חיללה את קודש הקודשים

426_אלונה

"אמר לי פעם שופט 'המטרה שלי לנהל משחק כך שלא ירגישו אותי'. מאחלת לגרינפלד שיפוט מוצלח, מקווה למשחק ספורטיבי ושנצא עם חיוך".

כך צייצה היום אלונה ברקת בטוויטר. הבעלים של הפועל באר שבע כותבת בכסות חיובית. היא מאחלת לכולם רק טוב. גם לשופט גרינפלד. הכי טוב בכלל שלא יורגש. כך אמר לה פעם שופט..היא גם מקווה למשחק ספורטיבי. והכי חשוב: שהם- מי זה בדיוק הם?- יצאו עם חיוך.

בהרבה מאוד מדינות ברקת חוטפת על זה קנס מאוד כבד, ואולי גם הפחתת נקודות- וגם אז היא יוצאת בזול.

אין דבר מקודש יותר מטוהר המשחק. טוהר המשחק נובע מעצמאות מוחלטת של השופט. ברגע שנעשה ניסיון כלשהו להשפיע על השופט- טוהר המשחק נפגע.

אלונה ברקת חיללה היום את קודש הקודשים של משחק הכדורגל. אבל אצלנו- במדינה חסרת כל תרבות ספורט- ספק אם מישהו בהתאחדות לכדורגל ו/או במנהלת בכלל ישקול להעניש בחומרה את ברקת ואת קבוצתה. ועוד יותר גרוע: תקשורת הספורט, כלב השמירה עאלק, גם לא תדרוש זאת. לפחות עד עתה לא קראתי או שמעתי שום דרישה להעניש את ברקת- והסיפור מתגלגל כבר כמה שעות טובות.

אז לפחות אני אעשה זאת כאן: קנס חמור והפחתת נק' בפועל או יותר נק' על תנאי להפועל באר שבע- כדי שאף בעלים או איש מועדון לא יחשוב בכלל בעתיד להשפיע במישרין או בעקיפין על שופטים.

כל דבר פחות מזה הוא פארסה.

איך עוזרים להתקפה?
סליחה שניצחתי

88 Comments

יניב פרנקו 6 באפריל 2015

כל מילה יואב

יוספיהו 6 באפריל 2015

+1

דרך אגב, נראה לי שאם טביב למשל היה אומר את זה(ואין לי שום טיפת סימפטיה לבנאדם באופן כללי), זה היה יוצר יותר בלאגן

יואב בורוביץ׳ 6 באפריל 2015

מסכים, אלונה היא טפלון. אבל הבעיה היא בגישה הכללית ובחוסר ההבנה מה הוא משחק נקי.

אריק האדום 6 באפריל 2015

עם השופט, בלי השופט, קיבלו בראש.
ואני בטוח לא מאלו ששמחים על ניצחון צהוב, אבל מחייך בצנעה שסתמו לה את הפה.

פורד פרפקט 6 באפריל 2015

עוד אדום איתך

אריק האחר 6 באפריל 2015

בורביץ
אתה כל כך צודק שזה מפחיד !!!!
מדהים שאף אחד לא מצא לנכון להגיב.
איפה הדובר של מכבי ?
איפה משהו מהתאחדות או מאיגוד השופטים ?

פורד פרפקט 6 באפריל 2015

זה היה קורה רק אם מכבי היו מאבדים נקודות

אריק 6 באפריל 2015

מסכים עם כל מילה!!
פשוט בושה.

גיסנו 6 באפריל 2015

זה מה שקורה לקבוצה שמתעסקת בשיפוט במקום בכדורגל. קארמה איז א ביץ'.
העיקר שלרגע קט אלונה חשה את עצמה מוריניו

גיא זהר 6 באפריל 2015

הציוץ של אלונה הוא שערוריה. להפסד אין דבר וחצי דבר עם הציוץ.

גיסנו 6 באפריל 2015

אני חושב שכן, כי בצורה שזה נעשה זה מעביר מסר שגם ככה זה לא בידיים של הקבוצה ואין לה סיכוי – רק מכינים את הקרקע לתירוץ.
כשזה בא מבעלת הבית משהו מזה כנראה מחלחל למטה.
לפני שבוע או שבועיים אלונה צייצה על זה שמקפחים את ב"ש בגלל שמשדרים רק את מכבי. אם אתה רוצה לרות באמת לאליפות אתה חייב להפסיק לשחק אותה מסכן ומקופח. לפחות קצת, ובעיקר כלפי פנים – וזה אני ממש לא בטוח שנעשה.

גיא זהר 7 באפריל 2015

הציוץ היה לא ראוי בלשון המעטה, ועדיין בעיניי לא קשור לתוצאה. אני בטוח שדודזדה עשה את הפלופ כי חשב על הציוץ והאוויר של שחקני בש נגמר בדקה השישים וחמש בגלל הציוץ. באר שבע הפסידה בגלל שפחות טובה בגלל מכלול סיבות ולא בגלל ציוצים מטופשים

גיסנו 7 באפריל 2015

מציע לך לקרוא את הטור של יוסיפוביץ' בוואלה. הוא מסביר נהדר בדיוק למה הציוץ הזה הביא בסופו של דבר להפסד – בשורה התחתונה זה פשוט "מנטליות של סגנית".

