צומח שם דשא

Matt_Dellavedova_Cavs_2014

"הם עברו עכשיו שתי סדרות קשות. האמת שהם גם מפתיעים אותי קצת"

לברון התייחס לכל האחרים- לאחר הניצחון המפעים נגד שיקגו.

ברון לא היה טוב במיוחד. האמת- לא היה כמעט קיים. מספרים ממש ממש לא לברוניים.

אבל כל האחרים היו נפלאים. ה"אחרים".

מי בכלל ציפה מהם למשהו. ובוודאי כאשר השניים הכי טובים שבהם, קווין לאב וקיירי אירווינג למעשה לא משחקים.

אבל איזה פאקינג משחק (ופלייאוף) נתן טריסטן תומפסון. ואיזה משחק דפק בשני הצדדים אימאן שאמפרט. וג'יי אר סמית' ממשיך לעשות את עבודת הקודש עם הקליעות והאומץ. וטימופיי מוזגוב הוא מופת לאתלטיות וטאץ' אצל סנטר לבן רוסי. ואולי מעל כולם במשחק האחרון- מאת'יו דלאבדובה.

"הוא גדל כשחקן רוגבי, אז הוא הכי קשוח בקבוצה שלנו", הטעים לברון.

דלאבדובה, ודאי ממוצא איטלקי, גדל באוסטרליה. התחנך באקדמייה לספורט הלאומית. אחרי שהצטיין ברוגבי בצעירותו עבר להופס. בכל זאת 1.93 מ'. ולמרות הכל, דלאבדובה לא קיבל כמעט הצעות למלגות באמריקה. נאלץ לכתת רגליו לקולג' הזערורי והלגמרי זניח סיינט מארי'ס בקליפורניה. וגם שם קיבל צ'אנס רק בגלל העבודה הנהדרת שעשה שם כמה שנים לפניו בן ארצו פאטי מילס (רכז מחליף מצוין בספרס).

אבל אם מילס נבחר 55 בדראפט דלאבדובה בכלל לא נבחר. כמעט בלתי אפשרי לעשות את ה-NBA בלי להיבחר בדראפט. ודאי אם אתה זר, שעוד היה בקולג'ים. אם לא נבחרת- סימן שלא חושבים שאתה שחקן NBA. דלאבדובה, על פניו, נראה קלאסי לכדורסל האירופי- וספק אם גם ביבשת הישנה היה הופך לכוכב.

אבל הג'נרל מנג'ר המצוין של קליוולנד דייויד גריפין האמין בו מספיק כדי לתת לו צ'אנס ברוסטר ודייויד בלאט הראה השנה אפילו יותר אמונה באוזי שלו כאשר במשך כל העונה טיפח את שחקן העונה השניה; ודלאבדובה, למרות היעדר אתלטיות וגם שליטה בכדור אבסולוטית ממש ממש אין לו, הוא שחקן שיודע לתת את התוצרת הראויה כרכז מחליף. כי הוא חכם. הוא יודע למסור טוב מאוד, בעיקר בחדירה, והוא גם מסוגל לקלוע את הזריקות הפנויות. ויש לו ביצים גדולות, וקשיחות- אולי מהרוגבי. אולי רק מהדרך שהוא נאלץ לעבור עד שהוא הגיע לפאקינג פסגת עולם הכדורסל.

יש כדורסלנים באוסטרליה. זה התחיל עם אנדרו גייז בשנות ה-80, קלעי וסקורר נפלא במכללת סיטון הול שהוליך אותה עד לגמר המכללות (הפסידו למישיגן) אבל ב-NBA כמעט לא זכה לשום הזדמנות. אחריו הגיע לוק לונגלי, הסנטר האפקטיבי של השיקגו בולס, לאחר הצטיינות במכללת ניו מקסיקו. סנטר שנחשב לכשרון גדול עוד יותר הוא אנדרו בוגוט, שנבחר ראשון בדראפט לאחר שנתיים מעולות במכללות יוטה. בוגוט אולי לא הצדיק בחירת דראפט ראשונה אך הוא עשה קריירה יפה מאוד בליגה במילווקי ובעיקר בגולדן סטייט (גם כעת פותח שם בחמישייה- שחקן חכם מאוד, מוסר נפלא, ובעל טאץ' ומאסה בפנים למרות שסבל מאוד מפציעות לאורך כמעט כל הקריירה).

