פלייאוף פתוח

מסע בין סדרות

nbaplay

 

מחצית מהמשחקים בפלייאוף עד כה (11-22) הסתיימו בניצחונות של האנדרדוג, הקבוצות בעלות המאזן החלש ביותר בעונה הסדירה. 12 מבין 22 המשחקים הסתיימו בניצחונות חוץ. שני הנתונים הללו ממחישים באופן מסוים עד כמה יתרון הביתיות שנובע ממאזן טוב ביותר בעונה הסדירה- הוא אוברייטד. כך שהעונה הסדירה היא די אוברייטד. וזו האשמה חמורה ביותר כנגד עונה בת 82 משחקים, שחלקים נרחבים כל כך ממנה הנם משעממים גם כך.

עונת ה-NBA האחרונה שיעממה אותי באופן מיוחד. ראשית, כי לא סיקרתי אותה. שנית, כי לא עקבתי מדי בוקר, כהרגלי במשך שנים רבות, אחר הבוקס-סקורס בכל משחקים, וזאת משום שבכל לילה הקלטתי משחק אחד או שניים ששודרו באמצע הלילה. ובבקרים לרוב אני עובד. כך שהתעלמתי מהבוקס סקורס, כדי לחזור הביתה ולראות את המשחקים שהקלטתי. אבל כמעט תמיד זה לא הסתייע. וכך יצא שגם ראיתי מעט מדי משחקים (כי בסופו של דבר לא מספיק עניין אותי לצפות בהם) וגם לא עקבתי אחר הסטטיסטיקות היומיות והדינמיקה והניאנסים של העונה. ובמשך כל הזמן הזה אמרתי לעצמי כי גם כך ה-NBA רלוונטית כמעט אך ורק בפלייאוף, שמתארך לכדי חודשיים, כך שבכל מקרה יהיה מספיק זמן להינות מהכדורסל הטוב בעולם.

אבל הפלייאוף התחיל לפני שבוע, ואני בקושי התרגשתי. גם כי הוא ארוך מאוד. וגם כי מעט מדי סדרות נראו לי מעניינות. זאת כיוון שמעט מדי קבוצות נראות לי מעניינות. כבר שנים אני טוען כי יש קבוצות רבות מדי, הכשרון נפרס דק מדי, וגם הקבוצות הטובות לא מספיק טובות בגלל זה.

אבל הצד השני של המטבע הוא שיש לנו פלייאוף לגמרי פתוח. ובינתיים באמת כל הסדרות נראות מעניינות ובעיקר דרמטיות- וזה טוב.

הבוקר ראיתי את ניו ג'רזי-טורונטו ופורטלנד-יוסטון האמת שנהניתי למדי. דרמה יש, הקרבה יש ועוד איך, קהל יש, שידור טוב יש, וסדרות מאוזנות גם יש.

בינתיים הדבר הכי חשוב לי בסיבוב הראשון זה שדאלאס מאבריקס, הקבוצה שאני הכי אוהד לאחר מיאמי, תעשה סנסציה ותנצח איכשהו את סן אנטוניו השנואה. חשוב לי שמעמדו ההיסטורי של טים דאנקן יישחק. כבר זמן רב שאני סבור שהוא אוברייטד ולמעשה טוני פארקר הוא השחקן הטוב בקבוצה זה שנים. לפני ארבע שנים ביל סימונס דירג את דאנקן שביעי ברשימת כל הזמנים, וכיום איני חושב שהוא נכלל בטופ 12.

עוד במערב הייתי רוצה שאוקלהומה סיטי תנצח את ממפיס (למרות שלא אתפלא אם הגריז ינצחו), רק כי חבל לאבד את דוראנט ו-ווסטברוק כל כך מוקדם. אבל אני כן סבור שהת'אנדר קבוצה מוגבלת שעשתה טעות טראגית לפני שנתיים כאשר ויתרה על ג'יימס הארדן.

יוסטון של הארדן ושל דווייט הווארד לא נראית קונטנדרית למרות כשרון ההתקפה שלה. אבל היא קבוצה לא מספיק עמוקה וההגנה שלה לא מספיק טובה. אני רוצה שפוטרלנד תנצח אותה. אגב, עומרי כספי בינתיים לא שיחק שניה בשלושה משחקי פלייאוף. מוזר איך אף כלי תקשורת ישראלית לא עשה כתבה מקיפה על הכשלון הגדול של כספי, שפתח את העונה חזק וקמל באופן דרמטי ככל שהיא התקדמה. לדעתי כספי אינו שחקן NBA לגימטימי וכמובן שגם גל מקל לא. אבל לא תקראו זאת בתקשורת בארץ. אנשים מפחדים.

