תביא מנהל מקצועי. עכשיו.

Yaakov_Shachar

עד אמצע שנות ה‐80 מכבי חיפה הייתה כמעט כלום בכדורגל הישראלי. קבוצה פריפריאלית שבחיים לא זכתה באליפות, אמנם שיחקו במדיה כמה אגדות עבר (אמר, מנצ'ל, הרדי), אבל אף ישראלי מתחת לגיל 50‐55 לא זכה לראות אותם.

בעבור כל קבוצת ההתייחסות הזו, ישראלים שאוהבים כדורגל עד גיל 50‐55, מכבי חיפה היא אימפריה בגלל שמות כמו ברוך ממן, אברהם אבוקרט, משה סלקטר, רוני רוזנטל, איתן אהרוני, אבי רן, ראובן עטר, איל ברקוביץ', ניר דוידוביץ' ויניב קטן. להם תוסיפו את גדולי שחקני הרכש בתולדות המועדון, שמות כמו ציון מרילי, זאהי ארמלי, אלון חזן, רוני לוי, סרגיי קנדאורוב, אלון מזרחי, אלון חרזי, אבישי ז'אנו, נג'ואן גרייב, חיים רביבו, יוסי בניון, ג'ובאני רוסו, איגביני יעקובו, ננאד פראליה וריימונדס ז'וטאוטאס.

אלה שמות האנשים בגללם יש כמעט 30 אלף איש במשחקים ביתיים באצטדיון סמי עופר. אליהם ניתן להוסיף גם את המאמנים הדגולים בתולדות המועדון, שלמה שרף וגיורא שפיגל, ואת הבעלים יעקנלה שחר, שאמנם לא יצר את מכבי חיפה הגדולה הראשונה אך די מהר הוא השתלט על הרכבת הזו והוליך אותה לעוד יותר הצלחות.

אך כבר שנים רבות ששחר לא פוגע. שנים רבות שמכבי חיפה רחוקה מאוד מתדמיתה. והתדמית שלה הייתה הדבר היפה, הסקסי, המרענן והמסעיר בכדורגל הישראלי. למכבי חיפה לאבד את התדמית שלה, זה לאבד את הכל. מכבי חיפה כבר לא מזוהה עם כדורגל יפה. היא כבר מזמן לא מזוהה עם כדורגל מסעיר. והיא כבר מזמן לא מזוהה עם הצלחות ענק. מכבי חיפה היא צל של עברה הכל כך מפואר, ומדי שנה, כך נדמה, היא מתרחקת מאותו זוהר יותר ויותר.

הסיפור הכל כך עצוב הזה לא ממש זכה להתייחסות תקשורת הכדורגל ברבות השנים כי את מכבי חיפה ליוו אינספור כתבי חצר שפחדו משחר ומהמערכת סביבו ורק התחנפו לגביר מרמת חן וכמעט לכל פועלו.

וכאן גם חשוב להיות הוגנים: לא כל מה שמכבי חיפה עשתה בעשור וחצי האחרונים היה רע. רחוק מכך. ועדיין, מכבי חיפה לא מצליחה להיות מכבי חיפה, יותר מדי שנים.

מה עושים עכשיו?

מגבשים פילוסופיה. במסגרת הפילוסופיה הזאת מתעדפים. מה הדבר החשוב ביותר למכבי חיפה?

1. לשמור על איזון תקציבי?

2. לעשות רווח?

3. לקדם שחקני בית?

4. לרכוש שחקני רכש זולים וטובים (מאניבול)?

5. לרכוש שחקני רכש יקרים וטובים?

6. להיות מחוייב לסגנון משחק ועקרונות משחק אחידים בכל שדרות המועדון? או שמא להיות מחוייב לעקרונות ולסגנון משחק רק בקבוצה הבוגרת?

7. להיות מחוייב לניהול מקצועי שיפקח על כל קבוצות המועדון? או שמא לשאוף לניהול מקצועי בלבד לקבוצה הבוגרת?

8. להחליט אם בכלל צריך ניהול מקצועי? (כי כעת אין)

9. להחליט אם עושים מספיק פעילויות בקהילה ופעולות שיווקיות כדי למלא את סמי עופר מדי משחק?

10. להכין את המועדון לימים שאחרי יעקב שחר.