עוד אוסטרלים בולטים ברבות השנים היו דייויד אנדרסן, פורוורד פנטסטי של צסק"א מוסקבה לפני כעשור שזכה איתה ביורוליג; מילס כאמור מסן אנטוניו; ג'ו אינגלס שהיה לפרקים לא רע בברצלונה ובמכבי וכעת ביוטה ג'אז; דאנטה אקסום, הגארד הצעיר שנבחר גבוה מאוד בדראפט גם בג'אז. גם בעוד שנה בדיוק ביג מן אוסטרלי בשם בן סימונס אמור להיבחר ראשון בדראפט. וגם: קיירי אירווינג, הבחירה הראשונה של קליוולנד לפני ארבע שנים, נולד באוסטרליה לאב אמריקאי ששיחק שם כדורסל (כמו אקסום, שבניגוד לאירווינג, נשאר עם משפחתו באוסטרליה והוא כיום אוסטרלי לחלוטין שמייצג את הנבחרת).

אבל ברגע זה האוסטרלי עם האימפקט הגדול ביותר והסיפור המרשים ביותר הוא דלאבדובה, לא בגלל שהוא הכי מוכשר. אלא בגלל שהוא מראה לנו איך משחק ספורטאי אלוף.

*

ועוד משהו על לברון. רבים קטלו אותו ובצדק על מה שהוא אמר על בלאט ועל כך שהוא חשף בפני העולם שהוא הוא שינה את התרגיל האחרון של המאמן. זה ממש לא יפה להלבין את פני מאמנך ברבים, גם אם אתה אומר את האמת במלואה. אבל לדעתי זה לא הופך את לברון לחרא של בן אדם. האמת- כמגה סטאר אני חושב שהוא ממש די בסדר. תמיד הפגין אכפתיות ומעורבות חברתית (טרייבון מרטין, אלימות שוטרים וכו') ותמיד התנהג כמו שחקן קבוצתי- גם הקשר המצוין שלו עם שחקנים רבים מחוץ לפרקט, ובעיקר בהתנהגות שלו בפרקט- הרי זה לא ייאמן כמה הוא אינו אנוכי על המגרש (לפעמים יותר מדי לא אנוכי).

מה שדי ברור כבר זה שליד לברון ג'יימס צומח דשא. פעם חמישית ברציפות שהוא בגמר המזרח. בקרוב אולי פעם חמישית ברציפות שהוא בסדרת הגמר. למרות מה שקרה הלילה בשיקגו ואולי קצת בכמה משחקים אחרים, לברון יהיה חייב להיות במיטבו כדי ללכת הפעם עד הסוף. אבל זה נחמד וחשוב שגם ה"אחרים" לצדו נותנים כאלה תצוגות.

*

ועוד משהו על בלאט. הוא עדיין לא הגיע לחוף מבטחים. הפסד בגמר המזרח לאטלנטה או לוויזרדס חלילה, יהווה כשלון. ולא רק כשלון נקודתי. גם יציג את העונה של קליוולנד ובלאט באופן לא ממש מחמיא. אבל אני חושב שבלאט ינצח בגמר המזרח. ואז יש לו גמר NBA. גם שם- חייב להותיר הופעה "מכובדת". קליוולנד, גם אם תפסיד, תהיה חייבת להופיע ולשחק היטב. כל דבר פחות מזה, ויעלו שאלות לגבי המאמן והאם הוא בטוח האיש המתאים.

אבל אצלי אין את השאלות הללו. אני יודע שבלאט מתאים. כי אני מכיר אותו יותר מעשרים שנה, עוד מהימים בהם עשה דברים מדהימים בגליל עליון של גילי סלע והנער גור שלף. בלאט תמיד היה מאמן נפלא. ולמרות שדיברו עליו משום מה באמריקה כסוג של "גאון התקפי" כשהגיע הוא בעיקר גאון הגנתי. וההגנה של קליוולנד זה משהו דליקטס. כעת רק צריך לסיים את העבודה.

 

מתוך שלא לשמה
מכבי לא בפינל פור*

51 Comments

משה 15 במאי 2015

לצערי אני צופה שקליבלנד תיקח את האליפות. למרות אהבתי לבלאט אני לא מסוגל לאהוב קבוצה של לברון.
אני לא יודע אם הוא חרא של בנאדם (למרות שבחרת לציין את אלה שנוח לך לדבר עליהן ולא על דוגמאות אחרות שמראות אחרת), הוא שחקן כדורסל שהתנהלות הקריירה שלו מראה שאכפת לו בעיקר ממקומו בהיסטוריה ומהמעמד שלו ובעיני זו התנהגות עלובה כאשר אתה נמצא בשיא הקריירה. לפני מס' חודשים הסברתי לאחד מהמנהלים תחתיי שאם הוא רוצה שיתייחסו אליו כמועמד להחליף אותי יום אחד הוא צריך לפתח את הפאסון הנדרש ממנהל בכיר ולא להתגולל ולהתנצח עם אנשים בצורה קטנונית סביב עניינים פעוטים. זו העצה שלי גם ללברון.

משה 15 במאי 2015

ודלאבדובה מדהים, קרדיט גדול לבלאט. כיף לראות שחקן שעושה פלאים עם כישרון מוגבל, הרבה יותר כיף מלצפות בשחקן שעושה דברים מוגבלים עם כישרון אינסופי.

