קץ הכשלון

images (6)

When I feel for Jose Mourinho at the end of a game it means I'm either getting soft or he really deserved to win

לא הגיע למוריניו לנצח- כלומר לעלות לגמר על חשבון דורטמונד. ריאל לא היתה מספיק טובה הערב וגם בשבוע שעבר היתה חלשה. נכון שבעשר הדקות האחרונות היא שיחקה נפלא ועשתה מטווח ברווזים על השער של וויידנפלר. נכון שגם ב-20 הדקות הראשונות היתה צריכה לכבוש שלושה-ארבעה שערים.

אבל בין לבין דורטמונד היתה עדיפה- ולא שהיא היתה יותר מדי טובה. על דורטמונד רק אומר שהיא החמיצה מצבים שלא מתאימים לרמה הזאת. אגב, גם ריאל. ולכן לדעתי אף אחת מהן לא מספיק טובה כדי להיות אלופת אירופה. לא בכדי דורטמונד גם מפגרת אחר באיירן בבונדסליגה ב-20 נקודות. היא גם הפסידה לה בגביע הגרמני.

לכן לבאיירן מגיע ללא ספק לזכות בליגת האלופות (הבעיה היא שזה מפעל גביע). אגב, גם בעונה שעברה היא היתה במרחק דקות אחדות מזכייה (למרות שברצלונה, שהודחה בחצי על ידי צ'לסי, היתה הקבוצה הטובה ביבשת).

ועדיין, אני כמובן רוצה שדורטמונד תזכה. מגיע לא מגיע, זו קבוצה די מדהימה ובוודאי שאשמח אם תביס את הבווארים החזירים בגמר.

*

הקדנציה של מוריניו בריאל מדריד היא כשלון. אליפות אחת בשלוש עונות ואפס זכיות בליגת האלופות מרכיבים כשלון. נכון שריאל שלו בשנתיים האחרונות נראית די מצוין מול ברצלונה והצליחה לסטור לה כמה פעמים ובצדק. נכון שהיא גם הגיעה לחצי גמר הצ'מפיונס שלוש פעמים רצופות אבל לא בשביל זה הובא מוריניו למדריד וקיבל בה את המשכורת הגבוהה בעולם ותקציב רכש בלתי מוגבל.

מוריניו, לשיטתו, תמיד נבחן במבחן התוצאה וכאן זה לא הצליח. עדיין מדובר במאמן מעולה ואני גם חושב שאם יחזור לצ'לסי היא פייבוריטית לזכות באליפות הפרמייר ליג בעונה הבאה. כי יונייטד לא מספיק מרשימה, והיא עוד עלולה לאבד את רוני, וגם בגלל שלצ'לסי יש הרבה מאוד כשרון.

כמובן שגם בגלל מוריניו, שלדעתי מרגיש הכי בבית באנגליה.

אבל ריאל שלו לא כשלה רק במבחן התוצאה. היא במרבית התקופה לא שיחקה כדורגל מספיק מרהיב שיספק את הקהל האנין בברנבאו, וגם ההתנהגות של מוריניו לא אחת לא הייתה בפרמטרים המצופים במועדון האלגנטי-המתנשא. לא שאכפת לי כל כך מהאלגנטיות שמצופה מהמאמן של ריאל, אבל זה בסך הכל נדבך נוסף בכשלון המקיף של מוריניו.

מעבר לעובדה שהכשלון הזה מלמד שיעור את כל גנבי דעת תיאוריית המאמן, ומעבר לכך שאני שונא את ריאל מדריד (עוד מימי הוגו סאנשז ובוטרגניו, אותם דווקא אהבתי. אבל את קבוצתם שנאתי), אין לי אושר רב בכשלון של מוריניו. אני גם מספיק הוגן להודות שלא מדובר בכשלון מוחלט.

אבל בואו נעשה רגע תרגיל. ויסנטה דל בוסקה, שפוטר על ידי פלורנטינו פרז שלא פיטר את מוריניו, אימן בריאל עונה אחת יותר ממוריניו. הוא זכה באליפות אחת יותר ובשני גביעי ליגת האלופות יותר (במדריד). כמו כן הצליח דל בוסקה לזכות במונדיאל וביורו. מישהו בעולם חושב שהוא מאמן יותר טוב ממוריניו? למה לא בעצם?

 

דורטמונד. סולמות ונחשים
מיאו, חתולה (מתן גילור)

93 Comments

אופיר 1 במאי 2013

אני רק שאלה – איך בתור זהב חסר תקדים של הכדורגל הספרדי, הסגל של ריאל מלא דווקא בפורטוגזים בינוניים ויקרים להחריד (אני לא מדבר על רונאלדו)?
ובמה כנזמה בדיוק עדיף על נגרדו, שהוא בשר מבשרו של המועדון? וחואן מאטה, שחקן אדיר מהנוער של ריאל, פחות טוב מאוזיל?

רק על היריקה בפרצוף לכדורגל הספרדי בתקופה כזו מגיע לטמבלים האלה לא לזכות בכלום.

אופיר 1 במאי 2013

כנזמה = בנזמה

אביאל 1 במאי 2013

אופיר – אוזיל טוב יותר מחואן מאטה ואני אוהב את שניהם באותה מידה ככה שאין עניין של חוסר אובייקטביות.

matipool 1 במאי 2013

אוזיל הוא אוברייטד .
לא בטוח בכלל שהוא יותר טוב ממאטה .
אם אני מאמן נבחרת גרמניה – הוא לא בהרכב .

ליאור 1 במאי 2013

הוא לא יותר טוב ממאטה…

יואב בורוביץ' 1 במאי 2013

אופיר- אתה צודק עקרונית. לפני המשחק אמרתי לחבר שראה איתי, "איך מורינו לא פותח עם בנזמה?". לא כי לבנזמה יש עונה גדולה (אגב, גם להיגוואין אין). אבל אני פשוט חושב שמבחינת כשרון גרידא בנזמה הוא אולי השחקן השני הכי איכותי בריאל מדריד. לכן היה חובה לעלות איתו. מן הסתם, הוא הוכיח זאת בשער ובבישול הנפלא במעט הדקות בהן שיחק.

מאיר 1 במאי 2013

יואב, אם שמת לב, אופיר טען בדיוק ההיפך לגבי בנזמה.

אם תוכל להשתדל לקרוא את התגובות לפני שאתה מגיב.

בלי קשר: כתבה מעולה, אוהב את כתיבתך. (ושונא את מוריניו בתכלית התיעוב, למרות שאני די שמח על האדמה החרוכה שהוא משאיר בריאל מדריד).

יואב בורוביץ' 1 במאי 2013

וואלה (:
בגדול, אני חושב שבנזמה הוא סוג של כשלון בריאל. אבל זה רק לנוכח הכשרון העצום שלו. ולדעתי היום הוא היה צריך לפתוח. אבל בגדול אני מסכים אם אופיר שריאל זה מועדון לגמרי חזירי שלא מתעניין בטיפוח שחקני בית.

יואב בורוביץ' 1 במאי 2013

ותודה על המחמאה על הכתיבה (:

מאיר 1 במאי 2013

* עם אופיר

מתן 1 במאי 2013

בנזמה שחקן טוב אבל אני מסכים איתך בנוגע לזה שהוא אכזבה. אחרי מה שהוא עשה בליון ציפו שהוא יהיה יותר גדול ממה שהוא עכשיו אבל בלי קשר הוא עדיין עדיף בהרבה מהיגוואין

מתי 1 במאי 2013

אתה מתעלם מהשיפור בתוצאות ומהיכולת כמעט לכל אורך השנתיים האחרונות. מקבוצה שלא עוברת את שמינית הגמר לקבוצה שמפספסת את הגמר בשער אחד. מקבוצה שמתקפלת בכל משחק גדול לאחת שאתה חושש ממנה גם ביתרון 3 שערים עשר דקות לסוף. התקופה הזאת היא הוכחה חותכת לחשיבות המנג'ר, בהסתייגות לא קלה: גם מוריניו הגדול לא יכול לעקוף את ברצלונה בלי תקציב אסטרונומי.
וחוץ מזה, "לא מספיק טובה להיות אלופת אירופה" זה חסר פשר. יש בכלל דבר כזה מספיק טובה?

