יומן הנרגן / יואב בורוביץ': אלישע גדול, אתם קטנים

.

.

.

.

.

.

.

.

***

לעתים הדברים הכי מסוכנים הם המובנים מאליהם. זוועות גם יכולות להיות מובנות מאליהן (הכיבוש למשל). ואצלנו בהוויית הכדורגל הישראלי – על כל שותפיה ושחקניה – מובן מאליו שאלישע לוי עוזב את מכבי חיפה בסיום העונה.

אלו הרוחות המנשבות מחיפה וכמובן שיענקל'ה שחר לא עשה דבר כדי להזים אותן. להיפך, יענקל'ה משדר שאלישע בדרך החוצה.

אז בעינינו זה מובן מאליו, ואולי אפילו מתבקש או צודק. הרי מכבי חיפה לא הצליחה השנה והיא גם לא מציגה כדורגל טוב. אז מה יותר אלמנטרי מזה שאלישע יילך הביתה. אצלנו נפרדים ממאמנים על הרבה פחות מעונה לא מוצלחת. למכבי תל אביב לא נדרשו יותר משמונה משחקים, מרביתם לא מוצלחים, של רן בן שמעון כדי להיפרד ממנו לפני ארבע עונות.

נדמה כי אצלנו כל משברון מסכן מאמן. משבר בוודאי. עונה כמו של מכבי חיפה – ברור שאלישע חייב ללכת הביתה.

אז זהו, שבעיני זו זוועה מוסרית ותרבותית מן המעלה הראשונה. זו גם זוועה ניהולית.

כי מועדון שמחזיק מעצמו מקום עם תרבות ודרך ובנייה לעתיד לא צריך לפטר בגלל עונה לא מוצלחת. צריך לפטר מאמן אם חושבים שהוא לא מוצלח. קשה לחשוב על אלישע שהוא לא מוצלח. בארבע שנים הוא זכה בשתי אליפויות (ועוד אחת אלמלא קיזוז) והוליך את חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

זו הצלחה גדולה מאוד, שלא לומר פנומנלית. אז נכון שהיו וישנן גם תקופות פחות טובות, ונכון גם שניתן להעביר ביקורת על אלישע על בחירות די פחדניות לעתים (כולל ייבוש מתמשך של דבאלישווילי וגאדיר). אבל קשה לטעון שאלישע לא הצליח מאוד בחיפה.

אז מדוע ברור לכולם שהוא צריך ללכת הביתה?

כי אנחנו חיים בישראל, מדינה שבה היעדר סבלנות וסובלנותף בשילוב עם אכזריות ורצון תמידי לעריפת ראשים (למעט כמובן היכן שצריך לערוף ראשים, כשמנהלים בסקטור הציבורי אחראים למחדלי ענק, אבל בחיים לא מתפטרים או מפוטרים, כי הרי מושג ה-ACCONTABILITY בכלל לא קיים בעברית) הוא לחם חוק. מצטער אם המשפט האחרון היה קצת קשה לקריאה (:

אז אני מתנגד לכך שאלישע יילך הביתה. ואני הרבה יותר מתנגד לכך שההליכה של אלישע הביתה היא בגדר המובן מאליו. אני חושב שלפחות התקשורת הייתה צריכה להציב כאן אלטרנטיבה מוסרית-תרבות-התנהלותית, אך היא שוב לא עשתה זאת.

מהאוהדים כמעט ואיני מצפה לדבר. רבים מהם בגדר המון מוסת. ספק אם זו בכלל אשמתם – הרי הם בחיים במדינה שזו האטמוספירה בה ואלו ערכיה.

יענקל'ה שחר – אם יש לך שכל תשאיר את אלישע. הוא לא פחות מקצועי מראובן עטר ולמרות שהוא נחמד הוא פחות מתחנחן ומתחכם מרן בן שמעון.

מועדון גדול באמת משאיר מאמן לשנים רבות. ארבע שנים זה המון בישראל. אבל זה לא מספיק. והמחשבה שארבע שנים זה יותר מדי – כפי שאני שומע כל הזמן בתקשורת "אלישע עשה את שלו. ארבע שנים זה הרבה יותר מדי. הגיע הזמן למשהו חדש" – היא כזו שאני מתעב.

לפעמים גם פחות מארבע שנים זה יותר מדי. אבל לא במקרה הזה. ומי מכם שגורמים לנו לחשוב שזה יותר מדי, או אלו שפשוט מקבלים כמובן מאליו שאלישע הולך הביתה בסיום העונה – וזה כמעט כולם על פי הבנתי – אתם, אתם אשמים לא קטנים במצבו של הכדורגל הישראלי בפרט והתרבות (או היעדר התרבות) הישראלית בכלל.

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

יואב בורוביץ'  ב"דה באזר"

"דה באזר" בפייסבוק

*

לקחנו גביע בכדורסל!
כוחה של נאמנות (פרידה מטים וויקפילד)

64 Comments

ארזיניו 18 בפברואר 2012

סה"כ אני מרוצה מרוח הדברים, אולם בה בעת, אל לנו לשכוח את הכדורגל הפחדני והמשמים שאפיין את מכבי חיפה לכל אורך התקופה.
אי אפשר לחשוד בי שאני אוהד חיפה, אבל תמיד הערכתי אותה על הברק והכדורגל המלהיב ושמח. אלישע הרס את זה, ולכן, הגיע הזמן שיפנה את הבמה.

הופמן 18 בפברואר 2012

פוסט טוב. מי שקורא אותי בבלוג או בתגובות פה יודע שאני מסכים עם כל מילה.

amitpros 18 בפברואר 2012

בורוביץ'
אתה צודק ברוח הדברים.
לא ברור גם לי למה אחרי שחצי קבוצה עזבה בשנה השנייה ברציפות,מאמן צריך ללכת הביתה ,בטח אחרי שהביא 2 אליפויות ועוד עונה עם מספר הנקודות הגבוה ביותר…
אלישע עשה טעויות והוא כמובן לא נקי מאשמה באיך במכבי חיפה נראתה,אבל מגיע לו לפחות עוד שנה אחת.
ואגב
הספסול של גאדיר מוצדק לחלוטין,בלי קשר לכאבי הגב של גאדיר,הבחור לא מתאמן ברצינות,לא ממלא הוראות במגרש,וחושב שאחרי שהוא שם גול אחד בפתיחת כל עונה הוא חצי אלוהים וחבל כי יש לו כדורגל.

יאיר אלון 18 בפברואר 2012

מסכים איתך בכל מילה, מיותר יהיה להוסיף ולהכפיל.

בכל זאת איזושהי נקודה חיובית בכל העסק הן מצד חיפה והן מצד אלישע.
אלישע ממשיך לתת את הכל לחיפה, כולל בניה לעתיד למרות שברור לו שילך הביתה.
זה לא רק מראה על מקצוענות אלא גם על חשיבה נכונה שאומרת שילוב צעירים ובניה לעתיד כל הזמן כחלק מתכנית העבודה.
וגם יענק'לה שחר שלטעמי טועה שמפטר מאמן כמו אלישע (אם יש איזושהן טענות מרכזיות לאלישע בקדנציה בחיפה זה הכדורגל הלא מספיק אטרקטיבי שהקבוצה שיחקה והבאת זרים לא מספיק איכותית. קשה להאמין שעטר או בן שמעון עדיפים עליו בקטע הזה ממה שהוכיחו עד כה בקריירת האימון שלהם, ושניהם מאמנים מהטובים שיש לנו) ממשיך כל עוד לוי במועדון לתת לו את מלוא הגיבוי מול השחקנים.
עדיין ברור לשחקנים שאי אפשר לבזות את המאמן. וזה בטח לא דבר מובן מאליו בכל מועדון בארץ.

