יומן הנרגן / יואב בורוביץ': ימים בינוניים מאוד לכדורסל

.

.

.

.

.

.

.

.

***

תחושה רעה הייתה לי כשצפיתי במשחק בין מכבי תל אביב לברצלונה. הרגשתי שאני מוקף באנשים נבערים ורעים. כי הם לא דורשים כדורסל אתלטי. כי הם לא מבינים מה זה כדורסל טוב.

ראיתי קבוצה נטולת כל אתלטיות, בלי אף גארד שמסוגל לחדור לסל. עם שני שחורים (נדונג, פיט מייקל) שלא תרמו למשחק כלום. עם לבנים בלתי אתלטים בעליל, למעט הבלחות קטנטנות פה ושם. מולה ראיתי קבוצה עם מעט אתלטים, אך גם הם אינם די מוכשרים (לפחות לא היו במשחק האחרון). לא ראיתי בכלל את ליאור אליהו. סופו כמעט לא עשה דבר. למעט קית' לנגפורד ודמונד מאלט במחצית הראשונה בלבד, מכבי לא הפגינה שמץ של כדורסל אתלטי. וכשאין אתלטיות, אין איכות. כדאי להבין זאת.

מעטים הם יחידי הסגולה, כמו חואן קרלוס נבארו (אגב, אתלט לא רע בכלל), שמסוגלים להצטיין על פני תקופה ללא אתלטיות מובהקת. אז יש לה לבארסה עוד כמה שחקנים לא אתלטים במיוחד אבל טובים, כמו ארזם לורבק, פראן וואסקז ואפילו ג'ו אינגלס- אבל אין לה כמעט כשרון כדורסל אמיתי. קבוצה קצת יותר קומפטנטית ממכבי עושה לה בית ספר.

*

מה שאני חש בנוגע למשחק האחרון אני חש כלפי הכדורסל האירופי כולו. ליתר דיוק היורוליג, כי כמעט כל האירופאים הטובים משחקים ב-NBA. נשארנו עם הבינוניים והלא אתלטים. וגם האמריקאים הזרים הרבה יותר חלשים מבשנים עברו. כי ה-NBA עם הרבה יותר קבוצות והסגלים בכל קבוצה יותר גדולים. הזרים שמגיעים ליבשת הישנה הם סוג של בדיחה באמריקה. ואנחנו נותרים עם כדורסל שהוא סוג של בדיחה. עצובה.

*

אני גם לא נלהב ממה שקורה ב-NBA בשנים האחרונות. בעיקר השנה. לוח המשחקים פסיכי ולא ספורטיבי (אי אפשר לשחק כל כך הרבה משחקים בכזו תקופת זמן קצרה. זה פאתטי. זה אכזרי. זה רדוף בצע). אבל אני הרבה יותר מודאג ממספר הקבוצות הגדול מדי (30).

לא צריך כל כך הרבה קבוצות בליגה. מרביתן לא מספיק טובות. אנחנו רואים מאזנים טובים מאוד בקבוצות לא מספיק טובות. פילדלפיה בלי אף אולסטאר עם 12- 6; אטלנטה, שהפסידה בבית למיאמי נטולת לברון ו-ווייד עם 13- 6; אוקלהומה סיטי עם 15- 3, דנבר נטולת כרמלו עם 13- 5.

באמריקה מכנים זאת INFLATION OF GRADES. כינוי גנאי לאוניברסיטה לא מספיק טובה שנותנת ציונים טובים לתלמידים לא מבריקים. לצערי זו ה-NBA של היום. אני מקווה שלפחות הפלייאוף, כמו בכל השנים האחרונות, יציל את רשמי העונה הסדירה המייגעת והמשעממת.

*

לצערי גם בכדורסל המכללות, אולי האואזיס האחרון של טוהר, תשוקה, וכבוד למאמן, המצב פחות טוב בשנים האחרונות. זה התחיל עוד בשנות ה-90' כאשר עילויי התיכונים נבחרו היישר ל-NBA. התוצאה היתה שהכשרונות הגדולים ביותר נעדרו מהמכללות. אז שינו זאת לפני כמה שנים, וכיום כולם חייבים ללכת למכללות, אך רק לשנה אחת. אז כמעט כל העילויים עוזבים לאחר אותה שנה.

מי שנשאר בקולג'ים אלו שחקנים פחות טובים. או שחקני שנה ראשונה שגם אם הם מאוד מוכשרים הם עדיין מאוד בלתי מנוסים. זה גורם לכך שכמעט לא מיוצרות אימפריות דוגמת העבר. הקבוצות הטובות כבר לא מספיק טובות. אין את דיוק הגדולה, או את צפון קרוליינה הגדולה, או את קונטיקט הגדולה, או את UCLA הגדולה. רק קנטאקי כביכול מביאה את הכי הרבה טאלנט, אך כמעט כל שחקניה עוזבים אותה לאחר שנה. זה משאיר לנו קולג' בסקטבול עקר מכשרון גדול ובעיקר מהמשכיות.

