למה ברק בכר לא גר בקרית שמונה?

bachar

השארתו של ברק בכר בעירוני קרית שמונה טובה מהרבה בחינות. מאמן מצליח מאוד, מאמן ותיק במועדון, מאמן שמסתדר עם שירצקי. מה רע?

דבר אחד.

ברק בכר אינו מתגורר בקרית שמונה או בסביבה. הוא חי במרכז- בחולון כמדומני- ומדי יום מבזבז אולי 4-6 שעות על הכביש.

איני נכנס לתוך שיקוליו האישיים והמשפחתיים של בכר, אבל ברמה העקרונית נראה לי מוזר ופסול שזה המצב.

כבעלים של קבוצה, לא הייתי מוכן שהמאמן שלי יבזבז כל כך הרבה זמן בנסיעות מדי יום. כבעלים של קבוצה, הייתי מתעקש שהמאמן יגור קרוב מאוד למגרש האימונים.

המאמן צריך להיות דמות נוכחת פיזית. המאמן צריך להיות זמין. המאמן לא רק צריך לראות את הקבוצה הבוגרת אלא גם את אימוני הנוער והנערים, ואת המשחקים שלהם כמה שניתן.

ובעיקר- המאמן צריך להיות פעיל גם בקהילה, ובעיקר בעיר כמו קרית שמונה ולנוכח הפרויקטים הנוספים של שירצקי בעיר.

מבחינתי, מאמן שגר כל כך רחוק ממקום העבודה זה מאמן שאינו יכול לתת את המירב והמיטב.

וגם: העובדה שהמאמן גר כל כך רחוק משדרת מסר רע לשחקנים ולעובדים נוספים. פתאום שחקנים גם ידרשו לגור מאוד רחוק ולהגיע ברכב מדי יום (בקבוצות ישראליות המנהג הזה שגור, וזה לדעתי דבר גרוע- בין אם זה קורה בקרית שמונה, חיפה או באר שבע).

אני חושב שמאור בוזגלו השתפר מאוד בהפועל באר שבע כי הוא העביר את משפחתו לעיר. הוא התחייב לקבוצה, לקהילה ולעצמו כמקצוען.

קשה מאוד לעבוד טוב בעקביות כשגרים כל כך רחוק. וגם אם זה אפשרי- זה משדר מסר רע מאוד.

לא כל שכן בעיר כמו קרית שמונה, שעדיין לא תומכת במספרים גדולים מדי בקבוצת הכדורגל שלה- וזה נכון ובמשנה תוקף לישובי הצפון.

ברק בכר הוא הדמות המוכרת בקבוצה, למעט שירצקי (שגם הוא גר רחוק. אבל הוא באמת לא צריך להיות שם ביום יום). ברק בכר הוא סמל. הוא חייב להיות חלק מהמקום, בגופו.

ברגע שהוא גר במרכז ומגיע מדי יום (או כמה פעמים בשבוע) זה משדר ריחוק ואי הקרבה עד הסוף (לא רוצה להשתמש במילה זלזול- כי אני לא חושב שהוא טיפוס מזלזל או אחד שמזלזל בעבודה שלו- אבל זה לא מחוייבות עד הסוף).

בקיצור, איזי שירצקי- דרוש מהמאמן שלך לגור בקרית שמונה. זה אחד הדברים הכי חשובים שאתה יכול לדאוג להם בשנים הקרובות.

המדריך לבוחר
כוונת המחוקק בתבונתו

43 Comments

אריאל גרייזס 16 במרץ 2015

יואב, יצא לך להיות בקרית שמונה יותר מיום? מה ברק בכר עשה שהוא צריך לגור בה? למעשה, אני די משוכנע שאם היו דורשים ממנו לגור בה, הוא היה מעדיף למצוא עבודת אימון אחרת.
אתה מזכיר לי את המנהלים שמודדים את העובדים שלהם לפי כמות שעות העבודה ולא לפי התפוקה שלהם. מה אכפת לשירצקי איפה בכר או כל אחד מהעובדים שלו גר או כמה זמן הוא מבלה על הכביש? מה שחשוב זה התוצאות וזהו.

אלעד 16 במרץ 2015

יש שם פיצה טובה. או שזה עפולה?

