הגדול לעתים קטן

mes

שוב משחק עצום שבו ליאו מסי לא מופיע. זה לא קורה תמיד. אבל זה קורה הרבה. ולא רק במדים הלאומיים. טאטה מרטינו- מדוע אתה מציב את מסי כל כך למטה?

ובעניין צ'ילה- לא מופתע מהזכיה. הופתעתי רק שסוכנויות ההימורים נתנו לארגנטינה כזה פור גדול. עוד לפני תחילת הטורניר הימרתי על צ'ילה- למרות שלא זכתה מעולם. חשבתי שהיא פייבוריטית כי היא נבחרת טובה מאוד כבר כמה שנים. גם במונדיאל הרשימה. וכאן יש לה בייתיות עם קהל מדהים וגם שופטים שלא ידפקו אותה.

אבל בסוף צ'ילה הרשימה אותי אף יותר משציפיתי, אולי אפילו הרבה יותר. השילוב בין הקרבה, יכולת ואומץ לב לשחק התקפי, כאשר כל זה נעשה גם תוך כדי משחק הגנתי מדהים- ראוי ליותר מכל שבח. כל מועדון אירופי בכיר יכול להשתבח במאמן כמו סמפאולי.

ועוד משהו: ראיתם את הקהל? לא זכורים לי אוהדים כאלה, עם שירה בלתי פוסקת ועידוד כזה, באף משחק בינלאומי שראיתי. גם לא במונדיאלים. גם לא בברזיל.

אז אני שמח מאוד בעבור צ'ילה וגם מבסוט מזה שמסי שוב לא פגע. אני לא חושב שהיה אי פעם שחקן היסטורי כמוהו שהיה כל כך חלש בנבחרת שלו.

גם אני מתייחס לעתים למסי כקנדידט ראוי לתואר הכדורגלן הטוב בכל הזמנים. מה לעשות- השילוב בין הטכניקה, הדריבל, הכיבושים ובעיקר המסירות חייב לשים אותו שם. אך יותר מדי פעמים אני חש שמסי לא מספיק טוב במשחקים הכי גדולים. אני לא מדבר כאן על משחקי קלאסיקו- הם בסך הכל משחקי ליגה עם הייפ- אלא על משחקי הדחה ושלבים מאוד מתקדמים בצ'מפיונס ליג ובעיקר על משחקים בינלאומיים בטורנירים הגדולים.

מסי עושה כמעט את כל מעשי הקוסמות שלו בליגה לא שוויונית בעליל כשלצדו יש את הטאלנט הגדול בעולם. הוא עדיין הכי טוב בקבוצה הזו. הוא עדיין הכי טוב בעולם. אבל אפעס, משהו חסר איתו. העובדה שלמרות שגם בנבחרת ארגנטינה משחקים לצדו שחקנים מעולים והוא עדיין לא מצליח לעשות קסמים- רק "מקטינה" אותו יותר.

אז זה יפה שגם כליל שלמות כמו מסי עדיין חווה לא מעט חוויות מאוד עצובות בקריירה. וזה יפה שמדינה שלא זכתה אף פעם בכלום עושה זאת מול יריבה אגדתית ושנואה כל כך- ברמה הלאומית, עזבו את הספורטיבית- ועוד בצורה כל כך מרגשת והירואית.

זה היופי בכדורגל. הגדול לעתים קטן, והקטן לעתים ענק.

יצא צ׳ילה
(כמעט) סנסציה

44 Comments

זהבי לך לטוטנהאם 5 ביולי 2015

כל מילה.
הטאלנט הגדול בעולם זה סוארז או ניימאר?
מבחינתי אין ספק שזה סוארז

יואב בורוביץ׳ 5 ביולי 2015

התכוונתי לטאלנט במובן הכללי. ניימאר וסווארס הם כנראה שניים מהחמישה השחקנים הטובים בעולם. שים אותם, ועוד כמה שחקנים נפלאים ליד מסי, וברור שיותר קל לו לככב- בעיקר, כפי שנכתב, בליגה כל כך לא שוויונית (ובתוך אתוס של כדורגל ספרדי שנותן לשחק).

