סיכום עונה חלק ב': המספרים

In כללי

האם באמת התקדמנו העונה? אני שומע מספר קולות שטוענים כך. בכל זאת, דעתי היא שלא התקדמנו כלל. אמנם לפרקים הצגנו כדורגל מרהיב יותר, איכותי יותר, פחות קפוא, אבל התוצאות וכן המספרים מספרים סיפור משלהם. העונה ליברפול סיימה רביעית. 76 נקודות, 11 נקודות מתחת לאלופה. 2006-07 סיימנו במקום השלישי עם 68 נקודות, 13 נקודות פחות ממנצ'סטר יונייטד האלופה. 2005-06 סיימנו במקום השלישי, עם 82 נקודות, 9 נקודות מתחת לאלופה צ'לסי. 2004-05, עונתו הראשונה של רפא, סיימנו במקום החמישי, 58 נקודות בלבד, 37 נקודות מתחת לצ'לסי האלופה.

העונה הכי טובה של בניטז היתה 2005-06. השגנו שם 82 נקודות. אם ננתח את המספרים לפי עידן בניטז, שזה גם תחילת עידן אברמוביץ', נראה שהעונה יונייטד זכתה באליפות עם המספר הקטן יחסית של נקודות, רק 87. עונה לפני כן הספיקו לה 89 נקודות לאליפות. אנחנו בשיאנו גירדנו רק את ה-82. ככל שהולכים אחורה בשנים, אפילו עד שנת 2000, מגלים כי ככל שעובר זמן צריך יותר נקודות כדי לזכות באליפות. מה שהספיק בשנת 2000-01 (80 נקודות עבור יונייטד כדי לזכות), מספיק היום כדי להגיע למקום הרביעי. מה שמוכיח שוב שיחסית לעצמנו אנחנו בהחלט מתקדמים, אבל לא יחסית לאחרים. כך שקשה לראות בזה התקדמות.

תמונת הפרמייר ליג במהותה לא תשתנה בעונה הבאה. אפשר לומר בהכללה ש-90 נקודות יספיקו לאליפות, סביר להניח. אולי פחות. אם חושבים על כך במיקרו מדובר בסך הכל בעוד 6-7 ניצחונות. העונה היו לנו 13 תוצאות תיקו, הכי הרבה בליגה ביחד עם בלקבורן. אם נסתכל על הסטטיסטיקה של הורודים נגלה נתון מפתיע. הם רשמו 5 הפסדים, אנחנו רק 4, כך שברמת כמות ההפסדים אין לנו בעיה, אלא רק להסב חצי מתוצאות התיקו לכדי ניצחונות.

בואו נבדוק עם מי הוצאנו תיקו: פעמיים נגד צ'לסי (בית וחוץ), פעמיים נגד ארסנל (בית וחוץ), פעמיים נגד בירמינגהאם (בית וחוץ). בנוסף, 3 תוצאות תיקו בבית (טוטנהאם, וויגן, אסטון וילה) ועוד 4 תיקו בחוץ (פומפי, בלקבורן, מנצ'סטר סיטי, מידלסברו). על היכולת לנצח קבוצה גדולה באנגליה כבר כתבנו. להוציא נגדם תיקו בחוץ זה בסדר גמור. כל תיקו בבית נגד קבוצה פחות טובה מאיתנו הוא בעיה, אבל אני יוצא מתוך נקודת הנחה שאי אפשר לנצח כל משחק בית, תמיד תהיה איזו נפילונת קטנה. מבצר או לא מבצר. בכל מקרה, אם לוקחים את 13 תוצאות התיקו הללו, ומנסים לבדוק איזה משחקים בקלות אפשר להסב לטובת ניצחונות, הייתי אומר שלפחות ניצחון בית אחד על ארסנל או צ'לסי, ניצחון בית נוסף נגד וויגן, בירמינגהאם וטוטנהאם (וילה זוכה להיות הנפילונת). זה מותיר לנו מגרשי חוץ קשים: לנצח 3 מתוך פומפי, בלקבורן, סיטי ומידלסברו. אם אתם זוכרים את המשחקים, לא היינו רחוקים מזה. מציאות כזו לא מותירה הרבה מקום לפישולים. לטעמי זו קפיצה גבוהה מדי, לכן אין מנוס מלרשום עוד ניצחון על קבוצה גדולה. יונייטד ו/או ארסנל/ צ'לסי בבית.

מבעד למספרים אפשר לחזור ולציין את תקופת ספטמבר -אוקטובר, בה השגנו 13 נקודות ליגה מתוך 21 אפשריות. על פניו, אז זה היה נראה הרבה יותר גרוע, בסך הכל איבוד של 8 נקודות, אבל תיקו נוסף בתחילת נובמבר, ומבחינה פסיכולוגית היינו מחוסלים. לא עוברים את החורף. כמיטב המסורת בשנים האחרונות. אז איך עושים את הקפיצה שאנחנו כל כך מייחלים לה? מה היה חסר לנו כדי להשיג את אותן נקודות אבודות? כפי שכתבתי, אם הייתי הבעלים הייתי מבקש מבניטז דו"ח ניתוחי מדוקדק, וכן הצעות לפיתרון שאינן בהכרח עוד כסף לרכש. אפשר כמובן לדבר על מקומות בסגל שזקוקים לחיזוק, ועל רעב לניצחון בכל מחיר. בסופו של דבר אלו שני האלמנטים המרכזיים.