*

מצב הכדורסל בעולם יכול להיות הרבה יותר טוב. אבל אני עדיין אוהב את המשחק. ועוד לא הזכרתי מילה על השיפוט הזוועתי באירופה,  שגורם גם למעט המשחקים הטובים להפוך למייאשים. בקיצור – המצב חרבנה. לפחות שלברון ייקח אליפות ב-NBA ונראה טורניר מוצלח ב-NCAA ואולי גם איזה פיינל פור סביר ביורוליג. דיינו.

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

"דה באזר" בפייסבוק

יואב בורוביץ' ב"דה באזר"

על גיוס בני הישיבות
ההפסד המיותר בליברפול

15 Comments

בני תבורי 28 בינואר 2012

לא נעים, בכל זאת אוהד את מכביסל והתבאסתי בחמישי האחרון, אבל אני חושב שאתה צודק.

אנונימוס 28 בינואר 2012

אחת הפעמים היחידות עד כה שאני קורא ניתוח שלך ופשוט מסכים.

MOBY 28 בינואר 2012

לעוס למדי ופשוט ברובו לא נכון.
הגיע הזמן שתתרכז באתלטיקה, גבוה יותר, חזק יותר, מהר יותר ואינדוידואלי יותר.

ארבם 28 בינואר 2012

הכדורסל גוסס כבר שנים רבות – ראה 'מעולם לא היה מייקל ג'ורדן' / דורפן 21/12.
הכדורגל פורח אבל הוא רקוב מבפנים – ראה 'למד משהו, מוריניו' / עירד צפריר 26/01.
עצוב אך זו האמת (ומעניין בהקשר זה שמראדונה וג'ורדן עם כל תרומתם העצומה לענפי הספורט שלהם בעצם הרסו לא פחות משבנו).
נראה שהלב של הספורט נעקר וכשהלב נעקר מה שנשאר זה רק שואו והצגה סטייל WWF כלפי חוץ ורקבון ותאוות בצע כלפי פנים.

ברוכים אוהדי הפועל תל אביב (כדורסל) שאצלם הלב חשוב מהניצחון ומעדיפים קבוצה עם לב ונשמה בליגות הנמוכות מקבוצה של כסף בליגות הגבוהות (גבוהות יחסית כמובן, בכל זאת ישראל).

מרגש ומענג לראות את ברצלונה משחקת כדורגל ומיישמת את האני מאמין שלה (אני מאמין – עוד דבר שנעלם מהספורט ובכלל) מגילאי הנוער ועד הבוגרים – אין ספק שאנחנו חוזים באחת הקבוצות הגדולות אי פעם בספורט המקצועני אך צודק עירד צפריר כשכותב שמאחורי הפנינה הנדירה הזו מסתתרים הרים של שחיתות ותאוות בצע כפי שניתן היה גם לראות באיום לשביתת השחקנים בתחילת העונה.

הספורט בדומה לאמנות משקף את המציאות ותהליכים זהים של קידוש הכסף וההצלחה מביאים לנו את הטייקונים והריכוזיות במשק הישראלי ואת תאוות הבצע והשחיתות הנוראית של וול סטריט שמחלקת לעצמה בונוסים שמנים בה בעת שהיא שולחת מיליוני אנשים לתור בבתי התמחוי.

בסוף נישאר עם קרלינג, אולי לא ענף מעניין במיוחד אבל לפחות לא עבר את הגבול מתחרותיות ספורטיבית לתחרות בכל מחיר…

בני תבורי 28 בינואר 2012

תיאור מצוין של החיים.

מיכאל 28 בינואר 2012

מסכים עם כל מילה, חוץ מזה שלברון יקח אליפות. למה ? הוא בדיוק חלק מהתופעה של כדורסל אתלטי אבל לא חכם

rondi 28 בינואר 2012

הכדורסל של לברון חכם מאד! לוקה אולי באומץ אבל אינטליגנטי ביותר

rondi 28 בינואר 2012

פוסט מצחיק.

אתה סופד לכדורסל הגוסס ומטיף לאותו סם ששגרם למנת היתר שלו מלכתחילה באותו הטקסט ממש.

ברור שברמה הגבוהה ביותר המרכיב שמנצח משחקים ואליפויות הוא המרכיב האתלטי בכדורסל של היום, אבל בדיוק בגלל זה הדבר שצריך להטיף לו הוא כדורסל אינטליגנטי וקבוצתי. היכולות האתלטיות של שחקן כדורסל ממוצע היום (בטח שהאמריקאי אבל גם האירופי) גבוהות בהרבה!!! ממה שהיו לפני עשור-שתיים.