יואב בורוביץ' 1 במאי 2013

כן- באיירן מינכן מספיק טובה. גם ברצלונה של השנה שעברה היתה מספיק טובה (למרות שלא זכתה).

מתי 1 במאי 2013

עניין של טעם. דורטמונד קבוצה איכותית וכיפית. מעבר לעובדה הפשוטה שהם הרוויחו את ההשג הזה ביושר.

אופיר 1 במאי 2013

צ'לסי בשנה שעברה היתה מספיק טובה? אני אבכה אם תגיד שכן…
היופי במשחק הזה הוא גם הכיעור שבו – הקבוצה הטובה יותר על הנייר (וגם על המגרש) הרבה פעמים לא מנצחת. בעידן הנוכחי זה מזל גדול שזה כך, אחרת היינו נתקעים תמיד עם אותן הקבוצות העשירות (ורוב הזמן זה אכן כך).

ליאור 1 במאי 2013

חוץ מברצלונה ב-2011, אני לא זוכר אלופת אירופה בעשור האחרון שאתה באמת יכול להגיד "הגיע להם, הם היו הרבה יותר טובים מכולם והם הרוויחו את זה ביושר" אולי חוץ ממילאן ב2007 ואני פיפטי-פיפטי על יונייטד שנה לאחר מכן (ניצן להם להינות מהספק).
זה גם לא עניין של מגיע, כי אחרת די מתאו לא היה זוכה בליגת האלופות. הוא ידע שברצלונה יותר טובה מצ'לסי (…דה!) אבל בכל זאת הוא לא ויתר – כי הוא המאמן והוא אמור להנהיג את ההפתעה (שוב, דה!).
גם אפשר להגיד שזה מה שעושה מאמן טוב. הרי אם כל הזמן רק הקבוצוות שהגיע להן היו זוכות, מוריניו היה מאמן הרבה פחות גדול מה שהוא עכשיו. הרי ב2004 אני יכול לחשוב על לפחות 3 קבוצות שהיו יותר טובות מפורטו של מוריניו ובכל זאת… גם ב2010 אותו דבר. כלומר לפי השיטה שלך, למוריניו לא מגיע גביע אלופות אחד? (או אולי אחד בצ'לסי)

איציק 1 במאי 2013

לליברפול הגיע כל שנה בעשור האחרון. וזה בכלל לא קשור לרמתה או לרמת האחרות, פשוט הגיע.
איך נפלו גיבורים :-(

יזהר 1 במאי 2013

מסכים לגמרי

ליאור 1 במאי 2013

אז לפי מה אתה קובע 'הגיע'?

איציק 1 במאי 2013

כח דברים בקלות, זה היה בהומור, שכאוהד, אני רוצה אבל… זו כבר לא מציאות כי אם Wish for thinking ולא יותר מכך.

קורא 1 במאי 2013

דורטמונד היתה הקבוצה הכי טובה השנה בליגת האלופות. לכן היא ראוייה.
באיירן הייתה הקבוצה הכי טובה השנה באירופה. לכן היא ראויה.
ככה פשוט.

ליאור 1 במאי 2013

מוריניו הוא מאמן של תוצאות – לא של יכולת ושטויות כאלה. בגלל זה זה כישלון, כי הביאו את מוריניו בשביל שריאל תשיג תוצאות ולא אכפת לפרז איך ישחק.

מתי 1 במאי 2013

גם תארים יש. לא בכמות סיטונאית כמו שהוא רגיל אבל בכל זאת. בעולם נורמלי זה לא היה נחשב כזה כישלון קולוסלי.

אופיר 1 במאי 2013

בעולם נורמלי שתי קבוצות לא היו מייבשות כלכלית ליגה שלמה.
בעולם הזה, שבו קבוצה בחובות עתק מתנהלת ללא מגבלות תקציביות, אליפות אחת בשלוש שנים זה כישלון מהדהד ומשמח מאוד.

ליאור 1 במאי 2013

אז מה זה עולם נורמלי? לא משנה איזו ליגה ניקח אתה תמיד תמצא שם על מה להתלונן. הרי הליגה הגמרנית היא ליגה של קבוצה אחת (עם כל הכבוד לדורטמונד, זה לא יימשך לנצח – מכירתו של גצה היא יותר חשובה סמלית מאשר מעשית); הליגה האנגלית מלאה בטייקונים והליגה האיטלקית בכלל לא ליגה בשנים האחרונות…

אופיר 1 במאי 2013

ולכן, בסטנדרטים של ה- top dog בכל אחת מהליגות, אליפות וגביע בשלוש שנים ייחשבו לכשלון חרוץ.

ליאור 1 במאי 2013

דבר ראשון זה כנראה יהיה 2 גביעים ואליפות ב3 שנים. זה בדיוק מה שסיטי עשתה, רק שסיטי הגיעה לא יותר משלב הבתים של ליגת האלופות ושמינית גמר הליגה האירופית בעוד שריאל הגיעה יותר רחוק. מה שסיטי עשתה לא הבכרח נחשב לאכזבה (באנגליה).
אתה נכשל רק עם הצבת לעצמך רף גדול יותר ממה שהשגת ובגלל זה הקדנתיה שלו נחשבת לכישלון, לא בהכרח בגלל מספר התארים – אלא מספר התארים שציפו ממנו להשיג. למוריניו הייתה את תדמית הווינר הגדול של אירופה והוא בא עם שק ציפיות שחוץ מהמחליף לפרגוסון, לא יכול להיות שק ציפיות גדול יותר.

ניינר 1 במאי 2013

כ י ש ל ו ן מ ה ד ה ד!!! יאללה שילך לצ'לסי וישאיר מאחוריו כהרגלו מועדון במצב של חורבן. קדנציה מכוערת של כדורגל ברובו נגטיבי, בזבוז של מליונים על כל מיני עגלות כמו מודריץ וקונטראו, התבכיינות אינסופית, בקיצור הגועל המדרידי ושל מוריניו בשיאו. תודה לך דורטמונד.

אביאל 1 במאי 2013

ניינר יקירי, את צ'לסי שמוריניו בנה בקנדציה הראשונה נשארה בטופ עוד הרבה שנים עד לחזרתו (בעזרת השם !) הקרבה של המיוחד, אין לך מה לדאוג בקשר לזה.

fred the red 1 במאי 2013

ה"כדורגל ברובו נגטיבי" הזה שאתה מדבר עליו כולל בתוכו שיא של 100 נקודות ו121 שערי זכות בליגה בעונה שעברה?!

ניינר 1 במאי 2013

עונה אחת מתוך שלוש. בשתי עונות הקבוצה שלו הציגה כדורגל ציני ומכוער. אם בשלוש עונות, עם כל הכסף הרעש והצלצולים, הוא מביא אליפות אחת עם כדורגל טוב ומתרסק בכל השאר, זה כישלון. אלא אם כן הביאו אותו כדי לזכות בקופה דל ריי ואז זה סיפור אחר

קורא 1 במאי 2013

השיטה של פאסיביות ועקיצה במתפרצות קטלניות, גם אם זה נגמר בחמישייה – זה כדורגל נגטיבי (לקבוצה גדולה עם כמות הכשרון שיש שם) – ראו את זה גם בשבת מול אתלטיקו. לגיטימי, חוקי, אבל נגטיבי.