בסדרה בין הקליפרס לווריורס אני מעדיף ניצחון של הקליפרס. לא מת על סטף קארי. ולא ממש מאמין בכדורסל הפתוח מדי של הווריורס. הראן אנד גאן הזה לא מחזיק מים. ואילו לקליפרס יש יותר איכות (בקצת) ואני כן מעוניין לראות עד כמה רחוק בלייק גריפין הנהדר וכריס פול מסוגלים ללכת. זו עונת המבחן שלהם.

במזרח למיאמי שלי לא הכי קל מול הנמושה עד לא מזמן שארלוט בובקאטס. מיאמי לא עשתה עונה טובה במיוחד (אפילו אינידאינה המגמגמת סיימה לפניה) אבל הסיפור הוא איך לברון ישחק בפלייאוף. ישחק כמו השחקן הטוב בליגה- מיאמי כמעט בטוח תקח. אבל הוא יצטרך עזרה.

אני די אשמח אם אטלנטה תדהים ותדיח את אינדיאנה, עוד קבוצה שאיני אוהב במיוחד למרות שיש לה איכויות. בסדרה של הבולס נגד הוויז אני מייחל לניצחון וושינגטונאי (אני חושב שטום ת'יבודו הוא קצת אוברייטד, למרות היותו מאמן הגנה מצוין. אבל הגנה זה לא הכל). בסדרה בין ברוקליס לטורונטו אני כמובן נאמן לשורשי הקנדיים ומייחל לניצחון רפוטרסאי. אני גם מאוד אוהב את המשחק של דה רוזאן (למרות שאני גם נהנה לראות את ברוקלין. אוהב את ג'ו ג'ונסון ודרון וויליאמס).

בקיצור, זה נראה כמו אחלה פלייאוף- למרות שהמאני טיים עדיין רחוק מאיתנו במובן של זכיה באליפות. מנגד, קבוצות שרואות עצמן פייבוריטיות (OKC, סן אנטוניו, אינדיאנה) יכולות למצוא עצמן בחוץ הרבה יותר מוקדם מכפי שהן ציפו.

 

 

 

המסע למילאנו (3) – מצאתי את הגו-טו-גאי!
סופו של סטרלינג

32 Comments

דורפן 26 באפריל 2014

אכן אי אמון נוקב בעמרי כספי. אבל היה מספיק טוב בעונה הרגילה לקבל עוד עונה איפשהו. וכך עוברת חצי קריירה באן.בי.איי וזה מכובד מאד.

אם מישהו שביעי בכל הזמנים בגיל 33 זו איוולת להוריד אותו רק כי הוא ממשיך לשחק. טוני פארקר הוא מהישגיו הבולטים של דנקן. כנראה אם היה מנפנף אותו מהקבוצה כשהחל להוות סיכון על מעמדו אנשים היו אומרים ״כך מתנהג סופרסטאר אמיתי. ווינר״. דנקן היה ונשאר טופ 10 של כל הזמנים והשחקן הצעיר ממנו היחיד שהייתי מכניס למעמד זה הוא לברון.

העונה הרגילה לא הייתה משעממת במיוחד. היא הייתה משעממת כמו כל העונות הרגילות. 82 משחקי עונה רגילה הם קונבנציה שנקבעה בליגה קטנה עם הרבה פחות משחקי פלייאוף מגוחך להשאיר זאת עכשיו. חשבתי פעם על פתרון ביניים. ניפוי 10 קבוצות אחרי המחזור ה-62.

יואב בורוביץ' 26 באפריל 2014

לדעתי העונה צריכה להתקצר ל-62-64 משחקים (כאשר גם הרעיון שלך אינו רע). בעניין דאנקן- לפי הדירוג של סימונס הקדימו אותו רק ג'ורדן, ראסל, קארים, מג'יק ובירד. אז לדעתי גם אוסקר רוברסטון (10 אצל סימונס), ג'רי ווסט (9), כמובן לברון (לא היה בדירוג המקורי), דוראנט (בסוף הקריירה ייחשב לגדול מדאנקן) ואולי גם ד"ר ג'יי עוברים אותו. יש שיטענו שגם קובי בראיינט (8 אצל סימונס) טוב ממנו (אני לא סבור כך) ויש אף שיאמרו ששאקיל אוניל גדול יותר (לא חושב כך. למרות שלדעתי שאק במיטבו היה טוב מדאנקן במיטבו, אבל כשקלול קריירה- אז לא). בקיצור, הוא איפשהו בין 11-13.

