נרקיס

pau

1. כבר די הרבה שנים באמריקה מרק גאסול נחשב לשחקן טוב מפאו גאסול. מרק אחד הסנטרים הטהורים הטובים בעולם (אם לא הטוב שבהם). ודאי נחשב לעילוי הגנתי (בניגוד די חריף לאחיו). שחקן מגוון מאוד. סנטר אמיתי, בעידן שבו כמעט ואין. שחקן פרנצ'ייז של ממפיס, קבוצת פלייאוף. ומה פאו? סופט, כפי שהגדירו קובי בראיינט. כבר הגיע למצב של כמה שנים לא טובות בל.א לייקרס המתדרדרת. נכון שנתן יופי של עונה בשיקגו, אבל שבק בפלייאוף (כולל פציעה, שגם היא נתפסת כסוג של חטא. כאילו אתה רך מדי. לא לגמרי "ביחד". לא לגמרי מוכן למלחמה. חבר, לא היית במאבק נגד הקליוולנד קאבלירס).

פאו גאסול עדיין סחורה רצויה באן בי איי. בהחלט. אבל האמת, אחרי שהיה שחקן משמעותי בשתי אליפויות כבר שנים רבות הוא נחשב לדרג שלישי.

2. האם פאו גאסול הוא יותר כדורסלן ספרדי או אמריקאי? מגיל 21 הוא בארצות הברית. כבר 14 שנה. בליגות באירופה בקושי שיחק. ודאי לא היה משמעותי. את כל המשחק שלו כמקצוען פיתח באמריקה.

3. אבל גאסול הוא מאוד ספרדי. כי הוא השחקן הכי משמעותי, בהפרש גדול, בדור הזהב והוא הנהיג את הדור הזה לזכייה בכל כך הרבה תארים בינלאומיים: אליפות עולם אחת, שלושה גמרים אולימפיים, שתי אליפויות אירופה. ספק אם יש בהיסטוריה של הכדורסל האירופי שחקן ברמת נבחרות חשוב מפאו גאסול. והאליפות הזו, בגיל 35, אין מילים. ברור שהיא הטובה ביותר של שחקן בודד באליפות אירופה בכל הזמנים.

4. פאו משחק כאן בערוב ימיו בלי נבארו, עוד עילוי וחבר בכיר בדור הזהב, בלי ריקי רוביו, בלי קלדרון, בלי סרג' איבאקה אתלט העל, ובלי מרק גאסול.

5. אני לא יודע איפה נבחרת ספרד משחקת את משחקיה הביתיים אבל תעשו טובה, גם אם זה במדריד, תבנו, כבר מחר, פסל יפה של פאו גאסול בכניסה לאולם. כמו למייקל ג'ורדן בשיקגו ביונייטד סנטר. ואם בניתם במדריד, אז גם בברצלונה, מחוץ לפלאו בלאו גראנה, גם פסל של גאסול בבקשה.

6. גאסול אחד השחקנים הנחמדים והאינטליגנטים באן בי איי. בלוס אנג'לס הוא היה בזמנו הפנוי מגיע לבית החולים כדי לראות מקרוב איך הרופאים עובדים ולעזור להם. "החלום שלי תמיד היה להיות רופא", הוא סיפר. חבל שזה לא הצליח לו. מצד שני, הוא די הצליח במקצוע החלופי.

7. יש לו לגאסול תשוקת כדורסל מטורפת. וחלק מהתשוקה שלו זה גם עבודה כל החיים על שיפור כל האלמנטים. הוא שחקן כל כך מיומן. כל כך מהוקצע. כל כך מדוייק. כל העבודה הזו, והכשרון כמובן, גם גורמים לדברים שהוא עושה להיראות אפילו יצירתיים. ואולי הם כן. אבל זו בעיקר עבודה. מטורפת. רבת שנים.

8. מה שאני אוהב בפאו גאסול במיוחד זה שהוא בחיים לא הלך החוצה. הוא לא זורק שלשות. אפילו לא מתקרב לקשת. מקסימום חצי מרחק-קרוב. את כל העבודה שלו הוא  עושה על שטח של שניים וחצי מטרים. אבל כמה עבודה. איזו תנועה. איזה כדרור. אלו סבסובים. אלו סיומות. איזו התמצאות.

9. לא חושב שנראה עוד שחקן כזה.

10. ואם הוא לא יזכה באליפות אירופה הזו לא תהיה לכך משמעות אפילו לא ברמה המילימטרית בחישוב גדולתו ההיסטורית והנוכחית של פאו גאסול. פשוט שחקן מושלם. וגם ספורטאי מושלם. וגם אדם.

