יומן הנרגן / יואב בורוביץ': ואיזה עלובים האוהדים (של הפועל)

הרבה שנים לא ישבתי ביציע אוהדים שרופים (למעט כמה ביקורים בשער 11, לפני שלוש-ארבע שנים, כשהייתי צריך לסקר את התנהגות אוהדי מכבי והריבים שלהם בינם לעצמם). כמי שגדל ביציע האוהדים השרופים הביקור שם לא עשה לי טוב. יותר מדי ערסים. עברייני צעצוע. וסתם אנשים לא מתוחכמים או מעניינים יושבים שם-  כך לפחות חשבתי, אני המתבונן מהצד.

לא שלשבת ביציע העיתונאים בבלומפילד זה תענוג גדול. תמיד מעשנים שם. יושבים מעל כל המגעילים ביציע הכבוד. הקרבה הזו לעסקנים וכל יתר העשירים או הנובורישים או סתם הקומבינטורים לא עושה טוב.

לכן אני לא מתלהב מאצטדיון בלומפילד, בניגוד לכמעט כולם בארץ הזו. אצטדיון נחמד. לא מדהים. דווקא העונה הצלחתי ליהנות מבלומפילד יותר כשהצטרפתי לחבר לשער שמונה. שם יושבים אוהדי הפועל סימפטיים. חבר'ה שנראים בסדר, אינטליגנטים יחסית, גם כמעט אין שם אלימים. בשער שבע האווירה קצת יותר להוטה ויש קצת יותר אלימות מילולית באוויר, אבל גם שם נהניתי (בהפסד מול איינדהובן).

אבל הלילה, לראשונה בחיי אני חושב, ישבתי בין אוהדי הפועל השרופים ביציעי 4-5. מה אגיד לכם, חוויה גדולה זו לא. נכון שהאוהדים תשוקתיים, נכון שיש מאסות מרשימות, אבל השירים משעממים, מאוד רפטטיביים, אין מילים מתוחכמות, והלחנים לא מספיק מלודיים. בכל בר כדורגל אנגלי בעולם תשמעו שירים הרבה יותר טובים.

גם העידוד בזמן משחק לא כל כך מרשים. בכלל, אין כמעט בארץ תרבות של עידוד בזמן משחק. בזמן משחק כולם במתח וצופים במשחק בעצבים, לא מעט קללות, אבל עידוד פחות. וגם כשיש עידוד באמצעות שירים אז, כפי שציינתי, הם לא ממש טובים.

הפועל, כידוע, ניצחה 3- 1 בדרבי. הפועל לא שיחקה טוב. מכבי לא שיחקה רע במיוחד. נראה לי שמכבי היתה קצת טובה יותר. אבל הפועל ניצחה. קורה בכדורגל. היה ברור לי שבעיתוני הבוקר יקברו את איווניר (לא מאמן טוב ככל הנראה. כמעט לא הצליח בקריירה. אבל אין צורך לקבור אותו בגלל הדרבי). אולי אפילו יהיו כאלו שיאכלו את הכובע בנוגע לקשטן.

אפילו כמה אוהדי הפועל שרופים מיציעי 4- 5 קיללו את קשטן, ורבים מהם עשו זאת בתחילת העונה. האוהדים הללו הם זבל אנושי – לא רק בגלל הקללות, אלא בעיקר בגלל שהם בחיים לא יתנצלו על כך. לכן אני די מתעב אוהדי כדורגל בארץ.

אבל אסור להכליל. רבים מאוהדי הפועל הם חובבי כדורגל טובים מאוד, וכך גם בקבוצות אחרות. אבל גם הטובים לא יודעים לכתוב שירים טובים או לעודד מספיק בזמן משחק. וגם הטובים לא משקיטים את הרעים, שהם רבים.

לפחות קשטן מצליח עכשיו. זה טוב, כי רבים כל כך בתקשורת טענו שהוא מיושן. שוב הקלישאות הללו על "שיטות מיושנות" ו"מאמנים מיושנים" ו"אימונים מיושנים". אלוהים, כמה שאני מתעב את תקשורת הכדורגל בארץ. לא את כולם, אבל את רובם. תת רמה.

