בחברה טובה

על טים דאנקן והמשחק הענק שלו

משחק חמש, לאחר שתי תבוסות, כשכל המומנטום וההייפ עם אוקלהומה סיטי הצעירה והאתלטית, הושיע טים דאנקן את קבוצתו.

22 נק', 12 ריב', 8- 13 מהשדה. מופת.

לפחות במושגים שלו.

זמן רב אני טוען שטים דאנקן אוברייטד. כבר הדגשתי שהכוונה היא שהוא אוברייטד באופן יחסי להיותו אחד מהשבעה עד עשרה הכדורסלנים הטובים בכל הזמנים.

לשחקן עם מעמד כזה, לא לזכות באליפות שבע שנים רצופות, כשמקיפה אותו קבוצה מאוד מאוד חזקה, זה לא טוב. גם די הרבה שנים שדאנקן טוב מאוד, סולידי מאוד, יציב אפילו, אבל לא ממש מצטיין- בעיקר לא במשחקים החשובים ביותר.

קשה לי לזכור מתי היה הטוב במגרש במשחק חשוב כמו הלילה.

אבל זה דאנקן. הוא תמיד שם. והוא תמיד טוב (גם אם לא הכי טוב. כבר שנים שהשחקן הטוב בקבוצתו הוא טוני פארקר, שלדעתי עדיין מאוד אנדרייטד באופן שבו הוא נשפט היסטורית וגם אנדרייטד באיך שהוא נשפט היום- כי לדעתי פארקר הוא בין השלושה-ארבעה שחקנים הטובים בעולם והוא לא מקבל יחס כזה).

גם הלילה היה לפארקר משחק טוב מאוד. לג'ינובילי היה משחק מצוין מהספסל. בוריס דיאו היה אדיר (האיש הזה הוא אחד המוסרים הטובים שיצא לי לראות בחיי). קוואי לנארד היה נפלא בהגנה וגם טוב למדי בהתקפה. אפילו פטי מילס נתן סלים מאוד חשובים מהספסל.

סן אנטוניו היא קבוצה, וכל הקבוצה הייתה טובה. אבל מעל כולם טים דאנקן. ה-Old Faithful.

בגילו, 38, לעשות את מה שהאיש הזה עושה, זה די היסטורי. אפילו ביל ראסל, גדול הביג מנים בהיסטוריה, פרש בגיל 35. רק קארים עשה זאת.

דאנקן בחברה טובה.

השומרוני הטוב לאללה
מלך הקומראדס

44 Comments

משיח 30 במאי 2014

בורו כל הכבוד,

אני רואה את סאן אנטוניו בשנתיים האחרונות ומרגיש שאף פעם אני לא יראה קבוצה כזו יותר, לאו דווקא כי הם הכי טובים (מיאמי במבחן התוצאה יותר טובים) והסטורית בטח היו קבוצות גדולות יותר אבל כדורסל קבוצתי מהנה שאני לא זוכר כמוהו

אלכס דוקורסקי 30 במאי 2014

יואב, טור מעניין. חולק עליך לגבי הטענה שהיה צריך לזכות עם הספרס בשבע אליפויות רצופות. הסגל שלהם אמנם מעולה ועמוק מאוד, אבל אין להמעיט מערכן של הקבוצות האחרות.

סלו-מו 30 במאי 2014

הוא התכוון שבע שנים ללא אליפות, לא שבע אליפויות רצופות

אלכס דוקורסקי 30 במאי 2014

צודק. טעות שלי בהבנת הנקרא. גם אי זכייתם באליפות מ-2007 אינה מורידה מגדולתם כקבוצה ששומרת על יציבות ומצליחה לרוב להגיע לשלבים המתקדמים בפלייאוף. בשנים הללו, אחרי האליפות של 2007, עלו וירדו מגדולתן קבוצות שזכו באליפות (כמו בוסטון והלייקרס), והספרס, לעומת זאת, עדיין חזק בתמונה כמעט כל שנה. לדאנקן, ולפופוביץ' כמובן, ישנו חלק משמעותי בכך.

יובל 30 במאי 2014

טור נהדר. דאנקן פשוט מדהים כל פעם מחדש, כמה לב יש לבחור הזה.
אני מאמין שאחרי שיפרוש הוא יקבל יחס אחר וכולם יכניסו אותו לטופ 5 שלהם.