ליאור 1 במאי 2013

אין מה לעשות, מוריניו לא ידוע בתור מאמן התקפה גדול ולא הביאו אותו בשביל לשחק יפה. עם זאת, אני בכלל לא חושב שזה כדורגל נגטיבי – בגלל שהוא לא פתוח כמו ברצלונה או דורטמונד זה אומר שהוא נגטיבי? אתם פשוט רואים את ברצלונה שבוע אחרי שבוע משיגה תוצאות טובות עם משחק פתוח ומשוכנעים שכולם יכולים לעשות את זה. לא בהכרח איכות השחקנים היא זו שקובעת את שיטת המשחק אם כי לפעמים החומר שלהם.
אלונסו הוא לא צ'אבי הרננדס, חדירה לא אינייסטה ומקאקא מוריניו בכלל לא תופס (ופה אני בכלל לא מסכים איתו וזה אפילו ממש מעצבן אותי).

מתן 1 במאי 2013

המשחק של בארסה ממש לא פתוח. הנעת כדור איטית על החצי עד שבסוף נותנים כדור ארוך או שפשוט מסי רץ קדימה זה לא פתוח.

fred the red 1 במאי 2013

מוריניו הגיע לריאל כדי לשבור את ההגמוניה של ברצלונה ולהוציא מהשחקנים את הפחד מהמשחקים מולה. אני לא מסכים עם הטענה שהקדנציה שלו היא כשלון. בעונה הראשונה הוא אכן נכשל. בעונה השניה הוא לקח אליפות כשהוא שובר את שיא הנקודות ושערי הזכות לעונה בליגה הספרדית. אגב, גם באנגליה הוא מחזיק בשיא הזה. ולגבי העונה הזו, היא הרבה יותר מוזרה ממה שאפשר לחשוב. סיבוב ראשון בדיוני של ברצלונה שכלל 55 מתוך 57 נקודות אפשריות – כשאבדן הנקודות היחיד שלה הוא בקמפ נואו לאחת, ריאל מדריד, הוציא לריאל את האויר מהמפרשים. אבל בחצי השני של העונה ריאל טובה יותר מברצלונה כולל ניצחון משכנע בברנבאו.
אתה גם שוכח שעד להגעת מוריניו ריאל כשלה שנה אחר שנה בשמינית גמר ליגת האלופות ובשלוש השנים שהוא מאמן אותם הם הגיעו לחצי הגמר. הישג ששותפה לו רק ברצלונה.
אתה נותן מעט מאוד קרדיט למאמן אבל שוכח שמאמן הוא לא רק איש הטקטיקה. מאמן צריך לדעת איך לדבר אל השחקנים, איך לדרבן אותם, לנהל את הרוטציה ואת חדר ההלבשה ולשמור את השחקנים דרוכים ומוכנים לכל משחק. פה לדעתי גם טמון הערך המוסף האמיתי שלו ולכן הוא זוכה בתארים בכל קבוצה שאותה הוא מאמן. אני גם מוכן להמר על זה שעוד לא ראינו אותו זוכה בגביע האלופות האחרון שלו.

ליאור 1 במאי 2013

אף אחד לא אמר שהוא זכה בליגת האלופות האחרונה שלו, אבל גם מוריניו יודע שאין תירוצים. לא העונה הטובה של ברצלונה ולא פציעות – את ליגת האלופות הוא היה חייב להביא בשביל שהקדנציה לא תיחשב כישלון (במיוחד כשאתה מסתכל על העונות החייתיות של ברצלונה בספרד) והוא לא עשה את זה. המשחק בדורטמונד חרץ את גורלו והוא יודע את זה. לא הפנדלים נגד באיירן שנה שעברה ולא האדום שקיבל פפה לפני שנתיים – אין תירוצים! לא מזל ולא החלטות שופט ומוריניו, כאמור, ידע את זה כשהגיע לברנבאו.

אופיר 1 במאי 2013

נראה את "המאמן הטוב בעולם" הולך עכשיו להתמודד על האליפות כמאמן טוטנהאם. הוא בעצמו יודע שהמוניטין שיצא לו לא מוצדק.

הוא נהיה בררן, מועדון שיעסיק אותו חייב עכשיו-
[1] להיות במקום שבו אוהבים אותו.
[2] לתת לו צ'ק פתוח לרכש.

fred the red 1 במאי 2013

אוקיי, עפ"י ההגיון שלך מנכ"ל משרד ראש הממשלה צריך ללכת ולנהל קיוסק ורק אם הקיוסק יהפוך לשופרסל הוא יהיה סיפור הצלחה. אתה היית הולך למקום עבודה שהוא לא מאתגר מספיק עבורך?
מוריניו קנה את שמו ומעמדו ביושר דרך זכייה בליגת האלופות עם פורטו. כן כן – פורטו!
יותר מזה, הוא הוכיח שהוא מאמן מצליח גם בכסף הגדול של אברמוביץ' בצ'לסי, בליגה אחרת עם סגנון ותרבות שונים כשלקח את אינטר לזכייה בגביע האלופות ובעיקר ביכולת שלו לגרום לשחקנים שלו לשחק עבורו בנאמנות עיוורת.
זה בטח יותר ממה שאפשר להגיד על גוארדיולה למשל. שגם הוא אגב, לא חתם בטוטנהאם..

מתן 1 במאי 2013

זה שפורטו לקחה ב 2004 את הצ'מפיונס זה אולי היה הפתעה אבל אסור לשכוח שפורטו של אז זה ממש לא פורטו של היום. למוריניו היו שחקנים כמו פריירה, דקו, קושטה, קרבאליו, מנדס, קושטיניה, מאניש, דארליי, קארלוס אלברטו גומז, מקארת'י ובוסינגווה

אביאל 1 במאי 2013

בורוביץ' – תסתכל על ריאל לפני ואחרי מוריניו, כמעט אותו סגל אבל איזה הבדל במנטליות.

קבוצה שבמשך שש שנים לא עברה את שמינית הגמר, למרות שגם אז היו לה מאמנים מהטופ העולמי עם תקציב בלתי מוגבל, מגיעה שלוש פעמים ברצף לחצי גמר ליגת האלופות, פעם אחת מפסידה לברצלונה בגלל טעויות שיפוט מזוויעות, פעם אחת בפנדלים לבאיירן והיום היא כמעט עושה את המהפך הגדול ביותר מאז הפורמט החדש של ליגת האלופות, מוריניו היה צמוד מאוד בעונה הראשונה שלו לברצלונה בליגה, לקח אליפות היסטורית (נקודות ושערים) בשנה שעברה, לקח גביע והגיע גם השנה לגמר הגביע.

ומעל לכל הוא גרם לכל העולם לראות שאפשר ליצור דומיננטיות מול ברצלונה במשחקים ישירים, ראו את זה טוב טוב במשחקים השנה, כך שהוא שינה את מאזן הכוחות המובהק טרם הגעתו, כאשר ברצלונה נחשבת לאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה.

אני לא רואה פה כשלון.