עוד תחנה בדרך הארוכה של מכבי
כשסשה ניצח את ליטא - יוחאי שטנצלר

42 Comments

אסף המושבניק 17 בספטמבר 2015

מעולה, תודה.

(טוב נו, אז נעיר רק על סעיף 8).

Yair 18 בספטמבר 2015

יהי זכרו ברוך (אה לא? אז מה הקטע עם השיר?)

איאן ראש נטול שפם 18 בספטמבר 2015

פחחחחח נחנקתי מהקורנפלקס :)

איאן ראש נטול שפם 18 בספטמבר 2015

אולי זה קשור לשיחות דמיוניות שיש לבורוביץ' עם פוטין?

גילעד 18 בספטמבר 2015

גם כשאתה בא להחמיא, אתה חייב ללכת נגד. ישר להתחיל מההשוואות למארק. ישר לשאול אם פאו בכלל שחקן אירופאי. למרות שעונת הבכורה שלו בליגה כבר הסתיימה בתואר רוקי השנה, מה שמראה שהמשחק שלו היה מלוטש דיו כשהוא הגיע לליגה.
פאו עדיין דרג שלישי למרות שנבחר לחמישייה השנייה של העונה ממש השנה, ולמרות שגם בשנים הרעות כביכול הממוצעים שלו לא צנחו, אלא סתם החברים שלו לקבוצה היו בצניחה חופשית.

ולגבי האליפות הזו כבירור הטובה ביותר של שחקן כלשהו בכל הזמנים? קודם כל שיזכה בתואר. אחר כך יש עדיין כמה קנדידטים שקצת נעלבים מההשוואה.נניח ניקי גאליס

איאן ראש נטול שפם 18 בספטמבר 2015

עזוב – כשאתה נכנס לפוסט של בורוביץ', אתה כבר יודע שהוא יתחיל באנטי.

זה כמו ללכת לעיריית תל אביב בשביל תו חניה – כולם, מהפקידה לאיש הביטחון וכולל אותך באים אנטי לעניין.

Oded 18 בספטמבר 2015

שלא לדבר על הכותרת

נתי 18 בספטמבר 2015

הוא קלע 6-7 מהשלוש באליפות הזאת מול פולין
אז אתה כבר לא אוהב אותו?חחח

גיא ד 18 בספטמבר 2015

+1
חלק היו אפילו עם יד בפרצוף

יהושע פרוע 18 בספטמבר 2015

מה הקשר הכותרת יואב?

פאקו 18 בספטמבר 2015

כנראה שהוא מתכוון לזה שהוא מלך הביצה, בביקורת מובלעת (בצורה לא אופיינית) על הכדורסל האירופי.

duncan 18 בספטמבר 2015

ככל שפאו מתבגר, הוא דווקא זורק יותר מבחוץ. באירופה השלוש קרוב יותר והוא בכלל זורק שלשות.
פאו לדעתי תמיד היה אנדרייטד. בלעדיו קובי לא היה לוקח עוד 2 אליפיות.
גבוה עם כזה טאץ, מסירה, סיומת טובה ליד הסל, זריקה טובה מחצי מרחק ואפילו חסימות…לא בא כל שנה.
רודריגז אגב הרג את פרקר החלש.

כסיפוביץ 18 בספטמבר 2015

אחד המשחקים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי
אחת ההופעות הטובות שראיתי בחיי משחקן בודד במעמד שכזה

אליפות משובחת

פורד פרפקט 18 בספטמבר 2015

1+

דן 18 בספטמבר 2015

לא לגמרי קשור (או בכלל),
בורוביץ', בתור אחד שכותב קצת על הימורים וכו, תוכל להמליץ על אתר או שניים אמינים (לא לתושבי ארהב) להמר דרכם על משחקי nba?

תודה מראש

יואב בורוביץ' 18 בספטמבר 2015

הי דן, לא מתמצא באתרי הימורים.

the man 18 בספטמבר 2015

888
Bwin
Bet365
Betfair
Victor chandler

דן 18 בספטמבר 2015

You are the man!
Are these in order of preference?

אלון 18 בספטמבר 2015

אליפות מדהימה שלו ואני באמת מופתע שהוא הצליח ךהביא נבחרת ספרדית בינונית מאוד במונחים שלהלגמר. הייתי בטוח שהם יעופו כברברבע.
תמיד אהבתי את פאו והוא תענוג לצפייה

האליפות האישית הכי גדולה מאז נוביצקי ב2005 שלקח נבחרת גרמנית ברמה של ישראל או פחות אפילו עד לגמר ךבד לגמרי.