גיא זהר 7 באפריל 2015

עם כל הכבוד ליוסיפון, לא מסכים איתו הפעם. מנטליות של סגנית בכל הכבוד זה בולשיט. מכבי טובה יותר בכל הפרמטרים מבאר שבע (ולא רק ממנה) בשנתיים האחרונות ולכן תזכה באליפות. לצערי לבאר שבע אין את סימאונה לצערי.

קפטן קוקי 7 באפריל 2015

הקהל של ב"ש שרק בוז לשופטים כשעלו לחימום לפני המשחק (!)
זאת קבוצה שמטופחת אצלה תודעת קיפוח. זה לא שהכושר הגופני שלהם פחות טוב, או שהם לא מצליחים להגיע לבלומפילד בהרכב הכי חזק שלהם פעם אחרי פעם, או שהם עושים טעות של גול בדקות הראשונות של המשחק, זה בגלל גורמים חיצוניים.
אם זה הסיפור שהם מספרים לעצמם, יהיה להם קשה מאוד להתקדם.

גיא זהר 7 באפריל 2015

טוב שלא אמרת שהקבוצה משקפת את העיר. מה זו תודעת קיפוח? אני לא חושב שיש דבר כזה לא בקרב השחקנים והמאמן ולא בקרב האוהדים. לפחות רוב אלו שאני מכיר. והיו אוהדים ששרקו בוז לאלישע בסוף המשחק. זה גם מתודעת קיפוח או אולי מחוסר שביעות רצון ממיקסום היכולת?

ניב 6 באפריל 2015

גיא זה מראה שיש לה עוד הרבה ללמוד (ואוו כמה שנים היא בכדורגל ועדיין עושה שטויות).
ההתנהלות לקראת סוף החלון של ינואר, ההתבטאות הזאת.
היא מכניסה המון רעש במקום שצריך שקט.
יש לכם קהל נפלא ושחקנים מצוינים, גם בוסית לא רעה בסה"כ.

גיא זהר 7 באפריל 2015

הציוץ בעייתי בגלל האיום המרומז ולא בגלל שיוצר חוסר שקט. ולדעתי, אתה נותן לה קרדיט היא בוסית בינונית במקרה הטוב, מה שצפוי ממי שלא ניהל דבר מעולם עד באר שבע, הבעיה שלא מבינה את זה ועושה באמת ים של טעויות שתקצר היריעה למנות.

אריה 7 באפריל 2015

מאחל לנו עוד הרבה שנים "בוסית שלא מבינה" כמו אלונה. שובניזם מסתתר בהרבה מקומות, הנה אחד מהם. אפשר לחשבושז/קי בן זקן מבין משהו,היא לפחות מקדמת את הקבוצה לאט לאט בניסוי וטעיה.

גיא זהר 7 באפריל 2015

חביבי, עלית על העץ הלא נכון אם אתה חושב שאני מבקר את התנהלותה של אלונה בגלל שהיא אישה. ולשיטתם ג׳קי, ובמיוחד הלוזונים מצוינים – מיקסום רווחים במינימום השקעה כשהלוזונים בשנים רבות גם מגיעים להישגים לא רעים. אלונה היתה כשלון חרוץ במשך חמש שנים, ובשנתיים האחרונות כשפתחה את הכיס וגם תוך ניצול הוואקום של הפועל ומכבי חיפה הקבוצה באמת מצליחה. האם יש התקדמות מהשנה שעברה? מסופקני. האם מחלקת הנוער מתקדמת? ממש לא. אבל שכחתי שאסור לדבר סרה בטפלון, שוביניסט שכמותי.

אורי 6 באפריל 2015

הקדשנו לה שיר היום ביציע

אסף THE KOP 7 באפריל 2015

כל הכבוד לכם.
נתן יונתן, יונה וולך ואלתרמן אפר לרגליכם.

matipool 7 באפריל 2015

אסף – גם בימין קוראים את יונה וולך ? חשבתי שכמו תחבורה ציבורית , היא שייכת רק לשמאל .. ( סתם סתם , צוחקים ) .

אסף The kop 8 באפריל 2015

קוראים את אצ"ג.
עוד אחד שנמפא"ינקים ניסו להעלים…

D! פה ועכשיו 8 באפריל 2015

אף אחד לא מנסה להעלים אותו
הוא פשוט לא רלוונטי יותר

לא מצייץ אף תו, לא נותן בראש בפייסבוש

ערן (המקורי) 6 באפריל 2015

זו לא פעם ראשונה שאלונה מדברת על שיפוט (בפעם הקודמת זו היתה התבכיינות של ממש).
מכבי שתקה, וכך ראוי, אין מה להתייחס לציוצים פאתטיים כאלה במישרין.
ההתייחסות העקיפה!של מכבי היום, היתה לתת לבאר שבע בראש. כך היה בכדורסל אחרי שהפועל ירושלים בנו במות לגביע, נגד קרית שמונה בגביע, ולא היום. יש דברים שכאשר עושים נגד מכבי, עולים ביוקר רב.

ערן (המקורי) 6 באפריל 2015

ולא היום= וגם היום.
מסימן הקריאה המוזר שנכנס לי בטעות לתגובה, נא להתעלם…

גיא זהר 7 באפריל 2015

הפועל ירושלים מעולם לא בנו במות, אולי עיריית ירושלים.

