יומן הנרגן / יואב בורוביץ': למה לא שורה אובארוב?

לפני כמה שנים התחלתי לכתוב בלוג ספורט באתר האינטרנט של 'הארץ'. את אחד הפוסטים הראשונים הקדשתי לשורה אובארוב. טענתי שהוא צריך להיות המאמן, אחרי שפוטר אלי כהן או טון קאנן (או מי שלא היה המאמן המפוטר אז). כתבתי שמגיע לאובארוב, כי הוא היה שחקן גדול, סמל במועדון, ווינר, והוא גדל בתרבות הספורט והאימון הרוסית (כיכב במדי דינמו מוסקבה והיה שוער מחליף לרינאט דסאייב האגדי בנבחרת ברית המועצות).

אבל גם כתבתי שאין סיכוי שיתנו לאובארוב. כי הוא לא ישראלי. הוא לא משלנו. הוא לא מתערבב עם העיתונאים שלנו. ואנחנו אומה שמאוד שונאת זרים.

חייתי כזר במשך שש שנים בארצות הברית ולא הרגשתי זר לרגע. אני רואה זרים חיים במדינה שלי, ישראל, ומתבייש. אין כאן כמעט סיכוי לזרים לחדור למעגל החברים בישראל. גם לי אין כמעט אף חבר זר, וגם אם יש הוא בוודאי לא יוכל להיכנס לחבר'ה שלי. כך אנחנו. סגורים. אוהבים בעיקר להריח את הנאדים של עצמנו.

לכן אובארוב לא יכול להיות כאן המאמן הראשי של מכבי תל אביב. וזו חרפה של אוהדי מכבי שבחיים לא קידמו את הרעיון הזה, שלא דרשו אותו. אבל תנו ללואו-לייבס האלה את נמני, איוניר, רב"ש, אלי כהן, ניר לוין, או מי שזה לא יהיה (כולם חוץ מרב"ש, אגב, מאמנים כושלים בעיקרם). את שורה הם בחיים לא דרשו.

גם שורה לא דרש בחיים לאמן. יש אף כאלה הטוענים שהוא לא רוצה. בולשיט. הוא רוצה, אבל לא יודה בכך, כי הוא חושש ובצדק להיתפס כאיום על המאמן הראשי. לכן הוא מסתפק בלהיות מאמן השוערים.

איך אפשר להשוות בכלל את הרקורד של שורה כשחקן ובכלל כאיש מקצוע עם זה של (כמעט) כל המאמנים הישראלים, ודאי אלו שעבדו וכשלו במכבי בשנים האחרונות?

לכן לפני כשנה, כשנימני פוטר, כתבתי למיץ' גולדהאר אימייל מפורט מדוע זו תהיה טעות להעסיק את רוני לוי או מוטי איווניר. לא מתוך חוסר כבוד לשני המאמנים הללו, אלא כיוון שבאמת חשבתי ששניהם לא יצליחו. המלצתי לגולדהאר לעשות את הדבר הלא צפוי ולהחתים את אובארוב. גולדהאר לא ענה לי.

אני מקווה שהיום הוא מצטער על הצעד שעשה, כשהעדיף את מוטי ה"מכביסט". מה זה בכלל מכביסט? מבחינתי זה לוזר ממדרגה ראשונה, ודאי כשמדובר בכדורגל. אני גדלתי כאוהד מכבי שרוף ואיווניר, אליל ילדותי, גילם יותר מכל את העשור הלוזרי הזה.

אז איך לעזאזל הוא הפך כאן לווינר? אולי כי פירשן שנים בערוץ הספורט, אולי כי היו לו החברים הנכונים במקומות הנכונים בתקשורת (ואגב, יש לי ריספקט לאיווניר כאדם. הוא דוגרי ודי אינטליגנטי, אך מכאן ועד למשוח אותו כווינר המרחק גדול מאוד).

בינתיים איווניר כושל בדיוק כפי שנמני כשל לפניו, וכמו הרבה מאמנים אחרים שכשלו לפניהם. ועדיין, כשלונם של איווניר ונמני, שתי הצ'ילביות המיתולוגיות, גדול עוד יותר כי הם גם קיבלו את התקציבים הכי גדולים. ונכון, חלקו של נמני בכשלון הוא עדיין הגדול מכולם, אבל גם איווניר בינתיים כושל בגדול.

זה לא אומר שצריך לפטר אותו עכשיו. הייתי נותן לו לסיים את העונה בכבוד, ואם אין שיפור קיצוני אומר לו יפה שלום ותודה ומציע את העבודה לשורה אובארוב.

