באמריקה זה לא היה עובר

euusa

 

אם היינו חיים בתוך תרבות ספורט אמריקאית אז היום הזה היה חגיגה גדולה. חגיגה שעושים לה בילד אפ הרבה זמן. חגיגה שמדברים עליה הרבה בכלי התקשורת. אבל כאן איזו תקשורת יש? אין אפילו רדיו של ספורט. אין ספרי ספורט. אין ערוצי ספורט שמתייחסים לספורט כאל תרבות. ודאי שאין עיתונות מספיק חזקה (כספית) וברמה מספיק גבוהה.

לכן כאן כשמתחילה ליגת האלופות בקושי מדברים על הדבר; ודאי שהוא מרגש הרבה-הרבה פחות מכפי שיכל לרגש.

כמו כן, כל המשחקים ייערכו הערב באותה שעה. שמונה משחקים. מדוע לא לעשות ארבעה בשבע וחצי וארבעה ברבע לעשר, שיהיה לנו ארבע שעות של בק טו בק כדורגל. גם נוכל להתרשם ולהינות לעומק כך מהרבה יותר קבוצות. אבל לא! זו אירופה. יבשת שתקועה שתי מאות לאחור.

ולכן גם כאן ההתרגשות לא גדולה מדי עם התחלת הליגה הזו, שבינינו בכלל לא צריכה להתקיים. כבר מזמן היה צריך לעבור לקונספט של ליגת על אירופית עם 24 קבוצות (או יותר), עם עליות וירידות, עם רגולציות מסויימות של שכר ותחרותיות, כך שיכולנו לראות מדי שבוע את אריות היבשת מתמודדת האחת נגד רעותה בשיטת ליגה. כפי שצריך.

הדבר הכי פאתטי זה שבסוף תהיה ליגה כזו. דבר יחיד שיוכל למנוע אותה זו התעצמות כלכלית כל כך קיצונית של הפרמייר ליג, התעצמות שכבר החלה, שקבוצותיה פשוט לא ירצו להצטרף לליגה כזאת. אך אני לא ממש מבין איך כעת ליגה כזאת לא משרתת כמעט את כל קבוצות הדרג הראשון והשני ביבשת, ובוודאי את מרבית חובבי המשחק.

המצב בשנים האחרונות באלופות, ובעיקר כיום, רע במיוחד: קראתי היום פריוויו נהדר של הגרדיאן והם שאלו לפחות עשרה עיתונאים מי לדעתם תזכה. אף אחד לא הימר מחוץ לשלישייה בארסה, ריאל ובאיירן, כאשר הרוב הגדול אני חושב בחר בבארסה.

וזה משחק שמשחקים אותו בכל היבשת, ולעשרות מדינות יש נציגות במפעלים האירופיים. המשחק הזה הגיע למצב שרק לשלוש קב' יש סיכוי סביר לזכות בגביע. בכל עונה ב-NFL או אפילו ב-NBA, ליגה שמשוחקת במדינה אחת בלבד (למעט טורונטו בכדורסל, שהיא לא קונטנדרית), יש לפחות לחמש-שש קבוצות סיכוי סביר לזכיה באליפות. אלה ליגות! הצ'מפיונס ליג זה פאקינג גניבת דעת עלובה.

ועדיין, זה כדורגל! זה קבוצות די מעניינות (גם אם כמעט כולן לא יכולות להתחרות על התואר), וליגת האלופות מתחילה!!

אין ברירה, אנחנו נאלצים להסתפק במה שיש לנו. אך חלילה לנו מלעשות לדבר הזה גלורפיקציה. לראות, ולהיות צנועים ובעיקר אמיתיים. לא לגנוב דעת חברים.

*

אני מביט ביחסי הווינר לצ'מפיונס ומקבל חררה. כל פייבוריטית הופכת להיות מפלצת עם היחסים הכי לא משתלמים בעולם. אז אקח שתי דוגיות. שתי כלבות בדמות גלטאסאריי ואיינדהובן, שהראשונה תנצח בבית את אתלטיקו מדריד (4.2) ושהשנייה תעשה תיקו בבית נגד מאן יונייטד (3.2). שימו 75 ש' על כל הימור. 