שלו 17 במרץ 2015

עפולה

יואב בורוביץ׳ 16 במרץ 2015

גרייזס, לדעתי בכר, שגם שיחק בקריה שבע שנים, כן גר שם בעבר ואני משער שאולי אפילו זמן רב (לא סגור על זה, משער). נימקתי בטקסט מדוע אני חושב שזה חשוב שמאמן יגור קרוב מאוד למועדון. אוסיף עוד משהו: שירצקי רוצה להפוך את קרית שמונה ללגיטימית, כקבוצה וכמקום לגור בו (או בסביבתו הקרובה). אם היא לא תהיה "לגיטימית" בצורה הזו, גם הצלחה מקצועית לא תגרום לשינוי התפיסתי הגדול, שזה לדעתי הדבר שהכי מעניין את איזי.

אריאל גרייזס 16 במרץ 2015

קרית שמונה היא פריפריה, פריפריה מאוד רחוקה. והיא גם קטנה מאוד, בהשוואה לפריפריות אחרות כמו באר שבע, נניח. היא גם לא ממש קרובה לאיזה עיר גדולה. ונוסף על כל זה, היא על הגבול עם לבנון וידעה לא מעט ימים קשים.
בקיץ האחרון יצא לי להיות בעיר הזאת ארבעה שבועות במסגרת המילואים וזה הדהים אותי איך כלום לא השתנה בה 20 שנה מאז שהייתי בה בפעם האחרונה (לא כמישהו שעובר בה בדרך לחרמון, הכוונה).
אני לא רוצה לפגוע באף תושב קרית שמונה (אם כי יש לי חשבון פתוח איתם עוד מהימים שהם לא עצרו לי טרמפים בדרך לעגל) אבל זה פשוט מקום שאף פעם לא יהיה "לגיטימי". רבאק, הם הביאו אליפות ועדיין לאף אחד לא אכפת מהם.
כל הכבוד באמת לאיזי. אני ממש ממש מעריך את מה שהוא עושה שם. זה פרויקט עצום ונהדר. אבל הוא תמיד יישאר בתור פרוייקט ולא יותר. לא אליפות או שתיים ולא זה שהמאמן יגור בעיר ישנה את זה.

יואב בורוביץ׳ 16 במרץ 2015

מאמן שמחליט לגור שם ומעביר את משפחתו לגור שם- ונשאר בעיר ובקבוצה שנים רבות- זה כן מסר חשוב.

rami 16 במרץ 2015

למה המשפחה של ברק בכר צריכה לגור בקש? כי הוא עובד שם? ואם אשתו לא מעוניינת לגור במקום הזה? ואם בכר לא מת על קש כעיר ומעדיף לגור בחיפה/תא/טבריה/אילת?
אני באמת לא מצליח להבין מה רצית להגיד בפוסט הזה. אם שירצקי מעסיק אותו כנראה שזה מתאים להם. אתה חושב שאם בכר היה גר בקש מצבם המקצועי היה טוב יותר? אם כן, זה אחד הטיעונים ההזויים ששמעתי. ואם לא, אז, שוב, אני באמת לא מבין רצית להגיד פה.

דנידין 18 במרץ 2015

תשמע, לא משלמים שם כמעט מס הכנסה, שווה לו.

עצמות עצלות 18 במרץ 2015

זה תגובה די מתנשאת. באר שבע היא ממש ממש לא פריפריה. אני לא תושב באר שבע, אבל אני יודע שהיא לא עונה להגדרה של פריפריה.

אריק 16 במרץ 2015

הוא לא חוזר כל יום לחולון. לפעמים נשאר ללון באזור.

יוסי מהאבטיחים 16 במרץ 2015

אתה צודק בדבר אחד- כל מה שכתבת מתעלם מהשיקול הכי מכריע, וזהו חייו המשפחתיים והאישיים של בכר.
למה הוא צריך לגדוע קריירה של בת זוג, חיי חברה של ילדים ועזרה וקרבה משפחתית רק כדי ששרצקי יוכל לעטוף את הצגת המאמן שלו בלוקאל פטריוטיות?
תאמין לי שאם ק"ש יקחו לו נהג הם גם יפנו לו זמן עבודה לראות וידאו ולדבר עם סוכנים, וגם יצרו עוד מקום עבודה בפריפריה.

אם למשפחה מסתדר, אחלה. אם לא, שיאמן בליגה ב' והעיקר שיהיו מאושרים.

פה איתמר 16 במרץ 2015

שירצקי גר בקריית שמונה?
הורוביץ, שסי-רת את הפועל י-ם, גרת בבירה?