*

כשמבכבי חיפה יישבו על המדוכה ויגבשו פילוסופיה וסדרי עדיפויות, הם ככל הנראה יגיעו למסקנה שכך לא ניתן להמשיך מההיבט המקצועי, וכי הדבר הראשון שכדאי לעשות זה למנות מנהל מקצועי. זה לא חייב להיות מישהו זר (בעקבות ג'ורדי קרויף). זה יכול להיות ישראלי. רצוי שזה יהיה אדם שמכיר את הכדורגל הישראלי לעומק, אך הוא לא חייב להיות כזה. הוא צריך להיות מישהו שגם בתוך המחלקה המקצועית יקבע סדרי עדיפויות ויפעל לפיהם.

כי המצב כיום, ולמעשה במשך שנים, הוא שמכבי חיפה פועלת ללא פילוסופיה מקצועית. אין בוס. הבוס היחיד הוא שחר. ושחר לא איש כדורגל. שחר גם לא נמצא ביום יום, והוא גם גר מרחק 100 ק"מ מחיפה. שחר לא יכול להיות המנהל המקצועי. המנכ"ל איתמר ז'יזיק הוא בוודאי לא המנהל המקצועי. וכך, כל מאמן שמגיע קובע סדר יום משלו, המאמן הזה בדרך כלל כושל, פעמים רבות הוא מוחלף מהר (או מהר מדי), ואז כל סדר היום המקצועי משתנה. השחקנים שהמאמן האחרון הביא, רבים מהם כבר לא רלוונטים. וכך מכבי חיפה מבזבזת עשרות רבות של מיליוני שקלים, שנה לאחר שנה, והיא לא בונה שום מבנה מקצועי. שום דבר עם המשכיות. שום דבר עם משנה סדורה.

וכך, יום אחר יום, שנה אחר שנה, היא מאבדת את עצמה.

 

מאוהב כמו ילדה קטנה
האמא של הבן זונה

52 Comments

דורפן 23 באוגוסט 2015

100% ודווקא רצוי זר.

יואב בורוביץ׳ 23 באוגוסט 2015

יש לזר יתרונות כמו היעדר פוליטיקה, אך יש גם חסרונות כמו היעדר היכרות עם המאטריה.

בנישי 23 באוגוסט 2015

היעדר היכרות עם המאטריה זה יתרון ולא חיסרון.

vered s 23 באוגוסט 2015

מסכימה וחובה זר. עם כל ההטבות והסמכויות.

יניב פרנקו 23 באוגוסט 2015

אני אומר את זה כבר תקופה ארוכה – מכבי חיפה הארגון צריכה ניהול אחר ועל זה אין ויכוח – אבל שחר הבעלים יפרוש מכדורגל לפנני שימנה מישהו לנהל מקצועית את העסק.
הוא נהנה מהניהול העצמי הרבה יותר מהצלחה – ולא יוותר על זה באמת – הוא מחזיק קבוצת כדורגל כי הוא נהנה מהעיסוק היומיומי בקבוצת כדורגל ולכן גם לא יוותר על הטכס שבו הוא יורד לחדר ההלבשה ומרביץ "ציונות".
ולפי מה שאני מבין צ'יזיק לא יאפשר לאף אחד גם להצליח.
הבעיה שם מורכבת יותר ולא תיפתר בקרוב.

עמית 23 באוגוסט 2015

שכחת את זאהי ארמלי

יואב בורוביץ׳ 23 באוגוסט 2015

איזו בושה, מהשחקנים האהובים עלי בכל הזמנים. מוסיף מייד.

בלייק 23 באוגוסט 2015

מסכים שלארמלי מגיע מקום של כבוד, אבל הי, זאת מכבי חיפה – אי אפשר להזכיר את כולם (יעקובו, פץ, צ'אנוב, רוני לוי, אבוקרט ועוד – כל אלה גם לא ברשימת בורוביץ').

יואב בורוביץ׳ 23 באוגוסט 2015

אבוקרט ויעקובו נוספו.

בלייק 23 באוגוסט 2015

תודה…. זאת לא היתה המטרה, אלא רק להזכיר שעברו בחיפה כל כך הרבה שחקנים גדולים שבאמת שבפוסט כזה אי אפשר להזכיר את כולם.

בלייק 23 באוגוסט 2015

ועדיין, לקלינגר גם יש מקום של כבוד ברשימה כזאת

vered s 23 באוגוסט 2015

רומן פץ אחד הגדולים.