מאזן הימורים עד כה:

קריסטל פאלאס מנצחת בחוץ את צ'לסי: פלוס 880

ווסטהאם מנצחת בחוץ את ליברפול: פלוס 300

אברטון לא מנצחת את טוטנהאם: מינוס 50

לבקוזן לא מנצחת את באיירן מינכן: מינוס 50

וויילס גוברת בחוץ על קפריסין: פלוס 100

ערן זהבי כובש מול אנדורה: מינוס 50

רומלו לוקאקו לא כובש מול בוסניה: מינוס 50

ישראל גוברת על רוסיה ביורובאסקט: פלוס 200

ישראל עושה תיקו נגד וויילס בחוץ: פלוס 220

ישראל לא גוברת על וויילס בחוץ: מינוס 100

ארון ראמזי לא כובש (ראשון) נגד ישראל: מינוס 50

מואנס דאבור לא כובש (ראשון) נגד וויילס: מינוס 50

מרצין גורטאט קולע פחות מגל מקל: מינוס 200

איטליה מנצחת את ישראל במעל 5 הפרש: פלוס 160

ווסטהאם גוברת על ניוקאסל: פלוס 144

 

שורה תחתונה: פלוס 1404 ש'

 

יומן האליפות של הג'איינטס - מה קרה שם?
ההפסד באיינדהובן (חוץ)

59 Comments

יהושע פרוע 15 בספטמבר 2015

"שלושה קבוצות".. אין ספק!

יותר מעל עילגות זה מצביע קצת על אופן וקצב כתיבת הפוסטים שלך וכמה מחשבה מושקעת בהם

יואב בורוביץ׳ 15 בספטמבר 2015

שמע גבר, גדלתי אצל אמא קנדית, כזו שלא ידעה לתקן אותי על אף טעות דקדוק. זה נדבק. סורי. אתקן.

Amir A 15 בספטמבר 2015

סליחה על הבוטות, אבל מישהו מכריח אותך לקרוא? בתור קורא קבוע של האתר די מאוס הספורט הזה של להכנס לפוסטים של בורוביץ' בשביל להצליף בו.

גיל 15 בספטמבר 2015

ואתה קורא כל אחד בעיון אז מה זה אומר עליך?

Amir A 15 בספטמבר 2015

אתה מדבר על עיתונאות ותרבות ספורט. היום בבוקר פתחתי את וואלה ספורט ונתקלתי בכותרת הבאה (הציטוט לא בהכרח מדוייק כי הם הורידו את זה מהעמוד הראשי בינתיים):
"סוף סוף לברון מפרגן בענק לבלאט".
כמובן שהקלקתי כדי לקרוא. מעניין, לא?
בפנים מה שהיה זה ראיון פיקטיבי עם לברון. "אחרי שנה מדהימה לספורט שלנו, וואלה ספורט קופצת לעתיד ומביאה את הטקסטים שתקראו אחרי רגעי השיא בשנה הקרובה. והפעם: הריאיון המפרגן של לברון לבלאט אחרי הזכייה באליפות".
עליבות, חוסר מקצועיות, זלזול בקוראים, ובעיקר מרגיז.

יואב בורוביץ׳ 15 בספטמבר 2015

לא קראתי (וגם לא הייתי מעוניין לקרוא), באמת נשמע לי מאוד מוזר.

Amir A 15 בספטמבר 2015

בתוך עמוד הספורט הם הציגו את זה בתור "פרוייקט ראש השנה". כמובן שמי שחתום על זה היא מערכת וואלה. אף אחד שמכבד את עצמו לא היה חותם על זה.
בקיצורו של דבר, וואלה שהיה אולי אתר הספורט המוביל בין האתרים המרכזיים בישראל הפך להיות אתר נלעג ברמה של פרוייקט סיום שנה בבית ספר יסודי שיעשה הכל, כולל הכל, רק בשביל לקבל עוד קליק אחד. מה שכן, ברור שיש כאן יד מכוונת ואני מת לדעת מי אחראי לקריסה הזו של וואלה (וכבר שאלתי את זה מספר פעמים)?
בעין השביעית בדקו את וואינט, התוכן השיווקי והתדרדרות העיתונאות באתר. מעניין אם שלמה מן ירים גם את הכפפה לגבי וואלה ספורט.

shadow 15 בספטמבר 2015

מישהו אמר אודי הירש?