יואב בורוביץ' 1 במאי 2013

אביאל- חלק מדבריך נכונים אבל זה עדיין כשלון. קודם כל במובן ההישגי. אליפות אחת מתוך שישה תארים אפשריים (3 ליגה, 3 צ'מפיונס) בשלוש שנים זה כשלון. הגביע בספרד לא מספיק חשוב (ברצלונה משחקת עם שוער מחליף גם בגמר). גם העובדה שמוריניו לא העפיל אפילו לגמר צ'מפיונס אחד עומדת לרעתו.
נעבור לכדורגל- במשך מרבית התקופה של מוריניו ריאל לא שיחקה מספיק יפה, ודאי שלא לפי הציפיות שיש לאוהדיה. כשאתה מוסיף לזה את אי ההצלחה ההישגי, אני לא חושב שיש ספק.
אז נכון שגם לפני מוריניו ריאל לא הצליחה בצ'מפיונס ונכון שהוא הגיע למצב נתון שבו ברצלונה הקבוצה הטובה בעולם. אך גם ניתנה לו האפשרות לקנות את מי שהוא רצה, והוא קנה המון וביוקר.
בסופו של דבר, למרות שהוא הצליח במאבקי אחד על אחד בשנה וחצי האחרונות להתעלות על בארסה, עדיין הוא הפסיד לה 5- 0 ועדיין היא לקחה הרבה יותר תארים ממנו. הוא הגיע כדי קודם כל להאפיל אל בארסה, ודבר שני כדי להביא צ'מפיונס. הוא לא ממש הצליח במטרות הללו.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 1 במאי 2013

מצטער דוקטור אתה מדבר שטויות.
לא שיחקה מספיק יפה? מי מגדיר יפה? ריאל מדריד בעונה שעברה שברה שיאי הבקעה ונקודות. אני רואה לאן אתה חותר, לא הביאו את מוריניו כדי שריאל תניע כדור כמו ברצלונה. על פי איזה קנה מידה ברצלונה הייתה הקבוצה הטובה באירופה בשנה שעברה? מידת ההתלהבות של אלי אילדיס ויורם ארבל זה לא המדד.
הוא נכשל השנה בלבד, בזה שנתן לשחקנים שלא מספקים את הסחורה יותר מדי קרדיט.

מתיוס 1 במאי 2013

אתה שוכח דבר אחד שמוריניו הולך בדרכו שלו וזה אומר שהוא במשחק הראשון מול קבוצה חזקה לא משחק פתוח אלא משחק על תוצאה(ברצלונה באיירן ודורטמוד) ב 3 המקרים זה נגמר 0-2 ואז 1-2 ושבכלל ריאל השוותה הוא זרק כל שחקן דפנסיבי שהיה לו וקיבל גול בדקה האחרונה ושבוע שעבר 1-4… אז נכון שאפשר להגיד על ריאל הרבה דברים אבל להגיד שהיא לא מציגה כדורגל יפה זה פשוט לא מציאותי כי איזה הוכחה טובה יותר יש מזה שכשהם מנסים לשחק הגנתי ומבוקר הם פשוט אבודים וכשהם מגיעים לשחק התקפי בלי טקטיקות מיוחדות אפשר לראות קבוצה אחרת לחלוטין שגם ברצלונה באיירן דורטמונד לא הצליחו ממש לעשות משהו מולם. וההבדל שמוריניו הביא למדריד או יותר נכון השינוי זה שבעשור האחרון כל פתיחת עונה ריאל הייתה תמיד מועמדת לזכייה באלופות ובפועל מה היה קורה? מקסימום שמינית גמר ומאז שמוריניו הגיע הם רצוף מסיימים ב4 האחרונות.
כישלון אי אפשר לקרוא לזה כמו שגם הצלחה לא.
מה שכן ב3 שנים האלו מוריניו החזיר את ריאל לקדמת הבמה באירופה.

מאיר 1 במאי 2013

ואגב, מה היה למיוחם לומר אחרי המשחק?

"השופט היה טוב עם הומלס, הוא דאג שלא יקבל צהוב כדי שיעלה לגמר".

הבכיינות היא כל כך בDNA שלו שהוא מסכים להיות דובר של באיירן מינכן ולהתייחס לענין שאין לו שום שייכות.

איציק 1 במאי 2013

כיוון ש-'ם' נמצאת רחוק על המקלדת מ-'ד' זו לא ניראת טעות טיפו, למה מוריניו "מיוחם," יש לו איזה סממן לכך?
:-)

נר הלילה 1 במאי 2013

מוריניו הוא מאמן אדיר אבל הפיק שלו קצר מועד אחרי שנתיים. מהשנה השלישית הוא ממאיס את עצמו וזה נראה כמשהו שחוזר על עצמו.

לשאלתך דל בוסקה באמת יותר טוב ממנו ועל פיטוריו ריאל משלמת בקללה – אני מקווה שהיא תחזיק ועוד 20-30 שנה ריאל לא תזכה בליגת האלופות. דל בוסקה לא נחשב מסיבה אחת – כי הוא נראה כמו דוד.

אני אוהב את ברצלונה בעיקר בגלל דבר אחד – היא הצליחה עם חבורת אנשים שממש כמו הקלישאה נראים כמו השכן ממול, לא יפים, לא אופנתיים, גמדים, נאמנים למועדון, ללא גינוני כוכבות – צאבי אינייסטה מסי פויול והפכה אותם להכי הכי.
גם לנבחרת ספרד מגיע הכבוד הזה ואני אוהב אותה מאותה סיבה למרות שהיסטורית לא סבלתי את הנבחרות של מיצ'ל וראול. נקודת המפנה היא המינוי של אראגונס ששבר את הבצורת שלה כשהוא בן 70! מי בכלל משתין לכיוון זקנים כאלו ביימנו. האם מישהו יכול לתאר לעצמו את לוזון ממנה את זאביק זלצר לנבחרת כדרך משל ?

חזי 1 במאי 2013

איזה סגל היה לדל בוסקה ואיזה סגל יש למוריניו? לדה בוסקה היו את השחקנים הטובים בעולם בזמנו ולא היתה לו יריבה ראויה. לגבי הזכיה במונדיאל וביורו – זו בכלל נבחרת ספרד שמבוססת בעיקר על ברצלונה. לכן, מוריניו מאמן טוב יותר מדל בוסקה.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 1 במאי 2013

למוריניו יש תקציב בלתי מוגבל, הוא בחר להשתמש בו בשביל מודריץ'.

חזי 1 במאי 2013

דווקא לדל-בוסקה היה תקציב בלתי מוגבל. ונכון, לנוכח הסכום ששולם על מודריץ זה לא הוכיח את עצמו. אף מאמן לא יכול תמיד לפגוע בול בהבאת שחקנים – יש יותר מידי משתנים כדי לקבוע שתמיד הגעה של שחקן כזה או אחר תשנה את פני הקבוצה.

ניינר 1 במאי 2013

היה מתייעץ איתי או עם כל אוהד ספרס והיינו אומרים לו מה באמת שווה הגמד הקרואטי. המכירה שלו לריאל היתה צעד מבריק של ספרס. שיחנקו עם הכלומניק הזה

מיקו גוטליב אהלן סבבה 1 במאי 2013

היה ברור שמודריץ' הוא לא השחקן שריאל צריכה. בעונה שעברה מול באיירן התברר כמה צריך קשר התקפי שיודע לפעול על שטח קטן ולעשות תנועה טובה לעומק, סוג של חלוץ שני (בהנתן הגישה של מוריניו לקאקא), לא הכרתי את מודריץ' יותר מדי טוב לפני, אבל היה לי ברור שהוא מגיע לעמדה כבר עמוסה בריאל.
דווקא אסיין היה רכישה מצויינת, ובמשחק השני העונה מול דורטמונד הדקות הטובות של ריאל היו כאשר הוא היה במרכז הקישור (מהרגע שמודריץ' יצא). הבעיה היא שהוא היה אופציה רביעית.

