פלייאוף פח

download

 

נשבע שרציתי לכתוב את הטקסט לפני ששמעתי את הבשורות הרעות מאוד מכיוונו של ראסל ווסטברוק. עוד כוכב (על) נפצע. בנוסף לגלינארי, גריינג'ר, ברייאנט, לי, רונדו, רוז, סטודמאייר ואולי שכחתי עוד כמה.

ככל הנראה לעונה הארוכה יש תרומה לפציעות הרבות. גם אם לא היו פציעות, העונה היא ארוכה מדי וכזו שמפחיתה את העניין במשחק- כי אין כמעט משחקים (בודדים) חשובים בעונה ופעמים רבות אנחנו גם יודעים את זהות העולות לפלייאוף ומיקומן זמן רב לפני סיום העונה, כך ששחקנים משמעותיים לא משחקים בסוף ובכלל יש יותר מדי משחקי פלאף.

מבחינתי בהרבה מובנים ה-NBA הפכה לפלאף.

הרבה יותר מדי קבוצות. הרבה יותר מדי קבוצות לא טובות. אינפלייצה של ציונים- כלומר גם הקבוצות עם המאזנים הטובים פעמים רבות בינוניות באיכותן והקבוצות עם המאזנים הבינוניים חלשות.

עד לפני שנה לפחות הפלייאוף היה גן עדן של ספורט איכותי ותחרותי. אלא שלפני שנה התאכזתי גם ממרבית שלבי הפלייאוף והעונה המצב גרוע יותר.

הלילה יש שני משחקים (בוסטון-ניו יורק ולייקרס-ספרס) ואני בכלל לא מתרגש לקראתם. בכל יום אני מתעורר ודבר ראשון שם את המשחק המוקלט מלפנות בוקר, ובדרך כלל לאחר כמה דקות משעממות אני מעביר קדימה לדקות הסופיות, אלא שלרוב אני מוצא משחק שכבר מזמן הוכרע.

בכלל, יש מעט קבוצות בפלייאוף הזה שבכלל מעניינות אותי. אוקלהומה סיטי בלי ג'יימס הארדן (עוד לפני אובדן ווסטברוק) היא מקרה טראגי (למרות שסיימה ראשונה במערב- עוד עדות לכך שהליגה נחלשה). סן אנטוניו זקנה מדי ודי משעממת לאחר כל כך הרבה שנים של צמרת גבוהה ואז אכזבה בפלייאוף. לייקרס היא פריק-שואו (וגם נאש ממש הזדקן). יוסטון היא קבוצה של כוכב וחבורת סייענים. גולדן סטייט חביבה אבל לא ממש שייכת לצמרת הגבוהה. דנבר זה אותו סיפור כבר שנים- היעדר כוכב העל דופק אותה (וגם כשהיה לה את כרמלו היא לא עשתה כמעט כלום). ממפיס, כמו אוקלהומה סיטי, נפטרה מכוכב (רודי גיי) בגלל סיבה כספית. אפילו הקליפרס נראים לי קצת אוברייטד.

וזה המערב האיכותי.

במזרח באמת אין כמעט כלום. קצת ניו יורק. טיפה שיקגו. ומיאמי.

לפני שנה לפחות התרגשתי מהמסע של מיאמי בפלייאוף והניצחון הכביר שלה בגמר.

הפעם אם הם יזכו (ככל הנראה) אפילו לא אתרגש.

הליגה הזו הפכה לבינונית, מאכזבת ומשמעממת, וגם הפלייאוף החל לסבול בגדול. מן הסתם, עוד יהיו בו משחקים דרמטיים ואיכותיים (הלוואי שזה יתחיל כבר הלילה) אבל גם זה יהיה בהקשר של רמת כדורסל לא מספיק גבוהה ורמת תחרותיות בעייתית.

חידון מספר 340. כדורגל גרמני
פליאוף NBA

29 Comments

ג'וני 26 באפריל 2013

כל משחק בN.B.A זה כמו גמר היורוליג או ליגת האלופות.
בN.B.A אין דבר כזה משחק חלש.
מדובר בליגת הספורט הטובה בעולם שמשחקים בה הכדורסלנים והספורטאים הטובים בעולם.