מריוס דרייר 24 באוגוסט 2015

מאיר מליקה גם

רן לוי 24 באוגוסט 2015

דניאל בריילובסקי, "היהודי הכי טוב בעולם" לפי עיתונות הספורט דאז.

נ.ב ומה עם ההסתברות לשני רפי אוסמו בקבוצה אחת???

יואב בורוביץ׳ 24 באוגוסט 2015

רנצ'ו?
סלח לי וכפר לי ששכחתי את בריילובסקי, מאמני תקופת ילדותי. אבל האם הוא זכה באליפויות בירוק? לדעתי לא, או שאולי באחת. לא זוכר..

בלייק 23 באוגוסט 2015

אני אוהד מכבי (ת"א), ואני מאוד מזדהה עם מה שכתבת בנוגע לתדמית, ולמה שמכבי חיפה הפכה להיות כאן מאז שנות השמונים. מדהים מה קורה למועדון הכי אירופאי במזרח התיכון. אני לא יודע אם מנהל מקצועי זה הפיתרון שיציל את הקבוצה מבחינה מקצועית (לא מתכוון לעונה זאת, אלא בכלל), אבל זה בטח צעד חשוב ומשמעותי בכיוון.
בתחילת הקיץ חשבתי שיש רק 3 קבוצות העונה שיכולות לקחת אליפות – מכבי, ב"ש וחיפה. נשארנו עם שתיים, נכון לעכשיו.
שתי קבוצות שיכולות להציל את העונה בליגה: ק"ש (כהרגלה) ופיורנטינה.

Tuvia Yakobsky 23 באוגוסט 2015

נראה לי מעט מוקדם ודי פרימואי לחתום גורל של קבוצה עוד לפני המחזור השני, ואם ב"ש ח"ו יפסידו היום, האם גם אז נחרץ גורלה?

בלייק 23 באוגוסט 2015

לא חרצתי את דעתי על גורלה של חיפה בעקבות המשחק מול בני יהודה. כתבתי שבתחילת הקיץ חשבתי שחיפה קבוצה שתוכל להתמודד על אליפות, אבל במהלך הקיץ הם עשו מעט מידי (בחלק מהתחומים אפשר להוסיף – אם בכלל). המשחק נגד בני יהודה הוא סימפטום, וברור לי שחיפה עוד תנצח משחקים העונה. לא רואה אותם רצים לאליפות.

ניינר / ווריור 23 באוגוסט 2015

רגע, בניון לא אמור להיות מנהל מקצועי? לא יכול לחכות לרגע הזה

אורי 23 באוגוסט 2015

זה יעבוד בדיוק כמו נימני + בן שמעון

ערן (המקורי) 23 באוגוסט 2015

ואללה, שכחתי מהסיכום איתו על כלל.
מעניין איך בדיוק העסק הזה יעבוד…

holden 23 באוגוסט 2015

רוני רוזנטל, ירון פרסלני תחנה אחרונה בהדר) מיקי בן שטרית , מנו שוורץ ועוד רבים וטובים.
שחר לא תורם למכבי חיפה דבר,
אני מזמן טענתי שהוא חייב ללכת,
את מה שאני רואה למרחק אנשים רק כעת מתחילים לזהות,
אמרתי שהוא חייב ללכת הביתה טענו נגדי שאני כפוי טובה,
בדיחת השנה ואסביר:
שחר מרוויח מהבעלות על מכבי יותר מאשר הוא משקיע, זה אינטרס ברור שלו להשקיע במכבי חיפה, שחר הוא לא פילנתרופ , חיפה היו לפני שחר ויהיו אחרי שחר.
היום והעידן שאחרי שחר יהיה יום משמח עבורי,
לקום לשחר חדש בלי שחר.

פעם מכבי חיפה היתה הנערה הכי חיננית בבלוק, זהו נגמר, עקרו לה האת הלב ואת הנשמה והיא נהייתה כמו כולן ללא ייחוד,
שחר מתנשא על האוהדים המסורים,
ההתנהלות שלו מזכירה לי אדון עם כובע קש רחב תיתורת שעומד תחת השמש הקופחת ורודה בפועלי קטיף הכותנה,
הביתה שחר וכמה שיותר מהר,
סע לשלום המפתחות בפנים

