התקשורת בישראל – משת"פים של הגזענות / יואב בורוביץ'

 

 

 

 

 

 

 

משחק ללא קהל הוא עונש לא צודק, כזה שאינו מכוון לאשמים האמיתיים (האוהדים המתפרעים) ולכן הוא מטופש, גמלוני ומעיד על בורות בהבנת תרבות ספורט.

אני שונא את העונש הזה. יחד עם זאת אני מודה שדי שמחתי לשמוע שבית"ר ספגה שני משחקים ללא קהל. לא אתפלא אם העונש יירד לאחר ערעור (משום מה ערעורים רבים מתקבלים בכדורגל שלנו, עוד הוכחה לחולשת בית הדין ולרוחות הפופוליסטיות שתמיד נותנות אותותיהן ומשפיעות על תוצאות הערעור).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ועדיין, אני שמח שבית"ר ספגה את העונש הזה והלוואי שגם תפסיד את 1.2 מיליון השקלים שהייתה צפויה להרוויח משני המשחקים. אני מקווה שכל דבר רע שיכול לקרות לבית"ר יקרה לה. כי בית"ר ירושלים היא קבוצה ללא זכות קיום. כפי שלקבוצות הראגבי הלבנות בדרום אפריקה של תקופת האפרטהייד לא היה זכות קיום.

משום מה אצלנו לא מבינים זאת כך. אנחנו סלחנים מאוד לכל גילוי גזענות – כשהם באים מאיתנו, כמובן – ובמיוחד כשהם נגד ערבים או מוסלמים. נולדנו לתוך שנאה ויתכן שנמות כשאנחנו עדיין סובלים ממנה. זו אחת הסיבות העיקריות לכך שמדינת ישראל הפכה במובנים מסוימים לבלתי נסבלת. שנאת האחר.

מועדון כדורגל שאינו מוכן להחתים שחקנים ערבים מקומו בפח האשפה של ההיסטוריה. בית"ר ירושלים מביישת את המסורת היהודית ואת מדינת ישראל והעיר ירושלים. איציק קורנפיין אמנם מנסה להילחם בקריאות הגזעניות ביציעים אך אומץ להחתים שחקן ערבי (או שניים או הרבה יותר) לא היה לו. קורנפיין הוא מוג לב. אני מרחם על אוהדי בית"ר, שצריכים לאהוד (אם אהדה היא בלתי נשלטת) קבוצה גזענית. אבל אני כועס בעיקר על כלי התקשורת הישראלים, שממשיכים לסקר את הקבוצה במשך שנים למרות הגזענות הברורה שלה. בעיני זה שיתוף פעולה. הסכמה שבקריצה. מעשה תועבה.

אני מדגיש במיוחד את המסר הזה: בגזענות של בית"ר היא אשמה בראש ובראשונה, אך מי שמסקר אותה כקבוצת ספורט לגיטימית לחלוטין נותן לגיטימציה לתועבה הזו ולכן הוא לא פחות אשם. ואולי אפילו יותר. כי אצלו גם קיימת הציניות והרצון להרוויח ממה שהוא מוסרי כל כך פסול.

אני בעצמי כתבתי לא מעט על בית"ר בהיבט הספורטיבי בלבד עד היום. אני מתבייש שעשיתי זאת. לא אעשה זאת יותר. הלוואי שעוד גורמים בתקשורת הספורט הישראלית יצטרפו אלי. הסיכוי שזה יקרה- טיפה יותר מאפס.

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

יואב בורוביץ' בדה באזר

*

רבותיי, הגזמתם / אלעד פרננדס
האמת כל האמת ורק האמת

70 Comments

הופמן 22 בדצמבר 2011

לא הבנתי מי כתב את זה, אבל לייק. בכלל, אני שמח על מה שנראה כמו קמפיין של דה באזר נגד המדיניות השערורייתית הזו של בית"ר (ודוק: לא נגד בית"ר. להיפך). יותר מדי זמן היא נמשכת ללא תגובה הולמת. ודה באזר הוא מקום אידיאלי להילחם בדיוק בחוליים האלה בספורט הישראלי.

הופמן 22 בדצמבר 2011

אה, עכשיו הבנתי מי כתב (אאל"ט קודם זה לא צוין).

דוד 22 בדצמבר 2011

לייק בתחת שלי

נגד גזענות 22 בדצמבר 2011

גזענות בישראל היא לא דבר תלוש. הערבים הם אויבינו המושבעים כבר מאות שנים ורוצים להשמיד אותנו – וכלל לא מסתירים את זה. החמאס, החיזבאללה, אירן… וגם ערביי ישראל מלאי שנאה (כמובן, בצדק מבחינתם). בבית"ר מקבלים בידיים פתוחות שחקנים אתיופים או כושים או פרענקים, כך שזו לא גזענות כוללת לכל מי שאינו יהודי. אני לא תומך בזה – אבל את השנאה של הישראלים כלפי ערבים בהחלט אפשר להבין.

דורפן 22 בדצמבר 2011

אמנם בית"ר מחתימה שחורים, אבל הקהל שלה לא פעם נהם כלפי שחקנים שחורים שאין להם קשר לסכסוך היהודי-ערבי

נגד גזענות 22 בדצמבר 2011

נכון שהיו נהמות, אבל זה לא דבר מייצג. הם אוהבים מאוד את אלי דסה, ואהבו מאוד את בואטנג, והבעיה שלהם היא לא גזענות פרופר או טוהר הגזע. רק נגד אויבינו הערבים. דוחה, אבל בלתי נמנע

רן 22 בדצמבר 2011

אוהדי כל הקבוצות בישראל נהמו כלפי שחקנים שחורים.

