יותר מדי סיבות (פיינלס 5)

 

sc

ברבע האחרון גולדן סטייט מחצה את קליוולנד 10- 5 בריבאונד ההתקפי. אז כבר באמת אפשר היה לדעת שזה אבוד.

מסכן לברון ג'יימס. אין תלונות אליו. עוד טריפל דאבל ומשחק שיכול היה להיות פנתיאוני באופן קיצוני. אבל בסוף יש בו הפסד בהפרש דו ספרתי.

לברון עייף ברבעים האחרונים. יותר מדי עליו. אין כמעט כוח אש לצדו; וגם כשיש, הוא בוודאי אינו עקבי.

הפציעה של קיירי אירווינג מאוד משפיעה. יש גבול ליכולות של דלי, גם אם הוא אחלה סיפור ומשחק אחראי חכם וגם שומר נהדר. למרות כל אלה הוא מוגבל התקפית, ומול עילוי כמו קרי יש גם גבול לכמה הוא יכול לעצור אותו.

זה ניצחון של סטף קארי. וזה ניצחון של קבוצה. גולדן סטייט היא קבוצה. היא מקבלת לא מעט רגעים גדולים מגרין, איגוודאלה, בארנס וברבוסה (פאקינג רוצח) כאשר קרי ותומפסון מתקשים. ויש גבול לכמה הם יכולים להתקשות, בעיקר קרי. וגם תומפסון, די חלש בסדרה הזאת, דפק איזו שלשה סופר חשובה ברבע הרביעי.

רוצה לומר- אצל גולדן סטייט אתה לא יודע מהיכן זה יבוא לך. וזה בא. גם כאשר נדמה כי קליוולנד משחקת טוב יותר היא לא מצליחה ליצור יתרון כי הווריורס לא נותנים לקאבס לברוח.

אז גם במשחק גדול של לברון, ובמשחק די עצום של טריסטן תומפסון- אנחנו נותרים בסופו של דבר עם מעט מדי, כי סמית' לא תורם נקודה במחצית השניה וכי שאמפרט- שחקן שאתה חייב על המגרש כמעט בכל רגע נתון- הוא סוג של חור התקפי.

חבל שמוזגוב כך יצא מהסדרה. גם לאחר משחק נהדר (28 נק') בלאט הרגיש שמול הסמול-בול המהיר, המדוייק והמאוזן של הווריורס, הוא לא יכול לשחק עם הסנטר הרוסי הכבד. הוא פחד שגולדן סטייט יבריחו אותו מהמגרש במהירות שלהם. ההחלטה הזו אפילו כנראה הייתה נכונה להערב.

אבל בסוף, ברבע האחרון, כשקליוולנד מפסידה כך על הקרשים, אז בכלל אין לה סיכוי לנצח- כי הקרשים היה היתרון העקבי הגדול שלה לאורך הסדרה ואולי יתרונה היחסי המשמעותי מול גולדן סטייט.

למרות ההפסד, אין צורך להיות לגמרי פסימיים. הקאבס שוב הוכיחו- בפעם הרביעית בחמישה משחקים- שהם מסוגלים להתמודד כשווים כמעט לכל אורך המשחק מול גולדן סטייט. לא הישג של מה בכך, אבל זה גם לא מספיק.

כדי לנצח את הסדרה קליוולנד ככל הנראה תצטרך להתחיל להיות דומיננטית וליצור הפרשים גדולים- כמו בניצחון בגיים 3- כי כשהמשחק צמוד גולדן סטייט פשוט מגיעה לדקות ההכרעה רעננה ומדוייקת יותר.

אני מרגיש שאין לי שום דבר באמת חכם לומר. גולדן סטייט קבוצה יותר חזקה. העובדה שקליוולנד עשתה אתה ארבעה משחקים צמודים מתוך חמישה, זה רק לזכות הקאבס ובעיקר לזכות לברון. הבעיה היא שזה הספיק ל- 2- 3. אגב, זו לא תוצאה רעה. לכאורה, התוצאה נשארת צמודה לבייתיות. עכשיו יש משחק בקליוולנד. חובה להישאר עם הביתיות. ואז? צריך איזה נס קטן.