יואב בורוביץ׳ 15 במאי 2015

לברון עושה "דברים מוגבלים"? באמת? אני ואתה לא ראינו אותו שחקן ואותו משחק ב-12 השנים האחרונות.

משה 15 במאי 2015

מוגבלים פירושו משחק אחד להיות הכי מדהים שיש ושניים אחרים להיעצר על ידי שחקנים כמו באטלר או ליאונרד. אין סיבה ששחקן כמו באטלר ייכנס לו לראש חצי סדרה.

יואב בורוביץ׳ 15 במאי 2015

איך אתה אומר "קליוולנד תזכה באליפות" ו"אני לא מסוגל לאהוב קבוצה של לברון" ביחד?

MOBY 15 במאי 2015

יואב כי הוא לא אוהד של נצחונות כנראה. הוא מעריך שקיבלנו יזכו והוא לא אוהב את לברון וצורת המשחק שלו מה הבעיה? אגב בסדרה עם שיקאגו הדרוג של לברון לא מחמיא במיוחד בנוגע לדרוג פלוס מינוס. המשחק האחרון ולפניו מראה שקיבלנד חזקה גם בלעדיו.

מתן גילור 15 במאי 2015

מעבר לזה שהמדד הזה לא מייצג יותר מדי, איך בדיוק הוא מראה זאת?
אם הקבוצה ניצחה +21 והוא ב+20 זה מראה שהקבוצה ב+1 בלעדיו. או במשחק 4 הוא ב+5 כשהקבוצה בלעדיו ב-3 (ניצחו ב-2). דווקא במשחק הכי טוב שלו, הקבוצה ניצחה 5 והוא סיים במינוס קל. מדד שמורכב מכל כך הרבה משתנים. יש מדד שנקרא רייל פלוס מינוס. שם הוא יוצא הרבה יותר טוב.

משה 15 במאי 2015

אם הייתי הולך עם הלב הייתי מהמר גם שליברפול יזכו בטרבל כל שנה, יש הבדל בין מה שאני רוצה למה שאני חושב.

קלבדוס 15 במאי 2015

בהתחשב בנסיבות שנוצרו, גם ההעפלה לגמר המזרח היא הישג משמעותי. לגבש קבוצה חדשה תוך כדי עונת החזרה של לברון, לגבש חמישיה שאף אחד משחקניה לא שיחק קודם עם האחרים, להתמודד עם ספסל קצרצר, להתגבר על הפציעה של לאב ואחר כך של קיירי, לדרוס את שיקאגו דווקא סל השלוש של דריק רוז – כבר יפה מאוד.
ואולי עדיף שיסתפקו בגמר המזרח. מול הווריורס (מישהו חושב אחרת?) עלול להיות כואב, בסגל הזה.

the bird 15 במאי 2015

אני (:

יואב בורוביץ׳ 15 במאי 2015

קלבדוס- יש לא מעט בדבריך. העניין הוא שבחיים, ובעיקר בספורט, אתה חשוב כמו הדבר האחרון שאתה עושה. או אתה בעיקר נזכר כמו הדבר האחרון שאתה עושה. ולכן הופעה לא טובה בסדרת הגמר תוריד המון מההישג של בלאט העונה- לפחות בתפיסה הכללית. גם מסכים אתך שנגד גולדן סטייט יכול להיות מאוד-מאוד קשה. אבל הווריורס עוד לא ניצחו את המערב (למרות שהם נראים כעת פייבוריטים. אני עדיין חושב שהקליפרס יכולים לתת להם מצ' אפ מצוין אבל קודם כל הקליפס צריכים לנצח את גיים 7 ביוסטון). ועוד משהו חשוב- בלאס ווגאס קליוולנד עדין פייבוריטים לאליפות. זה עוד היה כך לפני הפלייאוף. אז כמה שאנחנו "נידהם", ובצדק, מאליפות של קליוולנד; עדיין רבים מאוד רואים בה פייבוריטים, ומוכנים לשים כסף על זה. אז חשוב לשמור על פרופוציות, גם כשנראה שאין כאן ממש שאלה שמדובר בהישג עצום אם קליוולנד תזכה בתואר.

דיזידין 15 במאי 2015

הזנתי את כל הנתונים למחשב העל – והרי התוצאה:
קליבלנד תיקח את האליפות, בגלל שזו הקבוצה הכי טובה שלברון שיחק בה עד כה בקריירה.

יואב בורוביץ׳ 15 במאי 2015

לא בטוח. עדיין- אין בה דוויין ווייד, ואין בה כריס בוש, וגם אין בה קווין לאב ובקושי יש בה קיירי אירווינג. מה שלברון מצליח לעשות עם החבורה הזאת זה מדהים- גם ללברון, ואולי בעיקר לחבורה. ולמאמן כמובן.