שי אבן צור 23 בדצמבר 2011

אוהדי בית"ר המציאו את זה והשתמשו בזה לראשונה נגד סיריל מקאנקי ששיחק במכבי תל-אביב.
אחריהם זה כבר נהיה מגיפה

ברק 23 בדצמבר 2011

איזה טיעון עבש. הם התחילו קודם…
גזענות בספורט הישראלי היתה ויש גם בלי קשר לביתר.

העליהום שנעשה על המועדון כשהוא לוחם בגזענות בצורה קשה, דווקא בזמן הזה, מעידה על כוונות לא טהורות לטעמי.

אביעד 22 בדצמבר 2011

לא גזענות כוללת, רק גזענות ספציפית. זה כבר הרבה יותר טוב.

משה בתיבה 23 בדצמבר 2011

לא גזענות, בור שכמותך. אך ורק איבה טבעית לאויבינו ולשונאינו

ערן לוי 22 בדצמבר 2011

לא לכתוב על בית"ר בכלל זו עצימת עין, הגזענות תישאר שם גם אם לא נטחן כל היום את ההיבטים הספורטיביים של המועדון. אבל על בית"ר צריך להגן – המועדון הזה הוא הרמת הראש של הגזענות. אם נשמור אותו כאבן דרך, נדבר בלי סוף על ההיבטים הדוחים שלו ונציב אותו בראש הארגונים הגזעניים (ונדבר עליו ככזה) נוכל, אולי, להציב סטנדרטים חדשים שיביטו על הספורט בעיניים חברתיות. אין דבר כזה "כל עוד שחקן טוב אין לי עניין במה שהוא חושב". יש עניין ועוד איך, וכשמדובר בארגון מתועב שכזה ועוד בעל לגיטימציה בקרב רבים צריך להקיא אותו, וכדי להקיא אותו צריך לדבר עליו.

רועי 22 בדצמבר 2011

בורו, צא ולמד על אפרטהייד (מספיק הערך בוויקיפדיה) לפני שאתה רומז לכך שזה מה שקורה בישראל (קרי, השיר בסוף הפוסט). צא מהחדר האינטימי שלך ומחברת הפמליה מצומצמת שלך ופגוש שופטי בית משפט עליון (ומחוזי ושלום) ערבים, שרים וח"כים ערבים, מנהלי משרדים ממשלתיים וחברות ציבוריות, שחקני נבחרות לאומיות ושחקני טלוויזיה. כל אלה לא יכולים להתקיים במשטר אפרטהייד גזעי. בקיצור, צא ולמד.
ואם מדובר בעוד "טעות עריכה" שבאחריות העורך הראשי של האתר (כפי שכבר קרה לך יותר מפעם אחת), אולי כדי שתלבנו את זה על כוס קפה או מאזן מצב רוח אחר.

איתן בקרמן 22 בדצמבר 2011

תודה על העצה, רועי.

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2011

נגד גזענות- לדעתי אוהדי בית"ר המציאו את הנהמות למקאנאקי וכפי שדורפן כותב הם אכן ידועים כנוהמים הרבה יותר עקביים מקהלים אחרים. אבל זה לא ממש העניין. בנוגע לערבים- אני לא רואה בהם אויב. אני רואה בהם שכנים וגם שותפים לאזרחות במדינת ישראל. שליש מתושבי העיר ירושלים הם ערבים. יעלה על הדעת שהם לא יקבלו ייצוג ולו מינימלי בקב' העירונית הבכירה בליגת העל? מדוע יתר הקב' הישראליות כן מחתימות ערבים? לדעתי בית"ר היא כן יותר גזענית ומפיצה שנאת ערבים ולכן היא לא לגיטימית בדיוק כמו כל מדיניות גזענית אחרת. בעיני היא לא שונה בכלל מקב' ראגבי לבנה בדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד.

אזי 22 בדצמבר 2011

אתה רואה בהם שכן?
הם רואים בך מטרד!

צאו מעצמכם כבר! ישראל היא מדינה שמקבלת את האחר כמו שהערבים בחיים לא יהיו!

אני לא מצליח להבין, בתור אחד שמוכן לתת חצי מישראל תמורת שלום. איך אתם גורמים לי להגן על גזענות??

אביעד 22 בדצמבר 2011

לא כ"כ הבנתי איך מדיניות ה"לא מקבלים ערבים" בבית"ר תורמת למדינה.

אזי 22 בדצמבר 2011

היא לא תורמת.
אבל כמה ויכוחים כאלה אתה חושב שיש בקבוצות ערביות על 'האם להחתים שחקן יהודי?'
0!
זה בכלל לא עולה כאופציה

Yavor 22 בדצמבר 2011

Are you crazy? Sachnin has many jewish players, as well as other arab teams in lower leagues

אזי 22 בדצמבר 2011

הם משחקים בישראל
התכוונתי במדינות ערביות

Yavor 22 בדצמבר 2011

Balili, Revivo. Not Arab but Muslim

שי אבן צור 23 בדצמבר 2011

מה זאת אומרת במדינות ערביות?
יש לך מושג אם יש יהודי באחד ממדינות ערב שמשחק כדורגל ואף קבוצה לא רוצה להחתימו מכיוון שהוא יהודי?