צור שפי 27 באפריל 2013

אתה גם משעמם, גם נודניק וגם טועה.

איציק 27 באפריל 2013

מה שב-NBA קוראים, כל החבילה :-)

coon 26 באפריל 2013

לא התרגשתי מהניצחון של מיאמי בשנה שעברה וגם לא אתרגש הפעם. אין קבוצות ממש טובות חוץ ממנה. הפעמים היחידות שהם הסתבכו בפלייאוף מאז תחילת עידן הביג 3, היו כשהייתה פציעה של בוש וכשלברון לא הופיע לסדרת הגמר.

עד שהרגליים של וייד יקרסו הם ישלטו בנבא, והליגה תמשיך להיות צפויה ומשעממת.

טל 12 26 באפריל 2013

צפיתי במשחק מספר 1 בין הניקס לסלטיקס.כאוהד בוסטון זה היה פשוט מביך.הניקס עשו להם בית-ספר בהגנה,אבל מצד שני גם הניקס לא משהו.

היה משחק מאכזב.

ג'וני 27 באפריל 2013

בטח מאכזב
הרי אתה שיחקת בN.B.A אז מקצוען שכמוך יכול להבחין מיד בן משחק גדול למאכזב .

מתי 27 באפריל 2013

תזכיר לי רגע איפה שיחקת אחרי שעזבת את מנצ'סטר יונייטד

עמית 27 באפריל 2013

אני מסכים עם כל מילה ויותר מכך אני חושב שצריך לחזור למתכונת של הליגה שהציעה שיין באטייה של הורדה של 20 משחקים כך גם תוכל להוריד מהקבוצות 500+ לשחק מול קבוצות 500- ולהפך וליצור יותר משחקים מעניינים במהלך העונה וקרבות על מיקום בפלייאוף ארוכים יותר, מה שגם השיטה תמנע עומס על שחקנים שבמקום 3-4 משחקים בשבוע עמוס ביותר ישחקו לכל היותר 3 בשבוע הכי עמוס. אני חושב שאפשר וצריך להיפטר ממשחקי גב אל גב סתם מעייף וגורם לפציעות.

איציק 27 באפריל 2013

ראשית אני רוצה להביע מחאה. עם האמירה על הבינוניות של ה-NBA אתה הורס חבר כבוד של המגיבים, הרי הוא ג'וני. זו אמירה בילתי נסבלת ורצוי שתחזור בך.
שנית, אתה צודק. בעיית הרמה אינה פתירה לדעתי. הבעיה התחילה עם ההתרחבות הליפני אחרונה, והאחרונה החמירה אותה. גם אחרי שדגים את השחקנים האירופאיים, הסינים, האירנים, האפריקאים, האוסטרלים, הדרום אמריקאים וישראלי אחד, אין מספיק שחקנים איכותיים. אני לא בטוח שיש גם מספיק מנהלים וציוותי אימון טובים אפילו בארה"ב. אולי גם את זה כדאי לחפש מעבר לים. אין לזה פתרון כיוון שאף אחד, לא שטרן, לא מחליפו סילבר, ולא אף אחד אחר לא יקום וידרוש הצטמצמות. זה לא טוב לעסקים. העסקים פורחים גם ברמה הבינונים, למה לשנות?
שלישית, לגבי הפציעות. הליגה ארוכה מידי ולא כולם יכולים/רוצים לעשות ניהול דקות משחק. הקבוצות היחידות שעשו זאת אלו סאן-אנטוניו ומיאמי אך מסיבות שונות. פופוביץ' הבין שעם המחלקה הגריאטרית הוא לא ישרוד סיבוב בפלאי-אוף בלי ניהול דקות במשך העונה. אצלו זה לא מבטיח העדר פציעות (באצם אצל אף אחד אך אצלו במיוחד). במיאמי ידעו שהמקום הראשון סגור ונתנו דקות משחק למחליפים ומנוחה לכוכבים. כך הם השיגו מטרה כפולה, כוכבים טריים ומחליפים חדים. כל השאר לא ניהלו דקות (האם אפשר לקרוא לדקות המשחק של קובי בשלושת המשחקים האחרונים שלו ניהול דקות?). זה היה גורם לא קטן לפציעות אני מניח, ולמי שנשאר לעמוד, עומד מוטש. זה כמובן גם מוריד את הרמה בצורה חדה. בסופו של דבר, בגמר הפלאי-אוף, כנראה נראה בכול זאת רמה גבוה מאוד. במצב עניינים זה, דיינו.

