הכבוד של בלאט

הוא צריך להישאר (בתנאי אחד)

אני בספק אם מישהו ייכנס באגרסיביות בדייויד פדרמן על הדברים הכל כך מכוערים שאמר כנגד דייויד בלאט.

אין לי בעיה עם מישהו שאומר את דעתו. כעיתונאי אני גם מעריך מאוד אנשים שאומרים את דעתם בתקשורת. לדעתי זו גם צריכה להיות עמדת הציבור.

אבל הדברים שפדרמן אמר על בלאט לדעתי אמורים היו להיאמר בארבע עיניים בלבד.

פדרמן פשוט השפיל את המאמן שלו מול כל המדינה.

אז מדוע אף אחד לא ייכנס בפדרמן באגרסיביות על הדברים שאמר?

כי אנשים מפחדים כאן מכוח. ודאי ממכבי תל אביב כדורסל ופדרמן.

וגם תזמון הדברים- לפני יום הזכרון והעצמאות- קצת יחליש את הביקורת, שפדרמן גם כך לא יספוג ממנה יותר מדי.

*

למרות הכל הייתי ממליץ לבלאט לחתום לעוד שנתיים במכבי. ראשית, זה אתגר. שנית, הכסף נהדר. שלישית, הפרסטיז' יוצא מן הכלל. רביעית, לא חושב שיש לו אלטרנטיבות טובות יותר.

אז כן דייויד, מחול על הכבוד ותחתום. וברור לי שכך יעשה בלאט. הרי בזמנו הוא אפילו היה מוכן לרדת מדרגה באמת בצורה משפילה מעמדת המאמן לעוזר כשגרשון חזר. אגב, אז חשבתי שבלאט טועה אבל הפרגמטיסט האמריקאי-ישראלי בכל זאת החליט כפי שהחליט וזכה עם מכבי בגביע אירופה.

*

ושוב לביקורת של פדרמן.

אני לא ממש מבין מדוע פדרמן נחלץ כל כך לעזרת פפאלוקאס. כאן ההחלטה צריכה להיות מקצועית גם אם פפאלוקאס הוא שחקן מעולה בעברו.

בלאט לא התנגד לצירוף פפאלוקאס. הוא אפילו טוען שפעל כדי להחתים אותו. גם אם זה לא נכון, ואין סיבה להאמין שלא (אבל אף פעם אי אפשר לדעת באמת), אני מאמין שבלאט לא היה פועל כנגדו באופן אישי (ולא מקצועי).

הרי לפני שנתיים בלאט לא ממש רצה את ליאור אליהו ועדיין ההנהלה החליטה להחתים ובלאט לא התנקם בליאור, אלא להיפך, והייתה לאליהו עונה מצוינת תחתיו.

בלאט לא שיחק הרבה עם פפאלוקאס כי האחרון לא מתאים לפילוסופייית הכדורסל של בלאט וחשוב מזה- הוא כבר לא מספיק טוב.

אני לא רואה את בלאט מסתדר עם רכז איטי שלא שומר מספיק טוב. ודאי אם הוא כבר לא מדויק וקטלני כפי שהיה.

עוד ביקורת של פדרמן- בלאט לא היה צריך להרכיב את מאלט בסיום משחק 4 בסדרה מול פאו במקום יוגב אוחיון.

כבר התייחסתי לכך בעבר- אוחיון היה מאוד גרוע באותה מחצית שניה במשך דקות ממושכות. בלאט הרגיש שאין לו ברירה ולכן הרכיב את מאלט. לא חושב שפדרמן צריך לקרוא תגר מקצועי על המאמן שלו כך מעל דפי העיתון. זה מיותר ולא יפה.

והביקורת החריפה ביותר של פדרמן- בלאט לא יודע להתנהל מול שחקניו בשעת לחץ.

כאן זו כבר מלאכת חיסול. לומר על מאמן שהוא לא יודע לתפקד בשעת לחץ זה כמו לומר שהוא לא מאמן.

כשאני חושב על כך שוב אני כבר לא כל כך בטוח שבלאט צריך לחתום במכבי ולעבוד תחת פדרמן. זו השפלה מכוערת במיוחד.