holden 5 ביולי 2015

עשה לי את הלילה לראות את מסי שוב חוזר מבויש לחדר ההלבשה,
היה פעם סרט נפלא :" איש קטן גדול", הערב היה סרט ההמשך,
שיגידו מבחינתי מה שיגידו איש לא ילמד אותי כדורגל מהו- מסי יכול רק לצחצח לדייגו את הנעליים) בצנאי כמובן שדייגו יואיל בטובו להסכים:)
מסי פעם אחר פ]כם, טורניר אחרי טורניר לא מביא תוצאות, לא מעניין בכלל מה הסיבות, האם המאמן שם והציב אותו קדימה , למעלה, ימינה או שמאלה,
מסי הוא האימפוטנט ההישגי של הכדורגל הבינלאומי מבחינת נבחרות,
איפה דייגו במקסיקו 86 ואיפה מסי?
וואלק עם חבורה של נגרים דייגו הביא אותה, עלק בורוצ'גה ,
מסי יזכר בדברי הימים אבל בטח לא באותה הליגה של מארדונה, מרדונה זה מייקל ג'ורדן ומסי זה לברון ,
שניהם לא באמת מגיעים מפוקסים למאני טיים שהכסף מונח על השולחן,

שמישהו מהמר אם זה במשחקי קוביה או בקלפים ידוע שאתה משחק סתם עם חברים אתה משחק בצורה שונה מאשר שעל הכף מונחת חבילת שטרות, שחקן אמיתי ומקצועי משחק באותה השיטה גם בין חברים וגם על כסף גדול, שחקן אמיתי לא נותן לחשיבות הארוע לפגום בריכוז וביכולת שלו,
אז למסי ידידנו יכולת יש באבוהה, אבל ריכוז, נחישות בנבחרת? יוק

מגיע לצ'יליאנים, ארץ יפהפיה וצרה שמתוחה בין החוף של הפסיפיק לבין הרי האנדים והגבעות,
א רץ שממנה בא פבלו נרודה מגיע לה לזכות בקופה אמריקה, ארץ שבה שלט משחר איימים של אוגוסטו פינושה מגיע לה שתרווה קצת נחת,
למי שבא לקרוא על התקופה של העינויים בצ'ילה מבעד לעיניים משח מכר טוב שלי וללמוד על העיר היפהפיה וולפראיזו,
אין על היין האדום הצ'יליאני, איזה חגיגות רצות עכשיו בסנט דייגו דה סילה,
אז הנה הסיפור המופלא של הישראלי שהיה שם ברגעי האימה בצ'ילה וכמעט נכלא לעולמי עולמים:
איך הגעתי לתא כלא בצ'ילה, בתקופת המשטר הצבאי (1)
http://cafe.themarker.com/post/348563/

איך הגעתי לתא כלא בצ'ילה בתקופת המשטר הצבאי (2)
http://cafe.themarker.com/post/350251/
למי שוולפרטיזו עיר- הנמל היפהפיה בצ'ילה מזכירה את חיפה אז יש בזה הרבה מן האמת,
הנה ההתרשמות של הישראלי מוולפראיזו
ערב רומנטי קסום בעיר הנמל וולפראיזו בצ'ילה
http://cafe.themarker.com/post/309890/
ואם יש כאן כאלו שלא שמעו על פבלו נרודה גם לנרודה הוא ייחד פוסט מקסים

פבלו, נרודה ויצירת הרוק הכי מדהימה מדרום אמריקה – Alturas de Machu Picchu
http://cafe.themarker.com/post/568975/
ואם יורשה לי בהצטנעות אז למרות שלא אני כתבתי אני והוא שוצפים להמון חוויות משותפות ועם כל הכבוד שיש לי לכותבים המופלאים כאן באתר הנוכחי יש כאלו שהם באמת תותחים, וכעת לעיקר החדשות:
צ'ילה רה – רה -רה

בני תבורי 5 ביולי 2015

רגע, זה לא מסי שקובע מי יעמוד איפה ולמה?

רומן 5 ביולי 2015

בדגש על "יעמוד"

רובי ג 5 ביולי 2015

האמת? שמח בשביל צ'ילה. חיכו 90 פלוס שנים לזכות בתואר, זכו בו על אדמתם מול יריבה מכובדת.
יש מגיע בכדרוגל והפעם הגיע לצ'ילה בגדול.

ומסי? תמיד תהיה לו כוכבית ליד השם עקב כשלונותיו עם הנבחרת הלאומית. ממש שמעון פרס של ארגנטינה.