גיסנו 23 באוגוסט 2015

גם אם שחר כבר לא מה שהיה, וגם אם יש רוב שמסכים שהגיעה שעתו לפנות את המקום (לפחות מקצועית אם לא למכור לגמרי) – יש בתגובות שלך תחושה של כפיות טובה. כבר הוכחת שאתה יודע ויכול להתנסח מעל זה.
חיפה לפני שחר הייתה קיימת ודי זניחה ברוב שנות קיומה. לא זוכר באיזה שנה הוא התחיל להיות ספונסר גם לפני שרכש את המועדון סופית, אבל אין ספק שהרוב הגדול של ההצלחות והתארים הגיעו אחריו והרבה בזכותו. זה תרם לו לעסקים האישיים? מה רע? נשמע כמו win-win.
בניגוד ללוני הרציקוביץ', שמרגע שלקח את מכבי למרות המון רצון טוב ואהדה אמיתית עשה נזק אדיר למועדון, ועד שהגיע ג'ורדי חשבנו שהוא בלתי הפיך – שחר הפך את חיפה לאימפריה מקומית ונראה שרק כשגולדהאר נכנס באמת למשחק הוא התחיל לאבד כוון.
אל תטעה במרחק הזמן – אם לא יעקב שחר, סיכוי גדול מאוד שהאליפויות של חיהפ בשנות ה 80 היו נשארות אפיזודה חולפת.

נכתב ע"י אוהד מכבי ת"א שבמשך שנים הסתכל בניהול החיפאי בקנאה. קח גם את זה בחשבון.

גיסנו 23 באוגוסט 2015

מבהיר את הכוונה – כמו בפוסט של גרייזס על "תאכלו ת'כובע" – גם אם יש הרבה אמת במה שאתה כותב, גם הצורה חשובה.

יואב 23 באוגוסט 2015

ללא שחר, סביר להניח שלאליפויות של שנות השמונים היו מצטרפות בודדות, אם בכלל.
וללא הצלחת שחר וחיפה, ספק אם היה נבנה שם איצטדיון כזה.

אהד 23 באוגוסט 2015

ללא שחר, מכבי חיפה הייתה נמצאת היום במצב של הפועל פת. ללא שחר, הפועל חיפה הייתה האחות הגדולה. ללא שחר, לא הייתם מקבלים את רוסו, פראליה, ז'וטא והיתר. חוץ ממכבי תא, ואולי ב"ש, כולם היו שמחים לקבל את שחר בתור הבעלים של הקבוצות שלהם.

holden 23 באוגוסט 2015

אני משחרר לך את יעקב שחר ואת ציזיק וקח כבונוס גם את יוסי ילד שלי מוצלח, בהצלחה לך, תהנה מהנדוניה,
משלושת אלו כבר לא יצמח דשא,
שלושתם אנשים מכובדים שאיבדו את זה, מה שהיה טוב פעם כבר לא נכון להיום ובטח לא למחר

אהד 23 באוגוסט 2015

אתה מדבר עכשיו. לו אתם הייתם מקבלים את מאיר שמיר ואנחנו את שחר ההיסטוריה הייתה נראית אחרת לגמרי. בחיים של מועדון יש בדכ מחזוריות, כמה שנים את הדומיננטי וכמה שנים לאחר מכן אתה חווה עונות שחונות. לא יקרה כלום אם עוד חמש שנים אתם עדיין לא תזכו באליפות. אתם לא ריאל או ברסה. מכבי תא חוותה את זה, הפועל תא וביתר חוות את זה, ליברפול, מילאן, אתלטיקו, ארסנל. קצת ענווה ופרופורציות לא יזיקו.

holden 23 באוגוסט 2015

אפרופא ארסנל יש משהו משותף בין ארסן ונגר ויעקב שחר, שניהם נראים חיצונית לא קשורים למשחק, שניהם היו הבטחה גדולה בזמנו, שניהם כנראה איבדו את זה:
ונגר באנגליה ויעקב שחר בישראל

holden 23 באוגוסט 2015

מה אני אגיד לך, יעקב שחר ממש עמד על הפיגומים ויצק בטון,
שמע ידידי, תמיד למכבי חיפה היו מלא אוהדים, גם שהם היו בליגה ארצית, תמיד היה מגרש מלא בקרית אליעזר, עוד הרבה לפני יעקב שחר,
המגרש הוקם בעסקה סיבובית של משפחת עופר, של אינטרס פוליטי של יונה יהב ושל עוד כמה נוגעים בדבר,
שחר רק נהנה מההפקר,
האצטדיון הוקם והיה מוקם ללא קשר ליעקב שחר, משפחת עופר מחפשים להלבין את האוויר המזוהם מועל כן תורמים גם לבת החולים רמבם ועוד ועוד מוסדות, האצטדיון הוא חלק מהתרומות, אגב החלק של עופר בהקמת האצטדיון הוא לא משמעותי, זה אצטדיון שמומן ברובו על ידי עיריית חיפה, בטח לא בגלל יעקב שחר.