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2011

רועי- לא כתבתי שישראל היא מדינת אפרהייד. למרות שבהחלט יש בה מאפיינים גזעניים רבים. כן טענתי שבית"ר היא קבוצת אפרטהייד. ובנוגע לטיפ שלך להיפגש עם העורך היקר בקרמן. אכן אשמח לעשות זאת בהזדמנות הקרובה (באבו חסאן כמובן).

אסף THE KOP 22 בדצמבר 2011

הספורט הלאומי בדה-באזר: השמצת בית"ר י-ם.

בפעם המיליון, מי שחושב שמנהלי בית"ר ומאמניה הם גזעניים צריך לגבות את דבריו בעובדות, אחרת הוא לא יותר ממוציא דיבה.

הבעיה של בית"ר יותר חמורה מגזענות אלא הכניעה לטרור. מי שיחתים שחקן ערבי בבית"ר עשוי למצוא את תחת איומים ממשיים לחייו ורכושו מצד קומץ גזעני מטונף. היות ולא נמצא בעל תפקיד שמוכן להתמודד עם הטרור הזה, בפועל לא מוחתם בקבוצה שחקן ערבי.

עכשיו, לפני שכל ממרקי המצפון על חשבון בית"ר פותחים את הפה, ומתחילים לבלבל את המוח על כך שצריך להגיע לקבוצה איזה גבר-גבר שיידע איך להתמודד עם סחיטה וטרור, תרשו לי לשאול אתכם שאלה פשוטה: מה הייתה עמדתכם לגבי שחרור שליט ? אם רובכם תמכתם בכניעה לחמאס, אז כנראה שאתם לא בדיוק נמנים על הזן היודע איך מתמודדים מול טרור.

ירון 22 בדצמבר 2011

אסף, השבוע הגזענות היא IN: סוארז כפרה עליו, טרי יימחי איסמו, וגם בית"ר (לא משנה שהשבוע בית"ר בכלל לא בכותרות בגלל אי החתמת ערבים). שבוע הבא, הלוואי, תהיה אופנה אחרת ודרך אחרת להיות קוּל.

אביעד 22 בדצמבר 2011

ואני מבין שאתה מהזן שכן יודע איך מתמודדים מול טרור.
כשמנהלי ומאמני בית"ר מסרבים להחתים שחקן ערבי בשל היותו ערבי, זה כן אקט גזעני. זה לא אומר שהם גזעניים.

אסף THE KOP 22 בדצמבר 2011

אביעד – זה בדיוק הענין, אתה לא יודע אם הם סירבו או לא סירבו להחתים שחקן ערבי, היות והנושא אינו על הפרק.

אתה משער שהם מסרבים, וזה הבדל גדול מאוד.

חוץ מזה, אני לא מהזן שיודע איך מתמודדים עם טרור. אני מהזן שששאל את המוסרנים (להבדיל מהמוסריים)שצצים פה בבלוג כפטריות אחרי הגשם, איך הם פותרים הפארדוקס שמחד הם רוצים מנהל בבית"ר שלא נכנע לטרור ומאידך הם עצמם הסכימו (ברובם) לעסקת שליט שהיא האמ-אמא של כניעה לטרור ?

אתה מוזמן לענות (כלומר אם אתה מסוגל).

אביעד 22 בדצמבר 2011

נקודת המוצא שלך שעסקת שליט היא כניעה לטרור. למה היא לא לקיחת אחריות של המדינה על חייל שנחטף ממקום שאליו היא שלחה אותו?
אבל בוא נלך לשיטתך. בוא נציב תנאים מקדימים. רק מי שהתנגד לעסקת שליט, רשאי לרצות מנהל חזק שלא נכנע לטרור בבית"ר. רק שתי שאלות קודם: האם "התנגדות" חייבת להיות אקטיבית (למשל השתתפות בהפגנת נגד כלשהי או שותפות בעתירה לבג"צ) או פאסיבית (אמרתי למישהו שאני נגד)? ואיך תרצה לקבל הוכחה להתנגדות? עדי ראיה, תצהירים? אחרת כל מוסרני מנוול יוכל להציג את עצמו כמתנגד לעסקה ויעיז לבקר את בית"ר.
להגיד שאנחנו לא יודעים אם הם סירבו או לא סירבו להחתים שחקן ערבי זו היתממות.
מה פתאום, בבית"ר מעולם לא עמד על הפרק להחתים שחקן ערבי. מעולם לא היה שחקן ערבי שעמד בדרישות המחמירות של בית"ר.
או לחליפין
היו עשרות מועמדים ערבים לשחק בבית"ר, אצל כולם התפוצצה העסקה בגלל דרישות שכר, התעקשות של הסוכן, בעיות אישיות של השחקן או פשוט הצעה טובה יותר ממקום אחר.

אסף THE KOP 22 בדצמבר 2011

מתי עמדה על הפרק החתמה של שחקן ערבי בבית"ר ?

האם שחקן ערבי בכלל רוצה לשחק בבית"ר, או שמא מדובר פה בתרגיל הרעיוני הידוע בו אנשי השמאל ועושי הרוח למינהם יודעים יותר טוב מהערבי מה טוב לו בחייו ?