במחשבה שניה, הייתי מציע לאיווניר להיות עוזר מאמן. לדעתי הוא יכול להיות לא רע כל כך בתפקיד הזה. תגידו שחילופי התפקידים אובארוב-איווניר לא טבעיים ויכולים לגרום לצרות? אולי. אבל השניים האלו לא שיחקו באותה תקופה. איווניר היה אביר תקופת הלוזריות, אובארוב הווינר הגדול מכולם. צריך לומר זאת לאיווניר ולבקש ממנו לעזור לאובארוב להצעיד את מכבי קדימה. ואם הוא לא רוצה שיילך הביתה.

במחשבה שלישית, עזבו את הרעיון של מוטי כעוזר. זה ממש לא נחוץ. צריך להביא איזה ניסן יחזקאל כזה, איש אינטליגנטי ומאמן התקפי ונחמד, שיעזור לשורה אובארוב. אז גם יהיה, אחרי שנות דור, כיף אמיתי לרצות בהצלחתה של מכבי תל אביב.

*

מילים: אלכסנדר פן. לחן: אלכסנדר(סשה) ארגוב

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

יומן הנרגן / ואיזה עלובים האוהדים (של הפועל)

דה באזר בפייסבוק

נא לא לכבד עכשיו את המת
יש שמועות שהוא אפילו יותר טוב משכטר

45 Comments

תורג'י 29 בנובמבר 2011

לא יעבוד.
הקהל יהרוג אותו.
ואני לא מוכן לראות את זה קורה.

בני תבורי 29 בנובמבר 2011

יואב,
כמה זמן יעבור לדעתך עד שגרנט ייקרא לדגל?

mainland 29 בנובמבר 2011

יואב, סליחה שאני נודניק, אבל אם הכדורסל האירופי "מתועב" מה תגיד על הכדורגל הישראלי?

פנדלוביץ' 29 בנובמבר 2011

אם נמשיך את קו המחשבה הזה – אייל ברקוביץ לנבחרת.

אני מת על שורה, אני אוהד מכבי מימי בר-נור ושורה הוא השחקן שחתום יותר מכל על התקומה בשנות ה 90. אבל אף אחד לא יודע איך הוא כמאמן, אף אחד לא יודע אם הוא רוצה . הכניסה שלך למחשבות שלו והשמת מיליםמאווים בפיו אינם הוכחה שהוא רוצה.

די להסתכל בצד האדום והחוגג של העיר כדי לראות איזה סוג מאמנים מביאים לשם: מאמנים מוכחים, מנוסים, עם קבלות. המרו שם לפני שנים על כוכב פורש כמאמן, משה סיני, ואכלו מרורים.

ניינר 29 בנובמבר 2011

כמו גיא לוזון למשל :)

ניתאי 29 בנובמבר 2011

לוקח זמן להתרגל לסגנון הלא רגיל (לואו לייבס ושאר עלבונות), אבל אחרי זה… לא רע.
לגופו של עניין, לטעמי גם אתה חוטא כאן באחד הדברים הבולטים שמאפיינים אותנו – רצון מהיר להצלחה. אני, כאוהד חיפה, מעריך את מה שאיווניר עושה. לדעתי, אם הסכל הנוכחי (בשיפורים נקודתיים) ירוץ עוד שנתיים ביחד הוא לוקח אליפות. כי פוטנציאל יש. אז נכון שאיווניר עושה גם הרב הטעויות והיה יכול להפיק יותר, אבל מי שחשב אחרי 5 המחזורים הראשונים שזהו, נגמרה הבנייה, חי בסרט. היה ברור שיהיו תקופות קשות, שחיקה, פציעות וכו' והסגל הצעיר יתקשה לעמוד בהן. עכשיו צריך לראות איך יוצאת העגלה מהבוץ. אבל להתחיל כבר לפטר מעכשיו זה הרבה הרבה הרבה יותר מדי מוקדם יחסית לצמונה הגודלה.

תומר חרוב 29 בנובמבר 2011

אולי באמת הוא לא רוצה. אם הוא כזה אינטיגלנט ואיש מקצוע רציני אז כנראה שהוא מבין שבמערכת של מכבי ובכלל במערכת הישראלית זה לא כזה טוב להיות המאמן.
אני מסכים איתך במאה אחוז לגבי הפמפום של איוניר והכוח שיש לו כי הוא היה פרשן בערוץ הספורט אבל באותה מידה אני יכול לשאול מאיפה הבאת את ניסן יחזקאל? אתה ראית איך ראשון נראית? אחת הקבוצות העלובות בליגת העל, אחת ההגנות הגרועות שראיתי מימי וגם בהתקפה הרוב די מקרי אצלם. רוצה לראות קבוצות בתקציב אפס שעומדת טוב על המגרש וגם מביאה תוצאות? הפועל פתח תקווה וסכנין אלו שתי קבוצות שמאוד הרשימו אותי במשחק שלהן.