B. Goren 18 בפברואר 2012

יש לי הרגשה באונדי חיפה עוד יתגעגעו אליו.

B. Goren 18 בפברואר 2012

שאוהדי חיפה, כמובן.

MOBY 18 בפברואר 2012

מספיק פעמים נכתב פה שאלישע כהן צריך להמשיך.
והמאמן של היום טוב ומנוסה מהמאמן של לפני 4שנים. חבל לאבד את הניסיון הזה.
אבל יש חלום לראות תלתלים על הספסל וזה לא קשור לכלום חוץ מנוסטלגיה וריגושים של ילדות. התלתלים הוכיח כי הוא ראוי. חלק מתרסות הספורט היא עבודה של סמלים במועדון.
המאמן שלנו נראה כרגע כמישהו שלא נהנה וזה אשמתו של הבעלים, אסל במצב שנוצר רק גביע ומקום שני שלישי יאפשר את הדיון על הישארותו של אלישע כהן.
וחלק מהתרבות הוא לקרוא למאמן בשם משפחתו. לא נראב ךי

יבור 18 בפברואר 2012

"וחלק מהתרבות הוא לקרוא למאמן בשם משפחתו".
עדיף לכתוב רק שם פרטי אם לא יודעים מה שם המשפחה…

MOBY 18 בפברואר 2012

צודק לפעמים הפרעות הקשב משתלטות עלי.
אין לי אלה להגיד יצאתי דבע.
לעזאזל הארק והסמרטפון.

ריקי רומא 18 בפברואר 2012

את מי אתה אוהד בורוביץ?
בטח שלא את חיפה אחרת לא היית פולט כל כך הרבה שטויות,
אני בכלל מטיל ספק אם אתה אוהד איזושהי קבוצה..

מי אתה שבכלל תעביר ביקורת על יעקב שחר, מה אתה עושה חוץ מלהתלונן כל יום?

ניתאי 18 בפברואר 2012

עוד שנייה יגיע קסיוס ויסביר לך בדיוק למה אתה טועה, אבל בינתיים בוא נגיד שהעסק של אלישע הוא מאוד לא חד צדדי.
כן, בהחלט יש את חצי הכוס המלאה של התארים וההישגים ועוד כמה דברים. אבל יש גם חצי כוס ריקה: הכדורגל הלא מלהיב, ההסתמכות על קטן, הכשלונות באירוםה, אי קידום הצעירים (הם מקבלים דקות משחק, אבל לא ממש מתפתחים) ועוד. בקיצור – לא שחור ולבן.
והשאלה מה שחר מצפה מהמאמן שלו. כי אם הוא רוצה שיקדם אותו באירופה (שבתנאים החדשים של ליגת האלופות זה לגיטמי), אלישע הוא לא האיש. אם הוא רוצה להתמודד כל שנה בצמרת (ובמינימום הוצאות), אולי כן. בקיצור, יש ויש.
אישית אגב אני לא אתנגד לראות את אלישע עוד עונה, אפילו אם זה לא מה שיגרום לי לרוץ לקנות מנוי, אבל גם על מינוי של כשרונות צעירים כמו רובן ורב"ש אני לא אתלונן.
דרך אגב בורוביץ, אם כבר הנרגן. שמעת שנשיא גרמניה התפטר עקב חשדות לשחיתות ואמר ש"הוא מרגיש שאמון הציבור בו נפגע" (אני כמובן מסתמך על התקשורת הישראלית). ואצלנו שרים לא יתפטרו (או יפוטרו) לא משנה כמה חמור יהיה מה שיגיד עליהם אחד, מבקר המדינה. זה מנרגן.

פרלה 18 בפברואר 2012

מי שמתעמק מספיק שנים בעניני הנשיא והמועדון מבין שגם אם אלישע עם רגל אחת בחוץ הוא עדיין עם רגל אחת בפנים.
בטח כשהגביע ואירופה עדיין על השולחן.
ובוודאי כשהגט בין שרצקי לרב"ש לא נחתם.
מנגד, פוסט כזה לפני חודש היה פשוט מגוחך.
מכבי חיפה ללא תוצאות אינה אותה אמפריה.
אני בין המצדדים באלישע אבל לחובתו גם נקודות כשל חמורות לאורך ארבע עונותיו. חלקן עלו לנו בבריאות, בתארים ובממון: הפסד אליפות הקיזוז, ההדחה מול מינסק, הייבוש של בנאדו והשחרור של דבה, ההפסדים בשני גמר גביע.
העונה הנוכחית.
הנשיא ממתין לראות מה תוצאות העונה שלנו (ושל רובן ורב"ש).
גם עונת נסיון של רב"ש באירופה לא תזיק.
קריירת אימון ארוכה מקריירת משחק והחיפזון מהשטן.
הנושא הכי פחות מטופל, לצערי, והכי רלוונטי, הוא עיצוב המועדון ושיווקו לקראת המעבר לאיצטדיון החדש (ולא נכנס שוב לויכוח אודות שמו).

קונגרס בזל 18 בפברואר 2012

פה בישראל אין מהלעשת רוצים שינויים , הצלחות מהירות ולצערנו זה פוגע בהרבה דברים…
מה שמצחיק בסיפור הזה שאלי טביב יקח את אלישע לשנה הבאה והוא יקח אליפות ואז יהיה עצוב מאוד …בורוביץ הקונגרס בבזל אוהב אותך!!!

מוזגטס 18 בפברואר 2012

כרגע גרמת לי לחשוב את המחשבה הכי נוראית שיכולה להיות.

בני תבורי 18 בפברואר 2012

ספר ספר…

אפריים 18 בפברואר 2012

בהנחה שמוזגטס אוהד הפועל (מצטער מראש אם לא…)- המחשבה שאלי טביב ישאר גם בעונה הבאה היא די נוראית.

מוזגטס 18 בפברואר 2012

מקבל את התנצלותך אפריים. אני אוהד חיפה שרוצה מאוד שאלישע לוי ישאר במועדון. לא חושב שיש מאמן אחר בארץ (מדור המאמנים החדש, וגם הישן – הם רובם פרשו) שראוי יותר ממנו לאמן את חיפה. בגלל שלוש העונות הראשונות שלו במועדון. בגלל שאני מזדהה עם הדמות שלו. ובגלל שאני לא חושב שרב"ש יכול לעשות את אותן תוצאות. ועם כל הכבוד לרובן השחקן, ויש הרבה כבוד (הוא הסיבה שהתחלתי לאהוד את חיפה) כמאמן אני לא רואה אותו מצליח יותר בחיפה.

אז הסיוט שלי מגיע מכך שאני מאמין באלישע ומתחלחל מהפועל. קבוצה שמסמלת עבורי הרבה מאוד חולי, יותר מבית"ר ירושלים. אז הצלחה של אלישע בהפועל (והוא יצליח) זה הסיוט שעלה לתודעה כשאחד מהשותפים לחזון המדינה ( (: ) החליט לכתוב כאן תגובה.

Sooner 19 בפברואר 2012

אל תדאג, אדוני המחולחל (אגב, האייפון מתקן אוטומטית ל׳מלוכלך׳), שמשווה את הפועל תל אביב לטינופת הפאשיסטית והאלימה שמתקראת בית״ר ירושלים. אתה טועה פעמיים: אלישע לא יצליח בהפועל ואלישע לא יהיה בהפועל, גם אם הצבת נימוקים משכנעים כמו ׳והוא יצליח׳. מצחיק אותי ופאתטי בעיניי איך כל פעם מחדש אוהדי מכבי חיפה, הדורסת שבקבוצות, שוגים בתפיסת המציאות כשהם מבקשים לחזות את עתידה של הפועל תל אביב. פה בעל בלוג מנבא לה אליפות העונה, שם מגיב חוזה לה הצלחה עם אלישע לוי וכל זה בשילוב מושלם של חוסר הבנה, ניתוק וניסיונות מינחוס ילדותיים. עוד הוכחה שלא צריך להבין יותר מדי בכדורגל כדי לרדוף אחר מיצויו המושלם בקבוצתך. הייתי אומר שזה פרובינציאלי, אבל בדיחות ארומה וחיפה כבר מיצו את עצמן. רק אומר שמכבי חיפה שמסתכלת על המועדון החולה מיפו בחשש משול בעיני לגנרל שמפחד לישון לבד בחושך. 