ולעניין שליט – רוצחים שהורשעו במשפט צדק השתחררו לרצח את היאהוד מחדש וכל זאת עבור חייל חטוף. אתה יכול להסכים לעסקה, ואתה יכול להתנגד לעסקה. העובדות הן שישראל נכנעה לתכתיב החמאס, והחמאס כמיטב הבנתי הוא ארגון טרור.

תומר חרוב 22 בדצמבר 2011

זו דוגמא אחת, אפשר להתווכח על הפרשנות של מה באמת קרה שם וכל זה וגם אני לא יודע את התשובות, אבל זה פחות או יותר נותן קנה מידה.
http://www.nrg.co.il/online/3/ART1/447/197.html

תומר חרוב 22 בדצמבר 2011

סליחה, זה הלינק הלא רלוונטי. אנסה למצוא את הרלוונטי מאוחר יותר, אפשר למחוק.

אסף THE KOP 22 בדצמבר 2011

תומר,

זאת דווקא דוגמא מצוינת – גם במקרה דנן קפצו "יודעי חן" והאשימו את בית"ר בגזענות.

תומר חרוב 22 בדצמבר 2011

אסף, היה את המקרה של השחקן הטורקי שביתר הייתה מעוניינת בו ונשאל על ידה מה מוצאו, היה גם את איברהים נדאללה ששיחק בקבוצה והאוהדים ירדו לחייו. פאצ'ה המוסלמי שיחק בביתר קודם לכן ולאף אחד לא הפריע, הפרשנות שלי(שהיא פרשנות כמובן ולא עובדה) היא שבמקרה נדאללה הפריע לאוהדים שמו שהוא ערבי יותר מאשר ויקטור פאצ'ה. בכל מקרה, לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שיש עניין של ביתר-ערבים. אם יובל נעים אומר משהו כמו "זה לא הזמן הנכון להביא ערבי לביתר" אז באמת שלא צריך ללכת רחוק מידי. גם אוהדי ביתר לא מכחישים שיש סוגיה כזו, חלקם מחזיקים בפרשנות כזו וחלקם אחרת.
לגבי השאלה שלך, קשה לדעת, כי זה בדיוק מצב של התרנגולת והביצה.
אישית, אני לא חושב שערבי בביתר הוא עניין מהותי רק בשביל ההוויה שלו, אני כן חושב שזה יפחית את רמת הגזענות ביציע כפי שקרה בבני יהודה ובנתניה. בסופו של דבר זה צריך להיות אינטרס ביתרי. נתניה למשל מרוויחה המון קהל ערבי בזכות השגשוג של שחקנים מהמגזר בקבוצה, במשחק נגד סכנין היו הרבה ערבים ביציע של נתניה.
הבעיה היא שהדיון הזה תמיד מתקיים בפריזמה הרחבה מידי, בפורמה של דיון על דיון, תמיד זה מגיע להאם הדיון לגיטימי, מי צבוע, מי לא צבוע, מה ההם עשו וכו'. בעצם, הנושא הזה נטחן כל כך הרבה שמרוב הדיונים על הדיונים המהות כבר נשחקה.

אביעד 22 בדצמבר 2011

העובדות הן שישראל עשתה עסקה עם החמאס. "ישראל נכנעה לתכתיב החמאס" זו פרשנות שלך לעובדות.

אסף THE KOP 22 בדצמבר 2011

תומר –

אני מסכים שרצוי שערבי ישחק בבית"ר.
לדעתי אם היה משחק שם ערבי כבר בשנות ה-80, הנושא לא היה כזה אישיו היום, אלא דבר שבשגרה.
היום, לצערי, בית"ר היא קבוצה שנכנעת לטרור, וזאת בעיה קשה ושונה מאשר ההגדרה הכללית "בית"ר היא מועדון גזען".

אביעד –

מבדיקה אחרונה שערכתי ארצות הברית, קנדה והאיחוד האירופאי מכירים בחמאס כ"ארגון טרור". אין לי מושג איך מכירים בחמאס במדינת ת"א.

אביעד 24 בדצמבר 2011

אסף, בפעם האחרונה שבדקתי, לא חלקתי על הגדרת החמאס כארגון טרור. חלקתי על הקביעה שלך שישראל "נכנעה" לארגון כזה. אבל ברור שזה לא יעצור אותך מלזרוק כינויים לא קשורים.

אסף THE KOP 24 בדצמבר 2011

אביעד – שישראל עושה עסקה עם ארגון טרור המחזיק בן ערובה, וזאת מחשש שאותו בן ערובה יפגע – זו כניעה לטרור. לא "עסקה", לא "הבנה", לא "הסכם", לא "הסדר" אלא כניעה.

מצ'ו טלקיסקי-ננו מרקוביץ' 22 בדצמבר 2011

רק לפני מספר שבועות אמר מאמן בית"ר, מאור הגולה יובל נעים, שבית"ר ירושלים עדיין לא בשלה לשחקן ערבי. קפטן הקבוצה התנצל בעבר פומבית וחזר בו על כך שאמר שלא היה מתנגד לשחקן ערבי בבית"ר. איציק קורנפיין טוען שאין ערבים בבית"ר כי מעולם לא הוצע לו שחקן ערבי טוב. אין ספק שאין בנמצא ולו שחקן ערבי אחד שיהיה מספיק טוב לבית"ר המפוארת של השנה. לקט על רגל אחת.

ירון 22 בדצמבר 2011

אני קורא לסגור גם את דה באזר עד שיהיה פה כותב ערבי.

