נאום ברק לביבי

obi-bibi

כבר זמן רב שאיני מבין את גישתו של ברק אובמה כלפי ישראל. אני לא מבין מדוע הוא כל כך רך איתנו.

אנחנו מדינה שאינה חותרת לשלום. אנחנו מדינה שהורגת בחפים מפשע רבים בצד הפלסטיני. אנחנו מדינה שלא מספיק טובה למיעוט הערבי שבה. אנחנו מדינה שממשיכה לכבוש. אנחנו מדינה שלא רוצה גבולות ברורים.

מה עוד צריך?

מה עוד לעזאזל צריך ברק אובמה כדי שתשנה את הגישה שלך כלפי ישראל?!

אולי אובמה קיבל את מה שהוא צריך.

ביום הבחירות אמר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי הציבור הערבי שועט לקלפיות. הוא הזהיר מפני התופעה, כדי להמריץ את בוחריו ללכת בהמוניהם להצביע.

ראש ממשלת של כלל אזרחי ישראל "סימן" את אזרחיה הערבים והזהיר מפני כך שהם מצביעים.

מה השלב הבא ביבי?

מה לעזאזל השלב הבא?!

ברק אובמה- אתה בן למיעוט בארצות הברית. מיעוט שסבל רבות. אתה חייב להבין מה המשמעות של דברי נתניהו.

אתה צריך לומר לו: ביבי, איתי אתה גמרת. אתה נבחרת בצורה דמוקרטית על ידי אזרחי ישראל והכל סבבה, אבל אתה המנהיג- ואתה מנהיג את המדינה שלך בצורה גרועה כבר יותר מדי זמן, ועכשיו אתה גם גזען מסריח, ואני תמכתי במדינה שלך כל השנים האלה. למרות שאין שלום, ולמרות שיש כיבוש, ולמרות שיש הרג המוני של חפים מפשע- אני תמכתי.

אז זה נגמר.

אני מבין שאתם בסיטואציה לא פשוטה, לשון המעטה. אני מבין שערבים ופלסטיניים רבים לא רוצים לראות אתכם מתקיימים בשטחי ישראל. אני מבין את זה, ואני נגד זה.

אבל אתם בעלי הכוח. אתם צריכים לחתור לשלום. לכם יש את הגיבוי של המעצמה הגדולה בעולם.

ומה עשיתם עם זה עד היום? כלום.

אז עד שאתה לא מוכיח לי שאתה מתחיל לעשות אתה לא תקבל סיוע- כספי, צבאי או דיפלומטי.

גוד לאק ביבי.

אה, ועוד משהו: תתנצל על הגזענות המבחילה שלך. תתנצל, ותעשה אקט שימחיש התנצלות: החל באפליה מתקנת כלפי הציבור הערבי בישראל; והכי חשוב- עבוד למען השלום עם הפלסטינים. תפסיק עם ההתנחלויות ותעשה צעדים כואבים ומחוייבים.

כשאני אראה אותך עושה את זה: אני אהיה הראשון שאחזור לתמוך במדינה שלך.

 

#מכביבול – פודקאסט 033
חגיגת השלשות- באמריקה ובישראל

147 Comments

רועי 20 במרץ 2015

עוד קשקוש של מתוסכל בתוך מבול הבכי שתוקף את כל הצד השמאלי של המפה בימים האחרונים.
האם אובמה התנצל על האימרה האטישמית העלובה שלו שהטרור בסופר הכשר בצרפת לא היה מכוון כלפי יהודים והיה אקראי ?

רועי 20 במרץ 2015

האנטישמית*

שי 21 במרץ 2015

המון שטויות ואי דיוקים. אבל בעיקר חוסר הבנה לגבי דבר אחד. ארהב היא מדינה אחרת ולא בעלת ריבונות על ישראל. אנחנו ברשות עצמינו וצריכים לקחת החלטות שמטיבות רק איתנו ולא לעמים אחרים קריא העם הערבי שיושב בקרבנו או העם האמריקאי ששוכן אלפי קילומטרים מכאן.

אורן השני 20 במרץ 2015

חבל שבמשפט או שניים הרסת את הפוסט. ואני רחוק מלהיות תומך ביבי או הימין.

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

איזה משפט או שניים?

אורן השני 20 במרץ 2015

"אנחנו מדינה שהורגת בחפים מפשע רבים בצד הפלסטיני"
"אנחנו מדינה שממשיכה לכבוש"

נשמע כאילו עצם הקיום שלנו הוא לרצוח חפים מפשע ו"לכבוש". תסלח לי אבל זה פשוט שקר. ההפך המוחלט הוא הנכון.

מה שעצוב הוא שזה מדויק להפליא כשמדובר במוסלמים – גם שכנינו וגם בעולם.

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

אורן- אני ציינתי עובדות. אנחנו לא עושים זאת ברצון, אבל אנחנו עושים זאת. אנחנו הורגים בחפים מפשע רבים (בקיץ האחרון הרגנו "רק" 600 ילדים), ואנחנו ממשיכים בכיבוש.

אהד 20 במרץ 2015

הנה עוד עובדות: 1. ב–11/09 נוסעים אמריקאיים השתלטו על טיסה 93 וריסקו אותו. בין ההרוגים היו כמה מוסלמים. 2. יהודים מגטו וורשה ירו למוות בצעירים גרמנים. 3. תושבים ערבים ביצעו לינץ׳ בחייל צהל שעלה על אוטובוס בעירם.

לפעמים חצאי עובדות ואמיתויות גרועות משקרים מוחלטים. אבל העיקר שאנו הורגים חפים מפשע.

אביאל 20 במרץ 2015

בורוביץ׳ – בהתאם לתפיסה שלך – מתוך 64.5 מיליון בני אדם שנהרגו במלחמת העולם השניה, 33 מיליון מתוכם היו אזרחים – מה היו צריכות בעלות הברית לעשות עם נתונים כאלה, כאשר הן בעלות אחריות לחלק לא מבוטל, במלחמות מתים חפים מפשע, פושעי המלחמה הם אלה שמסתתרים מאחרי חפים מפשע – לפי כל הגדרה משפטית במשפט הבינלאומי ברגע שאזרחים הופכים למגן אנושי הם כבר לא נחשבים לפי החוק לחפים מפשע, זה לא דבר נוח אבל אלה החיים.

היסטוריון של ספורט 21 במרץ 2015

מה היית מציע לעשות ?
ללכת משם ? כבר טפטפתם שנים והלכנו
לכבוש אינכם רוצים
לחטוף קסמים ופצמרים חטפנו את שזה היה בלתי נסבל.
מה אתם מציעים ? לתת ריבונות על כל הארץ לחמאס ?
אני אגב מאמין שאנשים כאן היו מוותרים על הריבונות אם רק היו מאמינים שהיו משאירים אותם לחיות בשלווה.
בקיצור אתם לא בכיוון בכלל וזו הסיבה שאתם כל כך מופתעים שאתם מפסידים כאן פעם אחר פעם.

תומר (הוותיק) 20 במרץ 2015

לגופו של עניין, עדיין אנחנו הדמוקרטיה היחידה ברדיוס של 1000 ק״מ….
אנחנו מהווים שותף טוב מאוד להמון מהלכים של האמריקאים.
לא לגופו של עניין.
#1 מה קורה לך? תוצאת המשחק (בחירות) לא מתאימה לך אז אתה פונה להתאחדות?(ארה״ב).
#2 אתה מחפש תשומת לב בתגובות?

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

תומר חביבי, אני מחזיק בדעה הזאת- בנוגע לגישה הרכה והלא נכונה של ארה"ב כלפינו- שנים רבות לפני הבחירות הנוכחיות. פשוט עכשיו נתתי לזה ביטוי בטקסט, ובעיקר לאחר האמירות המחפירות של ביבי ביום הבחירות.

תומר (הוותיק) 20 במרץ 2015

יואב, בלי ציניות, כל מהלך מדיני שאובמה ניסה לעשות במזהת נכשל וגרם לתופעות שאף אחד לא היה יכול לצפות.
כמה דוגמאות – נאום קהיר הוכיח לכל המדינות הטוטליטריות המתונות שאובמה יז***ן אותן ביום הדין כמו שהוא זימבר את מובארק.
היציאה מעירק (שכמובן שהכניסה לשם מלכתחילה הייתה בעייתית) בלי הבנה שאין כזה דבר וואקום, הביא לדאע״ש.
דווקא ההתנהלות שלו מולנו מפתיעה בהיבט הזה, מאין הבנה שהוא רק יכול להזיק, יש דברים שרק הזמן יסדר, המצב ביננו לבין שכננינו הוא כזה לדעתי.