תiמר 15 במאי 2015

תזכורת- המזרח חלש!!!

אלעד 15 במאי 2015

ובמקום אחר, בזמן אחר, הקליפרס נזכרו שהם הקליפרס

יואב בורוביץ׳ 15 במאי 2015

חכה, גם חשבנו אותו דבר נגד הספרס- והם נתנו את אחת ההופעות הגדולות בתולדות הסיבוב הראשון (ואולי בכלל בפלייאוף). לדעתי הם גם מסוגלים לנצח ביוסטון בגיים 7.

אלעד 15 במאי 2015

לדעתי הם ינצחו במשחק 7, ולו רק בגלל שמקהייל לא יידע מה לעשות עם האינפורמציה שהגיעה אליו בטעות ברבע הרביעי – שלפעמים יש הרכבים שיעילים יותר בקונסטלציה מסויימת. אני צופה ניצחון לקליפרס במשחק צמוד יחסית.

אלעד 15 במאי 2015

אני מאוד מקווה בשביל בלאט וקליבלנד שהיריבה שלהם בגמר לא תהיה ג"ס.
כלומר, הם יפסידו גם לקליפרס או לממפיס, אבל מול ג"ס סבירות גבוהה שהם יחוו השפלה. בכלל, יהיה מעניין לראות את המפגש הראשון בפלייאוף של קבוצה מהמזרח מול הנעת הכדור הבלתי פוסקת של קארי והחברים. הם רגילים למשחק עומד. פתאום הכדור זז, שחקנים זזים כל הזמן, אין היררכיה ברורה, אתה לא יודע מאיפה תחטוף..

אלעד 15 במאי 2015

אני מאוד מקווה בשביל בלאט וקליבלנד שהיריבה שלהם בגמר לא תהיה ג"ס.
כלומר, הם יפסידו גם לקליפרס או לממפיס, אבל מול ג"ס סבירות גבוהה שהם יחוו השפלה. בכלל, יהיה מעניין לראות את המפגש הראשון בפלייאוף של קבוצה מהמזרח מול הנעת הכדור הבלתי פוסקת של קארי והחברים. הם רגילים למשחק עומד. פתאום הכדור זז, שחקנים זזים כל הזמן, אין היררכיה ברורה, אתה לא יודע מאיפה תחטוף..

7even 15 במאי 2015

כ״כ צפוי שדלבאדובה הולך לקלוע 4 נשק׳ אסיסט ו 2 איבודים משחק הבא

ירושלמי 15 במאי 2015

מה שהסדרה הזאת הוכיחה אחת ולתמיד זה שאליפות לוקחים בהגנה.
לברון עושה עכשיו מה שהוא עשה כבר עם מיאמי ומה שאלופות קודמות הצליחו ליישם.
אם במיאמי היתרון שלהם היה שאין דבר כזה יום חלש בהגנה, עם לברון וווייד שמסוגלים לשמור על 4 מתוך 5 עמדות על המגרש ולחץ של צ'אלמרס על מוביל הכדור כשבוש והאסלם עושים עבודה לא רעה מתחת לסלים עם חיפוי של בירדמן, עכשיו בקליבלנד הם עושים את זה הרבה יותר טוב.
זה מתחיל קודם כל בפציעה של לאב, שעם כל הסימפטיה שלי כלפיו הוא לא מביא 20% ממה שתומפסון מביא בהגנה והריבאונד שלהם זהה. מי שראה משחקים של של הקאבס בעונה הקודמת יודע שאצל השחקן הזה אין פשרות וביחד עם מוזגוב שנחשב להפתעה בשני צידי המגרש הצבע פחות או יותר חסום.
על שאמפרט אין מה להוסיף.
ופה נכנס לסיפור ווילבאדובה שהאמת לא תפסתי ממנו כשומר גדול וגם עכשיו לא, בעיקר בגלל נתונים פיזיים. אבל איזה כוח רצון, כמה השקעה. איפה סטיב נאש שילמד איך עושים הגנה גם כשאתה לבן חלשלוש.
לדעתי עם ההגנה הזאת שרק הולכת ומשתפרת ממשחק למשחק הדרך לגמר סלולה, ואם וכאשר הקליפרס יגיעו לשם אני לא רואה שיש להם יתרון על הקאבס, להיפך, יש לשתי הקבוצות שחקנים שמסוגלים לנטרל אחד את השני, ורק לאחת מהן יש את לברון.
וזו בשתי מילים הסיבה למה לפעמים פציעות זה דבר טוב שעוזר לקבוצה לעצב את הזהות שלה.