אה, וביל ראסל הוא לא גדול הביג מנים בכל הזמנים :)

יואב בורוביץ' 30 במאי 2014

אז מי גדול הביג מנים?
ודאי שזה ראסל. 11 אליפויות, גדול שחקני ההגנה, וגדול הווינרים (עד מייקל). זה ראסל ולאחר מכן קארים.

יריב 30 במאי 2014

אני לא מבין את "גדול הווינרים עד מייקל". איך אפשר להיות ווינר יותר גדול מראסל? האיש, פשוטו כמשמעו, הפסיד פעם אחת ב12 עונות (ונפצע פעם אחת). זאת בנוסף על כך שגם במסגרות אחרות הוא לא הפסיד. האיש השתתף ב 21 משחקים מכריעים (מכריעים סדרות או סדרה של משחק יחיד כמו ב NCAA) וניצח בכולם, מה אפשר לעשות יותר מזה?

martzianno 30 במאי 2014

לאיש יש יותר טבעות מאצבעות!

ערן 30 במאי 2014

איך שלא תעטוף את זה, להגיד על דאנקן שהוא אוברייטד – ובאמת לא משנה איך תגדיר מה זה אוברייטד – וזה עוד לפני שניגע בגיל שלו ובהישגים שלו (גם בשנים האחרונות) – זה מגוחך. אם כבר, הוא אנדרייטד בשל עמדות כשלך.
ולנמק זאת בכך שלא זכה בתואר, מגוחך גם כן. סטוקטון ובארקלי גם אוברייטד? גם הם היו בקבוצות אדירות, עם כוכבים לצידם, ולא זכו. וקאאל מאלון תכלס באותה קטגוריה- להגיע בחינם לקבוצה לוהטת בה תהיה כינור שלישי במקרה הטוב, זה לא ממש לקחת בעצמך אליפות.
רד מהעץ, ותכיר בגדולתו של דאנקן.

דורפן 30 במאי 2014

אני חושב שאתה צריך לבצע לדנקן קודם כל את הבדיקה הרגילה – קריירה בגילאי 22-35. שאז הוא בהחלט מועמד להיות הפאואר פורוורד הטוב בהיסטוריה. ולשפוט את החלק הזה של הקריירה במושגי ״קריירה מאד מאוחרת״. במושגי קריירה מאד מאוחרת – הוא אולי הטוב אי פעם בכל תפקיד.

יואב בורוביץ' 30 במאי 2014

לא בטוח שהוא טוב מקארים במושגי קריירה מאוד מאוחרת. באופן כללי, ודאי שהוא נופל מקארים.
גם לא כל כך אוהב את התיוג שלו כפאוור פורוורד. דאנקן הוא ביג מן קלאסי, ולכן יותר סנטר (למרות שהוא גם מסוגל לשחק 4).
במשך שנים טענתי שהוא גדול הדור (שלאחר מייקל)- הוא ולא קובי. הוא ולא שאק. ועדיין, קובי לקח יותר אליפויות (בגלל השת"פ עם שאק) ושאק לקח אותו מס' אליפויות וגם נקודות השיא של שאק היו יותר דומיננטיות מאלה של דאנקן, למרות שבהיבט של כלל הקריירה זו של דאנקן גדולה במעט.

דורפן 30 במאי 2014

אני גם מסכים שהוא די סנטר – ושם הוא יתקשה להיות הכי גדול. אבל מכיוון שמתייגים אותו ב-4 – שזו העמדה הכי פחות צפופה בדיונים הללו – יכול להיות שהוא ה-4 הכי גדול.

אלכס דוקורסקי 30 במאי 2014

נכון.

אלכס דוקורסקי 30 במאי 2014

ההסכמה לגבי היותו אחד הטובים בהיסטוריה בתפקידו, אם לא הטוב שבהם…

ערן 30 במאי 2014

מסכים עם דורפן

omer 30 במאי 2014

במונחים קריירה מאוחרת, הוא ללא ספק הכי טוב אי פעם עבור ביג מן. אין אף גבוה שהתקרב ביכולת לדאנקן בגיל 38.

במחצית של משחק 1 שאקיל העיד שהוא מקנא בדאנקן שהוא משחק ברמה כ"כ גבוהה בגיל כזה.

ירושלמי 30 במאי 2014

ולחשוב שדאנקן עוד נמצא לפני השיא שלו.
תן לו כמה שנים והוא עוד ישתפר.
ככה זה אצל גבוהים, הם מבשילים מאוחר.