רומן 5 ביולי 2015

כל המגיבים פה מעליי, אתם מפספסים דבר אחד, כולכם אומרים שמסי שחקן גדול, טאלנט וכו ושהבעיה היא שהוא לא "מופיע".
חברים, מסי פשוט כדורגלן בינוני, שחקן של מהלך אחד, תצחקו תזלזלו, תקראו לי בשמות, אבל אני עומד מאחורי הדברים האלה כבר שנים רבות.
הוא לא נלחץ בנבחרת, זה לא בעיה מנטלית, הוא פשוט לא מספיק טוב בשביל להוביל קבוצה, הציפיות שלכם ממנו מוגזמות, הוא שחקן שממלא משבצת מסוימת שנתפרה במיוחד בשבילו במכונה של ברצלונה, אבל יש לו סט יכולות מאוד מאוד מוגבל.
הוא חלש, לא מהיר במיוחד, אין לו בעיטה חזקה, אין לו נגיחה, אין לו כח פריצה, הוא לא מסוגל לחלץ כדור.
הוא שחקן חביב, אבל הוא לא כדורגלן מהרמות הגבוהות. הוא לא רוני/ריברי/מולר/רונאלדו/רובן/איבראהימוביץ'.
הוא סוג של ג'ובינקו רק הרבה פחות מהיר והרבה יותר ממותג.

טרנטה 5 ביולי 2015

עוד פעם אתה? תקרא קצת. לא יזיק לך.
http://fivethirtyeight.com/features/lionel-messi-is-impossible/

רומן 5 ביולי 2015

0 שערים ב 570 דקות.
0 שערי נוקאווט במדי אגרנטינה בטורנירים.
0

טרנטה 5 ביולי 2015

0-0-0 היא כנראה שורה סטטיסטית שאת מאד מתחבר אליה
(* מתנצל מראש על התגובה בסגנון ONE. פשוט לא יכולתי להתעלם מהרמה שכזאת להנחתה.)

טרנטה 5 ביולי 2015

0-0-0 היא כנראה שורה סטטיסטית שאתה מאד מתחבר אליה
(* מתנצל מראש על התגובה בסגנון ONE. פשוט לא יכולתי להתעלם מהרמה שכזאת להנחתה.)

רומן 5 ביולי 2015

אני לא, מסי כן

תומאס נוימן 5 ביולי 2015

סטטיסטיקות של שחקן בינוני.

סולי 5 ביולי 2015

חחחחחחחחחחח
התגובה הכי הזויה ששמעתי, מסי שחקן חביב…
גם שמערבים רגש צריך להיות קצת אובייקטיבים אחשלי

חז 5 ביולי 2015

ענק רומן. נראה לי נעשה קופי-פייסט לתגובה שלך ונשלח לאופירה אסייג. סיכוי טוב שכבר מחר בבוקר תקבל את ה"כבוד" להופיע למעלה מימין בצד של ה"דעות".

מישהו 6 ביולי 2015

אתה עושה את זה בכוונה כדי לקבל תגובות?
לא קיבלת מספיק תשומת לב כילד, או שאתה עדיין כזה?

קורא 5 ביולי 2015

"הוא שחקן שממלא משבצת מסוימת שנתפרה במיוחד בשבילו במכונה של ברצלונה"- מדויק מאוד רומן. כל החיים שלו הוא משחק ליד שחקני פירסט קלאס.גם בבארסה וגם בנבחרת.

גלעד בלום 5 ביולי 2015

בורוביץ- איך נאמר זאת בעדינות, אתה טועה, האמת והמציאות הפוכות (שוב) ממה שאתה ורוב המגיבים פה מתארים, הנה המציאות כפי שאני רואה אותה:

מסי, עם עייפות מצטברת, אחרי עונה מתישה (שבה היה לא פחות ממושלם במשך 60! משחקים) עדיין סחב את נבחרתו לגמר והיה במרחק דחיקת כדור די פשוטה של היגוואין מלקחת תואר רביעי בעונה אחת ( מהלך שהוא ייצר עם פריצה אדירה ושחרור כדור מעולה ). למרות שהיה ״חלש״ במונחים שלו עדיין היה השחקן הטוב בטורניר ללא ספק למרות שלא כבש שער שדה.

ארגנטינה היתה טובה לאורך הטורניר ומצוינת ברבע ובחצי הגמר, הגמר היה שקול והיה יכול ללכת לכל כיוון, בכל מקום אחר שהוא לא צ׳ילה ארגנטינה היתה מקבלת פנדל, היתה תפיסה ברורה לקראת הסוף.

