילו קרוב לשמוע מילים כמו שהוא סינן באכזריות קרת רוח לתוך האוזן של שולדנברנד
מאיפה זה מגיע? האם הוא עשה זאת כל הקריירה ורק עכשיו נתפס? זה מעיד על פניני הבנאדם הרבה יותר מאשר פניני השחקן, ושולל כל אפשרות של הזדהות עימו גם כשהוא מזיל דמעות תנין אל מול מצלמות. להרחיק אותו גם מהנבחרת. לצמיתות.

דניאל 7 בדצמבר 2012

כן, הוא עשה זאת כל הקריירה. הוא מצטער מאוד שהוא נתפס.

matipool 6 בדצמבר 2012

לא יודע לגבי השטן , אבל חוץ מזה – פוסט סיכום מעולה לסיפור .
כיף שאתה כאן באתר וכיף לראות , לשמוע ולקרוא ספורטאי לשעבר כל כך רהוט וכותב נהדר .

אמנון 6 בדצמבר 2012

בינתיים פניני לא נענש על ידי מנהלת הליגה או איגוד הכדורסל ככל שידוע לי, וזאת וואחד בושה. זה לא מצב שהיינו מוכנים לקבל בשום מקרה אחר, ספורטיבי או "אמיתי". לא הגיוני שהרשויות יפקירו את נושא הענישה, ואיכשהו זה קורה דווקא לקבוצה הכי חזקה.

טל 6 בדצמבר 2012

פניני יעמוד לדין באיגוד הכדורסל ביום חמישי הבא.

יואב 6 בדצמבר 2012

כדורסלנית , מכבי הפסידה את הדרבי הזה בנקודה(:

גלעד בלום 6 בדצמבר 2012

אורן,

אני כמובן לא משווה בין מיקי ברקוביץ ופניני. ברקוביץ עולה בכמה וכמה דרגות על פניני גם ככדורסלן,גם כמנהיג וכמובן כדמות ספורטיבית ייצוגית, רק נתתי את העובדה שהוא סיים את הקריירה שלו בהפועל כדוגמא לאבסורד.

אוהד מכבי 6 בדצמבר 2012

בתור אוהד מכבי ת"א רציתי לומר לך שאפו על הכתבה וזווית הראייה המפוכחת, על אף זיהוייך כאוהד אדום – טענת את אותם הטיעונים שאני הייתי מעלה אם מישהו היה נותן לי את הבמה הייתי אומר אפילו שהשמטת את הקומץ של מבי ששר על טועמה (וההשתקה שלו על ידי שמעון מזרחי).

נקודה אחת למחשבה:
מפריע לי מאוד שאנשים מבזים כדרך קבע על ידי כינויים "מקטינים" ומשפילים את כל מי שאינו כוס התה שלהם.
זה קורה בפוליטיקה עם השימוש הבלתי פוסק על ידי גורמים רשמיים במפלגות גדולות, המכנים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכינוי "ביבי" (מה שמותר בשיחות סלון ולחברים, פשוט לא יאה כשמדברים בתקשורת על ראש ממשלה), "ביברמן", "נהנתניהו" וכו'.
הדברים נכונים גם ל"אהוד ברח", "אובמבה" "חנין זובי" "אחמד זיבי" "פרס הלוזר" וכו'.

לטעמי אתה אפילו לא מבחין שאתה נוקט באותה הטכניקה כשאתה קורא לאדם מבוגר, רב פעלים וחתן פרס ישראל (בין אם לרוחך או לא) בכינוי שנלקח היישר מתוך הנאצות של שונאיו "דון שימון" – בעיני יהיה הרבה יותר מכובד אם תציין את שמו "שמעון מזרחי" או אפילו סתם "מזרחי".