עוד משהו משער 5. אי אפשר לראות את המתרחש בצד השני של המגרש. לכן אני לא יודע בדיוק איך הפועל כבשה את שני השערים הראשונים שלה. אני חושב שטוטו עשה מהלך יפה מאוד בשער השני. חושב, כי עוד לא ראיתי בטלוויזיה. אבל את השער השלישי, ואת המהלך של טוטו שהביא לו, בהחלט ראיתי מקרוב.

איזה גאון הטוטו הזה. ואלו מפגרים עיתונאי הכדורגל בארץ (וגם רבים מהאוהדים) שלא כתבו והתלוננו כמעט מדי יום כשהוא סופסל שנתיים בבית"ר. איך טוטו נוקם כעת בכולם. גם במכבי, שיכולה הייתה להביא אותו יחסית בזול. אולי גם בחיפה. רק טביב, הפרחח הזה, הביא אותו.

קשה להתווכח עם ההצלחה של טביב בהפועל. גם את קשטן הוא הביא. גם את דמארי (סקורר, שהיה טוב מאוד במחצית הראשונה וחלש בשניה). וגם את איגיבור, שלדעתי עוד יכול להתפתח כאן למשהו מיוחד אם ישפר את הסיומות וגם את המסירה (אולי זה נשמע אידיוטי, סיומת ומסירה הם שני מרכיבים קריטים להצלחת כדורגלן, אך יש לשחקן הזה טכניקה, פיזיות ומהירות. לכן אני חושב שהוא פוטנציאל גדול, ודאי במושגים של כדורגל ישראלי).

* ועוד דבר, אחרון: תנו, למען השם, לשתות בירה באצטדיון. אם אין ברים של אוהדי ספורט לפחות תנו לשתות במגרשים. גם כך נכנסים אוהדים רבים מתודלקים, וגם כך אין כמעט אלימות פיזית באצטדיוני הכדורגל שלנו. וגם אין כדורגל, כמעט. אז לפחות שנהנה מבירה טובה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

יואב בורוביץ' בדה באזר

 

דה באזר בפייסבוק

הדרבי. בלי חוקים
הו הא מה קרה? שום דבר חדש

33 Comments

עופר פרוסנר 28 בנובמבר 2011

עוד לא קראתי, אבל אוהב את השם :)

יואב בורוביץ' 28 בנובמבר 2011

מבקש להבהיר: אוהדי הפועל הם הכי טובים בארץ. כנראה בהפרש גדול. אבל זה גם לא מספיק טוב. חייבים לשפר את השירים, לשיר הרבה יותר בזמן משחק (כמו בחו"ל), ובעיקר לעודד הרבה יותר.

יניר 28 בנובמבר 2011

יואב,
בכללי נראה שאתה ממש סובל במקצוע.ממליץ להחליף מקצוע או ללכת לפסיכולוג,
על החתום- אחד המגעילים מיציע הכבוד שעתונאים יושבים לו מעל הראש

Avg. Joe 28 בנובמבר 2011

לא אישי
רק רמת עיתונות הספורט בארץ נמוכה יותר מאשר הענף אותו היא מסקרת.
עניין של תרבות, רייטינג ומערכות עיתונים המחפשות כותבים בשכר נמוך ושעיקר תפקידם הוא לנסח כותרת כיוון שאחריה לא ממש קוראים

תומר חרוב 28 בנובמבר 2011

מה הבעיה שלך עם השירים?
להפועל יש הרבה שירים טובים, גם למכבי יש כמה ובעצם לכל קבוצה. הבעיה היא שיש אוהדים שבמקום לשיר עסוקים בלבכות על כך שהשירים לא טובים, שהאוהדים ערסים, שאי אפשר לראות את הצד השני, שהעיתונאים מפגרים ושאין בירה באצטדיון.
הנרגנות שלך די חביבה בסך הכל, הכותרת נהדרת. אבל מעבר לנרגנות, יש לך רעיונות לשיפור? נקודת מבט שקצת יותר חודרת לעומק ומנסה באמת לראות את בני האדם שיש בתוך הערסים, עברייני הצעצוע והחבר'ה הלא מתוחכמים?
אפשר לשנוא את הכדורגל הישראלי ממקום של "פעם אהבתי אותו ואני לא אוהב את מה שהוא היום", אפשר לשנוא את הכדורגל הישראלי ביחסי סאדו מאזו כמו שאני שונא ואוהב אותו ואפשר גם פשוט לשנוא את הכדורגל הישראלי שנאה טהורה, כזו שבאה לייצר אך ורק תלונות כמו שאדם שונא את החמסין. זה לגיטימי לגמרי, אבל זה לא הכי מעניין.
מזכיר לי אמירה של גראוצ'ו מרקס: "כולם מדברים על מזג האוויר, אבל אף אחד לא עושה שום דבר בנידון."