גיל 27 באפריל 2013

ברגע שיותר מחצי הליגה מגיעה לפלייאוף אז אין ערך לעונה הרגילה. זה גם לא כמו הNHL שקבוצה ממקום 8 מפתיעה שוב ושוב את המקום הראשון ואפילו זוכה בסטנלי קאפ. למעט חריגים ממש נדירים, האלופה תמיד מהמדורגות 1-4. צריך או לבטל את הסיבוב הראשון או להחזיר אותו להטוב מ5 שם יש סיכוי להפתעות. אפשר גם להעלות קבוצות שלא על בסיס מזרח-מערב ולהעלות קצת את הרמה. בסופו של דבר לדעתי הרעה החולה המרכזית היא המכללות. המשחק שם עלוב ברמות שלא יאמנו בשנים האחרונות ושחקנים יוצאים לדראפט אחרי שנה אחת בלבד כשהם לא מוכנים ולא בשלים ולוקח להם כמה שנים עם בכלל להתפתח.

אגב, מעניין שדווקא הספרס הכי בריאה כרגע מהקבוצות הגדולות וזה בגלל היחס החכם למנוחות של השחקנים במהלך העונה הרגילה.

איציק 27 באפריל 2013

גיל, אתה ממשיך להיות אופטימי ללא תקנה. זה מסוכן :-)

גיל 27 באפריל 2013

ואגב, היו כמה משחקים די טובים עד עכשיו והסדרה הכי טובה היא בין ממפיס לקליפרס. סיבוב שני יהיה הרבה יותר טוב וזה רק ישתפר כך שאל תאבד תקווה.

דור בלוך 27 באפריל 2013

מסכים מאוד.

בשנתיים האחרונות הפלייאוף מאכזב מאוד, לא מעט בגלל הפציעות לא מעט בגלל התופעה שדווקא בוסטון התחילה של ריכוז הכוכבים שרידד את קבוצות הביניים וצמצם את המתח.

העונה זה מיאמי ועוד 15.

הדרך היחידה לפתור את זה בעיני זה לצמצם את כמות הקבוצות כדי שבכל קבוצה יהיה יותר כישרון, ולצמצם את התופעה שכוכבים חוברים לכוכבים אחרים לקבוצות על כמו מיאמי, לייקרס או בוסטון, לא שיש לי מושג איך לעשות את זה.

הסידרה הכי טובה עד כה היא לא קליפרס – ממפיס (חשבתי שזאת תהיה הסידרה) אבל הסידרה הכי טובה עד עכשיו זה גולדון סטייט – דנבר, והיחידה שבאמת שווה לראות בסיבוב הראשון.

מתן גילור 27 באפריל 2013

שאלה פרקטית – איך מצמצמים את מספר הקבוצות?
הרי זה לא שניתן לאמר "העונה ירדו 3 ותעלה רק 1."
מישהו יכול להסביר למה באמת אין שם ליגות מדורגות? כלומר, האם לא מגיע לכל עיר את הפוטנציאל להחזיק קבוצה בליגה הבכירה? ככה גם הרבה יותר קל לשנות את מספר הקבוצות בהתאם לרמה וגם קבוצות ילחמו עד הסוף הירידה (או בריחה מפלייאוף תחתון).

אריאל גרייזס 27 באפריל 2013

כי האמריקאים לא עובדים ככה. יש פרנצ'ייז מקצועני וזהו

מתן גילור 27 באפריל 2013

אריאל, איך מצמצמים? כאילו באים בבוקר לבוסטון (אני בכוונה הולך על הדוגמא הקיצונית ביותר) ומודיעים להם שבסוף העונה הקבוצה מתפרקת? איך מחליטים מי יצא ומה הפרוצדורה?

גיל 27 באפריל 2013

אי אפשר לצמצם את מספר הקבוצות בפועל, זה לא יקרה. וזה לא עניין של מגיע אלא עניין כלכלי. אם היו נותנים לכל עיר קבוצה אז רובן היו סופגים הפסדים כבדים, אבל כל השיטה שונה לגמרי.