גיא ד 16 במאי 2015

הבנאדם שיחק ראגבי, לא נראה לי הוא חלשלוש

מתן גילור 15 במאי 2015

בורו, אני מתפלא שאתה כותב שלברון לא היה קיים. שים בצד את התרומה לכ"ח והאסיסטיים. מספרים זה לא חזות הכל, למרות שניתן ללמוד מהם לא מעט.
התרומה שלו למשחק היתה מכרעת בשני מישורים:
1. ההגנה – איזו הגנה יא אללה. שלו ושל כל הקבוצה, אבל שללא ספק מתבססת על היכולת שלנו לשמור 5 עמדות (לרוב זה 4, אבל גם אני יכול לשמור את נואה). חמישייה של דלבדובה, שאמפרט, ג'יימס, תומפסון ומוזגוב – פשוט אי אפשר לקלוע נגדה.
2. התקפה – השחקנים המשלימים היו טובים, בין היתר, כי תיבודו לא יכל להרשות לעצמו מה שקרה עם ג'יימס במשחק הקודם, אז הוא הביא עליו DT בכל פעם שירד ל-LP וזה קרה המון. במצב כזה, יש תמיד שחקן פנוי והנעת הכדור (שהיתה לא רעה בכלל) ידעה למצוא את אותו השחקן.

אלעד 15 במאי 2015

+1
למרות הנתונים המפלצתיים שלו, הוא נראה די עייף, מה שבטוח משפיע על אחוזי הקליעה שלו. אבל שים את זה בצד, והתרומה שלו בכל אספקט אחר לקבוצה היא אדירה.

ירושלמי 15 במאי 2015

מבחינת הגנה אתה צודק 100% אבל אף אחד כבר לא מופתע כשלברון מגיע להגנה, זה הסטנדרט.
לגבי ההתקפה, הוא היה חלש. לא מביך כמו ברבע השלישי במשחק 4, אבל עדיין חלש גם אם מסר 11 אס'.

מתן גילור 15 במאי 2015

אני אגיד לך על זה שני דברים:
הגנה – העונה הוא לא היה בטופ ההגנתי של הליגה, אז אולי זה כבר לא טרוויאלי.
התקפה – לא כתבתי שלא היה חלש. אבל יש הבדל עצום בין היה חלש (במונחים שלו כמובן) לבין "לא הופיע". אם הוא לא היה מופיע, שאר השחקנים לא היו מוצאים עצמם ב-4 על 3. זה הטיעון שלי. אני לחלוטין לא מתכחש למשחקים פחות טובים (או גרועים אם תרצה) שלו.

אלעד 15 במאי 2015

אני חושב שבמקרה של לברון זה הרבה פעמים עניין של הפניית משאבים מצידו. זה שהוא פריק-אוף-נייצ'ר זה ידוע, אבל כנראה כבר יותר קשה לו להיות בכל מקום כל הזמן, מה עוד שהוא נדרש, כמו שאמרת, לשמור על כמעט כל עמדה במגרש וליצור כל הזמן בהתקפה. בגלל זה רואים לפעמים שהוא לוקח "פסק זמן" על המגרש.
אז זה שהשנה הוא לא היה בחמישיית ההגנה זה כנראה פשוט שהוא פחות התאמץ. ועכשיו כשהוא נותן את הטון בהגנה זה כנראה פוגע ביכולת ההתקפית שלו.

יואב בורוביץ' 15 במאי 2015

מתן- מסכים אתך ועם אלעד. באספקטים האחרים תרם מאוד (אולי פשוט יותר מדי התרגלתי לזה וכאשר הוא כמעט ולא קולע, אני כותב שהוא לא קיים. אבל זה לא נכון..למרות שבגדול קליוולנד חייבת שהוא יקלע הרבה. המשחק אמש היה יוצא מן הכלל).

אריק 15 במאי 2015

פוסט מצויין. לברוו מהגדולים ביותר שהיו. לא מבין איך לא יש מי שלא רואים את זה. ואני לא מחבב אותו בכלל וכמעט תמיד נגדו. אבל הוא שחקן ענק עם אינטלגנציית משחק מדהימה. לא פחות.

the bird 15 במאי 2015

לדעתי דווקא מכל היריבות במערב ג"ס
היא העדיפה לקליבלנד אם וכאשר תעבור את מי שתגיע מהחצי (שתי הקבוצות נראות כעבירות על ידה)
במיוחד אם אטלנטה תעלה זה יהיה אתגר דומה (מבחינת סגנון משחק ברור שג"ס טובים יותר)
ובלי יתרון ביתיות (אמנם בשיטה שונה אבל עדיין)
לדעתי אין במערב הגנה דומה למה שקליבנד נותנים…
וג"ס לא נראים קשוחים ועם ניסיון כמו ס"א לפני שנה כדיי להתמודד עם זה .
והקלישאה הזו תעמוד שוב במבחן המציאות בגמר