אם יש בלוג על "ליגת שווקי ההון", למה שלא יהיה בלוג על הליגה הערבית?

לדעתי כל ההתעסקות בשחקן ערבי בבית"ר זו שטות. ביננו- כמה שחקנים ערבים טובים יש כבר? וכמה כסף יש לבית"ר להביא כאלה? יש לה בקושי לשלם לשחקני הנוער שלה. והשחקנים הערבים הטובים מגיעים בעיקר מהצפון ויעדיפו לשחק בחיפה, ק"ש, עכו, סכנין…

העונש הוא אידיוטי. כבר עשרות שנים נותנים פה עונשי רדיוס עםבלי קהל ושום דבר לא השתנה ולא ישתנה. מי שצריך לקבל עונש הוא ההתאחדות, המשטרה והשופטים שלא משנים איסטרטגיה ורודפים את הפורע הבודד.

ואני גם מסכים עם #2: עיר שחטפה כ"כ הרבה פיגועים רצחניים לאורך השנים טיבעי שהאוהדים שלה יהיו אנטי-ערבים.

ומעיניין לעיניין באותו ביניין:
כתבת "אני בעצמי כתבתי לא מעט על בית"ר בהיבט הספורטיבי בלבד עד היום. אני מתבייש שעשיתי זאת. לא אעשה זאת יותר. ".
אני לטומטומי תמיד חשבתי שתפקידו של העיתונאי הוא לדווח עובדות. להביא את הסיפור. הפרשנות, מציאת האשמים, העמדתם לדין והענשתם הם לדעתי לא תפקידך.
אם אתה כותב פה בלוג אישי (זה בלוג אישי?) – תפאדל. קטול ובקר וכסח ת'צורה ככל שעולה דמך לראשך. אבל כשאתה כותב כעיתונאי, מן הראוי לאמץ גישה דיפלומטית ואנדרסטייטמנטית בהרבה ולדווח עובדות. ורצוי מאוד באופן הוגן ע"י הבאת שני הצדדים.

מתבונן בקביעות מהצד 22 בדצמבר 2011

LIKE! +1

פרננדס 22 בדצמבר 2011

מצחיק לקרוא את הטקסט הזה ממישהו שחושב שצריך לסגור את הכדורסל בפני לבנים

אריאל 22 בדצמבר 2011

כפי שכתבתי השבוע כתגובה לפוסט אחר, הלוואי והבעיה עם בית"ר היתה הגזענות. הבעיה שלי איתה היא אחרת לגמרי, והנה כאן בלינק דוגמא לבעיה הזאת:
http://www.one.co.il/Article/192392.html
אין לכם מושג כמה מקרים כאלה קורים אחרי משחקים כשאוהדי בית"ר צמאי דם תוקפים אוהדים אחרים. המקרים האלה לא מגיעים לתקשורת וההתאחדות לא יכולה לטפל בהם כי הם קורים מחוץ למגרש, אחרי המשחק. מכאן יגיע האסון. לא מ"מוט ברזל" (מדובר בכלל בחכה של דגל מפלסטיק, משהו ששורק אולי 200 גרם וגם אם פוגע לך בראש אתה בקושי מרגיש אותו), שלא ברור איך התקשורת עשתה אותו משהו שיכול להרוג את אלישע שחייו ממש ניצלו בנס ולא מכתובות גרפיטי

מתבונן בקביעות מהצד 22 בדצמבר 2011

הקתרזיס הבלתי נגמר של חלק מהכותבים והמגיבים כאן
בעניין הגזענות בבית"ר, כבר מעבירה אותם מדעתם.
הטקסטים מגמתיים ונוטפי שנאה.

מה כל כך מפריע לכם שהאוהדים לא רוצים שחקן ערבי בקבוצה?
לא רוצים? לא צריך!
בעיה שלהם.
זה פוגע רק בהם.

למה, צריך לנפח את זה ולעשות מזה כאילו זו הבעיה הכי גדולה של הכדורגל הישראלי, יותר נכון זה נשמע כאילו זה יפתור את בעיות העולם!!!

מהדברים שלכם נשמע, כאילו אם מחר יחתימו את אחמד שקר כלשהו,
אז כבר יום אחרי, ישרור שלום עולמי…
בעיית הרעב העולמי תיפתר,
בעיית ההתחממות הגלובלית תסתיים,
אחמדינג'אד ידליק איתנו נרות חנוכה,
אסד יתאבד,
הטורקי יבקש מאיתנו סליחה על שביקש מאיתנו להתנצל,
תנובה תוזיל את המחירים,
חברות הפלאפון יחזירו רטרואקטיבית עלויות זמן אוויר מופקעות,
ערוץ 5 יעביר את התכנים לערוץ פתוח,
ספורט 1,2 ישדרו בחינם,
צפון קוריאה יפרקו את הנשק ויעברו לדמוקרטיה,
פוטין יעדיף להיות דייג,
ונסראללה יתגייר…

אסף THE KOP 22 בדצמבר 2011

כמה כיף למרק את המצפון על חשבון בית"ר הגזענית לכאורה.

אני ממליץ בחום על השניה ה-38:

http://www.youtube.com/watch?v=KYK-aw1DCp0

ולקינוח…

http://office.JustFile.net/dl/HT.doc

אביאל 22 בדצמבר 2011

דורפן – כבר כמה שנים טובות אני הולך קבוע לכל משחקי בית"ר, נהימות כלפי שחורים נעלמו מזמן.