ערן (המקורי) 7 באפריל 2015

מבחינת מכבי, לא שינה מי בנה. האימפקט מבחנת המוטיבציה- זהה. שמעו את זה בתגובות אחרי המשחק.

ניק 6 באפריל 2015

סליחה על חוסר הקליטה שלי – אבל על מה לעזעזל אתם מדברים?!?!
איזה ניסיון להשפיע על השופט?!

דיזידין 7 באפריל 2015

לי זה מזכיר ראש ארגון פשע בסרט אמריקאי על מדרגות בית המשפט:
"גרינפלד איש נחמד, אני מאחל לו שיפוט מוצלח, ושנצא כולנו עם חיוך…"

גלעד 7 באפריל 2015

אותה שאלה. אני מחפש איזה קישור אומשהו…זה כל מה שהיא אמרה? שיפוט מוצלח ושנצא עם חיוך? למי אכפת?

גיל 6 באפריל 2015

לא נראה לי משהו שהוא בגדר עבירה אבל חסר טעם ומעיד על החולשה וחוסר הביטחון שלה.

זהבי לך לטוטנהאם 6 באפריל 2015

שימו לב לציוץ עכשיו של ג'ודי מוזס . לא פחות חמור

המכבייה 7 באפריל 2015

תמיד היתה אישה עם המון קלאס.
כמו כן גם בעלה הלולב.

גיא זהר 7 באפריל 2015

מה לה ולבש. שתעזוב אותנו במנוחה.

matipool 7 באפריל 2015

מה צייצה הגברת ניר מוזס שלום ?

גיסנו 7 באפריל 2015

אתמול:
"יאללה שייגמר כבר המשחק הזה, עצביי רופפים…מחזיקה אצבעות לב"ש, שיפסיקו להתלונן הגרמנים"

היום, לאחר תגובות כועסות:
"היות ואין לי שום דבר וכלום נגד העם הגרמני 2015!! להיפך, הם מעמודי התווך של התמיכה האירופאית בישראל. אז בבקשה תפסיקו עם הריגשי.."

matipool 7 באפריל 2015

תודה על העדכון .
יש מצב שהיא שמעה / זוכרת את מה שאמר בזמנו ליניקר על הגרמנים והשליכה את זה על מכבי ?

גיסנו 7 באפריל 2015

אני בספק שהיא מסוגלת לאיית "ליניקר"

המכבייה 6 באפריל 2015

פוסט מהמוצדקים.

רן 6 באפריל 2015

אלונה השיגה את שלה
השיפוט היום היה גרוע כל כל.
סוארז היה חייב להיות מורחק בלפחות 4 צהובים

שגיא 7 באפריל 2015

נסחפת לחלוטין… מה היא כבר אמרה? אין פה שום ניסיון לא חוקי להשפיע על שופטים. אם שופט מושפע מכזה משפט, הוא לא צריך להיות שופט.

יהודה.א. 7 באפריל 2015

מסכים לחלוטין

מאיר (חדש בשכונה) 7 באפריל 2015

נדמה לי שהבעיה היא שבאר שבע מאמינים שתמיד דופקים אותם ועוזרים למכבי או לקבוצות אחרות מהמרכז וצפונה. יותר משזה ניסיון להשפיע, זה רגשי נחיתות סתמיים וחסרי סיבה.

סימנטוב 7 באפריל 2015

כל מילה יואב, כל מילה

באבא ימים 7 באפריל 2015

מישהו יכול להסביר במה זה שונה מעשרות ואולי מאות התבטאויות אחרות ביחס לשיפוט?

גל ד 7 באפריל 2015

גם לי לא כ"כ ברור.

גיסנו 7 באפריל 2015

שזה צוייץ בבוקר המשחק, לפני המשחק, ולא אחרי שנעשתה. טעות איומה לחובתם (וזה שמעשתה טעות לחובתם לפני 3 חודשים ו/או לפני יותר משנה לא הופך את זה ללגיטימי

באבא ימים 7 באפריל 2015

אתה באמת חושב שבכל אחת מן הפעמים שפרגי או מוריניו (הם לא הנושא רק הדוגמאות הראשונות שעולות לי לראש) ביקרו את השופטים זה היה לאחר שנעשתה טעות איומה לחובתם? שמעולם הם לא אמרו את מה שהם אמרו על מנת להשפיע על השיפוט? זה שאתה אומר דברים לאחר משחק לא אומר שהם לא משפיעים על השיפוט. הם פשוט משפיעים על השיפוט במשחקים הבאים.

גיסנו 7 באפריל 2015

לא אמרתי אחרת.
אבל איך אומרים? "תזמון זה עניין של טיימינג".
למען הסר ספק, אני לא חושב שהיא עברה עבירה חמורה כ"כ כלפי החוק/תקנון, די בטוח שנאמרו דברים הרבה יותר גרועים על שופטים.
אבל לבוא להתבכיין על השיפוט בגלל טעות שקרתה לפני 3 חודשים, עוד הרבה לפני שהמשחק התחיל – זה פאתטי, משדר תבוסתנות, פוגע בעיקר בקבוצה שלה עצמה ופשוט הגיע לה לחטוף תבוסה.