גיא 30 במאי 2014

הטענה שפרקר אחד מ-3 או-4 השחקנים הטובים בליגה היא פשוט מופרכת. ציון ה-PER של פרקר הוא 19.00 שווה למקום ה-45 בליגה (ציון PER נותן משקל פחות לכמות דקות משחק) ומקום 11 בין הרכזים. פרקר, הרכז הפותח של סאן אנטוניו מסר 5.7 אס' למשחק, מקום 21 בליגה ו-9.3 אס' בחישוב אס' ל-48 דקות, מקום 14 בליגה. בפלייאוף, דרך אגב פרקר ירד ל-5.2 אס' למשחק, ול-PER של 16.41 (מקום 53 מבין השחקנים ששיחקו השנה בפלייאוף).השנה בפלייאוף לפרקר ציון ה-PER ה-6 בטיבו יחד עם גרין אחרי (בסדר יורד) ג'ינובילי, דאנקן, ספליטר, לאנרד ודיאוו.
נכון ששיטת המשחק של סאן אנטוניו מנמיכה את תקרת פוטנציאל הסטטיסטיקה האישית של פרקר אבל עדיין הוא רחוק מאוד מלהחשב אפילו TOP TEN.

אסף .ג. 30 במאי 2014

אוברייטד או לא(לטעמי ממש לא) האיש הוא תופעת טבע אנושית, מהבודדים כפי שציינת יואב שרק משתבחים עם הגיל בטח ובטח בגיל שרוב הקריירות נגמרות ודועכות (ראה סטיב נאש בשנתיים האחרונות).

ירושלמי 30 במאי 2014

עזוב אותך ממספרים וסטטיסטיקות יבשות, הם ממש לא מספרים את הסיפור בצורה נכונה.
פארקר הוא שחקן שמביא נצחונות ונותן תפוקה בעיקר בנצחונות.
בכלל, רוב השחקנים המובילים של הספרס יושבים על הספסל במשחקים אבודים או בנקודות זמן ספציפיות.
קח לדוגמא את ג'ינובילי, הוא על הפרקט רק כשצריך אותו אחרת פופ שומר אותו על הספסל בצנצנת פורמלין. כנ"ל פארקר וטימי.
למעשה הטריו לא משתתתף בהרבה דקות "מתות" ביחס לשחקנים מובילים בקבוצות אחרות שמוסיפים לעצמם נתונים לסטטיסטיקה.
לדעתי אם תביא נתונים כדי להשוות את הPER אך ורק בנצחונות של הספרס לעומת נצחונות של קבוצות אחרות תראה תוצאות שונות לחלוטין.

איציק 30 במאי 2014

כשמשחקים במספקים, אני בטוח שאפשר למצוא סיבות למה אתה הכי טוב וליהפך למה אתה הכי גרוע, ואתה בכלל לא ב-NBA. יש כל-כך הרבה פרמטרים נוספים שלא בסטטיסטיקה שמעלים את הדרוג של פארקר. למשל החדירות שלו לצבע, כיווץ ההגנה ולאחוריה הוצאת כדור. השחקן המקבל לא זורק כי אם ממשיך להניע כדור, אבל ההגנה כבר מפורקת. הרבה מאוד מתחיל מפארקר, רק לא נרשם.
זה לא אומר שלמספרים אין חלק בסיפור, אך המספרים ממש לא מספרים אפילו חלק עיקרי מהסיפור.

ליאור Spurs 30 במאי 2014

הוא טופ 5 הרכזים בליגה הנה ה10 שלי לפי הסדר
.1 כריס פול
.2 ראסל ווסבורק (למרות שאני חושב שהוא יותר SG)
.3 טוני פרקר
.4 סאפן קורי
.5 גון וול
.6 קיירי אירינג
.7 ליללרד
.8 רונדו
.9 קונלי
.10 דרגיץ

גיל 30 במאי 2014

פרקר לא בטופ השחקנים בליגה אבל הוא כן הרכז הכי טוב. פול הוא אוברייטד ווסברוק אתלט עצום וקלעי מעולה אבל לא מרכז טוב. הוא לא הברומטר של הקבוצה כמו פרקר. אם האיום של פרקר בחדירות אפקטיבי, ביחד עם הקליעה מחצי מרחק, אז הוא והקבוצה בלתי עצירים. הניצחונות של אוקלהומה באו בעיקר כשמנעו מפרקר את החדירה ואז הוא קצת מאבד מהביטחון שלו בקבוצה ולא זז מספיק טוב.