Ljos 15 בספטמבר 2015

במשך כל החג הם העלו "כתבות" מהסוג הזה עם כותרות שהן לחלוטין קליק-בייט, כמו "מירי רגב מסכמת שנה עשירה בהצלחות. שלה", "פיני גרשון מראיין את גיא גודס" ועוד.

Amir A 15 בספטמבר 2015

הוא שאמרתי. פרוייקט סיום שנה בבית ספר יסודי.

cookie-monster 15 בספטמבר 2015

נכון. גם אותי הדברים האלה מעצבנים כל הזמן
ממש בדיחה.
אני כבר מוצאת פחות ופחות סיבות ללכת לשם בכלל.

עירן 16 בספטמבר 2015

אני, ככלל, מכבד את וואלה ספורט (למעט א. הירש, ששוב יצא היום מהמחבוא להצליף במרירותו בנבחרת הכדורסל. כתבתי כבר שנראה שיש שם חלוקה – אחרי נצחונות האוזמן נשלח לפרשן ואחרי הפסדים נותנים את העונג להירש לחרב שמחות וברוב המשחקים העורך לא ידע למי יתן את הפרשנות עד השניות האחרונות…).

אבל – אתם, נדמה לי, שופטים קצת לחומרה את העניין. זה היה מדור סאטירי, מוצלח יותר או פחות, שיש לו מקום להבנתי באתר כזה.
עם זאת, ההפנייה למדור מהעמוד הראשי, כאילו מדובר בעובדות ולא בסאטירה, מקוממת אכן.

שלו 15 בספטמבר 2015

1. אירופה בהחלט 200 שנה מאחורי אמריקה, לא רק בספורט.
2. ליגה אירופאית תהרוג סופית את הכדורגל, משחק שכונתי עם אהדה מקומית. איזה 24 קבוצות ישתתפו במפעל כזה ?
יש 10 מועדוני על, מקסימום 14. לבנות ליגה של 24 ישחרר אותן מתחרות נגד הירידה וירוקן את כל הליגות המקומיות מכישרון.
הן תחזקנה סגלים עמוקים כל כך שהשחקן ה 30 בסגל יעדיף להיות כזה מלשחק בליגה האנגלית.
3. הליגה האנגלית בדיוק נותנת פייט לרעיון, עוד מעט יהיה יותר משתלם להיות מועדון בליגה האנגלית מאשר קבוצת ליגת אלופות שהיא לא מאריות הכדורגל.
4. הימורים זה בדיוק כל מה שרע בספורט.

Amir A 15 בספטמבר 2015

ה- NFL לא הרג את פוטבול הקולג'ים. 67,500 צופים בממוצע למשחק מקצוענים ו- 43,500 בממוצע במשחק קולג'ים. צריך רק לדעת איך לשווק את הליגות המקומיות לאחר ההקמה של הליגה האירופאית.

שלו 15 בספטמבר 2015

פוטבול קולג'ים הוא שלב בדרך ל NFL, אף קבוצת קולג'ים לא מתחרה על ההשתתפות ב NFL.
אין חפיפה תחרותית בין הליגות.

yaron 15 בספטמבר 2015

ה-NFL ימות לפני שהוא לפני יהרוג את פוטבול הקולג'ים… הוא מעולם לא היה ולעולם לא יהיה אפילו בפוזיציה להרוג את פוטבול המכללות.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 15 בספטמבר 2015

היתרון של בארסה באיירן וריאל על השאר הוא לא כלכלי, לפאריס, סיטי, צ'לסי ויונייטד יש משאבים שלא נופלים מאלו של שלוש הגדולות.הניהול שלהן טוב בהרבה, זה שקול לניו אינגלנד וסיאטל בNFL ולסאן אנטוניו בNBA

מיקו גוטליב אהלן סבבה 17 בספטמבר 2015

אין לי גישה לפייסבוק, אבל אין שום שחקן בעולם שריאל או ברצלונה יכולות להביא ואף אחת מהקבוצות האחרות לא יכולה.
הניהול בריאל טוב יותר מאשר בקבוצות האחרות, היא הצליחה לבנות בכסף קבוצה מצויינת בניגוד למנצ'סטר יונייטד לדוגמא. לצערה היא מתמודדת מול ברצלונה שנהנית מתקופה טובה עוד יותר.