היסטוריון של ספורט 21 במרץ 2015

איזה ביטוי מחפיר אמר נתניהו ביום הבחירות ?
הוא ציין עובדה פשוטה שהערבים באים בהמוניהם להצביע
וברור שהם לא מצביעים ליכוד (ואפילו לא מרץ )
הנה כמה דוגמאות משקפות .
במקומות הללו הרשימה המשותפת קיבלה סדרי גודל של 90 אחוז והליכוד אפילו לא אחוז בודד וזה עמד לשנות את התוצאה אלמלא מישהו היה זועק .
הנה כמה דוגמאות.
אום אל פאחם 95 אחוז (לרשימה המאוחדת) (19,304 קולות ואפס קולות לליכוד ).
באקה אל גרבייה 94 אחוז (9,428 קולות לעומת 0.1 אחוז 10 קולות בדיוק ).
טורעאן 93 אחוז (4916 קולות לעומת 0.6 אחוז לליכוד 31 קולות ).
טייבה 95.60 אחוז (17,178 קולות לעומת 0.27 אחוז 48 קולות ).
טירה 95 אחוז (למדקדקים 94.98 ) ( 11,028 קולות לעומת 0.16 אחוז 16 קולות ).
טמרה 94 אחוז (14,962 קולות לעומת 0.37 האחוז 59 קולות ).
כאבול 98 אחוז ((5,625 קולות לעומת 0.21 האחוז 12 קולות ).
כפר מנדא 82 אחוז (6505 קולות לעומת 0.76 האחוז 60 קולות ).
כפר קאסם 80 אחוז (6075 קולות לעומת 0.45 האחוז 34 קולות ).
כפר קרע 94 אחוז (7843 קולות לעומת 0.31 האחוז 26 קולות ).
מאג'דל כרום 88.5 אחוז (5.895 קולות לעומת 0.17 אחוז ו 11 קולות לליכוד )
סחנין 96 אחוז (14,596 קולות לעומת 0.18 האחוז ו 27 קולות לליכוד )
עראבה 96.8 אחוז (9973 קולות לעומת 0.15 האחוז 15 קולות ).
ערערה 96 אחוז (7,653 קולות לעומת 0.26 האחוז 21 קולות )
קלנסווה 96.5 אחוז (8258 אחוז לעומת 0.49 האחוז 42 קולות )
רהט 88.60 אחוז ( 13,512 קולות לעומת 0.58 אחוז ו 89 קולות )

לסיום אבקש לומר שהרבה יותר חמור מזה הייתה התערבותו הבוטה של יו"ר וועדת הבחירות שפנה באופן מיוחד למגזר הערבי לבוא ולהצביע זוהי התערבות בוטה ביותר בבחירות (הנה התוצאות כאמור ) אך על כך אין פוצה פה
ולכן יואב ידידי הציבור לא קונה את זעקות השבר שלכם הם קולטים שאתם מגזימים ומקצינים לצד אחד בלבד ולכן הוא שם לכם אצבע משולשת בלקפי .

ארנון 21 במרץ 2015

היסטוריון – מה שמענין הוא לא כמה אחוזים קיבלה הרשימה המשותפת, אלא מהו אחוז ההצבעה בקרב ערביי ישראל. ובכן, "נכון לשעה 18:30, אחוזי ההצבעה במגזר הערבי עומדים על כ-40 אחוזים, מספרים שדומים למספרים בשעה המקבילה בבחירות 2013" – כלומר הדברים של נתניהו היו שקר מוחלט. הוא פשוט זיהה נכון שזה מה שימריץ את תומכיו ללכת להצביע. מה יותר טוב מלפרוט על נימי ההפחדה והגזענות כמו בכל מקום וזמן אחרים בהיסטוריה? זה הרי ת-מ-י-ד עובד.

אסף the kop 22 במרץ 2015

שוב פעם ארנון מבלבל את המוח

http://m.nrg.co.il/online/1/ART2/684/060.html

ירון 22 במרץ 2015

זה שיש כתבה לא הופך את זה זה למציאות.

היסטוריון של ספורט 22 במרץ 2015

ארנון מה שנתניהו עשה לחלוטין לגיטימי
במיוחד מכיוון שאף אחד לא ידע מה אחוז ההצבעה …אפילו האחראים על ההצבעה טענו שהפעם המדד שבו הם משתמשים שונה מבחירות קודמות …אחרי שראינו את אי הדיוקים של כל המדגמים ביום הבחירות קצת מגוחך לצפות ממישהו להסתמך על כך.
נתניהו קלט שאחת הדרכים להדיחו היא דרך מגזר זה ופעל כפי שפעל בצורה הלגיטימית ביותר ,הרבה יותר לגיטימית מהשופט גובראן
שפנה באופן ייחודי למגזר זה (למרות שידע כמה משמעותית פוליטית הצבעה זו …וזה מצטרף לבחירות הקודמות שגם שם קרצו יותר לבוחר התל אביבי מאשר זה שבפריפריה ).
אבל בשמאל יקטרו תמיד רק על צד אחד אפילו הם יעשה משהו מינורי ביחס אליהם.
כזו למשל היא פרשת הבקבוקים ואב הבית שבו נגיד גם אם היא מוכיחה כמה אהבלית שרה נתניהו אין בין פרשה זו לפלילים שום דבר בניגוד גמור לפרשת העמותות הראשונה בה מעורב בוז'י (ששמר על זכות השתיקה כזכור ).
וגם במדד המוסר פרשה זו בטלה בשישים ביחס לזיגזג של לבני …אבל מה שמותר לשמאל אסור כאמור לימין
והפוך.

matipool 22 במרץ 2015

אסף והיסטוריון – לפחות על הנושא הזה , תסייגו קצת את התמיכה שלכם בביבי .
מה שהוא עשה זו בושה . לפחות שהיה דואג שזה לא ייצא ישירות ממנו .
איך ראש ממשלה של "כולם" יכול להגיד ביום הבחירות "הערבים נוהרים לקלפי" ?!
מעניין איך הייתם מגיבים אם במדינה אירופאית כלשהי , ראש ממשלה מכהן היה מוציא הודעה ביום הבחירות שהיהודים נוהרים לקלפי ?

ירון 22 במרץ 2015

זה שאתה חושב שזה לגיטמי משקף בצורה הכי טובה את הטענות של השמאל על אובדן המוסר אצל הימין

היסטוריון של ספורט 22 במרץ 2015

וזה שאתם ממשיכים בצביעות ולא מבקרים את יו"ר ועדת הבחירות שהוא שופט ולא פוליטיקאי
משקף היטב כמה אתם מנותקים מהעם וכמה העם לא אתכם בסוגיות מוסר ואתיקה.

ירון 22 במרץ 2015

מוסר זה לא משהו הנתון להחלטות של הרוב

היסטוריון של ספורט 22 במרץ 2015

נכון רואים זאת בפסקים של בית משפט העליון
למשל בשאלת "ההתנתקות" וכן בהחלטת הכנסת וההמשלה ההיא שגנבה גם את המוסר וגם את הדמוקרטיה.

the bird 22 במרץ 2015

מוסר זה דבר יחסי בהתאם לחברה הנהוגה בה
זאת שאלה פילוספית מאוד גדולה
ואין לשמאל שום בעלות על המוסר

אריק 20 במרץ 2015

אתה רציני??
כי אם כן אני מקווה שאתה לא משקף מצביעי שמאל נוספים. כי אותי אתה לא.

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

אני לא "מייצג מצביעי שמאל", אלא רק את דעתי. אני כן חושב שארה"ב לא מספיק תובענית מישראל- ואני חושב שאנחנו, ולא האמריקאים, משלמים על כך את המחיר.

אריק 20 במרץ 2015

רשמתי "משקף" ולא "מייצג".
לטנגו צריך שניים. לא רואה את הפלסטינים רצים לעשות איתנו שלום עכשיו.

אריק 20 במרץ 2015

אריק תמצא לך שם אחר

שמעון כסאח 20 במרץ 2015

"אני מבין שאתם בסיטואציה לא פשוטה, לשון המעטה. אני מבין שערבים ופלסטיניים רבים לא רוצים לראות אתכם מתקיימים בשטחי ישראל"
לא, הוא לא מבין את זה.

למה אתה חושב שהוא לא מעוניין לעשות כעצתך? אני חושב שהוא היה רוצה אבל פשוט אין לו כח פוליטי מספיק(מול הקונגרס למשל) לצעד כזה.