Avnas 29 בנובמבר 2011

שורה מאמן? רעיון מעניין!

ואולי יביאו את פולוקארוב לעזור עם ההגנה

וקוסלפוב (הקשר האחורי המדהים ששיחק במכבי) שיאמן את הקישור

ומי יאמן את ההתקפה? אולי קוביקה

יואב בורוביץ' 29 בנובמבר 2011

תומר חרוב- ראשון היא קבוצה עם תקציב הנושק לאפס. ועדיין די התרשמתי מאיך שנראתה בתחילת העונה. היא כעת גרועה למדי, אבל יש לה את השחקנים הגרועים בליגת העל. העובדה שיחזקאל הצליח להעלות אותה, בלי כסף ואוהדים כמעט, מהליגה הלאומית בעונה שעברה, היא הישג עצום. אני גם אוהב איך שהוא מתבטא וגם יש אנשים שאומרים לי שהוא מאמן טוב מאוד (כאמור, קשה לדעת מאיך שהקב' משחקת העונה). לדעתי הוא יכול להיות יופי של ליהוק כעוזר לאובארוב (אני גם חושב שבמשך שנים הוא היה עוזר של ערן קוליק, עוד מאמן מאוד אנדרייטד ואדם מרשים, שאגב, גם הוא יכול להיות עוזר של שורה. אני בטוח שהוא ישמח).

ניתאי- גם אני מעריך את "ההצערה" של מוטי איווניר. זו הדרך הנכונה. אבל מה איווניר עשה בקריירה עד שקיבל את מכבי? הצליח קצת בנצרת עילית? והוא מאמן כבר הרבה שנים. ומדוע שהוא יקבל את מכבי אלא אם הוא נחשב לסמל מכביסטי? ולדעתי הוא מסמל בעיקר זכרון שלילי. לדעתי אובארוב מסמל זכרונות הרבה יותר חיוביים. הוא היה ווינר משכמו ומעלה, והוא גם מאמן (שוערים) מצוין. יש לתת לו צ'אנס כמאמן ראשי. לפחות לשנתיים.

פנדלוביץ'- אולי אתה צודק ועדיף מאמן מוכח. אבל בארץ שלנו מאמנים מוכחים הם לא בהכרח מאמנים טובים. למרביתם גם הרבה מאוד כשלונות. אך אם הולכים בקו של המאמנים המוכחים/וותיקים, לדעתי האיש לתפקיד הוא לופא קדוש. המאמן הכי אנדרייטד בכדורגל הישראלי לצד יוסי מזרחי (גם יכל להיות מאמן ראשי טוב של מכבי).

מיינלנד- הכדורסל האירופי בעיני מתועב יותר מהכדורגל הישראלי. לפחות בכדורגל שלנו יש תחרותיות מסוימת.

תבורי- לצערי, אתה בכיוון הנכון. אם גרנט זו התשובה של גולדהאר, אז באמת עדיף להישאר עם איווניר. ולמרות זאת אסור לשכוח את חלקו העצום של גרנט במהפכת מכבי בתחילת שנות ה-90. אך עברו מאז 20 שנה וגרנט עשה לנו, כל חובבי הכדורגל, מספיק דברים שליליים כדי שלא נזכור לו חסד נעורים.

כסיפוביץ 29 בנובמבר 2011

בורוביץ אתה צודק בקו המחשבה אבל שכחת שגם אם שורה יאמן עדיין המוציאים לפועל הם הכדורגלנים הישראלים.
זה נדון לכישלון מראש.

ובכלל אולי חוץ מ-3 מאמנים כאן השאר הם בדיחה ועלבון לקומבינה שהביאה אותם לאמן קבוצה בוגרת.

אזי 29 בנובמבר 2011

אני לא יודע אם זה בגלל שאני משוחד, אבל אני ביום ראשון ראיתי שהקבוצה של איווניר הרבה יותר טובה מהקבוצה של קשטן. פשוט הקבוצה של קשטן כבשה 3/5 והקבוצה של איווניר כבשה 1/10. זה נטו ביטחון ופיסוכולוגיות בגרוש.
וחוזרים שוב לקהל שמכביד על הקבוצה, אבל זה לא רק הקהל, זאת התקשורת שמכבידה על הקהל ועל הקבוצה עוד יותר.
כמו שכתבתי בפוסט של לוינטל.
המצב של אלברמן ודדי בן דיין מאוד דומה… למה בתקשורת מתייחסים רק למצב של אלברמן?
שנה שעברה הפועל הביאו את אלרואי כהן שהיה הסחורה הכי חמה בשוק, הוא ראה אולי 10 דק' משחק במצטבר. מישהו כתב על זה? בניגוד לכל דקה ששבחון בזמנו במכבי ישב על הספסל שפומפמה בתקשורת?
ואיפה התקשורת היתה כששבחון לא יודע אפילו איפה זה וולפסון?
ואיך שמכבי העזה לזרוק את דגו?? אותו דגו שהפועל זרקה שנה אחרי… לתקשורת שלום.