ניק 15 בספטמבר 2015

אוי באמת!
בריאל יש ניהול טוב?? תעשה לי טובה! קבוצה שמפטרת מאמנים בלי שום הצדקה ושהנשיא שלה קונה בשבילה שחקנים לפי כמות החולצות שהם ימכרו. ולא נכנס לקשרי ההון-שלטון שיש לה בספרד.
וגם מבחינת תארים. ליגת אלופות אחד ב12 שנה? אליפות אחת ב7 שנים?
אכן ניהול למופת.

מאנו 15 בספטמבר 2015

1. באשר לעניין עם השעות של המשחקים אתה צודק, לדעתי אפשר לעשות את המשחקים ב-2 נגלות במשך היום.
2. מעניין שאתה בעד אמריקניזציה של ליגת האלופות, אבל מעוניין דווקא בליגה אירופאית ולא בפורמט של בתים ונוקאאוט.
3. אני חושב שמה שניתן לאמץ מארה"ב זה את תקרות השכר והרגולציה הפיננסית שתאזן ותיצור שיווניות. לעומת זאת, את הסטריליות, הבידוריזציה, המסחריות והשטחיות האמריקאית זה משהו שאסור בשום פנים ואופן לאמץ. באנגליה החלה מגמה כזו, ואני מקווה שתיעצר שם ולא תתפשט לשאר היבשת.
4. גם בNBA יש כיום לא יותר מ-3 או 4 מועמדות אמיתיות לזכייה בתואר. הבעיה בנ.ב.א זה שקבוצות בנויות על דור שחקנים מקרי, שהיום הוא שם וברגע שהוא הולך הקבוצה יורדת מנכסייה. אין המשכיות. אין נוער. אין זהות מקומית. כשמייקל עזב את שיקאגו, הקבוצה למעשה נזרקה לפח למשך מספר שנים. כנ"ל כמעט כל קבוצת נ.ב.א אחרת. השיטה הזאת רעה, גרועה ומסרסרת את המסורת, את האוהדים, את ההמשכיות. אני לא בעד שליטה אבסולוטית ומונופולים של קבוצות בודדות במשך עשרות שנים, אבל מצד שני אני לא בעד קבוצות שבאות והולכות כל עונה שתיים.
5. כשאתה מבקר נחרצות את עיתונות הספורט ותרבות הספורט בארץ, תשתדל לכתוב פוסטים בהשקעה וברמה קצת יותר גבוהה. בלי להעליב, הפוסט שלך, גם אם יש בו כמה נקודות נכונות, הוא ברמה של לא הרבה יותר מטוקבק מושקע. קבל זו כביקורת בונה.

ניק 15 בספטמבר 2015

מאנו, נקודה 4 שלך מעניינת ונכונה. וזה עוד בלי לדבר על זה ש"מועדון" יכול לקום ופשוט לעזוב את העיר שלו. זה פשוט הזוי ונטול כל הגיון ספורטיבי.

גיל 15 בספטמבר 2015

המועדון לא עוזב אלא הבעלים, וגם זה דורש הסכמה של הבעלים האחרים, זה לא משהו נפוץ.

Ljos 15 בספטמבר 2015

Soon it was commonplace for entire teams to change cities in search of greater profits. The Minneapolis Lakers moved to Los Angeles, where there are no lakes. The Oilers moved to Tennessee, where there is no oil. The Jazz moved to Salt Lake City, where they don't allow music. The Oakland Raiders moved to L.A. and then back to Oakland. No one in Los Angeles seemed to notice.

גיל 15 בספטמבר 2015

לא הבנתי מה התגובה הזו אמורה להביע.

Ljos 15 בספטמבר 2015

מתוך הסרט Baseketball. אמור להראות שמעבר מועדונים מערי הבסיס שלהם מספיק נפוץ כדי שיתלוננו עליו בסרט הזה.