לבוא ולפתח תיאוריות בגלל שהיגוואין שחקן מוגבל שלא מבקיע ממטר ובועט פנדל לשמיים ( לא פעם ראשונה ) זה לא רציני. נכון, מסי קצת פחות טוב בנבחרת כי הנבחרת (למרות שיש בה שחקנים אדירים), מסיבות כלשהן, פחות טובה מברצלונה כקבוצה, ויש עוד פקטורים כמובן- סגנון משחק, עמדה שונה, מנטליות אחרת, עייפות ושחיקה כבר אמרנו?

הבן אדם הגיע בנבחרת לגמר מונדיאל, שני גמרי קופה, זה כשלון? הפסיד בפנדלים! (הוא את שלו הבקיע גם בחצי וגם בגמר). ואם היגוואין דוחק את הכדור פנימה ? איזה טור היית כותב? נכון, היו לו כמה החמצות במהלך הטורניר, נכון, הקריירה שלו לא מושלמת, של מי כן. (של מייקל ג׳ורדן וזהו)

גם קרויף הפסיד גמר מונדיאל, הוא לוזר?

אבל לבוא ולטעון שזה כתם או שהוא לא מופיע למשחקים גדולים זה קצת הזוי.

לרומן: המשפט הזה שלך מתמצת את הרדידות של מה שקוה פה בטור הזה: ״מסי פשוט כדורגלן בינוני, שחקן של מהלך אחד, תצחקו תזלזלו, תקראו לי בשמות, אבל אני עומד מאחורי הדברים האלה כבר שנים רבות״. כבר 7 שנים בהן מסי הכי טוב בעולם אתה עומד מאחורי המשפט הזה?

וואלה הגדרת את הבינוניות- ליאו מסי.

ColoColo 5 ביולי 2015

הוא בטוח לא שחקן הטורניר. גארי מדל, צ'ארלס אראנגיס אולי ולדיביה בטוח לפניו. הגזמת לגבי הפנדל. ועייפות? זה לא משהו שמשפיע על כולם ברמות הגבוהות? וידאל לא שיחק בגמר הצ'מפיונס מול מסי? סנצ'ס לא שיחק 70 משחקים השנה?

רומן 5 ביולי 2015

מה טוב בו?
ברצינות אני שואל.
במה הוא טוב?

Fred the red 5 ביולי 2015

בלהבקיע ובלבשל. והרבה.
זהו בערך, באמת בינוני..

רומן 5 ביולי 2015

אגב, היגוואין המושמץ כבש שני שערי שדה בתור שחקן מחליף.
היגוואין גולר גדול, מקצוען שבא לעשות את העבודה.
את ה"מצב" בדקה ה90 יש אולי 5 חלוצים בעולם שהיו כובשים, מסי עשה במכנסיים עם המסירו שלו לאאבצי, במצב כזה שחקן גדול, מסתכל לשוער בעיניים, מניף את הרגל ושולח פצצה לפינה, אם אתה רוצה לדעת איך תראה איך עשה את זה גיאורגיוס קראגוניס ביורו 2004.
או למה ללכת רחוק, תראה את הגול של צ'ילה ברבע גמר.

no propaganda 5 ביולי 2015

לאמר שמסי הוא שחקן הטורניר לא פחות מגוחך מלאמר שהוא בינוני. לאמר שמסי היה בסדר במשחק בגלל שהצליח לייצר הזדמנות אחת לקראת סופו זה לא רציני, היו שחקנים רבים משני הצדדים שיצרו הזדמנויות שלא נכנסו במשחק הזה ואף אחד לא זוכר את זה. במשחק הספציפי הזה מסי היה בין החלשים במגרש.

גלעד בלום 5 ביולי 2015

אגב לא הבנתי למה טבז לא שיחק דקה, גם היה כובש את המצב של היגוואין וגם היה שם את הפנדל

MOBY 5 ביולי 2015

לא הבנת?
תשאל את מסי.

S&M 5 ביולי 2015

כיום ארגנטינה נבחרת מאוד בינונית. היסטורית, זו נבחרת הגנתית מאוד, עם שפיץ קטלני. עכשיו אין לה הגנה וקישור. השפיץ הקטלני לא מספיק.
לכן הביקורת על מסי לא הוגנת.

