מן האנושיות

Amir_kabiri

מאמן ישראלי בחיים לא היה מקבל את היחס לו זוכה כעת ססאר מנדיונדו. מאמן ישראלי, אלא אם הוא רב עם הבעלים (כפי שגילי לנדאו רב עם איזי שרצקי), בחיים לא מפוטר מקבוצה – ודאי שלא מקבוצה כמו הפועל תל אביב – לאחר שני מחזורים.

ראיתי את שני המשחקים של הפועל. במשחק השני גם הייתי. כתבתי במחצית שהפועל לא נראית טוב, אבל עיקר הביקורת התמקדה בהחלטה לא לפתוח עם חלוץ טבעי. במחצית הראשונה הפועל לא הייתה פחות טובה מקריית שמונה. היא הייתה טיפה טובה יותר. אפילו הייתה לה קורה (אמנם מקרית, אבל קורה). לאחר השער הראשון, פנדל מקרי לחלוטין של קריית שמונה, היא התפרקה.

האם ראיתי מהפועל מספיק כדי לפטר מאמן כל כך מהר?

מבחינתי המחדל הגדול בהפועל כלל לא קשור למנדיונדו. הוא אינו אשם בכך שמבין עשרים שחקני רכש לא נרכש חלוץ טבעי אחד לרפואה.

אבל האנשים האחראים למחדל הזה הם אלה שמפטרים כעת את מנדיונדו. נשמעות טענות שהאימונים שלו גרועים. האם האנשים האלה מוסמכים לשפוט מהו אימון טוב או גרוע? האם מנדיונדו לא עבד כעוזר של לואיס ארגונייס הגדול בנבחרת ספרד ובפנרבחצ'ה? האם הוא לא שיחק שנים רבות בליגה הספרדית הראשונה?

האם הוא לא ספג קצת יותר כדורגל טוב, ואימון כדורגל טוב, מאמיר כבירי או בכור צבאן?

אבל לא תשמעו מילת ביקורת על האנשים האלה מתקשורת הכדורגל שגם עד כה לא חקרה כלל מיהו בכלל כבירי, מהו הונו ואיך השיג את הונו; התקשורת הזאת מעדיפה בשבוע-שבועיים האחרונים להתמקד בשפיכת הדם של מנדיונדו, כאשר מתוך הקבוצה מטנפים עליו ללא הרף (דבר אינו לציטוט, כמובן), כפי שהיא לעולם לא הייתה מעזה לעשות כנגד מאמן ישראלי.

וכך, כאשר "מכשירים" את כל התנאים, קל מאוד, ואף "צודק" מאוד, לפטר את המאמן כעבור שבועיים. לזרוק אותו כמו כלב. אותו, ואת אשתו שבאה אתו; וכנראה שגם את שני עוזריו חאווייר לופס ואלחנדרו אסטבה.

*

כעת מחפשים בהפועל מחליף. האמת היא שעוד שלפני שמונה מנדיונדו רציתי לכתוב כאן פוסט על כך שאלישע לוי צריך להיות המאמן הבא של הפועל ואני לא ממש מבין איך הקבוצה כלל לא שוקלת להביא את המאמן המצליח בכדורגל הישראלי בעשור האחרון. אני מבין שיש אוהדים שמתנגדים בגלל שאלישע אימן את בית שאן במגרש השרוכים, ובכל מקרה ההנהלה לא רואה באלישע שיחוק גדול. בוולפסון חולמים על גוטמן. אבל בינתיים אולי אפילו מוכנים להתפשר על אריק בנאדו. במאבק בין בנאדו ללוי אין ספק כי עדיף לוי. לדעתי לוי גם עדיף על גוטמן, אבל זה כבר סיפור לגמרי אחר (וברור לי שלפחות 95% מאוהדי הפועל לא מסכימים איתי).

שורה תחתונה: להפועל אין חומר שחקנים רע. היא מוכרחה עוד חלוץ, בעדיפות שניים, והיא גם צריכה שאריאל הרוש יהיה כשיר במהרה, אבל יש כאן קבוצה לטופ 4-5. אבל בעיני הקטע הזה פחות חשוב. אני חושב על מנדיונדו ושני עוזריו, שהעבירו את חייהם לישראל. מן ההגינות לתת לאנשים האלה יותר משני מחזורים. מן האנושיות.

כדורגל בשבת כן או לא?
עתיד. עבודה. לבנות. תרבות.

70 Comments

דורפן 2 בספטמבר 2015

עזוב אותך מאנושיות. זה לא ישכנע איש. הרי מדובר בעם של ווינרים.

מה שכן זה נורא נורא נורא מפגר לפטר מישהו במחזור השני.

ישי 2 בספטמבר 2015

שכחת כמה נוראים.
מעניין איך פרנקו ימצא בזה את הצד האופטימי.

יניב פרנקו 3 בספטמבר 2015

זה בסדר, אני בטוח שיהיו פה כמה עשרות שיסבירו לי למה הפועל הולכת לפירוק בגלל זה

יואב בורוביץ׳ 2 בספטמבר 2015

אשכרה עם של ווינרים, לא יכולים להשלים עם שני מחזורים חלשים.

the man 3 בספטמבר 2015

אני רק אזכיר שמייק בראון פוטר מהלייקרס חמישה משחקים מתחילת העונה. זה מקביל לשניים בכדורגל. מי הבעלים של הפועל בכלל? לא אלי טביב?