גיל 15 בספטמבר 2015

אתה יודע שמיניאפוליס עברו ללוס אנגל'ס ב1959וניו אולינס ג'אז ליוטה ב1979כן? זה מוכיח שזה נפוץ?

Ljos 15 בספטמבר 2015

אני יודע. הסרט, ובמיוחד מונולוג הפתיחה, מתלונן על כמה תופעות בלתי נסבלות (בעיני הכותבים) שהתרחשו בספורט עם השנים. העובדה שהם טרחו להזכיר את מעבר הערים של פרנצ'ייזים שונים (אפשר להוסיף את הסופר סוניקס לאוקלהומה, וכל מה שקורה בשנים האחרונות עם שארלוט וניו-אורלינס שאני עדיין מנסה להבין איזו קבוצה הייתה מי) אמור להיות הוכחה שזו תופעה שקיימת מספיק שאנשים ירצו להתלונן עליה. אפשר גם להגיד שגם כאשר זה לא קורה, תמיד יש קבוצה שמאיימת לעבור (בעיקר כדי לסחוט דברים מהעירייה), כמו למשל הסאן דייגו צ'רג'רס, או הדבר החדש שלמדתי מהתוכנית של ג'ון אוליבר – נראה לי שבמשחק של Madden NFL יש אופציה להעביר קבוצה לעיר אחרת כשמנהלים קבוצה.

גיל 15 בספטמבר 2015

זו השיטה האמריקאית. זה דבר נדיר למדי ומאז העזיבה של הסופרסוניק אף קבוצה לא עברה בנבא, פוטבול או בייסבול. אני לא מבין למה זה חסר הגיון ספורטיבי. זה כואב לאוהדים שקבוצה עזבה אותם אבל זה לא שהקבוצה נחלשת או התחרותיות נפגעת.

Ljos 15 בספטמבר 2015

אני באמת ממליץ לראות את התוכנית של ג'ון אוליבר על איצטדיונים. הוא מראה שם איך הקבוצות סוחטות את העיריות כדי לקבל דברים מופרכים לחלוטין.
על הכאב לאוהדים אני מדבר. אולי הליגה נשארת בערך באותו המצב, אבל האוהדים יודעים שכל שנייה הם יכולים להתעורר ללא קבוצה וזה מחליש את הזהות וההזדהות (קליבלנד בראון שבסוף קיבלו את הקבוצה בחזרה אחרי מחאה, קולטס).
היה מעבר בהוקי ב-2011. מסקירה מהירה, נראה שיש בערך שלושה-ארבעה מעברים של קבוצות בכל עשור מאז שנות השבעים בארבעת ענפי הספורט המובילים, כאשר בייסבול מצליח להיות יחסית יוצא דופן בלי אף מעבר בין 1972 ועד 2005.
ואני שואל את השאלה הבאה ברצינות: שארלוט הורנטס, ניו אורלינס פליקנס, אוקלהומה ת'אנדרס – שארלוט בובקטס, ניו אורלינס הורנטס, סיאטל סופרסוניקס. מישהו יכול לעזור לי להתאים מי הפך למי ומי הקבוצה המקורית של כל אחת מהקבוצות שקיימות היום?

גיל 16 בספטמבר 2015

מה שאתה אומר נכון, אבל אתה מדבר על הצד העסקי. בעלי ספורט רוצים להרוויח מהקבוצה שלהם ואכן משתמשים באיום לעבור למקום אחר ככלי לבניית איצטדיונים חדשים. אין ספק שאוהדים נפגעים אבל ברוב המערבים מדובר ממקומות לא מכניסים או עם בסיס אוהדים חלש שפשוט אין להם הרבה קיום במקום. סיאטל היא חריגה אבל בשארלוט ממש לא מעניין את המקומיים נבא אלא קולג'ים ובניו אורלינס זה פוטבול (עכשיו זה קצת משתנה כשאנתוני דיוויס שם). בהוקי לא יודעים מהחיים שלהם ויש להם קבוצות במקומות הזויים כמו פלורידה ופניקס. הם באמת לא דוגמא לניהול נכון, אבל בשורה התחתונה, קבוצה מבוססת לא תעבור היום. זה לא כמו הדודג'רס שעברו בשנות ה50.