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

שמעון- יש לו כוח. הוא פאקינג נשיא ארה"ב. הוא פשוט היה יותר מדי רך איתנו עד היום, ולדעתי הוא מבין את זה.

שמעון כסאח 20 במרץ 2015

ביטול הסיוע הצבאי למשל מצריך את אישור הקונגרס, אין לו סיכוי לצלוח את המכשול הזה.

הערת אגב לגבי הסיוע הצבאי
זה לא נעשה רק מאהבת ישראל אלא גם מאהבת התעשייה הביטחונית האמריקאית, כל הסיוע כספי הסיוע נשארים שם, וקניית מוצר/מערכת ע"י צה"ל הוא תו איכות שאין גדול ממנו, גדול יותר אפילו מהמלצה של ג. יפית.

מוטי 21 במרץ 2015

אין לו כוח ואין לו אשכים (ולדעתי טוב שכך).
נשיא סורי טובח כבר כמעט ארבע שנים באזרחיו ואובמה לא נוקף אצבע
נשיא סורי חוצה קו אדום שאובמה הציב (נשק כימי) ואובמה מרחיק את הקו האדום
נשיא רוסי פולש לאוקראינה ואובמה לא נוקף אצבע ונותן לו להשתולל
ועוד ועוד ועוד…

אודי 20 במרץ 2015

"אבל אתם בעלי הכוח. אתם צריכים לחתור לשלום. לכם יש את הגיבוי של המעצמה הגדולה בעולם.

ומה עשיתם עם זה עד היום? כלום."
רציתי להגיד שאתה עיוור אבל זה הרבה יותר גרוע-כל החזרות השטחים ומחוות שחרורי המחבלים זה כלום בשבילך,מעניין איך יגיבו נפגעי טרור ששחררו להם את רוצחי ילדיהם תמורת כלום(אמיתי)

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

שחררו מחבלים בעיקר כדי להחזיר שבויים. עזוב רגע בצד אם זו ההחלטה הנכונה או לא- אבל עשו את זה זמן רב לאחר שהמחבלים דרשו זאת, כלומר יכלו לעשות זאת הרבה קודם לכן בלי שהשבויים שלנו יסבלו זמן רב בשבי (ואגב, המחשבה שאין לשאת ולתת עם מחבלים לגמרי מקובלת עלי- אבל שוב, ישראל הוכיחה שאין לה משנה סדורה. פעם ככה ופעם ככה, והכל עם המחיר הכי גבוה שאפשר ובדרך הכי לא חכמה).

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

וחוץ מזה, שחרור מחבלים כדי לשחרר שבויים שלנו- אין בו שום אקט של חתירה לשלום. גם בהתנתקדות לא היה אקט כזה (היא הייתה לגמרי חד צדדית וללא שיח עם הפלסטינים). אנחנו צריכים להתחיל לדבר עם הפלסטינים. וגם עם חמאס. ולעשות את זה ביחד עם האמריקאים, והאירופאים, ומצרים, וטורקיה וגם עם קטאר אולי. צריכים לשבת כל הצדדים המעורבים- מי יותר ומי קצת פחות- ולמצוא פתרונות. ישראל בעמדה שהיא יכולה לעשות זאת, וזה ייטיב עמה- אבל היא לא רוצה. כי זה לא משרת את הנהגת הימין.

אודי 20 במרץ 2015

סטית לגמרי מהנושא-דיברתי על מחווה של שחרור מחבלים לקידום התהליך המדיני לא עסקאות חילופי שבויים,וזה שישראל שישראל החזירה שטחים ללא שיח עם הפלסטינים רק הופך את זה לטיפשי ומיותר אבל לא עושה את זה לבלתי נספר

שי פרנסיסקו 20 במרץ 2015

ארה"ב מדינה שלא מפסיקה לכבוש, לתקוף, לרצוח, לכלוא, ולענות ציבור מוסלמי.

גואנטנמו עדיין פתוח.

ארה"ב משתמשת במזל"טים לבצע חיסולים נגד "מטרות טרור".

ארה"ב עוצרת (וגם הרגה) אזרחים אמריקאים בתנאים מנוגדים לחוקה תחת המעטפת של "מלחמה בטרור"

אם אתה חושב שזו המדינה שיכולה/רוצה לכפות מוסר על ישראל – בהצלחה.

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

עזוב מוסר, תתרכז באינטרס. ישראל במתכונתה הנוכחית לא ממש משרתת את האינטרס האמריקאי (שלי פחות חשוב. לי חשוב האינטרס שלנו שגם אינו משורת על ידי הפעולות שלנו).

שי פרנסיסקו 20 במרץ 2015

למה לא? מהו האינטרס האמריקאי?

אם תסתכל סביב על מה הם עושים בעולם, אנחנו בקנה אחד, משתמשים בכוח כדי להשיג מה שאנחנו רוצים ולא ממש שואלים אף אחד אחר.

לגבי החלק השני, מה האינטרס הישראלי? קצת קשה להאמין שיש אינטרס אחד בעם שלנו, ביבי מייצג אינטרס אחד, אתה אולי לא מסכים איתו (גם אני לא מסכים אישית) אבל יש הרבה מאוד ישראלים שמסכימים על סמך הבחירות

edgecator 20 במרץ 2015

נו טוב, לפחות אתה לא מצמצם את הטקסטים המביכים שלך לספורט. אחידות זה גם משהו. ואני כמובן לא משתמש במילים חריפות יותר, כי זה ירמוז לכך שיש למישהו איזושהי סיבה לקחת אותך ברצינות.

אוהד 20 במרץ 2015

+ 2 בחזקת א

פנדה 22 במרץ 2015

ב!!!
:P

the bird 21 במרץ 2015

גדול (:

אנדר 21 במרץ 2015

+ 2 בחזקת גרהאם

מה השלב הבא? טור לגרבוז?

(אגב שמעתי היום טענה ׳מעניינת׳ מידיד מצביע בוז׳י שגרבוז קיבל כסף מהימין.. מה זה אומר על להתמודד עם המציאות שמישהו אחר יחליט)

אולי 20 במרץ 2015

אובמה די לא מבין את מה שקורה פה במזרח התיכון, כמו שכמעט אף מערבי לא מבין או לא רוצה להבין, המנטרה פה היא שונה לגמרי. לכן אובמה די הפסיק לתמוך במצרים לאחר שהדיחו את האחים המובלמים מהשלטון, כי לדעתו היה דמוקרטיה והיא נפגעה.

מאותה סיבה ארצות הברית לא התערבה במללמת האזרחים בסוריה כשעוד זה בין אופוזיציה לאסד ודאעש לא נכנסו.

מאותה סיבה הוא תומך באיראן ומעלים עין מנסיון ההשתלטות, הדי מוצלח, שלהם על המזרח התיכון והטמעת האידאולגיה הרדיקלית שלהפ והשונאת ישראל. לדעתו יש לרצות את איראן כדי שיפסיקו את הגרעין והריצוי הזה די פוגע במזרח התיכון.

ארצות הברית יותר תומכת בסעודיה ובקטאר, גם אם אין שם דמוקרטיה אבל העיקר שיש שם כסף שירצה את ארצות הברית ולדעתה הן יכולה לעצור את הטרור יותר מאיתנו.

כן נכון ארצות הברית תומכת בנו כספית ולא יכולה להפסיק לעשות את זה כי האינטרסים שלה כלפינו גדולים אבל לרוב זה מגיע לא מהממשל.

John the 7th 20 במרץ 2015

לא יקרה כלום. אובמה והדמוקרטים פחדנים.
ייתכן ונתניהו יינזף בעזרת פעלולים תקשורתיים אך לא יותר.

אנו, אנשי השלום, צריכים להפנים כי המדינה אבודה. הדברים שמתכוללים בקרבנו ומסביבנו הם תוצאה של המדיניות האמריקאית והישראלית החל משנות השבעים (שרובם נהגו או נתמכו ע״י ה״שמאל״). עד כה לא השתנתה המדיניות ואין סיבה להאמין כי היא תשתנה. אין צורך יותר להתרגש מהממשלה, כנסת, בית המשפט והעם. כל שנותר הוא להתנצל בפני שוחרי השלום הפלסטינים.

ישנם דברים חשובים יותר…יונייטד מול המפסידה במשחק בראשון, למשל.

ניתאי 20 במרץ 2015

הדבר היחיד שיותר גרוע מההפסד ביום שלישי זה ההתקרבנות של אנשי השמאל (אחי בשמאל. אחי לדעה) שהמדינה אבודה, יורדים לברלין וכל הג'אז הזה.