ממבט על ראשוני המלפפונים (גארת בארי למשל) קשה להתרשם. תמיד בתחילת כל פגרה אנחנו מוצפים בשמות, חלקן מעוררים בנו השתאות, חלקם גורמים לנו לחלום. בסופו של דבר בניטז איכשהו תמיד מפתיע. לטוב ולרע. הרעיון של פיפ"א לחייב 6 שחקנים מקומיים בסגל של כל קבוצה (ישיבה בנושא בסוף החודש) הוא לא ריאלי, למרות שהוא יקבור את ארסנל. בניטז מחכה לראות אם יחוקק חוק, ואז כנראה שניתקע עם פננט וקראוץ'. אני לא מבין בפוליטיקה של פיפ"א, אני מניח שלדורפן יהיה ניתוח מלומד ומאיר יותר ממני.

טוב, עכשיו באמת אני יוצא לפגרה..

54 Comments

צביקה 13 במאי 2008

התקדמנו, לא התקדמנו, דבר אחד בטוח – הבעיה הכי גדולה של ליברפול כרגע היא לא בעמדת החלוץ או הקשר, אלא בעמדת המאמן.

Captain Gerrard8 13 במאי 2008

צביקה, אתה טועה.

הבעיה הכי גדולה של היא בעמדת הבעלים.

בניטז הוציא את המקסימום מהמשאבים שלו. קשה לי לראות מאמן אחר מצליח לעשות יותר ממה שבניטז עשה בישבילנו ב4 שנים האחרונות.

Captain Gerrard8 13 במאי 2008

הבעיה הכי גדולה שלנו** היא בעמדת הבעלים.

איתמר 13 במאי 2008

כמה נגמר הטורניר בגרמניה?

פול מקרטני 13 במאי 2008

מסכים עם כל מה שכתבת.
רפא צריך להסביר איך עם חלוץ אדיר כמו טורס אנחנו מסיימים את העונה רק עם 8 נקודות יותר מאשר בעונה שעברה ובמקום אחד נמוך יותר?
לי יש את התשובה.
התרומה של טורס מחקה כמעט לחלוטין את התרומה של קראוץ וקאוט, הראשון בגלל שהוא לא משחק, השני בגלל שהוא משחק מחוץ לעמדה הטבעית שלו וגם בגלל שהוא פשוט לא מספיק טוב.
עוד דבר, אם היה לנו קשר ימני טוב מאחורי טורס העונה הזאת היתה נראית אחרת לגמרי.

cookie-monster 13 במאי 2008

אין לי מושג עד כמה באמת אפשרי שהחוק הזה ימומש אבל אם יצא החוק הזה לא עדיף בכל זאת להפטר ממי שאחנו רוצים להפטר בוודאות (פננט) ולהעלות לסגל הקבוצה הבוגרת כמה צעירים… כסף לקנות יותר מאנגלי אחד אין וזה לא שיש אנגלים איכותיים עם נסיון מוכח עם הEPL מחכים בכל פינה.

ועמיחי תרגיש חופשי לחזור מהפגרה לפחות פעם בשבוע : )

cookie-monster 13 במאי 2008

אגב מה שטומקינס כתב בטור שפורסם היום באתר הרשמי .

All a manager like Benítez can do is build steadily towards sensible aims, making improvements where possible, step by step. Has he done this? For me, he has. Unquestionably. But some of it takes time to bear fruit.

Strengthen the defence? Check. Improve the squad year-on-year? Check. Improve every department of the first XI, from keeper through to striker? Check. Overhaul the youth system? Check. Improve scouting? Check. Make the reserves more competitive? Check. Create a first team whose age means it can stay together for years and improve with experience? Check. Buy the best attacking players possible within the budget? Check. Improve in Europe? Check.

And improve in the league? Check.

cookie-monster 13 במאי 2008

:S

אליק 14 במאי 2008

ממה שאני מבין החוק החדש שבלאטר מעוניין להעביר הוא לחייב את הקבוצות לעלות עם שישה שחקנים מקומיים בהרכב הפותח.
אני לא רואה איך חוק כזה עובר בשוק האירופאי הפתוח.

אריגיא 14 במאי 2008

אני לא מסוגל לקרוא את הטומקינס הזה יותר. כותב מטעם מהזמן שמזכיר משטרים חשוכים, והכל בגלל שנותנים לו להסתובב חופשי בין הרגליים ולפרסם ספרים שמספרים כמה הקבוצה גדולה, וכמה בניטז גדול, והכל גדול בעצם.
עמיחי, יש לי הצעה ששווה לשקול אולי. העונה שבה הפקנו את מירב הנקודות הייתה לדעתי העונה שבה עפנו על ידי בנפיקה (זה היה רבע או שמינית?) בתור אלופי אירופה. אולי המסמך שבניטז לעולם לא יכין, צריך להתחיל בשורה הראשונה ב"צריך לוותר באופן מודע על הצ'מפיונס, לעוף ממנו עוד בשלב הבתים או בנוק אאוט הראשון"?

amichai 14 במאי 2008

אריגיא, אתה תמיד מבטא בבוטות מה איזה הלוך מחשבה שיש לי. טומקינס הזה באמת כותב מטעם, לעולם לא תהיה לו ביקורת נוקבת, ובקשר לליגה – אירופה זה ידוע, אך לא ריאלי. לוותר על אירופה זה לוותר על הרבה כסף

אליק 14 במאי 2008

אריגא,
העונה לקחנו שש נקודות פחות מהשיא של לפני שנתיים ואנחנו לא בגמר האלופות רק בגלל שער עצמי ביזארי של ריסה.
לא צריך לוותר על שום טורניר, אנחנו צריכים פשוט שחקנים טובים יותר.

amichai 14 במאי 2008

אליק, אל תשכח שהפסד קריטי שלנו לרדינג נבע בגלל שרפא חשב על אירופה והוציא את ג'רארד טורס וקראגר כשפיגרנו 1:2