מכביסט ותיק 6 בדצמבר 2012

עדיף לקרוא טור שלך בנושא פניני כשידוע וברור שאתה הפועל ואתה שונא ומתעב מכבי בדם מאשר לשמוע ולקרוא אובייקטיבים לכאורה כמו פוהרליס איינשטיין פרימו הירש וכו וכו.
בכל האמור להפועל ומכבי (ובמיוחד בכדורסל) אין כזה דבר אובייקטיבי. או שאתה מכבי או שאתה הפועל וזה לא משנה אם אתה אוהד הפועל אילת או מכבי ר"ג – מכבי חיפה או בית"ר. במיוחד כשמדובר על אנשים מעל גיל 35 שנושאים איתם שנאה אוטנטית מקורית בסיסית הסטורית לצד השני.
בטור שלך יצרת איזון שלהו בין מעשי הפועל ומכבי.
תכנס ללינק הבא ותקרא http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=5937208 – לפעמים כשרואים גרגר חול פה גרגר חול שם זה נראה שטויות. אבל כשמרכזים הכל במקום אחד זה נראה אחרת. לצמצם את מעשי אוהדי הפועל רק לקריאות שואה זה לעשות חטא ל"אוהדים הכי טובים בארץ" . מדובר בקריאות שטנה מהרמה השפלה ביותר לשחקנים לשעבר ולגורמים שאינם קשורים למכבי או לשמעון מזרחי או כמו שאוהד "נאור" כמוך בוחר לכנותו "שימון" על מנת ללעוג למזרחי בצורה מתורבתת לכאורה. נכון גלעד בלוף? עיוות שם לשם לעג בדיוק כמו קריאות שואה זה נעים כל עוד זה לא מופנה אלייך.

יויו 6 בדצמבר 2012

מעבר לשלט הנוראי 'פניני לגז' בכדורגל, אסור לשכוח שאוהדי הפועל הניפו בדרבי סל שלט ענק עם הכיתוב ש.ש.ל (שתהיה שואה למכבי)
אני לא מבין איך איגוד הכדורסל לא מעמידים אותם לדין על השלט הזה!

אנונימוס 6 בדצמבר 2012

כנראה מאותה סיבה שלא מעמידים את מכבי לדין על "טועמה מחבל"

צהבהב 6 בדצמבר 2012

הכי רע יצאה אמא של שולדברנד שהתבכיינה תחת כל עץ רענן אבל שהבן שלה שיחק תחת עידוד של שירי שואה אף אחד לא שמע אותה

מכביסט ותיק 6 בדצמבר 2012

בול. היא ממש סיפרה בבכי לתחנות הרדיו שהבן שלה לא ישן בלילה לאחר המשחק אבל במשך שנתיים כשהוא שמע שמעון מזרחי תתאבד-שואה למכבי- רגב אבא שלך התאבד–הוא ישן כמו תינוק….אף אחד לא העז לשאול את האמא המתוקה ….

גלעד בלום 6 בדצמבר 2012

לאוהד מכבי ולמכביסט וותיק-לא כתבתי דון שימון אלא פשוט שימון כמו שקוראים לאברהם גרנט אברם ולצבי שרף צביקה, כל השאר זה בראש שלכם. שימון זו לא מילת גנאי ואני לא זוכר שגיניתי או הוצאתי דיבה על אדון שמעון מזרחי, במשחק השח התקשורתי הוא יצא לא רע מהפרשה הזאת מבחינתו, לא ראיתי אותו לוקח אחריות מיניסטריאלית על המקרה הזה ששחקן קפטן בקבוצה שהיא מפעל חייו מקלל קללות בלתי אנושיות שחקן יריב.

האם לשניה אחת עלתה לו לראש השאלה-האם כל התארים והשאיפה האובססיבית הזאת לנצחון כל השנים היתה שווה את זה אם זה מגיע לכך שהקפטן שלי משפיל את מכבי לעיני כל האומה.

לדעתי לא, כל מה שהוא חשב עליו היה איך לכבות את השריפה התקשורתית ולצאת עם מינימום נזק תדמיתי. דווקא בלאט לקח אחריות כשאמר בגלוי:" פניני שחקן שלי ולכן גם אני נכשלתי.

שימון,שמעון,שימעל'ה או סיימון-תקראו לו איך שאתם רוצים אבל הוא לא בדיוק לקח אחריות אלא למעשה אמר- פניני נכשל והוא יודע את זה.

אבל אני לא מיתמם ומבין את הנקודה שהעליתם ושיניתי את כל השימונים לשמעון.

גלעד בלום 6 בדצמבר 2012

אגב למכביסט-אני מכיר את התיעוד הנ"ל, לא גאה בו בכלל, מה בדיוק הנקודה שלך? שחלק מהקהל של הפועל אלים , לא מנומס וחסר תרבות? ממש חדשות מרעישות, תודה על האזכור…מה אני אמור לעשות עם האינפורמציה הזאת? על זה הטור, על התגובות האוטומטיות של אנשים . הרי גם אתה יודע שרוב האוהדים פחות או יותר רק רוצים ליהנות מהאווירה, לראות קצת כדורגל ולחזור הביתה בשלום.