רועי 28 בנובמבר 2011

אפילו בתוך אוהדי הפועל המתנשאים יש גוש שמתנשא מעליהם.
זה משהו הדבר הזה…

יואב בורוביץ' 28 בנובמבר 2011

1. לא ייתכן שחובבי הכודרגל בארץ לא מתלוננים (ועדיף, משנים את המציאות) בנוגע להיעדר ברים של אוהדי כדורגל. לא ייאמן שאף אחד אינו מקים בר כזה בתל אביב, וגם שעיתונות הפסורט אינה מתלוננת על כך.
2. במהלך משחקים אוהדים בקושי שרים. וגם כמעט לא מעודדים. וכפי שאמרתי, השירים די גרועים ומאוד ילדותיים.
3. לא מבין מדוע אוהדי הפועל, שדווקא כותבים שיר כמעט לכל שחקן, אינם שרים אותם במהלך משחקים אלא רק לפניהם.
4. לא מבין מדוע אוהדי כדורגל + תקשורת לא דורשת מקברניטי בלומפילד להרים מסך ענק (שנכול לראות טוב יותר את המשחק).
5. לא מבין מדוע עיתונאי כדורגל לא דורשים מוניטורים ביציע העיתונאים. הרבה פעמים מובקע גול והעיתונאים לא בטוחים מי כבש או בישל. זה פאתט וזה קורה כמעט רק בישראל.
6. לאנשים שבאמת אוהדים כדורגל קשה להינות מהכדורגל בארץ בגלל שהרמה מאוד נמוכה וגם התנאים וההווי לא מספיק טובים.

Sooner 28 בנובמבר 2011

לא נורא בורו, אולי בפעם הבאה הקבוצה האהובה שלך תנצח ולא תעשה שוב במכנסיים

פולדש 28 בנובמבר 2011

הגמל לעולם אינו רואה את הדבשת של עצמו.

דומיניקאן 28 בנובמבר 2011

בורו, למה אתה חושב שמעניין אותנו השטוײַות שעוברות לך במוח המעוות שלך ? אתה קופמן לעניים!!!! אתה בושה כלום ושום דבר !!!

ניר 28 בנובמבר 2011

מעניין לראות את ההתפשטות של הכתיבה הציפרית בהארץ, כמו וירוס – מאז ששוקן התחלק סופית על השכל והפך את הליצן למלך, כותבים בעתון התחילו לאמץ אותו שילוב של התיילדות והתנשאות.

אבל מציפר עצמו אפשר להנות אם אתה קורא אותו כפרודיה על עתונאי נפוח מ"הארץ" (הטור שבו שיבח עצמו כאירופאי נאור בקרב האזייתים בגלל שאצלו בבית – כנהוג באאורופה – אין מזגן, היה הטקסט הכי מצחיק וחתרני שנכתב בעברית מאז קישון, גם אם לא בכוונה). העתונאים הצעירים יותר, אני דואג שהם לוקחים אותו ברצינות.

אדום 28 בנובמבר 2011

באמת נרגן.
טור של בכיין שבטוח שהוא יודע יותר טוב מכולם איך דברים צריכים להראות.
בקבשה, למדנו, מורנו ורבנו, איך צריכים להיות השירים. אולי בבקשה תלחין גם משהו חדש, נשמח לשמוע. מבטיח לנסות להכניס את זה.
ודבר אחרון-לשתות במגרשים?
באף אצטדיון שהייתי בו בחול עם הקבוצה שלי, מעולם לא מכרו בירות בפנים. לכל היותר תחליף מגעיל. אבל חבל לגזול ממך עוד פסקת קיטור.

איש מסכן אתה.

קטמונאי 28 בנובמבר 2011

בוא למשחק של קטמון – שישי הזה, טדי, 13:15 נגד הפועל כפר שלם. לא תצטער.

יונתן 28 בנובמבר 2011

נותן כותרת צעקנית ומתקן את עצמו בתגובות.
אתה בושה וחרפה.