איציק אלפסי 14 במאי 2008

אתם מתפרצים לדלת פתוחה בקשר לטומקינס הזה! גנב דעת מהסוג הכי גרוע שיש!! פלספן בשקל ומחנטרש בחסד עליון!!! בכל מה שקשור לסטטיסטיקות שהוא מפציץ בהם השכם וערב אני יכול רק לצטט את מה שאבי מלר אומר כ"כ יפה:
"סטטיסטיקה זה המדע בו אדם טובע בבריכה שגבוה הממוצע הוא ארבעים ס"מ". ובתור אחד שמתעסק המון עם סטטיסטיקה אני מבטיח לכם שזה נכון!

amichai 14 במאי 2008

אלפסי, סטטיסטיקה כידוע אפשר לקרוא מכל כיוון. ברכות על הגביע

אריגיא 14 במאי 2008

אליק, אתה עושה טעות נפצה, וסופר נקודות. אבל כמו שאנחנו השגנו יותר, גם הקבוצות האחרות משיגות יותר. תספור הפרשים מהמקום הראשון, אני חושש שהתוצאה תהיה עגומה יותר.
ולוותר על אירופה זה בהחלט ויתור על כסף (ועל יוקרה, אין ויכוח), אבל השאלה אם זה לא עדיף על הפסדי הכסף (הפוטנציאליים בעיקר) מכך שהמועדון מדשדש כבר כל כך הרבה זמן, ואני אפילו הייתי מתייחס לכל רכבת השחקנים שמגיעה מדיע שנה ועוזבת בשנה שאחריה. אם ניקח שחקן בינוני כמו ריסה, הוא היה ללא ספק עסקה כדאית, לאורך זמן. אבל מה המוני הקרייג בלאמים שבאו והלכו? זה לא הפסד כספי?

amichai 14 במאי 2008

בלאמי ייזכר כאחת האפיזודות המשונות בתולדות השנים האחרונות. למרות זאת, לא נשכח לו את משחק החוץ נגד ברצלונה

אריגיא 14 במאי 2008

ומשהו חיובי שקורה לאחרונה, הוא שפתאום כמהדמויות משמעותיות כמו שחקני עבר התחילו לדבר על הנזק המצטבר במועדון, ועל האפשרות לאבד את המקום הראשון הבלעדי בתארים בשנה הבאה.
וכמובן, כשג'רארד דוחק בבעלים להזרים כסף, זה תמיד טוב. קצת לחץ על קראסטי הליצן לא הזיק, למרות שאני מודה שאני מאוד מאוכזב מאוהדי ההארד-קור בעיר עצמה, שלא עושים כלום חוץ מלהתבכיין.

אליק 14 במאי 2008

גם אותי מאכזבת העובדה שההתנגדות לבעלים מתנהלת העיקר ברשת ולא צוברת תאוצה ברחוב עצמו.
חשבתי שלאחר העונה תסתיים נראה את המחאה נגד האמריקאים צוברת תאוצה, אבל לצערי אני עדיין לא רואה את זה קורה.
קראתי הבוקר שארגון S.O.S בוחן צעדי מחאה חדשים נגד הבעלים. אני מאוד מקווה שיצא מזה משהו כי המצב הנוכחי הוא מאוד מסוכן לעתיד הקבוצה.

אריגיא 14 במאי 2008

מדהים איך הם לא עשו כלום לאחר ההדחה מאירופה. שני משחקי ליגה אחרונים, היה אפשר להרים הפגנות ברחבי העולם, לא רק במשחקים עצמם. הרכבת בקרוב יוצאת, ועליה עוד עונה בדרך לשומקום.

amichai 14 במאי 2008

אריגיא, תמצא את הרגעים הקטנים של האופטימיות שלא תוביל לשום מקוםץ. נניח המינוי של סמי לי

אריגיא 14 במאי 2008

אני חושש שקבוצות נבנות בצלמם של המאמנים שלהן, ולא של העוזרים.
קשה למצוא אופטימיות, מאוד קשה.

סטוצקי 14 במאי 2008

בטח שהתקדמנו העונה.

אם מדברים על מספרים ותוצאות אז הבקענו יותר שערים מבעבר, לא הפסדנו באמירויות או בסטמפורד ברידג', ופרט לתיקו בברמינגהאם שהשגנו עם הרכב משני – סך הנקודות שלקחנו מהקבוצות במקומות 5-20, כלומר כולן פרט ל-3 הגדולות האחרות, נמוך רק ב-3 נקודות מזה שמנצ'סטר לקחו. כולל ברמינגהאם זה 6 נקודות, עדיין סביר.
(ומצד שני, גם לא ניצחנו באנפילד אף אחת מהגדולות, אבל מדברים על איפה התקדמנו).

מעבר לתוצאות ולמספרים, התקדמנו בכך שראינו יותר כדורגל יותר טוב מהקבוצה שלנו העונה, וזו לדעתי ההתקדמות המשמעותית ביותר.

אז ברור שלא התקדמנו מספיק, וברור ששאר הגדולות התקדמו יותר וכך נוצר הרושם שאנחנו שוב הולכים אחורה, אבל מכיוון שלצערי הפנמתי שאלא אם יקרה נס בתחום הניהולי-תקציבי מאבק על האליפות לא ייראה באנפילד בעתיד הקרוב, אני – שוב, לצערי – מסתפק בלבסס את מעמדנו בקרב ארבע הגדולות, על מנת לכל הפחות להבטיח את הישרדות המועדון. באמת לא רוצה לחשוב מה יקרה אם חס וחלילה לא נצליח להעפיל לליגת האלופות.