ר.בקצה 3 בספטמבר 2015

איזה עם?
הפועל לא מייצגת את ישראל, רק את הפועל.

סער 3 בספטמבר 2015

אחד הערוצים יוכל לקחת אותו כפרשן…
לפחות לליגה הספרדית…

ניב 2 בספטמבר 2015

בגדול מאוד מסכים אתך.
אני מניח שיותר מ95 אחוז מעדיפים את גוטמן..
בעיני זה צובע בצבעים פחות מחמיאים את ראשי הפועל ת"א אחרי שהם עשו רושם של חבר'ה מאוד רציניים.
אני לא מדבר על נחמדים או לא, זה פשוט מצטייר כמהלך לחוץ ומוקדם מה גם שאני לא חושב שהם מכוונים לאליפות השנה ולא מאמין שהם בסכנת ירידה, אחרי שזה נאמר בהחלט יכול להיות שהם מודעים לדברים שאנחנו לא בקשר למנדיונדו..

pingpong 2 בספטמבר 2015

*לפטר

pingpong 2 בספטמבר 2015

*היה אמור להיות לתגובה של דורפן

יואב 2 בספטמבר 2015

שרף ״הגדול״ פוטר במחזור השני. כך שעניין המאמן הישראלי לא מחזיק. לפעמים חותמים ומגלים שטועים מכל מיני סיבות שלא ידועות לנו.
זה אכן נראה מוזר ומאד ישראלי וחאפרי אבל אולי כמו שניב כתב-הם מודעים לדברים שאנחנו לא יודעים ולא לפעול רק בגלל שזה מחזור שני-זאת גם חולשה מסוג אחר. הפועל הזאת יכולה להיכנס לסיחרור קשה ומהר מאד. יש שם בעיקר פרוספקטים לא מוכחים.
בכל מקרה, הניסיון להרכיב את הפורמולה של מכבי רק מבחינת החיצוניות(זרים, וכאלה יופי) כנראה לא מספיק. מכבי הביאה לקרות שלום המון ידע מצטבר. אוסקר, יורדי, סוזה, ביין, פאקו, יוקה. רק לדמיין מה הם עשו בקאריירות שלהם ומול מי באו במגע.
וכן, שבעה אנשי צוות נחתו במכבי בעונה הראשונה כאשר השפה לא היתה אישיו. כל פזילה או חיפוף נעלמו.

יואב בורוביץ׳ 2 בספטמבר 2015

שרף "פוטר" בגלל ריב עם נמני ולוני.

יואב 2 בספטמבר 2015

ידוע. מה זה משנה? לוני לא הרגיש בנוח עם ההחתמה מהרגע הראשון לכן היה לו קל לפטר על המשבר הראשון. ולפטר במחזור שני זה נדיר כך שקשה לבסס תאוריה על זרים/ישראלים.

יואב בורוביץ׳ 2 בספטמבר 2015

בוודאי שאפשר לבסס תיאוריה כזו. מאמן ישראלי אף פעם לא הולך מטעמים מקצועיים בלבד לאחר שני מחזורים.

יואב 2 בספטמבר 2015

הטענות כלפיו הן גם על חוסר מקצועיות אבל באמת שמיותר לפתח פוסט ועוד להתפלפל בו על שמועות. זה לא מה שחבריך בתקשורת נוהגים לעשות? למה לנהוג כמוהם?

ישי 2 בספטמבר 2015

ומאמן זר פעם הלך חוץ מהפעם הזו?
אתה חייב לקחת קורס בשיטות מחקר כדי ללמוד איך מבססים תיאוריה.

-גיסנו- 3 בספטמבר 2015

שרף הכריז "זה או אני או נמני", לוני הלך עם נמני, בתכלס גם בדיעבד אחרי כל נזקי נמני אני לא בטוח שלהשאיר את שרף היה עדיף…

עידו 2 בספטמבר 2015

משהו מסריח מאוד בהפועל, אבל כל עוד ההנהלה משתתפת פעולה עם התקשורת – היא חסינה. כל הקיץ האחרון כל צעד שעשו בוולפסון דווח בשידור חי, עד וכולל הראיון הבלעדי של המאמן לynet שהקנה להם מעט תמיכה מהצד הזה.
במקביל יש בעלים/אוהד ששופך כסף בכמויות הזויות, מותח את התקציב בניגוד להצהרות, הביא מספר גבוה של רומנים בזמן קצר באופן חשוד ואין שני צעדים באותו כיוון. מעל כל זה מרחף הרצון המשונה של האוהדים והקבוצה להתכחש למציאות, להתעלם מקבוצות אחרות (תקצירי המשחקים כמשל) ולדרוש מכל שחקן להצהיר על אהבתו האינסופית לקבוצה. (אלטמן שגדל במכבי הצהיר שבכיתה א היה אוהד הפועל. ) מאוד מוזר לדעתי, והייתי מצפה שיהיה עיתונאי אחד שיבחן לעומק את מה שקורה שם

יואב 2 בספטמבר 2015

מה שקורה שם באתר הרשמי זאת מבוכה שאין כדוגמתה. בין ריבר לבוקה תמצא סיקור משחק אובייקטיבי יותר,בטח את הסמל של היריבה במלואו. בליגת ג׳ונגלים אין את זה.
אבל זה מובן שקוראים את כבירי בפורומים לפני שהפך לבעלים. התבטאויות כל כך נמוכות ליריבים שלו, קללות ונאצות. איפה זה ואיפה הליגה בה נמצא הבעל בית הצהוב. כוכבים אחרים שלעולם לא יוכלו להפגש.