דיזידין 30 במאי 2014

וידוי כואב, ויסלח לי אלוהי הכדורסל:
סן אנטוניו משעממת לי את התחת. כבר שנים דנקן ושאר הפלגמטים סביבו מרדימים אותי.
וגם פופוביץ משעמם אותי. ומשעממות אותי כל העלק חוכמות הויראליות שהוא אומר ובעצם לא אומר כלום ולא מרגיש כלום.
ושיפסיקו עם השאלות למאמנים באמצע המשחק. במחוות מטרייה אחת קטנה של גוקוביץ יש יותר אנושיות, מידע ועניין מאשר בכל התשובות של פופוביץ ושל שאר השחקנים גם יחד.
וסוף שבוע נעים לכולם :)

ירושלמי 30 במאי 2014

אז אתה בעצם אומר שאתה לא אוהב לראות משחקי יורוליג?

איציק 30 במאי 2014

לא, הוא רוצה את נולה ב-NBA :-)

דיזידין 30 במאי 2014

אתה גאון. לא פחות.
רק את מכבי, בגלל איזה רגש לא ברור שמקורו כנראה בג'ים בוטרייט וקווין מגי.

ארנג27 30 במאי 2014

"באופן כללי, ודאי שהוא נופל מקארים".

ודאי? כי…? זה שכותבים משהו לא הופך אותו לנכון.
אגב, דאנקן קלע 22 נק' הלילה, לא 25.

לגבי טיעון שבע השנים הרזות: בוא נשים בצד את ההתעלמות מארבע האליפויות שהיו לפני (סתם כי הן מפריעות לטיעון שלך) – ואם היה לוקח בשנה שעברה, אז "שש שנים בלי אליפות זה לא טוב"?

לטעון ששבע שנים ללא אליפות זה פקטור להיותו אוברייטד זה כמו לטעון שאלבום פלטינה כפול לביטלס זו אכזבה כי היו צריכים למכור פלטינה מרובעת.

יואב בורוביץ' 30 במאי 2014

לא יודע אם ראית את שניהם, אבל אני ראיתי (ובמשך שנים רבות)- ולא הייתי משווה ביניהם.

ערנג 31 במאי 2014

כן יואב, שוב, זה שאתה כותב משהו בנחרצות עדיין לא הופך אותו לנכון.
ראיתי את שניהם, עכשיו אפשר להשוות ביניהם?

עכו"ם 30 במאי 2014

פארקר הוא האוברייטד, יש כאלה שמחשיבים אותו מ 3-4 השחקנים הטובים ביותר היום.
לזה תוסיף את העובדה שהוא משחק בקבוצה חזקה מאוד ועם שחקן שהוא מהגדולים בכל הזמנים בעמדה שלו.
כמה אליפויות הוא לקח בשבע השנים האחרונות?
:-)

יואב בורוביץ' 30 במאי 2014

כשקובי לקח אליפויות הוא היה טוב מפארקר. גם כשווייד לקח ב-2006. גם כשנוביצקי לקח ב-2011. כמובן גם שלברון טוב מפארקר בשנתיים האחרונות. אבל כיום פארקר טוב מקובי, ווייד ונוביצקי. לאחר לברון ודוראנט, הוא מתחרה לגיטימי ביותר על תואר השחקן השלישי בטיבו בעולם.

איציק 30 במאי 2014

זה לא כוחמה להיות עכשיו טוב מקובי. אבל הוא תמיד היה טוב מקובי, מבחינת תרומה קבוצתית.
אני חושב שגם היום עם גוף מפורק וויד לא פחות טוב מפארקר. רק עכשיו וויד בוחר את הדקות מתי חשוב שיהייה טוב.

מתכנת 31 במאי 2014

קובי תרם 5 טבעות אליפות, זה נחשב לתרומה קבוצתית?