מכיוון שזו דעתי, יוצא שאני מסכים לחלוטין עם מה שפול טומקינס כותב, ומכיוון שנראה שהוא פופולארי בקרב חדר הנעליים (הבלוג, לא הדבר האמיתי) אפילו פחות מבניטז, מעט סנגוריה ברשותכם:

ראשית, "נותנים לו לפרסם ספרים" בדיוק כמו שנותנים לך, אריגיא, לפרסם ספרים. אלו לא ספרים בהוצאת המועדון אלא בהוצאה עצמית – ומצומצמת למדי, אגב. אני גם לא כ"כ בטוח בנוגע לכמה נותנים לו להסתובב לכולם בין הרגליים.

שנית, כותב מטעם מי, בדיוק? על הטורים שהוא כותב באתר הרשמי הוא הרי לא מקבל תשלום, הוא פשוט כותב את דעתו (שעוברת צנזורה לפני שהטורים מתפרסמים). אז איך זה שלכתוב שהכל שחור משחור זה לגיטימי – שלא לומר רצוי-בואכה-מחוייב-המציאות, ולעומת זאת להראות אספקטים חיוביים שמציגה המציאות – על שלל רבדיה – מיד הופך אותך לנציג משטר חשוך, גנב דעת מהסוג הכי גרוע שיש (שני סימני קריאה. וואלה, הכי גרוע שיש?) ולפלספן בשקל ומחנטרש בחסד עליון (משווה את שני סימני הקריאה מקודם, ומעלה באחד)? האם גם דלגליש, כשטען לפני מספר חודשים שרפא צריך לקבל את כל הגיבוי מכל מי שהמועדון יקר לו, כותב מטעם? או שהוא פשוט רואה את טובת המועדון לנגד עיניו? האם דיוויד פיירקלאף, שגם טוריו מתפרסמים באתר הרשמי, וגם הוא אף-פעם לא מביע ביקורת – גם הוא כותב מטעם? או שלאנשים, בעיקר כאלה שהמועדון בוודאי יקר לליבם, שמורה גם הזכות לראות את חצי הכוס המלאה?

אריגיא – אם מאוד קשה לך למצוא אופטימיות, אולי חבל שמיהרת לוותר על הטורים של הטומקינס הזה.

amichai 15 במאי 2008

סטוצקי ואריגיא, הדיון ביניכם מרתק, הייתי אומר ששניכם בקשר לקבוצה מייצגים שני קוי מחשבה לגיטימיים ונכונים במידה רבה, אני מכיל את שניהם, לפעמים המטוטלת נוטה לעבר סטוצקי, לפעמים לעבר אריגיא, אני מודה, יותר לכיוון אריגיא. בקשר לטומקינס. תראו, הוא אוהד אנגלי מצוי, מה זה אומר? יש סוג כזה, לא כולם, שתמיד שוטפת אותם אופטימיות ותקווה לעתיד, זה עניין תרבותי. במקום לתקוף ולבקר הוא מנסה תמיד להסביר. אריגיא צודק בקטע שהוא יושב באתר הרשמי, הוא לעולם לא יוכל להגיד שם דברים נוקבים. לדעתי, אין לו כלל דברים נוקבים להגיד

אריגיא 15 במאי 2008

סטוצקי, אני חושב שבנושא טומקינס (שהוא באמת לא כזה ביג דיל, בכל זאת), העניין הוא לא שהוא מקבל כסף עבור הטורים או לא. ואתה יודע מה? אני לא נמצא שם ואין לי דרך לבדוק, אבל אני בטוח שאם היינו בודקים, היינו מבינים ששיתוף הפעולה שהוא מקבל מהמועדון בספרים שלו, זה משהו שאני ככה סתם לא בטוח שאקבל. אני חושב שזה שווה ערך יותר מכסף. מזכיר כל מיני "שרי תעמולה" או משהו כזה. והבעיה שלי זה לא שהוא כותב דברים טובים, אלא שהוא כותב רק דברים טובים. האם באמת הכל טוב? זה קצת חד מימדי לומר זאת, ואני מסכים שגם לא הכל רע, זאת אומרת תמיד יש את שניהם. עכשיו, יש לך ספק איזה סוג של טורים מתפרסמים באתר רישמי? לעומת זאת, באתרי האוהדים העצמאיים, אפשר לקבל זווית רחבה יותר. וכאן עמיחי צודק, יש משהו באופי הזה שתמיד מקווה לטוב, גם אם אין בסיס אמיתי לזה. זאת אותה שאיפה שמסמנת את נבחרת אנגליה כמועמדת ודאית לזכייה במונדיאל, רגע לפני שהם נבעטים על ידי רומניה, קרואטיה או נורבגיה (בלי ריסה!).
אתה יודע מה אני לוקח כדבר חיובי? כמובן את הרכישה של טורס. וגם היא מחזקת את מה שאני טוען בקשר לזה – עדיף להביא שחקן אחד של 20 מיליון, שממש משפיע על הקבוצה (ולדעתי העלייה בכיבוש השערים היא על שמו בלבד), מאשר להביא שלושה בל 6 מיליון, שנראים כמו פנאנט, בניון ובלאמי. זאת הדרך שאני חושב שהיא נכונה לרכש שמוגבל בכסף ואין צ'ק פתוח.