אסף THE KOP 21 במרץ 2015

שיירדו כבר. הם רק מדברים.

כסיפוביץ 21 במרץ 2015

זה או אתה או הם אסף.

כסיפוביץ 21 במרץ 2015

הדבר הכי גרוע זה אנשים שחושבים שזה השמאל בארץ. ההוא שיושב בברלין.
הדבר הכי גרוע הוא אנשים ישראלים שהפכו אנשי פשוטים לבזויים כי "כל איש שמאל" חי בברלין.
פשוט הוכחה למה לא יכולה להיות כאן חברה בריאה.
אנשים כמוך וכמו אסף שמבחינתם כל מה שהוא לא הם זה ביזוי המדינה.
ביבי שטף לכם את המוח יפה מאוד..

אסף THE KOP 21 במרץ 2015

מה אתה רוצה ממני כסיפוביץ ?
מה הקשר לביבי ?
אתה חושב שאני שם קצוץ על מי שרוצה להגר מכאן ? רק מגוחכת בעיני טקטיקת ה"תחזיקו אותי".
יאללה, סעו לשלום.

כסיפוביץ 22 במרץ 2015

אני ממש כאן לידך
אתה מקשר ישר איש שמאל [או סמול לפי כתיבתך] למגורים בברלין או תשוקה לגור שם?
אני לא צריך לחשוב שמאלה ממך ולקבל כל פעם את ה-"סעו לשלום"

הקשר לביבי שבסוף הטענות שלך כלפי סמול הן זה או אני או אתם, ואם כבר אני כאן אז סעו לשלום הפכה להיות ברכה שגורה אצל מי שלא חושב כמוך.
תאמין לי אני יותר קרוב אליך מאשר אלה שיושבים בברלין ובוכים כמה מר גורל המדינה.
הם לא מזיזים לי את עצם הזנב באידיאולוגיה שלהם והם לא מייצגים אותי.

כסיפוביץ 21 במרץ 2015

יש חומרים כימים נגד אנשי סמול. שלא יפריעו לכם באספרסו של בבוקר עם החדשות.

תברר מה עשו לפני 70 שנה.
גם ככה רוב אלו שמפריעים לכם כבר בברלין.
זה קרוב למפעל.

אסף THE KOP 21 במרץ 2015

נו טוב…
אתם הרי "אנשי השלום".

כסיפוביץ 22 במרץ 2015

זה היה לניתאי היפיוף

מתן גילור 20 במרץ 2015

כן, נשיא של מדינה שמעניק כספים וסיוע צבאי לערב הסעודית ומצרים, מדינות שמעלימות אנשים סתם כך, מדינות בהן לנשים יש זכויות בערך כמו לכלבים, מדינות בהן צמד המילים "זכויות אדם" הן המלצה בלתי מחייבת, מדינות שרוצחות חפים מפשע בכוונה תחילה ולא באגביות לשמירת חיי אזרחיהן, אותו נשיא יגיד את הדברים האלה למדינת ישראל. ברור…
רגע, אולי לפני זה הוא ימנע סיוע מרצועת עזה שנשלטת ע"י ארגון טרור שאם היה יכול היה תוקע לנשיא ארה"ב כדור ישר בין העיניים?

אוהד 20 במרץ 2015

אבל לפחות הן לא ראויות לגינוי על יחסן לנשים, כמו ישראל:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001020281#fromelement=hp_morearticles

שלו 20 במרץ 2015

אולי כדאי שקודם יהיה מודאג מכך שכל ירי של שוטרים אצלו בבית מתברר בסוף כירי של שוטר לבן שהרג אזרח שחור…

Matipool 20 במרץ 2015

משהו מהדברים שכתבת בהחלט יכולים לקרות .
ביבי כבר חזר בו מההצהרה שהצהיר יומיים לפני הבחירות שלא יאפשר הקמת מדינה פלשתינית אחרי איום שקיבל מהבית הלבן שתוסר התמיכה הגורפת של ארה״ב בישראל באו״ם . עכשיו הוא מתפתל כהרגלו בניסוחים שהוא לא הובן כהלכה .
יש גם דיבור על זה שיחסי ישראל – ארה״ב ינוהלו מול קרי כשאובמה לוקח צעד אחורה . היה פעם מקרה דומה של תיעוב הדדי כל כך גדול בין נשיא ארה״ב לראש ממשלת ישראל ?

אוהד 20 במרץ 2015

היה פעם מקרה דומה של תינוק כנשיא ארה"ב?
הבן הקטן שלי נעלב פחות מאשר אובמה.

קסיוס קליי 20 במרץ 2015

חח.. שמע אתה הזוי ברמות.
איבדת כל קשר למציאות.

אתה עושה בושות לדה באזר.

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

בכיף אחי

אסף THE KOP 20 במרץ 2015

גרסת השמאל לחרם על מעוטי היכולת בפריפריה, רק ב-180 מעלות.

עוד שנתיים חוסיין אובמה יעזוב את התפקיד. יש להניח שהבא אחריו יהיה בעל חזון מופחת להחרבת היחסים עם ישראל.
נוריד את הראש בינתיים וניתן לנשיא האומלל הזה, שבגד בידידים שלו במזה"ת להעביר את הזמן עד שיתמוסס מחיינו.

היה לי הגיג על כך שעבר חתול שחור ביחסים בין ישראל לארה"ב, אבל חברינו, השמאלנים הזכים באתר, עשויים שלא להבין את ההתבדחות.

Matipool 20 במרץ 2015

דווקא הגיג מצחיק .

שלו 20 במרץ 2015

יואב,
עצוב.
לכתוב על הרג חפים מפשע מבלי מעט חמלה כלפי אלו שבמשך עשרות שנים חוטפים כל יום רקטות, זה רשעות.
לנתח את מערכת היחסים הישראלית אמריקאית דרך הסכבוך הישראלי פלסטינאי זאת רדידות.
לעומת מדינת ישראל בארה"ב קיים עונש מוות.
זו מדינה שמחזיקה כלא לאסירים ללא שום זכויות אדם.
גם אובמה זוכר שהוא לא אדם פרטי, הוא המנהיג של המעצמה היחידה בעולם, ובסייפה אציין בציניות שמאז שקיבל פרס נובל לשלום העולם אכן יותר בטוח ושליו.

נ.ב. הכותב (אני) היה מוגדר עי הציבור כנראה בעל דעות שמאל קיצוני, ומעיד על עצמו כציוני בכל רמ"ח איבריו.

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

שלו- יש לי הרבה חמלה כלפי האזרחים שלנו שחוטפים קסאמים וגראדים. אני חושב שהמדינה שלנו לא עשתה מספיק כדי להגן עליהם- וגם הם חושבים כך. עם ובלי קשר, אני חושב שאם המדינה שלנו הייתה פועלת למען שלום גם היינו חוטפים פחות קסאמים. מן הסתם, לא כולם חושבים כמוני.

אביאל 20 במרץ 2015

בורוביץ׳ – אתה מלא בסתירות, אתה חושב שמדינת ישראל לא עשתה מספיק כדי להגן על אזרחיה המותקפים, אבל מצד שני אתה טוען שאנחנו רוצחים פלסטינים – איך בדיוק יגנו עליהם אם לא בפעולה צבאית ? אולי נעביר את כל חוטפי הקאסמים לחיות מתחת לאדמה ?

גיא ד 20 במרץ 2015

נגיד הסכם כזה בינינו לבינם. נקרא לו שלום. הרגיע קצת את המלחמות מול מצרים וירדן. יימח שמם.

ניר 20 במרץ 2015

עלה בדעתך שאולי החמאס לא מעונין בשלום איתך? חוץ מהעובדה שהם אומרים את זה בגלוי כל הזמן (וכשמישהו, נגיד קרטר, אומר אחרת הם מיד ממהרים לבטל את דבריו) הם גם סרבו לשבע הצעות להפסקת אש בעימות אחרון, בזמן שעזה נכתשת לרסיסים?

אולי, יש מצב, שגם הצד שני לא כל כך בענין.

גיא ד 21 במרץ 2015

כן זה עלה בדעתי.
זה לא יהיה קל אבל זה משהו שאפשר לנסות במקום מלחמה.
שים לב שהמילה "לנסות" זה כל הדרישה שלי.
אם אי אפשר לדבר עם חמאס אז אולי לנסות לחזק אופוזיציה מולו. במשהו אחד אני בטוח רוב האנשים בצד השני רוצים דבר ראשון לחיות בכבוד.

אוהד 21 במרץ 2015

ניסו מספיק פעמים ולא הצליחו.
ואל תגיד אבל… ואבל…
פשוט ניסו והצד השני לא רצה (או לפחות מישהו מהצד השני הצליח לפוצץ את זה).