החלק שבא לעורר פרובוקציות ולהיכנס לצרות כי אין להם חיים הורס את ההנאה הזאת עבור הרוב, כלומר אתה ואני יש לנו הרבה יותר מן המשותף מאשר אתה חושב ולכן אין לנו שום סיבה להתנצח, ההיפך-אנחנו צריכים אחד את השני כדי להתקיים.

הכל טוב ויפה, חלק מהקהל של הפועל מגעיל/דוחה/גזעני/אלים/(השלם את החסר) אבל מקרה פניני עדיין קרה! המלים יצאו לו מהפה! המצלמות קלטו את זה! ולא יעזור כמה פעמים תזכירו את מעללי אוהדי הפועל המקרה של פניני עבר כל גבול.

אגב קראתי שהפועל תעמוד לדין גם על השלט באשדוד וגם על הקריאות נגד רגב פנאן, טוב מאד, אני מקווה שיענישו אותם ומצידי שנקבל הורדת נקודות ומתאים לי שמכבי תיקח אליפות בגלל שהורידו לנו נקודות על קריאות ושלטי שואה, עד כדי כך זה מגעיל אותי.

האמת היא שבגדול אין לזה כבר ממש משמעות בעיני, טכנית אני כמובן אוהד הפועל וכאילו שמח כשהם מנצחים אבל ככל שאני מתבגר אני יותר ויותר נגעל מהמצב הזה של התנצחויות של הפועל-מכבי. זה ילדותי ולא לעניין.

מכביסט ותיק 6 בדצמבר 2012

איזה דיבה ואיזה נעליים. בסהכ זה נשמע כמו זלזול במזרחי. שלא תבין אחרת – אני ניזון מהשנאה של אוהדי הפועל למזרחי. ככל שאתם שונאים אותו יותר אני מעריץ אותו יותר. הוא השאיר בחיים את מועדון הכדורגל כל כך הרבה שנים בזכות שמירת המותג בכדורסל. לולא מכבי כדורסל מכבי ת"א היה סתם מועדון עבר.

יש מחלוקת אדירה של האדומים בתקשורת שמפמפמים את הפועל ת"א ואתה גם מצטרף לשקר הזה – זה לא שהרוב של הקהל של הפועל טוב ויש "קומץ". זה בדיוק ההיפך. ברור שבשביל לחלל קבר לא צריך 10000 איש ובשביל להניף שלט פניני לגז צריך רק 3 אוהדים. אבל כשרואים בחצי גמר גביע המדינה בכדורסל לפני כמה שנים 4000 איש ששרים "שתהיה שואה למכבי" אז מבינים שאין כאן קומץ. בלינק המצורף יש סרטון קצר מחצי הגמר המדובר.
אם לא הבנת, אתה מיעוט בקהל של הפועל. או נאמר אחרת – רוב הקהל שמגיע למשחקים דוגל "בשירה הנאצית" . פשוט אפשר לראות ביוטיוב במשחקי הכדורסל ומי שהיה בדרבי בכדורגל כנל.

אדום בדם 6 בדצמבר 2012

כתב המחלקה רפי נאה גוייס לעזרתה,ומחר ב-7 ימים של ידיעות אחרונות:
גיא פניני מזיל דמעות תנין-"שולדברנד קילל אותי כל המשחק"
עובדתית,הם היו במקביל על הפרקט במשך 9 דקות בלבד,במהלך המשחק.
דקה במחצית הראשונה,4 דקות ברבע השלישי,ו-4 דקות ברבע הרביעי.

מעבר להתנצלויות שמוציאות את פניני ילד טוב ירושלים (או נוקיה), יש טענות ברורות כלפי הפועל.
ככה זה כששמעון שולח את רפי לדברר.

איתמר 6 בדצמבר 2012

וואו, איזה טור מתיש

איתמר 6 בדצמבר 2012

פשוט מיחזור של כל מה שנכתב על הפרשה בשבוע האחרון

בני תבורי 6 בדצמבר 2012

למה קראת? יצאת די טמבל, לא?