באבא ימים Old Timer 15 במאי 2008

העובדה שטומקינס מתמקד בלהאיר את החיובי לא אומרת שלמה שהוא כותב אין בסיס. היא בוודאי לא אומרת שהוא חסר יושר אינטלקטואלי אחרי הכל ברור מנין הוא בא. אגב התגובה של איציק מזכירה את הסיפור הישן על משה סנה שבהערות שכתב לעצמו בכתב יד על טקסט של נאום אותו התכוון לנאום בכנסת רשם לעצמו "להרים את הקול, טיעון חלש". באופן פראדוקסלי, למרות שהמאמר שצוטט למעלה מהווה כתב הגנה על בניטס, המסר שלו הוא שללא התמוטטות של מנצ'סטר יקח הרבה הרבה הרבה זמן להביא אליפות. אני לא בטוח ש"תשכחו מאליפות" זה המסר שה – powers that beבמועדון רוצים להעביר. זה לא טוב לביזנס. בהקשר הזה אני לא בטוח שזה מאמר מטעם.

אריגיא 15 במאי 2008

מה שהוא מנסה לעשות זה לתת שקט, להנמיך ציפיות, ולהסביר כמה הפערים גדולים. שוב ניצוץ, שום פיתרון יצירתי, שום תקווה. אם זה לא מטעם, אז מה כן?

אריגיא 15 במאי 2008

* שום ניצוץ

סטוצקי 15 במאי 2008

אולד טיימר –
שלוש פעמים קראתי את התגובה שלך, ותהיתי למה ומתי משה סיני נאם בכנסת. רק בפעם הרביעית הבנתי שהסיני זה סנה. מסתבר שהעין רואה רק מה
מה שהעין רוצה לראות, ועכשיו נותר רק לברר למה לעזאזל העין שלי רוצה לראות את משה סיני.
בכל מקרה, סיפור מצוין.

אריגיא –
מה שטומקינס מנסה לעשות זה הרבה פחות מכל המניעים הנסתרים או הגלויים שייחסת לו – לדעתי הוא מנסה פשוט לכתוב טורים שמבטאים את דעותיו ועמדותיו.
דעות ועמדות שאולי אינן משקפות את אלו שלך, אך בוודאי אינן ייחודיות ובלעדיות לפול טומקינס.
האם – כמו ששאל אולד טיימר – העובדות המובאות בכתבותיו שקריות? שגויות? האם רעיונותיו חסרי בסיס וטענותיו חסרות שחר?
כפי שאמרתי, גם לדעתי הפערים בינינו לאליפות אדירים, ובהחלט אפשר להניח שללא התרסקות של מנצ'סטר (וצ'לסי) או מהפך בהנהלת ליברפול – לא נהיה אלופים בעתיד הנראה לעין. האם עמדה זו הופכת אותי לדובר מטעם? אם לא, האם זה רק משום שדבריי לא מתפרסמים באתר הרשמי?
אז רק כדי לסגור (מבחינתי) את נושא טומקינס, כדאי לציין שטוריו התפרסמו בשלל פורומי אוהדים במשך מספר שנים לפני שהחלו להופיע באתר הרשמי, והספר הראשון שלו התפרסם גם הוא לפני שטוריו הגיעו לאתר הרשמי. יכול להיות שגם ספרו השני, אבל אני לא בטוח. גם מהטורים הישנים שלו אני לא זוכר יותר מדי ביקורת – יכול להיות שהוא פשוט טיפוס כזה. זה כמובן לא בהכרח רע – בתקופות רעות אני בהחלט יכול להיעזר במישהו שמצביע על צדדים חיוביים, בעיקר כשהם אינטליגנטים ולא מצוצים מהאצבע.

אם לעזוב רגע את טומקינס ולגשת לעצם העניין, לדעתך יש ניצוץ? יש פיתרון יצירתי? יש תקווה ריאלית לאליפות בזמן הקרוב? גם בהנחה שתוכל להביא איזה מנג'ר שתרצה במקום בניטז?
אמרת שלדעתך הדרך להתקדם – בהנחה שהתקציב נשאר בסדרי הגודל המוכרים לנו עד היום – היא לרכוש בכל קיץ שחקן אחד של 20 מיליון במקום 3 של 6 מיליון .
אז קודם כל, אתה ממשיך להזכיר את בלאמי כאילו היה סוג של פלופ שלא מהעולם הזה, כשהאמת היא שבעיסקת בלאמי שחקן אמנם הגיע ועזב כעבור שנה – אבל הרווחנו עליו כסף.
מעבר לזה, לדעתי שחקנים ב-20 מיליון, בטח כשהם מגיעים מליגות אחרות, הם הימור אדיר. הימור שאותו יכולים לקחת בלי למצמץ שניים/שלושה מועדונים באנגליה ואף אחד מהם איננו ליברפול.
לקנות "רק" שחקנים ב-20 מיליון זו דרך פעולה הגיונית למועדון עם בסיס מוצק ויציב שבטוח במקומו (ובהתאם, בהכנסותיו) בין ארבע הראשונות.
אם ליברפול תקנה הקיץ רק שחקן אחד ב-20 מיליון, בוא נגיד קווארסמה/סילבה/אלבס/רשום-את-הווינגר-המועדף-עליך, והשחקן הזה ייפצע באוקטובר לחצי שנה, או סתם לחלוטין לא יסתגל לכדורגל האנגלי – והרי על כל טורס יש ורון, על כל דרוגבה יש שבצ'נקו, ואפילו רונאלדו (שאמנם עלה מעט פחות) לא בדיוק תרם בעונה-שתיים הראשונות – איפה ליברפול עומדת אז? גם בהנחה שלא משחררים אף-אחד מהסגל היא עומדת הרחק מאחור, זה איפה, מכיוון ששאר הקבוצות התחזקו ואנחנו לא.
מעבר גם לזה, אני די בטוח שגם אתה מסכים שאנחנו לא רחוקים שחקן אחד, ואפילו לא שניים, ממאבק אמיתי על האליפות, בוודאי ובוודאי אם רוצים גם לבנות קבוצה לעתיד. יש בקבוצה עמדות שהשחקנים המובילים בהן מתבגרים מאוד (בלמים – הרי אלוהים יודע איך אגר יחזור, מגן ימני), יש עמדות שאין בהן אף שחקן ראוי לקבוצה אלופה (מגן שמאלי, ווינגר ימני), ויש עמדות שחסר בהן עומק של קבוצה אלופה (ווינגר שמאלי, חלוץ, שוב בלם). אם תקנה בכל שנה שחקן אחד, ואלו שנמצאים כרגע בסגל ימשיכו בינתיים להתבגר – תוך כמה זמן תהיה לך אליפות, לדעתך?
לדעתי הדרך להתקדם היא לשפר מספר עמדות בהדרגה, ולא לשרוף את כל התקציב על שחקן אחד. להתקדם לאט לאט תוך שאתה מצליח לפחות לשמור על מרחק קבוע מאלו שמתחזקות ודולקות אחריך ואחרי כספי ליגת האלופות שאתה פשוט לא יכול לסכן. להתקדם לאט לאט ולנסות לצמצם את הפער מאלו שלפניך, באמצעות שחקנים זולים יותר אבל עם פוטנציאל (כמו באבל ולהבדיל פנאנט). להתקדם לאט לאט, ואם שום דבר מאחורי הקלעים לא ישתפר פלאים, פעם בשנתיים-שלוש-ארבע לקנות שחקן וורלד קלאס, שחקן ב-20+ מיליון, שתהיה בטוח שברכישה שלו יש מינימום סיכון.
יכול להיות שהדרך שלך נכונה ושלי שגויה. שלך מבטיחה סיכוי לשיפור משמעותי מדי שנה, ושלי מניחה שאין סיכוי לקפוץ כאלה מדרגות בזמן קצר בלי סיכון לא מחושב להתרסקות.
אני מודה שבקיץ חשבתי שהסיכויים של טורס להצליח אצלנו – בטח בעונה הראשונה – לכל היותר קלושים.
מצד שני, יכול להיות גם להפך – הרי דיוף עלה 10 מיליון ב-2002, סיסה עלה 14 מיליון ב-2004 וקיואל נחשב גם הוא לוורלד קלאס (למרות שהגיע יחסית בזול). על פני שלושת אלה, אני מעדיף את בניון/ארבלואה/אגר ואפילו בלאמי ופנאנט בכל יום.