אביאל 21 במרץ 2015

גיא – ראשית, לא היה היום שלום עם מצרים וירדן אם הן לא היו רוצות שלום, ביום שמנהיג פלסטיני יעשה מעשה סאדאת הכל יראה אחרת.

בקשר לניסיונות, קמפ דיויד של ברק והמשא ומתן של אולמרט ולבני עם אבו-מאזן הוכיחו בדיוק לאן הניסיונות הללו מובילים, דוחות מחלקת המדינה שדלפו בוויקיליקס מספרים את הסיפור כולו, פשרה מלאה מצד ישראל ובריחה של הפלסטינים.

ברק 20 במרץ 2015

התמיכה המוגזמת של ארה״ב בישראל אינה משרתת את האינטרס האמריקני. את מה שארה״ב צריכה מישראל היא יכולה לקבל במחיר נמוך בהרבה. אם נימוקים של אידיאלים זהים יכלו אולי להצדיק תמיכה עיוורת בישראל בעבר, היום ברור שישראל אינה שותפה לאידיאלים (אמיתיים או מדומים) של ארה״ב.

שמעון כסאח 20 במרץ 2015

ולכן המימשל הנוכחי מתרחק מישראל ומתקרב לאיראן ולאחים המוסלמים.

גיא ד 20 במרץ 2015

היה גם ממשל כזה שהתקרב למצרים וירדן. טוב שגם הוא נעלם מהעולם.

אביאל 21 במרץ 2015

גיא – שים להבדל, המצרים והירדנים הבינו שהסכםמשלום יעשה להם טוב והם יזמו אותו, לעומת זאת ההנהגה המושחתת כספית ומוסרית של הרשות הפלסטינית (על החמאס בכלל אין מה לדבר) מציגה את המצב כאילו היא עושה לנו טובה, בפעם האחרונה שבדקתי הישראלי הממוצע חיי ברווחה והפלסטיני הממוצע חיי פחות או יותר בזבל, לכן האינטרס שלהם לשלום גדול הרבה יותר, ברגע שהם יבינו את זה יגיע השלום.

גיא ד 21 במרץ 2015

האינטרס של האנשים והאינטרס של השלטון לא זהים במקרה הזה. אולי אלה שבשלטון טוב להם אבל לרוב האנשים שם לא טוב.
אם לא לדבר מול השלטון בצד השני לנסות להרים אופוזיציה שכן רוצה לשנות.
אבל קטונתי, אני רוצה שמי שאמור לדעת מה עושים יתחיל להתקדם לשם

אביאל 21 במרץ 2015

גיא, ניסו להקים אופוזציה לעראפת וגמרנו עם החמאס, ביום שלעם הפלסטיני ימאס באמת הוא יפסיק לפגוע בישראלים ויתחיל לפגוע במנהיגים שלהם, לפני עשור היו צוחקים בהקשר הזה של ערבים והתקוממות, אבל האביב הערבי הוכיח שאפשר אחרת, ביום שהפלסטינים יעשו את זה השלום יגיע מהר מאוד, לשני הצדדים יש אינטרס גדול מאוד בשלום.

holden 20 במרץ 2015

אנחנו " נושאת-המטוסים" הכי גדולה והכי יציבה עבור ארצות הברית של אמריקה,
אובמה רכרוכי לא רק איתנו אלא בכלל,
בתור מנהיג אובמה יכול רק לצחצח לנתניהו את הנעליים על מדרגות הקפיטול.

איתמר 20 במרץ 2015

אובמה הוא דמות היסטורית ואת נתניהו איש לא יזכור בעתיד – זה ההבדל בין מנהיג שמבצע מהלכים בעלי משמעות (גם אם אלה אינם פופולריים בקרב חלק מאזרחי מדינתו) ובין מנהיג שלא עושה דבר ובוחר בסטטוס קוו (המדומה)

מתן גילור 20 במרץ 2015

נכון, ההיסטוריה תזכור אותו כזוכה פרס נובל לשלום וכנשיא ארה"ב שלא מנע גרעין איראני. הוא וצ'מברליין יזכרו כאלה שהובילו להרג של מיליונים ועשרות מיליונים כי סרבו לנקוט ביד קשה בשלב מספיק מוקדם.

אביאל 20 במרץ 2015

איתמר – השאלה היא כזו, ברור שנשיא ארה״ב בראייה עולמית הוא דמות היסטורית יותר מאשר ראש ממשלה בישראל – אבל בהיסטוריה של עם ישראל נתניהו בהחלט יזכר, את אובמה יזכרו בהיסטוריה כנשיא השחור הראשון ולא יותר מזה.

אסף THE KOP 20 במרץ 2015

כנשיא המוסלמי הראשון…

גיא ד 20 במרץ 2015

הערבי הראשון לא?…

אריק 20 במרץ 2015

קיבל את המדינה אחרי משבר הסאבפריים ומסובכת בעירק. ייצב את המשק (יחסית ועל חשבון מחליפו אבל בבהחלט מצב טוב יותר מכשנכנס) הציל את תעשיית הרכב האמריקאית. החזיר את החיילים הביתה, ואבמה קר למרות מה שאתם קוראים בעיתונות הישראלית, הצלחה (אני עוסק בשיפוי ביטוחי רפואי אמריקאי למחייתי, הצלחה מעל ומעבר למצופה). אני דווקא חושב שהאכזבה (בנתיים האפרווול רייט שלוממאוד השתפר עד שהוא גבוה מאוד לנשיא בשנה שביעית, אבל בכל זאת) מקורה בציפיות לא אפשרייות, בהם לא עמד אמנם; אבל כולם מבינים שהוא די מוגבל ביכולתו להשפיע על דברים כמו אי שוויון. דווקא החלק האחרון לדעתי, יישכח כמו לרייגן בסוף שואלים איפה נקודת הפתיחה ואיפה הסיום במבחן הזה הוא עמד בכבוד.

אביאל 21 במרץ 2015

אריק – את משבר הסאבפריים פתר הבנק המרכזי בזכות העצמאות שלו.

באבא ימים 22 במרץ 2015

ללא שום ציניות אני אומר שנתניהו הולך ככל הנראה להיות ראש ממשלה הסטורי עבור ישראל הרבה יותר מאשר אובמה הולך להיות נשיא היסטורי עבור ארה״ב.

ישראל שאחרי נתניהו לא תהיה אותה מדינה. אני לא יודע איזה מדינה היא תהיה – אבל יכול מאוד להיות שהיא לא תהיה יהודית ודמוקרטית.

אסף the kop 22 במרץ 2015

מוסלמית ודיקטטורית ?

באבא ימים 22 במרץ 2015

יתכן. או יהודית ודיקטטורית.

אסף THE KOP 22 במרץ 2015

אבל בטוח שלא מוסלמית ודמוקרטית.

איתמר 20 במרץ 2015

הימים האחרונים בישראל מטלטלים חלקים גדולים בקהילה היהודית הליברלית בארצות הברית.
יהיו לכך השלכות דרמטיות בעתיד על מידת העניין והתמיכה שלהם בישראל.
http://forward.com/articles/217047/how-can-we-support-israels-ideals-but-not-bibis/

ניר 20 במרץ 2015

ההתבטאות של נתניהו היתה מלוכלכת, אבל שגורה לגמרי בבחירות האמריקניות ויריביו של אובמה השתמשו בכלי הזה (המיעוט X ילך כולו לקלפיות כדי לבחור במועמד Y) כל הזמן. גם הילארי דיברה על גברים לבנים ממעמד הפועלים שמטים את הבחירות לצד השני.

חוץ מזה, כמו שהמגיבים מסבירים לך בעדינות למעלה, ארה״ב ומדינות בעולם ככלל לא בוחרות את בנות בריתן לפי שיקולים של מוסר. שים לב שהיחסים עם ארה״ב היו הרבה פחות קרובים לפני מלחמת ששת הימים, כלומר טרם הכיבוש, שאז היא הבחינה שעלה פה כוח משמעותי במזה״ת שעשוי להיות מועיל לאינטרסים שלה.

וגם אם במוסר עסקינן, אז לא רק שלארה״ב יש בנות ברית גרועות בהרבה, ארצות הברית בעצמה גרועה מאות מונים מישראל בכל מדד שהזכרת: הרג חפים מפשע למשל. ההבדל כל כך עצום שאי אפשר אפילו להשוות בין כמות החפים מפשע שהרגו שתי המדינות האלו.