אורן 2 בספטמבר 2015

שיחקרו כמו שחקרו את פרשת פאנן.אה שכחתי..

שלו 2 בספטמבר 2015

אורן אתה גדול.
לא משנה מה, תמיד בסוף תמצא איך להעביר את העניין למכבי.
אני אוהד מכבי ואשמח שיחקרו את פרשת פנאן.
אשמח לראות את ש.מזרחי וחבורתו מחוץ למכבי.
אשמח שהקבוצה תחזור להיות אגודת ספורט ששמחה לנצח, ולא נגולה לה אבן כשהיא לוקחת אליפות.
ולא אכפת לי שהיא מפסידה אליפויות, וכן אני רוצה שתהיה ליגה תחירותית עם שחקנים ישראליים.

ועדיין כל זה לא משנה את העובדה שבאתר קבוצת הכדורגל שלכם (הרשמי)
לא מסוגלים לתת דיווח מכובד למשחק דרבי שאותו הקבוצה מפסידה.
אני מחנך את ילדי שברגע שמשחק נגמר לוחצים ידיים וממשיכים הלאה.
למרות מה שחושבים, זה בסך הכל ספורט.
היריבות לא שווה כלום אם אין בתוכה כבוד הדדי.

לסיום אציין שבסוף המשחק רומא יובה, חלק משחקני יובה לא לחצו ידים לשחקני רומא,
הקפטן הרומאי באותו משחק (דה-רוסי) התפרץ עליהם,
ואמר שעשר שנים הוא לוחץ להם את היד כל פעם שהם מנצחים אותו בצורה כזאת או אחרת,
אז פעם אחת הם מפסידים ונראים עם פחות סיכוי לאליפות, רצוי שיתנו כבוד.
אותו הדבר הפועל, בטח הגוף הרשמי, אתם רוצים כבוד, תתחילו לתת כבוד.

ערן (המקורי) 2 בספטמבר 2015

+1, שלו

אורן 3 בספטמבר 2015

שלו,
באמת כל כך מפריע לך שבאתר של הפועל לא מתייחסים ליריבה?
אז אולי זה קטנוני והומור לא משהו,אבל זה באמת מפריע לך?

שלו 3 בספטמבר 2015

בקטן, לא.
כלומר עברתי את הגיל של הריבים הדביליים מכבי – הפועל.
אני לא שונא הפועל, הם לא פקטור בחיים שלי, שהם מפסידים זה מעלה לי שמחה קטנה, שאין לי מושג למה.
כשיש דרבי אני שמח לנצח אותכם, אבל יש לי חברים שאוהדי הפועל אז חבל לי אליהם.
למשל אני לא רוצה שתרדו ליגה, כי בזיכרון שלי דרבי זה משחק ססגוני שראוי שיתקיים.

בגדול, זה מעביר מסר לא טוב, זה הופך את הכדורגל ללא כיף.
אני נמנע מהקנטות בגלל שזה יכול להתפרש כאילו יש קשר ביני ובין אלו שמכנים את טועמה לדוגמה בשמות גנאי.
כאשר מנהלי קבוצה שרים "סדאם חוסיין בשוק", תאומים מסיט נגד מכבי כקולקטיב וכו' הוא שם עצמו בשורה אחת עם פואד.
זה אומר שהפועל מתנהלת כמו ארגון פשע, ולא כמו אגודה חינוכית.
אני לא רוצה לקחת את ילדי למשחקי כדורגל בגלל אוהדי מאוד אלימים (מכל הקבוצות…) אז כשאגודה תורמת לזה…
וכן הפועל הוא מועדון פאר אחד ממספר מצומצם של מועדונים ראוי שיתנהל כמועדון פאר.

אורן 3 בספטמבר 2015

שלו,
לדעתי יש פער ענק בין אלימות פיזית ומילולית לבין תקצירי משחקים עם הומור קטנוני ואולי מטופש(לדעתי לפחות קטנוני).
"לחקור","לגנות" וכו, צריך להשאיר לדברים רציניים בלבד כמו אלימות פיזית ומילולית ולא לחפש על כל איזה תקציר באתר בית.
זה כבר נקרא לחפש.נוהגים פה להלל את הנהלת מכבי(בהחלט ראויה מבחינה ניהולית)אבל היא עצמה הוציאה חולצות פיו פיו(קטנוני לפחות באותה מידה).וזה שאני עונה כל הזמן-זה לגמרי תגובה לסיפור "הגמל והדבשת".
אני עצמי לא קורא "לחקור" ו"לגנות" על כל קריאה של "טועמה מחבל" או התמיכה של מכבי בפיו פיו.אני רואה רק צד אחד שזועק גוועלד כל פעם שהצד השני פותח פה.ככה זה נראה לי. מתחייב שאקבל תגובות זועמה כרגיל(לא ממך).