D! בארץ הקודש 6 בדצמבר 2012

גלעד, תודה על קול שפוי
ובעיקר על היכולת לקחת שני צעדים אחרוה ולחזור עם תובנה מגובשת אחרי מספר ימים.

שלו 6 בדצמבר 2012

אני מאוד נהנתי לקרוא,
מודה שקצת נמאס לי מכדורסל,
כאוהד מכבי בעבר,
שמעון מזרחי נראה די טיפשי.
בגילי הנצחון הוא כבר לא הכול, ובטח לא הדבר היחיד החשוב.
וספורט לא חייב להיות משהו נגד.
אבל לך תסביר את זה לאנשים שנבנים על שנאה.

בני תבורי 7 בדצמבר 2012

שלו,
יש כאלה שללא השנאה לא ימצאו עניין באהדת ספורט כלשהו ואני מתרשם שמדובר ברוב.

גיל 6 בדצמבר 2012

גלעד, הכל טוב ויפה רק דבר אחד אני לא מבין. למה להתעסק עם הגועל נפש הזה כשאתה בניו יורק? מאז שאני בארה"ב כדורסל ישראלי מעניין אותי כקליפת השום. יש לך את הג'יאנטס, ניקס, נטס וכל כך הרבה ספורט אמיתי בלי כל השטוית מסביב כמו בארץ. למה לדחוף ראש בריא למיטה חולה?

פאקו 7 בדצמבר 2012

כנראה שהוא ראה את הג'טס.

איציק 6 בדצמבר 2012

גלעד, הפוסט שלך נכון ויפה. מה שחבל הוא שענית להתנצחויות. כמו שכתבת זה לא יזיז שום צד ולא יוביל לשום דבר, פרט להמשך התנצחויות.
דרך-אגב, שמעתי שמה שפניני עשה היה מתוכנן היטב מראש. אנשי הפועל שיחדו את פניני כדי שיכפיש את מכבי. מין תאורית קונספירציה…
למי שלא הבין הפסקה הקודמת היתה צינית. מרוב זריקת בוץ הדדית בשבוע האחרון, מפליא אותי שאף אחד לא שלף זאת, הרי בכול זאת, פניני היה אדום (של ירושלים) לתקופה כלשהי, והוא עדיין נאמן לאינטרנאציונאל.

גלעד בלום 7 בדצמבר 2012

גיל,

כדורסל ישראלי לא מעניין אותי וגם אירופי, מאז שאני בניו יורק(2000) לא ראיתי שניה ממשחקי הליגה הישראלית אך עקבתי אחר הפועל אוסישקין ועכשיו שהם עלו לליגה הבכירה אז אני עוקב אבל בגדול אתה צודק, הטעות שלך שאתה שואל למה להכניס ראש בריא למיטה חולה, ובכן הראש בכלל לא בריא, כדורגל אני רואה מאירופה אבל הפועל זה חיידק שעדיין קיים בגוף שלי אם כי עם השנים והבבוניזם אני מאבד חשק.

SARINA VALENTINA 7 בדצמבר 2012

112:92 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

יוני 7 בדצמבר 2012

אותי מצחיקים שני דברים
א' תמיד כאשר מדובר באוהדי הפועל ואוהד הפועל כבר אומר כן יש את זה גם אצלנו אז הוא אומר זה חלק מהקהל אבל שהוא יכתוב טור על אוהדי מכבי/בית"ר אז הוא יכפיש קהל שלם. מאכזב
ב' שהשוודי ההוא שלא זכור לי שמו כבר באמת הגיוני למישהו שהוא לא הגיב בשום צורה מילולית?האם מישהו ניסה לקרוא את השפתיים שלו?
הוא ממש טלית אבל שנתיים שהוא משחק שם עם שירי שואה ביציע ולאבא של רגב שירי זוועה לשמעון מזרחי הוא דווקא ישן טוב לא?
בספורט אתה לא יכול להיות צבוע
יום טוב

new toms 26 ביוני 2013

My grand father every time used to watch YouTube comical movies, hehehehehe, as he wants to be happy forever והמנצח בדרבי – השטן | מקצוען. new toms http://www.voguetomsshoes.com

toms shoes 26 ביוני 2013

Thanks designed for sharing such a good thought, post– is good, thats why i have read it entirely toms shoes http://www.voguetoms.com

Comments closed