קורא 5 ביולי 2015

אין לארגנטינה הגנה???? השקרים שממציאים כדי להגן על מסי עוברים כל גבול.

גיל 5 ביולי 2015

ההגנה היא זו שסחבה אותם לגמר המונדיאל.

matipool 5 ביולי 2015

לגמרי ההגנה היא זו שסחבה אותם לגמר המונדיאל ביחד עם מסצ'ארנו שהיה השחקן המצטיין שלה ביי פאר .

חז 5 ביולי 2015

האמת שיש להם הגנה שנמצאת בטופ 5 בעולם הנבחרות לפחות.

ColoColo 5 ביולי 2015

בורוביץ׳, צודק לגבי צ'ילה, מגיע לה, שיחקו טוב. לא מסכים לגבי מסי, אין ספורט שאלמנט המזל בו כל כך גדול…פעמיים ארגנטינה היתה יכולה לגמור את המשחק ואז לא הייתה לנו את השיחה הזו. מה שכן, ארגנטינה בגלל חוסר אימון לא מצליחה להוציא את המקסימום מחומר השחקנים שלה. מאמן שמכניס את אבר בנגה במקום פסטורה! היגואין במקום קון! נבחרת בלי יד מכוונת.

דמוסתנס1 5 ביולי 2015

לא יאומן כמה אפשר לעוות את המציאות. מסי השאיר שחקן ב1 על 1 עם השוער אחרי שעבר 40 מטר עם כדרור, אתה חייב להיות עיוור כדי להגיד שהוא עשה טעות במהלך הזה.

לא להאמין שלאחר עונת טראבל של ברצלונה בה מסי היה פשוט 5 רמות מעל כל שחקן אחר בעולם (נתת את הסטטיסטיקה שלך פה, עכשיו לך תבדוק את המספרים של מסי בעונה האחרונה, בישולים, כיבושים, דריבלים, מה שאתה רוצה) והוביל את ארגנטינה לגמר הקופה יש כאלה שאומרים שיש לו כתם בקריירה.

לוזר? מסי הוא אחד מקבלני התארים הגדול בכל הזמנים. משווים אותו ללברון? תעשו לי טובה, בגיל 24 היה למסי פי 3 בארון הגביעים. לטעמי הקביעה שהוא לוזר היא הדבר הכי מרתיח, לא רק שהוא שם את הפנדל, אלא גם שכל הקריירה הוא קוטף תארים בקצב חסר תקדים.

לוזר!? Haters gonna hate

דמוסתנס1 5 ביולי 2015

תגובה לרומן

רומן 5 ביולי 2015

דקה 90, 16 מטר מול השער? קו ישיר למסגרת? אתה השחקן הטוב בעולם?
תניף את השמאלית ורוץ להניף את הגביע.
לא יכול שלא להזכר בשחקן האהוב עליי אי פעם גיאורגיס קראגוניס, מניף מ20 מטר מול פורטוגל במצב כמעט זהה.
מספר 10 אמיתי, לא כמו הילדון המקיא.

תומר ש 6 ביולי 2015

חחח אני אוהב את התגובות שלך, אבל לא יכול להיות שאתה לא טרול

MOBY 5 ביולי 2015

מה קורה איתכם?
לצילה מגיע?
אחרי אורוגוואי לצילה לא מגיע כלום. הרע מול הרע יותר.

ק. 5 ביולי 2015

לצ'ילה מגיע כי בבתים הם היחידים שבאמת שיחקו כדורגל טוב והתקפי (ארגנטינה באופן חלקי). ובכלל, יש שם נבחרת מאומנת ורעבה עם אחלה שחקנים.
לא מגיע כי רכבו על טעויות שיפוט הזויות ביותר ברבע ובחצי. שכל אחד ישים את הדברים במאזניים שלו.
הגמר היה שקול (וקשה לצפייה) וצ'ילה לא הייתה מקופחת אם הייתה מפסידה. אגב, גם כשיזמו, לדעתי אם היו תוקפים עם קצת יותר שחקנים היו יכולים להכריע ולהגיע להזדמנויות

היסטוריון של ספורט 5 ביולי 2015

טוב ידעתי שפוסט כזה יגיע.
בכל אופן כאחד שמחזיק ממסי אחד הגדולים בהיסטוריה ואולי הגדול שבהם אבקש לומר את הדברים הבאים ובאמת שהייתי אומר את אותם הדברים …גם אם ארגנטינה הייתה לוקחת את הגביע .