ניינר 18 בפברואר 2012

אלישע אחלה מאמן, מה שדופק אותו זה הכשלונות באירופה. עם רובן חיפה לא תגיע לחצי מההשגים של אלישע. יאללה אלישע, בוא לביתרֱ, אין מישהו שהייתי רוצה יותר ממנו בטדי

קורא 18 בפברואר 2012

אתה לא חושב שלאמן בלאומית זה קצת TOO MUCH בשבילו?

rondi 18 בפברואר 2012

הטקסט מנותק מהמציאות. יש רק אדם אחד שיחליט אם אלישע נשאר או לא וקשה להגיד לאור ההתפתחויות שההחלטה שלו מובנת מאליה. השידורים שאתה קולט הם רק בראש שלך.

אתה לוקח כמובן מאליו שה"עונה הלא מוצלחת" היא הסיבה לשחרורו הצפוי של אלישע ומרדד את כל שאלת היותו מאמן מוצלח למבחן התוצאה. שתי האליפויות והגעה לשלב הבתים לא הופכות אותו למוצלח כמובן מאליו. ביסוס החלטה רק על סמך זה היא זוועה ניהולית לא פחותה.

העונה הראשונה של אלישע בחיפה עלתה על כל הציפיות. מאז, הקבוצה של אלישע נתקע שנתיים במקום והשנה הלכה לאיבוד לחלוטין. מכבי חיפה של אלישע לוי היא קבוצה גם פגיעה ורכה מתמיד וגם לא מאוזנת. בסיס ההגנה שהיה סביר בעונה הראשונה הלך והתפורר, הקישור מעולם לא חסר יצירתיות אבל חסר סדר לחלוטין והחוד אימפוטנטי ומסורבל. שחקנים מוכשרים לא באים לידי ביטוי ובחירת הזרים אפורה במקרה הטוב ולא מדויקת (בלשון המעטה) במקרה הרע.

אלישע לוי נכשל למעשה כבר בעונתו השנייה בקבוצה אך היות והוא נמצא במועדון הכי מתורבת בארץ מבחינה ניהולית הוא המשיך לקבל קרדיט עוד שנתיים (ולדעתי שנה אחת יותר מדיי…).

לך תתרגן על עץ אחר.

בר שושני 18 בפברואר 2012

"מועדון גדול באמת משאיר מאמן לשנים רבות. "

מנה לי בבקשה חמישה מועדונים אירופאים גדולים שהשאירו מאמן ליותר מ-4 שנים. אסור לך לציין את יונייטד, כי פרגי הוא לא מאמן רגיל.

בר שושני 18 בפברואר 2012

הכוונה היא כמובן "שמאמנם מכהן בפועל ואימן ארבע שנים אחרורה", לא למועדונים שבהסטוריה שלהם יש איזה מאמן שאימן יותר מ-4 שנים.

ג'ינולה 18 בפברואר 2012

הסיבה בגינה אלישע צריך ללכת הביתה לא נעוצה רק בו. קבלת ההחלטות במועדון בעונות האחרונות היא מתחת לכל ביקורת – פשוט לא פוגעים בכלום. תארים זה אחלה וזה בהחלט העניין המרכזי, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שיענקנלה השאיר את אלישע עד עכשיו משיקולים טכנוקרטיים. אלישע הוא Yes-Man אולטימטיבי.בדיוק מהסוג ששחר אוהב כדי שהעסק ימשיך לדפוק.שחר והסוכנים שהוא עובד איתם מנחיתים לו זרים, ומעיפים אותם משיקולי אינטרסים בהינף יד(אדריאן סילבה לדוג').שחר "רומז" ללוי לשלוח ליציע שחקנים כמו גאדיר ודבאלישווילי, ואז, בן רגע – להחזיר אותם בהרכב לכבוד הסקאוט שהגיע לראות אותם מפולין.
שחר מנחית פלופים כמו בוליאט ושאראנוב, למרות שאלישע בכלל רצה להמשיך עם דווידוביץ' לבד.
אלישע צריך ללכת הביתה כי לאלישע אין מילה במועדון. הוא חלש מידי,ולא סתם הביקורות על כך שהוא לא מתאים למועדונים גדולים.
וכן, גם את שחר- עם כל הכבוד הרב שאני רוכש לו – צריך לנער. ניהול הספורט המקצועני השתנה בעשורים האחרונים, והכדורגל ב 2012 הוא לא אותו כדורגל של תחילת הניינטיז.

מיכלס 18 בפברואר 2012

מסכים איתך ג'ינולה.

ציינת מקרים ספציפיים,מצד אחד שחר בנה תשתית ניהולית ראויה וחזקה, אבל מצד שני ישנן בחירות מקצועיות מוזרות (להביא שוער זר,תמיר כהן,ושלל הזרים שהאחרון שבהם לא בסגל אחרי משחק אחד-אלו רק טעויות של העונה האחרונה).

מתסכל לחשוב על פיספוס הפוטנציאל של קבוצה אחת שמתנהלת פה כמו שצריך.אילו היתה נכונות להשקיע טיפה יותר בזרים, להחליט שלא מוותרים בכל מחיר על שחקנים ספיצפיים, ועשות הכל שיגיע קהל למגרשים (כדורגל טוב,מחירים זולים).

כל זה היה עולה אולי עוד 10 מליון ש"ח בתקציב לשנה (במושגים של שחר – לא אובדני), והיה מאפשר לחיפה להיות קבוצה צ'מפיונס כל שנה,בעלת תשתית אוהדים רחבה יותר ובכלל, כמוצר אמיתי.אבל לא התקדמנו, ואף הלכנו אחורה ב12 שנים האחרונות, לא מימשנו אפשרויות לתנופה אמיתית ואנחנו כמו תמיד חסרים רעננות וחדשנות.

עצוב שאנחנו המועדון הטוב בארץ.

דורפן 18 בפברואר 2012

מיכלס – אני רוצה להעיר רק לדבר אחד שכתבת – שבניהול נכון חיפה יכולה להיות קבוצת צ'מפיונס כל שנה.

הנחת עבודה כזו, כאילו שמשם יבוא הכסף, היא הימור מסוכן. אופ"א אמנם נתנה חמש מקומות לאלופות של מדינות קטנות במפעל. אבל את ההנחה הזו "צמפיונס כל שנה" עושים גם בצ'כיה, סרביה, קרואטיה, רומניה, סלובקיה, ביילורוסיה, דנמרק, שוויץ ועוד שורה ארוכה של מדינות בהן החומר המקומי הרבה יותר טוב, לפעמים יש יותר כסף ותמיד יש יותר מסורת.

מי שחושב שאפשרי לעלות כל שנה לצ'מפיונס שוגה בחלומות. מי שמסתמך על זה – לוקה בהפקרות.

מיכלס 18 בפברואר 2012

דורפן- אכן , זאת היה נקודת מוצא מוגזמת , עוד שכתבתי אותה עבר לי בראש ניסוח כמו "קבוצת פוטנציאל לצ'יימפונס".הנק' היא שאני מאמין שחשיבה חדשנית ומיוחדת היתה יכולה לקדם את מכבי חיפה את השלב הכל כך חשוב שבו נשארנו במקום.