דני גרין 1 במאי 2013

אני די חצוי בנוגע לסיכום רמת ההצלחה של מוריניו.
המדדים שהועלו פה – מבחן התוצאה, רמת משחק, אחד על אחד מול בארסה – כולם מדדים רלוונטיים ולגיטימים וניתן לאמוד אותם בצורה די חד משמעית.
בשני המדדים הראשונים ריאל נכשלה:
במבחן התוצאה מדובר על עובדה פיזית, כי אם אין גביע בארון אז זאת התוצאה, ומבחינת היכולת – כל אוהד ריאל שכנה עם עצמו יודע שתצוגת כדורגל טובה היתה לריאל רק שנה אחת מתוך השלוש של מוריניו(שנה שעברה), ושזה לא זה.
במדד השלישי לעומת זאת – ריאל חזרה לימים היפים. אם עד לאחרונה הינו רואים את הפחד של השחקנים כשהם עולים לשחק מול מסי וחבריו, מרגישים חסרי ביטחון כאילו היו שחקני קבוצת ריאל מדריד קסטיליה -היום המצב חזר לקדמותו בו אין רגשי נחיתות, אין ספקות בקשר ליכולת לנצח…בקיצור ריאל מדריד כמו ריאל מדריד.

אני מזכיר לכולם שהתואר בליגה הספרדית הוא למעשה קרב בלעדי בין שתי הגדולות. רמת הליגה נמוכה כבר שנים, וראינו את הפרש הנקודות העצום שנוצר משאר הליגה כאשר שתי אלו נמצאות בפורמה בינונית ומעלה…כך שלמעשה תואר האליפות בליגה תלוי ביכולת של ריאל ובקרב מול בארסה – ולא ביכולת של הקבוצות האחרות. כך שגם משמעות תואר זה היא חלק מהמדד השלישי.

המדד שלא דובר עליו, כי למעשה הוא לא מדיד – הינו ההתייחסות לאיך "מרגיש" המועדון כקבוצת כדורגל מהטובות בעולם. משהו נפגם בדרך של ריאל מדריד כמועדון בתקופת מוריניו. ההיסטוריה המפוארת של המועדון, אותה ווינריות וגאווה שמלווה את השחקנים בכל התמודדות – נשחקו, התבלו, נעלמו…נכון שמול בארסה מוריניו הצליח, אך עם כל הכבוד למוריניו, ויש הרבה, אני מרגיש שזה לא זה.

אני מעריך שרק בעוד שנתיים נדע אם מוריניו הוא זה שאחראי לתחושה זאת או שמשהו בגנטיקה של המועדון עבר שינוי.

משה 1 במאי 2013

1. אני מתפלא איך החלקת בשקט את מנטרת "גניבת הדעת" בנושא המאמן שחרטת על דגלך. זה קשקוש מוחלט של מישהו שכנראה לא התאמן בקבוצת ספורט דקה בחייו. העובדה שספולסטרה יכול להביא קבוצה לאליפות מצביעה על חולשת ה-NBA, אני אישית לא מסוגל לראות משחק מאז דטריוט של לארי בראון, בתחרויות קפיצה לגובה אני מעדיף את בלנקה ולסיץ' על לברון. כנראה שלקלופ היה הרבה מזל להוביל קבוצה עם תקציב נמוך לגמר, השפעה אמיתית אין לו לשיטתך.
2. מוריניו אכן לא הביא מספיק תארים למדריד אבל הוא גרם להם להסתכל לברצלונה( בעיניים(אוהבים להגיד הגדולה בכל הזמנים, לא לדעתי אבל עדיין קבוצה ענקית).
3. אני חושב שהכישלון מול דורטמונד נובע בקיבעון טקטי ושמרנות, בעיקר במשחק הראשון. אני חושב שההצבה של פפה במרכז ההגנה ושל ראמוס כמגן ימני "הרגה" את ריאל. כנראה שגם זה לא קשור למאמן…
4. לגבי דל בוסקה, בנוסף לאיכות כמאמן יש גם התאמה לקבוצה. אני חושב שדל בוסקה התאים לריאל ההיא כמו כפפה ליד בכך שנתן את הבמה לגלקטיקוס ולא ניסה לגנוב את ההצגה. מוריניו חושב שהוא ההצגה ולכן מסלול ההתנגשות שלו היה כתוב מראש.

matipool 1 במאי 2013

משה – לגבי סעיף 1 , לסלטיקס של הטריו עם ריברס היו 3-4 עונות של כדורסל נפלא , קבוצתי , חכם ומאורגן . חבל שבגלל פציעות זה נגמר רק עם אליפות אחת .
מסכים עם סעיף 2 . בורוביץ' אמנם ציין זאת אבל לא נתן מספיק משקל לעובדה שהוא קיבל מולו את ברצלונה בפיק הכי גדול שלה ושנחשבת בעיני רבים ( כמה שאני שונא את מה שאני הולך לכתוב עכשיו ) לקבוצה הטובה אי פעם .

משה 1 במאי 2013

דעת הרבים מעולם הייתה אוברייטד בעיניי. אני יותר מאמין ב"ציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" :)

קורא 1 במאי 2013

משה, השמרנות הזאת גם הרגה אותו שנה שעברה בחצי מול באיירן, ואז ריאל היו יותר טובים (איכותית) מבאיירן במהלך כל העונה.

איציק 1 במאי 2013

משה,
בסעיף מספר 1 יכולת פשוט להסתפק ב"אני מעדיף את בלנקה ולסיץ' על לברון." והרבה גברים (ואולי גם כמה נשים) יסכימו איתך ללא קשר לכול השאר :-) זה פשוט נכון. לגבי ה-NBA ככלל הוא נכון, הרבה פחות מהנה עכשיו ממה שהיה לפני מספר שנים.

משה 1 במאי 2013

ונראה לי שהתכוונת ל"לסטור" ולא ל"לסתור".

סוס זקן 1 במאי 2013

בורוביץ, הבה נשנן:

מחזיקת גביע האלופות היא הקבוצה שמסיימת באחד משני המקומות הראשונים בשלב הבתים, מנצחת בסיכום שני משחקים בשלבי שמינית, רבע וחצי הגמר ומנצחת במשחק הגמר. לא זאת שבורוביץ, סוס זקן, או כל אחד אחר חושב שהיא הכי טובה.

כמו שאלופת ה- NFL היא זו שמגיעה לסופרבול ומנצחת בו ולא זו שמנצחת 16 משחקים בעונה הסדירה.

לפעמים יש מתאם בין שני הקריטריונים. לרוב לא.

MCMANAMAN 1 במאי 2013

מוריניו היה בדיוק מה שריאל הייתה צריכה בתקופה הזאת. מישהו שיעשה הכל על מנת לפגוע בהגמוניה של ברסה. את זה הוא עשה, גם אם לא כולם אוהבים את הדרך, ולפי דעתי הוא עוזביעזוב רק בגלל שהוא לא הצליח להביא גביע אלופות עשירי.
אני אישית חושב שהוא היה מצליח אם השחקנים היו סומכים עליו עד הסוף ולא נכנסים איתו למלחמות. כל הדיבורים על גאוות קסטיליה רק פגעו עוד יותר בגאווה הזאת אותה מוריניו ניסה להחזיר והצליח חלקית.
אני חושב שמוריניו יתייחס לתקופה הזאת כחצי כשלון. אני לא.