ועדיין, אני כמעט משוכנע שהפרגמטיסט יישאר פרגמטיסט. נכון שיש בכך ביקורת מסוימת על בלאט, אך זה האיש וזו זכותו.

אנחנו יכולים לא לאהוב את זה אבל הוא צריך לחיות בשלום עם עצמו.

*

ובנוגע למכבי של בלאט בעונה הבאה- אני חושב שהסגל צריך לעבור שינוי דרמטי. יותר מדי שחקנים לא מספיק טובים נמצאים במכבי. או כאלה שהם כן מספיק טובים אבל לדקות מצומצמות ובמכבי הנוכחית הם משחקים דקות משמעותיות. ראיתי השבוע את מכבי מול הפועל ירושלים והיא ממש נראתה לא טוב (למעט הרבע האחרון). לא סתם הקבוצה הזו לא העפילה לפיינל פור. לא סתם היא סיימה במאזן 3- 3 בשלב הטופ 16. לא סתם היא הפסידה כל כך הרבה פעמים בחוץ.

מכבי של השנה זו קבוצה בינונית ומטה במושגים של מכבי. ולכן מה שבלאט בכל זאת השיג כל כך מרשים. מרחק שתי נקודות מפיינל פור, וזכייה בגביע וכנראה גם זכייה באדריאטית ובאליפות.

בלאט מאמן מצוין. מכבי חייבת להשאיר אותו. אבל בלאט חייב לשנות את הסגל ובעיקר לדרוש מהבוסים (ולמעשה להכניס זאת לחוזה): אם אני קורא עוד ביקורת עלי מעל דפי עיתון אז אני עוזב ואתם משלמים לי שכר עד סיום החוזה.

לא מוכנים, לא צריך.

בכל זאת יש לי קצת כבוד.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

חמש נקודות על בארסה-צ'לסי
האמת של באיירן

24 Comments

בני תבורי 25 באפריל 2012

פדרמן = עמוס לוזון- הדציבלים.

בני תבורי 25 באפריל 2012

ובמילים אחרות: פדרמן שווה עמוס לוזון במתק שפתיים. מדהים כמה מהר יצא ערס האשפתות מהאיש הזה, ולא שאסור להעביר ביקורת על מאמן.

אזי 25 באפריל 2012

הוא ירד מהפסים
זאת לא ביקורת, זאת התנקשות. בשביל מה צריך להגיד דברים כאלה בעיתון על מאמן פעיל?
פדרמן יכל לפטר אותו, ואז לומר את הדברים האלה
או לומר את הדברים האלה בארבע עיניים

מה זאת השחיטה הזאת?
הרי אם מישהו אשם בחוסר ההישגיות של מכבי זה הכסף שאין לה – קרי – הבעלים.
המאמן מוציא מים מן הסלע.

את מי פדרמן חושב שהוא יכול להביא את בלאט יעזוב??

אסף רביץ 25 באפריל 2012

לא קראתי את הראיון אבל ראיתי כל מיני ציטוטים. מהם עושה רושם שמה שהכי מטריד זה מה שפדרמן לוקח כמובן מאליו- שהנהלה מתערבת למאמן בהחלטות מקצועיות, זה חלק מההתנהלות השוטפת של קבוצת כדורסל.

מסכים לחלוטין עם תבורי, פדרמן הוא בסך הכל עוד מנהל בינוני ומתלהם בספורט הישראלי. לקבוצה שלו לא מגיע את דיוויד בלאט. במצב הזה אני גם לא אהיה עצוב במיוחד אם בלאט יעזוב, לא תהיה לו בעיה למצוא קבוצה בכירה באירופה, אם הוא פנוי הוא כרגע השם הראשון ברשימה של כל קבוצה לדעתי. ככה נוכל לראות את מה שפדרמן מתעקש לא להבין- שסדר הדברים הנכון כיום הוא שבלאט מאמן גדול בקנה מידה אירופי ומכבי ת"א קבוצת דרג שני גם מבחינת תקציב וגם מבחינת התנהלות.