אני מדבר על עליה של גג 15 מליון (4 מליון בדולר !) בתקציב לעונה.אני אפילו לא מצפה לזרים ברמה זוטא, או חס וחלילה יעקובו, לא זה מה שייחד אותנו.אבל 15 מליון, כמו החלטות מקצועיות טובות יותר היו עוזרים להוריד את מחירי הכרטיסים ל20 ש"ח (כן 20),משאירים את תומר חמד (כי מקצוען היה מבין שהוא ספורטאי מעולה,ועוזרים להביא זרים שלפחות לא היו בגדר 'פלופ' (הבחנה נוספת בין ספורטאי (לוחם), לבין מתחזה.

אלה היו עוזרים ביצירת מסורת,קרבה לקהל ובעונה האחרונה היו לדוג' היו מאפשרים לעבור את גנק (חוסר ניצול מצבים בבית, וכמה ברור היה שנפסיד בפנדלים) או לפחות להעפיל לשלב הבא בליגת האירופית (איזון לתקציב)

אני לא מקבל את דוקטרינת "קפיצת האגרוף" של שחר.נכון, אין טעם בתקציב של 100 מליון,נכון לא צריך לקנות את ברק יצחקי ולשלם לו כאלה סכומים, אבל יש דברים שפשוט אסור לותר עליהם.

דרור רייכר 18 בפברואר 2012

מיכלס,
אני חושב שהראייה שלך מאוד צרה (במקרה הזה).

דבר ראשון: שחר הוציא העונה הון (במונחים של כדורגל ישראלי) על שראנוב ובולייט, והביא גם את תמיר כהן במשכורת מנופחת, מתוך ראייה שאלה יהיו העוגנים שלו ב-2-3 שנים הקרובות. בדיעבד הוא טעה, אבל ככה זה בספורט. הרבה פעמים אין יחס ישיר בין הכסף שאתה משקיע לתוצאות. אפשר לבקר את מכבי חיפה על הבחירה בשחקנים הספציפיים, אבל אי אפשר לטעון שלא הוציאו מספיק כסף בקיץ על שחקני רכש איכותיים.

שנית, התפישה לפיה בעלי קבוצות ספציפיים (שחר, שירצקי, גולדהאר ברקת) הם פילנתרופים פר אקסלנס היא אחת הבעיות הגדולות של אוהדי הכדורגל בישראל בכלל ושל תקשורת הספורט בפרט. אף אחד לא נמצא בביזנס הדורשני והמעיק הזה לשם שמיים. הכשל התודעתי הזה חייב להיפסק (בורוביץ' – לטיפולך?).

שחר לא תורם כסף למכבי חיפה, הוא משקיע כסף שאמנם לא חוזר אליו באופן ישיר אבל בדרך עקיפה – פרסום לחברות שלו, פרסום אישי, פתיחת דלתות בעולם העסקי וכו' – יוצר לו רווח לא מועט.

אם היה משתלם לו, עסקית, להגדיל את התקציב בעוד 10 מיליון ש"ח – הוא היה עושה את זה. כרגע, במציאות הנוכחית של הכדורגל הישראלי, זה פשוט לא משתלם לו.

לגבי אלישע – טור מדוייק, נכון ועצוב.

הופמן 18 בפברואר 2012

אני חושב שיש כאן דפוס מתוכנן ומחושב יותר: בכל פעם שנכנס כלי חדש ועשיר יותר למשחק, שחר מכריז על "שבע השנים הרעות" (פחות או יותר) בהן ייבחן השחקן החדש. כמעט תמיד (אם לא תמיד, אין לי כוח לבדוק) זה אורך פחות משבע שנים עד שהשחקן יוצא, ומכבי חוזרת להיות הגורם המוביל.
אני עוד לא יודע מה יקרה כשהיריב העשיר יותר יחליט להישאר "לתמיד". אבל לדעתי יש סיכוי לא רע שבמצב כזה שחר כן ייכנס למלחמה ישירה. הוא לא יוותר כל כך בקלות על המעמד שלו ושל מכבי שלקח לו שנים להשיג. בינתיים אין ממש טעם.
אני מסכים עם דרך פעולה כזו (כשהאינטרס שלי כמובן הוא ששחר יישאר).

מיכלס 18 בפברואר 2012

דרור- לפסקה הראשונה: דיברתי על שינויים בתפיסה, ולא רק על "העלאת התקציב", אין הסבר הגיוני להחתמת תמיר כהן: הוא שחקן ישראלי, איש מקצוע אמיתי בעל חזון היה צריך להבין שהוא לא הדמות להוביל קבוצה,מעבר לזה שהבנאדם לא שיחק שלוש שנים, ומעולם לא גילה יכולת טובה.אני רואה בכך סימפטום להחלטה שהיא במקרה הטוב בזיון מקצועי.

לפסקה השניה:אני לא תקציבאי, או כלכליסט.אבל כמובן לא דיברתי בטרמינולוגיה של פילנטרופיה או משהו דומה.העלאת התקציב 3 מליון דולר זה לא להשתגע.זה יאפשר להוריד מחירים ואולי להגיע לפוטנציאל שהוא בטח קרוב ל10 אלף אוהדים למשחק.כך גם השקעה מינימלית היתה יכולה לשפר סיכויים בענק להגיע לליגת האלופות (השנה למשל) ואיתה כיסוי תקציב שנתי לפחות.כך גם שיפור הסיכויים לליגה האירופאית, לזכייה באליפות,בגביע, ובגביע הטוטו.

מכיוון שאין לנו נתונים, ואנחנו גם לא יודעים את רוחב השיקולים הדיון צריך להתרכז בהנחה שזה אפשרי.ולדעתי חבל.

בנוגע לשיקולים של בעלים. אני לא חושב שיש פה שיקולים כלכליים נטו.כמו שאמרת המקצוע דורשני ואם מכירים את השוק והמקצוע אפשר להבין שלא תהיה פריצה כלכלית ממנו(אלא אם אתה מתעסק בדברים לא חוקיים).דווקא רב הבעלים הם אנשי עסקים "שהגיעו למצב שהם מסופקים מהעסק שלהם" (אנגילידיס על גולדאהר) והם מחפשים אתגר משמעותי אחר.

הופ- אני רואה את הדברים אחרת. אני לא חושב שהכל מתוכנן, או ידוע מראש.אבל יש לקבוצה 'לייף צ'ייניג' פוינט' עוד שנתיים עם אצטדיון חדש, ואנחנו צריכים לחשוב על חילוף הבעלים מפאת גילו ואם אפשר הרחבת התקציב.

הופמן 18 בפברואר 2012

מיכלס – להחליף את הבעלים מפאת גילו? חס וחלילה. אני מוכן למות לפניו, ושהוא יישאר.

מיכלס 18 בפברואר 2012

כוונתי היתה להתכונן להחלפתו (מצב שיקרה ולא מצב שאנחנומייחלים לו)

בכל מקרה,

.You have one chance to die for someone, I would use it better

איתמר 18 בפברואר 2012

מסכים עם כל מילה.

קסיוס קליי 18 בפברואר 2012

ביקשתם קיבלתם:

בורוביץ, תן לי קצת לעזור לך. כתבתי את זה 100 פעם ב 100 סגנונות שונים אבל בשבילך נעשה זאת שוב.