-גיסנו- 3 בספטמבר 2015

שמע, אני ממש מקווה שאתה הפסקת לדמיין את הפיו פיו של זהבי כאיום על חייהם של אוהדי הפועל….
החולצות יצאו אחרי שזהבי הפך את זה לתנועה שלו, ובכל שער שלו במשחק בית לפחות 11 אלף איש מתחילים לשיר לו "פיו פיו".
עוקצני? כן
ראוי? נתון לדיון.
אבל זה במקביל לסיקור המקצועי של, מה לעשות, המציאות.
ובמציאות יש קבוצה שקוראים לה מכבי ת"א, שהצבעים שלה גם אם פחות אהודים על אוהדי ואפילו הנהלת הפועל ת"א (מה ההבדל בעצם?) הם צהוב וכחול.
רוצים לעשות הומור עוקצני? שיהיה, אבל לא על חשבון יושרה מקצועית וכבוד ליריבים. הפועל מוזמנים להמשיך להתייחס ככה ליריבים, נראה לאן זה יביא אותם. זה לא משהו שנתקלתי בו באף קבוצה אחרת, גם כאלו שאוהדיהם לא מתים על מכבי בלשון המעטה.

וד"א, אומרים שהסוד להומור הוא תזמון. לנסות להגחיך מקצועית מועדון שנמצא הרבה הרבה הרבה מעליך, זה בעיקר פאתטי. אבל היי העיקר שהם מרגישים גברים עכשיו.

יואב 3 בספטמבר 2015

אין סרט כזה שאתר רשמי של קבוצת כדורגל מכובדת, מסלף את סמל היריבה. זה פטנט יחודי מבית מדרשו של זה שקורא למכבי ״מחלה״, ועוד מיני תופינים.הוא היה חייב להפנים שמעמדו השתנה.
״כושר זה זמני, קלאס זה לתמיד״.

תומר חרוב 2 בספטמבר 2015

מוכן לשים את הראש שלי שאם מכבי מודחת מול פלזן ופותחת את הליגה עם שני תיקו, הוא לא היה מפוטר.

תומר חרוב 2 בספטמבר 2015

אההה הוא בכלל לא פוטר עדיין? אז הפוסט שלך קצת בעייתי….

יואב בורוביץ׳ 2 בספטמבר 2015

כל היום מדווח שהוא כבר למעשה מפוטר. כל האתרים, ברדיו וכו'. עכשיו לראשונה קראתי, שבפליק פלאק מרשים, עדיין לא התקבלה החלטה סופית לפטרו. נמתין. בכל מקרה, ברור שכל הידיעות על פיטוריו הגיעו מבפנים. בדיוק כמו כל הלכלוכים עליו בשבוע האחרון.

תומר חרוב 2 בספטמבר 2015

האמת שיש מצב טוב שגם מאמן ישראלי היה מקבל בהפועל יחס דומה, זה נדמה שהם כל כך רוצים שכולם ישנאו אותם אז הם מתאמצים ממש להיות מגעילים.

אורן 3 בספטמבר 2015

אתה תשנא אותם בכל מקרה

תומר חרוב 3 בספטמבר 2015

לאו דווקא.

אורי 3 בספטמבר 2015

מאותם אתרים שזרקו את עטר מחיפה כל יום משך שבועיים

יואב 2 בספטמבר 2015

(((((((:

יואב 2 בספטמבר 2015

מיועד לתומר על תגובה 6

Lord Anthony 2 בספטמבר 2015

שיהיה להם בהצלחה בדרך לליגה הלאומית. אנשים שם חיים בפטנזיות שהם הולכים להתמודד על האליפות בעוד שעם הסגל שלהם זה יהיה הישג אם הם יגיעו לפלייאוף העליון.
בנו קבוצה חדשה, הביאו 21 שחקנים חדשים, ובינהם אפילו לא חלוץ אחד. עכשיו מילא היו בונים קבוצת כוכבים אבל הביאו אסופת שחקנים שנשלפו מקבוצות הפלייאוף התחתון והליגה הלאומית מחוזקים בזרים שעוד לא לגמרי ברור מה הם שווים. באופן מפתיע למדי הקבוצה לא הפסידה את שני המשחקים הראושנים שלה וכולם שם בטוחים שמדובר בכישלון קולוסאלי ומפילים את הכל הכל על המאמן, הרי נתנו לו את כל הכלים להצליח ורק בגלל שאין לו מושג בכדורגל הפועל לא נמצאת בצמרת ליגת העל.
עכשיו גם נראה להם שהנה גוטמן חוזר לאמן אותם והכל יהיה מצויין, הרי זה ברור במקום שגוטמן ינסה לקדם את הקריירה שלו הוא יגיע לקבוצת תחתית עם הנהלה לא מקצועית וגחמנית רק בגלל שהוא לקח איתם אליפות לפני כמה שנים. או לחילופין מדברים עם אלישע לוי, הרי אחרי שהוא נכווה מהיפיות שהיו בב"ש ברור שהוא ירצה להגיע לקבוצה שאי אפשר להצליח בה ככה אף אחד לא יבוא אליו בטענות כשהוא יכשל.
באמת שיהיה להם בהצלחה

ניב 2 בספטמבר 2015

מאמני כדורגל זה עם של מזוכיסטים, אף פעם אל תמעיט במה שהם מוכנים לעשות בשביל תפקיד..