ואז יש כתבת ענק. ”סיר הלחץ בקריית שלום עומד להתפוצץ”.
נבואה שמגשימה את עצמה…

קורא 29 בנובמבר 2011

אתה משוחד…:) מכבי לא הגיעו לעשר הזדמנויות, היה משחק יחסית מאוזן. לגבי אלברמן -בן דיין – ראה תגובה אצל לוינטל

אזי 29 בנובמבר 2011

יודע מה, נגיד היה משחק מאוזן…
אז תסביר לי שוב למה קשטן גאון ואיווניר אפס?

קורא 29 בנובמבר 2011

אני לא חושב ככה, אבל גם הוא (איווניר) לא הצליח לתת שקט ובטחון למערכת שכל כך בקלות נכנסת לבלאגן ברגע שמשהו משתבש. אני מאמין שזה עניין של נסיון גם (ברגע שיצאו מהלופ). לאורך זמן, אם מכבי ינצחו 2 משחקים "גדולים" אז בהמשך הם יתפקדו יותר טוב גם בתקופות/משחקים שפחות הולך (ראה מכבי חיפה).
הפועל ממש לא נתנו משחק טוב, אבל היתה הרגשה שיש שם שקט ובטחון, הם היו מאורגנים יותר.

אזי 29 בנובמבר 2011

אז זו הטענה העיקרית שלי
שהשקט והלחץ נובעים מהתקשורת

posh 29 בנובמבר 2011

זה באמת מפליא אותי… איך מבקרים קבוצה שהפסידה, על אף שהייתה לא פחות טובה… פעם ראשונה בכדורגל שקבוצה נמדדת לפי התוצאות שלה (בטח שביחס לפוטנציאל שלה או לתקציב שלה)….

Tal 29 בנובמבר 2011

מה שורה אובארוב צריך את זה?

הוא מאמן השוערים של מכבי ונבחרת ישראל מזה שנים, הוא אחת הדמויות האהובות והמוערכות בעולם ספורט הישראלי שמונע בעיקר ע"י שנאה, והוא גם מספיק חכם כדי לדעת שאם יקבל מינוי כמאמן ראשי, הוא כנראה יחזיק עונה או שתיים במקרה הטוב, ואז יילך לחפש ג'וב בקבוצה קטנה (כי איזו קבוצה גדולה תיקח סמל מכביסטי ידוע כ"כ שעוד פוטר ממכבי?), ואילו במצב הנוכחי- הוא נהנה מכל העולמות. עבודה קבועה במכבי ובנבחרת, הערכה אין סופית וריחוק מהרפש והלחץ שהמאמן הראשי של מכבי נאלץ להתמודד עימו מדי יום. גם אני הייתי נשאר מאמן השוערים במקומו.

שלא נדבר על ההשפלה למוטי איווניר- אני בטוח שלא התכוונת לכך ברצינות, אבל אתה מכיר מאמן שהיה מסכים להתחלף בתפקיד עם עוזרו?
אתה מכיר בנאדם שהיה מסכים לכך, לא משנה באיזה תחום? מדובר ברמיסת כבודו בצורה מכוערת ובוטה. עדיף ללכת הביתה עם מעט הכבוד העצמי והמקצועי שעוד נשאר.

אגב, זה כמובן לא אישי, איני מכיר אותך ואין בכוונתי להעליב, אבל אתה טובל ושרץ בידך. מאשים את מוטי איווניר שקיבל את המשרה משום שהוא מכיר אנשים בעיתונות, ושורה לפני כן כתבת שעוד שגולדהאר התלבט את מי למנות- שלחת לו מייל עם עצה עם מועמד משלך.

אינני רומז חלילה שכוונתך הייתה אחרת מלתת עצה בתור אוהד מבין עניין, אך ברור שלא נתת לאיווניר סיכוי הוגן מראש, ואינך אובייקטיבי בדיווח על מכבי (אם כלל סיקרת את מכבי מאז, אם לא אז ראה עצמך פטור).
המקרה הזה הוא עוד כאין וכאפס לעומת כתבי ספורט אחרים שמקדמים באופן גלוי ובלי בושה את מועמדיהם לכל מיני תפקידי מפתח אחרים בספורט המקומי. לא אובייקטיבי ולא אתי בעיניי, אבל ככה זה בביצה.