פה איתמר 17 במרץ 2015

שירצקי גר בקריית שמונה?
בורוביץ, שסיקרת את הפועל י-ם, גרת בבירה?

רפאל 16 במרץ 2015

הליגה משעממת כמסגרת ספורטיבית תחרותית לא פחות מאשר קרית שמונה כעיר.
אנשים הולכים איפה שיש פרנסה ורוצים אותם.
לכן השחקן הישראלי משחק בכדורגל הישראלי.
לכן ערוץ אחד משדר את הליגה.
לכן מי שלא רוצה מיליון ערוצים שהוא לא צריך ולהוציא 300 שקל שהוא כן צריך, מידי פעם רואה את זה.

אבי ערך מוסף 17 במרץ 2015

קודם כל להצדיע לו על הנסיעה המייגעת הזו יום-יום!
וברצינות, רן בן שמעון לקח אליפות שם עם נסיעות מחיפה (אמנם, נסיעה מקוצרת משמעותית אך עדיין נסיעה), ומידי פעם נשאר ללון שם במלון, לכן אני חושב שגם ברק בימים מסוימים לן שם (כנראה לפני אימוני בוקר וכאלה).

בלי קשר, בתור חיפאי שגדל במחלקת הנוער של נווה יוסף (גרסה חיפאית לנוער של גדנ"ע יהודה), מה הוא עושה בחולון?!!?

ניר 17 במרץ 2015

העובדה שקריית שמונה היא פריפריה היא לא אשמתו של בכר והוא לא זה שיפתור את הבעיה, אלא מדינת ישראל, אם תואיל בטובה להשקיע בתשתיות גם בצפון ולא רק במרכז, ולא תמשיך להעביר מסרים סותרים בהתנהלות שלה, מצד אחד לא לפתח תשתיות כאילו מחר מחזירים את הגולן ומצד שני להגיד שלא מחזירים את הגולן. רכבת נורמלית – וקריית שמונה היתה מרחק שעה וחצי מתל אביב.

מעבר לזה, אנחנו כבר לא באייטיז, שחקנים גרים איפה שהם רוצים, כל שחקני חיפה לא גרים בחיפה, פעם זה לא היה אפשרי בגלל שהיה רק כביש 4. זה המצב. רוצה שבכר או כל שחקני הכדורגל יגורו בעיר? תמרץ אותם, תחתוך להם במס ההכנסה, ותראה שכולם שם.

אלון 17 במרץ 2015

בורוביץ, דוק ריברס לא העביר את המשפחה לבוסטון ופיל גקסון גר בלוס אנג'לס.

משה 17 במרץ 2015

אני חושב שאתה דווקא צודק, גם אני שמעתי אותו מתראיין וזה חרה לי. אני לא יודע אם ק"ש באופן ספציפי אבל בטח צפונה מחולון. עצם העובדה שבכר מציין שזה מה שמפריע לו בתפקיד אומר שהוא מתייחס לתפקיד באופן זמני וזה צריך להפריע לשירצקי. אני חושב ששירצקי איבד את היכולת לדרוש את זה בחוזה הראשון שלו, היום כבר אין לו סיכוי לשכנע אותו.

המכבייה 17 במרץ 2015

זה לגמרי עניין פרטי ואישי של ברק ומשפחתו. לא עניין לדיון ציבורי.
ורוב השחקנים אכן מתגוררים שם.

סניור 17 במרץ 2015

נקודה למחשבה- החל מהעונה שעברה, כול שחקני הפועל באר שבע גרים בעיר. כולל שחקני חיזוק ישראלים שאינם באר שבעים.

John McClane 17 במרץ 2015

Don't forget that being a coach is not like working for the government… Many coaches don't finish the season with the team they started it with, and moving your family miles away doesn't make sense.

Oded 17 במרץ 2015

בדיוק

ערן לוי 17 במרץ 2015

זוהו פוסט שנוגע בהכל – חוץ מאשר בבכר עצמו.
סלח לי, בורוביץ׳, על הבוטות – מי שמך לבקר חיי אדם פרטיים? בכר עובד, מפרנס בכבוד, שרצקי מחתים אותו לעוד עונה אז כנראה שהוא מרוצה, ואתה בא בטענות לבכר שאינו מעביר את משפחתו לקרית שמונה? הכל בחיים זה סביב הגבר? מישהו צריך הצגת טראש של נאמנות אז כל המשפחה צריכה ליטול חלק בכך? אשתו של בוזגלו נסעה איתו לבלגיה, עכשיו לבאר שבע, אבל אולי בוזגלו הוא גבר מתעמר שקובע לכולם? או שהוא אחלה גבר מתוק אבל לא סובל את באר שבע ואשתו לעולם לא תעזוב את העיר? יש כל כך הרבה סימני שאלה סביב נושא הפוסט שלך שאף אחד מאיתנו – כולל אתה בעצמך – לא יכול לענות עליהן בלי משוא פנים.