בקשר לבית"ר, שחקן ערבי וגזענות. אם אחד הכותבים כאן חושב שביום שמוחמד גדיר לצורך העניין ישחק בבית"ר, זה יפסיק את הגזענות של האוהדים, אז רואים שהם יושבים יותר מדי בבית ומול המסך.

עניין נוסף, כמו שכבר כתבתי אינספור פעמים כאן, השנאה ל"ערבים" אצל בית"ר, לא נובעת ממניעים גזעניים טהורים, יש כאן בכלל סתירה מסוימת, שכן מרבית אוהדי בית"ר שבאים לטדי הם מזרחים, כלומר מגיעים ממדינות ערב ככה שמבחינה גנטית אין שוני גדול מדי (אני מזרחי, לכל אלה שיחשבו שיש כאן איזה גזענות, בדיוק להפך), השנאה כלפי ערבים נובעת מהסכסוך הישראלי-פלסטיני-כלל ערבי. ירושלים היא עיר שהיו בה הכי הרבה אירועי טרור בעולם אז שאף אחד לא יצפה לאהבה גדולה, עניין נוסף, מרבית אוהדי בית"ר שמגיעים לאיצטדיון הם לרוב שכירים או עצמאיים שעובדים וחיים עם ערבים הרבה יותר מיתר האוהדים של קבוצות אחרות, כמו שכתבתי, השנאה היא לא על בסיס גזעני לרוב אלא בסיס הסכסוך. בדיוק כמו שצרפתי יכול לשנוא גרמני ולהפך.

וכמה הבהרות, אני אוהד בית"ר שמחכה ליום שיהיה שחקן ערבי בבית"ר, כדי לראות מאיפה יגיע התירוץ הבא של שונאי בית"ר, אני בטוח שרפלקס השנאה של האליטה הישנה תמצא כבר איזה סיבה מעניינת נוספת, ומעניין איך שריפת כסאות היא דבר יותר גרוע מאשר לזרוק מוט מברזל על מאמן, פשוט מעניין.

אריאל 22 בדצמבר 2011

הבעיה שלי עם בית"ר היא לא הגזענות.
הלוואי וזו היתה הבעיה, היה אפשר להסתדר איתה ולשלוח בשקט את הילדים למשחקים נגד בית"ר, בלי חשש שהם יגמרו בבית חולים.
הבעיה עם בית"ר זה שחלקים נרחבים בקהל שלה משליטים טרור לאחר משחקים ותוקפים אוהדים של קבוצות יריבות. רק אתמול פורסם על אוהד ב"ש שנאלץ לבלות את הלילה שלאחר המשחק בטדי בבית חולים, מכיוון שחבורה של אוהדי בית"ר ביצעו בו לינץ לאחר המשחק. זה קורה כמעט אחרי כל משחק של בית"ר, והמקרים הללו כמעט ולא מגיעים לתקשורת. אבל אני הולך מספיק זמן למגרשים על מנת לא להיות זקוק לתקשורת כדי לדעת על זה. לצערי אני רואה את זה בעיניים שלי. נכון, זה יכול לקרות גם במקומות אחרים, אבל רוב מוחלט של המקרים הללו קורה אצל אוהדי בית"ר.
ואגב, מספיק עם ההמצאה הזאת. זה לא מוט ברזל ובטח ובטח שזה לא יכל להרוג את אלישע… לא שאני מצדיק, ולא שאני מצדיק את זה שמכבי חיפה לא הועמדה לדין, אבל היה מדובר בחכה של דגל, משהו ששוקל אולי 200 גרם ואפילו אם פוגע לך בראש, קשה להרגיש אותו… התקשורת משום מה החליטה להפוך את זה למוט ברזל שבקלות אלישע יכל למות ממנו… אני חושב שלהרביץ עם אלות לאוהדי הקבוצה היריבה, כפי שקורה לא מעט לאחר משחקים של בית"ר, מסוכן הרבה יותר מאשר חכה של דגל.

חנן 23 בדצמבר 2011

טעות, אם אתה רוצה להכנס להיבטים סוציולוגיים –
השנאה של "אוהדי בית"ר" (שזה גוף אמורפי לחלוטין, אבל נניח שאפשר להתייחס אליו כגוף אחד) ל"ערבים" (שגם הם אינם גוף אחד, ושים לב כמה גזענות יש בעצם ההכללה "ערבים" כאובייקט יחיד) נובעת מכך שרובם מגיעים ממעמד סוציו אקונומי נמוך, וכדי להרגיש שייכים לחברה שמקיאה אותם פעם אחר פעם הם מביעים איבה ליחידים שנתפסים בעיניהם כבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך משלהם – דהיינו, "הערבים". הסכסוך אינו סיבה, אלא רק כיסוי. אם תסתכל על קבוצות מיעוט אחרות במגזר היהודי בישראל – אתיופים ורוסים, לדוגמה, תראה שגם שם הגעזענות גבוהה מאוד, בטח ביחס למגזר האשכנזי היהודי, שם הגזענות הגלויה פחותה בהרבה.
השנאה ל"ערבים" מתגברת עוד יותר כששאוהדי בית"ר המזרחיים צריכים להתמודד עם השורשים הערביים שלהם עצמם, ועם הניסיון של השלטון האשכנזי בישראל להדיר גם את המגזר המזרחי מהשלטון – הם מודיעים בשנאה שלהם – גם אם אנחנו והם אולי נראים לכם אותו דבר, אנחנו מאוד שונים. גם אם נראה לכם שאנחנו יהודים ערבים, אל תעיזו לחשוב ככה.