אתה יודע מה, קח את פועלות ארה״ב מ 2001 והלאה מול כל תולדות היישוב העברי בארץ וגם אז אי אפשר להשוות. ארה״ב הפכה שתי מדינות לא קטנות לעיי חורבות אחרי התקפת טרור אחת ב 9.11, וממשיכה לזרוע שם פחד עם תקיפות ממל״טים – שאובמה **שילש** את מספרן – כל זה אלפי קילומטרים מהגבול שלה. אפשר רק לדמיין מה היה קורה ליישות שהיתה אשכרה משגרת עליה רקטות באופן קבוע.

טיעון כל כך הזוי – הייתי ממליץ לך לחפש עבודה ב״הארץ״, אם לא ידעתי שאתה כבר שם.

אוהד 20 במרץ 2015

הוא כנראה שלח קורות חיים לידיעות אחרונות וזאת המשימה שנתנו לו.

MOBY 20 במרץ 2015

יואב יש לי מספר טלפון של מטפל שיכול לעזור לך. אפילו כמה למרות שזה מצריך שיתוף פעולה.
האינטרס של ארצות הברית במזרח התיכון עדיין קיים. נכון התלות בנפט נגמר אבל כאשר הדוב הרוסי עדיין מהווה מטרד לנשרים האינטרס עדיין קיים.
הפירוק של מדינות ו״עמים״ שקמו על ידי הסכם החלוקהשל סייקס פיקו מתרסק מול העיניים. הקיצוניות המוסלמית מתרוממת. והאמירה המיותרת של ראש הממשלה (שמצטער, אני לא שמעתי אותה, אבל שמעתי עליה) לוותה באמירה אחרת של ראש הממשלה שהוא ראש הממשלה של כולם. כפי שאמירה (ששוב אני לא שמעתי אותה אבל שמעתי עליה) לוותה באמירה שנאום בר אילן קיים והוא מעוניין בפתרון וסיום הסכסוך.
וביום שמיעוט כלשהו בארצות הברית יגדיר את עצמו כעם המקסיקני/אירי/ניגרי או ישראלי ולא אמריקאי זה היום בו יבטלו לו את האזרחות במהירות שיא..
שאזרחי קליפורניה יטענו שהם צאצאי המקסיקנים וככאלו הם דורשים היפרדות.
אתה שוכח שכאשר האמריקאים מחפשים ממי ללמוד בהתמודדות מול טרור או מערכות משלימות מתקדמות למערכות נשק אמריקאיות הם פונות למדינה קטנה במזרח התיכון. כאשר הם רוצות מידע אמין ועכשווי מהקורה במחוזותינו עד בואכה אירן הן פונות לראש הממשלה

Matipool 20 במרץ 2015

איזה מזל יש לארה״ב שאנחנו קיימים . מה הם היו עושים בלעדינו ?
בטח לא היו מחזיקים מעמד יותר מכמה חודשים .

MOBY 20 במרץ 2015

היו קיימים איפה קראת שלא. הבנת הנקרא!
אם לא היו להם אינטרסים פה הם כבר מזמן לא היו כאן.
אין פה פילנטרופיה. יש יחסי תן וקח לא רעים.
ברגע שארצות הברית תחוש שהיא מפסידה מהיחסים איתנו, המאזניים יכריעו.

אהד 20 במרץ 2015

גיבוב של שטויות. אבל אם כבר העלת את הנושא: הציבור הערבי ברובו המוחץ בחר ברשימה הערבית של זועבי, אותה רשימה שסרבה להסכם עודפים עם מרצ.. לא רואה יותר מדי בעיה במה שהוא אמר. יכול היה לבחור באמירה יותר פוליטיקלי קורקט אבל לצערי הציבור הערבי בחר בגזענות ובלאומנות, כך שהאזהרה שלו התבררה כנכונה

אביאל 20 במרץ 2015

מזל טוב יואב בורוביץ׳ כרגע נוספת לרשימה המפוארת של האוטו-אנטישמים.

בוא נבחן את המצב היום – ישראל ללא ארה״ב = סופה של מדינת ישראל – אם לזה אתה מייחל אתה אכן עונה להגדרה לעיל.

דבר שני, כנראה שאין לך מושג על ארה״ב, למרות שמדי פעם אתה מתהדר שכן, אז בוא תראה את המציאות – ראשית, את הסיוע מאשר בראש ובראשונה הקונגרס האמריקאי, אכן הנשיא יכול להטיל וטו על כך ולסיים אותו, אבל ברגע שזה יקרה אובמה בדרך לא רק להיות שנוא נפשם של הרפולביקנים, אלא יתחיל לגייס אויבים מבית (דמוקרטים), עכשיו ברגע ששני שליש מהקונגרס והסנאט מחליטים משהו יחדיו הם יכולים לעקוף וטו נשיאותי, עכשיו תרשי לי להסביר לך משהו – יש חילוקי דעות לגבי המדיניות הנוכחית של ישראל, אבל הקונצנזוס לגבי ישראל בציבור האמריקאי הוא מוחלט (אגב, למרות עלילות השמאל, הוא בעלייה קבועה בשני העשורים האחרונים) ככה שגיוס שני שליש הוא לא בעיה רצינית – כך שאם אתה מסתכל על העניין לאובמה יש רק מה להפסיד בכך מבחינה פוליטית, הוא לא יכול במציאות לעצור את הסיוע לישראל.

דבר שלישי, אני חושב שאתה לא מודע לכוחו של הלובי היהודי ויותר מכך לכוחם של היהודים בארה״ב, על איפאק אין צורך להרחיב, אבל בוא נדבר על היהודים. ראשית אמר כבר אחד העם שהבית הלאומי בארץ ישראל לא יהיה רק משכנם הפיזי של היהודים אלא בראש ובראשונה המקום בו הם יראו כמקלט, למרבית היהודים (בניגוד אליך) יש תודעה היסטורית, הם יודעים שהם צריכים מדינת יהודית חזקה שתהווה תעודת ביטוח לכל יהודי באשר הוא (ישראל הוכיחה את זה היטב, עם אסירי ציון, עם העליה מאתיופיה ועם כמעט כל יהודי שסובל בעולם). על כן תעריך את כוחם של הבאים: בהייטק – פייסבוק, גוגל, אורקל, מיקרוסופט והרשימה עוד ארוכה מאוד, בפיננסים – החל מסורס ועד אייקן, לורס פינק מבלרוק (תעשה חיפוש קטן למקרה שאתה לא מכיר), שבעה מבעלי קרנות הגידור הגדולים בארה״ב הם יהודים ואפשר למלא עמודים בקטגוריה (אה, כולל יהודי שומר מצוות אחד, שר האוצר של ארה״ב). במדיה, החל מגפן, שפילברג ועד בלומברג וכך כמעט כל קטגוריה אחרת במשק האמריקאי. נבחן את זה רחב יותר – רבים מבעלי ההון הם תומכים מובהקים של ישראל, החל מתאגידי הנשק הענקיים שהם בעלי ברית חזקים וויתיקים מאוד עם ישראל ועד האחים קוך (אתה מוזמן גם כן לעשות חיפוש) בעלי ההשפעה.

דבר רביעי, ארה״ב היא מדינה שאוהבת מאוד מדינות עם ערכים דומים לה, ישראל, למרות הכל היא כזו, כי אם היה לך את האומץ לכתוב דברי הבל כמו שלך בכל המרחב בו אנו חיים סביר להניח שהיית כבר כלוא איפשהו, כולל אצל חברייך הפלסטינים – ישראל היא בעלת ברית רבת שנים של ישראל, מעליה נמצאת אולי רק קנדה ובריטניה, האינטרסים זהים – החל מאנשי הצבא ועד פקידי הממשל – זה גם מה שיפה במערכת האמריקאית, כותביה (בניגוד אליך) היו בעלי חזון וביזרו את הכוח בין רבים, לכן תצטרך לשכנע הרבה יותר מאשר את הנשיא.

מסתבר שככה זה אצל השמאל, שהמשחק הדמוקרטי לא מתאים לאג׳נדה שלהם הוא הופך ללא לגיטימי, בפעם ה100 שאני כותב בדה באזר, המאפיין הייחודי של השמאל הישראלי הוא ליברליות חד צדדית.

אסף THE KOP 20 במרץ 2015

קוראים לזה "חזית הג'יאהד הליברלי"

אסף THE KOP 20 במרץ 2015

אולי מישהו ייקח יוזמה וייפתח דף אינטרנט של "בכי של שמאלנים" בו ירוכזו כל הפוסטים, הציוצים וכו' של טיפוסים מסוג אלונה קמחי, יאיר גרבוז, יגאל סרנה (היגאל של מחנה השמאל) ובורביץ' יקירנו ?
שתהיה לנו קצת הפוגה קומית בשגרת היום-יום.