גיל שלי 2 בספטמבר 2015

אגב יואב, אתה עדין מהמר שיוקאנוביץ לא גומר את העונה במכבי? הוא עדין נראה לך לא מרוצה?

גיל שלי 2 בספטמבר 2015

הכוונה לבורוביץ

יואב בורוביץ׳ 2 בספטמבר 2015

אני כתבתי שהוא לא יסיים עונה? כתבתי שהוא לא מרוצה, וכך הוא באמת היה נראה כל פעם שראיתי אותו לפני ההעפלה נגד באזל..

גיל שלי 2 בספטמבר 2015

כן, כתבת שאתה מעריך שהוא לא יסיים את העונה כי הוא לא מרוצה

יואב בורוביץ׳ 2 בספטמבר 2015

באותו שלב גם לא הערכתי שמכבי יעברו את באזל, וחשבתי שתיווצר דינמיקה של אכזבה כללית (גם לנוכח זה שאני לא מתרשם מהיכולת הכללית של מכבי, לשון המעטה) שתתעצם ותביא בסופו של דבר ללכתו של יוקאנוביץ' (שמבחינתו להגיע לישראל נראה כמו גליק לא גדול ממש. ואפשר גם להבין ממאמן שהביא קבוצה לפרמייר ליג, ולא זכה להינות מהפירות, בווטפורד או בקבוצה אחרת באנגליה). מן הסתם, די הרבה השתנה מאז, לא בעניין היכולת, כמו בעניין של ההצלחה העצומה שבעצם ההעפלה, וגם מדיניות הרכש החדשה בעקבותיה. נכון לעתה אני בהחלט מעריך שיוקנוביץ' יסיים את העונה, גם בגלל שמאמנים במכבי באופן כללי מסיימים עונות תחת ג'ורדי (ואז עוזבים).

יואב 2 בספטמבר 2015

אז הערכות שלך הן רק הערכות שכנראה רובן לא מתממשות. עכשיו עשית מנחוס על פיטורי מאמן הפועל וזה דווקא (((:

דור 3 בספטמבר 2015

הכדורגל שמכבי הציגה נגד ב"ש היה הכדורגל היפה ביותר שהקבוצה הציגה מאז הגעת קרויף, הלוואי וימשיכו ככה.

פנדלוביץ 2 בספטמבר 2015

פוהורילס (שאני לא אוהב) הגדיר את זה יפה – "אם אתם מעתיקים ממכבי בבחינה, לפחות תעתיקו את כל התשובה".

מנחם כהן 2 בספטמבר 2015

אם החליטו שהוא לא טוב אז לפטר אותו לאלתר

דגש 2 בספטמבר 2015

הבעיה עם מנדיונדו היא קודם כל שהביאו אותו.
אם מדברים על להעתיק ממכבי אז ג'ורדי לא הימר כל כך על מאמן. מבין חמשת המאמנים (5 כי אני סופר את אוסקר פעמיים), אחד לקח אליפות בהונגריה, אחד לקח אליפות בליגה השנייה במקסיקו, אחד העלה קבוצה לפרמייר ליג, אחד לקח אליפות בישראל. רק אוסקר בקדנציה הראשונה לא אימן בוגרים, אבל הוא אימן בהצלחה נוער, וחשוב מאוד: הוא חבר של המנהל הספורטיבי שיודע מי הוא ומה הוא שווה ועד כמה כדאי ללכת איתו.

אבל להפועל יש הנהלה שחושבת שהיא יודעת הכל הכי טוב והחליטה, החשד שלי הוא שזה על סמך איזו תחושת בטן, שמנדיונדו עומד להיות הצלחה. אין לו ניסיון, אבל גם להם אין ניסיון, בשביל מה הם צריכים ניסיון? סתם אוברייטד.
החשד שלי הוא שתחושת הבטן הזו חלפה, ופתאום לא מבינים מה האיש הזה עושה עם הקבוצה שלהם. לאן הוא לוקח אותה. אף אחד לא סומך עליו פתאום. ולמה שיסמכו? הרי אין לו קבלות.

אז מראש הפועל היו צריכים להביא מישהו שהם סומכים עליו, שהם יכולים ללכת אחריו גם כשקשה ולא הולך, כי הם בוטחים בו שהוא מאמן טוב. כי במנדיונדו הם לא באמת בוטחים. ואולי באמת אי אפשר לבטוח בו שהוא יכול להפוך את הפועל תל אביב לקבוצת צמרת תחרותית בעונה הבאה. כי אולי הוא לא יכול. לא כולם יכולים.

מצד שני, גם מאמן שיכול להוביל קבוצה כזו – יכול לפתוח עונה בתיקו והפסד. קורה.

יואב 2 בספטמבר 2015

והכיוון של אוסקר, שחקן גדול בעברו ומאמן באקדמיה של ברצלונה, הוא למעלה. בחור צעיר שעבד באחת המחלקות הטובות שיש. לא דומה בכלל לפרופיל של מאמן מבוגר יותר שירד בעונה שעברה מהליגה הספרדית הרביעית.

יניב פרנקו 3 בספטמבר 2015

צריך גם לזכור מי זו ההנהלה שהביאה את מנדיונדו – אנחנו מדברים על קריספין וכבירי שבאו לרכוש את הפועל ביחד וניהלו יחד עם בארי בן זאב את התוכניות לשנה הבאה , כאשר קריספין היה אמור להיות "מעין מנהל מקצועי" – בשלב שאחרי הסגירות עם מנדיונדו וחלק מהשחקנים , קריספין לא עמד בסיכומים והתחיל להתפעפע החוצה מהמערכת וכבירי לקח פיקוד.