איציק 27 באפריל 2013

אין שום בעיה, האחרונה יורדת ליורו-קאפ ועוד 3 לירוליג :-)
הם כבר שנים מדברים על שיתוף פעולה עם אירופה, הרי לך שיתוף פעולה אידיאלי, אצל כולם הרמה תעלה.

רועי 27 באפריל 2013

בורוביץ,
בלי להתייחס לטענה עצמה אם ה NBA נחלש או לא,
רציתי לדעת אם יש איזושהי ליגה/ענף ספורט בעולם שהוא לא פח מבחינתך ? (אני שואל ברצינות, מעניין אותי לדעת מה נתפס בעיניך כאיכותי)

ניינר 27 באפריל 2013

ואללה אתה צודק. זוועה איך שהפלייאוף הזה נראה ומתנהל. לאן בי איי דרושה רויזיה רצינית ואני לא בטוח שהמכוער גדול האוזניים שיירש את סטרן הוא הבנאדם המתאים לכך. בינתיים, רוב משחקים פח לגמרי, מזל שיש את גולדן סטייט שמכניסים קצת עניין לשעמום הזה.

גורדיטו 27 באפריל 2013

באופן כללי הNBA הפך להיות פריק שואו של אתלטי-על ומשחק הכדורסל המשוחק שם הוא לא יותר מאחד-על-אחד משופר. קבוצות שמוסרות יותר משתי מסירות בהתקפה נחשבות לעוף מוזר והכוכבים העשירים עושים כרצונם ולא סופרים אף אחד.
תרגילים בהתקפה זו מילה גסה והמשחק הוא רצף של מאנו אה מאנו שבו מי שיש לו יותר גדול מנצח.
מ-ש-ע-מ-ם ולא מהיום.
אבל אם ג'מצ'י היה מתפנה משאר עיסוקיו ומקדיש את עצמו לעניין, אין בי ספק שהמצב היה משתפר פלאים.

איציק 27 באפריל 2013

אתה צודק בהחלט, במיוחד בפסקה האחרונה.
על המשחק הלורה בחסר שלהם אתה שם לבב כל פעם שהם משחקים מול קבוצות כמו ליטא או ספרד. קבוצות אלו מסתכלות להן בלבן של העינים ולא משפילות מבט. הן אתלטיות פחות אך משחקות חכם, ומאוד מקשות עליהן. אם יש סיבה שבגינה ארה"ב עדיין מנצחת, זה רק בזכות יכולת אישית עדיפה בהרבה. יכולת אישית זה חדירה, עליה לסל מעל שחקן, וגם מסירה לגובה כי השחקן השני חזק ומנתר טוב אז הוא יקלוט את הכדור. עם הזמן זה פועל פחות ופחות טוב. גם בהגנה ליכולת האתלטית יש יתרון עצום, אך גם על זה הקבוצות הבכירות באירופה מתגברות לא רע. עוד 10 שנים נראה לי הנחון של ארה"ב יהיה טיבי פחות מאשר היום למרות שרוב הכישרון האינדיבידואלי ימשיך להיות מרוכז שם.

אליאור 27 באפריל 2013

לצערי, יש הרבה במה שאתה אומר. נכון, יש שחקני-על ואתלטי-על, והיכולות של שחקנים שם הן מדהימות, אבל בסה"כ, אין ספק שהעונה ארוכה (מדי) ומשעממת (מדי), ולצערי גם הפלייאוף לא מזכיר את מה שהיה לפני 10 שנים למשל. לא יודע למה זה, ואולי באמת צריך "לוותר" על 2-3 קבוצות, ובטוח שצריך לצמצם את העונה הסדירה וכמות המשחקים בה.
אגב פציעות – העונה שעברה הייתה "מקוצרת" מצד אחד – אבל הרבה יותר אינטנסיבית מצד שני – וגם שם היו פציעות קשות, במיוחד במהלך העונה אבל גם בפלייאוף (רוז ונואה, בוש ועוד). אולי עונה מלאה, עם כמות המשחקים של העונה שעברה – תעזור בעניין הזה…

חנוך בן יורד 27 באפריל 2013

אתם לא נורמליים. אחרי שנים של שעמום בליגה סוף סוף יש רמה ואתם מבקרים. דנוור בינונית? אתם רצינים? ראיתם אותם משחקים- 5 טורפים עם מאמן על, משחקים קבוצתי מדהים, אז אין שם סופר סטאר אז מה , לא יותר כיף שאיטלקי נותן לכולם בראש?