1. הקופה אמריקה הוא בעיני לא מדד לשום דבר :
כשאתה לוקח צ'מפיון אתה מנצח קבוצות בעלות איכות ושם .
מדובר בברצלונה , בריאל ,מינכן ,מנצ'סטר ,צ'לסי ,איטלקית אחת או יותר .
ועוד קבוצות חדשות ומפתיעות …פעם זו ברוסיה דורטמנד ופעם זו אתלטיקו מדריד .
שלא לדבר על ליברפול ,סיטי וארסנל.
מה יש בקופה ?
פעם היה את ארגנטינה וברזיל ….היום אפילו ברזיל לא קיימת …למרות שיש קצת צ'ילה וקולומביה (ואם תרצו אורוגוואי ….ואולי קצת מקסיקו ובהנחה שהיא הייתה מביאה את נבחרתה הבכירה לטורניר ).
לכן גם אם מסי היה מביא את הגביע הזה …בעיני חשיבותו לא הייתה גדולה מדי.
ובואו נגיד אחרת …אף אחד לא זוכר את רומאריו או בבטו בזכות הקופה אמריקה שהם הביאו לברזיל ב 1989 (0-1 על אורוגוואי במחזור הסיום ).
זוכרים אותם בזכות הגביע העולמי של 1994. (ובזכות מה שעשו בקבוצות ..בעיקר רומאריו בברצלונה ).
נכון לזה היה חריג אחד בולט והוא בטיסטוטה היקר והגדול שבאמת עלה לגדולה בזכות הקופה אמריקה.
ובכל זאת גם הוא לא עלה למדרגה הגבוהה באמת כפי שהיה מגיע אליה אם היה זוכה במונדיאל /צ'מפיון או אפילו יורו .

לכן בטורניר שבו אתה לא יכול להרוויח יותר מדי אתה גם לא יכול להפסיד משהו מיוחד (אחרי גמר ליגת האלופות זה נחשב בעיני כמו גמר גביע הטוטו ).
בקיצור אם מסי רוצה להוביל את נבחרת ארגנטינה לתואר יש לו רק מקום אחד לעשות זאת במונדיאל (כנראה הזדמנות בודדת ברוסיה 2018 ).

בשולי הסעיף הנ"ל אומר שבעיני אליפות עולם לנוער /הטורניר האולימפי חשובים ונחשבים מהקופה ושם מסי הוביל את ארגנטינה לזכייה כפולה ..לכן יש לו גם תארים עם ארגנטינה.

2. כדורגל ביוני :
כבר כתבתי על כך לא פעם ואפילו באתר זה .צריך לשים לב ולומר בגאון
אין שחקן בשנים האחרונות שנתן טורניר ממשי בחודש זה אא"כ הוא לא שיחק בליגה שוחקת באירופה.
אני מתייחס מאז שנת 2002.
הנה הסקירה בקצרה.
בשנת 2002 בטורניר בקוריאה ויפן הכוכבים נפלו מהרגליים בזה אחר זה …או שהגיעו פצועים שזה בעצם אותו הדבר.
(דוגמאות בולטות זידאן ,הנרי ובעיקר פיגו ).
המצטיין היה רונאלדו הברזילאי (השמן ) והסיבה בעיני הייתה שהוא לא הגיע שחוק …עקב פציעות רבות במהלך 4 השנים שבין מונדיאל 98 לזה ב 2002.
הוא לא הגיע עייף ולא שחוק .

2006 : הכוכבים לא הבריקו למעט יוצא מן הכלל אחד והוא זידאן.
אבל זידאן היה פחות פקטור עם ריאל באותה עונה כך ששיחק פחות ובמשחקים פחות חשובים (כי האליפות הוכרעה הרבה לפני הסוף) והעובדה שזה טורניר אחרון בהחלט לפני פרישה וכן שהטורניר נערך באקלים אירופאי (גרמניה ) גרמו להצלחה .
כל יתר הגדולים לא הגיעו (בעיקר אמורים הדברים לטריו הברזילאי רונאלדיניו ,קאקה ,רונאלדו ואם תרצו אף אדריאנו ).