MOBY 15 במאי 2015

יואב לברון עבר על אחד החוקים הכי חשובים בספורט בארה״ב. המאמן הוא הקואצ׳ ולאו הוא רשם תרגיל.
החוסר בטחון עצמי של מכונת הכדורסל הכי מפחידה בשטח פשוט גורעת מההנאה לראות אותו. ההתעסקות האובססיבית באני ובמורשת העצמית עברה כבר מזמן את הקובי מל.א.
אף אחד מהגדולים לא התעסק כלכך בלהגיד שהם גדולים כלכך, לא הדוק לא קארים או מג׳יק לא בירד או מייקל או שאקיל.

omer 15 במאי 2015

כשבגיל 15 כל אמריקה עוקבת אחריך ובונה עליך שתהיה אחד מהגדולים אי פעם, טבעי שבגיל 25 תתחיל להתעסק במורשת שלך.

לא פחות מהישגיו על המגרש, לברון ראוי להערכה על התמודדותו עם התקשורת, הציפיות וכל הלחץ החיצוני החסר תקדים שהיה עליו עוד מהתיכון.

ההתעסקות במורשת הביאה את לברון להחלטות קרות ונכונות בבחירת הקבוצות שלו בעוד גדולים אחרים היו סטגנטים ו"התבזבזו" בקבוצות חסרות סיכוי אמיתי לאליפות.

הקרטל שייסד במיאמי מקסם את סיכוייו לזכות באליפות המיוחלת. ההחלטה לחזור קליבלנד במסווה של "הבן האובד חוזר הביתה" הייתה ניצול אופטימלי של הסיטואציה בה הוא מבין שמיאמי מזדקנת ומכאן אפשר רק לרדת עם הקבוצה הזאת, ואילו קליבלנד מחזיקה באירווינג, בבחירה מס' 1 בדראפט שנחשב לטוב יותר בעשור האחרון ויכולה לתת לו חוזה מקסימום.

edgecator 15 במאי 2015

העיקר שלברון ממשיך להתייחס לעצמו במסיבות עיתונאים בתור הקואץ'. כנראה שכבר התרגלנו.

אהד 15 במאי 2015

+1
רציתי להקיא. הוא עוד היה צריך להוסיף שהוא מדבר עליו. כאילו יש ספק בכלל..

shohat 15 במאי 2015

אחלה פוסט. מסיבת העיתונאים של דייויד היתה חגיגה. הגנה מנצחת (כל העונה הפרשנים פקפקו בהגנה, היום קליבלנד הכי משכנעת בצד הזה), דלבדאדובה מחזיר לו על האמון (אחרי שהרימו גבה על זה שבלאט נתן לו לשחק הרבה), מאמץ קבוצתי ולא כוכבים (אין ביג 3 ולברון ביום קליעות לא טוב), מחמאות ופירגון לתיבודו (אמרתם רוקי…) ולעוזרים שלו (אמרו שחותרים תחתיו ואין לו שליטה). מאוד שמח בשבילו.

עוד שני דברים: לברון בהגנה מפלצת, ואיזה חוזה טריסטאן סידר לעצמו.

omer 15 במאי 2015

גם כשהוא לא ממש בשיאו, לברון ג'יימס עדיין גדול על המזרח. עושה רושם שגם חמישייה של לברון, דובי גל, משה דמאיו, יובי בראון וביל סימונס הייתה מנצחת את המזרח.

ההגנה של בלאט וקליבלנד בהחלט ראויה לקרדיט, אבל משחק ההתקפה של שיקגו מזעזע.

שמענו לא מעט ביקורות על משחק הבידודים של קליבלנד, בעוד ששיקגו עושה את אותו הדבר עם שחקנים פחות מוכשרים באחד על אחד, וזאת למרות שהחמישייה שלה מורכבת משחקנים לא אנוכיים, כולל צמד המוסרים הגבוהים הטובים בליגה.

תום תיבודו מקבל המון קרדיט מאז האליפות של בוסטון ועונת 62 הניצחונות בשיקגו, אבל במשך 5 שנים הקבוצה שלו נראית רע בהתקפה. בפלייאוף הזה לשיקגו לא היו פצועים (פרט ל2 משחקים שגאסול החמיץ) ויש לה את הסגל הכי טוב שהיה לה מאז שג'ורדן פרש. מהסגל הזה היה צריך הרבה יותר מהסדרה הזאת כשמולה ניצבת קבוצה בינונית ויחסית חסרת ניסיון+לברון שמצוין הגנתית אבל נמצא בירידה בהתקפה מתחילת העונה.

red sox 15 במאי 2015

שיין היל ואנדרו גייז היו צמד הקלעים הכי מרהיב בכדורסל הנבחרות בניינטיז. ההופעה של היל בהפסד אוסטרליה לארה"ב באולימפיאדת 96 היא עדיין אחת הגדולות. גם פול רוג'רס, הסנטר שעשה שנים יפות בספרד (בין היתר ריאל מדריד), שווה אזכור.
בלואיוויל משחק מאנגו מת'יאנג, סנטר אוסטרי יליד סודן. פיטינו קיווה שהוא יהיה המחליף האידיאלי לגורגי דנג, אבל בינתיים הוא די מוגבל התקפית ולא עושה את הקפיצה.