ניינר 1 במאי 2013

היה מתייעץ איתי או עם כל אוהד ספרס והיינו אומרים לו מה באמת שווה הגמד הקרואטי. המכירה שלו לריאל היתה צעד מבריק של ספרס. שיחנקו עם הכלומניק הזה

איזו 1 במאי 2013

עברו את יונייטד רק בזכותו. אז שב בשקט
סך הכל יום חלש של רונאלדו וזהו מורינניו עבר לשחק בלגן בדקות האחרונות והיה צריך לשחק כך מהתחלה .
טעות שניה שלא עלה עם בנזמה שיש לו יותר שכל וראית משחק מאשר היגוואין שיותר מדי נעלם.
מצד שני לתורכים הגיעו שני פנדלים בברנבאו על יד מושטת ברחבה
ואם זה לא היה משחק מכור אין יותר משחק מכור מזה
ואז הם לא היו עוברים את התורכים בחוץ

ניינר 1 במאי 2013

ואללה, לשפוך 40 מיליון יורו על גמד שכל תרומתו היא איזה גול שבסופו של דבר לא הביא את הקבוצה לשום מקום? אתה הוא זה שצריך לשבת בשקט

ניינר 1 במאי 2013

צריך גם לראות איזה עיי חורבות הוא ישאיר במועדון שלכם כהרגלו ואז יהיה מעניין לסכם את התקופה שלו בריאל

רון 1 במאי 2013

עם כל הכבוד כתבה שרובה תלוש מהמציאות, להשוות את דל בוסקה למוריניו !? דל בוסקה אימן את הסגל הנוצץ ביותר שאי פעם שיחק באירופה ולא הצליח להפגין שליטה בזירה האירופית, את ליגת האלופות היחיד שלקח היה בעונה רכה מאד במפעל ומשער של גאון כדורגל במשחק בו לברקוזן הייתה עדיפה, אם דל בוסקה היה מאמן את הסגל הנוכחי מול ברצלונה של מסי הוא לא היה לוקח כלום, מוריניו לקח אליפויות בארבע מדינות שונות וליגת אלופות עם שני מועדונים שונים (אחד מהם פורטו) הסגל הנוכחי של נבחרת ספרד לא דורש מאמן גדול אלא מאמן שנותן לשחקנים לשחק, עיין ערך ברצלונה, לקרוא לתקופה של מוריניו כשלון זה להתעלם מהסביבה שקיימת היום בכדורגל העולמי ולשכוח שבריאל מדריד חופש העבודה שנותנים למאמן הוא מוגבל, מדובר במועדון שפיטר את פאביו קאפלו אחרי עונת אליפות כי לא היו מרוצים מסגנון המשחק, מוריניו הובא לספרד לעצור את ההגמוניה הקאטלונית ובגזרה זאת זכה להצלחה יחסית גבוהה.

אילן 1 במאי 2013

הכתבה שלך זה כתבה של אחד שאין לו מושג בכדורגל!! מוריניו הביא גביע ספרדי אליפות שוברת שיאי מועדון בכמות נקודות וכיבושים , הוא תן פייט לברצלונה הקבוצה הטובה בעולם 3 שנים שהם בכלל לא כישלון אלא 3 שנים שהחזירו את ריאל להיות בין 2 הקבוצות הנחשבות בעולם, אם לא מוריניו ברצלונה היית הצוחקת על ריאל אבל בזכות מוריניו והכדורגל הנהדר שלו הלוחמני ההקרבה הם ניצחו את ברצלונה בגמר גביע לקחו להם את האליפות ואתמול עשו מטווח על דורטמונד ואם לא הפנדל ההזוי במשח קהראשון הוא היה עול הלגמר , תזכור טוב מוריניו זה המאמן הכי טוב בעולם

zohar 1 במאי 2013

חלק מאוהדי ריאל אומר שמוריניו גרם לריאל להסתכל לברצלונה בעיניים,אז זהו שלא! ריאל מדריד תפסה את ברצלונה בתקופה ממש גרועה בלי מאמן שחקנים פצועים ובמשבר לא קטן אבל במבחן השנתי ברצלונה גמרה את סיפור האליפות כבר בסיבוב הראשון אז מי שנתן פה נוקאוט זו ברצלונה בסגל דיי דליל ופצוע עם שחקן אחד דומיננטי לאורך כל השנה.
אני לא רואה את ריאל מדריד גם שנה הבאה מצליחה להתמודד עם ברצלונה בליגה עם מוריניו בלי מוריניו

MCMANAMAN 1 במאי 2013

בחרת להתעלם משנה שעברה?
בחרת להתעלם מהתבוסות שריאל חטפה לפני מוריניו ובשנה הראשונה שלו ושעכשיו ברסה לא ניצחה את ריאל במשחק כבר כמה וכמה משחקים?
בחרת להתעלם מכך שכולם הגדירו בשנתיים האחרונות את ברסה כקבוצה הכי טובה אי פעם, את מסי כשחקן הכי טוב אי פעם ואת גוורדיולה כאחד המאמנים הכי טובים אי פעם ועדיין שנה שעברה ריאל של מוריניו זכתה באליפות והפסידה רק בפנדלים(הדרך הכי לא שיויונית להכריע משחק) באותו שלב שבו ברסה עפה בליגת האלופות?
מוריניו הוא לא מלאך כמו שאומר המשפט באנגלית אבל הוא מאמן גדול. אני לא יכול לראות את העתיד כמו מגיבים אחרים פה אבל ההרגשה שלי היא שאם וריאל תרד מהדומיננטיות שלה בשנים הקרובות זה יהיה בגלל שמוריניו עזב ולא בגלל שהוא נשאר

zohar 1 במאי 2013

קבוצה לא יכולה להישאר לאורך זמן הכי טובה בהיסטוריה(שחקנים מתבגרים,פציעות ושובע מתארים גורם מכריע לאיבוד ההישג המופלא), זה אמור להיפסק מתישהו ואכן ברצלונה לא מספקת את הכדורגל שלפני שלוש שנים אבל עדיין היא טובה מריאל מדריד.. לגבי שנה שעברה מבחינתי היא לא נחשבת מיכוון שריאל מיד אחרי שנה איבדה את התואר כבר בסיבוב הראשון,אם הייתה לזה המכיות הייתי מסכים איתך

אלעד 1 במאי 2013

הכל בסדר, אבל למה ללכלך עם "הבווארים החזירים"
זה רלבנטי? לא
זה נכון? לא
זה גזענות? כן

יואב בורוביץ' 1 במאי 2013

אני מתכוון לחזירות של מועדון הכדורגל- זה נראה לי מובן.

אלעד 1 במאי 2013

אני בטוח שתושבי בוואריה היו מבינים את זה אחרת…

"המדינה החופשית של בוואריה (בגרמנית: Freistaat Bayern) היא אחת מ-16 המדינות המהוות את גרמניה. זו המדינה הגדולה בשטחה בגרמניה (70,549 קמ"ר), והיא מהווה כחמישית מכלל שטחה של גרמניה. בוואריה נמצאת במקום השני מבחינת האוכלוסייה, עם 12 מיליון תושבים"

ולגבי באיירן, במה מתבטאת ה"חזירות" של המועדון בלי קשר להיותו בווארי?

קורא 1 במאי 2013

בתור אוהד הפועל אני מתפלא עליך. המהלך של גצה לבדו (והוא לא היחיד) זה תרגיל שמעון מזרחי קלאסי. שמועות אומרות שהם תכננו להזמין אותו לנקניקיה (אין פיצות במינכן) לפני הגמר.