2010 : לא היה כוכב על לטורניר (פורלאן זכה ).
ספרד הציגה בעיקר קבוצה שלא הסתמכה על כוכב בודד והגדולים של התקופה מסי ,כריסטיאנו וקאקה לא עשו יותר מדי .(ניתן לצרף גם את כוכבי אנגליה ג'רארד ולאמפרד שהציגו כדורגל שרחוק שנות אור מהכדורגל שהושג חודש -חודשיים קודם לכן ).

2014 : מולר אמנם כיכב …אבל צריך לשים לב שמדובר בשחקן צעיר יחסית ובליגה פחות עמוסה משמעותית מהליגות הגדולות האחרות .
(פגרת חורף ,רק 34 מחזורים לעומת 38 במקבילות …טורניר גביע ללא משחקי בית וחוץ…וכן נבחרת צעירה ורחבה שמאפשרת כנראה את חלוקת הכוחות לתקופה הזו ). (כנ"ל רובן ).
(אבל מסי ,כריסטיאנו ,קוסטה והיתר לא הגיעו ממש לטורניר ).

ככלל לא תמצאו גם איזה ואן באסטן 88 בטורנירי היורו של 2004 ואילך.

בשורה התחתונה : זה לא קשור דווקא למסי המציאות היא שאחרי עונה עמוסה בו מכינים את גוף השחקן לשיא בחודשים אפריל -מאי כנראה שלא ניתן לצפות לאותה יכולת מיד לאחר עונה כזו מתישה .
תחשבו למשל אם היינו נותנים עוד שבועיים לסטפן קרי לשחק באיזה טורניר חשוב …האם הגוף שלו היה מסוגל ? האם לברון היה מסוגל ?

3. מסי משחק מאחורה .
ומה תגיד על ה 1-6 ?
לדעתי יש היגיון של ממש לתת למסי לשחק מאחורה.
ובקצרה ….בברצלונה כל השנים היו לו קשרי על הטובים בעולם בתקופתו (צ'אבי ואנייסטה ).
ולכן על מסי היה לסיים את המהלכים.

בארגנטינה יש פחות קשרים כאלו (פיסטורה בהחלט הוסיף …אבל די מריה נפצע ….זה קורה לו תמיד ביוני ).
אך הרבה יותר חלוצים מעולים על הנייר (ושוב באותה מידה ניתן לצעוק איפה היגוואין ,איפה טבטבס ומה לעזאזל קורה לאגוארו ….כנראה נח לכולם להפיל הכל על מסי ).

לכן ההיגיון כהיגיון עובד …יתרה מכך מישהו באתר זה כתב אשתקד שגם בברצלונה נראה את מסי בשנים הבאות יותר על תקן צ'אבי ואני בוודאי מסכים עם זה.
לאור פרישת צ'אבי המקורי ודיעכת אינייטסה מחד והחלוצים המבטיחים מאידך (סווארס ונאיימר ).
נראה לדעתי יותר את מסי של ארגנטינה בברצלונה .

גיל 5 ביולי 2015

פורלאן הוא שחקן על בעיניי ונתן טורניר גדול, גם רובן נתן טורניר ענק בברזיל. זה לא שאין רק שהם מעטים אבל אצל מסי נראית הירידה הכי גדולה.

יהודה 5 ביולי 2015

תשימו את סוארז ניימר צאבי אינייסטה פויול ועוד כמה
וגם אני מבקיע בספרד
רק שאני לא אקבל 60 מליון יורו וחבל

אנדר 6 ביולי 2015

מ.ש.ל

אנדר 5 ביולי 2015

נו מילא. זו שעתם של כותבים (ומגיבים) קטנים

אין חכם בדיעבד כמוך

יהודה 6 ביולי 2015

עלי אמרו שאני לוקח משהו
וכמה התנדבו לקחת גם כמוני במאמר של דורפן בדיוק על יכולתיו של ה"גאון"
מה לעשות
הוא מוכשר אבל לא כמו לברון במשחק אחר שמשחק עד שחיקה
מסי רץ הכי מעט במגרש גם בברצלונה שם הוא חייב להיות גם במשחק מול קורדובה מעצמה עולמית ע"מ להכניס כמה שיותר גולים
כדי שכולם יחשבו כמוך שהוא גדול

הפרשן 8 ביולי 2015

השחקן עם הכי הרבה שערי נוקאוט בצ'מפיונס בכל הזמנים, אבל כן הוא צריך את קורדובה להיות הכי גדול.

Comments closed