1. אתה לא אוהד מכבי חיפה- מה זה אומר? שלא איכפת לך בעצם מהקבוצה ואתה סתם פולט שטויות כאילו אובייקטיביות.
אבל זה קשקוש אחד גדול.
בכדורגל משונה ממקומות אחרים, אי אפשר לשפוט ממקום נייטרלי.
רק אוהדי מכבי חיפה מבינים מה זה מכבי חיפה!
תשמרו את התייפיפיות הזו לקבוצות שלכם.
אותו דבר אגב הפועל ת"א, ממש בקצרה. לכאורה טביב עושה טוב והוא בעל הבית והוא מביא את הכסף ומה רוצים ממנו ובלה בלה בלה.
אבל אין ספק שהאוהדים לא רוצים אותו ולא סומכים עליו!
לכן לא ירחק היום שטביב יהיה מחוץ להפועל גם אם יש כאלה שחושבים שטביב בתור בוס הוא לא כזה נורא וכו.
אבל רק מי שאוהד הפועל יכול להבין כמה הם רוצים להקיא את טביב מתוכם.
ואני מבין את אוהדי הפועל שחושבים בצורה הזו למרות שהביא להם כסף וכו.

2. מכבי חיפה ב 3 שנים האחרונות זה הפלופ הכי גדול שיכל להיות- כמעט כל אוהדי מכבי חיפה לא אהבו את הדרך שבה אנחנו משחקים.
כן זה הביא תארים, אז מה?
תארים לא חזרים למכבי חיפה. אנחנו לא רוצים להירדם מול הטלויזיה או המשחק.

3. אלישע לא הביא שום שחקן זר מיוחד, שום טביעת עין יוצאת דופן, היו פה רכבות של שחקנים וכלום לא יצא מזה.
הוא לא הצליח להביא קשר אחד טוב באמת במשל 4 שנים!!!
הוא כל הזמן מביא בלמים וחלוצים.
יש לנו 17 כאלה. נראה לך שככה בונים קבוצה?

4. האליפות האחרונה של מכבי חיפה- בלית ברירה אלישע לקח אליפות.
כי בלית ברירה הוא שם את בנאדו כי לא היה לו בלם אחר.
בלית ברירה הוא שם את חמד כי הוא חיפש חלוץ אחר ולא מצא.
בלית ברירה הוא שם את סיידו כי כולם נפצעו לו.
בלית ברירה הוא שם את משומר שנתן עונה טובה.
בלית ברירה הוא נתן לעידן ורד לשחק.

זה לא שהוא בחר אלא שכל השחקנים האלה נכפו עליו והוא השתמש בהם כמוצא האחרון.
ובפוקס יצא לו משהו טוב.
וזאת כמובן אחרי שהוא חירבן כל העונה והמשחק נגד הפועל שינה את הכל.

5. עם שקט כמו שיעקב שחר נותן ונתן אלישע לוי היה אמור להפיק סגנון הרבה יותר מלוטש. דרך הרבה יותר ברורה. שיטת משחק.
המשחק של מכבי חיפה הוא הדבר הכי לא מסוגר שיכול להיות.
לחיפה אין למעשה סגנון והשחקנים מגיבים בעצמם למתרחש.

6. חילופים הזויים, הרכבים לא נכונים. מה העניין הזה שכל פעם שחיפה בפיגור הוא לא משחקת טוב אלישע מוצי קשר ומכניס חלוץ
היו משחקים שהיינו עם 4-5 חלוצים ובלי קישור!
זה נראה לי אימון? דרך? מה זה נראה לך בדיוק?
כמה משחקי כדורגל אתה רואה בכלל?
אתה בכלל מחובר לענף?

7. חיפה מיצתה את אלישע לוי ולהיפך. נכון שיש שנים של משבר.
אבל זה במקרים כמו פרגוסון שאתה יודע שהוא יודע מה הוא עושה.
במקרה של אלישע זה לא משבר.
זו יכולת האימון האמיתית שלו שנחשפת. הוא לא יכול להיעזר יותר באלילת המזל. הבלוף נחשף.
הוא לא יוציא את העגלה מהבוץ כי השחקנים כבויים. הארגון כבוי. האוהדים כבויים.
אם אלישע היה מאמן עם דרך מבחינתי שיישאר עוד כמה שנים.
שפיגל היה מאמן עם דרך אבל כשלון אחרי כשלון אחרי כשלון לא אפשר שום ברירה. הוא היה חייב לעזוב.
אותו דבר ונגר בארסנל. מאמן הרבה יותר גדול מאלישע אבל הוא מיצה את עצמו בארסנל. הוא לא יוכל לקחת אותה לשלב הבא.

8. איך אתה בכלל מעז לדבר כנגד יעקב שחר- באמת שאני מחפש טעויות שלא ולא מוצא.
בכיף הייתי שופך פה 1000 מילה אם היה טועה במשהו אבל הוא לא.
הוא נתן גיבוי מקסימלי לאלישע בזמנים הכי קשים.
אבל צריך לדעת מתי להיפרד.
מה שהיה נכון לפני 4 שנים לא חייב להיות נכון להיום.
מישהו אחר חייב לקחת את המועדון מאלידע ולהמשיך איתו הלאה.
וכן הלאה.
גם המאמן הבא יגיע למיצוי כלשהו ומישהו אחר יחליף אותו.
ברוב המקרים זה לא נכון שמאמן יישאר להמון זמן.
אל תסתכל על פרגוסון ועל גי רו. אלה היוצאים מן הכלל.
אלה רק מקרים שבהם המאמן הוא המועדון והמועדון הוא המאמן.
מה נראה לך ששחר איזה אידיו?
הוא יודע טוב מאוד מה הוא עושה. והוא מתנהל בצורה מופתית.
ותאמין לי שהיה הכי קל זה להיפרד מאלישע.
אבל הוא רצה לתת לו לסיים בכבוד על חשבון ההצלחה הרגעית של חיפה.

9. אני לא יודע על איזו חיפה הסתכלת אולי בטעות ראית ערוץ 57 וחשבת שמדובר בחיפה של שנות ה 90 .
אז לא, זו לא אותה קבוצה שהיינו מניפים דגלים של ברזיל בגאווה.
הקבוצה של אלישע היא קבוצה מסורסת. אימפוטנטנית. חסרת חשק.
חסרת רוח חיים. חסרת חדוות משחק.
הפסידה בכל משחק מכריע חשוב, כל משחקי הנוק אאוט, גביע, אירופה, אופא. הכל לאורך כל השנים.
נשענו על מומנטום בלבד ועל חיבור קבוצתי.
ברגע שמשהו קטן התחיל להתפקשקש הכל התפוצץ.

10. למה נראה לך ש 4 זה לא הרבה זמן? לפעמים גם 4 חודשים זה מספיק זמן.
שחר רצה לפטר אל אלישע כבר שנה שעברה אבל האליפות התפלקה לה ולא ניתן לפטר מאמן אחרי אליפות.
ותאמין לי שגם את עטר ירצו לפטר בצדק אם לא יראה דרך או תארים אחרי שנתיים.
בחיפה יש את כל הכלים להצליח.

11. יש לי עוד מלא לשפוך אבל אם זה לא יספיק.. נדאג לך..

שמרלינג 18 בפברואר 2012

התוכן נכון ומדויק ברובו, אבל הסגנון… טיפ שנאמר ממקום לא ציני ונאמר רק על מנת שיהיה יותר נחמד לקרוא אותך: נסה לכתוב ללא אגרסיביות או כעס. כבד את הכותב אליו אתה מגיב. ערוך את עצמך.

קסיוס קליי 18 בפברואר 2012

שמרלינג אין פה עניין של חוסר כבוד.
זה הסגנון שלי.

בתור מגיב יש לי קצת יותר חופש מאשר כותב פוסט.
אני אוהב להביא את רוח הדברים ולא רק את הדברים עצמם.
למצוא חן בעיני הקוראים בכלל לא חלף במחשבותיי.

ניתאי 18 בפברואר 2012

גם על התוכן יש הרבה מה להגיד. לא הביא זר ראוי? טשיירה למשל. וזה כי אנחנו חלוקים על לדו. הפסידה כל משחק מכריע? בחייך. בלי לספור אני חושב שהוא ניצח יותר משהפסיד כאלו.
סתם כדוגמאות.