ראיתם את גולדן סטייט? כדורסל מדהים סטף קארי סופר סטאר.שיקאגו איזה קבוצה אינטילינטית , אתם לא נורמים, כל ההלי אופיים שרפו לכם את העיניים,

השנה יש מזל רע לכולם ויש מלא פציעות אבל בלי הפציעות היה פליאוף מדהים. רונדו היה נותן סדרה מדהימה בבוסטון ניו יורק ( למרות שאם הוא לא היה נפצע כנראה שהן מסיימים גבוה יותר) , קובי מול הספרס, דנוור עם גלינארי, גולדן סטייט עם לי, והכי חשוב ,שיקאגו עם רוז שאני יצהיר עכשיו פצצה אבל מי שראה אותו ומבין כדורסל יודע שהוא ברמה של שחקן הטוב בעולם ( ללא פציעות)-יכול לעבור את לברון כי יש לו הרבה יותר אופי ורצון לנצחהבן אדם אמאמא של הסופרסטארים , שיקאגו קבוצה מאומנת וחזקה והיו יכולים לתת סדרות לפנתיאון.

מעבר לזה עם ווסברוק לא פצוע ובכושר אני לא בטוח שמיאמי עוברים אותם. אתם מכתירים אותם כבר עכשיו וזה טעות כי יש אלמנט אחד ששכחתם וזה השאיפה למצוינות והרצון לנצח ובתחום הזה יש בנבא כמה שחקנים שעוברים את לברון. אל תשכחו מה נוביצקי עשה להם. לברון ווייד סך הכל ילדים קצת מפונקים ויש להם נטייה לזלזל ביריב.

בלי קשר גם עם מיאמי לוקחים עכשיו 3 אליפיות רצוף זה לא הופך את זה למשעמם אלא למסורת. מה שקורה עכשיו עם ברצלונה יקרה גם פה. המגמה בנבא היא כרגע באמת ריכוז כוכבים אבל כמו שבייארן דפקה אותם עכשיו וכולם מדברים על סוף עידן כך גם יקרה בליגה, יהיה שינוי קונספציה כי אמפריות נופלות תמיד -ככה זה בטבע ובבני אדם.

חוץ מזה להגיד שלברון ןמיאמי משעממעים זה פינוק אמיתי .אתם לא נורמלים תחזרו ליסודות ותבינו שאתם צופים במפלצת אמיתית, תהנו ותפסיקו לייבב. זה רק ספורט לא החיים האמיתיים אל תדחפו את המרמור שלכם על הנבא
שיהיה לכולם לילות מדהימים,
שבת שלום

ג'וני 27 באפריל 2013

חנוך

אל תייחס ברצינות לכל השטויות שכותבים גאן
לטענם כדורגל ישראלי נחשב לענף פופולרי ואיכותי .
אז ברור שאי אפשר לצפות מהם להבין במשחק מכוכב אחר כמו הN.B.A .

ג'וני 27 באפריל 2013

תייחס – תתייחס
גאן- כאן

רומן 28 באפריל 2013

כדורגל זה המשחק האהוב בעולם וזאתה עובדה.
למה? יש לזה מליון סיבות אבל הסיבה המרכזית היא שזה פשוט מיקרוקוסמוס של החיים עצמם.
כדורסל לעומת זאת זה סתם משחק מלאכותי, עם כמות מאוד מוגבלת של מהלכים וחוסר דמיון.
במיוחד כדורסל אמריקאי שזה לא ממש שונה מ WWF,פשוט הצגה.
להשוות בין כדורסל לכדורגל זה פשוט מצחיק, פעם הייתי מתעצבן, היום אני פשוט צוחק.
כדורסל זה עוד ענף ספורט איזוטרי, כמו כדוריד וכדורעף, זה הכל.

חנוך בן יורד 27 באפריל 2013

ל 10 אתה כ"ץ במקרה?

Comments closed