יעקב שחר רק נהנה ממכירת הכרטיסים

holden 23 באוגוסט 2015

שחר חם על חוזה רכישה בשנת 1992, לפני כן כזכור היה גם ספונסר של ביתר ירושלים, שחר לא חיפאי כידוע לך, הוא בכלל מהדרום מנס ציונה, אין בן אדם ביקום שעושה דברים לטובת הכלל מבלי שירווח לו אישית, שחר לא יוצא מן הכלל.

אני אהבתי את האליפויות הראשונות בתחילת שנות השמונים, האליפויות של טרום עידן שחר.
כדורגל זה תחום קהילתי מבחינתי, אני אישית הייתי מעדיף שלא יהיו זרים בכלל הכדורגל הישראלי, שלאוהד יהיה דמות הזדהות מהשכונה,
לי כילד ונער בחיפה בשנות השבעים היה העונג להיות שכן של מנו שוורץ השוער האגדי ושל ברוך ממן הקשר המחונן בעל הפסים שחצו מגרש שלם והגיעו ליעדם,
יעקב שחר אכן פיתח והגדיל את המועדון ואת מסת האוהדים אבל משהו בנשמה אבד שם בדרך,
לא תמיד אליפות היא המטרה היחידה, לפחות לא עבורי,
ברגע שיעקב שחר הביא לחיפה את יוסי בניון הפנסיונר הבנתי סופית שאדון שחר איבד את זה טוטאלית,
אני גם לא אוהב את הקשר שלו עם צ'יזיק,
מה זה נישואים קתוליים הוא וצ'יזיק? הרי בשנים האחרונות חיפה לא פוגעת, למה צ'יזיק דבוק למשרתו ולכסא?
הלוואי ולמכבי חיפה היה אוהד אמיד בסגנון רובי שפירא שיחליף את יעקב שחר.
חיפה עיר של כדורגל וחבל שהיא מתפספסת, ההוכחה זה הקהל שנוהר בהמוניו למרות שאין קבלות על המגרש, בחיפה יש פחות גירויים לתושבים והחיפאים ידועים בקנאות שלהם לקבוצות המקומיות להבדיל מתל אביב ששם הכדורגל הוא רק חלק קטן מהפטריוטיות העירונית,
בזמנו מכבי של רוני רוזנטל וקלינגר וירון גבעול ואבי רן ז"ל היתה ההצגה הכי טובה בעיר והקונצרט הכי משובח,
רכבת השחקנים הזרים והישראלים שעברו בחיפה במהלך השנים לא מרגשת אותי כהוא זה,
שחקנים הוחלפו, שחקנים פוטרו, מאמנים הוחלפו, מאמנים פוטרו, רק שחר וצ'יזיק קבועים שם כמו עמודי היסוד,
אולי הגיע הזמן להרוס את הבניין ולהתחיל לבנות מההתחלה,
אולי המוזיקה שלי לא ערבה לאוזן אז אשנה את הניסוח:
אדון יעקב שחר , תודה רבה לך על מה שננת, באמש'ך שחרר אותנו ותן למישהו אחר את המפתחות, לא, אני לא מתכוון לבן שלך, הוא בדיוק כמוך רק צעיר יותר, מקובע ומיושן
מה שננת=מה שנתת

אריק האחר 23 באוגוסט 2015

יש אצטדיון נהדר
יש קהל מעולה כולל מינוים
מחלקת נוער
מסורת והצלחות ( כבר הרבה שנים )
בעלים אכפתי עם כיס עמוק
ובכול זאת משהו לא עובד כבר כמה שנים.
מסקנה
הפוסט שלך מדויק ועולה על הנקודה החסרה.