מצד שני, להשתמש בזה כלגיטימציה לגזענות זה כמו להצדיק פדופיל שאונס ילדים בגלל שאנסו אותו בתור ילד. אני חושב שצריך להלחם בגזענות גם אם מבינים את הסיבות לה.זה שיש לה סיבה לא אומר שהסיבה מוצדקת.

דוד מירושלים 23 בדצמבר 2011

מלומד ביותר, חנן.
ומה הסיבה שאוהדי הפועל שונאים ערסים ומזרחיים?!

חנן 23 בדצמבר 2011

היית פעם ביציע שמאכלס אוהדי הפועל? שמעת אי פעם משהו שנאמר באופן גלוי ביציע של הקבוצה נגד מזרחיים? שיר על מזרחיים? קללה נגד מזרחיים? חוסר רצון לשתף שחקן מזרחי בקבוצה?

היית פעם במשחק של בית"ר? שמעת איך אלפי אוהדים שלהם צועקים "אני שונא אותך סלים טועמה, אני שונא את כל הערבים"?

די לגניבת הדעת.

טל 23 בדצמבר 2011

דוד,

אם ממשיכים את אותו קו מחשבה, המסקנה המתבקשת היא שהאובססיה של אוהדי הפועל לשירי ודימויי שואה, נובעת מרצון לבדל את עצמם משאר היהוד מול האנטישמים, כנראה מתוך מחשבה שזה יציל אותם ביום הדין.

לפחות על פי אירועי המשחק האחרון מול הפולנים זה לא עבד, אבל יש עוד זמן להעברת והפצת המסר.

טל 23 בדצמבר 2011

ואיך אפשר לשכוח את השלכת הרימונים על יוסי אבוקסיס ואדהם שבטה שאמורה לבטא את המעבר מחברה מסורתית שמתבססת על עבודת אדמה (ה"רימון" שמושלך מהם הוא הסמל להתנתקות הזו) לחברה התעשתית של ימינו.

נעל קרועה 22 בדצמבר 2011

במקום ניתוח של המשחק החשוב טוטנהם-צ"לסי
שוב העם השטויות של שחקן ערבי בביתר ירושלים

אסף THE KOP 22 בדצמבר 2011

רק מתבונן מהצד יכול לכתוב פוסט כה תמים.

בוב השקט 26 בדצמבר 2011

אני לא מתבונן מהצד, ואני מסכים עם כל מילה (שלו, לא שלך. מעולם לא הסכמתי עם אף מילה שלך אם להודות על האמת).
נולדתי בישראל, שירתתי בצבא ואני גר בישראל 30 שנה… אז אני לא מתבונן מהצד.

הגישה שלך (ושל בערך 70% מהיהודים במדינה הגזענית הזו) היא גישה שלא יכולה להוביל לשום מקום.
אם בגלל שהם האויב שלנו, אנחנו צריכים לעד לשנוא אותם ולהתנהג כלפיהם כך, אתה מבין שהדבר נכון גם בכיוון ההפוך???
הגרמנים היו פעם האויב של בריטניה וצרפת (ושל העם היהודי ושל מרבית העולם בעצם) והיום יש בין המדינות יחסים נהדרים.
למה, חוץ מגזענות נטו, אתה חושב שדבר כזה לא אפשרי בינינו לבין שכנינו הערבים?

אם יש לך תשובה שלא מתחילה ב"כי הערבים הם…", אני אשמח לשמוע אותה.

Yavor 22 בדצמבר 2011

Asaf
Maybe Hamas caved in to the Israeli demands? Maybe they insisted all the time on 5000, and eventually Bibi made them settle for much less? After all, you have to remember that Bibi is better than Messi, stronger than Mike Tyson and smarter than Bobby Fisher

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2011

פרננדס- חוש הומור טוב יש לך…לא חושב שצריך לסגור את הכדורסל בפני לבנים אך בהחלט אשמח אם יהיו פחות מהם.

ויכסלפיש 22 בדצמבר 2011

אני מסכים עם אסף שזו כניעה לטרור ולא גזענות. וכבר כתבתי 100 פעמים שאני מקווה ששום ערבי לא ישחק למען בית"ר, ואני גם לא מאמין שיש שחקן ערבי שמעוניין לשחק בה. עכשיו אני מוסיף עוד משאלה: שייח ערבי קונה את בית"ר והספונסר הוא אחת החומוסיות או "פליי אמירייטס".