ניינר 26 באפריל 2014

בוא קודם נראה את דוראנט עובר את ממפיס לפני שהוא עובר את דנקן

גורביץ' 26 באפריל 2014

+1

דורפן 26 באפריל 2014

בורוביץ׳ – המהירות בה הפך דנקן את סן אנטוניו למנצחת, היציבות וגם התפתחות שאר השחקנים רשומים מאד על שמו.

כשחקן פרנצ׳ייז – הוא אחד מ-3-4. העובדה שביכולת אישית יש כמה סנטרים טובים ממנו – מורידים אותו לדעתי 3-4 מקומות. אבל לא יותר.

גיל 26 באפריל 2014

למה ד"ר ג'יי שהוא שחקן שאני מאוד אוהב עובר אותו? לא זכה באליפות עד שהגיע מאלון. דאנקן היה הציר המרכזי של 4 אליפויות.

no propaganda 26 באפריל 2014

להגיד באותה נשימה שדוראנט כן וקובי לא זה קצת מוזר. לדעתי שניהם לא אבל אם כל האהבה לדוראנט ויש כזאת, מאוד קשה לי לראות אותו עובר את קובי. ייתכן שהוא אפילו לא ייזכה באליפות כל הקריירה.

משה 26 באפריל 2014

בקיצור, אתה רוצה שתודח כל קבוצה שיכולה לתת פייט לקבוצה עם הכדורסל העלוב שכולל שחקן אדיר אחד וכאלה שהיו שחקנים עד שהוא הופיע מפלורידה. אני מקווה שכל ההימורים שלך יתבדו.

קסיוס קליי 26 באפריל 2014

אם הכשרון היה מתרכז במעט קבוצות היית מקבל את הפלייאוף הכי משעמם מבין כל ענפי הספורט כי בסדרה של הטוב מ7 אי אפשר להפתיע יותר מדי. אתה רוצה להתעורר רק בגמר???

חוץ מזה דאנקן אוברייטד?? טוב רואים שאתה לא רואה הרבה משחקים..

duncan 26 באפריל 2014

הפלייאוף השנה הכי פתוח מזה שנים.
הספרס פגיעים מאד למרות שהם סיימו מקום ראשון.
גם OKC סיימו שני ומאד פגיעים.
המערב פשוט מאד חזק בין הקבוצות 1-10 (כן, הסאנס ומינסוטה היו טובות).
המזרח כ"כ חלש שגם הראשונות חלשות – הפייסרס הם בושה איך שהם נראים בשלושה חודשים האחרונים. ההיט חלשים גם יחסית.

כספי שחקן לגיטימי. רק בישראל או שאתה כוכב או שאתה אפס.
הוא שחקן רוטציה כמעט קבוע בקבוצה רצינית בליגה וזה יפה. אף אחד לא טען שהוא שחקן של חמישייה. מקהייל קיצר לגמרי את הרוטציה וגם D-MO וגרסיה לא משחקים כעת. נראה לך שיש מישהו בליטא שטוען שDMO לא שחקן לגיטימי?

גיל 26 באפריל 2014

לא הבנתי, אם פרקר השחקן הבולט אצל הספרס לטעמך אז הפסד בסיבוב הראשון לא יפגע במורשת שלו? דאנקן לא צריך להוכיח שום דבר בגילו. עצם העובדה שהוא משחק ביציבות מרשימה כל כך הרבה שנים היא לזכותו. לדעתי מקום 7 הוא די סביר והיחיד שאולי הוא יוכל לעבור זה את קארים עם עוד אליפות.

סלו-מו 26 באפריל 2014

מסכים לגבי אורך הליגה, ולדעתי כל ליגה שהקבוצות בה לא עושות הכל כדי לנצח כל משחק צריכה לעבור שינוי. וזה עוד בלי לדבר על שיטת הדראפט שמובילה לטאנקינג שמוביל לעשרות רבות של משחקים גמורים מראש וסגלים מגוחכים. אבל אינדיאנה – אטלנטה וסן אנטוניו – דאלאס הן שתי סדרות (מתוך כמה בשנים האחרונות) שמראות שלפחות הפלייאוף בנוי מצוין.