איברה 18 בספטמבר 2015

אני מאוד אוהב אותו, את החכמה והטאץ'. מזכיר לי את הטאץ' של דיבאץ' וסאבוניס: בגודל הזה עם אצבעות עדינות שמסובבות כדורים במיומנות, ועוד כמה מהלכים מרהיבים (מתי הוא פיתח את ההוק שוט הקטלני?).
אבל להגיד "ברור ש" בלי לבסס או לבדוק נתונים ולקבוע שזו ה "X הכי גדולה"? נו. ואתה מצפה למקצוענות מעיתונאים אחרים.

קשקשן בקומקום 18 בספטמבר 2015

נקודה 8 שלך היא אחת המגוכחות.
הערותי על בורו באופן כללי:
– דיעה, כל דיעה – היא לגיטימית, ובלוג הוא כמובן המקום הראוי לכך. כל דיעה, מנומקת או לא (עדיף מנומקת כמובן למען הדיון)
– נתון, צריך שיהיה מבוסס על משהו. להגיד על גסול שהוא לא יוצא החוצה פחות משבוע אחרי 30 נקודות עם 6 מ 7 לשלוש – נו, שוין

יואב בורוביץ' 18 בספטמבר 2015

זה יפה שאתה מסתכל על משחק בודד (עם קו שלוש מקוצר, לא כל שכן), ואתה בונה ממנו מסקנות על זה שגאסול מיידה שלשות. בשיקגו בעונה האחרונה הוא זרק 0.3 שלשות למשחק. אני רואה את הבן רק 14 שנה וכמעט לא זוכר אותו לוקח שלשות או זריקות שבכלל מתקרבות לטווח.

http://espn.go.com/nba/player/stats/_/id/996/pau-gasol

קשקשן בקומקום 18 בספטמבר 2015

מכיר את הסטטיסטיקה שלו, אבל גסול לא שחקן שמתרכז ב 2-2.5 מטר מהסל. זה פשוט לא נכון

עופר ג. 18 בספטמבר 2015

הערה קטנה:
בראיינט לא קרא לגאסול "סופט", את הכינוי הזה הוא כיוון ספציפית לדוויט הווארד אחרי שהוא ברח מהלייקרס (soft baby, your'e soft).
גם קובי ידע שלולא הבאת גאסול לקבוצה הוא לא היה לוקח את 2 האליפויות האחרונות.

בעסקה שפאו הגיע ללייקרס קיבלה ממפיס את הזכויות על מארק גאסול וכולם דיברו איך הגדולות שוב שודדות את הקטנות. בדיעבד התברר ששתי הקבוצות הרוויחו רק בזמנים שונים – הלייקרס הרוויחו אליפויות וממפיס את אבן הפינה לקבוצה המצויינת שלהם בשנים האחרונות

עופר ג. 18 בספטמבר 2015

ועוד הערה:
הוא נבחר השנה לחמישיית האול סטאר ע"י האוהדים ונרכש ע"י שיקגו כדי להביא אליפות.
כנראה שגם האוהדים וגם אנשי המקצוע לא מחזיקים ממנו דרג שלישי.
הוא כנראה פשוט צריך אתגר ושותפים, מה שלא היה בשנים האחרונות בקבוצת קובי לייקרס.

ירושלמי 18 בספטמבר 2015

כל מה שכתבת נכון ואני אוסיף.
בספר שלו Eleven rings מתייחס פיל ג'קסון לחשיבות המכרעת בהבאתו של גאסול ללייקרס והסיבה המרכזית בגללה הקבוצה זכתה בשני תארים.
עד לאותו רגע הלייקרס שיחקו עם ביינום בצבע שהיה בגדר פרוספקט לא ממומש, כשקובי התעסק בעיקר בלקלוע כמה שיותר נקודות והקבוצה הייתה ממורמרת.
גאסול, בעיקר בזכות אינטלגנציית המשחק, יכולת קבלת ההחלטות המהירה וכגבוה שיודע לקבל כדורים, למסור ולהזין (לא סתם קובי כינה אותו no butter hands בניגוד לביינום) שדרג מיידית את התקפת המשולש, גרם לקובי להתחיל למסור ושדרג את המשחק של ביינום שהפך לאחד הסנטרים הטובים בליגה באותה התקופה.

שחקן ענק.
אחריו המבול.

רוג`רס אהרון 18 בספטמבר 2015

בורוביץ אם איני טועה שני הוריו רופאים. וכך גם האח הקטן.סליחה הצעיר.