נבות 1 במאי 2013

אני מרגיש ששופטים פה את מוריניו לגמרי במבחן של "כאן ועכשיו" וזה לא נכון. הכוונה שלי במבחן הזה הוא שהיום כולם מדברים על חילופי המשמרות בין הכדורגל הספרדי לגרמני למרות שעל שתי הקבוצות שתהינה בגמר (קרוב לודאי) לא הייתה הצלחה אמיתית של עוד קבוצה גרמנית (וזה ששאלקה עברה את ארסנל בבתים והודחה ע"י גלא בשמינית זה סביר ולא יותר מזה), כשלפני קצת יותר משנה רגע לפני חצאיי הגמר דיברו ל ההשתלטות המדהימה שלהכדורגל הספרדי על אירופה כאשר לספרד היו 2 ניצגות בחצי גמר ליגת האלופות ו3 בליגה האירופית (כולל ההצגות המדהימות של בילבאו מול יונייטד). ומה השתנה בשנה? כמעט כלום, בכדורגל יש אלמנט חזק מאוד של מקריות וזה שיחק פה חזק מאוד.
אני מעדיף לשפוט את מוריניו על פני השלוש שנים האלה, והמטרה שלשמה מוריניו הגיע לריאל היא להתמודד עם השליטה של ברצלונה, ובסופו של דבר את זה הוא עשה (גם אם ברצלונה בפער עצום מריאל, אותו דבר היה לפני רק הפוך וזה עדיין לא מפריע לטעון שהם היו הקבוצה הטובה ביותר באירופה).
אם השנה הראשונה הייתה שנת הסתגלות למקום (ככה הוא תמיד אומר והיה ככה גם באינטר לדוגמה), השנה השניה הייתה מדהימה מבחינת כדורגל מהיר וטוב, הרבה מאוד שערים (אבל השיטה לא הייתה השיטה של ברצולנה), ובשלישית כבר הייתה התפרקות.
בסופו של דבר- כישלון? לא! , הצלחה? לא! תקופה טובה בריאל אבל לא יותר מזה.
כמובן צריך לראות מה ישאר בריאל אחרי שיעזוב.

תמיר 1 במאי 2013

יסלחו לי כל מצדדי מוריניו
אבל אני חושב שהוא לא יותר ממאמן בינוני עם פה גדול
והנה ההסבר הדבר המשמעותי היחיד שעשה זה גביע אלופות עם פורטו
שהיה לו שם הרבה מזל.
עם צלסי קיבל צק פתוח לקח אליפות אחת ולא הצליח יותר מידי
עם אינטר שוב קיבל צק פתוח לקח טרבל שלא היה לו יריבות בליגה
וגביע אלופות שכולם מנסים להדחיק את הדרך שבא הוא לקח אותו
בכדורגל שלא היה מבייש את הפועל יהוד למי שזוכר….
בריאל 3 שנים עם תקציב דמיוני {וכל מי שאומר שריאל מסתכלת לבארסה בגובה העיניים מוזמן לראות שוב את המשחקים בשלוש שנים האלה והדבר היחיד שהם רואים זה את גובה הרגליים ממש ברוטאלים על גבול האלימות}ואף אחד לא מדבר איך הוא הצליח להפוך את אחד השחקנים הכי טובים בכדורגל לשחקן שבקושי יושב על הספסל{קאקא}
ואיך שחקן כמו חדירה של יודע לתת פס משחק בהרכב של קבוצה כזאת.
ובכלל סגל שחקנים שלא רואה את ברצלונה ממטר עכשיו תבינו איזה כישלון.ואיך ריאל שהיתה אחת הקבוצות הכי אהודות בעולם לאוהדים הנייטרלים הפכה לקבוצה שנואה כל כך בתקופת חמוריניו.

סוס זקן 1 במאי 2013

מסכים לחלוטין לגבי קאקה. בשני המשחקים נגד דורטמונד הכניסה (המאוחרת מדי) שלו הביאה לשינוי ולחדות הרבה יותר גדולה במשחק ההתקפה.
לא מובן לי מדוע מוריניו הפך אותו לשחקן האחרון בספסל במקרה הטוב.

אביאל 1 במאי 2013

תמיר – תעשה לעצמך טובה לפחות תדייק בעובדות ואלה העובדות:

מוריניו לקח ליגת האלופות עם פורטו, ביום שפרגסון, היצפלד, היינקס, גווראדיולה, אנצ'לוטי וכל מאמן גדול אחר יעשה את זה נדבר, בינתיים הוא היחיד שזכה עם קבוצה בינונית בליגת האלופות מאז חוק בוסמן.

לצ'לסי הוא הגיע, מועדון שלקח אליפות אחרונה לפני חמישים שנה, הוא בנה קבוצה אדירה שהיא מתמודדת במשך שנים כאחת הקבוצות הטובות באירופה, לקח שתי אליפויות, שני גביעים ופעמיים חצי גמר ליגת האלופות (שהגמר נמנע ממנו בגלל שופטים), הוא בנה שלד של קבוצה שמבחינת הישגים בליגת האלופות היא השנייה לברצלונה בעשור האחרון (מבחינת יכולת לאורך זמן), בשנה שעברה ארבע וחצי שנים אחרי העזיבה שלו עדיין השלד של הקבוצה שלו (צ'ך, טרי, לאמפרד ודרוגבה) הובילו את צ'לסי לליגת האלופות.

הוא הגיע לאינטר, אחד המועדונים הלוזרים ביותר בזירה האירופית, לקח איתם ליגת האלופות אחרי 50 ומשהו שנים שבדרך הוא מעיף את צ'לסי, ברצלונה ובגמר את באיירן מינכן בגמר הכי חד צדדי בעשור האחרון, לוקח איתם טרבל היסטורי, מוציא את המקסימום משחקנים כמו אטו, מיליטו, קמיבאסו, זאניטי, הופך את זוליו סזאר לאחד מארבעת השוערים הטובים בעולם.

בוא נראה איך הוא הפך לאגדות שחקנים כמו טרי, לאמפרד, דרוגבה, צ'ך, דייגו מיליטו, סניידר ואני יכול לכתוב לך לפחות עוד עשרים שמות, תראה את בנזמה בעונה הראשונה שלו בריאל ואחרי שמוריניו הגיע, תראה איך דה מריה ואוזיל הבשילו תחתיו, רונאלדו בשיאו, פפה, ראמוס ווארן הופכים לבלמים אדירים, צ'אבי אלונסו בשיאו, אפילו ארבלואה ומרסלו (שלפני שהגיעו היו דחלילים).

הוא הגיע לריאל מדריד, המועדון הכי גדול בעולם בתקופה חשוכה שלו שבו הוא נשחט בליגה ע"י אחת הקבוצות הדומיננטיות בהיסטוריה של הכדורגל, מועדון ששש שנים ברצף מעמיד את התקציב הגדול ביותר בעולם ולא עובר את שמינית גמר ליגת האלופות, לוקח אותם שלוש פעמים לחצי הגמר, פעם אחת נדפק ע"י השופט, פעם שנייה בפנדלים (מול גרמנים) ואתמול כמעט עושה את המהפך הגדול בתולדות הפורמט החדש של ליגת האלופות, לוקח אליפות מברצלונה תוך שהוא שובר את שיא הנקודות ושיא השערים אבל זה לא מספיק התקפי בשבילך.

בכל עונה שלו כמאמן הוא מסיים עם תואר אחד ביד לפחות והבחור אוברייטד אה ?!

MCMANAMAN 1 במאי 2013

קצת ירדת לרמה של תמיר בכמה מקומות אבל אני מסכים עם התוכן לגמרי
אברהם גרנט הביא את צ'לסי לגמר בשנה שמוריניו פוטר! לפי דעתי זה לבד הוכחה לגדולה של מוריניו

ניינר 1 במאי 2013

ובל נשכח את השגיו הכבירים של המיוחד במפעל האדיר הקרוי "קופה דל ריי"! אכן, קבוצת גביע טיפוסית

Sami 1 במאי 2013

עלוב, ניינר, עלוב

רוק אנד רול 1 במאי 2013

אביאל
תגובה מעולה

נר הלילה 1 במאי 2013

דל בוסקה באמת יותר טוב ממורינו. הסיבה היחידה שהוא לא נתפס ככזה היא שיש לו לוק של דוד.