 

משחק 5. קארי
הקבוצה ניצחה את גליית

40 Comments

יוסי מהאבטיחים 15 ביוני 2015

לא הבנתי.
לקליבלנד יש בערך נשק אחד שעובד מלבד לברון. טחינה של מוזגוב בצבע.
ברור שבסמול בול הם מפסידים. גם בנקודות, וגם באיבוד כח של לברון.
אז למה לשחק לידיים של ג"ס ולא לשחק עם מוזגוב ולכפות קצב איטי?
בתכנית המשחק הזו אין לקאבס סיכוי בעוד יומיים. מה יהיה שונה מהיום?

אהד 15 ביוני 2015

מסכים. אני חושב שבלאט יעשה טעות גדולה אם מוזגוב לא ישחק גם במשחק הבא.

S&M 15 ביוני 2015

גם אני מסכים.
מאחר וכך, הפן הרכילותי מעניין: האם האמירה של לברון, שהם לא משנים את ההרכב ומה שהביא אותם עד כאן יימשך, הייתה תרגיל הטעייה, או שבלאט שבר לו את המילה?
ניראה שבתשובה לשאלה הזו תלוי החוזה של בלאט בעונה הבאה. :)

גיל שלי 15 ביוני 2015

תקרא את הטור של אסף רביץ בוואלה, הוא כותב מאוד יפה למה מוזגוב היה על הספסל

יוסי מהאבטיחים 15 ביוני 2015

לא שכנע אותי אפילו קצת. מה, זה חדש שעושים דאבל אפ על סנטר? רק לווריירס יש חמישיה אתלטית? לא קונה את זה.
ויותר מזה, אני לא קונה גם את העובדה שלקר לקח משחק שלם לחשוב על אופציה מהפכנית כמו דאבל אפ מהוויק סייד. וזה גם פתרון שבלאט אמור היה להיות מוכן אליו, בלי קשר.

אורן השני 15 ביוני 2015

לא ראית את הרבע הראשון?

Srtest 16 ביוני 2015

לא מסכים. לקליבלנד באופן עקרוני יש יחידת גבוהים יותר טובה ואפקטיבית. הקטע שבלאט לא אוהב להשתמש בהם כיחידה אחת ולעבור מדי פעם לכדורסל שכולל אותם ולא כולל אותם. למעשה כל אחד מהם משחק יותר טוב כשגם השני נמצא על המגרש ואפשר לבדוק זאת.

רובי ג 15 ביוני 2015

אני מצפה למלחמה רבתי במשחק השישי, ניצחון הירואי של הקאבס מול הקהל הביתי שלהם, רק בשביל לקרוס לחלוטין מתשישות במשחק השביעי והאחרון.
מצד שני, אני חושב שקליבלנד נתנו עד עכשיו משחקים טובים חוץ מאחד והופעה בהחלט טובה לגמר שאיש לא ציפה מהם.

Srtest 16 ביוני 2015

אבל זה בדיוק הדבר הכי מיותר. אם מראש הולכים על תסריט סביר שכזה, אז מה זה בעצם משנה? עוד משחק? חייבים לנסות עוד דברים ולפעמים לנסות עוד דברים אומר לצמצם עוד יותר את האפשרויות המצומצמות.

נדבושקה 15 ביוני 2015

2 המשחקים האחרונים רק מדגישים את ההישג העצום של הקאבס במשחקים 2 ו3.
גם הלילה קליבלנד שיחקה מצוין לטעמי, אין לי טענות לאף שחקן שלהם הלילה.

האמת הפשוטה היא שהבדלי הרמות פשוט בולטים לעין ככל שהסדרה מתקדמת, הווריורס פשוט קבוצה אדירה.
והיום הם הראו שהם יכולים לנצח גם כשקליבלנד שומרת טוב.

קר ידע להתאפס בצורה נהדרת מפתיחת הסדרה האנמית שלו, וגרם לבלאט להתאים עצמו לרוטציות של ג"ס.

אני מעריך שהקאבס יגרדו נצחון במשחק 6, ואז משחק 7 זה כבר סרט אחר לגמרי.
זאת תהיה הפעם ה1 שג"ס יעמדו עם הגב לקיר למשחק ממנו אין דרך חזרה, ויהיה מעניין מאד לראות איך הם יתפקדו במשחק שבאופיו הוא גמר גביע וכל הלחץ עליהם אצלם בבית.

אני נשאר עם ההימור המקורי שלי: 3-4 לקליבלנד

ניר 15 ביוני 2015

אני לא יודע אם אני מסכים עם ההימור שלך אבל בשלב הזה נראה לי שכל מי שצפה בסדרה והוא לא אוהד שרוף של גולדן סטייט מייחל לנצחון של קליבלנד במשחק הבא, ולו רק כדי שנקבל משחק שביעי.