יואב בורוביץ' 18 בספטמבר 2015

חשבתי שזכרתי שאבא שלו רופא אבל לא הייתי בטוח אז לא כתבתי

שמעון 18 בספטמבר 2015

פאו תמיד היה דרג 2 באןביאיי (אולסטאר) ועשה קריירה מטורפת. המשחק אתמול היה אגדה, עזבו את ה-40 נק ו-1 אס הוא היה ענק בהגנה, חסם, שמר מעולה ושינה אינספור זריקות עם הנוכחות שלו. תמיד התלבטתי עם עצמי בקריירה שלמה האם הוא או טוני פרקר הם השחקן האירופאי מס 2 בהיסטוריה. טוני לקח 4 אליפויות אן ביאיי בהם אמויפי של סדרת הגמר והיה הרבה פעמים השחקן הבולט של הספרס, לקח אליפות אירופה לנבחרות, 6 פעמים אולסטאר ועשה קריירה גדולה. מצד שני פאו לקח 2 אליפויות אןביאיי, רוקי השנה לקח כל תואר אפשרי עם נבחרת ספרד.
טוני פרקר ממוצעי קריירה באןביאיי:32.4 דק (35.5 בפלייאוף), 16.9 נק (18.6 בפלייאוף), 5.9 אס (5.2 בפלייאוף), 2.9 ריב (3.1 בפלייאוף), 0.9 חט (0.9 חט בפלייאוף), 2.5 איב (2.8 בפלייאוף), 49.4% מהשדה (46% בפלייאוף). 6 פעמים אולסטאר

פאו גאסול ממוצעי קריירה באןביאיי: 35.5 דק (38 דק בפלייאוף), 18.3 נק (16.9 בפלייאוף), 9.4 ריב (9.6 בפלייאוף), 3.2 אס (3.4 אס), 1.7 חס (1.9 בפלייאוף), 2.3 איב (2 בפלייאוף), 51.3% מהשדה גם בפלייאוף וגם בעונה סדירה. 5 פעמים אולסטאר

המספרים מאד דומים וגם ההישגים בקריירה מאד דומים- קשה להחליט את מי הייתי מדרג לפני מי אבל הייתי מעדיף את פאו אם הייתי חייב לבחור.
לכן 5 האירופאים הכי גדולים בכל הזמנים שלי הם (לפי הסדר).

1. נוביצקי- הרבה מעל כולם, אין מי שיתקרב אליו. השחקן היחיד בתולדות הליגה שלקח אליפות לבד (שמספר 2 שלו היה ג'ייסון טרי!!), לקח אמויפי של עונה סדירה וסידרת גמר ועשה קריירה מטורפת באןביאיי. הוביל נבחרת גרמניה של נגרים לגמר היורובאסקט ב-2005 והפסיד רק ליוון בגמר.
לדעתי אחד מהשחקנים הכי אנדרייטד אי פעם.

2. פאו גאסול

3. טוני פרקר

4. דראז'ן פטרוביץ

5. סאבוניס

לדעתי אם מארק גאסול ימשיך לשחק טוב כמה שנים יכנס לרשימה הזאת במקום סאבוניס (שהתחיל לשחק רק בגיל 30 בליגה אחרת היה לו קריירה אדירה בודאות)..

יסלחו לי דיבאץ וסטויאקוביץ

בלייק 18 בספטמבר 2015

קשה לי שלא לשים את דראז׳ן פטרוביץ׳ ראשון. לא נראה לי שהיה אירופאי טוב ממנו (בטח לא שאני ראיתי), אבל ברור לי שברשימות כאלה לוקחים בחשבון בעיקר הישגים והצלחה לאורך זמן. מבחינת כדורסל נטו – הגדול מכולם שלי.
שאר הטופ 4 שלך – גם אני שם. פרקר לפני גאסול אצלי. מבחינת סאבוניס הענק בכל המובנים ושני הקרובים לטופ – דיוואץ׳ ופז׳ה, נראה לי שהייתי ממקם את קוקוץ׳ ודטלף שרמפף לפניהם.

שמעון 18 בספטמבר 2015

אם דראזן לא היה נהרג אין לי ספק שהיה הרבה למעלה ברשימה-לא יודעי אם מעל נוביצקי אבל בהחלט מקום 2. דראזן בעונתו האחרונה באןביאיי ששיחק היה עם 22.3 נק למשחק! והיד הייתה נטויה.
מחזיק בממוצע קריירה של 15.4 נק למשחק ב-6 עונות שהספיק לשחק באןביאיי שב-2 העונות האחרונות עבר את ה-20 נק למשחק.
באירופה עצמה השליטה שלו הייתה די ברורה וידועה.