באבא ימים 7 באפריל 2015

התבוסה לא מעניינת. זה החלק הטפל בעניין – בוא נתמקד בעיקר. הנה הטענה המרכזית בפוסט:

״אין דבר מקודש יותר מטוהר המשחק. טוהר המשחק נובע מעצמאות מוחלטת של השופט. ברגע שנעשה ניסיון כלשהו להשפיע על השופט- טוהר המשחק נפגע.

אלונה ברקת חיללה היום את קודש הקודשים של משחק הכדורגל. אבל אצלנו- במדינה חסרת כל תרבות ספורט- ספק אם מישהו בהתאחדות לכדורגל ו/או במנהלת בכלל ישקול להעניש בחומרה את ברקת ואת קבוצתה. ״

אני חוזר על השאלה שלי. במה מה שהיא עשתה שונה – לא סתם שונה, שונה עד כדי הצדקה של התייחסות נפרדת והגדרת המעשה כ״חילול קודש הקודשים של משחק הכדורגל״ – ממאות ואלפי התבטאויות אחרות ביחס לשופטים ולשיפוט?

גיסנו 7 באפריל 2015

התבוסה מבחינתי כן מעניינת, אם היו רואים שעת תגובה היית רואה שמלכתחילה הגבתי לפוסט רק אחרי המשחק – וזה לדעתי העונש הכי טוב. כמו שכתבתי "קארמה איז א ביץ'" – תבכי על השיפוט ובסוף תחטפי בראש כי הקבוצה שלך נחותה, ואין לך שום תירוץ מכל הבנק שהכנת לך מראש.

כתבתי לך כבר שלדעתי זה לא עד כדי כך קיצוני מבחינת "חוק" – הדרישה של בורוביץ' אמנם מוגזמת משהו – אבל לדעתי ההבדל העיקרי הוא שמוריניו לדוגמה (אולי מלבד השנה האחרונה בריאל שבה די איבד את הצפון) מדבר על השיפוט במסיבת העיתונאים אחרי משחק,או בראיון מוסדר במסיבת עיתונאים לקראת משחק (יום או יומיים לפני בד"כ), ולרוב אחרי שאיזה עיתונאי מרים לו להנחתה.

כמו שבעולם נורמלי אשת ציבור כמו ג'ודי ניר מוזס קרפין סממה סוקניק לוץ אהרונוב לא אמורה להתבטא כמו שהיא מתבטאת, בעולם נורמלי בעלים של קבוצה לא אמור להתבטא ככה, בטח שלא מיוזמתו האישית ובטח שלא שעות ספורות לפני משחק.

בלייק 7 באפריל 2015

אני לא מסכים עם בורוביץ' בנוגע לענישה או לדרמה שבניסוח, אבל הציוץ בעייתי מכמה סיבות:

קודם כל, החלק הראשון במשפט ("אמר לי פעם שופט 'המטרה שלי לנהל משחק כך שלא ירגישו אותי'"). היא כותבת ששופט אמר לה את זה כדי שזה יקבל איזשהו תוקף, ואז זורקת קלישאה, שכל חובב כדורגל מתחיל שמע אותה לפחות עשרות פעמים קודם, כאילו היא מטילה פצצה. משונה ומעיד על ניתוק מהעולם הזה (לא כדור הארץ, אלא עולם הכדורגל הישראלי).

דבר שני זה ציון שמו של גרינפלד בציוץ. להגיד באופן כללי משהו כמו 'מקווה למשחק הוגן וספורטיבי', אפילו אם המטרה זהה זה ניסוח מרוכך יותר ופחות מאיים לדעתי. מבחינתה, אם לא ירגישו את גרינפלד אבל שופט הרחבה יתן למכבי שני פנדלים במתנה (על ידי הטעיית גרינפלד), זה בסדר? ציון שם השופט מטרתו להוסיף רמיזה של איום (אני יודעת איך קוראים לך ואיפה אתה גר).