אזי 29 בנובמבר 2011

ע”ע דייויד בלאט

Tal 29 בנובמבר 2011

אכן! מכביסטיים אמיתיים, בניגוד להרבה פרחחים שלובשים או לבשו את החולצה הצהובה מבלי להבין בכלל מה היא מסמלת ואיזו זכות נפלה בקרבם.

יואב בורוביץ' 29 בנובמבר 2011

כסיפוביץ ואזי- שניכם צודקים בקווי הטיעון שלכם. באמת מי שחשובים הם השחקנים (ולא המאמנים, כפי שכמעט כולם בתקשורת מפמפמים). גם נכון שמכבי בדרבי האחרון הייתה טובה מהפועל והפגינה משחק יחסית התקפי (אבל בואו לא ניסחף, היא עדיין הייתה בינונית במקרה הטוב)- ועל כך ראוי לתת קרדיט מסוים לאיווניר. אבל אסור לשכוח את יתר השבתות, ואת היכולת המאכזבת של מכבי מאז איוניר הצטרף לפני כשנה.

TAL- הטיעון שלך על כך ששורה מעדיף להישאר נקי מאחור אולי גם נכון. ועדיין אני מאמין שאם היה מוצע לו להיות המאמן הראשי והבכיר במכבי, הוא היה הולך על זה. גם נכונה הטענה שאני כעיתונאי אולי "טבלתי ושרץ בידי" כשכתבתי את המייל לגולדהאר. אבל האמן לי, זו לא הייתה הכוונה. בסך הכל רציתי לקדם רעיון מקורי שלא הייתה לי הזדמנות לתת לו ביטוי במקום העבודה ולכן כתבתי לו מייל אישי.

אביעד 29 בנובמבר 2011

ראשית, מי אמר שאובארוב רוצה?
שנית, תגיד מה שתגיד על איוניר, רב"ש, אלי כהן או ניר לוין – כולם היו מאמנים ראשיים לפני מכבי ת"א. אובארוב לא.
שלישית, דראפיץ' ובריילובסקי.
רביעית, דבר בשם עצמך לגבי זרים. לי יש חברים זרים. ואני לא בטוח שישראל במצב כ"כ גרוע מבחינת יחס לזרים מול מדינות מפותחות יותר מאיתנו. זה לא שאנחנו מתייחסים חרא לזרים. זה יותר שאנחנו מתייחסים חרא לאנשים באשר הם ובלי להפלות.

קורא 29 בנובמבר 2011

למה כל דבר שלא נעשה או שיש לך ביקורת עליו מיד הופך לבושה לחרפה או לבזיון? יש דיסוננס עם הדיבורים על תרבות ספורט (האמריקאית במקרה שלך).
המילים האלה עזרו לשיווק "יציע העיתונות" אבל כאן, נראה לי, אפשר להעביר ביקורת בונה וזהו (גם אם היא קשה).
ואגב, אני באמת לא חסיד גדול של תרבות הספורט בארץ, אבל בכל זאת… לא הכל שחור

יואב בורוביץ' 29 בנובמבר 2011

קורא- אקח לתשומת לבי. אבל אני כותב (גם) מהבטן, ואני רוצה לבטא את התחושות האמיתיות ביותר שיש לי. לכן אני כותב "חרפה" כאשר אני מרגיש שהסיטואציה היא חרפתית.

קורא 29 בנובמבר 2011

fair enough, קיבלתי, אבל אני חושב שיותר קל להתייחס לגופה של טענה שהיא לא מגובה באמוציות אלא בהסברים.

Assaf2040 29 בנובמבר 2011

אני באמת לא מבין את הפוסט הזה.
יכול מאוד להיות שישראל היא מדינה קסנפובית, אבל מכאן להשליך על אי אימון של אובארוב למאמן… זה קצת תלוש מהמציאות.
קודם כל כי היו כבר מאמנים זרים רבים בישראל (אחד, טו קאנן, הזכרת בכתבה, שני אימן את הנבחרת הלאומית).
פרט לכך, לפעמים נראה כי קיים בישראל איזשהו דימוי כאילו רק מאמן זר יושיע אותנו.

שורה אובארוב לא מונה למאמן מאותה סיבה שאין כמעט בכלל שוערים לשעבר כמאמנים, ולא בגלל שנאת זרים כלשהי (אחרת איך ניתן לתרץ את זה שהוא מאמן השוערים של הנבחרת כבר מספר שנים?).