גיל שלי 25 באפריל 2012

עכשיו די ברור מי הם המקורות של אוהד גרינוולד. המאבק על הקרדיט המקצועי מול בלאט מגוחך. מדהים בעיני שהאגו של הפדרמנים מסתיר להם את התרומה האדירה של בלאט למכבי. בלאט לא תקף אף שחקן מעל דפי העיתון, מעניין למה הפדרמנים חושבים שזו הזירה המתאימה

אלון 26 באפריל 2012

כי הם יכולים. כי אף עיתונאי לא ישאל את פדרמן האם נראה לו ראוי ומקצועי לתקוף מעל דפי העיתון התנהלות מקצועית נטו (במובן שהעבודה של בלאט היא להחליט אם לשחק עם מאלט או אוחיון)של המאמן.
מצד שני, בהמשך לסעיף שבורוביץ מציע והתגובה של שלי, אולי ככה עדיף, שדברים גלויים. אם יהיה סעיף כזה בחוזה, נראה הרבה יותר ציטוטים שלא לייחוס ופרשנויות מטעם. למשל זה
http://sports.walla.co.il/?w=/151/2527917

קסיוס קליי 25 באפריל 2012

שנים שפדרמן מנסה להרוס את מכבי.
לא הבנתי עדיין מה הזיקה שלו למועדון. זאת ממש לא הפעם הראשונה שהוא מנסה לרמוס את המועדון מבפנים , האינטלגנציה הרגשית שלו ברצפה.

מה איכפת לו מפאפאלוקאס??
הרוב חשבו שזו החתמה טובה אבל הבחור לא יכול לזוז!
כל הדקות שקיבל היו בחסד, הוא לא היה צריך לראות פרקט ברוב המשחקים של מכבי והיכולת שלו הייתה מביכה.

אין פה אשמים, הוא פשוט לא מתאים לקבוצת פיינל פור.

ואם יש משהו שבלאט חזק בו זה ההתנהלות עם שחקנים!
הוא תמיד רגוע וגם אחרי הפסדים כאבים לא יוצא מגדרו.

ראינו כמה פדרמן והגווארדיה שלו מבינים בכדורסל.
שישימו את הכסף ולא יתערבו. פשוט בושה איך הוא מתנהל כל השנים, והתקשורת מטפחת אותו כי הוא חיית המחמד שלהם. הוא כאילו "שפוי" מאלה שאומרים שהפסד של מכבי זה לא כזה אסון נורא. זה כי הם לוזרים כמוהו.

כמובן שלא מתים מהפסדים אבל למה כל משפט שני צריך להיות שזה בסדר להפסיד??
מה זה בדיוק תורם לקבוצה?

ניינר 25 באפריל 2012

מקווה שהדייויד הרע יעיף את הדייויד הטוב וימשיך להרוס את אימפריית הרשע מבפנים

איתן 25 באפריל 2012

פדרמן עשה דבר מכוער אבל הוא צודק. דיוויד מאמן מצוין אבל יש לו כמה חסרונות שעדיין לא ברור עד כמה הם קריטיים.
הסיפור שלו עם פפלוקאס היה לא ברור, ואם גם ההנהלה שמצויה בסוד העניינים חושבת כך, זה רק מגביר את התמיהות.
יש פער גדול בין קור הרוח והחוכמה שלו מחוץ למגרש לבין ההשתוללות בזמן משחקים. הצעקות על שחקנים שמחטיאים או מאבדים כדור רק מורידות ביטחון ולא עוזרות.
ומה שהכי תמוה בסיפור הזה זאת ההשתלחות הפומבית של פדרמן. לא יודע למה הוא עשה את זה, אומרים שהוא רוצה להיפטר מבלאט, אולי, בכל מקרה לא חושב שההשוואה ללוזון נכונה.

קסיוס קליי 25 באפריל 2012

מה זה קשור צודק?
אלה משמ לא דברים שיוצאים החוצה.

שנית, הוא טועה בענק. אתה חושב שריילי לא צעק על שחקנים??
הוא שחט אותם ואכל אותם בלי מלח.
ואוברדוביץ מחלק פרחים בזמן שהשחקנים שלו טועים??

זה חלק מאימון כדורסל והשחקנים ממש לא לוקחים את זה קשה זה חלק מהביזנה.
מי שעסק בספורט מבין את זה. אף צעקה לא מורידה את הבטחון לשחקן ברמה הגבוהה, וכל השחקנים במכבי ברמה גבוהה.