גיל 26 באפריל 2014

ואגב בגלל שהעונה כל כך ארוכה היא לא ממש מייצגת את מאזן הכוחות בין הקבוצות. כל 8 הקבוצות במערב ברמה די קרובה וכמה משחקים לכאן או לכאן לא משנים את זה. גם עניין המאצ'אפים חשוב. והדרך למנוע טאנקינג פשוטה כמו שהציע קיובן. לא לתת לאף אחת משלוש הקבוצות הכי גרועות את אחת מ3 הבחירות הראשונות.

שתי הקבוצות שהכי בצרות הן אוקלהומה ואינדיאנה. אוקלהומה פשוט לא מסוגלת לשחק עם דוראנט ווסטברוק ביחד כשכל השאר צופים ואינדיאנה היא בית ספר להתפרקות וולארי בירד יש לא מעט מניות בכך עם המהלכים התמוהים שעשה.

סלו-מו 26 באפריל 2014

אבל מה עם מצב בו מילווקי של השנה, למשל, תבחר חמישית או שישית? קבוצה מאוד חלשה משוק קטן ששחקנים פשוט מתים לברוח ממנו ומי שמסכים לבוא מקבל חוזה מופרך (או ג'יי מאיו) שהדרך היחידה כמעט בה היא יכולה להשתפר זה בדראפט. אם תיקח לה את זה תקבל חור שחור של אולמות ריקים במשחקי בית וחוץ וסחרור בלתי ניתן לעצירה של 5-15 נצחונות בעונה למשך שנים.

גיל 26 באפריל 2014

ואיך אמור להרגיש אוהדי הסיקרס שההנהלה שלו מודיעה בראש חוצות שהם עושים טאנקינג השנה ומספסלים לשנה שחקן שבחרו בדראפט, ועוד דורשת מחירי כרטיסים מופרכים למשחקים?

סלו-מו 26 באפריל 2014

לא רע, בהתחשב בעובדה שהקבוצה שלו הולכת לדראפט הכי חזק בשנים האחרונות עם 2 בחירות סיבוב ראשון וחמש בשני. העתיד, בניגוד להווה, נראה טוב.

גיל 26 באפריל 2014

כן אבל למה להם לבוא למשחקים השנה? אתה מכיר עוד קבוצה בספורט כלשהיא שמראש מודיעה שהיא לא מנסה להתחרות בליגה?

מילווקי יכולה להאשים רק את עצמם. הם עשו מכירת חיסול כללית השנה ויש להם מאמן גרוע. זה שהם משוק קטן לא אמור לשנות הרבה. יש קבוצות משוק קטן שמצליחות.

סלו-מו 26 באפריל 2014

אז שנה אחת הם יהיו עם ממוצע הצופים הנמוך בליגה ובשנה הבאה הם יחזרו למקום טוב באמצע כי תהיה תקווה ויהיה באז עם וויגינס/פרקר/אמביד. זה כנראה לא יקרה עם מרקוס סמארט או רנדל, והם הרע במיעוטו למי שנופל לבחירה חמישית. בשנה שעברה זה היה אלכס לן. הנקודה היא ששיטת הלוטרי או משהו דומה לה היא מאסט בליגות סגורות.

גיל 26 באפריל 2014

מה זה ממוצע הצופים הנמוך בליגה? למה בכלל שמישהו יבוא לראות משחקים של קבוצה שרוצה להפסיד? הם צריכים להיות עם אפס צופים כל העונה. ואין מצב שבו קבוצה מפסידה בכוונה ומתוגמלת על זה, זה אנטי ספורטיבי בעליל. רק על ההודאה הזו צריך היה לשלול מהם את בחירת הלוטרי השנה.

לוטרי זה דבר טוב אבל לא כשמנסים בכוונה להפסיד. לכן מניעה של בחירות ראשונות מהקבוצות הכי גרועות יגרום להן לרצות להשתפר וישפר את התחרותיות בליגה.

אלון 26 באפריל 2014

גיל, הסיקסרס הפכו לקבוצה הרביעית של העיר והרבה אוהדים מאמינים שהבעלים רוצה להעביר את הקבוצה לניו ג'רסי.
דבר שני זה שבדראפט האחרון נראה שסאם הינקי חכם מכולם ואנשים מאמינים שהוא עושה את המקסימום שהם יחזרו ולהיות תחרותיים כמה שיותר מהר.

גיל 26 באפריל 2014

מה זה משנה כל מה שאמרת? להצהיר שהעונה הזו מפסידים בכוונה זו פגיעה קשה בספורט ולאף אחד לא איכפת.