הדבר השלישי וכנראה העקרוני ביותר, הוא מטרת הציוץ. מטרתו היתה להשפיע על שופט בבוקרו של משחק העונה. לא תגובה סרת טעם אחרי משחק בנוסח 'שתו לי! שדדו לי!', אלא ניסיון ברור ופומבי לגרום לשופט לחשוב שוב לפני שהוא שורק לטובת מכבי במשחק. אפשר להתווכח על סמנטיקה, על היסטוריה של נסיונות כאלה ואחרים, על חומרת הציוץ ועל הצורך לענישה -כן או לא. קשה להתווכח עם הקביעה שזאת היתה המטרה שלה.
אני לא זוכר (אני מניח שהיה, פשוט לא זכור לי) ניסיונות דומים של בעלי קבוצות או בעלי תפקידי ניהול בכירים בכדורגל הישראלי מתבטאים באופן דומה לפני משחק (והדגש הוא במילה לפני). הדוגמאות שנתת של מוריניו ופרגי (אכן, מהדמויות הבולטות בתחום גם מבחינת הכדורגל וגם מבחינת התלונות על השיפוט), גם לגביהם אני לא זוכר משהו ספציפי לפני משחקים, אם כי כנראה היו גם כאלה, בטח אצל מוריניו. ההבדל הוא ששניהם שילמו על זה. זה אחד הנושאים שהפכו את מוריניו לדמות כל כך שנואה בכדורגל, לצד ההערצה שאייקון כדורגל כזה "אמור" לקבל (ברור שיש עוד דברים שתורמים לזה כמו שחצנות, בונקריזם ועוד). גם פרגי ידוע בתור גאון כדורגל, אבל גם בתור מתלונן סדרתי (שלא לומר בכיין).
אלונה ברקת היא טפלון כפי שהגדירו אותה כאן. חצי מהכרטיסים למשחק העונה נמכרו או נמסרו למקורבים? -שטויות, רחמים לא ידע. שניה לפני סיום חלון ההעברות, היא מנסה"לסחור" בשני שחקני הרכב, זרים כמובן? אופס, קורה, הם יבינו. -אלונה משאילה ולא נותנת לשחקנים לשחק נגדה? -שטויות, היא נגד, עובדה – היא יזמה את חוק המושאלים הדמוקרטי. הקבוצה שלה מקבלת הכי הרבה פנדלים בליגה? הטקטיקה של המאמן או השחקנים זה ליפול כדי להטעות את השופטים ולסחוט עבירות באזורים מסוכנים? ב"ש קופחה בשני משחקי עונה בשנה שעברה (שלא לדבר על נהנתה מטעויות שיפוט מהותיות לטובתה באותם משחקים וגם באלה שנערכו בוסרמיל)? כדאי מאוד שהשופט לא יחשוב אפילו על לשרוק שריקה קריטית לטובת מכבי.

ערן (המקורי) 8 באפריל 2015

כל מילה

באבא ימים 7 באפריל 2015

מה זה משנה אם הוא מדבר אחרי או לפני אם אתה מסכים איתי שבשני המקרים זה נועד כדי להשפיע על המשחק? לב הטענה בפוסט היא שהבעיה היא בניסיון להשפיע על המשחק. לא בזה שבסוף היא חטפה.

נראה לי שאתה מתמקד בטפל (קארמה וכל מיני דברים כאלה) שזה לגיטימי אבל לא מתייחס לטענה העיקרית (אגב – אתה לא חייב להתייחס לטענה העיקרית).

בלייק 7 באפריל 2015

אני מניח שהגבת כאן לגיסנו, ובכל זאת: ההבדל בין להתלונן לפני משחק לאחריו, הוא מטרת התלונה.
כשאלונה מזהירה את השופט לפני, יש כאן אלמנט מאיים – אם תעשה או לא תעשה משהו – יהיה לו טוב, וכמובן ניסיון להשפיע על תוצאה של משחק שעומד להתרחש.
כשבעלים/מנהל/מאמן מדבר אחרי המשחק על שופט שהרס או טעה, אין לו שום כוונה להשפיע על המשחק, שהרי הוא כבר הסתיים. יש כאן שתי מטרות, כנראה: הראשונה היא פשוט תירוצים כדי להרגיע (שלא לומר להסית) את הקהל והתקשורת, שהרי אם השופט אשם בהפסד, אז אני/אנחנו – לא. המטרה השניה יכולה להיות השפעה ארוכת טווח על הגורמים הקובעים באיגוד ואולי גם על שופטים, שישימו לב לטעויות. הרי השופט הזה אולי לא ישפוט את הקבוצה בכלל בחודשיים הקרובים.

בלייק 7 באפריל 2015

לו= לו/לא

גיסנו 7 באפריל 2015

התייחסתי לטענה העיקרית שלך כבר לפחות פעמיים, אבל אתה ממשיך לבטל כל הסבר שלי כהתייחסות לטפל, אז ברשותך אני עוצר כאן

פה איתמר 7 באפריל 2015

אפשר עדכון למי שלא עוקב אחרי על ציוץ של אלונה ברקת?

שגיא 7 באפריל 2015

הציוץ מצוטט במשפט הראשון של הפוסט.

דור בלוך 7 באפריל 2015

מדוייק עד כדי כאב

באבא ימים 7 באפריל 2015

דור –

״מדויק״ משמעו שלא זו בלבד שאתה מסכים עם הטענה. אתה לא מוצא בהתייחסות של בורוביץ׳ אף לא שמץ של הגזמה.

אם זו דעתך אולי אתה תצליח לענות על השאלה שלי. במה מה שהיא עשתה שונה – לא סתם שונה, שונה עד כדי הצדקה של התייחסות נפרדת והגדרת המעשה כ״חילול קודש הקודשים של משחק הכדורגל״, קריאה לקנס כספח והפחתת נקודות והגדרת כל התייחסות אחרת כ ״לא פחות מפארסה״ – ממאות ואלפי התבטאויות אחרות ביחס לשופטים ולשיפוט?

בלייק 7 באפריל 2015

5 מ- 8 הפוסטים האחרונים (שנמצאים בדף הבית)!

מתי כבר יוחלף שם האתר לדה-בורוביץ'?

אסף the kop 7 באפריל 2015

+ 1,000,000,000,000

matipool 7 באפריל 2015

הבחור בזון . תנו לו את הכדור ושימשיך לזרוק חופשי לסל .