זה שכר לימוד וכמו שרשמתי למטה – לגולדהאר הגדול לקח שנתיים של כשלונות לגבש צוות ותובנות , כבירי משלם פה שכר לימוד ואני מניח שאם מנדיונדו יפוטר (מקווה באמת שלא) זה תהיה בחירה יותר מושכלת מצידו של כבירי.

יואב 3 בספטמבר 2015

לפני חמש שנים, מיטש אמר לחבר שלי בשיחה פרטית שיקח לו ארבע חמש שנים לנקות את המועדון. הוא מקדים את לוח הזמנים של עצמו. הוא היה מודע לריקבון מהשניה הראשונה אבל לא יכול היה לבצע מהפיכה כזאת גדולה בקיץ אחד ואפילו לא בשתי קייצים. מהפיכות אד הוק לא שורדות. הטמעת ערכים יסודית שלוקחת זמן-דווקא כן. לכן הכל עכשיו מתלבש כמו לגו, כל חתיכה למקומה. זה כבר מכח האינרציה של ארגון הרבה יותר רציני ובטוח בעצמו.

דגש 3 בספטמבר 2015

יניב,
אני מרגיש שהשיטה של כבירי זה קודם כל מהבטן ומהיציע. שהוא נורא מאמין בזה. זה הדגל שלו.

אולי אני ממש נסחף (לא נראה לי, מן הסתם) אבל שכאילו הוא מנסה להגיד שכל השיטות המתנשאות על אוהדים הן סתם יומרניות. שכדורגל זה דבר פשוט ואין סודות. צעירים זה טוב, כוכבים עולים זה טוב, הדלפות זה רע, מאמן שהיה עם ארגונאס זה טוב, מאמן שמפסיד 3:0 זה רע. בגלל זה הוא צורח בזמן משחקים (על פי פרסומים), בגלל זה כל השטויות האלה עם האתר הרשמי.

מבחינתי מנהיג שנותן חזון ודרך, ובוחר שחקנים, בקבוצת כדורגל צריך להיות איש מקצוע. אפשר בשיטת המנהל המקצועי של מכבי. אפשר בשיטת הרן בן שמעון של מכבי פ"ת (למרות שגם להם יש מישהו ע"ת מנהל מקצועי), אבל אי אפשר שלא יהיה כלום.

מן הסתם תזכיר את שחר ושרצקי, אבל יש כמה הבדלים, הכי קל לציין את העובדה שהם באו מהכדורגל ושיחקו כדורגל. אבל יש עוד הבדלים. אם אתה מדבר על שכר הלימוד של גולדהאר, אז מה שגולדהאר למד היה שהוא צריך אנשים מקצוענים שיובילו את מכבי. עד שזה יקרה אני לא מחזיק מכבירי (כמו שעד שזה קרה עם מכבי כלום לא עבד).

רינוס מיכלס 3 בספטמבר 2015

הוא כבר פוטר

http://sports.walla.co.il/item/2887074

איך אמרו הגשש ?
העולם ( כדורגל ישראלי ) מצחיק אז צוחקים

תiמר 3 בספטמבר 2015

למה אמיר כבירי נראה כמו דמות מסדרת אנימציה יפנית? מי ולמה עושים לו פוטושופ כזה??

ניב 3 בספטמבר 2015

רומזים לך שהוא cartoon..

-גיסנו- 3 בספטמבר 2015

מה שאירוני זה שבכל עונה מחדש מספרים לנו על המאמן של מכבי אלף ואחת סיבות למה הוא לא יצליח, למה הואלא מסתדר עם שחקנים והנהלה ואיך בדוק הוא עף עד חנוכה.
למנדיונדו היו ערימות של כתבות שמסבירות למה יש סיכוי שהוא יוביל את הפועל למאבק האליפות.

אירוניה. (ו/או עיתונאים מטומטמים)

אבי 3 בספטמבר 2015

פיטורי מאמן המחזור השני אכן נראיםעל פניהם תמוהים ולא הוגנים אך ברצוני להציג שאלה, נאמר ואתם הייתם במקום הנהלת הפועל והגעתם למסקנה שטעיתם במינוי של מנדיונדו, מה הייתם עושים? האם מחכים לנס תוך סיכון שהכישלון יצבור מומנטום או פועלים על מנת לצמצם נזקים. כשמנהלים ארגון גדול לעיתים צריך לעשות פעולות שלא כולם מסכימים איתן ולא תמיד מצטיירות טוב כלפי חוץ על אף שהן הדבר הנכון. באופן אישי אני כמעט תמיד בעד המשכיות אך במקרה של מנדיונדו יש לי תחושה שהוא לא מתאים (ומיד אפרט למה אני חושב כך) ובכלל לא אופתע אם הביאו אותו מלכתחילה מתוך מחשבה ברורה שאם הוא יצליח אז אין בעיה ואם יכשל אז גוטמן מתפנה בנובמבר. הבעיה שנובמבר נראה מאד רחוק כרגע….