אגב השתתפתי בחלק קטן בכתיבת הספר "אני אוהב אותך בית"ר" ואין לי בעיה עם זה כי זה מועדון שקם ותיפקד במשך שנים בלי קשר לגזענות, שהפכה רלוונטית רק בסוף שנות ה-70 אחרי המהפך או אפילו בשנות ה-80. אני גם לא מאחל לבית"ר לרדת ליגה אלא להיות קבוצת מרכז טבלה ששולחת שחקנים לים כבר בפברואר

טל 12 23 בדצמבר 2011

הדרת ערבים מהמרחב הציבורי בישראל היא חלק בלתי נפרד ממהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

טימי 23 בדצמבר 2011

ביג לייק לפוסט

אודי 24 בדצמבר 2011

אני לא חושב שתפקידה של התקשורת הוא לחנך. להוקיע קבוצה מתחום הסיקור הוא צעד קיצוני ומוערבות כזו פרושה נקיטת עמדה פעילה וקביעת נורמות וערכים חברתיים. לדעתי, זהו תפקידן של הרשויות. מנגד אין ספק שהתקשורת בישראל ובספורט בפרט לא לוקחת אחריות ומשתפי"ת של האלימים והקיצוניים ואף מלבה ומנציחה פעולות כאלו. למשל, כשבוואן מחליטים לפרסם תמונות של כתובות נאצה וצלבי קרס (מקרה 'הטושים והשואה בבלומפילד') בהומפייג' במשך כמה ימים, זה הפרס הגדול ביותר לעבריינים.

אביאל 24 בדצמבר 2011

חנן – לצערי הלוגיקה שלך קצת שגויה. זה לא "זה כמו להצדיק פדופיל שאונס ילדים בגלל שאנסו אותו בתור ילד." אם כבר, הלוגיקה הנכונה היא שמישהו שנאנס על ידי פדופיל ישנא פדופילים.

חנן 24 בדצמבר 2011

לא הקשבת למה שניסיתי להגיד. אני לא חושב שהשנאה ל"ערבים" נובעת מהסכסוך, אלא ממאפיינים חברתיים.
מעבר לכך, בכל קבוצה גזענית תשמע הצדקות שונות לגזענות, ותמיד הן ישמעו כהגיוניות ביותר מבחוץ. אבל ברגע שאדם שונא קבוצה ומסרב להבחין ביחידים שמרכיבים אותה, מגדיר אותם כאויב יחיד ולא כאנשים בעלי דעות שונות ומגוונות ורצונות וצרכים זהים לאלו שלו, הוא גזען. ואפילו במקרה קיצוני – גם יהודי ששונא גרמני שמעולם לא פגש הוא גזען, וגם אם אנחנו מבינים את הסיבה לכך, זה לא הופך אותו לפחות גזען או את הגזענות ליותר בסדר.

חנן 24 בדצמבר 2011

כמובן, הכוונה היא שהיהודי שונא אותו רק בגלל שהוא גרמני ולא בגלל מעשים שעשה.

אמיר 24 בדצמבר 2011

מסכים עם כל מילה!!

mnm 24 בדצמבר 2011

ברגע שבעולם יתעלמו מבילבאו גם אני יתעלם מבית"ר, עד אז תפסיקו לזיין תשכל ולהתיפיף עם צדקניים כאלה ואחרים, זכותה של כל קבוצת אוהדים לקבוע את דפוסהקבוצה שלה גם אם הוא כולל גזענות אלא אם כן הוא מביא לאלימות ותאמינו שקודם יפסיקו אוהדים לזרוק על המאמנים היהודים שלהם מוטות ואז נעבור לבעיות האלה, קודם בא נדאג לעצמנו ואניט בטו שאותו של חיפה נקרא בפי עותנאים כמוך לא גזען לא שאני חושב שאתה מצדיק את המעשה שלו0אם ח"וח זה התפרש כככה).

בוב השקט 26 בדצמבר 2011

רק מתוך עניין, האם אתה באמת טיפש מספיק כדי לחשוב שזה אותו דבר, או שאתה סתם מנסה לגרום לויכוח?

אביאל 25 בדצמבר 2011

חנן – אם תעשה מחקר מקיף ורציני ואנשים ישתפו איתו פעולה אני מניח שהתוצאות יהיו שונות, אתה לוקח נתונים מהתקשורת, שהולכת עם מצלמה ליציע המזרחי של טדי, מחפשת לא את האוהדים הנורמלים, אלא את המפגרים שברגע שהם רואים טלווזיה הם מדברים שטויות, כאשר לידם חברים שלהם ובעיקר ילדים בני 15 שלא בדיוק מבינים כלום בחיים ואז בטוח שתשמע הערות גזעניות כלפי ערבים, אבל אם תשים ערבי שעובד איתו יום יום 15 שנה לידו (וכמו שכבר כתבתי, הרבה מאוהדי בית"ר הם עצמאיים או שכירים שפוגשים יום יום ערבים במהלך העבודה) הוא לא ידבר ככה. אם מהתקשורת שמחפשת רק את המטומטים ולעולם לא תראיין אדם נורמלי ואני לא מדבר רק על ענייני ספורט, מספיק היה לראות את הראיון ההזוי עם השכנה של קצב, אז כנראה שהעובדות שאתה מסתמך עליהם הם לא הכי מדויקות. זה שאתה מסיק מכמה אוהדי טיפשים שדוחפים להם מצלמה לפנים והם רוצים לצאת מצחיקים לחברה ככאלה שמכלילים, הם הרי גם יגידו לך שהודים הם טיפשים וסינים מסריחים אם תשאל אותם, זו לא גזענות זה במקסימום בורות, טיפשות ויתר הביטויים שהתקשורת בזממנו אוהבים לשדר בשידור חי. זה בדיוק כמו הלך הרוח של התקשורת ושדה באזר חוטא בה גם כן, כאילו שביום שישחק שחקן ערבי בבית"ר, יגמרו כל הצרות של הקבוצה.

alapi 25 בדצמבר 2011

פוסט ראוי. כל הכבוד

Comments closed