לברצלונה ולמכבי יש אמנם סגל עמוק ומתואם אבל אני אתפלא אם יתרון האתלטיות של צסק"א לא יסחוב אותה עד הסוף השנה.
למרות שהזלזול שלך בקבוצות כמו פילדלפיה, דנבר, ואני אוסיף גם את אינדיאנה ופורטלנד מעיד שפשוט לא ראית אותם משחקים השנה, כי מדובר בקבוצות טובות שמבוססות על הנעת כדור ויצירת מצבים נכונים לשחקנים הנכונים – כדורסל בסיסי, אני מאד אתפלא אם יתרון האתלטיות הכל כך ברור של מיאמי לא יספיק לטבעת ראשונה למלך.

כדורסל הוא משחק שבו האפשרות של שחקן בודד להשפיע ולהכריע הוא גדול מאד ביחס למשחקי הכדור אבל זה עדיין משחק קבוצתי. היתרון האתלטי הוא אמנם הקלף הטוב ביותר אבל גם עם שני אסים צריך לדעת לשחק…( :

אשך טמיר המקורי 28 בינואר 2012

"מעטים הם יחידי הסגולה, כמו חואן קרלוס נבארו (אגב, אתלט לא רע בכלל), שמסוגלים להצטיין על פני תקופה ללא אתלטיות מובהקת."

אתה לוקח שיעורים מדני נוימן? :)

סוס מעץ 30 בינואר 2012

לייק

טל 29 בינואר 2012

בורוביץ,

העיסוק האובססיבי שלך בגזע מהווה סוג של פארודיה על שמאלנות. לקחת את גישת ה"בלי הבדלי דת, מין וצבע" המבורכת והמוסרית לכיוון של העדפה לאנשים בגלל צבעם, מוצאם או דתם רק שבמקרה שלך מדובר על אנשים בעלי דת, מוצא או צבע שונים מאלו שנהוג לשייך העדפה גזעית (מערבית) אליהם. זו עדיין גזענות.

וזו אפילו לא הבעיה הבולטת בטורים שלך. כל שאר הכותבים באתר כותבים על נושאים מסוימים, לרוב על ספורט. אתה כותב על עצמך. אפילו הטענות המקצועיות שאתה מעלה הן חסרות נימוק ("יניב קטן יותר מוכשר מבניון". איך? למה? במה בדיוק?) ולכן כאלה שלא ניתן לנהל עליהן דיון. זו הסיבה שטור שלך לעולם יביא לדיון מענין ופורה על מהות (כפי שקורה אצל דורפן למשל). הדיון היחידי שיכול להיווצר מטור שלך, הוא על סגנון הכתיבה שלך או על פרובוקציה מסויימת שהכנסת. וזה, מה לעשות, לא ממש מענין או חשוב.

יודע את מי סגנון כזה (שילוב של הירהורים אישיים, פרובוקציות וקביעות פסקניות חסרות נימוק) מאפייין? אחד, אבי רצון.

כסיפוביץ 29 בינואר 2012

+1

דודו פ. 29 בינואר 2012

מסכים לגמרי. אני כבר כמה שנים לא רואה משחקים של מכבי ביורוליג כי פשוט הליגה הזו לא מעניינת. אני מסתכל רק על הפיינל-פור. אין מה לעשות, נשאור באירופה שחקנים סוג ג' ומטה שלא מצאו קבוצה ב- NBA.
בעבר, כשלא כל שחקן בינוני פלוס מגאורגיה היה נבחר בדראפט, נהנינו כאן מהטופ של השחקנים האירופאים. מי שבכל זאת הלך ל- NBA, עשה זאת אחרי שכבר עבר חצי קריירה באירופה ובאמת יכולנו לראות ולהנות שבמשך שנים משחקנים נפלאים ששיחקו באירופה.

טל 29 בינואר 2012

שטויות ומקרה רוביו מדגים את זה מצוין. שחקן שכאשר הוא שיחק באירופה כולם זילזלו בו ומתגלה כשחקן NBA מצוין.

כמעט כל שחקן אירופאי שמצטיין היום בNBA (ושיחק באירופה) זכה לזלול ביכולותיו עד המעבר לNBA. אני זוכר איך הבורוביצ'ים של העולם זילזלו בפיינל פור הראשון של מכבי (בסלוניקי), פיינל פור שכלל שחקנים כמו גאסול, טורקוגלו ואוקור (שלא לדבר על בודירוגה שלא עבר לNBA). זכור איך זלזלו פה במארק גאסול כאשר הוא שיחק בברצלונה.

אבל למה ללכת לרחוק? וויל ביינום התגלה כשחקן NBA טוב. מישהו ראה אותו ככזה בתקופתו במכבי?

יואב 29 בינואר 2012

לייק!

Comments closed