אביאל 20 במרץ 2015

V15 ישמידו את הדף, זה יפריע להם לV19.

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

לידיעתך, אני סולד מהנאום של גרבוז ולא חיבבתי את האיש אף פעם. הדברים שקמחי כתבה גם זוועתיים.

אסף THE KOP 20 במרץ 2015

שיהיה…

the bird 21 במרץ 2015

יש מצב שתסלוד אולי גם מהדברים שלך על הדרך? (:

אחד העם 20 במרץ 2015

הרג המוני של חפים מפשע?

דימיטאר ברבטוב 20 במרץ 2015

הניצחון המוחץ של ביבי הושג כשהוא סוף סוף אמר אמת- שבמשמרת שלו לא תוקם מדינה פלסטינאית, שהעובדה ש-20% מהאזרחים שלו מממשים זכות הצבעה היא בעיניו איום קיומי. גם אני מייחל שהסרת המסיכה הזו תוביל תוצאות, וביניהן בראש ובראשונה שארה"ב תפסיק לחבק ולגונן עלינו באו"ם ובעולם. כבר ארבעים ושמונה שנה שאנחנו תקועים במבוי סתום בשאלת השטחים, לא מצליחים להחליט מה עושים עם התושבים שגרים בהם בזמן שאנחנו מעמיקים את מפעל ההתנחלויות וכפועל יוצא גם את הנוכחות הצבאית שלנו בשטח. הדילמה כמובן יותר מסובכת משום שבצד השני ישנם מספיק אנשים שמבטיחים לנו רק דם והרג עד שישיגו את כל המדינה, לא רק את הגדה המערבית ורצועת עזה. אז בינתיים אנחנו ממסמסים ומושכים זמן ומחכים שמשהו יקרה, לא ברור מה, כנראה שהמשיח יגיע ויציל אותנו מהצורך להחליט. מדינת ישראל איננה מסוגלת לפתור את הפלונטר בכוחות עצמה, היא שסועה מדי מבפנים.

אז כן, חרם בינלאומי מוחלט וממושך, מהסוג שהכריע את דרום אפריקה, יכריח אותנו להסתכל במראה ולהבין שלמעשים יש תוצאות. שלבחירה להחזיק מיליוני בני אדם תחת משטר צבאי מתמשך יש השלכות. הצעד הראשון לקראת חרם אפקטיבי שכזה יהיה שארה"ב תחדל מלהיות הבייביסיטר שלנו. ואז אולי נצליח לקבל החלטה- סיפוח ומתן אזרחות, טרנספר, משטר אפרטהייד רשמי לכל דבר ועניין, מדינה עצמאית, לכל פתרון יש חסרונות ברורים, העיקר שנחליט כבר.

שלו 21 במרץ 2015

אם יש משהו שאני די בטוח בו הוא שביבי כל כך חסר ערכים שאם האפשרות להקמת מדינה פלסטינאית תהיה במשמרת שלו, הוא יקימה ועוד איך…

יוני 20 במרץ 2015

לארה״ב מעל 500 בסיסים ברחבי העולם, הגדולים מבינהם בערב הסעודית וקטאר. הנשק שלהם מציף יבשות ומזין מלחמות כבר 7 עשורים. אובאמה הוא פרזנטור זמני של מעטים שעושים הון מהמלחמות האלה.
לדעתי אתה מצפה ממנו ליותר מדי

אריק 20 במרץ 2015

המצב כל כך הרבה יותר מורכב ממה שאתה מתאר.
אם ארהב היתה רוצה באמת מדינה פלשתינית היה די בשיחת טלפון קצרה. הם לא מעוניינים בזה. כדאי שנבין את זה. מדינה פלשתינית עצמאית לא תקום לדעתי, יהיה הסדר שיכלול הסדרי בטחון שיכללו את הרשות עם ירדן מצרים וישראל. לא מדינה כמו באוטופיה של הנייניטיז.
אגב, דוגמה לתיאור המצב המורכב היא ההצבעה במזרח ירושלים. רוצה לנחש למי הצביעו שם ברב גדול?
ניתקלתי בתופעה בשיחות של המגזר בפייסבוק, היונשם הרבה אנשים שאיחלו הצלחה למפלגה המאוחדת אבל הודיעו שהם עם ביבי לשאלה איך ייתכן, השיבו אנחנו במזרח ירושלים לא רוצים מדינה פלשתינית. אמרו להם שאים פינוי אשפה, נקום בכיתות ושירותי עירייה כמו במערב, והם השיבו שזה נכון. אבל עדיין הם מעדיפים את זה על האפשרות השניה. המצב מאוד אפור. זה נכון גם לדברים של אסף, אתם מפשטים את הדברים קצת יותר מדי.

YG 20 במרץ 2015

בורוביץ, שנים אני לא נכנס לפוסטים שלך בגלל ההלקאות העצמיות והשנאה שנוטפת כמעט לכל סוג של ספורט. הפעם חרגתי. ועכשיו אני מצטער שעשיתי כן. אתה פאטתי, ממורמר, ועושה הרושם שאתה צריך זיון טוב בשביל להשתחרר.

יואב בורוביץ׳ 20 במרץ 2015

כולנו, לא?

סימנטוב 20 במרץ 2015

:-)

אלון 20 במרץ 2015

בורוביץ, נראה לי שקיבלת הזמנה…

ניתאי 2 20 במרץ 2015

אז לא רק בספורט אני חושב לגמרי הפוך ממך

עורב סגול 21 במרץ 2015

אובמה בז למי שמתחנף אליו ומתחנף אל מי שבז לו. לקח לביבי 6 שנים ללמוד את זה.

the bird 21 במרץ 2015

כרגיל עוד פוסט אנטישמי מבית היוצר של הבועה השמאלנית במדינה

אחד 21 במרץ 2015

אובמה הוא נשיא חלש, הוא לעולם לא יעשה מה שאמרת (שלא ישתמע מכך שאני מסכים לדבריך).

אחד 21 במרץ 2015

אגב אובמה וביבי מאד דומים – שניהם יודעים לנאום יפה ולסחוף את ההמונים, אבל שניהם מנהיגים גרועים שלא יודעים לקבל החלטות.

טל המנצ'סטרי 21 במרץ 2015

אני בדרך כלל לא מגיב לטורים שלך בכל הנוגע לכדורגל כשלדעתי הם בעיקר מעידים של חוסר הבנה וכשיש בהם לא מעט מרירות.
עכשיו מגיע הטור הפוליטי שלך וגם הוא עם כל-כך המון חורים, חוסר ידע ומרירות.

זה לא בריא להיות כל-כך מריר, זה בעיקר מביך כשאתה כותב באתר שכזה בכזו שטחיות (למשל, כמו בטור שלך על יפו)
ואני, אני כבר יודע שפעם הבאה שאני אראה שאתה כותב משהו, אני אפילו לא אטרח, מעדיף כבר לספור כמה דפים יש בגליל של נייר טואלט.

יואב בורוביץ׳ 21 במרץ 2015

לכל מי שכותב שהוא לא יקרא אותי יותר- לא יותר קל פשוט לא לקרוא?

edgecator 21 במרץ 2015

אתה צריך לקחת את זה כמחמאה. הרי כפי שמצטייר מהפוסטים שלך כאן בדה באזר, כל תכלית הכתיבה שלך היא לייצר פרובוקציות ולעורר תגובות ייצריות על חשבון קיום דיון אמיתי ומעמיק בין אנשים שמבינים את המאטריה, או לפחות מצמצמים את אמירותיהם לרמה שבה הם מבינים אותה (מה שאתה, כמובן, לא עושה). אז הנה, זה עובד. פעם אחר פעם. האמת? כל הכבוד. גם זה כישרון מסוים.

תומר ש 21 במרץ 2015

+1

רטקסס 21 במרץ 2015

ואני חשבתי שרק בספורט אין לך מושג.
ברק אובמה =\ ארה"ב.
מדינת ישראל = (N1, N2, N3….. + ארה"ב)

"גזען מסריח שנוקט בהרג המוני של חפים מפשע". אחלה דרך לדבר על ראש ממשלה.

יהודה 21 במרץ 2015

טור מזעזע!!!