יואב בורוביץ' 15 במאי 2015

תודה לתזכורת על שיין היל, הצלף הבלונדיני החמוד. את פול רוג'רס אני כמעט ולא זוכר.

Amir A 15 במאי 2015

דווקא זמר גדול למרות שהמוזיקה של FREE ו- BAD COMPANY פשטנית מדי.

Amir A 15 במאי 2015

אני רק תוהה אם על הקווים של קליבלנד במקום בלאט היה עומד טיירון לאו מה היו כותרות עיתוני הספורט?

אילן 15 במאי 2015

כותרות? אני תוהה מה היתה התוצאה בסדרה.

היסטוריון של ספורט 15 במאי 2015

הסדרה הזו היא ניצחון גדול של בלאט.
קראתי את בעל הבלוג ואחרים שאומרים שבלי לברון בלאט לא מעומד לאליפות זה כמובן נכון.
אבל לברון בעונות עם הרבה פחות בעיות בעבר בקליבלנד היה נופל סיבוב שני .
זו הייתה סדרת מבחן ואין ספק לגבי חלקו של בלאט בתוצאה הסופית.
הקרדיט על הסדרה הזו צריך להיות לבלאט לא באופן בלעדי אבל קרדיט ממשי.
סדרה בלי לאב עם חצי קיירי (וגם החצי בכושר של חצי במקרה הטוב )
עם לברון טוב רק בחלק קטן מהמשחקים .
והוא מנצח בזכות התאמות ,עבודה קשה ,אלתורים אך בעיקר בזכות האמונה בשחקניו המשניים .
אני זוכר כמה ביקורת הוא קיבל על הקרדיט שהוא נתן לוילנובה במשך העונה הרגילה.
אבל בארה"ב לא סופרים אותו ….עוד מעט לא תהיה להם ברירה.

גיל 15 במאי 2015

בלאט צריך לקבל הרבה קרדיט על המשחק אתמול והסדרה. הוא עשה בית ספר לתיבודו שנראה עייף וחושב כבר על המשרה הבאה שלו. לברון היה מצוין כמו שהוא תמיד בתור חלק מהקבוצה בהתקפה ולא מכדרר בלי סוף. זה מאפשר לשחקני המשנה לפרוח ואני מקווה שימשיכו לשחק ככה.

Srtest 15 במאי 2015

מה היו לנו הלילה? היתה לנו קבוצה אחת שבה ה-PROCLAIMED שחקן הכי טוב בליגה והסקורר הראשי של הקבוצה שניהם לא פקטורים מרכזיים והראשון אפילו משחק חלק מחמישיית הגנה מופלאה בבלוק-אאוט של הקבוצה היריבה מאיזשהו צ'אנס.

בצד השני, היתה לנו קבוצה שה"כוכב" הגדול שלה יוצא החוצה ופתאום היא והמאמן שלה מגלים אחד את השני ואת עצמם ואפילו הם לא ידעו שהם כאלה. מי היה מאמין שכשחקנים מרגישים חלק חשוב בקבוצה ושוויוני וכולם משותפים באופן שווה פחות או יותר במשחק הם גם ישמרו יותר טוב ובכללי יהיו יותר חלק ופתאום המאמן שמנגד והקבוצה קפאו כי לא היה נגדם איזה… מקור כוח שכזה שאמור לבוא מולם התקפה אחרי התקפה ופתאום היתה קבוצה.

גם כאן וגם כאן מבחינת כדורסל, מסתבר שלעיתים ישנם מאבקים לא רק בין תפיסות עולם וניסיון לקדם כוכבים בכל מחיר לעומת ניסיון לקדם קבוצתיות, אלא מסתבר שהמאבק לעיתים אפילו נמצא בתוך הקבוצה.

ואחרי הכל, האמת צריכה להאמר, שהתצוגה הזו של הקליפרס אפשר היה לחזות בה כבר במשחק הקודם ובחוסר FEEL מוחלט של שחקניה כמשהו לא זורם להם ולקבוצה השנייה כן, וגם במשחק שהיה יותר קרוב אלינו רגשית, אפשר היה לראות שקוצרים את מה שזורעים ואם קבוצה אחת יודעת הגנה מעולה בקצב נמוך והשנייה הרבה יותר אג'סטבילית לא משנה איזה קצב משחקים, השנייה תתן בראש לראשונה וכאן כבר אפשר להגיד שמהרגע שרגעים מסוימים לא תורגמו להובלה בסדרה עבור שיקגו, קליבלנד הגיעה. גם כאן יש נורת אזהרה עבור המנצחת.