סטוצקי 15 במאי 2008

מצטער על האורך של ההודעה הקודמת, אני מקווה שהתת-מודע לא מנסה לפצות על משהו.

עמיחי שלו 15 במאי 2008

סטוצקי, האמת נמצאת כהרגלה איפשהו באמצע. הרווח על בלאמי הוא די שולי, כי לא לוקחים בחשבון את המשכורת שלו, ובמקרה הזה אני מסכים עם אריגיא, הרי עם פננט ובלאמי די ידענו מה נקבל ודי קיבלנו את זה. תסתכל על באבל, עם כל קשיי ההתאקלמות והגיל הצעיר – 10 גולים העונה, והמחיר הוא לא 20 מיליון ליש"ט. ברור שלפעמים נופלים, אבל רצוי לדעת להיזהר מראש. באבל כמו רוב ההולנדים המוכשרים שמגיעים מאייאקס וכבר נקלטים בנבחרת הלאומית הוא מניה די בטוחה. ספרדים טובים שהם לא וורלד קלאס כמו טורס או וייה, אלא קצת קצת פחות כמו אלונסו וגארסיה ועוד כל מיני שמות שמופיעים עתה בספקולציות הם מניה פחות בטוחה. סקנדינבים איכותיים גם משתלבים טוב יותר באנגליה. ברזילאים…גבולי, אבל זו חלוקה גסה וכוללנית

אחדמהברנז`ה 16 במאי 2008

חברים-זו לא בדיחה,
לפי דיווח של ה-bbc
דקו הגאון סגר אצלנו
ל-3 שנים.

אחדמהברנז`ה 16 במאי 2008

פרטים אצל אל פיגו-הפאוליסט
בספורטאנטר

באבא ימים Old Timer 16 במאי 2008

עמיחי נראה לי שהדוגמא של באבל מחזקת את הטענה של סטוצקי. באבל נחשב לאחד מהשחקנים הצעירים הטובים בעולם וב-11 מיליון הוא מניה בטוחה. היית משלם עליו 20 מיליון?

אריגיא, אמרת שטומקינס מנמיך ציפיות. מהן הציפיות שלך? בהנחה שהציפיות שלך הן אליפות או לפחות קרב עד לישורת האחרונה, אתה יכול להסביר מה אתה רואה שמהווה בסיס לציפיות האלה?

רונן דורפן 16 במאי 2008

עמיחי – אין לי משהו יותר מלומד לומר.. רק תיקון טעות שהיא לא רק מתמטית אלא גם מהותית. שנה שעברה סיימתם 21 נקודות אחרי האלופה. השנה רק 11. זו באמת התקדמות.

אחדמהברנז`ה 16 במאי 2008

דורפן אתה שחצן ויהיר שמסתלבט
עלינו כרגע,חכה קצת עד שפרגי
יפרוש ותחזרו להיות הגוויה שהייתם לפני בואו, חוצפן.

cookie-monster 16 במאי 2008

האינטרנט שלי היה מנותק יומיים ורק עכשיו התאפשר לי לראות איזה דיון מצוין התפתח לגבי הקטע מהטור של טומקינס.
נותר לי רק לציין שחוסר האיזון בין הטוב לרע במאמרים שלו הוא שהביא אותי להוסיף :S אחרי הציטוט.