תומאס נוימן 21 במרץ 2015

הרבה שנאה יש כאן לאובאמה וביקורת עליו, אפילו ביקורת על ניהולו את ארה"ב מבחינה פנימית. הכהונה האדירה שלו (לאחר שירש קטסטרופה מבוש הבן) תקבל את ההכרה ההיסטורית שלה רק בעוד 20-30 שנה. והוא הנשיא הכי טוב שהיה ל"ישראל" מאז ומעולם. תשאלו את בני גנץ. תשאלו את בוגי. העיקר אנשים בורים אוהבים ללגעוג לו ולקרוא לו "חוסיין". גזענים. טינופות.

ולעניין ביבי – נוסח עבירת "איסור פרסום הסתה לגזענות" מתוך חוק העונשין הישראלי –

"המפרסם דבר מתוך מטרה להסית לגזענות, דינו – מאסר חמש שנים.
לענין סעיף זה, אין נפקא מינה אם הפרסום הביא לגזענות או לא ואם היה בו אמת או לא"

מי מרים את הכפפה וניגש לתחנת המשטרה הקרובה כדי להגיש תלונה נגד ראש הממשלה?

אסף THE KOP 21 במרץ 2015

אתה ?

the bird 21 במרץ 2015

בוגי קרא לכל הממשל הזה בשמות מאוד מעניינים…..
ואני מחכה שתגיע למשטרה יאללה קדימה איפה אתה?

גיל 21 במרץ 2015

באמת לא ברורה לי ההתנפלות על בורוביץ'. הוא כתב כאן דברים הגיוניים לחלוטין שכל שוחר שלום היה צריך לחתום עליהם. אובמה כמובן לא יאמר את הדברים הללו אבל ארה"ב עושה לישראל טובה גדולה מאוד בסיוע הבטחוני ואם אני הייתי אמריקאי הייתי מתעצבן על כך שכספים שלי הולכים למדינות זרות (לא רק ישראל). גם לגבי הגזענות, אובמה כבר אמר שהוא חש חוסר שביעות רצון מההתבטאות הגזענית של ראש הממשלה רק שאין לו ממש מה לעשות עם זה. ארה"ב לא תזנח את ישראל אבל ביבי דרדר את היחסים עם המדינה שהכי תומכת בנו ועוד בתקופה שהתמיכה הזו חסרת תקדים גם אם מעטים מודעים לה.

גיל 21 במרץ 2015

ואגב, צורת התגובות כאן וההשמצות שמחולקות לבורוביץ' שלא התבטא בצורה חריפה בכלל גם אם הדברים שכתב לא נעימים לאוזן, מעידה יותר מהכל על המצב הקשה של המדינה ועל השיח המאוד צר שיש במדינה.

אסף the kop 21 במרץ 2015

נו, איזה מזל יש לך שאתה לא חי כאן ?

the bird 21 במרץ 2015

חחחח לא התבטא בצורה חריפה
וואלק אתם אנשי השמאל קיצוני,
איבדתם כיוון לגמרי
אם לכתוב בצורה אנטישמית כזו זה לא חריף
…..אז המונח שיח צר מקבל משמעות חדשה

גיל 21 במרץ 2015

אתה רק מוכיח את מה שכתבתי. כל מי שמעז לומר משהו שהוא קצת שמאלה מהימין ששולט בו נחשב לאנטישמי. או שזה נובע מבורות מוחלטת של מהי אנטישמיות או סתם ניסיון לדקטטורה של המחשבה.

the bird 22 במרץ 2015

הבורות היא שלך ידידי
ואתה מוסיף לה כרגיל קורטוב של התנשאות,
נעימה שכזו לכל מנשקי הקמעות שכמוני…
וכנראה שם בנכר לא הגיע שטיפת המח שעשו פה בתקשורת
שהיא הדיקטטורה השלטת במחשבה,
אבל באמת שזה לא נורא מבחינתי תמשיך לחיות בללה לנד
ותהיה האדם המוסרי ביותר הקיים על פני הפלנטה (לשיטתך הנלוזה)

גיל 22 במרץ 2015

תמשיך להגיב בדמגוגיה שלך, אתה רק מוכיח שכל מה שאמרתי נכון. אפשר להשתמש בתגובות שלך ללימוד טיעונים דמגוגים וכשלים לוגיים.

the bird 22 במרץ 2015

חחח איי גיל
תמשיך לכתוב בהתנשאות
הניתוק שלך מהמציאות מראה פה שוב בהודעות
איך הכל מתנהל "אצלכם" שם בשמאל הקיצון

גיל 22 במרץ 2015

חוץ מניבולי פה ודמגוגיה אתה לא אומר כלום. וזה מגיע מהימין ה"מתון" כביכול.

wazza 21 במרץ 2015

טוב שהוספת את המילה קיצוני לשמאל כי כל ההתבטאויות האחרונות (קמחי, סרנה וחבריהם ואפשר להוסיף גם את בורוביץ׳) ממש לא משקפות את רוב השמאל

גיל 21 במרץ 2015

אתה לא יודע שקיצוני זה כל מי שלא חושב כמותם? לא מספיק היום להשתמש בשמאלני בתור קללה אלא הם חייבים להיות קיצוניים.

אסף the kop 22 במרץ 2015

קצת מצחיק לשמוע את זה.
אחרי הכל אלו הם אנשי השמאל שרואים בליכוד מפלגת ימין קיצוני.

the bird 22 במרץ 2015

לא יפה גיל ללכלך ככה,
כתוב במפורש שמאל קיצוני
שאיבד את "המצפן" שלו לגמריי
ומה לעשות שאתה וחבריך (כמו שהבחור ציין למעלה)
כבר איבדתם את הזהות שלכם…והרצון היחידי שנשאר לכם
זה 1 משתי אופציות
1.להחליף את העם
2. לקרוא לפריץ התורן שיעשה פה סדר (כמו מה שאתם חושבים שהוא צריך להיות)

כי אתם כמובן הקול המוסרי הנעלה ביותר ביקום כולו !

גיל 22 במרץ 2015

נו, כרגיל השמצות דמגוגיות וקביעת "עובדות" מה אני חושב. בשביל מה אתה כותב פה אם אתה "יודע" כל מה שאני חושב?

the bird 22 במרץ 2015

התוספת הייתה מכוונת בכוונה לכל מי שנחשב "כשמאל ציוני" שהוא לא קיצוני,
מה לעשות שלאוזניים כמו של גיל ודומיו זה לא מספיק
ליכוד זה כבר קיצון מדיי בהגדרה שלו מימין
וככה כל מי שלא חושב כמוהו הוא פאשיסט וכו'

הגבר עם הקוביות 22 במרץ 2015

אוו.. טור שמאלני… איזה כיף לכם לכתוב על התסכול והמרירות שלכם איפה שרק אפשר.
אז יש לי כמה בקשות ממכם:
1.קודם כל מי שנכנס לאתר זה בדרך כלל בא לקרוא טורים על ספורט ולא על פוליטיקה ולכן- בבקשה ממכם לא משנה לי דעתכם הפוליטית אל תביעו אותה בטורים שלכם פה (כשאני רואה פה טור כזה זה רק מוריד לי מההערכה שלי לכותב- באמת חבל לי).
2.אתה טוען שהאמירה של ביבי גזענית וחסרת מוסר?? מה דעתך על קמפיין השמאל הלא מוסרי בעליל שהתנהל פה בחודשים האחרונים נגד ביבי (והימין באופן כללי אבל בעיקר נגד ביבי)?? זה בסדר, זה לא בעיתי??
3.בהקשר לדעותיך שאנחנו צריכים לבוא לקראת הפלסטינים בשביל שיהיה פה טוב יותר-
נניח שאבו מאזן פרטנר לשלום (והוא לחלוטין לא!!) ובאמת רק רוצה מדינה מסודרת לעמו שתחיה בשלום לצידנו- אתה חושב שהוא יוכל לעצור את החאמס\דאע"ש\כל ארגון טרור אחר מלהשתלט על השטח שייתנו לו ולירות עלינו רקטות משם וחמור מכך- להוציא מחבלים לפיגועים רצחניים בשטחי ישראל??
4.ועצה לכל השמאלנים באופן כללי- מדינתו הקטנה לא מושלמת וכמוה גם מנהיגה (ביבי) אבל יש לה ולו גם המון צדדים נפלאים (יותר משלילים)!!, או בקיצור תפסיקו לשנוא את המדינה שאתם חיים בה!!

הגבר עם הקוביות 22 במרץ 2015

הכוונה ב"טור כזה" היא כמובן גם לטורים ימניים- למרות שלא יצא לי להיתקל פה באחד כזה

Xxxx 22 במרץ 2015

הגדעון לוי של דאבאזר
אידיוט עיוור

Comments closed