הסיפור עם פאפאלוקאס מאוד ברור, כי זה היה נראה שהוא מתאים והתגלה שלא. זה הכל. קורה.

ופדרמן הוא פולט שטויות סדרתי אז אתה אמור כבר להיות רגיל לזה.

איתן 25 באפריל 2012

נכון, זה דברים שלא יוצאים החוצה ואני חושב שזה היה מכוער, אבל אני מתייחס לתוכן. עסקתי ואני עוסק בספורט ובפעולות התקפיות (בהגנה זה סיפור אחר) הדבר שהכי חשוב לשחקנים זה ביטחון וגב של מאמן שמאפשר להם לטעות.
החזרה של מכבי למשחק השני באתונה התחילה מפעולות התקפיות של פפלוקאס, וזאת לא הייתה הפעם היחידה שזה ררה במהלך העונה.
אני בטוח שאם שאראס היה מגיע למכבי (בלאט התנגד) הוא היהנ מקבל יחס דומה לזה שקיבל פפלוקאס.
יש פה צרות מחשבה של בלאט שמעדיף תמיד את הפועלים השחורים (כמו כולם) ואין לו את ההשראה הנחוצה ללכת עם הכוכבים הגדולים והמשוגעים.

אריאל גרייזס 25 באפריל 2012

אם בלאט גבר הוא שם את המפתחות על השולחן והולך הביתה. נראה את פדרמן מוצא משהו טוב יותר

עירן 25 באפריל 2012

צודק, גרייזס.
אין מילה טובה יותר מ"גועל נפש" לתאר את ההתנהלות המכוערת הזו.
בלאט חייב לעזוב וזה יהיה גדול כשלונותיה של מכבי לדורתויה כנראה.
מאמן שהוציא מים מהסלע עבור הנהלה בעייתית והראו לו את הדלת בצירוף בעיטה באחוריים.
רק לזכור איפה היתה הקבוצה הזו מבחינת הישגיות ושקט תעשייתי לפני בלאט, בימי קטש ואפי העליזים.

roei034 26 באפריל 2012

אפשר תלינק של הראיון עם פדרמן? לא מוצא את זה…..

משה זוכמאייר 25 באפריל 2012

הזכר לי מר בורוביץ היקר, הבוס שלך תמיד שיבח אותך? אף פעם לא ביקר אותך? אחרי שחטפת קיתונות של ביקורת על פרשת פנאן קמת ועזבת?
עם כל ההערכה לבלאט, פדרמן הוא הבוס, אמר את שעל ליבו, בשפה מכובדת ותו לא. הרי כשאמר דברים לא פחות חדים וכואבים על רבנו פנחס הגרשוני לא הזדעקת כך, צבועים כבר אמרנו?!?!

נינו 25 באפריל 2012

רגע, בורוביץ', אז למאמני כדורסל יש פילוסופיית אימון ושיטת משחק? למרות ש"אנחנו לא רואים מה קורה באימונים"?
איפה העקביות?
(אני רק רוצה להבהיר – מסכים עם כל מה שכתבת כאן, אבל הניגוד החריף לדרך בה אתה כותב על מאמני הכדורגל מוזרה לי מאוד)

מישקה 26 באפריל 2012

נינו, נורא קל לראות עבודה של מאמן כדורסל. השליטה שלו על הקבוצה גדולה לעין שיעור מזו של מאמן הכדורגל. החילופים, פסקי הזמן, החמישיות, סוג ההגנה שהקבוצה שלו שומרת, התרגילים שהיא מבצעת בהתקפה.
אני אגב, לא מסכים עם דעתו של בורביץ' לגבי מאמני הכדורגל, אבל קל הרבה יותר לשפוט דרכו של מאמן כדורסל.