D! פה ועכשיו 7 באפריל 2015

מתי, תזהר לא לפתוח פה שוב את המלחמה של איציק וגיל

עדי אבני 7 באפריל 2015

שטויות במיץ. לא משהו ששחר, או מוריניו, אם תרצו, לא עשה עשרות פעמים בעבר.
כשהם עשו את זה קראו לזה "לוחמה פסיכולוגית". מה השתנה?

קפטן קוקי 7 באפריל 2015

ציוץ (או אמירה אישית כלשהי) מפורשת כלפי השופט, בבוקר המשחק? לא זכור לי כזה דבר.
קודם כל, זה דבר שלא עושים. לא כי אני חושב שאלונה קיוותה להשפיע על השופט בדרך כלשהי, אלא פשוט בגלל שמצופה מבעלי התפקידים (ובוודאי בעלי הקבוצות) לשמור על קלאס מסוים.
שנית, וזה הדבר היותר חשוב – אלונה ברקת כראש הארגון, מייצרת או נחספת אחרי תרבות ארגונית קלוקלת של "אכלו לי שתו לי". כשמדובר בארגון ספורט ששואף להיות הכי טוב, זה סוג של גזר דין מוות.

באבא ימים 7 באפריל 2015

קפטן – הטענה הזו לא משכנעת,

פרגי אחראי לתרבות הארגונית של יונייטד הרבה יותר מהגלייזרים. הוא גם ביקר שופטים לאין ערוך הרבה יותר פעמים מאלונה. אפשר להגיד מה שרוצים על יונייטד אבל לא נראה שהביקורת יצרה שם תרבות ארגונית קלוקלת – בוודאי לא כזו שגזרה על המועדון גזר דין מוות.

לגבי הציפיה לקלאס מבעלים? אני חושב שזו ציפיה מופרכת ולא רק בכדורגל הישראלי.

חשוב מכך – הטענה המרכזית בפוסט היתה שנחצה סוג של קו אדום. בעיני זו טענה מוגזמת ודי מופרכת. אני באמת לא מבין את ההבדל בין הדברים שהיא אמרה לדברים אחרים שנאמרו על שיפוט.

קפטן קוקי 7 באפריל 2015

שוב – אמירה מפורשת שמגיעה ישירות מבעלי קבוצה (ולא משנה אם זה בטוויטר או במדור הספורט של ישראל היום), שמפנה זרקור לשופט ביום שלפני המשחק – מבחינתי זה חסר תקדים. לא זכור לי כזה דבר.
מאמנים עושים מלחמה פסיכולוגית, זה קורה הרבה. מסכים. שחקנים – אצלם זה בא בעיקר אחרי משחק, כשהאמוציות משתוללות אבל בהחלט מתקבל על הדעת שזכרונות ממפגש קודם יצופו ביום שלפני משחק.
אבל בעלי קבוצה? מאוד יכול להיות שאני טועה בעניין הזה, אבל ממש לא זכור לי.
בעלי קבוצה שמדברת בתקשורת ומצייצת בטוויטר עושה את זה כדי לתקשר עם הארגון שלה, שזה אומר ההנהלה, השחקנים וגם האוהדים. ההשוואה לפרגי והגלייזרים לא מתאימה פה, כי אלונה ברקת היא סוג של הפנים של הפועל ב"ש, ביחד עם ברדה. יותר אנשים מכירים אותה מאשר את מנהל הקבוצה או את הדובר.
אני לא מסכים שצריך להעניש או לקנוס, בעיני זאת לא עבירה תקנונית בכלל ויותר מזה – כמו שאמרתי, הפגיעה היא בעיקר בקבוצה שלה.
זאת אמירה פאסיבית-אגרסיבית כלפי השופט, בסגנון הפולני של "תעשה מה שאתה רוצה" כשברור מה מותר לך ומה אסור לך לעשות. אבל בתכלס, זאת אמירה שנותנת הנחה לשחקנים ולאוהדים. כמו שאני מבין את זה, המשמעות האמיתית של הציוץ היתה – בפעם הקודמת הפסדנו שלא באשמתנו, אני אנסה לגונן עליכם כדי שזה לא יקרה גם הפעם.

עפר ויקסלבאום 7 באפריל 2015

בורוביץ',
וחלק נכבד מהמגיבים.
לפעמים סיגר הוא רק סיגר. לא?
הפחתת נקודות?
קנס כספי כבד?
חיללה? את קודש הקודשים?
נשמע לי שמישהו הלך פה רחוק מדי.
הפארסה, לטעמי, היא בפרסום הפוסט הזה

סם כבודם 7 באפריל 2015

+1

MOBY 7 באפריל 2015

+1
מה קורה לכם?
על מה ביזבזתי כמה דקות על ציוץ בטוויטר? כל ציוץ של "דכאון" הופך פה לנסיון התאבדות במקרה הטוב או הסתה להתאבדות המונית במקרה של כתבים פופוליסטים כמו…..