יואב בורוביץ' 28 בנובמבר 2011

קטמון היוצא מן הכלל שאינו מעיד. אפילו פאב אוהדים יש להם. העובדה שאין פאבים לאוהדי כדורגל תל אביבים להתכנסות לפני מגרשים היא חרפה. אגב, בארצות הברית בהחלט מאשרים לשתות בירה ביציעים ואין שם אלימות פיזית (וגם לא מילולית). באנגליה מאשרים לשתות בירה בברים ליד האצטדיונים ובירה נטולת אלכוהול במגרשים. אצלנו אין כלום. מקסימום טרופית וקרטיב במחירים מופקעים.

אלקו 28 בנובמבר 2011

להפועל ת"א דווקא יש פאב אוהדים שעובד לא רע זו השנה השנייה. אני מסכים לגמרי עם הרעיון למכור בירה אמיתית בתוך המגרש, אבל לצערי הגישה בארץ לאלכוהול בכלל ואלכוהול בכדורגל בפרט פשוט מטומטמת. לשוטר מותר למנוע ממך להיכנס אם הוא חושב ששתית ואני לא מדבר על חוק שופכי הבקבוקים המטונף, המאפשר לשוטר לשפוך לך את המשקה בכל מקום ציבורי. אני לא יכול להיכנס למשחק נגד מכבי או בית"ר בלי לשתות, לא עומד בזה. יש עוד רבים כמוני, אנשים מבוגרים ונורמטיביים שמתייחסים אליהם כאל עבריינים.

יואב בורוביץ' 28 בנובמבר 2011

יונתן- אני לא נותן כותרות. (ואין לי בעיה עם הכותרת, אלא אם מבינים ממנה שאוהדי הפועל ככלל הם בושה וחרפה כי הם ממש לא. הם האוהדים הטובים בארץ).

הפלויד הלא ורוד 28 בנובמבר 2011

נהניתי לקרוא, התחברתי לכמה נקודות (אפילו בתור אוהד מכבי מלידה), אבל כמה נקודות אחרות (גם מהפוסט וגם מהתגובות) ראויות להתייחסות:

הערה – אני אוהד של מכבי תל אביב כדורסל, יש שיאמרו אפילו שרוף – מנוי לשער 11, הולך לכל משחק באירופה (בעברי גם לכל משחק ליגה – בשנתיים האחרונות העבודה מפריעה לצערי), מכיר את כל השירים ואת הנפשות הפועלות. על כן, כל ההתייחסות תהיה למצב במשחקי הבית של מכבי תל אביב כדורסל:

1. בכדורסל קיים גרעין קשה של מאות אוהדים ששרים ומעודדים במהלך כל המשחק ולא עסוקים בלקטר.

2. רמת השירים ואיכות הלחנים והמילים עולה בשנים האחרונות, ואירוגני האוהדים של מכבי משקיעים לא מעט בשירי העידוד לפני ובמהלך העונה.

3. נקודה לא קשורה לגבי תגובה 7 – ככל הידוע לי יש רק קבוצה אחת שיש לה בר אוהדים רשמי וזאת הפועל כפר סבא בכדורגל. במקרה זה גם פאב הבית שלי. באופן לא מפתיע הוא נמצא בכפר סבא…

4. ביד אליהו נפתח בר לפני מספר שנים (אחרי השיפוץ), ואני יכול להעיד ששותים שם לא מעט לפני משחקים, ולא מעט אנשים מהגרעין הקשה של האוהדים, ולא הייתה לזה השפעה לרעה (או בכלל) על האלימות.

פלגון 28 בנובמבר 2011

בספרד מוכרים בירה באצטדיוני כדורגל ושם כמעט ואין אלימות

צור שפי 28 בנובמבר 2011

אני באמצע שנות החמישים לחיי, מעמד ביניים קלאסי, אוהד הפועל מגיל אפס ומנוי יותר משלושים שנה עם חברים. תמיד היינו בשער 7 ולפני כמה שנים עברנו לשער 5 כי רצינו לחיות את המשחק מתוך הדבוקה המעודדת (בש"סניקית אומרים – התחזקנו). מאז שעברנו אנחנו נהנים הרבה יותר, זה טירוף חיובי, ככה צריך לראות כדורגל ואם הראות לשער הדרומי לא אופטימלית אז מה? תמיד אפשר לראות אח"כ את הפרטים בטלוויזיה, לאווירה שיש בשער הזה פשוט אין תחליף. והשירים? אם אני רוצה שירה טובה אני יושב בבית עם ספר של ויסלבה שימבורסקה או דליה רביקוביץ, עבור שער 5 הטקסטים בהחלט מספיקים ומספקים, עובדה שאני חוזר הביתה אחרי כל משחק עם גרון גמור, בלי קשר לתוצאה.