דרור רייכר 18 בפברואר 2012

קסיוס – בתגובה שלך נתת גושפנקא לכל מה שבורוביץ' כתב. אי אפשר היה לעשות את זה טוב יותר.

דורפן 18 בפברואר 2012

רק על נקודה אחת. אנשים חיים בעבר כשהם חושבים על זרים כמו זאוטוטאס, קנדאורוב, פראליה או רוסו.

שחקני הרכב מנבחרות מזרח אירופאיות כבר לא באים לישראל. יש עשרים ליגות מעליה במדרג. להיפך: ישראלים משחקים אפילו במזרח אירופה – פולין או רומניה.

לא יהיו זרים טובים בהרבה מהקיים אלא במקרים מאד ממוזלים.

קסיוס קליי 18 בפברואר 2012

אין ספק.
אף אחד לא ביקש זרים ברמות האלה. אלא מישהו סולידי וטוב.
אין קשר 50-50 אמיתי בחיפה מאז עידן טל לדעתי.

אני בטוח ש 4 שנים זה מספיק זמן להביא מישהו סביר.
אבל הבעייה שהוא לא מנסה וגם לומר את האמת.
אין לו עין לקשרים.
יש כאלה שיש להם את זה וכאלה שלא.

הוא תמיד הולך על הפתרון הקל ומביא עוד חלוץ ועוד חלוץ.
מרוב שמביאים בלמים וחלוצים הם כל הזמן נפצעים.
זה עניין של אנרגיה הסיפור הזה.

מה אנחנו NBA שצריך רוטציה?
עוד מעט יקח פסק זמן 2 דקות לסוף הרבע ויעלה את היחידה השנייה..

מוזגטס 18 בפברואר 2012

כמעט ואין זרים טובים היום. מבט לקבוצות האחרות בליגה יראה לך את זה. קבוצות עם תקציב גדול יותר לא הצליחו עם זרים. כך שהטיעון על חוסר ההצלחה של אלישע בבחירת זרים הוא מוטעה.

קסיוס קליי 18 בפברואר 2012

אתה , לכל קבוצה יש שחקן קישור זר יעיל.
לחיפה אין את זה.

זה לא עניין של תקציב.
על אחת כמה וכמה אם יש לך תקציב יותר טוב.

מערך הסקאוטינג בחיפה הוא הגרוע ביותר מבין כל הקבוצות.
כמות הפלופים היא אדירה.

תום א 18 בפברואר 2012

שכחת להזכיר את הרגע המכונן של האליפות בעונה שעברה – שקטן הוציא את עצמו מההרכב בראיון אחרי ההפסד 4:1 להפועל. אלישע בחיים לא היה מוריד אותו לספסל או מוציא אותו מהסגל, והאליפות היתה נשארת בהפועל. ההוצאה של קטן את עצמו מהסגל הביאה לרצף של נצחונות שהביאה לחיפה את האליפות.

שמרלינג 18 בפברואר 2012

אלישע לוי הוא האתרוג השמור ביותר שזכור לי בכדורגל הישראלי. זה לא יאומן. לזכות הכותבים בזכותו ייאמר שאלישע אכן נחמד, ישר, מתורבת, אולי גם חם ונעים והוא לבטח מנצל את שיער ראשו באופן מיטבי (תחום שאני רגיש אליו במיוחד).
מעניין שאותם אנשים שמתעבים את תקופת גרנט בנבחרת, למרות שלא היתה כישלון גורף במבחן התוצאה, טוענים בזכות אלישע דוקא בגלל אותו מבחן תוצאה.
צריך לראות את הכדורגל שהקבוצה משחקת בשביל להבין. צריך לזכור שבלי בנאדו בעונה הקודמת, ההגנה שלנו היתה ממשיכה להיות בין החלשות בליגה. צריך לזכור גם שכמות מאוד גדולה של שחקנים צעירים ומוכשרים שבקושי התקדמו בשנתיים האחרונות משחקת אצלנו. שהזרים שאלישע מביא הם כישלונות מהדהדים. שגם רוני לוי הצליח במכבי חיפה, אפילו יותר מאלישע, ואח"כ נכשל בפתח תקוה ורומניה.
עוד משהו. משפטים שמתחילים ב"יענקל'ה שחר – אם יש לך שכל" תמיד יוציאו את אומרם לא טוב.

*הכותב הינו אוהד מכבי חיפה, לא המון ולא מוסת, תודה.

ג'ינולה 18 בפברואר 2012

קסיוס, לגבי נאום ההגנה על שחר, אשאל שאלה פשוטה :
האם אתה מאמין שתחת רובן/רב"ש/ז'וטאוטאס ושאר מאמנים פוטנציאליים אחרים, הדברים יראו אחרת. ובכן, בסגל השחקנים הנוכחי – אני חושש שלא.
וכאן נכנס המקום של יענקלה(בהנחה כמובן שהוא לא פותח את הכיס בצורה מופרזת). אני אוהב אותו מאוד, וחב לו המון מרגעי האושר שחוויתי בכדורגל הישראלי, אך לא יתכן שבנאדם ינחית זרים ויקבע הרכב, בצורה הברוטאלית ביותר ותוך התעלמות תקשורתית מכוונת – בזכות היותו איש עסקים מצליח והיותה של מכבי חיפה המועדון המסודר ביותר בישראל.
שחר אוהב להרגיש שהוא בעל הבית בכל הנעשה – כולל בפאן המקצועי. זה מתאים עבור מאמן בובה כמו אלישע. מהרגע שהדברים פחות מצליחים, כלל לא בטוח שמאמנים אחרים יקבלו את זה בהבנה. לכן שחר יתקשה להתמודד עם אנשים אסרטיביים בעלי יסודות אימון וניהול מוצקות. לגבי עטר, אני דיי חושש שהוא יהיה בדיוק כמו אלישע. כשיגידו לו לספסל שחקנים הוא יעשה כן. כשיגידו לו שהזר שהגיע לפני שלושה חודשים עולה על מטוס הביתה כי פיני זהבי רב עם האבא שלו או אנערף מה, הוא יאלץ להסכים – כי רובן חייב ליענקלה הרבה.
הסטטוס קוו עם מאמני הבובה ישאר לדעתי גם בעונה הבאה, ולכן אני מודאג ממה שיקרה בקבוצה בעתיד.

קסיוס קליי 18 בפברואר 2012

לג'ינולה,
קודם כל אני ממש לא צריך להגן על שחר.
אף אוהד חיפה שפוי לא יבקר אותו. הוא מתנהל כמעט נקי מטעויות.

בוודאי שתחת מאמנים אחרים זה יהיה אחרת.
כי אלה מאמנים אחרים פשוט.
התשובה במקרה הזה בגוף השאלה.

כל אחד מביא איתו משהו אחר. דינמיקה, אנרגיה, שיטות עבודה וכימיה עם שחקנים.

אף בוס לא מנותק לגמרי ממה שקורה אצלו בקבוצה בטח לא אחד כמו שחר.
מכבי חיפה כרגע זה יעקב שחר ולהיפך. זה לא אלי טביב.
ושחר מבין כדורגל אז מותר לו.
עדיין חופש הפעולה של מאמן במכבי חיפה הוא הכי גדול מבין כל הקבוצות אני לא חושב שניתן לערער על זה בכלל.

אם אנחנו נתקעים פה אין לנו בכלל מה להמשיך.
ואל תגיד לי שירצקי וג'קי, כשהם יקחו כה אליפויות וירוצו בצמרת ולא יגדלו חממות אז נתחיל לדבר.
כרגע הקהל שלהם ביחד זה בקושי יציע ג'.