יואב בורוביץ' 29 בנובמבר 2011

אסף- אני חושב שבישראל יש את אחוז המאמנים הזרים הנמוך ביותר באירופה. וזו כן מדינה קסנופובית.

Assaf2040 29 בנובמבר 2011

אבל זה בדיוק העניין:
1. בישראל אולי יש את אחוז המאמנים הזרים הנמוך באירופה, אבל סביר להניח שזה נובע מחוסר אטרקטיביות של הליגה, ולא משנאת זרים.
2. בכדורגל הישראלי יש הרבה תופעות מכוערות שניתן לקשור אותן לגזענות (בעיקר כלפי ערבים ובעלי עור כהה) אבל יש גם הרבה תופעות אחרות של הערצת הזר: מספיק שנעלה את היחס הכמעט אלמותי שנותנים בבני יהודה לקודריצקי ז"ל, את היחס של עיתונות הספורט לרוסו, ואפילו את היחס לאוברוב, שהתקבל כמאמן בנבחרת ובמכבי ת"א – ויש עוד המון דוגמאות לכך.
לסיכום – כל התיאוריה שלך כי הסיבה שהוא לא ממונה למאמן לא מחזיקה מים כי לא הוכח שהוא אכן מסוגל להיות מאמן טוב….

תומר חרוב 29 בנובמבר 2011

גם אם אובארוב יאמן הוא לא נחשב כמאמן זר אז אני לא מבין איך היחס למאמנים זרים בכלל מתקשר לפה. אובארוב הוא חלק בלתי נפרד מהכדורגל הישראלי כבר עשרים שנה.
ללא קשר, אני לא חסיד כזה גדול של מאמנים זרים, בטח שלא בשביל הליגה. לא חסרים פה מאמנים טובים אם נותנים להם במה והזדמנות אמיתית להצליח.
לגבי יחזקאל- אני לא הייתי מעלה על נס את עליית הליגה בחסות הקיזוז, כפר סבא בסך הכל הייתה עולה ראויה יותר אבל היא בכל זאת כפר סבא. אם כבר ללכת על מאמן מחוץ לגווארדיה למה לא להעלות על נס את אלי כהן מעכו? מאמן אנדרייטד לגמרי שעושה כבר שנה שנייה ברציפות עבודה נהדרת בתקציב מינימום. שוב, לא חסרות קבוצות בתקציב מינימום בליגה וחוץ מרמת השרון כבר ראיתי השנה את כולן, ראשון הכי פחות הרשימה, בטח שלעומת סכנין, עכו והפועל פתח תקווה שאולי עשתה את ההכנה הגרועה ביותר בליגה ונראית טוב יותר מרוב הקבוצות ברמה שלה.

אמיר 29 בנובמבר 2011

כמיהתך לשורה כמאמן, אינה בעצם כמיהה לשורה אלא כמיהה לתרבות. תרבות בה הדבר הראשון שאתה עושה בבוקר הוא לא להרים טלפון לכתב ב One אלא לחשוב איך עושים את הקבוצה שלך טובה יותר ומאומנת יותר.
לעניינו של עניין, איני מאמין שהפתרון הוא לא רכבת מאמנים.
הישגים הם תוצר של תכנון נכון ועבודה סיזיפית תוך כדי הפקת לקחים.
חסרה פונקציה של ראייה קדימה ותכנון משאבים. זה תפקיד קלאסי של מנהל טכני של קבוצה. בסופו של דבר יש לך עסק שאתה משקיע בו בכל שנה עשרות מליוני שקלים מבלי לתכנן קדימה. זה אבסורד. תדמיינו לכם חברה גדולה במשק שהמחזור שלה הוא עשרות מליוני שקלים שלא מתכננת קדימה. אין כזה.
שורה תחתונה – לפהסיק את רכבת המאמנים, לגייס מנהל טכני בעל רקע ספורטיבי וניסיון ניהולי עשיר מאוד. לדרוש תוכנית עבודה מפורטת בהיבט ניצול משאבים ולרוץ. יש להציב מטרות מדידות (לא מקום בטבלה) אלא מטרות ספורטיביות אישיות לשחקנים.
זה הצעד הראשון למקצוענות בעיני.
ושורה, אם הוא רוצה להתחיל לאמן שיהיה לו בהצלחה. לא ממליץ לו על מכבי.

הופ 29 בנובמבר 2011

לייק, במיוחד לאבחנה במשפט הראשון

ריקי רומא 29 בנובמבר 2011

היה אחד כזה שקלאר בבית"ר בתקופת גיידאמק
לא תפס

צהוב אמיתי לאללה! 29 בנובמבר 2011

כמו כל אוהד מכבי, ברור שגם אני מעריץ את אובארוב ואוהב אותו אהבת נפש. אבל! וזה אבל חשוב! מעולם לא שמעתי ממנו משפט אחד אינטליגנטי. הוא מתקשה בעברית, ומתנסח בצורה די עילגת וחסרת מעוף. ספק אם יש לו את הכריזמה או את היכולות לסחוב קבוצה.