יואב בורוביץ' 28 בנובמבר 2011

צור שפי- אוהדי הפועל סבבה. אבל למה לא לשיר שירים מורכבים ומצחיקים יותר? איפה חוש ההומור? איפה שירי הלעג ליריבה? (אין כמעט) איפה השירים לשחקנים ולמאמן בזמן משחק? באנגליה ובמדינות רבות נוספות יש כאלה שירים יפים. כזה חוש הומור. לחנים יפים. ואצלנו, זה דל.
וזה חבל במיוחד שזה קורה בהפועל, היכן שיש את המשורר הלאומי (סוקולובסקי) ועוד כוחות יצירתיים רבים. אז מדוע להסתפק בשירים פשוטים כל כך (עם מילים ילדותיות ולא מרגשות מספיק במרבית המקרים) כשאפשר באמת לכתוב שירי עידוד-כדורגל נפלאים.

צ'ה 28 בנובמבר 2011

אם כבר הזכירו את קטמון, הנה אחד השירים הקבועים – עפ"י המנגינה
של צ'ה גווארה http://www.youtube.com/watch?v=86LSuXi5TLU

קבוצה חדשה הקמנו, שום בעל הון לא ישלוט בה
וגם אם הרמה לא משהו, לראות ולהתגאות בה

רצינו קבוצה שלנו, באמת ולא בתיאוריה
עכשיו תראו לאן הגענו, שינינו את ההסטוריה

פזמון:
ארד איתך לליגה ג', אלך איתך עמוק בחרא
עם צעיף, אדום ועם דגל, וחולצה של- צ'ה גווארה

אוווווו, אווווווו
נה נה, נננה נננה, קומנדנטה צ'ה גווארה.

גמל (סתם גמל) 28 בנובמבר 2011

אני לא הכי ממתחבר לגישה השלילית, אבל אולי שווה לנסות את הקטע עם הבירה. הייתי באירועי ספורט שבהם אפשר היה לקנות בירה והאוירה הייתה מאוד רגועה. ובכלל, במחקר מדעי שערכתי מצאתי שכשאני שותה בירה הכל נחמד יותר, אולי זה מה שיעזור לי לחזור ולאהוב את הכדורגל הישראלי, בשנים האחרונות יש משבר במערכת היחסים שלי איתו וזה כואב לי.

דרך אגב, אירועי הספורט שבהם קניתי בירה היו דווקא אירועי קרבות, UFC בוגאס ודזרט קומבט בת"א. ולמרות הבירה בשניהם הקהל היה הכי מנומס בהיסטוריה של האנושות (למרות שאולי זה בגלל שרובו המוחלט מתאמן באומנויות לחימה)

הופ 29 בנובמבר 2011

אני לא מבין איך בירה קשורה לאווירה רגועה. למיטב הבנתי זה בד"כ תלוי באופי השותה – יש כאלה שנהיים רגועים או שמחים כשהם שותים ויש כאלה שנהיים כוחניים ואלימים.
ובכלל – גם ככה יש פה המון מתח בין מגזרים, עדות ומינים, ואנשים פה רק מחפשים סיבות לריב, אז למה להוסיף בירה למדורה? רוצים בכוח שיהיה פה חוליגניזם נוסח בלגרד?
הנה הצעה אלטרנטיבית – שיהפכו את האיצטדיונים בארץ לאתרים מותרים לעישון מריחואנה. תראו כמה ציפורים במכה: גם האוהדים יהיו רגועים יותר ואלימים פחות, גם יצירתיים יותר (לבקשתך בורוביץ'), והכי חשוב – כל האיצטדיונים יהיו מפוצצים. באחריות. קבוצות יבקשו להעביר את כל המשחקים לר"ג.