כסיפוביץ 7 באפריל 2015

+3
בביצה המקומית זו ממש לא חדשה מרעישה

שגיא 7 באפריל 2015

+4

גדי מרקוביץ 7 באפריל 2015

פוסט מוזר.
בתור אוהד הפועל באר שבע אנסה קצת להעמיד את המראה כפי שאני רואה אותה.
ראשית ברכות למכבי תל אביב על אליפות שלישית ברציפות. האמת שגם אם רימיתי את עצמי אתמול לפני המשחק ופינטזתי על תוצאה שהיא לא הפסד אז שוב לפני המשחק בחימום כשספרתי עשרה אנשי צוות של מכבי עם הקבוצה כשלנו היו בקושי שניים הבנתי שוב שזו לא אותה ליגה. לא סתם קרסנו בחלק האחרון של המשחק. בהשוואה למכבי אנחנו חובבנים.
בנוסף התפאורה בבלומפילד היא משהו מדהים. חווית כדורגל במיוחד למי שבא מוסרמיל שם הקהל והמשחק נמצאים בעולמות נפרדים. כל פעם זה פשוט "וואו". בלי קשר מאוד צרם לנו לראות את תפאורת העידוד של מכבי עם שלט פריסה מרהיב כאשר לנו לא אפשרו להכניס שום דבר בנימוק של "שמירת שלום הציבור". הבן שלי יחד עם ארגון האוהדים עבדו שבועיים בתיאום עם המשטרה על תפאורה ובסוף אוטובוס שלם מלא בתפאורה לא נכנס.

ציוץ:
1. אלונה לא מהאו"ם, היא מהפועל באר-שבע. היא מייצגת אינטרסים של הפועל באר-שבע. בשלושת הפעמים האחרונות כשבאר-שבע שיחקה בבלומפילד נגד מכבי אז נעשו לרעתה טעויות קריטיות עד כדי צורמות מאוד מאוד (בדש מבקיע עם היד בדקה הראשונה מטר משופט הרחבה). כן, אני יודע שהגמל לא רואה את הדבשת של עצמו (מרוצה מעצמי על השנינות) וגם באר שבע זכתה לשריקות טובות מול מכבי בוסרמיל (כנראה שני נבדלים של ברדה אבל גם הילוך חוזר חמישי מראה שכנראה יש נבדל של מספר סנטימטרים)
2. היה אתמול שיפוט יוצא מהכלל.
3. הלוואי והציוץ של אלונה היה זה שגרם לנו להפסיד. למרות רגשי הנחיתות אני עומד על זה שאובייקטיבית מכבי תל אביב עולה עלינו בכל פרמטר אפשרי.

מישהו כתב פה שבאר שבע זכתה להכי הרבה פנדלים העונה:
1. אנחנו דווקא מקום שני גם פה. המובילה היא מכבי תל אביב. לפחות לפי הפרשנויות רק פנדל אחד שלנו לא היה מוצדק.
2. אנחנו הקבוצה שנשרקו נגדה הכי הרבה פנדלים (שמונה אני חושב). לפחות שניים שגויים בתוספת זמן.
3. אנחנו הקבוצה עם הכי הרבה אדומים (עשרה). לפי הפרשנים חמישה היו שגויים או במקרה הטוב "מחמירים מידי"

אלונה טפלון – למרות הדבשת שלי אני חושב שגם מיטש, שחר ושירצקי זוכים לכיפת ברזל. בלי קשר היא אישה יקרה מאוד. היא בנתה מפעל חיים בבאר שבע ורק בבאר שבע אפשר לראות את הקשר המדהים שהיא יצרה בין הקהילה בנגב לקבוצה. אסור לקחת את זה כמובן מאליו.

רגשי נחיתות – יש לנו בריבוע. זה בDNA שלנו. כנראה שזה משהו שקשה להיגמל ממנו ולא רק לנו ראו את השדים שצפו במערכת הבחירות. מודה שאפילו אני שגדלתי עם כפית של כסף בפה הולך לשם הרבה פעמים. זה באמת עוזר לברוח מהתמודדות פעמים רבות.

התחלתי כשכתבתי שהפוסט מוזר. לרגע חשבתי שמדובר פה על "צלם בהיכל". אלונה היא הראשונה אי פעם שניסתה לעשות מניפולציה, נכון ? שאתחיל לתת דוגמאות ?

גד 7 באפריל 2015

מכבי תל אביב מובילה בפנדלים כי היא מחזיקה בכדור כל משחק כ70% מהזמן, כתוצאה מזה מסתובבת ליד הרחבה ובתוכה הכי הרבה זמן בממוצע, מה שמעלה את הסיכוי לכך שישרק לטובתה פנדל.
זה שיש לחובתכם הכי הרבה פנדלים ואדומים (הולך ביחד לפעמים) זה כי כנראה שחקני ההגנה שלכם לוקחים סיכונים מיותרים. זה אולי נגזרת של איך שהקבוצה שלך משחקת (אני לא רואה משחקים של ב"ש כמעט אז אני לא יודע).
אתה לא תשמע את מיטץ' גולדהאר מציץ דברים כאלה לפני משחק. לא יודע בקשר לשירצקי.
זה שהיא תורמת לקהילה בנגב זה יפה וחשוב. זה שהיא לא אמורה להתבטא ככה לפני המשחק זה משהו אחר לגמרי והיא צריכה לתת על כך דין וחשבון.
ובלי קשר טעויות שיפוט זה חלק מהמשחק. פעם זה לטובתך ופעם זה לרעתך. עצם העובדה שהיא שמה על זה דגש מראה עד כמה היא בטוחה בזה שהקבוצה שלה תנצח….