תהיות לגבי מנדיונדו:
1. אכן לקבוצה אין מספיק חלוצים בסגל אך מדוע להתעקש לא להשתמש במעט שיש.
2. הרכבים תמוהים: אבו עביד נשלח לצד שמאל, אלטמן לשפיץ, ספורי ליציע, אלגרבלי הצעיר מקבל את מפתחות ההגנה, שיימן המגן השמאלי (מצרך נדיר בישראל) מיובש תוך התעלמות מפוטנציאל ארוך הטווח.
3. ניהול משחק רשלני: בטדי היה ברור שבית"ר הולכת ומשתלטת על המשחק במחצית השניה, למרות זאת חילוף ראשון התבצע רק בדקה ה 67 וגם זה היה הוצאת בן רייכרט הפצוע, חילוף שהוביל לאיבוד טוטאלי ל מרכז השדה. על אף זאת חילוף שני דקה 86 ואחרון 92. מול קרית שמונה גם כן המאמן לא הגיב בזמן להתרחשויות, שוב הוציא את רייכרט והכניס במקומו את ניר לקס האלמוני. דקה 76 נזכר להכניס חלוץ.
4. טוענים שמנדיונדו לא מדבר אנגלית. אמנם זו לא דרישת חובה אך בעולם גלובאלי הייתי מצפה מאדם במקצוע דינאמי גלובאלי לשלוט בכלי הבסיסי ביותר להשתלבות בעולם זה והוא השפה האנגלית. יתרה מזאת, לאחר המשחק בטדי היה מקרה מוזר, כאשר שדר הקווים של ערוץ 1 הגיע למנדיונדו וגבי בורשטיין לאחר המשחק לראיין אותם הוא הפתיע כשפצח בספרדית שוטפת. מנדיונדו ענה לשאלה הראשונה אך בשניה הפנה באופן תמוה את השדר לגבי בורשטיין המתורגמן. לא יודע מה זה אומר אך עבורי זה תמרור אזהרה.

שורה תחתונה שלי- המטרה צריכה להיות גוטמן בנובמבר ופיטורי המאמן כעת יכריחו מינוי של מאמן שלא יהיה רצוי מאד בקרוב. הבעיה שנראה שמנדיונדו לא מתאים ולאחר הזובור התקשורתי השבוע הוא כבר אפרוח ללא נוצות.

אריק האדום 3 בספטמבר 2015

חלאס עם ההצטדקות הזו.
לא מסכים עם המהלך של ההנהלה וחושב שמאמן צריך להישאר, בטח יותר מ-2 מחזורים.
וגם מה שרשמו פה לגבי זה שאולי יש דברים שאנחנו לא חשופים אליהם, אבל אני בספק.
מרגיש כמו שליפה מהבטן.
אבל… אנושיות? בחייאת??!!!
ועוד לשמוע הטפות לזה ממכביסט? הרי מספיק ללכת כמה ימים אחורה ולהיזכר בצעד ההומני שעשיתם לחואן פאבלו.
זה שבתקשורת מהללים את האכזריות של מיץ ויורדי לא הופך את המהלך הזה לאנושי.
אז אם הכל ביזנס אז הכל ביזנס וגם הצעד של ההנהלה שלנו לגיטימי.
ואם אנחנו מתעסקים באנושיות אז צריך לשלול לשמעון מזרחי את פרס ישראל ולגרש מכאן את מיץ ויורדי.
עכשיו תשנה בבקשה את הכותרת…
(:

-גיסנו- 3 בספטמבר 2015

1) בורוביץ' עסוק בלהדגיש חצי מהזמן כמה הוא כבר מזמן לא אוהד מכבי.
2) הצעד לגבי חואן פאבלו היה קר. מאוד. אין ספק. אבל חואן פאבלו היה במכבי שנתיים וכולם ידעו מה מעלותיו וחסרונותיו. במה תרם ובמה פגע. מרגיש לך שעם 21 שחקני רכש שאת רובם ככולם לא הוא בחר, בקושי 3 חודשים בתפקיד (אם לא פחות), ושני מחזורי ליגה – כולם יודעים בדיוק מה מעלותיו ומה חסרונותיו של מנדיונדו וצוותו?

לא יודע אם אנושיות זו הבעיה, חובבנות – בהחלט.

יניב פרנקו 3 בספטמבר 2015

כדורגל זה עסק ובעסק מקבלים לפעמים החלטות קשות – לדבר על אנושיות זה לא רציני , הדוגמא של פאבלו מאוד טובה פה בעיני – זה בורוביץ שעושה פה קישור לא נכון.

לגביי החובבנות גם פה הייתי נזהר עם הניסוחים – מציע לכולם לזכור את הרכבת והברדק שהיו במכבי בשנתיים הראשונות של גולדהאר ואת אלונה בחמש השנים הראשונות – יש פה שכר לימוד לשלם ויש מערכות לא בריאות לאחר תקופה לא קלה.

Lord Anthony 3 בספטמבר 2015

איזה ברדק ורכבת היו במכבי בשנתיים הראשונות של גולדהאר?
כן, היה חוסר הצלחה מקצועי, אבל ברדק ורכבת? רחוק מזה. גם גולדהאר וגם אלונה לא התנהגו בשום שלב כמו שמתנהגים בהפועל, אי אפשר להשליך מזה שלקח להם זמן עד שהתחילו לראות תוצאות בכך שהיה שם בלאגן.
יכול להיות שיש פה שכר לימוד לשלם, אבל הניגוד לגולדהאר שהיה צריך להבין לבד איך לקדם את המועדון, בהפועל יודעים בדיוק מה צריך לעשות. זה שבהפועל עושים בדיוק הפוך מהמודל של מכבי זה לא בגלל חוסר נסיון, זה בגלל שכולם שם חושבים שהם יודעים הכי טוב, או במילה אחרת – חובבנות.