אמיר 29 בנובמבר 2011

1. הגעת במשחק הכי לחוץ שיש בעולם, לשער 4/5 כאשר מן הסתם חצי מהאוהדים בלחץ היסטרי וכמו שמתחיל המשחק הם לא מסוגלים להסתכל אפילו.
2. להפועל יש בר אוהדים מאוחרי שער 5 אז פעם הבאה שאתה מגיע אתה מוזמן…
3. השירים של הפועל הם לא רק הכי מקוריים שיש בארץ, אנחנו גם הקבוצה הראשונה שהתחילה עם שיפור השירים והוספת כמה שירים כל שנה.
4. אפילו יש העתק של השירים שלנו בקבוצות אחרות באירופה http://www.youtube.com/watch?v=Yrk3gphxL-w&feature=player_embedded על פי השיר של רון שובל.

בקיצור תחזור ליציע העיתונאים כי שם כנראה מקומך עם העסקנים ואוכלי החינם!

נ.ב. זה שאתה הצלחת להשיג כרטיס לשער 4/5 למרות שאתה לא מנוי והשארת אוהדים אחרים בבית הוא לא יותר מביזיון.

יואב בורוביץ' 29 בנובמבר 2011

אמיר- שמחתי מאוד על הלינק. אכן הישג מרשים למדי (ואני לא ציני). בנוגע לבר האוהדים- אתה לא רוצה לומר לי שהמזנון-מאפייה או ווטאבר שיש מאחורי שער 5 זה פאב. אל תעליב את המושג פאב (אלא אם אתה מתכוון למקום אחר שאיני מכיר). אבל הנקודה היא שעד היום אף אוהד הפועל (או הקבוצה) לא הקימו פאב אוהדים רשמי בסמוך לבלומפילד. פאב גדול, מכובד, כפי שיש בעולם. ולדעתי גם יכול להיות יותר מפאב אחד. עוד משהו- אין לאוהדי הפועל אפילו מועדון אוהדים רשמי שבו נפגשים בעיר תל אביב ועושים את כל הפעילויות שלהם משם. אולי אפשר לטעון שהמועדון צריך לדאוג למועדון שכזה אבל במדינות רבות, כולל יוון, האוהדים דואגים לכך. ויש הרבה מאוד מועדונים כאלה פזורים ברחבי העיר אתונה שהקימו אוהדי פאו ואולימיאקוס (וגם בערים אחרות ביוון). בנוגע לשירים- נכון שאוהדי הפועל באופן יחסי כותבים הרבה מאוד שירים. אבל הם לא שרים הרבה שירים ביציעים. ודאי לא בזמן המשחק. גם מרבית השירים מונטונים גם באופיים וגם כי חוזרים עליהם כל הזמן. לך למשחק כדורסל ביוון ותשמע שעתיים של שירה רצופה כמעט מבלי חזרה על שיר. שלא לדבר שהרבה יותר אוהדים שרים שם מאשר כאן. לך לבר של אוהדי כדורגל אנגלי בכל מקום בעולם (כולל אפילו הרצליה) ותשמע הרבה יותר שירים למען קבוצתם האהודה. שלא לדבר על כך שהשירים הרבה יותר מצחיקים, שנונים ומתוחכמים.
אז עם כל הכבוד שיש לאוהדי הפועל,ואני ממשיך לטעון שהם הטובים בארץ, עדיין יש להם המון לאן להתקדם. הם יותר ישראלים מאשר בינלאומיים- למרות שהם אוהבים לנתק עצמם מההוויה הישראלית (ויפה שכך). עכשיו צריך לגבות זאת ביותר מעשים, לא רק לאהוד את הקבוצה לאחר ספיגת שער פיגור. ואגב, היחס של אוהדי הפועל בחלקם הגדול לדרור קשטן בתחילת העונה היה מבזה ובריוני. ולא שמעתי בינתיים אף אוהד מתנצל או אפילו שיר אהדה אחד קטן למאמן אתמול לאחר הניצחון. מאוד לא יפה.

אלקו 29 בנובמבר 2011

לא מדובר על המאפייה-בית קפה (אנג'ל) אלא על מקום אחר, פאב.
ואמיר צודק במאה אחוז, אוהדים אמיתיים טיפסו על הקירות כדי להשיג כרטיס, רבים לא הצליחו ומגיע להם פי אלף יותר ממך להיות שם, עם כל הסימפטיה המזויפת שאני מסוגל להרגיש לגבי הסבל שלך ביציע העיתונאים.