נדבושקה 15 ביוני 2015

אני לא בטוח שהאוהד הנייטרלי רוצה משחק 7.
רוב האוהדים הנייטרלים בעולם (לא כולל ישראל, כאן אין נייטרליות בגלל בלאט) רוצים שגולדן סטייט יקחו אליפות. נקודה, סוף פסוק.

זוהי קבוצה שמשחקת טוב יותר לאורך השנה, בקונפרנס קשה יותר, עם שחקני מפתח שכיף לאהוב,בסגנון אטרקטיבי ושוטף, ובנתה את עצמה בתהליך של כמה שנים תוך כדי פיתוח בחירות הדראפט שלה.

גם אני, בתור מי שאוהד בכלל את ניו ג'רזי(מה שאומר שנשארתי ללא קבוצה) מעדיף נצחון של הווריורס במשחק 6, ואליפות.
כמובן שלא אקרע את דש החולצה לאות אבל במידה וקליבלנד יקחו אליפות (בלאט וכו') – אבל בהחלט אני מעדיף את הווריורס.

Shadow 15 ביוני 2015

אתה אוהד את הנטס אתה מתכוון.

נשארה לך קבוצה. בניגוד לאוהדי הסוניקס למשל.
שם לא נשארה קבוצה.

נדבושקה 16 ביוני 2015

לא. אני אהדתי את ניו ג'רזי נטס.

ברוקלין נטס זו קבוצה אחרת לגמרי מבחינתי שאין לי שום סנטימנט אליה.

נדבושקה 15 ביוני 2015

ועוד דבר קטן:

בוגוט ואיגוואדלה קולעים בפחות מ50% מהקו בפלייאוף.

במקום בלאט, הייתי מעלה ל2 סשנים של 2 דקות(שיהפכו ל4 דקות בפועל) את האריס/מריון ואת פרקינס/הייווד כדי לבצע האק א שאק על שניהם (אם בוגוט ישחק בכלל).

ככה הוא יכול להרוויח ללברון עוד 4 דקות מנוחה אפקטיביות, והיתרון הוא שהוא יכול לעשות זאת גם בלי להוריד אותו לספסל.
וכמובן סבירות גבוהה שהעבירות לא יגרמו להפרש לצמוח, אם הם אכן יקלעו מהקו באיזור ה50%.

יותם 15 ביוני 2015

כן, באמת נראה היה שהוא עלה שם על משהו בסוף. אם הוא יצליח להקטין את הדקות של איגודאלה בהאקינג, לברון גם יתאמץ פחות בפוסט.

Srtest 16 ביוני 2015

הייתי הולך הרבה יותר רחוק – אם התקווה של הקאבס היא הגנה חכמה ולדעת להיות קשוחים איפה שצריך, יחד עם שמירה על הרוטציה הקצרה, הגיוני להמיר את ג'ונס (רע כבר משחק שני ברציפות) ומילר בפרקינס ומריון. אם חפירות אז עד הסוף.

גיל 16 ביוני 2015

זה התאבדות להעלות אותם. אלו שחקנים גרועים. אתה מעלה אותם לחמש דקות והופ, גולדן סטייט מובילה ב20.

Srtest 16 ביוני 2015

למה? פרקינס ומריון (לא ביחד) יכולים לתת עוד ממה שהביא את קליבלנד למצב שיש לה צ'אנס. כי בנוגע לקליעה משלוש ראינו שכבר פאסה. עדיף להתחרע על ההגנה מחדש עם הגנה שכל-כולה נטרול היריב וכאן בדיוק הם נכנסים וגם במקום ג'ונס ומילר.

mnm 15 ביוני 2015

debuzzer.com/borowitz/56680 – מהפנינים שלך בורוביץ'.

יואב בורוביץ' 15 ביוני 2015

עדיין הסדרה של סטף קצת מאכזבת בהשוואה לסטנדרט שלו.

חז 15 ביוני 2015

בורוביץ', אחרי חמישה משחקים אתה עדיין חושב שדלאבדובה יכול לקבל חוזה של 7-10 מיליון לעונה?

יואב בורוביץ' 15 ביוני 2015

הגזמתי קצת. בטח יהיה 5-7 לשנה.