אלון 26 באפריל 2014

אני מדבר על הזוית של האוהדים. בזיון כמו של פילי השנה שזרקו בחינם שחקנים שעזרו להם לנצח צריכה להיות מטופלת ע"י הקומישינר. לא מגיע פרס להתנהגות כזו למרות שבתור אוהד אני מחכה לפארקר או לוויגנס.

אלון 26 באפריל 2014

איך אפשר לא לאהוב את דאנקן וקארי?

אתה קובע שהעונה הסדירה לא חשובה והביתיות לא חשובה, יכול להיות שאתה צודק אבל אתה צריך לבסס את זה על יותר משבוע של פלייאוף והרגשה שלך.

Amir A 26 באפריל 2014

אם אתם שחקנים של הקליפרס מה אתם עושים היום אחרי הדברים שאמר דונלד סטרלינג? למי שלא מעודכן, הבעלים של הקליפרס הוקלט על ידי חברתו בטלפון כשהוא מבקש ממנה לא להחצין את זה שהיא מתרועעת עם אפרו-אמריקאים ובטח שלא להביא אותם איתה למשחקים של הקליפרס, כולל מג'יק ג'ונסון. וזו לא הפעם הראשונה שהוא נתפס באמירות והתנהגות גזענית. הממשלה תבעה אותו פעם בגלל שהוא סירב להשכיר דירות בקומפלקס השייך לו לאפרו-אמריקאים וללטינים.

אלון 26 באפריל 2014

בשביל משכורת כזה אני מוכן שהבוסית שלי תלכלך כל היום על יהודים (נתעלם מהעובדה שהיא גם יהודיה).

שחר ד. 26 באפריל 2014

הוא אידיוט, אבל חוץ מלתת (או לא) כסף הוא לא משפיע על הקבוצה (ד"א החברה שלו חצי היספנית חצי שחורה…).

יש סיפור מצחיק עליו – באחת התקופות הקמצניות ביותר שלו כשהקליפרס נראו פשוט זוועה, הוא נכנס לחדר ההלבשה והתחיל לצרוח על השחקנים. אחד מהם (לא פורסם מי למיטב ידיעתי) פנה לאבטחה "שיסלקו את האיש המשוגע הזה" מחדר ההלבשה…

סוס ים 26 באפריל 2014

פתוח פתוח, בסוף מיאמי ייקחו. ברגע שהם יחליטו שהם רציניים לברון ו-ווייד יעשו את העבודה.
אולי, אולי אולי סן אנטוניו יכולה לעצור אותם.

היסטוריון של ספורט 26 באפריל 2014

לרוב לא מסכים איתך .
1. אם ברגע שהפסקת לסקר אתה פחות בחגיגה זסה מעמיד בספק כמה אתה באמת אוהד ספורט ….אולי אתה עובד בספורט.
2. עונה ארוכה : לא חידשת דבר.
3. הוויתור על הארדן : גם אני חושב שהיה עדיף לוותר על ראסל …מצד שני יש כל מיני שמועון לגבי ההסתדרות של הארדן עם החברים ביוסטון…לדעתי לפחות דוראנט לא צריך לא אותו ולא את ראסל …הוא צריך נגרים ולוחמים בהגנה .
4. אתה מעדיף שאטלנטה תדיח את אינדיאנה וששיקגו תעוף …אתה כנראה אוהד מיאמי …מי שרוצה קצת תחרות למיאמי במזרח לא רוצה בהדחתן .
5. תיבודו אובטרייד ??????????????????????????
6. דאנקן : לא יודע עם הוא 7 או 12 …אך השנים הללו לא ישחקו את מעמדו…דאנקן היה האיש של ס.א עוד הרבה לפני שפארקר הגיע לליגה הוא הוביל אותה לאליפות.
ברור עכשיו שהוא בגיל 38-9 ופארקר בקושי 30 שפארקר חשוב יותר…אך כמו במכבי האיש של הקבוצה הוא פופוביץ המדהים.

היסטוריון של ספורט 26 באפריל 2014

בעניין כספי ואפילו מקל …מה זאת אומרת שחקן לא לגיטימי בליגה ?
למה שחקן 10 -12 או לא לגיטימי ?
שוער שני בברצלונה /סיטי זה לא לגיטימי.
אולי התכוונת שהוא לא כזה גדול כמו שעשו ממנו (ולזאת אני בוודאי מסכים).

No One 26 באפריל 2014

אני לא מכיר בן אדם אחד בעולם שמבין בכדורסל ואוהב את ה NBA ששונא או מזלזל בטים דאנקן

משיח 26 באפריל 2014

טור מרגיז

Comments closed