אורן השני 23 באוגוסט 2015

אמנם אנחנוזה כ ברק במחזור הראשון / משבר השני אבל זה כבר נראה כמו בעיה עמוקה יותר מאשר מינוי מקצועי כזה או אחר. לא ייתכן שזה יהיה היחס לשחקנים במועדון שעד לפני כמה שנים כולם שאפו להגיע אליו. לא ייתכן שמשברים קורים אחת לשבוע שבועיים ולא משנה מי המאמן ומי השחקן. אני לא מעורה במצב כמו אוהדים שעוקבים יותר ממני אבל לדעתי גם שחר וגם צ'יזיק צריכים לחשוב איך להחזיר את האמון של השחקנים והקהל (שאמנם מגיע בהמוניו אך לא טיפש אם זה יימשך כך) במערכת, כל אחד בתחומו.

אורן השני 23 באוגוסט 2015

אמנם אנחנו רק*

ניר 23 באוגוסט 2015

מאמן מקצועי זו איזה מנטרה של אנשים, כאילו זה הבסיס לפיתרון כל הבעיות, וזו ממש לא האמת. בסופו של דבר שחר הצליח גם כשלא היה מנהל מקצועי ושרצקי הביא אליפות ללא מנהל מקצועי.

הבעיה היא סגל לא מחוייב ולא מוכשר, את זה אפשר לפתור גם בלי מנהל מקצועי, אבל צריך לרצות לטפל בבעיה ולא להתעלם ממנה שנה אחרי שנה.

גיסנו 23 באוגוסט 2015

המטרה של מנהל מקצועי, בין השאר, היא לדאג להביא שחקנים שיהיו גם מוכשרים וגם מחוייבים.

שירצקי לא יכול להיות מודל כי הוא מתנהל בתנאים נוחים יחסית ויש לו עין מצויינת לכשרונות.
ואם שחר מתנהל אותו דבר ומפסיד כל הזמן, כנראה שמה שהצליח פעם כבר לא מצליח במציאות של היום

ניר 23 באוגוסט 2015

שחר אכן נכשל וצריך אולי לחשוב מדחש על יועצי האחיתופל שלו, אבל זה לא עניין של המודל אלא עניין אישי של מישהו שהעין שלו כבר לא חדה כמו שהיא היתה, או של חוסר רצון לפתוח את היד מספיק.

גיסנו 23 באוגוסט 2015

זה נכון, אבל כשמודל שנבנה על מישהו מסויים מפסיק לעבוד, או שהמישהו הזה כבר לא נמצא/לא חד כבעבר, צריך לשקול שינוי של המודל. ע"ע מנצ'סטר יונייטד, למשל.

אבנעזר בלפור 23 באוגוסט 2015

זאת לא רשימה רצינית אם לא נכלל בה דניאל בריילובסקי ! לא פחות טוב מברקוביץ' ורביבו

אבי ערך מוסף 23 באוגוסט 2015

מה עם עופר מזרחי הקטר?
אין חלוצים כאלה כבר בכדורגל שלנו.

תומאס נוימן 23 באוגוסט 2015

מסכים עם הכל, חוץ מהמשפט "שחר לא איש כדורגל"

Shadow 23 באוגוסט 2015

הבעיה היא אך ורק ברצון להשקיע וביחס לשחקנים.

שחר כבר שנים במדיניות של לא להשקיע. ואז כשאין ברירה הוא מביא כל מני אילוצים במהלך העונה שלא שווים את הכסף.

בנוסף היחס לשחקנים הוא מחפיר. לא יודע מה הסיבה אבל זה פשוט ביזיון שיש קבוצת מנודים ומה שעשו לעטר(אם זה נכון).

מה שבטוח האוהדים לא פראיירים ואתמול שרקו בוז לשחר במשך כל הנאום (ולא בפעם הראשונה).

אני לא חושב שזו הדרך ואני מאוד מעריך את שחר על כל פועלו, אבל אנחנו אמורים להיות קבוצת צמרת וכיום אנחנו בקושי קבוצת פליאוף עליון.

משהו במה שהמועדון משדר גורם לשחקנים לברוח מחיפה או לא להתאמץ כשהם לובשים את החולצה.
מה שעצוב זה שכל הזמן מדברין על מכבי אבל אנחנו אפילו לא בליגה של באר שבע, פאקינג באר שבע.

הבעיה בחיפה היא בעיה מערכתית, בעיה של מועדון והדוגמא הכי טובה לכך היתה אתמול.
איו אף שחקן של בני יהודה שיכול להיכנס להרכב של חיפה ועדין חטפנו 3 שערים ועוד בבית ועוד במשחק פתיחה מול איצטדיון מלא.