גיל 15 במאי 2015

מה שקרה לקליפרס נדיר ולדעתי הם ינצחו במשחק הבא. הם באמת נראו בהלם אבל גם זריקות שקודם נכנסו לא נכנסו וגריפין כמעט לא שותף במשחק ברבע הרביעי.

יואב דובינסקי 15 במאי 2015

אתעכב על המשפט האחרון שלך. איזה הגנה. וואו. רבע ראשון, שתי הקבוצות לא שמרו ומאז קליבלנד בהגנה באמת הירואית ועוד כשלברון עם 4 עבירות על המגרש החל מאמצע הרבע השלישי. קיירי נפצע, לברון לא פגע, קליבלנד לא קלעה נקודה בחמש הדקות הראשונות של המחצית השניה ועדיין בזכות ההגנה והצוות המסייע, ניצחון מאוד משכנע. זאת שאלה מה עושים עם קיירי. כי הוא כן מייצר נקודות, אבל כשהוא גורר רגל על המגרש הוא נקודת התורפה בהגנה.

איתמר 15 במאי 2015

האם מותר לכתוב על לברון (בעקבות העונה הרגילה והפלייאוף) שהוא איננו השחקן הטוב בעולם אלא אחד השחקנים הטובים בעולם ?
האם עם הארדן במקום לברון, קליבלנד לא היתה באותו מקום ?
בלאט לא יקבל קרדיט על אליפות.
בלאט יהיה חייב לצאת מהצל הענק של לברון כדי לזכות בהערכה ובהכרה.
אהבתי את הדברים שבלאט אמר במסיבת העיתונאים על צוות האימון שלו שהכין את הקבוצה לקראת המשחק ועל המנהיגות של לברון. הדברים נשמעו כנים ולא מאולצים.
בלאט לבטח שומע וקורא את הדברים שנאמרים ונכתבים עליו אבל הוא עומד בפיתוי ולא מנסה להציג את עצמו כמי שאחראי להצלחות.

Bad Boy 15 במאי 2015

מה שעובר על קליבלנד זה בעיקר התאמות שנעשו מכורח הנסיבות: איבוד שחקנים התקפיים משמעותיים מאוד
(מבחינתי גם קיירי לא קיים כרגע)
ולכן היא עשתה התאמות (דייויד עשה) ובונה כרגע על הגנה ברזל עם יכולות התקפיות בעיקר של לברון
לטעמי: לברון, דלי (או סמית), תומפסון, מוזי ושאמפרט זו חמישית הגנה רצחנית מהטובות, אם לא הטובה בליגה
ושיקגו עם כל הרצון הטוב לא יכולה להתמודד עם זה..
במתווה הזה לדעתי קליבלנד תעבור גם את אטלנטה או וושינגטון מה שמסתמן כסדרה אפילו קלה יותר משיקגו..
יהיה מעניין זה בטוח..

Duncan 16 במאי 2015

קליבלנד הרשימה מאד.
עולה שחקן שלא מקבל דקות באופן קבוע כמו ג'ונס ותופר שלוש שלשות. מצד שני מירוטיץ האוברייטד שתמיד מקבל דקות, זורק לבנים.
זה מאמן. להעלות שחקן שמדי פעם משחק ולקבל ממנו תפוקה.
תכלס יצא טוב לקאבס שלאב הרך נפצע. תומפסון פשוט ענק. שומר חזק, ריב' אדיר ופשוט לא עושה טעויות ואפילו קולע מדי פעם.

רן הנרגן 16 במאי 2015

קליבלנד, בלאט,קליבלנד, בלאט

איזה פרובינצילים אתם. גם ערוץ 5.

אף דיבור ואף שידור ישיר של ג"ס מול גריזליס. סידרה קלאסית. הביג מן מול הצלף.

ממפיס קבוצה נהדרת. עושה הכל היטב, למעל דבר אחד – היא לא קולעת מהשלוש. ג"ס קבוצה מהפכנית. יש לה את כל הכלים למעט ביג מן שעושה נקודות בצבע. לראות את בוגוט, גרין, בארנס, קלי, קרי, איגואדלה וליוינגסטון משחקים בהגנה זו קליניקה. הם שוחקים את הקבוצה הנגדית ומעיפים אותם גם כשהם מצליחים לקלוע ואז מגיע רצף של עצירות שמלווה לרוב במשחק מעבר מהיר שמסתיים בסל והופ ההפרש שהיה 3 נקודות צומח בשתי דקות ל 12 והמשחק גמור (חצי שני של רבע שלישי במשחק 6)

Comments closed