ניתאי 2 17 במרץ 2015

לפעמים אתה נוגע בפוסטים שלך בנקודות, שתהיה לי בריא, אני לא מבין למה ואיך הגעת אליהם. וכמו פוסטים רבים שלך, גם עם זה אני לא מסכים.

תiמר 17 במרץ 2015

+1

רועי 17 במרץ 2015

אם אני לא טועה, גם רב"ש גר באזור המרכז בזמן שאימן את ק"ש ולקח איתה אליפות.

ירוק גאה 18 במרץ 2015

רב"ש חיפאי.
ולבחור שרשם למעלה שכל שחקני חיפה (מה זה חיפה יא עילג??? תגדיר מכבי או הפועל) בקיצוניות שכולם לא גרים בחיפה
רק אגיד שהוא טועה בעדינות. ורד כבר למעלה משנתיים חי בחיפה, גבאי, עטר שישר עבור להתגורר בעיר עם חתימתו, כמובן שבוקולי.
והרשימה ארוכה……

MOBY 17 במרץ 2015

בורוביץ כשמערכת החינוך בקרית שמונה תהיה נורמלית ניתן יהיה לדרוש מה שאתה רוצה.
כשהספריה תהיה פתוחה, אם היא עדיין קיימת תדרוש, כשיהיה שם קולנוע או תיאטרון. אפילו אזור התעשייה הנחשב נמצא בתל חי…..
כשבית החולים הנורמלי הקרוב נמצא בחיפה (כן צפת לא בית חולים נורמלי עדיין).

תומר (הוותיק) 17 במרץ 2015

מעבר לחוצפה שבדרישה הזאת, היא פשוט גם לא חוקית.
מעסיק לא יכול להפלות/לדרוש ממועסק להעתיק את מגוראין

תומר (הוותיק) 17 במרץ 2015

סליחה, באג באייפון.
להעתיק את מגוריו או להעסיקו בשל מגוריו.

יורם קליין 17 במרץ 2015

הבעייה לא קשורה למקום המגורים של המאמן והשחקנים. הקבוצות בארץ לא משקיעות בכלל בשיווק , ספונסרים , קשרי קהילה וכדומה. כל התקציב שלהן מוקדש לצוות המקצועי. אין משרדים, אין בעלי תפקידים. בקושי משרדון ליד חדר ההלבשה. המנכ״ל עושה הכל. תציצו לאתרי האינטרנט (אם יש להם). ניהול מועדון ספורט הוא מקצוע. איפה שאין בעלי מקצוע אין מועדון של ממש. רק למכבי ת״א ולמכבי חיפה יש ארגון מסודר. נכון שצריך תקציב. צריך גם הבנה. לבאר שבע יש תקציב אבל אין ארגון – אסי רחמים עושה הכל לבד. כל קבוצה צריכה בהתאם לתקציבה לבנות ארגון – התוצאות מובטחות. בלתי מתקבל על הדעת שלרוב הקבוצות בארץ אין אתר אינטרנט ראוי, פייסבוק וטוויטר.
המאמן יגור איפה שהוא רוצה.
מועדון כדורגל מקצועני הוא לא שכונה.