חיפה בסגל השחקנים הנוכחי מנפקת את הכדורגל הכי רע שנראה פה ממכבי חיפה אי פעם.
אחד התקציבים הכי גדולים אי פעם וזה מה שיוצא בסוף.
אז קודם כל לא אני בחרתי את השחקנים אלא אלישע.
לא אני לקחתי פלופים אלא אלישע.
לא אני שחררתי את סולליך וזגורי.
לא אני ייבשתי שחקנים שהיו צריכים לראות הרכב.
לא אני מציב שחקנים שלא בעמדות שלהם.
לא אני משחק עם 5 בלמים ו 5 חלוצים.

כל מאמן אחר היה מוציא מהסגל הזה יותר ממה שאלישע הוציא ממנו העונה.
להזכירך מרוחק מהמקום הראשון כבר בחצי עונה 20 נק' מהמקום הראשון בקושי בפלייאוף העליון בעונה הכי חלשה אי פעם בכדורגל הישראלי!!

כל המאמנים שהזכרת כולל אתה יכולים להוציא יותר מהסגל הזה ב SMS .
אתה אפילו לא צריך להגיע לחיפה.

מדי פעם ישנה הנחתה מהבוס הגדול אז מה, 98 אחוז משאר הזמן המאמן מחליט.
ככה זה בכל עבודה. אבל זה לא תירוץ למה אתה לא יכול להוציא יותר.

עטר יקבל לפחות שנתיים. שנה ראשונה שחר לא ידבר איתו בכלל על כלום. הוא יודע שהוא צריך לתת לו את הזמן להצליח (וגם להיכשל ).

קסיוס קליי 18 בפברואר 2012

לדרור רייכר,

מה הבעייה בלבקר?
אין פה אכזריות של הקהל הישראלי.
כנראה אתה לא מודע למה שקורה בעולם.

ההתנהלות של הכדרוגל בעולם היא זהה.

בורוביץ השתמש בדמגוגיה זולה ואתה נפלת לתוכה.

הקהל במדריד לא אהב את קאפלו גם כשלקח אליפות.
והקהל מעריץ את מוריניו גם כשקיבל 5-0 מבארסה.

כל הפוסט הזה הוא טעות אחת גדולה ודמגוגית. אי אפשר לרמות יותר מדי אנשים כל הזמן. מה אתה חושב שהקהל לא מבין מה הוא רואה?

כבר הסברתי 100 פעם את הפלופ הזה שנקרא אלישע. המזל נגמר.

אתה יודע מה,
אלישע הוא אחד המאמנים הגדולים בכל הזמנים!

אבל ברגע שמיצית את היכולת שלך במקום כלשהו , גם אתה צריך ללמוד לעבור הלאה וגם המערכת צריכה ללמוד להעביר אותך הלאה ולתת את המושכות למישהו אחר.
זה נכון לכל תחום לא רק כדורגל.

אגב רוני לוי לקח 3 אליפויות רצופות אז מה אתם אומרים שהיה צריך לתת לו עונה 6-7-8-9?

ריקי רומא 19 בפברואר 2012

כל הפוסט הזה הוא פשוט דמגוגיה שנועדה לעורר פרובקציה
כל מה שקסיוס כתב כבר דיברנו עליו בתחילת השנה.

אלישע לא מאמן.
4 עונות ולקבוצה אין סגנון משחק

amitpros 18 בפברואר 2012

קסיוס,
שני דברים
קודם כל
אתה לא יכול להשוות את תקופת רוני לוי לתקופת אלישע.
לרוני לוי היה סגל של שחקנים מנוסים בשיא הקריירה ששיחקו כמה שנים ברצף,לאלישע כל עונה הולך חצי הרכב לאירופה.אמנם עברו רק כמה שנים אבל ברגע שנכנס כסף גדול בכל מיני ליגות כמו פולין ורומנייה,כל הסיפור משתנה.

דבר שני,אלישע אמר לפחות 6 פעמים ברדיו,ולפחות עוד 3 פעמים בראיונות בעיתונים שלדעתו שחקן שמגיע למכבי חיפה מהליגה הישראלית ,או עולה מהנוער צריך לפחות חצי עונה כדי להסתגל למקום שהוא נמצא.
על מה ולמה אתה קובע שלתומר חמד הגיע מקום בהרכב מייד כשהגיע?על סמך חצי עונה באחי נצרת?
למה לסיידו הגיע?
ומה פתאום לעידן וורד?
אפשר לחשוב שכולם חצי רונלדו שמגיע לכולם מקום ישר בהרכב.
אז אני באמת לא בא להגן על הכשלונות שלו בזרים למשל,אבל אלישע בדרך כלל עקבי,ולשחקנים חדשים לוקח זמן להשתלב.

ושאלת בונוס

בשוק עולמי שבו ליאור רפאלוב-ליאור רפאלוב!!!,עולה 2 וחצי מיליון יורו,אתם באמת חושבים שכל כך קל להביא קשר טוב שיתן אותה תפוקה בחצי מחיר??

מיכלס 19 בפברואר 2012

עמית ,

לדעתי 'שאלת הבונוס' שלך היא שאלת מליון הדולר.הכל קשה בגלל השוק, ובנוסף זרים (חצי) איכותיים מעדיפים ליגות במזרח אירופה מאשר קבוצת צמרת בישראל.

למעשה, כשמסתכלים על השוק מבינים שכמעט בלתי-אפשרי ליצר פה אי של מקצועיות איכותית.

אבל כשעוברים מעמדת הפרשנות לעמדת הביצוע, צריך להסתכל על דברים באופן חדשני,להמר על רעיונות שלא תמיד עבדו בזרם המרכזי ולהבין שיש דברים שעליהם לא מוותרים.הדוגמאות הספציפיות הם למשל: הוזלת כרטיסים,פיתוח פנימיה ייחודית של שחקנים צעירים מהשוק הישראלי(בייחוד המגזר הערבי), והשתלבות של שחקנים אפריקאים והגדרה של שחקנים שהם סמל (לא בהכרח הכי מוכשרים, אבל הכי ספורטאים- למשל בדנאדו).זה נשמע יומרני, אבל תוך חשיבה שקולה הם הבסיס להקמה של מועדון כדורגל מכובד.

אחרת, השוק ימשיך לחנוק אותך.כל שחקן שנוגע בבינוניות יעזוב, וגם השחקנים שנמצאים בקבוצה לא יהיו מחוייבים אליה (גולסה-לאציו, עידן ורד,טאלב "אני עוזב" טוואטחה,בירם כיאל, כל הזרים ואפילו,לא להאמין, עלי עותמאן שדיבר אירופאית אחרי שלושה משחקים סבירים.

עד אז אנחנו אוהדים של קבוצה שכל מטרתה היא להיות תחנת-מעבר, כל השחקנים הם שכירי חרב והכדורגל-בהתאם.

אפשר,בדרכים מסוימות,לחיות עם השוק.

פראליה 19 בפברואר 2012

בורוביץ' – כל מילה.

Sooner 19 בפברואר 2012

רק כאן, המאמן שהדריך את השחקנים המוכרים של הפועל בית שאן במשחק השרוכים יכול להיחשב לקרקע פוריה לפיתוח תובנות על תרבות וכדורגל. על כל שנה שהוא בליגת העל הוא צריך להגיד תודה. בטח 4 שנים בחיפה.

the x man 19 בפברואר 2012

כמה דמגוגיה כמה צדקנות כמה התייפייפויות יש כאן מצד בורוביץ' וחבריו. רק על מקרה דניאל סאסרץ' אלישע לוי צריך ללכת הביתה איך מאמן עם שיקול דעת כלשהו מחתים דבר כזה אפילו בחינם ? זה שהוא אוהב את תדמית האהבל שמנחיתים עליו שחקנים והוא לא אשם שכמעט כל זר נכשל אצלו זה רק מדגיש כמה הוא לא מתאים למועדון גאה ווינרי כמכבי חיפה. הפכנו לבדיחה במפעלים האירופאים כשלון קולוסלי בכל סוגיית הזרים הפסד בכל מבחן נוקאאוט חשוב ופה מדברים איתי על תרבות. איזה מועדון או בעלים היה משאיר אותו בכלל אחרי ביזיון מאי 2010 ? שיגיד תודה שזכה לאמן בקבוצה הכי טובה בישראל רק שיעזוב כבר את קרנות המזבח ויתן למכבי חיפה לחזור למה שהיא.