בשנה (העונה) האחרונה לפחות יצא לי לקרוא רבים מהטורים שלו (למרות שבטוח שפיספסתי כמה) וכמו שנאמר הוא אכן תמיד מראה את הצד האופטימי של הדברים. הגן כמעט בחרוף נפש על ראפא לאורך כל העונה. מה שמפריע הוא באמת חוסר הביקורת (גם לי כמובן).אבל זה טומקינס וגם אם רוח הדברים שלו הם תמיד על צד חצי הכוס המלאה – זה לא אומר שאין בהם אמת. כמובן שהאמת יכולה להיות יחסית. ואני (מנסה לפחות- ולדעתי בהצלחה) לקחת אותה בפרופורציות.

אריגיא 16 במאי 2008

אני לא יודע איך הובנתי שלא נכון. לא טענתי שצריך להביא שחקן של 20 מיליון כל שנה, אלא שלא צריך להבין שחקנים של 6-7. ואגב, לליברפול יהיה תקציב של בערך 40 מיליון בקיץ (חישובים אצל עמיחי), ככה שזה כבר שניים, קח קשר בצד אחד, ומגן בצד שני, ויש לך איזון באגפים, בלי להתחיל אפילו.
ברור שאני לא מתלונן שמתישהו תגיע איזו מציאה ב-10 או 12, כמו באבל, למרות שחובת ההוכחה עדיין עליו, לא הייתי קושר כתרים לראשו עדיין. זו רק עונה אחת, וגם היא הייתה סבירה. אבל הרעיון הוא להביא שחקנים בכירים, שיכוליפ לעמוד בלחץ לאורך העונה, ולהיות בשיא גם בימים אפורים ברידינג או וילה.
אני מתחבר בזה למה שכתב איציק אלפסי על היצירתיות והתעוזה בשוק ההעברות, דברים שכתב גם טומי סמית, לשעבר בלם אצלנו, שהשתמש במילה המדויקת adventorous. זאת המילה.
ועכשיו, ברור שאני לא ניהלתי מעולם את ליברפול, ואפילו לא משהו קטן יותר, אבל אני חושב שהיו צריכים לעשות התארגנות פנימית כבר לפני חמש שנים, כדי להבין שהבכורה בתארים האנגליים בסכנה, ולראות מה אפשר לעשות. לחפש ספונסרים שירצו להיות חלק מההצלחה, להביא שותפים חדשים, לעבור איצטדיון, כל אלה היו צריכים להיות חלק מחזון שמטרתו גיבוש הרוח הליברפולית מחדש. אומנם אפשר לפרוט את זה לאלפי מילים, אבל זה הרעיון. ולצערי, ואני זוכר דיון כזה עם עמיחי עוד לפני סערת האמריקאים, כבר כמה שנים יושבים במשרדי המועדון חבורה של אנשים שמגרדים את הביצים ובכלל לא איכפת להם מהמעמד של ליברפול והשחיקה בהישגיות שלה. אצל אדם נורמלי זה היה אמור להדליק נורה אדומה כבר לפני כמה שנים טובות.

באבא ימים Old Timer 17 במאי 2008

התחלתי במשה סנה ואמשיך עם האנלוגיות הפוליטיות. איציק כמו כל ביתר"י שמכבד את עצמו מעדיף התאבדות מפוארת על פני המשך שגרת החיים הנוכחית "למות או לכבוש את ההר". אני, אפעס אומנם אוהד בית"ר אבל מעדיף ניהול קצת יותר מפא"יניקי "דונם פה ודונם שם". ועכשיו להיסטוריה, מה המודל שלכם? אצם יכולים להביא דוגמא לקבוצה שעשתה את השינוי המתבקש ללא בניה איטית וסבלנית? לשקחה הימור אמיתי שהשתלם?

straw_donkey 17 במאי 2008

משעשע מה שקורה כאן…

באבה ימים – לא עולה בדעתי קבוצה שכזו. גם לא צ'לסי שהשלד שלה היה קיים עוד לפני מוריניו.

רונן דורפן 17 במאי 2008

אחד מהברנז'ה – בוא אני אגיד לך משהו לגבי ספורט. תחגוג כשאתה יכול, כי מי יודע מה יהיה מחר.

matipool 18 במאי 2008

עמיחי – אף מילה על הכתבה ב- " 7 לילות" ? למי שלא יודע , כתבה + תמונות ( בהן עמיחי נראה בלם אימתני לכל דבר )על משחק הסופרים המפורסם והפיצוצים של עמיחי לחלוצים הגרמנים במוסף יום ו' האחרון.

אסף THE KOP 18 במאי 2008

חזרתי בשעה טובה (4 לפנות בוקר…)מבוסטון הקרירה.
אני רואה שהפסדתי מס' דיונים מעניינים. לאחר שקראתי את טיעוניהם המחכימים של כל המגיבים שמעלי, כל מה שנותר לי להוסיף הוא הטענה שלי מלפני חודש וחודשיים. הפסדנו את האליפות בגלל משחקי התיק"ו שלנו. הפכנו להיות הפועל יהוד של הליגה האנגלית וזו בעיה. היו חסרות לנו 12 נקודות לתואר העונה והן התבזבזו על המשחקים הלא מוכרעים הבאים: ברמינגהם * 2, טוטנהם (שהייתה בתקופה נוראית באותו הזמן), ויגאן, אסטון וילה ועל ההפסד האידיוטי לויגאן.