Rondi 30 במאי 2014

דאנקן אוברייטד?? אני לא יכול לדבר על ראסל או אפילו לא על קארים אבל שחקן שעושה את העבודה שלו בצורה כל כך מובהקת במשך קריירה שלמה לא ראיתי. אולי סטוקטון ומלון מתקרבים. דף הסטטיסטיקה של הקריירה שלו מראה יציבות מטורפת!!!
נכון. מאז 2007 עד 2010 דאנקן נראה מעבר לשיאו והקבוצות שלו היו לא מספיק טובות. זו הסיבה שבארבע השנים האחרונות שיטת המשחק של הספרס עברה התאמה למשחק של פארקר ודאנקן עבר לתפקיד יותר משלים (מאז שזה קרה הספרס כאמור משחקים כדורסל הרבה יותר מהיר, זריז וגם יפה לעין). חוסר ההצלחה בשלוש השנים האחרונות בהם פארקר בשיאו הם הרבה יותר בעוכריו ורק מחזקות את גדולתו של דאנקן. ההפסד לגריזליס הדגיש את החשיבות של שילובו של דאנקן בשיטה החדשה. ההפסד לאוק' היה נוקאווט אישי על פארקר בסדרה הגדולה הראשונה על הגב שלו וההפסד למיאמי היה הפעם האחרונה שהוא יהנה בקריירה שלו מהפסד מכובד.
פארקר נמצא היום בנקודה שמזכירה את זו של נוביצקי לפני שנתיים – שחקן גדול לכל הדעות אבל האם הוא שייך לגדולים ביותר?? ת'כלס הוא עשה הלילה כמה מהלכים גדולים שהתחילו את ההשתלטות של הספרס ומגיע גם לו קרדיט גדול על הניצחון. במקרה של אליפות השנה פארקר יעשה קפיצה ענקית בסולם ההיסטורי. במקרה של הפסד הוא צריך להגיד תודה ששיחק ליד דאנקן בשיאו…

היסטוריון של ספורט 30 במאי 2014

במשחק הקודם טענת שארבל קורא תיגר על ה 2-3 הראשונים בליגה .טענת שדיוויס הוא בו חמדת הגדולים בליגה ופתאום אתה מקריץ את פארקר ?
זה מה שנקרא זיכרון קצר .
בכלל דאנקן נתן גם אשתקד סדרה מופתית מול מיאמי ולטעמי היא כמה משחקים בהם היה המצטיין בקבוצתו .
נכון מיאמי ניצחה לבסוף
אבל …פופוביץ הוציא את דאנקן .

היסטוריון של ספורט 30 במאי 2014

שראסל קורא תיגר ולא ארבל כפי שנכתב בטעות .

Talo 30 במאי 2014

לא נמאס לך.
תתעסק בכדורסל- קודם כל פופ- משחק עם דיאו או בונר במקום ספליטר ומפסיק את פסטיבל איבאקה. שלא לדבר על זה שלווסטברוק ודוראנט לא היה חמצן ללכת, שלא לדבר על לחשוב או לקלוע אחרי ששיחקו 46 דקות בממוצע בעוד כוכביו נחים מבושה חצי משחק.
אחכ ג'ינובלי ודיאו שפשוט היו מדהימים, דאנקן שבסהכ נתן את המנה הרגילה שלו ל20 שנים האחרונות ואז היתר, והקהל וכו.
ואגב, במשחק שאני ראיתי פארקר היה בינוני ולטעמי בסידרה הזאת הוא עוד לא הופיע (אולי במשחק הראשון).

גיל 30 במאי 2014

בורוביץ' אם לא ראית אותו משחק ככה בשנים האחרונות אז לא ראית כדורסל כנראה. הופעות כאלו יש לו כל הזמן רק שהן הרבה פעמים עוברות מתחת לרדאר. במה שונה ההופעה אתמול מהמשחק הראשון למשל שבו הוא נתן 27 נקודות ו 7 ריבאונדים? הרבה פעמים הוא לא משחק הרבה דקות ולכן הסטטיסטיקות שלו מרמות.

ערן 30 במאי 2014

אכן. כמו שראינו בימים האחרונים פופ מאד חושב על דקות מנוחה, של כל השחקנים. לא כל שכן של המבוגר בחבורה.

גיל 30 במאי 2014

לא להאמין שבסדרה כל כך חשובה דאנקן עוד לא שיחק 30 דקות במשחק. העייפות המצטברת של אוקלהומה ניכרת הרבה יותר.

אבו צ'יצ'ריטה 30 במאי 2014

כל דיון על פארקר צריך להתחיל בזה שההגנה שלו היא בעיה לא פשוטה לקבוצה

גיל 30 במאי 2014

ממש לא, ההגנה שלו לא רעה בכלל. איתו בהרכב הקבוצה סופגת פחות ואחוזי הקליעה של מי שהוא שומר עליו יורדים.

Comments closed