סיאטל הפכה לאוקלהומה בכדורסל ולגבי השאר, תכנס לערך בויקיפדיה ותראה את ההיסטוריה שלהם. זה אכן מבלבל מה שקורה בשארלוט וניו אורלינס בעיקר בגלל שינויי השם.

גיסנו 15 בספטמבר 2015

I heard your sister is going out with SQUEAK!!!

duncan 15 בספטמבר 2015

והשטחיות?????אשמח אם תסביר

מאנו 16 בספטמבר 2015

לך למשחק נ.ב.א ותבין.

מאנו 16 בספטמבר 2015

או NHL, לצורך העניין

Duncan 16 בספטמבר 2015

הייתי כבר בעשרות משחקים.
אתה מכוון לזה שהמקום נקי מאד, קל להכנס ולצאת עם הרכב ויש חניה (חפש חניה ביד אליהו).
אתה אולי מתכוון לזה שאין קללות.

אז לי מתאים השיטה האמריקנית. אולי לכן אני מתגורר פה.

מאנו 16 בספטמבר 2015

אז אני מתקן – לך למשחק כדורגל באירופה, בדרום אמריקה או אפילו בישראל. אם לא תבין את ההבדל, לא אוכל להסביר לך מעבר.
תשוקה מול מסחרה, נאמנות מול בידור, אווירה מחשמלת מול אווירת פסטיגל, עוצמה מול שואו ריק.

אריק 15 בספטמבר 2015

אוטופיה הארהב הזאת שלך. לא יודע, שחייתי שם לא הרגיש ככה. גם לא הספורט. רחוק מזה. מאוד רחוק מזה. אפילו הרגיש רקוב.

duncan 15 בספטמבר 2015

אין אוטופיה. יש יותר טוב ופחות טוב.
בארה"ב לרוב זה יותר טוב.

אריק 15 בספטמבר 2015

האנשים?השחיתות? ריכוז ההון? האוביסטי? המשפחות השבורות? הקאנטרי? הזכות לשאת נשק? הספורט המשעמם שלהם? הקהל המבאס ונטול ההומור?
לכל זה הכוונה?

גל ד 15 בספטמבר 2015

טוב לדעת שריכוז הון והשמנה בן סעיות שלא קיימות מחוץ לארה"ב.

גל ד 15 בספטמבר 2015

בן סעיות -> הן בעיות. סליחה על טכניקת ההקלדה.

מאנו 16 בספטמבר 2015

אל תקלקל להם את הפנטזיה, בחיית.
כמי שהיה בארה"ב לאורכה ולרוחבה, בצפונה ובדרומה, אני נאלץ להסכים.

Duncan 16 בספטמבר 2015

יש בישראל שמנים.
יש בישראל בעיית הון יותר חמורה.
הזכות לשאת היא נפלאה. הלוואי כך בישראל.
ישראל יותר מושחתת.
הספורט המשעמם? יש לך יותר מבחר ספורט מכל מדינה.
משפחות שבורות? אין לי מושג על מה אתה מדבר

עירן 16 בספטמבר 2015

דאנקן, גם אם יש בישראל, ויש, את הבעיות הללו, זה לא סותר את הטענה שאין שום מקום להפוך את שקורה בארה"ב לאוטופיה, כמו שבורוביץ נוהג לעשות וכמו שכתב לו אריק.

יש בעיה נוספת שם והיא שהרבה אנשים לא יצאו כמעט מהמדינה שבה הם חיים ולא תמיד יודעים איפה זה אירופה. נכון, גם בישראל יש בורות, אבל בארה"ב אתה מזהה מין התכנסות כזו בתוך עצמם שהיא בעייתית.

מצד שני, כשאתה רואה מה הם יודעים לעשות בטלביזיה, למשל, אתה מבין שיש שם גם הרבה נאורות וגאונות.

אחרי כל זה, אין ממש מקום לאוטופיה הזו שבורוביץ נושא דגלה בגאון לאורך השנים כאן.