שלו 17 במרץ 2015

אני מלמד בנצרת עילית,
אין לי שום רצון שבעולם לגור שם ויש לי המון כבוד והערכה למי שכן גר שם.
האם מנהלת ביה"ס שלי צריכה לדרוש ממני לגור שם?
האם היא צריכה לקחת בחשבון שהיא תישאר ללא מורה לפיזיקה וללא מורה למקצועות ההנדסה בבית הספר?
האם מסתובבים כל כך הרבה מאמני כדורגל טובים בקריית שמונה שאיזי בכלל יכול להעלות על דעתו דרישה כזאת?
זאת גישה פרובנציאלית לדרוש דרישה כזאת.
הגלובליזציה (שאני ממתנגדיה) תרמה דבר אחד או שניים לעולם הגלובלי,
ראשית הנסיעה מתל אביב לקריית שמונה היא יחסית קצרה לזמני הנסיעה בעולם למקום העבודה.
שנית היא מאפשרת לפריפריה הגאוגרפית או החברתית להיות קרובה יותר למרכז.
לצמצם פערים.
שחקן שגר בפירנצה או אפילו במילאנו יכול להגיע לרומא בשעה וחצי עד שעתיים נסיעה ברכבת.
אני ממליץ לך לגור שנה שנתיים בקריית שמונה לפני שאתה שולח משהו אחר לגור שם…

שגיא 17 במרץ 2015

עוד פוסט שמטרתו להרגיז ולעורר ויכוח על כלום, כהרגלו בקודש של בורוביץ.
לרגע חשבתי שאני קורא כתבה באתר של אופירע, עם כל הצהוב הזה.
את מי מעניין איפה הוא גר? יש לך השגות על בכר, תתמקד בבקשה בצדדים מקצועיים, לא בצהובים. את זה אפשר לקרוא במקומות אחרים.

shadow 17 במרץ 2015

אתה אדם הזוי.
בדיוק כמו שכתבתי לך בפוסט על קיירי עושה רושם שאתה עושה הכל בשביל לעשות פרובוקציה.

יש מצב שאתה הבלוגר הראשון שהוא טרול? (לפחות הראשון שאני מכיר)

תiמר 17 במרץ 2015

+1

49ers 17 במרץ 2015

איך אתם אוהבים להעליב את בורו ולפגוע… רבאק, תהיו יותר עניינים בלי הערות עוקצניות.
המסר העיקרי שלו, אני מניח, מהטור הוא – תגור בקריה, תהיה מחוייב ל"פרויקט".
די ברור מאליו שאם הוא היה מאמן את הפועל\מכבי ת"א, איש לא היה בא בטענות שהוא גר בחולון.
והמסר הוא נכון… תנוח יותר, תהיה מרוכז בעבודה ובמחשבות עליה (ולא תוך כדי נסיעות), תבקר באימוני הצהריים של הנוער, תהיה מעורה קצת בקהילה… מה לא מובן בזה? והוא לא חייב לגדוע שום קריירה של אשתו. יש המון מקומות יפהפיים בצפון, קרוב מאד לק"ש, שבהם ניתן להתגורר. אף אחד "לא שמו" להתערב בשיקולים הפרטיים של בכר ומשפחתו, אך מדה באזר, כן "שמו" לכתוב טור דעה בכל נושא שיחפוץ.
מההערות האסיות של רובכם, משתמע שאתם ממש סובלים לקרוא אותו… אז תנו לעצמכם חופש, קראו אחרים.

shadow 17 במרץ 2015

צודק לכל אחד מותר שתהיה דעה.

אך כשאדם מסויים רושם טורים באופן עיקבי עם אופי ברור של ניסיון לעורר פרובוקציה, אין זה אך טבעי שאלו הן התגובות אליהן הוא זוכה.

הבנאדם הוא טרולוגר

יואב בורוביץ׳ 18 במרץ 2015

תודה, מונטנה (:

תiמר 18 במרץ 2015

פשוט חייבים להגיד לו שהוא כותב שטויות

תiמר 17 במרץ 2015

אתה יודע על מה אתה מדבר?
יש לך את כל העובדות?
או שכרגיל ביזבזת לי תזמן?
אלוהים ישמור

משיח 18 במרץ 2015

מה ש49ers אמר,

martzianno 18 במרץ 2015

מחר קריית שמונה מפסידה 3 משחקים ברצף, שירצקי מתהפך ומפטר את בכר.
כל שבועיים מאמנים מאבדים כאן עבודה.
אז כל שבועיים יעברו דירה?
לא רציני.

יואב בורוביץ׳ 18 במרץ 2015

מרציאנו- בבסיס הטענה שלי (שבכר חייב לגור בקריה) מונחת ההנחה שפיטורי מאמנים תכופים זו רעה חולה. לא משנה מה בכר עושה בחודש זה או אחר, או בעונה זו אחרת, הוא חייב להישאר לכמה שנים- אם שירצקי מאמין בו. אם הוא לא מאמין בו- שלא ימנה אותו מלכתחילה.

Comments closed