רפאל 7 באפריל 2015

טוב, חבל שלא הכנסתי את כל הנקודות לתגובה אחת וזהו…
פשוט היה חשוב לומר ש:

א.נדמה שהליגה חלשה, צפויה ומשעממת אבל זה נכון רק כי משחקים בהכרעה לאורך זמן שמבטיח את תשומת הלב והאליפות למי שיש לו הכי הרבה כסף. מה שצריך לעשות הוא חשיבה מחדש על המצב ולעבור לליגה סדירה בסיומה יתקיימו סדרות פלייאוף של הטוב משלושה משחקים. יש הרבה דרכים לעשות זאת ובוחרים באופציה המתאימה ביותר. פתרון פשוט.

ב. מכבי ת"א עשתה את המינימום הנדרש בשביל לצאת ידי חובה. זה לא אומר שאין לה הברקות או שחקנים מבריקים, זה אומר שאולי עקב הנסיבות והלחץ שהיה בארץ באוגוסט, העונה די התבזבזה בלי מבחנים באירופה.

ג. אם מכבי לא הייתה מנצחת, בטח אם הייתה מפסידה היו עושים כאן כזה פסטיבל שטלב"י לא היה מסיים לכתוב את הפוסט שלו עד סוף החודש.

ד. כפי שאמרו למעלה, אין עניין של מנטליות לסגנית. זה עניין של מזומנים שקונה את הניהול, השחקנים, היציבות, עומק הסגל, היכולת להתמודד לאורך זמן על התואר ולהישאר רלוונטי ולדחוק את המתחרים.
לראות ליגה בכדורגל זה כמו להיות עד לתהליך אבולוציוני או ניסוי לאורך זמן אם אפשר לנצח את הווינר בתנאים שהוא מעמיד לך.

ה. העונה לא יותר גמורה עכשיו ממה שהיא היתה בתחילת השנה.
שנה שכולם מרוצים מהמקום שלהם למרות שירדו ברמה.
מיקרוקוסמוס של חיינו אם תרצו.
בשביל זה אנחנו רואים ספורט?

גדי מרקוביץ 8 באפריל 2015

רק רציתי להציג עובדות שסותרות חלק ממה שנכתב פה לגבי הנתונים הסטטיסטים שלהפועל באר שבע נשרקו הכי הרבה פנדלים. גם לגבי האדומים רק הצגתי עובדות. גם חלק מהדומים הלא מוצדקים אני קודם כל מאשים את השחקנים שלנו בזה שהם לא היו חכמים. אם אתה עושה כניסה מסוכנת אזי גם אם לא פגעת בשחקן אתה לא יכול לצפות משופט להבחין הניואנס.

האמונה של אלונה שננצח בבלומפילד – מותר להאמין בספורט אבל באופן ריאלי אין שום הפתעה בתוצאה. היא משקפת את הפער בין הקבוצות.

התדמית של אלונה היא שהיא "טובה" מידי ולכן קל יותר לשרוק נגדנו. זוהי תחושה סובייקטיבית אבל לפחות פעמיים בשנה האחרונה היו דברים מקוממים שמטר משופט ללא שום בעיית שדה ראייה (בדש ביד, אדום לגרסיה, פנדל על פלט דקה 88 בחצי גמר גביע) השופטים פשוט לא שרקו. התוצאה הייתה ציוץ לכאורה תמים אבל פרובוקטיבי.

גם אם באר שבע הייתה מנצחת האלופה הייתה מכבי. האשליה המתוקה הייתה מתארכת קצת אבל.

המטרה העיקרית שלנו בליגה נותרה שמכבי לא תחגוג שוב אליפות בוסרמיל. זה ייצור מצב אבסורדי שמספר האליפויות בוסרמיל למכבי (95,2014,2105) יהיה גדול משלנו (75,76)

D! פה ועכשיו 8 באפריל 2015

אחחח
כמה כיף היה ב-95

רפאל 7 באפריל 2015

לייק למרקוביץ ובאר שבע

רפאל 7 באפריל 2015

לאלונה ברקת היו אמירות ומעשים מוצלחים מאלו…
זה דבר שאתה יכול להגיד בשולחן שבת, לא בשביל שאנשים ייראו.

שיתעסקו עם בניית פורמט תחרותי כמו שצריך לליגה. וגם אנחנו : )

גדי מרקוביץ 8 באפריל 2015

קורא שוב את מה שנכתב בפוסט ומנסה להבין שוב למה התכוון המשורר ?
הורדת נקודות, נקודות, קנס, חילול הקודש….

השתגעתם ??

מה יותר מהווה ניסיון להשפיע על שופטים? ציוץ "תמים" או ישיבה מטר מהמזכירות והמגרש במשך 40 שנה משחק אחרי משחק כאשר מידי פעם קופצים לביקור במזכירות ??

גילוי נאות: לא אובייקטיבי לגבי אלונה. שלחה לי ברכה מצולמת ליום ההולדת שלי שבוע שעבר.

ערן (המקורי) 8 באפריל 2015

למי התכוונת- אבי לוזון? ואם כן- למה זה קשור למכבי?

גדי מרקוביץ 8 באפריל 2015

שמעון מזרחי

Comments closed