עירן 16 בספטמבר 2015

ומה נפלא בזכות החזקת הנשק, חוץ ממקרי המוות המיותרים הרבים (וכדאי לראות על זה כתבה ביס דוקו ובמקומות אחרים) ?.

no propaganda 15 בספטמבר 2015

דבר ראשון אני מתרגש מאוד מההתחלה של ליגת האלופות, ודאי יותר מעונה המייגעת של 82 משחקים שרובם מיותרים בנבא.

גם בנבא יש 3, מקסימום ארבע מועמדות.
זה שכנעט כולם הימרו על בארסה רק מראה שגם עיתונאים הפכו לפאן בועז של מסי והתחילו להאמין לשטויות של עצמם.
מבחר האלופות בליגת האלופות ב5 או ב10 השנים האחרונות גדול מזה בנבא.

ובנוגע למונופוליזציה של הכדורגל אז יש פתרון פשוט למדי, צריך להגביל את כמות השחקנים הרשומים בקבוצת כדורגל שישכולים לשחק בעונה למשהו כמו 18, זה יפזר כשרון.

no propaganda 15 בספטמבר 2015

תיקון. ב5 שנים זה אותו הדבר 4 אלופות שונות
ב10 שנים יש 7 אלופות שונות בליגת אלופות ו6 בנבא. כאשר רק ברצלונה שזה ממש דור הזהב שלה לקחה יותר מפעם אחת בעשור האחרון

MOBY 15 בספטמבר 2015

חוסר רצינות.
בארה"ב הרבה מהעניין מתנקז לדראפט נכון. ניהול הקבוצה מסתכם בלהביא את מייקל או לברון או דאנקן. משם אתה מתפתח למאמן/מנהל על שיכול לכתוב ספרי איך…..
באירופה אין דראפט השוק הפתוח והבוסמני גם עיקר את עניין ההשקעה בנוער. העולם הגלובלי מחסל את העניין המקומי. וליגה שכתבת עליה היא עוד שלב בהתכנסות העולם.
התהליך טוב רק עם אתה אחד מהעילית. כל השאר ירמסו מתחת ל"מפעל".

גיל 15 בספטמבר 2015

הבעייה היא בשיטה. אין כמעט הפתעות בשלב המוקדם ובגלל שזו ליגה כל משחק לבדו לא ממש מעניין כי הוא לא ממש קובע. אם היו חוזרים לשיטת הבית והחוץ לאורך כל הדרך היה הרבה יותר עניין. ליגת על לא תתרחש בקרוב לדעתי.

שלומי 15 בספטמבר 2015

תגיד, בורוביץ', יש ענף ספורט כלשהו שאתה כן מרוצה ממנו?
לי נראה שאתה מתלונן על כל ענף ספורט שזז, ומה שלא זז, אתה מזיז ומתלונן עליו.
לא שזה רע, זה תמיד טוב לשאוף ליותר ולשפר את הקיים ויחד עם זאת, תנשום בן אדם. לפעמים אפשר להישען אחורה ופשוט להנות מהמשחק.

יואב בורוביץ׳ 15 בספטמבר 2015

שלומי, מצחיק. קבל מחמאה (:

עוד אמיר אחד 15 בספטמבר 2015

גם אתה לא היית עובר

אחד 15 בספטמבר 2015

מה נסגר עם האינפלציה של טורי בורוביץ' לאחרונה?
יש גבול לכמות השליליות ששרת האינטרנט יכול לשאת.

(אחסוך לכם את הטרחה – כן, אני יודע שאני לא חייב לקרוא וכו וכו)

Amir A 16 בספטמבר 2015

אם היית חוסך לנו גם את התגובה ולא רק את הטירחה אז בכלל היה טוב.

אחד 15 בספטמבר 2015

וכמה מועמדות ריאליות היו לזכייה בNBA בתקופתו של ג'ורדן?

גל ד 15 בספטמבר 2015

האמת שלא מעט. הן פשוט לא זכו.

yaron 15 בספטמבר 2015

כשאתה צודק אתה צודק :-)
זה שכל המשחקים באותה שעה הזוי ברמות שאי אפשר לתאר.

צור שפי 15 בספטמבר 2015

אני לא מהמר בדרך כלל אבל אם יש מקום שבו ניתן להמר שבארסה לא תזכה השנה בצ׳מפיונס הייתי שמח להניח שם קצת כסף.

Comments closed