זה הסיפור העצוב שלנו העונה.

roee05 19 במאי 2008

אפרופו התקדמות זה כמו בעליסה בארץ הפלאות. כאשר היא רצה עם הנלכה אל הן נשארות באותו המקום. כל הזמן העץ חוזר ושב לו. וזה גם כאשר הן רצו בכל המהירות. המסקנה אותה מסקנה גם העולם מתקדן באותו הקצב שאנחנו מתקדמים.
וזה מרגיז

amichai 20 במאי 2008

מאטיפול, כפי שכבר כתבתי כאן לדורפן, וכפי שהופיע בכתבה עצמה: הפנדל הראשון נגרם לאחר מחדל הגנתי חמור של המגן הימני אסף גברון. הפנדל השני – מצלמות הטלוויזיה הוכיחו כי מדובר היה בהתחזות (באירוע שלאחר מכן הקרינו שוב ושוב תקציר מהמשחק). מה שכן, רלף בונט עליו נעשה הפנדל הראשון הסתובב באותו אירוע כשהוא מושך רגל..

אריגיא 21 במאי 2008

זה פשוט מדהים שגם אלונסו ימצא את עצמו ביובה, ליד סיסוקו.
איזו באסה.

amichai 22 במאי 2008

ואצלנו יהיו מסצ'ראנו, בארי וג'רארד
וגם לוקאס
לדעתי זה לא מספיק

אריגיא 22 במאי 2008

אני בכלל לא מבין מה עושה אצלנו לוקאס, הייתי שם אותו על הרכבת לאיזו השאלה בריאה כזאת, שתחשל אותו טוב טוב. מה בארי ייתן לא ברור, כי המעבר יכול לעשות לו הרבה דברים, וכך אנחנו נשארים עם אמצע לא עמוק.

רונן דורפן 22 במאי 2008

עמיחי – אני חוזר על שאלה מהפוסט הקודם? האם הם לא שרפו את הספרים שלכם?

amichai 22 במאי 2008

ארגיא, סמוך על רפא, לאמצע הוא דווקא ידאג, אזורים אחרים יותר מדאיגים אותי.
דורפן – נתנו לנו אירוח מופתי מלא רגשי אשמה היסטוריים. הם יגיעו לגומלין כנראה בסוף השנה האזרחית

Solari 23 במאי 2008

איך פספסתי את אחד הדיונים היותר פורים ומפרים בבלוג והכל כי האמנתי לשמיחי שאמר שהוא יוצא לחופשה.
בקשר לכל מה שנאמר בקשר לרכישות ומדיניות הרכש.
הבעיה היא לא ברכישות עצמן כמו באיך שמשתמשים בהן. במשך כל הדיון אף אחד לא התייחס לזה שיצאנו מהמירוץ, שוב, בגלל פחדנות של רפא. עמיחי כבר אמר את זה בעבר – אי אפשר לזכות באליפות באנגליה עם איבוד נקודות כמו שאפשר בספרד. אני חושב שבית, בייחוד אנפילד כן צריך להיות מבצר, בדומה למה שהיה הברנבאו השנה. היה לריאל 2 פאשלות וזהו. כשקבוצה הגיעה היא ידעה שהיא תחטוף ולא משנה איך קוראים לה. אנפילד גם יכול להיות כזה. בקשר לרכש, כמובן שעדיף לכוון גבוה, אבל מה שסטוצקי אמר זה נכון, לא כל 24 מ' מתורגמים לטורס. לפעמים 10 מ' מביאים לך צ'אבי, או גרסייה. הסתכלתי על ההרכב של יונייטד בגמר ומצאתי שם את ווס בראון, בחלק מהמשחקים שלהם ראיתי את פארק, פלטשר. והם נתנו תפוקה. הטענה מספר 1 נגד רפא היתה, יותר חמור מרכש שמתברר כבינוני (גם אם היה ברור שהוא בינוני ולא שווה את המיליונים עוד קודם – ע"ע בלאמי-את-פנאנט), הוא שניתן היה להוציא מהקבוצה הזו יותר בליגה (באירופה הוא הוציא מעל ומעבר, תמיד הוא מוציא). אם לא טורס, היינו מתכוננים לגביע אופ"א עכשיו. מדאיג אותי ה-man management של רפא כי מאז 2005 סטיבי בנסיגה, גם אלונסו.
בקשר לנושא הווינגרים – אף אחד לא שם לב שהתחלנו לנצח כשרפא החליט לשחק עם 3 באמצע – סטיבי, צ'אבי ומסצ'? צריך מגן ימני, ומגן שמאלי כי אאורליו נפצע המון. חוץ מזה צריך לאו דווקא ווינגר אלא עוד שחקן כמו טורס או באבל שיכול לסדר לעצמו מצבים. לקאוט אין מה לחפש על הקו, אולי באמצע בתור מחליף דווקא כן. אם רפא ימכור את קארסון, ריסה, קראוץ', פינאן ופנאנט יהיה מספיק כסף בקיץ לחיזוק מרשים.
אני חושב שרכישה של בארי תהיה טובה (שחקן פיזי מאוד, וראינו כבר כמה חשוב מרכז שדה פיזי היום), אבל לא על חשבון אלונסו, בטח לא במחירים המדוברים. צריך להביא עוד שחקן שיתפוס את מקומו של קאוט בצד ימין ויגרום להגנות לפחד ממנו ולהתכונן אליו כמו שמתכוננים אל טורס. דויד וייה יעזוב את ולנסיה ולמרות שמועות מוקדמות אני עדיין לא רואה אותו בברנבאו מצטלם עם די סטפאנו. הבעיה היא שוב, במחיר.
ונושא אחרון ודי – סראגוסה ירדו ליגה. איפה איימאר ישחק בעונה הבאה?

אריגיא 23 במאי 2008

נראה לי שאיימאר יבחר קבוצת ותיקים, איזו שבא לו.

Comments closed