יניב פרנקו 3 בספטמבר 2015

תבדוק עם מוטי איוניר מה הוא חושב על החובבנות ששלטה במכבי בקדנציה שלו ותחזור אליי

יואב 3 בספטמבר 2015

אתה יכול לבדוק עוד דברים עם איווניר. במיוחד איך הקשר האחורי הטוב בישראל(עד היום) נשלח ליציע. איווניר הלך הביתה כי זה היה גדול עליו. האמת? זה תמיד היה קצת גדול עליו, גם בתור השמונה הבא אחרי גיורא.

שלו 3 בספטמבר 2015

אני מת על איווניר,
גדלתי עליו.
ועדיין אני לא יכול לכתוב שאתה לא צודק…

סטיב 5 בספטמבר 2015

כל מילה לגבי איווניר,מאז הייבוש של אלברמן אני לא יכול לשמוע שום פרשנות מהאיש,התקופה שלו במכבי הוכיחה (לי לפחות) שעדיף שיתרכז בדיבורים ולא במעשים

אריק האדום 3 בספטמבר 2015

מה שפרנקו אמר.
חוץ מזה לא אמרתי שהמהלך של הפועל היה חכם…
אבל להתעסק באנושיות בכדורגל זו חרטא…
תראה את התמונה של הילד הסורי שטבע… ואז תציג את הנהלת הפועל כטירנים אכזריים.
יש מספיק מועדונים והנהלות שפיטרו מאמן אחרי שני מחזורים… אף אחד מהם לא נשפט בנירנברג

-גיסנו- 3 בספטמבר 2015

אני אמרתי שהבעיה היא כנראה לא אנושיות אלא חובבנות, אתם ממשיכים לדבר על האנושיות בכל זאת.

הניהול של גולדהאר לא היה ברמות כאלו של חובבנות גם מההתחלה.
נמני היה המאמן כבר אחרי שהחליף את רב"ש. הוא קודם להיות מנהל מקצועי והובא יוסי מזרחי שנחשב למאמן מצוין באותה התקופה. נמני ומזרחי קיבלו מספיק זמן, אבל מעבר לחצי השעה ההיא מול חיפה עד הפציעה של יצחקי הקבוצה נראתה נורא. נמני פוטר בינואר, לא בסוף אוגוסט.
אח"כ מונה איווניר. היה נחשב למאמן מוכשר שצריך לקבל הזדמנות בקבוצה גדולה, בא עם תווית של מכביסט. הוסכם שזה מינוי ראוי. סיים את העונה, התחיל עוד עונה והביא די מהר להתרסקות זהה אז פוטר גם הוא. בדצמבר, לא באוגוסט. מספיק זמן בשביל להנחיל איזושהי דרך ואופק התקדמות.
בשלב הזה מונה ניר לוין כדי לסיים את העונה באווירה סבירה לקראת שינויים גדולים בקיץ.

ההחלטות שנעשו על הנייר היו סבירות בהחלט. זה שאנשי המקצוע שנבחרו היו גרועים מעצם היותם ישראלים זו בעיה אחרת.

Stack 3 בספטמבר 2015

1. אמנם רק מחזור שני אבל היתה תקופת הכנה לא מוצלחת והליגה היא המשך ישיר, בנוסף מדברים על כך שהוא לא עומד בהבטחות שלו בצד ההתנהלות השוטפת ולא המקצועיות בלבד קובעת.

2. למי ששכח בהפועל תא העונה דברים לא מתנהלים דרך התקשורת. ולמרות שכולם כבר פיטרו אותו זה לא סופי עד שזה באמת קורה ובד"כ בלי שום הודעה מוקדמת.
לא מזמן כבר שלחו לינגאנה להשאלה והחתימו את אסולין תמוז ועוד כל מיני.

כשבאמת יפטרו יהיה אפשר לנהל את הדיון האם יש או אין אנושיות.

Ljos 3 בספטמבר 2015

ו…הוא פוטר.

איתן 3 בספטמבר 2015

חחח. נראה לי הפועל בפיטורים כאן שברו את שיא האידיוטיות. מילא תן זמן למאמן אפילו אם הוא מכובד ומגיע מהרמות הגבוהות יותר. מה עוד שהנחיתו עליו את הסגל המעפן הזה…אה כי ברור שבספרד ברסה וריאל נאבקות להחתים את רייכרט. לדעתי המאמן בכלל לא מכיר את הסגל.

עכשיו איזה מאמן זר טוב ירצה להגיע לחום ולמלחמות של המשוגעים במזרח התיכון?
בושה!

אבל סחתיין לספרדי, דפק קופה. יקבל שכר מהפועל וגם יוכל לעבוד במקום אחר….פראיירים בקיצור…מילא שהאוהדים היו עושים לו את המוות כמו שידעו לעשות לטביב והיה חוזר לספרד על הטיסה ה1

Comments closed