נ.ב

אחרי שכל זה נאמר. יש רק משהו אחד שחייבים לעשות לפני כל שינוי אחר וזה להוציא את משומר מהקבוצה הזו. דיייייי מספיק. אין ספק שהוא עדיין שם בגלל שחר וזו כבר שחיתות

רינוס מיכלס 23 באוגוסט 2015

אם כבר אתה רומז על הביטוח שיש למשומר בסגל מכבי חיפה , אז לפחות תדייק

למשומר אין שום קשר ליעקב שחר , מלבד יחסי מועסק מעסיק

לעומת זאת , מי שכן מחזיק בתפקיד חשוב ורם דרג במכבי חיפה וכן יש לו קשר אישי למשומר , זה עוזי מור …

shadow 24 באוגוסט 2015

אני מציע לך לפני שאתה מתקן מישהו אחר תבדוק את העובדות שלך ותבדוק למי משומר נשוי.

סחבק 23 באוגוסט 2015

שישאר שחר,
שישאיר את שדרת הניהול,
שישאיר את יוסי ועטר,
שנסיים בפליאוף תחתון,
רק תעיפו כבר את משומר.

ערן (המקורי) 23 באוגוסט 2015

הדבר הסימבולי בעיניי להתנהלות שכונתית של קבוצה קטנה הוא הירידה לחדר ההלבשה (בלפני משחקים כדי להכניס מוטיבציה; אירי משחקים כמו אתמול כדי להפגין זעם ולאיים).
זה מתחבר לעולם של ״נידוי שחקנים״ (שהחלטת שהחוזה שלהם לא בא לך טוב עכשיו) ושל ״נעילת ארוניות והשעיה״ (כנ״ל).
שכונה.

סלים ווארזה 24 באוגוסט 2015

איזה קלאס יש למועדון שהדרך שלו להודיע לשחקן שהוא מושעה היא לנעול לו את הארונית ולא להודיע לו פנים אל פנים.

מאנו 24 באוגוסט 2015

מזכיר לי איזו קבוצה מעיר אפורה ומכוערת באיזה אי נידח… מנצ'סטר משהו

כסיפוביץ 24 באוגוסט 2015

הייתי גורר את עצמי בתור נער בתוך אוטובוסים וטרמפים שעתיים כדי להגיע לקריית אליעזר.
היום יענקלה שחר לא יזיז אותי עשרים דק כדי להגיע סמי וסוסו שלו.

מוטי 24 באוגוסט 2015

פשוט לא להאמין.
מחזור ראשון וכבר מהפיכה בסגל דשל מכבי חיפה (לא רק אלירן עטר, מדובר על שחרור של כארבעה שחקנים).
יש מילה אחת שאפשר לתאר את מה שקורה במכבי חיפה: פ-א-נ-י-ק-ה

אני לא אוהד של מכבי חיפה, אבל לא מצליח להבין על מה הפאניקה? אני רואה את רוני לוי שוב פונה לכיוון המשמעת לפני כל דבר אחר.
אין שום דרך אחרת לניהול המשבר? לבניון מתייחסים בצורה אחת ולכל היתר אחרת? עם כל הכבוד לבניון – זו טעות.
אני גם בטוח שאייל משומר לא נהנה אחרי שבת מעודף בטחון עצמי.

סוג של יצר הרס עצמי ואובדן עשתונות אחרי תוצאה גרועה אחת.

איאן ראש 24 באוגוסט 2015

לא אומר שלא מסכים עם הרבה מהנאמר אך האם יתכן כי יש דרך בחיפה והיא לא עפ"י הבנתנו כיום? כלומר, אולי כן יש החלטה של שחר לשמור על שפיות כלכלית (הכל יחסי כן? ) ושמה שעדיף זה סמכות מקצועית אחת ולא מאמן שיש לו מנג'ר מעליו שמנחית עליו שחקנים? כי ראינו שגם במכבי ת"א זה לא הולך חלק למרות ההצלחה. כמובן שאם שחר מנחית שחקנים על המאמן זה גרוע יותר אפילו. איך מביאים את איזי כדוגמה טובה אם הוא כן מתערב בנושאים מקצועיים? כי ק"ש מצליחה? הרי שחר הצליח יותר ממנו. כדי שאיזי יכנס למשוואה צריך לראות תוצאות עוד כמה ותחת ציפיות.
למרות כל מה שנראה כהגנה על שחרנאני פשוט חושב שצריך לגשת למודל אירופי מצליח ולסגל את אותן הנורמות.

Comments closed