סולי 15 ביוני 2015

אז אולי קליבלנד לא צריכה לוותר מר מדי על לאב בסוף השנה, ולחדש את החוזה לשלו?
כי למרות שהוא לא התחבר טוב לקבוצה/לא נתן את מה שמצפים ממנו/תומפסון התגלה כשחקן הגנה ומשאבת ריבאונדים אדירה, כדי לקחת אליפויות קלחבלנד כנראה תצטרך יותר כח אש בהתקפה, ואת זה, מה לעשות, עדיין יש ללאב. ואם לא הוא, אז הם יהיו חייבים להביא פתרונות אחרים במקומו.
מה שהם עושים עכשיו עם הפציעות זה באמת מעל ומעבר, אבל היו אנשים שאחרי משחקים 1-3 אמרו שהפציעות עשו להם רק טוב (כולל לא מעט "פרשנים" מומחים ועיתונאים)

נדבושקה 15 ביוני 2015

אני לא חושב שאנשים התכוונו שעדיף לקליבלנד לשחק ללא לאב, אלא שהתרומה של לאב לא בטוח שווה חוזה מקסימום.

כפי שאמרת- אין ספק שהם צריכים עוד כח אש בהתקפה בשנה הבאה, אבל זה יכול להיות גם שחקן אחר שלא דורש מקסימום.

לדעתי לאב יישאר ב99%, וטוב שכך עבור קליבלנד.

אהד 15 ביוני 2015

עדיף לו להגיע ללייקרס

נדבושקה 15 ביוני 2015

בהנחה שמה שמניע את לאב בשלב זה של הקריירה זה תחרותיות ורעב לתארים, למה בדיוק עדיף לו להגיע ללייקרס?

קבוצה מפורקת עם כוכב מזדקן שממשיך לשחק בדומיננטיות משל היה בן 28 וסותם את תקרת השכר של הקבוצה כך שאם לאב מגיע על חוזה מקסימום, אין ללייקרס גמישות להביא רול פליירס משמעותיים, ושתידרש לה בנייה לא קצרה כדי לחזור להיות גורם רלוונטי. בטח במערב הקשוח.

תוסיף את העובדה שביירון סקוט הוא מאמן סיזיפי,עקשן, ששם דגש על הגנה (לא שראו את זה השנה…) – ותקבל מתכון בטוח לכשלון.

מצד שני, אם לאב מחפש שמש, מסיבות ומרצ'נדייז- שיילך ללייקרס.

אהד 15 ביוני 2015

קובי יסיים עוד שנה את תפקידו ואז הלייקרס יהיו של לאב. אני לא יכול להבין סופרסטארים שמוכנים להיות כינור שלישי בקבוצה אפורה שמונהגת על ידי אגו-מניאק. השנה לאב התלונן על התפקוד שלו ובכללי הוא לא היה טוב.
חוץ מזה, הלייקרס הם שוק ענק וגם זה שיקול לדעתי.
והוא היה במינסוטה.. לא מגיע לו קצת קרני שמש??

סולי 15 ביוני 2015

וושינגטון יכולה להיות אחלה יעד בשבילו (לא יודע מה זה אומר לגבי תקרות שכר וכאלה), יש להם קבוצה צעירה וטובה עם אחד הקווים האחוריים הטובים בליגה, במידה והוא נכנס למשבצת של ננה יהיה להם גם קו קידמי מצויין עם גוטראט היעיל מאד.
זאת גם קבוצה ששאר השחקנים שלה נותנים הגנה טובה ככה שהם לא יצטרכו לבנות על היכולות ההגנתיות שלו.
במזרח הל"א מאד חזק", זה חיזוק שיכול בקלות לשים אותם כקונטודורית.
או שהוא יכול להישאר בקליבלנד, שהבינו כנראה שהם כן צריכים אותו, ולשים את עצמו במצב הטוב ביותר להשיג טבעת.

פאקו 15 ביוני 2015

אם דוראנט לא יגיע לשם (לפי לא מעט ספקולציות)

MOBY 15 ביוני 2015

המשחק הבא הוא המשחק על הכסף (הכסף שלי) אני מצפה לנצחון ביתי של אנשי הצווארון האפור מוזגוב דלי ושאמפרט יאלצו למצוא את היד שלהם.
האמת אני לא מעודד אבל מחזיק אצבעות.
מה שבטוח, הרבה מהקופצים לרכבת ירדו בתחנה האחרונה.
היי אבל יש משחק 5 בארץ……….