יואב בורוביץ' 26 באפריל 2012

נינו-
אני חושב שיש הבדלים די מהותיים בין מאמן כדורגל לכדורסל.
בכדורסל למאמן יש הרבה יותר שליטה בזמן משחק. אני חושב שגם כדורסל הוא משחק שניתן "לשלוט" בו יותר מאשר כדורגל (למרות שגם בכדורסל הפקטור החשוב ביותר הוא מיומנות השחקנים כבודדים למרות שהעבודה הקבוצתית הרבה יותר ניתנת לעיצוב בכדורסל מאשר בכדורגל).
לכן המונח "שיטת משחק" שאני מתנגד לו מאוד בכדורגל, אני קצת פחוחת מתנגד לו בכדורסל. המונח "פילוסופיה" דווקא כן נכון גם לכדורגל ובוודאי שלכדורסל.

מישקה 26 באפריל 2012

מה פדרמן מקווה להשיג בזה?
הרי זה לא רק שהוא יאבד את בלאט, ואני ממש מקווה שהוא יאבד את בלאט כי הוא באמת שלא ראוי למאמן נדיר שכזה, אלא גם הוא הופך את הסיכוי לכך שמאמן בכיר אחר (אוברדוביץ', סקארליו, הגווארדיה הזו) יגיע למכבי לאפסי. איזה מאמן ירצה שילכלכו עליו בעיתון בין סדרת רבע גמר מדהימה ובלתי נשכחת לבין פיינל פור אדריאטית שאליו הקבוצה שייטה בהפרשים של הדרים טים ב92. מי בדיוק ירצה לעבוד במקום כזה? האם זה נפוץ במועדונים בכירים אחרים (אני באמת תוהה. אולימפיאקוס ידעה עליות ומורדות עם מאמנים בכירים, האם גם שם שחטו אותם כך בפומבי? מה לגבי ריאל מדריד? מה התגובה של הנהלת סיינה לרבע הגמר?)

דורפן 26 באפריל 2012

פדרמן – כוחני וחכם מאד קטן בעניינים שהם לא ייצור ושווק של סוכריות וקפה. זכור לי פרוייקט הגלקטיקוס שיזם במכבי תל אביב כדורגל וגם ההתערבות שלו בכדורסל…..

סליחה, סליחה… הוא הביא את הכסף מהבית. בישראל זה סוף הדיון

יניר 26 באפריל 2012

הדבר הכי טוב בפדרמן הוא שכשיש התלבטות צריך לקחת את דעתו ולעשות הפוך. הוא דוחף לאדריאטית- ברח משם, הוא רוצה לזרוק את הנדריקס-החתם אותו לטווח ארוך, הוא רוצה לקדם את פאפלוקאס- זרוק אותו.
שלא לדבר על הנפוטיזם המביש שבמינוי הילדים שלו כמנהלים בקבוצה-אפילו בחברת חשמל ונמל אשדוד זה כבר לא הולך.
אני מת שבלאט יעזוב ויוכח מה מקור ההצלחה, המאמן המבריק או ההנהלה המופקרת.
אגב, גם כאיש עסקים הוא לא ממש שותף הגון- שאלו את מיקי שטראוס

מנחם לס 26 באפריל 2012

יואב, ברשותך אני מכניס את המאמר להופס שלי. אני חושב שכבר אמרתי לך שיש לי סידור עם דורפן שאני מכניס מאמרים שלי לכאן, ולוקח מאמרי כדורסל מתאימים אלי. כמובן שתקבל את כל הקרדיט. זה עוזר לי כי אני בקרוז ולא בא לי לכתוב, אז כל דבר עוזר, ובמיוחד מאמר במקום כמו שלך.
אגב, בארה"ב דבר כזה מעולם לא היה קורה. שבעל קבוצה יקטרג על מאמן שלו ברבים, ולא בארבע אוזניים? נבר.

תודה
מנחם

יואב בורוביץ' 26 באפריל 2012

בשמחה ובכבוד

יואב 27 באפריל 2012

ביקורת כזאת אמורה להיאמר בארבע עיניים, אין ספק בכלל.אבל דברים שרואים בשטח, שונים מאד! ממה שרואים מפה.אני חושב שדייויד שמר בלב לא מעט זמן את מה שנאמר לבסוף.
אומר משהו על פדרמן-האיש נמצא בתקופה מאד קשה אישית.הבת שלו חלתה בסרטן ונלחמת על חייה. יכול להיות ששיקול הדעת שלו לא בשיאו.

Comments closed