אמיר 19 בפברואר 2012

להגיד שזאת בעיה של הכדורגל הישראלי ושזה בגלל חוסר תרבות זאת שטות מוחלטת.
אלישע נתן 4 עונות יפות בחיפה והעונה הוא נכשל בגדול, וכן כנראה שהגיע זמנו לפנות שם את הבמה למאמן אחר.
בכל העולם מחליפים מאמנים לפעמים הרבה יותר מהר מבישראל ובטוח
שיותר מהר מיעקב שחר שהוא עוד איכשהו היחיד פה שמחזיק מאמן 4 שנים
גם עם לאוהדים זה לא נראה…
תסתכל על הקבוצות הגדולות באירופה וחוץ מכמה שמתנהלות כמו שצריך (יונייטד ברצלונה ואולי ארסנל) כל השאר מחליפות מאמנים אחרי שנה שנתיים כי הם לא הביאו תואר.
מותר וצריך לרענן לפעמים את הקבוצה במיוחד אם מדובר במאמן כמו אלישע שהוא לא גדול המאמנים שראיתי פה ובסה"כ הצליח בגלל המועדון המסודר שיש לו.

סימנטוב 19 בפברואר 2012

מסכים אם כי הבעיה נעוצה במחלקת הנוער המלאבסית שלא סיפקה כבר שנים לשחר שחקנים (הוא ניסה עם תורג'מן שמתחיל להראות סימנים אבל הוא לא ממש מלאבס)

אשך טמיר המקורי 19 בפברואר 2012

יש דבר כזה שנקרא מיצה את עצמו.

קסיוס קליי 19 בפברואר 2012

מדהים איך הדיון הזה אף פעם לא מת.

אם ה 0-0 היום לא הרג אותו אני לא יודע מה כן.

יאללה תפסיקו לדבר שטויות ( אני מתכוון לאלה שכן לא אלה שהם קוליים וגזעיים ומבינים עד השמיים ובחזרה..)

נתראה בעונה הבאה.

עופר פרוסנר 20 בפברואר 2012

בורוביץ', חיכיתי עד אחרי המשחק היום בשביל לענות כאן, חיכיתי לראות מה אלישע יעשה, חיכיתי לבדוק אם משהו באמת השתנה. לא השתנה.

אני כבר כתבתי שאני חושב שאלישע צריך ללכת בתנאים שלו, ולא שיפטרו אותו. אני מאוד אוהב אותו, אני מוכן למחול על העונה המחורבנת הזו, אפילו שניהול המשחק שלו היום היה מתחת לכל ביקורת. אבל יש דבר אחד שאלישע כל כך נכשל בו, שגם אתה לא יכול להתווכח איתו: כל נושא יניב קטן.

הבנאדם הורס את הכדורגל, אני אגיד אפילו יותר מזה, כשהוא על המגרש הוא אנטי כדורגל. בוודאי שאין שיטה, לא יכולה גם להיות שיטה כשיש שחקן שהורס כל התקפה. אלישע אחראי שהוא מעלה אותו על המגרש, ושהוא נותן לו 90 דקות. הוא עושה עוול לאוהדים ולשאר השחקנים בקבוצה.

הופמן 20 בפברואר 2012

זה נכון מאוד שנושא קטן והמקום הקבוע שלו בהרכב הוא בזיון. אבל אני חושש שבלי "להסתדר" (כלומר להתכופף) עם קטן, אלישע לא היה מחזיק ארבע שנים בקבוצה. זה מצער אותי לומר זאת, אבל יניב קטן קובע מי יהיה בקבוצה ומי לא. וזה הדבר היחיד שאני מחזיק לחובת שחר (כי זו אשמתו).

פרלה 20 בפברואר 2012

ההתנפלות על קטן ושיבוצו בהרכב מוגזמת.
הוא שנתן נצלחונות מאני טיים על גוטמן בעונות האליפות.
הוא שמבין את המשחק הכי טוב במכבי.
ובמשחקים הרבים בלעדיו אשתקד וגם השנה, זה ממש לא נראה טוב יותר לאורך זמן.
השנה הוא גם משקיע הרבה יותר.
אני ממש לא רואה אותו במוקד הבעיה השנה.

הופמן 21 בפברואר 2012

את הכבוד על מה שהוא נתן למכבי הוא קיבל ויקבל לנצח. אבל זה לא מצדיק את המקום המובטח שלו בהרכב עכשיו.
נכון שהוא בפוטנציאל השחקן הכי טוב במכבי וזה שמבין את המשחק הכי טוב, אבל מה זה שווה כשזה בא לידי ביטוי משחק אחד או שניים בעונה?
בלעדיו זה לא נראה יותר טוב: בדיוק. הבעיה היחידה שיותר גדולה מקטן היא שהצוות המקצועי לא מצליח כבר שנים ליצור קבוצה מתפקדת בלעדיו.

מיקי 21 בפברואר 2012

אני לא ממש מבין איך אפשר בכלל לומר שלאלישע מגיעה עונה חמישית. לעניות דעתי, גם הרביעית לא הגיעה לו וזה למרות האליפות.
מלכתחילה נראה היה ששחר מינה אותו בגלל שמדובר בבן אדם חביב ונחמד שלא ייצא למלחמות בשביל רכש והשקעה. וואלה – הדבר נכון. במשך 4 עונות מכבי חיפה נמנעה מלעשות רכש גדול באמת ה בזירה המקומית והן בזרים והסתפקה בשחקנים צעירים, דרג ב' או כל מיני פליטים עם עבר בעייתי. שחר של פעם שם בוחטה על בניון, כדי שיהיה לו את הכי טוב בארץ. שחר של היום חסך על הבאת שכטר כשיכל ואחר כך אותו דבר עם אלירן עטר ואז שוב עם טוטו תמוז. העיקר שלעזור לבית"ר עם חן עזריאל זה טוב. והכל קורה כי המאמן פוחד לדבר.
אני כבר לא מדבר על הכדורגל המשמים ועל מעמדו של קטן, שאני חושב שכן יש לו מקום בהרכב בגלל שהוא המנהיג של הקבוצה.
הכשלון הגדול באמת של אלישע הוא בזה שהוא פשוט מאמן שלא יודע לגרום לקבוצתו להתעלות. זה קרה גם בליגת האלופות, גם בגביע המדינה וגם באותן נפילות מול הפועל בעונת האליפות. הוא אולי יודע לגרום לקבוצה להיות יציבה ולאסוף נקודות מקבוצות חלשות יותר, אבל לא ראינו ממנו איזה הברקה כדי להתמודד עם בורדו במשחק חסר חשיבות בבית או עם גנק באותה מחצית שנייה ברמת גן.
מעל הכל – אני חושב שאלישע פשוט זוכה להגנת התקשורת ובורוביץ' – אתה חלק מהעניין. הוא נחמד, הוא נעים והוא בא להתראיין גם אחרי הפסדים משפילים – בטח שיותר כיף שהוא יישאר מאמן מאשר אחד שעוד יכול לקבל קריזות.
ולכן – אלישע חייב ללכת ויפה שעה אחת קודם.

ארז 5 במרץ 2012

תרשה לפרגן על תגובתך הראשונה (כל מילה בסלע)ועל זה שאתה מגיב למגיבים ומנהל איתם ויכוח ענייני.
יישר כוח, כל הכבוד.

ארז

Comments closed