שי ס. 18 בספטמבר 2015

מסכים איתך בעיקר בנוגע לנוביצקי, לדעתי אם הוא היה אמריקאי היה מזכירים אותו ברמות לארי בירדיות, והוא בכלל לא רחוק מזה לטעמי

שמעון 18 בספטמבר 2015

תשמע את פטרוביץ לא זכיתי לראות בלייב-הייתי קטן אז אבל ממה שראיתי בסרטונים שלו וביוטיוב וסטטיסטיקות וסיפורים עליו אין ספק שהיה פנומן וייתכן שאתה צודק שמבחינת יכולת אישית נטו (בלי הישגים תארים וכל המסביב) הוא היה הגדול מכולם יחד עם נוביצקי (גם לו יש יכולות אישיות אדירות).
דראז'ן קלע 112 נק במשחק, נתן משחקים של 60,50,40 נק במעמדים הכי גדולים, הדומיננטיות שלו באירופה הייתה כמו מייקל ג'ורדן. בשנים שהוא שיחק באירופה בכל השנים ממוצע הקריירה שלו סבב סביב ה-35 נק למשחק פחות או יותר.

גיל 18 בספטמבר 2015

אתה שופט גדולה רק על פי הקריירה בנבא? סאבוניס נתנה קריירה ענקית באירופה ואם לא היה מגיע פצוע או היה מגיע מוקדם יותר היה מוכר כאירופאי הכי גדול אי פעם. קוקוץ' היה ענק באירופה וגם בארה"ב למרות הצל של ג'ורדן.

גיל 18 בספטמבר 2015

אגב, גם סטויקאוביץ' הוא שחקן אנדרייטד. הוא היה שווה אליפות נבא אחת שנגזלה ממנו ושיחק בקבוצה פחות זוהרת בנבא ולכן פחות זוכרים אותו לדעתי.

שמעון 18 בספטמבר 2015

ברור שעפ"י אןביאיי כי זה הליגה של הגדולים ולא אירופה. זה כמו שתגיד שזהבי היה יותר גדול מברקוביץ רביבו בניון וכו, בחיים לא.
הרמה באירופה לעומת אןביאיי זה ליגה שנייה. השאלה מה עשית בליגה של הגדולים. אירופה זה בנוסף וכבונוס ברמת הנבחרות.
לגבי סאבוניס אני ציינתי את זה גם אם היה משחק מגיל 20 היה כנראה תותח על, כנ"ל לגבי פטרוביץ.
אבל שופטים לפי עובדות ומציאות ולא לפי מה היה אם..ובציאות סבוניס הגיע בגיל 30 לליגה ופטרוביץ נהרג בשיאו.
פז'ה לא בלבל הזה בכלל כמה שהיה שחקן מעולה.

no propaganda 18 בספטמבר 2015

לדעתי אתה לא מעריך מספיק את סאבוניס.
לדעתי אם היה משחק בנבא מגיל צעיר, היה לא פחות טוב משאק.

שמעון 18 בספטמבר 2015

לא מאמין שהיה לוקח 4 אליפויות או מגיע לדומיננטיות כזאת אבל לא נדע לעולם.

Duncan 18 בספטמבר 2015

פארק בחיים לא שתיים. אפילו קוקוץ לפניו.
פרקר אוברייטד.
שחקן של מערכת. היה לו שיא קצר של כמה עונות וגם בשיא לא היה רכז ששלט בליגה.

גיל 18 בספטמבר 2015

פרקר הוא אנדרייטד בטירוף. שנה אחרונה קצת חלה ירידה ביכולת שלו אבל בשיאו הוא היה אחד משני הרכזים הכי טובים בליגה למרות שכמעט לא מזכירים אותו. כל פעם היו שמים את ווסטברוק, פול ואחרים לפניו כשהאחרים לא השיגו עוד כלום.

שמעון 18 בספטמבר 2015

ווסטברוק ופול יותר טובים מפארקר,אין מה לעשות. יכולת נקבעת גם בטוטאל, בכמות משחקים, במספרים ובהכל, לא רק מה אתה עושה בסידרת הגמר. בכל רגע נתון אני לוקח את ראסל על פרקר שהיה גם בשיאו.

Badboy 19 בספטמבר 2015

אי דיוק:
קובי מעולם לא כינה את פאו soft
זה היה מכוון לדוויט הווארד בלבד.
בורו, אתה יורה מהמותן בצרורות..
קח אוויר בין פסקה לפסקה כדי לדייק בעובדות.. :)

Comments closed