תומר 29 בנובמבר 2011

בקיצור ולעניין, אתה מתלונן שהאוהדים של הפועל תל אביב הם לא אוהדים "כמו בחו"ל".

נלסון מנסה 29 בנובמבר 2011

דבר ראשון יש פאב אוהדים להפועל תל אביב, ממוקם כמאה מטר מאחורי שער 5, מאחורי בית הקפה אנג'ל, המקום עדיין לא מזכיר את הפאבים באנגליה בהם ביליתי שעות, אבל זו בהחלט התחלה, פעם הבאה תקפוץ תראה.
דבר שני לגבי הכתבה, אני מבין שזהו סגנונך, לבוא ולהתלונן ולהראות לנו הישראלים למה אנחנו פחות טובים מהאירופאים או מהאמריקאים אהובי נפשך, אבל דוגרי, למי איכפת? אני יודע שהכדורגל הישראלי נחות ברמתו, אבל זה הכדורגל שלנו, אליו אנחנו מתחברים ואותו אנחנו חיים. בקשר לאווירה יצא לי לחיות באנגליה שנתיים ועם כל הכבוד אווירה כמו בבלומפילד שלשום לא יצא לי לראות, לא בצבעים, לא בתפאורות ולא בטירוף של האנשים, נקווה שתחזור שנית הפעם עם קצת פחות התנשאות.

ערן לוי 29 בנובמבר 2011

צר לי לספר לך, אבל אפילו בגרמניה בירה באצטדיונים אינה סטנדרט. בברלין יש בירה, בהמבורג יש בירה. לא הייתי באליאנץ ארנה אבל קשה לי להאמין שבאצטדיון בווארי לא תהיה בירה. אבל בקוטבוס אין בירה. ובאצטדיון האולימפי אין בירה במשחקים אירופיים או ידידות, נגד ריאל מדריד למשל. ובמשחקים בעלי פוטנציאל נפיץ מגישים בירה 2.5%, וזה כמו מיץ ענבים לגרמני הממוצע.

והאוהדים בארץ די דוחים. לא רובם, אבל הדוחים שבהם משאירים רושם מכוער לאללה. בכל ביקור מולדת נהגתי להגיע למשחק ליגה, לא משנה איזה, העיקר להמשיך ולהנות מכדורגל ישראלי שלי. אבל הקללות המטונפות ששמעתי שם וחוסר הסבלנות המזעזע הרס לי גם את התענוג הקטן הזה, הפסקתי ללכת לכדורגל בארץ. בעצם לא בדיוק: יש לי את הפועל אזור ביום שישי בצהריים, מאתיים מטר מבית הוריי. חמישים צופים, אף אחד לא מקלל, מוצצים ארטיקים ומפצחים גרעינים. אפשר גם לשתות בירה אם רק רוצים, המכולת מעבר לכביש.

יואב בורוביץ' 29 בנובמבר 2011

נלסון מנסה- בהחלט אבוא לבקר בבר האוהדים של הפועל. זה מעניין אותי ואולי אפילו אעשה כתבה על המקום. ובנוגע לכדורגל "שלנו"- אז זהו, שפעם הוא היה הרבה יותר טוב. היום אין כמעט שחקנים אטרקטיביים והרמה הכללית איומה (שלא לדבר על הסגנון השיפוטי, שכבר כתבתי עליו והוא הורס משחקים מסוימים כמעט כמו רמת השחקנים).
ובנגוע להערת ההתנשאות- יכול להיות שאתה צודק. אם לבוא ולומר מה לא טוב כאן, ומה אפשר לשפר, ומה עובד טוב יותר במקום אחר, זה להתנשא אז כנראה אני מתנשא. אבל בגדול, כל אחד מאיתנו צריך לבדוק מה הוא יכול לעשות טוב יותר לפני שהוא מעיר לאחר. ואני מודה שלי לפעמים יותר קל להעיר מאשר לעשות. אבל בתחום הצר שלי אני כן מנסה לעשות דברים על פי הסטנדרט שאני מצפה לו- לא תמיד זה עובד. ממש לא. אבל לפעמים. וכאן, בדה-באזר, פשוט תצטרכו לקבל את זה שאני אעיר על כל מה שלא נראה לי.

Comments closed