Srtest 16 ביוני 2015

אתה אומר צווארון אפור כאילו מדובר בעלבון. המשחק הוא סה"כ של כל מה שקורה בו. האם תגיר דבר כזה על קשרים אחוריים ו-50-50 ידועים מההיסטוריה? הדבר ייראה לך הכי הגיוני. צווארון אפור צריך לתת תוצרת של צווארון אפור – יותר ריבאונדים מדלי, יותר הנעת הקבוצה, יותר האסל משומפרט וחדירות של סמית' על חשבון הקליעה מבחוץ. מה גם שתומפסון ומוזגוב נכנסו לסדרה מבחינה התקפית והם ניגשים להזדמנויות ליד הסל עם הרבה יותר ביטחון כך שבכלל ייתכן שהכל התהפך ועכשיו הגארדים צריכים לעשות את העבודה של הריבאונד והעזרות.

גיל 15 ביוני 2015

עם יומיים הפסקה קשה לי להאמין שקליבלנד ינצחו. המשחק יהיה צמוד שלושה רבעים ואז יגמר להם האוויר לעוד הפסד ב10-15 הפרש.

ד"ר פיל 15 ביוני 2015

במקום לקוות לנס שלא יגיע, הייתי במקומך כאוהד קליבלנד, כותב על מה הקאבס צריכים לעשות כדי להתמודד עם ההגמוניה הצפוייה של ג"ס בשנים הקובות . להשאיר את לאב? להשאיר את סמית? וראז'ו או מוזגוב? והאם קליבלנד צריכה לבנות את עצמה בהתאם לג"ס או שאולי עדיף לה לבנות מעין גירסא משופרת של עצמה? צריך לזכור שקליבלנד של הפלייאוף זאת קבוצה שנוצרה מאילוצים

Shadow 15 ביוני 2015

לא הייתי ממהר להצהיר שתהייה הגמוניה של גולדן.

אתה יכול אולי להגיד מה קליבלנד צריכים לעשות כדי להתמודד עם ההגמוניה של המערב.
האמת שכבר שנה הבאה עם חזרתו של ג'ורג', ההתרעננות של שיקאגו וההתחדשות של בוסטון כבר לא בטוח שיהיה כזה קל לקליבלנד לקחת את המזרח.

סולי 16 ביוני 2015

הגזמת עם בוסטון, אומנם קבוצה מתחדשת ומתרעננת..אבל לאיטה, ייקח לו עוד כמה שנים עד שתאיים באמת על קליבלנד ושאר החזקות.
וושינגטון נראית הרבה יותר קרובה ומוכנה לדעתי, גם אינדיאנה, אטלנטה (עם שינוי אחד או שניים), שיקגו זאת שאלה- תלוי לאיזה כיוון יילכו שם.
מה שבטוח, המערב ימשיך להיות חזק

יואב דובינסקי 15 ביוני 2015

דלי לוחם גדול, אבל רכז מזעזע. הוא לא יודע לכדרר, אין לו קליעה, אין לו כניסה לסל, הוא לא מוסר טוב וקבלת ההחלטות שלו לא טובה. אולי אם לברון לא היה משחק אותה GM במהלך העונה ובמקום לדאוג שתהיה בקבוצה ועדת חברה עם ג'ונס ומילר ולבקש להביא גם את פרקינס היה נותן לצוות המקצועי להביא מוביל כדור נורמלי כמחליף לקיירי, אולי היה לו עם מי לשחק בגמר הפלייאוף.
בכל חמשת המשחקים קליבלנד הגיעה לרבע הרביעי במצב סביר, כלומר מקסימום בפיגור של שני פוזשנים. באף אחד מהם היא לא ניצחה את הרבע. לברון עצמו נוטה להשתנק בשתי הדקות האחרונות וגם החטיא כמה זריקות הכרעה. הוא נותן סדרה הרקולסית, אבל הוא נשאר בעיני צ'וקר.

איציק 15 ביוני 2015

למה ככה,
תן כבוד לפז"מ. האנשים אכלו מאותו … ורוצים להמשיך לאכול ממנו, ואתה מדבר על דברים טפלים כמו בניית קבוצה.

Srtest 16 ביוני 2015

תנסה להזכר מתי בפעם האחרונה הוא שיחק בין שניים? רמז – לפני שהוא קלע קליעה אחת בפלייאוף זה מה שהוא עשה.

קשקשן בקומקום 16 ביוני 2015

היתה באחד המשחקים סטטיסטיקה של סלי נצחון על הבאזר בפלייאוף.
לפני הסדרה נגד גולדן סטייט מייקל היה עם 7-18 ולברון עם 7-19 אם אני לא טועה. הכל דימויים

Comments closed