יתרה מזאת – אם יורשה לי להוסיף – אני גם לא בטוח איזו עבודה גדולה הוא עושה כמאמן שוערים. שטראובר בתקופתו נשאר שוער טיפש (למרות שזו כמובן לא אחריות של אובארוב), קאלה נתן עונת שיא אבל היה חסר אחריות, וההימור שלו על חיימוב ועל ברק לוי בינתיים לא הניב תוצאות מבריקות במיוחד.

משמע, לא כל שחקן מוכשר יכול להיות גם מאמן. העובדה שלבנאדם יש מוטת ידיים ענקית ואינסטינקטים חתוליים לאו דווקא אומרת שהוא גם יכול לנהל קבוצה, להעביר אימונים, לקבוע הרכבים ולעמוד בלחצים.

וכאמור, אני מת על שורה, כוכב שנות ה-90 המופלאות…

טל 29 בנובמבר 2011

הפיסקה הראשונה שלך היא תיאור אחד לאחד של נימני.

עצמות עצלות 29 בנובמבר 2011

LIKE

Assaf2040 29 בנובמבר 2011

אבל זה בדיוק העניין:
1. בישראל אולי יש את אחוז המאמנים הזרים הנמוך באירופה, אבל סביר להניח שזה נובע מחוסר אטרקטיביות של הליגה, ולא משנאת זרים.
2. בכדורגל הישראלי יש הרבה תופעות מכוערות שניתן לקשור אותן לגזענות (בעיקר כלפי ערבים ובעלי עור כהה) אבל יש גם הרבה תופעות אחרות של הערצת הזר: מספיק שנעלה את היחס הכמעט אלמותי שנותנים בבני יהודה לקודריצקי ז"ל, את היחס של עיתונות הספורט לרוסו, ואפילו את היחס לאוברוב, שהתקבל כמאמן בנבחרת ובמכבי ת"א – ויש עוד המון דוגמאות לכך.
לסיכום – כל התיאוריה שלך כי הסיבה שהוא לא ממונה למאמן לא מחזיקה מים כי לא הוכח שהוא אכן מסוגל להיות מאמן טוב…

הופ 29 בנובמבר 2011

לא הבנתי עד עכשיו איך הגעת למסקנה שאובארוב רוצה להיות מאמן. באותה מידה יכולת להגיד את זה על כל שחקן זר עם רזומה מרשים ששיחק פה.
אזרום עם הסגנון שלך: אחד הדברים הכי גרועים בארץ, ובמיוחד בכדורגל, הוא חוסר הסבלנות. לשחקנים, למאמנים, לבניה, לדרך. למשל, אלה שכבר עכשיו קוראים לפטר את איווניר, מאמן שמנסה ליצור בקבוצה שלו משהו אחר ממה שנכשל בה כבר שנים רבות.
אלה אותם אנשים שאם היו אוהדי בני יהודה היו קוראים כבר בתחילת העונה שעברה לפטר את קשטן. ואם היו אוהדי הפועל ת"א היו קוראים לפטר אותו בתחילת העונה הזו. מה שמצחיק, אלה אותם אנשים שמתפלאים איך אוהדיה מכבי חיפה רוצים לפטר את אלישע אחרי שני הפסדים.
בקיצור, סבלנות. אם רוצים להיות "כמו בחו"ל", זה הדבר הראשון שצריך לסגל לעצמנו.
(אגב, תגובה שלי בפוסט הקודם עדיין לא אושרה וחבל, היא כוללת הצעה יצירתית למילוי האיצטדיונים בארץ)

אביעד 29 בנובמבר 2011

ברוך השב :)

הופ 29 בנובמבר 2011

תודה :)
בקרוב אצלי

טל 29 בנובמבר 2011

כמה מאמנים זרים יש בספורט האמריקאי? כמה זרים קיבלו אפשרות לאמן קבוצת NBA (דאנטוני לא זר)?

אני מניח שבבייסבול והוקי יש כמה, אבל באחוזים לאורך ההיסטוריה, יש לי תחושונת שזה פחות מישראל. בטח אם לא מחשיבים קנדים.

האם בספורט האמריקאי, על תרבות הספורט המפוארת שלו, גם שונאים זרים?

דביר 29 בנובמבר 2011

בוא אני יעלה רעיון אחר.

אני מאמין וחושב שמי שצריך לקבל את המושכות אחרי איווניר הוא לא אחר מאשר אמיר תורג'מן.
מאמן הנוער בשנתיים האחרונות.