הארכיון 1 במאי 2013

ההישג בצ'מפיונס הוא לא רק לקחת גביע אלא גם להגיע לפיינל 4.
מי שמנסה להמעיט בערך מוריניו כנראה לא זוכר איך ריאל נראתה בשנים לפני שהוא הגיע. ריאל היתה פשוט זוועת עולם- חטפה ממסי כל משחק ובל נשכח את ה2-6 המזוייע בברנבאו בו הקבוצה התפרקה טוטאלית.
בל נשכח שדווקא אשתקד שבארסה היתה אדירה, ריאל שברה את כל שיאי הליגה הספרדית (אשר בעקבות התיקו מול בילבאו בשבת בארסה לא תוכל לשבור השנה למרות 5 נקודות מתנה שקיבלה מול סביליה ולבנטה בסיבוב הראשון). כמה קלאסיקואים הוא ניצח? הרבה !!! ולהתגבר גם על שיפוט שגרם למשבר מנטלי בקבוצה אחרי ההדחה מול בארסה בצ'מפיונס? אף מאמן בעולם לא היה מצליח להרים קבוצה כזו מהקרשים. אז לבוא ולהגיד שהוא כישלון???

מיקו גוטליב אהלן סבבה 1 במאי 2013

לאחר ההפסד הזה הושקעו כ500 מיליון יורו בשחקנים חדשים. להציג אותו כדוגמא למשהו זאת גניבת דעת רצינית.

בני 1 במאי 2013

הייתי רוצה לערער קצת על המיתוסים שעפים כאן. בעונה לפני העונה שמוריניו הגיע ריאל אמנם הפסידה את שני המשחקים מול ברצלונה אבל לא היה פער תהומי ביכולת. המשחק בקאמפ נואו בו ריאל הפסידה ב1-0 מינימלי היה משחק פנטסטי של ריאל, שרק סדרת החמצות גרמה לה לצאת בלי נצחון. זה היה ההופעה הטובה ביותר של ריאל מול ברצלונה ביחד עם משחק הגביע האחרון בקאמפ נואו והסופרקאפ בברנבאו השנה.

הפחד של ריאל מול ברצלונה היה בעיקר בהפסד המאניטה המפורסם שהיה כשמוריניו על הקווים(אני מתעלם מה6-2 משום שזה היה ריאל שונה מאוד מבחינת חומר השחקנים). משם להשתפר בהחלט לא היה הישג גדול. מוריניו חתום על כמה משחקים מביכים למדי מול ברצלונה על אף השיפור שחל (בעיקר בשנה האחרונה) ואני לא מצליח להבין למה הדבר נזקף כל כך לזכותו בעיקר כשזה די ברור שברצלונה בתהליך שקיעה מסויים (שהוא מובן לחלוטין). זה רק מדגיש את הכשלון במירוץ האליפות השנה. גם דיבורי שמינית הגמר הם קצת מוגזמים. ריאל הנוכחית כשלה פעם אחת בלבד בשמינית הגמר. הריאל שכשלה לפניה היתה קבוצה שונה לחלוטין. אני משוכנע שעם פלגריני על הקווים היא היתה מצליחה גם לעבור, סטטיסטיקה מתיישרת בסופו של דבר. מוריניו לא עשה שום דבר משמעותי באלופות. הוא לא הצליח לעבור שום קבוצה איכותית בה נפגש לבד מהיונייטד, וזה היה קשור ללא מעט מזל שלא קשור ליכולותיו כמאמן. לסיכום: בהחלט כשלון

המבין 1 במאי 2013

עוד אוהד ברצלונה , לא מפתייע מה שאתה רושם האמת שזה מפליל קצת הרבה את הקבוצה שאתה אוהב " ברצלונה " ודורטמוד אתה רוצה שיקחו רק בגלל הכאב שאתה מרגיש שהושפלתם 4:0 אז אפילו לא סיימתי לקרוא כי בשלוש חמש פיסקאות זה כבר נימאס עוד אוהד מתוסכל !!

בן 1 במאי 2013

למה ? כי ז׳וזה עשה מצ׳לסי אימפריה ונתן לה שתי אליפויות ברצף, כי לקח קבוצות אפורות כמו פורטו ואינטר והוביל אותן לזכייה באליפות אירופה. יותר מזה?

ג'וני 1 במאי 2013

לא הגיע לדורטמונד לעלוץ על חשבון מאלגה

ריאל מוכיחה שאף כדורגלן בעולם לא שווה יותר מ100 אלף יורו לעונה
הכדורגל באירופה מושחחת ולכן הרמה נמוכה
גמר גרמני בליגת העלובות הוא תעודת עניות לענף

ג'וני 1 במאי 2013

לעלוץ-לעלות
מושחחת-מושחת

גודיונסן 1 במאי 2013

די מפחד מהרגע שיחתום בצ'לסי. נכון, אוהבים אותו, אבל הנזק התדמיתי שגרם בריאל – מטריד למדי.
ההצלחה בצ'לסי היתה גדולה, אבל הוא תפס את הליגה האנגלית לא מוכנה – אחרי שארסנל (!) היתה המובילה וקרקסה את ראניירי בשנה הראשונה לשלטון רומן. הוא הבין מהר דברים חשובים על איך לנצח את הליגה ובכלל על החשיבות של הזכיה באליפות הפרמייר ליג.

אוסקר, הזארד ומאטה יכולים להתחיל להתאמן על הרחקות וגליצ'ים כי זה יהיה התפקיד שלהם, אם בכלל ישחקו.

יש טעות נפוצה לגבי השלד שבנה – מוריניו לא הביא את טרי, למפארד וצ'ך – הוא כן קנה לעומת זאת את דרוגבה, אשלי קול, מיקל ואסיין, וכן בנה את האופי הקשוח של הקבוצה. אבל השלד לא שלו.

הבעיה של קבוצות עם הנהלה אינפנטילית שמפטרות הרבה מאמנים: בסוף נגמרים השמות וצריך להתחיל למחזר.

יודה 2 במאי 2013

למי שלא יודע באיירן הייתה נקראת פעם הקבוצה של היהודים אז תחשבנו לבד מי החזירים כאן ומעניין מאוד לדעת האם בעונה שעברה גם כן רצית יואב שבאיירן תפסיד כי לי לא כל כך נראה ולגבי הצלחת מוריניו בריאל אפשר לדון (אגב מעניין מה היא הסיבה ששונאים את ריאל לפני עידן מוריניו כל הזמן אומרים ששונאים בגללו) אבל אני לא מצפה מאוהד בארסה שלא יגיד שריאל חזירה וברוטאלית אז בעצם אין כל כך מה לדון ולמי שרוצה לשמוע ולהיות ריאלי הכישלון היחיד זה ליגת האלופות ההצלחה האדירה שלו שהוא זה שהתחיל את המשבר של ברצלונה (ובאיירן צריכה להודות לה על כך) דבר אחרון התחלת את הכתבה טוב ולאט לאט זה נהפך לישראלי וכפי מה שידוע לי הישראלים קרי אתה וערוץ הספורט הם החזירים

אוריאל 3 במאי 2013

יואב,כמה שטויות בכתבה אחת.מוריניו מאמן גדול ובזכותו ריאל בקדמת הבמה בשלוש שנים האחרונות.נככון שמה שהוא עשה לקאקא מעצבן,אבל הוא נותן בריאל אחלה עונות

Lancel 21 ביולי 2013

Hey would you mind stating which blog platform you're using? I'm planning to start my own blog soon but I'm having a hard time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I'm looking for something completely unique. P.S My apologies for being off-topic but I had to ask!

Comments closed