כמו שרוני לוי עלה עם המחזור הנדיר שהיה למכבי חיפה ורץ לאליפויות שהוגדרו ללא מאמן כך צריך להיות…

מי שרואה את הליגה לנוער רואה עבודה עצומה שהוא עושה שם!!!

חוץ מיזה האחרון שלקח אליפות בנוער של מכבי לפני תורג'מן הוא רב"ש…

ויכסלפיש 29 בנובמבר 2011

הערה קטנה: אובארוב לא היה מחליף של דסאייב אלא ויקטור צ'אנוב. אובארוב נהיה שוער ברית המועצות אחרי שדסאייב פרש.

יואב בורוביץ' 30 בנובמבר 2011

ויכסלפיש- תודה. למדתי משהו.

עופר פרוסנר 30 בנובמבר 2011

בורו, "הקסנופוביה" שיש כאן בכדורגל היא תולדה של עניין הפרשנים-מאמנים, שדואגים למשרות עבור עצמם. וחוץ מזה, אני חושב שלשים את אלי כהן עם שער המאמנים הכושלים, זה לא לעניין – לאיש יש רקורד נאה ביותר.

יואב בורוביץ' 30 בנובמבר 2011

פרוסנר- סיפור קצר, כשהייתי בצבא סייעתי קצת למכבי נתניה תחת ויקו חדד. הייתי סוג של יועץ חוץ. אל תשאל איך? אין לי מושג. אבל הצעתי את עצמי לג'וב וויקו חדד הסכים לקחת אותי לאחר שעברתי סוג של ראיון אצל פסיכולוג הספורט יוסי לוונטל. אז הייתי מגיע כמעט לכל האימונים בוינגייט ובאסיפות יום ראשון הייתי גם מדבר עם השחקנים על הדברים שלדעתי היו טעוני שיפור. אני יודע, לגמרי הזוי.
אגב, נתניה הייתה קבוצה חלשה באותה עונה (תקציב נמוך, סגל די חלש) וחדד פוטר כעבור עשרה מחזורים בערך (אולי קצת יותר). מי שהחליף אותו היה עודד מכנס שקבע איתי פגישה ואמר לי שהוא שמע עלי דברים טובים וביקש שאמשיך. המשכתי. במשחק הבא נכנסתי לחדר ההלבשה במחצית כמו במשחקים הקודמים ומכנס אמר לי: "אי אפשר. זה רק אני והשחקנים". נעלבתי ועזבתי. לא רציתי לרדת ברמה. אגב, גם מכנס לא הצליח ואני חושב שעוד לפני סיום העונה הוא עזב או הועזב. אולי זה קרה בסיום העונה אבל זו לא הנקודה.

ויקו חדד המשיך להפועל חיפה בשלב מאוחר יותר של אותה עונה וגם שם המשכתי איתו. אבל זה כבר לא היה לי כל כך נוח (בכל זאת, הייתי בצבא) ובכלל כל הסיטואציה של חדד בהפועל חיפה הייתה קצרת מועד וכמעט לא היה לו מעמד שם.
את כל הסיפור הזה אני מספר כהקדמה לאירוע שבחיי לא אשכח. טרום עונה, וינגייט, משחק אימון של מכבי נתניה נגד עירוני ראשון לציון. אלי כהן אז מאמן אלמוני כמעט לחלוטין שהכרתי כבלם וותיק ושחקן עבר בשמשון תל אביב מגיע עם ראשון, לדעתי עולה טרייה. אני לא זוכר את התוצאה באותו משחק אימון. אני רק זוכר מאמן שעמד ליד הקווים וצעק, וגער, וקילל, כמו אחרון הפרחחים, כל המשחק, והמשיך לקלל, והקללות היו בלתי נסבלות ואלימות- כך עשה אז אלי כהן. מאותו רגע הבן אדם הזה הוא מחוק מבחינתי. הישגיו לא אומרים לי כלום. אני שמח שנכשל בגדול אחרי כמה הישגים ושבעצם הוא מאמן כושל כבר הרבה מאוד שנים. כי התנהגות כמו שאני ראיתי באותו ערב בוינגייט לא ראיתי בחיי בשלושים שנה של מעקב אחר כדורגל.
זה אלי כהן. השריף הרע.

יואב 1 בדצמבר 2011

אתה קבעת ששורה רוצה לאמן? איך? למה?
ומה הקשר לאוהדי מכבי בכלל והאם הם אשמים שהמצאת עובדה והם צריכים להתגונן? לא מספיק הם סובלים מדברים אמיתים עכשיו גם מול תאוריות?

Comments closed